Nieuwste film van Yorgos Lanthimos (The Lobster, The Favorite, Poor Things) en misschien wel de meest verontrustende. Elk van de drie verhalen (met telkens dezelfde acteurs, o.a. Emma Stone, Willem Dafoe en Jesse Plemons, in andere rollen) is heerlijk absurd en kent telkens onverwachte wendingen. Aanrader voor liefhebbers van zijn eerdere werk. Blijf zitten tijdens de aftiteling!quote:Drie verhalen draaien om een man die de regie over zijn eigen leven probeert in handen te nemen, een politieagent wiens vrouw een ander mens lijkt, en een vrouw die op zoek gaat naar iemand met een bijzondere vaardigheid.
Kijk ik erg naar uit, waanzinnige filmmaker die Yorgos!quote:Op maandag 1 juli 2024 19:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Vorige week in de preview in het Fraterhuis in Zwolle gezien:
Kinds of Kindness(2024)7comedy, drama164R16Yorgos LanthimosYorgos Lanthimos, Efthimis FilippouYorgos Stefanakos, Margaret Qualley, Jesse PlemonsA man seeks to break free from his predetermined path, a cop questions his wife's demeanor after her return from a supposed drowning, and a woman searches for an extraordinary individual prophesied to become a renowned spiritual guide[..]
Nieuwste film van Yorgos Lanthimos (The Lobster, The Favorite, Poor Things) en misschien wel de meest verontrustende. Elk van de drie verhalen (met telkens dezelfde acteurs, o.a. Emma Stone, Willem Dafoe en Jesse Plemons, in andere rollen) is heerlijk absurd en kent telkens onverwachte wendingen. Aanrader voor liefhebbers van zijn eerdere werk. Blijf zitten tijdens de aftiteling!8.2
Speed was in mijn herinnering zoveel beter dan toen ik het een aantal jaar geleden zag. Inderdaad die poltie auto door de lucht snapte ik ook al niet en het werd er niet beter op. Te overdreven. Dan nog te bedenken dat ik destijds Speed 2 in de bioscoop heb gekeken.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:37 schreef TLC het volgende:
Speed(1994)7.3action, adventure, thriller116R12Jan de BontGraham YostKeanu Reeves, Dennis Hopper, Sandra BullockA young police officer must prevent a bomb exploding aboard a city bus by keeping its speed above 50 mphEen bus mag niet langzamer rijden dan 50 MPH omdat anders een bom ontploft in de bus !!Regie van onze Jan de Bont, achter het stuur mevrouw Bullock en Keanu Reeves to the rescue
![]()
[ afbeelding ]
Twee opmerkingen ;
in het begin -bij de liftbom- vliegt een politie auto door de lucht, waarom ????![]()
er is n Speed 2 gemaakt, ook hier de vraag waarom ????
7
quote:De magie van mos en de stralen van de zon: in ‘Here’ gebeurt weinig, maar dat is veel. ‘Here’ is mindfulness-cinema van het Aziatische soort – magische alledaagsheid, een hint natuurlyriek – met een stille held. Stefan luistert en observeert, en heeft een kalmerende invloed op de wereld.
★★★★★ - NRC
Een film zonder echt begin of eind over niets met compleet onbekende acteurs en toch heb ik 84 minuten gebiologeerd zitten kijken. En het enige dat ik zeker weet, is dat ik wil weten hoe het verder gaat. Helaas maar 84 minuten dus. Duidelijk geen aanrader voor iedereen.quote:Here' van de Belgische regisseur Bas Devos is een prachtig minimalistische, detailrijke film over menselijke connectie en het gevoel van thuishoren. Met in het hart een klein verhaal over een potentiële liefde.
★★★★★ - VPRO Cinema
Niet een heel goed verhaal, meer van hetzelfde, meer fourth wall, zelfs fifth wall, veel cameo's, veel vergeten superhelden van begin 2000's, veel langverwachte clashes, weinig origineel. Heel veel vermaak dus!quote:Marvel Studios presenteert hun grootste fout tot nu toe: Deadpool & Wolverine. Een energieloze Wade Wilson leeft een saai burgerleven. Zijn dagen als Deadpool, de huurmoordenaar met een flexibel moreel kompas, liggen achter hem. Maar wanneer zijn wereld bedreigd wordt, moet Wade met tegenzin opnieuw zijn pak aantrekken, samen met iemand die nog nog meer tegenzin… tegenzinniger? Het tegenzinnigste persoon? Hij moet een terughoudende Wolverine overtuigen om—Fuck. Synopsissen zijn fucking stom!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.5
Fly Me to the Moon(2024)6.8comedy, romance132PG-1312Greg BerlantiKeenan Flynn, Bill Kirstein, Rose GilroyScarlett Johansson, Channing Tatum, Woody HarrelsonMarketing maven Kelly Jones wreaks havoc on launch director Cole Davis's already difficult task. When the White House deems the mission too important to fail, the countdown truly beginsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7
Twisters(2024)7.1action, adventure, thriller122PG-1312Lee Isaac ChungMark L. Smith, Joseph Kosinski, Michael CrichtonDaisy Edgar-Jones, Glen Powell, Anthony RamosA retired tornado-chaser and meteorologist is persuaded to return to Oklahoma to work with a new team and new technologiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Ondanks dat ik denk dat het wel meevalt met de spoilers, toch een aantal dingen maar in een spoiler gezet.
[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 05-08-2024 16:43:41 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik weet niet waar jij hebt gekeken, waarschijnlijk een bioscoop of filmhuis dat de film gewoon "op de helft" pauzeert. Het filmhuis waar ik draai (en verantwoordelijk ben voor de playlists en dus ook de pauze) zoekt altijd het meest geschikte moment in een film, meestal iets over de helft.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:29 schreef PippenScottie het volgende:
Kinds of Kindness(2024)7comedy, drama164R16Yorgos LanthimosYorgos Lanthimos, Efthimis FilippouYorgos Stefanakos, Margaret Qualley, Jesse PlemonsA man seeks to break free from his predetermined path, a cop questions his wife's demeanor after her return from a supposed drowning, and a woman searches for an extraordinary individual prophesied to become a renowned spiritual guideAls je gewoon eens ontspannen naar de film wil en de titel lijkt je wel aardig, dan zal ik je deze film niet aanraden.
Maar als je liefhebber bent van absurditeit en zwarte comedy, dan kom je ruimschoots aan je trekken.
De film van 2h45 minuten bestaat uit drie losse verhalen, die elkaar zijdelings raken. Of misschien toch niet, wat maakt het uit. We zien een man sterven, vliegen en een broodje eten. Je blijft sowieso met veel vragen achter na deze film.
Grotendeels dezelfde cast speelt in deze drie verhalen, die allemaal draaien om de vraag hoe ver je wilt gaan om een ander te plezieren. Je baas, je partner of je vriendengroep. Dat is althans mijn interpretatie. Op discussiefora kan je heel andere meningen lezen en een behoorlijk groot aantal mensen dat de bioscoopzaal voortijdig heeft verlaten.
Er zijn genoeg grappige momenten, maar verwacht geen luchtig avondje cinema. Zelf vond ik het een lange zit. Door de opbouw van de film kwam de pauze halverwege het tweede verhaal, wat ongelukkig getimed was. Maar vooral is het geen film die je snel weer vergeten bent. De film raakte me en liet me nadenken.
Tot stot nog een woord van respect voor de regisseur. Na het succes van Poor Things had hij kunnen kiezen om films te maken die commercieel iets interessanter waren. Maar Lanthimos kiest onverbiddelijk voor zijn eigen stijl en dat is absoluut te prijzen.7
Ik vond m bizar en heerlijk tegelijkertijd. Één van mijn favoriete regisseurs en dol op Willem Dafoe en Emma Stone ook dus toppppquote:Op maandag 2 september 2024 15:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij hebt gekeken, waarschijnlijk een bioscoop of filmhuis dat de film gewoon "op de helft" pauzeert. Het filmhuis waar ik draai (en verantwoordelijk ben voor de playlists en dus ook de pauze) zoekt altijd het meest geschikte moment in een film, meestal iets over de helft.
Ik heb zelf Kinds of Kindness 2x gezien, zaterdag en maandag en beide keren vond ik hem heel snel gaan en echt een heel goede film.
Ik kijk vrijwel geen blockbusters, meeste is echt arthouse. Ik heb nog een paar oudere van Lathimos op mijn lijstje staan, maar thuis kijken zorgt meestal onbedoeld toch wel voor afleiding, afleiding die je in een filmhuis niet hebt.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vond m bizar en heerlijk tegelijkertijd. Één van mijn favoriete regisseurs en dol op Willem Dafoe en Emma Stone ook dus topppp
En nu te zien op Disney Plus (net als Poor Things en wat andere zaken van Lanthimos trouwens), mocht je m nog een paar keer willen zien. Voor mijn gevoel veel te kort in de bios geweest deze film maar het is natuurlijk best wel een niche ook. Arthouse, love it
Dit was toch weer zo'n film waar ik met te hoge verwachtingen heen ging, werden helaas niet waargemaakt. Een zesje wat mij betreft.quote:Op maandag 9 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Beetlejuice Beetlejuice(2024)7.2comedy, fantasy, horror105PG-1312Tim BurtonAlfred Gough, Miles MillarMichael Keaton, Winona Ryder, Catherine O'HaraAfter a family tragedy, three generations of the Deetz family return home to Winter River. Still haunted by Beetlejuice, Lydia's life is turned upside down when her teenage daughter, Astrid, accidentally opens the portal to the Afterlife36 jaar moeten wachten op deel 2 en die was het meer dan waard. De wereld van Tim Burton is een leuke wereld om een avondje in door te brengen. Aanrader dus.Alles op een fijne manier heerlijk over the top.
En dan heb je nog Bob.7.8
Sorry dat klinkt ontzettend saai.quote:Op zondag 15 september 2024 23:34 schreef Farenji het volgende:
Mother(2009)7.7crime, drama, mystery, thriller129Rn/aBong Joon HoBong Joon Ho, Eun-kyo ParkKim Hye-ja, Won Bin, Jin GooA mother desperately searches for the killer who framed her son for a girl's horrific murderDeze vond ik echt de beste van de drie. Moeder is een eenvoudig kruidenvrouwtje die af en toe illegaal bijklust met acupunctuur. Zoon heeft niet het buskruit uitgevonden, zeg maar, en moeder is superbezorgd om hem. Als de zoon verdacht wordt van moord gaat moeder op zoek naar de echte dader om haar zoon vrij te pleiten. Ik dacht even dat ik in een soort van Koreaanse Miss Marple crimi terecht was gekomen. Maar er volgden een aantal plot twists die ik echt totaal niet zag aankomen!9
Ik had jou niet om je mening gevraagd.quote:Op zondag 15 september 2024 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry dat klinkt ontzettend saai.
Haha nou ik jou ook niet.quote:Op zondag 15 september 2024 23:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik had jou niet om je mening gevraagd.
Ah, daar zag ik een tijdje terug previews van in de bioscoop, leek me nog wel aardig. Als het "horror"gedeelte maar niet te horror is dan, daar hou ik niet zo vanquote:Op maandag 16 september 2024 16:54 schreef Shogo het volgende:
The Watchers(2024)5.7fantasy, horror, mystery, thriller102PG-1316Ishana ShyamalanIshana Shyamalan, A.M. ShineDakota Fanning, Georgina Campbell, Olwen FouéréA young artist gets stranded in an extensive, immaculate forest in western Ireland, where, after finding shelter, she becomes trapped alongside three strangers, stalked by mysterious creatures each nightEen meid die met haar vogel verdwijnt in een bos en daar een bunker tegenkomt waar al maanden mensen zitten en zich laten bekijken door een gespiegelde ruit. Ik had er geen hoge verwachting van, maar ik vond het niet onaardig mits je het verhaal niet te serieus neemt. Wel onlogische keuzes bij karakters, maar al met al wel spannend en het laat je af en toe raden naar wat er gebeurt en het mysterie.7
Gister gezien, wat een baggerfilm..quote:Op maandag 16 september 2024 09:08 schreef dimmak het volgende:
Rebel Ridge(2024)7.1action, crime, drama, thriller1312h 11minn/aJeremy SaulnierJeremy SaulnierAaron Pierre, David Denman, Emory CohenAn ex-Marine grapples his way through a web of small-town corruption when an attempt to post bail for his cousin escalates into a violent standoff with the local police chiefIk kwam de film in overvloed tegen op social media en kreeg ook nog een redelijk cijfer op IMDB. Reden genoeg om hem eens aan te slingeren. Maar wat een bagger was dit weer. De film begint weer overdreven en dat blijft zo de film doorgaan. Meer wil ik er niet over kwijt, heeft al genoeg tijd gekost.5
Het is meer spanning dan horror. Er is wel wat bloed, maar geen afgehakte ledematen oid.quote:Op maandag 16 september 2024 19:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, daar zag ik een tijdje terug previews van in de bioscoop, leek me nog wel aardig. Als het "horror"gedeelte maar niet te horror is dan, daar hou ik niet zo van
Het was een soort compilage op chronologische volgorde met alle films die ze heeft gedaan van start tot nu.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:03 schreef egeltje1985 het volgende:
Die ode aan Demi zat er bij mij niet bij. Verder inderdaad een hele toffe film. Die ik niet iedereen kan aanraden, want niet iedereen zal deze film aankunnen. Maar als je al wat horror hebt gezien en gewoon doorgaat met popcorn eten, is het zeker een aanrader.
SPOILER: einde filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Zie review @Scrummie @GGMM
quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:02 schreef Wereldgozer het volgende:
Trap(2024)6crime, horror, mystery, thriller105PG-1312M. Night ShyamalanM. Night ShyamalanJosh Hartnett, Ariel Donoghue, Saleka ShyamalanA father and his teen daughter attend a pop concert only to realize they've entered the center of a dark and sinister eventIk hoorde zoveel slechte dingen over deze film, dat ik hem niet ben gaan kijken. Na deze matige ondermaatse review (alleen een spoiler, wtf) helemaal geen zin meer.SPOILER: einde filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Zie review @:scrummie @:ggmm
quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:02 schreef Wereldgozer het volgende:
Trap(2024)6crime, horror, mystery, thriller105PG-1312M. Night ShyamalanM. Night ShyamalanJosh Hartnett, Ariel Donoghue, Saleka ShyamalanA father and his teen daughter attend a pop concert only to realize they've entered the center of a dark and sinister eventMooi review.SPOILER: einde filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Zie review @:scrummie @:ggmm
Ik ga deze kijken.
Het is toch gewoon een enorm samenraapsel van slash and gore? Lijkt me wel wat, ga er van de week heenquote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
The Substance(2024)7.9drama, horror140R16Coralie FargeatCoralie FargeatMargaret Qualley, Dennis Quaid, Demi MooreA fading celebrity decides to use a black market drug, a cell-replicating substance that temporarily creates a younger, better version of herselfHoly mother of G.... wat een rit
Een film over ouder worden van vrouwen in Hollywood, en de male gaze. Zwarte komedie, gruwelijke body horror. Ik zag een mix van Death becomes her, Dorian Grey, Requiem for a dream (de editting), the neon demon, the Fly, Carrie, Promising young woman, The Elephant man. Vanalles. Maar het werkte (op een paar kleine suspension of disbelief puntjes na).
Voor de film startte zat er een soort ode aan Demi Moore vooraf (weet niet of dat overal zo is) en die heette "This is not a comeback", aangezien ze nooit weg geweest is. Dat betwijfel ik. Ik zie dit wel echt als een knal van een comeback. Wat een enorm kwetsbare rol moet dit zijn geweest (ook voor Qualley trouwens).
Echt nog steeds een "WTF heb ik gekeken?!" en erg onder de indruk. Als ik na afloop van ene film recensies ga googlen en de trivia ga lezen, dan ben ik tevreden8.5
Ik vond het geen samenraapsel.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een enorm samenraapsel van slash and gore? Lijkt me wel wat, ga er van de week heen
Yup, zelfde ervaring hier. Damn, wat een filmquote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
The Substance(2024)7.9drama, horror140R16Coralie FargeatCoralie FargeatMargaret Qualley, Dennis Quaid, Demi MooreA fading celebrity decides to use a black market drug, a cell-replicating substance that temporarily creates a younger, better version of herselfHoly mother of G.... wat een rit
Een film over ouder worden van vrouwen in Hollywood, en de male gaze. Zwarte komedie, gruwelijke body horror. Ik zag een mix van Death becomes her, Dorian Grey, Requiem for a dream (de editting), the neon demon, the Fly, Carrie, Promising young woman, The Elephant man. Vanalles. Maar het werkte (op een paar kleine suspension of disbelief puntjes na).
Voor de film startte zat er een soort ode aan Demi Moore vooraf (weet niet of dat overal zo is) en die heette "This is not a comeback", aangezien ze nooit weg geweest is. Dat betwijfel ik. Ik zie dit wel echt als een knal van een comeback. Wat een enorm kwetsbare rol moet dit zijn geweest (ook voor Qualley trouwens).
Echt nog steeds een "WTF heb ik gekeken?!" en erg onder de indruk. Als ik na afloop van ene film recensies ga googlen en de trivia ga lezen, dan ben ik tevreden8.5
Goede review. Wat een heftige film, daar kan Kronenberg nog een puntje aan zuigen. Tegen het einde had ik er wel beetje genoeg van, er verlieten ook mensen de zaal, dat gebeurt niet vaak.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
Dan weet je dat het een goede film is. Ik ga hem binnenkort zien (filmhuis waar ik draai is geen premieretheater dus krijgt de films wat later)quote:Op woensdag 25 september 2024 13:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goede review. Wat een heftige film, daar kan Kronenberg nog een puntje aan zuigen. Tegen het einde had ik er wel beetje genoeg van, er verlieten ook mensen de zaal, dat gebeurt niet vaak.
Ik heb een kaartje voor komende dinsdag. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
Dinsdag 1 oktober komt Peter van Rodijnen deze film inleiden in Cinema Zevenskoop in Den Helder (aanvang 20:00u)quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:05 schreef Farenji het volgende:
De wilde Noordzee(2024)7.9documentary881h 28minn/aMark VerkerkKnow what this is about?
Be the first one to add a plot.Yes I know what this is about. Het is een documentaire over onze eigen Noordzee, gemaakt (en aan elkaar gepraat) door bevlogen duiker Peter van Rodijnen. Ik ben zelf ook een enthousiaste duiker (al was de laatste keer nog pre-corona) en heb ook vaak genoeg in Nederland gedoken, alleen nog nooit in de Noordzee. Door deze docu zou ik toch geneigd zijn om mijn dry suit specialty te gaan halen om ook eens een duik in het koude water te maken, want dit is toch wel heel erg inspirerend. Hij toont met prachtige beelden het complexe web van afhankelijkheden van al het leven dat in deze zee leeft, van het allerkleinste plankton tot aan de enorme reuzenhaai.
Natuurlijk moet het ook over de problemen van deze tijd gaan, zoals klimaatverandering en overbevissing, maar hij legt toch de nadruk op het zelfhelend vermogen van de natuur, en op de goede dingen die door de mens gedaan worden, zoals diverse conserveringsprojecten en duurzame visserij. Hierdoor blijft de toon optimistisch, en gaat het vooral om de schoonheid die de Noordzee herbergt. En daar moet het ook om gaan, want zoals Jacques Cousteau al ooit zei (en waar de film mee eindigt): mensen kunnen alleen datgene beschermen waar ze van houden. En als je van de Noordzee wil gaan houden dan is deze film kijken een goede eerste stap.8
Die heb ik ook gezien. Maar heb je die toevallig in een filmhuis gezien die om de hoek zit van een Italiaans restaurant? Want daar zag ik hem en de hommage was volgens mij alleen voor dat filmhuis gemaaktquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het was een soort compilage op chronologische volgorde met alle films die ze heeft gedaan van start tot nu.
LAB-1quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die heb ik ook gezien. Maar heb je die toevallig in een filmhuis gezien die om de hoek zit van een Italiaans restaurant? Want daar zag ik hem en de hommage was volgens mij alleen voor dat filmhuis gemaakt
Oei, die werd door filmtotaal best wel met de grond gelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 11:56 schreef dimmak het volgende:
Salem's Lot(2024)5.9horror, thriller113R16Gary DaubermanStephen King, Gary DaubermanLewis Pullman, Makenzie Leigh, Jordan Preston CarterAn author returns to his hometown of Jerusalem's Lot in search of inspiration for his next book, only to discover that the townspeople are being attacked by a bloodthirsty vampireGister is Salem's Lot beschikbaar gekomen bij HBO dus kon ik eindelijk aan deze Stephen King verfilming. Hoewel het boek op sommige vlakken wat losjes in geďnterpreteerd vond ik dat het sfeertje mede door het gebruik van licht en camera shots heel goed is neer gezet. Eindelijk weer een hele toffe vampierenfilm! Het cijfer had nog hoger kunnen zijn als de vampieren er wat beter uit zagen. Op zich komt het verhaal in grote lijnen wel overheen met het boek (of niet, het is inmiddels een lekker tijdje geleden dat ik het boek gelezen heb). Dus man komt terug in geboortestad waar mensen verdwijnen, al vrij snel wordt het duidelijk dat het om vampieren gaat en moet het stadje dus gered worden tegen de steeds grotere groep vampieren.
Het IMDB cijfer keldert wel per uur, ik vind dat vreemd, maar waarschijnlijk staat het de puristen niet aan hoe de film in elkaar zit.8
Ik ga vanavond nog een keerquote:Op woensdag 25 september 2024 14:32 schreef Lavenderlily het volgende:
[..]
Ik heb een kaartje voor komende dinsdag. Ben benieuwd!
Ik heb gisteren even een illegale versie gedownload om de laatste 30 minuten 4x versneld te kijken om zeker te weten dat ik deze wel wil zien en of ik mijn vrouw mee kan nemenquote:
Ik heb die recensie gelezen. Enige wat ik raak vind is de ietwat rommelige opbouw aan het begin. De schrijver schrijft ook dat het raar is dat de vampier zo snel wordt introduceert, maar dat vond ik wel gaaf. Vanaf dat moment was ik invested.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 13:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Oei, die werd door filmtotaal best wel met de grond gelijk gemaakt.
Ik ben erge fan van vampierfilms, maar daardoor wilde ik hem eigenlijk overslaan.
Maar als ie op max staat, dan toch maar kijken.
Oh mentions werken niet in een review. @flipsen FYI.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:53 schreef Farenji het volgende:
Strange Darling(2023)7.4horror, thriller97R16JT MollnerJT MollnerWilla Fitzgerald, Kyle Gallner, Madisen BeatyNothing is what it seems when a twisted one-night stand spirals into a serial killer's vicious murder spreeWat een waanzinnige film. Ik ga er verder niks over vertellen, het beste is om er zo blind mogelijk in te gaan. En dus ook *ZEKER NIET* van te voren "even de laatste 30 minuten 4x versneld kijken", echt wtf @:flipsen.8.5
Waar heb je dit gekeken?quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:53 schreef Farenji het volgende:
Strange Darling(2023)7.4horror, thriller97R16JT MollnerJT MollnerWilla Fitzgerald, Kyle Gallner, Madisen BeatyNothing is what it seems when a twisted one-night stand spirals into a serial killer's vicious murder spreeWat een waanzinnige film. Ik ga er verder niks over vertellen, het beste is om er zo blind mogelijk in te gaan. En dus ook *ZEKER NIET* van te voren "even de laatste 30 minuten 4x versneld kijken", echt wtf @:flipsen.8.5
Hij is al wel te krijgen via onofficiele kanalen zie ik. Maar geen idee of de kwaliteit goed is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:16 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik hoopte hem ergens te streamen maar dan moet ik nog even geduld hebben dus.
Ja maar, "horror" staat erbij als genre, ik houd niet van horrorquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh mentions werken niet in een review. @:flipsen FYI.
Ga nou maar gewoon.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 22:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja maar, "horror" staat erbij als genre, ik houd niet van horrorNu denk ik dat The Substance niet echt horror is, dus die wil ik wel gaan kijken. Maar deze?
4k hdrquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 18:22 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hij is al wel te krijgen via onofficiele kanalen zie ik. Maar geen idee of de kwaliteit goed is.
Ik vond deel 1 echt één van de betere films, heel verrassend. Mijn vrouw vond hem niets overigens. Heb er geloof ik nog een review over geschreven hier, al straks eens zoeken. Maar deel 2 dus geen aanrader (wist niet eens dat er een vervolg was)quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 08:47 schreef Danny het volgende:
The Platform 2(2024)5horror, sci_fi, sci-fi, thriller99TV-MA16Galder Gaztelu-UrrutiaDavid Desola, Galder Gaztelu-Urrutia, Egoitz MorenoMilena Smit, Hovik Keuchkerian, Natalia TenaA thrilling physical journey that allows an approach to the darkness, where it is scary to look. It appeals to the viewer's civil responsibility and forces them to face the limits of their own solidarityEl Hoyo 2 (The Platform 2) heeft dezelfde setting als de eerste. Een 330 verdiepingen tellende toren. Elke verdieping bestaat uit een kale vloer met een bed en een groot vierkant gat in het midden en van bovenaf zakt elke dag een groot platform met voedsel omlaag die op elke verdieping stopt. Daar mag gegeten worden. Hoe lager je zit hoe minder eten.
Dat was althans hoe deel 1 in elkaar stak en dat was een sterk concept.
In dit deel doen ze het allemaal opnieuw, maar er zijn nu mensen die 'regels' opstellen. Je mag alleen eten wat je vooraf zelf 'besteld' hebt (voordat je in de toren werd geplaatst), want blijkbaar mocht je zelf zeggen welk soort eten je dagelijks wilde hebben (we weten niet hoe lang of waarom).
Hoe dan ook, deze film werkte voor mij totaal niet. Het was warrig en saai. Teleurstellend dus...
55
Ik vond er niets aan. Jolanda vond 'm wel redelijk goed, dus het is natuurlijk zoals altijd persoonlijk. De eerste vond ik echt vele malen beter (en dat was ze ook wel met me eens).quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 11:19 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik vond deel 1 echt één van de betere films, heel verrassend. Mijn vrouw vond hem niets overigens. Heb er geloof ik nog een review over geschreven hier, al straks eens zoeken. Maar deel 2 dus geen aanrader (wist niet eens dat er een vervolg was)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9
[ Bericht 2% gewijzigd door Mike op 08-10-2024 15:42:04 (kleine spoiler) ]
Gisteravond. Viel erg mee, hoewel mijn vrouw af en toe wegkeek. Goeie film hoor, maar het was weer typisch "te hoge verwachtingen" van mijn kant, dan valt het toch wat tegen. Uiteindelijk vond mijn vrouw hem ook goed, had ik niet verwachtquote:
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Farenji het volgende:
Joker: Folie Ă Deux(2024)5.3crime, drama, musical, thriller138R16Todd PhillipsScott Silver, Todd Phillips, Bob KaneJoaquin Phoenix, Lady Gaga, Brendan GleesonStruggling with his dual identity, failed comedian Arthur Fleck meets the love of his life, Harley Quinn, while incarcerated at Arkham State HospitalIk ging wel met wat twijfels naar deze film, en verwachtte eigenlijk dat ik hem of heel slecht vond (zoals zo velen), of misschien toch wel goed. Ik was aan het begin van de film de enige in de allergrootste zaal van kino. Maar tijdens het voorprogramma liep er nog 1 ander iemand naar binnen.Helemaal mee eens! Vind alle haat en afschuw ook volledig onterecht. Ga m zeker nog een keer kijken wannier ie op streaming komt.
Laat ik er niet omheen draaien: ik vond de film echt fantastisch, van begin tot eind. Die boze reacties over de genrekeuze vind ik volledig onterecht, het is juist heel erg dapper, en het werkte naar mijn mening uitstekend. Als je alleen dingen blieft die precies aan je verwachtingen voldoen moet je of naar de McDonalds, of naar zo'n vreselijke superheldenfilm uit dat andere niet nader te noemen universum gaan. Ik vind dat (allebei) goedkope onverteerbare troep. Smaken verschillen.
Ik ben zeker geen grote musical-kenner (of liefhebber) en heb er maar een paar gezien, maar dit vond ik wel een van de allermooiste. En de meest onconventionele. Cinematografisch was de film prachtig, goede sfeer en mooie beelden, vooral van Arkham asylum. De muziek vond ik goed gekozen en die hielp mee (of was zelfs essentieel) om de achterliggende emoties en gevoelens over te brengen. Juist door de vaak vrolijke liedjes werd het contrast tussen de donkere psychische problemen waar het over ging pijnlijk zichtbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9PWBF
Ik ga volgende week nog een keer in de bios. Heb toch zo’n pas. Ik vond hem ook geweldig!quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Vind alle haat en afschuw ook volledig onterecht. Ga m zeker nog een keer kijken wannier ie op streaming komt.
Gewoon een kutfilm dus.quote:Op zondag 20 oktober 2024 23:14 schreef djkoelkast het volgende:
De Jacht op Meral Ă.(2024)7drama911h 31minALStijn BoumaStijn Bouma, Roelof Jan MinnebooMieneke Bakker, Owen Beans, Dolf BekxMeral Özturk is driven to despair when the Dutch Tax Authority wrongfully demands a massive repayment of childcare benefits. As her life falls apart, she discovers a social investigator infiltrating her life, forcing her to make radical...
meer »Deze review baseer ik op de film als film, niet op het heftige onderwerp en de vreselijke dingen die veel mensen zijn aangedaan.
De film komt namelijk nooit echt op stoom. Het blijft een beetje kabbelen. We leren de hoofdpersoon niet genoeg kennen om echt boos te worden op de man van de sociale dienst, die ergens toch wel zijn twijfels heeft. De acteerprestaties zijn ook niet altijd even overtuigend, her en der zelfs overdreven theatraal (met name de mensen van jeugdzorg). Het einde is dan weer heel abrubt.
Er zitten ook een aantal behoorlijk nutteloze, lange, symbolische scenes in. Die voelen echt als opvulling, want de film zelf duurt al niet zo lang. Bij de openingsscčne is gekozen voor veel te snelle zijwaardse bewegingen waardoor het heel onrustig oogt. Het lijkt meer op lange aflevering van een willekeurige tv-serie dan op een bioscoopfilm. Geen saaie film, maar ook zeker geen spektakel.4
Zo complex vond ik de familierelaties niet. Ik hou van Aziatische dramafilms, maar hier kon ik maar moeilijk inkomen. Wellicht omdat ik de Thaise taal niet mooi vind klinken. Vond de hoofdpersoon niet heel sympathiek, en dat werd hij voor mij ook niet gedurende de film. De moeder en grootmoeder vond ik daarentegen wel goed acteren, maar de film kende te weinig stilte. Dat maakte het net iets te vermoeiend. Al met al net aan een voldoende, wat voor mij betekent dat ik hem op de televisie wel zou kijken, maar als ik er voor zou moeten betalen in de cinema ik dat zonde zou vinden. Hoera voor de cineville-pas.quote:Wanneer de oma van de luie, werkeloze gamer M (Putthipong Assaratanakul) ziek wordt, realiseert hij zich dat hij niet veel aandacht aan haar heeft besteed. In een poging het contact met haar te herstellen en daarmee aanspraak te maken op haar erfenis, gaat hij voor haar zorgen. Maar naarmate ze meer tijd samen doorbrengen, ontstaat er langzaam maar zeker een verrassende band die de brug slaat tussen twee totaal verschillende generaties. How to Make Millions Before Grandma Dies toont op zeer ontroerende wijze het belang, maar ook de complexiteit van familierelaties. Pat Boonnitipats debuut How to Make Millions Before Grandma Dies, dat zich afspeelt in het bruisende Bangkok, breekt in Azië alle records en is de bestverkopende Thaise film aller tijden.
Niets is wat het lijkt... Was dit een mockumentary? Of wel een echte documentaire? Je loopt in elk geval de bioscoopzaal uit met meer vragen dan antwoorden. Niemand is sympathiek, zelfs de regisseuse niet. En dat, met alle onbeantwoorde vragen, maakt het in dit geval enorm fascinerend.quote:Een documentaire vol met verrassingen, excentrieke personages en ongelofelijke gebeurtenissen. Voorafgaand aan alle vertoningen van The Gullspĺng Miracle is de korte stop-motionfilm Wander to Wonder van Nina Ganz te zien.
De Noorse zussen Kari en May kopen een appartement in het Zweedse gehucht Gullspĺng. Tot hun verbazing lijkt verkoper Olaug sprekend op hun oudere zus, die in 1988 zelfmoord pleegde. Ze heeft zelfs dezelfde bijnaam, Lita. De gelovige zussen denken meteen aan een wonder: dit heeft zo moeten zijn!
De eenzame Olaug wordt met open armen opgenomen in de grote, warme familie van Kari en May, waarna de toevalligheden en onthullingen elkaar steeds sneller opvolgen. Hoe dieper de zussen in de familiegeschiedenis graven, hoe vreemder het wordt. Niets is wat het lijkt.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2024 13:41 schreef Farenji het volgende:
Joker: Folie Ă Deux(2024)5.3crime, drama, musical, thriller138R16Todd PhillipsScott Silver, Todd Phillips, Bob KaneJoaquin Phoenix, Lady Gaga, Brendan GleesonStruggling with his dual identity, failed comedian Arthur Fleck meets the love of his life, Harley Quinn, while incarcerated at Arkham State HospitalIk ging wel met wat twijfels naar deze film, en verwachtte eigenlijk dat ik hem of heel slecht vond (zoals zo velen), of misschien toch wel goed. Ik was aan het begin van de film de enige in de allergrootste zaal van kino. Maar tijdens het voorprogramma liep er nog 1 ander iemand naar binnen.Gisteravond gezien. Ik had mijn "ik haat musicals" vrouw vooral NIET gezegd dat er ook gezongen zou worden
Laat ik er niet omheen draaien: ik vond de film echt fantastisch, van begin tot eind. Die boze reacties over de genrekeuze vind ik volledig onterecht, het is juist heel erg dapper, en het werkte naar mijn mening uitstekend. Als je alleen dingen blieft die precies aan je verwachtingen voldoen moet je of naar de McDonalds, of naar zo'n vreselijke superheldenfilm uit dat andere niet nader te noemen universum gaan. Ik vind dat (allebei) goedkope onverteerbare troep. Smaken verschillen.
Ik ben zeker geen grote musical-kenner (of liefhebber) en heb er maar een paar gezien, maar dit vond ik wel een van de allermooiste. En de meest onconventionele. Cinematografisch was de film prachtig, goede sfeer en mooie beelden, vooral van Arkham asylum. De muziek vond ik goed gekozen en die hielp mee (of was zelfs essentieel) om de achterliggende emoties en gevoelens over te brengen. Juist door de vaak vrolijke liedjes werd het contrast tussen de donkere psychische problemen waar het over ging pijnlijk zichtbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9We vonden de film allebei goed. Vooral het eerste uur was echt top wat mij betreft (vooral ook wat @Farenji aanhaalt in zijn review. "Cinematografisch was de film prachtig, goede sfeer en mooie beelden, vooral van Arkham asylum.", daarna werd het wat "gewoner". Al met al een 8, blij dat we zijn gegaan
![]()
Gaga vond ik eerlijk gezegd wat tegenvallen, vooral haar rol in de film danIk hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8
Tering, moet ik nu alwéér naar een horrorfilm? Het is niet mijn genre, hoe vaak moet ik dat nou nog uitleggenquote:Op vrijdag 1 november 2024 14:11 schreef Danny het volgende:
Heretic(2024)7.3horror, thriller110R16Scott Beck, Bryan WoodsScott Beck, Bryan WoodsHugh Grant, Sophie Thatcher, Chloe EastTwo young religious women are drawn into a game of cat-and-mouse in the house of a strange manGisteren in de Unlimited Night gezien. Twee jonge, vrouwelijke Jehova's getuigen werken een lijstje mensen af die hebben aangegeven interesse te hebben in een 'bekeergesprek'. Aangekomen bij Hugh Grant worden ze hartelijk ontvangen, maar al snel blijkt de man heel andere plannen te hebben.
Deze film heeft me van begin tot eind weten te boeien met sterke dialogen en boeiende informatie en dilemma's en ik heb me dan ook uitstekend vermaakt. Ik kan deze film iedereen aanraden, al zul je waarschijnlijk wel een weekje of 3 moeten wachten tot deze daadwerkelijk in de reguliere voorstellingen gaat draaien.8.5
Nee, is vooral psychologisch, hoewel er wel iets aan bloed in zit.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
Tering, moet ik nu alwéér naar een horrorfilm? Het is niet mijn genre, hoe vaak moet ik dat nou nog uitleggenMaar goed, Hugh Grant, dan krijg ik mijn vrouw ook vast wel mee. En zo heel eng is ie niet denk ik?
Klinkt als BWP vibes. Helaas niet op primequote:Op vrijdag 1 november 2024 15:54 schreef Danny het volgende:
Hell House LLC(2015)6.4horror, mystery93Not Raten/aStephen CognettiStephen CognettiGore Abrams, Alice Bahlke, Danny BelliniFive years after an unexplained malfunction causes the death of 15 tour-goers and staff on the opening night of a Halloween haunted house tour, a documentary crew travels back to the scene of the tragedy to find out what really happenedEen groep vrienden maakt graag horrorhuizen, voor de leuk. Aangekomen in het plaatsje Abbadon beginnen ze een horrorhuis te bouwen in een verlaten hotelletje. Maar ja, daar gebeuren vreemde dingen.
Ik had hier nog NOOIT van gehoord, gek genoeg, en dat is jammer want dit is in mijn ogen een van de betere found-footage films die ik in lange tijd gezien heb. En een die niet leunt op jumpscares. Er zijn er wel een of twee, maar het zijn toch vooral de ogenschijnlijk creepy shit die er gaande is.
De film begint met een nieuwsuitzending over een aantal doden in het hotel op de opening-night van het horrorhuis. Het geheel is gebracht als documentaire, waarbij een van de betrokkenen een interview geeft, aangevuld met de door de groep zelf gemaakte camerabeelden.
Unheimich en zeer vermakelijk wat mij betreft. Ik heb de Director's Cut bekeken (die afaik niet legaal te streamen is)
7,57.5
Een beetje, maar toch anders. Opbouw is wat langzamer en het begint allemaal heel subtiel. Zijn inmiddels 4 delen van, met deel 5 op komst, blijkt. Heb 2 ook al gezien, die was ook wel oké, maar minder dan de eerste. Deel 3 en 4 scoren dan weer wat hoger op imdb, dus ik hoop dat die ook weer beter gaan zijn.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:25 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Klinkt als BWP vibes. Helaas niet op prime
Deze ga ik binnekort kijken. ik vond deel 1 in ieder geval erg goedquote:Op donderdag 24 oktober 2024 10:52 schreef Danny het volgende:
Smile 2(2024)7.2horror, mystery, thriller127R16Parker FinnParker FinnNaomi Scott, Rosemarie DeWitt, Lukas GageAbout to embark on a world tour, global pop sensation Skye Riley begins experiencing increasingly terrifying and inexplicable events. Overwhelmed by the escalating horrors and the pressures of fame, Skye is forced to face her pastSmile was een best geslaagde horrorfilm een paar jaar geleden. Heb me er prima mee vermaakt, maar met de kanttekening dat er veel meer in had gezeten.
Kennelijk was de regisseur het daarmee eens, want die heeft met deze film eens goed uitgepakt en een grijpend verhaal neergezet dat prima is uitgewerkt. Letterlijk alles werkt in deze film, hij is wat gorier dan de vorige, maar verdomme wát een film. En wat een rol speelt Naomi Scott. Die gaat echt diep voor deze film met bizar goed en overtuigend acteerwerk.
Ik geef 'm zelfs een vol punt meer dan m'n collega hierboven. Voor mij de beste horror van het jaar.
99
Heb hem gisteren ook gezien. Absoluut aangenaam verrastquote:Op woensdag 18 december 2024 09:07 schreef Danny het volgende:
Better Man(2024)7.1biography, fantasy, musical134Rn/aMichael GraceySimon Gleeson, Oliver Cole, Michael GraceyRobbie Williams, Jonno Davies, Steve PembertonA singular profile of British pop superstar Robbie WilliamsGisteren in de Pathé Unlimited Night deze film gezien. Een biopic over het leven van Robbie Williams, waarin Robbie Williams wordt weergegeven als aap - een verwijzing naar zijn eigen uitspraken over hoe hij zich gedurende zijn leven vaak een circusaap voelde die trucjes moest doen).
Deze film heeft me enorm verrast. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten, maar de film geeft de emotionele kant van zijn leven goed weer in bizarre filmkunstjes, cuts en transities. De muzikale nummers passen perfect in het verhaal en zijn mentale en emotionele problemen en drugsproblematiek worden uitstekend uitgediept.
Voor mij denk ik een van de beste films van het jaar. Een aantal zaken kwamen, vanwege onze persoonlijke situatie en projectie, wel emotioneel binnen bij ons waardoor het op een aantal momenten best een zware en emotionele zit was, maar de film heeft indruk gemaakt en ik kan 'm iedereen aanraden die
- van biopics houdt
- the greatest showman goed vond
- van filmische hoogstandjes houdt
- al dan niet fan is van Robbie Williams
Dikke 9.9
Dan zet ik m op de lijst.quote:Op woensdag 18 december 2024 09:55 schreef linebear het volgende:
[..]
Heb hem gisteren ook gezien. Absoluut aangenaam verrast
Moet zeggen dat het met die aap zeker werkt. Had er geen moment het gevoel van Jungle Book of zo bijquote:Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan zet ik m op de lijst.
Ik dacht bij het zien van de trailer echt "waarom in godsnaam?" maar met bovenstaande uitleg erbij geef ik hem wel een kans.
Ik sluit me hier bij aan.quote:Op woensdag 18 december 2024 11:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dan zet ik m op de lijst.
Ik dacht bij het zien van de trailer echt "waarom in godsnaam?" maar met bovenstaande uitleg erbij geef ik hem wel een kans.
Deze film vrijdag gezien. Poeh, dat was niet wat ik van tevoren had verwacht. Wel heel goed! Heel goed acteerwerk van "Ani" en het verhaal bleef me na de film nog een beetje achtervolgen. 8,5/10quote:Op zondag 3 november 2024 22:26 schreef Farenji het volgende:
Anora(2024)8.2comedy, drama, romance139R16Sean BakerSean BakerMikey Madison, Paul Weissman, Lindsey NormingtonAnora, a young sex worker from Brooklyn, meets and impulsively marries the son of an oligarch. Once the news reaches Russia, her fairytale is threatened as his parents set out for New York to get the marriage annulledAnora, die door iedereen Ani wordt genoemd, werkt als stripper in een grote club waar ze shows doet en lapdances geeft, en af en toe doet ze prive-bezoekjes om nog wat extra te verdienen. Want het werk in de club is niet echt een vetpot. Weinig glamour, maar gewoon keihard werken zonder enige "benefits". Als ze haar baas vraagt om een week vrij zegt die aanvankelijk meteen "nee", want "ze had toch net ook al op oudejaarsdag vrij gekregen?".
Die week vrij was omdat Ivan aka Vanya haar voor een week wilde voor zichzelf wilde hebben. Voor 15.000 dollar, vooraf betaald. "Voor 10.000 had ik het ook gedaan", biecht ze op maar Vanya had er wel 30k voor willen lappen. Hij heeft toch geld zat, als zoon van een viesrijke Russische familie. In die week gaan ze spontaan met al hun vrienden naar Vegas, met een prive-jet. En daar doet ie haar een aanzoek, dat echt serieus is, zo bezweert ie haar. Even later zijn ze getrouwd, en ze is extatisch van geluk. Een moderne 18+ versie van Assepoester.
Maar het is duidelijk dat dit sprookje inelkaar moet storten. De ouders van Vanya krijgen er lucht van en ze sturen wat zware jongens op het stel af met als opdracht om het huwelijk te laten ontbinden. Vanya glipt er meteen tussenuit. Vanaf dit moment verandert de film van romantisch sprookje naar chaos, slapstick zelfs. Ani wordt nogal onhandelbaar, nu haar droom ineens uit elkaar lijkt te spatten. Om het huwelijk te kunnen ontbinden moeten ze Vanya terugvinden, en Ani wil wel een hartig woordje met haar echtgenoot wisselen.
Deze beschrijving klinkt misschien nogal kluchtig maar dat is het niet. En hoewel er een aantal hilarische scenes in zitten is het geen komedie, maar eigenlijk meer een tragedie. Met Ani als schitterend, en diep lijdend middelpunt. Uiteindelijk is zij de enige die er echt sympathiek uitkomt, terwijl ze toch maar een "goedkope hoer" is, zoals ze vaak wordt genoemd.
Mikey Madison die Ani speelt zou ik moeten/kunnen kennen van Once upon a time in Hollywood maar ik kan me daar eerlijk gezegd niet veel van herinneren, misschien maar eens terugkijken want ze is echt fenomenaal als Ani. Maar ook de infantiele, strontverwende maar toch ook op een bepaalde manier aandoenlijke Vanya is geweldig. En dan is er nog de weinig spraakzame Igor, een van de goons die voor de zekerheid mee is gestuurd, voor als de shit echt uit de hand zou lopen.
Mijn enige kritiek zou zijn dat het eerste deel van de film wel wat lang duurt omdat je al min of meer weet wat er gaat gebeuren. En ook richting het eind had er wel wat geknipt kunnen worden. Maar los daarvan, het echte einde is wel raak, en ik vond het een topfilm.8
Leuke tip.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:12 schreef Farenji het volgende:
Flow(2024)7.9animation, adventure, family, fantasy85PG6Gints ZilbalodisGints Zilbalodis, Matiss KazaCat is a solitary animal, but as its home is devastated by a great flood, he finds refuge on a boat populated by various species, and will have to team up with them despite their differencesHet werd door het voorprogramma duidelijk dat deze film als een kinderfilm wordt gezien. Allemaal reclames gericht op kinderen en er kwam ook een trailer voor een nieuwe paddington film en die was Nederlands nagesynchroniseerd en ik was even bang dat Flow ook nagesynchroniseerd zou zijn maar gelukkig is dit een film zonder dialoog. Alleen maar dieren die elkaar niet echt lijken te begrijpen maar dan komt er opeens een enorme overstroming en ja dan moet je wel. De hoofdpersoon is een kat die al snel voor de keuze komt: moet ik die hond nou wel of niet vertrouwen? En dan blijken niet alle dieren gelijk en heb je binnen soorten ook slimme en wat sneller afgeleide exemplaren. Uiteindelijk redden we het allemaal wel, als we maar beetje leren om samen te werken, en de nodige focus te hebben. Prachtige animatiefilm, ook voor volwassenen. Blijf zitten tot na de aftiteling.8
Uiterst goed geacteerd. Van de eerste tot de laatste minuut gebiologeerd gekeken naar deze 2 uur durende monoloog.quote:Jodie Comer (Killing Eve) speelt op het podium van het Harold Pinter Theatre in Londen een fenomenale solo tour de force in dit prijswinnende toneelstuk van Suzie Miller.
De jonge advocaat Tessa is snel opgeklommen tot een briljante kruisverhoorder. Een onverwachte gebeurtenis dwingt haar kritischer te kijken naar de patriarchale macht van de wet, waar de bewijslast en de moraal uiteenlopen.
Bitterzoet verhaal over eenzaamheid in Teheran. Ongelooflijk dat dit gefilmd kon worden in Iran, aangezien er best wat commentaar geleverd wordt op met name de Iraanse zedenpolitie. Af en toe best ongemakkelijk om naar te kijken, maar de sympathieke hoofdpersonen trekken je daar doorheen. Een voorrecht om ze te volgen op de mooiste dag van hun leven.quote:Mahin (70) woont alleen in Teheran sinds haar man is overleden en haar dochter naar Europa is vertrokken. Na weer een middag thee te hebben gedronken met haar vriendinnen, besluit ze haar eenzame routine te doorbreken en nieuw leven in haar liefdesleven te blazen. In haar zoektocht naar een vrijgezelle man keert ze terug naar plekken uit haar verleden en mijmert ze over de gelukkige jaren die ze in vrijheid heeft doorgebracht. Dan ontmoet ze Faramarz, een bescheiden en vriendelijke alleenstaande man van haar leeftijd. Hij is taxichauffeur en veteraan en heeft net als Mahin een onafhankelijke geest. Mahin stelt zich open voor een nieuwe romance en nodigt Faramarz uit in haar appartement om haar favoriete taart voor hem te bakken. Het wordt onverwachte, onvergetelijke avond…
My Favourite Cake is de nieuwe film van de Iraanse filmmakers Maryam Moghaddam en Behtash Sanaeeha (Ballad of a White Cow). De film ging in wereldpremičre op het Filmfestival van Berlijn waar de film een zeer positief onthaal kreeg van de pers en twee prijzen in de wacht sleepte.
En de film is echt een aanrader!quote:Op maandag 30 december 2024 20:00 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik snap dat ik uit de bocht vlieg met dit bericht, maar ik wil het toch even delen;
The Substance nu te zien op mubi eerste 7 dagen gratis, en dat is niet duur
Paarlen voor de zwijnenquote:Op woensdag 1 januari 2025 04:01 schreef Jeo_Boden het volgende:
No Country for Old Men(2007)8.2crime, drama, thriller122R16Ethan Coen, Joel CoenJoel Coen, Ethan Coen, Cormac McCarthyTommy Lee Jones, Javier Bardem, Josh BrolinViolence and mayhem ensue after a hunter stumbles upon the aftermath of a drug deal gone wrong and over two million dollars in cash near the Rio Grandehier je review2
8.2 zegt imdb. Hele goeie film zeiden vrienden. Ik vond het een lamlendige trage film. Het begon traag. Op wat knallen na werd het ook niet veel beter. Het einde was een anti-climax. De dialogen bleven bij eentonige gemompel. Na 2 uur te hebben verkwist. Zeiden we nah dan heben we hem in ieder geval wel gezien. Een 2 voor de moeite. Bah.
Is een bekende trollquote:
quote:Op woensdag 1 januari 2025 04:01 schreef Jeo_Boden het volgende:
No Country for Old Men(2007)8.2crime, drama, thriller122R16Ethan Coen, Joel CoenJoel Coen, Ethan Coen, Cormac McCarthyTommy Lee Jones, Javier Bardem, Josh BrolinViolence and mayhem ensue after a hunter stumbles upon the aftermath of a drug deal gone wrong and over two million dollars in cash near the Rio Grandehier je review2
8.2 zegt imdb. Hele goeie film zeiden vrienden. Ik vond het een lamlendige trage film. Het begon traag. Op wat knallen na werd het ook niet veel beter. Het einde was een anti-climax. De dialogen bleven bij eentonige gemompel. Na 2 uur te hebben verkwist. Zeiden we nah dan heben we hem in ieder geval wel gezien. Een 2 voor de moeite. Bah.
Gisteren bekeken. Bedankt voor de tip om te blijven zitten na de aftiteling.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:12 schreef Farenji het volgende:
Flow(2024)7.9animation, adventure, family, fantasy85PG6Gints ZilbalodisGints Zilbalodis, Matiss KazaCat is a solitary animal, but as its home is devastated by a great flood, he finds refuge on a boat populated by various species, and will have to team up with them despite their differencesHet werd door het voorprogramma duidelijk dat deze film als een kinderfilm wordt gezien. Allemaal reclames gericht op kinderen en er kwam ook een trailer voor een nieuwe paddington film en die was Nederlands nagesynchroniseerd en ik was even bang dat Flow ook nagesynchroniseerd zou zijn maar gelukkig is dit een film zonder dialoog. Alleen maar dieren die elkaar niet echt lijken te begrijpen maar dan komt er opeens een enorme overstroming en ja dan moet je wel. De hoofdpersoon is een kat die al snel voor de keuze komt: moet ik die hond nou wel of niet vertrouwen? En dan blijken niet alle dieren gelijk en heb je binnen soorten ook slimme en wat sneller afgeleide exemplaren. Uiteindelijk redden we het allemaal wel, als we maar beetje leren om samen te werken, en de nodige focus te hebben. Prachtige animatiefilm, ook voor volwassenen. Blijf zitten tot na de aftiteling.8
Die tip is wel nogal belangrijk voor die film. Ik weet niet of de keuze goed is om dat zo te doen.quote:Op donderdag 2 januari 2025 09:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Gisteren bekeken. Bedankt voor de tip om te blijven zitten na de aftiteling.
Prachtige animatiefilm. Wat mij betreft een 8,5/10 waard.
Dit is gewoon een extraatje voor de mensen die niet als een gek meteen de zaal uit rennen zodra de aftiteling begint.quote:Op donderdag 2 januari 2025 23:54 schreef Soury het volgende:
[..]
Die tip is wel nogal belangrijk voor die film. Ik weet niet of de keuze goed is om dat zo te doen.
Ja maar die missen wel het punt.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dit is gewoon een extraatje voor de mensen die niet als een gek meteen de zaal uit rennen zodra de aftiteling begint.
Lol ja, ik ren de bioscoop ook niet uit. Soms best irritant omdat mensen voor je langs willen met jassen en tassen. Maar ik vraag me af of het via stream kanalen ook zo werkt.quote:
Nee, daar kijken mensen sowieso vaak maar met een half oog en nogal ongeďnteresseerd en zie je tijdens de aftiteling ook meteen promo's voor volgende shows. Maar het gebeurt regelmatig dat er na de aftiteling nog een bonus stukje komt, daarin is flow niet uniek.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Lol ja, ik ren de bioscoop ook niet uit. Soms best irritant omdat mensen voor je langs willen met jassen en tassen. Maar ik vraag me af of het via stream kanalen ook zo werkt.
Zeker nietquote:Op vrijdag 3 januari 2025 00:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, daar kijken mensen sowieso vaak maar met een half oog en nogal ongeďnteresseerd en zie je tijdens de aftiteling ook meteen promo's voor volgende shows. Maar het gebeurt regelmatig dat er na de aftiteling nog een bonus stukje komt, daarin is flow niet uniek.
Oh die lijkt me briljant!quote:Op vrijdag 3 januari 2025 05:01 schreef Karzai het volgende:
deze heb ik vorige maand gezien erg grappig
Bekijk deze YouTube-video
Hij stond nog op espagnol. En een spatie teveel. Ik heb het aangepast.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:53 schreef flipsen het volgende:
Babygirl(2024)6.6crime, drama, mystery, thriller114R12Halina ReijnHalina ReijnNicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio BanderasA high-powered CEO puts her career and family on the line when she begins a torrid affair with her much-younger internEn weer een beroemde "oudere" actrice die volledig naakt gaat, is het een trend? Deze gisteravond in de bioscoop gezien. Een topvrouw van een bedrijf is gelukkig getrouwd (met Antonio Banderas notabene) en leeft het perfecte familieleventje. Maar kennelijk wil ze meer. En dat krijgt ze, met een stagaire van haar bedrijf. Geschreven en geregiseerd door Halina Reijn.
Het is niet echt mijn soort film, ik vond sommige scenes echt ongeloofwaardig en sowieso heb ik niet zoveel met het onderwerp. Waarom dan toch nog een 4? Ik vond Banderas, in de weinige schermtijd die hij kreeg, bijzonder goed acteren + Nicole Kidman liet zich in haar blootje zien + De muziek was erg goed + De regie was echt heel erg goed gedaan bij sommige scenes. Maar verder niet mijn ding, mijn vrouw (ook een topvrouw van haar eigen bedrijf hehe) vond hem ook maar zo-zo.4
Geen idee waaro mijn [review] tag het niet doet?
Kun je niet gewoon titels erbij posten?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:33 schreef Karzai het volgende:
deze wil ik ook nog graag zien, hoe een algerijns jongetje uit de slums de mooiste chansons zingt
Of beter nog, reviews plaatsen van films die hij gezien heeft, ipv welke hij nog wil zienquote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:46 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon titels erbij posten?
stond niet in de handleiding pikquote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:04 schreef Farenji het volgende:
@:Karzai het is niet de bedoeling dat je hier recensies van internet gaat copy pasten.
ik heb mijn best gedaan meer kan ik doen wat maakt het ook uit verder ouwe zeiksnorquote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:09 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die handleiding die je ook niet gevolgd hebt. Lees ook de op, kut.
Het is geen remake van Coppola's versie, maar van deze:quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:58 schreef Ang3l het volgende:
Nosferatu(2024)7.8fantasy, horror, mystery132R16Robert EggersRobert Eggers, Henrik Galeen, Bram StokerLily-Rose Depp, Nicholas Hoult, Bill SkarsgĺrdA gothic tale of obsession between a haunted young woman and the terrifying vampire infatuated with her, causing untold horror in its wakeEen remake van Nosferatu, want dan eigenlijk weer een verfilming is van Bram Stoker's Dracula, een illegale wel te verstaan waardoor de mensen andere namen hebben. Dat laatste wist ik niet vooraf en had ik wel willen weten, wantdat verklaarde waarom ik zowat elke seconde dacht "Ja maar dit is toch gewoon letterlijk Bram Stoker's Dracula? Lijkt wel pagiaat." Dat was t dus ook, en ze zijn er voor aangeklaagd.
Ik vond het dus een vrij overbodige film. Het vertelde niets nieuws ten opzichte van de FF Coppola klassieker.
Maar ja, Robert Eggers is wel een meester in het neerzetten van sfeer (The witch, the northman, the lighthouse) en de beelden zijn werkelijk waar schitterend. Het accent van Orlok vond ik wel echt schmierend en werkte op den duur op de lachpsieren en geloof niet dat dat echt de bedoeling was.
Eerste reactie van mij een m'n (vampier liefhebbende) vrienden was "overbodig".
Eenmaal thuis toch ff laten bezinken en de waardering iets omhoog gegooid.
7.5
Dat zeg ik ook. Maar het is beide gebaseerd op exact hetzelfde verhaal, nl Bram Stoker's Dracula (het boek he, niet de film van FF Coppola).quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:15 schreef V. het volgende:
[..]
Het is geen remake van Coppola's versie, maar van deze:
Ook gezien vandaag in een kleine bioscoop, zeker een mooie film. Hij stond hier ook als kinderfilm, de kaartjespersoon gaf al aan dat het een goede film was bij ons toen we zonder kinderen aankwamen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:12 schreef Farenji het volgende:
Ook zojuist gezien met vrouw en zoon. Prima film waar je voor een groot deel ook je eigen invulling aan kan geven. Het tempo, de setting en het gebrek aan dialoog maakte het bij vlagen wel een beetje, tja, saai. Maar goed wel een charmante ervaring dus.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ook gezien vandaag in een kleine bioscoop, zeker een mooie film. Hij stond hier ook als kinderfilm, de kaartjespersoon gaf al aan dat het een goede film was bij ons toen we zonder kinderen aankwamen.![]()
8/10 klopt wmb wel.
Holy shit wat een film en twistsquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:53 schreef Farenji het volgende:
Ik zag hem al voorbijkomen en vroeg me af of het die ¤6 waard was maar ik ben door jullie overtuigdquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Holy shit wat een film en twists![]()
![]()
![]()
Een vette 8!
Zojuist gekeken op Pathé thuis voor 5,99
quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:08 schreef Mike het volgende:
De hoofdrolspeelster vond ik overigens wel heel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:53 schreef Farenji het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:11 schreef flyguy het volgende:
A Real Pain(2024)7.4comedy, drama90Rn/aJesse EisenbergJesse EisenbergKieran Culkin, Jesse Eisenberg, Olha BosovaMismatched cousins David and Benji reunite for a tour through Poland to honor their beloved grandmother. The adventure takes a turn when the odd-couple's old tensions resurface against the backdrop of their family historyTwee neefjes die als praktisch broertjes samen opgroeiden zijn wat uitelkaar gegroeid, maar gaan nu samen op reis naar Polen. Want oma is dood en heeft ze wat geld nagelaten zodat ze naar Polen kunnen gaan om daar het huis te zien waar zij opgroeidde. Oma was Joods en overleefde de Holocaust, dus veel plekken worden bezocht die centraal stonden voor de Joodse cultuur in dat deel van de wereld. Langzaam wordt duidelijk waarom de twee het contact verloren terwijl de kijker met de groep rondreist.
De film is gemaakt door Jesse Eisenberg, die samen met Kieran Culkin de hoofdrollen vertolkt. Culkin's rol doet veel denken aan Succession, maar wat melodramatischer en Eisenberg zet ook een prima performance neer. Al met al prima vermaakt.7.9
Afgelopen zaterdag gezien in de bioscoop. Mooie arthouse film. Zat wel de hele film te denken waar ik die Marcia toch uit kende, maar dat was dus gewoon Jennifer Grey (Dirty Dancing) op leeftijd en dus heel lang na haar nose job.quote:Op zondag 22 december 2024 15:26 schreef Farenji het volgende:
A Real Pain(2024)7.4comedy, drama90Rn/aJesse EisenbergJesse EisenbergKieran Culkin, Jesse Eisenberg, Olha BosovaMismatched cousins David and Benji reunite for a tour through Poland to honor their beloved grandmother. The adventure takes a turn when the odd-couple's old tensions resurface against the backdrop of their family historyDe twee hoofdrolspelers van deze film zijn een soort van Bert & Ernie. Dat bedoel ik in de meest positieve zin, ik was vroeger (nog steeds) groot fan van Bert & Ernie. Dit duo werkt zo goed vanwege de duidelijke en totaal verschillende karakters. Ernie is de vrolijke extraverte doener, en Bert is de wat sombere introverte denker. Bert is wat saai want hij wil altijd lezen en Ernie is vrij irritant want hij wil juist altijd lawaai maken.
In deze film is het bijna net zo tussen de twee neven David en Benji; David is de beetje gestresste carriereman met gezin die nogal gereserveerd overkomt en Benji is de extraverte flierefluiter die bijna overal waar hij komt meteen het middelpunt van de belangstelling is. David laat zich behoorlijk koeieneren door de dominante Benji. Benji is op zijn manier heel liefdevol voor David al komt dat meestal niet echt uit de verf en werkt het zelfs averechts. Vaak is Benji gewoon een onuitstaanbare eikel, maar door z'n charmes en zijn lompe eerlijkheid komt hij er keer op keer toch mee weg. Gedurende de reis door Polen die ze samen maken leer je ze steeds beter kennen, en ga je ze allebei met heel andere ogen bekijken.
Ik vond dit een heel goede film omdat ie qua verhaal zo lekker eenvoudig is, maar erg goed geschreven (door Jesse Eisenberg die ook David speelt), met een aantal hilarische momenten en onverwachte emotionele diepgang. Kieran Culkin is echt geweldig als Benji en hij draagt de film voor een groot deel maar dat had ie absoluut niet kunnen doen zonder z'n tegenspelers. Een van de beste films die ik dit jaar heb gezien.9
Spectre(2015)6.8action, adventure, thriller0PG-1312Sam MendesJohn Logan, Neal Purvis, Robert WadeDaniel Craig, Christoph Waltz, Léa SeydouxA cryptic message from James Bond's past sends him on a trail to uncover the existence of a sinister organisation named SPECTRE. With a new threat dawning, Bond learns the terrible truth about the author of all his pain in his most recent...
meer »Spectre vond ik dan wel beter uitgevoerd, eigenlijk precies zoals ik mij herinnerde. De intro is erg memorabel met de dodenherdenking en de persoonlijke missie van 007 brengt hem overal om zo Spectre te ontrafelen. De stijl van Skyfall is hier verder doorgevoerd en de film ziet er dan ook prachtig uit. Deze vond ik top!8.5
Die Halina doet t toch maar lekker ff.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:03 schreef djkoelkast het volgende:
Babygirl(2024)6.6crime, drama, mystery, thriller114R12Halina ReijnHalina ReijnNicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio BanderasA high-powered CEO puts her career and family on the line when she begins a torrid affair with her much-younger internBabygirl, je hoort er veel over en het is weer zo'n film die je of heel goed vindt of helemaal niks.
Op de eerste plaats: de trailer, die is wel heel erg verknipt en vind ik niet helemaal de juiste sfeer scheppen, het is allemaal veel genuanceerder.
Het acteerwerk is echt heel erg goed en het camerawerk is fenomenaal. De manier waarop zeer intieme scenes gebracht worden, veelal in 1 doorlopend shot, met een ijzige stilte op de achtergrond is echt fantastisch.
Er is heel goed gebruikgemaakt van muziek, en de gecomponeerde muziek is heel erg goed, maar er zitten ook een aantal bestaande nummers in die op de juiste momenten de juiste sfeer weten te scheppen. Maar vooral ook het gebruik van stiltes is heel erg goed.
Het is een film die gaat over machtsverhoudingen en het invullen van fantasieën en wensen, over communicatie of het gebrek daar aan, over controle hebben of juist loslaten. Gewaagd onderwerp en wat mij betreft zeer smaakvol gebracht.
Ik heb hem twee keer gezien (kwam zo uit, een keer zelf gegaan en later had ik zelf dienst in het filmhuis), de tweede keer vielen me wel meer hele toffe details op. Personen in de achtergrond als puzzelstukjes voor wat er gaande is bijvoorbeeld. Wat mij betreft een dikke aanrader.9
Bedankt voor deze tip, schrijf 'm op!quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:07 schreef golfer het volgende:
Neshoma(2024)8.5documentary881h 28min6Sandra BeerendsSandra BeerendsDaniella Kertesz, Mickey Kertesz, Rifka LodeizenKnow what this is about?
Be the first one to add a plot.Een prachtig gemaakte documentaire die zich in het interbellum (de periode tussen WO-1 en WO-2) afspeelt in het Joodse deel van Amsterdam. Nesjomme betekent 'ziel' en inderdaad is tijdens de WO-2 de (Joodse) ziel uit de stad verdwenen met het deporteren van 60.000 Joodse Amsterdammers. Prachtig ingetogen gemaakt.9
Ik vond hem helemaal niks. Wel bizar om Natte Asbak in een hollywood film te horen.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:03 schreef djkoelkast het volgende:
Babygirl(2024)6.6crime, drama, mystery, thriller114R12Halina ReijnHalina ReijnNicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio BanderasA high-powered CEO puts her career and family on the line when she begins a torrid affair with her much-younger internBabygirl, je hoort er veel over en het is weer zo'n film die je of heel goed vindt of helemaal niks.
Op de eerste plaats: de trailer, die is wel heel erg verknipt en vind ik niet helemaal de juiste sfeer scheppen, het is allemaal veel genuanceerder.
Het acteerwerk is echt heel erg goed en het camerawerk is fenomenaal. De manier waarop zeer intieme scenes gebracht worden, veelal in 1 doorlopend shot, met een ijzige stilte op de achtergrond is echt fantastisch.
Er is heel goed gebruikgemaakt van muziek, en de gecomponeerde muziek is heel erg goed, maar er zitten ook een aantal bestaande nummers in die op de juiste momenten de juiste sfeer weten te scheppen. Maar vooral ook het gebruik van stiltes is heel erg goed.
Het is een film die gaat over machtsverhoudingen en het invullen van fantasieën en wensen, over communicatie of het gebrek daar aan, over controle hebben of juist loslaten. Gewaagd onderwerp en wat mij betreft zeer smaakvol gebracht.
Ik heb hem twee keer gezien (kwam zo uit, een keer zelf gegaan en later had ik zelf dienst in het filmhuis), de tweede keer vielen me wel meer hele toffe details op. Personen in de achtergrond als puzzelstukjes voor wat er gaande is bijvoorbeeld. Wat mij betreft een dikke aanrader.9
Natte asbak?quote:Op maandag 3 februari 2025 09:46 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik vond hem helemaal niks. Wel bizar om Natte Asbak in een hollywood film te horen.
Nooit van gehoord, geniale naam welquote:Op maandag 3 februari 2025 10:24 schreef dimmak het volgende:
[..]
Natte Visstick* excuus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natte_Visstick
De hele films zat heel goed in elkaar. Maar het verhaal zelf trok mij echt niet. Niet mijn ding. Wel goed uitgevoerd, dus wat dat betreft dikke probs voor van Reijn.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, geniale naam wel![]()
Ik ga even zoeken welk nummer dat dan is
Vond het sowieso wel echt niet-Hollywoodiaanse muziek door de film heen
Oh deze! Ja lekker wel, en passend ook
Contrails waren er toen zeker al. Die werden in de eerste wereldoorlog al gemeldquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:38 schreef flipsen het volgende:
The Brutalist(2024)8drama214R16Brady CorbetBrady Corbet, Mona FastvoldAdrien Brody, Felicity Jones, Guy PearceWhen a visionary architect and his wife flee post-war Europe in 1947 to rebuild their legacy and witness the birth of modern United States, their lives are changed forever by a mysterious, wealthy clientGisteravond hadden we alweer zin om naar de film te gaan, dus even gekeken of Companion nog draaide. Helaas maar in 1 zaal op een onchristelijk tijdstip. Flight Risk (niets mis met een avondje popcornvermaak) zat al vol of was nagesynchroniseerd, dus op naar... The Brutalist! Ik had de trailer wel bekeken, maar me verder totaal niet ingelezen. De film begon om 20:00, what could go wrong?
Goed, de film gaat over een naar de USA gevluchte Hongaarse architect. Die in Hongarije aardig wat gebouwen op zijn naam had staan, maar in de USA kwam hij niet zomaar aan de bak natuurlijk. Tot hij Van Buren ontmoet en die geeft hem een interessante opdracht. Intussen komt zijn vrouw en nichtje over uit Europa, kampt hij met een drugsprobleem en uiteindelijk gaat het ook niet helemaal goed met zijn project. Prima film zou je denken, maar what the fuckHalverwege de boodschap in beeld dat er 15 minuten pauze is en een klok die aftelt. Dus gewoon IN de film
Dat is wel heel lang geleden, dat ik een pauze in een film heb meegemaakt. En dat was niet alles, maar het was intussen al 22:00, dus de film was 2 uur bezig en we zijn pas halverwege??
Een lange zit dus, iets wat wel handig is om vooraf te wetenMaar het stoorde me geen moment, zeker een aanrader, zeker voor immigranten als ik (of emigrant, het is maar van welke kan je het bekijkt).
8
Wat me wel stoorde? Hehe, ik was niet de enige, maar een vrij lange scene van een busrit in 1947 door het landschap, met contrails in de luchtHm, dat klopt toch niet?! Maar kennelijk had het gekund in die tijd en de regisseur heeft het er vast met opzet in laten zitten.
Ander dingetje: ik had bij Guy Pearce de hele tijd het idee dat ik naar Aldo the Apache zat te kijken
[ afbeelding ]
Na alle mythische folklore rondom Dracula door de jaren heen, vond ik het einde in deze film behoorlijk zwak uitgewerkt. Zielig en lachwekkend zelfs.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:28 schreef Molo het volgende:
Ik heb geen linkjes enzo, maar Nosferatu was heerlijk. Echt perfecte spanning, filmisch prŕchtig en Willem Dafoe![]()
![]()
Ik had deze 2 weken terug gezien in de bioscoop maar kennelijk geen tijd/zin om een review te plaatsen. Ik vond hem erg leuk juist! Een 8-quote:Op maandag 24 februari 2025 12:16 schreef djkoelkast het volgende:
Companion(2025)7.4sci_fi, thriller, sci-fi97R16Drew HancockDrew HancockSophie Thatcher, Jack Quaid, Lukas GageA billionaire's death sets off a chain of events for Iris and her friends during a weekend trip to his lakeside estateDeze viel, net als Barbarian toch best wel tegen. De film is tof gemaakt, werd her en der weggezet als horror, maar dat is het echt niet. Thriller ook niet. Eerder fantasie en op bepaalde punten ook echt wel mooi gemaakt, maar het verhaal is zwak en zit vol vreemde dingen of dingen die gewoon niet worden uitgelegd. Het is leuker als het geloofwaardig wordt gebracht, in plaats van "dat het gewoon zo is".
Je moet ook de trailer niet kijken, want dan heb je weinig aan het eerste half uur van de film.
Toch wel een 6/10 omdat het vermakelijk is en leuk in elkaar zit, maar verwacht niet te veel van het verhaal.6
Ik had denk ik andere verwachtingenquote:Op maandag 24 februari 2025 13:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik had deze 2 weken terug gezien in de bioscoop maar kennelijk geen tijd/zin om een review te plaatsen. Ik vond hem erg leuk juist! Een 8-
Ging hier eergisteren pas in premiere, gisteren gezien, helemaal mee eensquote:Op woensdag 18 december 2024 09:07 schreef Danny het volgende:
Better Man(2024)7.1biography, fantasy, musical134Rn/aMichael GraceySimon Gleeson, Oliver Cole, Michael GraceyRobbie Williams, Jonno Davies, Steve PembertonA singular profile of British pop superstar Robbie WilliamsGisteren in de Pathé Unlimited Night deze film gezien. Een biopic over het leven van Robbie Williams, waarin Robbie Williams wordt weergegeven als aap - een verwijzing naar zijn eigen uitspraken over hoe hij zich gedurende zijn leven vaak een circusaap voelde die trucjes moest doen).
Deze film heeft me enorm verrast. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten, maar de film geeft de emotionele kant van zijn leven goed weer in bizarre filmkunstjes, cuts en transities. De muzikale nummers passen perfect in het verhaal en zijn mentale en emotionele problemen en drugsproblematiek worden uitstekend uitgediept.
Voor mij denk ik een van de beste films van het jaar. Een aantal zaken kwamen, vanwege onze persoonlijke situatie en projectie, wel emotioneel binnen bij ons waardoor het op een aantal momenten best een zware en emotionele zit was, maar de film heeft indruk gemaakt en ik kan 'm iedereen aanraden die
- van biopics houdt
- the greatest showman goed vond
- van filmische hoogstandjes houdt
- al dan niet fan is van Robbie Williams
Dikke 9.9
Als dat niet is blijven hangen vond je het waarschijnlijk niet zo heel goed.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:27 schreef flipsen het volgende:
Note to self: schrijf nou gewoon een review als je een film hebt gezienWant nu weet ik niet meer wat ik van Anora vond, terwijl het de grote winnaar was van de Oscars.
Net gekeken, staat inmiddels ook op npo-plus, grappig omdat ik het begin wel herken en denk met mij wel meer mensen, zit je gofferredomme voor de zoveelste keer een door elkaar stel letters te ontcijferen en elke keer een foutmelding met opnieuw een 'opdracht'.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:10 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben geen robot(2023)7.1short, comedy, drama, fantasy, sci-fi2323minn/aVictoria WarmerdamVictoria WarmerdamEllen Parren, Henry van Loon, Thekla ReutenAfter repeatedly failing Captcha tests, music producer Lara becomes obsessed with a disturbing question: could she be a robotNet gekeken omdat hij op youtube staat en een Oscar gewonnen heeft. Ik vond het niet zo bijzonder. Wel leuk dat captcha de trigger is, maar de rest van de film vond ik nogal lauw als je het vergelijkt met andere films en media die hetzelfde uitgangspunt hebben. Acteerwerk was okee, ook niet uitzonderlijk. Ik raad boeken van Philip K Dick aan als je het gegeven interessant vindt.7
Met onze Rico ...quote:Op zaterdag 8 maart 2025 18:16 schreef marcb1974 het volgende:
Black Lotus gezien,
wat een debiel slechte film. Slecht genoeg om niet eens leuk meer te zijn.
Een 1.
Gezien op NPO-Start. Leuk gegeven en aardige korte film, maar ik snap niet zo goed dat dit een Oscar waardig was. Kan me prima vinden in jouw 7, misschien een half puntje meer ook wel.quote:Op donderdag 6 maart 2025 19:10 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben geen robot(2023)7.1short, comedy, drama, fantasy, sci-fi2323minn/aVictoria WarmerdamVictoria WarmerdamEllen Parren, Henry van Loon, Thekla ReutenAfter repeatedly failing Captcha tests, music producer Lara becomes obsessed with a disturbing question: could she be a robotNet gekeken omdat hij op youtube staat en een Oscar gewonnen heeft. Ik vond het niet zo bijzonder. Wel leuk dat captcha de trigger is, maar de rest van de film vond ik nogal lauw als je het vergelijkt met andere films en media die hetzelfde uitgangspunt hebben. Acteerwerk was okee, ook niet uitzonderlijk. Ik raad boeken van Philip K Dick aan als je het gegeven interessant vindt.7
Ik heb hem gisteren bekeken en ik vond het een aardige film, maar ik heb geen idee waarom het 5 Oscars heeft gewonnen. Zeker, de jongedame speelt het heel goed, maar de personages vond ik maar karikaturen en het verhaal heel voorspelbaar.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:27 schreef flipsen het volgende:
Note to self: schrijf nou gewoon een review als je een film hebt gezienWant nu weet ik niet meer wat ik van Anora vond, terwijl het de grote winnaar was van de Oscars.
The Last Journey is een geweldige documentaire uit Zweden. Hartverwarmend, grappig en hartverscheurend tegelijk. Filip doet er alles aan om de levenslust van zijn vader weer te herstellen. Daartoe wil hij de gepensioneerde leraar Frans meenemen naar het oude vakantieadres. Hij manipuleert en zeurt om zijn zin te krijgen en dat zou irritant kunnen worden, maar dat wordt het nooit. Dat kan natuurlijk ook in de montageruimte zo vormgegeven zijn, maar ik wens te geloven dat de oprechtheid echt is.quote:In de Zweedse Oscarinzending probeert Filip zijn vader, die tijdens zijn pensioen thuis in zijn luie stoel zit, op te vrolijken door dezelfde rit naar Frankrijk te maken die de familie vroeger maakte toen Filip nog een kind was. Voor zijn hulp neemt Filip zijn beste vriend Fredrik, een flinke dosis optimisme en een oude oranje Renault 4 mee.
Grotendeels mee eens. Als ik vijf minuten na de film nog had geweten waarover het ging had ik ook zoiets kunnen schrijven.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:57 schreef Shogo het volgende:
Captain America: Brave New World(2025)5.9action, adventure, sci-fi118PG-1312Julius OnahRob Edwards, Malcolm Spellman, Dalan MussonAnthony Mackie, Harrison Ford, Danny RamirezSam Wilson, the new Captain America, finds himself in the middle of an international incident and must discover the motive behind a nefarious global planDeze film probeert heel hard slim te doen en faalt hard. Het 'sleeping agents' plot is wel leuk op zich, maar het komt helemaal niet goed uit de verf. De film probeert een soort van Winter Soldier (vele malen superieure film) opnieuw te doen, maar faalt. Daarnaast is de grote plottwist waarvan je al weet dat die er komt door de overmatige spoilers in de trailers pas richting het einde van de film... en dat proberen ze de driekwart van de film verborgen te houden en wanneer dat dan los gaat is het eigenlijk zo klaar. Daarnaast was het visueel ook al geen plaatje. Dit is een van de slechtste Marvel films die ik heb gezien.4
Hahaha, wees blij dat je het niet meer weet. Een paar dagen later is er inderdaad weinig blijven hangen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens. Als ik vijf minuten na de film nog had geweten waarover het ging had ik ook zoiets kunnen schrijven.
Vanochtend gezien, ik vond hem ook heel mooi. Deed me ook heel vaak aan mijn eigen vader denken. Maar ik vroeg me af en toe wel af hoe echt het allemaal was en voor wie deze film nou precies was. Blijkbaar is Filip en z'n goede vriend Fredrik een zeer bekend tv duo in Zweden. Er wordt gedaan alsof het een documentaire was maar dat was het natuurlijk niet. Heel veel was in scene gezet. Met minstens 3 cameramensen en een drone. Ik had wel willen weten hoe het er achter de schemen aan toe is gegaan. Maar het werkte allemaal erg goed, de film is mooi gemaakt, en ik heb er van genoten.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Den sista resan(2024)7.9documentary951h 35minn/aFilip Hammar, Fredrik WikingssonFilip Hammar, Fredrik Wikingsson, Lars HammarRenowned Swedish TV-duo Filip and Fredrik embark on a trip to France, aiming to rekindle the zest for life of Filip's father[..]
The Last Journey is een geweldige documentaire uit Zweden. Hartverwarmend, grappig en hartverscheurend tegelijk. Filip doet er alles aan om de levenslust van zijn vader weer te herstellen. Daartoe wil hij de gepensioneerde leraar Frans meenemen naar het oude vakantieadres. Hij manipuleert en zeurt om zijn zin te krijgen en dat zou irritant kunnen worden, maar dat wordt het nooit. Dat kan natuurlijk ook in de montageruimte zo vormgegeven zijn, maar ik wens te geloven dat de oprechtheid echt is.8.8
En op mijn beurt heb ik deze gisteren bekeken. Leuke feelgoodfilm, maar ik denk niet dat deze mij lang bij blijft. Daarom een 7,8/10 wat mij betreft.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:00 schreef Farenji het volgende:
En fanfare(2024)7.5comedy, drama1031h 43minn/aEmmanuel CourcolKhaled Amara, Oriane Bonduel, Emmanuel CourcolBenjamin Lavernhe, Pierre Lottin, Sarah SucoAcclaimed conductor Thibaut has leukemia and needs a bone marrow donor. Learning he was adopted, he finds an older brother, a musician and factory worker. Their reunion sparks a fraternal, musical journey amidst the town's factory closurePrachtige muzikale feelgood film. Ik vond hem zelf extra leuk, ik ben geen dirigent, en speel ook geen trombone in de fanfare harmonie, maar wel trompet in een bigband en dat blijkt bijna hetzelfde. Moest erg lachen om de uiterst herkenbare repetitie-scenes. Daarnaast heb ik een broer waarvan ik wel eens heb getwijfeld of dat misschien maar een halfbroer is, dus ook niet hetzelfde als in de film, maar ik moest er toch aan denken.
In deze film wordt geen tijd verspild om het verhaal neer te zetten. Hij is nog maar net begonnen of Thibaut heeft zijn broer waarvan hij het bestaan nooit had vermoed al gevonden en hoppa, het beenmerg is ook zo gedoneerd. Maar de film gaat ook helemaal niet over leukemie, maar over de verbindende kracht van muziek, die zelfs de tegenstellingen tussen arm en rijk, tussen "gilets jaunes" en geprivilegeerde elite, kan overbruggen. Daarin worden de cliches en emotioneel effectbejag niet altijd helemaal vermeden, maar hey, als het werkt dan werkt het. Ik hield het in ieder geval niet droog.8.5
Continuity van de X-Men films is sowieso vaag. Volgens mij was het idee dat de "oude" films zich afspelen in een andere universe, maar ze hebben dan wel weer dezelfde acteurs voor de oudere Charles en Magneto. Beetje vaag allemaal. Maar dat was de verklaring voor de dubbele Phoenix saga destijds geloof ik.quote:Op maandag 7 april 2025 10:20 schreef Shogo het volgende:
X-Men: Dark Phoenix(2019)5.7action, adventure, sci-fi113PG-1312Simon KinbergSimon KinbergJames McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer LawrenceJean Grey begins to develop incredible powers that corrupt and turn her into a Dark Phoenix, causing the X-Men to have to decide if her life is worth more than all of humanityErgens heb ik deze film gemist blijkbaar. Ik vond dit dan ook een verwarrende film. Gezien dit de jonge versie van de film X-men moet voorstellen en we hier weer Phoenix krijgen? Qua continuďteit van de tijdlijn erg verwarrend voor mijn gevoel. Het verhaal had ook episch cool kunnen zijn, maar is uiteindelijk niet meer dan Jean is boos en alles moet kapot. Ik snap de kritiek wel op deze film. Ook de Aliens voelden random aan. De actiescenes vond ik daarentegen wel heel goed uitgevoerd, dat red de film nog een beetje naar net voldoende voor mij. Vermakelijk, maar wel een vreemde eend in de bijt in deze filmreeks.5.5
Oké dat verklaard wat. Ik vind dat dan toch jammer, want het wordt in de film niet echt duidelijk gemaakt en daardoor voelt de film toch als een grote plothole.quote:Op maandag 7 april 2025 10:33 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Continuity van de X-Men films is sowieso vaag. Volgens mij was het idee dat de "oude" films zich afspelen in een andere universe, maar ze hebben dan wel weer dezelfde acteurs voor de oudere Charles en Magneto. Beetje vaag allemaal. Maar dat was de verklaring voor de dubbele Phoenix saga destijds geloof ik.
En Logan was dan weer canon tov de originele trilogie.
Mooie documentaire waarin je wordt meegenomen in het dagelijks leven van de cowboys van de pampa's. Mooie plaatjes, goede soundtrack. Minpuntje is wel dat veel in scčne lijkt te zijn gezet. Dat begon mij op een gegeven moment te storen. Desalniettemin een aanrader.quote:Het heerlijke, adembenemend mooie Gaucho Gaucho neemt je mee naar een afgelegen berggebied in Argentinië. Hier leeft een gemeenschap van gaucho’s die met trots hun tradities in stand houden en diep verbonden zijn met hun dieren. In prachtig zwart-wit volgen we de verhalen van mensen die betekenis en vrijheid vinden in een leven dat geworteld is in eenvoud, trots en saamhorigheid. Een magistrale documentaire van de makers van The Truffle Hunters.
Gaucho Gaucho betekent dat je een ‘echte’ gaucho bent. Je leeft volgens de tradities, houdt de eer hoog, zingt, danst en kleed je als een gaucho. In de voetheuvels van het Andesgebergte vinden de filmmakers een gemeenschap die vasthoudt aan deze tradities en er groot geluk in vindt. Een tenger meisje vervult haar allergrootste wens door een traditionele gaucho te worden. Jongens die opgaan in de wildernis, galopperen door uitgestrekte landschappen. Door de werkelijk weergaloze fotografie, de speelse montage en de bijzonder meeslepende soundtrack waan je je regelmatig in een speelfilm. Dit wordt versterkt doordat de makers deze verhalen vertellen zonder interviews of commentaar; de gaucho’s spelen de hoofdrol in hun eigen verhaal. Ondanks hun schijnbaar eenvoudige en zware bestaan, straalt de film de romantiek en het geluk uit dat deze mensen vinden in hun verbondenheid met de natuur en elkaar. Gaucho Gaucho is een eerbetoon aan een verdwijnende cultuur en een viering van de vrijheid die in deze tradities schuilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8
quote:Op zondag 13 april 2025 13:01 schreef Farenji het volgende:
Vingt dieux(2024)7.2comedy, drama921h 32minn/aLouise CourvoisierLouise Courvoisier, Théo AbadieClément Faveau, Maďwene Barthelemy, Luna GarretTotone's carefree teenage life of drinking and dancing takes a turn when he must provide for his 7-year-old sister. Seeking income, he channels his energy into producing an award-winning comté cheese to claim a competition prizeIk vond dit echt zo'n typische Franse film, pretentieloos en beetje rauw, maar ook aangrijpend en ontroerend. Heb me prima vermaakt.Comté
Het speelt in de Jura, een boerenregio waar weinig te doen is behalve bier zuipen en "brommers kiek'n", en kaas maken natuurlijk. Maar van dat laatste heeft Totone geen kaas gegeten, hoewel z'n vader kaasmaker is. Totone zuipt liever bier met z'n vrienden dan dat ie werkt. Z'n vader kan er ook wel wat van en als die op een buurtfeest weer eens kacheltje lam is en letterlijk ompleurt, gooit Totone hem gewoon in z'n auto. Dat was vast niet de eerste keer maar nu gaat het eindelijk fout. En dan moet Totone wel snel volwassen worden en is ie opeens verantwoordelijk voor z'n jongere zusje. En zoekt ie toch maar een baantje.
Zijn zusje blijkt, hoewel veel jonger, toch wel wat wijzer dan hij te zijn. Dat baantje wordt niks, maar dat ligt ook beetje aan z'n collega's. Hij gaat dan maar, met puberale overmoed en z'n twee goede vrienden, proberen om de allerbeste Comté kaas te maken, in de hoop de gouden medaille (en bijbehorende geldprijs) te winnen. Maar ja hij weet er dus echt geen fuck van. En hij heeft ook geen melk. En geen geld. Gelukkig is er youtube, en weet ie z'n charmes (en z'n tong) in te zetten bij de leuke alleenstaande melkboerin. Er lijkt uiteindelijk toch een goede kaasmaker in hem te schuilen, maar de werkelijkheid blijkt wel wat lastiger dan ie dacht.
Na de film meteen maar even langs de kaasboer gegaan, voor een stuk Comté AOP kaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8![]()
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op zondag 13 april 2025 13:01 schreef Farenji het volgende:
Vingt dieux(2024)7.2comedy, drama921h 32minn/aLouise CourvoisierLouise Courvoisier, Théo AbadieClément Faveau, Maďwene Barthelemy, Luna GarretTotone's carefree teenage life of drinking and dancing takes a turn when he must provide for his 7-year-old sister. Seeking income, he channels his energy into producing an award-winning comté cheese to claim a competition prizeIk vond dit echt zo'n typische Franse film, pretentieloos en beetje rauw, maar ook aangrijpend en ontroerend. Heb me prima vermaakt.Gelachen om de spoiler
Het speelt in de Jura, een boerenregio waar weinig te doen is behalve bier zuipen en "brommers kiek'n", en kaas maken natuurlijk. Maar van dat laatste heeft Totone geen kaas gegeten, hoewel z'n vader kaasmaker is. Totone zuipt liever bier met z'n vrienden dan dat ie werkt. Z'n vader kan er ook wel wat van en als die op een buurtfeest weer eens kacheltje lam is en letterlijk ompleurt, gooit Totone hem gewoon in z'n auto. Dat was vast niet de eerste keer maar nu gaat het eindelijk fout. En dan moet Totone wel snel volwassen worden en is ie opeens verantwoordelijk voor z'n jongere zusje. En zoekt ie toch maar een baantje.
Zijn zusje blijkt, hoewel veel jonger, toch wel wat wijzer dan hij te zijn. Dat baantje wordt niks, maar dat ligt ook beetje aan z'n collega's. Hij gaat dan maar, met puberale overmoed en z'n twee goede vrienden, proberen om de allerbeste Comté kaas te maken, in de hoop de gouden medaille (en bijbehorende geldprijs) te winnen. Maar ja hij weet er dus echt geen fuck van. En hij heeft ook geen melk. En geen geld. Gelukkig is er youtube, en weet ie z'n charmes (en z'n tong) in te zetten bij de leuke alleenstaande melkboerin. Er lijkt uiteindelijk toch een goede kaasmaker in hem te schuilen, maar de werkelijkheid blijkt wel wat lastiger dan ie dacht.
Na de film meteen maar even langs de kaasboer gegaan, voor een stuk Comté AOP kaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Het was een citaat uit de film. Er is natuurlijk helemaal niks mis met een goed gerijpte Comté.quote:
Hoeveel shots van een heel hard rennende Tom Cruise zitten er in deze film?quote:Op maandag 14 april 2025 10:21 schreef Shogo het volgende:
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One(2023)8.2action, adventure, thriller163PG-1312Christopher McQuarrieBruce Geller, Erik Jendresen, Christopher McQuarrieTom Cruise, Hayley Atwell, Ving RhamesEthan Hunt and his IMF team must track down a dangerous weapon before it falls into the wrong handsNiet een heel bijzonder verhaal, maar ja zo'n film heeft toch een plot nodig. Verder doet het wat je verwacht, een vermakelijke actiefilm met toffe stunts (blijkbaar door die gekkie zelf uitgevoerd grotendeels). Tom Cruise doet wat hij doet en dat doet hij nog steeds goed, de opvaller in deze film was voor Hayley Atwell zij deed het erg leuk in de rol.7
Erg veel! Of hij het allemaal zelf is durf ik niet te bevestigen.quote:Op maandag 14 april 2025 10:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoeveel shots van een heel hard rennende Tom Cruise zitten er in deze film?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |