Je bent absoluut niet verplicht om verders van die bus gebruik te maken hè. Het is een extra service. Als jij met de underground wil, is dat ook prima.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:56 schreef mousemicky het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik de opties bus en auto niet eens overwogen voor de te plannen trip naar Londen. Auto valt af i.v.m. alleen moeten rijden (nou ja, met zoon, maar die heeft met z'n 12 jaar nog geen rijbewijs), en het feit dat mijn auto een gammele ford ka is, die ik niet genoeg vertrouw voor een buitenlandtrip.
De bus duurt me te lang, is me te oncomfortabel en herinnert me te veel aan de low budget vakanties die ik deed toen ik voor het eerst zonder ouders op vakantie mocht. Maar goed, de trip die een paar posts hierboven werd beschreven (met bus en hotel en excursies, alles georganiseerd) past ook absoluut niet bij mij. Ik wil de vrijheid hebben om mijn plan 10 min van tevoren te wijzigen bij wijze van spreken, en zoonlief verheugt zich nu al op de underground (mind the gap).
Westelijke cruise:quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:04 schreef laziness het volgende:
De westkant van de middellandse zee is toch Spanje?
Ah zo. Ik zou dat zelf weer heel anders beschrijven, grappig is dat.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Westelijke cruise:
[ afbeelding ]
Al deden wij er nog Rome bij. Het Colosseum.
De oostkant is meer Griekenland en Turkije enzo.
(Ff koken, komt zo een uitgebreid antwoord als je wil)quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah zo. Ik zou dat zelf weer heel anders beschrijven, grappig is dat.
Heb je echt genoeg tijd om wat te zien? Voor je de boot af bent, in de stad en weer op tijd terug bij de boot?
Ik moet er niet aan denken omdat ik slecht ben in de controle uit handen geven. Dat is mijn gebrekquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:07 schreef mousemicky het volgende:
Ik hou gewoon absoluut niet van georganiseerde reizen... Met z'n allen in een bus met een reisleider of op een cruiseschip waar ik niet altijd vanaf kan zijn voor mij een soort horrorscenario.
De helft van de lol is het puzzelen om een zo leuk mogelijke reis samen te stellen helemaal naar mijn eigen zin.
Maar ik begrijp ook prima dat het voor anderen juist heel fijn is als alles geregeld wordt. Ieder zo z'n voorkeur
Okay. Hier ben ik weer.quote:Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah zo. Ik zou dat zelf weer heel anders beschrijven, grappig is dat.
Heb je echt genoeg tijd om wat te zien? Voor je de boot af bent, in de stad en weer op tijd terug bij de boot?
Ja. Dat snap ik.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:21 schreef miss_sly het volgende:
Voor mij is het niet per se een kwestie van controle houden, maar vooral dat wij graag flexibel zijn. We willen 's ochtends kunnen beslissen wat we die ochtend gaan doen en dan alsnog toch ergens anders uitkomen. Als we op vakantie zijn, dan moeten er vooral zo weinig mogelijk dingen moeten. En rekening houden met anderen dan ons kleine gezin is al helemaal niet de bedoeling
Klopt hoor, helemaal vrij kan gewoon niet. Maar we proberen om niet alles vol te plannen. In New York hadden we niets van tevoren geregeld, trouwens. Gewoon daar ter plekke bedacht wat we wilden doen en indien nodig online regelen. Dat is echt een voordeel van tegenwoordig, dat zoveel online kan.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat snap ik.
Maar er zijn reizen waarbij je echt van te voren dingen wil vastleggen. En dan bedoel ik niet alleen de vlucht of je onderkomen ofzo.
Zo hebben wij, voordat we ons kind hadden, redelijk veel in Afrika gereisd. En Tanzania/Kenia, en ook Namibië naar de Victoria watervallen, doe je niet zomaar op de bonnefooi. Overland truck, reserveringen van parken, inkopen van eten, het is allemaal anders dan hier. Dan wil je ook echt specifieke parken en gebieden en steden bezoeken. En rekening houden met malaria-gebieden en seizoenen.
Ik zou graag dit soort reizen (op termijn wanneer de interesse daar is) ook met mijn dochter doen. En dan wordt dat gewoon een groepsreis. Waar je ook vrijheid hebt, maar wel een stuk meer beperkt dan als je zelf naar Parijs rijdt voor een weekendje.
Het is net wat je zoekt.
En het liefst doe ik alles. Maar dat gaat niet.![]()
Zijn jullie in New York geweest? Daar staat me iets van bij, maar ik kan me vergissen.
Heb je daar alles zelf voor geregeld? Of heb je daar ook iets van een gids/rondleiding gedaan? Je hebt vaak zo beperkt tijd en je wil zoveel zien en doen.
Achteraf in Londen had ik graag nog een theatervoorstelling gedaan. Maar niet op tijd kaartjes gereserveerd. En ook niet het betreffende verhaal, bijv Macbeth, met mijn dochter doorgenomen. Ik zou graag terug gaan voor een theaterreis. Dat de hele trip in het teken staat van die voorstelling. En dat kan ook Harry Potter zijn.
Die link die je gaf, had ik ook. Maar het was al vol op de dagen dat wij er waren.
Dat soort dingen moet je (als je in de vakanties reist) gewoon echt van te voren vastleggen.
Dus helemaal vrijheid blijheid is het nooit. Het is maar net wat je uit die paar dagen wil halen.
Er is zo veel moois om je kind te laten zien op deze wereld. Ik ben altijd heel blij in Europa te wonen. Al die cultuur en oudheden.![]()
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.quote:Op dinsdag 5 november 2024 21:59 schreef Kyara het volgende:
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
Mijn collega heeft dat gedaan. Met zijn gezin met twee dochters naar Jordanie. Hij was er erg over te spreken. Andere jongeren in de groep waar de meiden wat contact mee hadden enzo. Was een aanrader, zei hij.quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.
Heb jij wel eens een Djoser family reis gedaan? Dus zo'n reis met kinderen?
Ik ben zeer geïnteresseerd.
Nee, helaas niet. Mijn man wil niet vliegen en de middelste wil überhaupt niet op vakantie.quote:Op dinsdag 5 november 2024 23:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.
Heb jij wel eens een Djoser family reis gedaan? Dus zo'n reis met kinderen?
Ik ben zeer geïnteresseerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |