abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215532256
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 21:59 schreef Kyara het volgende:
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.

Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.

Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215534331
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.

Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.

Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.

Wij zijn met baby (10/11 maanden) 3 weken naar Canada gegaan, is ons erg goed bevallen. Maar een baby die je makkelijk meeneemt in een draagzak is heel wat anders dan een peuter met een eigen wil. Ik zou eerder naar de haalbaarheid kijken dan puur naar de kosten. ¤1500 goedkoper uit zijn is super fijn, maar als je daardoor ter plekke heel veel dingen moet laten (vanwege middagslaapjes, niet toegankelijk met kinderen, geen luxe restaurants kunnen bezoeken, ‘s avonds aan je hotelkamer gekluisterd zitten) is het de vraag of de rest van de kosten wel de moeite waard gaan zijn.

Wij hebben vanaf de geboorte van de jongsten tot zij 5 jaar waren simpele vakanties binnen Europa gedaan, dat was voor hen het leukst. En dat bespaarde weer geld dat we (indirect) kunnen gebruiken voor onze huidige vakanties.
  zaterdag 9 november 2024 @ 21:46:32 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_215534697
quote:

[..]

Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelen
.
pi_215535054
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.

Wij zijn met baby (10/11 maanden) 3 weken naar Canada gegaan, is ons erg goed bevallen. Maar een baby die je makkelijk meeneemt in een draagzak is heel wat anders dan een peuter met een eigen wil. Ik zou eerder naar de haalbaarheid kijken dan puur naar de kosten. ¤1500 goedkoper uit zijn is super fijn, maar als je daardoor ter plekke heel veel dingen moet laten (vanwege middagslaapjes, niet toegankelijk met kinderen, geen luxe restaurants kunnen bezoeken, ‘s avonds aan je hotelkamer gekluisterd zitten) is het de vraag of de rest van de kosten wel de moeite waard gaan zijn.

Wij hebben vanaf de geboorte van de jongsten tot zij 5 jaar waren simpele vakanties binnen Europa gedaan, dat was voor hen het leukst. En dat bespaarde weer geld dat we (indirect) kunnen gebruiken voor onze huidige vakanties.
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaar :P
pi_215536106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:18 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaar :P
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.

Als ik onze reis afgelopen zomer als voorbeeld neem:
- accomodatie +0,5x extra vanwege grotere kamer
- toegangstickets musea gratis
- openbaar vervoer: gratis of veel goedkoper
- toegangstickets attractie parken: ietsje goedkoper
- Eten en drinken: kindermenu's zijn meestal 25%~50% van de prijs
- walvistocht: 2/3e van de prijs
- Natuurparken: gratis

En wij hebben door kinderen mee te nemen ook best wat geld uitgespaard door de dingen die je dan niet doet en vaker simpeler te eten. Zeker als je normaal graag een barretje opzoekt 's avonds zul je daar heel wat geld op besparen, want dat zit er niet in met een kind. Een kind erbij maakt het dus wel veel duurder, maar niet net zo duur als een volwassene. Ik zou eerder zo'n 50% zeggen. En een volgend kind 40%.
pi_215536779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.

Als ik onze reis afgelopen zomer als voorbeeld neem:
- accomodatie +0,5x extra vanwege grotere kamer
- toegangstickets musea gratis
- openbaar vervoer: gratis of veel goedkoper
- toegangstickets attractie parken: ietsje goedkoper
- Eten en drinken: kindermenu's zijn meestal 25%~50% van de prijs
- walvistocht: 2/3e van de prijs
- Natuurparken: gratis

En wij hebben door kinderen mee te nemen ook best wat geld uitgespaard door de dingen die je dan niet doet en vaker simpeler te eten. Zeker als je normaal graag een barretje opzoekt 's avonds zul je daar heel wat geld op besparen, want dat zit er niet in met een kind. Een kind erbij maakt het dus wel veel duurder, maar niet net zo duur als een volwassene. Ik zou eerder zo'n 50% zeggen. En een volgend kind 40%.
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!

Ander aandachtspunt is wel ook de locatie. In die zin dat ik met kinderen toch hele andere eisen zou stellen aan voorzieningen, veiligheid en mogelijkheid tot communicatie. In een Canada of VS, zoals genoemd is dat natuurlijk prima. Maar buiten de westerse wereld een voedselvergiftiging oplopen, en niet in het Engels de weg kunnen vragen naar het afgelegen aftandse ziekenhuis op 1,5 uur rijden is met kleintjes toch minder tof dan met z’n tweetjes.
pi_215536782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:46 schreef Yankee het volgende:

[..]
Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelen
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?
  zondag 10 november 2024 @ 07:37:15 #208
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_215537065
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 02:29 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?
Wel wat korting volgens mij, maar dat stelt niet veel voor. Terugvlucht duurde het nogal lang voordat ze in slaap vielen, maar was uiteindelijk wel te doen. Jongste had ook nog wat met andere mensen gespeeld
.
pi_215537816
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 02:28 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!

Ander aandachtspunt is wel ook de locatie. In die zin dat ik met kinderen toch hele andere eisen zou stellen aan voorzieningen, veiligheid en mogelijkheid tot communicatie. In een Canada of VS, zoals genoemd is dat natuurlijk prima. Maar buiten de westerse wereld een voedselvergiftiging oplopen, en niet in het Engels de weg kunnen vragen naar het afgelegen aftandse ziekenhuis op 1,5 uur rijden is met kleintjes toch minder tof dan met z’n tweetjes.
Dat is ook zo. Het binnenland van bijv Thailand zouden we nu niet zo snel doen. En een vakantie moet vooral ook leuk zijn voor ze. Hardstikke leuk die natuurparken afgelopen zomer, maar niet perse veel leuker dan het zwembad bij het hotel.

Maar ik vind dat je ook met kinderen best voor een vakantie die vooral voor jezelf leuk is mag kiezen. Zolang er ook maar iets leuks voor de kinderen bij zit.
pi_215546027
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 10:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar ik vind dat je ook met kinderen best voor een vakantie die vooral voor jezelf leuk is mag kiezen. Zolang er ook maar iets leuks voor de kinderen bij zit.
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.
  maandag 11 november 2024 @ 09:05:45 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215547298
Ik heb voor de liefhebbers een centerparcs kortingscode van 50 euro. Als je wil, geef maar een gil.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 09:08:55 #212
236264 crew  capricia
pi_215547327
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:29 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.
Mijn puber ook.
Een internetverbinding, laptop en telefoon.
Blijft ze zo 3 weken binnen als we de zomer in Oostenrijk doorbrengen. _O-

Maar dat willen we dus niet. Haha!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215550344
quote:

[..]

Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?

Tot nu toe:
- New York City + White Mountains met 2-jarige en 6-weekse
- Thailand, Phuket met 3-jarige en 1-jarige
- Thainland, Bangkok met 4-jarige en 2-jarige

Zelf ben ik nu aan het kijken voor zuid/oost VS, mocht iemand nog tips hebben :) ?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_215684115
quote:

[..]

Ben in de VS en op Aruba geweest met kleine kinderen. Nu Las Vegas geboekt met 'n kind van 3. Vlucht regel ik zelf wel. Hotel is het wel fijn als er wat te doen is in het hotel / resort. Zeker met kleine kinderen ga je niet de hele dag op pad.

Dochters zijn nu iets ouder, dus dan is een Kids Club ook wel fijn.

Overstappen probeer ik een beetje te voorkomen met kinderen. En ik vlieg meestal Business Class.
pi_215693630
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .

We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.

Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.

Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.

Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_215693641
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .

We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.

Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.

Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.

Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.

Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
Ik zou de reis in tweeën breken. En ergens overnachten. Zuid Duitsland heeft veel kindvriendelijke adressen.
Dan kun je regelmatig pauze nemen. Voor jezelf en je zoontje.
Rijden jullie beiden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215693820
Ja, we willen de reis ook in tweeën breken, vandaar dat ik wilde oefenen met ritjes van 5 uur; om te kijken hoe het is als we dan na twee uur rijden pauze inlassen, hoe hij reageert als hij opnieuw in het babyzitje geplaatst te worden

Als we nu af en toe een uurtje met de auto onderweg zijn, laat hij al aan het eind van dat uurtje weten dat hij uit zijn zitje wil. Dus ben benieuwd hoe het is als hij bijvoorbeeld twee keer 2,5 uur moet blijven zitten.
pi_215694044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 01:35 schreef margaretha_01 het volgende:
Ja, we willen de reis ook in tweeën breken, vandaar dat ik wilde oefenen met ritjes van 5 uur; om te kijken hoe het is als we dan na twee uur rijden pauze inlassen, hoe hij reageert als hij opnieuw in het babyzitje geplaatst te worden

Als we nu af en toe een uurtje met de auto onderweg zijn, laat hij al aan het eind van dat uurtje weten dat hij uit zijn zitje wil. Dus ben benieuwd hoe het is als hij bijvoorbeeld twee keer 2,5 uur moet blijven zitten.
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijd :) Neem een bal mee voor de stops, of zoek vast uit bij welke afslagen je een speeltuin kunt vinden.
Misschien valt hij onderweg in slaap, dan kan je doorrijden tot hij wakker wordt.
Je kunt er ook nog voor kiezen om de tweede volwassene achterin te laten zitten, naast hem. Een stuk, of de hele rit, maar net wat nodig is.

Zet het autostoeltje vast in de woonkamer, zodat hij er zelf in kan gaan zitten. Maak er een spelletje van.
pi_215694483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 06:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijd :)

Omdat ik het gevoel heb dat het na elke pauze moeilijker gaat worden om hem terug in zijn stoel te krijgen! :p

Dat is nu ook met de kinderwagen zo. De eerste keer erin zetten gaat relatief makkelijk, maar als we hem er dan uithalen om zelf te lopen, wil hij er daarna niet meer terug in.

Maar misschien is dat wel anders over 7 maanden! :p
pi_215694538
Of rij zo veel mogelijk ‘s nachts. Als je om 4 uur vertrekt heb je al vele kilometers gehad als hij wakker wordt. Dan kun je ergens uitgebreid ontbijten en dan eventueel na een uur nog een stop om even te spelen en dan ben je er al bijna. Dan heb je ook de hele dag nog om wat te doen, in de avond allemaal op tijd naar bed en om 4 uur weer op pad.

Wij hebben 1 keer een lange autorit gemaakt. Toen was de jongste 3, dus net wat ouder. Wij zijn toen rond 4-5 uur vertrokken, helaas had man het toch nog moeilijk met wakker blijven na een uur dus hebben we van plek gewisseld alleen werden toen de kinderen wakker toen we stopten.
Wij hebben echt lange stops gehad. Iedereen vroeg zich af hoe we er bijna 12 uur over gedaan hadden over een rit van 8 uur. We hebben in ieder geval uitgebreid ontbeten en geluncht en bijna ieder uur gestopt. Soms wat langer soms wat korter. Wat fijn was voor de kinderen.
(Heb er 1 die makkelijk wagenziek wordt dus vandaag lekker op het gemak gedaan)
pi_215694585
quote:

Mijn kinderen zitten zelden in de auto, maar trekken een lange rit echt prima. Afgelopen herfstvakantie zijn we 'even' op en neer geweest naar familie 900km verderop. De terugreis hebben we in 1 dag gedaan. Juist omdat ze het niet gewend zijn en er zoveel te zien is onderweg. Wel zorgen we voor wat extra speelgoed voor onderweg, een lekker snackje op zijn tijd en stoppen we bij tankstations waar ook een speeltuintje is zodat we een wat langere stop maken en ze hun energie kwijt kunnen.
  woensdag 27 november 2024 @ 08:49:04 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215694620
Wij doen het niet, maar da's omdat mijn kinderen wagenziek zijn (iig de oudste) en langer dan 1,5 uur ofzo echt niet zo goed trekken. Slapen doen ze zelden of nooit in de auto, ook niet als we na reguliere bedtijd in het donker naar huis rijden met pyjama aan en dekentje enzo. Dus wij gaan niet verder dan een uur of 3 rijden weg en knippen dan in 2 of 3 stukken. Ligt ook wel aan het weer, waar we heen gaan (als we op vakantie gaan, zitten ze te stuiteren en is het minder vervelend dan 'gewoon' ver rijden voor iets waar ze niet heel enthousiast van worden) en of we de caravan bij ons hebben (dan duurt het nog langer, maar kunnen ze bij stops makkelijk even in de caravan spelen als het regent).

Tips: snackjes zijn prima, maar liefst dingen die niet heel vet of zoet zijn, dan zijn ze zo misselijk. Schermpjes en boekjes leiden hier onherroepelijk tot spugen, doordat ze dan te veel naar beneden kijken denk ik. Speelgoed gaat wel goed, luisterboeken en leuke muziekjes zijn ook fijn (vooral downloaden in je spotify scheelt heel veel data) en idd doorrijden zo lang ze slapen. Voor mijn dochter werkt een aftelklokje ook, maar zo oud is die van jou nog lang niet.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215694993
Is de trein een optie? De interrailkaarten zijn nu met 25% korting, te gebruiken in de komende 11 maanden.
Dan is de reis wel echt onderdeel van de vakantie.
https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/korting-interrail
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_215695104
quote:

Denk dat je vooral moet bedenken wáárom je graag met de auto wilt en of die reden opweegt tegen een lange autorit. Bijvoorbeeld omdat je zo meer spullen mee kan nemen dan in het vliegtuig. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed, wat je ook besluit.

Wij houden van een relaxtere rit, dus inclusief overnachting. En we beschouwen de reis ook al als start van de vakantie. Rijden we vroeg weg - zo rond een uur of 4 's nachts. Dan vallen de kinderen ergens rond half 6 weer in slaap en kunnen we nog doorrijden tot een uur of 8. Heel fijn, want dan zit de helft er eigenlijk al op. Rijden we meestal tot een uur of 3/4 max en dan overnachtingsplek. Kunnen we rustig even settelen, eten, vroeg naar bed.
Shine bright like a diamond.
pi_215695194
Op die leeftijd stopten wij vaker en langer. En cadeautjes voor onderweg.
Ritjes in Nederland vonden ze niet leuk, maar op vakantie gaan was magisch. Maak het leuk, doe zelf niet moeilijk. Hoe meer jij je druk maakt of ermee bezig hoe gestresster de reis wordt.

Ook leuk vermaak:
Autobingo op die leeftijd met plaatjes

Luisterboeken

Raamstickers

Een auto'tafel' waarop getekend kan worden, of Duplo gebouwd.

Wij hadden zo'n klein koffertje, op de binnenkant van het deksel een duplo plaat verlijmd en Duplo in de koffer.

En een investering voor de toekomst: een tablethouder aan de autostoel en een stoeltas aan de achterkant. Gebruiken wij beide al jaren tijdens vakanties.
pi_215695828
Mijn kinderen zijn autoziek (alleen op de terugweg gelukkig), maar afgezien van gedoe daaromtrent zijn autoritten nooit een probleem geweest. Zorg dat je flexibel bent qua aantal stops en plaatsen is mijn tip. We hebben regelmatig pas na 4 uur rijden een stop gemaakt omdat we het liefst zo lang mogelijk doorreden zolang ze zich vermaakten/sliepen. En soms betekende dat ook twee stops in een uur.

En vanwege autoziekte hadden we ook alleen knuffels op de achterbank als vermaak, en luisterboeken/muziek.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:26:19 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215697078
Hoe kunnen ze nou alleen wagenziek/misselijk zijn op de terugweg? Of bedoel je met autoziek dat ze er geen zin in hebben?
pi_215697344
Iets heel anders, we willen in de meivakantie met het vliegtuig weg. Liefst niet al te ver dus ergens in Europa, waar het weer al een beetje aangenaam is. Misschien Canarische Eilanden of Griekse eilanden. Portugal lijkt me ook mooi, maar misschien nog aan de frisse kant eind april. Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Tips? We gaan dan met een bijna 3-jarige en 5-jarige.
Shine bright like a diamond.
pi_215697385
Wij vonden Lanzarote erg kindvriendelijk en volgens mij is het daar het hele jaar door hetzelfde weer.
pi_215697975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kunnen ze nou alleen wagenziek/misselijk zijn op de terugweg? Of bedoel je met autoziek dat ze er geen zin in hebben?
Ik snap het ook niet, maar de heenweg hebben we nooit ergens last van, terug vaak wel. Wellicht heeft het met de tijd van de dag of vermoeidheid te maken? Geen idee…
  woensdag 27 november 2024 @ 15:25:25 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215698128
Hier alleen maar goede ervaringen met lange autoritten met kinderen. Zeker als je de reis in tweeën knipt is dat prima te doen.
Neem genoeg te eten en te spelen mee voor onderweg, zoek leuke en logische tussenstop punten uit (bijv waar je ook kunt lunchen of spelen) en neem genoeg lekker en afleiding mee voor onderweg.
Als je er zelf geen big deal van maakt zal je kind er vast ook relaxt in staan.
Komt helemaal goed joh!
KuikenGuppy
pi_215698220
Bij ons was afgelopen zomer met een bijna 2-jarige 6 uur rijden op 1 dag echt de max, en eigenlijk iets te lang. Wij deden dan meestal 2 lange stops en tussen de stops dus 1-2 uur rijden. Nu hebben wij het wel zonder tablet gedaan, met was waarschijnlijk langer goed gegaan want tot nu toe geen tekenen van wagenziekte bij onze dochter. Wat hier elke rit magisch goed bleef werken was een cd met kinderliedjes, dan was ze instant stil en rustig. Niet het fijnste voor ons om naar te luisteren (hij staat ook op spotify; Het Beste uit Liedjes met een Hoepeltje erom, van het Kinderkoor Enschedese Muziekschool :') ) maar het 100% waard aangezien het een contente dreumes opleverde.
pi_215698614
Mijn dreumes heeft ook geen zitvlees, maar soms 'moet' het gewoon dus het is fijn als hij eraan went. Ik zit bij lange ritten eigenlijk altijd achterin en afhankelijk van de stemming trek ik een hoop gekke stemmetjes en liedjes uit de kast :') muziek werkt inderdaad heel goed, we hebben een Toniebox (deze tip is vooral voor margaretha relevant denk ik), die kan hij zelf bedienen. Ideaal is dat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 27 november 2024 @ 16:47:25 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_215698719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:35 schreef Bami het volgende:
Bij ons was afgelopen zomer met een bijna 2-jarige 6 uur rijden op 1 dag echt de max, en eigenlijk iets te lang. Wij deden dan meestal 2 lange stops en tussen de stops dus 1-2 uur rijden. Nu hebben wij het wel zonder tablet gedaan, met was waarschijnlijk langer goed gegaan want tot nu toe geen tekenen van wagenziekte bij onze dochter. Wat hier elke rit magisch goed bleef werken was een cd met kinderliedjes, dan was ze instant stil en rustig. Niet het fijnste voor ons om naar te luisteren (hij staat ook op spotify; Het Beste uit Liedjes met een Hoepeltje erom, van het Kinderkoor Enschedese Muziekschool :') ) maar het 100% waard aangezien het een contente dreumes opleverde.
Ey niets mis met dat kinderkoor :{w
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215698913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:19 schreef exode het volgende:
Op die leeftijd stopten wij vaker en langer. En cadeautjes voor onderweg.
Ritjes in Nederland vonden ze niet leuk, maar op vakantie gaan was magisch. Maak het leuk, doe zelf niet moeilijk. Hoe meer jij je druk maakt of ermee bezig hoe gestresster de reis wordt.

Ook leuk vermaak:
Autobingo op die leeftijd met plaatjes

Luisterboeken

Raamstickers

Een auto'tafel' waarop getekend kan worden, of Duplo gebouwd.

Wij hadden zo'n klein koffertje, op de binnenkant van het deksel een duplo plaat verlijmd en Duplo in de koffer.

En een investering voor de toekomst: een tablethouder aan de autostoel en een stoeltas aan de achterkant. Gebruiken wij beide al jaren tijdens vakanties.
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).
pi_215699113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).
Ook een goed idee.
Vorig jaar gingen wij met schoonzus en zwager en neefje en nichtje naar Disneyland in de meivakantie. Ik had toen ook auto bingo voor hun gemaakt. Neefje was toen 13, nichtje 9, ze vonden het hilarisch. Natuurlijk een stuk moeilijker dan je voor een 2 jarige doet. Het was goed vermaak iig. Het was een leuke strijd, want ze hadden allemaal bingo kaarten die dezelfde thema's hadden dus echt tegen elkaar.

B van bijna 11 jaar vindt het ook nog steeds leuk. We doen ook wel eens kenteken versies of landen versies. Genoeg variatie.
pi_215701180
Die autobingo's vond ik vroeger ook altijd goed werken tegen wagenziekte omdat je veel naar buiten moet kijken.
Dat was een van de weinige dingen die ik wel kon doen in de auto.
pi_215701305
Wij doen altijd een nummerbordenspel. Als we auto’s uit 20 verschillende landen hebben gezien, gaan we naar de McDonalds.
pi_215701839
quote:
80s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Ey niets mis met dat kinderkoor :{w
Haha klopt, ik ben ze eeuwig dankbaar voor het temmen van mijn dreumes. :D
pi_215702348
Inmiddels hebben we alle opties die hier langs zijn gekomen wel geprobeerd met onze dochter van nu net 3. Al heb ik de hele nacht doorrijden nog niet gelezen als optie geloof ik. Alles ging eiegenlijk wel prima, maar mijn kind vind autorijden ook wel oke.

Overdag heb je meer werk aan entertainment. De nacht door rijd vaak lekker door, maar wel vermoeiend bij aankomst. Dit jaar wintersport gaan wij voor vroeg weg en in een dag.

In twee dagen is persoonlijk mijn minst favoriete optie. De tweede dag heb ik zelf gewoon geen zin meer om weer de auto in te gaan.

Het is voor ieder gezin weer anders wat de beste optie is.

Had dit jaar graag de skitrein willen proberen, maar die kreeg een veto van vriend.
pi_215705433
Dat moet je maar net kunnen, 's nachts doorrijden, ik neem het risico niet (meer).

Wij gaan in de meivakantie naar Lalandia in Billund, dat is 8 uur rijden. Ik denk dat we een overnachting onderweg doen. Wij hebben wel ontdekt dat voor ons alle4 relaxt op vakantie gaan het beste werkt. Daarnaast vind ik het ook zonde om bij een week vakantie volledig brak na 8 uur rijden laat in de middag aan te komen.
Daar heb ik wel 1 a 2 dagen extra vakantie voor over. Onze kinderen zijn ook stuk relaxter op deze manier. Waarschijnlijk verdelen we het in 6 en 2 uur rijden. Dan is het ontbijten, 2 uur rijden, zwemmen! 8-)
Vorig jaar in de Voorjaarsvakantie ook zo gedaan, dat is uitstekend bevallen, we mochten toen ons huisje ook meteen in. Dus hoefden niet te wachten tot de inchecktijd.

Iedereen in onze omgeving, rijdt wel snel naar de bestemming, dus we zijn uniek geloof ik. Terug rijden we wel vaak in 1 keer. Hop naar huis, zonder schermrestricties ;)
  donderdag 28 november 2024 @ 09:44:58 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215705489
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk jij en je kinderen slapen in een vreemde omgeving. Voor mij zou in twee keer rijden niet fijn zijn, omdat ik dan redelijk zeker weet dat de kinderen heel slecht slapen. En dan ben ik nog veel brakker dan wanneer ik die twee uur eerder vertrek 's ochtends. Ieder z'n ding.
pi_215705531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 09:44 schreef Tink89 het volgende:
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk jij en je kinderen slapen in een vreemde omgeving. Voor mij zou in twee keer rijden niet fijn zijn, omdat ik dan redelijk zeker weet dat de kinderen heel slecht slapen. En dan ben ik nog veel brakker dan wanneer ik die twee uur eerder vertrek 's ochtends. Ieder z'n ding.
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.

Ik bedenk me ineens dat jullie sowieso niet 8 uur rijden voor vakantie, toch? Dan zou overnachten ook niet in ons opkomen. Onze grens ligt op 8 uur, 8 uur rijden is opsplitsen in 2 dagen. Vorig jaar naar Zweden was ideaal (heen), 7 uur rijden naar de boot, nacht slapen en daarna nog maar 1,5 uur rijden.

Wie weet wordt dat weer anders als de kinderen ouder zijn. Wij maken van de overnachting ook een feestje, dus bijvoorbeeld met zwembad of gameroom of iig iets speciaals. Met slapen hebben ze gelukkig nooit moeite. Meer met wakker worden _O-

[ Bericht 27% gewijzigd door exode op 28-11-2024 10:44:52 ]
pi_215706184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:30 schreef exode het volgende:

[..]
Ook een goed idee.
Vorig jaar gingen wij met schoonzus en zwager en neefje en nichtje naar Disneyland in de meivakantie. Ik had toen ook auto bingo voor hun gemaakt. Neefje was toen 13, nichtje 9, ze vonden het hilarisch. Natuurlijk een stuk moeilijker dan je voor een 2 jarige doet. Het was goed vermaak iig. Het was een leuke strijd, want ze hadden allemaal bingo kaarten die dezelfde thema's hadden dus echt tegen elkaar.

B van bijna 11 jaar vindt het ook nog steeds leuk. We doen ook wel eens kenteken versies of landen versies. Genoeg variatie.
Ik deed het vroeger ook wel eens met mijn zus, en dan maakten we elkaar bingo kaarten. Met nummers in kentekenplaten. Alleen keek ik dan eerst ff op de kaart van Frankrijk welke route we reden, en welke nummers is dus moest vermijden op haar bingo-kaart _O- Ik was niet altijd een lieve broer :')
pi_215706195
Wij zijn jarenlang naar familie in het buitenland gereden. Zo´n 1000 km rijden. Meestal heel vroeg vertrekken (rond 4 uur) en dan pas rond 9 uur de eerste echte (ontbijt)stop (wel al rijderswissel natuurlijk). Kinderen sliepen. Wij kwamen dan tegen 2 uur s middags aan. Maar dat was dan ook, hoi opa en oma, hier zijn de kleinkinderen en wij gaan even knock-out. Ik zou dan niet graag nog een tent op moeten zetten of zo.
pi_215706300
Nee wij kiezen dus ook bewust voor splitsen, omdat wij niet gesloopt aan willen komen met een potentieel oververmoeide peuter omdat we niet in kunnen schatten in hoeverre ze voldoende slaap pakt tijdens zo'n nachtrit. Ik zie haar er wel voor aan om dan gewoon wakker te blijven maar wel chagrijnig te zijn, en bij ons is op een andere plek plaatsen niet significant slechter dan normaal.
pi_215707050
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 09:49 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.
Voor ons werkt het ook ^O^. Ze vonden het fantastisch, met zijn 4en in een familiekamer. De kinderen hebben de bedindeling mogen maken en ze sliepen om 20:00. Manlief en ik hebben daarna nog wat liggen lezen en zijn ook op tijd gaan slapen.

Komende zomer willen we weer naar het buitenland met de vouwwagen. Dus dat is nu de zoekuitdaging. Noord-Frankrijk, Luxemburg, Duitsland. Liefst een camping met een beekje, ruime plaatsen en een zwembad voor eventueel wat verkoeling. Animatie mag, maar hoeft niet. Hebben jullie nog tips?
pi_215707364
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:26 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn jarenlang naar familie in het buitenland gereden. Zo´n 1000 km rijden. Meestal heel vroeg vertrekken (rond 4 uur) en dan pas rond 9 uur de eerste echte (ontbijt)stop (wel al rijderswissel natuurlijk). Kinderen sliepen. Wij kwamen dan tegen 2 uur s middags aan. Maar dat was dan ook, hoi opa en oma, hier zijn de kleinkinderen en wij gaan even knock-out. Ik zou dan niet graag nog een tent op moeten zetten of zo.
Ik geef de voorkeur aan 's avonds vertrekken, zodat ze in de auto slapen. Dat doen ze dan gelukkig meestal wel.
pi_215708029
@douche-eendje Wij vonden camping Birkelt in Luxemburg heel fijn. Geen beekje en wij zaten in een stacaravan dus geen idee hoe ruim de plekken zijn, maar wel een binnen en buiten zwembad en top ligging qua verkennen van Luxemburg.
Toen wij er waren zaten er trouwens aardig wat Nederlanders, dat moet ook maar net je smaak zijn qua camping. :D
pi_215747362
We zijn nog op zoek naar een vakantie voor de komende zomer met twee meiden (8 en 11), Afgelopen jaar zijn we naar Zweden geweest en Radastrand was echt wel een leuke vakantie. We zoeken in principe iets om 2 weken te blijven, misschien is 2x een week ook nog wel onderhandelbaar. Onze meiden houden niet van autorijden, dus naar Zweden hebben we het in drie dagen (plus boot) gedaan. Was vorig jaar sowieso achteraf de goede keuze, er stond wat file naar Kiel, we waren daar pas om 16:30 in plaats van de geplande 12:30. (Dus als het echt moet kunnen ze wel zes uur in de auto zitten).

Eigenlijk zoeken we precies hetzelfde, maar dan ergens anders. Zweden is heel relaxed, Radastrand was erg Nederlands. Had voor ons als ouders wel wat minder gemogen, maar de meiden vonden het ideaal om vriendjes te maken. De activiteiten op de camping waren echt fijn, een paar keer waren de meiden gewoon echt 4-5 uur echt weg, waarin wij de tijd hadden om eigen dingen te doen. De temperatuur in Zweden was prima, 20-25 graden is perfect om lekker te kunnen spelen en toch warm genoeg om in het meer naast de camping te zwemmen. In het ideale geval wat er nog wat meer te bezichtigen geweest, maar eigenlijk was het ook wel lekker om niet te te veel te moeten. We hebben zelf geen caravan/tent. Het concept camping beviel wel, dus een (glamping) tent was wel een goede keuze/

Eerste ingeving was om daar nog een keer terug te gaan, maar het voelt een beetje alsof de Radastrand wel uitgespeeld hebben. Bepaalde dingen hebben we gedaan en de activiteiten zijn in principe ook iedere week precies hetzelfde. Dus we zoeken eigenlijk hetzelfde concept, maar dan ergens anders. We denken aan Zweden/Denemarken/Engeland .Maar in principe zouden we ook wel openstaan voor Duitsland/Belgie/Frankrijk. Heeft iemand een leuke tip?
pi_215747474
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 09:37 schreef exode het volgende:
Dat moet je maar net kunnen, 's nachts doorrijden, ik neem het risico niet (meer).

Wij gaan in de meivakantie naar Lalandia in Billund, dat is 8 uur rijden. Ik denk dat we een overnachting onderweg doen. Wij hebben wel ontdekt dat voor ons alle4 relaxt op vakantie gaan het beste werkt. Daarnaast vind ik het ook zonde om bij een week vakantie volledig brak na 8 uur rijden laat in de middag aan te komen.
Daar heb ik wel 1 a 2 dagen extra vakantie voor over. Onze kinderen zijn ook stuk relaxter op deze manier. Waarschijnlijk verdelen we het in 6 en 2 uur rijden. Dan is het ontbijten, 2 uur rijden, zwemmen! 8-)
Vorig jaar in de Voorjaarsvakantie ook zo gedaan, dat is uitstekend bevallen, we mochten toen ons huisje ook meteen in. Dus hoefden niet te wachten tot de inchecktijd.

Iedereen in onze omgeving, rijdt wel snel naar de bestemming, dus we zijn uniek geloof ik. Terug rijden we wel vaak in 1 keer. Hop naar huis, zonder schermrestricties ;)
Ooh hoe tof, vrouwlief is aan het kijken voor een meivakantie en noemde ook Lalalandia O+ Ik ben echter bang dat je uiteindelijk megaduur uit bent omdat het leven daar zelf zo vreselijk duur is, en ik vrees er een beetje voor dat het weer daar misschien nog wel slechter is dan hier. Heb jij hier al ervaring mee?

Qua rijden, wij gaan zo'n beetje jaarlijks naar Zuid Frankrijk en rijden dan zo'n 12 tot 14 uur (gerekend zonder stops) in één keer door (met tussenstops natuurlijk). Wij rijden dan 's nachts zodat de kinderen kunnen slapen. De afgelopen 2 keer waren echter echt heel slecht te doen, met de enalaatste keer zodanig slecht weer en veel wegwerkzaamheden dat ik de auto bijna jankend aan de kant van de weg wilde parkeren omdat het gewoon echt niet meer lukte. Uiteindelijk komen we dan zo geradbraakt aan met een ritme dat pas na enkele dagen weer bijtrekt (wij worden ook een dagje ouder ;)) dat we voor komende zomer voor de eerste keer hebben besloten de reis op te splitsen in 2 delen. We rijden eerst naar een kneuterige B&B (boerderij met diertjes) net voorbij Parijs zodat we het drukste punt achter ons hebben en de volgende dag (op zwarte zaterdag) rijden we verder naar het eindpunt. Nog nooit eerder gedaan dus ik hoop dat het ons bevalt, maar we komen in ieder geval een stuk uitgeruster op de eindbestemming aan dan voorgaande jaren (ga ik van uit althans) :D
pi_215747745
Ik vond het vorig jaar dus meevallen in Denemarken, Nederland is inmiddels bijna net zo duur. Voor ons waren veel producten juist goedkoper omdat lactosevrij daar veel normaler is.

Het weer, tja, dat is afwachten maar het centrumgebouw zit bomvol overdekt vermaak. Wel kochten wij parkeertickets om bij het hoofdgebouw te mogen parkeren. Je kan behoorlijk ver van het gebouw afzetten met je huisje. En van deze centrale parkeerplaatsen loop je zo naar Legoland.

Let wel op, de Denen hebben zelf tm 22 april vakantie en 1 mei zijn ze ook vrij.
Wij gaan dus 23 tm 30 april :)
  maandag 2 december 2024 @ 15:31:41 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215747951
Wij zijn in Scandinavië na een tijdje maar opgehouden met alles omrekenen naar euro's (en dan huilen), wat dat betreft was Frankrijk leuker :').
KuikenGuppy
pi_215748083
Als je maar een week gaat, kan je ook aardig wat boodschappen meenemen natuurlijk. Maar ook daar hebben ze gewoon een Lidl :) En in Legoland nemen de Denen hele koelboxen mee naar binnen dus ze kijken je niet vreemd aan als je je eigen eten meeneemt.

Ik vond het eten in Legoland behoorlijk tegenvallen. In Lalandia zitten wel een paar prima restaurants.
  maandag 2 december 2024 @ 15:50:49 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215748132
Als je het niet al te warm wilt hebben en het tof vindt om een deel van je reis met de boot te doen, is Ierland ook echt een mooie bestemming. Veel te zien en te doen (zowel heel ruige natuur als toffe stadjes/musea/heel veel muziek). Je kunt met de boot van Frankrijk naar Cork of via de UK twee keer met de boot.

https://www.ireland.com/n(...)AvD_BwE&gclsrc=aw.ds
pi_215748170
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:45 schreef exode het volgende:
Als je maar een week gaat, kan je ook aardig wat boodschappen meenemen natuurlijk. Maar ook daar hebben ze gewoon een Lidl :) En in Legoland nemen de Denen hele koelboxen mee naar binnen dus ze kijken je niet vreemd aan als je je eigen eten meeneemt.

Ik vond het eten in Legoland behoorlijk tegenvallen. In Lalandia zitten wel een paar prima restaurants.
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....
  maandag 2 december 2024 @ 16:03:38 #257
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215748268
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
pi_215748274
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 15:54 schreef Schanu het volgende:

[..]
Jij wij willen dan idd een week gaan, al zie ik een aanbieding voor 8 dagen die net zo duur is als normaliter 6 dagen. We zijn het in ieder geval weer serieus aan het overwegen haha, het lijkt mij zo leuk voor de kinderen om daar een keer heen te gaan en een gemiddeld vakantiepark in Nederland is tijdens de vakantieperiodes al bijna net zo duur....
Het is na onze bescheiden mening een stuk beter dan elk CP waar we geweest zijn. Zeker het zwembad.

Je kan voor ¤30 annuleren afsluiten. Dan kan je zonder opgaaf van reden annuleren. Heb je het iig vastliggen.
Wij gaan voor de derde keer in een Classic 6+. Je kan ook nog bij Tui kijken die zijn soms goedkoper dan rechtstreeks.
  maandag 2 december 2024 @ 16:19:53 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215748380
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij willen in april met onze peuter (dan bijna 4) een (mid)weekje weg en dachten aan de Veluwe, vanwege de mooie natuur en omdat we dan ook makkelijk naar bijv. de koningin Julianatoren of een dierentuin kunnen gaan. Weet iemand een leuk bungalowpark waar wat te doen is op het park zelf, zoals een zwembad met glijbanen o.i.d.?
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.
  maandag 2 december 2024 @ 16:28:34 #260
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215748477
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Rabbit Hill of Coldenhove (allebei Landal) zijn ons heel goed bevallen.
Allebei precies wat ik zoek zo te zien, bedankt!
pi_215750890
quote:
2s.gif Op maandag 11 november 2024 15:14 schreef papernote het volgende:

[..]
Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?

Tot nu toe:
- New York City + White Mountains met 2-jarige en 6-weekse
- Thailand, Phuket met 3-jarige en 1-jarige
- Thainland, Bangkok met 4-jarige en 2-jarige

Zelf ben ik nu aan het kijken voor zuid/oost VS, mocht iemand nog tips hebben :) ?
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.

Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.

Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
pi_215767058
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Hoe ging dat voor jullie qua reizen? Extra stoelen en directe vluchten, of extra uitdagingen? Hoe houd je ze zo lang bezig op zo’n lange vlucht? Ze zullen vast veel kunnen slapen, maar ze zullen toch ook beweging nodig hebben en willen spelen.

Vond je het niet doodeng in Thailand, even gelet op veiligheid/gezondheid van de kleintjes? Of het nou gaat om een voedselvergiftiging, zonnesteek of vervelend insect, het lijkt me nogal een ding. Alleen al het eten/drinken zou ik a erg spannend vinden voor zulke kleintjes.

Nog andere tips, aandachtspunten etc. Waar jullie (al dan niet vooraf al) rekening mee hebben gehouden? Of dingen waar je toch ter plekke nog achter kwam?
Het ging perfect, wat natuurlijk al werd verraden doordat we meerdere keren verre reizen hebben gedaan. Komend seizoen gaan we naar Georgia, USA; net geboekt :) .

Toen de jongste 6-weken was lag ze in een reiswiegje van de vliegtuigmaatschappij (op tijd reserveren bij de gate). Met 1-jaar zat ze op schoot. Daarna een eigen stoel en dat is toch wel het meest prettig. Bezig houden gaat vrij goed, de oudste slaapt of kijkt filmpjes (toen hij 2 en 3 en 4 was). De jongste is wat beweeglijker en wil af-en-toe een rondje lopen. New York is ongeveer acht uur vliegen, Phuket is twee vluchten van zeven uur, Bangkok is twaalf uur vliegen; het is een lange zit maar je komt er vanzelf.

Thailand is een prachtig land en alles is goed, schoon, veilig, etc ; we zijn er niet voor niets een tweede keer naar toe gegaan. Dit jaar werd de jongste ziek in Thailand (rota-virus, had ook thuis kunnen gebeuren) en zijn we een ochtend in het ziekenhuis geweest met haar. Ging perfect, vriendelijk Engelssprekend personeel (en we zaten nog wel in een klein gehucht) en ze was er zo weer bovenop. We reizen met een eigen auto, een gehuurde Toyota Fortuner SUV zevenzitter; dat is makkelijk qua bagage. De wegen zijn perfect en netjes; en met zo'n grote auto kom je overal wel.

Het eten is er echt heerlijk. Sinds de eerste keer Thailand is rijst nu het favoriete eten van de jongste. Toen ze 1 jaar oud was, kon ze vooral wijzen en "die" zeggen. Dan ging ze aan tafel staan in het restaurant en was het "die, die, die" naar de kipsate, loempia's, gebakken rijst, groentes, etc die op tafel stonden. De oudste at ook goed Thais, maar wilde af-en-toe ook eens een kipnugget. Overal zijn kinderstoelen, het is echt wel op families gericht. Uiteindelijk eten ze gewoon mee met wat je besteld.

Het is een vrij normaal land en er wonen daar ook mensen met kinderen hč ;). Je kunt er gewoon luiers en zwemluiers kopen*, babyvoeding, potjes met fruit/groente als je wilt, zonnebrand factor 50, noem het maar op. En het eten voor kinderen (en toeristen) is heel erg mild, daar worden geen pepers in gebruikt.

Tips: huur een grote (de grootste) auto, deryan slaaptentjes mee, maxi-cosi nomad mee, wat luiers voor de eerste paar dagen, Thule Sapling mee, Joolz mee, download de app Grab (vervoer, boodschappen, thuisbezorgd, etc); en dan is er nog een beetje plek voor je eigen zwembroek. En zoek een relaxt plekje uit. Wij bleven meestal vier tot zes dagen op één locatie, dus in drie weken tijd ongeveer vier hotels. Maak ook tijdig een planning voor de (reis)vaccinaties.

Jonge kinderen zijn niet zo moeilijk, die gaan overal met je mee naar toe en slapen gewoon op onze kamer. Specifiek dit hotel had wel hele leuke faciliteiten voor kinderen: https://www.thesandskhaolak.com/ .

*voorbeeld, elk stadje heeft wel een Lotus en daar is vanalles: https://www.lotuss.com/th/search/baby?sort=relevance:DESC . Baby Love is een merk luiers daar, die ze ook bij de 7/11 (zit echt overal) en tankstations verkopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door papernote op 04-12-2024 15:08:47 ]
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  Moderator dinsdag 17 december 2024 @ 20:28:24 #263
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_215901544
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2024 20:06 schreef De_Pel het volgende:

[..]

Je hebt echt een heel verkeerd beeld van Thailand, het is inderdaad heel schoon en veilig. Vooral het eten op straat is vers bereid. Gewoon opletten dat het er niet te lang ligt (een kraampje met een rij is een goede indicatie dat het goed en veilig eten is). Ook bijvoorbeeld geen water uit de kraan drinken en geen ijsklontjes in je drankje. Het eten is er hemels en je hebt er heerlijk fruitsmoothies :9

Onze zoon was 3 en dat ging ook prima. De Thai zijn gek op kinderen dus hij werd als een koning behandeld. Op een gegeven moment kreeg hij zijn eigen massage in een massagesalon _O-

Over 6 weken gaan we naar Hong Kong en Vietnam, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 14 januari 2025 @ 22:21:51 #264
327807 Mariposas
יה&#14
pi_216301153
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol. :{
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_216301291
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Rune de Palestel https://www.campingdunlepalestel.fr/nl/omgeving-nl
pi_216304240
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2024 16:03 schreef Morgane89 het volgende:
Wij zijn eens bij Marveld Recreatie geweest. Niet echt de veluwe maar wel een leuk park met veel zwem plezier binnen en buiten. Soort centerparcs maar (toen in ieder geval) een stuk voordeliger
  woensdag 15 januari 2025 @ 13:29:01 #267
327807 Mariposas
יה&#14
pi_216307556
quote:
Ziet er heel leuk uit, jammer genoeg al helemaal volgeboekt! Ik vrees dat we toch moeten uitwijken naar een minder populaire regio zoals de Vendee.
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_216376573
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws : :D

Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar :o
  dinsdag 21 januari 2025 @ 11:32:47 #269
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_216377079
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 10:46 schreef Amsel het volgende:
Ugh, ik kom er echt niet uit dit jaar. De honkvaste 10-jarige die altijd naar dezelfde camping wil, wil opeens iets nieuws : :D

Dus ik zoek iets binnen 11 uur rijden, luxe stacaravan of appartement of aparthotel, met airco (want we smelten nogal snel), waar ze lekker kunnen zwemmen en vriendjes kunnen maken. Kleinschalig, maar een beetje animatie is leuk. En het moet een beetje betaalbaar zijn. Vooral dat laatste is lastig blijkbaar :o
Ik kwam ergens deze organisatie tegen met goede recensies. Zelf geen ervaring mee.

https://reka.ch/en/rekaholidays/reka-holiday-villages
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 22 januari 2025 @ 08:41:06 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216386955
quote:

Wij zaten afgelopen jaar op Bois de Reveuge, misschien vind je het te groot maar ik vond het goed te doen. In de omgeving wat minder te beleven maar er is op de camping zelf een heleboel te doen voor de kinderen.
KuikenGuppy
  donderdag 23 januari 2025 @ 15:50:46 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216403039
Wil er iemand een vakantie naar Rabbit Hill overnemen in de carnavalsvakantie? Midweek van 3-7 maart in een zespersoons bungalow 6b. Nu geboekt voor 4 personen voor ¤ 323. We zijn net een dag te laat met annuleren en gaan door omstandigheden toch liever niet. Er is een prima zwembad, leuke binnenspeeltuin en het park ligt op de Veluwe.
  donderdag 23 januari 2025 @ 22:09:19 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_216408128
quote:

Wat is jullie vaste stek?
KuikenGuppy
pi_216419809
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2025 22:09 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wat is jullie vaste stek?
Camping Les Charmes in de Dordogne. Was destijds ook een tip via hier :)
pi_216440300
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard :+ ). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:41:41 #275
236264 crew  capricia
pi_216440583
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard :+ ). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
Landschaftspark Duisburg-Nord
+49 203 4291919

https://g.co/kgs/zQcH2gr

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een aantal van die hoogovens kun je ook beklimmen. Waanzinnig interessant terrein.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 26-01-2025 18:47:24 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:51:31 #276
236264 crew  capricia
pi_216440690
En als je kind het interessant vindt, kun je dat proces van de Hoogovens verder onderzoeken. Bijv bij de mijnen.
https://www.zollverein.de/zollverein-unesco-world-heritage-site/
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:55:58 #277
236264 crew  capricia
pi_216440737
En in Essen kun je een oude cokesfabriek bezoeken:
https://www.industriecultuur.be/cokesfabrieken/kokerei-zollverein
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:58:48 #278
236264 crew  capricia
pi_216440775
(ik krijg posts niet geëdit/aangevuld, dat geeft een error. Dus maar 3 posts van gemaakt)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216441009
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.
pi_216441764
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 19:20 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.
Voor eerste weekend van februari :D. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.

@capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 20:10:28 #281
236264 crew  capricia
pi_216441826
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Voor eerste weekend van februari :D. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.

@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Als je een weekend gaat met de auto, die drie sites zijn goed te doen in één weekend. Het is het proces van staal-maken wat je dan volgt. Van de mijnen, naar de cokesfabriek naar de Hoogovens.

Landschaftspark Duisburg Nord is echt waanzinnig. Omdat er altijd veel te doen is qua klimmen en klauteren en ontdekken. Maar ook voor volwassenen zeer interessant. Horeca is daar ook aanwezig.
En mocht je goed weer hebben: vaak is er ook savonds van alles te doen.
Het is wel voornamelijk buiten. Dus hopelijk geen regen.

Veel plezier in elk geval!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216442208
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tips :')
pi_216443247
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 20:38 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tips :')
Maar wellicht wel voor andere keer, als het weer beter wordt!
pi_216443769
Tolstoi, HEMA heeft nu centerparcsvouchers voor 3 dagen/ 2 nachten, wellicht hebben zij iets geschikts? Check wel even goed of er beschikbaarheid is voor je koopt. Mijn kinderen vinden centerparcs vanwege de zwembaden en indoor speeltuinen geweldig, zeker in de winter. Een aantal parken ligt naast het bos voor een winterse wandeling. En ik vind zelf de open haard altijd wel wat hebben. Erperheide vonden mijn kinderen het leukste met slecht weer. Alleen Limburgse Peel en Parc Sandur moet je vermijden met kinderen. (En check of de reguliere prijzen niet goedkoper zijn, zo kort van tevoren, evt icm ING korting).
  maandag 27 januari 2025 @ 10:30:55 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216447439
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 22:21 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, HEMA heeft nu centerparcsvouchers voor 3 dagen/ 2 nachten, wellicht hebben zij iets geschikts? Check wel even goed of er beschikbaarheid is voor je koopt. Mijn kinderen vinden centerparcs vanwege de zwembaden en indoor speeltuinen geweldig, zeker in de winter. Een aantal parken ligt naast het bos voor een winterse wandeling. En ik vind zelf de open haard altijd wel wat hebben. Erperheide vonden mijn kinderen het leukste met slecht weer. Alleen Limburgse Peel en Parc Sandur moet je vermijden met kinderen. (En check of de reguliere prijzen niet goedkoper zijn, zo kort van tevoren, evt icm ING korting).
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.
pi_216448682
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.

Maar jouw kinderen hebben ook nog niet de ‘100x van de wildwaterbaan’-leeftijd.
pi_216450483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Twee jaar geleden hier geweest: https://www.camping-eurosol.com/nl/. Wel animatie, paar keer in de week wat muziek, maar geen gekkigheid. Zeker niet om 23:00uur nog. Voor mij wat te rustig (ik houd wél van reuring en lawaai) en teveel Nederlanders (vrijwel alleen maar); er waren frikandellen te koop ook.
Disclaimer: inmiddels ruim twee jaar geleden, dus ik weet het ook niet heel zeker meer allemaal. Bovendien zaten wij in een huisje achter op de camping, waar sowieso amper wat te horen was.

En de zee daar, gruwelijk _O_
  dinsdag 28 januari 2025 @ 08:09:33 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216456561
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.

Maar jouw kinderen hebben ook nog niet de ‘100x van de wildwaterbaan’-leeftijd.
Da's waar, er is geen wildwaterbaan. Maar wel een golfslagbad en een kinderbad en glijbanen enzo. Voor mijn kinderen genoeg. Is idd ongetwijfeld leeftijdsgebonden :) En het is ook wel een goedkoper park dan de luxere zwembaden. Vossemeren is bijv echt peperduur.
pi_216508480
Iemand ergens iets van kortingsacties voor het Efteling hotel (het reguliere, niet het nieuwe) of Bosrijk gezien?
pi_216662225
Iemand ervaring met Landal Sonnenberg? :s)
pi_216689880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:37 schreef eponine het volgende:
Iemand ervaring met Landal Sonnenberg? :s)
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzo ;)

Geen idee hoe het tegenwoordig is, toevallig hebben wij net een weekje geboekt :)
pi_216690667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:52 schreef Loj het volgende:

[..]
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzo ;)

Geen idee hoe het tegenwoordig is, toevallig hebben wij net een weekje geboekt :)
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:52:44 #293
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_216693902
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.
pi_216695234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:48 schreef eponine het volgende:

[..]
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.
Wij ook in de zomer ;)
pi_216695416
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.

Geen Mallorca, maar wellicht wel een andere tip. Wij zijn afgelopen juni naar Keflonia (noorden van Griekenland) geweest. Iets meer dan 3 uur vliegen. Wij zaten in het Appolonion resort met onze dochter van 2. Beviel heel erg goed.
pi_216695564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:06 schreef Loj het volgende:

[..]
Wij ook in de zomer ;)
Leuk! Wij gaan in de tweede vakantieweek van regio midden. Zou wel heel toevallig zijn als jullie dan ook gaan :D
pi_216698669
Wij zijn in 2023 naar landal sonnenberg geweest. Dat park zal altijd bijzonder zijn voor ons want op de eerste dag van de vakantie heeft mijn jongste haar eerste stapjes gezet O+
Mijn kinderen waren toen 3,5 en bijna 1,5. We zijn ongeveer elke dag wel in de binnenspeeltuin geweest. Ze serveren er wijn en halve liters B:)B
En we hadden een perfect gelegen huisje met een airtrampoline net achter het huisje.
Je kan heel mooi wandelen in de omgeving maar voor ons was het daar net te heet voor. Bij heel warm weer is het vlakbij gelegen panoramabad een aanrader. Een toffe uitstap is in Leiwen de boot nemen naar bernkastel-kues, even rondlopen en met de boot terug. Dat hielden zelfs mijn drukke kinderen vol.
En Trier uiteraard.
Er is enorm veel wijn te krijgen in de omgeving. Wij hebben goede ervaring met de mensen van Spieles-fuchs in Leiwen zelf. Superlief koppel, lekkere Riesling.
Eten op het park was ok maar niet heel speciaal. Maar ik kook tijdens zo'n vakantie meestal zelf.
Al met al topvakantie. Ik zou nog wel een keer teruggaan.
pi_216700354
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Wij zijn toen we jonge kinderen hadden twee keer naar Menorca gegaan, naar Royal Son Bou. Erg fijn resort ingesteld op jonge kinderen met ook gratis korte kinderopvang (ook tijdens het eten) zodat je een uurtje rustig aan het zwembad kunt liggen, allerlei activiteiten voor kinderen en veel variatie qua eten. Strand ligt er naast. Als ze 5-persoonskamers hadden gehad zonder slapen in de woonkamer waren we zeker nog vaker terug gegaan.
pi_216752132
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
pi_216752572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
Zoo Bizar in Orvelte en IJsboerderij de Drentse Koe in Ruinerwold poppen bij mij op.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')