Nieuwste film van Yorgos Lanthimos (The Lobster, The Favorite, Poor Things) en misschien wel de meest verontrustende. Elk van de drie verhalen (met telkens dezelfde acteurs, o.a. Emma Stone, Willem Dafoe en Jesse Plemons, in andere rollen) is heerlijk absurd en kent telkens onverwachte wendingen. Aanrader voor liefhebbers van zijn eerdere werk. Blijf zitten tijdens de aftiteling!quote:Drie verhalen draaien om een man die de regie over zijn eigen leven probeert in handen te nemen, een politieagent wiens vrouw een ander mens lijkt, en een vrouw die op zoek gaat naar iemand met een bijzondere vaardigheid.
Kijk ik erg naar uit, waanzinnige filmmaker die Yorgos!quote:Op maandag 1 juli 2024 19:41 schreef UIO_AMS het volgende:
Vorige week in de preview in het Fraterhuis in Zwolle gezien:
Kinds of Kindness(2024)7comedy, drama164R16Yorgos LanthimosYorgos Lanthimos, Efthimis FilippouYorgos Stefanakos, Margaret Qualley, Jesse PlemonsA man seeks to break free from his predetermined path, a cop questions his wife's demeanor after her return from a supposed drowning, and a woman searches for an extraordinary individual prophesied to become a renowned spiritual guide[..]
Nieuwste film van Yorgos Lanthimos (The Lobster, The Favorite, Poor Things) en misschien wel de meest verontrustende. Elk van de drie verhalen (met telkens dezelfde acteurs, o.a. Emma Stone, Willem Dafoe en Jesse Plemons, in andere rollen) is heerlijk absurd en kent telkens onverwachte wendingen. Aanrader voor liefhebbers van zijn eerdere werk. Blijf zitten tijdens de aftiteling!8.2
Speed was in mijn herinnering zoveel beter dan toen ik het een aantal jaar geleden zag. Inderdaad die poltie auto door de lucht snapte ik ook al niet en het werd er niet beter op. Te overdreven. Dan nog te bedenken dat ik destijds Speed 2 in de bioscoop heb gekeken.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:37 schreef TLC het volgende:
Speed(1994)7.3action, adventure, thriller116R12Jan de BontGraham YostKeanu Reeves, Dennis Hopper, Sandra BullockA young police officer must prevent a bomb exploding aboard a city bus by keeping its speed above 50 mphEen bus mag niet langzamer rijden dan 50 MPH omdat anders een bom ontploft in de bus !!Regie van onze Jan de Bont, achter het stuur mevrouw Bullock en Keanu Reeves to the rescue
![]()
[ afbeelding ]
Twee opmerkingen ;
in het begin -bij de liftbom- vliegt een politie auto door de lucht, waarom ????![]()
er is n Speed 2 gemaakt, ook hier de vraag waarom ????
7
quote:De magie van mos en de stralen van de zon: in ‘Here’ gebeurt weinig, maar dat is veel. ‘Here’ is mindfulness-cinema van het Aziatische soort – magische alledaagsheid, een hint natuurlyriek – met een stille held. Stefan luistert en observeert, en heeft een kalmerende invloed op de wereld.
★★★★★ - NRC
Een film zonder echt begin of eind over niets met compleet onbekende acteurs en toch heb ik 84 minuten gebiologeerd zitten kijken. En het enige dat ik zeker weet, is dat ik wil weten hoe het verder gaat. Helaas maar 84 minuten dus. Duidelijk geen aanrader voor iedereen.quote:Here' van de Belgische regisseur Bas Devos is een prachtig minimalistische, detailrijke film over menselijke connectie en het gevoel van thuishoren. Met in het hart een klein verhaal over een potentiële liefde.
★★★★★ - VPRO Cinema
Niet een heel goed verhaal, meer van hetzelfde, meer fourth wall, zelfs fifth wall, veel cameo's, veel vergeten superhelden van begin 2000's, veel langverwachte clashes, weinig origineel. Heel veel vermaak dus!quote:Marvel Studios presenteert hun grootste fout tot nu toe: Deadpool & Wolverine. Een energieloze Wade Wilson leeft een saai burgerleven. Zijn dagen als Deadpool, de huurmoordenaar met een flexibel moreel kompas, liggen achter hem. Maar wanneer zijn wereld bedreigd wordt, moet Wade met tegenzin opnieuw zijn pak aantrekken, samen met iemand die nog nog meer tegenzin… tegenzinniger? Het tegenzinnigste persoon? Hij moet een terughoudende Wolverine overtuigen om—Fuck. Synopsissen zijn fucking stom!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7.5
Fly Me to the Moon(2024)6.8comedy, romance132PG-1312Greg BerlantiKeenan Flynn, Bill Kirstein, Rose GilroyScarlett Johansson, Channing Tatum, Woody HarrelsonMarketing maven Kelly Jones wreaks havoc on launch director Cole Davis's already difficult task. When the White House deems the mission too important to fail, the countdown truly beginsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7
Twisters(2024)7.1action, adventure, thriller122PG-1312Lee Isaac ChungMark L. Smith, Joseph Kosinski, Michael CrichtonDaisy Edgar-Jones, Glen Powell, Anthony RamosA retired tornado-chaser and meteorologist is persuaded to return to Oklahoma to work with a new team and new technologiesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Ondanks dat ik denk dat het wel meevalt met de spoilers, toch een aantal dingen maar in een spoiler gezet.
[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 05-08-2024 16:43:41 ]troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Ik weet niet waar jij hebt gekeken, waarschijnlijk een bioscoop of filmhuis dat de film gewoon "op de helft" pauzeert. Het filmhuis waar ik draai (en verantwoordelijk ben voor de playlists en dus ook de pauze) zoekt altijd het meest geschikte moment in een film, meestal iets over de helft.quote:Op dinsdag 16 juli 2024 12:29 schreef PippenScottie het volgende:
Kinds of Kindness(2024)7comedy, drama164R16Yorgos LanthimosYorgos Lanthimos, Efthimis FilippouYorgos Stefanakos, Margaret Qualley, Jesse PlemonsA man seeks to break free from his predetermined path, a cop questions his wife's demeanor after her return from a supposed drowning, and a woman searches for an extraordinary individual prophesied to become a renowned spiritual guideAls je gewoon eens ontspannen naar de film wil en de titel lijkt je wel aardig, dan zal ik je deze film niet aanraden.
Maar als je liefhebber bent van absurditeit en zwarte comedy, dan kom je ruimschoots aan je trekken.
De film van 2h45 minuten bestaat uit drie losse verhalen, die elkaar zijdelings raken. Of misschien toch niet, wat maakt het uit. We zien een man sterven, vliegen en een broodje eten. Je blijft sowieso met veel vragen achter na deze film.
Grotendeels dezelfde cast speelt in deze drie verhalen, die allemaal draaien om de vraag hoe ver je wilt gaan om een ander te plezieren. Je baas, je partner of je vriendengroep. Dat is althans mijn interpretatie. Op discussiefora kan je heel andere meningen lezen en een behoorlijk groot aantal mensen dat de bioscoopzaal voortijdig heeft verlaten.
Er zijn genoeg grappige momenten, maar verwacht geen luchtig avondje cinema. Zelf vond ik het een lange zit. Door de opbouw van de film kwam de pauze halverwege het tweede verhaal, wat ongelukkig getimed was. Maar vooral is het geen film die je snel weer vergeten bent. De film raakte me en liet me nadenken.
Tot stot nog een woord van respect voor de regisseur. Na het succes van Poor Things had hij kunnen kiezen om films te maken die commercieel iets interessanter waren. Maar Lanthimos kiest onverbiddelijk voor zijn eigen stijl en dat is absoluut te prijzen.7
Ik vond m bizar en heerlijk tegelijkertijd. Één van mijn favoriete regisseurs en dol op Willem Dafoe en Emma Stone ook dus toppppquote:Op maandag 2 september 2024 15:08 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij hebt gekeken, waarschijnlijk een bioscoop of filmhuis dat de film gewoon "op de helft" pauzeert. Het filmhuis waar ik draai (en verantwoordelijk ben voor de playlists en dus ook de pauze) zoekt altijd het meest geschikte moment in een film, meestal iets over de helft.
Ik heb zelf Kinds of Kindness 2x gezien, zaterdag en maandag en beide keren vond ik hem heel snel gaan en echt een heel goede film.
Ik kijk vrijwel geen blockbusters, meeste is echt arthouse. Ik heb nog een paar oudere van Lathimos op mijn lijstje staan, maar thuis kijken zorgt meestal onbedoeld toch wel voor afleiding, afleiding die je in een filmhuis niet hebt.quote:Op woensdag 4 september 2024 12:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vond m bizar en heerlijk tegelijkertijd. Één van mijn favoriete regisseurs en dol op Willem Dafoe en Emma Stone ook dus topppp
En nu te zien op Disney Plus (net als Poor Things en wat andere zaken van Lanthimos trouwens), mocht je m nog een paar keer willen zien. Voor mijn gevoel veel te kort in de bios geweest deze film maar het is natuurlijk best wel een niche ook. Arthouse, love it
Dit was toch weer zo'n film waar ik met te hoge verwachtingen heen ging, werden helaas niet waargemaakt. Een zesje wat mij betreft.quote:Op maandag 9 september 2024 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Beetlejuice Beetlejuice(2024)7.2comedy, fantasy, horror105PG-1312Tim BurtonAlfred Gough, Miles MillarMichael Keaton, Winona Ryder, Catherine O'HaraAfter a family tragedy, three generations of the Deetz family return home to Winter River. Still haunted by Beetlejuice, Lydia's life is turned upside down when her teenage daughter, Astrid, accidentally opens the portal to the Afterlife36 jaar moeten wachten op deel 2 en die was het meer dan waard. De wereld van Tim Burton is een leuke wereld om een avondje in door te brengen. Aanrader dus.Alles op een fijne manier heerlijk over the top.
En dan heb je nog Bob.7.8
Sorry dat klinkt ontzettend saai.quote:Op zondag 15 september 2024 23:34 schreef Farenji het volgende:
Mother(2009)7.7crime, drama, mystery, thriller129Rn/aBong Joon HoBong Joon Ho, Eun-kyo ParkKim Hye-ja, Won Bin, Jin GooA mother desperately searches for the killer who framed her son for a girl's horrific murderDeze vond ik echt de beste van de drie. Moeder is een eenvoudig kruidenvrouwtje die af en toe illegaal bijklust met acupunctuur. Zoon heeft niet het buskruit uitgevonden, zeg maar, en moeder is superbezorgd om hem. Als de zoon verdacht wordt van moord gaat moeder op zoek naar de echte dader om haar zoon vrij te pleiten. Ik dacht even dat ik in een soort van Koreaanse Miss Marple crimi terecht was gekomen. Maar er volgden een aantal plot twists die ik echt totaal niet zag aankomen!9
Ik had jou niet om je mening gevraagd.quote:Op zondag 15 september 2024 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sorry dat klinkt ontzettend saai.
Haha nou ik jou ook niet.quote:Op zondag 15 september 2024 23:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik had jou niet om je mening gevraagd.
Ah, daar zag ik een tijdje terug previews van in de bioscoop, leek me nog wel aardig. Als het "horror"gedeelte maar niet te horror is dan, daar hou ik niet zo vanquote:Op maandag 16 september 2024 16:54 schreef Shogo het volgende:
The Watchers(2024)5.7fantasy, horror, mystery, thriller102PG-1316Ishana ShyamalanIshana Shyamalan, A.M. ShineDakota Fanning, Georgina Campbell, Olwen FouéréA young artist gets stranded in an extensive, immaculate forest in western Ireland, where, after finding shelter, she becomes trapped alongside three strangers, stalked by mysterious creatures each nightEen meid die met haar vogel verdwijnt in een bos en daar een bunker tegenkomt waar al maanden mensen zitten en zich laten bekijken door een gespiegelde ruit. Ik had er geen hoge verwachting van, maar ik vond het niet onaardig mits je het verhaal niet te serieus neemt. Wel onlogische keuzes bij karakters, maar al met al wel spannend en het laat je af en toe raden naar wat er gebeurt en het mysterie.7
Gister gezien, wat een baggerfilm..quote:Op maandag 16 september 2024 09:08 schreef dimmak het volgende:
Rebel Ridge(2024)7.1action, crime, drama, thriller1312h 11minn/aJeremy SaulnierJeremy SaulnierAaron Pierre, David Denman, Emory CohenAn ex-Marine grapples his way through a web of small-town corruption when an attempt to post bail for his cousin escalates into a violent standoff with the local police chiefIk kwam de film in overvloed tegen op social media en kreeg ook nog een redelijk cijfer op IMDB. Reden genoeg om hem eens aan te slingeren. Maar wat een bagger was dit weer. De film begint weer overdreven en dat blijft zo de film doorgaan. Meer wil ik er niet over kwijt, heeft al genoeg tijd gekost.5
Het is meer spanning dan horror. Er is wel wat bloed, maar geen afgehakte ledematen oid.quote:Op maandag 16 september 2024 19:11 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ah, daar zag ik een tijdje terug previews van in de bioscoop, leek me nog wel aardig. Als het "horror"gedeelte maar niet te horror is dan, daar hou ik niet zo van
Het was een soort compilage op chronologische volgorde met alle films die ze heeft gedaan van start tot nu.quote:Op dinsdag 24 september 2024 09:03 schreef egeltje1985 het volgende:
Die ode aan Demi zat er bij mij niet bij. Verder inderdaad een hele toffe film. Die ik niet iedereen kan aanraden, want niet iedereen zal deze film aankunnen. Maar als je al wat horror hebt gezien en gewoon doorgaat met popcorn eten, is het zeker een aanrader.
SPOILER: einde filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Zie review @Scrummie @GGMM
quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:02 schreef Wereldgozer het volgende:
Trap(2024)6crime, horror, mystery, thriller105PG-1312M. Night ShyamalanM. Night ShyamalanJosh Hartnett, Ariel Donoghue, Saleka ShyamalanA father and his teen daughter attend a pop concert only to realize they've entered the center of a dark and sinister eventIk hoorde zoveel slechte dingen over deze film, dat ik hem niet ben gaan kijken. Na deze matige ondermaatse review (alleen een spoiler, wtf) helemaal geen zin meer.SPOILER: einde filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Zie review @:scrummie @:ggmm
quote:Op dinsdag 24 september 2024 11:02 schreef Wereldgozer het volgende:
Trap(2024)6crime, horror, mystery, thriller105PG-1312M. Night ShyamalanM. Night ShyamalanJosh Hartnett, Ariel Donoghue, Saleka ShyamalanA father and his teen daughter attend a pop concert only to realize they've entered the center of a dark and sinister eventMooi review.SPOILER: einde filmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8.5
Zie review @:scrummie @:ggmm
Ik ga deze kijken.
Het is toch gewoon een enorm samenraapsel van slash and gore? Lijkt me wel wat, ga er van de week heenquote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
The Substance(2024)7.9drama, horror140R16Coralie FargeatCoralie FargeatMargaret Qualley, Dennis Quaid, Demi MooreA fading celebrity decides to use a black market drug, a cell-replicating substance that temporarily creates a younger, better version of herselfHoly mother of G.... wat een rit
Een film over ouder worden van vrouwen in Hollywood, en de male gaze. Zwarte komedie, gruwelijke body horror. Ik zag een mix van Death becomes her, Dorian Grey, Requiem for a dream (de editting), the neon demon, the Fly, Carrie, Promising young woman, The Elephant man. Vanalles. Maar het werkte (op een paar kleine suspension of disbelief puntjes na).
Voor de film startte zat er een soort ode aan Demi Moore vooraf (weet niet of dat overal zo is) en die heette "This is not a comeback", aangezien ze nooit weg geweest is. Dat betwijfel ik. Ik zie dit wel echt als een knal van een comeback. Wat een enorm kwetsbare rol moet dit zijn geweest (ook voor Qualley trouwens).
Echt nog steeds een "WTF heb ik gekeken?!" en erg onder de indruk. Als ik na afloop van ene film recensies ga googlen en de trivia ga lezen, dan ben ik tevreden8.5
Ik vond het geen samenraapsel.quote:Op dinsdag 24 september 2024 20:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is toch gewoon een enorm samenraapsel van slash and gore? Lijkt me wel wat, ga er van de week heen
Yup, zelfde ervaring hier. Damn, wat een filmquote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
The Substance(2024)7.9drama, horror140R16Coralie FargeatCoralie FargeatMargaret Qualley, Dennis Quaid, Demi MooreA fading celebrity decides to use a black market drug, a cell-replicating substance that temporarily creates a younger, better version of herselfHoly mother of G.... wat een rit
Een film over ouder worden van vrouwen in Hollywood, en de male gaze. Zwarte komedie, gruwelijke body horror. Ik zag een mix van Death becomes her, Dorian Grey, Requiem for a dream (de editting), the neon demon, the Fly, Carrie, Promising young woman, The Elephant man. Vanalles. Maar het werkte (op een paar kleine suspension of disbelief puntjes na).
Voor de film startte zat er een soort ode aan Demi Moore vooraf (weet niet of dat overal zo is) en die heette "This is not a comeback", aangezien ze nooit weg geweest is. Dat betwijfel ik. Ik zie dit wel echt als een knal van een comeback. Wat een enorm kwetsbare rol moet dit zijn geweest (ook voor Qualley trouwens).
Echt nog steeds een "WTF heb ik gekeken?!" en erg onder de indruk. Als ik na afloop van ene film recensies ga googlen en de trivia ga lezen, dan ben ik tevreden8.5
Goede review. Wat een heftige film, daar kan Kronenberg nog een puntje aan zuigen. Tegen het einde had ik er wel beetje genoeg van, er verlieten ook mensen de zaal, dat gebeurt niet vaak.quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
Dan weet je dat het een goede film is. Ik ga hem binnenkort zien (filmhuis waar ik draai is geen premieretheater dus krijgt de films wat later)quote:Op woensdag 25 september 2024 13:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Goede review. Wat een heftige film, daar kan Kronenberg nog een puntje aan zuigen. Tegen het einde had ik er wel beetje genoeg van, er verlieten ook mensen de zaal, dat gebeurt niet vaak.
Ik heb een kaartje voor komende dinsdag. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 24 september 2024 08:35 schreef Ang3l het volgende:
Dinsdag 1 oktober komt Peter van Rodijnen deze film inleiden in Cinema Zevenskoop in Den Helder (aanvang 20:00u)quote:Op dinsdag 17 september 2024 21:05 schreef Farenji het volgende:
De wilde Noordzee(2024)7.9documentary881h 28minn/aMark VerkerkKnow what this is about?
Be the first one to add a plot.Yes I know what this is about. Het is een documentaire over onze eigen Noordzee, gemaakt (en aan elkaar gepraat) door bevlogen duiker Peter van Rodijnen. Ik ben zelf ook een enthousiaste duiker (al was de laatste keer nog pre-corona) en heb ook vaak genoeg in Nederland gedoken, alleen nog nooit in de Noordzee. Door deze docu zou ik toch geneigd zijn om mijn dry suit specialty te gaan halen om ook eens een duik in het koude water te maken, want dit is toch wel heel erg inspirerend. Hij toont met prachtige beelden het complexe web van afhankelijkheden van al het leven dat in deze zee leeft, van het allerkleinste plankton tot aan de enorme reuzenhaai.
Natuurlijk moet het ook over de problemen van deze tijd gaan, zoals klimaatverandering en overbevissing, maar hij legt toch de nadruk op het zelfhelend vermogen van de natuur, en op de goede dingen die door de mens gedaan worden, zoals diverse conserveringsprojecten en duurzame visserij. Hierdoor blijft de toon optimistisch, en gaat het vooral om de schoonheid die de Noordzee herbergt. En daar moet het ook om gaan, want zoals Jacques Cousteau al ooit zei (en waar de film mee eindigt): mensen kunnen alleen datgene beschermen waar ze van houden. En als je van de Noordzee wil gaan houden dan is deze film kijken een goede eerste stap.8
Die heb ik ook gezien. Maar heb je die toevallig in een filmhuis gezien die om de hoek zit van een Italiaans restaurant? Want daar zag ik hem en de hommage was volgens mij alleen voor dat filmhuis gemaaktquote:Op dinsdag 24 september 2024 09:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het was een soort compilage op chronologische volgorde met alle films die ze heeft gedaan van start tot nu.
LAB-1quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 14:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Die heb ik ook gezien. Maar heb je die toevallig in een filmhuis gezien die om de hoek zit van een Italiaans restaurant? Want daar zag ik hem en de hommage was volgens mij alleen voor dat filmhuis gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |