Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.quote:Op woensdag 23 juli 2025 09:11 schreef Tink89 het volgende:
Wij zijn traditiegetrouw op vakantie aan het nadenken over volgend jaar. Het wordt Frankrijk of Denemarken, maar we kunnen niet kiezen.
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:33 schreef Donna het volgende:
Wij waren vorige week kamperen in een ingerichte tent in Overijssel. Camping de Klimberg.
Het was echt fantastisch. Volgend jaar gaan we weer denk ik.
Mijn eerste echte vakantie en de eerste vakantie met de kinderen is super goed bevallen.
Het was vorige week sowieso nog best wel rustig. We hebben een handjevol pubers gezien (maar misschien verbleef de rest wel op een ander stuk want er waren wel puberactiviteiten) en een stuk of 12 kinderen onder de 10 die we elke ochtend weer zagen bij het dansen voor jonge kinderen. Ik was zelf met jonge kinderen (van 4 en 7) en zij vonden het dansen en knutselen 's ochtends echt super leuk. In de middag vaak activiteiten voor het hele gezin, maar op de bingo na hebben we daaraan niet meegedaan, want dan waren we weg. Het zag er wel allemaal leuk uit op de agenda iig.quote:Op woensdag 23 juli 2025 11:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Hoe was de samenstelling? Allemaal leeftijden door elkaar heen? Hoe was de animatie?
Ik ga namelijk voor de tweede keer met mijn dochter naar de zandstuve, maar de prijzen van de klimberg zijn veel schappelijker.
Ik ga binnenkort iig ook langs https://www.molke.nl/. Kijken hoe de sfeer daar is. De klimberg zet ik nu ook wel op het lijstje om te bezoeken.
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Ardeche en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Als je in de omgeving Sarlat zit is bijna alles qua op een half uur tot 1 uur rijden dus ook ideaal met kleine kinderen. Wij gaan volgende week weer.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind Frankrijk, en dan met name de Dordogne, echt heerlijk.
Het weer is er vaak wat stabieler, dus minder enorme hittegolven of stromende regens en stormen, maar gewoon lekker steady tussen 25-33 graden. En er is zoveel leuks te doen: heel veel kastelen om te bezoeken, leuke plaatsjes met markten, grotten, prehistorische sites om te bezoeken, prachtige natuur, mooie riviertjes om te zwemmen maar ook te kanoën. En er zijn echt heel veel campings, dus vast iets goeds te vinden.
Wij ookquote:Op woensdag 23 juli 2025 13:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ben ik het helemaal mee eens! Ik vind de Dordogne echt perfect. Wel toeristisch maar niet zo massaal zoals de Vendée en je hoeft niet over de drukke route de soleil. Wij gaan volgende week weer.
Jura staart wel bekend om instabiel weer. Wij zitten in Parijs af en toe wat druppels maar ook de zon gezien terwijl de voorspellingen dramatisch waren. Toen wij van huis gingen eerst naar de loire en dan door naar Parijs was de voorspelling 14 dagen rond de 30 graden. Tja het sloeg wel ineens om. Dus wellicht voor jullie ook nog naar de goede kant.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft
Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.
Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
Ik ben wel vaker in de Dordogne geweest, maar herken het beeldquote:Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Wij zitten nu in de Dordogne maar het weer is er op dit moment vreselijk wisselvallig helaas. Gisteren vanaf 4 uur was het eerste moment dat het niet bewolkt was en zoals vandaag de hele dag nonstop harde regen. Hopelijk trekt het nog bij, maar de voorspellingen voor deze week waren vorige week ook nog veelbelovend en werden elke dag verder naar beneden bijgesteld. Dus we houden er maar rekening mee dat het misschien wel zo blijft
Vorig jaar zaten we in de Ardeche en daar was het qua hitte bijna niet uit te houden. 8 jaar geleden zate we in de Montpellier en toen was het ook echt bloedheet in de zomer. In diezelfde regio zaten we 2 jaar terug opnieuw tijdens de herfstvakantie en dat was echt perfect qua weer.
Wij overwegen volgend jaar om naar de Jura te gaan in Frankrijk. Dat zou in 1 keer te rijden moeten zijn en de omgeving lijkt ons daar ook heel mooi.
Wij hebben een keer een week slecht weer gehad, maar dat was in de meivakantie die begon in april. Natuurlijk is het er ook wel eens minder goed en hebben we wel eens een sortbui gehad, maar geen overstromingen. En wel warm, maar geen 43 graden.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:15 schreef Schanu het volgende:
Henne strand vermoed ik.quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Als het Frankrijk wordt, wordt het 'les alicourts' omdat dat vanuit ons in één dag te rijden heeft, alle voorzieningen heeft en het er gezellig is volgens m'n broer.
Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
Hejlsminde Strand Camping misschien?quote:Op donderdag 24 juli 2025 08:45 schreef Tink89 het volgende:
Denemarken zijn we hier gisteren door Denen op de camping getipt over een camping in het zuiden aan het strand waar iig de voorzieningen goed zijn en die zich richten op kinderen. Ik kan alleen niet meer bedenken hoe hij heet. Iets met een H aan het begin en dan -strand aan het einde. Ik zoek nog effe door.
Wat voor iets zoek je?quote:Op donderdag 24 juli 2025 16:01 schreef exode het volgende:
wellicht dat we een paar dagen eerder richting Denemarken willen, maar kan nog niet echt iets vinden wat aan onze wensen voldoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |