quote:De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30
Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.
De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.
Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.
Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.
Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”
Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”
Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.
https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/
'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.'Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent.
quote:Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.
B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".
Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding
Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.
Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.
'Jij duldt geen nee'
Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."
"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'
Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.
"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."
Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen
Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."
'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'
Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."
Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.
Ik vermoed dat hier een stukje loyaliteit een rol speelt. En is de vrouw van Ali niet zijn manager?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef prunus het volgende:
Wel apart dat Ronnie zich er niks van kan herinneren allemaal, dit is toch wel een verschrikkelijke gebeurtenis.
Dit moet natuurlijk leiden tot de conclusie: hij kan het zich niet herinneren want het is niet gebeurd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:01 schreef prunus het volgende: [..] Oké. Wel apart dat hij zich bepaalde, volgens mij best cruciale dingen, niet kan herinneren. Dat van consent, of dat met de vingers is gebeurd, en bijvoorbeeld dit: Ook kan Ronnie Flex zich niet herinneren dat Naomi na dit alles snikkend naast hem in bed ging liggen, en hij zijn armen om haar heen sloeg. Swier: "De enige getuige die erbij was, en die heeft niets gemerkt." #AliB
Volgens Ronnie Flex had hij seks met Naomi in zijn eigen kamer, kwam Ali B. binnen, ontstond er ophef en viel hij in slaap. Vanuit zijn hoek - sorry dat ik het zo plastisch beschrijf - zag hij de penetratie misschien niet. Ook is het niet raar dat hij niet precies hoorde wat er werd gezegd. Als hij erna in slaap viel, kan dat verklaren waarom hij zich Naomi niet snikkend kan herinneren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:01 schreef prunus het volgende:
[..]
Oké. Wel apart dat hij zich bepaalde, volgens mij best cruciale dingen, niet kan herinneren.[/quote[
Dat van consent, of dat met de vingers is gebeurd, en bijvoorbeeld dit:
Ook kan Ronnie Flex zich niet herinneren dat Naomi na dit alles snikkend naast hem in bed ging liggen, en hij zijn armen om haar heen sloeg. Swier: "De enige getuige die erbij was, en die heeft niets gemerkt." #AliB
Dat weet ik. "Alleen" slaat dan ook op juridisch niet gescheiden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is blijkbaar wel meer dan niet meer samen in één huis wonen:
[..]
Joah ik hoorde een verkrachting naast mij, maar ben lekker gaan slapen doet het ook niet zo goed voor je imago.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Ronnie Flex had hij seks met Naomi in zijn eigen kamer, kwam Ali B. binnen, ontstond er ophef en viel hij in slaap. Vanuit zijn hoek - sorry dat ik het zo plastisch beschrijf - zag hij de penetratie misschien niet. Ook is het niet raar dat hij niet precies hoorde wat er werd gezegd. Als hij erna in slaap viel, kan dat verklaren waarom hij zich Naomi niet snikkend kan herinneren.
Maar ik vul nu veel in. Geheugens zijn nu eenmaal geen perfecte weergave van wat er is gebeurd. Wat op de een indruk maakt, maakt dat op de ander niet. En dat speelt een rol in wat je onthoudt.
Heb je meegekregen wat de handeling was die tot de aanklacht van verkrachting heeft geleid?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joah ik hoorde een verkrachting naast mij, maar ben lekker gaan slapen doet het ook niet zo goed voor je imago.
Ik heb geen idee wat er door het hoofd van Ronnie Flex gaat. Wat ik wel weet, is dat zijn verklaring deels tegenstrijdig is aan die van Ali B. (van wie was de slaapkamer en was het wel/niet logisch dat Ali B. zomaar naar binnen kwam?) en dat zijn verklaring dat hij penetratie niet heeft gezien niet gelijkstaat aan een verklaring dat er niks is gebeurd (wat Swier beweert - dat is een ongeldige conclusie).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Joah ik hoorde een verkrachting naast mij, maar ben lekker gaan slapen doet het ook niet zo goed voor je imago.
Alleen Belleman en dit topic.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
[..]
Uit de update hieronder maak ik inderdaad op dat Swier ontkent dat er over consent is gesproken. Wat volg jij, @:lienekien? De berichten van Belleman zijn hier en daar toch niet zo duidelijk als ik zou willen.
[..]
Nee totaal niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je meegekregen wat de handeling was die tot de aanklacht van verkrachting heeft geleid?
Tegenstrijdige verhalen is niet zo gek. Het gaat om zaken van jaren terug.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat er door het hoofd van Ronnie Flex gaat. Wat ik wel weet, is dat zijn verklaring deels tegenstrijdig is aan die van Ali B. (van wie was de slaapkamer en was het wel/niet logisch dat Ali B. zomaar naar binnen kwam?) en dat zijn verklaring dat hij penetratie niet heeft gezien niet gelijkstaat aan een verklaring dat er niks is gebeurd (wat Swier beweert - dat is een ongeldige conclusie).
Sinds 2021 hebben wij daar gewoon een uitleveringsverdrag mee.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ali B gaat vanavond nog naar Dubai om uit te rusten om niet opgepakt te kunnen worden
Zou verstandig zijn om hem nu al aan te houden vanwege vluchtgevaar
Duidelijk is geworden dat dit soort toestanden voor de rapperheren niet heel ongebruikelijk zijn. Dus als je jaarlijks veel van dit soort escapades beleeft herinner je je natuurlijk nooit overal de details van.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens Ronnie Flex had hij seks met Naomi in zijn eigen kamer, kwam Ali B. binnen, ontstond er ophef en viel hij in slaap. Vanuit zijn hoek - sorry dat ik het zo plastisch beschrijf - zag hij de penetratie misschien niet. Ook is het niet raar dat hij niet precies hoorde wat er werd gezegd. Als hij erna in slaap viel, kan dat verklaren waarom hij zich Naomi niet snikkend kan herinneren.
Maar ik vul nu veel in. Geheugens zijn nu eenmaal geen perfecte weergave van wat er is gebeurd. Wat op de een indruk maakt, maakt dat op de ander niet. En dat speelt een rol in wat je onthoudt.
Dus ze hebben het voor elkaarquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:12 schreef kwiwi het volgende:
Ik lees alleen hier mee, maar ben niet echt onder de indruk van de verdedigingHet geloof hadden ze er al helemaal buiten moeten laten m.i., compleet ongeloofwaardig zulke argumenten.
Maar de reden waarom er kort een conflict ontstond, is wél belangrijk:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee totaal niet.
[..]
Tegenstrijdige verhalen is niet zo gek. Het gaat om zaken van jaren terug.
Dat werkte ook zo goed met Promesquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:15 schreef StateOfMind het volgende:
Sinds 2021 hebben wij daar gewoon een uitleveringsverdrag mee.
Externe inhoud
Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.
Twitter policyTiktok policyInstagram policyFacebook policy
accepteer en toon inhoud bekijk item op Twitter
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Dat is "rapper Sam" volgens mij. Die waar ze die toxische relatie mee had. En die eiste dat "ze zijn vrienden moest doen".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar de reden waarom er kort een conflict ontstond, is wél belangrijk:
Volgens Ali B. hadden Ronnie Flex en Naomi seks in zijn kamer, de kamer waar hij bidt. Dat vond hij niet cool.
Volgens Ronnie Flex kwam Ali B. zomaar zijn kamer binnenlopen terwijl hij seks met Naomi had. Dat vond hij niet cool.
Volgens Naomi verkrachtte Ali B. haar. Dat was volgens haar de reden van het tumult.
Dat zijn dus drie verschillende lezingen. Rapper Bokoesam - nee, ik weet ook niet wie dat is - het verklaard dat hij Naomi kort erna heeft gesproken en dat zij tegen hem heeft gezegd dat er iets is gebeurd tussen haar en Ali B. waar ze geen toestemming voor had gegeven.
Die speelt het heel vuil. Hij heeft ook gezegd dat ze "mentaal niet in orde is".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:24 schreef luxerobots het volgende:
De advocaat van Ali speelt het ook vuil.
[ twitter ]
Zou het kunnen dat hij oorzaak en gevolg omdraait?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
Advocaat die aan victim blaming doet. Lekker dan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
Heel smerig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die speelt het heel vuil. Hij heeft ook gezegd dat ze "mentaal niet in orde is".
Amerikaanse toestanden
Dit is toch geen victim blaming? Hij probeert haar getuigenis onderuit te halen... dat is mi toch echt wat anders.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Advocaat die aan victim blaming doet. Lekker dan.
Ter aanvulling:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:24 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
quote:ongeveer 1 uur geleden
VERKLARINGEN VAN NAOMI 'ONWAAR'
Bart Swier zegt dat Naomi's verklaringen op onwaarheden berusten. Ook zegt hij dat ze mentaal niet in orde is. "Ik ontkom er niet aan om dat te zeggen", aldus de raadsman
Ook niet mijn ding, maar wat moet een advocaat dan tegen de cliënt zeggen? "Tja, Ali. Het ligt er wel erg dik op hoor, je moet maar op de blaren gaan zitten!"quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heel smerig.
Ik snap dat je als strafrechtadvocaat alles op alles zet om een zo gunstig mogelijk resultaat voor je cliënt te behalen.
Maar ik zou mezelf 's avonds toch nog graag in de spiegel aan kunnen willen kijken
Dat de advocaat z'n toevlucht neemt tot dit soort redeneringen is opzich wel een teken dat hij er inhoudelijk niet echt gehakt meer van kan maken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heel smerig.
Ik snap dat je als strafrechtadvocaat alles op alles zet om een zo gunstig mogelijk resultaat voor je cliënt te behalen.
Maar ik zou mezelf 's avonds toch nog graag in de spiegel aan kunnen willen kijken
Het is sowieso bijzonder... als je veel drugs gebruikt dan weet je na 6 jaar echt geen details meer van een bepaalde avond. Meer algemene dingen en een gevoel, maar dat is het dan ook wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft die advocaat ook nog enig bewijs voor zijn beweringen rondom de psychische staat en/of het middelengebruik van Naomi?
Dacht ik ook net aan, die advocaat is toch geen psychiater.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Bugno3 het volgende:
Heeft die advocaat ook nog enig bewijs voor zijn beweringen rondom de psychische staat en/of het middelengebruik van Naomi?
Ja precies. Het is zijn werk om zijn client te verdedigen. Ons systeem is (gelukkig) zo ingericht dat iedereen recht heeft op verdediging.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ook niet mijn ding, maar wat moet een advocaat dan tegen de cliënt zeggen? "Tja, Ali. Het ligt er wel erg dik op hoor, je moet maar op de blaren gaan zitten?"
Ik ga er vanuit dat dat te onderbouwen is. Zo niet zou de rechter wel hebben ingegrepen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Bugno3 het volgende:
Misschien is dat er wel, of staat het in haar verklaring ergens, wij kennen niet alle processtukken hè....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:31 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja precies. Het is zijn werk om zijn client te verdedigen. Ons systeem is (gelukkig) zo ingericht dat iedereen recht heeft op verdediging.
Alleen om dan met gratuite opmerkingen te komen rondom drugsgebruik en psychische problemen vraagt dan wel om enige onderbouwing.
Ik heb een manier gevonden om zonder X te hebben toch haar tweets te lezen. Gewoon via Google zoeken op "Saskia Belleman Twitter". En dan verschijnen ze bovenin onder de zoekbalk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:33 schreef mascara-klodder het volgende:
Het gaat zo weer beginnen. Deel vooral de tweets
Je kan dat ook wel anders formuleren dan de advocaat nu doet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ook niet mijn ding, maar wat moet een advocaat dan tegen de cliënt zeggen? "Tja, Ali. Het ligt er wel erg dik op hoor, je moet maar op de blaren gaan zitten!"
Als hij nu vlucht helpt hem dat echt niet. Als antwoord op je vraag: geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik bedacht me ineens. Zou hij nu naar Marokko kunnen vluchten? Hebben ze een uitleveringsverdrag? Of heeft hij verder niet zo’n banden met zijn land van afkomst.
https://www.rijksoverheid(...)sverdrag-met-marokkoquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik bedacht me ineens. Zou hij nu naar Marokko kunnen vluchten? Hebben ze een uitleveringsverdrag? Of heeft hij verder niet zo’n banden met zijn land van afkomst.
Nee, volgens mij mag de advocaat gewoon zijn verdediging voeren en grijpt de rechter niet in.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:32 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat dat te onderbouwen is. Zo niet zou de rechter wel hebben ingegrepen.
Op zich vind ik verbanning een prima straf. Dat vermogen raakt een keer op en ik kan me niet voorstellen dat hij nog iets in de entertainmentindustrie gaat bereiken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ali B gaat vanavond nog naar Dubai om uit te rusten om niet opgepakt te kunnen worden
Zou verstandig zijn om hem nu al aan te houden vanwege vluchtgevaar
Waar moet hij heen in Marokko? Zijn familie heeft hem uitgekotst en hij heeft zijn familie ten schande gemaakt. Niet meer welkom daar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Die man van rens kroes is wel next level gestoord.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Want die man van Rens kroes heeft dat ook geprobeerd hè, toen hij niet meer onder een gevangenisstraf uit kon komen.
Dat is er dus wel (had ik al gepost): https://www.rijksoverheid(...)sverdrag-met-marokkoquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waar moet hij heen in Marokko? Zijn familie heeft hem uitgekotst en hij heeft zijn familie ten schande gemaakt. Niet meet welkom daar.
Geen uitleveringsverdrag schat ik zo in trouwens aangezien we veilige landers ook niet terug kunnen sturen.
Maar geldt dat uitleveringsverdrag voor alle verzoeken? Kan me herinneren dat er in het verleden wel eens gedoe mee is geweest (Holleeder die door Frankrijk alleen kon worden uitgeleverd vanwege verboden wapenbezit en niet vanwege de ontvoering van Heineken).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)sverdrag-met-marokko
Uitleveren is op verzoek. We hebben geen uitzettingsverdrag.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waar moet hij heen in Marokko? Zijn familie heeft hem uitgekotst en hij heeft zijn familie ten schande gemaakt. Niet meer welkom daar.
Geen uitleveringsverdrag schat ik zo in trouwens aangezien we veilige landers ook niet terug kunnen sturen.
Of naar Dubai wat ik hier al voorbij zie komen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waar moet hij heen in Marokko? Zijn familie heeft hem uitgekotst en hij heeft zijn familie ten schande gemaakt. Niet meer welkom daar.
Nou ja, ik mag hopen dat eventuele boycots die zijn opgelegd worden opgeheven als er vrijspraak zou volgen. Anders wordt 't wel héél makkelijk mensen te ruïneren, als je alleen maar vals beschuldigd hoeft te worden. Begrijp me niet verkeerd, het LIJKT erop dat hij wel degelijk schuldig is, maar uiteindelijk weten wij allemaal niets. We weten alleen wat beide partijen beweren en beide partijen kunnen liegen, of beide partijen kunnen vanuit hun perspectief 100% de waarheid spreken. De rechter zal uiteindelijk bepalen wie de waarheid spreekt en dan is het ook klaar. Dan verdwijnt hij OF de cel in, OF hij wordt vrijgesproken en is dus onschuldig verklaard.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:39 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Op zich vind ik verbanning een prima straf. Dat vermogen raakt een keer op en ik kan me niet voorstellen dat hij nog iets in de entertainmentindustrie gaat bereiken.
Ik heb vorig jaar het boek 'Het hele dorp wist het' van Rinke Verkerk gelezen. En daarin zat ook een anekdote over een slachtoffer van misbruik die dat aan iemand had verteld, maar zij wist zelf helemaal niet meer dat ze het aan diegene had verteld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu is de getuige ad beurt om afgeslacht te worden.
Ik ook. Was toch niet zo heftig, Ali B leek toch het heftigste.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben benieuwd wat Marco Borsato aan zijn broek krijgt.
Daar is ook een uitleveringsverdrag meequote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of naar Dubai wat ik hier al voorbij zie komen.
Toen was ik nog aan het typen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is er dus wel (had ik al gepost): https://www.rijksoverheid(...)sverdrag-met-marokko
Maar heeft (uiteraard) niks met veiligelanders te maken.
Nouja, met je vingers in een kind zou toch wat anders zijn voor de rechter dan met je vingers in een volwassene.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ook. Was toch niet zo heftig, Ali B leek toch het heftigste.
Externe inhoud
Deze inhoud is afkomstig van Twitter. Om deze inhoud te kunnen zien dien je toestemming te verlenen voor het gebruik van cookies en aanverwante vormen door social media partijen. Hieronder vind je linkjes naar de privacystatements van deze partijen. Je kunt als alternatief de inhoud op de site van de aanbieder zelf bekijken.
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Ok, kan gebeurenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:44 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Toen was ik nog aan het typen.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja, met je vingers in een kind zou toch wat anders zijn voor de rechter dan met je vingers in een volwassene.
In ons strafrecht wil vrijspraak niet zeggen dat iemand onschuldig is. Hij wordt voor onschuldig gehouden indien zijn schuld niet wettig en overtuigend bewezen kan worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef Danny het volgende:
[..]
Nou ja, ik mag hopen dat eventuele boycots die zijn opgelegd worden opgeheven als er vrijspraak zou volgen. Anders wordt 't wel héél makkelijk mensen te ruïneren, als je alleen maar vals beschuldigd hoeft te worden. Begrijp me niet verkeerd, het LIJKT erop dat hij wel degelijk schuldig is, maar uiteindelijk weten wij allemaal niets. We weten alleen wat beide partijen beweren en beide partijen kunnen liegen, of beide partijen kunnen vanuit hun perspectief 100% de waarheid spreken. De rechter zal uiteindelijk bepalen wie de waarheid spreekt en dan is het ook klaar. Dan verdwijnt hij OF de cel in, OF hij wordt vrijgesproken en is dus onschuldig verklaard.
Ja, Googlequote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:46 schreef Coeus het volgende:
Is er een plek behalve op X waar ik de tweets van Saskia Belleman kan volgen?
Dus jij stelt voor dat iedereen die voor de rechter moet verschijnen schuldig is en blijft? Of alleen mannen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In ons strafrecht wil vrijspraak niet zeggen dat iemand onschuldig is. Hij wordt voor onschuldig gehouden indien zijn schuld niet wettig en overtuigend bewezen kan worden.
Waar staat dat daar geen onderzoek naar gedaan is of dat daar geen gegevens over bekend zijn?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:36 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Je kan dat ook wel anders formuleren dan de advocaat nu doet.
Bijvoorbeeld benoemen dat er geen onafhankelijk onderzoek heeft plaatsgevonden naar de psychische gesteldheid van de slachtoffers en dat daardoor niet uitgesloten kan worden dat psychische problematiek invloed heeft gehad op hun verklaringen.
Want dat is uiteindelijk het punt dat wordt gemaakt en iets dat de rechter kan meenemen in de afweging.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Ga me aub geen dingen in de mond leggen. Ik geef geen mening, ik geef aan hoe het juridisch in elkaar steekt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus jij stelt voor dat iedereen die voor de rechter moet verschijnen schuldig is en blijft? Of alleen mannen?
"Saskia Belleman Twitter" googlen en dan verschijnen ze onder de zoekbalkquote:
Huh dat zegt ze toch nietquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:47 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus jij stelt voor dat iedereen die voor de rechter moet verschijnen schuldig is en blijft? Of alleen mannen?
ok, dus stel even dat hij niet 'schuldig' wordt bevonden en dus weer vrij man is zonder strafblad. Zie jij hem dan als schuldig of als niet schuldig en waarom? En zou hij de rest van zijn leven geboycot moeten worden (en zo ja, waarom)?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga me aub geen dingen in de mond leggen. Ik geef geen mening, ik geef aan hoe het juridisch in elkaar steekt.
Damzzz heeft @Straatcommando. net geveegd, beginnen we weer overnieuwquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga me aub geen dingen in de mond leggen. Ik geef geen mening, ik geef aan hoe het juridisch in elkaar steekt.
Het was maar een voorbeeld. Als het wel heeft plaatsgevonden en er kwam geen reden uit om aan de verklaringen te twijfelen is het al helemaal onnozel gebazel van een advocaat die het beter denkt te weten dan de onderzoekers.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:47 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Waar staat dat daar geen onderzoek naar gedaan is of dat daar geen gegevens over bekend zijn?
geen direct bewijs, maar voldoende indirect bewijs kan toch overtuigend zijn en maken dat de rechter je schuldig verklaart.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:51 schreef Questular het volgende:
Hoeveel daadwerkelijk bewijs is er eigenlijk?
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Ik heb hierover geen mening.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:50 schreef Danny het volgende:
[..]
ok, dus stel even dat hij niet 'schuldig' wordt bevonden en dus weer vrij man is zonder strafblad. Zie jij hem dan als schuldig of als niet schuldig en waarom? En zou hij de rest van zijn leven geboycot moeten worden (en zo ja, waarom)?
Volgens mij haal je hier door elkaar of iemand letterlijk onschuldig is voor het feit, of dat volgens de wet iemand onschuldig is omdat schuld niet bewezen kan worden. Dat is een werkelijk verschilquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:50 schreef Danny het volgende:
[..]
ok, dus stel even dat hij niet 'schuldig' wordt bevonden en dus weer vrij man is zonder strafblad. Zie jij hem dan als schuldig of als niet schuldig en waarom? En zou hij de rest van zijn leven geboycot moeten worden (en zo ja, waarom)?
Maar dat zal het OM toch wel gedaan hebben?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Over de getuige: Swier geeft allerlei voorbeelden van zaken die niet kloppen in de verklaring van de getuige of die duiden op discrepanties tussen de verklaringen van de getuige en Naomi. Waar Swier helaas niet op ingaat, zijn de dingen die de getuige heeft verklaard die kloppen en die ze niet had kunnen weten via de media.
[ x ]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:51 schreef Questular het volgende:
Hoeveel daadwerkelijk bewijs is er eigenlijk?
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is nog een aardige voor mensen die alert zijn op bewijslast:
[ x ]
Het verhaal van de OvJ is:
- Er zijn meerdere verklaringen, niet alleen van vrouwen die deel hebben aan de rechtszaak.
- De verklaringen zijn consistent en betrouwbaar.
- Er zitten terugkerende elementen in de verklaringen die een patroon laten zien.
- De vermeende slachtoffers hebben niets te winnen bij hun verklaringen en wel veel te verliezen.
- De verklaringen zijn op niet elkaar afgestemd.
- Ali B. is een pathologische leugenaar die erop uit is om zijn eigen hachje te redden, de vrouwen zwart maakt en geen berouw toont.
Daarnaast zijn er allerlei kleine omstandigheden en feiten die de verklaringen ondersteunen, zoals een pinbewijs, verklaringen van familie/vrienden/kennissen/geliefden/aanwezigen en dat er al verklaringen waren van voor de BOOS-uitzending.
quote:
Dat lijkt me te verwachten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:52 schreef Claudia_x het volgende:
Over de getuige: Swier geeft allerlei voorbeelden van zaken die niet kloppen in de verklaring van de getuige of die duiden op discrepanties tussen de verklaringen van de getuige en Naomi. Waar Swier helaas niet op ingaat, zijn de dingen die de getuige heeft verklaard die kloppen en die ze niet had kunnen weten via de media.
[ x ]
quote:Als verdachte bent u nog geen dader. Want in Nederland bent u onschuldig totdat:
een strafrechter u in zijn uitspraak schuldig verklaart of
de officier van justitie u via een strafbeschikking schuldig verklaart.
Was het echt een kind? Wist ik niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja, met je vingers in een kind zou toch wat anders zijn voor de rechter dan met je vingers in een volwassene.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Wie moet waarom geboycot worden? Persoonlijk wil ik geen zakelijke samenwerkingen aangaan met personen die (volgens zijn eigen advocaat) op deze manier met hun vrouwelijke medemens omgaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Bij mij zomercarnaval Rotterdam. Dag later wel melding gedaan voor de statistiekenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens: die keren in mijn leven dat ik ben aangerand, heeft niemand er ooit iets van gezien. Dat gebeurde op drukke plekken.
Ook geen sterk argument, vind ik.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Ga je gewoon weer op dezelfde voet verder ja?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Ontzettend zware eis voor iets wat je nauwelijks kunt bewijzen. Het lijkt wel een politiek proces.²
Als ze daar zat gaat die advocaat dat nog wel noemenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:59 schreef FvanS het volgende:
Ik vind dat verhaal van die Naomi ook wel heel vaag hoor. Zij zat toch nog geen jaar geleden nog in Roddelpraat, daar vertelde ze dat ze aan het chillen was met Boef en Ali B. Of was dat een andere Naomi?
Welkom terug.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Ontzettend zware eis voor iets wat je nauwelijks kunt bewijzen. Het lijkt wel een politiek proces.²
Vervelend om te lezen dat dat je is overkomen..quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens: die keren in mijn leven dat ik ben aangerand, heeft niemand er ooit iets van gezien. Dat gebeurde op drukke plekken.
Daar beschuldigde ze Boef weer van aanranding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Als ze daar zat gaat die advocaat dat nog wel noemen
De variabelen blijven helaas hetzelfde. Ik lees ook veel dat men vindt dat Ali B. geen empathie zou hebben. Medeleven tonen zou schuld impliceren. Ik begrijp het wel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ga je gewoon weer op dezelfde voet verder ja?
Boef schijnt ook een nogal losse seksuele moraal te hebben. Maar aanranding?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:02 schreef FvanS het volgende:
[..]
Daar beschuldigde ze Boef weer van aanranding.
Niet reageren. TR zetten please.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:01 schreef FvanS het volgende:
[..]
Ga je gewoon weer op dezelfde voet verder ja?
mwoa, als het bewijs dat wel geleverd wordt door de rechter overtuigend wordt bevonden dan wil je ook wel dat er een straf komt natuurlijk. Dus dat vind ik niet zo raar. Sterker; als hij haar echt onder dwang verkracht heeft dan vind ik 3 jaar behoorlijk weinig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:00 schreef BansheeBoy het volgende:
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Boef schijnt ook een nogal losse seksuele moraal te hebben. Maar aanranding?
Tja, zag jij OJ Simpson als onschuldig na zijn vrijspraak?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:50 schreef Danny het volgende:
[..]
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Maar deze dame heet geen Naomi, maar Romyquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:04 schreef FvanS het volgende:
[..]om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Rapper Boef zet vrouw en kinderen op straat & Ali B gaat weer de fout in (video)
Vanaf 4:15
een tik op de billen wordt vaak al als aanranding gezien, maar elke 'seksuele aanraking' valt onder aanranding. Dat kunnen ook strelingen zijn op plekken die voor de ontvanger een erogene zone zijn. Eigenlijk is het een soort overkoepelende term voor vrijwel alle vormen van aanraking. Uiteindelijk zou het OM moeten beslissen om wel of niet te vervolgen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het is Ronnie niet overkomen en hij was onder invloed.. Dus maakt het weinig indruk. Tevens gaat het hier om ongevraagd vingeren. Dat heeft hij wellicht ook niet kunnen zien. De ruzie die ontstond heeft hij wel meegekregen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef prunus het volgende:
Wel apart dat Ronnie zich er niks van kan herinneren allemaal, dit is toch wel een verschrikkelijke gebeurtenis.
Verkrachten is altijd onder dwang hoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:04 schreef Danny het volgende:
[..]
mwoa, als het bewijs dat wel geleverd wordt door de rechter overtuigend wordt bevonden dan wil je ook wel dat er een straf komt natuurlijk. Dus dat vind ik niet zo raar. Sterker; als hij haar echt onder dwang verkracht heeft dan vind ik 3 jaar behoorlijk weinig.
Vind ik niet. Eerst zegt hij dat hij niet gelooft dat het valse aangiften zijn (of iets in die strekking) om letterlijk te suggereren dat het wel het geval kan zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef Antideeltje.. het volgende:
De verdediging laat imo wel weinig over van de aantijgingen. Alle argumenten van het OM zijn tot nu toe redelijk goed weerlegd.
Ohjaquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar deze dame heet geen Naomi, maar Romy
Maar of het aanranding is wordt meestal pas achteraf bepaald door de vrouw. De ene vrouw is blij met die tik, de andere niet. Dan heb je nog het type dat het op het moment zelf leuk lijkt te vinden en er later een probleem van maakt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:07 schreef Danny het volgende:
[..]
een tik op de billen wordt vaak al als aanranding gezien, maar elke 'seksuele aanraking' valt onder aanranding. Dat kunnen ook strelingen zijn op plekken die voor de ontvanger een erogene zone zijn. Eigenlijk is het een soort overkoepelende term voor vrijwel alle vormen van aanraking. Uiteindelijk zou het OM moeten beslissen om wel of niet te vervolgen.
Onzin. Je houdt gewoon je handen thuis en je lul in je broek.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef BansheeBoy het volgende:
In die wereld gelden toch hele andere wetten en fatsoensnormen. Dat is een gegeven. Sterren denken zich meer te kunnen permitteren dan de gemiddelde persoon. En dat is in bepaalde mate ook zo.²
Heel veel vrouwen zijn voorheen niet naar buiten getreden omdat ze bang waren niet geloofd te worden. Als je vervolgens ziet dat het anderen ook is overkomen en het over het algemeen serieuzer genomen wordt, dan is het wat 'veiliger' om je verhaal te doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom komen slachtoffes pas naar buiten als er een hype is?
Advocaten zullen je doorgaans als je onschuldig bent zeer sterk afraden excuses te maken of spijt of medeleven te betuigen omdat dat inderdaad gezien kan worden als schuldbekentenis. Dat is iets dat ongetwijfeld mee zal spelen. Daarbij; als ik onschuldig zou zijn en voor de rechter werd gesleept en mijn naam werd door het slijk gehaald en mijn leven geruïneerd zou ik ook geen medeleven betuigen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De variabelen blijven helaas hetzelfde. Ik lees ook veel dat men vindt dat Ali B. geen empathie zou hebben. Medeleven tonen zou schuld impliceren. Ik begrijp het wel.²
Dat is inderdaad een pleonasme. Zelf denk ik dat het naast onmogelijk binnendringen is bij een vrouw (voor de gemiddelde man) als ze niet meewerkt. Gelukkig maakt dat het al dit soort dingen gelukkig weinig (kunnen) gebeuren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Verkrachten is altijd onder dwang hoor.
Dat is sowieso verstandig. Beter als ook vrouwen zich hieraan houden overigens. Als iedereen z'n handjes en opmerkingen thuis houdt heb je dit soort gedoe niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar of het aanranding is wordt meestal pas achteraf bepaald door de vrouw. De ene vrouw is blij met die tik, de andere niet. Dan heb je nog het type dat het op het moment zelf leuk lijkt te vinden en er later een probleem van maakt.
Better safe than sorry. Tik niemand op de bips.²
Absoluut.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Onzin. Je houdt gewoon je handen thuis en je lul in je broek.
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is. De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen. Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie. Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:02 schreef Danny het volgende:
Er is wel een beetje een dubbele standaard. Ik denk dat mannen veel vaker worden aangerand dan bekend is, alleen melden die het vrijwel nooit.
Dit vind ik volkomen terecht, maar de vrouw zelf denkt dat het gewoon prima gedrag is blijkbaar en is compleet in shock dat ze wordt weggestuurd.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is sowieso verstandig. Beter als ook vrouwen zich hieraan houden overigens. Als iedereen z'n handjes en opmerkingen thuis houdt heb je dit soort gedoe niet.
Aanranding is aan iemand zitten terwijl de ander het niet wilt. Zo heb ik het altijd begrepen. Dit maakt het wel dat je dit in veel gevallen pas achteraf weet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is. De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen. Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie. Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.
Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
En zoals altijd bij slutshaming kan je het ook omkeren naar de andere sekse. Wat zegt het over de vrouwen? En wat moet je doen als je een leger aan vrouwen hebt die zich aanmelden omdat ze seks met je willen hebben? En ze zijn nog aantrekkelijk ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is.
Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.quote:De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen.
Aanranding is gewoon aanranding. Oók als jij het probeert goed te praten.quote:Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie.
Voor aanranding hoef je niet overmand te worden. Als dat wel zo is mag je mij in het WvS aanwijzen waar dat staat.quote:Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.
Dat vind ik wel het andere uiterste. Haalt toch ook een beetje de romantiek weg?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.
Ik heb nog altijd juist een tegenovergestelde indruk: ongeldige conclusies, zwakke argumenten, belangrijke feiten die worden genegeerd, pogingen tot karaktermoord.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef Antideeltje.. het volgende:
De verdediging laat imo wel weinig over van de aantijgingen. Alle argumenten van het OM zijn tot nu toe redelijk goed weerlegd.
Ik snap sowieso niet goed wat het met elkaar te maken heeft, of waarom het haar verklaring onbetrouwbaar zou maken. Mentaal kwetsbare meisjes kunnen ook verkracht worden. Sterker nog, die lopen waarschijnlijk nog wel meer risico daarop.quote:
Even heel plastisch, maar als je wordt gepijpt zijn er voor degene die jou pijpt toch best veel hoeken mogelijk waarbij je niet precies ziet of iemand in de buurt wel/geen vingers in haar vagina steekt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
belangrijke feiten die worden genegeerd
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Dacht ik eerst ook toen ik het van iemand hoorde, maar het stoorde me totaal niet toen m'n date dat vroeg.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:17 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het andere uiterste. Haalt toch ook een beetje de romantiek weg?
Niemand zegt dat het makkelijk is, maar wat moet gebeuren moet gebeuren. Het is nogal wat om zo'n beschuldiging te doen, bang en zielig is me wat te makkelijk, en geen argument om de geloofwaardigheid met terugwerkende kracht te repareren alsof het om verse herinnering gaat.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heel veel vrouwen zijn voorheen niet naar buiten getreden omdat ze bang waren niet geloofd te worden. Als je vervolgens ziet dat het anderen ook is overkomen en het over het algemeen serieuzer genomen wordt, dan is het wat 'veiliger' om je verhaal te doen.
#metooquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd juist een tegenovergestelde indruk: ongeldige conclusies, zwakke argumenten, belangrijke feiten die worden genegeerd, pogingen tot karaktermoord.
Het gaat in ieder geval niet over de periode t/m de vermeende verkrachting. Swier probeert duidelijk te maken dat haar herinneringen onjuist kunnen zijn door het drugsgebruik in de jaren na Heiloo en dat ze een motief heeft om te liegen (ze heeft mentale problemen en geeft Ali B. de schuld).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet goed wat het met elkaar te maken heeft, of waarom het haar verklaring onbetrouwbaar zou maken. Mentaal kwetsbare meisjes kunnen ook verkracht worden. Sterker nog, die lopen waarschijnlijk nog wel meer risico daarop.
Waarom zou je die vraag aan elke vrouw op straat stellen? Kus je nu iedereen die je op straat tegenkomt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Danny het volgende:
[..]
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet.
Dan zou het verkrachting zijn geweest, geen aanranding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.
Ik kijk naar alle punten die inhoudelijk relevant zijn betreft de zaak en niet naar de mening van de advocaat over wat hij van de aangiften vindt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vind ik niet. Eerst zegt hij dat hij niet gelooft dat het valse aangiften zijn (of iets in die strekking) om letterlijk te suggereren dat het wel het geval kan zijn.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef FvanS het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.
Ik ben al jaren gelukkig getrouwd en sinds de jaren 90 geen date meer gehad, dus het is voor mij sowieso te lang geleden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Dacht ik eerst ook toen ik het van iemand hoorde, maar het stoorde me totaal niet toen m'n date dat vroeg.
De weergave door de advocaat is niet per se feitelijk. Die bouwt uiteraard een betoog met wat gunstig is voor zijn cliënt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Ik kijk naar alle punten die inhoudelijk relevant zijn betreft de zaak en niet naar de mening van de advocaat over wat hij van de aangiften vindt.
En tegen de tijd dat alles getekend en gelegaliseerd is heeft je gereedschap zich al weer terug getrokken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef FvanS het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.quote:
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Danny het volgende:
[..]
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet. En toestemming kan ook later nog worden ingetrokken, wat het vragen an sich dan alweer nutteloos maakt.
Welke details?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.
Ik heb er over nagedacht. Die getuige kan in potentie gewoon een verhaal fabriceren aansluitend op reeds bekende feiten. Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit toetsen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.
Aan de hand van de reacties die ik Ali B. hoor geven waag ik te betwijfelen dat hij dat zou doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Jij neemt South Park iets te serieusquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat is nu juist iets waar de waarheidsvinding over na heeft gedacht, dan hoef jij dat niet meer te doenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb er over nagedacht. Die getuige kan in potentie gewoon een verhaal fabriceren aansluitend op reeds bekende feiten. Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit toetsen.²
Andere tijden. Die mannen deden vermoedelijk precies hetzelfde, maar daar werd toen anders tegen aangekeken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Origami94 het volgende:
In de jaren 60 en 70 had je rocksterren die ook heel wat afneukten. Eigenlijk best verbazend dat Charlie Sheen nooit verdachte is geweest van aanranding
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Ik denk dat sommige mannen, en met name mannen die denken dat ze alles kunnen maken zoals Ali B, weinig geven of de vrouw het naar haar zin heeft. Tuurlijk missen zulke mannen de signalen niet, maar ze negeren het en praten het achteraf goed door te zeggen "maar ze zei geen nee".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?
Ik geloof dat zo iets in het karakter van een dader zit, eigendunk kan ongezonde vormen aannemen maar dit is toch wel 3098 stappen verder. Zodra er een 'nee' klinkt of een vrouw werkt fysiek niet echt mee moet een man gewoon stoppen. Dwang is nooit goed te praten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je als celibrity gewend bent te krijgen wat je wilt. Ofwel door eigen toedoen, of gewoon door dames die zich voor je voeten werpen. Dan kan ik me voorstellen dat de voor normale mensen afgebakende kaders vervagen voor dit soort types.²
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Meestal wel ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?
Nou nee, als je verkrachting sekseneutraal wil formuleren zoals een jaar of 15 geleden gepoogd is dan kom je in de problemen, zoals ook gebeurde.quote:Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.
Ik probeer niks goed te praten, ik ga me alleen niet aanstellen door te doen alsof het geen verschil maakt. Jij snapt ook wel dat als jij ongewenst aangeraakt wordt door iemand van 2 meter 20 met armen als kabels dat een veel naardere ervaring is dan door een tenger vrouwtje. Het gaat erom wat het strafrecht hier nou eigenlijk poogt te beschermen.quote:Aanranding is gewoon aanranding. Oók als jij het probeert goed te praten.
Nee, zo werkt het niet.quote:Voor aanranding hoef je niet overmand te worden. Als dat wel zo is mag je mij in het WvS aanwijzen waar dat staat.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Lolwhut?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh kijk, Ali wilde helemaal geen seks en is in feite ook een slachtoffer (van wie ik niet precies, maar soit).
[ x ]
Ik denk dat de uitspraak over een paar weken is. Het is geen Kort gedingquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef roos94 het volgende:
Komt vandaag de uiteindelijke straf naar buiten of niet?
Ik zou zeggen dat het soms ok is en soms niet om een vrouw bij haar middel te pakken, maar dat het in elk geval geen aanranding is. Ligt er helemaal aan wie het is, welke situatie het is, hoe je haar pakt, waar je haar precies pakt, hoe hard je haar pakt, etc.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?
[..]
Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.
Deze voorbeeldfiguren die teren op hun bijzondere positie in de rappersscene in Nederland blijken allemaal losgezongen smeerlappen die vrouwen als wegwerpartikelen zien en zelf wel hun eigen moraal bedenken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige mannen, en met name mannen die denken dat ze alles kunnen maken zoals Ali B, weinig geven of de vrouw het naar haar zin heeft. Tuurlijk missen zulke mannen de signalen niet, maar ze negeren het en praten het achteraf goed door te zeggen "maar ze zei geen nee".
Dat mag niet, dat is aanranding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
Met deze opmerking vraag ik mij af, of het strafbaar is om op straat een willekeurige voorbijganger te kussen (eventueel met tong).
[ x ]
Maar daar gaan de aanklachten ook niet overquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
Met deze opmerking vraag ik mij af, of het strafbaar is om op straat een willekeurige voorbijganger te kussen (eventueel met tong).
[ x ]
Ik blijf er zelf bij dat dit geen exacte wiskunde is. Als iemand wellicht met nee begint en je hem of haar overhaalt, dan is het uiteindelijk toch met instemming. Als de nee dusdanig gewicht heeft dat het absoluut niet kan moet zo iemand op zijn strepen blijven staan en daar dus niet in meegaan. En dan heb ik het over situaties zonder geweld of andere soorten misbruik. Ik zal een situatie schetsen:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Als de andere partij 'nee' zegt of niet meewerkt en dat past niet binnen een rollenspel, Dom/sub relatie, con/non-con etc dan moet de ANDER gewoon stoppen. Dit geldt echt niet alleen voor mannen vs vrouwen, maar ook vrouwen vs mannen, mannen vs mannen en vrouwen vs vrouwen. Laten we vooral niet vergeten dat iedereen slachtoffer kan worden van seksueel geweld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik geloof dat zo iets in het karakter van een dader zit, eigendunk kan ongezonde vormen aannemen maar dit is toch wel 3098 stappen verder. Zodra er een 'nee' klinkt of een vrouw werkt fysiek niet echt mee moet een man gewoon stoppen. Dwang is nooit goed te praten.
Versterkt alleen maar meer het beeld van een enge manipulatieve gast die zich niks aantrekt van anderen en gewoon probeert te neuken waar ie maar wilquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
![]()
Ik weet het niet, hoor, maar ik had wat meer sterke redeneringen van de verdediging verwacht. We wachten nog steeds op de bom.
[ x ]
Jij werkt zelf in het strafrecht? Ik vind het altijd 'grappig' dat mensen het altijd beter weten. Ik ben volgens mij de enige die er de ballen verstand van heeft.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Maar daar gaan de aanklachten ook niet overwat een kneuzenkermis, de verdediging.
Bijzonder die verdediging, Natuurlijk is het nog geen verkrachting maar je zit al heel dicht tegen aanranding aan. Of je moet hands free gaan kussen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef roos94 het volgende:
Komt vandaag de uiteindelijke straf naar buiten of niet?
Die is naar verwachting op 27 juni, maar er is al gewaarschuwd dat het langer kan duren omdat de rechtbank meer tijd nodig zal hebben.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitspraak over een paar weken is. Het is geen Kort geding
Als het wederzijds is word dat echt wel duidelijk gemaakt hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We willen allemaal dat het zo duidelijk is ten allen tijde. Dat is het niet helaas.²
Precies. En 'nee' is ook niet altijd 'nee'.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik blijf er zelf bij dat dit geen exacte wiskunde is. Als iemand wellicht met nee begint en je hem of haar overhaalt, dan is het uiteindelijk toch met instemming. Als de nee dusdanig gewicht heeft dat het absoluut niet kan moet zo iemand op zijn strepen blijven staan en daar dus niet in meegaan. En dan heb ik het over situaties zonder geweld of andere soorten misbruik. Ik zal een situatie schetsen:
Ali: Laten we lekker gemeenschap bedrijven
Dame: Ik heb geen zin. Voel me down
Ali: A, kom joh, gaan we daarna lekker wat eten
Dame: Ok
We willen allemaal dat het zo duidelijk is ten allen tijde. Dat is het niet helaas.²
Ligt niet aan jou.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef skysherrif het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt die verdediging van Swier echt enorm zwak?
Oh dan is het prima haar te verkrachtenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef superniger het volgende:
Volgens Swier is Naomi een heftige drugsgebruiker. Dat wist ik nog niet.
Stel je eens voor dat het echt zo zou werkenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:43 schreef Danny het volgende:
[..]
Nou ja, ik mag hopen dat eventuele boycots die zijn opgelegd worden opgeheven als er vrijspraak zou volgen. Anders wordt 't wel héél makkelijk mensen te ruïneren, als je alleen maar vals beschuldigd hoeft te worden. Begrijp me niet verkeerd, het LIJKT erop dat hij wel degelijk schuldig is, maar uiteindelijk weten wij allemaal niets. We weten alleen wat beide partijen beweren en beide partijen kunnen liegen, of beide partijen kunnen vanuit hun perspectief 100% de waarheid spreken. De rechter zal uiteindelijk bepalen wie de waarheid spreekt en dan is het ook klaar. Dan verdwijnt hij OF de cel in, OF hij wordt vrijgesproken en is dus onschuldig verklaard.
Die is uit de bocht gevlogenquote:
Stond je voor de rechtszaak begon al achter de vrouwen? Ik krijg de indruk dat veel vrouwelijke users achter de vermeende slachtoffers staan omdat het vrouwen zijn. Ik kijk er niet emotioneel naar, van mij mag Ali de bak in als zijn schuld bewezen wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd juist een tegenovergestelde indruk: ongeldige conclusies, zwakke argumenten, belangrijke feiten die worden genegeerd, pogingen tot karaktermoord.
Zijn vrouw vond het vast ook niet prettig dat de piemel van haar man in allerlei andere vrouwen had gezeten voor hij weer in haar bed stapte, al was het alleen maar vanwege haar geloof in hun huwelijk, maar ja... dat deerde hem dan weer niet.quote:
Nee daar werk ik niet in, maar ik kan wel tussen de regels in lezen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef Questular het volgende:
[..]
Jij werkt zelf in het strafrecht? Ik vind het altijd 'grappig' dat mensen het altijd beter weten. Ik ben volgens mij de enige die er de ballen verstand van heeft.
hahhhahahaha. Dit filmpje zegt exact wat ik al dagen hier drop.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:34 schreef Danny het volgende:
[..]
Precies. En 'nee' is ook niet altijd 'nee'.om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.Bill burr - No means no (video)
Ah je zegt dus maar wat.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:36 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nee daar werk ik niet in, maar ik kan wel tussen de regels in lezen.
Die trainer Rubiales is voor een kus op de mond geschorst.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Nee, maar dan is de kans dat haar verhaal (in die mate) niet klopt wel erg aannemelijk. Wordt nog een lastige klus voor de rechters.quote:
Ali heeft zichzelf al gecanceld door zijn optreden in de rechtszaal de afgelopen dagenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:35 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Stel je eens voor dat het echt zo zou werken
Het zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond....en waarschijnlijk niet echt vrouwen die jij vaak tegenkomt in je sociale kring.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Die is uit de bocht gevlogen
... maar goed nog wel 2 weken tot een uitspraak. Ik weet eigenlijk niet wat het gaat worden.
Ik vind de verhalen van de dames vaak onsamenhangend. Ik zeg absoluut niet dat het NIET is gebeurd. Er is wel erg veel rook, dus zal ook wel een flinke vuur zijn. Het is echter heel erg moeilijk te bewijzen en echt keiharde bewijzen heb ik ook niet gezien/gehoord, correct me if I am wrong.
Als je alleen met dit soort verhalen iemand al drie jaar achter de tralies kan krijgen hebben wij ook wel een groot probleem.
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)Ja, maar zelfs als zijn advocaat zegt dat hij zijn mond moet houden., luistert hij niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ali heeft zichzelf al gecanceld door zijn optreden in de rechtszaal de afgelopen dagen
Die doen dan ook analyses op basis van allerlei dataquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, maar dan is de kans dat haar verhaal (in die mate) niet klopt wel erg aannemelijk. Wordt nog een lastige klus voor de rechters.²
Hij heeft veel punten gescoord. Hij heeft zich bloot gegeven en verstopt zich niet. Dat spreekt echt in zijn voordeel.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ali heeft zichzelf al gecanceld door zijn optreden in de rechtszaal de afgelopen dagen
Ok, dus Ellen ten Damme en Birgit Schuurman "zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond...."quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Het zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond....en waarschijnlijk niet echt vrouwen die jij vaak tegenkomt in je sociale kring.
Je ziet hier een gedeelte van het verhaal, er is megaveel onderzoek en gesprekken en analyses geweest achter de schermen. Daar kun je ondanks warrige verhalen prima profielen en patronen uit halen, inclusief inconsistenties
Waarom is het dan boeiend voor de verdediging? Meid onder de drugs, als dat zo was toen, is kwetsbaar en moet je dus al helemaal voorzichtig mee zijnquote:
100 procent gelijk in. Als je deze nuance niet meer kunt zien dan begrijp je er niet heel veel van. Ben blij dat jij het goed uitlegt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik blijf er zelf bij dat dit geen exacte wiskunde is. Als iemand wellicht met nee begint en je hem of haar overhaalt, dan is het uiteindelijk toch met instemming. Als de nee dusdanig gewicht heeft dat het absoluut niet kan moet zo iemand op zijn strepen blijven staan en daar dus niet in meegaan. En dan heb ik het over situaties zonder geweld of andere soorten misbruik. Ik zal een situatie schetsen:
Ali: Laten we lekker gemeenschap bedrijven
Dame: Ik heb geen zin. Voel me down
Ali: A, kom joh, gaan we daarna lekker wat eten
Dame: Ok
Whutquote:
Die gast heeft alle schijn tegen, of ben je nu gewoon aan het trollen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij heeft veel punten gescoord. Hij heeft zich bloot gegeven en verstopt zich niet. Dat spreekt echt in zijn voordeel.²
Dat bloot geven is nou juist het probleemquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij heeft veel punten gescoord. Hij heeft zich bloot gegeven en verstopt zich niet. Dat spreekt echt in zijn voordeel.²
Is bekend wat voor soort relatie hij heeft en of dat wel of niet een open relatie is, of dat er afspraken zijn vwb seks met anderen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zijn vrouw vond het vast ook niet prettig dat de piemel van haar man in allerlei andere vrouwen had gezeten voor hij weer in haar bed stapte, al was het alleen maar vanwege haar geloof in hun huwelijk, maar ja... dat deerde hem dan weer niet.
Volgens mij hebben wij allebei naar een andere rechtszaak gekeken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Tja, de dwang staat nu eenmaal centraal in de delictsomschrijvingquote:
Ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Is bekend wat voor soort relatie hij heeft en of dat wel of niet een open relatie is, of dat er afspraken zijn vwb seks met anderen?
Swier trekt allerlei conclusies over Jill, over wat iemand die aangerand zou zijn wel of niet zou doen, die getuigen van grote onkunde op het gebied van hoe misbruikslachtoffers daarmee omgaan.quote:
Eens hoor.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Het zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond....en waarschijnlijk niet echt vrouwen die jij vaak tegenkomt in je sociale kring.
Je ziet hier een gedeelte van het verhaal, er is megaveel onderzoek en gesprekken en analyses geweest achter de schermen. Daar kun je ondanks warrige verhalen prima profielen en patronen uit halen, inclusief inconsistenties
Uhm, ja, die deden toch ook mee aan zijn Muziekkaravaan oid. Lijkt me niet dat ze dat deden omdat ze het auditieve terreur vonden zoals ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ok, dus Ellen ten Damme en Birgit Schuurman "zijn ook type vrouwen wat überhaupt die debiele muziek van die figuren leuk vond...."
En vervolgens Naomi die dat gedrag wel vertoond is "verward en aan de drugs" (naast een fucking zelfmoordpoging)..... En dat dan juist als verweer gebruiken..... Hoezo meten met 2 maten...quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
Verder volgen er wat redeneringen van Swier die stelt dat het gedrag van Jill niet duidt op het gedrag van een vrouw die is aangerand en verkracht. Dat klopt overigens niet, maar Swier lijkt niet zo belangrijk te vinden hoe vrouwen zoal met seksueel misbruik omgaan.
Ook hier: niet sterk, vind ik.
Hij heeft zelf in die rechtbank gezegd dat hij zijn vrouw al 20 jaar bedroog. Daarna begon hij te huilen omdat hij dat zielig vond voor zichzelf.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Is bekend wat voor soort relatie hij heeft en of dat wel of niet een open relatie is, of dat er afspraken zijn vwb seks met anderen?
heb hem voordeel van de twijfel gegund totdat alle feiten op tafel kwamen met daarover nu zijn infantiele gedrag in en rondom de rechtzaal.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij heeft zijn vrouw 20 jaar bedrogen en zelfs gek genoemd toen ze een vermoeden van vreemdgaan had.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Hij heeft zelf in de rechtbank gezegd dat hij 20 jaar zijn vrouw en kinderen heeft bedrogen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik echt niks met heel die Ali heb. Ik sta lijnover tegen de meeste dingen die hij doet. Maar eerlijk. Hij stelt zich kwetsbaar op en loopt voor geen enkele vraag weg. Daarnaast vind ik hem communicatief sterk en vaardig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:41 schreef Questular het volgende:
[..]
Die gast heeft alle schijn tegen, of ben je nu gewoon aan het trollen?
Dat kusjesverhaal was inderdaad heel sterk van die advocaatquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef Antideeltje.. het volgende:
Precies. Daar gaat hij het gewoon niet mee winnen, want de rechter weet wel beter. Waarom dan toch zulke argumenten gebruiken? Of is dat meer voor het publiek?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Swier trekt allerlei conclusies over Jill, over wat iemand die aangerand zou zijn wel of niet zou doen, die getuigen van grote onkunde op het gebied van hoe misbruikslachtoffers daarmee omgaan.
Het zal vermeende onkunde zijn, in belang van zijn cliënt.
Lekkere advocaat voor de beschuldigde ben je dan.quote:
In de islam is het antwoord hierop heel simpel en duidelijk, en dit lost het hele metoo probleem op:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Danny het volgende:
[..]
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet. En toestemming kan ook later nog worden ingetrokken, wat het vragen an sich dan alweer nutteloos maakt.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij heeft zijn vrouw 20 jaar bedrogen en zelfs gek genoemd toen ze een vermoeden van vreemdgaan had.
als je met "kwetsbaar" bedoelt extreem narcistisch.....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Maar eerlijk. Hij stelt zich kwetsbaar op
https://www.rtl.nl/rtl-bo(...)0-jaar-lang-bedrogenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik neig naar vrijspraak. Er is te weinig bewijs, de getuigen zijn te vaag en verder is het woord tegen woordquote:
Dat heeft hij zelf verklaard in de rechtbank afgelopen woensdag.quote:
quote:
quote:Ali B spreekt over zijn vrouw Breghje en barst weer in tranen uit. "Ik zit met een vrouw die twintig jaar bedrogen is", zegt hij. "Ik heb haar onrecht aangedaan. Ik heb het niet alleen ontkend, maar ook gezegd dat ze gek was."
https://www.tiktok.com/@m(...)bank&t=1718369120941quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Laat ik vooropstellen dat ik echt niks met heel die Ali heb. Ik sta lijnover tegen de meeste dingen die hij doet. Maar eerlijk. Hij stelt zich kwetsbaar op en loopt voor geen enkele vraag weg. Daarnaast vind ik hem communicatief sterk en vaardig.²
Dat was toen ook wel het ingewikkelde met die zaak tegen Till Lindemann van Rammstein. Is ook ingewikkeld dit soort grenzen, daarom ook blij dat dit mijn werk niet is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens hoor.
En qua type vrouwen ....Tsja ook in de rock en metal heb je die figuren hoor. Afgelopen week op Sweden Rock nog gezien. Steel Panther nodigde vrouwen uit op podium, vastpakken, zoenen, tegen elkaar aan schuren, knuffelen er gebeurde van alles en als het niet op een podium was waarschijnlijk nog wel meer.
Achteraf kan zo'n meid dan roepen ja hij heeft nooit gevraagd of hij mij mocht zoenen of knuffelen en dan hang je ....
Datzelfde toch ook met Till Lindemann van Rammstein.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Eens hoor.
En qua type vrouwen ....Tsja ook in de rock en metal heb je die figuren hoor. Afgelopen week op Sweden Rock nog gezien. Steel Panther nodigde vrouwen uit op podium, vastpakken, zoenen, tegen elkaar aan schuren, knuffelen er gebeurde van alles en als het niet op een podium was waarschijnlijk nog wel meer.
Achteraf kan zo'n meid dan roepen ja hij heeft nooit gevraagd of hij mij mocht zoenen of knuffelen en dan hang je ....
Sommigen schijnen te denken dat het okay is om iemand te verkrachten die onder invloed van drugs is. Alleen omdat ze geen 'nee' zegt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom is het dan boeiend voor de verdediging? Meid onder de drugs, als dat zo was toen, is kwetsbaar en moet je dus al helemaal voorzichtig mee zijn
Zie dat niet echt terug in het handelen van dhr. B
Eens.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Blij dat we geen juryrechtspraak kennen in Nederland.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Daar gaat hij het gewoon niet mee winnen, want de rechter weet wel beter. Waarom dan toch zulke argumenten gebruiken? Of is dat meer voor het publiek?
He??? Waarom moet je extra voorzichtig zijn met een vrouw die aan de drugs is? Eerst moeten vrouwen gelijkwaardig zijn, maar hier moet dan weer extra voorzichtig mee om worden gegaan?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom is het dan boeiend voor de verdediging? Meid onder de drugs, als dat zo was toen, is kwetsbaar en moet je dus al helemaal voorzichtig mee zijn
Zie dat niet echt terug in het handelen van dhr. B
Dat sowieso.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Blij dat we geen juryrechtspraak kennen in Nederland.
Je hebt veel gemist de afgelopen dagen,@Danny!quote:
Toekomstige opdrachten/werk veilig stellen is mijn gedachte erbijquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Precies. Daar gaat hij het gewoon niet mee winnen, want de rechter weet wel beter. Waarom dan toch zulke argumenten gebruiken? Of is dat meer voor het publiek?
The king of gaslighting.quote:
Nou, niet als hij door zulke argumenten verliest...quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Toekomstige opdrachten/werk veilig stellen is mijn gedachte erbij
GMTAquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:46 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Datzelfde toch ook met Till Lindemann van Rammstein.
Wel opvallend:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pauze tot 3 uur. Daarna gaat het over de vermeende verkrachting van Ellen ten Damme
Externe inhoud
(werkt de knop hierboven niet? gooi dan de cookies in je browser weg. Daarna werkt het wel)ah ok, dat heb ik gemist. Maar goed, dat kan ook een sympathiedingetje zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:44 schreef FvanS het volgende:
[..]
Hij heeft zelf in de rechtbank gezegd dat hij 20 jaar zijn vrouw en kinderen heeft bedrogen.
mooie theorie, maar in de praktijk gaat dit blijkbaar niet op. In ieder geval niet voor Ali B.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:45 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
In de islam - lang verhaal -
Ik ben vast hier en daar wat vergeten, maar dit is het in grote lijnen.
Daar prikt een rechtbank toch zo doorheen, me dunkt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Swier trekt allerlei conclusies over Jill, over wat iemand die aangerand zou zijn wel of niet zou doen, die getuigen van grote onkunde op het gebied van hoe misbruikslachtoffers daarmee omgaan.
Het zal vermeende onkunde zijn, in belang van zijn cliënt.
Die kun je zelf vast ook wel invullen waarom je voorzichtig moet omgaan met iemand (man of vrouw boeit niet) waar je seks mee wilt hebben. Drugs, kwetsbaar, etcquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:48 schreef okzbow het volgende:
[..]
He??? Waarom moet je extra voorzichtig zijn met een vrouw die aan de drugs is? Eerst moeten vrouwen gelijkwaardig zijn, maar hier moet dan weer extra voorzichtig mee om worden gegaan?
En trouwens.... het gaat de advocaat hier om haar staat, maw hij trekt haar hele verhaal in twijfel omdat ze labiel is, haar geheugen niet 100% is wellicht, en veel drugs gebruikt.
Absoluut lastig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat was toen ook wel het ingewikkelde met die zaak tegen Till Lindemann van Rammstein. Is ook ingewikkeld dit soort grenzen, daarom ook blij dat dit mijn werk niet is.
In geval van Ali B, klinkt als zorgvuldig traject. En benieuwd wat er uit komt
Niet alleen een vrouw, ook met een man. Met mensen die zo onder invloed zijn van alcohol en.of drugs dat ze niet meer echt weten wat ze doen, moet je geen seks hebben.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:48 schreef okzbow het volgende:
[..]
He??? Waarom moet je extra voorzichtig zijn met een vrouw die aan de drugs is? Eerst moeten vrouwen gelijkwaardig zijn, maar hier moet dan weer extra voorzichtig mee om worden gegaan?
En trouwens.... het gaat de advocaat hier om haar staat, maw hij trekt haar hele verhaal in twijfel omdat ze labiel is, haar geheugen niet 100% is wellicht, en veel drugs gebruikt.
Het is er op verschillende momenten over gegaan hoe boos zijn vrouw was en hoe bedrogen ze zich voelde. Er is zelfs een gesprek tussen Ali B en zijn vrouw afgeluisterd, wist je dat al?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef Danny het volgende:
[..]
ah ok, dat heb ik gemist. Maar goed, dat kan ook een sympathiedingetje zijn.
die lui die meedoen aan die love-islandprogramma's en zogenaamd vreemdgaan hebben ook vrijwel allemaal vooraf met elkaar afgesproken eens lekker rond te neuken.
Als het om echt vreemdgaan gaat is het wel schofterig overigens.
Yep totaal mee eensquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Absoluut lastig.
Ik vraag mij in dat soort gevallen wel af wat zo'n vrouw denkt als ze backstage willen gaan?
Handtekening en een handdruk?
Geen victemblaming, begrijp mij niet verkeerd. Nee is nee, wat de omstandigheden ook zijn.
Ik ben alleen oprecht benieuwd naar gedachtengang van zo'n vrouw die na een soort van veekeuring in de wachtrij opeens backstage mag.
Dat hoop ik.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:51 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Daar prikt een rechtbank toch zo doorheen, me dunkt.
Dat is geen sympathiedingetje. Ali B en zijn vrouw zijn afgeluisterd door het OM.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:50 schreef Danny het volgende:
[..]
ah ok, dat heb ik gemist. Maar goed, dat kan ook een sympathiedingetje zijn.
die lui die meedoen aan die love-islandprogramma's en zogenaamd vreemdgaan hebben ook vrijwel allemaal vooraf met elkaar afgesproken eens lekker rond te neuken.
Als het om echt vreemdgaan gaat is het wel schofterig overigens.
[..]
mooie theorie, maar in de praktijk gaat dit blijkbaar niet op. In ieder geval niet voor Ali B.
Dit heeft niks met man/vrouw te maken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:48 schreef okzbow het volgende:
[..]
Maar doet dit nu ter zake? Bij mijn weten is er geen bewijs voor dat Naomi tijdens de incidenten in Heiloo onder invloed was en is dat zelfs niet beweerd door de verdediging. Het ging over de periode erna.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen een vrouw, ook met een man. Met mensen die zo onder invloed zijn van alcohol en.of drugs dat ze niet meer echt weten wat ze doen, moet je geen seks hebben.
Simpel; alcohol/drugs ook verbieden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit heeft niks met man/vrouw te maken.
Je hoort gewoon voorzichtig te zijn met mensen die onder invloed zijn. Of vind je het prima om iemand te neuken die geen nee meer kan zeggen omdat ze KO is omdat je haar de hele dag alcohol hebt lopen voeren, of erger, gedrogeerd hebt.
Ja sorry rechter, ze zij echt geen nee.
Als je de zaak had gevolgd dan had je geweten dat Ali dat zelf heeft gezegd. Huilend zelfs.quote:
En als 2 mensen, of in het geval van Ali, meerdere mensen aan de drugs zijn? Hoe ga je het dan goed regelen met elkaar? Drugs haalt meestal veel remmen weg.... hoe bewaak je je eigen grenzen, laat staan die van een ander in zo'n geval?quote:
Daarom ben ik ook voor het expliciet "ja" zeggen. Dan zijn dit soort situaties, waarin er geen nee is gezegd (wellicht omdat de persoon in kwestie onder invloed was), ook gewoon duidelijk een impliciete nee.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit heeft niks met man/vrouw te maken.
Je hoort gewoon voorzichtig te zijn met mensen die onder invloed zijn. Of vind je het prima om iemand te neuken die geen nee meer kan zeggen omdat ze KO is omdat je haar de hele dag alcohol hebt lopen voeren, of erger, gedrogeerd hebt.
Ja sorry rechter, ze zij echt geen nee.
vermoedelijk jaquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Andere tijden. Die mannen deden vermoedelijk precies hetzelfde, maar daar werd toen anders tegen aangekeken.
Ja er zijn ook mannen die geen seks wouden en/of er toch spijt van hadden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh kijk, Ali wilde helemaal geen seks en is in feite ook een slachtoffer (van wie ik niet precies, maar soit).
[ x ]
Ze zat wel aan het lachgas... dat is iig zeker. Ali kwam na de vermeende verkrachting een ballonnetje met haar delen waar ze geen nee tegen zei.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
Maar doet dit nu ter zake? Bij mijn weten is er geen bewijs voor dat Naomi tijdens de incidenten in Heiloo onder invloed was en is dat zelfs niet beweerd door de verdediging. Het ging over de periode erna.
Enige manier is om niet in een situatie als dat te komen en als je dat toch doet ...Tsja sucks to be youquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:55 schreef okzbow het volgende:
[..]
En als 2 mensen, of in het geval van Ali, meerdere mensen aan de drugs zijn? Hoe ga je het dan goed regelen met elkaar? Drugs halen haalt meestal veel remmen weg.... hoe bewaak je je eigen grenzen, laat staan die van een ander in zon geval?
PIETJEPUKKED en BSBED, beter (of slechter) gaat deze dag niet meer worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
100 procent gelijk in. Als je deze nuance niet meer kunt zien dan begrijp je er niet heel veel van. Ben blij dat jij het goed uitlegt.
Ik begrijp ook niet waarom, maar wellicht gaat de verdediging ons nog verbazen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
Maar vinden jullie het niet opvallend dat de verdediging de meeste tijd aan het incident met Ellen gaat besteden? Zij is niet een van de vrouwen die een aanklacht heeft ingediend, maar haar verklaring fungeert als een getuigeverklaring.
Ik doe geen uitspraak over mannen, dus je seksismeverwijt slaat hier nergens op.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ja er zijn ook mannen die geen seks wouden en/of er toch spijt van hadden.
Maar seksisten zoals jij begrijpen dat niet
En wellicht is dat dus precies wat er met die Naomi is gebeurd.....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Enige manier is om niet in een situatie als dat te komen en als je dat toch doet ...Tsja sucks to be you
Zij heeft toch de sterkste verklaring m.i. ookal heeft ze geen aangifte gedaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
Maar vinden jullie het niet opvallend dat de verdediging de meeste tijd aan het incident met Ellen gaat besteden? Zij is niet een van de vrouwen die een aanklacht heeft ingediend, maar haar verklaring fungeert als een getuigeverklaring.
Waarom vind je haar verklaring het sterkst?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zij heeft toch de sterkste verklaring m.i. ookal heeft ze geen aangifte gedaan.
Waarom is dat, dat de verklaring zo sterk is? Dat heb ik niet meegekregen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zij heeft toch de sterkste verklaring m.i. ookal heeft ze geen aangifte gedaan.
Ik denk een inkoppertje. Waarom geen aangifte doen als het allemaal zo erg was en waargebeurd zou zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
ik heb meer te doen dan de hele dag alleen maar een rechtzaak volgen, vandaar dat ik er specifiek naar vraag.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:55 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je de zaak had gevolgd dan had je geweten dat Ali dat zelf heeft gezegd. Huilend zelfs.
Maar het is wel een van de aanklachten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
Dat past niet helemaal binnen een vrij, seculier en ontwikkeld land en is ook verre van realistisch natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:55 schreef Abdullah2 het volgende:
[..]
Simpel; alcohol/drugs ook verbieden.
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het is wel een van de aanklachten.
sommige dingen hoeven niet eens gemeld te worden. Huiselijk geweld bijvoorbeeld. Maar datzelfde geldt natuurlijk voor verkrachting en moord. Als het OM denkt dat er voldoende bewijs is kan er vervolgd worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 15:04 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik wist eigenlijk helemaal niet dat dat kon, iemand vervolgen op basis van alleen een melding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop