Dit ziet er wel heel leuk uit!quote:
Ik heb goede ervaringen met natuurhuisje.nl. In Nederland en de Belgische Ardennen. Voor afgelopen meivakantie had ik ook in Luxemburg gezocht, maar daar niet zoveel gevonden. Misschien was dat net pech (ik zocht hooguit 3 weken van tevoren).quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:44 schreef Kyara het volgende:
Wat een prachtig uitzicht @:laziness !
Waar huur je dit soort huizen? Via een airbnb?
Dit jaar voor het niet eerst niet als compleet gezin op vakantie geweest. Dus onze normale manier van vakanties zit er voorlopig niet meer in (in ons geval waren dat stacaravans op campings). Dit jaar een korte all inclusive gedaan, erg leuk maar wel kort.
Voor volgend jaar zomer zou ik graag een huis(je) huren. Op een uurtje of 4/5 rijden dus Duitsland (Eiffel) of Luxemburg. Waar we met zn drietjes heen kunnen maar waar we ook met zijn vijven zouden passen. Wat zijn nu goede sites om dat te huren?
In mijn ervaring vind je in Duitsland de beste huisjes door gewoon eindeloos te zoeken op Ferienwohnungen in een bepaalde regio. Soms via de VVV-site zeg maar van die streek. Duitsers zijn echt veel minder digitaal ingesteld en leuke huisjes zijn minder centraal vindbaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:44 schreef Kyara het volgende:
Dit jaar voor het niet eerst niet als compleet gezin op vakantie geweest. Dus onze normale manier van vakanties zit er voorlopig niet meer in (in ons geval waren dat stacaravans op campings). Dit jaar een korte all inclusive gedaan, erg leuk maar wel kort.
Voor volgend jaar zomer zou ik graag een huis(je) huren. Op een uurtje of 4/5 rijden dus Duitsland (Eiffel) of Luxemburg. Waar we met zn drietjes heen kunnen maar waar we ook met zijn vijven zouden passen. Wat zijn nu goede sites om dat te huren?
Wat anderen comfortabele bedden noemen ben ik het niet altijd mee eensquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:11 schreef exode het volgende:
Wat een uitzicht Lazi! Ziet er supertof uit.
Ik vind harde bedden vreselijk, daarvoor spit ik alle reviews door
Geheel mee eens. Ik ben bereid meer geld uit te geven tegenwoordig voor fijne, comfortabele plekjesquote:Op woensdag 13 augustus 2025 14:16 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
In mijn ervaring vind je in Duitsland de beste huisjes door gewoon eindeloos te zoeken op Ferienwohnungen in een bepaalde regio. Soms via de VVV-site zeg maar van die streek. Duitsers zijn echt veel minder digitaal ingesteld en leuke huisjes zijn minder centraal vindbaar.
Wij hadden dit jaar een geweldig vakantiehuis in Zuid DuitslandHoe ouder ik word, hoe meer ik hecht aan comfort
Het wordt dus ook steeds duurder. Maar goed, Landal en co is ook enorm prijzig en dan zit je wel met een slecht uitgeruste keuken, goedkope apparatuur, plastic matrassen etc en níks extra's, dus ik omarm mijn innerlijke snob maar.
Wie een linkje wil mag wel even dmen, dan zoek ik vanavond even het linkje op.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 13:21 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Dit ziet er wel heel leuk uit!
Heb je misschien een linkje
Ik gebruik wel vaak airbnb. Deze had ik daar ook gevonden maar daar kwamen flinke airbnb kosten bij. Toen heb ik google aangeslingerd en stond ie ook op andere sites en was het 300 euro goedkoper en annuleerbaar.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 11:44 schreef Kyara het volgende:
Het viel me op dat in de regio waar wij waren (Allgäu) je veel meer met pin kon betalen dan wat ik verder gewend ben in Duitsland. Ook veel parkeerplaatsen enzo kon je pinnen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:04 schreef laziness het volgende:
[..]
Wie een linkje wil mag wel even dmen, dan zoek ik vanavond even het linkje op.
Wij zijn niet zo van terug naar dezelfde plek dus ik wil het wel delen.
[..]
Ik gebruik wel vaak airbnb. Deze had ik daar ook gevonden maar daar kwamen flinke airbnb kosten bij. Toen heb ik google aangeslingerd en stond ie ook op booking en was het 300 euro goedkoper en annuleerbaar.
Ik sluit me aan bij Clubsoda voor huisjes in Duitsland. Duitsers zijn ouderwets. Veel websites kan je ook niet direct boeken maar moet je een formulier invullen om een aanvraag te doen. En zorg in Duitsland altijd voor contact geld in je portemonnee want pinnen kan ook niet overal.
Oh dat ziet er echt wel uit als een leuke en rustige camping!quote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:05 schreef Phaidra het volgende:
@:Schanu Deze camping bedoelde ik:
https://www.jura-camping-lafaz.com/en/campsite-lafaz-jura.php
Het fijne vond ik dat je op loopafstand zit van een dorpje met een fantastische bakker, slager, etc. Alles binnen 10 min wandelen, zodat je niet per se elke keer met de auto naar de supermarché hoeft te rijden. Er was ook een goede crêperie.
Hier hebben we ook ooit gestaan (10 jaar geleden):
https://www.clicochic.com(...)-trelachaume-FR.html
Hier zit je echt met uitzicht op het Lac de Vouglans (maar vanwege het hoogteverschil niet op loopafstand van een strandje).
Haha nee we hebben geen hond, ik heb ook niet echt anderen op de camping gezien met honden. Dus dat zou ik niet kunnen zeggen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 16:05 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh dat ziet er echt wel uit als een leuke en rustige camping!bedankt voor de tip! Hebben jullie toevallig ook een hond? Haha random vraag, maar benieuwd hoe streng ze zijn op het alleen achterlaten van een hondje in een huisje als je bijvoorbeeld naar het zwembad gaat voor een paar uur.
Biedt de omgeving ook mogelijkheden voor leuke dagjes weg?
Nee, ik heb het gevonden, wij waren in de grotten van Baume-les-Messieurs!quote:Op donderdag 14 augustus 2025 08:15 schreef Loj het volgende:
Groottes des moidons?
Die staat op onze lijst voor volgende week…
Ik vind trouwens de Landalparken in de Eifel echt wel het geld waard. Alles netjes, prima huisjes, prachtige uitzichten en prima vermaak. Daar zit ik nu namelijk
Rectificatiequote:Op woensdag 13 augustus 2025 15:05 schreef Phaidra het volgende:
@:Schanu Deze camping bedoelde ik:
https://www.jura-camping-lafaz.com/en/campsite-lafaz-jura.php
Het fijne vond ik dat je op loopafstand zit van een dorpje met een fantastische bakker, slager, etc. Alles binnen 10 min wandelen, zodat je niet per se elke keer met de auto naar de supermarché hoeft te rijden. Er was ook een goede crêperie.
Hier hebben we ook ooit gestaan (10 jaar geleden):
https://www.clicochic.com(...)-trelachaume-FR.html
Hier zit je echt met uitzicht op het Lac de Vouglans (maar vanwege het hoogteverschil niet op loopafstand van een strandje).
Dat is grappig om te horen want in Duitsland schijnt er een soort mythe rond te waaien dat er in Denemarken aan de lopende band honden worden afgeschotenquote:Op donderdag 14 augustus 2025 11:58 schreef exode het volgende:
Ik vind Denemarken een soort hondenparadijs. Gisteren met 27 graden op het strand en veel mensen met hond. Allemaal aangelijnd, geen hondenstront te vinden, blije honden in zee, lijkt me een fantastische plek voor honden.
Lalandia heeft ook best wat honden faciliteiten, wandelpaden etc.
In Legoland zijn honden ook welkom.
Kortom, als we doorzetten voor een hond zullen we hier nog steeds op vakantie gaan.
Vandaag overigens 20 graden en grijs, gisteren was het behoorlijk warm.
En nog een Lalandia tip: 2 weken boeken lijkt ontmoedigd te worden, 2x 1 week boeken was veel goedkoper dan 1x 2 weken.
Wij denken eraan in de Kerstvakantie weer te gaan, huisje is goedkoper dan een simpel Landal huisje.
Dat ken ik van nlse campings ook. Wij zoeken eigenlijk vooral zo min mogelijk honden op de camping. Was erg blij met breebronne waar je kunt kiezen tussen velden met of zonder honden. Beerze bulten is ook grotendeels hondenvrij. In Denemarken zullen we het gaan zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2025 15:34 schreef Hupje het volgende:
Onze camping aan het strand in Denemarken had een honden douche ruimte. Kon je even je hond afspoelen als ie in zee geweest was
Säm’s camping in Herrljunga heeft 15 plekken en ligt aan aan meer. Erg basic, klein cafeetje erbij en verder niets eigenlijk. Heerlijk.quote:Op zondag 17 augustus 2025 21:45 schreef douche-eendje het volgende:
Ik lees ook mee voor de tips over Denemarken/Zweden/Duitsland voor volgend jaar. Wij kamperen graag met onze vouwwagen op kleine campings en hebben niet heel veel wensen (groen, zwembadje om even in te zwemmen maar dat mag echt wel iets basics zijn en als er een kampvuurtje gemaakt mag worden is het helemaal top). Ons plan voor komend jaar is richting Denemarken, een paar dagen de drukte van Legoland/Legohouse opzoeken en dan of richting Zweden of weer terug Duitsland in voor rust en ontspanning. We overwegen voor Legoland de camping van Legoland Holiday Village.
Afgelopen zomer op Les Trexons (https://camping-lestrexons.com/ ) gestaan, hele fijne kleine camping in de Vogezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |