![filmposter voor Mickey 17]()
Mickey 17(2025)7.3adventure, comedy, fantasy, sci-fi139R16Bong Joon HoBong Joon Ho, Edward AshtonRobert Pattinson, Steven Yeun, Michael MonroeMickey 17, known as an "expendable," goes on a dangerous journey to colonize an ice planetIk had hier wel wat meer van verwacht. Bong Joon Ho heeft heel goede films gemaakt. "Parasite" en "snowpiercer" zijn de bekendste maar eigenlijk vond ik "memories of murder" of "mother" nog beter. Dat zijn films met kleinere thema's, in een realistischere down to earth setting. Dat kun je over Mickey 17 niet zeggen, die heeft qua thema/genre meer met snowpiercer gemeen dan met parasite. De trailer vond ik veelbelovend, maar zoals wel vaker gebeurt is dit een film waar eigenlijk de grootste ideeen al in de trailer worden verklapt. De film zelf valt dan een beetje tegen omdat er goedbeschouwd niet genoeg over is. Hoewel er heel veel in gebeurt.
Er zitten zeker wel goede scenes en ideeen in, paar leuke personages, goed acteerwerk, en ik moest ook een aantal keer lachen, maar als geheel vond ik de film te lang, te traag, en qua verhaal niet altijd even sterk. Vaak verzandde het in een klucht, soms bijna cliche (altijd lachen, met 2 kloons) en soms net te veel over the top. Het sociale commentaar, om het wat inhoud te geven, lag er vrij dik op. En het personage Kenneth Marshall vond ik net iets te veel lijken op een niet nader te noemen persoon, beetje makkelijk wel.
Ik ergerde me verder ook aan de eikel 2 rijen voor me, die het hele voorprogramma en zelfs toen de film al was begonnen nog op z'n telefoon zat te scrollen (heb hem er op aangesproken), en tijdens de film liepen er tot twee keer toe verdwaalde mensen de zaal in die er dan minuten over deden om erachter te komen dat ze in de verkeerde zaal zaten. Maar goed dat heeft verder natuurlijk niks met de film te maken.