abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215532256
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 21:59 schreef Kyara het volgende:
Rondreizen vond ik pre kind ook heel fijn om georganiseerd te doen. Met drukke fulltime baan en geen puf meer om uit te zoeken. Ik vond het heel fijn om gewoon achter een reisleider aan te sjokken en toch op de mooie plekjes te komen. Juist fijn om dan de controle uit handen te geven. Wij gingen meestal met Djoser, die had de meeste vrije tijd.
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.

Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.

Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_215534331
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:40 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Heb in het verleden wel eens een georganiseerde privé-reis gedaan, naar Costa Rica. Vluchten, eigen auto, hotel/resort, en regelmatig ook eten en uitjes worden voor je geregeld, maar je kunt in principe wel gewoon doen en laten wat je wilt. Is alleen godsgruwelijk duur, zeker met kinderen.

Zijn er hier ook mensen met ervaring met verre reizen met kleine kinderen? Tot 2 jaar zijn de meeste dingen (vrijwel) gratis, maar het lijkt me nogal een uitdaging.

Vind het wel apart ook. Vliegen met een kind van 23 maanden is bijv. vaak (vrijwel) gratis, bij 24 maanden betaal je over het algemeen 90/100%.
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.

Wij zijn met baby (10/11 maanden) 3 weken naar Canada gegaan, is ons erg goed bevallen. Maar een baby die je makkelijk meeneemt in een draagzak is heel wat anders dan een peuter met een eigen wil. Ik zou eerder naar de haalbaarheid kijken dan puur naar de kosten. ¤1500 goedkoper uit zijn is super fijn, maar als je daardoor ter plekke heel veel dingen moet laten (vanwege middagslaapjes, niet toegankelijk met kinderen, geen luxe restaurants kunnen bezoeken, ‘s avonds aan je hotelkamer gekluisterd zitten) is het de vraag of de rest van de kosten wel de moeite waard gaan zijn.

Wij hebben vanaf de geboorte van de jongsten tot zij 5 jaar waren simpele vakanties binnen Europa gedaan, dat was voor hen het leukst. En dat bespaarde weer geld dat we (indirect) kunnen gebruiken voor onze huidige vakanties.
  zaterdag 9 november 2024 @ 21:46:32 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_215534697
quote:

[..]

Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelen
.
pi_215535054
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat is het verschil tussen een eigen stoel en op schoot. Bij lange vluchten is een eigen stoel het geld wel waard.

Wij zijn met baby (10/11 maanden) 3 weken naar Canada gegaan, is ons erg goed bevallen. Maar een baby die je makkelijk meeneemt in een draagzak is heel wat anders dan een peuter met een eigen wil. Ik zou eerder naar de haalbaarheid kijken dan puur naar de kosten. ¤1500 goedkoper uit zijn is super fijn, maar als je daardoor ter plekke heel veel dingen moet laten (vanwege middagslaapjes, niet toegankelijk met kinderen, geen luxe restaurants kunnen bezoeken, ‘s avonds aan je hotelkamer gekluisterd zitten) is het de vraag of de rest van de kosten wel de moeite waard gaan zijn.

Wij hebben vanaf de geboorte van de jongsten tot zij 5 jaar waren simpele vakanties binnen Europa gedaan, dat was voor hen het leukst. En dat bespaarde weer geld dat we (indirect) kunnen gebruiken voor onze huidige vakanties.
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaar :P
pi_215536106
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 22:18 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Nouja, zo’n reis als wat we toen gedaan hebben kost geloof ik pakweg 3,5k p.p.. als je dat ook voor kids mag aftikken wordt het wat minder haalbaar :P
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.

Als ik onze reis afgelopen zomer als voorbeeld neem:
- accomodatie +0,5x extra vanwege grotere kamer
- toegangstickets musea gratis
- openbaar vervoer: gratis of veel goedkoper
- toegangstickets attractie parken: ietsje goedkoper
- Eten en drinken: kindermenu's zijn meestal 25%~50% van de prijs
- walvistocht: 2/3e van de prijs
- Natuurparken: gratis

En wij hebben door kinderen mee te nemen ook best wat geld uitgespaard door de dingen die je dan niet doet en vaker simpeler te eten. Zeker als je normaal graag een barretje opzoekt 's avonds zul je daar heel wat geld op besparen, want dat zit er niet in met een kind. Een kind erbij maakt het dus wel veel duurder, maar niet net zo duur als een volwassene. Ik zou eerder zo'n 50% zeggen. En een volgend kind 40%.
pi_215536779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 23:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar kinderen zijn niet opeens 100% de prijs van een volwassene zodra ze 2 zijn. Alleen wat betreft vliegtickets, maar vrijwel alle andere dingen betaal je kindertarief voor en dat kan variëren van gratis tot 50 of 100%. Het grootste nadeel is dat je een ruimere accomodatie nodig hebt over het algemeen.

Als ik onze reis afgelopen zomer als voorbeeld neem:
- accomodatie +0,5x extra vanwege grotere kamer
- toegangstickets musea gratis
- openbaar vervoer: gratis of veel goedkoper
- toegangstickets attractie parken: ietsje goedkoper
- Eten en drinken: kindermenu's zijn meestal 25%~50% van de prijs
- walvistocht: 2/3e van de prijs
- Natuurparken: gratis

En wij hebben door kinderen mee te nemen ook best wat geld uitgespaard door de dingen die je dan niet doet en vaker simpeler te eten. Zeker als je normaal graag een barretje opzoekt 's avonds zul je daar heel wat geld op besparen, want dat zit er niet in met een kind. Een kind erbij maakt het dus wel veel duurder, maar niet net zo duur als een volwassene. Ik zou eerder zo'n 50% zeggen. En een volgend kind 40%.
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!

Ander aandachtspunt is wel ook de locatie. In die zin dat ik met kinderen toch hele andere eisen zou stellen aan voorzieningen, veiligheid en mogelijkheid tot communicatie. In een Canada of VS, zoals genoemd is dat natuurlijk prima. Maar buiten de westerse wereld een voedselvergiftiging oplopen, en niet in het Engels de weg kunnen vragen naar het afgelegen aftandse ziekenhuis op 1,5 uur rijden is met kleintjes toch minder tof dan met z’n tweetjes.
pi_215536782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 21:46 schreef Yankee het volgende:

[..]
Eind april vijf weken westkust VS met onze dochters van toen bijna vijf en een gedaan, fantastisch. Wel directe vlucht en vier stoelen
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?
  zondag 10 november 2024 @ 07:37:15 #208
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_215537065
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 02:29 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Volle pond voor die van 1 ja? Was de reis zelf an sich een beetje te doen?
Wel wat korting volgens mij, maar dat stelt niet veel voor. Terugvlucht duurde het nogal lang voordat ze in slaap vielen, maar was uiteindelijk wel te doen. Jongste had ook nog wat met andere mensen gespeeld
.
pi_215537816
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 02:28 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Goed punt wel inderdaad… hoe dan ook alsnog natuurlijk wel een rib uit je lijf maargoed. Vind het iig wel dapper en gewaagd!

Ander aandachtspunt is wel ook de locatie. In die zin dat ik met kinderen toch hele andere eisen zou stellen aan voorzieningen, veiligheid en mogelijkheid tot communicatie. In een Canada of VS, zoals genoemd is dat natuurlijk prima. Maar buiten de westerse wereld een voedselvergiftiging oplopen, en niet in het Engels de weg kunnen vragen naar het afgelegen aftandse ziekenhuis op 1,5 uur rijden is met kleintjes toch minder tof dan met z’n tweetjes.
Dat is ook zo. Het binnenland van bijv Thailand zouden we nu niet zo snel doen. En een vakantie moet vooral ook leuk zijn voor ze. Hardstikke leuk die natuurparken afgelopen zomer, maar niet perse veel leuker dan het zwembad bij het hotel.

Maar ik vind dat je ook met kinderen best voor een vakantie die vooral voor jezelf leuk is mag kiezen. Zolang er ook maar iets leuks voor de kinderen bij zit.
pi_215546027
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 10:44 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar ik vind dat je ook met kinderen best voor een vakantie die vooral voor jezelf leuk is mag kiezen. Zolang er ook maar iets leuks voor de kinderen bij zit.
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.
  maandag 11 november 2024 @ 09:05:45 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215547298
Ik heb voor de liefhebbers een centerparcs kortingscode van 50 euro. Als je wil, geef maar een gil.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 09:08:55 #212
236264 crew  capricia
pi_215547327
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 23:29 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Zeker zo’n kleintje heeft weinig nodig in die zin - kroelen, stoeien en ballen kan in elk werelddeel.
Mijn puber ook.
Een internetverbinding, laptop en telefoon.
Blijft ze zo 3 weken binnen als we de zomer in Oostenrijk doorbrengen. _O-

Maar dat willen we dus niet. Haha!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215550344
quote:

[..]

Ik ben een paar keer ver weg geweest met kleine kinderen. Wat wil je weten?

Tot nu toe:
- New York City + White Mountains met 2-jarige en 6-weekse
- Thailand, Phuket met 3-jarige en 1-jarige
- Thainland, Bangkok met 4-jarige en 2-jarige

Zelf ben ik nu aan het kijken voor zuid/oost VS, mocht iemand nog tips hebben :) ?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_215684115
quote:

[..]

Ben in de VS en op Aruba geweest met kleine kinderen. Nu Las Vegas geboekt met 'n kind van 3. Vlucht regel ik zelf wel. Hotel is het wel fijn als er wat te doen is in het hotel / resort. Zeker met kleine kinderen ga je niet de hele dag op pad.

Dochters zijn nu iets ouder, dus dan is een Kids Club ook wel fijn.

Overstappen probeer ik een beetje te voorkomen met kinderen. En ik vlieg meestal Business Class.
pi_215693630
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .

We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.

Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.

Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.

Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_215693641
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2024 00:22 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik kom hier een beetje binnen vallen in dit topic, maar mijn vriend en ik hebben zojuist onze vakantie besproken die we voor eind mei/begin jullie willen plannen .

We gaan voor een bruiloft naar Italië en willen er daarvoor twee weekjes vakantie aan vast plakken.

Nu ging het er dus om hoe we daar heen komen. Mijn vriend had al in zijn hoofd dat we met de auto gaan… en ik ben daar dus nog niet heel enthousiast over.

Daar waar we heen willen is 11 uur rijden. Ons zoontje is tegen die tijd twee jaar. Momenteel gebruiken we de auto zelden. We rijden af en toe een uurtje als we gaan wandelen en in het afgelopen jaar zijn we één keer 5 uur van Wenen naar Nürnberg gereden, maar toen was onze kleine 8 maanden en sliep nog redelijk veel.

Ik vind dat we voor die tijd minstens 2 keer een autorit van 5 uur moeten maken om te kijken hoe dat gaat. Mijn vriend gelooft dat je een kind niet aan lange autoritten kunt laten wennen.

Ik ken alleen de traumatische ervaring van onze buurvrouw. Haar 2,5 jarige kind vond de autorit van 6 uur naar Italië zo verschrikkelijk, dat ze uiteindelijk apart naar huis zijn gegaan: zij en haar dochter met het vliegtuig en haar man met de auto.
Ik zou de reis in tweeën breken. En ergens overnachten. Zuid Duitsland heeft veel kindvriendelijke adressen.
Dan kun je regelmatig pauze nemen. Voor jezelf en je zoontje.
Rijden jullie beiden?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215693820
Ja, we willen de reis ook in tweeën breken, vandaar dat ik wilde oefenen met ritjes van 5 uur; om te kijken hoe het is als we dan na twee uur rijden pauze inlassen, hoe hij reageert als hij opnieuw in het babyzitje geplaatst te worden

Als we nu af en toe een uurtje met de auto onderweg zijn, laat hij al aan het eind van dat uurtje weten dat hij uit zijn zitje wil. Dus ben benieuwd hoe het is als hij bijvoorbeeld twee keer 2,5 uur moet blijven zitten.
pi_215694044
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 01:35 schreef margaretha_01 het volgende:
Ja, we willen de reis ook in tweeën breken, vandaar dat ik wilde oefenen met ritjes van 5 uur; om te kijken hoe het is als we dan na twee uur rijden pauze inlassen, hoe hij reageert als hij opnieuw in het babyzitje geplaatst te worden

Als we nu af en toe een uurtje met de auto onderweg zijn, laat hij al aan het eind van dat uurtje weten dat hij uit zijn zitje wil. Dus ben benieuwd hoe het is als hij bijvoorbeeld twee keer 2,5 uur moet blijven zitten.
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijd :) Neem een bal mee voor de stops, of zoek vast uit bij welke afslagen je een speeltuin kunt vinden.
Misschien valt hij onderweg in slaap, dan kan je doorrijden tot hij wakker wordt.
Je kunt er ook nog voor kiezen om de tweede volwassene achterin te laten zitten, naast hem. Een stuk, of de hele rit, maar net wat nodig is.

Zet het autostoeltje vast in de woonkamer, zodat hij er zelf in kan gaan zitten. Maak er een spelletje van.
pi_215694483
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2024 06:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Waarom moet hij 2,5 uur in dat zitje? Als jullie 5 uur op een dag rijden, kan dat ook prima 5x 1 uur zijn, met daarna een stop van een kwartier of half uur. Je hebt de hele dag de tijd :)

Omdat ik het gevoel heb dat het na elke pauze moeilijker gaat worden om hem terug in zijn stoel te krijgen! :p

Dat is nu ook met de kinderwagen zo. De eerste keer erin zetten gaat relatief makkelijk, maar als we hem er dan uithalen om zelf te lopen, wil hij er daarna niet meer terug in.

Maar misschien is dat wel anders over 7 maanden! :p
pi_215694538
Of rij zo veel mogelijk ‘s nachts. Als je om 4 uur vertrekt heb je al vele kilometers gehad als hij wakker wordt. Dan kun je ergens uitgebreid ontbijten en dan eventueel na een uur nog een stop om even te spelen en dan ben je er al bijna. Dan heb je ook de hele dag nog om wat te doen, in de avond allemaal op tijd naar bed en om 4 uur weer op pad.

Wij hebben 1 keer een lange autorit gemaakt. Toen was de jongste 3, dus net wat ouder. Wij zijn toen rond 4-5 uur vertrokken, helaas had man het toch nog moeilijk met wakker blijven na een uur dus hebben we van plek gewisseld alleen werden toen de kinderen wakker toen we stopten.
Wij hebben echt lange stops gehad. Iedereen vroeg zich af hoe we er bijna 12 uur over gedaan hadden over een rit van 8 uur. We hebben in ieder geval uitgebreid ontbeten en geluncht en bijna ieder uur gestopt. Soms wat langer soms wat korter. Wat fijn was voor de kinderen.
(Heb er 1 die makkelijk wagenziek wordt dus vandaag lekker op het gemak gedaan)
pi_215694585
quote:

Mijn kinderen zitten zelden in de auto, maar trekken een lange rit echt prima. Afgelopen herfstvakantie zijn we 'even' op en neer geweest naar familie 900km verderop. De terugreis hebben we in 1 dag gedaan. Juist omdat ze het niet gewend zijn en er zoveel te zien is onderweg. Wel zorgen we voor wat extra speelgoed voor onderweg, een lekker snackje op zijn tijd en stoppen we bij tankstations waar ook een speeltuintje is zodat we een wat langere stop maken en ze hun energie kwijt kunnen.
  woensdag 27 november 2024 @ 08:49:04 #222
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215694620
Wij doen het niet, maar da's omdat mijn kinderen wagenziek zijn (iig de oudste) en langer dan 1,5 uur ofzo echt niet zo goed trekken. Slapen doen ze zelden of nooit in de auto, ook niet als we na reguliere bedtijd in het donker naar huis rijden met pyjama aan en dekentje enzo. Dus wij gaan niet verder dan een uur of 3 rijden weg en knippen dan in 2 of 3 stukken. Ligt ook wel aan het weer, waar we heen gaan (als we op vakantie gaan, zitten ze te stuiteren en is het minder vervelend dan 'gewoon' ver rijden voor iets waar ze niet heel enthousiast van worden) en of we de caravan bij ons hebben (dan duurt het nog langer, maar kunnen ze bij stops makkelijk even in de caravan spelen als het regent).

Tips: snackjes zijn prima, maar liefst dingen die niet heel vet of zoet zijn, dan zijn ze zo misselijk. Schermpjes en boekjes leiden hier onherroepelijk tot spugen, doordat ze dan te veel naar beneden kijken denk ik. Speelgoed gaat wel goed, luisterboeken en leuke muziekjes zijn ook fijn (vooral downloaden in je spotify scheelt heel veel data) en idd doorrijden zo lang ze slapen. Voor mijn dochter werkt een aftelklokje ook, maar zo oud is die van jou nog lang niet.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215694993
Is de trein een optie? De interrailkaarten zijn nu met 25% korting, te gebruiken in de komende 11 maanden.
Dan is de reis wel echt onderdeel van de vakantie.
https://www.nsinternational.com/nl/aanbiedingen/korting-interrail
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_215695104
quote:

Denk dat je vooral moet bedenken wáárom je graag met de auto wilt en of die reden opweegt tegen een lange autorit. Bijvoorbeeld omdat je zo meer spullen mee kan nemen dan in het vliegtuig. Uiteindelijk komt het sowieso wel goed, wat je ook besluit.

Wij houden van een relaxtere rit, dus inclusief overnachting. En we beschouwen de reis ook al als start van de vakantie. Rijden we vroeg weg - zo rond een uur of 4 's nachts. Dan vallen de kinderen ergens rond half 6 weer in slaap en kunnen we nog doorrijden tot een uur of 8. Heel fijn, want dan zit de helft er eigenlijk al op. Rijden we meestal tot een uur of 3/4 max en dan overnachtingsplek. Kunnen we rustig even settelen, eten, vroeg naar bed.
Shine bright like a diamond.
pi_215695194
Op die leeftijd stopten wij vaker en langer. En cadeautjes voor onderweg.
Ritjes in Nederland vonden ze niet leuk, maar op vakantie gaan was magisch. Maak het leuk, doe zelf niet moeilijk. Hoe meer jij je druk maakt of ermee bezig hoe gestresster de reis wordt.

Ook leuk vermaak:
Autobingo op die leeftijd met plaatjes

Luisterboeken

Raamstickers

Een auto'tafel' waarop getekend kan worden, of Duplo gebouwd.

Wij hadden zo'n klein koffertje, op de binnenkant van het deksel een duplo plaat verlijmd en Duplo in de koffer.

En een investering voor de toekomst: een tablethouder aan de autostoel en een stoeltas aan de achterkant. Gebruiken wij beide al jaren tijdens vakanties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')