Ik snap het ook niet, maar de heenweg hebben we nooit ergens last van, terug vaak wel. Wellicht heeft het met de tijd van de dag of vermoeidheid te maken? Geen idee…quote:Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kunnen ze nou alleen wagenziek/misselijk zijn op de terugweg? Of bedoel je met autoziek dat ze er geen zin in hebben?
Ey niets mis met dat kinderkoorquote:Op woensdag 27 november 2024 15:35 schreef Bami het volgende:
Bij ons was afgelopen zomer met een bijna 2-jarige 6 uur rijden op 1 dag echt de max, en eigenlijk iets te lang. Wij deden dan meestal 2 lange stops en tussen de stops dus 1-2 uur rijden. Nu hebben wij het wel zonder tablet gedaan, met was waarschijnlijk langer goed gegaan want tot nu toe geen tekenen van wagenziekte bij onze dochter. Wat hier elke rit magisch goed bleef werken was een cd met kinderliedjes, dan was ze instant stil en rustig. Niet het fijnste voor ons om naar te luisteren (hij staat ook op spotify; Het Beste uit Liedjes met een Hoepeltje erom, van het Kinderkoor Enschedese Muziekschool) maar het 100% waard aangezien het een contente dreumes opleverde.
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).quote:Op woensdag 27 november 2024 10:19 schreef exode het volgende:
Op die leeftijd stopten wij vaker en langer. En cadeautjes voor onderweg.
Ritjes in Nederland vonden ze niet leuk, maar op vakantie gaan was magisch. Maak het leuk, doe zelf niet moeilijk. Hoe meer jij je druk maakt of ermee bezig hoe gestresster de reis wordt.
Ook leuk vermaak:
Autobingo op die leeftijd met plaatjes
Luisterboeken
Raamstickers
Een auto'tafel' waarop getekend kan worden, of Duplo gebouwd.
Wij hadden zo'n klein koffertje, op de binnenkant van het deksel een duplo plaat verlijmd en Duplo in de koffer.
En een investering voor de toekomst: een tablethouder aan de autostoel en een stoeltas aan de achterkant. Gebruiken wij beide al jaren tijdens vakanties.
Ook een goed idee.quote:Op woensdag 27 november 2024 17:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.quote:Op donderdag 28 november 2024 09:44 schreef Tink89 het volgende:
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk jij en je kinderen slapen in een vreemde omgeving. Voor mij zou in twee keer rijden niet fijn zijn, omdat ik dan redelijk zeker weet dat de kinderen heel slecht slapen. En dan ben ik nog veel brakker dan wanneer ik die twee uur eerder vertrek 's ochtends. Ieder z'n ding.
Ik deed het vroeger ook wel eens met mijn zus, en dan maakten we elkaar bingo kaarten. Met nummers in kentekenplaten. Alleen keek ik dan eerst ff op de kaart van Frankrijk welke route we reden, en welke nummers is dus moest vermijden op haar bingo-kaartquote:Op woensdag 27 november 2024 17:30 schreef exode het volgende:
[..]
Ook een goed idee.
Vorig jaar gingen wij met schoonzus en zwager en neefje en nichtje naar Disneyland in de meivakantie. Ik had toen ook auto bingo voor hun gemaakt. Neefje was toen 13, nichtje 9, ze vonden het hilarisch. Natuurlijk een stuk moeilijker dan je voor een 2 jarige doet. Het was goed vermaak iig. Het was een leuke strijd, want ze hadden allemaal bingo kaarten die dezelfde thema's hadden dus echt tegen elkaar.
B van bijna 11 jaar vindt het ook nog steeds leuk. We doen ook wel eens kenteken versies of landen versies. Genoeg variatie.
Voor ons werkt het ookquote:Op donderdag 28 november 2024 09:49 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.
Ik geef de voorkeur aan 's avonds vertrekken, zodat ze in de auto slapen. Dat doen ze dan gelukkig meestal wel.quote:Op donderdag 28 november 2024 11:26 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn jarenlang naar familie in het buitenland gereden. Zo´n 1000 km rijden. Meestal heel vroeg vertrekken (rond 4 uur) en dan pas rond 9 uur de eerste echte (ontbijt)stop (wel al rijderswissel natuurlijk). Kinderen sliepen. Wij kwamen dan tegen 2 uur s middags aan. Maar dat was dan ook, hoi opa en oma, hier zijn de kleinkinderen en wij gaan even knock-out. Ik zou dan niet graag nog een tent op moeten zetten of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |