abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215695828
Mijn kinderen zijn autoziek (alleen op de terugweg gelukkig), maar afgezien van gedoe daaromtrent zijn autoritten nooit een probleem geweest. Zorg dat je flexibel bent qua aantal stops en plaatsen is mijn tip. We hebben regelmatig pas na 4 uur rijden een stop gemaakt omdat we het liefst zo lang mogelijk doorreden zolang ze zich vermaakten/sliepen. En soms betekende dat ook twee stops in een uur.

En vanwege autoziekte hadden we ook alleen knuffels op de achterbank als vermaak, en luisterboeken/muziek.
  woensdag 27 november 2024 @ 13:26:19 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215697078
Hoe kunnen ze nou alleen wagenziek/misselijk zijn op de terugweg? Of bedoel je met autoziek dat ze er geen zin in hebben?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215697344
Iets heel anders, we willen in de meivakantie met het vliegtuig weg. Liefst niet al te ver dus ergens in Europa, waar het weer al een beetje aangenaam is. Misschien Canarische Eilanden of Griekse eilanden. Portugal lijkt me ook mooi, maar misschien nog aan de frisse kant eind april. Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Tips? We gaan dan met een bijna 3-jarige en 5-jarige.
Shine bright like a diamond.
pi_215697385
Wij vonden Lanzarote erg kindvriendelijk en volgens mij is het daar het hele jaar door hetzelfde weer.
pi_215697975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 13:26 schreef Tink89 het volgende:
Hoe kunnen ze nou alleen wagenziek/misselijk zijn op de terugweg? Of bedoel je met autoziek dat ze er geen zin in hebben?
Ik snap het ook niet, maar de heenweg hebben we nooit ergens last van, terug vaak wel. Wellicht heeft het met de tijd van de dag of vermoeidheid te maken? Geen idee…
  woensdag 27 november 2024 @ 15:25:25 #231
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_215698128
Hier alleen maar goede ervaringen met lange autoritten met kinderen. Zeker als je de reis in tweeën knipt is dat prima te doen.
Neem genoeg te eten en te spelen mee voor onderweg, zoek leuke en logische tussenstop punten uit (bijv waar je ook kunt lunchen of spelen) en neem genoeg lekker en afleiding mee voor onderweg.
Als je er zelf geen big deal van maakt zal je kind er vast ook relaxt in staan.
Komt helemaal goed joh!
KuikenGuppy
pi_215698220
Bij ons was afgelopen zomer met een bijna 2-jarige 6 uur rijden op 1 dag echt de max, en eigenlijk iets te lang. Wij deden dan meestal 2 lange stops en tussen de stops dus 1-2 uur rijden. Nu hebben wij het wel zonder tablet gedaan, met was waarschijnlijk langer goed gegaan want tot nu toe geen tekenen van wagenziekte bij onze dochter. Wat hier elke rit magisch goed bleef werken was een cd met kinderliedjes, dan was ze instant stil en rustig. Niet het fijnste voor ons om naar te luisteren (hij staat ook op spotify; Het Beste uit Liedjes met een Hoepeltje erom, van het Kinderkoor Enschedese Muziekschool :') ) maar het 100% waard aangezien het een contente dreumes opleverde.
pi_215698614
Mijn dreumes heeft ook geen zitvlees, maar soms 'moet' het gewoon dus het is fijn als hij eraan went. Ik zit bij lange ritten eigenlijk altijd achterin en afhankelijk van de stemming trek ik een hoop gekke stemmetjes en liedjes uit de kast :') muziek werkt inderdaad heel goed, we hebben een Toniebox (deze tip is vooral voor margaretha relevant denk ik), die kan hij zelf bedienen. Ideaal is dat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 27 november 2024 @ 16:47:25 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_215698719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 15:35 schreef Bami het volgende:
Bij ons was afgelopen zomer met een bijna 2-jarige 6 uur rijden op 1 dag echt de max, en eigenlijk iets te lang. Wij deden dan meestal 2 lange stops en tussen de stops dus 1-2 uur rijden. Nu hebben wij het wel zonder tablet gedaan, met was waarschijnlijk langer goed gegaan want tot nu toe geen tekenen van wagenziekte bij onze dochter. Wat hier elke rit magisch goed bleef werken was een cd met kinderliedjes, dan was ze instant stil en rustig. Niet het fijnste voor ons om naar te luisteren (hij staat ook op spotify; Het Beste uit Liedjes met een Hoepeltje erom, van het Kinderkoor Enschedese Muziekschool :') ) maar het 100% waard aangezien het een contente dreumes opleverde.
Ey niets mis met dat kinderkoor :{w
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215698913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 10:19 schreef exode het volgende:
Op die leeftijd stopten wij vaker en langer. En cadeautjes voor onderweg.
Ritjes in Nederland vonden ze niet leuk, maar op vakantie gaan was magisch. Maak het leuk, doe zelf niet moeilijk. Hoe meer jij je druk maakt of ermee bezig hoe gestresster de reis wordt.

Ook leuk vermaak:
Autobingo op die leeftijd met plaatjes

Luisterboeken

Raamstickers

Een auto'tafel' waarop getekend kan worden, of Duplo gebouwd.

Wij hadden zo'n klein koffertje, op de binnenkant van het deksel een duplo plaat verlijmd en Duplo in de koffer.

En een investering voor de toekomst: een tablethouder aan de autostoel en een stoeltas aan de achterkant. Gebruiken wij beide al jaren tijdens vakanties.
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).
pi_215699113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mijn zus verbindt vaak prijsjes aan een autobingo. Maakt doosjes met vakjes, en elk vakje staat voor een bepaalde auto. Zien de kids zo'n auto, dan mogen ze het snoepje/dingetje uit dat vakje (bij hun zijn tomaatjes ook snoepjes).
Ook een goed idee.
Vorig jaar gingen wij met schoonzus en zwager en neefje en nichtje naar Disneyland in de meivakantie. Ik had toen ook auto bingo voor hun gemaakt. Neefje was toen 13, nichtje 9, ze vonden het hilarisch. Natuurlijk een stuk moeilijker dan je voor een 2 jarige doet. Het was goed vermaak iig. Het was een leuke strijd, want ze hadden allemaal bingo kaarten die dezelfde thema's hadden dus echt tegen elkaar.

B van bijna 11 jaar vindt het ook nog steeds leuk. We doen ook wel eens kenteken versies of landen versies. Genoeg variatie.
pi_215701180
Die autobingo's vond ik vroeger ook altijd goed werken tegen wagenziekte omdat je veel naar buiten moet kijken.
Dat was een van de weinige dingen die ik wel kon doen in de auto.
pi_215701305
Wij doen altijd een nummerbordenspel. Als we auto’s uit 20 verschillende landen hebben gezien, gaan we naar de McDonalds.
pi_215701839
quote:
80s.gif Op woensdag 27 november 2024 16:47 schreef Troel het volgende:

[..]
Ey niets mis met dat kinderkoor :{w
Haha klopt, ik ben ze eeuwig dankbaar voor het temmen van mijn dreumes. :D
pi_215702348
Inmiddels hebben we alle opties die hier langs zijn gekomen wel geprobeerd met onze dochter van nu net 3. Al heb ik de hele nacht doorrijden nog niet gelezen als optie geloof ik. Alles ging eiegenlijk wel prima, maar mijn kind vind autorijden ook wel oke.

Overdag heb je meer werk aan entertainment. De nacht door rijd vaak lekker door, maar wel vermoeiend bij aankomst. Dit jaar wintersport gaan wij voor vroeg weg en in een dag.

In twee dagen is persoonlijk mijn minst favoriete optie. De tweede dag heb ik zelf gewoon geen zin meer om weer de auto in te gaan.

Het is voor ieder gezin weer anders wat de beste optie is.

Had dit jaar graag de skitrein willen proberen, maar die kreeg een veto van vriend.
pi_215705433
Dat moet je maar net kunnen, 's nachts doorrijden, ik neem het risico niet (meer).

Wij gaan in de meivakantie naar Lalandia in Billund, dat is 8 uur rijden. Ik denk dat we een overnachting onderweg doen. Wij hebben wel ontdekt dat voor ons alle4 relaxt op vakantie gaan het beste werkt. Daarnaast vind ik het ook zonde om bij een week vakantie volledig brak na 8 uur rijden laat in de middag aan te komen.
Daar heb ik wel 1 a 2 dagen extra vakantie voor over. Onze kinderen zijn ook stuk relaxter op deze manier. Waarschijnlijk verdelen we het in 6 en 2 uur rijden. Dan is het ontbijten, 2 uur rijden, zwemmen! 8-)
Vorig jaar in de Voorjaarsvakantie ook zo gedaan, dat is uitstekend bevallen, we mochten toen ons huisje ook meteen in. Dus hoefden niet te wachten tot de inchecktijd.

Iedereen in onze omgeving, rijdt wel snel naar de bestemming, dus we zijn uniek geloof ik. Terug rijden we wel vaak in 1 keer. Hop naar huis, zonder schermrestricties ;)
  donderdag 28 november 2024 @ 09:44:58 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215705489
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk jij en je kinderen slapen in een vreemde omgeving. Voor mij zou in twee keer rijden niet fijn zijn, omdat ik dan redelijk zeker weet dat de kinderen heel slecht slapen. En dan ben ik nog veel brakker dan wanneer ik die twee uur eerder vertrek 's ochtends. Ieder z'n ding.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215705531
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 09:44 schreef Tink89 het volgende:
Het hangt er ook vanaf hoe makkelijk jij en je kinderen slapen in een vreemde omgeving. Voor mij zou in twee keer rijden niet fijn zijn, omdat ik dan redelijk zeker weet dat de kinderen heel slecht slapen. En dan ben ik nog veel brakker dan wanneer ik die twee uur eerder vertrek 's ochtends. Ieder z'n ding.
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.

Ik bedenk me ineens dat jullie sowieso niet 8 uur rijden voor vakantie, toch? Dan zou overnachten ook niet in ons opkomen. Onze grens ligt op 8 uur, 8 uur rijden is opsplitsen in 2 dagen. Vorig jaar naar Zweden was ideaal (heen), 7 uur rijden naar de boot, nacht slapen en daarna nog maar 1,5 uur rijden.

Wie weet wordt dat weer anders als de kinderen ouder zijn. Wij maken van de overnachting ook een feestje, dus bijvoorbeeld met zwembad of gameroom of iig iets speciaals. Met slapen hebben ze gelukkig nooit moeite. Meer met wakker worden _O-

[ Bericht 27% gewijzigd door exode op 28-11-2024 10:44:52 ]
pi_215706184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 17:30 schreef exode het volgende:

[..]
Ook een goed idee.
Vorig jaar gingen wij met schoonzus en zwager en neefje en nichtje naar Disneyland in de meivakantie. Ik had toen ook auto bingo voor hun gemaakt. Neefje was toen 13, nichtje 9, ze vonden het hilarisch. Natuurlijk een stuk moeilijker dan je voor een 2 jarige doet. Het was goed vermaak iig. Het was een leuke strijd, want ze hadden allemaal bingo kaarten die dezelfde thema's hadden dus echt tegen elkaar.

B van bijna 11 jaar vindt het ook nog steeds leuk. We doen ook wel eens kenteken versies of landen versies. Genoeg variatie.
Ik deed het vroeger ook wel eens met mijn zus, en dan maakten we elkaar bingo kaarten. Met nummers in kentekenplaten. Alleen keek ik dan eerst ff op de kaart van Frankrijk welke route we reden, en welke nummers is dus moest vermijden op haar bingo-kaart _O- Ik was niet altijd een lieve broer :')
pi_215706195
Wij zijn jarenlang naar familie in het buitenland gereden. Zo´n 1000 km rijden. Meestal heel vroeg vertrekken (rond 4 uur) en dan pas rond 9 uur de eerste echte (ontbijt)stop (wel al rijderswissel natuurlijk). Kinderen sliepen. Wij kwamen dan tegen 2 uur s middags aan. Maar dat was dan ook, hoi opa en oma, hier zijn de kleinkinderen en wij gaan even knock-out. Ik zou dan niet graag nog een tent op moeten zetten of zo.
pi_215706300
Nee wij kiezen dus ook bewust voor splitsen, omdat wij niet gesloopt aan willen komen met een potentieel oververmoeide peuter omdat we niet in kunnen schatten in hoeverre ze voldoende slaap pakt tijdens zo'n nachtrit. Ik zie haar er wel voor aan om dan gewoon wakker te blijven maar wel chagrijnig te zijn, en bij ons is op een andere plek plaatsen niet significant slechter dan normaal.
pi_215707050
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2024 09:49 schreef exode het volgende:

[..]
Klopt, in onze omgeving doet dus ook niemand het. Wij worden juist gek aangekeken als we het vertellen. Voor ons werkt het, na jaren doorrijden en kapot aankomen.
Voor ons werkt het ook ^O^. Ze vonden het fantastisch, met zijn 4en in een familiekamer. De kinderen hebben de bedindeling mogen maken en ze sliepen om 20:00. Manlief en ik hebben daarna nog wat liggen lezen en zijn ook op tijd gaan slapen.

Komende zomer willen we weer naar het buitenland met de vouwwagen. Dus dat is nu de zoekuitdaging. Noord-Frankrijk, Luxemburg, Duitsland. Liefst een camping met een beekje, ruime plaatsen en een zwembad voor eventueel wat verkoeling. Animatie mag, maar hoeft niet. Hebben jullie nog tips?
pi_215707364
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2024 11:26 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn jarenlang naar familie in het buitenland gereden. Zo´n 1000 km rijden. Meestal heel vroeg vertrekken (rond 4 uur) en dan pas rond 9 uur de eerste echte (ontbijt)stop (wel al rijderswissel natuurlijk). Kinderen sliepen. Wij kwamen dan tegen 2 uur s middags aan. Maar dat was dan ook, hoi opa en oma, hier zijn de kleinkinderen en wij gaan even knock-out. Ik zou dan niet graag nog een tent op moeten zetten of zo.
Ik geef de voorkeur aan 's avonds vertrekken, zodat ze in de auto slapen. Dat doen ze dan gelukkig meestal wel.
pi_215708029
@douche-eendje Wij vonden camping Birkelt in Luxemburg heel fijn. Geen beekje en wij zaten in een stacaravan dus geen idee hoe ruim de plekken zijn, maar wel een binnen en buiten zwembad en top ligging qua verkennen van Luxemburg.
Toen wij er waren zaten er trouwens aardig wat Nederlanders, dat moet ook maar net je smaak zijn qua camping. :D
pi_215747362
We zijn nog op zoek naar een vakantie voor de komende zomer met twee meiden (8 en 11), Afgelopen jaar zijn we naar Zweden geweest en Radastrand was echt wel een leuke vakantie. We zoeken in principe iets om 2 weken te blijven, misschien is 2x een week ook nog wel onderhandelbaar. Onze meiden houden niet van autorijden, dus naar Zweden hebben we het in drie dagen (plus boot) gedaan. Was vorig jaar sowieso achteraf de goede keuze, er stond wat file naar Kiel, we waren daar pas om 16:30 in plaats van de geplande 12:30. (Dus als het echt moet kunnen ze wel zes uur in de auto zitten).

Eigenlijk zoeken we precies hetzelfde, maar dan ergens anders. Zweden is heel relaxed, Radastrand was erg Nederlands. Had voor ons als ouders wel wat minder gemogen, maar de meiden vonden het ideaal om vriendjes te maken. De activiteiten op de camping waren echt fijn, een paar keer waren de meiden gewoon echt 4-5 uur echt weg, waarin wij de tijd hadden om eigen dingen te doen. De temperatuur in Zweden was prima, 20-25 graden is perfect om lekker te kunnen spelen en toch warm genoeg om in het meer naast de camping te zwemmen. In het ideale geval wat er nog wat meer te bezichtigen geweest, maar eigenlijk was het ook wel lekker om niet te te veel te moeten. We hebben zelf geen caravan/tent. Het concept camping beviel wel, dus een (glamping) tent was wel een goede keuze/

Eerste ingeving was om daar nog een keer terug te gaan, maar het voelt een beetje alsof de Radastrand wel uitgespeeld hebben. Bepaalde dingen hebben we gedaan en de activiteiten zijn in principe ook iedere week precies hetzelfde. Dus we zoeken eigenlijk hetzelfde concept, maar dan ergens anders. We denken aan Zweden/Denemarken/Engeland .Maar in principe zouden we ook wel openstaan voor Duitsland/Belgie/Frankrijk. Heeft iemand een leuke tip?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')