abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:51:31 #276
236264 crew  capricia
pi_216440690
En als je kind het interessant vindt, kun je dat proces van de Hoogovens verder onderzoeken. Bijv bij de mijnen.
https://www.zollverein.de/zollverein-unesco-world-heritage-site/
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:55:58 #277
236264 crew  capricia
pi_216440737
En in Essen kun je een oude cokesfabriek bezoeken:
https://www.industriecultuur.be/cokesfabrieken/kokerei-zollverein
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 18:58:48 #278
236264 crew  capricia
pi_216440775
(ik krijg posts niet geëdit/aangevuld, dat geeft een error. Dus maar 3 posts van gemaakt)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216441009
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:12 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand ideeën/tips voor een lang weekend (max. 2 nachten) ivm gunstig vallende studiedagen? Ergens waar leuke activiteiten zijn voor een kind van 7,5 jaar (en zijn ouders uiteraard :+ ). Mag in Nederland, maar ook vlak over de grens in Duitsland of België. We willen max. 3 uurtjes rijden vanuit het midden van het land.
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.
pi_216441764
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 19:20 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
In welk seizoen? Ik vind het Zilvermeer in Mol geweldig voor een lang weekend. Of Irrland en omgeving.
Voor eerste weekend van februari :D. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.

@capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
  Moderator zondag 26 januari 2025 @ 20:10:28 #281
236264 crew  capricia
pi_216441826
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Voor eerste weekend van februari :D. Dank voor je tips, ik ga straks even kijken.

@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Als je een weekend gaat met de auto, die drie sites zijn goed te doen in één weekend. Het is het proces van staal-maken wat je dan volgt. Van de mijnen, naar de cokesfabriek naar de Hoogovens.

Landschaftspark Duisburg Nord is echt waanzinnig. Omdat er altijd veel te doen is qua klimmen en klauteren en ontdekken. Maar ook voor volwassenen zeer interessant. Horeca is daar ook aanwezig.
En mocht je goed weer hebben: vaak is er ook savonds van alles te doen.
Het is wel voornamelijk buiten. Dus hopelijk geen regen.

Veel plezier in elk geval!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_216442208
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 20:05 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

@:capricia, heel erg bedankt voor al je tips. Landschaftspark Duisburg ziet er erg gaaf uit. Je andere tips ga ik ook bekijken.
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tips :')
pi_216443247
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 20:38 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ah, dan heb je echt helemaal niets aan mijn tips :')
Maar wellicht wel voor andere keer, als het weer beter wordt!
pi_216443769
Tolstoi, HEMA heeft nu centerparcsvouchers voor 3 dagen/ 2 nachten, wellicht hebben zij iets geschikts? Check wel even goed of er beschikbaarheid is voor je koopt. Mijn kinderen vinden centerparcs vanwege de zwembaden en indoor speeltuinen geweldig, zeker in de winter. Een aantal parken ligt naast het bos voor een winterse wandeling. En ik vind zelf de open haard altijd wel wat hebben. Erperheide vonden mijn kinderen het leukste met slecht weer. Alleen Limburgse Peel en Parc Sandur moet je vermijden met kinderen. (En check of de reguliere prijzen niet goedkoper zijn, zo kort van tevoren, evt icm ING korting).
  maandag 27 januari 2025 @ 10:30:55 #285
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216447439
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 22:21 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoi, HEMA heeft nu centerparcsvouchers voor 3 dagen/ 2 nachten, wellicht hebben zij iets geschikts? Check wel even goed of er beschikbaarheid is voor je koopt. Mijn kinderen vinden centerparcs vanwege de zwembaden en indoor speeltuinen geweldig, zeker in de winter. Een aantal parken ligt naast het bos voor een winterse wandeling. En ik vind zelf de open haard altijd wel wat hebben. Erperheide vonden mijn kinderen het leukste met slecht weer. Alleen Limburgse Peel en Parc Sandur moet je vermijden met kinderen. (En check of de reguliere prijzen niet goedkoper zijn, zo kort van tevoren, evt icm ING korting).
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216448682
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Waarom zou je Limburgse Peel vermijden met kinderen? Die vonden wij echt prima.
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.

Maar jouw kinderen hebben ook nog niet de ‘100x van de wildwaterbaan’-leeftijd.
pi_216450483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2025 22:21 schreef Mariposas het volgende:
Heeft iemand een tip voor een camping in Zuid-Frankrijk die rustig in de avond is? Dus geen muziek van animatie tot 23:00? Lijkt wel onmogelijk te zijn, zelfs bij Huttopia campings niet.
Ik ben eigenlijk al te laat met boeken want veel zit al vol. :{
Twee jaar geleden hier geweest: https://www.camping-eurosol.com/nl/. Wel animatie, paar keer in de week wat muziek, maar geen gekkigheid. Zeker niet om 23:00uur nog. Voor mij wat te rustig (ik houd wél van reuring en lawaai) en teveel Nederlanders (vrijwel alleen maar); er waren frikandellen te koop ook.
Disclaimer: inmiddels ruim twee jaar geleden, dus ik weet het ook niet heel zeker meer allemaal. Bovendien zaten wij in een huisje achter op de camping, waar sowieso amper wat te horen was.

En de zee daar, gruwelijk _O_
  dinsdag 28 januari 2025 @ 08:09:33 #288
319308 Tink89
To live is to dance
pi_216456561
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 12:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Omdat ze geen echt centerparcs zwembad hebben. Het zwembad is de reden om voor centerparcs te kiezen, anders kun je beter voor Landal kiezen.

Maar jouw kinderen hebben ook nog niet de ‘100x van de wildwaterbaan’-leeftijd.
Da's waar, er is geen wildwaterbaan. Maar wel een golfslagbad en een kinderbad en glijbanen enzo. Voor mijn kinderen genoeg. Is idd ongetwijfeld leeftijdsgebonden :) En het is ook wel een goedkoper park dan de luxere zwembaden. Vossemeren is bijv echt peperduur.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_216508480
Iemand ergens iets van kortingsacties voor het Efteling hotel (het reguliere, niet het nieuwe) of Bosrijk gezien?
pi_216662225
Iemand ervaring met Landal Sonnenberg? :s)
pi_216689880
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2025 11:37 schreef eponine het volgende:
Iemand ervaring met Landal Sonnenberg? :s)
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzo ;)

Geen idee hoe het tegenwoordig is, toevallig hebben wij net een weekje geboekt :)
pi_216690667
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 08:52 schreef Loj het volgende:

[..]
Als tiener vond ik Sonnenberg super tof… we gingen ‘s avonds met het animatie team kampvuur maken enzo ;)

Geen idee hoe het tegenwoordig is, toevallig hebben wij net een weekje geboekt :)
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.
  zaterdag 15 februari 2025 @ 20:52:44 #293
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_216693902
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.
pi_216695234
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 18:48 schreef eponine het volgende:

[..]
Wij gaan ook een weekje (in de zomervakantie), ben erg benieuwd.
Wij ook in de zomer ;)
pi_216695416
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Iemand tips voor een all inclusive vliegvakantie met 2 kinderen van 1 en 3 jaar half mei? Zat te kijken voor bv Mallorca, lijkt mij nog prima te doen qua vliegtijd. Tips voor een goed resort daar zijn welkom.

Geen Mallorca, maar wellicht wel een andere tip. Wij zijn afgelopen juni naar Keflonia (noorden van Griekenland) geweest. Iets meer dan 3 uur vliegen. Wij zaten in het Appolonion resort met onze dochter van 2. Beviel heel erg goed.
pi_216695564
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 22:06 schreef Loj het volgende:

[..]
Wij ook in de zomer ;)
Leuk! Wij gaan in de tweede vakantieweek van regio midden. Zou wel heel toevallig zijn als jullie dan ook gaan :D
pi_216698669
Wij zijn in 2023 naar landal sonnenberg geweest. Dat park zal altijd bijzonder zijn voor ons want op de eerste dag van de vakantie heeft mijn jongste haar eerste stapjes gezet O+
Mijn kinderen waren toen 3,5 en bijna 1,5. We zijn ongeveer elke dag wel in de binnenspeeltuin geweest. Ze serveren er wijn en halve liters B:)B
En we hadden een perfect gelegen huisje met een airtrampoline net achter het huisje.
Je kan heel mooi wandelen in de omgeving maar voor ons was het daar net te heet voor. Bij heel warm weer is het vlakbij gelegen panoramabad een aanrader. Een toffe uitstap is in Leiwen de boot nemen naar bernkastel-kues, even rondlopen en met de boot terug. Dat hielden zelfs mijn drukke kinderen vol.
En Trier uiteraard.
Er is enorm veel wijn te krijgen in de omgeving. Wij hebben goede ervaring met de mensen van Spieles-fuchs in Leiwen zelf. Superlief koppel, lekkere Riesling.
Eten op het park was ok maar niet heel speciaal. Maar ik kook tijdens zo'n vakantie meestal zelf.
Al met al topvakantie. Ik zou nog wel een keer teruggaan.
pi_216700354
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2025 20:52 schreef Schild het volgende:
Wij zijn toen we jonge kinderen hadden twee keer naar Menorca gegaan, naar Royal Son Bou. Erg fijn resort ingesteld op jonge kinderen met ook gratis korte kinderopvang (ook tijdens het eten) zodat je een uurtje rustig aan het zwembad kunt liggen, allerlei activiteiten voor kinderen en veel variatie qua eten. Strand ligt er naast. Als ze 5-persoonskamers hadden gehad zonder slapen in de woonkamer waren we zeker nog vaker terug gegaan.
pi_216752132
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
pi_216752572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2025 20:16 schreef FlyingFish het volgende:
Iemand tips voor overdekte uitjes in de buurt van Hof van Saksen (in de buurt van Assen) voor kinderen van 7 en 9? Zwembad en indoor speeltuin zitten al op het park, dus dat niet.
Zoo Bizar in Orvelte en IJsboerderij de Drentse Koe in Ruinerwold poppen bij mij op.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')