abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213918898
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)

Hier weer verder. Ik sloot af met, als je wil komkommer heb ik een peuter deryan te leen met slaapzak.
pi_213919556
@Komkommerschijfje
Het eerste jaar zindelijk kreeg L met vakantie en logeren nog een luierbroekje aan voor de zekerheid. Thuis is een ongelukje is al sneu maar op vakantie helemaal en voor jezelf ook nog eens heel onhandig want zie die slaapspullen maar weer schoon&droog te krijgen voor de nacht.
pi_213920128
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:24 schreef Elleska het volgende:
@:Komkommerschijfje
Het eerste jaar zindelijk kreeg L met vakantie en logeren nog een luierbroekje aan voor de zekerheid. Thuis is een ongelukje is al sneu maar op vakantie helemaal en voor jezelf ook nog eens heel onhandig want zie die slaapspullen maar weer schoon&droog te krijgen voor de nacht.
Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.
@LL: ik denk er even over na, anders app ik je even!
pi_213921831
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2024 16:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.
@:LL: ik denk er even over na, anders app ik je even!
Prima, ik hoor het wel.
  zaterdag 15 juni 2024 @ 19:56:47 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_213922460
Wij hebben wel voor beide kinderen (5 en 3) een speciale kinderslaapzak (vinted of marktplaats). Een grote mensen vonden we te groot en ze passen hier in tot ze 1,45 ofzo zijn. Dat duurt nog jaaaaren en we kamperen veel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf zondag 16 juni 2024 @ 08:09:59 #6
148247 taxibabe
pi_213928313
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie in de Belgische Ardennen. Het was heerlijk, prachtige natuur en heerlijk rustige camping. Het was alleen jammer dat het best fris was, vooral 's nachts. Het was onze eerste keer tentkamperen. Wat we vooral geleerd hebben is dat luchtbedden, (hele) koude nachten en dekbedden inderdaad niet samengaan. :X Wat zijn die luchtbedden dan koud (ondanks isolatiemat onder het luchtbed). Gelukkig hadden we nog fleecedekens mee, dus die hebben we op de luchtbedden gelegd. Voor de volgende keer gaan we toch op zoek naar slaapzakken, wat ook weer scheelt in bagageruimte.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 16 juni 2024 @ 08:14:18 #7
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_213928336
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 08:09 schreef taxibabe het volgende:
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie in de Belgische Ardennen. Het was heerlijk, prachtige natuur en heerlijk rustige camping. Het was alleen jammer dat het best fris was, vooral 's nachts. Het was onze eerste keer tentkamperen. Wat we vooral geleerd hebben is dat luchtbedden, (hele) koude nachten en dekbedden inderdaad niet samengaan. :X Wat zijn die luchtbedden dan koud (ondanks isolatiemat onder het luchtbed). Gelukkig hadden we nog fleecedekens mee, dus die hebben we op de luchtbedden gelegd. Voor de volgende keer gaan we toch op zoek naar slaapzakken, wat ook weer scheelt in bagageruimte.
Tip voor koude nachten slaapzak en daarin extra dekbed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf zondag 16 juni 2024 @ 08:29:43 #8
148247 taxibabe
pi_213928424
Dat is ook nog een idee. Het was vooral de optrekkende kou vanaf het luchtbed wat vervelend was. Het gedeelte van mijn lichaam wat het luchtbed raakte was helemaal verkrampt, het gedeelte wat tegen het dekbed lag niet.

Maar dat mocht de pret niet drukken, we hadden gelukkig ook nog een elektrisch kacheltje mee.

En we hadden een bever als buurman, die kwam bijna elke morgen ff buurten:
pi_213958585
Vanuit de sc:
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 07:25 schreef Hupje het volgende:
Iemand nog een suggestie voor glamping of een vakantiewoning in Normandië, op een niet te massale plek, zonder geluidsoverlast en met fatsoenlijke parkeerplek? :+
pi_214130663
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Wat moeten we zeker gedaan hebben als gezin met jonge kinderen (tot 7 jaar)?
  dinsdag 2 juli 2024 @ 19:20:27 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214132715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Speelbos Lemeberg.

Waterspeeltuin in Dalfsen.

Hoeve Bosman in de Krim met een klompenpad en het verkennen van de boerderij.

In Fleringen heb je het Groot Twents Maisdoolhoof maar die gaat pas 21 juli open. Daar hebben ze ook een bloemenpluktuin.

De Manderveense aardbei kan je aardbeien plukken.
Daar niet zo ver vandaan watermolen Bels waar je heerlijk op het terras kan zitten terwijl kinderen in de speeltuin spelen.

De dierentuin in Nordhorn is erg leuk.

Speelnatuurpad in Balkbrug. Op avontuur met Bas de Das.
Sprookjespad in Bentelo. https://sprookjespad.nl/
Kabouterpad Zandstuvebos bij Den Ham. https://kabouterpadzandstuvebos.nl/

Ik weet niet wanneer je precies gaat maar Twente kent veel zomerfeesten met braderieën, springkussens etc in juli en augustus.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_214132986
Slagharen natuurlijk! Mijn kinderen vinden dat altijd erg leuk. Het is wel een verouderd park, maar dat zien zij niet. Volgens mij heeft de AH een 1+ 1 gratis actie nu.
  dinsdag 2 juli 2024 @ 21:02:01 #13
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214135463
Tierpark Nordhorn was hier in die leeftijd (en eigenlijk nog steeds) een absolute favoriet. En spotgoedkoop als je met Nederlandse dierentuinen vergelijkt. En helemaal leuk is dat ze zelf de dieren mogen voeren. Even zakjes kopen bij de ingang.

Plus een hele grote speeltuin, ook leuk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Knutknuttsson op 02-07-2024 21:13:30 ]
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_214208474
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 19:20 schreef laziness het volgende:

[..]

Waterspeeltuin in Dalfsen.
Alhoewel heel erg leuk (ik woon in Dalfsen ;)), zou ik er niet speciaal voor naar Dalfsen komen. Hoewel je het wel mooi kan combineren met een leuke fietstocht (het stuwmeer met vistrap over de dijk bijvoorbeeld, en/of via het pontje, vinden mijn kinderen altijd erg leuk). Of het Bellingerweer in Dalfsen, daar kan je heerlijk wandelen en fietsen, is een klein strandje waar je kan poedelen in het water en in het midden staan wat kleine speeltoestellen (o.a. een waterpomp en een vlot waarmee je over het water kan).

Heerderstrand is hier altijd een succes met mooi weer, je kan er zwemmen en spelen. Heidepark Lemelerveld ook, daarnaast zit nog een kabouterpad die ook wel leuk is.

Bij Ommen hebben ze een mooie natuurspeeltuin bij het water die wij ook wel eens combineren met een fietstocht (die vind ik persoonlijk een stuk leuker en groter dan de speeltuin in Dalfsen). De zandverstuiving in Ommen kan ook leuk zijn.
pi_214208564
En dit ligt waarschijnlijk wat uit de richting, vanaf Dalfsen prima te rijden maar als je bij Hardenberg zit dan zit je net aan de verkeerde kant ;) Maar Hans en Grietje in Zeewolde is ook erg leuk. Het is een pannenkoekenrestaurant met een speeltuin er omheen, maar dat restaurant is heel speciaal met veel bewegende elementen, speelruimte, etc.

Koperen Ezel is ook erg leuk, wel wat verouderd, maar het is een grote speeltuin met kinderboerderij. Ook met ezels die je kan aaien, borstelen, waar je op kan rijden, ook met een huifkartocht. Wij hebben er vorige maand het kinderfeestje van mijn 6 jarige gevierd, alle kinderen waren enthousiast O+
  maandag 8 juli 2024 @ 11:34:43 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_214208853
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:08 schreef Schanu het volgende:
En dit ligt waarschijnlijk wat uit de richting, vanaf Dalfsen prima te rijden maar als je bij Hardenberg zit dan zit je net aan de verkeerde kant ;) Maar Hans en Grietje in Zeewolde is ook erg leuk. Het is een pannenkoekenrestaurant met een speeltuin er omheen, maar dat restaurant is heel speciaal met veel bewegende elementen, speelruimte, etc.

Koperen Ezel is ook erg leuk, wel wat verouderd, maar het is een grote speeltuin met kinderboerderij. Ook met ezels die je kan aaien, borstelen, waar je op kan rijden, ook met een huifkartocht. Wij hebben er vorige maand het kinderfeestje van mijn 6 jarige gevierd, alle kinderen waren enthousiast O+
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezel O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 juli 2024 @ 13:05:30 #17
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214209981
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.
pi_214247687
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezel O+
Wij hadden Arie, die was ook erg gezellig O+
  donderdag 11 juli 2024 @ 09:34:47 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_214248261
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214248425
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?

#zoekooknoginspiratievoordevakantie
pi_214250855
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?

Drouwenerzand is all -inn zonder dat het gelijk een schransfestijn wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Overzichtelijk park, niet te moeilijke attracties en vriendelijk personeel.
pi_214251041
Drouwenerzand is hartstikke leuk :)
pi_214252430
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:34 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!
Het schoolreisje van mijn klas (2e klas vmbo) ging vorige week op het laatste moment onverwacht niet door. Als last minute alternatief zijn we toen ook naar Drouwenerzand gegaan en leerlingen hebben een geweldige dag gehad. Dus mee eens, ook pubers kunnen zich er best een paar uur vermaken.
  donderdag 11 juli 2024 @ 18:43:10 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_214253804
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:

Drouwenerzand, maar dat komt omdat de waarbeek in de achtertuin ligt. Maar ook meer attracties in Drouwenerzand en wat minder oud.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 juli 2024 @ 12:43:30 #25
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_214337488
Begin augustus ga ik met mijn zoon van 12 een paar dagen naar Berlijn en Stockholm. Vooral Stockholm ken ik eigenlijk helemaal niet en natuurlijk kom ik met googlen ook een heel eind maar misschien zijn hier nog mensen met tips. Leuke eettentjes, must-sees, do's en don'ts etc.

Is de Stockholm card de moeite waard?
pi_214338336
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2024 12:43 schreef Kyara het volgende:
Begin augustus ga ik met mijn zoon van 12 een paar dagen naar Berlijn en Stockholm. Vooral Stockholm ken ik eigenlijk helemaal niet en natuurlijk kom ik met googlen ook een heel eind maar misschien zijn hier nog mensen met tips. Leuke eettentjes, must-sees, do's en don'ts etc.

Is de Stockholm card de moeite waard?
Ooh zoveel!!
Ik zou het bootje naar Djurgården nemen. Daar ligt het Vasa-museum, Skansen, Junibacken (al is 12 misschien nét te oud) en dan de avond naar Gröna Lund. Gamla Stan is leuk om doorheen te wandelen, maar wel heel toeristisch. Persoonlijk vind ik Södermalm leuker en veel minder druk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Knutknuttsson op 19-07-2024 14:18:20 ]
pi_214338482
Het ABBA-museum vonden mijn kinderen toen (en nog steeds) hilarisch, maar die zijn met die muziek opgegroeid. Verder is een boottochtje naar Drottningholm leuk. Wandelen door de stad, of langs het water of een rondvaart is leuk als je snel alles wil zien. Ik vond het altijd leuk om even in Kungsträdgården te kijken, altijd wel iets te doen.
pi_214339919
Ik vond de Vasa zo ongelooflijk gaaf, die kun je wat mij betreft niet overslaan in Stockholm. En vanaf de Katarinahissen heb je een tof uitzicht.
pi_214340583
Als je zoon van voetbal houdt; Djurgården speelt 4 augustus thuis.
  zaterdag 20 juli 2024 @ 16:40:48 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214351140
Ik zit op de camping en logischerwijs denken we dan na over volgend jaar. En dan loop ik vast. Binnen Nederland kennen we de geëikte kindercampings, maar in het buitenland nog niks. Wie wil eens meedenken?

We zoeken een camping:
- met ruime plekken. Onze caravan is 7,16 lang en inclusief voortent al snel ook zo diep.
- die niet verder rijden is op Google maps dan een uur of zes vanuit regio roermond, al zijn constructies met een overtocht ofzo ook prima. Het gaat erom dat de kinderen niet graag in de auto zitten en ook niet in de auto slapen.
- waar het niet snikheet is.
- met goed en schoon sanitair.
- met een zwembad, ook binnen of overdekt, met een kinderbad.
- met iets leuks te zien of te doen in de omgeving. Geen dure dierentuinen ofzo, maar een leuk plaatsje of kasteel, een tof strand, zoiets.

En als je er dan toevallig ook nog fijn kunt suppen of kanoën in de omgeving is het plaatje compleet.

We worden niet zo warm van 'charme' en kleinschalig en alleen een riviertje of speeltuintje als vermaak. We zijn meer van grote campings met goede voorzieningen zegmaar (ter Spegelt, beerze bulten, rabbit hill, allemaal prima :D )

Ik heb al vijftien websites bekeken van capfun, roan, anwb, losse campings, met tips en lijstjes, maar ik vind het zo lastig hoe ik dit nu moet aanpakken.

Edit; we kijken naar Scandinavië (al snel te ver rijden) en bijvoorbeeld naar België, Duitsland en Luxemburg.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tink89 op 20-07-2024 17:10:59 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214359345
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2024 16:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit op de camping en logischerwijs denken we dan na over volgend jaar. En dan loop ik vast. Binnen Nederland kennen we de geëikte kindercampings, maar in het buitenland nog niks. Wie wil eens meedenken?

https://www.eurocampings.(...)g-munstertal-100188/

https://www.eurocampings.(...)/sudsee-camp-102324/

https://www.eurocampings.(...)l-sonnenberg-102024/

https://www.eurocampings.(...)zilverstrand-101673/

Alleen op de laatste als kind >10jaar gelden geweest.
Je combinatie van wensen mn icm de afstand maakt het ingewikkeld. Dit soort grote vakantieparken is toch buiten Nederland vaak wat meer zuid Europees naar mijn idee. Al combineert dat weer vaak niet met ruime plekken.
  zondag 21 juli 2024 @ 15:13:49 #32
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214360728
quote:

We zoeken een camping:
- met ruime plekken. Onze caravan is 7,16 lang en inclusief voortent al snel ook zo diep.
- die niet verder rijden is op Google maps dan een uur of zes vanuit regio roermond, al zijn constructies met een overtocht ofzo ook prima. Het gaat erom dat de kinderen niet graag in de auto zitten en ook niet in de auto slapen.
- met iets leuks te zien of te doen in de omgeving. Geen dure dierentuinen ofzo, maar een leuk plaatsje of kasteel, een tof strand, zoiets.

En als je er dan toevallig ook nog fijn kunt suppen of kanoën in de omgeving is het plaatje compleet.

We worden niet zo warm van 'charme' en kleinschalig en alleen een riviertje of speeltuintje als vermaak. We zijn meer van grote campings met goede voorzieningen zegmaar (ter Spegelt, beerze bulten, rabbit hill, allemaal prima :D )

Ik heb al vijftien websites bekeken van capfun, roan, anwb, losse campings, met tips en lijstjes, maar ik vind het zo lastig hoe ik dit nu moet aanpakken.

Edit; we kijken naar Scandinavië (al snel te ver rijden) en bijvoorbeeld naar België, Duitsland en Luxemburg.
Dit klinkt als Denemarken :D
Zelf eens op Stensager camping en Nymindegab geweest.
pi_214361825
Denemarken is leuk om te kamperen, maar de meeste campings hebben daar weinig grootse extra's, tenminste, wat ik tot nu toe heb ervaren.

@Tink89
Wij zaten vorige week op een leuke camping in Normandië (6,5 uur vanaf Roermond), met binnenzwembad met glijbanen, maar verder buiten alleen een gewoon buitenbad, speeltuintje, springkussens en een beetje animatie. 4 km lopen naar het strand. Dus ik weet niet of dat aan jullie eisen voldoet.
pi_214363150
Camping La Roche Posay. Meteen even skincare inslaan. Aan riviertje. Geen binnenbad. Geen mega buitenbad.

O en bij nader inzien 7,20 uur rijden vanaf Roermond. Aan dit advies heb je dus niets hahaha sorry.

Ik zou zeggen: t Veerse Meer!
Met een meidenkwartet
pi_214364176
Kudos aan onze 4 kids! 10 uur naar Italië zonder gezeur. Daar goed (genoeg :9 ) gedragen, en eergisteren 4 uur in de auto naar zuid Duitsland vanaf Italië en ook weer extreem lief geweest in de auto.
pi_214364697
Tink: ik zou ook in Denemarken kijken en dan zuidelijk met een tussenstop van een paar dagen in Noord Duitsland.

Naast Legoland is een camping en dan heb je Lalandia als buurman. Fantastisch! Maar Billund is wel 8 uur rijden en voor jullie nog langer.

Zweden kan ook, naar Kiel is het vanaf ons 5,5 uur rijden voor de overtocht. Maar ik denk niet dat ze daar het type campings hebben wat jullie zoeken.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:14:35 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_214383488
Vraagje. Hoe combineren jullie verschillende vakantie-behoeftes binnen het gezin? :D

Wij zijn dit jaar voor een stacaravan in Frankrijk gegaan. Prachtig weer, tof zwembad, echt een leuke camping. Ietwat veel Nederlanders naar mijn smaak, maar dat vinden de kinderen niet erg. Die zijn hele dagen druk met spelen, zwemmen en vissen en hebben overal vriendjes.

Het enige jammere is: het is een camping. Ik háát campings :'). Ik hou van luxe, rust, privacy, goede bedden en goede voorzieningen. Ik zit het liefst in een appartement, hotel, huisje of BnB. Op een ruim vakantiepark, in de natuur, of op een resort met zwembad, restaurant en een gezellige bar.

Iemand een tip voor ons? Qua vriendjes vind ik een vakantiepark vaak wat tegenvallen.
KuikenGuppy
pi_214383901
Rust opzoeken op vakantie zonder kinderen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 15:52:14 #39
5428 crew  miss_sly
pi_214383943
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe combineren jullie verschillende vakantie-behoeftes binnen het gezin? :D

Wij zijn dit jaar voor een stacaravan in Frankrijk gegaan. Prachtig weer, tof zwembad, echt een leuke camping. Ietwat veel Nederlanders naar mijn smaak, maar dat vinden de kinderen niet erg. Die zijn hele dagen druk met spelen, zwemmen en vissen en hebben overal vriendjes.

Het enige jammere is: het is een camping. Ik háát campings :'). Ik hou van luxe, rust, privacy, goede bedden en goede voorzieningen. Ik zit het liefst in een appartement, hotel, huisje of BnB. Op een ruim vakantiepark, in de natuur, of op een resort met zwembad, restaurant en een gezellige bar.

Iemand een tip voor ons? Qua vriendjes vind ik een vakantiepark vaak wat tegenvallen.
Er zijn toch ook campings die huisjes hebben, met verschillende gradaties qua luxe?
Vriendinnetje van mijn dochter heeft eens op een camping in Spanje gezeten in een huisje met zwembad(je) op een camping. Dus zij hadden een eigen, luxe huisje met klein zwembad, maar ook de geneugten van de rest van de camping, zoals speeltuin, zwembad, restaurant etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 23 juli 2024 @ 15:55:44 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_214383982
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn toch ook campings die huisjes hebben, met verschillende gradaties qua luxe?
Vriendinnetje van mijn dochter heeft eens op een camping in Spanje gezeten in een huisje met zwembad(je) op een camping. Dus zij hadden een eigen, luxe huisje met klein zwembad, maar ook de geneugten van de rest van de camping, zoals speeltuin, zwembad, restaurant etc.
Misschien moet ik beter zoeken dan, de meeste van dat soort huisjes die ik gevonden had voor dit jaar, waren stiekem toch een stacaravan.
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 15:56:25 #41
5428 crew  miss_sly
pi_214383988
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:55 schreef Burdie het volgende:

[..]
Misschien moet ik beter zoeken dan, de meeste van dat soort huisjes die ik gevonden had voor dit jaar, waren stiekem toch een stacaravan.
Ze zijn er, maar ik denk dat er ook wel een flink budget aan hangt.
En deze dus in Spanje, zij gingen ook met het vliegtuig geloof ik.
pi_214384347
Het budget maakt inderdaad nogal uit. Ik vond vorige week een camping in Kroatië met kleine huisjes met een privézwembadje en verder een groot waterpark, restaurants en allerlei kinderdingen. Maar dat kostte wel bijna 12.000 euro voor twee weken :')

Ik heb ook net twee weken liggen afzien in zo’n Franse stacaravan, en dan hadden we echt nog de supreme premium mega super royal de luxe variant. Bloedirritant om ‘s avonds om je bed heen te moeten schuifelen omdat er maar 25 cm ruimte is tussen je bed en de (kartonnen :') ) muur.
  Moderator dinsdag 23 juli 2024 @ 16:37:13 #43
5428 crew  miss_sly
pi_214384380
En glamping in zo'n grote safaritent met eigen sanitair? Doorgaans is daarin wel meer ruimte dan in een stacaravan.
pi_214384424
quote:

We zoeken een camping:

Wij zijn vorig jaar hier geweest en dat is ons erg goed bevallen; https://birkelt.huopenair.com/nl/
Maar, wij zaten in een stacaravan dus ik kan geen uitspraken doen over het formaat van de plekken en de staat van het sanitair.
pi_214384437
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Burdie het volgende:

Vooral de bedden zijn altijd zo sip in stacaravans. ;( Geen tips hier helaas, wij vinden de sfeer van een camping fijn en accepteren dat we dan inleveren op een stukje comfort. Kiezen dan wel weer bewust voor een camping met wat meer voorzieningen, want gemak dient de mens enzo.
pi_214384773
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2024 16:42 schreef Bami het volgende:
Vooral de bedden zijn altijd zo sip in stacaravans.
Dat ligt maar net aan de stacaravan. Degene waar wij heen gaan heeft gewoon luxe boxspring bedden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 23-07-2024 18:18:39 ]
pi_214385037
Ik haat ook campings. Een vakantiepark is wel een beetje het maximum voor mij als compromis.
Zeg nooit nooit, maar ik heb voorlopig geen plannen om van dit principe af te stappen. Nu lijken mijn kinderen tot nu toe geen behoefte te hebben aan andere kinderen dus misschien heb ik geluk.
De andere weken van de zomervakantie gaan ze naar het kdv/bso. Dan hebben ze vriendjes om mee te spelen.
Ik heb er geen probleem mee om op vakantie elke dag in het zwembad/speeltuin/krijspaleis te zitten. Maar de accomodatie moet naar onze wensen zijn.
Misschien komt het doordat ik als kind ook nooit een campingvakantie heb gehad. Ik vind er niks aan.
pi_214385257
Ik ben nooit begonnen met een camping-met-vriendjes aan te bieden. :+ Ik denk dat mijn oudste niet eens benul heeft dat andere kinderen dat wel doen. Ik ben het zelf van vroeger ook niet gewend, ik heb niet het gevoel dat ik iets tekort ben gekomen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214385372
Als ik terugdenk aan mijn vakanties, draaiden die met mijn ouders echt om met het gezin wat doen. Daarbuiten ging ik op kamp dus daar had ik wel activiteiten met andere kinderen. En mijn ouders een week rust, ze waren zo dom nog niet :+
Ik zie vrienden het ook zo aanpakken.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 18:46:47 #50
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_214385457
Auping bedden etc, ze beloven allemaal van alles maar mijn vouwwagen slaapt beter dan die stacaravans van ¤2000-2500 per week (in het hoogseizoen). Helaas want voor een meivakantie klooi ik liever niet met kacheltjes maar huur ik liever iets.

Maar ook met huisjes huren kan je ernstig de mist in gaan qua bedden. Mijn rug heeft al te vaak afgezien :') Het blijft afwachten wat je krijgt.

Qua vakantie is het een beetje geven en nemen. Ik maakte ooit de fout te kijken op zo’n fb groep kamperen met tieners. Daar circuleerde een handjevol massa campings vol met Nederlanders die deze zomer meteen voor volgende zomer alweer boekten en dat papa en mama daar rond ging vragen welke pubers er nog meer kwamen. Dat er in de omgeving weinig te doen is of ze deze inmiddels ruimschoots kennen nemen ze voor lief.
Dat is niet onze manier. We kiezen een camping waar wel iets te doen is voor puber maar wel altijd in een nieuwe omgeving. En soms laten we de vouwwagen thuis en huren we huisjes. Puber vermaakt zich dan gewoon met ons eigenlijk.

Hij heeft net met vrienden gekampeerd en gaat nog op kamp. Hij komt genoeg aan zijn trekken dus de gezamenlijke vakantie is toch ook grotendeels waar wij ons prettig bij voelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')