Nooit van gehoord, geniale naam welquote:Op maandag 3 februari 2025 10:24 schreef dimmak het volgende:
[..]
Natte Visstick* excuus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Natte_Visstick
De hele films zat heel goed in elkaar. Maar het verhaal zelf trok mij echt niet. Niet mijn ding. Wel goed uitgevoerd, dus wat dat betreft dikke probs voor van Reijn.quote:Op maandag 3 februari 2025 14:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, geniale naam wel![]()
Ik ga even zoeken welk nummer dat dan is
Vond het sowieso wel echt niet-Hollywoodiaanse muziek door de film heen
Oh deze! Ja lekker wel, en passend ook
Bekijk deze YouTube-video
Contrails waren er toen zeker al. Die werden in de eerste wereldoorlog al gemeldquote:Op zaterdag 8 februari 2025 19:38 schreef flipsen het volgende:
The Brutalist(2024)8drama214R16Brady CorbetBrady Corbet, Mona FastvoldAdrien Brody, Felicity Jones, Guy PearceWhen a visionary architect and his wife flee post-war Europe in 1947 to rebuild their legacy and witness the birth of modern United States, their lives are changed forever by a mysterious, wealthy clientGisteravond hadden we alweer zin om naar de film te gaan, dus even gekeken of Companion nog draaide. Helaas maar in 1 zaal op een onchristelijk tijdstip. Flight Risk (niets mis met een avondje popcornvermaak) zat al vol of was nagesynchroniseerd, dus op naar... The Brutalist! Ik had de trailer wel bekeken, maar me verder totaal niet ingelezen. De film begon om 20:00, what could go wrong?
Goed, de film gaat over een naar de USA gevluchte Hongaarse architect. Die in Hongarije aardig wat gebouwen op zijn naam had staan, maar in de USA kwam hij niet zomaar aan de bak natuurlijk. Tot hij Van Buren ontmoet en die geeft hem een interessante opdracht. Intussen komt zijn vrouw en nichtje over uit Europa, kampt hij met een drugsprobleem en uiteindelijk gaat het ook niet helemaal goed met zijn project. Prima film zou je denken, maar what the fuckHalverwege de boodschap in beeld dat er 15 minuten pauze is en een klok die aftelt. Dus gewoon IN de film
Dat is wel heel lang geleden, dat ik een pauze in een film heb meegemaakt. En dat was niet alles, maar het was intussen al 22:00, dus de film was 2 uur bezig en we zijn pas halverwege??
Een lange zit dus, iets wat wel handig is om vooraf te wetenMaar het stoorde me geen moment, zeker een aanrader, zeker voor immigranten als ik (of emigrant, het is maar van welke kan je het bekijkt).
8
Wat me wel stoorde? Hehe, ik was niet de enige, maar een vrij lange scene van een busrit in 1947 door het landschap, met contrails in de luchtHm, dat klopt toch niet?! Maar kennelijk had het gekund in die tijd en de regisseur heeft het er vast met opzet in laten zitten.
Ander dingetje: ik had bij Guy Pearce de hele tijd het idee dat ik naar Aldo the Apache zat te kijken
[ afbeelding ]
Na alle mythische folklore rondom Dracula door de jaren heen, vond ik het einde in deze film behoorlijk zwak uitgewerkt. Zielig en lachwekkend zelfs.quote:Op zondag 9 februari 2025 17:28 schreef Molo het volgende:
Ik heb geen linkjes enzo, maar Nosferatu was heerlijk. Echt perfecte spanning, filmisch pràchtig en Willem Dafoe![]()
![]()
Ik had deze 2 weken terug gezien in de bioscoop maar kennelijk geen tijd/zin om een review te plaatsen. Ik vond hem erg leuk juist! Een 8-quote:Op maandag 24 februari 2025 12:16 schreef djkoelkast het volgende:
Companion(2025)7.4sci_fi, thriller, sci-fi97R16Drew HancockDrew HancockSophie Thatcher, Jack Quaid, Lukas GageA billionaire's death sets off a chain of events for Iris and her friends during a weekend trip to his lakeside estateDeze viel, net als Barbarian toch best wel tegen. De film is tof gemaakt, werd her en der weggezet als horror, maar dat is het echt niet. Thriller ook niet. Eerder fantasie en op bepaalde punten ook echt wel mooi gemaakt, maar het verhaal is zwak en zit vol vreemde dingen of dingen die gewoon niet worden uitgelegd. Het is leuker als het geloofwaardig wordt gebracht, in plaats van "dat het gewoon zo is".
Je moet ook de trailer niet kijken, want dan heb je weinig aan het eerste half uur van de film.
Toch wel een 6/10 omdat het vermakelijk is en leuk in elkaar zit, maar verwacht niet te veel van het verhaal.6
Ik had denk ik andere verwachtingenquote:Op maandag 24 februari 2025 13:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik had deze 2 weken terug gezien in de bioscoop maar kennelijk geen tijd/zin om een review te plaatsen. Ik vond hem erg leuk juist! Een 8-
Ging hier eergisteren pas in premiere, gisteren gezien, helemaal mee eensquote:Op woensdag 18 december 2024 09:07 schreef Danny het volgende:
Better Man(2024)7.1biography, fantasy, musical134Rn/aMichael GraceySimon Gleeson, Oliver Cole, Michael GraceyRobbie Williams, Jonno Davies, Steve PembertonA singular profile of British pop superstar Robbie WilliamsGisteren in de Pathé Unlimited Night deze film gezien. Een biopic over het leven van Robbie Williams, waarin Robbie Williams wordt weergegeven als aap - een verwijzing naar zijn eigen uitspraken over hoe hij zich gedurende zijn leven vaak een circusaap voelde die trucjes moest doen).
Deze film heeft me enorm verrast. Ik wist totaal niet wat ik ervan moest verwachten, maar de film geeft de emotionele kant van zijn leven goed weer in bizarre filmkunstjes, cuts en transities. De muzikale nummers passen perfect in het verhaal en zijn mentale en emotionele problemen en drugsproblematiek worden uitstekend uitgediept.
Voor mij denk ik een van de beste films van het jaar. Een aantal zaken kwamen, vanwege onze persoonlijke situatie en projectie, wel emotioneel binnen bij ons waardoor het op een aantal momenten best een zware en emotionele zit was, maar de film heeft indruk gemaakt en ik kan 'm iedereen aanraden die
- van biopics houdt
- the greatest showman goed vond
- van filmische hoogstandjes houdt
- al dan niet fan is van Robbie Williams
Dikke 9.9
Als dat niet is blijven hangen vond je het waarschijnlijk niet zo heel goed.quote:Op maandag 3 maart 2025 10:27 schreef flipsen het volgende:
Note to self: schrijf nou gewoon een review als je een film hebt gezienWant nu weet ik niet meer wat ik van Anora vond, terwijl het de grote winnaar was van de Oscars.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |