Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:24 schreef Elleska het volgende:
@:Komkommerschijfje
Het eerste jaar zindelijk kreeg L met vakantie en logeren nog een luierbroekje aan voor de zekerheid. Thuis is een ongelukje is al sneu maar op vakantie helemaal en voor jezelf ook nog eens heel onhandig want zie die slaapspullen maar weer schoon&droog te krijgen voor de nacht.
Prima, ik hoor het wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.
@:LL: ik denk er even over na, anders app ik je even!
Tip voor koude nachten slaapzak en daarin extra dekbedquote:Op zondag 16 juni 2024 08:09 schreef taxibabe het volgende:
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie in de Belgische Ardennen. Het was heerlijk, prachtige natuur en heerlijk rustige camping. Het was alleen jammer dat het best fris was, vooral 's nachts. Het was onze eerste keer tentkamperen. Wat we vooral geleerd hebben is dat luchtbedden, (hele) koude nachten en dekbedden inderdaad niet samengaan.Wat zijn die luchtbedden dan koud (ondanks isolatiemat onder het luchtbed). Gelukkig hadden we nog fleecedekens mee, dus die hebben we op de luchtbedden gelegd. Voor de volgende keer gaan we toch op zoek naar slaapzakken, wat ook weer scheelt in bagageruimte.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:25 schreef Hupje het volgende:
Iemand nog een suggestie voor glamping of een vakantiewoning in Normandië, op een niet te massale plek, zonder geluidsoverlast en met fatsoenlijke parkeerplek?
Speelbos Lemeberg.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Wat moeten we zeker gedaan hebben als gezin met jonge kinderen (tot 7 jaar)?
Alhoewel heel erg leuk (ik woon in Dalfsenquote:
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezelquote:Op maandag 8 juli 2024 11:08 schreef Schanu het volgende:
En dit ligt waarschijnlijk wat uit de richting, vanaf Dalfsen prima te rijden maar als je bij Hardenberg zit dan zit je net aan de verkeerde kantMaar Hans en Grietje in Zeewolde is ook erg leuk. Het is een pannenkoekenrestaurant met een speeltuin er omheen, maar dat restaurant is heel speciaal met veel bewegende elementen, speelruimte, etc.
Koperen Ezel is ook erg leuk, wel wat verouderd, maar het is een grote speeltuin met kinderboerderij. Ook met ezels die je kan aaien, borstelen, waar je op kan rijden, ook met een huifkartocht. Wij hebben er vorige maand het kinderfeestje van mijn 6 jarige gevierd, alle kinderen waren enthousiast
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Wat moeten we zeker gedaan hebben als gezin met jonge kinderen (tot 7 jaar)?
Wij hadden Arie, die was ook erg gezelligquote:Op maandag 8 juli 2024 11:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezel
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!quote:Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.
Drouwenerzand is all -inn zonder dat het gelijk een schransfestijn wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?
#zoekooknoginspiratievoordevakantie
Het schoolreisje van mijn klas (2e klas vmbo) ging vorige week op het laatste moment onverwacht niet door. Als last minute alternatief zijn we toen ook naar Drouwenerzand gegaan en leerlingen hebben een geweldige dag gehad. Dus mee eens, ook pubers kunnen zich er best een paar uur vermaken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!
Drouwenerzand, maar dat komt omdat de waarbeek in de achtertuin ligt. Maar ook meer attracties in Drouwenerzand en wat minder oud.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?
#zoekooknoginspiratievoordevakantie
Ooh zoveel!!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:43 schreef Kyara het volgende:
Begin augustus ga ik met mijn zoon van 12 een paar dagen naar Berlijn en Stockholm. Vooral Stockholm ken ik eigenlijk helemaal niet en natuurlijk kom ik met googlen ook een heel eind maar misschien zijn hier nog mensen met tips. Leuke eettentjes, must-sees, do's en don'ts etc.
Is de Stockholm card de moeite waard?
https://www.eurocampings.(...)g-munstertal-100188/quote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit op de camping en logischerwijs denken we dan na over volgend jaar. En dan loop ik vast. Binnen Nederland kennen we de geëikte kindercampings, maar in het buitenland nog niks. Wie wil eens meedenken?
Dit klinkt als Denemarkenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit op de camping en logischerwijs denken we dan na over volgend jaar. En dan loop ik vast. Binnen Nederland kennen we de geëikte kindercampings, maar in het buitenland nog niks. Wie wil eens meedenken?
We zoeken een camping:
- met ruime plekken. Onze caravan is 7,16 lang en inclusief voortent al snel ook zo diep.
- die niet verder rijden is op Google maps dan een uur of zes vanuit regio roermond, al zijn constructies met een overtocht ofzo ook prima. Het gaat erom dat de kinderen niet graag in de auto zitten en ook niet in de auto slapen.
- waar het niet snikheet is.
- met goed en schoon sanitair.
- met een zwembad, ook binnen of overdekt, met een kinderbad.
- met iets leuks te zien of te doen in de omgeving. Geen dure dierentuinen ofzo, maar een leuk plaatsje of kasteel, een tof strand, zoiets.
En als je er dan toevallig ook nog fijn kunt suppen of kanoën in de omgeving is het plaatje compleet.
We worden niet zo warm van 'charme' en kleinschalig en alleen een riviertje of speeltuintje als vermaak. We zijn meer van grote campings met goede voorzieningen zegmaar (ter Spegelt, beerze bulten, rabbit hill, allemaal prima)
Ik heb al vijftien websites bekeken van capfun, roan, anwb, losse campings, met tips en lijstjes, maar ik vind het zo lastig hoe ik dit nu moet aanpakken.
Edit; we kijken naar Scandinavië (al snel te ver rijden) en bijvoorbeeld naar België, Duitsland en Luxemburg.
Er zijn toch ook campings die huisjes hebben, met verschillende gradaties qua luxe?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe combineren jullie verschillende vakantie-behoeftes binnen het gezin?
Wij zijn dit jaar voor een stacaravan in Frankrijk gegaan. Prachtig weer, tof zwembad, echt een leuke camping. Ietwat veel Nederlanders naar mijn smaak, maar dat vinden de kinderen niet erg. Die zijn hele dagen druk met spelen, zwemmen en vissen en hebben overal vriendjes.
Het enige jammere is: het is een camping. Ik háát campings. Ik hou van luxe, rust, privacy, goede bedden en goede voorzieningen. Ik zit het liefst in een appartement, hotel, huisje of BnB. Op een ruim vakantiepark, in de natuur, of op een resort met zwembad, restaurant en een gezellige bar.
Iemand een tip voor ons? Qua vriendjes vind ik een vakantiepark vaak wat tegenvallen.
Misschien moet ik beter zoeken dan, de meeste van dat soort huisjes die ik gevonden had voor dit jaar, waren stiekem toch een stacaravan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn toch ook campings die huisjes hebben, met verschillende gradaties qua luxe?
Vriendinnetje van mijn dochter heeft eens op een camping in Spanje gezeten in een huisje met zwembad(je) op een camping. Dus zij hadden een eigen, luxe huisje met klein zwembad, maar ook de geneugten van de rest van de camping, zoals speeltuin, zwembad, restaurant etc.
Ze zijn er, maar ik denk dat er ook wel een flink budget aan hangt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien moet ik beter zoeken dan, de meeste van dat soort huisjes die ik gevonden had voor dit jaar, waren stiekem toch een stacaravan.
Wij zijn vorig jaar hier geweest en dat is ons erg goed bevallen; https://birkelt.huopenair.com/nl/quote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:40 schreef Tink89 het volgende:
We zoeken een camping:
- met ruime plekken. Onze caravan is 7,16 lang en inclusief voortent al snel ook zo diep.
- die niet verder rijden is op Google maps dan een uur of zes vanuit regio roermond, al zijn constructies met een overtocht ofzo ook prima. Het gaat erom dat de kinderen niet graag in de auto zitten en ook niet in de auto slapen.
- waar het niet snikheet is.
- met goed en schoon sanitair.
- met een zwembad, ook binnen of overdekt, met een kinderbad.
- met iets leuks te zien of te doen in de omgeving. Geen dure dierentuinen ofzo, maar een leuk plaatsje of kasteel, een tof strand, zoiets.
En als je er dan toevallig ook nog fijn kunt suppen of kanoën in de omgeving is het plaatje compleet.
We worden niet zo warm van 'charme' en kleinschalig en alleen een riviertje of speeltuintje als vermaak. We zijn meer van grote campings met goede voorzieningen zegmaar (ter Spegelt, beerze bulten, rabbit hill, allemaal prima)
Ik heb al vijftien websites bekeken van capfun, roan, anwb, losse campings, met tips en lijstjes, maar ik vind het zo lastig hoe ik dit nu moet aanpakken.
Edit; we kijken naar Scandinavië (al snel te ver rijden) en bijvoorbeeld naar België, Duitsland en Luxemburg.
Vooral de bedden zijn altijd zo sip in stacaravans.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe combineren jullie verschillende vakantie-behoeftes binnen het gezin?
Wij zijn dit jaar voor een stacaravan in Frankrijk gegaan. Prachtig weer, tof zwembad, echt een leuke camping. Ietwat veel Nederlanders naar mijn smaak, maar dat vinden de kinderen niet erg. Die zijn hele dagen druk met spelen, zwemmen en vissen en hebben overal vriendjes.
Het enige jammere is: het is een camping. Ik háát campings. Ik hou van luxe, rust, privacy, goede bedden en goede voorzieningen. Ik zit het liefst in een appartement, hotel, huisje of BnB. Op een ruim vakantiepark, in de natuur, of op een resort met zwembad, restaurant en een gezellige bar.
Iemand een tip voor ons? Qua vriendjes vind ik een vakantiepark vaak wat tegenvallen.
Dat ligt maar net aan de stacaravan. Degene waar wij heen gaan heeft gewoon luxe boxspring bedden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:42 schreef Bami het volgende:
Vooral de bedden zijn altijd zo sip in stacaravans.
Link plzquote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:27 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de stacaravan. Degene waar wij heen gaan heeft gewoon luxe boxspring bedden.
Op dit moment perfect, 23 graden en zon. De afgelopen week was hier sowieso heel mooi, rond de 25 graden, eigenlijk te warm om te wandelenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 20:06 schreef exode het volgende:
Ah leuk mousemickey! Zijn erg benieuwd. Hoe is het weer daar?
We zitten sinds vandaag in Isaberg Mountain Resort (Zweden). Heel veel te doen op het park en toch veel privacy.
Qua eisen zijn wij best vervelend met zijn 4en. De lijst is lang maar we vinden altijd wat leuks.
Doen wij ook meestal idd, maar de wens van de kinderen (en echtgenoot) was dit jaar om de hele vakantie op één plek te blijven.quote:
Wij zijn altijd van de rust en ruimte, en niet kamperen. Maar toen J. 7 jaar was, merkten we op vakantie dat hij het contact met andere kinderen miste. En even samen spelen op een willekeurig lokaal speeltuintje was niet genoeg.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 17:54 schreef Bottoms_up het volgende:
Nu lijken mijn kinderen tot nu toe geen behoefte te hebben aan andere kinderen dus misschien heb ik geluk.
Moet de tent wel een beetje in de schaduw staan.. Vorig jaar in Le Marche (Italie) 35 graden begin juni en dan kun je gewoon niet in je tent zijn tot een uur of negen 's avonds. De zetpillen paracetamol waren zelfs vloeibaar geworden en ook ook de lak van m'n haarborstel was eraf gesmoltenquote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:37 schreef miss_sly het volgende:
En glamping in zo'n grote safaritent met eigen sanitair? Doorgaans is daarin wel meer ruimte dan in een stacaravan.
Zeker. Wij hebben ook alleen op campings met schaduw gezeten en op plaatsen waar het meestal niet warmer dan 30 graden wordtquote:Op donderdag 25 juli 2024 16:09 schreef June. het volgende:
[..]
Moet de tent wel een beetje in de schaduw staan.. Vorig jaar in Le Marche (Italie) 35 graden begin juni en dan kun je gewoon niet in je tent zijn tot een uur of negen 's avonds. De zetpillen paracetamol waren zelfs vloeibaar geworden en ook ook de lak van m'n haarborstel was eraf gesmolten![]()
![]()
Dit jaar een tent gehuurd in ZuidFrankrijk in bosrijke omgeving en dat beviel stukken beter.
Ik ook, in NL uiteindelijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:42 schreef Jentin het volgende:
Ik heb gisteren al geboekt voor juli 2025. Italië, Adriatische kust.
Wat lekker!quote:Op vrijdag 26 juli 2024 12:42 schreef Jentin het volgende:
Ik heb gisteren al geboekt voor juli 2025. Italië, Adriatische kust.
Ik heb een prima baan dus kan mezelf goed onderhouden. Maar dan nog spaar ik heel hard voor onze vakanties hoor. In mijn omgeving heb ik soms het idee dat mensen denken dat het geld tegen de plinten klotst thuis maar dat is absoluut niet waar. Het is echt een kwestie van prioriteiten en sparen. Ik koop zelden iets voor mezelf en ga ook niet heel vaak op stap.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:48 schreef trui het volgende:
Wow, da's niet niks, elke twee jaar zo'n grote reis. Voor de meeste mensen niet haalbaar, denk ik. Maar fijn dat jullie het kunnen doen!
Kamperen als alleenstaande ouder met jonge kinderen lijkt me best een heel georganiseer (dat vind/vond ik al met z'n tweeën). Dus petje af voor iedereen die dat doet. En dan kan ik me juist ook wel voorstellen dat het prettig kan zijn als er meer alleenstaande ouders zijn, alleen al voor logistieke redenen.
Dit herken ik wel idd, in onze omgeving heerst ook het idee dat wij heel rijk zijn gezien onze vakanties, maar we geven ons geld gewoon anders uit (en hebben vooral pre-kinderen zoveel mogelijk afgelost van de hypotheek door bijv. geen auto te hebben, waar we nu de vruchten van plukken). Onze meubels zijn bijv 10 (bank en bed) tot 20 jaar oud (rest).quote:Op maandag 29 juli 2024 15:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik heb een prima baan dus kan mezelf goed onderhouden. Maar dan nog spaar ik heel hard voor onze vakanties hoor. In mijn omgeving heb ik soms het idee dat mensen denken dat het geld tegen de plinten klotst thuis maar dat is absoluut niet waar. Het is echt een kwestie van prioriteiten en sparen. Ik koop zelden iets voor mezelf en ga ook niet heel vaak op stap.
Ik snap idd wel waarom mensen zo'n vakantie fijn vinden. Maar mij persoonlijk lijkt het echt helemaal niks. Laat mij maar gewoon "normaal" op zo'n camping zitten.
Wij wisselen af, we hebben 2 jaar waddeneiland gedaan 1 keer luxe tent en 1 keer basic tent, 2 jaar spanje, jaartje duinrell (HORROR) en dit jaar zijn we 12 dagen all inclusive naar egypte gegaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Burdie het volgende:
quote:Op maandag 29 juli 2024 09:53 schreef mignonne het volgende:
... omdat het geluid van die tentrits mijn ultieme vakantiegevoel oproept...
Leuk! Staat ook op onze lijst, maar dan moeten de jongens toch echt eerst wat ouder zijn. Door dit topic zit ik nu ook alweer te kijken naar vakantie voor de meivakantie in 2025quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:31 schreef Burdie het volgende:
[..]als ik toch ergens vervelende kriebels van krijg, is het wel het geluid van zo'n rits. Vingernagels-over-het-bord-effect.
Wij zitten nu te kijken naar Disney voor de herfstvakantie. Voorpret is leuk!
Dat klinkt goed! Zijn daar ook stacaravans o.i.d.?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:46 schreef Molo het volgende:
Wij zitten hier nu op een briljante camping in de Ardennen
Veel kinderen van gelijkgestemde chill-ouders en onwijs toffe beheerders.
Zoals ik al tegen de wijze @:quoi zei: 'kinderen spelen in de rivier, en de ouders zitten aan het Belgisch bier'
Nope, alleen plekken met of zonder stroomquote:Op donderdag 1 augustus 2024 16:16 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Zijn daar ook stacaravans o.i.d.?
Ah jammer, dat is niks voor ons.quote:Op donderdag 1 augustus 2024 17:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Nope, alleen plekken met of zonder stroom
Oh dan ben ik wel benieuwd welke camping!quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:46 schreef Molo het volgende:
Wij zitten hier nu op een briljante camping in de Ardennen
Veel kinderen van gelijkgestemde chill-ouders en onwijs toffe beheerders.
Zoals ik al tegen de wijze @:quoi zei: 'kinderen spelen in de rivier, en de ouders zitten aan het Belgisch bier'
Kleuter dus ;-)quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 18:26 schreef MaJo het volgende:
We hebben weer een verre reis geboekt, ditmaal 3 weken Vietnam en 3 dagen Hong Kong met onze (dan) 4-jarige peuter
Lake Resort Beekse Bergen voldoet daar prima aan. Die hebben verschillende soorten huisjes.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:55 schreef Tink89 het volgende:
Wij zoeken voor Hemelvaart:
- een huis of een combi van huisjes naast elkaar
- met minimaal 8 slaapkamers in totaal
- voor in totaal 16 mensen die een gewoon bed nodig hebben plus ruimte voor een campingbedje
- op een park met een goed zwembad (en dan bedoel ik niet één simpele glijbaan, maar echt een leuk zwembad) of zo'n zwembad heel dichtbij
- liefst met een binnenspeeltuin
- waar eten af te halen is of bezorgd wordt (mag ook een lokale friettent of pizzaboer zijn)
- op max 3 uur rijden van midden-Limburg
We denken aan winterberg, de ardennen, iets aan zee of een waddeneiland (boot is geen reistijd).
Iemand ideeën??
Ik ga het zwembad eens checken. En de prijs.quote:Op zondag 6 oktober 2024 20:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Lake Resort Beekse Bergen voldoet daar prima aan. Die hebben verschillende soorten huisjes.
Klinkt als Hof van Sasken in Drenthe.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:55 schreef Tink89 het volgende:
- voor in totaal 16 mensen die een gewoon bed nodig hebben plus ruimte voor een campingbedje
- op een park met een goed zwembad (en dan bedoel ik niet één simpele glijbaan, maar echt een leuk zwembad) of zo'n zwembad heel dichtbij
- waar eten af te halen is of bezorgd wordt (mag ook een lokale friettent of pizzaboer zijn)
We denken aan winterberg, de ardennen, iets aan zee of een waddeneiland (boot is geen reistijd).
Iemand ideeën??
Is thuisblijven geen optie?quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:55 schreef Tink89 het volgende:
Iemand ideeën??
Wij gaan met familie ieder jaar naar Centre Parcs met 32 mensen. We boeken dan vier huisjes naast elkaar waar 8 personen in kunnen. Ieder huisje heeft hier tweepersoons kamers.quote:Op zondag 6 oktober 2024 19:55 schreef Tink89 het volgende:
Iemand ideeën??
Ah, dat is flink duur ja.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik ga het zwembad eens checken. En de prijs.
Edit: meteen gedaan. Bijna 2000 voor een tent voor een weekend. Ik kijk nog effe verder, want we zouden twee van die tenten nodig hebben. En dat vind ik dan wel veel.
Echt een reactie die wat toevoegt.quote:Op zondag 6 oktober 2024 21:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is thuisblijven geen optie?
Wat een ellende vind ik zulke uitjes zeg.
Erg duur. Ik betaal voor 6-personen ¤200 van ma-vrij Centerparcs Vielsalmquote:Op maandag 7 oktober 2024 10:05 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor alle tips! We hebben nu als optie twee 8persoons huisjes op Sunparks Kempense Meren. Voor 16 personen ongeveer 2400 euro en van woe-maa, dus als we een beetje sjoemelen met school een lekker lang weekend :-D
Dan heb je niet dezelfde week. Ik denk dat je even gemist hebt dat het om het Hemelvaartweekend gaat ;-) Als ik dat selecteer bij Les Ardennes (Vielsalm), ben ik ¤ 2956 kwijt.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Erg duur. Ik betaal voor 6-personen ¤200 van ma-vrij Centerparcs Vielsalm
Kempense meren zijn wij ook eens geweest maar is lang geleden, toen waren de kinderen nog heel klein. Was wel oké volgens mij.quote:Op maandag 7 oktober 2024 10:05 schreef Tink89 het volgende:
Txs voor alle tips! We hebben nu als optie twee 8persoons huisjes op Sunparks Kempense Meren. Voor 16 personen ongeveer 2400 euro en van woe-maa, dus als we een beetje sjoemelen met school een lekker lang weekend :-D
Tip van Flip; open incognito en kijk via centerparcs.bequote:Op maandag 7 oktober 2024 10:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dan heb je niet dezelfde week. Ik denk dat je even gemist hebt dat het om het Hemelvaartweekend gaat ;-) Als ik dat selecteer bij Les Ardennes (Vielsalm), ben ik ¤ 2956 kwijt.
Dat scheelt op les ardennes idd ruim 200 euro. Txs!quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Tip van Flip; open incognito en kijk via centerparcs.beBoeken via .be scheelde bij mij 200¤ ofzo
Voor CP zijn er veel deals die je niet per ongeluk ziet. Kijk even op https://www.centerparcsforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6583quote:Op maandag 7 oktober 2024 11:20 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat scheelt op les ardennes idd ruim 200 euro. Txs!
Ik zeg Slovenie!!! Zo verrast door dat land afgelopen zomerquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:17 schreef Loj het volgende:
Oké, vorige jaren hebben jullie mij goed geholpen… dus wie weet nu weer…
Ik ben op zoek naar een bestemming voor de zomervakantie. Een rondreisje zou ook nog een optie zijn (van 2/3 bestemmingen). Voor het eerst in jaren ben ik behoorlijk inspiratieloos
En voor de beeldvorming: 3 kids, van 12-10-6
Eisen:
Tijd: ergens in de zomervakantie, ongeveer 2 weken.
Rijafstand: Max 12-14 uur (liever minder) met de auto
Weer: goed weerNiet te warm, boven de 30 graden is voor de oudste heftig.
Accommodatie: geen tent! Stacaravan of huisje
Vermaak voor de kids: graag (zwembad/meer, speeltuin, sportveld en andere kinderen in de buurt)
Omgeving: activiteiten te doen in de omgeving. Wij zijn graag op stap, ontdekken de omgeving. De kids hebben een voorkeur voor natuur, maar kunnen cultuur ook wel waarderen. Een dagje strand is leuk, maar niet iedere dag.
Prijs: liever niet de hoofdprijs, dan kunnen we sparen voor een nieuwe badkamer![]()
Onze bestemmingen van afgelopen jaren: Jura, Normandië, Dordogne, Denemarken, Schotland, Ardennen, midden Oostenrijk
Wie heeft een goede tip?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Triglav is inderdaad goed te doen. We komen van de omgeving Szombathely in Hongarije, maar gaan denk ik vanuit daar eerst naar Kroatië-kust en dan naar Sloveniëquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 20:58 schreef Nolita het volgende:
Ik weet niet van waar in Hongarije jullie moeten komen, maar omgeving van de triglav (nationaal park) dus echt het westen richting Italiaanse grens vond ik adembenemend mooi. Zo tussen Bovec en Bled.
We trokken destijds zonder kinderen vrijwel dagelijks door dus wat campings betreft even geen tips.
Hier zou ik dus echt heel gelukkig van worden!quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:25 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik zeg Slovenie!!! Zo verrast door dat land afgelopen zomer
Wij deden 2 weken:
Stop 1 Duitsland
Stop 2: 3 nachten N-O Italië (leukkkk)
Stop 3: 6 nachten: oost Slovenië, op een berg. Huis met zwembad.
Stop 4: 3 nachten de hoofdstad
Stop 5: overnachting in Duitsland
Accommodaties die wij hadden waren niet op parken of zo, dus geen tips.
Ja! Aanrader. De bergen!! Plus is een klein land. Je rijdt zo naar de andere kant. De wegen zijn super.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:15 schreef Loj het volgende:
[..]
Hier zou ik dus echt heel gelukkig van worden!
Zou je Oost Slovenië dan ook aanraden voor de natuur?
Zweden staat inderdaad ook op de lijst… maar ik vind dat een beetje lastig qua campings.
Zeker Li wil graag leeftijdsgenoten om zich heen om mee te spelen en de boys willen graag een plekje om te volleyballen etc. Ik krijg bij Zweden vaak een alleen op de wereldvibe of zit ik dan helemaal fout?
Ze willen inderdaad ook weer graag naar Legoland dus het zou een goede combi zijn…
Kijk eens bij Radastrand camping, zo heb je meer campings. Als je zoekt op campings van Nederlandse eigenaren in Zweden kom je er meerdere tegen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 23:15 schreef Loj het volgende:
[..]
Hier zou ik dus echt heel gelukkig van worden!
Zou je Oost Slovenië dan ook aanraden voor de natuur?
Zweden staat inderdaad ook op de lijst… maar ik vind dat een beetje lastig qua campings.
Zeker Li wil graag leeftijdsgenoten om zich heen om mee te spelen en de boys willen graag een plekje om te volleyballen etc. Ik krijg bij Zweden vaak een alleen op de wereldvibe of zit ik dan helemaal fout?
Ze willen inderdaad ook weer graag naar Legoland dus het zou een goede combi zijn…
@Loj Jep Radastrand voldoet aan je eisen. Camping Tiveden (Zweden, ook NL eigenaren) ook.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 07:55 schreef exode het volgende:
[..]
Kijk eens bij Radastrand camping, zo heb je meer campings. Als je zoekt op campings van Nederlandse eigenaren in Zweden kom je er meerdere tegen.
Sluit ik me bij aan. Wij zijn net weer 5 dagen in (herfstkleuren gehuld) Zwitserland geweest. Dit keer op de grens van het frans/duitse deel. Alle dorpjes zijn hier nog authentiek met alleen maar traditionele houten huizen. Hier niet de bekendste/spectaculairste gondels en bergtoppen maar daardoor is een ritje omhoog betaalbaarder.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 15:35 schreef Kyara het volgende:
Niet goedkoop maar wij vonden Zwitserland fantastisch.
Zeg, ik ga enorm bij jou terugkomen want wij gaan volgende zomer naar CERNquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 30-10-2024 21:27:24 ]Met een meidenkwartet
quote:Op woensdag 30 oktober 2024 20:59 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Zeg, ik ga enorm bij jou terugkomen wantij gaan volgende zomer naar CERNAls je in Frankrijk gaat zitten in de Haute-Savoie en daar boodschappen doet is het een stuk betaalbaarder. Maar kan me ook voorstellen dat je misschien liever in Zwitserland zelf zit. Slaperig bergdorpje waar niks zit is dan nog de goedkoopste optie geloof ik. Ondanks dat je het weet heeft mijn portemonnee wel een beetje gehuild afgelopen dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Ja ik denk dat we eerder een paar dagen korter gaan maar dan wel all in. Weet je wat, ik vind het bizar om nu al over volgende zomer te denken en te boeken en zo. Maar ga er morgen of vrijdag eens voor zitten.quote:Op woensdag 30 oktober 2024 21:30 schreef laziness het volgende:
[..]
Als je in Frankrijk gaat zitten in de Haute-Savoie en daar boodschappen doet is het een stuk betaalbaarder. Maar kan me ook voorstellen dat je misschien liever in Zwitserland zelf zit. Slaperig bergdorpje waar niks zit is dan nog de goedkoopste optie geloof ik. Ondanks dat je het weet heeft mijn portemonnee wel een beetje gehuild afgelopen dagen.
Prairies de la Mer in Grimaud.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:17 schreef Loj het volgende:
Ik ben op zoek naar een bestemming voor de zomervakantie. Een rondreisje zou ook nog een optie zijn (van 2/3 bestemmingen). Voor het eerst in jaren ben ik behoorlijk inspiratieloos
Eisen:
Vermaak voor de kids: graag (zwembad/meer, speeltuin, sportveld en andere kinderen in de buurt)
Omgeving: activiteiten te doen in de omgeving. Wij zijn graag op stap, ontdekken de omgeving. De kids hebben een voorkeur voor natuur, maar kunnen cultuur ook wel waarderen. Een dagje strand is leuk, maar niet iedere dag.
Prijs: liever niet de hoofdprijs, dan kunnen we sparen voor een nieuwe badkamer![]()
Onze bestemmingen van afgelopen jaren: Jura, Normandië, Dordogne, Denemarken, Schotland, Ardennen, midden Oostenrijk
Wie heeft een goede tip?
Zuid-Engeland, Wales, Cotswolds, Peak Districtquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:17 schreef Loj het volgende:
Eisen:
Wie heeft een goede tip?
Dat is wel echt te warm. 35gr is daar de standaard zo ongeveer en wij hebben er twee jaar geleden een paar dagen 38/39gr gehad.quote:
Da's een goede opmerkingquote:Op donderdag 31 oktober 2024 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
Het is dan wel handig om de invoerregels even goed te checken, er zijn restricties op hoeveelheden en herkomst van sommige producten. De Zwitserse grenscontrole houdt je heel regelmatig staande en controleert ook echt op bijvoorbeeld voedsel.
Dit staat ook nog op mijn lijstje van leuke bestemmingen! Vriend wil alleen niet met eigen auto in Engeland rijden, dus dan komen er nog kosten bij voor huurauto. Dat heeft ons tot nu toe een beetje tegengehouden.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zuid-Engeland, Wales, Cotswolds, Peak District
Niet alles in twee weken, maar genoeg om uit te kiezen en prachtig mooi.
Waarom wil hij niet met de eigen auto in Engeland rijden?quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dit staat ook nog op mijn lijstje van leuke bestemmingen! Vriend wil alleen niet met eigen auto in Engeland rijden, dus dan komen er nog kosten bij voor huurauto. Dat heeft ons tot nu toe een beetje tegengehouden.
Over kosten voor boodschappen etc: ik had verwacht dat Kroatië relatief goedkoop zou zijn, maar dat viel me behoorlijk tegen. Op de meeste plekken zijn de prijzen vergelijkbaar met Nederland. De vakantie pakte daardoor een stuk duurder uit dan verwacht. We waren voor het eerst 3 weken weg, dus sowieso al duurder uit in totaal, maar ik was er vanuit gegaan dat kosten ter plekke mee zouden vallen. Dat was een beetje jammer.
Omdat je veel slechter overzicht hebt als bestuurder aan de 'verkeerde' kant. Ik heb zelf nog nooit links gereden, maar wel als bijrijder in een huurauto gezeten in Ierland. Ik kan me voorstellen dat het niet de handigste plek is om verkeerssituaties goed in te schatten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom wil hij niet met de eigen auto in Engeland rijden?
Mijn man vond het heel erg meevallen. Hij vond het eerst ook wel wat spannend, maar dat was eigenlijk op dag 1 al weg. We hebben in Zuid-Afrika links gereden in een huurauto, en er was niet heel veel verschil, vond hij. Inderdaad het moeten huren van een auto maakt een vakantie meteen erg veel duurder.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Omdat je veel slechter overzicht hebt als bestuurder aan de 'verkeerde' kant. Ik heb zelf nog nooit links gereden, maar wel als bijrijder in een huurauto gezeten in Ierland. Ik kan me voorstellen dat het niet de handigste plek is om verkeerssituaties goed in te schatten.
Ik denk persoonlijk ook wel dat het zal wennen, maar het is lastig om zo'n gevoel weg te nemen. We zijn pre-kinderen al eens in het Peak District geweest, toen ook gevlogen met huurauto. Echt prachtig daarquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man vond het heel erg meevallen. Hij vond het eerst ook wel wat spannend, maar dat was eigenlijk op dag 1 al weg. We hebben in Zuid-Afrika links gereden in een huurauto, en er was niet heel veel verschil, vond hij. Inderdaad het moeten huren van een auto maakt een vakantie meteen erg veel duurder.
Van de andere kant: als je goedkope vliegtickets hebt, en je hoeft dus niet met autoshuttle of ferry naar de overkant, bespaar je ook wel geld.
Wij zijn ale drie ontzettend verliefd geworden op Engeland. Het is dat we nog meer van de wereld willen zien, maar anders zouden we iedere vakantie daarheen gaan
Dat is ook zo. Bij ons rijdt man ook eigenlijk het meeste, dus hij moest het een goed idee vinden. En hij durfde het wel aan.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk ook wel dat het zal wennen, maar het is lastig om zo'n gevoel weg te nemen. We zijn pre-kinderen al eens in het Peak District geweest, toen ook gevlogen met huurauto. Echt prachtig daar.
Maar je hoeft niet met de ferry of autoshuttle over, dat scheelt!quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:55 schreef Phaidra het volgende:
Een week autohuur is bijna net zo duur als de vliegtickets voor 4 personen.
De ferry van Calais naar Dover gaat nog wel. Ik keek net voor de meivakantie, ¤220. Al hoewel dit toen we voor het eerst gingen met O nog voor onder de ¤100 kon maar goed die tijden zijn voorbij.quote:Op vrijdag 1 november 2024 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet met de ferry of autoshuttle over, dat scheelt!
De ferry valt wel mee in vergelijking met de shuttle, inderdaad. Maar het zijn wel kosten die erbij komen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:24 schreef laziness het volgende:
[..]
De ferry van Calais naar Dover gaat nog wel. Ik keek net voor de meivakantie, ¤220. Al hoewel dit toen we voor het eerst gingen met O nog voor onder de ¤100 kon maar goed die tijden zijn voorbij.
Het wordt duur als je naar Hull of Newcastle wil want dan heb je een hut nodig. Dat kwam op ¤900 voor de meivakantie![]()
Dan toch maar Dover en omhoog rijden. Dat kost geen ¤650 aan benzine.
Mijn man vindt links rijden geen probleem trouwens.
Erve Kleilutte is leuk, niet echt animatie maar ontzettend veel te doen op het kleine parkje zelf. Handige is dat het overzichtelijk is dus je dochter van 4 kan zelf rondscharrelen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 11:46 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Goed, weer inspiratie nodig voor de zomer!
Wijziging t.o.v. vorig jaar, toen we een leuk vakantiepark en een leuke camping hadden in NL: we hebben straks een baby bij ons van dan drie maanden. Dochter wordt in de zomer 4 en heeft zeer veel behoefte aan animatie. Ik bedacht me eerst dat het nu perfect zou zijn om in juni op vakantie te gaan, maar man zei terecht dat er dan weinig kinderen zijn (of allemaal jonger dan dochter, maar ze vindt juist oudere kindjes leuk).
Waarschijnlijk gaan we dus als de eerste vakanties beginnen, vanaf 5 juli.
Dus ja, het is fijn als we een leuk vakantiepark hebben met veel animatie en een mooi, luxe huisje. Afgelopen jaar voor het eerst gekampeerd en dat ging heel goed, maar ik ga niet kamperen met een mini-baby. Graag in Nederland, desnoods België of Duitsland (maar wel niet te ver het land in).
Tips? Afgelopen jaar waren we in Noord-Limburg en in Zeeland. In de kerstvakantie gaan we naar de grens van Overijssel/Flevoland/Drenthe.
Huh? Wij hebben wel later gevaren. Ligt aan de maatschappij of tijd van het jaar?quote:Op vrijdag 1 november 2024 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De ferry valt wel mee in vergelijking met de shuttle, inderdaad. Maar het zijn wel kosten die erbij komen.
Wij zijn volgens mij voor december (tussen kerst en oud & nieuw) ook iets van 220 euro kwijt. Het is niet anders. Ik ben wel altijd erg blij met hun flexibiliteit met een ferry eerder of later kunnen pakken. Wat dat betreft wel het geld waard.
Nadeel is wel dat de laatste ferry om 20 uur gaat. Die moet je dus echt halen. De shuttle gaat 24/7.
We gaan naar Londen. Volgens B is de laatste afvaart terug naar het vasteland om 20 uur. Misschien wintertijden?quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:06 schreef laziness het volgende:
[..]
Huh? Wij hebben wel later gevaren. Ligt aan de maatschappij of tijd van het jaar?
Die flexibiliteit is heel fijn inderdaad.
Waar gaan jullie heen in december?
Ik woon in Engeland en wij rijden regelmatig naar Europa. Vorige week ook in NL en DUI geweest. Ik heb er nooit last van. Iets meer opletten op de snelwegen met in je spiegels kijken als je in wilt halen, dat is eigenlijk het enige. Overigens vind ik het verkeer in het VK veel vriendelijker, je wordt er een stuk sneller tussen gelaten als je een drukke weg op moet draaien bijvoorbeeld. Grote ergenis is wel dat men op de snelwegen vaak in de 2e of zelfs 3e baan blijft rijden, de meest linker baan (rechterbaan in NL) wordt als de pest vermeden door velen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Omdat je veel slechter overzicht hebt als bestuurder aan de 'verkeerde' kant. Ik heb zelf nog nooit links gereden, maar wel als bijrijder in een huurauto gezeten in Ierland. Ik kan me voorstellen dat het niet de handigste plek is om verkeerssituaties goed in te schatten.
Cotswoldsquote:Op vrijdag 1 november 2024 09:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Bij ons rijdt man ook eigenlijk het meeste, dus hij moest het een goed idee vinden. En hij durfde het wel aan.
Wij waren afgelopen zomer nog iets hoger, in Northumerland en daar was het ook zo prachtig. Cotswolds is prachtig idyllisch, en Wales is zo mooi ruig.
Mja, wij vinden alles aan de VK mooi, wij zijn verliefd, dus niet echt objectieve adviseurs
Wij hebben eergisteren een nieuwe zomervakantie naar Schotland geboekt. Klein weekje rechtsboven, met een bezoek aan de Glenlivet distillery. Een weekje vlak boven Inverness in het noorden. En dan nog een klein weekje rond de Schots/Engelse grens. Veel korter willen we niet, want dan is de overtocht het niet waard. Nu nog veel geld kwijt, maar wel huisjes op plekken om wat dingen van de bucketlist te halen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:40 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn ale drie ontzettend verliefd geworden op Engeland. Het is dat we nog meer van de wereld willen zien, maar anders zouden we iedere vakantie daarheen gaan
Leuk! Pas een keer echt in de zomer in Schotland of Lakes District geweest, in Lakes waren midges wel een dingetje op een gegeven moment, kreeg flink jeuk van!quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Wij hebben eergisteren een nieuwe zomervakantie naar Schotland geboekt.
Op een singletrack wel meegemaakt dat de tegenligger duidelijk een rechtsrijdende toerist is, die naar rechts (de verkeerde kant dus) de passing lane in gaatquote:Daar is het zo rustig op de weg, dan maakt dat links rijden mij niet zoveel uit![]()
Naar Sicilië kun je met de trein op een boot, misschien ook leuk om eens te doen. Een kennis was ook altijd mega enthousiast over een verbinding van Duitsland naar Denemarken, maar die is gestopt. ik heb niks met treinen, maar hij weet alles van alle routes in Europa en kan daar heel enthousiast over vertellen, en dan blijft er nog wel eens wat kennis hangen. Geen eigen ervaring dus.quote:Op zondag 3 november 2024 23:13 schreef Kyara het volgende:
Schotland lijkt me ook heel gaaf. Zoon en ik doen treinvakantie samen dus had ook al bedacht om via Londen met Edinburgh te gaan met de trein (en dan met de trein naar Inverness). Lijkt me ook heel tof. (wel terug vliegen vanuit Edinburgh).
We zijn wel van Berlijnn naar Stockholm met de trein geweest.quote:Op maandag 4 november 2024 00:49 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Naar Sicilië kun je met de trein op een boot, misschien ook leuk om eens te doen. Een kennis was ook altijd mega enthousiast over een verbinding van Duitsland naar Denemarken, maar die is gestopt. ik heb niks met treinen, maar hij weet alles van alle routes in Europa en kan daar heel enthousiast over vertellen, en dan blijft er nog wel eens wat kennis hangen. Geen eigen ervaring dus.
De slaaptrein rijdt gelukkig wel weer! Ik heb de laatste keer wel bar slecht geslapen. Zo gehorig. Alle deuren hebben magneten, als je de deur opent dan hoor je door de hele coupé keihard KLANG! als de magneet van de deur vastklikt tegen de metalen wand. En blijkbaar was er iemand die elk uur moest plassen ofzoquote:Op maandag 4 november 2024 09:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben in een ver verleden (ruim dertig) ook een keere met de trein op wintersport geweest, en dat verliep eigenlijk vrij vlekkeloos. Een keer overstappen ergens in Duitsland, en dan met de slaaptrein in een keer door naar Oostenrijk. Geen gedoe, lekker gemakkelijk.
En een keer met de nachttrein van Luxor naar Cairo, dat was ook ontzettend tof. Maar ook alweer ruim twintig jaar geleden.
Je zou toch hopen en verwachten dat reizen met de trein nu een stuk gemakkelijker, beter en goedkoper zou kunnen. Maar met de trein naar Londen zou ons met drieën bijna 1.000 euro kosten. Met het vliegtuig amper 200. Aangezien we al elektrisch rijden (en vrij laden in heel Europa hebben) gaan we dan met de auto als milieubewustere keuze. We willen volgend jaar waarschijnlijk ook naar de VS en dan moeten we natuurlijk wel vliegen.
Ik duim voor je dat het nu wat beter gaat. Vertraging en aansluitingen missen zijn echt het vervelende onderdeel van reizen met de trein.quote:Op maandag 4 november 2024 10:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De slaaptrein rijdt gelukkig wel weer! Ik heb de laatste keer wel bar slecht geslapen. Zo gehorig. Alle deuren hebben magneten, als je de deur opent dan hoor je door de hele coupé keihard KLANG! als de magneet van de deur vastklikt tegen de metalen wand. En blijkbaar was er iemand die elk uur moest plassen ofzo. Uiteindelijk hadden we een uur vertraging en miste ik de aansluiting in Oostenrijk. Omdat je tickets hebt voor een specifieke trein, kan je niet zomaar de volgende pakken. Ik netjes in de rij om mijn ticket om te ruilen bij de balie. Dat ging met een slakkengangetje... ik miste daardoor nóg een trein (ik geloof dat ik 20 min had voor de volgende, daarna moest ik een uur wachten).
Misschien was dit gewoon pech allemaal. Ik ga nu overdag reizen, wel met een krappe overstap erin, dus fingers crossed.
Dat ligt aan de periode en moment van boeken. Ik ben begin december geweest en dat kostte me ¤150.quote:Op maandag 4 november 2024 09:28 schreef miss_sly het volgende:
Je zou toch hopen en verwachten dat reizen met de trein nu een stuk gemakkelijker, beter en goedkoper zou kunnen. Maar met de trein naar Londen zou ons met drieën bijna 1.000 euro kosten. Met het vliegtuig amper 200. Aangezien we al elektrisch rijden (en vrij laden in heel Europa hebben) gaan we dan met de auto als milieubewustere keuze. We willen volgend jaar waarschijnlijk ook naar de VS en dan moeten we natuurlijk wel vliegen.
¤150 pp voor een retour Amsterdam-Londen? Dan zou ik het wel doen, dat is meer dan prima. We wisten alleen niet al een half jaar van tevoren dat we dit gingen doen. Zo jammer dat die prijzen zo stijgen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 07:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat ligt aan de periode en moment van boeken. Ik ben begin december geweest en dat kostte me ¤150.
Half jaar van tevoren geboekt.
Maar feit is dat vliegen gesubsidieerd is en trein niet en dat maakt de trein vaak duurder terwijl het wel duurzamer is -oO-
Londen in de herfstvakantie met gezin gedaan.quote:Op maandag 4 november 2024 09:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben in een ver verleden (ruim dertig) ook een keere met de trein op wintersport geweest, en dat verliep eigenlijk vrij vlekkeloos. Een keer overstappen ergens in Duitsland, en dan met de slaaptrein in een keer door naar Oostenrijk. Geen gedoe, lekker gemakkelijk.
En een keer met de nachttrein van Luxor naar Cairo, dat was ook ontzettend tof. Maar ook alweer ruim twintig jaar geleden.
Had je ook een beetje leuke vertrektijden met de bus? Zodat je echt wat dagen in Londen bent?quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Londen in de herfstvakantie met gezin gedaan.
300 euro pp, inclusief 3 overnachtingen met ontbijt in een prima hotel.
Met krasbusreizen. Dus de bus is de hele reis tot je beschikking. Voor excursies en om je af te zetten en op te halen in de binnenstad van Londen als je geen excursies wil.
Voor het eerst dat we dit deden met Kras, maar het is me heel goed bevallen. Vond het ook super leuk om de overtocht naar Dover mee te maken (inclusief lunch op de boot). Heb je toch het gevoel dat je echt naar een eiland vaart.
Al met al minder geld uitgegeven dan waar ik op anticipeerde.
Dus dat is altijd leuk
We willen nog een keer naar Parijs, maar dat gaan we ook op deze manier doen. Vond het zo fijn.
Die buschauffeurs kennen gewoon ook alle truukjes. Zo stond er een lange rij buiten het British Museum. Tot aan de ander kant van de straat. Dus daar baalden wij van. Buschauffeur zegt 'ik weet wel wat, blijf maar even zitten' en rijdt ons naar de achterkant van het gebouw (waar normaal de touringcars stoppen) en dropt ons daar. Konden zo naar binnen lopen.
Het was ongeveer 10 uur reizen, inclusief overtocht met de boot, van deur tot deur. Dus om half acht smorgens hier vertrokken en voor het avondeten in het hotel in Londen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je ook een beetje leuke vertrektijden met de bus? Zodat je echt wat dagen in Londen bent?
Wij hadden trouwens een paar jaar geleden een ticket voor de hop on-hop off bus genomen, maar de bus kwam amper door het verkeer heen. Hadden jullie daar met die bus geen last van?
En hoe was het hotel? Goed gelegen ook zodat je op eigen gelegenheid de stad in kunt?
Het klinkt best goed en zeker goed betaalbaar!quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het was ongeveer 10 uur reizen, inclusief overtocht met de boot, van deur tot deur. Dus om half acht smorgens hier vertrokken en voor het avondeten in het hotel in Londen.
Hotel (Holliday Inn, een grote) was bij een metro verbinding naar de binnenstad. Maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. Dus ik weet niet hoe snel dat was.
Smorgens om 9.00 uur stond de bus bij het hotel om je in drie kwartier naar het centrum te brengen. En savonds (20.00 of 21.00 uur, dat weet ik niet meer) pikte die je ook weer op. Een aantal andere mensen zijn wel op eigen gelegenheid naar het hotel terug gegaan (die zagen we savonds niet in de bus meer terug).
We hadden voor Harrods afgesproken als drop off en pick up plek. Maar hij reed met ons dus extra naar het British Museum achterkant.
Het verkeer vond ik best druk, maar de buschauffeur zei dat het wel mee viel.![]()
Zelf vond ik het best bizar dat zo'n bus dus overal maar mag rijden.
Ik vond het super relaxed. Geen gedoe en geen gestress. En voor het geld vond ik dat je veel kreeg.
We betaalden dus 300 euro pp in de herfstvakantie, vervoer, 3 nachten hotel, ontbijt.
Daarnaast hebben we de eerste dag alle Kras-excursies geboekt die er waren, met gids, wandelend, stukken met de bus, dan weer varend over de Thames, en ook een avondprogramma bij nachtlicht voor 55 euro pp.
Mensen die dat niet deden werden gewoon met die bus in Londen afgezet en weer opgehaald.
Ben er enthousiast over.![]()
Het hotel lag wel een eindje buiten het centrum. Dus even heen en weer kon je niet.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het klinkt best goed en zeker goed betaalbaar!
Ik denk niet dat het bij ons past, als ik het zo lees. Wij willen sowieso niet al die excursies, denk ik. Mijn dochter vindt rondleidingen de helIn het Engels misschien wat minder, maar liever dwalen we overal zelf rond, wandelen door de stad, tussendoor misschien even terug naar het hotel en later weer de stad in.
Ik moet zeggen dat ik de prijs oprecht erg goed vind. Dat lukt ons niet met zelf reizen.
Ben een paar jaar geleden met de trein naar Italië geweest. Ga je via DL, met de ICE. En ik had het zo gepland dat er minstens 45 minuten overstaptijd was. Moest 2 keer overstappen, als het in 1 keer goed zou gaan. Was ook met gereserveerde plaatsen. En dat is ook nog best wel prijzig.quote:Op maandag 4 november 2024 09:15 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben naar Oostenrijk geweest met de trein. In theorie prima te doen, in de praktijk echt veel vertragingen, ritten die niet goed aansluiten en gedoe als je een aansluiting mist. Vorig jaar daarom met auto's/gehuurde busjes richting wintersport gegaan. Dit jaar ga ik een nieuwe poging doen met de trein. De theorie blijft toch aantrekkelijk, áls het goed gaat, is het wel een heel fijne manier van reizen (maar dit is dan met collega's, niet met gezin).
Wat je ook wel meer ziet: een combi van treinreis met elektrische huurauto. Dat zijn ook wel dure tripjes, maar ik vind het wel een ontzettend tof initiatief!
Naar Parijs, Berlijn en Londen gaan wij eigenlijk gewoon met de eigen auto. Dat bevalt ons echt meer dan uitstekend. En dan is het enige jammere aan Londen dat je dus dat water over moetquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het hotel lag wel een eindje buiten het centrum. Dus even heen en weer kon je niet.
De meeste mensen namen ook die excursies niet. Die lieten zich gewoon afzetten en ophalen door de bus.
Ik weet niet of ik ook echt een verre reis met zo'n bus zou doen. Maar voor Londen of Parijs of Berlijn, zeg maar alles wat binnen een dag aan te rijden is, ga ik dit onthouden. Want dit was voor ons ook de eerste keer.
Je hoefde niet eens in te checken bij het hotel. Regelde de chauffeur allemaal, hij kwam met de hotel-cards de bus in.
Bij vertrek in NL scande hij je paspoorten bij het opstappen. 0 gedoe bij de douane toen we de EU uit en in gingen. Konden gewoon blijven zitten, reden zo de boot op. Ruimtebagage was officieel gelimiteerd tot 20 kg per persoon. Maar hij zei: als je het zelf kunt tillen is het onbeperkt.
Het was allemaal zo chill.
Van het voorjaar maar eens voor Parijs kijken.
Wat is de reden dat je dat ook niet per auto doet?quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Naar Parijs, Berlijn en Londen gaan wij eigenlijk gewoon met de eigen auto. Dat bevalt ons echt meer dan uitstekend. En dan is het enige jammere aan Londen dat je dus dat water over moet
We doen het dus ook met de autoquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je dat ook niet per auto doet?
Het is een mooie stop van 2 uur op de boot, voor een lunch break.
En qua auto-kms is het Londen niet echt anders dan Berlijn. Dichterbij zelfs dan Parijs.
Ja. De boot maakt het "echt".quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We doen het dus ook met de auto
Maar dan komen er dus de kosten van de ferry of autotrein bij, anders is het voor ons gratis ivm leaseauto.
De boot is best leuk, vooral het uitzicht op de kust van Dover als je die nadert.
Varieert een beetje, maar wij zijn in december ongeveer 230 euro kwijt voor een retour. De prijs is afhankelijk van welke boot je wil nemen en of je flexibel of vast ticket neemt. Wat ik erg fijn vind aan de ferry is dat als je vroeg arriveert je een eerdere ferry kunt nemen als er plek is. Daar wordt niet moeilijk over gedaan. We hebben nu al twee keer gehad dat we op de terugweg niet de ferry naar Duinkerke namen, maar een eerdere naar Calais. Qua afstand naar Nederland maakt het heel weinig uit, en anders moet je maar lang wachten.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. De boot maakt het "echt".
Wat kost een ferry overtocht voor een auto? Zomaar uit je hoofd. Om mee te nemen in onze plannen voor de zomer.
Je bent absoluut niet verplicht om verders van die bus gebruik te maken hè. Het is een extra service. Als jij met de underground wil, is dat ook prima.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:56 schreef mousemicky het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik de opties bus en auto niet eens overwogen voor de te plannen trip naar Londen. Auto valt af i.v.m. alleen moeten rijden (nou ja, met zoon, maar die heeft met z'n 12 jaar nog geen rijbewijs), en het feit dat mijn auto een gammele ford ka is, die ik niet genoeg vertrouw voor een buitenlandtrip.
De bus duurt me te lang, is me te oncomfortabel en herinnert me te veel aan de low budget vakanties die ik deed toen ik voor het eerst zonder ouders op vakantie mocht. Maar goed, de trip die een paar posts hierboven werd beschreven (met bus en hotel en excursies, alles georganiseerd) past ook absoluut niet bij mij. Ik wil de vrijheid hebben om mijn plan 10 min van tevoren te wijzigen bij wijze van spreken, en zoonlief verheugt zich nu al op de underground (mind the gap).
Westelijke cruise:quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:04 schreef laziness het volgende:
De westkant van de middellandse zee is toch Spanje?
Ah zo. Ik zou dat zelf weer heel anders beschrijven, grappig is dat.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Westelijke cruise:
[ afbeelding ]
Al deden wij er nog Rome bij. Het Colosseum.
De oostkant is meer Griekenland en Turkije enzo.
(Ff koken, komt zo een uitgebreid antwoord als je wil)quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah zo. Ik zou dat zelf weer heel anders beschrijven, grappig is dat.
Heb je echt genoeg tijd om wat te zien? Voor je de boot af bent, in de stad en weer op tijd terug bij de boot?
Ik moet er niet aan denken omdat ik slecht ben in de controle uit handen geven. Dat is mijn gebrekquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:07 schreef mousemicky het volgende:
Ik hou gewoon absoluut niet van georganiseerde reizen... Met z'n allen in een bus met een reisleider of op een cruiseschip waar ik niet altijd vanaf kan zijn voor mij een soort horrorscenario.
De helft van de lol is het puzzelen om een zo leuk mogelijke reis samen te stellen helemaal naar mijn eigen zin.
Maar ik begrijp ook prima dat het voor anderen juist heel fijn is als alles geregeld wordt. Ieder zo z'n voorkeur
Okay. Hier ben ik weer.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah zo. Ik zou dat zelf weer heel anders beschrijven, grappig is dat.
Heb je echt genoeg tijd om wat te zien? Voor je de boot af bent, in de stad en weer op tijd terug bij de boot?
Ja. Dat snap ik.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:21 schreef miss_sly het volgende:
Voor mij is het niet per se een kwestie van controle houden, maar vooral dat wij graag flexibel zijn. We willen 's ochtends kunnen beslissen wat we die ochtend gaan doen en dan alsnog toch ergens anders uitkomen. Als we op vakantie zijn, dan moeten er vooral zo weinig mogelijk dingen moeten. En rekening houden met anderen dan ons kleine gezin is al helemaal niet de bedoeling
Klopt hoor, helemaal vrij kan gewoon niet. Maar we proberen om niet alles vol te plannen. In New York hadden we niets van tevoren geregeld, trouwens. Gewoon daar ter plekke bedacht wat we wilden doen en indien nodig online regelen. Dat is echt een voordeel van tegenwoordig, dat zoveel online kan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat snap ik.
Maar er zijn reizen waarbij je echt van te voren dingen wil vastleggen. En dan bedoel ik niet alleen de vlucht of je onderkomen ofzo.
Zo hebben wij, voordat we ons kind hadden, redelijk veel in Afrika gereisd. En Tanzania/Kenia, en ook Namibië naar de Victoria watervallen, doe je niet zomaar op de bonnefooi. Overland truck, reserveringen van parken, inkopen van eten, het is allemaal anders dan hier. Dan wil je ook echt specifieke parken en gebieden en steden bezoeken. En rekening houden met malaria-gebieden en seizoenen.
Ik zou graag dit soort reizen (op termijn wanneer de interesse daar is) ook met mijn dochter doen. En dan wordt dat gewoon een groepsreis. Waar je ook vrijheid hebt, maar wel een stuk meer beperkt dan als je zelf naar Parijs rijdt voor een weekendje.
Het is net wat je zoekt.
En het liefst doe ik alles. Maar dat gaat niet.![]()
Zijn jullie in New York geweest? Daar staat me iets van bij, maar ik kan me vergissen.
Heb je daar alles zelf voor geregeld? Of heb je daar ook iets van een gids/rondleiding gedaan? Je hebt vaak zo beperkt tijd en je wil zoveel zien en doen.
Achteraf in Londen had ik graag nog een theatervoorstelling gedaan. Maar niet op tijd kaartjes gereserveerd. En ook niet het betreffende verhaal, bijv Macbeth, met mijn dochter doorgenomen. Ik zou graag terug gaan voor een theaterreis. Dat de hele trip in het teken staat van die voorstelling. En dat kan ook Harry Potter zijn.
Die link die je gaf, had ik ook. Maar het was al vol op de dagen dat wij er waren.
Dat soort dingen moet je (als je in de vakanties reist) gewoon echt van te voren vastleggen.
Dus helemaal vrijheid blijheid is het nooit. Het is maar net wat je uit die paar dagen wil halen.
Er is zo veel moois om je kind te laten zien op deze wereld. Ik ben altijd heel blij in Europa te wonen. Al die cultuur en oudheden.![]()
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:59 schreef Kyara het volgende:
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
Mijn collega heeft dat gedaan. Met zijn gezin met twee dochters naar Jordanie. Hij was er erg over te spreken. Andere jongeren in de groep waar de meiden wat contact mee hadden enzo. Was een aanrader, zei hij.quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.
Heb jij wel eens een Djoser family reis gedaan? Dus zo'n reis met kinderen?
Ik ben zeer geïnteresseerd.
Nee, helaas niet. Mijn man wil niet vliegen en de middelste wil überhaupt niet op vakantie.quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.
Heb jij wel eens een Djoser family reis gedaan? Dus zo'n reis met kinderen?
Ik ben zeer geïnteresseerd.
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:59 schreef Kyara het volgende:
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.
Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.
Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelenquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.
Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.
Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaarquote:Op zaterdag 9 november 2024 21:17 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.
Wij zijn met baby (10/11 maanden) 3 weken naar Canada gegaan, is ons erg goed bevallen. Maar een baby die je makkelijk meeneemt in een draagzak is heel wat anders dan een peuter met een eigen wil. Ik zou eerder naar de haalbaarheid kijken dan puur naar de kosten. ¤1500 goedkoper uit zijn is super fijn, maar als je daardoor ter plekke heel veel dingen moet laten (vanwege middagslaapjes, niet toegankelijk met kinderen, geen luxe restaurants kunnen bezoeken, ‘s avonds aan je hotelkamer gekluisterd zitten) is het de vraag of de rest van de kosten wel de moeite waard gaan zijn.
Wij hebben vanaf de geboorte van de jongsten tot zij 5 jaar waren simpele vakanties binnen Europa gedaan, dat was voor hen het leukst. En dat bespaarde weer geld dat we (indirect) kunnen gebruiken voor onze huidige vakanties.
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaar
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.
Als ik onze reis afgelopen zomer als voorbeeld neem:
- accomodatie +0,5x extra vanwege grotere kamer
- toegangstickets musea gratis
- openbaar vervoer: gratis of veel goedkoper
- toegangstickets attractie parken: ietsje goedkoper
- Eten en drinken: kindermenu's zijn meestal 25%~50% van de prijs
- walvistocht: 2/3e van de prijs
- Natuurparken: gratis
En wij hebben door kinderen mee te nemen ook best wat geld uitgespaard door de dingen die je dan niet doet en vaker simpeler te eten. Zeker als je normaal graag een barretje opzoekt 's avonds zul je daar heel wat geld op besparen, want dat zit er niet in met een kind. Een kind erbij maakt het dus wel veel duurder, maar niet net zo duur als een volwassene. Ik zou eerder zo'n 50% zeggen. En een volgend kind 40%.
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelen
Wel wat korting volgens mij, maar dat stelt niet veel voor. Terugvlucht duurde het nogal lang voordat ze in slaap vielen, maar was uiteindelijk wel te doen. Jongste had ook nog wat met andere mensen gespeeldquote:Op zondag 10 november 2024 02:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?
Dat is ook zo. Het binnenland van bijv Thailand zouden we nu niet zo snel doen. En een vakantie moet vooral ook leuk zijn voor ze. Hardstikke leuk die natuurparken afgelopen zomer, maar niet perse veel leuker dan het zwembad bij het hotel.quote:Op zondag 10 november 2024 02:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!
Ander aandachtspunt is wel ook de locatie. In die zin dat ik met kinderen toch hele andere eisen zou stellen aan voorzieningen, veiligheid en mogelijkheid tot communicatie. In een Canada of VS, zoals genoemd is dat natuurlijk prima. Maar buiten de westerse wereld een voedselvergiftiging oplopen, en niet in het Engels de weg kunnen vragen naar het afgelegen aftandse ziekenhuis op 1,5 uur rijden is met kleintjes toch minder tof dan met z’n tweetjes.
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.quote:Op zondag 10 november 2024 10:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar ik vind dat je ook met kinderen best voor een vakantie die vooral voor jezelf leuk is mag kiezen. Zolang er ook maar iets leuks voor de kinderen bij zit.
Mijn puber ook.quote:Op zondag 10 november 2024 23:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.
Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ben in de VS en op Aruba geweest met kleine kinderen. Nu Las Vegas geboekt met 'n kind van 3. Vlucht regel ik zelf wel. Hotel is het wel fijn als er wat te doen is in het hotel / resort. Zeker met kleine kinderen ga je niet de hele dag op pad.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zou de reis in tweeën breken. En ergens overnachten. Zuid Duitsland heeft veel kindvriendelijke adressen.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .
We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.
Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.
Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.
Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijdquote:Op woensdag 27 november 2024 01:35 schreef margaretha_01 het volgende:
Ja, we willen de reis ook in tweeën breken, vandaar dat ik wilde oefenen met ritjes van 5 uur; om te kijken hoe het is als we dan na twee uur rijden pauze inlassen, hoe hij reageert als hij opnieuw in het babyzitje geplaatst te worden
Als we nu af en toe een uurtje met de auto onderweg zijn, laat hij al aan het eind van dat uurtje weten dat hij uit zijn zitje wil. Dus ben benieuwd hoe het is als hij bijvoorbeeld twee keer 2,5 uur moet blijven zitten.
Omdat ik het gevoel heb dat het na elke pauze moeilijker gaat worden om hem terug in zijn stoel te krijgen! :pquote:Op woensdag 27 november 2024 06:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijd
Mijn kinderen zitten zelden in de auto, maar trekken een lange rit echt prima. Afgelopen herfstvakantie zijn we 'even' op en neer geweest naar familie 900km verderop. De terugreis hebben we in 1 dag gedaan. Juist omdat ze het niet gewend zijn en er zoveel te zien is onderweg. Wel zorgen we voor wat extra speelgoed voor onderweg, een lekker snackje op zijn tijd en stoppen we bij tankstations waar ook een speeltuintje is zodat we een wat langere stop maken en ze hun energie kwijt kunnen.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .
We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.
Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.
Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.
Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.
Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
Denk dat je vooral moet bedenken wáárom je graag met de auto wilt en of die reden opweegt tegen een lange autorit. Bijvoorbeeld omdat je zo meer spullen mee kan nemen dan in het vliegtuig. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed, wat je ook besluit.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik snap het ook niet, maar de heenweg hebben we nooit ergens last van, terug vaak wel. Wellicht heeft het met de tijd van de dag of vermoeidheid te maken? Geen idee…quote:Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kunnen ze nou alleen wagenziek/misselijk zijn op de terugweg? Of bedoel je met autoziek dat ze er geen zin in hebben?
Ey niets mis met dat kinderkoorquote:Op woensdag 27 november 2024 15:35 schreef Bami het volgende:
Bij ons was afgelopen zomer met een bijna 2-jarige 6 uur rijden op 1 dag echt de max, en eigenlijk iets te lang. Wij deden dan meestal 2 lange stops en tussen de stops dus 1-2 uur rijden. Nu hebben wij het wel zonder tablet gedaan, met was waarschijnlijk langer goed gegaan want tot nu toe geen tekenen van wagenziekte bij onze dochter. Wat hier elke rit magisch goed bleef werken was een cd met kinderliedjes, dan was ze instant stil en rustig. Niet het fijnste voor ons om naar te luisteren (hij staat ook op spotify; Het Beste uit Liedjes met een Hoepeltje erom, van het Kinderkoor Enschedese Muziekschool) maar het 100% waard aangezien het een contente dreumes opleverde.
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).quote:Op woensdag 27 november 2024 10:19 schreef exode het volgende:
Op die leeftijd stopten wij vaker en langer. En cadeautjes voor onderweg.
Ritjes in Nederland vonden ze niet leuk, maar op vakantie gaan was magisch. Maak het leuk, doe zelf niet moeilijk. Hoe meer jij je druk maakt of ermee bezig hoe gestresster de reis wordt.
Ook leuk vermaak:
Autobingo op die leeftijd met plaatjes
Luisterboeken
Raamstickers
Een auto'tafel' waarop getekend kan worden, of Duplo gebouwd.
Wij hadden zo'n klein koffertje, op de binnenkant van het deksel een duplo plaat verlijmd en Duplo in de koffer.
En een investering voor de toekomst: een tablethouder aan de autostoel en een stoeltas aan de achterkant. Gebruiken wij beide al jaren tijdens vakanties.
Ook een goed idee.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:44 schreef Tink89 het volgende:
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk jij en je kinderen slapen in een vreemde omgeving. Voor mij zou in twee keer rijden niet fijn zijn, omdat ik dan redelijk zeker weet dat de kinderen heel slecht slapen. En dan ben ik nog veel brakker dan wanneer ik die twee uur eerder vertrek 's ochtends. Ieder z'n ding.
Ik deed het vroeger ook wel eens met mijn zus, en dan maakten we elkaar bingo kaarten. Met nummers in kentekenplaten. Alleen keek ik dan eerst ff op de kaart van Frankrijk welke route we reden, en welke nummers is dus moest vermijden op haar bingo-kaartquote:Op woensdag 27 november 2024 17:30 schreef exode het volgende:
[..]
Ook een goed idee.
Vorig jaar gingen wij met schoonzus en zwager en neefje en nichtje naar Disneyland in de meivakantie. Ik had toen ook auto bingo voor hun gemaakt. Neefje was toen 13, nichtje 9, ze vonden het hilarisch. Natuurlijk een stuk moeilijker dan je voor een 2 jarige doet. Het was goed vermaak iig. Het was een leuke strijd, want ze hadden allemaal bingo kaarten die dezelfde thema's hadden dus echt tegen elkaar.
B van bijna 11 jaar vindt het ook nog steeds leuk. We doen ook wel eens kenteken versies of landen versies. Genoeg variatie.
Voor ons werkt het ookquote:Op donderdag 28 november 2024 09:49 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.
Ik geef de voorkeur aan 's avonds vertrekken, zodat ze in de auto slapen. Dat doen ze dan gelukkig meestal wel.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:26 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn jarenlang naar familie in het buitenland gereden. Zo´n 1000 km rijden. Meestal heel vroeg vertrekken (rond 4 uur) en dan pas rond 9 uur de eerste echte (ontbijt)stop (wel al rijderswissel natuurlijk). Kinderen sliepen. Wij kwamen dan tegen 2 uur s middags aan. Maar dat was dan ook, hoi opa en oma, hier zijn de kleinkinderen en wij gaan even knock-out. Ik zou dan niet graag nog een tent op moeten zetten of zo.
Ooh hoe tof, vrouwlief is aan het kijken voor een meivakantie en noemde ook Lalalandiaquote:Op donderdag 28 november 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Dat moet je maar net kunnen, 's nachts doorrijden, ik neem het risico niet (meer).
Wij gaan in de meivakantie naar Lalandia in Billund, dat is 8 uur rijden. Ik denk dat we een overnachting onderweg doen. Wij hebben wel ontdekt dat voor ons alle4 relaxt op vakantie gaan het beste werkt. Daarnaast vind ik het ook zonde om bij een week vakantie volledig brak na 8 uur rijden laat in de middag aan te komen.
Daar heb ik wel 1 a 2 dagen extra vakantie voor over. Onze kinderen zijn ook stuk relaxter op deze manier. Waarschijnlijk verdelen we het in 6 en 2 uur rijden. Dan is het ontbijten, 2 uur rijden, zwemmen!![]()
Vorig jaar in de Voorjaarsvakantie ook zo gedaan, dat is uitstekend bevallen, we mochten toen ons huisje ook meteen in. Dus hoefden niet te wachten tot de inchecktijd.
Iedereen in onze omgeving, rijdt wel snel naar de bestemming, dus we zijn uniek geloof ik. Terug rijden we wel vaak in 1 keer. Hop naar huis, zonder schermrestricties
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....quote:Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef exode het volgende:
Als je maar een week gaat, kan je ook aardig wat boodschappen meenemen natuurlijk. Maar ook daar hebben ze gewoon een LidlEn in Legoland nemen de Denen hele koelboxen mee naar binnen dus ze kijken je niet vreemd aan als je je eigen eten meeneemt.
Ik vond het eten in Legoland behoorlijk tegenvallen. In Lalandia zitten wel een paar prima restaurants.
Het is na onze bescheiden mening een stuk beter dan elk CP waar we geweest zijn. Zeker het zwembad.quote:Op maandag 2 december 2024 15:54 schreef Schanu het volgende:
[..]
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.quote:Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Allebei precies wat ik zoek zo te zien, bedankt!quote:Op maandag 2 december 2024 16:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.quote:Op maandag 11 november 2024 15:14 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?
Tot nu toe:
- New York City + White Mountains met 2-jarige en 6-weekse
- Thailand, Phuket met 3-jarige en 1-jarige
- Thainland, Bangkok met 4-jarige en 2-jarige
Zelf ben ik nu aan het kijken voor zuid/oost VS, mocht iemand nog tips hebben?
Het ging perfect, wat natuurlijk al werd verraden doordat we meerdere keren verre reizen hebben gedaan. Komend seizoen gaan we naar Georgia, USA; net geboektquote:Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.
Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.
Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Je hebt echt een heel verkeerd beeld van Thailand, het is inderdaad heel schoon en veilig. Vooral het eten op straat is vers bereid. Gewoon opletten dat het er niet te lang ligt (een kraampje met een rij is een goede indicatie dat het goed en veilig eten is). Ook bijvoorbeeld geen water uit de kraan drinken en geen ijsklontjes in je drankje. Het eten is er hemels en je hebt er heerlijk fruitsmoothiesquote:Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.
Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.
Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nlquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol.
Wij zijn eens bij Marveld Recreatie geweest. Niet echt de veluwe maar wel een leuk park met veel zwem plezier binnen en buiten. Soort centerparcs maar (toen in ieder geval) een stuk voordeligerquote:Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Ziet er heel leuk uit, jammer genoeg al helemaal volgeboekt! Ik vrees dat we toch moeten uitwijken naar een minder populaire regio zoals de Vendee.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nl
Ik kwam ergens deze organisatie tegen met goede recensies. Zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws :![]()
Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar
Wij zaten afgelopen jaar op Bois de Reveuge, misschien vind je het te groot maar ik vond het goed te doen. In de omgeving wat minder te beleven maar er is op de camping zelf een heleboel te doen voor de kinderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws :![]()
Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar
Wat is jullie vaste stek?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Landschaftspark Duisburg-Nordquote:Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een aantal van die hoogovens kun je ook beklimmen. Waanzinnig interessant terrein.
[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 26-01-2025 18:47:24 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
Voor eerste weekend van februariquote:Op zondag 26 januari 2025 19:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.
Als je een weekend gaat met de auto, die drie sites zijn goed te doen in één weekend. Het is het proces van staal-maken wat je dan volgt. Van de mijnen, naar de cokesfabriek naar de Hoogovens.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Voor eerste weekend van februari. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.
@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tipsquote:Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Voor eerste weekend van februari. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.
@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Maar wellicht wel voor andere keer, als het weer beter wordt!quote:Op zondag 26 januari 2025 20:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tips
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:21 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, HEMA heeft nu centerparcsvouchers voor 3 dagen/ 2 nachten, wellicht hebben zij iets geschikts? Check wel even goed of er beschikbaarheid is voor je koopt. Mijn kinderen vinden centerparcs vanwege de zwembaden en indoor speeltuinen geweldig, zeker in de winter. Een aantal parken ligt naast het bos voor een winterse wandeling. En ik vind zelf de open haard altijd wel wat hebben. Erperheide vonden mijn kinderen het leukste met slecht weer. Alleen Limburgse Peel en Parc Sandur moet je vermijden met kinderen. (En check of de reguliere prijzen niet goedkoper zijn, zo kort van tevoren, evt icm ING korting).
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.
Twee jaar geleden hier geweest: https://www.camping-eurosol.com/nl/. Wel animatie, paar keer in de week wat muziek, maar geen gekkigheid. Zeker niet om 23:00uur nog. Voor mij wat te rustig (ik houd wél van reuring en lawaai) en teveel Nederlanders (vrijwel alleen maar); er waren frikandellen te koop ook.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol.
Da's waar, er is geen wildwaterbaan. Maar wel een golfslagbad en een kinderbad en glijbanen enzo. Voor mijn kinderen genoeg. Is idd ongetwijfeld leeftijdsgebondenquote:Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.
Maar jouw kinderen hebben ook nog niet de ‘100x van de wildwaterbaan’-leeftijd.
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzoquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:37 schreef eponine het volgende:
Iemand ervaring met Landal Sonnenberg?
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:52 schreef Loj het volgende:
[..]
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzo
Geen idee hoe het tegenwoordig is, toevallig hebben wij net een weekje geboekt
Wij ook in de zomerquote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:48 schreef eponine het volgende:
[..]
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.
Geen Mallorca, maar wellicht wel een andere tip. Wij zijn afgelopen juni naar Keflonia (noorden van Griekenland) geweest. Iets meer dan 3 uur vliegen. Wij zaten in het Appolonion resort met onze dochter van 2. Beviel heel erg goed.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.
Leuk! Wij gaan in de tweede vakantieweek van regio midden. Zou wel heel toevallig zijn als jullie dan ook gaanquote:
Wij zijn toen we jonge kinderen hadden twee keer naar Menorca gegaan, naar Royal Son Bou. Erg fijn resort ingesteld op jonge kinderen met ook gratis korte kinderopvang (ook tijdens het eten) zodat je een uurtje rustig aan het zwembad kunt liggen, allerlei activiteiten voor kinderen en veel variatie qua eten. Strand ligt er naast. Als ze 5-persoonskamers hadden gehad zonder slapen in de woonkamer waren we zeker nog vaker terug gegaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.
Zoo Bizar in Orvelte en IJsboerderij de Drentse Koe in Ruinerwold poppen bij mij op.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
Spellenwereld in Assen.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |