Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:24 schreef Elleska het volgende:
@:Komkommerschijfje
Het eerste jaar zindelijk kreeg L met vakantie en logeren nog een luierbroekje aan voor de zekerheid. Thuis is een ongelukje is al sneu maar op vakantie helemaal en voor jezelf ook nog eens heel onhandig want zie die slaapspullen maar weer schoon&droog te krijgen voor de nacht.
Prima, ik hoor het wel.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 16:59 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Nou ja, ook dat dus. Ik zal tegen die tijd ook de matjes van Huggies meenemen, die zijn wel heel fijn. Maar idd, we gaan niet zonder luier / matje op zo’n luchtbed, wat een gedoe om dat dan weer op te frissen.
@:LL: ik denk er even over na, anders app ik je even!
Tip voor koude nachten slaapzak en daarin extra dekbedquote:Op zondag 16 juni 2024 08:09 schreef taxibabe het volgende:
Wij zijn gisteren thuisgekomen van vakantie in de Belgische Ardennen. Het was heerlijk, prachtige natuur en heerlijk rustige camping. Het was alleen jammer dat het best fris was, vooral 's nachts. Het was onze eerste keer tentkamperen. Wat we vooral geleerd hebben is dat luchtbedden, (hele) koude nachten en dekbedden inderdaad niet samengaan.Wat zijn die luchtbedden dan koud (ondanks isolatiemat onder het luchtbed). Gelukkig hadden we nog fleecedekens mee, dus die hebben we op de luchtbedden gelegd. Voor de volgende keer gaan we toch op zoek naar slaapzakken, wat ook weer scheelt in bagageruimte.
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:25 schreef Hupje het volgende:
Iemand nog een suggestie voor glamping of een vakantiewoning in Normandië, op een niet te massale plek, zonder geluidsoverlast en met fatsoenlijke parkeerplek?
Speelbos Lemeberg.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Wat moeten we zeker gedaan hebben als gezin met jonge kinderen (tot 7 jaar)?
Alhoewel heel erg leuk (ik woon in Dalfsenquote:
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezelquote:Op maandag 8 juli 2024 11:08 schreef Schanu het volgende:
En dit ligt waarschijnlijk wat uit de richting, vanaf Dalfsen prima te rijden maar als je bij Hardenberg zit dan zit je net aan de verkeerde kantMaar Hans en Grietje in Zeewolde is ook erg leuk. Het is een pannenkoekenrestaurant met een speeltuin er omheen, maar dat restaurant is heel speciaal met veel bewegende elementen, speelruimte, etc.
Koperen Ezel is ook erg leuk, wel wat verouderd, maar het is een grote speeltuin met kinderboerderij. Ook met ezels die je kan aaien, borstelen, waar je op kan rijden, ook met een huifkartocht. Wij hebben er vorige maand het kinderfeestje van mijn 6 jarige gevierd, alle kinderen waren enthousiast
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 17:56 schreef Nolita het volgende:
Ik zoek tips voor uitjes omgeving Hardenberg / overijssel waar we binnenkort een weekje verblijven.
Wat moeten we zeker gedaan hebben als gezin met jonge kinderen (tot 7 jaar)?
Wij hadden Arie, die was ook erg gezelligquote:Op maandag 8 juli 2024 11:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Vooral Jopie is een erg leuke, maar wel eigenwijze ezel
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!quote:Op maandag 8 juli 2024 13:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Attractiepark Drouwerzand is ook nog te doen. Verkozen tot beste uitje met jonge kinderen.
Drouwenerzand is all -inn zonder dat het gelijk een schransfestijn wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?
#zoekooknoginspiratievoordevakantie
Het schoolreisje van mijn klas (2e klas vmbo) ging vorige week op het laatste moment onverwacht niet door. Als last minute alternatief zijn we toen ook naar Drouwenerzand gegaan en leerlingen hebben een geweldige dag gehad. Dus mee eens, ook pubers kunnen zich er best een paar uur vermaken.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat hebben wij vorig jaar gedaan met drie grote pubers en dat werd nog steeds enorm gewaardeerd!
Drouwenerzand, maar dat komt omdat de waarbeek in de achtertuin ligt. Maar ook meer attracties in Drouwenerzand en wat minder oud.quote:Op donderdag 11 juli 2024 09:47 schreef Schanu het volgende:
Je hebt ook de Waarbeek, is volgens mij een soortgelijk attractiepark? Als je zou moeten kiezen tussen Drouwerzand en de Waarbeek, waar zou je met kinderen van 6 en 7 jaar dan voor kiezen?
#zoekooknoginspiratievoordevakantie
Ooh zoveel!!quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:43 schreef Kyara het volgende:
Begin augustus ga ik met mijn zoon van 12 een paar dagen naar Berlijn en Stockholm. Vooral Stockholm ken ik eigenlijk helemaal niet en natuurlijk kom ik met googlen ook een heel eind maar misschien zijn hier nog mensen met tips. Leuke eettentjes, must-sees, do's en don'ts etc.
Is de Stockholm card de moeite waard?
https://www.eurocampings.(...)g-munstertal-100188/quote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit op de camping en logischerwijs denken we dan na over volgend jaar. En dan loop ik vast. Binnen Nederland kennen we de geëikte kindercampings, maar in het buitenland nog niks. Wie wil eens meedenken?
Dit klinkt als Denemarkenquote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:40 schreef Tink89 het volgende:
Ik zit op de camping en logischerwijs denken we dan na over volgend jaar. En dan loop ik vast. Binnen Nederland kennen we de geëikte kindercampings, maar in het buitenland nog niks. Wie wil eens meedenken?
We zoeken een camping:
- met ruime plekken. Onze caravan is 7,16 lang en inclusief voortent al snel ook zo diep.
- die niet verder rijden is op Google maps dan een uur of zes vanuit regio roermond, al zijn constructies met een overtocht ofzo ook prima. Het gaat erom dat de kinderen niet graag in de auto zitten en ook niet in de auto slapen.
- waar het niet snikheet is.
- met goed en schoon sanitair.
- met een zwembad, ook binnen of overdekt, met een kinderbad.
- met iets leuks te zien of te doen in de omgeving. Geen dure dierentuinen ofzo, maar een leuk plaatsje of kasteel, een tof strand, zoiets.
En als je er dan toevallig ook nog fijn kunt suppen of kanoën in de omgeving is het plaatje compleet.
We worden niet zo warm van 'charme' en kleinschalig en alleen een riviertje of speeltuintje als vermaak. We zijn meer van grote campings met goede voorzieningen zegmaar (ter Spegelt, beerze bulten, rabbit hill, allemaal prima)
Ik heb al vijftien websites bekeken van capfun, roan, anwb, losse campings, met tips en lijstjes, maar ik vind het zo lastig hoe ik dit nu moet aanpakken.
Edit; we kijken naar Scandinavië (al snel te ver rijden) en bijvoorbeeld naar België, Duitsland en Luxemburg.
Er zijn toch ook campings die huisjes hebben, met verschillende gradaties qua luxe?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe combineren jullie verschillende vakantie-behoeftes binnen het gezin?
Wij zijn dit jaar voor een stacaravan in Frankrijk gegaan. Prachtig weer, tof zwembad, echt een leuke camping. Ietwat veel Nederlanders naar mijn smaak, maar dat vinden de kinderen niet erg. Die zijn hele dagen druk met spelen, zwemmen en vissen en hebben overal vriendjes.
Het enige jammere is: het is een camping. Ik háát campings. Ik hou van luxe, rust, privacy, goede bedden en goede voorzieningen. Ik zit het liefst in een appartement, hotel, huisje of BnB. Op een ruim vakantiepark, in de natuur, of op een resort met zwembad, restaurant en een gezellige bar.
Iemand een tip voor ons? Qua vriendjes vind ik een vakantiepark vaak wat tegenvallen.
Misschien moet ik beter zoeken dan, de meeste van dat soort huisjes die ik gevonden had voor dit jaar, waren stiekem toch een stacaravan.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn toch ook campings die huisjes hebben, met verschillende gradaties qua luxe?
Vriendinnetje van mijn dochter heeft eens op een camping in Spanje gezeten in een huisje met zwembad(je) op een camping. Dus zij hadden een eigen, luxe huisje met klein zwembad, maar ook de geneugten van de rest van de camping, zoals speeltuin, zwembad, restaurant etc.
Ze zijn er, maar ik denk dat er ook wel een flink budget aan hangt.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien moet ik beter zoeken dan, de meeste van dat soort huisjes die ik gevonden had voor dit jaar, waren stiekem toch een stacaravan.
Wij zijn vorig jaar hier geweest en dat is ons erg goed bevallen; https://birkelt.huopenair.com/nl/quote:Op zaterdag 20 juli 2024 16:40 schreef Tink89 het volgende:
We zoeken een camping:
- met ruime plekken. Onze caravan is 7,16 lang en inclusief voortent al snel ook zo diep.
- die niet verder rijden is op Google maps dan een uur of zes vanuit regio roermond, al zijn constructies met een overtocht ofzo ook prima. Het gaat erom dat de kinderen niet graag in de auto zitten en ook niet in de auto slapen.
- waar het niet snikheet is.
- met goed en schoon sanitair.
- met een zwembad, ook binnen of overdekt, met een kinderbad.
- met iets leuks te zien of te doen in de omgeving. Geen dure dierentuinen ofzo, maar een leuk plaatsje of kasteel, een tof strand, zoiets.
En als je er dan toevallig ook nog fijn kunt suppen of kanoën in de omgeving is het plaatje compleet.
We worden niet zo warm van 'charme' en kleinschalig en alleen een riviertje of speeltuintje als vermaak. We zijn meer van grote campings met goede voorzieningen zegmaar (ter Spegelt, beerze bulten, rabbit hill, allemaal prima)
Ik heb al vijftien websites bekeken van capfun, roan, anwb, losse campings, met tips en lijstjes, maar ik vind het zo lastig hoe ik dit nu moet aanpakken.
Edit; we kijken naar Scandinavië (al snel te ver rijden) en bijvoorbeeld naar België, Duitsland en Luxemburg.
Vooral de bedden zijn altijd zo sip in stacaravans.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 15:14 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Hoe combineren jullie verschillende vakantie-behoeftes binnen het gezin?
Wij zijn dit jaar voor een stacaravan in Frankrijk gegaan. Prachtig weer, tof zwembad, echt een leuke camping. Ietwat veel Nederlanders naar mijn smaak, maar dat vinden de kinderen niet erg. Die zijn hele dagen druk met spelen, zwemmen en vissen en hebben overal vriendjes.
Het enige jammere is: het is een camping. Ik háát campings. Ik hou van luxe, rust, privacy, goede bedden en goede voorzieningen. Ik zit het liefst in een appartement, hotel, huisje of BnB. Op een ruim vakantiepark, in de natuur, of op een resort met zwembad, restaurant en een gezellige bar.
Iemand een tip voor ons? Qua vriendjes vind ik een vakantiepark vaak wat tegenvallen.
Dat ligt maar net aan de stacaravan. Degene waar wij heen gaan heeft gewoon luxe boxspring bedden.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 16:42 schreef Bami het volgende:
Vooral de bedden zijn altijd zo sip in stacaravans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |