abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2024 @ 11:20:13 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215199912
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:16 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Tip van Flip; open incognito en kijk via centerparcs.be ;) Boeken via .be scheelde bij mij 200¤ ofzo
Dat scheelt op les ardennes idd ruim 200 euro. Txs!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_215200046
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2024 11:20 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat scheelt op les ardennes idd ruim 200 euro. Txs!
Voor CP zijn er veel deals die je niet per ongeluk ziet. Kijk even op https://www.centerparcsforum.nl/forum/viewtopic.php?t=6583

Kan behoorlijk schelen.
  donderdag 10 oktober 2024 @ 22:16:52 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_215230518
Iemand ooit naar Bergen geweest in de winter? Benieuwd naar ervaringen :)
pi_215411879
Oké, vorige jaren hebben jullie mij goed geholpen… dus wie weet nu weer…

Ik ben op zoek naar een bestemming voor de zomervakantie. Een rondreisje zou ook nog een optie zijn (van 2/3 bestemmingen). Voor het eerst in jaren ben ik behoorlijk inspiratieloos ;)

En voor de beeldvorming: 3 kids, van 12-10-6

Eisen:
Tijd: ergens in de zomervakantie, ongeveer 2 weken.
Rijafstand: Max 12-14 uur (liever minder) met de auto
Weer: goed weer ;) Niet te warm, boven de 30 graden is voor de oudste heftig.
Accommodatie: geen tent! Stacaravan of huisje
Vermaak voor de kids: graag (zwembad/meer, speeltuin, sportveld en andere kinderen in de buurt)
Omgeving: activiteiten te doen in de omgeving. Wij zijn graag op stap, ontdekken de omgeving. De kids hebben een voorkeur voor natuur, maar kunnen cultuur ook wel waarderen. Een dagje strand is leuk, maar niet iedere dag.
Prijs: liever niet de hoofdprijs, dan kunnen we sparen voor een nieuwe badkamer ;)

Onze bestemmingen van afgelopen jaren: Jura, Normandië, Dordogne, Denemarken, Schotland, Ardennen, midden Oostenrijk

Wie heeft een goede tip?
pi_215411909
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:17 schreef Loj het volgende:
Oké, vorige jaren hebben jullie mij goed geholpen… dus wie weet nu weer…

Ik ben op zoek naar een bestemming voor de zomervakantie. Een rondreisje zou ook nog een optie zijn (van 2/3 bestemmingen). Voor het eerst in jaren ben ik behoorlijk inspiratieloos ;)

En voor de beeldvorming: 3 kids, van 12-10-6

Eisen:
Tijd: ergens in de zomervakantie, ongeveer 2 weken.
Rijafstand: Max 12-14 uur (liever minder) met de auto
Weer: goed weer ;) Niet te warm, boven de 30 graden is voor de oudste heftig.
Accommodatie: geen tent! Stacaravan of huisje
Vermaak voor de kids: graag (zwembad/meer, speeltuin, sportveld en andere kinderen in de buurt)
Omgeving: activiteiten te doen in de omgeving. Wij zijn graag op stap, ontdekken de omgeving. De kids hebben een voorkeur voor natuur, maar kunnen cultuur ook wel waarderen. Een dagje strand is leuk, maar niet iedere dag.
Prijs: liever niet de hoofdprijs, dan kunnen we sparen voor een nieuwe badkamer ;)

Onze bestemmingen van afgelopen jaren: Jura, Normandië, Dordogne, Denemarken, Schotland, Ardennen, midden Oostenrijk

Wie heeft een goede tip?
Ik zeg Slovenie!!! Zo verrast door dat land afgelopen zomer O+

Wij deden 2 weken:
Stop 1 Duitsland
Stop 2: 3 nachten N-O Italië (leukkkk)
Stop 3: 6 nachten: oost Slovenië, op een berg. Huis met zwembad.
Stop 4: 3 nachten de hoofdstad
Stop 5: overnachting in Duitsland

Accommodaties die wij hadden waren niet op parken of zo, dus geen tips.
Met een meidenkwartet
pi_215412279
Zweden Loj :)

Moet je wel geluk hebben met het weer, dat hadden wij beide keten. 20 tot 25 graden.

Isaberg Resort is top, Safsen Resort ook. Kan je het combineren met de boot naar Denemarken op de terugweg en Legoland.

Slovenië is ook een mooi land :) Maar wij smelten al bij 25 graden en daar kan de temperatuur echt wel oplopen.
pi_215412678
Haha, ik kwam juist Slovenië (en Kroatië) tips zoeken.

Plan voor de zomer:
Vriend en de jongens vertrekken vast naar Hongarije met caravan (maar slapen daar in een huis).
Ik vlieg daarna naar Hongarije.
Dan hebben we nog 16 dagen vakantie.
We zoeken 2 bestemmingen, eentje bergen/meer, eentje zee.
Voorkeur voor Slovenië/Kroatie/evt Noord-Italië.

Zijn er hier leuke camping tips? Afgelopen 2 jaar megacampings gehad, dat was echt teveel. We zoeken nu een camping met sportveld/water/speeltuin, maar geen karaoke avonden en schuimparty’s :D
Overigens ook blij met tips over welke omgeving in Slovenië. Kroatië wordt sowieso Istrië vanwege de afstand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215413818
Ik weet niet van waar in Hongarije jullie moeten komen, maar omgeving van de triglav (nationaal park) dus echt het westen richting Italiaanse grens vond ik adembenemend mooi. Zo tussen Bovec en Bled.
We trokken destijds zonder kinderen vrijwel dagelijks door dus wat campings betreft even geen tips.
pi_215414044
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 20:58 schreef Nolita het volgende:
Ik weet niet van waar in Hongarije jullie moeten komen, maar omgeving van de triglav (nationaal park) dus echt het westen richting Italiaanse grens vond ik adembenemend mooi. Zo tussen Bovec en Bled.
We trokken destijds zonder kinderen vrijwel dagelijks door dus wat campings betreft even geen tips.
Triglav is inderdaad goed te doen. We komen van de omgeving Szombathely in Hongarije, maar gaan denk ik vanuit daar eerst naar Kroatië-kust en dan naar Slovenië :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_215414798
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:25 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik zeg Slovenie!!! Zo verrast door dat land afgelopen zomer O+

Wij deden 2 weken:
Stop 1 Duitsland
Stop 2: 3 nachten N-O Italië (leukkkk)
Stop 3: 6 nachten: oost Slovenië, op een berg. Huis met zwembad.
Stop 4: 3 nachten de hoofdstad
Stop 5: overnachting in Duitsland

Accommodaties die wij hadden waren niet op parken of zo, dus geen tips.
Hier zou ik dus echt heel gelukkig van worden!
Zou je Oost Slovenië dan ook aanraden voor de natuur?

Zweden staat inderdaad ook op de lijst… maar ik vind dat een beetje lastig qua campings.
Zeker Li wil graag leeftijdsgenoten om zich heen om mee te spelen en de boys willen graag een plekje om te volleyballen etc. Ik krijg bij Zweden vaak een alleen op de wereldvibe of zit ik dan helemaal fout?
Ze willen inderdaad ook weer graag naar Legoland dus het zou een goede combi zijn…
pi_215414813
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:15 schreef Loj het volgende:

[..]

Zweden staat inderdaad ook op de lijst… maar ik vind dat een beetje lastig qua campings.
Zeker Li wil graag leeftijdsgenoten om zich heen om mee te spelen en de boys willen graag een plekje om te volleyballen etc. Ik krijg bij Zweden vaak een alleen op de wereldvibe of zit ik dan helemaal fout?
Ze willen inderdaad ook weer graag naar Legoland dus het zou een goede combi zijn…
Ja! Aanrader. De bergen!! Plus is een klein land. Je rijdt zo naar de andere kant. De wegen zijn super.
Met een meidenkwartet
pi_215415804
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 23:15 schreef Loj het volgende:

[..]

Kijk eens bij Radastrand camping, zo heb je meer campings. Als je zoekt op campings van Nederlandse eigenaren in Zweden kom je er meerdere tegen.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 09:46:31 #113
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_215416594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 07:55 schreef exode het volgende:

[..]
Kijk eens bij Radastrand camping, zo heb je meer campings. Als je zoekt op campings van Nederlandse eigenaren in Zweden kom je er meerdere tegen.
@Loj Jep Radastrand voldoet aan je eisen. Camping Tiveden (Zweden, ook NL eigenaren) ook.
Hier vind je meer campings met NL eigenaren: https://rondjezweden.se/deelnemers/
Voordeel hiervan is dat er waarschijnlijk genoeg NL kinderen zijn voor dochter om mee te spelen.

Bij andere campings is dat meer een gok. Wij hadden vorig jaar een superleuke camping aan zee, maar met die week toevallig vooral Noorse en Duitse gezinnen. Dat was dus even schakelen (maar uiteindelijk hebben ze toch prima gespeeld samen).
  woensdag 30 oktober 2024 @ 09:46:56 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_215416595

[ Bericht 100% gewijzigd door mousemicky op 30-10-2024 09:47:04 ]
pi_215416965
En Isaberg Resort is ook echt fantastisch voor alle3 je kinderen @Loj, maar dat is een populaire plek dus snel vol en duur. Daar heb je alles op 1 park, wij zaten er 5 nachten maar we hadden er zo een week aan vast kunnen plakken. Voordeel is dat het Zuidelijker ligt en dus reistijd scheelt, vanaf de boot is met 1,5 uur zelfs.
pi_215419016
Niet goedkoop maar wij vonden Zwitserland fantastisch. Omgeving Interlaken is een hele fijne uitvalsbasis. Wij deden het in combinatie met Italie (Toscane) maar was wel bloedheet dus niet geschikt.
  woensdag 30 oktober 2024 @ 20:16:53 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215422614
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 15:35 schreef Kyara het volgende:
Niet goedkoop maar wij vonden Zwitserland fantastisch.
Sluit ik me bij aan. Wij zijn net weer 5 dagen in (herfstkleuren gehuld) Zwitserland geweest. Dit keer op de grens van het frans/duitse deel. Alle dorpjes zijn hier nog authentiek met alleen maar traditionele houten huizen. Hier niet de bekendste/spectaculairste gondels en bergtoppen maar daardoor is een ritje omhoog betaalbaarder.
Genoeg te doen voor kinderen boven met meertjes, kinder wandelpaden, steppen naar beneden etc. Pieken hoog genoeg voor sneeuw op de toppen wat altijd een magisch gevoel geeft vind ik. Prachtige grote watervallen. Sommerrodelbahn en zwemmeertje overal ook wel te vinden.
Maar Zwitserland kent geen campings met waterparken en veel stacaravans etc.

Een goede optie is misschien het Lago Maggiore op de grens van Zwitserland en Italië. Mooie dalen om in te rijden en te ontdekken.
Zo reden wij naar de Italiaanse kant van de hoogste Zwitserse berg Monte Rosa en kwamen daar in een gehucht dat ooit the place to be was maar nu bijna verlaten, al draait er nog een mega oud liftje ‘s winters. Etalage met nog reclame posters van de jaren 70/80. Gondel station dat niet meer gebruikt wordt maar de gondels stonden er nog in. Fascinerend vonden we het.
En Valle Verzasca een dal aan de Zwitserse kant heeft een rivier met grote rotsen waar je op kan klauteren. Maar het leukste is de twee grote knikkerbanen die ze hebben voor wandelingen langs de rivier. Je koopt een grote houten knikker en dan zijn er iets van 12 stations onderweg waar je de knikker een parcours kan laten doen.
Lago Maggiore heeft wel een aantal aansprekende campings langs het meer.

Wat ook leuk is, is de Savoie en Haute-Savoie in Frankrijk. Les Gets en La Clusaz en Les Saisies zijn authentieke bergdorpjes met prachtige houten chalets waar de stoeltjesliften over de weg gaan. Wij komen er vooral in de winter maar zomers net zo leuk en betaalbaar. Dagje Annecy, Chamonix, Geneve. Ook hier wel her en der een zomer rodelbaan. De lokale keuken is ook heerlijk met tartiflette, gratin, fondue, raclette.
In het meest recente seizoen van Emily in Paris waren ze in Megève, dat ligt in dit gebied. Voor wie wat inspiratie op wil doen :+

De Lot is ook een fijn gebied. Ligt naast de Dordogne en doet daar ook wel aan denken qua dorpjes en landschap. Cahors, Rocamadour, Saint-Cirq-Lapopie. Die laatste is verkozen tot mooiste plaatsje van Frankrijk.

En de Dolomieten bij Ortisei en de Seiser Alm, Arabba, Alta Badia, vond ik één van de mooiste berglandschappen die ik heb gezien. 300 dagen zon per jaar daar maar de dorpen liggen boven de 1000 meter dus prima temperaturen.. Je hebt daar heel veel bergpassen en je kan een Dolomiti paspoort kopen waar je bovenop de pas een stempel in kan laten zetten. We kochten er dan nog een sticker bij van elke pas en mijn puber was er helemaal mee in zijn nopjes. Ze hadden daar ook nog van die ouderwetse metalen plaatjes voor op een wandelstok. Dus die werden ook verzameld. Heerlijk nostalgisch want man en ik hebben zelf ook nog zo’n stok van vroeger O+
Aandachtspunten daar zijn niet elke berg loopt over van de speeltuinen etc zoals in Oostenrijk bij elke lift het geval is. Even goed inlezen bij welke lift het voor hen het leukst is. En er zijn relatief weinig parkeerplaatsen bij de liften dus die zijn om 11:00uur vol. Kom op tijd.

Lekker kort verhaal weer wel, sorry :+

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 30-10-2024 21:11:33 (Typefout in plaatsnaam) ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215423212
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:16 schreef laziness het volgende:

Lekker kort verhaal weer wel, sorry :+
Zeg, ik ga enorm bij jou terugkomen want wij gaan volgende zomer naar CERN
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 30-10-2024 21:27:24 ]
Met een meidenkwartet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 30 oktober 2024 @ 21:14:50 #119
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215423374
Zwitserland O+
Heb in Bielle/Biene gewoond. En in Grenachen.
Prachtig land
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 30 oktober 2024 @ 21:30:04 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215423513
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 20:59 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Zeg, ik ga enorm bij jou terugkomen wantij gaan volgende zomer naar CERN
SPOILER
Als je in Frankrijk gaat zitten in de Haute-Savoie en daar boodschappen doet is het een stuk betaalbaarder. Maar kan me ook voorstellen dat je misschien liever in Zwitserland zelf zit. Slaperig bergdorpje waar niks zit is dan nog de goedkoopste optie geloof ik. Ondanks dat je het weet heeft mijn portemonnee wel een beetje gehuild afgelopen dagen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215423655
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2024 21:30 schreef laziness het volgende:

[..]
Als je in Frankrijk gaat zitten in de Haute-Savoie en daar boodschappen doet is het een stuk betaalbaarder. Maar kan me ook voorstellen dat je misschien liever in Zwitserland zelf zit. Slaperig bergdorpje waar niks zit is dan nog de goedkoopste optie geloof ik. Ondanks dat je het weet heeft mijn portemonnee wel een beetje gehuild afgelopen dagen.
Ja ik denk dat we eerder een paar dagen korter gaan maar dan wel all in. Weet je wat, ik vind het bizar om nu al over volgende zomer te denken en te boeken en zo. Maar ga er morgen of vrijdag eens voor zitten.
Met een meidenkwartet
pi_215424469
Zwitserland. O+ Wij zijn bij Interlaken geweest, hebben dat gecombineerd met vakantie in Duitsland en Frankrijk. 5 dagen Zwitserland gedaan en boodschappen vanuit Duitsland meegenomen naar Zwitserland, want auto vakantie. Hadden een stacaravan op een fijne camping die aan het water lag en waar je dus ook kon zwemmen. Door boodschappen mee te nemen was het ook best goed betaalbaar, al was het idd ook een stukje simpelweg accepteren dat je nou eenmaal duur uit bent. Maar kan het zeker aanraden!
pi_215425465
Het is dan wel handig om de invoerregels even goed te checken, er zijn restricties op hoeveelheden en herkomst van sommige producten. De Zwitserse grenscontrole houdt je heel regelmatig staande en controleert ook echt op bijvoorbeeld voedsel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_215425564
En je moet ook een flinke auto hebben wil je al je vakantiespullen meenemen en ook nog boodschappen. Sinds we geen stationwagen meer hebben, krijg ik weinig boodschappen mee mee als we op vakantie gaan.
(En met stationwagen moest er toen nog lange tijd een kinderwagen mee).

Tenminste, hier ligt de auto altijd goed vol als we op vakantie gaan (twee volwassenen, twee kinderen)
pi_215425810
Ja wij waren toen nog met zijn tweeën idd, dus ruimte voor een krat op de achterbank. Het was ook niet mega veel, want maar 5 dagen daar en alsnog wel minimaal 1 en ws 2 dagen avondeten daar in de planning. Maar een fles drinken, een brood en wat broodbeleg scheelt toch alweer best en is ook gewoon fijn om mee te hebben zodat je niet meteen naar winkels moeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')