Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:59 schreef Kyara het volgende:
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.
Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.
Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelenquote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.
Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.
Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaarquote:Op zaterdag 9 november 2024 21:17 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.
Wij zijn met baby (10/11 maanden) 3 weken naar Canada gegaan, is ons erg goed bevallen. Maar een baby die je makkelijk meeneemt in een draagzak is heel wat anders dan een peuter met een eigen wil. Ik zou eerder naar de haalbaarheid kijken dan puur naar de kosten. ¤1500 goedkoper uit zijn is super fijn, maar als je daardoor ter plekke heel veel dingen moet laten (vanwege middagslaapjes, niet toegankelijk met kinderen, geen luxe restaurants kunnen bezoeken, ‘s avonds aan je hotelkamer gekluisterd zitten) is het de vraag of de rest van de kosten wel de moeite waard gaan zijn.
Wij hebben vanaf de geboorte van de jongsten tot zij 5 jaar waren simpele vakanties binnen Europa gedaan, dat was voor hen het leukst. En dat bespaarde weer geld dat we (indirect) kunnen gebruiken voor onze huidige vakanties.
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.quote:Op zaterdag 9 november 2024 22:18 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaar
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!quote:Op zaterdag 9 november 2024 23:52 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.
Als ik onze reis afgelopen zomer als voorbeeld neem:
- accomodatie +0,5x extra vanwege grotere kamer
- toegangstickets musea gratis
- openbaar vervoer: gratis of veel goedkoper
- toegangstickets attractie parken: ietsje goedkoper
- Eten en drinken: kindermenu's zijn meestal 25%~50% van de prijs
- walvistocht: 2/3e van de prijs
- Natuurparken: gratis
En wij hebben door kinderen mee te nemen ook best wat geld uitgespaard door de dingen die je dan niet doet en vaker simpeler te eten. Zeker als je normaal graag een barretje opzoekt 's avonds zul je daar heel wat geld op besparen, want dat zit er niet in met een kind. Een kind erbij maakt het dus wel veel duurder, maar niet net zo duur als een volwassene. Ik zou eerder zo'n 50% zeggen. En een volgend kind 40%.
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?quote:Op zaterdag 9 november 2024 21:46 schreef Yankee het volgende:
[..]
Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelen
Wel wat korting volgens mij, maar dat stelt niet veel voor. Terugvlucht duurde het nogal lang voordat ze in slaap vielen, maar was uiteindelijk wel te doen. Jongste had ook nog wat met andere mensen gespeeldquote:Op zondag 10 november 2024 02:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?
Dat is ook zo. Het binnenland van bijv Thailand zouden we nu niet zo snel doen. En een vakantie moet vooral ook leuk zijn voor ze. Hardstikke leuk die natuurparken afgelopen zomer, maar niet perse veel leuker dan het zwembad bij het hotel.quote:Op zondag 10 november 2024 02:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!
Ander aandachtspunt is wel ook de locatie. In die zin dat ik met kinderen toch hele andere eisen zou stellen aan voorzieningen, veiligheid en mogelijkheid tot communicatie. In een Canada of VS, zoals genoemd is dat natuurlijk prima. Maar buiten de westerse wereld een voedselvergiftiging oplopen, en niet in het Engels de weg kunnen vragen naar het afgelegen aftandse ziekenhuis op 1,5 uur rijden is met kleintjes toch minder tof dan met z’n tweetjes.
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.quote:Op zondag 10 november 2024 10:44 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar ik vind dat je ook met kinderen best voor een vakantie die vooral voor jezelf leuk is mag kiezen. Zolang er ook maar iets leuks voor de kinderen bij zit.
Mijn puber ook.quote:Op zondag 10 november 2024 23:29 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.
Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ben in de VS en op Aruba geweest met kleine kinderen. Nu Las Vegas geboekt met 'n kind van 3. Vlucht regel ik zelf wel. Hotel is het wel fijn als er wat te doen is in het hotel / resort. Zeker met kleine kinderen ga je niet de hele dag op pad.quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zou de reis in tweeën breken. En ergens overnachten. Zuid Duitsland heeft veel kindvriendelijke adressen.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .
We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.
Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.
Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.
Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijdquote:Op woensdag 27 november 2024 01:35 schreef margaretha_01 het volgende:
Ja, we willen de reis ook in tweeën breken, vandaar dat ik wilde oefenen met ritjes van 5 uur; om te kijken hoe het is als we dan na twee uur rijden pauze inlassen, hoe hij reageert als hij opnieuw in het babyzitje geplaatst te worden
Als we nu af en toe een uurtje met de auto onderweg zijn, laat hij al aan het eind van dat uurtje weten dat hij uit zijn zitje wil. Dus ben benieuwd hoe het is als hij bijvoorbeeld twee keer 2,5 uur moet blijven zitten.
Omdat ik het gevoel heb dat het na elke pauze moeilijker gaat worden om hem terug in zijn stoel te krijgen! :pquote:Op woensdag 27 november 2024 06:41 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijd
Mijn kinderen zitten zelden in de auto, maar trekken een lange rit echt prima. Afgelopen herfstvakantie zijn we 'even' op en neer geweest naar familie 900km verderop. De terugreis hebben we in 1 dag gedaan. Juist omdat ze het niet gewend zijn en er zoveel te zien is onderweg. Wel zorgen we voor wat extra speelgoed voor onderweg, een lekker snackje op zijn tijd en stoppen we bij tankstations waar ook een speeltuintje is zodat we een wat langere stop maken en ze hun energie kwijt kunnen.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .
We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.
Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.
Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.
Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.
Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
Denk dat je vooral moet bedenken wáárom je graag met de auto wilt en of die reden opweegt tegen een lange autorit. Bijvoorbeeld omdat je zo meer spullen mee kan nemen dan in het vliegtuig. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed, wat je ook besluit.quote:Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik snap het ook niet, maar de heenweg hebben we nooit ergens last van, terug vaak wel. Wellicht heeft het met de tijd van de dag of vermoeidheid te maken? Geen idee…quote:Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kunnen ze nou alleen wagenziek/misselijk zijn op de terugweg? Of bedoel je met autoziek dat ze er geen zin in hebben?
Ey niets mis met dat kinderkoorquote:Op woensdag 27 november 2024 15:35 schreef Bami het volgende:
Bij ons was afgelopen zomer met een bijna 2-jarige 6 uur rijden op 1 dag echt de max, en eigenlijk iets te lang. Wij deden dan meestal 2 lange stops en tussen de stops dus 1-2 uur rijden. Nu hebben wij het wel zonder tablet gedaan, met was waarschijnlijk langer goed gegaan want tot nu toe geen tekenen van wagenziekte bij onze dochter. Wat hier elke rit magisch goed bleef werken was een cd met kinderliedjes, dan was ze instant stil en rustig. Niet het fijnste voor ons om naar te luisteren (hij staat ook op spotify; Het Beste uit Liedjes met een Hoepeltje erom, van het Kinderkoor Enschedese Muziekschool) maar het 100% waard aangezien het een contente dreumes opleverde.
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).quote:Op woensdag 27 november 2024 10:19 schreef exode het volgende:
Op die leeftijd stopten wij vaker en langer. En cadeautjes voor onderweg.
Ritjes in Nederland vonden ze niet leuk, maar op vakantie gaan was magisch. Maak het leuk, doe zelf niet moeilijk. Hoe meer jij je druk maakt of ermee bezig hoe gestresster de reis wordt.
Ook leuk vermaak:
Autobingo op die leeftijd met plaatjes
Luisterboeken
Raamstickers
Een auto'tafel' waarop getekend kan worden, of Duplo gebouwd.
Wij hadden zo'n klein koffertje, op de binnenkant van het deksel een duplo plaat verlijmd en Duplo in de koffer.
En een investering voor de toekomst: een tablethouder aan de autostoel en een stoeltas aan de achterkant. Gebruiken wij beide al jaren tijdens vakanties.
Ook een goed idee.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:44 schreef Tink89 het volgende:
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk jij en je kinderen slapen in een vreemde omgeving. Voor mij zou in twee keer rijden niet fijn zijn, omdat ik dan redelijk zeker weet dat de kinderen heel slecht slapen. En dan ben ik nog veel brakker dan wanneer ik die twee uur eerder vertrek 's ochtends. Ieder z'n ding.
Ik deed het vroeger ook wel eens met mijn zus, en dan maakten we elkaar bingo kaarten. Met nummers in kentekenplaten. Alleen keek ik dan eerst ff op de kaart van Frankrijk welke route we reden, en welke nummers is dus moest vermijden op haar bingo-kaartquote:Op woensdag 27 november 2024 17:30 schreef exode het volgende:
[..]
Ook een goed idee.
Vorig jaar gingen wij met schoonzus en zwager en neefje en nichtje naar Disneyland in de meivakantie. Ik had toen ook auto bingo voor hun gemaakt. Neefje was toen 13, nichtje 9, ze vonden het hilarisch. Natuurlijk een stuk moeilijker dan je voor een 2 jarige doet. Het was goed vermaak iig. Het was een leuke strijd, want ze hadden allemaal bingo kaarten die dezelfde thema's hadden dus echt tegen elkaar.
B van bijna 11 jaar vindt het ook nog steeds leuk. We doen ook wel eens kenteken versies of landen versies. Genoeg variatie.
Voor ons werkt het ookquote:Op donderdag 28 november 2024 09:49 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.
Ik geef de voorkeur aan 's avonds vertrekken, zodat ze in de auto slapen. Dat doen ze dan gelukkig meestal wel.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:26 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn jarenlang naar familie in het buitenland gereden. Zo´n 1000 km rijden. Meestal heel vroeg vertrekken (rond 4 uur) en dan pas rond 9 uur de eerste echte (ontbijt)stop (wel al rijderswissel natuurlijk). Kinderen sliepen. Wij kwamen dan tegen 2 uur s middags aan. Maar dat was dan ook, hoi opa en oma, hier zijn de kleinkinderen en wij gaan even knock-out. Ik zou dan niet graag nog een tent op moeten zetten of zo.
Ooh hoe tof, vrouwlief is aan het kijken voor een meivakantie en noemde ook Lalalandiaquote:Op donderdag 28 november 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Dat moet je maar net kunnen, 's nachts doorrijden, ik neem het risico niet (meer).
Wij gaan in de meivakantie naar Lalandia in Billund, dat is 8 uur rijden. Ik denk dat we een overnachting onderweg doen. Wij hebben wel ontdekt dat voor ons alle4 relaxt op vakantie gaan het beste werkt. Daarnaast vind ik het ook zonde om bij een week vakantie volledig brak na 8 uur rijden laat in de middag aan te komen.
Daar heb ik wel 1 a 2 dagen extra vakantie voor over. Onze kinderen zijn ook stuk relaxter op deze manier. Waarschijnlijk verdelen we het in 6 en 2 uur rijden. Dan is het ontbijten, 2 uur rijden, zwemmen!![]()
Vorig jaar in de Voorjaarsvakantie ook zo gedaan, dat is uitstekend bevallen, we mochten toen ons huisje ook meteen in. Dus hoefden niet te wachten tot de inchecktijd.
Iedereen in onze omgeving, rijdt wel snel naar de bestemming, dus we zijn uniek geloof ik. Terug rijden we wel vaak in 1 keer. Hop naar huis, zonder schermrestricties
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....quote:Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef exode het volgende:
Als je maar een week gaat, kan je ook aardig wat boodschappen meenemen natuurlijk. Maar ook daar hebben ze gewoon een LidlEn in Legoland nemen de Denen hele koelboxen mee naar binnen dus ze kijken je niet vreemd aan als je je eigen eten meeneemt.
Ik vond het eten in Legoland behoorlijk tegenvallen. In Lalandia zitten wel een paar prima restaurants.
Het is na onze bescheiden mening een stuk beter dan elk CP waar we geweest zijn. Zeker het zwembad.quote:Op maandag 2 december 2024 15:54 schreef Schanu het volgende:
[..]
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.quote:Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Allebei precies wat ik zoek zo te zien, bedankt!quote:Op maandag 2 december 2024 16:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.quote:Op maandag 11 november 2024 15:14 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?
Tot nu toe:
- New York City + White Mountains met 2-jarige en 6-weekse
- Thailand, Phuket met 3-jarige en 1-jarige
- Thainland, Bangkok met 4-jarige en 2-jarige
Zelf ben ik nu aan het kijken voor zuid/oost VS, mocht iemand nog tips hebben?
Het ging perfect, wat natuurlijk al werd verraden doordat we meerdere keren verre reizen hebben gedaan. Komend seizoen gaan we naar Georgia, USA; net geboektquote:Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.
Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.
Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Je hebt echt een heel verkeerd beeld van Thailand, het is inderdaad heel schoon en veilig. Vooral het eten op straat is vers bereid. Gewoon opletten dat het er niet te lang ligt (een kraampje met een rij is een goede indicatie dat het goed en veilig eten is). Ook bijvoorbeeld geen water uit de kraan drinken en geen ijsklontjes in je drankje. Het eten is er hemels en je hebt er heerlijk fruitsmoothiesquote:Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.
Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.
Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nlquote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol.
Wij zijn eens bij Marveld Recreatie geweest. Niet echt de veluwe maar wel een leuk park met veel zwem plezier binnen en buiten. Soort centerparcs maar (toen in ieder geval) een stuk voordeligerquote:Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Ziet er heel leuk uit, jammer genoeg al helemaal volgeboekt! Ik vrees dat we toch moeten uitwijken naar een minder populaire regio zoals de Vendee.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:27 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nl
Ik kwam ergens deze organisatie tegen met goede recensies. Zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws :![]()
Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar
Wij zaten afgelopen jaar op Bois de Reveuge, misschien vind je het te groot maar ik vond het goed te doen. In de omgeving wat minder te beleven maar er is op de camping zelf een heleboel te doen voor de kinderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws :![]()
Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar
Wat is jullie vaste stek?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Landschaftspark Duisburg-Nordquote:Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een aantal van die hoogovens kun je ook beklimmen. Waanzinnig interessant terrein.
[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 26-01-2025 18:47:24 ]"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.quote:Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
Voor eerste weekend van februariquote:Op zondag 26 januari 2025 19:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.
Als je een weekend gaat met de auto, die drie sites zijn goed te doen in één weekend. Het is het proces van staal-maken wat je dan volgt. Van de mijnen, naar de cokesfabriek naar de Hoogovens.quote:Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Voor eerste weekend van februari. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.
@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tipsquote:Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Voor eerste weekend van februari. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.
@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Maar wellicht wel voor andere keer, als het weer beter wordt!quote:Op zondag 26 januari 2025 20:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tips
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.quote:Op zondag 26 januari 2025 22:21 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, HEMA heeft nu centerparcsvouchers voor 3 dagen/ 2 nachten, wellicht hebben zij iets geschikts? Check wel even goed of er beschikbaarheid is voor je koopt. Mijn kinderen vinden centerparcs vanwege de zwembaden en indoor speeltuinen geweldig, zeker in de winter. Een aantal parken ligt naast het bos voor een winterse wandeling. En ik vind zelf de open haard altijd wel wat hebben. Erperheide vonden mijn kinderen het leukste met slecht weer. Alleen Limburgse Peel en Parc Sandur moet je vermijden met kinderen. (En check of de reguliere prijzen niet goedkoper zijn, zo kort van tevoren, evt icm ING korting).
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.quote:Op maandag 27 januari 2025 10:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.
Twee jaar geleden hier geweest: https://www.camping-eurosol.com/nl/. Wel animatie, paar keer in de week wat muziek, maar geen gekkigheid. Zeker niet om 23:00uur nog. Voor mij wat te rustig (ik houd wél van reuring en lawaai) en teveel Nederlanders (vrijwel alleen maar); er waren frikandellen te koop ook.quote:Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol.
Da's waar, er is geen wildwaterbaan. Maar wel een golfslagbad en een kinderbad en glijbanen enzo. Voor mijn kinderen genoeg. Is idd ongetwijfeld leeftijdsgebondenquote:Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.
Maar jouw kinderen hebben ook nog niet de ‘100x van de wildwaterbaan’-leeftijd.
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzoquote:Op donderdag 13 februari 2025 11:37 schreef eponine het volgende:
Iemand ervaring met Landal Sonnenberg?
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 08:52 schreef Loj het volgende:
[..]
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzo
Geen idee hoe het tegenwoordig is, toevallig hebben wij net een weekje geboekt
Wij ook in de zomerquote:Op zaterdag 15 februari 2025 18:48 schreef eponine het volgende:
[..]
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.
Geen Mallorca, maar wellicht wel een andere tip. Wij zijn afgelopen juni naar Keflonia (noorden van Griekenland) geweest. Iets meer dan 3 uur vliegen. Wij zaten in het Appolonion resort met onze dochter van 2. Beviel heel erg goed.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.
Leuk! Wij gaan in de tweede vakantieweek van regio midden. Zou wel heel toevallig zijn als jullie dan ook gaanquote:
Wij zijn toen we jonge kinderen hadden twee keer naar Menorca gegaan, naar Royal Son Bou. Erg fijn resort ingesteld op jonge kinderen met ook gratis korte kinderopvang (ook tijdens het eten) zodat je een uurtje rustig aan het zwembad kunt liggen, allerlei activiteiten voor kinderen en veel variatie qua eten. Strand ligt er naast. Als ze 5-persoonskamers hadden gehad zonder slapen in de woonkamer waren we zeker nog vaker terug gegaan.quote:Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.
Zoo Bizar in Orvelte en IJsboerderij de Drentse Koe in Ruinerwold poppen bij mij op.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |