abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213903026
OP van @tong80

quote:
De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30

Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.

De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.

Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.

Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.

Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”

Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”

Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.

https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/

'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.' :? Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent. :{
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ali B fel bij aankomst rechtbank: ?Ga naar achteren!? (video)

Update 12-6, eerste zittingsdag

quote:
Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.

B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".

Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding

Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.

Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.

'Jij duldt geen nee'

Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."

"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'

Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.

"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."

Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen

Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."

'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'

Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."

Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Zwaar geëmotioneerde Ali B: ?Heb aan zelfmoord gedacht? (video)

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ellen ten Damme: ?Ali B probeerde meerdere keren bij mij naar binnen te dringen' (video)

U MAD?
pi_213903029
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef prunus het volgende:
Wel apart dat Ronnie zich er niks van kan herinneren allemaal, dit is toch wel een verschrikkelijke gebeurtenis.
Ik vermoed dat hier een stukje loyaliteit een rol speelt. En is de vrouw van Ali niet zijn manager?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:04:56 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903031
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:01 schreef prunus het volgende: [..] Oké. Wel apart dat hij zich bepaalde, volgens mij best cruciale dingen, niet kan herinneren. Dat van consent, of dat met de vingers is gebeurd, en bijvoorbeeld dit: Ook kan Ronnie Flex zich niet herinneren dat Naomi na dit alles snikkend naast hem in bed ging liggen, en hij zijn armen om haar heen sloeg. Swier: "De enige getuige die erbij was, en die heeft niets gemerkt." #AliB
Dit moet natuurlijk leiden tot de conclusie: hij kan het zich niet herinneren want het is niet gebeurd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_213903032
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:01 schreef prunus het volgende:

[..]
Oké. Wel apart dat hij zich bepaalde, volgens mij best cruciale dingen, niet kan herinneren.[/quote[

Dat van consent, of dat met de vingers is gebeurd, en bijvoorbeeld dit:

Ook kan Ronnie Flex zich niet herinneren dat Naomi na dit alles snikkend naast hem in bed ging liggen, en hij zijn armen om haar heen sloeg. Swier: "De enige getuige die erbij was, en die heeft niets gemerkt." #AliB
Volgens Ronnie Flex had hij seks met Naomi in zijn eigen kamer, kwam Ali B. binnen, ontstond er ophef en viel hij in slaap. Vanuit zijn hoek - sorry dat ik het zo plastisch beschrijf - zag hij de penetratie misschien niet. Ook is het niet raar dat hij niet precies hoorde wat er werd gezegd. Als hij erna in slaap viel, kan dat verklaren waarom hij zich Naomi niet snikkend kan herinneren.

Maar ik vul nu veel in. Geheugens zijn nu eenmaal geen perfecte weergave van wat er is gebeurd. Wat op de een indruk maakt, maakt dat op de ander niet. En dat speelt een rol in wat je onthoudt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:05:45 #5
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903042
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is blijkbaar wel meer dan niet meer samen in één huis wonen:
[..]

Dat weet ik. "Alleen" slaat dan ook op juridisch niet gescheiden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213903053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Volgens Ronnie Flex had hij seks met Naomi in zijn eigen kamer, kwam Ali B. binnen, ontstond er ophef en viel hij in slaap. Vanuit zijn hoek - sorry dat ik het zo plastisch beschrijf - zag hij de penetratie misschien niet. Ook is het niet raar dat hij niet precies hoorde wat er werd gezegd. Als hij erna in slaap viel, kan dat verklaren waarom hij zich Naomi niet snikkend kan herinneren.

Maar ik vul nu veel in. Geheugens zijn nu eenmaal geen perfecte weergave van wat er is gebeurd. Wat op de een indruk maakt, maakt dat op de ander niet. En dat speelt een rol in wat je onthoudt.
Joah ik hoorde een verkrachting naast mij, maar ben lekker gaan slapen doet het ook niet zo goed voor je imago.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:09:01 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903073
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Joah ik hoorde een verkrachting naast mij, maar ben lekker gaan slapen doet het ook niet zo goed voor je imago.
Heb je meegekregen wat de handeling was die tot de aanklacht van verkrachting heeft geleid?

Zonder dat te willen bagatelliseren was dat op zich een korte handeling.
pi_213903079
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat er door het hoofd van Ronnie Flex gaat. Wat ik wel weet, is dat zijn verklaring deels tegenstrijdig is aan die van Ali B. (van wie was de slaapkamer en was het wel/niet logisch dat Ali B. zomaar naar binnen kwam?) en dat zijn verklaring dat hij penetratie niet heeft gezien niet gelijkstaat aan een verklaring dat er niks is gebeurd (wat Swier beweert - dat is een ongeldige conclusie).
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:10:00 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213903084
Ali B gaat vanavond nog naar Dubai om uit te rusten om niet opgepakt te kunnen worden

Zou verstandig zijn om hem nu al aan te houden vanwege vluchtgevaar
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:10:36 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903094
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[..]
Uit de update hieronder maak ik inderdaad op dat Swier ontkent dat er over consent is gesproken. Wat volg jij, @:lienekien? De berichten van Belleman zijn hier en daar toch niet zo duidelijk als ik zou willen.
[..]

Alleen Belleman en dit topic.
pi_213903130
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heb je meegekregen wat de handeling was die tot de aanklacht van verkrachting heeft geleid?

Nee totaal niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat er door het hoofd van Ronnie Flex gaat. Wat ik wel weet, is dat zijn verklaring deels tegenstrijdig is aan die van Ali B. (van wie was de slaapkamer en was het wel/niet logisch dat Ali B. zomaar naar binnen kwam?) en dat zijn verklaring dat hij penetratie niet heeft gezien niet gelijkstaat aan een verklaring dat er niks is gebeurd (wat Swier beweert - dat is een ongeldige conclusie).
Tegenstrijdige verhalen is niet zo gek. Het gaat om zaken van jaren terug.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:12:56 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213903133
Ik lees alleen hier mee, maar ben niet echt onder de indruk van de verdediging :{ Het geloof hadden ze er al helemaal buiten moeten laten m.i., compleet ongeloofwaardig zulke argumenten.
pi_213903144
Eis 3 jaar :o

We rampeneren op de celvloer
pi_213903147
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ali B gaat vanavond nog naar Dubai om uit te rusten om niet opgepakt te kunnen worden

Sinds 2021 hebben wij daar gewoon een uitleveringsverdrag mee.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213903149
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Duidelijk is geworden dat dit soort toestanden voor de rapperheren niet heel ongebruikelijk zijn. Dus als je jaarlijks veel van dit soort escapades beleeft herinner je je natuurlijk nooit overal de details van.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:15:18 #16
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213903151
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:12 schreef kwiwi het volgende:
Ik lees alleen hier mee, maar ben niet echt onder de indruk van de verdediging :{ Het geloof hadden ze er al helemaal buiten moeten laten m.i., compleet ongeloofwaardig zulke argumenten.
Dus ze hebben het voor elkaar

Proceshouding Ali werkt zwaar in zijn nadeel
Advocaat doet er nog een schepje bovenop met geloof gelul

Lekker gewerkt pik :7 _O- _O-
pi_213903173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee totaal niet.
[..]
Tegenstrijdige verhalen is niet zo gek. Het gaat om zaken van jaren terug.
Maar de reden waarom er kort een conflict ontstond, is wél belangrijk:

Volgens Ali B. hadden Ronnie Flex en Naomi seks in zijn kamer, de kamer waar hij bidt. Dat vond hij niet cool.
Volgens Ronnie Flex kwam Ali B. zomaar zijn kamer binnenlopen terwijl hij seks met Naomi had. Dat vond hij niet cool.
Volgens Naomi verkrachtte Ali B. haar. Dat was volgens haar de reden van het tumult.

Dat zijn dus drie verschillende lezingen. Rapper Bokoesam - nee, ik weet ook niet wie dat is - het verklaard dat hij Naomi kort erna heeft gesproken en dat zij tegen hem heeft gezegd dat er iets is gebeurd tussen haar en Ali B. waar ze geen toestemming voor had gegeven.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:18:08 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_213903179
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:15 schreef StateOfMind het volgende:
Sinds 2021 hebben wij daar gewoon een uitleveringsverdrag mee.
Dat werkte ook zo goed met Promes :')
Daarom iig zijn paspoort innemen mogelijk 2x als dubbele nationaliteit ^O^
pi_213903213
POLL
pi_213903232
De advocaat van Ali speelt het ook vuil.

Externe inhoud

Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.

accepteer en toon inhoud bekijk item op Twitter

(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:24:12 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Maar de reden waarom er kort een conflict ontstond, is wél belangrijk:

Volgens Ali B. hadden Ronnie Flex en Naomi seks in zijn kamer, de kamer waar hij bidt. Dat vond hij niet cool.
Volgens Ronnie Flex kwam Ali B. zomaar zijn kamer binnenlopen terwijl hij seks met Naomi had. Dat vond hij niet cool.
Volgens Naomi verkrachtte Ali B. haar. Dat was volgens haar de reden van het tumult.

Dat zijn dus drie verschillende lezingen. Rapper Bokoesam - nee, ik weet ook niet wie dat is - het verklaard dat hij Naomi kort erna heeft gesproken en dat zij tegen hem heeft gezegd dat er iets is gebeurd tussen haar en Ali B. waar ze geen toestemming voor had gegeven.
Dat is "rapper Sam" volgens mij. Die waar ze die toxische relatie mee had. En die eiste dat "ze zijn vrienden moest doen".
pi_213903240
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:22 schreef Zipportal het volgende:
[poll=7361]
Vond het sowieso een vervelend kapsones mannetje bij de voice.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:25:02 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903243
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:24 schreef luxerobots het volgende:

[ twitter ]
Die speelt het heel vuil. Hij heeft ook gezegd dat ze "mentaal niet in orde is".

Amerikaanse toestanden :r
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:26:08 #24
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213903258
quote:

[ twitter ]
Zou het kunnen dat hij oorzaak en gevolg omdraait?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 juni 2024 @ 13:27:13 #25
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213903271
quote:

[ twitter ]
Advocaat die aan victim blaming doet. Lekker dan.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213903281
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die speelt het heel vuil. Hij heeft ook gezegd dat ze "mentaal niet in orde is".

Amerikaanse toestanden :r
Heel smerig.
Ik snap dat je als strafrechtadvocaat alles op alles zet om een zo gunstig mogelijk resultaat voor je cliënt te behalen.

Maar ik zou mezelf 's avonds toch nog graag in de spiegel aan kunnen willen kijken :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213903293
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Advocaat die aan victim blaming doet. Lekker dan.
Dit is toch geen victim blaming? Hij probeert haar getuigenis onderuit te halen... dat is mi toch echt wat anders.
pi_213903298
quote:

[ twitter ]
Ter aanvulling:

quote:
ongeveer 1 uur geleden

VERKLARINGEN VAN NAOMI 'ONWAAR'
Bart Swier zegt dat Naomi's verklaringen op onwaarheden berusten. Ook zegt hij dat ze mentaal niet in orde is. "Ik ontkom er niet aan om dat te zeggen", aldus de raadsman
pi_213903302
Heeft die advocaat ook nog enig bewijs voor zijn beweringen rondom de psychische staat en/of het middelengebruik van Naomi?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:29:52 #30
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213903307
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Heel smerig.
Ik snap dat je als strafrechtadvocaat alles op alles zet om een zo gunstig mogelijk resultaat voor je cliënt te behalen.

Maar ik zou mezelf 's avonds toch nog graag in de spiegel aan kunnen willen kijken :{w
Ook niet mijn ding, maar wat moet een advocaat dan tegen de cliënt zeggen? "Tja, Ali. Het ligt er wel erg dik op hoor, je moet maar op de blaren gaan zitten!"
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_213903316
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Heel smerig.

Dat de advocaat z'n toevlucht neemt tot dit soort redeneringen is opzich wel een teken dat hij er inhoudelijk niet echt gehakt meer van kan maken.
pi_213903321
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft die advocaat ook nog enig bewijs voor zijn beweringen rondom de psychische staat en/of het middelengebruik van Naomi?
Het is sowieso bijzonder... als je veel drugs gebruikt dan weet je na 6 jaar echt geen details meer van een bepaalde avond. Meer algemene dingen en een gevoel, maar dat is het dan ook wel.
pi_213903324
quote:
Dacht ik ook net aan, die advocaat is toch geen psychiater.
pi_213903334
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ook niet mijn ding, maar wat moet een advocaat dan tegen de cliënt zeggen? "Tja, Ali. Het ligt er wel erg dik op hoor, je moet maar op de blaren gaan zitten?"
Ja precies. Het is zijn werk om zijn client te verdedigen. Ons systeem is (gelukkig) zo ingericht dat iedereen recht heeft op verdediging.

Alleen om dan met gratuite opmerkingen te komen rondom drugsgebruik en psychische problemen vraagt dan wel om enige onderbouwing.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:32:20 #35
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_213903343
Ben benieuwd wanneer Max Verstappen aangifte gaat doen tegen Ali voor het verkrachten van zijn eerste wereldtitel.
Yea, she's on crack.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 13:32:38 #36
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903345
quote:
Ik ga er vanuit dat dat te onderbouwen is. Zo niet zou de rechter wel hebben ingegrepen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_213903350
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:31 schreef Bugno3 het volgende:

[..]
Ja precies. Het is zijn werk om zijn client te verdedigen. Ons systeem is (gelukkig) zo ingericht dat iedereen recht heeft op verdediging.

Alleen om dan met gratuite opmerkingen te komen rondom drugsgebruik en psychische problemen vraagt dan wel om enige onderbouwing.
Misschien is dat er wel, of staat het in haar verklaring ergens, wij kennen niet alle processtukken hè....
pi_213903355
Het gaat zo weer beginnen. Deel vooral de tweets O-)
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:35:04 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903372
quote:
88s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Het gaat zo weer beginnen. Deel vooral de tweets O-)
Ik heb een manier gevonden om zonder X te hebben toch haar tweets te lezen. Gewoon via Google zoeken op "Saskia Belleman Twitter". En dan verschijnen ze bovenin onder de zoekbalk.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:35:46 #40
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213903384
Ik bedacht me ineens. Zou hij nu naar Marokko kunnen vluchten? Hebben ze een uitleveringsverdrag? Of heeft hij verder niet zo’n banden met zijn land van afkomst.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213903391
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ook niet mijn ding, maar wat moet een advocaat dan tegen de cliënt zeggen? "Tja, Ali. Het ligt er wel erg dik op hoor, je moet maar op de blaren gaan zitten!"
Je kan dat ook wel anders formuleren dan de advocaat nu doet.

Bijvoorbeeld benoemen dat er geen onafhankelijk onderzoek heeft plaatsgevonden naar de psychische gesteldheid van de slachtoffers en dat daardoor niet uitgesloten kan worden dat psychische problematiek invloed heeft gehad op hun verklaringen.

Want dat is uiteindelijk het punt dat wordt gemaakt en iets dat de rechter kan meenemen in de afweging.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:36:20 #42
438527 MissButterflyy
pi_213903393
Want die man van Rens kroes heeft dat ook geprobeerd hè, toen hij niet meer onder een gevangenisstraf uit kon komen.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 juni 2024 @ 13:36:58 #43
Brabo Bastard
pi_213903402
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik bedacht me ineens. Zou hij nu naar Marokko kunnen vluchten? Hebben ze een uitleveringsverdrag? Of heeft hij verder niet zo’n banden met zijn land van afkomst.
Als hij nu vlucht helpt hem dat echt niet. Als antwoord op je vraag: geen idee eigenlijk.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:38:06 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903411
quote:
https://www.rijksoverheid(...)sverdrag-met-marokko
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:38:19 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:32 schreef Danny het volgende:

[..]
Ik ga er vanuit dat dat te onderbouwen is. Zo niet zou de rechter wel hebben ingegrepen.
Nee, volgens mij mag de advocaat gewoon zijn verdediging voeren en grijpt de rechter niet in.
pi_213903419
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef ikweethetookniet het volgende:

Op zich vind ik verbanning een prima straf. Dat vermogen raakt een keer op en ik kan me niet voorstellen dat hij nog iets in de entertainmentindustrie gaat bereiken.
pi_213903420
quote:
Waar moet hij heen in Marokko? Zijn familie heeft hem uitgekotst en hij heeft zijn familie ten schande gemaakt. Niet meer welkom daar.

Geen uitleveringsverdrag schat ik zo in trouwens aangezien we veilige landers ook niet terug kunnen sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 13:40:53 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:40:06 #48
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903422
Nu is de getuige ad beurt om afgeslacht te worden.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 13:40:53 #49
367000 roos94
pi_213903427
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Want die man van Rens kroes heeft dat ook geprobeerd hè, toen hij niet meer onder een gevangenisstraf uit kon komen.
Die man van rens kroes is wel next level gestoord.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:41:00 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903429
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:39 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Waar moet hij heen in Marokko? Zijn familie heeft hem uitgekotst en hij heeft zijn familie ten schande gemaakt. Niet meet welkom daar.

Geen uitleveringsverdrag schat ik zo in trouwens aangezien we veilige landers ook niet terug kunnen sturen.
Dat is er dus wel (had ik al gepost): https://www.rijksoverheid(...)sverdrag-met-marokko

Maar heeft (uiteraard) niks met veiligelanders te maken.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:41:45 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213903434
Ik ben benieuwd wat Marco Borsato aan zijn broek krijgt.
pi_213903435
quote:
Maar geldt dat uitleveringsverdrag voor alle verzoeken? Kan me herinneren dat er in het verleden wel eens gedoe mee is geweest (Holleeder die door Frankrijk alleen kon worden uitgeleverd vanwege verboden wapenbezit en niet vanwege de ontvoering van Heineken).
pi_213903441
quote:

[..]
Waar moet hij heen in Marokko? Zijn familie heeft hem uitgekotst en hij heeft zijn familie ten schande gemaakt. Niet meer welkom daar.

Uitleveren is op verzoek. We hebben geen uitzettingsverdrag.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:43:13 #54
438527 MissButterflyy
pi_213903444
quote:

[..]

Of naar Dubai wat ik hier al voorbij zie komen.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 13:43:32 #55
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903449
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:39 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Op zich vind ik verbanning een prima straf. Dat vermogen raakt een keer op en ik kan me niet voorstellen dat hij nog iets in de entertainmentindustrie gaat bereiken.
Nou ja, ik mag hopen dat eventuele boycots die zijn opgelegd worden opgeheven als er vrijspraak zou volgen. Anders wordt 't wel héél makkelijk mensen te ruïneren, als je alleen maar vals beschuldigd hoeft te worden. Begrijp me niet verkeerd, het LIJKT erop dat hij wel degelijk schuldig is, maar uiteindelijk weten wij allemaal niets. We weten alleen wat beide partijen beweren en beide partijen kunnen liegen, of beide partijen kunnen vanuit hun perspectief 100% de waarheid spreken. De rechter zal uiteindelijk bepalen wie de waarheid spreekt en dan is het ook klaar. Dan verdwijnt hij OF de cel in, OF hij wordt vrijgesproken en is dus onschuldig verklaard.
pi_213903452
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu is de getuige ad beurt om afgeslacht te worden.
Ik heb vorig jaar het boek 'Het hele dorp wist het' van Rinke Verkerk gelezen. En daarin zat ook een anekdote over een slachtoffer van misbruik die dat aan iemand had verteld, maar zij wist zelf helemaal niet meer dat ze het aan diegene had verteld.

Daar zaten dan wel decennia tussen, maar ik denk dat het niet vreemd is dat een traumatische ervaring ook het geheugen beïnvloed?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:43:54 #57
438527 MissButterflyy
pi_213903453
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat Marco Borsato aan zijn broek krijgt.
Ik ook. Was toch niet zo heftig, Ali B leek toch het heftigste.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:44:34 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903460
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Of naar Dubai wat ik hier al voorbij zie komen.
Daar is ook een uitleveringsverdrag mee
pi_213903462
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is er dus wel (had ik al gepost): https://www.rijksoverheid(...)sverdrag-met-marokko

Maar heeft (uiteraard) niks met veiligelanders te maken.
Toen was ik nog aan het typen.
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 13:45:34 #60
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213903470
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ook. Was toch niet zo heftig, Ali B leek toch het heftigste.
Nouja, met je vingers in een kind zou toch wat anders zijn voor de rechter dan met je vingers in een volwassene.
pi_213903471

Externe inhoud

Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.

(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:45:50 #62
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903474
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Toen was ik nog aan het typen.
Ok, kan gebeuren :)
pi_213903475
Is er een plek behalve op X waar ik de tweets van Saskia Belleman kan volgen?
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 13:46:20 #64
367000 roos94
pi_213903478
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Nouja, met je vingers in een kind zou toch wat anders zijn voor de rechter dan met je vingers in een volwassene.
;(
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:46:43 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903483
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef Danny het volgende:

[..]
Nou ja, ik mag hopen dat eventuele boycots die zijn opgelegd worden opgeheven als er vrijspraak zou volgen. Anders wordt 't wel héél makkelijk mensen te ruïneren, als je alleen maar vals beschuldigd hoeft te worden. Begrijp me niet verkeerd, het LIJKT erop dat hij wel degelijk schuldig is, maar uiteindelijk weten wij allemaal niets. We weten alleen wat beide partijen beweren en beide partijen kunnen liegen, of beide partijen kunnen vanuit hun perspectief 100% de waarheid spreken. De rechter zal uiteindelijk bepalen wie de waarheid spreekt en dan is het ook klaar. Dan verdwijnt hij OF de cel in, OF hij wordt vrijgesproken en is dus onschuldig verklaard.
In ons strafrecht wil vrijspraak niet zeggen dat iemand onschuldig is. Hij wordt voor onschuldig gehouden indien zijn schuld niet wettig en overtuigend bewezen kan worden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:47:04 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903486
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:46 schreef Coeus het volgende:
Is er een plek behalve op X waar ik de tweets van Saskia Belleman kan volgen?
Ja, Google
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 13:47:39 #67
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903490
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]
In ons strafrecht wil vrijspraak niet zeggen dat iemand onschuldig is. Hij wordt voor onschuldig gehouden indien zijn schuld niet wettig en overtuigend bewezen kan worden.
Dus jij stelt voor dat iedereen die voor de rechter moet verschijnen schuldig is en blijft? Of alleen mannen?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:47:59 #68
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213903495
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:36 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Je kan dat ook wel anders formuleren dan de advocaat nu doet.

Bijvoorbeeld benoemen dat er geen onafhankelijk onderzoek heeft plaatsgevonden naar de psychische gesteldheid van de slachtoffers en dat daardoor niet uitgesloten kan worden dat psychische problematiek invloed heeft gehad op hun verklaringen.

Want dat is uiteindelijk het punt dat wordt gemaakt en iets dat de rechter kan meenemen in de afweging.
Waar staat dat daar geen onderzoek naar gedaan is of dat daar geen gegevens over bekend zijn?
pi_213903498
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, Google
Thanks!
pi_213903501

Externe inhoud

vrijdag 14 juni 2024 @ 13:48:48 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903504
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:47 schreef Danny het volgende:

[..]
Dus jij stelt voor dat iedereen die voor de rechter moet verschijnen schuldig is en blijft? Of alleen mannen?
Ga me aub geen dingen in de mond leggen. Ik geef geen mening, ik geef aan hoe het juridisch in elkaar steekt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:49:14 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213903511
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:48 schreef Coeus het volgende:

[..]
Thanks!
"Saskia Belleman Twitter" googlen en dan verschijnen ze onder de zoekbalk
pi_213903522
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:47 schreef Danny het volgende:

[..]
Huh dat zegt ze toch niet :')
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 13:50:54 #74
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903539
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ga me aub geen dingen in de mond leggen. Ik geef geen mening, ik geef aan hoe het juridisch in elkaar steekt.
ok, dus stel even dat hij niet 'schuldig' wordt bevonden en dus weer vrij man is zonder strafblad. Zie jij hem dan als schuldig of als niet schuldig en waarom? En zou hij de rest van zijn leven geboycot moeten worden (en zo ja, waarom)?
pi_213903544
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Damzzz heeft @Straatcommando. net geveegd, beginnen we weer overnieuw ;)
pi_213903546
Hoeveel daadwerkelijk bewijs is er eigenlijk?
pi_213903552
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:47 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Waar staat dat daar geen onderzoek naar gedaan is of dat daar geen gegevens over bekend zijn?
Het was maar een voorbeeld. Als het wel heeft plaatsgevonden en er kwam geen reden uit om aan de verklaringen te twijfelen is het al helemaal onnozel gebazel van een advocaat die het beter denkt te weten dan de onderzoekers.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 13:52:08 #78
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903553
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:51 schreef Questular het volgende:
geen direct bewijs, maar voldoende indirect bewijs kan toch overtuigend zijn en maken dat de rechter je schuldig verklaart.
pi_213903554
Over de getuige: Swier geeft allerlei voorbeelden van zaken die niet kloppen in de verklaring van de getuige of die duiden op discrepanties tussen de verklaringen van de getuige en Naomi. Waar Swier helaas niet op ingaat, zijn de dingen die de getuige heeft verklaard die kloppen en die ze niet had kunnen weten via de media.

Externe inhoud

vrijdag 14 juni 2024 @ 13:52:13 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903555
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:50 schreef Danny het volgende:

[..]
ok, dus stel even dat hij niet 'schuldig' wordt bevonden en dus weer vrij man is zonder strafblad. Zie jij hem dan als schuldig of als niet schuldig en waarom? En zou hij de rest van zijn leven geboycot moeten worden (en zo ja, waarom)?
Ik heb hierover geen mening.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:52:26 #81
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213903557
quote:

[..]
Volgens mij haal je hier door elkaar of iemand letterlijk onschuldig is voor het feit, of dat volgens de wet iemand onschuldig is omdat schuld niet bewezen kan worden. Dat is een werkelijk verschil ;)
pi_213903563
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Over de getuige: Swier geeft allerlei voorbeelden van zaken die niet kloppen in de verklaring van de getuige of die duiden op discrepanties tussen de verklaringen van de getuige en Naomi. Waar Swier helaas niet op ingaat, zijn de dingen die de getuige heeft verklaard die kloppen en die ze niet had kunnen weten via de media.

[ x ]
Maar dat zal het OM toch wel gedaan hebben?
pi_213903567
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:51 schreef Questular het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is nog een aardige voor mensen die alert zijn op bewijslast:

[ x ]

Het verhaal van de OvJ is:
- Er zijn meerdere verklaringen, niet alleen van vrouwen die deel hebben aan de rechtszaak.
- De verklaringen zijn consistent en betrouwbaar.
- Er zitten terugkerende elementen in de verklaringen die een patroon laten zien.
- De vermeende slachtoffers hebben niets te winnen bij hun verklaringen en wel veel te verliezen.
- De verklaringen zijn op niet elkaar afgestemd.
- Ali B. is een pathologische leugenaar die erop uit is om zijn eigen hachje te redden, de vrouwen zwart maakt en geen berouw toont.

Daarnaast zijn er allerlei kleine omstandigheden en feiten die de verklaringen ondersteunen, zoals een pinbewijs, verklaringen van familie/vrienden/kennissen/geliefden/aanwezigen en dat er al verklaringen waren van voor de BOOS-uitzending.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 11:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In aanvulling hierop:

[ x ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:53:53 #84
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903568
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:52 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Dat lijkt me te verwachten.

De weging is straks aan de rechters en die hebben natuurlijk het hele dossier.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:54:02 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213903571
https://www.rechtspraak.n(...)n-een-strafzaak.aspx

quote:
Als verdachte bent u nog geen dader. Want in Nederland bent u onschuldig totdat:

een strafrechter u in zijn uitspraak schuldig verklaart of
de officier van justitie u via een strafbeschikking schuldig verklaart.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 13:54:06 #86
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903572
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik heb hierover geen mening.
dat dacht ik al
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:54:46 #87
438527 MissButterflyy
pi_213903586
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Was het echt een kind? Wist ik niet.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 13:54:50 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903587
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:54 schreef Danny het volgende:

[..]
dat dacht ik al
Ik kijk wel uit.
pi_213903589
Zucht
pi_213903591
Inmiddels gaat het over de vermeende aanranding/verkrachting van Naomi. Swier beklaagt zich over onvolledig onderzoek door het OM.

Externe inhoud

pi_213903596
quote:

[..]
Wie moet waarom geboycot worden? Persoonlijk wil ik geen zakelijke samenwerkingen aangaan met personen die (volgens zijn eigen advocaat) op deze manier met hun vrouwelijke medemens omgaan.

Externe inhoud

Maar dat is een afweging die mensen en organisaties allemaal zelf mogen maken. Ook als de rechtbank volledig meegaat met de OvJ.
pi_213903602
Overigens: die keren in mijn leven dat ik ben aangerand, heeft niemand er ooit iets van gezien. Dat gebeurde op drukke plekken.

Ook geen sterk argument, vind ik.
pi_213903619
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens: die keren in mijn leven dat ik ben aangerand, heeft niemand er ooit iets van gezien. Dat gebeurde op drukke plekken.

Bij mij zomercarnaval Rotterdam. Dag later wel melding gedaan voor de statistieken :)

Oh tot 2x toe zelfs die middag :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 13:58:18 ]
pi_213903629
Het gaat weer over het vermeende drugsgebruik van Naomi. Ik zal even zoeken of daar eerder iets over is gezegd.

Externe inhoud

pi_213903638
Ik vind dat verhaal van die Naomi ook wel heel vaag hoor. Zij zat toch nog geen jaar geleden nog in Roddelpraat, daar vertelde ze dat ze aan het chillen was met Boef en Ali B. Of was dat een andere Naomi? :@
pi_213903643
Misschien komt het juist door het drank en drugsgebruik van Ali dat hij alles zo anders beleeft en herinnert dan de vrouwen.
pi_213903659
Wel logisch dat een advocaat vragen stelt bij de zuiverheid van een verklaring als de persoon in kwestie misschien op dat moment niet helemaal helder was toch?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:00:54 #98
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213903663
Ontzettend zware eis voor iets wat je nauwelijks kunt bewijzen. Het lijkt wel een politiek proces.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213903680
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Ontzettend zware eis voor iets wat je nauwelijks kunt bewijzen. Het lijkt wel een politiek proces.

Ga je gewoon weer op dezelfde voet verder ja?
pi_213903681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:59 schreef FvanS het volgende:
Ik vind dat verhaal van die Naomi ook wel heel vaag hoor. Zij zat toch nog geen jaar geleden nog in Roddelpraat, daar vertelde ze dat ze aan het chillen was met Boef en Ali B. Of was dat een andere Naomi? :@
Als ze daar zat gaat die advocaat dat nog wel noemen
pi_213903683
quote:

Welkom terug.
pi_213903688
quote:

Vervelend om te lezen dat dat je is overkomen..
pi_213903689
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Als ze daar zat gaat die advocaat dat nog wel noemen
Daar beschuldigde ze Boef weer van aanranding.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:02:43 #104
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903695
Er is wel een beetje een dubbele standaard. Ik denk dat mannen veel vaker worden aangerand dan bekend is, alleen melden die het vrijwel nooit.
Dit vind ik volkomen terecht, maar de vrouw zelf denkt dat het gewoon prima gedrag is blijkbaar en is compleet in shock dat ze wordt weggestuurd.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Disrespectful Woman Harasses Man & Gets Put In Place (video)

pi_213903701
Ik blijf er toch moeite mee hebben. "Wie zeurt krijgt een beurt" vind ik niet fraai maar wat doen dat soort berichten in een verkrachtingszaak? Waarom komen slachtoffes pas naar buiten als er een hype is? Niemand zegt dat het makkelijk is maar het tast wel de betrouwbaarheid van de getuigenis enorm aan terwijl het de verdachte ook veel moeilijker maakt om zich op basis van zijn herinnering te verdedigen.

We krijgen allemaal morele oordelen er doorheen, ook over de slachtoffers dan wel vermeende slachtoffers, terwijl het volgens mij uitsluitend over de vraag moet gaan of er dwang, geweld of dreiging met geweld was. En als daar sprake van is dan doe je meteen aangifte en volgt er een ordelijker proces. Zowel het OM als het publiek als de rechter heeft zich geen oordeel aan te meten over het totaal van seksuele manieren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:03:17 #106
13462 BansheeBoy
pi_213903705
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef FvanS het volgende:

[..]
De variabelen blijven helaas hetzelfde. Ik lees ook veel dat men vindt dat Ali B. geen empathie zou hebben. Medeleven tonen zou schuld impliceren. Ik begrijp het wel.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 14:03:47 #107
367000 roos94
pi_213903710
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:02 schreef FvanS het volgende:

[..]
Daar beschuldigde ze Boef weer van aanranding.
Boef schijnt ook een nogal losse seksuele moraal te hebben. Maar aanranding?
pi_213903712
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef FvanS het volgende:

[..]
Niet reageren. TR zetten please.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:04:18 #109
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903719
quote:

mwoa, als het bewijs dat wel geleverd wordt door de rechter overtuigend wordt bevonden dan wil je ook wel dat er een straf komt natuurlijk. Dus dat vind ik niet zo raar. Sterker; als hij haar echt onder dwang verkracht heeft dan vind ik 3 jaar behoorlijk weinig.
pi_213903722
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:03 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Rapper Boef zet vrouw en kinderen op straat & Ali B gaat weer de fout in (video)

Vanaf 4:15
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 14:04:55 #111
842 Zorro
Z
pi_213903727
quote:

[..]
Tja, zag jij OJ Simpson als onschuldig na zijn vrijspraak?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213903728

Externe inhoud

Past hij dit ook toe op zijn eigen cliënt?
pi_213903743
De verdediging laat imo wel weinig over van de aantijgingen. Alle argumenten van het OM zijn tot nu toe redelijk goed weerlegd.
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 14:06:51 #114
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213903746
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:04 schreef FvanS het volgende:

[..]
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Rapper Boef zet vrouw en kinderen op straat & Ali B gaat weer de fout in (video)

Vanaf 4:15
Maar deze dame heet geen Naomi, maar Romy
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:06:54 #115
13462 BansheeBoy
pi_213903748
In die wereld gelden toch hele andere wetten en fatsoensnormen. Dat is een gegeven. Sterren denken zich meer te kunnen permitteren dan de gemiddelde persoon. En dat is in bepaalde mate ook zo.

Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:07:00 #116
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903752
quote:

[..]
een tik op de billen wordt vaak al als aanranding gezien, maar elke 'seksuele aanraking' valt onder aanranding. Dat kunnen ook strelingen zijn op plekken die voor de ontvanger een erogene zone zijn. Eigenlijk is het een soort overkoepelende term voor vrijwel alle vormen van aanraking. Uiteindelijk zou het OM moeten beslissen om wel of niet te vervolgen.
pi_213903760
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef prunus het volgende:
Wel apart dat Ronnie zich er niks van kan herinneren allemaal, dit is toch wel een verschrikkelijke gebeurtenis.
Het is Ronnie niet overkomen en hij was onder invloed.. Dus maakt het weinig indruk. Tevens gaat het hier om ongevraagd vingeren. Dat heeft hij wellicht ook niet kunnen zien. De ruzie die ontstond heeft hij wel meegekregen.
pi_213903763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:04 schreef Danny het volgende:

[..]
mwoa, als het bewijs dat wel geleverd wordt door de rechter overtuigend wordt bevonden dan wil je ook wel dat er een straf komt natuurlijk. Dus dat vind ik niet zo raar. Sterker; als hij haar echt onder dwang verkracht heeft dan vind ik 3 jaar behoorlijk weinig.
Verkrachten is altijd onder dwang hoor.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:16 #119
Brabo Bastard
pi_213903767
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef Antideeltje.. het volgende:
De verdediging laat imo wel weinig over van de aantijgingen. Alle argumenten van het OM zijn tot nu toe redelijk goed weerlegd.
Vind ik niet. Eerst zegt hij dat hij niet gelooft dat het valse aangiften zijn (of iets in die strekking) om letterlijk te suggereren dat het wel het geval kan zijn.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_213903769
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar deze dame heet geen Naomi, maar Romy
Ohja :') |:(

Trouwens ook wel een interessant verhaal.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:40 #121
13462 BansheeBoy
pi_213903773
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:07 schreef Danny het volgende:

[..]
een tik op de billen wordt vaak al als aanranding gezien, maar elke 'seksuele aanraking' valt onder aanranding. Dat kunnen ook strelingen zijn op plekken die voor de ontvanger een erogene zone zijn. Eigenlijk is het een soort overkoepelende term voor vrijwel alle vormen van aanraking. Uiteindelijk zou het OM moeten beslissen om wel of niet te vervolgen.
Maar of het aanranding is wordt meestal pas achteraf bepaald door de vrouw. De ene vrouw is blij met die tik, de andere niet. Dan heb je nog het type dat het op het moment zelf leuk lijkt te vinden en er later een probleem van maakt.

Better safe than sorry. Tik niemand op de bips.

Moderator / Redactie FP vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:51 #122
Brabo Bastard
pi_213903776
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef BansheeBoy het volgende:
In die wereld gelden toch hele andere wetten en fatsoensnormen. Dat is een gegeven. Sterren denken zich meer te kunnen permitteren dan de gemiddelde persoon. En dat is in bepaalde mate ook zo.

Onzin. Je houdt gewoon je handen thuis en je lul in je broek.
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:09:36 #123
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213903785
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom komen slachtoffes pas naar buiten als er een hype is?
Heel veel vrouwen zijn voorheen niet naar buiten getreden omdat ze bang waren niet geloofd te worden. Als je vervolgens ziet dat het anderen ook is overkomen en het over het algemeen serieuzer genomen wordt, dan is het wat 'veiliger' om je verhaal te doen.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:09:38 #124
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903786
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
De variabelen blijven helaas hetzelfde. Ik lees ook veel dat men vindt dat Ali B. geen empathie zou hebben. Medeleven tonen zou schuld impliceren. Ik begrijp het wel.

Advocaten zullen je doorgaans als je onschuldig bent zeer sterk afraden excuses te maken of spijt of medeleven te betuigen omdat dat inderdaad gezien kan worden als schuldbekentenis. Dat is iets dat ongetwijfeld mee zal spelen. Daarbij; als ik onschuldig zou zijn en voor de rechter werd gesleept en mijn naam werd door het slijk gehaald en mijn leven geruïneerd zou ik ook geen medeleven betuigen.
Of dat betekent dat hij onschuldig is weet ik natuurlijk ook niet.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:10:40 #125
13462 BansheeBoy
pi_213903801
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Verkrachten is altijd onder dwang hoor.
Dat is inderdaad een pleonasme. Zelf denk ik dat het naast onmogelijk binnendringen is bij een vrouw (voor de gemiddelde man) als ze niet meewerkt. Gelukkig maakt dat het al dit soort dingen gelukkig weinig (kunnen) gebeuren.

pi_213903815
8)7
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:11:32 #127
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903818
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Maar of het aanranding is wordt meestal pas achteraf bepaald door de vrouw. De ene vrouw is blij met die tik, de andere niet. Dan heb je nog het type dat het op het moment zelf leuk lijkt te vinden en er later een probleem van maakt.

Better safe than sorry. Tik niemand op de bips.

Dat is sowieso verstandig. Beter als ook vrouwen zich hieraan houden overigens. Als iedereen z'n handjes en opmerkingen thuis houdt heb je dit soort gedoe niet.
pi_213903827
Ali klinkt alsof hij redelijk opgelucht is dat de eis maar 3 jaar is.
De enige echte.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:12:27 #129
13462 BansheeBoy
pi_213903835
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Onzin. Je houdt gewoon je handen thuis en je lul in je broek.
Absoluut.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 14-06-2024 14:17:22 ]
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 14:12:33 #130
842 Zorro
Z
pi_213903837
Misschien kunnen we beter de corona-anderhalve-meter gewoon standaard maken :')

Ik snap steeds minder waarom mensen daar toen over klaagden.
pi_213903842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:02 schreef Danny het volgende:
Er is wel een beetje een dubbele standaard. Ik denk dat mannen veel vaker worden aangerand dan bekend is, alleen melden die het vrijwel nooit.
Dit vind ik volkomen terecht, maar de vrouw zelf denkt dat het gewoon prima gedrag is blijkbaar en is compleet in shock dat ze wordt weggestuurd.
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is. De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen. Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie. Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:12:49 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213903843
quote:
Laat maar gaan.
pi_213903850
Over de mentale problemen van Naomi:

Externe inhoud

Externe inhoud

Externe inhoud

Externe inhoud

En over drugsgebruik:

Externe inhoud

vrijdag 14 juni 2024 @ 14:13:48 #134
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213903857
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:11 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat is sowieso verstandig. Beter als ook vrouwen zich hieraan houden overigens. Als iedereen z'n handjes en opmerkingen thuis houdt heb je dit soort gedoe niet.
Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:14:10 #135
13462 BansheeBoy
pi_213903863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is. De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen. Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie. Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.
Aanranding is aan iemand zitten terwijl de ander het niet wilt. Zo heb ik het altijd begrepen. Dit maakt het wel dat je dit in veel gevallen pas achteraf weet.

pi_213903868
quote:

Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.
Mja
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:15:01 #137
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213903876
quote:

[..]
En zoals altijd bij slutshaming kan je het ook omkeren naar de andere sekse. Wat zegt het over de vrouwen? En wat moet je doen als je een leger aan vrouwen hebt die zich aanmelden omdat ze seks met je willen hebben? En ze zijn nog aantrekkelijk ook.

In de jaren 60 en 70 had je rocksterren die ook heel wat afneukten. Eigenlijk best verbazend dat Charlie Sheen nooit verdachte is geweest van aanranding
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:15:45 #138
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903887
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:

Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is.
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?

quote:
De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen.
Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.

quote:
Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie.
Aanranding is gewoon aanranding. Oók als jij het probeert goed te praten.

quote:
Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.
Voor aanranding hoef je niet overmand te worden. Als dat wel zo is mag je mij in het WvS aanwijzen waar dat staat.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:17:04 #139
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213903899
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]

En over drugsgebruik:

[ x ]
sekswerk lol

Ali B de indirecte pooier
pi_213903902
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.
Dat vind ik wel het andere uiterste. Haalt toch ook een beetje de romantiek weg?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:17:29 #141
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213903903
quote:

[..]
:')
pi_213903911
quote:
Ik heb nog altijd juist een tegenovergestelde indruk: ongeldige conclusies, zwakke argumenten, belangrijke feiten die worden genegeerd, pogingen tot karaktermoord.
pi_213903914
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]

En over drugsgebruik:

[ x ]
Ik snap sowieso niet goed wat het met elkaar te maken heeft, of waarom het haar verklaring onbetrouwbaar zou maken. Mentaal kwetsbare meisjes kunnen ook verkracht worden. Sterker nog, die lopen waarschijnlijk nog wel meer risico daarop.
pi_213903916
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:14 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.
Even heel plastisch, maar als je wordt gepijpt zijn er voor degene die jou pijpt toch best veel hoeken mogelijk waarbij je niet precies ziet of iemand in de buurt wel/geen vingers in haar vagina steekt?

Sterker nog, volgens mij is dat zelden te zien tenzij je in een soort 69 positie ligt en zicht hebt op haar vagina.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:18:44 #145
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213903925
quote:

[..]
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet. En toestemming kan ook later nog worden ingetrokken, wat het vragen an sich dan alweer nutteloos maakt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:18:59 #146
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213903929
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
belangrijke feiten die worden genegeerd
Heb je een voorbeeld?
pi_213903930
quote:

[..]
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:19:03 #148
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213903931
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:17 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Dat vind ik wel het andere uiterste. Haalt toch ook een beetje de romantiek weg?
Nee helemaal niet. Dacht ik eerst ook toen ik het van iemand hoorde, maar het stoorde me totaal niet toen m'n date dat vroeg.
pi_213903932
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:09 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Heel veel vrouwen zijn voorheen niet naar buiten getreden omdat ze bang waren niet geloofd te worden. Als je vervolgens ziet dat het anderen ook is overkomen en het over het algemeen serieuzer genomen wordt, dan is het wat 'veiliger' om je verhaal te doen.
Niemand zegt dat het makkelijk is, maar wat moet gebeuren moet gebeuren. Het is nogal wat om zo'n beschuldiging te doen, bang en zielig is me wat te makkelijk, en geen argument om de geloofwaardigheid met terugwerkende kracht te repareren alsof het om verse herinnering gaat.
pi_213903934
quote:

[..]
Ik heb nog altijd juist een tegenovergestelde indruk: ongeldige conclusies, zwakke argumenten, belangrijke feiten die worden genegeerd, pogingen tot karaktermoord.
#metoo :7
pi_213903939
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet goed wat het met elkaar te maken heeft, of waarom het haar verklaring onbetrouwbaar zou maken. Mentaal kwetsbare meisjes kunnen ook verkracht worden. Sterker nog, die lopen waarschijnlijk nog wel meer risico daarop.
Het gaat in ieder geval niet over de periode t/m de vermeende verkrachting. Swier probeert duidelijk te maken dat haar herinneringen onjuist kunnen zijn door het drugsgebruik in de jaren na Heiloo en dat ze een motief heeft om te liegen (ze heeft mentale problemen en geeft Ali B. de schuld).
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:20:24 #152
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213903949
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Danny het volgende:

[..]
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet.
Waarom zou je die vraag aan elke vrouw op straat stellen? Kus je nu iedereen die je op straat tegenkomt? :?

Het zorgt gewoon voor duidelijkheid en laat zien dat je elkaar respecteert.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:20:36 #153
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213903951
Je verhaal doen omdat andere dat doen is ook wel een beetje weak

Maar goed ik heb een bias, heb vriendinnen die het wel een fijn idee vinden dat ze een man makkelijk van verkrachting kunnen beschuldigen
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:20:48 #154
13462 BansheeBoy
pi_213903956
Als je als celibrity gewend bent te krijgen wat je wilt. Ofwel door eigen toedoen, of gewoon door dames die zich voor je voeten werpen. Dan kan ik me voorstellen dat de voor normale mensen afgebakende kaders vervagen voor dit soort types.

pi_213903958
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:14 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Dan zou het verkrachting zijn geweest, geen aanranding.
pi_213903960
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Vind ik niet. Eerst zegt hij dat hij niet gelooft dat het valse aangiften zijn (of iets in die strekking) om letterlijk te suggereren dat het wel het geval kan zijn.
Ik kijk naar alle punten die inhoudelijk relevant zijn betreft de zaak en niet naar de mening van de advocaat over wat hij van de aangiften vindt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:20:56 #157
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213903964
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef FvanS het volgende:

[..]
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.
Wat een onzin.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:22:07 #158
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213903997
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Wat een onzin.
Dat is wel de kant die we opgaan in een laag vertrouwen samenleving
pi_213903998
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Nee helemaal niet. Dacht ik eerst ook toen ik het van iemand hoorde, maar het stoorde me totaal niet toen m'n date dat vroeg.
Ik ben al jaren gelukkig getrouwd en sinds de jaren 90 geen date meer gehad, dus het is voor mij sowieso te lang geleden. :P Hoop niet dat ik me daar ooit weer druk over hoef te maken.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:22:34 #160
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213904009
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef Antideeltje.. het volgende:

[..]
Ik kijk naar alle punten die inhoudelijk relevant zijn betreft de zaak en niet naar de mening van de advocaat over wat hij van de aangiften vindt.
De weergave door de advocaat is niet per se feitelijk. Die bouwt uiteraard een betoog met wat gunstig is voor zijn cliënt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:22:39 #161
13462 BansheeBoy
pi_213904013
quote:

[..]
En tegen de tijd dat alles getekend en gelegaliseerd is heeft je gereedschap zich al weer terug getrokken. :')

pi_213904028
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Heb je een voorbeeld?
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.
pi_213904035
quote:

[..]
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet. En toestemming kan ook later nog worden ingetrokken, wat het vragen an sich dan alweer nutteloos maakt.
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?
pi_213904050
Wat was het fijn toen het nog over de zaak ging en ontopic.

Ik mis die tijd ;(

Het waren een paar fijne uren.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2024 14:24:46 ]
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:24:37 #165
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213904059
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.
Welke details?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:24:43 #166
13462 BansheeBoy
pi_213904061
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb er over nagedacht. Die getuige kan in potentie gewoon een verhaal fabriceren aansluitend op reeds bekende feiten. Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit toetsen.

vrijdag 14 juni 2024 @ 14:25:03 #167
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213904068
Het is ook moeilijk om op details in te gaan als ze misschien verzonnen zijn
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:25:26 #168
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904074
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?
Aan de hand van de reacties die ik Ali B. hoor geven waag ik te betwijfelen dat hij dat zou doen.
pi_213904094
Het gedeelte over Naomi is afgerond en nu gaat het over Jill. Swier eindigde ermee door te stellen dat de herinneringen van de getuigen zijn vervuild door de BOOS-uitzending. Dat is het tweede sterke argument dat ik van hem heb gehoord.

Externe inhoud

pi_213904098
quote:

[..]
Jij neemt South Park iets te serieus
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:27:07 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904100
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb er over nagedacht. Die getuige kan in potentie gewoon een verhaal fabriceren aansluitend op reeds bekende feiten. Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit toetsen.

Dat is nu juist iets waar de waarheidsvinding over na heeft gedacht, dan hoef jij dat niet meer te doen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213904112
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Origami94 het volgende:

In de jaren 60 en 70 had je rocksterren die ook heel wat afneukten. Eigenlijk best verbazend dat Charlie Sheen nooit verdachte is geweest van aanranding
Andere tijden. Die mannen deden vermoedelijk precies hetzelfde, maar daar werd toen anders tegen aangekeken.
Mja
pi_213904116
Oh kijk, Ali wilde helemaal geen seks en is in feite ook een slachtoffer (van wie ik niet precies, maar soit).

Externe inhoud

Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:28:03 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_213904125
quote:

[..]
Ik denk dat sommige mannen, en met name mannen die denken dat ze alles kunnen maken zoals Ali B, weinig geven of de vrouw het naar haar zin heeft. Tuurlijk missen zulke mannen de signalen niet, maar ze negeren het en praten het achteraf goed door te zeggen "maar ze zei geen nee".
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 juni 2024 @ 14:28:22 #175
485843 crew  Jippie
pi_213904133
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je als celibrity gewend bent te krijgen wat je wilt. Ofwel door eigen toedoen, of gewoon door dames die zich voor je voeten werpen. Dan kan ik me voorstellen dat de voor normale mensen afgebakende kaders vervagen voor dit soort types.

Ik geloof dat zo iets in het karakter van een dader zit, eigendunk kan ongezonde vormen aannemen maar dit is toch wel 3098 stappen verder. Zodra er een 'nee' klinkt of een vrouw werkt fysiek niet echt mee moet een man gewoon stoppen. Dwang is nooit goed te praten.
  Miss 200.000.000! vrijdag 14 juni 2024 @ 14:29:26 #176
367000 roos94
pi_213904146
Komt vandaag de uiteindelijke straf naar buiten of niet?
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 14:29:33 #177
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213904150
Met deze opmerking vraag ik mij af, of het strafbaar is om op straat een willekeurige voorbijganger te kussen (eventueel met tong).

Externe inhoud

pi_213904151
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:

[..]
Meestal wel ja.

quote:
Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.
Nou nee, als je verkrachting sekseneutraal wil formuleren zoals een jaar of 15 geleden gepoogd is dan kom je in de problemen, zoals ook gebeurde.

quote:
Aanranding is gewoon aanranding. Oók als jij het probeert goed te praten.
Ik probeer niks goed te praten, ik ga me alleen niet aanstellen door te doen alsof het geen verschil maakt. Jij snapt ook wel dat als jij ongewenst aangeraakt wordt door iemand van 2 meter 20 met armen als kabels dat een veel naardere ervaring is dan door een tenger vrouwtje. Het gaat erom wat het strafrecht hier nou eigenlijk poogt te beschermen.

quote:
Voor aanranding hoef je niet overmand te worden. Als dat wel zo is mag je mij in het WvS aanwijzen waar dat staat.
Nee, zo werkt het niet.
pi_213904158
8)7

Ik weet het niet, hoor, maar ik had wat meer sterke redeneringen van de verdediging verwacht. We wachten nog steeds op de bom.

Externe inhoud

pi_213904160
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh kijk, Ali wilde helemaal geen seks en is in feite ook een slachtoffer (van wie ik niet precies, maar soit).

[ x ]
Lolwhut?
pi_213904161
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef roos94 het volgende:
Ik denk dat de uitspraak over een paar weken is. Het is geen Kort geding
pi_213904163
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:

[..]
[..]
Ik zou zeggen dat het soms ok is en soms niet om een vrouw bij haar middel te pakken, maar dat het in elk geval geen aanranding is. Ligt er helemaal aan wie het is, welke situatie het is, hoe je haar pakt, waar je haar precies pakt, hoe hard je haar pakt, etc.

De handen op de borstkas van een man leggen vind ik ook geen aanranding.

In beide gevallen heeft de vrouw of man wel het recht om te vragen om ermee op te houden natuurlijk.

En in de wet staat niet dat een man fysiek overwicht over de vrouw heeft, maar dat is toch in de praktijk meestal wel het geval? Mannen en vrouwen zijn ook niet gelijk, wel gelijkwaardig
Mja
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:30:35 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik denk dat sommige mannen, en met name mannen die denken dat ze alles kunnen maken zoals Ali B, weinig geven of de vrouw het naar haar zin heeft. Tuurlijk missen zulke mannen de signalen niet, maar ze negeren het en praten het achteraf goed door te zeggen "maar ze zei geen nee".
Deze voorbeeldfiguren die teren op hun bijzondere positie in de rappersscene in Nederland blijken allemaal losgezongen smeerlappen die vrouwen als wegwerpartikelen zien en zelf wel hun eigen moraal bedenken.
Jarenlang is er naar gekeken als hét voorbeeld van migranten die succesvol zijn. Tsja
pi_213904166
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
Met deze opmerking vraag ik mij af, of het strafbaar is om op straat een willekeurige voorbijganger te kussen (eventueel met tong).

[ x ]
Dat mag niet, dat is aanranding.
pi_213904169
quote:

[ x ]
Maar daar gaan de aanklachten ook niet over |:) wat een kneuzenkermis, de verdediging.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:31:29 #186
13462 BansheeBoy
pi_213904172
quote:

[..]
Ik blijf er zelf bij dat dit geen exacte wiskunde is. Als iemand wellicht met nee begint en je hem of haar overhaalt, dan is het uiteindelijk toch met instemming. Als de nee dusdanig gewicht heeft dat het absoluut niet kan moet zo iemand op zijn strepen blijven staan en daar dus niet in meegaan. En dan heb ik het over situaties zonder geweld of andere soorten misbruik. Ik zal een situatie schetsen:

Ali: Laten we lekker gemeenschap bedrijven
Dame: Ik heb geen zin. Voel me down
Ali: A, kom joh, gaan we daarna lekker wat eten
Dame: Ok

We willen allemaal dat het zo duidelijk is ten allen tijde. Dat is het niet helaas.

Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:31:50 #187
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904178
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:28 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik geloof dat zo iets in het karakter van een dader zit, eigendunk kan ongezonde vormen aannemen maar dit is toch wel 3098 stappen verder. Zodra er een 'nee' klinkt of een vrouw werkt fysiek niet echt mee moet een man gewoon stoppen. Dwang is nooit goed te praten.
Als de andere partij 'nee' zegt of niet meewerkt en dat past niet binnen een rollenspel, Dom/sub relatie, con/non-con etc dan moet de ANDER gewoon stoppen. Dit geldt echt niet alleen voor mannen vs vrouwen, maar ook vrouwen vs mannen, mannen vs mannen en vrouwen vs vrouwen. Laten we vooral niet vergeten dat iedereen slachtoffer kan worden van seksueel geweld.

Verder denk ik dat hij bedoelt dat als je gewend bent om altijd je zin te krijgen je je daar ook naar gaat gedragen. NIET dat hij vindt dat dat acceptabel gedrag is.
  roze vrijdag 14 juni 2024 @ 14:32:07 #188
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213904184
Wat gaan jullie snel. _O-
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:32:14 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904185
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
8)7

Ik weet het niet, hoor, maar ik had wat meer sterke redeneringen van de verdediging verwacht. We wachten nog steeds op de bom.

[ x ]
Versterkt alleen maar meer het beeld van een enge manipulatieve gast die zich niks aantrekt van anderen en gewoon probeert te neuken waar ie maar wil
pi_213904188
Volgens Swier is Naomi een heftige drugsgebruiker. Dat wist ik nog niet.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213904191
Ligt het aan mij of lijkt die verdediging van Swier echt enorm zwak?
pi_213904193
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Maar daar gaan de aanklachten ook niet over |:) wat een kneuzenkermis, de verdediging.
Jij werkt zelf in het strafrecht? Ik vind het altijd 'grappig' dat mensen het altijd beter weten. Ik ben volgens mij de enige die er de ballen verstand van heeft.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:32:51 #193
40566 Ericr
Livewrong
pi_213904196
quote:

[ x ]
Bijzonder die verdediging, Natuurlijk is het nog geen verkrachting maar je zit al heel dicht tegen aanranding aan. Of je moet hands free gaan kussen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:33:13 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904202
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef roos94 het volgende:
Natuurlijk niet.
pi_213904206
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik denk dat de uitspraak over een paar weken is. Het is geen Kort geding
Die is naar verwachting op 27 juni, maar er is al gewaarschuwd dat het langer kan duren omdat de rechtbank meer tijd nodig zal hebben.
pi_213904210
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

We willen allemaal dat het zo duidelijk is ten allen tijde. Dat is het niet helaas.

Als het wederzijds is word dat echt wel duidelijk gemaakt hoor _O- begint vaak overgens met een kus en niet 3 vingers in de broek bij een dame
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:34:17 #197
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904216
quote:

[..]
Ik blijf er zelf bij dat dit geen exacte wiskunde is. Als iemand wellicht met nee begint en je hem of haar overhaalt, dan is het uiteindelijk toch met instemming. Als de nee dusdanig gewicht heeft dat het absoluut niet kan moet zo iemand op zijn strepen blijven staan en daar dus niet in meegaan. En dan heb ik het over situaties zonder geweld of andere soorten misbruik. Ik zal een situatie schetsen:

Precies. En 'nee' is ook niet altijd 'nee'.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Bill burr - No means no (video)

pi_213904219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef Ama het volgende:
Wat gaan jullie snel. _O-
Ali ook.
pi_213904222
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef skysherrif het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt die verdediging van Swier echt enorm zwak?
Ligt niet aan jou.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:35:18 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904225
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef superniger het volgende:
Volgens Swier is Naomi een heftige drugsgebruiker. Dat wist ik nog niet.
Oh dan is het prima haar te verkrachten ^O^
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:35:35 #201
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213904229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef Danny het volgende:

[..]
Stel je eens voor dat het echt zo zou werken :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:36:09 #202
416575 crew  Evenstar
pi_213904240
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ali ook.
Die is uit de bocht gevlogen _O-

... maar goed nog wel 2 weken tot een uitspraak. Ik weet eigenlijk niet wat het gaat worden.

Ik vind de verhalen van de dames vaak onsamenhangend. Ik zeg absoluut niet dat het NIET is gebeurd. Er is wel erg veel rook, dus zal ook wel een flinke vuur zijn. Het is echter heel erg moeilijk te bewijzen en echt keiharde bewijzen heb ik ook niet gezien/gehoord, correct me if I am wrong.

Als je alleen met dit soort verhalen iemand al drie jaar achter de tralies kan krijgen hebben wij ook wel een groot probleem.
pi_213904242
quote:

[..]
Stond je voor de rechtszaak begon al achter de vrouwen? Ik krijg de indruk dat veel vrouwelijke users achter de vermeende slachtoffers staan omdat het vrouwen zijn. Ik kijk er niet emotioneel naar, van mij mag Ali de bak in als zijn schuld bewezen wordt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:36:26 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213904244
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Was dit al voorbijgekomen? :')

[ x ]
Zijn vrouw vond het vast ook niet prettig dat de piemel van haar man in allerlei andere vrouwen had gezeten voor hij weer in haar bed stapte, al was het alleen maar vanwege haar geloof in hun huwelijk, maar ja... dat deerde hem dan weer niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213904248
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef Questular het volgende:

[..]
Jij werkt zelf in het strafrecht? Ik vind het altijd 'grappig' dat mensen het altijd beter weten. Ik ben volgens mij de enige die er de ballen verstand van heeft.
Nee daar werk ik niet in, maar ik kan wel tussen de regels in lezen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:36:32 #206
13462 BansheeBoy
pi_213904249
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:34 schreef Danny het volgende:

[..]
Precies. En 'nee' is ook niet altijd 'nee'.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Bill burr - No means no (video)

hahhhahahaha. Dit filmpje zegt exact wat ik al dagen hier drop. :D

De ene nee is de andere niet.

Ik voel me goed.

pi_213904260
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:36 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Nee daar werk ik niet in, maar ik kan wel tussen de regels in lezen.
Ah je zegt dus maar wat.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:37:29 #208
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_213904265
quote:

[ x ]
Die trainer Rubiales is voor een kus op de mond geschorst.

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Baas van Spaanse voetbalbond geschorst na gedoe over kus (video)

Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:37:32 #209
13462 BansheeBoy
pi_213904266
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Nee, maar dan is de kans dat haar verhaal (in die mate) niet klopt wel erg aannemelijk. Wordt nog een lastige klus voor de rechters.

pi_213904268
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:35 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet idioot.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_213904269
Met een YouTube filmpje verkrachting proberen goed te praten. :')
pi_213904273
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:37 schreef Questular het volgende:

[..]
Ah je zegt dus maar wat.
Nee hoor, ze proberen de boel af te zwakken tot iets onschuldigs.
pi_213904274
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Stel je eens voor dat het echt zo zou werken :D
Ali heeft zichzelf al gecanceld door zijn optreden in de rechtszaal de afgelopen dagen :')
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:38:23 #214
3542 Gia
User under construction
pi_213904281
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat mag niet, dat is aanranding.
Verkrachting zelfs
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:38:52 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904288
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:36 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Die is uit de bocht gevlogen _O-

... maar goed nog wel 2 weken tot een uitspraak. Ik weet eigenlijk niet wat het gaat worden.

Ik vind de verhalen van de dames vaak onsamenhangend. Ik zeg absoluut niet dat het NIET is gebeurd. Er is wel erg veel rook, dus zal ook wel een flinke vuur zijn. Het is echter heel erg moeilijk te bewijzen en echt keiharde bewijzen heb ik ook niet gezien/gehoord, correct me if I am wrong.

Als je alleen met dit soort verhalen iemand al drie jaar achter de tralies kan krijgen hebben wij ook wel een groot probleem.
Het zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond....en waarschijnlijk niet echt vrouwen die jij vaak tegenkomt in je sociale kring.
Je ziet hier een gedeelte van het verhaal, er is megaveel onderzoek en gesprekken en analyses geweest achter de schermen. Daar kun je ondanks warrige verhalen prima profielen en patronen uit halen, inclusief inconsistenties
pi_213904290
POLL
pi_213904293
8)7 8)7

Externe inhoud

vrijdag 14 juni 2024 @ 14:39:37 #218
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_213904299
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ali heeft zichzelf al gecanceld door zijn optreden in de rechtszaal de afgelopen dagen :')
Ja, maar zelfs als zijn advocaat zegt dat hij zijn mond moet houden., luistert hij niet.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:40:02 #219
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904305
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, maar dan is de kans dat haar verhaal (in die mate) niet klopt wel erg aannemelijk. Wordt nog een lastige klus voor de rechters.

Die doen dan ook analyses op basis van allerlei data
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:40:07 #220
13462 BansheeBoy
pi_213904308
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Hij heeft veel punten gescoord. Hij heeft zich bloot gegeven en verstopt zich niet. Dat spreekt echt in zijn voordeel.

vrijdag 14 juni 2024 @ 14:40:43 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904316
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Het zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond....en waarschijnlijk niet echt vrouwen die jij vaak tegenkomt in je sociale kring.
Je ziet hier een gedeelte van het verhaal, er is megaveel onderzoek en gesprekken en analyses geweest achter de schermen. Daar kun je ondanks warrige verhalen prima profielen en patronen uit halen, inclusief inconsistenties
Ok, dus Ellen ten Damme en Birgit Schuurman "zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond...." :?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:40:48 #222
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904318
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:37 schreef superniger het volgende:

[..]
Dat zeg ik helemaal niet idioot.
Waarom is het dan boeiend voor de verdediging? Meid onder de drugs, als dat zo was toen, is kwetsbaar en moet je dus al helemaal voorzichtig mee zijn
Zie dat niet echt terug in het handelen van dhr. B
pi_213904320
quote:

[..]

100 procent gelijk in. Als je deze nuance niet meer kunt zien dan begrijp je er niet heel veel van. Ben blij dat jij het goed uitlegt.
pi_213904321
Verder volgen er wat redeneringen van Swier die stelt dat het gedrag van Jill niet duidt op het gedrag van een vrouw die is aangerand en verkracht. Dat klopt overigens niet, maar Swier lijkt niet zo belangrijk te vinden hoe vrouwen zoal met seksueel misbruik omgaan.

Ook hier: niet sterk, vind ik.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 juni 2024 @ 14:40:59 #225
Brabo Bastard
pi_213904323
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
8)7 8)7

[ x ]
Whut :')
"Omae wa mou shindeiru."
pi_213904327
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Hij heeft veel punten gescoord. Hij heeft zich bloot gegeven en verstopt zich niet. Dat spreekt echt in zijn voordeel.

Die gast heeft alle schijn tegen, of ben je nu gewoon aan het trollen?
  FOK!fotograaf vrijdag 14 juni 2024 @ 14:41:47 #227
842 Zorro
Z
pi_213904332
quote:

[..]

Dat bloot geven is nou juist het probleem
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:42:23 #228
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zijn vrouw vond het vast ook niet prettig dat de piemel van haar man in allerlei andere vrouwen had gezeten voor hij weer in haar bed stapte, al was het alleen maar vanwege haar geloof in hun huwelijk, maar ja... dat deerde hem dan weer niet.
Is bekend wat voor soort relatie hij heeft en of dat wel of niet een open relatie is, of dat er afspraken zijn vwb seks met anderen?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:42:30 #229
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_213904343
quote:

[..]

Volgens mij hebben wij allebei naar een andere rechtszaak gekeken.
pi_213904348
quote:
8)7 8)7

[ x ]
Tja, de dwang staat nu eenmaal centraal in de delictsomschrijving

Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.

vrijdag 14 juni 2024 @ 14:42:56 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:42 schreef Danny het volgende:

[..]
Is bekend wat voor soort relatie hij heeft en of dat wel of niet een open relatie is, of dat er afspraken zijn vwb seks met anderen?
Ja.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:43:19 #232
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213904363
quote:
8)7 8)7

[ x ]
Swier trekt allerlei conclusies over Jill, over wat iemand die aangerand zou zijn wel of niet zou doen, die getuigen van grote onkunde op het gebied van hoe misbruikslachtoffers daarmee omgaan.

Het zal vermeende onkunde zijn, in belang van zijn cliënt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:43:20 #233
416575 crew  Evenstar
pi_213904365
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef Molo het volgende:

[..]
Eens hoor.

En qua type vrouwen ....Tsja ook in de rock en metal heb je die figuren hoor. Afgelopen week op Sweden Rock nog gezien. Steel Panther nodigde vrouwen uit op podium, vastpakken, zoenen, tegen elkaar aan schuren, knuffelen er gebeurde van alles en als het niet op een podium was waarschijnlijk nog wel meer.

Achteraf kan zo'n meid dan roepen ja hij heeft nooit gevraagd of hij mij mocht zoenen of knuffelen en dan hang je ....
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:43:22 #234
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904368
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ok, dus Ellen ten Damme en Birgit Schuurman "zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond...." :?
Uhm, ja, die deden toch ook mee aan zijn Muziekkaravaan oid. Lijkt me niet dat ze dat deden omdat ze het auditieve terreur vonden zoals ik.
En dat mag, niks mis mee als je dat toffe muziek vindt. Het is alleen wel echt een andere kring dan waar ik in zit.
Anders, niet beter. Ik ben van de metal, dat vindt 95% van de mensen ook achterlijke teringherrie.
pi_213904371
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
Verder volgen er wat redeneringen van Swier die stelt dat het gedrag van Jill niet duidt op het gedrag van een vrouw die is aangerand en verkracht. Dat klopt overigens niet, maar Swier lijkt niet zo belangrijk te vinden hoe vrouwen zoal met seksueel misbruik omgaan.

Ook hier: niet sterk, vind ik.
En vervolgens Naomi die dat gedrag wel vertoond is "verward en aan de drugs" (naast een fucking zelfmoordpoging)..... En dat dan juist als verweer gebruiken..... Hoezo meten met 2 maten...
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:43:45 #236
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_213904373
quote:

[..]
Hij heeft zelf in die rechtbank gezegd dat hij zijn vrouw al 20 jaar bedroog. Daarna begon hij te huilen omdat hij dat zielig vond voor zichzelf.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 juni 2024 @ 14:43:49 #237
485843 crew  Jippie
pi_213904374
quote:

[..]

heb hem voordeel van de twijfel gegund totdat alle feiten op tafel kwamen met daarover nu zijn infantiele gedrag in en rondom de rechtzaal.
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 14:43:54 #238
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213904378
quote:

[..]
Hij heeft zijn vrouw 20 jaar bedrogen en zelfs gek genoemd toen ze een vermoeden van vreemdgaan had.
pi_213904384
quote:

[..]
Hij heeft zelf in de rechtbank gezegd dat hij 20 jaar zijn vrouw en kinderen heeft bedrogen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:44:14 #240
13462 BansheeBoy
pi_213904385
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:41 schreef Questular het volgende:

[..]
Die gast heeft alle schijn tegen, of ben je nu gewoon aan het trollen?
Laat ik vooropstellen dat ik echt niks met heel die Ali heb. Ik sta lijnover tegen de meeste dingen die hij doet. Maar eerlijk. Hij stelt zich kwetsbaar op en loopt voor geen enkele vraag weg. Daarnaast vind ik hem communicatief sterk en vaardig.

vrijdag 14 juni 2024 @ 14:44:29 #241
330914 Sherlock_Holmes
pi_213904391
quote:
Dat kusjesverhaal was inderdaad heel sterk van die advocaat _O-
pi_213904396
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Swier trekt allerlei conclusies over Jill, over wat iemand die aangerand zou zijn wel of niet zou doen, die getuigen van grote onkunde op het gebied van hoe misbruikslachtoffers daarmee omgaan.

Precies. Daar gaat hij het gewoon niet mee winnen, want de rechter weet wel beter. Waarom dan toch zulke argumenten gebruiken? Of is dat meer voor het publiek?
pi_213904397
quote:
8)7 8)7

[ x ]
Lekkere advocaat voor de beschuldigde ben je dan.
Waarom zegt hij niet dat er nooit nee gezegd is?
pi_213904398
quote:

[..]
In de islam is het antwoord hierop heel simpel en duidelijk, en dit lost het hele metoo probleem op:

Mannen en vrouwen zijn tegenoverelkaar op te delen in twee: zij met wie je mag trouwen en zij met wie je niet mag trouwen. Onder die tweede categorie vallen ouders, broers, zussen, kinderen en meer. En onder die eerste categorie valt alles wat niet onder de tweede categorie valt.

De omgang tussen de twee geslachten van categorie één moet zoveel mogelijk beperkt worden. Dit houdt in elk geval in dat je niet alleen samen mag zijn, elkaar niet mag aanraken, vrouw en man bij een erkende behoefte met elkaar enkel vanachter een scherm praten - dit kan een gewaad van een vrouw zijn, maar ook een muur o.i.d. -, ze moeten niet met elkaar op een flirterige manier praten door bijv. de stem te verfraaien, en als ze met elkaar praten moeten ze het zo veel mogelijk bij die erkende behoefte houden, daarnaast horen de mannen ook hun blik neer te slaan wanneer ze iets kunnen zien van een vrouw waarvan ze dat niet horen te zien.

En dit alles zijn zaken om in elk geval de wegen naar onwettelijke seksuele handelingen te vermijden met alle schade die daarop volgt.

En degene die behoefte heeft aan intimiteit met iemand van het andere geslacht kan trouwen. En het huwelijk is enkel geldig met de wil van de man, maar ook de vrouw - als een vrouw dus niet wilt trouwen mag ze daartoe dus niet gedwongen worden, zoals sommige mensen verkeerd denken - en met de toestemming van de vader van de vrouw welke ook kijkt naar haar belangen zodat ze niet door verliefdheid de verkeerde man trouwt. En het is aangeraden om met een goed persoon te trouwen; oftewel iemand die Godvrezend is en zijn best doet ieder persoon zijn/haar rechten te geven, het belangrijkste is dus niet schoonheid, geld of status; dit allen zijn namelijk niet de sleutels naar een goed huwelijk.

En in dit huwelijk hebben zowel de mannen als vrouwen rechten. Eén van de rechten van de vrouw is dat de man haar moet onderhouden, al is ze rijk. En één van de rechten van de man is dat hij gemeenschap mag hebben wanneer hij wilt, zolang dit natuurlijk niet schade voor de vrouw brengt. Als ze bijvoorbeeld ziek is of iets dergelijks moet hij geduldig zijn of een extra vrouw trouwen, mits hij ze zo rechtvaardig mogelijk kan behandelen. Eén van de wijsheden hiervan is dat God over het algemeen een sterkere seksuele behoefte gegeven aan een man dan aan een vrouw en daar zit op zijn beurt weer wijsheden achter zoals dat hij bijv. meerdere vrouwen tegelijk zwanger kan maken, maar een vrouw kan niet meerdere keren tegelijk zwanger worden (voortplanting-/overlevingsdrang). En mocht een vrouw achten dat ze onrecht wordt aangedaan door haar man kan ze een scheiding aanvragen bij de rechter waarna, als ze gelijk heeft, het huwelijk wordt ontbonden.

Ik ben vast hier en daar wat vergeten, maar dit is het in grote lijnen.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:45:17 #245
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904401
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij heeft zijn vrouw 20 jaar bedrogen en zelfs gek genoemd toen ze een vermoeden van vreemdgaan had.
:o
dat hebben ze bekendgemaakt??
pi_213904402
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar eerlijk. Hij stelt zich kwetsbaar op
als je met "kwetsbaar" bedoelt extreem narcistisch.....
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:45:20 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213904403
Als je terugdenkt aan The Voice, met Ali B, Vieze jeroentje en die ene producer die niet aangeklaagd is, maar wiens naam wel vaak genoemd is, was het alles bij elkaar een enorm onveilige omgeving voor vele beginnende vrouwelijke artiesten. Kansloos. Ik zie nu weer allerlei soorten nieuwe talentenjachten onstaan bij RTL, hoop dat ze hun les geleerd hebben en niet zomaar meer elke clown als coach aanstellen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213904406
quote:

[..]
https://www.rtl.nl/rtl-bo(...)0-jaar-lang-bedrogen

Je moet wel ff een minuut door de krokodillentranen heen ;)
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:45:52 #249
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_213904409
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:39 schreef FvanS het volgende:
[poll=7363]
Ik neig naar vrijspraak. Er is te weinig bewijs, de getuigen zijn te vaag en verder is het woord tegen woord

Niet dat ik Ali ook maar voor 5 cent geloof, maar bij de rechter gaat het om keiharde bewijslast
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:46:19 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904414
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:45 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat heeft hij zelf verklaard in de rechtbank afgelopen woensdag.
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 14:46:20 #251
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213904416
quote:

[..]
quote:
Ali B spreekt over zijn vrouw Breghje en barst weer in tranen uit. "Ik zit met een vrouw die twintig jaar bedrogen is", zegt hij. "Ik heb haar onrecht aangedaan. Ik heb het niet alleen ontkend, maar ook gezegd dat ze gek was."
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:46:33 #252
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_213904417
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Laat ik vooropstellen dat ik echt niks met heel die Ali heb. Ik sta lijnover tegen de meeste dingen die hij doet. Maar eerlijk. Hij stelt zich kwetsbaar op en loopt voor geen enkele vraag weg. Daarnaast vind ik hem communicatief sterk en vaardig.

https://www.tiktok.com/@m(...)bank&t=1718369120941
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:46:46 #253
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904421
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens hoor.

En qua type vrouwen ....Tsja ook in de rock en metal heb je die figuren hoor. Afgelopen week op Sweden Rock nog gezien. Steel Panther nodigde vrouwen uit op podium, vastpakken, zoenen, tegen elkaar aan schuren, knuffelen er gebeurde van alles en als het niet op een podium was waarschijnlijk nog wel meer.

Achteraf kan zo'n meid dan roepen ja hij heeft nooit gevraagd of hij mij mocht zoenen of knuffelen en dan hang je ....
Dat was toen ook wel het ingewikkelde met die zaak tegen Till Lindemann van Rammstein. Is ook ingewikkeld dit soort grenzen, daarom ook blij dat dit mijn werk niet is.
In geval van Ali B, klinkt als zorgvuldig traject. En benieuwd wat er uit komt
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:46:47 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213904422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens hoor.

Datzelfde toch ook met Till Lindemann van Rammstein.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:47:00 #255
3542 Gia
User under construction
pi_213904425
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Waarom is het dan boeiend voor de verdediging? Meid onder de drugs, als dat zo was toen, is kwetsbaar en moet je dus al helemaal voorzichtig mee zijn
Sommigen schijnen te denken dat het okay is om iemand te verkrachten die onder invloed van drugs is. Alleen omdat ze geen 'nee' zegt.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:47:18 #256
416575 crew  Evenstar
pi_213904431
quote:

[..]
Heeft hij zelf gezegd volgend mij.
pi_213904434
quote:

Eens.
Hij had dit ook achter gesloten deuren kunnen doen en zijn advocaat het woord laten voeren.
Alhoewel die Swier...
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:47:38 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213904437
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Precies. Daar gaat hij het gewoon niet mee winnen, want de rechter weet wel beter. Waarom dan toch zulke argumenten gebruiken? Of is dat meer voor het publiek?
Blij dat we geen juryrechtspraak kennen in Nederland.
pi_213904450
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]
He??? Waarom moet je extra voorzichtig zijn met een vrouw die aan de drugs is? Eerst moeten vrouwen gelijkwaardig zijn, maar hier moet dan weer extra voorzichtig mee om worden gegaan?

En trouwens.... het gaat de advocaat hier om haar staat, maw hij trekt haar hele verhaal in twijfel omdat ze labiel is, haar geheugen niet 100% is wellicht, en veel drugs gebruikt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:48:10 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904453
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Blij dat we geen juryrechtspraak kennen in Nederland.
Dat sowieso.
pi_213904454
quote:

[..]
Je hebt veel gemist de afgelopen dagen,@Danny!
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:48:27 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Toekomstige opdrachten/werk veilig stellen is mijn gedachte erbij
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:49:00 #263
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213904465
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:46 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]

The king of gaslighting.
pi_213904466
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Toekomstige opdrachten/werk veilig stellen is mijn gedachte erbij
Nou, niet als hij door zulke argumenten verliest...
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:49:21 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904472
Pauze tot 3 uur. Daarna gaat het over de vermeende verkrachting van Ellen ten Damme
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:50:08 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904485
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Datzelfde toch ook met Till Lindemann van Rammstein.
GMTA O+
pi_213904486
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pauze tot 3 uur. Daarna gaat het over de vermeende verkrachting van Ellen ten Damme
Wel opvallend:

Externe inhoud

vrijdag 14 juni 2024 @ 14:50:18 #268
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_213904488
quote:

[..]
Dat heeft Ali B. zelf bekend gemaakt.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 14:50:20 #269
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904489
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef FvanS het volgende:

[..]
Hij heeft zelf in de rechtbank gezegd dat hij 20 jaar zijn vrouw en kinderen heeft bedrogen.
ah ok, dat heb ik gemist. Maar goed, dat kan ook een sympathiedingetje zijn.
die lui die meedoen aan die love-islandprogramma's en zogenaamd vreemdgaan hebben ook vrijwel allemaal vooraf met elkaar afgesproken eens lekker rond te neuken.
Als het om echt vreemdgaan gaat is het wel schofterig overigens.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:45 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
In de islam - lang verhaal -

Ik ben vast hier en daar wat vergeten, maar dit is het in grote lijnen.
mooie theorie, maar in de praktijk gaat dit blijkbaar niet op. In ieder geval niet voor Ali B.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:50:35 #270
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_213904492
Deze woenstijnrat verdedigen :')

Tuurlijk is het belangrijk dat er wordt uitgezocht wat echt is en wat leugens zijn. Ook van aanklagers.

In deze zaak is het echter wel duidelijk lijkt mij.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_213904504
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar prikt een rechtbank toch zo doorheen, me dunkt.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:51:38 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904510
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:48 schreef okzbow het volgende:

[..]
He??? Waarom moet je extra voorzichtig zijn met een vrouw die aan de drugs is? Eerst moeten vrouwen gelijkwaardig zijn, maar hier moet dan weer extra voorzichtig mee om worden gegaan?

En trouwens.... het gaat de advocaat hier om haar staat, maw hij trekt haar hele verhaal in twijfel omdat ze labiel is, haar geheugen niet 100% is wellicht, en veel drugs gebruikt.
Die kun je zelf vast ook wel invullen waarom je voorzichtig moet omgaan met iemand (man of vrouw boeit niet) waar je seks mee wilt hebben. Drugs, kwetsbaar, etc
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:52:01 #273
416575 crew  Evenstar
pi_213904515
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat was toen ook wel het ingewikkelde met die zaak tegen Till Lindemann van Rammstein. Is ook ingewikkeld dit soort grenzen, daarom ook blij dat dit mijn werk niet is.
In geval van Ali B, klinkt als zorgvuldig traject. En benieuwd wat er uit komt
Absoluut lastig.

Ik vraag mij in dat soort gevallen wel af wat zo'n vrouw denkt als ze backstage willen gaan?

Handtekening en een handdruk?

Geen victemblaming, begrijp mij niet verkeerd. Nee is nee, wat de omstandigheden ook zijn.

Ik ben alleen oprecht benieuwd naar gedachtengang van zo'n vrouw die na een soort van veekeuring in de wachtrij opeens backstage mag.
  Moderator vrijdag 14 juni 2024 @ 14:52:19 #274
5428 crew  miss_sly
pi_213904520
quote:

[..]

Niet alleen een vrouw, ook met een man. Met mensen die zo onder invloed zijn van alcohol en.of drugs dat ze niet meer echt weten wat ze doen, moet je geen seks hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213904521
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef Danny het volgende:

[..]
die lui die meedoen aan die love-islandprogramma's en zogenaamd vreemdgaan hebben ook vrijwel allemaal vooraf met elkaar afgesproken eens lekker rond te neuken.
Het is er op verschillende momenten over gegaan hoe boos zijn vrouw was en hoe bedrogen ze zich voelde. Er is zelfs een gesprek tussen Ali B en zijn vrouw afgeluisterd, wist je dat al?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:53:11 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213904528
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Absoluut lastig.

Ik vraag mij in dat soort gevallen wel af wat zo'n vrouw denkt als ze backstage willen gaan?

Handtekening en een handdruk?

Geen victemblaming, begrijp mij niet verkeerd. Nee is nee, wat de omstandigheden ook zijn.

Ik ben alleen oprecht benieuwd naar gedachtengang van zo'n vrouw die na een soort van veekeuring in de wachtrij opeens backstage mag.
Yep totaal mee eens :Y

Die wil echt niet een potje Boggle doen ofzo nee
  Moderator / Redactie FP vrijdag 14 juni 2024 @ 14:53:24 #277
Brabo Bastard
pi_213904529
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Daar prikt een rechtbank toch zo doorheen, me dunkt.
Dat hoop ik.
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:53:58 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213904540
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef Danny het volgende:

[..]
[..]
mooie theorie, maar in de praktijk gaat dit blijkbaar niet op. In ieder geval niet voor Ali B.
Dat is geen sympathiedingetje. Ali B en zijn vrouw zijn afgeluisterd door het OM.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:54:05 #279
416575 crew  Evenstar
pi_213904543
quote:

[..]

Dit heeft niks met man/vrouw te maken.

Je hoort gewoon voorzichtig te zijn met mensen die onder invloed zijn. Of vind je het prima om iemand te neuken die geen nee meer kan zeggen omdat ze KO is omdat je haar de hele dag alcohol hebt lopen voeren, of erger, gedrogeerd hebt.

Ja sorry rechter, ze zij echt geen nee.
pi_213904544
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet alleen een vrouw, ook met een man. Met mensen die zo onder invloed zijn van alcohol en.of drugs dat ze niet meer echt weten wat ze doen, moet je geen seks hebben.
Maar doet dit nu ter zake? Bij mijn weten is er geen bewijs voor dat Naomi tijdens de incidenten in Heiloo onder invloed was en is dat zelfs niet beweerd door de verdediging. Het ging over de periode erna.
pi_213904567
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Je hoort gewoon voorzichtig te zijn met mensen die onder invloed zijn. Of vind je het prima om iemand te neuken die geen nee meer kan zeggen omdat ze KO is omdat je haar de hele dag alcohol hebt lopen voeren, of erger, gedrogeerd hebt.

Simpel; alcohol/drugs ook verbieden.
pi_213904570
quote:

[..]
Als je de zaak had gevolgd dan had je geweten dat Ali dat zelf heeft gezegd. Huilend zelfs.

Boehoe door die uitzending van BOOS moest ik mijn vrouw vertellen dat ik haar al 20 jaar belazerde boehoefuckingboe :'( :'( :'(
pi_213904576
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:51 schreef Molo het volgende:
Drugs, kwetsbaar, etc
En als 2 mensen, of in het geval van Ali, meerdere mensen aan de drugs zijn? Hoe ga je het dan goed regelen met elkaar? Drugs haalt meestal veel remmen weg.... hoe bewaak je je eigen grenzen, laat staan die van een ander in zo'n geval?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:56:08 #284
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904586
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook voor het expliciet "ja" zeggen. Dan zijn dit soort situaties, waarin er geen nee is gezegd (wellicht omdat de persoon in kwestie onder invloed was), ook gewoon duidelijk een impliciete nee.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:56:27 #285
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213904590
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Andere tijden. Die mannen deden vermoedelijk precies hetzelfde, maar daar werd toen anders tegen aangekeken.
vermoedelijk ja
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:57:11 #286
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213904604
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Ja er zijn ook mannen die geen seks wouden en/of er toch spijt van hadden.

Maar sommigen begrijpen dat niet

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 14-06-2024 14:59:23 ]
pi_213904609
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Maar doet dit nu ter zake? Bij mijn weten is er geen bewijs voor dat Naomi tijdens de incidenten in Heiloo onder invloed was en is dat zelfs niet beweerd door de verdediging. Het ging over de periode erna.
Ze zat wel aan het lachgas... dat is iig zeker. Ali kwam na de vermeende verkrachting een ballonnetje met haar delen waar ze geen nee tegen zei.
pi_213904615
Maar vinden jullie het niet opvallend dat de verdediging de meeste tijd aan het incident met Ellen gaat besteden? Zij is niet een van de vrouwen die een aanklacht heeft ingediend, maar haar verklaring fungeert als een getuigeverklaring.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 juni 2024 @ 14:57:50 #289
416575 crew  Evenstar
pi_213904617
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:55 schreef okzbow het volgende:

[..]
En als 2 mensen, of in het geval van Ali, meerdere mensen aan de drugs zijn? Hoe ga je het dan goed regelen met elkaar? Drugs halen haalt meestal veel remmen weg.... hoe bewaak je je eigen grenzen, laat staan die van een ander in zon geval?
Enige manier is om niet in een situatie als dat te komen en als je dat toch doet ...Tsja sucks to be you
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:58:33 #290
330914 Sherlock_Holmes
pi_213904631
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
100 procent gelijk in. Als je deze nuance niet meer kunt zien dan begrijp je er niet heel veel van. Ben blij dat jij het goed uitlegt.
PIETJEPUKKED en BSBED, beter (of slechter) gaat deze dag niet meer worden.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 14:58:45 #291
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
Maar vinden jullie het niet opvallend dat de verdediging de meeste tijd aan het incident met Ellen gaat besteden? Zij is niet een van de vrouwen die een aanklacht heeft ingediend, maar haar verklaring fungeert als een getuigeverklaring.
Ik begrijp ook niet waarom, maar wellicht gaat de verdediging ons nog verbazen.
pi_213904642
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ja er zijn ook mannen die geen seks wouden en/of er toch spijt van hadden.

Maar seksisten zoals jij begrijpen dat niet
Ik doe geen uitspraak over mannen, dus je seksismeverwijt slaat hier nergens op.
pi_213904649
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Enige manier is om niet in een situatie als dat te komen en als je dat toch doet ...Tsja sucks to be you
En wellicht is dat dus precies wat er met die Naomi is gebeurd.....
pi_213904655
quote:
Zij heeft toch de sterkste verklaring m.i. ookal heeft ze geen aangifte gedaan.
pi_213904681
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Waarom vind je haar verklaring het sterkst?
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:00:46 #296
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904688
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Waarom is dat, dat de verklaring zo sterk is? Dat heb ik niet meegekregen.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:02:42 #297
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_213904739
quote:
Ik denk een inkoppertje. Waarom geen aangifte doen als het allemaal zo erg was en waargebeurd zou zijn.

Misschien gooien ze het wel gewoon op consent en dat ze daarom geen aangifte heeft gedaan, want ja een valse aangifte mag niet en dat weet Ellen ook. Misschien zoiets?

Ik heb geen idee eigenlijk :D
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:02:46 #298
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904742
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Als je de zaak had gevolgd dan had je geweten dat Ali dat zelf heeft gezegd. Huilend zelfs.
ik heb meer te doen dan de hele dag alleen maar een rechtzaak volgen, vandaar dat ik er specifiek naar vraag.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:04:01 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213904759
quote:
Maar het is wel een van de aanklachten.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:04:30 #300
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904764
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 14:55 schreef Abdullah2 het volgende:

[..]
Simpel; alcohol/drugs ook verbieden.
Dat past niet helemaal binnen een vrij, seculier en ontwikkeld land en is ook verre van realistisch natuurlijk.
  vrijdag 14 juni 2024 @ 15:04:46 #301
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213904769
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Maar het is wel een van de aanklachten.
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.
  Admin vrijdag 14 juni 2024 @ 15:10:22 #302
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213904840
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.
sommige dingen hoeven niet eens gemeld te worden. Huiselijk geweld bijvoorbeeld. Maar datzelfde geldt natuurlijk voor verkrachting en moord. Als het OM denkt dat er voldoende bewijs is kan er vervolgd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop