abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:35:36 #126
236264 crew  capricia
pi_221597603
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:34 schreef Mathijz het volgende:
Volgende week voor het eerst naar Molke met kinds 3,5 jaar en 12 weken. Na het gemak van huisjes nu voor het eerst glamperen.
Beetje okay weer in het vooruitzicht?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:40:59 #127
236264 crew  capricia
pi_221597623
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:08 schreef laziness het volgende:

[..]
Tja niet iedereen wil dat hè, men bezit een kampeermiddel.

Wij zijn net een week weer in Oostenrijk geweest met zonsverduistering op de berg. Ik vind voor een weekje in de zomer of met wintersport juist een hotel met verwöhnpension echt top.
Jarenlang de caravan als tweede huis op Het Grote Bos in Doorn/Zeist neergezet. Van voorjaar tot herfstvakantie. Kostte ook niet zoveel, zo'n seizoensplaats. En lekker ieder weekend en vakantie de mogelijkheid om de gaan. Super fijne tijden gehad. Toen dochter nog onder de 12 was.

En alsnog in de zomervakantie gewoon lekker weg. En een mooi appartement of hotel ergens boeken.

Maar mijn puber wil geen caravan meer. Helaas.
Die tijden zijn voorbij.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:43:43 #128
42184 crew  DaMart
pi_221597631
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:43 schreef capricia het volgende:
Zijn er geen mensen geïnteresseerd in Oostenrijk?
Wij vinden dat echt geweldig.
Ja hoor. Deze zomer nog twee weken geweest in een appartementenhuis dat door Nederlanders wordt gerund. Ja, je hoorde af en toe de kinderen in het appartement boven ons rondrennen, maar de benedenburen hebben die van ons vast ook wel eens gehoord.

Maar er was een speeltuin bij het appartement en een speelkamer binnen en het buitenzwembad was 5 minuten lopen (erg welkom met de temperaturen daar toen wij er waren). En de eerste week waren er 10 gezinnen, waarvan 9 Nederlands, dus ook wat fijner voor de kinderen om contact te leggen met leeftijdsgenootjes.

We kregen ook een kaart waarmee je gratis toegang of korting kreeg voor bepaalde liften en bezienswaardigheden en het OV was daarmee gratis. Helaas viel de lift naar het Triasic Park niet onder de gratis liften, want die was best prijzig voor vier personen :X.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_221597638
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:11 schreef exode het volgende:

[..]
Dat was bij ons niet hoor, genoeg Nederlanders, Duitsers en Engelsen maar wel een stuk rustiger en goedkoper. De kleine attracties zijn wat eerder gesloten.

Ik vind het heerlijk om dus in augustus te gaan en niet op de topdrukte in juli.
Voor mij is het echt al jaren geleden. Ik denk dat ze nu ook beter ingespeeld zijn op toeristen uit andere landen.
  maandag 17 augustus 2026 @ 21:46:24 #130
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221597644
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:34 schreef Mathijz het volgende:
Volgende week voor het eerst naar Molke met kinds 3,5 jaar en 12 weken. Na het gemak van huisjes nu voor het eerst glamperen.
Ik was er een paar weken terug omdat ik met puber daar een bootje gehuurd had om op de Regge te varen en ik vond het park er super sfeervol uitzien. Puur op basis daarvan zou ik het aanraden. Hele relaxte, natuurlijke vibe tov de bekende ketens.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 21:52:52 #131
236264 crew  capricia
pi_221597675
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:43 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ja hoor. Deze zomer nog twee weken geweest in een appartementenhuis dat door Nederlanders wordt gerund. Ja, je hoorde af en toe de kinderen in het appartement boven ons rondrennen, maar de benedenburen hebben die van ons vast ook wel eens gehoord.

Maar er was een speeltuin bij het appartement en een speelkamer binnen en het buitenzwembad was 5 minuten lopen (erg welkom met de temperaturen daar toen wij er waren). En de eerste week waren er 10 gezinnen, waarvan 9 Nederlands, dus ook wat fijner voor de kinderen om contact te leggen met leeftijdsgenootjes.

We kregen ook een kaart waarmee je gratis toegang of korting kreeg voor bepaalde liften en bezienswaardigheden en het OV was daarmee gratis. Helaas viel de lift naar het Triasic Park niet onder de gratis liften, want die was best prijzig voor vier personen :X.
Triassic park bij Waidring, toevallig?
Daar zitten wij ook naar te kijken. Is wel onderdeel van de Kitzbüheler Alpen Sommer Card (die gezinsprijzen hebben), maar niet van de gratis lifttkaart die wij hebben. :D

Even goed plannen met de mooie dagen die er nog komen en wat we nog meer willen. :D
Voor mij voornamelijk dat je fiets gratis mee naar boven mag (dat is wel vaker). En dat je over de bergkam helemaal naar Duitsland kunt fietsen. Vind ik zo schitterend.

Maar de warmte is voorbij en nu veel regen. Al is het voornamelijk snachts.

---
Dat is overigens wel een ding in oostenrijk. Dat je goed moet uitzoeken welke liftkaarten er inbegrepen zijn, bij je onderkomen en gebied. En wat je wil, qua bergbanen.
Er zijn gebieden (zoals Saalbach Hinterglemm bijv) waarbij in je kaart ook de kabelbanen zit. En bepaalde bike parks. Etc.
Dat kan wel veel geld schelen. Als je graag vaak omhoog gaat.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 17-08-2026 22:04:49 ]
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 22:04:02 #132
42184 crew  DaMart
pi_221597737
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 21:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Triassic park bij Waidring, toevallig?
Daar zitten wij ook naar te kijken. Is wel onderdeel van de Kitzbüheler Alpen Sommer Card (die gezinsprijzen hebben), maar niet van de gratis lifttkaart die wij hebben. :D

Even goed plannen met de mooie dagen die er nog komen en wat we nog meer willen. :D
Voor mij voornamelijk dat je fiets gratis mee naar boven mag (dat is wel vaker). En dat je over de bergkam helemaal naar Duitsland kunt fietsen. Vind ik zo schitterend.

Maar de warmte is voorbij en nu veel regen. Al is het voornamelijk snachts.
Ja, die :Y.

Wij zijn er op een dag geweest dat het in het dal ruim 32 graden was. Op de berg was het ook nog 27 graden, maar er waren wel schaduwplekken en verschillende waterspeelplaatsen.
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 22:07:36 #133
236264 crew  capricia
pi_221597756
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:04 schreef DaMart het volgende:

[..]
Ja, die :Y.

Wij zijn er op een dag geweest dat het in het dal ruim 32 graden was. Op de berg was het ook nog 27 graden, maar er waren wel schaduwplekken en verschillende waterspeelplaatsen.
Ja. Dat is mijn ervaring ook.

Echt heel warm geweest in de dalen. Maar dan ga je omhoog op zo'n berg en dan is het er een stuk beter. En heel veel waterspeeltuinen met schaduw.

En vaak kun je gewoon naar het buitenzwembad in je dorp/plaats lopen. En dat is ook gewoon prachtig. Zwemmen tussen die bergen. O+
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')