Dat is sowieso verstandig. Beter als ook vrouwen zich hieraan houden overigens. Als iedereen z'n handjes en opmerkingen thuis houdt heb je dit soort gedoe niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar of het aanranding is wordt meestal pas achteraf bepaald door de vrouw. De ene vrouw is blij met die tik, de andere niet. Dan heb je nog het type dat het op het moment zelf leuk lijkt te vinden en er later een probleem van maakt.
Better safe than sorry. Tik niemand op de bips.˛
Absoluut.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Onzin. Je houdt gewoon je handen thuis en je lul in je broek.
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is. De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen. Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie. Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:02 schreef Danny het volgende:
Er is wel een beetje een dubbele standaard. Ik denk dat mannen veel vaker worden aangerand dan bekend is, alleen melden die het vrijwel nooit.
Dit vind ik volkomen terecht, maar de vrouw zelf denkt dat het gewoon prima gedrag is blijkbaar en is compleet in shock dat ze wordt weggestuurd.
Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:11 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is sowieso verstandig. Beter als ook vrouwen zich hieraan houden overigens. Als iedereen z'n handjes en opmerkingen thuis houdt heb je dit soort gedoe niet.
Aanranding is aan iemand zitten terwijl de ander het niet wilt. Zo heb ik het altijd begrepen. Dit maakt het wel dat je dit in veel gevallen pas achteraf weet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is. De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen. Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie. Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.
Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:56 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens: die keren in mijn leven dat ik ben aangerand, heeft niemand er ooit iets van gezien. Dat gebeurde op drukke plekken.
Ook geen sterk argument, vind ik.
En zoals altijd bij slutshaming kan je het ook omkeren naar de andere sekse. Wat zegt het over de vrouwen? En wat moet je doen als je een leger aan vrouwen hebt die zich aanmelden omdat ze seks met je willen hebben? En ze zijn nog aantrekkelijk ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Boef schijnt ook een nogal losse seksuele moraal te hebben. Maar aanranding?
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Een borstkas zijn geen tieten net zoals een middel of een schouder van een vrouw dat niet is.
Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.quote:De essentie van verkrachting en aanranding is dat de man doorgaans sterker is en de vrouw kan dwingen.
Aanranding is gewoon aanranding. Oķk als jij het probeert goed te praten.quote:Dat maakt een ongewenste aanraking snel intimiderend en bedreigend. Als dat element ontbreekt omdat een vrouw het bij de man doet, dan is het een andere en veel minder ernstige situatie.
Voor aanranding hoef je niet overmand te worden. Als dat wel zo is mag je mij in het WvS aanwijzen waar dat staat.quote:Ongepast, lomp, onprettig, onbeschoft, je kunt er van alles van vinden maar zonder de dreiging van "overmand" worden stelt het zo goed als niks voor.
Dat vind ik wel het andere uiterste. Haalt toch ook een beetje de romantiek weg?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon zoals in Zweden doen, expliciet vragen of je iemand mag kussen voordat je dat doet. Om maar een voorbeeld te noemen. Ik vond dat zelf eigenlijk best prettig.
Ik heb nog altijd juist een tegenovergestelde indruk: ongeldige conclusies, zwakke argumenten, belangrijke feiten die worden genegeerd, pogingen tot karaktermoord.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:06 schreef Antideeltje.. het volgende:
De verdediging laat imo wel weinig over van de aantijgingen. Alle argumenten van het OM zijn tot nu toe redelijk goed weerlegd.
Ik snap sowieso niet goed wat het met elkaar te maken heeft, of waarom het haar verklaring onbetrouwbaar zou maken. Mentaal kwetsbare meisjes kunnen ook verkracht worden. Sterker nog, die lopen waarschijnlijk nog wel meer risico daarop.quote:
Even heel plastisch, maar als je wordt gepijpt zijn er voor degene die jou pijpt toch best veel hoeken mogelijk waarbij je niet precies ziet of iemand in de buurt wel/geen vingers in haar vagina steekt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
belangrijke feiten die worden genegeerd
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Dacht ik eerst ook toen ik het van iemand hoorde, maar het stoorde me totaal niet toen m'n date dat vroeg.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:17 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat vind ik wel het andere uiterste. Haalt toch ook een beetje de romantiek weg?
Niemand zegt dat het makkelijk is, maar wat moet gebeuren moet gebeuren. Het is nogal wat om zo'n beschuldiging te doen, bang en zielig is me wat te makkelijk, en geen argument om de geloofwaardigheid met terugwerkende kracht te repareren alsof het om verse herinnering gaat.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Heel veel vrouwen zijn voorheen niet naar buiten getreden omdat ze bang waren niet geloofd te worden. Als je vervolgens ziet dat het anderen ook is overkomen en het over het algemeen serieuzer genomen wordt, dan is het wat 'veiliger' om je verhaal te doen.
#metooquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb nog altijd juist een tegenovergestelde indruk: ongeldige conclusies, zwakke argumenten, belangrijke feiten die worden genegeerd, pogingen tot karaktermoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |