abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 25 juli 2025 @ 11:39:37 #201
5428 crew  miss_sly
pi_218317012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:35 schreef Schanu het volgende:

[..]
Ik las je berichtje voor aan de vrouw en haar reactie was: koud en regen dus nee :N

Ik zocht zelf op Cornwall en het ziet er wel prachtig uit O+

Maar we voegen mooi weer dus toe aan het wensenlijstje :')
Dat is wel een misvatting hoor, dat het daar koud is en regent. Zeker in de regio Cornwall.

quote:
Cornwall heeft een gematigd zeeklimaat, wat betekent dat het milde zomers en zachte winters heeft. Dankzij de Golfstroom, die warmte uit de Caraïben brengt, is het klimaat in Cornwall milder dan elders in Engeland en zelfs subtropisch, waardoor je er palmbomen kunt vinden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218317248
Wij zijn groot Luxemburg fan, maar de camping die we daar fijn vinden is wel vrij groot.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 14:12:16 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218318295
Luxemburg kan voor ons ook nog. Weet iemand daar of in Denemarken een camping die voldoet aan:

- ruime plekken, minstens 90-100 m2
- een goed binnenzwembad. Wat we hier bij breebronne en bij landal coldenhove hebben ongeveer. Iig niet alleen een vierkante bak.
- schoon sanitair
- speelgelegenheid
- sup-water of kajak-water
- maximaal een uur of 8 rijden vanuit midden-Limburg (als het heel heel tof is, mag 10 uur ook)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218318963
Frankrijk en Denemarken zijn behoorlijk verschillende vakantielanden.

Ik vind Denemarken in de zomer veel fijner, maar ik heb liever 20 graden en af en toe regen dan de extremen die je in Frankrijk helaas steeds vaker hebt. Je kan gewoon echt ongeluk hebben in Denemarken en behoorlijk slecht weer, vooral in Augustus.

Ik heb nog nooit echt uitgebreid gezocht naar campings in Denemarken. Ik kan alleen Lalandia uit ervaring aanraden :D Daar zit ook een camping naast maar die vind ik er niet heel gezellig uit zien.

Campings met grote glijbanen en grote binnenzwembaden zijn er volgens mij niet echt. Maar wellicht is er hier iemand die deze wel kent.

@Shanu, er zijn meerdere Landal parken in Denemarken, dat is misschien wel wat voor jullie? Wel het vermaak maar ook de privacy en rust.
pi_218322766
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 14:12 schreef Tink89 het volgende:
Luxemburg kan voor ons ook nog. Weet iemand daar of in Denemarken een camping die voldoet aan:

- ruime plekken, minstens 90-100 m2
- een goed binnenzwembad. Wat we hier bij breebronne en bij landal coldenhove hebben ongeveer. Iig niet alleen een vierkante bak.
- schoon sanitair
- speelgelegenheid
- sup-water of kajak-water
- maximaal een uur of 8 rijden vanuit midden-Limburg (als het heel heel tof is, mag 10 uur ook)
Ik denk dat dat lastig is - maar ik ben geen echte kampeerder. De meeste campings in Denemarken hebben geen zwembad, maar vaak toegang tot de zee, waar iedereen dan gaat zwemmen. Als er een zwembad is, is het meestal een simpel buitenzwembad.
Vanaf midden limburg kom je ook niet heel ver Denemarken in.
Sowieso, buiten de ketens zoals exode noemt, kom je weinig toffe zwem mogelijkheden tegen. Die kennen ze daar gewoon niet zo. Maar juist buiten die ketens vind je ruimte enzo O+
Wat ik zo snel vond is Drejby Strandcamping, maar die heeft geen binnenbad. En voor uitstapjes moet je dan al gauw wat verder rijden, moet je ook maar net willen. Dat stukje Denemarken ben ik nog niet geweest, dus geen idee wat daar te doen is.
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:07:13 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218322795
Inmiddels toch wat opties gevonden met prima zwembad. Ik ga nog even verder zoeken en kom dan wel even de resultaten delen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 25 juli 2025 @ 21:31:11 #207
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_218323065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2025 11:26 schreef Schanu het volgende:
Wij overwogen dus de Jura voor volgende zomervakantie, maar na jaren Frankrijk worden we misschien een beetje Frankrijk-moe. En nu is vrouwlief al druk aan het zoeken naar een andere bestemming, maar de zoektocht is lastig.

Dus ik gooi de vraag er hier maar in, misschien hebben jullie nog briljante ideeën?

Onze wensen;
- Het liefst binnen 1 dag te rijden met de auto (max een uur of 11) want een extra overnachting bleek zwaar voor de 8 jarige.
- Een camping met huuraccommodatie
- Hond toegestaan
- Geen al te grote camping
- Zwembad met glijbaan
- Bij landen met onstabiel weer ook een binnenzwembad
- Omgeving waarin wat te doen is met kinderen (tegen die tijd 8 en 9 jaar oud)
- Betaalbaar, zeg maximaal 3500 voor 2 weken

Wij keken naar campings in Italië, maar die zijn vreselijk hutje mutje. Campings in Spanje die veel te ver rijden zijn. Campings in Denemarken waar vaak geen of een heel klein zwembad is. Campings in Oostenrijk hetzelfde.

Ik vond de camping Brigerbad in Oostenrijk en die leek mij prachtig, maar het zwembad zit los van de camping en ook al geeft de camping site de indruk dat entree inbegrepen is, lees ik in reviews overal dat je daar (flink) voor moet betalen.

Dus mocht iemand iets weten wat voldoet aan bovenstaande wensen, wij houden ons aanbevolen *)
Brigerbad is Zwitserland toch? Verklaart de prijs meteen ;)

Italië staat wel bekend om zijn kleine plekken op campings maar is ook wel ver voor 1 dag rijden.

Moet het perse een camping zijn? Oostenrijk kent ook veel fijne vakantieparken/chaletdorpen. Campings zoals in Frankrijk en Spanje met uitgebreide zwembaden kennen ze daar niet echt.
Er is daar zoveel te doen in de bergen voor kinderen en vaak krijg je een gastenkaart waarmee veel liften e.d. gratis zijn. Vaak zijn met die kaart ook heel veel badensee in de omgeving gratis die allerlei glijbanen hebben.

Seecamping Berghof bij de Ossiacher See heeft strand met glijbaan aan het meer maar dat is een eindje rijden. Karinthië is wel heel zonnig.

En Cornwall is niet enkel koud en regen kan ik beamen :Y
Maar het is net als bijv de Dordogne ook niet gegarandeerd prachtig weer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218325058
Dat wilde ik ook toevoegen, van die kaarten. Wij gaan dit jaar naar Zuid Duitsland en daar krijgen we een Gästekarte gratis bij het appartement. Daarmee kan je dus inderdaad gratis met de kabelbanen maar ook naar het plaatselijke zwembad. Sowieso heeft Duitsland geweldige openbare zwembaden (vooral de buitenbaden) die niet extreem duur zijn.

Het tegenovergestelde geldt trouwens voor Engeland (in ieder geval voor de Cotswolds) :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_218326144
Maar Dordogne is echt een aanrader!
Vorig jaar zijn we daar geweest. We hadden inderdaad 2 regendagen, maar ook 35 graden. En zoveel leuks te doen daar!

Dit jaar Jura… maar pas over 2 weken :) en ja, qua weer weet je het gewoon niet. Je doet er toch niets aan. Zuid Engeland staat ook nog op ons lijstje!

Volgend jaar willen we waarschijnlijk weer een verre reis maken. Maar we weten nog niet waarheen..
zuid Afrika (willen de kids heel graag)
Costa Rica, Sri Lanka, VS (prima qua prijs momenteel).
We dromen nog even verder…
  zaterdag 26 juli 2025 @ 10:22:45 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_218326180
Dordogne O+

Leuke plannen Loj! Dat lijkt me zo gaaf om als gezin te kunnen doen.
pi_218326335
Onze kinderen vonden Californië vorig jaar geweldig, dat is wel een aanrader. Is ook een goede combinatie van natuur, steden en kinder-activiteiten. En de zomervakantie valt volgend jaar nog erg gunstig daarvoor, als laatste groep dacht ik. Temperatuur lag op sommige plekken wel hoog, maar daarvan hadden we vooral last bij Anaheim. De rest lag aan de kust (=wind) of hoog in de bossen. Maar Las Vegas of Grand Canyon is niet te doen in de zomer. Vliegtickets moet je wel geluk mee hebben, die zijn echt duur. Wij hadden uiteindelijk tickets van ¤900 pp maar daar hebben we lang voor moeten zoeken (en flexibel voor moeten zijn). We vliegen volgend jaar voor minder geld een stuk langer, en met een tussenstop van een paar dagen.
pi_218330431
Brigerbad is inderdaad Oostenrijk, de camping zelf was echt niet gek duur dus voor Oostenrijkse begrippen viel mij dat reuze mee :')

Ik ga eens kijken naar een vakantiepark of idd een Landalpark. Is meestal iets wat we hooguit een weekje doen ipv tijdens de zomervakantie, maar misschien zit er wel iets heel tof tussen :)

Vandaag gingen we kanoën op de Lot en was het een lekkere dag ook qua weer. Deed de gemoederen gelijk goed en vrouwlief gaf aan dat op deze manier de Jura toch wel heel lekker kan zijn. Maar net zo onvoorspelbaar qua weer als de Dordogne dus :D
We hebben deze vakantie wel de 'pech' dat we in Grezels zitten wat een omgeving is waar met kinderen gewoon minder te doen is. Hele leuke meertjes gevonden, daar vermaakten we ons in de Ardèche elke dag wel met de kinderen, maar daarvoor is het weer op dit moment gewoon echt te slecht.

Oftewel, wijze les voor ons, voortaan beter letten op activiteiten in de omgeving. Als het weer dan tegenvalt, kan je er in ieder geval nog wel op uit.

Heel veel plezier alvast in de Jura @Loj! Als je daar op een leuke camping staat, hoor ik het graag ;)
pi_218332298
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 16:56 schreef Schanu het volgende:
Brigerbad is inderdaad Oostenrijk, de camping zelf was echt niet gek duur dus voor Oostenrijkse begrippen viel mij dat reuze mee :')

Ik ga eens kijken naar een vakantiepark of idd een Landalpark. Is meestal iets wat we hooguit een weekje doen ipv tijdens de zomervakantie, maar misschien zit er wel iets heel tof tussen :)

Vandaag gingen we kanoën op de Lot en was het een lekkere dag ook qua weer. Deed de gemoederen gelijk goed en vrouwlief gaf aan dat op deze manier de Jura toch wel heel lekker kan zijn. Maar net zo onvoorspelbaar qua weer als de Dordogne dus :D
We hebben deze vakantie wel de 'pech' dat we in Grezels zitten wat een omgeving is waar met kinderen gewoon minder te doen is. Hele leuke meertjes gevonden, daar vermaakten we ons in de Ardèche elke dag wel met de kinderen, maar daarvoor is het weer op dit moment gewoon echt te slecht.

Oftewel, wijze les voor ons, voortaan beter letten op activiteiten in de omgeving. Als het weer dan tegenvalt, kan je er in ieder geval nog wel op uit.

Heel veel plezier alvast in de Jura @:Loj! Als je daar op een leuke camping staat, hoor ik het graag ;)
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.
Wij zitten iets noordelijker en hebben inmiddels 13 routes gewandeld. Het gaat door natuur, of dorpjes, of stadjes, maar we kwamen ook bij een mijn terecht.
pi_218332761
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 19:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Als je in de Dordogne bent en het niet meer weet, kan je de app Terra Aventura downloaden. Dat zijn allemaal speurtochten (van 0,5km tot 10km) waarbij kinderen vragen moeten beantwoorden over de omgeving. Aan het einde krijg je (als je alles goed hebt), coördinaten van waar de cache te vinden is. Op die plek vind je een boekje waar je je naam kunt achterlaten en een speldje van het thema van die route.
Wij zitten iets noordelijker en hebben inmiddels 13 routes gewandeld. Het gaat door natuur, of dorpjes, of stadjes, maar we kwamen ook bij een mijn terecht.
Wat een leuke tip, dankjewel O+ enige probleem is dat mijn meiden niet bepaald van wandelen houden ;( en de dichtstbijzijnde route vanaf ons vakantiehuisje is 40 km van ons vandaan. Maar ik ga hem zeker in de gaten houden, over een week gaan we naar een camping in de Bretagne dus misschien zit er dan wel iets dichtbij en kunnen we het in ieder geval proberen :)
  maandag 28 juli 2025 @ 16:26:35 #215
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218353570
Ik heb even een paar Deense vondsten op een rijtje gezet met prima zwembad. Van gewoon leuk tot echt tof. True, ze zijn bijna allemaal wat te ver rijden. Maar toch...mocht iemand het interessant vinden:

https://www.hvidbjergstra(...)Ff2p5wBoC5MwQAvD_BwE

https://firstcamp.dk/destinationer/hasmark-strand-fyn/camping

https://www.vacanceselect(...)&duration=7&adults=2

https://www.hennestrandre(...)03ad1753712720f5bcbe

Wij gaan even bedenken of we twee dagen willen rijden of toch naar Frankrijk gaan volgend jaar.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:17:01 #216
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_218354492
@Tink89 bijna heel Denemarken is toch wel in 1 dag aan te rijden? Wij wonen in midden Brabant, en zijn de afgelopen jaren steeds in 1 keer naar Fredrikshavn (Noord-Denemarken) en dit jaar naar Kopenhagen gereden. Vertrek om 5 uur/half 6, aankomst steeds rond 5 uur (vorig jaar zelfs 4), met genoeg pauzes tussendoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')