abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215484975
Hoe is het in de trein in de tunnel? B kan reisziek worden en je kan natuurlijk niet naar buiten kijken. Boot is ook geen optie, wij vonden de veel stabielere ferry naar Gothenburg al de grens zeg maar.

Ik ben al zo lang niet in Londen geweest, van 2 a 3 keer per jaar naar 4 jaar helemaal niet.

Ik zou het de volgende x graag combineren met Brighton. 1 x met vriendinnen geweest en dat vond ik een erg leuke en kindvriendelijke stad.
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:47:16 #177
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215485004
Ik vond het prima te doen Exode. Ben zelf (in de auto) ook snel wagenziek. Ik vond de tunnel sowieso veel korter dan verwacht.

Beetje vergelijkbaar met een metro maar dan zonder het heen en weer geschud (en zonder stops).
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 17:50:50 #178
236264 crew  capricia
pi_215485042
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:56 schreef mousemicky het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik de opties bus en auto niet eens overwogen voor de te plannen trip naar Londen. Auto valt af i.v.m. alleen moeten rijden (nou ja, met zoon, maar die heeft met z'n 12 jaar nog geen rijbewijs ;)), en het feit dat mijn auto een gammele ford ka is, die ik niet genoeg vertrouw voor een buitenlandtrip.

De bus duurt me te lang, is me te oncomfortabel en herinnert me te veel aan de low budget vakanties die ik deed toen ik voor het eerst zonder ouders op vakantie mocht. Maar goed, de trip die een paar posts hierboven werd beschreven (met bus en hotel en excursies, alles georganiseerd) past ook absoluut niet bij mij. Ik wil de vrijheid hebben om mijn plan 10 min van tevoren te wijzigen bij wijze van spreken, en zoonlief verheugt zich nu al op de underground (mind the gap).
Je bent absoluut niet verplicht om verders van die bus gebruik te maken hè. Het is een extra service. Als jij met de underground wil, is dat ook prima. :D Genoeg mensen deden dat zo, en die zagen we enkel op de heen en de terug reis.
Die excursies zijn namelijk extra. En wij wilden dat graag.

De bus zelf is super aangenaam. Ruime stoelen, wifi, usb opladen, veel ruimte, barretje met een Nespresso apparaat.
Het is gewoon zo'n grote touringcar met maximaal 30 mensen er in. Dus ik zat al snel lekker alleen, naar wat podcasts te luisteren. :D

Dan krijg je onderweg wat info. Over hoe lang de reis duurt, hoe het aan boord gaan bij de boot werkt etc.
Ik was gewoon aangenaam verrast. En dat voor die prijs. _O- ik had het niet zo leuk verwacht. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 05-11-2024 17:57:29 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 18:01:51 #179
236264 crew  capricia
pi_215485148
Zo had ik afgelopen meivakantie samen met dochter van 12 een outletdeal geboekt voor een cruise vanaf Barcelona voor een week. De westkant van de Middellandse zee.

Dat is me ook zo bevallen. Omdat je verwachtingen laag zijn. En dat was zo leuk. Ieder dag een nieuwe haven/stad om te verkennen, veel Italië. En zo'n cruiseschip is geweldig vermaak, juist ook voor een 12 jarige.
Koste ook belachelijk weinig.

Die goedkope deals, waar je weinig van verwacht, bevallen mij heel vaak heel erg goed. :D
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:04:54 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215485177
De westkant van de middellandse zee is toch Spanje? :P

Anyroads de trein in de tunnel is niet anders dan boven de grond vind ik.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 18:06:44 #181
236264 crew  capricia
pi_215485193
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:04 schreef laziness het volgende:
De westkant van de middellandse zee is toch Spanje?
Westelijke cruise:

Al deden wij er nog Rome bij. Het Colosseum.

De oostkant is meer Griekenland en Turkije enzo.

Uit mijn hoofd 650 per persoon, vol pension, inclusief vlucht transfer en overnachting in Barcelona.

Zat nog geen alcohol aan boord en extra excursies (die je eventueel wil boeken) bij.

Dus daar verachtte ik weinig van, voor dat geld. Maar ook dat was zo leuk. Genua is mijn favoriete stad nu. :D

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 05-11-2024 18:13:40 ]
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:12:33 #182
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215485256
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Westelijke cruise:
[ afbeelding ]
Al deden wij er nog Rome bij. Het Colosseum.

De oostkant is meer Griekenland en Turkije enzo.
Ah zo. Ik zou dat zelf weer heel anders beschrijven, grappig is dat.

Heb je echt genoeg tijd om wat te zien? Voor je de boot af bent, in de stad en weer op tijd terug bij de boot?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 18:20:04 #183
236264 crew  capricia
pi_215485323
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Heb je echt genoeg tijd om wat te zien? Voor je de boot af bent, in de stad en weer op tijd terug bij de boot?
(Ff koken, komt zo een uitgebreid antwoord als je wil)
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:07:26 #184
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_215485934
Ik hou gewoon absoluut niet van georganiseerde reizen... Met z'n allen in een bus met een reisleider of op een cruiseschip waar ik niet altijd vanaf kan zijn voor mij een soort horrorscenario.

De helft van de lol is het puzzelen om een zo leuk mogelijke reis samen te stellen helemaal naar mijn eigen zin.

Maar ik begrijp ook prima dat het voor anderen juist heel fijn is als alles geregeld wordt. Ieder zo z'n voorkeur :D
pi_215486000
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:07 schreef mousemicky het volgende:
Ik hou gewoon absoluut niet van georganiseerde reizen... Met z'n allen in een bus met een reisleider of op een cruiseschip waar ik niet altijd vanaf kan zijn voor mij een soort horrorscenario.

De helft van de lol is het puzzelen om een zo leuk mogelijke reis samen te stellen helemaal naar mijn eigen zin.

Maar ik begrijp ook prima dat het voor anderen juist heel fijn is als alles geregeld wordt. Ieder zo z'n voorkeur :D
Ik moet er niet aan denken omdat ik slecht ben in de controle uit handen geven. Dat is mijn gebrek ;)
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:15:47 #186
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_215486035
Chdck, ik ben graag in control. Liefst tot in de details.
pi_215486041
Weekend Landal Ouddorp ook alweer geboekt in januari. Cadeau voor mijn moeder. Mijn zus en ik nemen haar 1 keer per jaar een weekend mee. Waar ze maar heen wil.
Op haar leeftijd en met haar gezondheid wil ze herkenbaarheid en gemak. Dus prima. B van dan bijna 11 en neef van 21 gaan ook mee.

Blijft een fijn park als je van rust en strand houdt.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 19:21:45 #188
5428 crew  miss_sly
pi_215486136
Voor mij is het niet per se een kwestie van controle houden, maar vooral dat wij graag flexibel zijn. We willen 's ochtends kunnen beslissen wat we die ochtend gaan doen en dan alsnog toch ergens anders uitkomen. Als we op vakantie zijn, dan moeten er vooral zo weinig mogelijk dingen moeten. En rekening houden met anderen dan ons kleine gezin is al helemaal niet de bedoeling :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 19:25:16 #189
236264 crew  capricia
pi_215486182
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Okay. Hier ben ik weer. :)

Je komt in de ochtend ergens tussen 6 en 8 uur aan in een haven. Sommige havens zijn op loopafstand van de stad (Genua en Napels bijvoorbeeld).
Andere havens (bijv als je graag Rome wil bezoeken), daar heb je extra vervoer voor nodig. Rome is groot, dus je moet kiezen wat je thema gaat worden of wat je perse wil zien. Zowel extern als op het schip kun je vervoer of excursies boeken.
Cruise terminals hebben altijd gratis of voor weinig geld (denk aan 2,50) een shuttle bus naar hun stad.
Marseille is gewoon een containerhaven waar het schip aanmeert. Dus voor 2,50 heb je een bus naar de stad zelf (tenzij je andere dingen wilt zien, natuurlijk).
Napels, daar lijkt het wel alsof je midden in de stad parkeert met het schip. Alles op loopafstand. En het uitzicht om zo wakker te worden. O+
Al ga je alleen maar de stad wandelend in om daar een pizza te eten op een mooi pleintje.

En een dagje aan boord blijven met alle zwembaden en glijbanen en vertier is ook geen straf.
In Sardinië kun je ook naar de hoofdstad Cagliare wandelen, maar wij kozen voor 10 euro per persoon voor Poetto Beach. Een dagje strand.
Helaas waaide het er nogal hard. :+ Misrekening.

In de avond tussen 7 en 9 vertrekt het schip weer. Om de volgende dag ergens anders aan te komen. Er is veel live muziek, theaters, barren en ook disco aan boord. 4 a 5 restaurants etc.

Nee. Je hebt geen tijd om de plek die je bezoekt goed te verkennen. Je moet steeds keuzes maken. Het is nogal veel. Maar ik had het nog nooit gedaan. En dochter en ik vonden het schitterend. Omdat je lage verwachtingen hebt van iets wat outlet is en weinig kost (relatief dan). En dan ook nog een dagje Barcelona erbij, met al die Gaudi architectuur...het is nogal veel voor een kind die net topografie gehad heeft. _O-

Zoveel mogelijk zien en meemaken in de korte tijd die je hebt. Van oudheden en hoogtepunten van de Europese cultuur. Daarom in Londen ook het British Museum. Roofkunst is het wel. Maar anders moet je 6 landen gaan bezoeken en daar hebben ze zelfs beelden van Paaseiland en de steen van Rosetta op 1 plek.

De zomervakanties doen we anders. Maar dit soort weekjes..gewoon knallen. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 05-11-2024 19:31:27 ]
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 20:47:05 #190
236264 crew  capricia
pi_215487505
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:21 schreef miss_sly het volgende:
Voor mij is het niet per se een kwestie van controle houden, maar vooral dat wij graag flexibel zijn. We willen 's ochtends kunnen beslissen wat we die ochtend gaan doen en dan alsnog toch ergens anders uitkomen. Als we op vakantie zijn, dan moeten er vooral zo weinig mogelijk dingen moeten. En rekening houden met anderen dan ons kleine gezin is al helemaal niet de bedoeling :P
Ja. Dat snap ik.
Maar er zijn reizen waarbij je echt van te voren dingen wil vastleggen. En dan bedoel ik niet alleen de vlucht of je onderkomen ofzo.

Zo hebben wij, voordat we ons kind hadden, redelijk veel in Afrika gereisd. En Tanzania/Kenia, en ook Namibië naar de Victoria watervallen, doe je niet zomaar op de bonnefooi. Overland truck, reserveringen van parken, inkopen van eten, het is allemaal anders dan hier. Dan wil je ook echt specifieke parken en gebieden en steden bezoeken. En rekening houden met malaria-gebieden en seizoenen.

Ik zou graag dit soort reizen (op termijn wanneer de interesse daar is) ook met mijn dochter doen. En dan wordt dat gewoon een groepsreis. Waar je ook vrijheid hebt, maar wel een stuk meer beperkt dan als je zelf naar Parijs rijdt voor een weekendje.
Het is net wat je zoekt.
En het liefst doe ik alles. Maar dat gaat niet. :D

Zijn jullie in New York geweest? Daar staat me iets van bij, maar ik kan me vergissen.
Heb je daar alles zelf voor geregeld? Of heb je daar ook iets van een gids/rondleiding gedaan? Je hebt vaak zo beperkt tijd en je wil zoveel zien en doen.

Achteraf in Londen had ik graag nog een theatervoorstelling gedaan. Maar niet op tijd kaartjes gereserveerd. En ook niet het betreffende verhaal, bijv Macbeth, met mijn dochter doorgenomen. Ik zou graag terug gaan voor een theaterreis. Dat de hele trip in het teken staat van die voorstelling. En dat kan ook Harry Potter zijn.
Die link die je gaf, had ik ook. Maar het was al vol op de dagen dat wij er waren.
Dat soort dingen moet je (als je in de vakanties reist) gewoon echt van te voren vastleggen.
Dus helemaal vrijheid blijheid is het nooit. Het is maar net wat je uit die paar dagen wil halen.

Er is zo veel moois om je kind te laten zien op deze wereld. Ik ben altijd heel blij in Europa te wonen. Al die cultuur en oudheden. O+

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 05-11-2024 20:54:12 ]
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 21:01:42 #191
236264 crew  capricia
pi_215487695
Ooit een internationaal zeildiploma gehaald. En had het idee opgevat om, als dochter de Griekse oudheid gaat behandelen op school, de Odyssey te zeilen met ons gezin. Vliegtuig naar Lefkas in Griekenland in een vakantie. En voor 600 euro huur je een zeilboot en gaan.
Maar ja, mijn man vindt dat saai. Op zee.
Wil het liefst fietsen. En zeilen in mijn eentje (met dochter dan wel) vind ik minder relaxed.
Beetje schipperen is het. Die vakanties. :D
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 21:19:35 #192
5428 crew  miss_sly
pi_215487901
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 20:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat snap ik.
Maar er zijn reizen waarbij je echt van te voren dingen wil vastleggen. En dan bedoel ik niet alleen de vlucht of je onderkomen ofzo.

Zo hebben wij, voordat we ons kind hadden, redelijk veel in Afrika gereisd. En Tanzania/Kenia, en ook Namibië naar de Victoria watervallen, doe je niet zomaar op de bonnefooi. Overland truck, reserveringen van parken, inkopen van eten, het is allemaal anders dan hier. Dan wil je ook echt specifieke parken en gebieden en steden bezoeken. En rekening houden met malaria-gebieden en seizoenen.

Ik zou graag dit soort reizen (op termijn wanneer de interesse daar is) ook met mijn dochter doen. En dan wordt dat gewoon een groepsreis. Waar je ook vrijheid hebt, maar wel een stuk meer beperkt dan als je zelf naar Parijs rijdt voor een weekendje.
Het is net wat je zoekt.
En het liefst doe ik alles. Maar dat gaat niet. :D

Zijn jullie in New York geweest? Daar staat me iets van bij, maar ik kan me vergissen.
Heb je daar alles zelf voor geregeld? Of heb je daar ook iets van een gids/rondleiding gedaan? Je hebt vaak zo beperkt tijd en je wil zoveel zien en doen.

Achteraf in Londen had ik graag nog een theatervoorstelling gedaan. Maar niet op tijd kaartjes gereserveerd. En ook niet het betreffende verhaal, bijv Macbeth, met mijn dochter doorgenomen. Ik zou graag terug gaan voor een theaterreis. Dat de hele trip in het teken staat van die voorstelling. En dat kan ook Harry Potter zijn.
Die link die je gaf, had ik ook. Maar het was al vol op de dagen dat wij er waren.
Dat soort dingen moet je (als je in de vakanties reist) gewoon echt van te voren vastleggen.
Dus helemaal vrijheid blijheid is het nooit. Het is maar net wat je uit die paar dagen wil halen.

Er is zo veel moois om je kind te laten zien op deze wereld. Ik ben altijd heel blij in Europa te wonen. Al die cultuur en oudheden. O+

Klopt hoor, helemaal vrij kan gewoon niet. Maar we proberen om niet alles vol te plannen. In New York hadden we niets van tevoren geregeld, trouwens. Gewoon daar ter plekke bedacht wat we wilden doen en indien nodig online regelen. Dat is echt een voordeel van tegenwoordig, dat zoveel online kan.
Toen we de Eiffeltoren wilden beklimmen (zelf naar de tweede etage over de trap) hebben we dat wel van tevoren geboekt. En de Sixtijnse kapel in Rome ook.

Harry Potter studio hebben we zelfs eerst geregeld en daarna de rest van de reis eromheen gepland. Als je dat in de zomervakantie zou willen doen, zou ik eerst dat boeken en dan pas verder kijken hoe je er komt en weer weggaat. Wij hadden daarvoor een hotelarrangement geboekt met drie nachten. Na de eerste nacht gingen we naar de studio, na de tweede nacht met de trein naar Londen. Na de derde nacht door naar Wales

Pre-internet gingen wij trouwens samen naar Mexico en Zuid-Afrika en daar hadden we ook niets geregeld. In Zuid-Afrika een huurauto en verder alleen hotels en vluchten. Mexico met de Lonely Planet en een backpack en met de gewone bussen reizen. Heerlijk was dat O+
pi_215487970
Ik heb juist in alle reizen zonder kinderen niets vastgelegd, heerlijk. Ik leg nu meer vast dan toen.
Alleen een retourticket en autohuur regelden we vooraf.

Ik ben nog steeds op vakantie van 'we zien wel' maar ik ben in de minderheid, vooral B en verloofde willen vooraf duidelijkheid. Waar gaan we heen, hoe laat, wat moeten we meenemen, etc.

Sterker nog, komende 3 geplande (eigenlijk 4) vakantie gaan allemaal naar plekken waar we al meerdere keren geweest zijn.
  dinsdag 5 november 2024 @ 21:59:12 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_215488470
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 23:02:27 #195
236264 crew  capricia
pi_215489252
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 21:59 schreef Kyara het volgende:
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.

Heb jij wel eens een Djoser family reis gedaan? Dus zo'n reis met kinderen?

Ik ben zeer geïnteresseerd. :D
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 5 november 2024 @ 23:06:05 #196
5428 crew  miss_sly
pi_215489289
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh. Daar heb ik ook reizen mee gedaan. Naar Azië voornamelijk, maar ook Marokko. En dat was meestal gewoon prima.

Mijn collega heeft dat gedaan. Met zijn gezin met twee dochters naar Jordanie. Hij was er erg over te spreken. Andere jongeren in de groep waar de meiden wat contact mee hadden enzo. Was een aanrader, zei hij.

Als we naar Azie ofzo zouden gaan, zou ik ook een groepsreis overwegen. Maar als we naar de VS gaan bijvoorbeeld kunnen we dat prima zelf. Eventueel iets als Tioga om bepaalde zaken te regelen, maar wel zelf reizen.
pi_215491833
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 23:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Mijn man wil niet vliegen en de middelste wil überhaupt niet op vakantie.
pi_215493336
De eerste keer naar New York hadden we het hotel via zo'n veilingsite geboekt, ik moest even denken maar het was Priceline. Dus niet eens een specifiek hotel.

Ik zocht de leuke dingen en musts wel op voor de verre reizen die we maakten. Ik legde het simpeweg niet vast. 1 ding hadden we maanden vooruit wel geboekt: toegang tot de kroon van het Vrijheidsbeeld. Dat ging op inschrijving en vervolgens loting.
En wij gingen altijd in het hoogseizoen en hebben nog nooit iets misgelopen/op straat geslapen/een must niet kunnen doen.

Ik vraag me wel eens af waarom ik dat nu niet meer doe met de kinderen, maar als ik zie dat B al in de war raakt als we wat anders eten dan ik 's ochtends had gezegd, denk ik niet dat het een goed idee is.
pi_215493800
Hier afgelopen zomer naar zuid-Afrika geweest. Wel alle overnachtingen en een aantal excursies vastgelegd/bijgeboekt. Maar ook nog wel wat vrije tijd om zelf iets te boeken, of helemaal niets te doen.

Ik moet zeggen met net voor de reis een aankoop van een nieuw huis en verkoop van huidig huis en alle (financiële) rompslomp die er bij komt kijken, hebben we helaas te weinig tijd gehad/genomen om ons écht goed te verdiepen in wat nog meer te doen.
Met name voor de eerste dagen in Kaapstad was dat wel jammer en hebben we er misschien niet alles uitgehaald (we vonden Kaapstad maar saai, misschien als we beter wisten wat we wilden zien dat het daar leuker geweest was).

Maar bewust niet voor een groepsreis gekozen omdat we ook eigen keuzes willen maken in wat te doen (ondanks dat we een aantal excursies wel vast hadden liggen zijn die wel bewust (in overleg met reisbureau) gekozen). En ik wil kunnen stoppen als het nodig is (kind die reisziek kan worden (daar gelukkig geen last van gehad)) of als we dat willen.
Een keer gehad dat de oudste een bloedneus kreeg in de auto die uiteindelijk 75 minuten geduurd heeft, dan is het fijn dat je ergens hebt kunnen stoppen bij een toilet met veel toiletpapier er water en dat je niet de druk voelt dat er nog 40 man op je aan het wachten is.

(Tja en dan heb je ooit een dag dat je planning in de soep loopt, want die dag hadden we ook al 3 uur moeten wachten op een vervangende auto, waarbij we gelukkig nog wel naar een locatie konden waar wat te doen was, maar dat hoort ook wel een beetje bij het avontuur).

Maar ik kan me ook voorstellen als mensen juist graag alleen maar hoeven te gaan zitten in de bus en verder nergens aan hoeven denken tot de volgende stop.

Een cruise lijkt me ook nog wel iets om een keer te doen trouwens. Elke dag een ander plekje en in de avond entertainment aan boord.
pi_215494263
Wij regelen alles zelf, maar het wordt wel gepland. Mijn man wil graag alles vooraf reserveren en de gehele route plannen. Van mij hoefde dat reserveren pre-kinderen niet (2-persoonskamers zijn er genoeg), maar nu met kinderen is dat wel heel handig (amper aanbod van 5-persoonskamers).

Meestal plant man de route, en regel ik de hotels en bekijk wat we ter plaatse gaan doen. En dat kan ter plekke nog veranderen, we hebben meestal gewoon een lijstje met ‘dit is leuk hier’ met wat praktische info, en dan zien we wel verder. Zeker in steden werkt dat het fijnst. En het scheelt tijd als je niet ter plekke nog dingen uit hoeft te zoeken over openingstijden en bereikbaarheid.

Maar ik vond de busreis naar Londen eigenlijk best goed klinken. Dat ga ik ook overwegen om met een kind te doen in de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')