quote:De langverwachte rechtszaak van Ali B, die twee dagen duurt, begint woensdag in Haarlem. De rapper en voormalig coach van the Voice of Holland wordt verdacht van twee verkrachtingen en twee aanrandingen van in totaal drie vrouwen. Wat kunnen we verwachten en wat hangt hem boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Alexander van Eenennaam, Raymond Boere 11-06-24, 20:30
Waar wordt Ali B precies van verdacht?
De aanklacht tegen Ali B is grofweg in drie delen te splitsen. De ‘oudste’ zaak is die van zangeres Ellen ten Damme. In het voorjaar van 2014 was zij met Ali in Marokko voor het tv-programma Ali B en de muziekkaravaan. Daar zou de rapper ’s nachts haar kamer zijn binnengedrongen en Ten Damme tot seks hebben gedwongen. De zangeres heeft daarover wel verklaard bij de politie, maar deed geen aangifte. Desondanks ging het Openbaar Ministerie over tot vervolging.
De tweede aanklacht in chronologische volgorde is de aanranding, op 29 mei 2018, van zangeres Jill Helena. In 2013 haalde zij in the Voice of Holland als pupil van Ali de finale. De rapper zou haar in 2018 in een auto hebben meegenomen naar een afgelegen bospad en haar daar hebben gedwongen tot ‘ontuchtige handelingen’.
Bij de derde vrouw, een destijds 20-jarige muzikante die aanwezig was bij een schrijverskamp, gaat het om zowel een aanranding als een verkrachting. Zij vertelde daar in januari 2020 over in de uitzending van het onlineprogramma Boos van Tim Hofman. Zij had orale seks met een andere artiest op het moment dat Ali B zonder toestemming zijn vingers in haar stak. Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.
Wat mogen we verwachten van de rechtszaak?
Op de eerste dag komen de feiten op tafel. De rechters bespreken met Ali B minutieus de aangiftes en zullen hem aan de tand voelen over wat er allemaal is gebeurd. Ook de slachtoffers krijgen de gelegenheid iets te zeggen. Naar verwachting maakt het Openbaar Ministerie aan het einde van de dag bekent welke straf ze tegen B. eisen. Donderdag, de tweede procesdag, voert advocaat Bart Swier van Ali B zijn verdediging en krijgt Ali B aan het einde van de zitting het laatste woord.
Bart Swier, advocaat
De rapper zal zowel woensdag als donderdag ingaan op vragen van de rechtbank. Tot nu toe heeft hij de aantijgingen ontkend, maar in de rechtbank zal hij voor het eerst in detail treden. Ook zal hij volgens zijn advocaat Swier journalisten te woord staan. ,,Ali B ontkent nog steeds alle beschuldigingen en zal daarover ook uitgebreid verklaren tijdens de zitting en ingaan op alle vragen van de rechters. Ali B wil graag zijn verhaal doen. Zijn stem en beelden mogen worden opgenomen en uitgezonden. Ook loopt hij voor geen enkele journalist weg.”
Niet alleen het verhaal van Ali B komt aan bod, ook het vermeende slachtoffer Jill Helena zal haar kant van het verhaal vertellen. Volgens slachtofferadvocaat Sébas Diekstra heeft ze het zwaar in de aanloop naar het proces. ,,Jill is ontzettend gespannen en ziet enorm op tegen de rechtszaak. Ondanks haar inspanningen om rustig te blijven, heeft ze al weken last van hevige hartkloppingen”, aldus Diekstra. ,,Toch is ze vastbesloten om door te zetten. Ze beseft hoe belangrijk het is om haar verhaal te doen. Ze hoopt dat dit voor haar eindelijk de afsluiting zal zijn van iets waar zij al jaren mee worstelt.”
Ellen ten Damme is niet aanwezig bij de rechtszaak. Zij hield het bij een verklaring bij de politie. Daarmee steunt zij andere slachtoffers, maar mengt ze zich niet actief in het proces.
Wat hangt Ali B boven het hoofd als de rechter hem veroordeelt?
Wanneer de rechters hem schuldig bevinden aan verkrachting, dan wordt het sowieso een gevangenisstraf. De wet schrijft voor dat een taakstraf bij zo’n ernstig vergrijp niet opgelegd mag worden. Al zijn er rechters die deze regel in het verleden hebben omzeild, door één dag cel op te leggen in combinatie met een taakstraf. De maximumstraf voor verkrachting is twaalf jaar, maar dan gaat het om de zwaarste omstandigheden. Mocht Ali B worden veroordeeld, dan zal het er voor wat betreft de zwaarte van de straf ook van afhangen hoeveel van de aanklachten wettelijk en overtuigend worden bewezen. De uitspraak is vooralsnog voorzien voor 27 juni.
https://www.ad.nl/show/al(...)verwachten~a408d025/
'Later had ze ook orale seks met Ali B. Dat gebeurde volgens haar nadat hij maar bleef aandringen, ze wilde ‘er vanaf zijn’.'Nou voorhuid dan. Omdat jij het bent.
quote:Ali B is iemand "die meteen zijn tong in je bek steekt en denkt dat je dat leuk vindt", zo luidde de verklaring van zangeres Ellen ten Damme die vandaag in de rechtbank werd voorgelezen. De artiest wordt er door meerdere vrouwen van beschuldigd dat hij hen ongevraagd zoende en betastte en niet luisterde als ze vroegen om daarmee te stoppen.
B erkende "een flirt" te zijn, maar zei dat hij "nooit iets zou doen tegen iemands zin". Volgens de rapper ontstond rondom de BOOS-uitzending over seksuele misstanden bij The Voice "een onzichtbare schandpaal" in de samenleving, waarbij iedereen "iets wilde doen".
Daarmee verklaart hij de melding van Ten Damme. "Ik wil niet Ali Herhali zijn, maar tot die BOOS-uitzending heb ik nog nooit zoiets gehoord en ik heb met duizenden vrouwen gewerkt."
Twee aangiftes, één melding
Ali Bouali stond vandaag terecht voor twee aanrandingen en twee verkrachtingen. Van zangeres Ellen ten Damme ligt er een melding van een verkrachting in 2014 in Marokko. Jill van Leeuwen (artiestennaam Jill Helena), oud-kandidaat van The Voice of Holland, heeft aangifte gedaan van een aanranding in 2018 in Amsterdam. Daarnaast draait de zaak, die morgen verder gaat, om een aangifte van aanranding en verkrachting in Heiloo in 2018.
Over Jill van Leeuwen zei Ali B dat hij met haar "een stiekeme affaire" en "een liefdevolle band" had sinds haar deelname aan The Voice in 2013. De zangeres verklaarde echter dat de rapper haar in 2018 in het Amsterdamse Bos aanrandde in een auto. Ze zou meerdere keren hebben gezegd: "Ali, dit gaan we niet doen", maar uiteindelijk aan zijn druk hebben toegegeven.
'Jij duldt geen nee'
Van Leeuwen kwam aan het einde van de dag zelf aan het woord in de rechtbank. "Jij duldt geen nee", sprak ze. Hierbij refereerde ze ook aan de verzoeken van B om een mediationgesprek. "Je hebt me daar meerdere keren om gevraagd. Ik heb het overwogen, maar ik twijfelde aan de oprechtheid van je intenties. Ook de 'nee' die ik tegen de mediation heb gezegd, accepteerde je niet. Je wilde er een 'ja' van maken."
"Jill, ik weet echt niet hoe dit kan", reageerde de rapper. "Ik ben nooit agressief tegen jou geweest." Hij vroeg haar opnieuw om mee te doen aan mediation. "Open die deur voor het gesprek, geef het een kans."
'Surrealistisch'
Ten Damme was vandaag zelf niet aanwezig in de rechtbank. Haar verklaringen werden voorgelezen door de rechter. Ze zei dat ze op haar hotelkamer in Marokko was overvallen door de rapper, rondom de opnames voor Ali B en de Muziekkaravaan. "Binnen twee tellen was zijn broek uit, hij had een stijve lul en probeerde binnen te dringen." De zangeres kon B naar eigen zeggen van zich afduwen.
"Dit is niet alleen niet gebeurd, dit is onwerkelijk", zei B over het verhaal van Ten Damme. "Ik vind het surrealistisch."
Van een derde vrouw werd een verklaring voorgelezen naar aanleiding van haar aangifte over een aanranding en verkrachting op een schrijverskamp in Heiloo in 2018. Volgens de rapper, die dit ontkent, is de vrouw "mentaal kwetsbaar". Ook haar heeft hij gevraagd een mediationtraject aan te gaan. "Niet om vervolging te voorkomen, maar omdat het ook niet goed is voor haar wat er is gebeurd."
Lachen om tranen
Ali B werd tijdens de zitting regelmatig emotioneel. Hij zei dat hij het zwaar vond om tweeënhalf jaar niets te zeggen over de zaak, terwijl er van alles over hem werd gezegd en geschreven. Hij zegt in de media onterecht te zijn neergezet als "een seksueel roofdier". Dat vrat aan hem. "Ik kreeg angstaanvallen, had slapeloze nachten. Voor het eerst voelde de dood warmer dan leven."
'Nooit is tegen mij gezegd dat ik een vrouw iets heb aangedaan'
Wel zei hij strijdlustig te blijven, voor zijn kinderen. "Soms heb je tranen van het lachen, en soms moet je lachen om je tranen, zo ga ik erdoorheen."
Morgen is de tweede en laatste dag van zaak tegen Ali B. Dan komt het Openbaar Ministerie met een strafeis en houdt de advocaat van B zijn pleidooi. De artiest heeft daarna het laatste woord.
Mensen met kinderen mogen van jou dus ook nooit een open relatie hebben vanwege de kinderen. En ga lekker ergens anders je moraalridder stokpaardje berijden over seks met gebonden personen als single. Dat is offtopic hier.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
De man die vreemdgaat en de vrouw die haar ogen sluit voor het feit dat er nog een vrouw en kind is.
Je verwacht het niet.quote:
Eis van 3 jaarquote:
Wellicht nooit gepakt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Geen strafblad? Hij was toch naar eigen zeggen een drugsdealer in zijn jongere jaren
Er zijn tal van mensen, zeker in BN'erland, die binnen hun relatie gewoon met andere mensen mogen aanrommelen. Dat lijkt me iets tussen hen, niet iets voor de derde om zich mee te bemoeien.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
De man die vreemdgaat en de vrouw die haar ogen sluit voor het feit dat er nog een vrouw en kind is.
Dit is zo'n achterlijke reactie en vergelijking dat ik niet goed weet wat ik hierop moet zeggen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:12 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Mensen met kinderen mogen van jou dus ook nooit een open relatie hebben vanwege de kinderen. En ga lekker ergens anders je moraalridder stokpaardje berijden over seks met gebonden personen als single. Dat is offtopic hier.
Is echt onzin, 3 jaar ook echt 3 jaar in Nederland in landen als Belgie en Spanje sta je met 3 jaar na een paar maanden alweer buiten met een enkelband.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:13 schreef KingRoland het volgende:
3 jaar
Alleen hier
En dan zit je nog luxe
Had ie eerder aan moeten denken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Twee van die kinderen zijn ondertussen puber, die krijgen dat echt wel mee.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:13 schreef roos94 het volgende:
Het OM houdt rekening met het feit dat #AliB geen strafblad heeft en dat de gevolgen voor hem groot zijn.
Dit wordt gewoon 2 maanden brommen en een taakstraf van 280 uur
Onzin je kan ook eerder vrij komenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Is echt onzin, 3 jaar ook echt 3 jaar in Nederland in landen als Belgie en Spanje sta je met 3 jaar na een paar maanden alweer buiten met een enkelband.
Was dat niet Najib in een van zijn sketches?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Geen strafblad? Hij was toch naar eigen zeggen een drugsdealer in zijn jongere jaren
Hij gaat echt niet 3 jaar zitten hoor. Gaat nog veel vanaf want trial by media en zielig carriere weg etcquote:
Dat is al jaren geleden veranderd in Nederland.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Onzin je kan ook eerder vrij komen
Daar is reeds rekening mee gehouden in de eis.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hij gaat echt niet 3 jaar zitten hoor. Gaat nog veel vanaf want trial by media en zielig carriere weg etc
19 aug 2018 — Ali B., die in zijn verleden drugs gebruikte en ook dealde, zegt nu spijt te hebben van zijn drugsverledenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Was dat niet Najib in een van zijn sketches?
Dat laatste deel heeft OvJ toch al meegenomen in de eis?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hij gaat echt niet 3 jaar zitten hoor. Gaat nog veel vanaf want trial by media en zielig carriere weg etc
Zijn leuter?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:17 schreef KingRoland het volgende:
En gaat nog wat vanaf van die 3 jaar van die rechter
Hij wilde iig niet met de reclassering praten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
Naar het Pieter Baan Centrum is hij niet geweest, weet iemand of deze optie überhaupt besproken is in de rechtszaak?
Op het moment dat je kinderen krijgt, is het je eigen verantwoordelijkheid wat je doet en waarmee je kinderen door jouw daden geconfronteerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Hebben zijn kinderen toch niks aan wat hun vader allemaal doet?
Jemig zeg, dat was het hele punt toch niet? Het is ronduit zwaar klote en pijnlijk voor die kinderen. Daar ging het om.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Op het moment dat je kinderen krijgt, is het je eigen verantwoordelijkheid wat je doet en waarmee je kinderen door jouw daden geconfronteerd kunnen worden.
2 vingers in de lucht.....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
3 jaar cel WA ZEMMEL BROER!
Eens. Maar is dit de schuld van de media of van paps?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Jemig zeg, dat was het hele punt toch niet? Het is ronduit zwaar klote en pijnlijk voor die kinderen. Daar ging het om.
@Zipportal wie is volgens jou de grootste zemmel op fokquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:22 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
2 vingers in de lucht je kut.....
Ik zit me nu random af te vragen of ik 2 vrouwen zou verkrachten en er nog een paar zou aanranden voor 1,5 jaar in de bak. Want veel is dat niet. En er zijn natuurlijk nog een heleboel andere vrouwen die niets gezegd hebben en dat ook niet gaan doen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:19 schreef SacreCoeur het volgende:
50/50 denk ik.
1,5 onvoorwaardelijk en 1,5 voorwaardelijk.
Dan leert hij in elk geval wel wat verkrachting inhoudtquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alhamdoulillah
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
Hmm, dit had ik ook nog niet meegekregen:
[ x ]
Je neemt wel alles lekker letterlijk he....quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow. Dat je er zelfs maar over denkt vrouwen te gaan verkrachten..
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Uiteraard niet serieus, maar ik merkte wel bij mezelf dat ik dacht "wow, eigenlijk geen gekke deal als dat je ding is"
Ach ja, als ik deze foto zie…. Wat erg dat het zó gelopen is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dat die user een totaalidioot is was al bekend uit zijn recente postgedrag in NWS en POL.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wow. Dat je er zelfs maar over denkt vrouwen te gaan verkrachten..
Een koningin die hier dan al op respectabele leeftijd is groeten alsof het je mattie uit de Bijlmer is. Wat een over het paard getilde debiel was en is het toch ook. En in Hilversum en omstreken liepen ze weg met ONZE Ali (ex-drugsdealer overigens).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:27 schreef Xylos het volgende:
Zal wel uitdraaien op een taakstraf waarbij ali verplicht 100 uur bejaarden moet knuffelen klaarbeffen .
Ik weet niet of je t weet maar je stoort.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Islambashen, altijd grappig. Als het een jood was geweest, had ie zeker de gaskamer in gemoeten van @:roos94
nou enquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:30 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik weet niet of je t weet maar je stoort.
Volgens mij heeft het OM echt een sterke zaak, bewijslast is altijd lastig in die soort zaken, maar in dit geval is er vrij veel lijkt me.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is nog een aardige voor mensen die alert zijn op bewijslast:
[ x ]
Het verhaal van de OvJ is:
- Er zijn meerdere verklaringen, niet alleen van vrouwen die deel hebben aan de rechtszaak.
- De verklaringen zijn consistent en betrouwbaar.
- Er zitten terugkerende elementen in de verklaringen die een patroon laten zien.
- De vermeende slachtoffers hebben niets te winnen bij hun verklaringen en wel veel te verliezen.
- De verklaringen zijn op niet elkaar afgestemd.
- Ali B. is een pathologische leugenaar die erop uit is om zijn eigen hachje te redden, de vrouwen zwart maakt en geen berouw toont.
Daarnaast zijn er allerlei kleine omstandigheden en feiten die de verklaringen ondersteunen, zoals een pinbewijs, verklaringen van familie/vrienden/kennissen/geliefden/aanwezigen en dat er al verklaringen waren van voor de BOOS-uitzending.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
- Er zijn meerdere verklaringen, niet alleen van vrouwen die deel hebben aan de rechtszaak.
- Er zitten terugkerende elementen in de verklaringen die een patroon laten zien.
- De vermeende slachtoffers hebben niets te winnen bij hun verklaringen en wel veel te verliezen.
- Ali B. is een pathologische leugenaar die erop uit is om zijn eigen hachje te redden, de vrouwen zwart maakt en geen berouw toont.
Daarnaast zijn er allerlei kleine omstandigheden en feiten die de verklaringen ondersteunen, zoals een pinbewijs, verklaringen van familie/vrienden/kennissen/geliefden/aanwezigen en dat er al verklaringen waren van voor de BOOS-uitzending.
Ik bedoel maar te zeggen, dat ik elke straf onder de 3 jaar zo laag zou vinden, dat het de misdaad van verkrachting haast aantrekkelijk maakt. Voor de duidelijkheid, ik zou niemand verkrachten of vermoorden, ook niet als ik er geld en een staande ovatie op toekreeg. Maar de straf is bepaald niet afschrikwekkend, zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk nog wel tientallen keren is gebeurd.quote:
Maar we hebben het pleidooi nog niet gehoord. De verdediging gaat hier gaten in schieten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het OM echt een sterke zaak, bewijslast is altijd lastig in die soort zaken, maar in dit geval is er vrij veel lijkt me.
Het leven van Ali B lijkt me op het moment een absolute hel, of dat nu één of vijf jaar zitten wordt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen, dat ik elke straf onder de 3 jaar zo laag zou vinden, dat het de misdaad van verkrachting haast aantrekkelijk maakt. Voor de duidelijkheid, ik zou niemand verkrachten of vermoorden, ook niet als ik er geld en een staande ovatie op toekreeg. Maar de straf is bepaald niet afschrikwekkend, zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk nog wel tientallen keren is gebeurd.
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind 1,5 tot 2 gepast. Alles daarboven vind ik zeer hoog.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik bedoel maar te zeggen, dat ik elke straf onder de 3 jaar zo laag zou vinden, dat het de misdaad van verkrachting haast aantrekkelijk maakt. Voor de duidelijkheid, ik zou niemand verkrachten of vermoorden, ook niet als ik er geld en een staande ovatie op toekreeg. Maar de straf is bepaald niet afschrikwekkend, zeker als je bedenkt dat het waarschijnlijk nog wel tientallen keren is gebeurd.
Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar we hebben het pleidooi nog niet gehoord. De verdediging gaat hier gaten in schieten.
Ik vergat dequote:
Ook vanwege de impact op zijn leven? Je kunt je idd wel afvragen wat voor leven hij straks nog heeft. Vrouw en werk gaat hij niet meer zo eenvoudig kunnen vinden ...quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind 1,5 tot 2 gepast. Alles daarboven vind ik zeer hoog.
Om het te voorkomen zouden straffen inderdaad veel hoger moeten zijn, maar het moet in verhouding staan tot ernstigere vergrijpen zoals doodslag of moord.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
In het geval van Ali B is het natuurlijk wel zo dat hij het grote publiek kwijt is. Zijn inkomsten op zullen drogen. En dat er een hele hoop nare details over hem op straat liggen. Dat is een behoorlijke straf.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:36 schreef TAmaru het volgende:
Ja duh, standaard als je verdacht wordt van zoiets.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:12 schreef prunus het volgende:
Ze hebben hem en zijn familie afgeluisterd? 😂
Ik weet niet of doodslag per se moreel verwerpelijker is dan verkrachting.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Om het te voorkomen zouden straffen inderdaad veel hoger moeten zijn, maar het moet in verhouding staan tot ernstigere vergrijpen zoals doodslag of moord.
Je bent niet serieus. Dat kan niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind 1,5 tot 2 gepast. Alles daarboven vind ik zeer hoog.
Trali B.quote:
Ditquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
Hoog?
Ik vind het nog weinig, aangezien verkrachting meestal toch wel een levenslange impact op iemands leven heeft.
Gezien de reacties van die internethelden op de slachtoffers zijn er nog genoeg kanslozen die naar zijn liedjes gaan luisteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het geval van Ali B is het natuurlijk wel zo dat hij het grote publiek kwijt is. Zijn inkomsten op zullen drogen. En dat er een hele hoop nare details over hem op straat liggen. Dat is een behoorlijke straf.
Overigens denk ik dat Ali vooral baat zou hebben bij een goede psychische behandeling. Een celstraf gaat natuurlijk niets veranderen aan zijn manier van denken (patroon van handelen en het gebrek aan berouw).
Ik hoop dat je de enige bentquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat heeft een veroordeling ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:40 schreef StateOfMind het volgende:
Hoog?
Ik vind het nog weinig, aangezien verkrachting meestal toch wel een levenslange impact op iemands leven heeft.
Oh hij heeft een hele fanbase op instagram die hem verdedigd. Volgens hen zijn het "kechies die geld zoeken en daarom hem beschuldigen omdat hij Marokkaan is".quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:44 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Gezien de reacties van die internethelden op de slachtoffers zijn er nog genoeg kanslozen die naar zijn liedjes gaan luisteren.
Jawel, want ik denk dat zijn straf al die tijd ook al gaande is (gezien het publiekelijke), maar buiten dat, wat hebben de slachtoffers en Ali aan 2> ? precies niets, je kan ook andere middelen inzetten dan een gevangenisstraf op een gegeven moment.quote:
Hoe gaat de verdediging het schakelbewijs in twijfel trekken?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar we hebben het pleidooi nog niet gehoord. De verdediging gaat hier gaten in schieten.
Slachtoffers van moordenaars hebben er ook niks aan als die de bak in gaan. Goed argument.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:45 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Jawel, want ik denk dat zijn straf al die tijd ook al gaande is (gezien het publiekelijke), maar buiten dat, wat hebben de slachtoffers en Ali aan 2> ? precies niets, je kan ook andere middelen inzetten dan een gevangenisstraf op een gegeven moment.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Vrijheid weg, vrouw weg, reputatie weg, gastendoekjes weg. Alles is weg!
Ik vind dit niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:47 schreef roos94 het volgende:
[..]
Slachtoffers van moordenaars hebben er ook niks aan als die de bak in gaan. Goed argument.
Brace is al net zo fout. Ik herinner me dat hij eens een geweldaddige ontvoering pleegde tijdje terugquote:
Wat vrees je dan dat er gaat gebeuren?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe gaat de verdediging het schakelbewijs in twijfel trekken?
Ik vrees voor de aangeefsters, als ‘de bom’ waar Harlequin over sprak nog moet barsten.
3000 euro schuld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:46 schreef mascara-klodder het volgende:
Vrijheid weg, vrouw weg, reputatie weg, gastendoekjes weg. Alles is weg!
Dat hun geloofwaardigheid op een nare manier in twijfel gaat worden getrokken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat vrees je dan dat er gaat gebeuren?
Yup! Paar jaar verplicht naar de Waag na zijn straf.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:46 schreef Stepperoller het volgende:
Ik betwijfel of gevangenis an sich de kans op herhaling wel echt verminderd. Dus ik hoop vooral dat de rechter uiteindelijk iets oplegt met verplicht specialistische hulp zoeken.
En dat er dan in de toekomst geen vrouwen meer bijkomen die zich vervelend bejegend voelen door hem. Die kans is voor mijn gevoel helaas klein, omdat ik denk dat B. vooral wat geraffineerder word.
In aanvulling hierop:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
Hier in Nijmegen zit er in de Waagh een restaurant.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Yup! Paar jaar verplicht naar de Waag na zijn straf.
Dit icm met een wekelijks bezoekje aan zijn reclasseringsambtenaar lijkt me wenselijk.
Jij maakt serieus de economische afweging of 1,5 jaar het jou waard is om een aantal vrouwen aan te randen en te verkrachten?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zit me nu random af te vragen of ik 2 vrouwen zou verkrachten en er nog een paar zou aanranden voor 1,5 jaar in de bak. Want veel is dat niet. En er zijn natuurlijk nog een heleboel andere vrouwen die niets gezegd hebben en dat ook niet gaan doen.
Thijs Römerquote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:53 schreef Hexagon het volgende:
Flinke strafeis inderdaad. Benieuwd wat eruit komt.
Welke BN'ers hebben we nog meer in de bak gehad eigenlijk?
Thijs R. onlangs.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:53 schreef Hexagon het volgende:
Dat hij met zijn houding in de rechtzaak zijn eigen ruiten ingooide was wel duidelijkquote:
Ja. Maar die heeft niets fysieks gedaan meen ik.quote:
https://dewaagnederland.nl/quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier in Nijmegen zit er in de Waagh een restaurant.
Lijkt me geen straf![]()
https://dewaaghnijmegen.n(...)024/02/menukaart.pdf
Gok eerder vrijspraak wegens gebrek aan bewijs.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat staat pedofiel Marco dan wel niet te wachten, 30 jaar cel?
En ontopic maar weerquote:3 minuten geleden
GEEN PATROON IN GEDRAG VAN ALI B
Swier zegt het onbegrijpelijk te vinden dat het OM het beeld schetst dat er een patroon te vinden is in het vermeende wangedrag van Ali B. Zo zouden er volgens hem grote verschillen zijn in de seksuele handelingen die hij bij de vermeende slachtoffers uitvoerde.
12 minuten geleden
ONWAARHEDEN
Eén van Ali B's advocaten, Bart Swier, is begonnen aan zijn pleidooi. Hij zal tot ongeveer 13.00 uur doorgaan. Swier zegt in te willen gaan op onwaarheden in de verklaringen van de aanklagers.
18 minuten geleden
ZAAK WORDT HERVAT
De zaak wordt hervat. Ali B oogt kalm en kan niet wachten om te beginnen aan zijn pleidooi
Inclusief niet willen praten met de reclassering.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat hij met zijn houding in de rechtzaak zijn eigen ruiten ingooide was wel duidelijk
Ali B is ook een matig ongetalenteerde "rapper" wiens werk het best omschreven kan worden als middelmatige rijmelarij wat echt niks met rappen te maken heeft. De enige reden dat hij bekend is geworden is omdat men in Hilversum naarstig op zoek was naar een knuffelmarokkaan en hij opeens overal te zien was.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:56 schreef Hexagon het volgende:
Tijd voor een boek
Ali B. "Van knuffelmarokkaan naar verkrachtingsmarokkaan"
Alles is een afweging toch? Als jij een miljoen of 100 miljoen zou krijgen om iemand te verkrachten, zou je dat misschien ook wel doen. Voor iemand die geneigd is tot verkrachting en die dus psychisch niet helemaal ok is, is 1,5 jaar misschien wel een lachertje.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij maakt serieus de economische afweging of 1,5 jaar het jou waard is om een aantal vrouwen aan te randen en te verkrachten?
Ik denk dat je je dan moet laten nakijken door een psychiater.
Ja, de eis is 3 jaar onvoorwaardelijk.quote:
Sterker nog: de verdediging is net pas begonnen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Strafeis! Uitspraak moet nog komen.
quote:Uit zijn onderzoek blijkt dat verzonnen aangiften vaak minder gedetailleerd en minder uitgebreid zijn, en zijn gebaseerd op beelden en verhalen van verkrachtingen die populaire media uitlichten. Daar draait het vaak om een onbekende dader en veel fysieke dwang. In werkelijkheid zijn daders vaak bekenden en is er veel minder sprake van hevig geweld en verzet. Ook worden verkrachtingen in valse aangiften vaak als kortdurend omschreven (ongeveer een kwartier) terwijl verkrachtingen in werkelijkheid vaak langer duren, en gaat het vaak alleen om verkrachting in coïtale zin, terwijl er in de realiteit vaak ook andere seksuele handelingen plaatsvinden.
Verkrachters vertonen in werkelijkheid ook vaak ‘pseudo-intiem’ gedrag: ze zoenen of complimenteren hun slachtoffers bijvoorbeeld. De Zutter: “In sommige gevallen biedt de verkrachter zelfs nog aan om het slachtoffer naar huis te brengen, omdat er op straat gevaar op de loer ligt.” Bij valse aangiftes wordt dat gedrag nauwelijks omschreven, omdat het ook weinig terugkomt in de media.
quote:Slechts een klein deel van de slachtoffers doet überhaupt aangifte, en van dat kleine deel wordt in Nederland 80 procent geseponeerd (ofwel: het OM besluit niet te vervolgen) vanwege onvoldoende of geen bewijs voor een strafzaak.
Het OM heeft wat dat betreft al flink wat wind uit de zeilen genomen. En de reacties op de zaak illustreren overduidelijk dat de slachtoffers met deze zaak meer te verliezen dan te winnen hebben.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat hun geloofwaardigheid op een nare manier in twijfel gaat worden getrokken.
Daar zijn ze nu mee bezig.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat hun geloofwaardigheid op een nare manier in twijfel gaat worden getrokken.
"Grensoverscheidend knuffelen"quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:56 schreef Hexagon het volgende:
Tijd voor een boek
Ali B. "Van knuffelmarokkaan naar verkrachtingsmarokkaan"
Dat is niet zo sterk.quote:
En veel vrouwen zijn emotioneel enorm instabiel, van lachen naar janken en vice versa.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:59 schreef superniger het volgende:
[ x ]
Helemaal mee eens. Alleen mag je dat tegenwoordig niet meer hardop zeggen.
Deze man denkt echt dat hij een soort Brad Pitt is ofzo, Gods gift to women, maar het is gewoon een griezel om te zien.quote:
Ik prefereer toch die in Nijmegenquote:
Ik denk dat weinig mensen het hiermee oneens zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:59 schreef superniger het volgende:
[ x ]
Helemaal mee eens. Alleen mag je dat tegenwoordig niet meer hardop zeggen.
Los daarvan gaat het in dit geval om verschillende vrouwen die vergelijkbare verklaringen afgelegd hebben over dezelfde man.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:00 schreef Claudia_x het volgende:
Over het percentage dat Swier hieronder noemt, heb ik vandaag meer informatie gelezen. Klaarblijkelijk is niet goed vast te stellen welk percentage om valse aangiftes gaat, want daarvoor moet je 'doorrechercheren' om vast te stellen dat een aangifte vals was en dat gebeurt doorgaans niet (bron). Er zijn schijnbaar geen redenen om te denken dat het percentage in Nederland anders is, maar er zijn wel aanwijzingen in aangiftes waardoor je een heel groot deel van de valse verklaringen eruit kunt halen (bron):
[..]
[ x ]
En nog een percentage uit de laatste bron:
[..]
Ik denk niet dat ik in staat ben iemand te verkrachten. Ook niet voor honderd miljoen. Ik kan geen erectie houden terwijl ik een huilende tegenstribbelende vrouw in bedwang moet houden, laat staan dat ik er van kan genieten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Alles is een afweging toch? Als jij een miljoen of 100 miljoen zou krijgen om iemand te verkrachten, zou je dat misschien ook wel doen. Voor iemand die geneigd is tot verkrachting en die dus psychisch niet helemaal ok is, is 1,5 jaar misschien wel een lachertje.
Iris Hond, had die niet met Marco?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is wel een sterk punt van de verdediging:
[ x ]
Gezien de reacties van mannen hier de afgelopen dagen over dit onderwerp zijn vooral de mannen emotioneel enorm instabielquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En veel vrouwen zijn emotioneel enorm instabiel, van lachen naar janken en vice versa.
Jep... Die komt steeds terug.quote:
+ enig talent voor zelfmarketing; misschien wel z'n enige talent.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ali B is ook een matig ongetalenteerde "rapper" wiens werk het best omschreven kan worden als middelmatige rijmelarij wat echt niks met rappen te maken heeft. De enige reden dat hij bekend is geworden is omdat men in Hilversum naarstig op zoek was naar een knuffelmarokkaan en hij opeens overal te zien was.
Ja maar op fok zitten ook geen eckte mannen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gezien de reacties van mannen hier de afgelopen dagen over dit onderwerp zijn vooral de mannen emotioneel enorm instabiel
Iris Hond was toch dat mokkeltje van Marco B. ?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gezien de reacties van mannen hier de afgelopen dagen over dit onderwerp zijn vooral de mannen emotioneel enorm instabiel
Het wereldje is natuurlijk ook weer niet zo groot. Er zijn wat figuranten die ook een rol spelen in soortgelijke schandalen. Iris is er een van, Katja een andere.quote:
Dat vind ik niet. Dat deed hij pas ná dat het het op zijn "overvalmanier" geprobeerd had en het leed al geleden was. Dus eerst de aanranding, daarna de nee accepteren bij betreffende 2 danes.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:03 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
I know. Ik nam het vanochtend er nog voor eentje op.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]![]()
Sommige mannen dan. Er zitten hier ook lieverds tussen die heel redelijk zijn.
Sorry watquote:
Zit ook wat in. Het is dus deels een bevestiging van een patroon en deels een ontkrachting van 'Ali hoort geen nee'.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet. Dat deed hij pas ná dat het het op zijn "overvalmanier" geprobeerd had en het leed al grleden was. Dus eerst de aanranding, daarna de nee accepteren bij betreffende 2 danes.
Dus gewoon aanranding.
Hou erover op. Doet niet ter zake.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:06 schreef roos94 het volgende:
[..]
Iris Hond houdt niet van single mannen misschien
Doet haar naam eer aan.
Toch opmerkelijk als je met 2 van de 3 viezeriken uit de voice gaat flikflooien of mag ik mij daarover niet verbazen?quote:
#alleenmaarwinnaarsquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef roos94 het volgende:
Het positieve van dit, is dat vrouwen niet meer snel zullen deelnemen aan een schrijversweekend met Ali B.
Het is alleen niet on topic hier.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk als je met 2 van de 3 viezeriken uit de voice gaat flikflooien of mag ik mij daarover niet verbazen?
Klopt. Hij heeft alleen gesteld dat hij niks heeft gezien.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Onderstaande klopt bij mijn weten niet. Ronnie Flex heeft toch verklaard dat hij de penetratie niet heeft gezien, niet dat er niks is gebeurd? Hij heeft de tumult zelfs bevestigd.
[ x ]
Misschien kunnen ze er een nieuwe evenement van maken:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:10 schreef roos94 het volgende:
Het positieve van dit, is dat vrouwen niet meer snel zullen deelnemen aan een schrijversweekend met Ali B.
Het is offtopic. Stop er eens mee.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:11 schreef roos94 het volgende:
[..]
Toch opmerkelijk als je met 2 van de 3 viezeriken uit de voice gaat flikflooien of mag ik mij daarover niet verbazen?
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:11 schreef Claudia_x het volgende:
Onderstaande klopt bij mijn weten niet. Ronnie Flex heeft toch verklaard dat hij de penetratie niet heeft gezien, niet dat er niks is gebeurd? Hij heeft het tumult zelfs bevestigd.
[ x ]
Frank Masmeijer, Thijs Römer, Lil Kleinequote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:53 schreef Hexagon het volgende:
GMTAquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vind de verdediging vooralsnog niet erg sterk. Maar wellicht komt "de bom" nog.
Typisch dat je zo de focus legt op de vrouw en wat zij zogenaamd fout heeft gedaan. Echt de meeste kerels in dit topic 😕quote:
Dat is ook mijn indruk tot nog toe.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Vind de verdediging vooralsnog niet erg sterk. Maar wellicht komt "de bom" nog.
EDIT Disclaimer: heb geen X, dus kan alleen lezen wat hier geplaatst wordt.
Dit wordt wel vermoeiend hoorquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:16 schreef prunus het volgende:
[..]
Typisch dat je zo de focus legt op de vrouw en wat zij zogenaamd fout heeft gedaan. Echt de meeste kerels in dit topic 😕
Ik denk idd dat Birgit en Iris geen katjes zijn om zonder handschoenen aan te pakken, en leg thuis maar eens uit hoe je aan krassen of bijtplekken in je lies komt. Ik denk dat hij idd vrij goed kan inschatten wiens "nee" hij maar beter wel kan accepteren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:12 schreef TAmaru het volgende: En dat Ali soms nee accepteert, en soms niet, kan maar net van zijn bui afhangen. En of hij geblowd of gedronken heeft. En of hoe geil hij is. Als hij elke vrouw kust die hij tegenkomt, zal hij vermoedelijk niet ook elke vrouw aanranding. Als hij een beroepsaanrander is, waar het wel op lijkt, zal hij ook wel een inschatting maken bij wie hij ermee wegkomt.
Had ie het daar maar bij gelatenquote:
Sympathieke vrouw dan ook wel, mi gadoquote:
quote:VERKLARINGEN VAN NAOMI 'ONWAAR'
Bart Swier zegt dat Naomi's verklaringen op onwaarheden berusten. Ook zegt hij dat ze mentaal niet in orde is. "Ik ontkom er niet aan om dat te zeggen", aldus de raadsman
Ik snapte niet zo goed waar die advocaat daarmee heen wilde. Saskia heeft het OM daar ook niets over horen zeggen en volgens mij heeft het voor de strafeis van het OM ook geen relevantie.quote:
Die opmerking van de advocaat geeft dus eigenlijk meer weg dan waar het OM mee kwam, dat de vrouw van Ali dus ook wel een apart figuur is als je de vrouwen waarmee je man vreemdgaat ook nog aan wil pakken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Net kwam iets interessants voorbij:
[ x ]
Ik heb even teruggezocht en dit werd tijdens het requisitoir van de OvJ gezegd:
[ x ]
De omkoping was dus wel genoemd, maar niet dat de vrouw van Ali dat zou hebben geprobeerd.
Heeft Zwiers dat nou gewoon zelf zo benoemd? Want Belleman reageerde ook dat het haar dan ontgaan was als het OM had genoemd dat Ali’s vrouw dat had geprobeerd/gezegd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:36 schreef Claudia_x het volgende:
Net kwam iets interessants voorbij:
[ x ]
Ik heb even teruggezocht en dit werd tijdens het requisitoir van de OvJ gezegd:
[ x ]
De omkoping was dus wel genoemd, maar niet dat de vrouw van Ali dat zou hebben geprobeerd.
Het komt niet bepaald over als een sterke verdedigingquote:
Wat een achterlijk wijf, maarja dat moet ook wel als vrouw van zo'n debiel.quote:
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:38 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zijn client is ook niet echt mentaal in orde maar dat lijkt hem niet te deren.
Ik kan die vraag niet beantwoorden, want ik heb alleen de twee berichten van Belleman zelf erover. Ik weet niet of zij dat zelf verkeerd heeft begrepen. Ik heb de afgelopen dagen sowieso niet gehoord dat het de vrouw van Ali B. zou zijn geweest die heeft geprobeerd mensen te beïnvloeden, alleen dat er pogingen toe zouden zijn ondernomen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft Zwiers dat nou gewoon zelf zo benoemd? Want Belleman reageerde ook dat het haar dan ontgaan was als het OM had genoemd dat Ali’s vrouw dat had geprobeerd/gezegd.
Eerst je vrouw belazeren en jezelf een kraag zuipen en als je daarmee klaar bent snel nog een gebedje en dan zijn al je zondes weer vergeven. Mooi systeem.quote:
Saskia Belleman nu:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:39 schreef TheVulture het volgende:
Saskia Belleman trouwensdie is echt heel scherp
Plausibel.quote:
Is dat geen teken dat hij niets beters heeft? want dat deed de advocaat van Römer ook.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
Swie5 staat wel vol in de stand "we maken het slachtoffer kapot" bij Naomi. Amerikaanse toestanden
Heb je dr weleens horen praten? Ze heet Bregje Kommers, maar ze praat als Braghkina Bouali, zeg maar. Met bijbehorend accent.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:39 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat een achterlijk wijf, maarja dat moet ook wel als vrouw van zo'n debiel.
Nou, op Twitter komt er best veel voorbij bij Saskia. Zo slecht is die verdediging niet vind ik? Maar hier wordt natuurlijk niet alles gedeeld.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:43 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Is dat geen teken dat hij niets beters heeft? want dat deed de advocaat van Römer ook.
Dat gebash op islam, vrouwen, nu over hoe de vrouw van Ali praat. Waar maak je je toch druk om joh?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb je dr weleens horen praten? Ze heet Bregje Kommers, maar ze praat als Braghkina Bouali, zeg maar. Met bijbehorend accent.
Walgelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:43 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb je dr weleens horen praten? Ze heet Bregje Kommers, maar ze praat als Braghkina Bouali, zeg maar. Met bijbehorend accent.
Ik heb geen Twitter dus deel gewoon hier pleasequote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:43 schreef prunus het volgende:
[..]
Nou, op Twitter komt er best veel voorbij bij Saskia. Zo slecht is die verdediging niet vind ik? Maar hier wordt natuurlijk niet alles gedeeld.
Onderschept door de EODquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:45 schreef quirina het volgende:
Waar is die bom die Natasha en Ali zouden droopen
Waar maak jij je druk om? Ik zeg puur alleen dat Breghje zichzelf een marokkaans accentje heeft aangemeten, in een reactie op een bericht die gaat over Breghje.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:44 schreef prunus het volgende:
[..]
Dat gebash op islam, vrouwen, nu over hoe de vrouw van Ali praat. Waar maak je je toch druk om joh?
Ik weet niet hoe.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik heb geen Twitter dus deel gewoon hier please
Slachtofferrol, zo voorspelbaarquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:44 schreef prunus het volgende:
[..]
Dat gebash op islam, vrouwen, nu over hoe de vrouw van Ali praat. Waar maak je je toch druk om joh?
Ligt eraan... als het inderdaad 3 jaar wordt, dan zal het eerder 2 jaar onvoorwaardelijk worden en 1 jaar voorwaardelijk. 50/50 is niet echt standaard in Nederland... meestal minimaal 2/3 onvoorwaardelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 11:19 schreef SacreCoeur het volgende:
50/50 denk ik.
1,5 onvoorwaardelijk en 1,5 voorwaardelijk.
quote:15 minuten geleden
OPMERKELIJK VERHAAL
Swier noemt het een opmerkelijk verhaal dat Naomi "na haar aanranding besluit om Ali B uit te leggen wat consent is".
En verder over dat zij van plan was iemand kappot te makenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:45 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waar maak jij je druk om? Ik zeg puur alleen dat Breghje zichzelf een marokkaans accentje heeft aangemeten, in een reactie op een bericht die gaat over Breghje.
Nee dan ben je vrouw/moslimhater volgens de FOK! rechtbank.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
En verder over dat zij van plan was iemand kappot te maken
Mag je niet benoemen schijnbaar
Lekker laten lullenquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:48 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee dan ben je vrouw/moslimhater volgens de FOK! rechtbank.
Zij heeft denk ik grote financiele belangen vanwege dat specquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:48 schreef quirina het volgende:
Bregje is ook niet goed bij haar hoofd dat ze die lul gaat helpen. Een normale vrouw had Ali de deur uitgezet.
Nee, dat is een haastige formulering van Belleman.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een interessante: bevestigt Swier hier nou dat Naomi het tegen Ali B. over consent heeft gehad?
[ x ]
Geld maakt alles goed voor sommige vrouwen ja.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Zij heeft denk ik grote financiele belangen vanwege dat spec
Nee, hij wil hiermee aangeven dat wat zij aangeeft niet heeft plaatsgevonden (want ook Ronnie heeft het niet gehoord).quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Nog een interessante: bevestigt Swier hier nou dat Naomi het tegen Ali B. over consent heeft gehad?
[ x ]
De verdediging heeft nog de hele middag.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:45 schreef quirina het volgende:
Waar is die bom die Natasha en Ali zouden droopen
Voor een gewiekste zakenvrouw als Breghje misschien wel. Zij wil wss haar bedrijf niet kwijt gok ikquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:50 schreef quirina het volgende:
[..]
Geld maakt alles goed voor sommige vrouwen ja.
Het is wat roos94 zegt.. haar gezin en imperium zijn nogal verbonden aan die lul. Zij zal de eerste vrouw niet zijn die vecht om te behouden wat zij heeft, wat de vent in kwestie heeft uitgevreten is ondergeschiktquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:48 schreef quirina het volgende:
Bregje is ook niet goed bij haar hoofd dat ze die lul gaat helpen. Een normale vrouw had Ali de deur uitgezet.
Ali B. en Jill hebben er toestemming voor gegeven. Het is niet gebruikelijk in zulke zaken, schijnbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik kan mij geen Nederlandse rechtszaak herinneren dat er zoveel beeldmateriaal van was. Is er een speciale reden dat dat hier wel gebeurd?
Ben benieuwd 🤨quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De verdediging heeft nog de hele middag.
Geen idee, heb zelf geen Twitter, dus volg het via hierquote:
En hier wordt gezegd dat Ali te ver weg stond om iets te kunnen zienquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
Mkayyyy....quote:9 minuten geleden
"ALI B STOND NIET DICHTBIJ GENOEG"
Het OM stelde vanochtend dat Ronnie Flex niet had kunnen zien dat Ali B Naomi aanrandde, omdat hij recht op zijn rug op een bed lag. Ronnie verklaarde echter dat Ali B "niet dichtbij genoeg" stond om haar te kunnen aanranden, zo meldt Bart Swier.
Volgens mij zijn ze gescheiden (als ik erop google dan) en wonen ze niet meer samen etc. Maar tijdens de rechtszaak wordt ze wel weer zijn vrouw genoemd.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:48 schreef quirina het volgende:
Wat, is @sp3c er ook bij betrokken? 😱quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar welk punt wil hij hiermee maken dan in relatie tot de strafeis van het OM?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:45 schreef Claudia_x het volgende:
Scusi, over de beïnvloeding kwam ook dit voorbij. Niet fijn voor Breghje dat dit naar buiten komt, want ze staat er niet goed op.
[ x ]
[ x ]
Ze zijn gescheiden van tafel en bed en dan ben je officieel dus nog man en vrouw denk ikquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:51 schreef prunus het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze gescheiden (als ik erop google dan) en wonen ze niet meer samen etc. Maar tijdens de rechtszaak wordt ze wel weer zijn vrouw genoemd.
Ah ok. Ik krijg er een beetje Johnny Depp v Amber Heard vibes van.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ali B. en Jill hebben er toestemming voor gegeven. Het is niet gebruikelijk in zulke zaken, schijnbaar.
Dit dus, die zitten zodanig aan elkaar verweven dat het me ergens niet verbaasd, al heb je in mijn ogen dan nul gevoel voor eigenwaarde tenzij ze het allemaal prima vindt dat haar man nonstop buiten de deur neukt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef roos94 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat is een haastige formulering van Belleman.
Uit de update hieronder maak ik inderdaad op dat Swier ontkent dat er over consent is gesproken. Wat volg jij, @Lienekien? De berichten van Belleman zijn hier en daar toch niet zo duidelijk als ik zou willen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:50 schreef prunus het volgende:
[..]
Nee, hij wil hiermee aangeven dat wat zij aangeeft niet heeft plaatsgevonden (want ook Ronnie heeft het niet gehoord).
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:46 schreef mascara-klodder het volgende:
15 minuten geleden
OPMERKELIJK VERHAAL
Swier noemt het een opmerkelijk verhaal dat Naomi "na haar aanranding besluit om Ali B uit te leggen wat consent is".
Ze heeft waarschijnlijk net zoals velen hier last van (geïnternaliseerde) misogynie. En richt haar boosheid daarom maar op de vrouwen, want voor haar man heeft ze teveel hempathie of zo.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:48 schreef quirina het volgende:
Weet ik, maar ik vind 2 jaar wel uitzonderlijk voor Nederland in dit geval.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:46 schreef IW2B het volgende:
[..]
Ligt eraan... als het inderdaad 3 jaar wordt, dan zal het eerder 2 jaar onvoorwaardelijk worden en 1 jaar voorwaardelijk. 50/50 is niet echt standaard in Nederland... meestal minimaal 2/3 onvoorwaardelijk.
Drank. En drugs.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef prunus het volgende:
Wel apart dat Ronnie zich er niks van kan herinneren allemaal, dit is toch wel een verschrikkelijke gebeurtenis.
Dat is niet waar: Ronnie herinnert zich er meer van dan Ali B.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef prunus het volgende:
Wel apart dat Ronnie zich er niks van kan herinneren allemaal, dit is toch wel een verschrikkelijke gebeurtenis.
Ze wonen toch niet meer samen. Is dat “getrouwd” zijn niet gewoon voor de schijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, die zitten zodanig aan elkaar verweven dat het me ergens niet verbaasd, al heb je in mijn ogen dan nul gevoel voor eigenwaarde tenzij ze het allemaal prima vindt dat haar man nonstop buiten de deur neukt.
Oh dat zou dan ook kunnen jaquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ze wonen toch niet meer samen. Is dat “getrouwd” zijn niet gewoon voor de schijn.
https://zorgelooschscheiden.nl/scheiden-van-tafel-en-bed/quote:Scheiding van tafel en bed
Een scheiding van tafel en bed is een formele scheiding waarbij partners gescheiden leven, maar nog steeds wettelijk getrouwd blijven. Het huwelijk wordt niet ontbonden, maar er ontstaat een scheidingssituatie waarin de partners apart van elkaar leven. Dit kan worden overwogen wanneer er religieuze, financiële of persoonlijke redenen zijn om niet definitief te scheiden.
Een scheiding van tafel en bed regelt zaken als alimentatie, vermogensverdeling en de verdeling van bezittingen, maar de partners behouden de juridische status van gehuwd zijn.
Selectief geheugen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet waar: Ronnie herinnert zich er meer van dan Ali B.
Sommige users vonden dat zelfs teveelquote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Drie jaar vind ik trouwens best weinig voor een verkrachting, laat staan twee + nog wat andere feiten.
Er wordt meegewogen dat van vergelding al sprake is geweest door de impact op het leven van Ali B.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:56 schreef Glazenmaker het volgende:
Drie jaar vind ik trouwens best weinig voor een verkrachting, laat staan twee + nog wat andere feiten.
Dat is niet apart.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:54 schreef prunus het volgende:
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
Ik vind dit ook wel interessant... want in mijn beleving is het hele me2 rondom 2017/2018 ontstaan en vanuit daar de goede consent beleving. Maar dat iemand dat al actief gebruikt in 2018 (of iig 6 jaar geleden ergens), lijkt mij best wel opmerkelijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[ x ]
Ze zijn alleen gescheiden van tafel en bed.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:51 schreef prunus het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze gescheiden (als ik erop google dan) en wonen ze niet meer samen etc. Maar tijdens de rechtszaak wordt ze wel weer zijn vrouw genoemd.
Ik kan daar ook wel begrip voor opbrengen. Emoties lopen hoog op, je bent volkomen in de war en krijgt alleen het verhaal van je man, de pathologische leugenaar, te horen. En ze nam het schijnbaar meteen terug.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:58 schreef SacreCoeur het volgende:
En ik zal wel weer de enige zijn maar ik vind de reactie van Ali B zijn (ex?)vrouw ook niet zo vreemd. Dat is wat woede kan doen met iemand in zo'n situatie. Dan ga je achteraf pas in alle redelijkheid nadenken. Ik zie wel vaker dat vrouwen van vreemdgaande mannen de schuld eerder bij een ander zoekt dan haar eigen man.
Ik zie in dit topic ook nogal wat vrouwen die geobsedeerd zijn met de vrouw die iets deed met een gebonden man. Terwijl dat niks met hun persoonlijke situatie te maken heeft, want het is Ali B.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:58 schreef SacreCoeur het volgende:
En ik zal wel weer de enige zijn maar ik vind de reactie van Ali B zijn (ex?)vrouw ook niet zo vreemd. Dat is wat woede kan doen met iemand in zo'n situatie. Dan ga je achteraf pas in alle redelijkheid nadenken. Ik zie wel vaker dat vrouwen van vreemdgaande mannen de schuld eerder bij een ander zoekt dan haar eigen man.
[..]
Dat is niet apart.
Die wil zich het liefst helemaal distantiëren natuurlijk, zou ik ook doen.
Er is toch ook wel genoemd dat ze zich niet mis te verstaan negatief heeft uitgelaten over zijn vreemdgaan en liegen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:58 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is niet apart.
Die wil zich het liefst helemaal distantiëren natuurlijk, zou ik ook doen.
Oké. Wel apart dat hij zich bepaalde, volgens mij best cruciale dingen, niet kan herinneren.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is niet waar: Ronnie herinnert zich er meer van dan Ali B.
Zo werkt het niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Eerst je vrouw belazeren en jezelf een kraag zuipen en als je daarmee klaar bent snel nog een gebedje en dan zijn al je zondes weer vergeven. Mooi systeem.
Dat is blijkbaar wel meer dan niet meer samen in één huis wonen:quote:Op vrijdag 14 juni 2024 13:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze zijn alleen gescheiden van tafel en bed.
quote:Scheiding van tafel en bed
Een scheiding van tafel en bed is een formele scheiding waarbij partners gescheiden leven, maar nog steeds wettelijk getrouwd blijven. Het huwelijk wordt niet ontbonden, maar er ontstaat een scheidingssituatie waarin de partners apart van elkaar leven. Dit kan worden overwogen wanneer er religieuze, financiële of persoonlijke redenen zijn om niet definitief te scheiden.
Een scheiding van tafel en bed regelt zaken als alimentatie, vermogensverdeling en de verdeling van bezittingen, maar de partners behouden de juridische status van gehuwd zijn.
Dat zal best, maar zijn er normaal gesproken wel verkrachters waarvan de omgeving en de zakenpartners positief reageren op verkrachtingen?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er wordt meegewogen dat van vergelding al sprake is geweest door de impact op het leven van Ali B.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |