Dat zeg ik ook. Maar het is beide gebaseerd op exact hetzelfde verhaal, nl Bram Stoker's Dracula (het boek he, niet de film van FF Coppola).quote:Op vrijdag 3 januari 2025 15:15 schreef V. het volgende:
[..]
Het is geen remake van Coppola's versie, maar van deze:
Bekijk deze YouTube-video
Ook gezien vandaag in een kleine bioscoop, zeker een mooie film. Hij stond hier ook als kinderfilm, de kaartjespersoon gaf al aan dat het een goede film was bij ons toen we zonder kinderen aankwamen.quote:Op vrijdag 27 december 2024 21:12 schreef Farenji het volgende:
Flow(2024)7.9animation, adventure, family, fantasy85PG6Gints ZilbalodisGints Zilbalodis, Matiss KazaCat is a solitary animal, but as its home is devastated by a great flood, he finds refuge on a boat populated by various species, and will have to team up with them despite their differencesHet werd door het voorprogramma duidelijk dat deze film als een kinderfilm wordt gezien. Allemaal reclames gericht op kinderen en er kwam ook een trailer voor een nieuwe paddington film en die was Nederlands nagesynchroniseerd en ik was even bang dat Flow ook nagesynchroniseerd zou zijn maar gelukkig is dit een film zonder dialoog. Alleen maar dieren die elkaar niet echt lijken te begrijpen maar dan komt er opeens een enorme overstroming en ja dan moet je wel. De hoofdpersoon is een kat die al snel voor de keuze komt: moet ik die hond nou wel of niet vertrouwen? En dan blijken niet alle dieren gelijk en heb je binnen soorten ook slimme en wat sneller afgeleide exemplaren. Uiteindelijk redden we het allemaal wel, als we maar beetje leren om samen te werken, en de nodige focus te hebben. Prachtige animatiefilm, ook voor volwassenen. Blijf zitten tot na de aftiteling.8
Ook zojuist gezien met vrouw en zoon. Prima film waar je voor een groot deel ook je eigen invulling aan kan geven. Het tempo, de setting en het gebrek aan dialoog maakte het bij vlagen wel een beetje, tja, saai. Maar goed wel een charmante ervaring dus.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ook gezien vandaag in een kleine bioscoop, zeker een mooie film. Hij stond hier ook als kinderfilm, de kaartjespersoon gaf al aan dat het een goede film was bij ons toen we zonder kinderen aankwamen.![]()
8/10 klopt wmb wel.
Holy shit wat een film en twistsquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:53 schreef Farenji het volgende:
Strange Darling(2023)7.4horror, thriller97R16JT MollnerJT MollnerWilla Fitzgerald, Kyle Gallner, Madisen BeatyNothing is what it seems when a twisted one-night stand spirals into a serial killer's vicious murder spreeWat een waanzinnige film. Ik ga er verder niks over vertellen, het beste is om er zo blind mogelijk in te gaan. En dus ook *ZEKER NIET* van te voren "even de laatste 30 minuten 4x versneld kijken", echt wtf @:flipsen.8.5
Ik zag hem al voorbijkomen en vroeg me af of het die ¤6 waard was maar ik ben door jullie overtuigdquote:Op donderdag 9 januari 2025 15:05 schreef Blues het volgende:
[..]
Holy shit wat een film en twists![]()
![]()
![]()
Een vette 8!
Zojuist gekeken op Pathé thuis voor 5,99
quote:Op donderdag 9 januari 2025 21:08 schreef Mike het volgende:
De hoofdrolspeelster vond ik overigens wel heel goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 16:53 schreef Farenji het volgende:
Strange Darling(2023)7.4horror, thriller97R16JT MollnerJT MollnerWilla Fitzgerald, Kyle Gallner, Madisen BeatyNothing is what it seems when a twisted one-night stand spirals into a serial killer's vicious murder spreeWat een waanzinnige film. Ik ga er verder niks over vertellen, het beste is om er zo blind mogelijk in te gaan. En dus ook *ZEKER NIET* van te voren "even de laatste 30 minuten 4x versneld kijken", echt wtf @:flipsen.8.5
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 oktober 2024 10:11 schreef flyguy het volgende:
A Real Pain(2024)7.4comedy, drama90Rn/aJesse EisenbergJesse EisenbergKieran Culkin, Jesse Eisenberg, Olha BosovaMismatched cousins David and Benji reunite for a tour through Poland to honor their beloved grandmother. The adventure takes a turn when the odd-couple's old tensions resurface against the backdrop of their family historyTwee neefjes die als praktisch broertjes samen opgroeiden zijn wat uitelkaar gegroeid, maar gaan nu samen op reis naar Polen. Want oma is dood en heeft ze wat geld nagelaten zodat ze naar Polen kunnen gaan om daar het huis te zien waar zij opgroeidde. Oma was Joods en overleefde de Holocaust, dus veel plekken worden bezocht die centraal stonden voor de Joodse cultuur in dat deel van de wereld. Langzaam wordt duidelijk waarom de twee het contact verloren terwijl de kijker met de groep rondreist.
De film is gemaakt door Jesse Eisenberg, die samen met Kieran Culkin de hoofdrollen vertolkt. Culkin's rol doet veel denken aan Succession, maar wat melodramatischer en Eisenberg zet ook een prima performance neer. Al met al prima vermaakt.7.9
Afgelopen zaterdag gezien in de bioscoop. Mooie arthouse film. Zat wel de hele film te denken waar ik die Marcia toch uit kende, maar dat was dus gewoon Jennifer Grey (Dirty Dancing) op leeftijd en dus heel lang na haar nose job.quote:Op zondag 22 december 2024 15:26 schreef Farenji het volgende:
A Real Pain(2024)7.4comedy, drama90Rn/aJesse EisenbergJesse EisenbergKieran Culkin, Jesse Eisenberg, Olha BosovaMismatched cousins David and Benji reunite for a tour through Poland to honor their beloved grandmother. The adventure takes a turn when the odd-couple's old tensions resurface against the backdrop of their family historyDe twee hoofdrolspelers van deze film zijn een soort van Bert & Ernie. Dat bedoel ik in de meest positieve zin, ik was vroeger (nog steeds) groot fan van Bert & Ernie. Dit duo werkt zo goed vanwege de duidelijke en totaal verschillende karakters. Ernie is de vrolijke extraverte doener, en Bert is de wat sombere introverte denker. Bert is wat saai want hij wil altijd lezen en Ernie is vrij irritant want hij wil juist altijd lawaai maken.
In deze film is het bijna net zo tussen de twee neven David en Benji; David is de beetje gestresste carriereman met gezin die nogal gereserveerd overkomt en Benji is de extraverte flierefluiter die bijna overal waar hij komt meteen het middelpunt van de belangstelling is. David laat zich behoorlijk koeieneren door de dominante Benji. Benji is op zijn manier heel liefdevol voor David al komt dat meestal niet echt uit de verf en werkt het zelfs averechts. Vaak is Benji gewoon een onuitstaanbare eikel, maar door z'n charmes en zijn lompe eerlijkheid komt hij er keer op keer toch mee weg. Gedurende de reis door Polen die ze samen maken leer je ze steeds beter kennen, en ga je ze allebei met heel andere ogen bekijken.
Ik vond dit een heel goede film omdat ie qua verhaal zo lekker eenvoudig is, maar erg goed geschreven (door Jesse Eisenberg die ook David speelt), met een aantal hilarische momenten en onverwachte emotionele diepgang. Kieran Culkin is echt geweldig als Benji en hij draagt de film voor een groot deel maar dat had ie absoluut niet kunnen doen zonder z'n tegenspelers. Een van de beste films die ik dit jaar heb gezien.9
Spectre(2015)6.8action, adventure, thriller0PG-1312Sam MendesJohn Logan, Neal Purvis, Robert WadeDaniel Craig, Christoph Waltz, Léa SeydouxA cryptic message from James Bond's past sends him on a trail to uncover the existence of a sinister organisation named SPECTRE. With a new threat dawning, Bond learns the terrible truth about the author of all his pain in his most recent...
meer »Spectre vond ik dan wel beter uitgevoerd, eigenlijk precies zoals ik mij herinnerde. De intro is erg memorabel met de dodenherdenking en de persoonlijke missie van 007 brengt hem overal om zo Spectre te ontrafelen. De stijl van Skyfall is hier verder doorgevoerd en de film ziet er dan ook prachtig uit. Deze vond ik top!8.5
Die Halina doet t toch maar lekker ff.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:03 schreef djkoelkast het volgende:
Babygirl(2024)6.6crime, drama, mystery, thriller114R12Halina ReijnHalina ReijnNicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio BanderasA high-powered CEO puts her career and family on the line when she begins a torrid affair with her much-younger internBabygirl, je hoort er veel over en het is weer zo'n film die je of heel goed vindt of helemaal niks.
Op de eerste plaats: de trailer, die is wel heel erg verknipt en vind ik niet helemaal de juiste sfeer scheppen, het is allemaal veel genuanceerder.
Het acteerwerk is echt heel erg goed en het camerawerk is fenomenaal. De manier waarop zeer intieme scenes gebracht worden, veelal in 1 doorlopend shot, met een ijzige stilte op de achtergrond is echt fantastisch.
Er is heel goed gebruikgemaakt van muziek, en de gecomponeerde muziek is heel erg goed, maar er zitten ook een aantal bestaande nummers in die op de juiste momenten de juiste sfeer weten te scheppen. Maar vooral ook het gebruik van stiltes is heel erg goed.
Het is een film die gaat over machtsverhoudingen en het invullen van fantasieën en wensen, over communicatie of het gebrek daar aan, over controle hebben of juist loslaten. Gewaagd onderwerp en wat mij betreft zeer smaakvol gebracht.
Ik heb hem twee keer gezien (kwam zo uit, een keer zelf gegaan en later had ik zelf dienst in het filmhuis), de tweede keer vielen me wel meer hele toffe details op. Personen in de achtergrond als puzzelstukjes voor wat er gaande is bijvoorbeeld. Wat mij betreft een dikke aanrader.9
Bedankt voor deze tip, schrijf 'm op!quote:Op woensdag 29 januari 2025 14:07 schreef golfer het volgende:
Neshoma(2024)8.5documentary881h 28min6Sandra BeerendsSandra BeerendsDaniella Kertesz, Mickey Kertesz, Rifka LodeizenKnow what this is about?
Be the first one to add a plot.Een prachtig gemaakte documentaire die zich in het interbellum (de periode tussen WO-1 en WO-2) afspeelt in het Joodse deel van Amsterdam. Nesjomme betekent 'ziel' en inderdaad is tijdens de WO-2 de (Joodse) ziel uit de stad verdwenen met het deporteren van 60.000 Joodse Amsterdammers. Prachtig ingetogen gemaakt.9
Ik vond hem helemaal niks. Wel bizar om Natte Asbak in een hollywood film te horen.quote:Op zondag 26 januari 2025 10:03 schreef djkoelkast het volgende:
Babygirl(2024)6.6crime, drama, mystery, thriller114R12Halina ReijnHalina ReijnNicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio BanderasA high-powered CEO puts her career and family on the line when she begins a torrid affair with her much-younger internBabygirl, je hoort er veel over en het is weer zo'n film die je of heel goed vindt of helemaal niks.
Op de eerste plaats: de trailer, die is wel heel erg verknipt en vind ik niet helemaal de juiste sfeer scheppen, het is allemaal veel genuanceerder.
Het acteerwerk is echt heel erg goed en het camerawerk is fenomenaal. De manier waarop zeer intieme scenes gebracht worden, veelal in 1 doorlopend shot, met een ijzige stilte op de achtergrond is echt fantastisch.
Er is heel goed gebruikgemaakt van muziek, en de gecomponeerde muziek is heel erg goed, maar er zitten ook een aantal bestaande nummers in die op de juiste momenten de juiste sfeer weten te scheppen. Maar vooral ook het gebruik van stiltes is heel erg goed.
Het is een film die gaat over machtsverhoudingen en het invullen van fantasieën en wensen, over communicatie of het gebrek daar aan, over controle hebben of juist loslaten. Gewaagd onderwerp en wat mij betreft zeer smaakvol gebracht.
Ik heb hem twee keer gezien (kwam zo uit, een keer zelf gegaan en later had ik zelf dienst in het filmhuis), de tweede keer vielen me wel meer hele toffe details op. Personen in de achtergrond als puzzelstukjes voor wat er gaande is bijvoorbeeld. Wat mij betreft een dikke aanrader.9
Natte asbak?quote:Op maandag 3 februari 2025 09:46 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik vond hem helemaal niks. Wel bizar om Natte Asbak in een hollywood film te horen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |