Meestal wel ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?
Nou nee, als je verkrachting sekseneutraal wil formuleren zoals een jaar of 15 geleden gepoogd is dan kom je in de problemen, zoals ook gebeurde.quote:Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.
Ik probeer niks goed te praten, ik ga me alleen niet aanstellen door te doen alsof het geen verschil maakt. Jij snapt ook wel dat als jij ongewenst aangeraakt wordt door iemand van 2 meter 20 met armen als kabels dat een veel naardere ervaring is dan door een tenger vrouwtje. Het gaat erom wat het strafrecht hier nou eigenlijk poogt te beschermen.quote:Aanranding is gewoon aanranding. Oók als jij het probeert goed te praten.
Nee, zo werkt het niet.quote:Voor aanranding hoef je niet overmand te worden. Als dat wel zo is mag je mij in het WvS aanwijzen waar dat staat.
Lolwhut?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh kijk, Ali wilde helemaal geen seks en is in feite ook een slachtoffer (van wie ik niet precies, maar soit).
[ x ]
Ik denk dat de uitspraak over een paar weken is. Het is geen Kort gedingquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef roos94 het volgende:
Komt vandaag de uiteindelijke straf naar buiten of niet?
Ik zou zeggen dat het soms ok is en soms niet om een vrouw bij haar middel te pakken, maar dat het in elk geval geen aanranding is. Ligt er helemaal aan wie het is, welke situatie het is, hoe je haar pakt, waar je haar precies pakt, hoe hard je haar pakt, etc.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?
[..]
Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.
Deze voorbeeldfiguren die teren op hun bijzondere positie in de rappersscene in Nederland blijken allemaal losgezongen smeerlappen die vrouwen als wegwerpartikelen zien en zelf wel hun eigen moraal bedenken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik denk dat sommige mannen, en met name mannen die denken dat ze alles kunnen maken zoals Ali B, weinig geven of de vrouw het naar haar zin heeft. Tuurlijk missen zulke mannen de signalen niet, maar ze negeren het en praten het achteraf goed door te zeggen "maar ze zei geen nee".
Dat mag niet, dat is aanranding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
Met deze opmerking vraag ik mij af, of het strafbaar is om op straat een willekeurige voorbijganger te kussen (eventueel met tong).
[ x ]
Maar daar gaan de aanklachten ook niet overquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
Met deze opmerking vraag ik mij af, of het strafbaar is om op straat een willekeurige voorbijganger te kussen (eventueel met tong).
[ x ]
Ik blijf er zelf bij dat dit geen exacte wiskunde is. Als iemand wellicht met nee begint en je hem of haar overhaalt, dan is het uiteindelijk toch met instemming. Als de nee dusdanig gewicht heeft dat het absoluut niet kan moet zo iemand op zijn strepen blijven staan en daar dus niet in meegaan. En dan heb ik het over situaties zonder geweld of andere soorten misbruik. Ik zal een situatie schetsen:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?
Als de andere partij 'nee' zegt of niet meewerkt en dat past niet binnen een rollenspel, Dom/sub relatie, con/non-con etc dan moet de ANDER gewoon stoppen. Dit geldt echt niet alleen voor mannen vs vrouwen, maar ook vrouwen vs mannen, mannen vs mannen en vrouwen vs vrouwen. Laten we vooral niet vergeten dat iedereen slachtoffer kan worden van seksueel geweld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik geloof dat zo iets in het karakter van een dader zit, eigendunk kan ongezonde vormen aannemen maar dit is toch wel 3098 stappen verder. Zodra er een 'nee' klinkt of een vrouw werkt fysiek niet echt mee moet een man gewoon stoppen. Dwang is nooit goed te praten.
Versterkt alleen maar meer het beeld van een enge manipulatieve gast die zich niks aantrekt van anderen en gewoon probeert te neuken waar ie maar wilquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
![]()
Ik weet het niet, hoor, maar ik had wat meer sterke redeneringen van de verdediging verwacht. We wachten nog steeds op de bom.
[ x ]
Jij werkt zelf in het strafrecht? Ik vind het altijd 'grappig' dat mensen het altijd beter weten. Ik ben volgens mij de enige die er de ballen verstand van heeft.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Maar daar gaan de aanklachten ook niet overwat een kneuzenkermis, de verdediging.
Bijzonder die verdediging, Natuurlijk is het nog geen verkrachting maar je zit al heel dicht tegen aanranding aan. Of je moet hands free gaan kussen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:29 schreef roos94 het volgende:
Komt vandaag de uiteindelijke straf naar buiten of niet?
Die is naar verwachting op 27 juni, maar er is al gewaarschuwd dat het langer kan duren omdat de rechtbank meer tijd nodig zal hebben.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik denk dat de uitspraak over een paar weken is. Het is geen Kort geding
Als het wederzijds is word dat echt wel duidelijk gemaakt hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We willen allemaal dat het zo duidelijk is ten allen tijde. Dat is het niet helaas.˛
Precies. En 'nee' is ook niet altijd 'nee'.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik blijf er zelf bij dat dit geen exacte wiskunde is. Als iemand wellicht met nee begint en je hem of haar overhaalt, dan is het uiteindelijk toch met instemming. Als de nee dusdanig gewicht heeft dat het absoluut niet kan moet zo iemand op zijn strepen blijven staan en daar dus niet in meegaan. En dan heb ik het over situaties zonder geweld of andere soorten misbruik. Ik zal een situatie schetsen:
Ali: Laten we lekker gemeenschap bedrijven
Dame: Ik heb geen zin. Voel me down
Ali: A, kom joh, gaan we daarna lekker wat eten
Dame: Ok
We willen allemaal dat het zo duidelijk is ten allen tijde. Dat is het niet helaas.˛
Ligt niet aan jou.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef skysherrif het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt die verdediging van Swier echt enorm zwak?
Oh dan is het prima haar te verkrachtenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:32 schreef superniger het volgende:
Volgens Swier is Naomi een heftige drugsgebruiker. Dat wist ik nog niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |