SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
blablablabla
Omdat je als scholengemeenschap een verantwoordelijkheid hebt voor 300+ kinderen en het gewoon maar een wandeling is. Niemand wil de verantwoordelijkheid dragen dat er een tak op een kind valt, en terecht lijkt mij.quote:Op maandag 10 juni 2024 14:22 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
waarom bij code geel afgelasten
dat is er tegenwoordig om iedere scheet
quote:Op maandag 10 juni 2024 15:11 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig nog geen zomer en moeten we het doen met natte frisse zooi
[ x ]
Dit kan echt niet.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:18 schreef josja het volgende:
Ben ik de enige gek die de verwarming aan heeft gezet?
Ik ben mede gestoorde.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:18 schreef josja het volgende:
Het is hier in het oosten even droog. Dat ik het nog mee mag maken. Ben ik de enige gek die de verwarming aan heeft gezet?
Alle cafetaria's stoken al op een genottelijke 23 graden. Je wil eigenlijk meteen weer naar buiten.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:18 schreef josja het volgende:
Het is hier in het oosten even droog. Dat ik het nog mee mag maken. Ben ik de enige gek die de verwarming aan heeft gezet?
Mijn excuus is dat ik al twee keer zeiknat ben geregend vandaag.quote:
Het wordt wel iets warmer maar alleen maarquote:Op maandag 10 juni 2024 15:11 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig nog geen zomer en moeten we het doen met natte frisse zooi
[ x ]
Nee. Dit schijtweer in de lente/zomer kan echt niet.quote:
Bedank die klotevulkaan.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:48 schreef Red_85 het volgende:
Regen regen regen regen regen regen regen regen regen
Wind wind wind wind wind wind wind wind wind wind wind wind wind wind wind
Dat is de enige variatie waaruit je kan kiezen.
Wat een tyfusweer hier in dit land. Sinds vorig jaar eind Augustus.
Komt dankzij het klimaat hoor!!!quote:Op maandag 10 juni 2024 15:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het wordt wel iets warmer maar alleen maar
https://www.yr.no/en/fore(...)ands/De%20Bilt%20Aws
Regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen regen
Nog wel ja, vanavond wordt het weer dramatisch slecht.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:57 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zit nu in Nijmegen en daar is steeds meer blauw te zien, en zelfs zon
pics van leuke rekjequote:Op maandag 10 juni 2024 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
Ik woon in Gilze-Rijen.Mijn plantjes waaien in de voortuin van mijn hele leuke rekje af.
Ik zweer het.
kop hem maar in @Haagsquote:Op maandag 10 juni 2024 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
Ik woon in Gilze-Rijen.Mijn plantjes waaien in de voortuin van mijn hele leuke rekje af.
Ik zweer het.
Ik zit aan de andere kant van Tilburg en heb hier ook al windvlagen voorbij horen komen waarbij je je afvraagt of de pannen nog wel op het dak blijven liggen.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:15 schreef tesssssssss het volgende:
Ik zweer het.
Het is ook jouw rekje?quote:Op maandag 10 juni 2024 16:19 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.pinterest.com/pin/124130533452529353/
alstu
Voor mijn gevoel niet alleen daar maar ook in Den Haag inmiddels. De tering wat een windvlagenquote:
Bullshit.quote:
Die teringkrul zien we al sinds afgelopen september hoorquote:Op maandag 10 juni 2024 16:31 schreef Nattekat het volgende:
Mooie krul op de buienradar. Voor oktober.
quote:Op maandag 10 juni 2024 16:43 schreef Nattekat het volgende:
Mijn handen jeuken gewoon om die wappiereacties weg te mieteren. Donderstraal op
Welkom in mijn wereld.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier in limburg ook flinke wind, @:nattekat
ja, hier staat ie al maanden uit.quote:Op maandag 10 juni 2024 15:18 schreef josja het volgende:
Hoezo wappie reacties, natte?quote:Op maandag 10 juni 2024 16:43 schreef Nattekat het volgende:
Mijn handen jeuken gewoon om die wappiereacties weg te mieteren. Donderstraal op
Vanmorgen nog een zonnige morgen gepakt in het Sauerland.quote:Op maandag 10 juni 2024 13:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alleen bij @:geschiedkundige niet. Daar waarschijnlijk zon en 20 graden
Bijna kerstquote:Op maandag 10 juni 2024 17:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
Man wat een weertje, koud, regen, noordoosten wind....als of het november is
Wordt tijd dat we de sneeuw weer gaan zienquote:
Heb ik 3 weken geleden nog gezienquote:Op maandag 10 juni 2024 17:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wordt tijd dat we de sneeuw weer gaan zien
Nederland terug naar hoe het hoortquote:Op maandag 10 juni 2024 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben erg benieuwd of Nederland er nog is in augustus en niet in een moeras is veranderd.
Ik bid voor jullie 🙏🏼
Verlang weer naar het winterweerquote:Op maandag 10 juni 2024 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb ik 3 weken geleden nog gezien
Godverdomme die tijd vliegt voorbij.
Gewoon doen, als gastmod mag dat.quote:Op maandag 10 juni 2024 16:43 schreef Nattekat het volgende:
Deutschland begon de herfstdag iets later. Overal in Nederland was het vrijwel de hele dag tering tyfus koud en nat. Rest van de week niet veel andersquote:Op maandag 10 juni 2024 17:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vanmorgen nog een zonnige morgen gepakt in het Sauerland.
Op de terugweg in het Ruhrgebied wat regen gehad. Nu net een goed uurtje thuis en al een uur zon met 16 graden en een briesje.
Wel best wat wolken in de lucht, maar de zon staat gunstig
Van bidden is nog nooit iemand of iets beter geworden, dus dat helpt niksquote:Op maandag 10 juni 2024 17:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ik ben erg benieuwd of Nederland er nog is in augustus en niet in een moeras is veranderd.
Ik bid voor jullie 🙏🏼
Nu hier ook de zon weer weg en wind trekt aanquote:Op maandag 10 juni 2024 17:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Deutschland begon de herfstdag iets later. Overal in Nederland was het vrijwel de hele dag tering tyfus koud en nat. Rest van de week niet veel anders
Neequote:Op maandag 10 juni 2024 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Verlang weer naar het winterweerlaten we zomer dit jaar maar overslaan
hagel? zit je in een ander land?quote:Op maandag 10 juni 2024 17:08 schreef Vincent_student het volgende:
Fantastisch weer. Hagel en het komt met bakken uit de lucht. En onweer. Ik heb alles even opengegooid, kan het lekker doorwaaien. Even genieten.
Is ook heerlijk slaapweer dit, met een loeiende wind die langs het huis scheert.quote:Op maandag 10 juni 2024 18:12 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind het in de avond thuis toch wel weer knus.
Tondeuse eroverheenquote:Op maandag 10 juni 2024 16:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die teringkrul zien we al sinds afgelopen september hoor
Onder een dakraamquote:Op maandag 10 juni 2024 18:49 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Is ook heerlijk slaapweer dit, met een loeiende wind die langs het huis scheert.
Sloffen aan, kopje thee.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:07 schreef Dutch_view het volgende:
De lampen in huis al weer vanaf 17:00 aan![]()
quote:Op maandag 10 juni 2024 19:07 schreef Dutch_view het volgende:
De lampen in huis al weer vanaf 17:00 aan![]()
Wel vreemd dat dit gewoon in het subforum WKN wordt toegestaanquote:Op maandag 10 juni 2024 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan krijg ik ruzie met Frutsel, dat wil ik niet
Het staat iedereen vrij om hun pure stront op het forum te kliederen, gaat niet tegen de policy.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:30 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wel vreemd dat dit gewoon in het subforum WKN wordt toegestaan
En dat vind ik vreemd, ik zou denken dat dit subforum iets meer een wetenschappelijke basis heeft, en dat er daarom geen plaats is voor deze stront. Maar ik bedenk de policy niet.quote:Op maandag 10 juni 2024 19:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om hun pure stront op het forum te kliederen, gaat niet tegen de policy.
ik wordt gek van die fearmongering, wat al sinds de jaren 70 aan de gang is en nooit uitkomt.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:33 schreef Jojoke het volgende:
Best hoog percentage voor een verwachting.
[ x ]
quote:Op maandag 10 juni 2024 19:57 schreef quirina het volgende:
In Spanje in Spanje in Spanje . In Spanje schijnt altijd de zon 🌞
We gaan het zien. Ik denk dat er op dit moment toch niet meer zoveel aan gedaan kan worden.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wordt gek van die fearmongering, wat al sinds de jaren 70 aan de gang is en nooit uitkomt.
quote:Op maandag 10 juni 2024 20:33 schreef Jojoke het volgende:
[ x ]
Wat zegt die kaart?quote:Op maandag 10 juni 2024 20:33 schreef Jojoke het volgende:
[ x ]
Een koudepoel in de Noord-Atlantische oceaan betekent vast dat we vaker te maken krijgen met hogedrukgebieden bij Groenland en IJsland, waar langs de oostflank een diepe noordstroming ontstaat die koude, arctische lucht naar West-Europa transporteert.quote:Op maandag 10 juni 2024 20:33 schreef Jojoke het volgende:
[ x ]
dat hoop ik ook. moet je niet willen. grafkouquote:Op maandag 10 juni 2024 21:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een koudepoel in de Noord-Atlantische oceaan betekent vast dat we vaker te maken krijgen met hogedrukgebieden bij Groenland en IJsland, waar langs de oostflank een diepe noordstroming ontstaat die koude, arctische lucht naar West-Europa transporteert.
Ik hoop dat ik het mis heb.
quote:
Van hartequote:Op maandag 10 juni 2024 21:05 schreef Wereldgozer het volgende:
Enkeltje gewonnen
Loodzware ballen @:monkyyy
Een wildwaterbaan in je eigen straat, wie wil dat nu niet.quote:
kutlevenquote:Op maandag 10 juni 2024 23:16 schreef Za het volgende:
Hele maand Juni blijft fris:
https://www.weerplaza.nl/(...)n-we-nog-zomer/8848/
Ik vind het ook kut. Maar het blijft zo niet doorgaan, op gegeven moment slaat het altijd ineens om en is het tropisch wekenlang.quote:
Maar wel koud. Vandaag hetzelfde. Tuurlijk schijnt soms de zon, maar het is gewoon fris en er vallen ook buien. Verre van fatsoenlijk en aangenaam zomer weerquote:
Dat stel ik toch ook nergens. Maar vanavond was nog bestvlekker. Ja uiteraard veel te koud voor de tijd van het jaar. Maar dat is voor mij geen probleemquote:Op dinsdag 11 juni 2024 07:02 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar wel koud. Vandaag hetzelfde. Tuurlijk schijnt soms de zon, maar het is gewoon fris en er vallen ook buien. Verre van fatsoenlijk en aangenaam zomer weer
Dikke wind erbij en al 10 graden. #topzomerweerquote:Op dinsdag 11 juni 2024 07:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
En nu ook weer even genieten van de strakblauwe lucht
liver droog en fris, dan plakweer, waardoor je 5 versnellingen lager functioneert.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 01:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het ook kut. Maar het blijft zo niet doorgaan, op gegeven moment slaat het altijd ineens om en is het tropisch wekenlang.
Ik schrijf wat ik daar lees, maar eigenlijk kan niemand met zekerheid zeggen wat voor weer het volgende week wordt. Het verbaasd me best dat ze de hele maand meepakken in hun voorspellingen.
In de zon is het warmer en het waait hier amper. Voor mij heerlijk hoor zoquote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dikke wind erbij en al 10 graden. #topzomerweer
hier ook blauw, zonnig, windstil, warmquote:Op dinsdag 11 juni 2024 07:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
En nu ook weer even genieten van de strakblauwe lucht
Nouja, warm is het ook niet echt voor de gemiddelde mens. Maar in de zon is het dikke prima om wat te doenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier ook blauw, zonnig, windstil, warm
Wekenlang tropischquote:Op dinsdag 11 juni 2024 01:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind het ook kut. Maar het blijft zo niet doorgaan, op gegeven moment slaat het altijd ineens om en is het tropisch wekenlang.
Ik schrijf wat ik daar lees, maar eigenlijk kan niemand met zekerheid zeggen wat voor weer het volgende week wordt. Het verbaasd me best dat ze de hele maand meepakken in hun voorspellingen.
Het komt wat laat op gang deze zomer..quote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vanaf donderdagochtend enig herstel gelukkig...en zie ik daar volgende week een verdwaalde 25+ in de laatste pluim staan?
Je moet je ergens aan vasthouden tegenwoordig hè...
Bovendien komt er recordwarmte aan in Juli! Spaanse pluimen tot diep in September!
in de zon lijkt het op Spanje.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nouja, warm is het ook niet echt voor de gemiddelde mens. Maar in de zon is het dikke prima om wat te doen
de laatste pluim, zeg maarquote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
Vanaf donderdagochtend enig herstel gelukkig...en zie ik daar volgende week een verdwaalde 25+ in de laatste pluim staan?
Bovendien komt er recordwarmte aan in Juli! Spaanse pluimen tot diep in September!
iedereen heeft een vakantie naar de zon toe geboekt, smelten we hier weg.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 08:56 schreef GarlandBriggs het volgende:
Speciaal voor de achterblijversquote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
iedereen heeft een vakantie naar de zon toe geboekt, smelten we hier weg.
JAAAAAAAAAAAAAA, HOOPquote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
Terreur buien en iets warmer misschien. Zomer wacht nog ff
[ x ]
Sorry maar hoe zie jij dikke dertigers terug in deze pluim?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
Pluim met uitschieters naar dikke dertigers![]()
Maar nu de hamvraag: is het ook droog?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sorry maar hoe zie jij dikke dertigers terug in deze pluim?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar nu de hamvraag: is het ook droog?
Ook nog steeds niet heel prima ofzo. Geen zomerse pluim. Natuur heeft warmte nodigquote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wilders heeft gelogen.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zou ik eerder obese dan dik noemen maar à la.quote:
Zat ook al te kijken. En neerslag bijna uit de kaarten, uhhhh niet bepaaldquote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fat shaming!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zou ik eerder obese dan dik noemen maar à la.
De zomer gaat het precies timen met de start van de zomerquote:Op dinsdag 11 juni 2024 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
Terreur buien en iets warmer misschien. Zomer wacht nog ff
[ x ]
Ik had een festivalkaterdagje op de bank maar de ramen zijn niet droog geweest nee.quote:
Jeetjequote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:11 schreef StateOfMind het volgende:
Nét op tijd binnen
Op het moment dat ik de voordeur opende, begon het te regenen.
Zuidoostquote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zonde, John Deere isquote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:17 schreef StateOfMind het volgende:
Als ik een boer was, dan ruilde ik mijn John Deere in tegen 2 ossen (staartsoep![]()
![]()
), de pet tegen een platte driehoekige strohoed en ging ik rijst verbouwen.
Zuidoost, was van de week stuk meer neerslag in de pluim dan nu. Overigens kijk ik niet naar volgende week voor de neerslag, die is nogal aan verandering onderhevig meestal 😀quote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Zat ook al te kijken. En neerslag bijna uit de kaarten, uhhhh niet bepaald
Met deze vrieskisttemperaturen moet ik eerder aan een andere Kees denken.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 12:12 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik zag dit filmpje voorbij komen van Kees Momma, ik moest denken aan dit topic gezien hoe er over weer gepraat worden.
Echt hé. 15 graden morgenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Met deze vrieskisttemperaturen moet ik eerder aan een andere Kees denken.
Hoeveel dagen nog, MAKKER.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Echt hé. 15 graden morgen
HET IS JUNI MENSEN
Vorig jaar hadden we met een hittegolf te maken. Nu kan je hitte weglaten want er is ook weer een golf aan neerslag onderweg
Vrijdag tot dinsdag regen volgens de voorspelling.
Cold Kees?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Met deze vrieskisttemperaturen moet ik eerder aan een andere Kees denken.
Watergolf 😱quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
HET IS JUNI MENSEN
Vorig jaar hadden we met een hittegolf te maken. Nu kan je hitte weglaten want er is ook weer een golf aan neerslag onderweg
Maar na regen komt....... Nog meer regenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
HET IS JUNI MENSEN
Yup, alles is hier zoals altijd vakkundig omheen getrokken. Wel paar druppeltjes regen, misschien een halve millimeter. Uiteraard nu gewoon weer volop zon.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 14:19 schreef INViCTuS het volgende:
Wel eindelijk regen in Spanje. Behalve bij ome @:dick_laurent
[ x ]
godver, het zou komend weekend weer zonnig zijn.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 13:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
HET IS JUNI MENSEN
Zondag de eerste wedstrijd voor Oranje. De eerste keer dat men niet massaal op een groot scherm voetbal gaat kijken buiten, wegens kutweer. Organiseer dat EK dan ook in die ene zomerweek die Nederland telt!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
godver, het zou komend weekend weer zonnig zijn.
Geen paniek. Wat verdwaalde buien en flink wat zon is de verwachting hier in Limburgquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Komt omdat wij het zonnetje zijnquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:08 schreef Haags het volgende:
Vandaag is itt gister wel aangenaam hier hoor. Geen neerslag gehad nog en af en toe wat zon.
ik zie alleen maar regenbuien op de appquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zondag de eerste wedstrijd voor Oranje. De eerste keer dat men niet massaal op een groot scherm voetbal gaat kijken buiten, wegens kutweer. Organiseer dat EK dan ook in die ene zomerweek die Nederland telt!
Wij gaan in de bioscoop kijkenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 15:13 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zondag de eerste wedstrijd voor Oranje. De eerste keer dat men niet massaal op een groot scherm voetbal gaat kijken buiten, wegens kutweer. Organiseer dat EK dan ook in die ene zomerweek die Nederland telt!
Dit is wel niet zo leuk, nee.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:02 schreef Seeburg54 het volgende:
Verdomme. Over een week of
wat hebben we de langste dag al weer gehad, en nog amper in de tuin kunnen zitten.
Je kunt altijd in de tuin zitten.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:02 schreef Seeburg54 het volgende:
wat hebben we de langste dag al weer gehad, en nog amper in de tuin kunnen zitten.
Je kunt prima in de tuin gaan zitten, zelfs als het regent.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:02 schreef Seeburg54 het volgende:
Bij weer en wind lauwe halve liters klappen in de voortuinquote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Je kunt prima in de tuin gaan zitten, zelfs als het regent.
Echte bikkels klagen niet, die doen dat gewoon.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie vanaf vrijdag aanhoudend regen met wel 60-80mm tot einde juni
Herkenbaar..heb afgelopen winter een nieuwe motor gekocht, met het voornemen om dit voorjaar wat lange toertochten te kunnen maken als het lekker weer is.quote:
Omruilen voor een waterscooter.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:52 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Herkenbaar..heb afgelopen winter een nieuwe motor gekocht, met het voornemen om dit voorjaar wat lange toertochten te kunnen maken als het lekker weer is.
Intussen is het half juni en heb ik er nog nauwelijks mee gereden
Laten we dan maar hopen dat juli, augustus en september prachtig wordt.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:52 schreef Mark-Hgl het volgende:
[..]
Herkenbaar..heb afgelopen winter een nieuwe motor gekocht, met het voornemen om dit voorjaar wat lange toertochten te kunnen maken als het lekker weer is.
Intussen is het half juni en heb ik er nog nauwelijks mee gereden
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Je kunt prima in de tuin gaan zitten, zelfs als het regent.
Echte bikkels klagen niet, die doen dat gewoon.
Dan liever Irish coffeequote:Op dinsdag 11 juni 2024 16:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij weer en wind lauwe halve liters klappen in de voortuin
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
In het zuiden van IJsland is het nog warmer dan hier.
De hoogste temperatuur in Nederland momenteel is 16 graden.quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:00 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
In het zuiden van IJsland is het nog warmer dan hier.
Momenteel niet. 18.9 vandaag geweest met warme zon erbijquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De hoogste temperatuur in Nederland momenteel is 16 graden.
Bij @:geschiedkundige zal het wel 20+ zijn
Warmste dag, maand, jaar ooitquote:Op dinsdag 11 juni 2024 10:23 schreef Pisces29 het volgende:
Zon, regen, zon, regen, zon, regen.
Manic Tuesday. @:dkup
Heuj!quote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:31 schreef dick_laurent het volgende:
JAAAAAAAAA STORTREGEN! ONWEER, ALLES! Het is een keer raak
Natte geitenquote:Op dinsdag 11 juni 2024 18:31 schreef dick_laurent het volgende:
JAAAAAAAAA STORTREGEN! ONWEER, ALLES! Het is een keer raak
Tussen de buien door was het idd primaquote:Op dinsdag 11 juni 2024 17:26 schreef MissHobje het volgende:
Al met al is het toch verrassend zonnig vandaag.. paar druppel buitjes gehad, ik had een heel drama verwacht vandaag
Ik had die buien naar jou toe geblazen .. OEPSIEquote:Op dinsdag 11 juni 2024 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tussen de buien door was het idd prima
Met veel zon en blauwe luchten
Wel flink wat buien geweest hier, maar die waren telkens maar een paar minuten.
Maar wel flinke buien.
Heel herkenbaar ditquote:Op dinsdag 11 juni 2024 20:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Boven Venlo pakken zich zeer donkere wolken samen. Mooi kijkend vanuit de stralende zon onder een blauwe hemel. Alle buien trekken langs ons af
quote:Op dinsdag 11 juni 2024 20:21 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ik had die buien naar jou toe geblazen .. OEPSIE![]()
![]()
Ik wil geen grijze zomerquote:Op dinsdag 11 juni 2024 21:42 schreef Red_85 het volgende:
Mochten er nog verbodsfetishisten zijn hier die op zoek zijn naar nieuwe verboden.. Dit weer, doe daar een verbod op voor de periode april-oktober.
Hier is het continu grijs en regen. Zonnig? Waar heb je het over?quote:Op dinsdag 11 juni 2024 22:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is hier veelal zonnig, nu willen ze een verbod op dit weer. Ongelofelijk toch
Je woont gewoon op de verkeerde plekquote:Op dinsdag 11 juni 2024 23:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hier is het continu grijs en regen. Zonnig? Waar heb je het over?
En wel 13 gradenquote:
Heerlijk toch. Ga je in de zon staan is het er 25 ofzo en kun je nog gewoon vanalles doen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 09:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En wel 13 graden![]()
Had net een bui hier. Blijft fris
Jawel, de zon die schijnt is natuurlijk dikke prima. In het herfst halfjaar is het 80% van de tijd grijs en bewolkt, dus elke zonnestraal is mooi meegenomen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Heerlijk toch. Ga je in de zon staan is het er 25 ofzo en kun je nog gewoon vanalles doen.
Je kunt ook zeiken om het zeiken. Schijnt de zon is het wéér niet goed.
In de zon is het zeker wel 25 graden hoor.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jawel, de zon die schijnt is natuurlijk dikke prima. In het herfst halfjaar is het 80% van de tijd grijs en bewolkt, dus elke zonnestraal is mooi meegenomen.
En het voelt natuurlijk niet aan als 25. Maar bedoel wel te zeggen dat 13 graden eind oktober lekker is, maar het is gvd half juni.
quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de zon is het zeker wel 25 15 miljoen graden hoor.
Dat water kan daar Alicante op.quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:21 schreef Dutch_view het volgende:
Van viaduct naar aquaduct in Alicante
[ x ]
Alsof zo ver vooruit kijken ook maar zinvol is. Bovendien is de oper de laagste lijn. Gemiddelde zit op 16 ofzo. Nog steeds te koud voor de tijd van het jaar uiteraard.quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:11 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ afbeelding ]
Volgende week donderdag overdag maar net 10 graden
Absoluut ja! Sterker nog, zomaar nog 14.999.975°C warmer.quote:Op woensdag 12 juni 2024 10:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de zon is het zeker wel 25 graden hoor.
Wel weer typisch dat het uitgerekend de zomermaanden zijn die te koud zijn.quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:19 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Het is over het algemeen gezien te warm
[ afbeelding ]
Vorig jaar niet. Voorjaar juist te koud/koel, juni grotendeels warm en vaak gebarbecued.quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:42 schreef Mark-Hgl het volgende:
Voor mijn gevoel is dat wel een trend die zich de laatste jaren herhaalt. Het voorjaar dat enorm vroeg op gang komt, met vanaf halverwege maart zonovergoten en warme lentedagen... om dan vervolgens vanaf eind april om te slaan naar een frisse grijze bedoening die dan tot minstens in juni aanhoudt.
In de zon gaan staan, dan is het volgens @Geschiedkundige geen 12, maar 25 gradenquote:Op woensdag 12 juni 2024 11:57 schreef TLC het volgende:
Ik sta bijna te klappertanden van de kou, en tis midden juni![]()
Beweer jij dan dat de temperatuur in de zon 12 graden is? Zeker weten dat het er ca 25 voelt nu.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In de zon gaan staan, dan is het volgens @:geschiedkundige geen 12, maar 25 graden
Hier gelukkig weer bakken regen dus heb dat dilemma niet.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beweer jij dan dat de temperatuur in de zon 12 graden is? Zeker weten dat het er ca 25 voelt nu.
Juni was bloedheet. Vorig weekend was vorig jaar tropisch, die zaterdag gezwommen en zondag binnen gebleven met alles dicht omdat het veel te heet was.quote:Op woensdag 12 juni 2024 11:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vorig jaar niet. Voorjaar juist te koud/koel, juni grotendeels warm en vaak gebarbecued.
Het was inderdaad heet. Een groot contrast met nu.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Juni was bloedheet. Vorig weekend was vorig jaar tropisch, die zaterdag gezwommen en zondag binnen gebleven met alles dicht omdat het veel te heet was.
Aan de andere kant waren juli en augustus zeer matig en september ronduit heet dus in die zin moeten mensen ook niet zo dramatisch doen.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:18 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het was inderdaad heet. Een groot contrast met nu.
Stond net in de zon en tevens redelijk wat wind, maar dat voelt echt niet als 25 graden ofzo. 25 graden is lekker warm. Nu bij lange na niet. Waar in Nederland ligt de gevoelstemperatuur op 25?quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beweer jij dan dat de temperatuur in de zon 12 graden is? Zeker weten dat het er ca 25 voelt nu.
Die liggen over een week of 6 weer in de schappenquote:Op woensdag 12 juni 2024 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Ik krijg nu al zin in pepernoten, gevulde speculaas en dergelijke.
Dikkerd gespot.quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Amper wind, volop zon weer. Flinke warmte-afgifte van onze gele rakkerquote:Op woensdag 12 juni 2024 12:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Stond net in de zon en tevens redelijk wat wind, maar dat voelt echt niet als 25 graden ofzo. 25 graden is lekker warm. Nu bij lange na niet
Een goudgelequote:Op woensdag 12 juni 2024 12:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Amper wind, volop zon weer. Flinke warmte-afgifte van onze gele rakker
Moestuin heeft warmte nodigquote:Op woensdag 12 juni 2024 12:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wel wat matigere groei buiten bij de moestuin. Tomaten en komkommers die buiten staan willen niet zo vlotjes als normaal. In de kas kunnen we al lekker oogsten.
Over een klein maandje de eerste aardappels uit de grond halen. Benieuwd of het wat is qua opbrengst met het natte voorjaar.
Het onkruid groeit wel héél goed.
Door de droge juni is het aantal actieve slakken wel al aanzienlijk verminderd.
Ligt aan de plantenquote:
quote:Op woensdag 12 juni 2024 12:15 schreef xpompompomx het volgende:
Meenemen naar de sportschool, als ze hun energie niet kwijt kunnenquote:Op woensdag 12 juni 2024 13:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ligt aan de planten
Maar ik heb nu geen wintergroente staan nee
Maar wat er nu staat kan door de lange dagen en vrij veel licht/zon icm relatief koud weer hun energie onvoldoende kwijt.
Wel dikke stengels die tomatenplanten door de kou (tragere opwaartse groei), knakken ze niet zo makkelijk om
Andijvie, sla etc groeit als een malle hier overigens.
Wat een verschrikkelijke gedachtequote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
Zal je straks zien dat we een omegablokkade krijgen rond de maandwisseling en daar mee meteen een hittegolf die tot half augustus duurt.
Nu willen, straks klagen.
Asjeblieft niet zeg 😱quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
Zal je straks zien dat we een omegablokkade krijgen rond de maandwisseling en daar mee meteen een hittegolf die tot half augustus duurt.
Kans is vrij reëel ja het kan vooral nooit (meer) normaal zomeren in dit land.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
Ik klaag nooit over hitte. NEVER.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
*bestelt Glenturret, kilt en Schotse colliequote:Op woensdag 12 juni 2024 14:15 schreef michiel_merk het volgende:
Schotse zomer dit,![]()
al was zelfs daar het weer een tikkeltje beter toen ik daar jaren geleden geregeld was.
Letterlijk een afvoerputjequote:
Ik ben er meer dan klaar voor!quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
Heel NW Europa heeft natuurlijk een gigantische klote zomer zo en de vooruitzichten op echt droger/stabieler weer lijken iedere keer op te schuiven.quote:
Klopt, het is zeker niet alleen Nederland. Terwijl ze in het (Zuid)oosten weg gaan smelten. Niet best.quote:Op woensdag 12 juni 2024 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heel NW Europa heeft natuurlijk een gigantische klote zomer zo..
Met speculeren schiet men momenteel niets op.quote:Op woensdag 12 juni 2024 13:11 schreef DemonRage het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |