abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219847906
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 10:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]
2200 euro vind ik ook echt heel erg duur voor 1 week. Is iets over de grens in Duitsland een optie? Ik denk dat dat iets betaalbaarder is. Misschien ook minder keuze als je ook zwembad wil, dat weet ik eigenlijk niet zo goed.

Is het zwembad een must have? Ik zie ook wat betaalbaardere huisjes bijvoorbeeld op Texel vlakbij het strand. Ik vind Texel altijd heel tof, omdat je alles fietsend kan afleggen in principe. Er is ook echt veel te doen in de zomer!
Wij hebben de kinderen een buitenzwembad beloofd, daar kunnen ze zich hele dagen in vermaken namelijk. Best handig omdat we wat meer gebonden zijn met een pup mee.

Duitsland en Belgie kijken we ook naar, maar het nadeel is dat we dan extra dingen moeten regelen voor de hond.
pi_219849701
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 11:28 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben de kinderen een buitenzwembad beloofd, daar kunnen ze zich hele dagen in vermaken namelijk. Best handig omdat we wat meer gebonden zijn met een pup mee.

Duitsland en Belgie kijken we ook naar, maar het nadeel is dat we dan extra dingen moeten regelen voor de hond.
Al eens AirBNB geprobeerd? Er is nu genoeg particulier aanbod op parken met zwembad (soms zelfs privé zwembad) voor véél minder dan 2200. Wat een prijzen trouwens 8)7
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_220027116
Wij hebben net een weekje Lalandia Billund geboekt in de zomer *O*.
Eerste keer voor ons. Wat er allemaal te doen/zien is heb ik denk ik wel helder maar als er nog tips zijn qua wat handig is om mee te nemen met een zeven- en vierjarige voor in het huisje (praktische dingen zoals een krukje voor de badkamer ofzo, geen idee of ze dat daar hebben?), hou ik me aanbevolen!
pi_220029015
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 16:32 schreef eponine het volgende:
Wij hebben net een weekje Lalandia Billund geboekt in de zomer *O*.
Eerste keer voor ons. Wat er allemaal te doen/zien is heb ik denk ik wel helder maar als er nog tips zijn qua wat handig is om mee te nemen met een zeven- en vierjarige voor in het huisje (praktische dingen zoals een krukje voor de badkamer ofzo, geen idee of ze dat daar hebben?), hou ik me aanbevolen!
Ik weet niet welk huisje je hebt geboekt maar de Classic 6+ heeft 2 wastafels, 1 verlaagde voor kinderen.

Het is een groot park en met een beetje ongeluk moet je ver lopen naar het centrum gebouw (en Legoland). Wij namen stepjes mee, ideaal. Er is ook een step baantje op het park.

Veel plezier alvast, het is een geweldig park :)

Oh ja, het douchen voor het zwemmen is er anders dan hier. Geslachten gesplitst. Maar je hebt boven familie kleedkamers.
  zaterdag 7 februari 2026 @ 19:01:34 #80
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220029102
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:52 schreef exode het volgende:

[..]
Ik weet niet welk huisje je hebt geboekt maar de Classic 6+ heeft 2 wastafels, 1 verlaagde voor kinderen.

Het is een groot park en met een beetje ongeluk moet je ver lopen naar het centrum gebouw (en Legoland). Wij namen stepjes mee, ideaal. Er is ook een step baantje op het park.

Oh ja, het douchen voor het zwemmen is er anders dan hier. Geslachten gesplitst. Maar je hebt boven familie kleedkamers.
Geslachten gesplitst ook voor kinderen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220029166
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 18:52 schreef exode het volgende:

[..]

We hebben een Nordic +8 huisje. De steppen gaan idd altijd mee, goed om te weten dat ze nu zeker niet overbodig zullen zijn!
Van het douchen had ik gelezen inderdaad, er werd me alleen niet helemaal duidelijk of dat voor kinderen vanaf een bepaalde leeftijd is of gewoon altijd. Anders wordt het eventueel met maar één ouder gaan zwemmen wel een uitdaging. Weet jij dat toevallig?
pi_220029818
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 19:09 schreef eponine het volgende:
Van het douchen had ik gelezen inderdaad, er werd me alleen niet helemaal duidelijk of dat voor kinderen vanaf een bepaalde leeftijd is of gewoon altijd. Anders wordt het eventueel met maar één ouder gaan zwemmen wel een uitdaging. Weet jij dat toevallig?
In de Deense zwembaden waar ik ben geweest, mochten kleine kinderen gewoon met een van beide ouders mee, ongeacht geslacht. Op de leeftijd dat mijn zoon in NL niet meer mee ging naar de dames kleedkamer deed hij dat in Denemarken ook niet meer, zeg maar.
pi_220030511
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 19:09 schreef eponine het volgende:

[..]
We hebben een Nordic +8 huisje. De steppen gaan idd altijd mee, goed om te weten dat ze nu zeker niet overbodig zullen zijn!
Volgens mij ligt de grens in Denemarken bij 8 jaar. Realiseer je vooral dat de grote kleedkamers open zijn dus iedereen loopt er naakt rond. Mocht je dat vervelend vinden, loop naar boven. Daar zijn speciale familie douches en kleedruimtes.

Nordic 8 is lekker ruim! Zaten wij vorig jaar in de meivakantie.
pi_220030706
Sommige zwembaden in Nederland hebben die grote kleedkamers ook nog. eventueel vooraf de zwemkleding al aan en ik gebruik voor de kinderen altijd een badcape na het zwemmen. Daarmee kleden ze vooralsnog overal zonder problemen om.

[ Bericht 16% gewijzigd door Elleska op 07-02-2026 21:34:47 ]
pi_220030862
Het is in Denemarken toch ook gebruikelijk dat je vantevoren naakt doucht?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_220030919
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 21:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het is in Denemarken toch ook gebruikelijk dat je vantevoren naakt doucht?
Klopt en niet even afspoelen maar met zeep.
Ik vond het wel een fijn en hygiënisch idee.

Volgens mij lag de grens bij Lalandia zelfs bij 6 jaar. Maar zeker weet ik het niet omdat wij standaard naar de familie douche liepen omdat anders B alleen moest.
  zondag 8 februari 2026 @ 16:56:52 #87
208890 June.
Seriously?
pi_220038343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:43 schreef exode het volgende:

[..]
Wat leuk, Lalandia Billund? Wat voor huisje heb je geboekt? Wij hebben 3 keer in een Classic 6+ en 1 keer in een Nordic 8 geslapen daar. Tip: een step, het park is echt heel erg groot en ze hebben een leuke baantje voor stepjes en skateboards.

Wij zijn druk aan het zoeken voor iets in Nederland voor de zomervakantie. Als alles goed gaat, hebben we dan een puppy van 5 maanden jong. Maar wat is Nederland toch enorm duur.
Ik kan in die periode voor 1700 Euro (met kortingen) per week Lalandia Billund boeken, dus dat is mijn referentie een beetje. Maar in Nederland kom je op parken die veel minder bieden en huizen die ons totaal niet aanstaan.

Onze eisenlijst is zoals elk jaar ook weer lang _O- Sowieso op een park, niet te groot (zeg ik als Lalandia liefhebber) en met minstens een buitenzwembad. En uiteraard hondenproof.

Ik heb al een lijstje samengesteld met opties maar er zit nog niets tussen waarvan we zeggen 'Ja!' zeker omdat ze allemaal 2200 Euro en duurder zijn per week.
Ja! We hebben een Classic Plus 4 huisje geboekt. Ja, ik las al zoiets. Mijn jongens zijn alleen niet zo van het steppen haha, dus die hebben we dan ook niet.. Even kijken wat we doen. Mogelijk nemen we ook onze fietsen mee.
Shine bright like a diamond.
pi_220043030
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 16:56 schreef June. het volgende:

[..]
Ja! We hebben een Classic Plus 4 huisje geboekt. Ja, ik las al zoiets. Mijn jongens zijn alleen niet zo van het steppen haha, dus die hebben we dan ook niet.. Even kijken wat we doen. Mogelijk nemen we ook onze fietsen mee.
Je kan ook altijd een parkeerkaart kopen, dan kan je parkeren bij het centrumgebouw van Lalandia en dat is ook maar een klein stukje lopen naar Legoland. Billund zelf is niet zo groot en erg fiets- en wandelvriendelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')