Grotendeels mee eens. Als ik vijf minuten na de film nog had geweten waarover het ging had ik ook zoiets kunnen schrijven.quote:Op zondag 23 maart 2025 14:57 schreef Shogo het volgende:
Captain America: Brave New World(2025)5.9action, adventure, sci-fi118PG-1312Julius OnahRob Edwards, Malcolm Spellman, Dalan MussonAnthony Mackie, Harrison Ford, Danny RamirezSam Wilson, the new Captain America, finds himself in the middle of an international incident and must discover the motive behind a nefarious global planDeze film probeert heel hard slim te doen en faalt hard. Het 'sleeping agents' plot is wel leuk op zich, maar het komt helemaal niet goed uit de verf. De film probeert een soort van Winter Soldier (vele malen superieure film) opnieuw te doen, maar faalt. Daarnaast is de grote plottwist waarvan je al weet dat die er komt door de overmatige spoilers in de trailers pas richting het einde van de film... en dat proberen ze de driekwart van de film verborgen te houden en wanneer dat dan los gaat is het eigenlijk zo klaar. Daarnaast was het visueel ook al geen plaatje. Dit is een van de slechtste Marvel films die ik heb gezien.4
Hahaha, wees blij dat je het niet meer weet. Een paar dagen later is er inderdaad weinig blijven hangen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 20:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Grotendeels mee eens. Als ik vijf minuten na de film nog had geweten waarover het ging had ik ook zoiets kunnen schrijven.
Vanochtend gezien, ik vond hem ook heel mooi. Deed me ook heel vaak aan mijn eigen vader denken. Maar ik vroeg me af en toe wel af hoe echt het allemaal was en voor wie deze film nou precies was. Blijkbaar is Filip en z'n goede vriend Fredrik een zeer bekend tv duo in Zweden. Er wordt gedaan alsof het een documentaire was maar dat was het natuurlijk niet. Heel veel was in scene gezet. Met minstens 3 cameramensen en een drone. Ik had wel willen weten hoe het er achter de schemen aan toe is gegaan. Maar het werkte allemaal erg goed, de film is mooi gemaakt, en ik heb er van genoten.quote:Op maandag 24 maart 2025 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Den sista resan(2024)7.9documentary951h 35minn/aFilip Hammar, Fredrik WikingssonFilip Hammar, Fredrik Wikingsson, Lars HammarRenowned Swedish TV-duo Filip and Fredrik embark on a trip to France, aiming to rekindle the zest for life of Filip's father[..]
The Last Journey is een geweldige documentaire uit Zweden. Hartverwarmend, grappig en hartverscheurend tegelijk. Filip doet er alles aan om de levenslust van zijn vader weer te herstellen. Daartoe wil hij de gepensioneerde leraar Frans meenemen naar het oude vakantieadres. Hij manipuleert en zeurt om zijn zin te krijgen en dat zou irritant kunnen worden, maar dat wordt het nooit. Dat kan natuurlijk ook in de montageruimte zo vormgegeven zijn, maar ik wens te geloven dat de oprechtheid echt is.8.8
En op mijn beurt heb ik deze gisteren bekeken. Leuke feelgoodfilm, maar ik denk niet dat deze mij lang bij blijft. Daarom een 7,8/10 wat mij betreft.quote:Op donderdag 13 maart 2025 13:00 schreef Farenji het volgende:
En fanfare(2024)7.5comedy, drama1031h 43minn/aEmmanuel CourcolKhaled Amara, Oriane Bonduel, Emmanuel CourcolBenjamin Lavernhe, Pierre Lottin, Sarah SucoAcclaimed conductor Thibaut has leukemia and needs a bone marrow donor. Learning he was adopted, he finds an older brother, a musician and factory worker. Their reunion sparks a fraternal, musical journey amidst the town's factory closurePrachtige muzikale feelgood film. Ik vond hem zelf extra leuk, ik ben geen dirigent, en speel ook geen trombone in de fanfare harmonie, maar wel trompet in een bigband en dat blijkt bijna hetzelfde. Moest erg lachen om de uiterst herkenbare repetitie-scenes. Daarnaast heb ik een broer waarvan ik wel eens heb getwijfeld of dat misschien maar een halfbroer is, dus ook niet hetzelfde als in de film, maar ik moest er toch aan denken.
In deze film wordt geen tijd verspild om het verhaal neer te zetten. Hij is nog maar net begonnen of Thibaut heeft zijn broer waarvan hij het bestaan nooit had vermoed al gevonden en hoppa, het beenmerg is ook zo gedoneerd. Maar de film gaat ook helemaal niet over leukemie, maar over de verbindende kracht van muziek, die zelfs de tegenstellingen tussen arm en rijk, tussen "gilets jaunes" en geprivilegeerde elite, kan overbruggen. Daarin worden de cliches en emotioneel effectbejag niet altijd helemaal vermeden, maar hey, als het werkt dan werkt het. Ik hield het in ieder geval niet droog.8.5
Continuity van de X-Men films is sowieso vaag. Volgens mij was het idee dat de "oude" films zich afspelen in een andere universe, maar ze hebben dan wel weer dezelfde acteurs voor de oudere Charles en Magneto. Beetje vaag allemaal. Maar dat was de verklaring voor de dubbele Phoenix saga destijds geloof ik.quote:Op maandag 7 april 2025 10:20 schreef Shogo het volgende:
X-Men: Dark Phoenix(2019)5.7action, adventure, sci-fi113PG-1312Simon KinbergSimon KinbergJames McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer LawrenceJean Grey begins to develop incredible powers that corrupt and turn her into a Dark Phoenix, causing the X-Men to have to decide if her life is worth more than all of humanityErgens heb ik deze film gemist blijkbaar. Ik vond dit dan ook een verwarrende film. Gezien dit de jonge versie van de film X-men moet voorstellen en we hier weer Phoenix krijgen? Qua continuïteit van de tijdlijn erg verwarrend voor mijn gevoel. Het verhaal had ook episch cool kunnen zijn, maar is uiteindelijk niet meer dan Jean is boos en alles moet kapot. Ik snap de kritiek wel op deze film. Ook de Aliens voelden random aan. De actiescenes vond ik daarentegen wel heel goed uitgevoerd, dat red de film nog een beetje naar net voldoende voor mij. Vermakelijk, maar wel een vreemde eend in de bijt in deze filmreeks.5.5
Oké dat verklaard wat. Ik vind dat dan toch jammer, want het wordt in de film niet echt duidelijk gemaakt en daardoor voelt de film toch als een grote plothole.quote:Op maandag 7 april 2025 10:33 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Continuity van de X-Men films is sowieso vaag. Volgens mij was het idee dat de "oude" films zich afspelen in een andere universe, maar ze hebben dan wel weer dezelfde acteurs voor de oudere Charles en Magneto. Beetje vaag allemaal. Maar dat was de verklaring voor de dubbele Phoenix saga destijds geloof ik.
En Logan was dan weer canon tov de originele trilogie.
Mooie documentaire waarin je wordt meegenomen in het dagelijks leven van de cowboys van de pampa's. Mooie plaatjes, goede soundtrack. Minpuntje is wel dat veel in scène lijkt te zijn gezet. Dat begon mij op een gegeven moment te storen. Desalniettemin een aanrader.quote:Het heerlijke, adembenemend mooie Gaucho Gaucho neemt je mee naar een afgelegen berggebied in Argentinië. Hier leeft een gemeenschap van gaucho’s die met trots hun tradities in stand houden en diep verbonden zijn met hun dieren. In prachtig zwart-wit volgen we de verhalen van mensen die betekenis en vrijheid vinden in een leven dat geworteld is in eenvoud, trots en saamhorigheid. Een magistrale documentaire van de makers van The Truffle Hunters.
Gaucho Gaucho betekent dat je een ‘echte’ gaucho bent. Je leeft volgens de tradities, houdt de eer hoog, zingt, danst en kleed je als een gaucho. In de voetheuvels van het Andesgebergte vinden de filmmakers een gemeenschap die vasthoudt aan deze tradities en er groot geluk in vindt. Een tenger meisje vervult haar allergrootste wens door een traditionele gaucho te worden. Jongens die opgaan in de wildernis, galopperen door uitgestrekte landschappen. Door de werkelijk weergaloze fotografie, de speelse montage en de bijzonder meeslepende soundtrack waan je je regelmatig in een speelfilm. Dit wordt versterkt doordat de makers deze verhalen vertellen zonder interviews of commentaar; de gaucho’s spelen de hoofdrol in hun eigen verhaal. Ondanks hun schijnbaar eenvoudige en zware bestaan, straalt de film de romantiek en het geluk uit dat deze mensen vinden in hun verbondenheid met de natuur en elkaar. Gaucho Gaucho is een eerbetoon aan een verdwijnende cultuur en een viering van de vrijheid die in deze tradities schuilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8
quote:Op zondag 13 april 2025 13:01 schreef Farenji het volgende:
Vingt dieux(2024)7.2comedy, drama921h 32minn/aLouise CourvoisierLouise Courvoisier, Théo AbadieClément Faveau, Maïwene Barthelemy, Luna GarretTotone's carefree teenage life of drinking and dancing takes a turn when he must provide for his 7-year-old sister. Seeking income, he channels his energy into producing an award-winning comté cheese to claim a competition prizeIk vond dit echt zo'n typische Franse film, pretentieloos en beetje rauw, maar ook aangrijpend en ontroerend. Heb me prima vermaakt.Comté
Het speelt in de Jura, een boerenregio waar weinig te doen is behalve bier zuipen en "brommers kiek'n", en kaas maken natuurlijk. Maar van dat laatste heeft Totone geen kaas gegeten, hoewel z'n vader kaasmaker is. Totone zuipt liever bier met z'n vrienden dan dat ie werkt. Z'n vader kan er ook wel wat van en als die op een buurtfeest weer eens kacheltje lam is en letterlijk ompleurt, gooit Totone hem gewoon in z'n auto. Dat was vast niet de eerste keer maar nu gaat het eindelijk fout. En dan moet Totone wel snel volwassen worden en is ie opeens verantwoordelijk voor z'n jongere zusje. En zoekt ie toch maar een baantje.
Zijn zusje blijkt, hoewel veel jonger, toch wel wat wijzer dan hij te zijn. Dat baantje wordt niks, maar dat ligt ook beetje aan z'n collega's. Hij gaat dan maar, met puberale overmoed en z'n twee goede vrienden, proberen om de allerbeste Comté kaas te maken, in de hoop de gouden medaille (en bijbehorende geldprijs) te winnen. Maar ja hij weet er dus echt geen fuck van. En hij heeft ook geen melk. En geen geld. Gelukkig is er youtube, en weet ie z'n charmes (en z'n tong) in te zetten bij de leuke alleenstaande melkboerin. Er lijkt uiteindelijk toch een goede kaasmaker in hem te schuilen, maar de werkelijkheid blijkt wel wat lastiger dan ie dacht.
Na de film meteen maar even langs de kaasboer gegaan, voor een stuk Comté AOP kaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8![]()
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op zondag 13 april 2025 13:01 schreef Farenji het volgende:
Vingt dieux(2024)7.2comedy, drama921h 32minn/aLouise CourvoisierLouise Courvoisier, Théo AbadieClément Faveau, Maïwene Barthelemy, Luna GarretTotone's carefree teenage life of drinking and dancing takes a turn when he must provide for his 7-year-old sister. Seeking income, he channels his energy into producing an award-winning comté cheese to claim a competition prizeIk vond dit echt zo'n typische Franse film, pretentieloos en beetje rauw, maar ook aangrijpend en ontroerend. Heb me prima vermaakt.Gelachen om de spoiler
Het speelt in de Jura, een boerenregio waar weinig te doen is behalve bier zuipen en "brommers kiek'n", en kaas maken natuurlijk. Maar van dat laatste heeft Totone geen kaas gegeten, hoewel z'n vader kaasmaker is. Totone zuipt liever bier met z'n vrienden dan dat ie werkt. Z'n vader kan er ook wel wat van en als die op een buurtfeest weer eens kacheltje lam is en letterlijk ompleurt, gooit Totone hem gewoon in z'n auto. Dat was vast niet de eerste keer maar nu gaat het eindelijk fout. En dan moet Totone wel snel volwassen worden en is ie opeens verantwoordelijk voor z'n jongere zusje. En zoekt ie toch maar een baantje.
Zijn zusje blijkt, hoewel veel jonger, toch wel wat wijzer dan hij te zijn. Dat baantje wordt niks, maar dat ligt ook beetje aan z'n collega's. Hij gaat dan maar, met puberale overmoed en z'n twee goede vrienden, proberen om de allerbeste Comté kaas te maken, in de hoop de gouden medaille (en bijbehorende geldprijs) te winnen. Maar ja hij weet er dus echt geen fuck van. En hij heeft ook geen melk. En geen geld. Gelukkig is er youtube, en weet ie z'n charmes (en z'n tong) in te zetten bij de leuke alleenstaande melkboerin. Er lijkt uiteindelijk toch een goede kaasmaker in hem te schuilen, maar de werkelijkheid blijkt wel wat lastiger dan ie dacht.
Na de film meteen maar even langs de kaasboer gegaan, voor een stuk Comté AOP kaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Het was een citaat uit de film. Er is natuurlijk helemaal niks mis met een goed gerijpte Comté.quote:
Hoeveel shots van een heel hard rennende Tom Cruise zitten er in deze film?quote:Op maandag 14 april 2025 10:21 schreef Shogo het volgende:
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One(2023)8.2action, adventure, thriller163PG-1312Christopher McQuarrieBruce Geller, Erik Jendresen, Christopher McQuarrieTom Cruise, Hayley Atwell, Ving RhamesEthan Hunt and his IMF team must track down a dangerous weapon before it falls into the wrong handsNiet een heel bijzonder verhaal, maar ja zo'n film heeft toch een plot nodig. Verder doet het wat je verwacht, een vermakelijke actiefilm met toffe stunts (blijkbaar door die gekkie zelf uitgevoerd grotendeels). Tom Cruise doet wat hij doet en dat doet hij nog steeds goed, de opvaller in deze film was voor Hayley Atwell zij deed het erg leuk in de rol.7
Erg veel! Of hij het allemaal zelf is durf ik niet te bevestigen.quote:Op maandag 14 april 2025 10:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
Hoeveel shots van een heel hard rennende Tom Cruise zitten er in deze film?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |