Het gaat in ieder geval niet over de periode t/m de vermeende verkrachting. Swier probeert duidelijk te maken dat haar herinneringen onjuist kunnen zijn door het drugsgebruik in de jaren na Heiloo en dat ze een motief heeft om te liegen (ze heeft mentale problemen en geeft Ali B. de schuld).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet goed wat het met elkaar te maken heeft, of waarom het haar verklaring onbetrouwbaar zou maken. Mentaal kwetsbare meisjes kunnen ook verkracht worden. Sterker nog, die lopen waarschijnlijk nog wel meer risico daarop.
Waarom zou je die vraag aan elke vrouw op straat stellen? Kus je nu iedereen die je op straat tegenkomt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Danny het volgende:
[..]
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet.
Dan zou het verkrachting zijn geweest, geen aanranding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Dan ga ik er wel vanuit dat er geen penetratie met vingers oid heeft plaatsgevonden, want dat zou erg onwaarschijnlijk zijn als niemand het ziet op een drukke plek. Hoewel het wel kan als je een kort rokje aan hebt en iemand heel snel is.
Ik kijk naar alle punten die inhoudelijk relevant zijn betreft de zaak en niet naar de mening van de advocaat over wat hij van de aangiften vindt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:08 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Vind ik niet. Eerst zegt hij dat hij niet gelooft dat het valse aangiften zijn (of iets in die strekking) om letterlijk te suggereren dat het wel het geval kan zijn.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef FvanS het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.
Ik ben al jaren gelukkig getrouwd en sinds de jaren 90 geen date meer gehad, dus het is voor mij sowieso te lang geleden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee helemaal niet. Dacht ik eerst ook toen ik het van iemand hoorde, maar het stoorde me totaal niet toen m'n date dat vroeg.
De weergave door de advocaat is niet per se feitelijk. Die bouwt uiteraard een betoog met wat gunstig is voor zijn cliënt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef Antideeltje.. het volgende:
[..]
Ik kijk naar alle punten die inhoudelijk relevant zijn betreft de zaak en niet naar de mening van de advocaat over wat hij van de aangiften vindt.
En tegen de tijd dat alles getekend en gelegaliseerd is heeft je gereedschap zich al weer terug getrokken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef FvanS het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg, daar moet je onderhand overigens zowat een formulier ondertekenen en in drievoud inleveren bij de notaris. Dan is de spanning er wel vanaf zegmaar.
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.quote:
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:18 schreef Danny het volgende:
[..]
maar wat als je dus op straat elke vrouw die voorbij komt die vraag gaat stellen?
dat zal ook niet wenselijk worden gevonden. Zo eenvoudig is deze materie niet. En toestemming kan ook later nog worden ingetrokken, wat het vragen an sich dan alweer nutteloos maakt.
Welke details?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.
Ik heb er over nagedacht. Die getuige kan in potentie gewoon een verhaal fabriceren aansluitend op reeds bekende feiten. Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit toetsen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over de getuige (de vrouw die gisteren ineens werd opgevoerd) wordt door Swier gezegd dat ze sterk door de media is beïnvloed, maar hij gaat niet in op details die ze wist die nooit door de media naar buiten zijn gebracht.
Aan de hand van de reacties die ik Ali B. hoor geven waag ik te betwijfelen dat hij dat zou doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?
Jij neemt South Park iets te serieusquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:19 schreef FvanS het volgende:
[..]
Dat is nu juist iets waar de waarheidsvinding over na heeft gedacht, dan hoef jij dat niet meer te doenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb er over nagedacht. Die getuige kan in potentie gewoon een verhaal fabriceren aansluitend op reeds bekende feiten. Ik ben benieuwd in hoeverre ze dit toetsen.²
Andere tijden. Die mannen deden vermoedelijk precies hetzelfde, maar daar werd toen anders tegen aangekeken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Origami94 het volgende:
In de jaren 60 en 70 had je rocksterren die ook heel wat afneukten. Eigenlijk best verbazend dat Charlie Sheen nooit verdachte is geweest van aanranding
Ik denk dat sommige mannen, en met name mannen die denken dat ze alles kunnen maken zoals Ali B, weinig geven of de vrouw het naar haar zin heeft. Tuurlijk missen zulke mannen de signalen niet, maar ze negeren het en praten het achteraf goed door te zeggen "maar ze zei geen nee".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
We maken het imo ook veel moeilijker dan het is. Alsof het een groot mysterie is of een vrouw nou wel of niet in de stemming is. Ik kan me echt niet voorstellen hoe je het signaal kan missen dat een vrouw tegen haar zin bezig is. Zelfs als ze niet expliciet zegt dat ze niet wil en alleen maar stil onder je ligt, dan check je toch even of alles ok is?
Ik geloof dat zo iets in het karakter van een dader zit, eigendunk kan ongezonde vormen aannemen maar dit is toch wel 3098 stappen verder. Zodra er een 'nee' klinkt of een vrouw werkt fysiek niet echt mee moet een man gewoon stoppen. Dwang is nooit goed te praten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je als celibrity gewend bent te krijgen wat je wilt. Ofwel door eigen toedoen, of gewoon door dames die zich voor je voeten werpen. Dan kan ik me voorstellen dat de voor normale mensen afgebakende kaders vervagen voor dit soort types.²
Meestal wel ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus het is oké om vrouwen gewoon random bij haar middel te pakken?
Nou nee, als je verkrachting sekseneutraal wil formuleren zoals een jaar of 15 geleden gepoogd is dan kom je in de problemen, zoals ook gebeurde.quote:Wat een onzin. Dat staat werkelijk NERGENS in de wet. Het is ook nogal ouderwets. Mannen en vrouwen zijn gelijk, en daar hoort ook bij dat ze van elkaar af blijven.
Ik probeer niks goed te praten, ik ga me alleen niet aanstellen door te doen alsof het geen verschil maakt. Jij snapt ook wel dat als jij ongewenst aangeraakt wordt door iemand van 2 meter 20 met armen als kabels dat een veel naardere ervaring is dan door een tenger vrouwtje. Het gaat erom wat het strafrecht hier nou eigenlijk poogt te beschermen.quote:Aanranding is gewoon aanranding. Oók als jij het probeert goed te praten.
Nee, zo werkt het niet.quote:Voor aanranding hoef je niet overmand te worden. Als dat wel zo is mag je mij in het WvS aanwijzen waar dat staat.
Lolwhut?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh kijk, Ali wilde helemaal geen seks en is in feite ook een slachtoffer (van wie ik niet precies, maar soit).
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |