quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het ook niet over de timing.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:46 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zie posts hierboven. Zelfs dan is dit niet de juiste timing.
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef KingRoland het volgende:
Gewoon niet goed te praten hoe je er ook naar kijkt
Jaquote:Op maandag 3 juni 2024 16:02 schreef Cee het volgende:
[..]
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.
De koppen van de artikelen somsquote:Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik vergeet soms dat het AD en De Telegraaf qua shownieuws vergelijkbaar zijn met het sensatiezoekgehalte die je vroeger alleen in de roddelbladen zoals Story en Priv tegen kwam, de boel is wat dat betreft echt een flink stuk naar de mainstream media opgeschoven
En het heeft (op dit moment) totaal geen meerwaarde om zoiets te delen.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.
Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.
Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
Ik heb het beluisterd, hij bedoelt het volgens mij inderdaad niet slecht (tenminste, dat benadrukt hij steeds) maar hij pleegt wel behoorlijke karaktermoord. Hij moet toch weten dat zoiets wordt opgepikt. Voor een mogelijke advocaat straks van de EBU is dit ook topmateriaal. Kortom, van je vrienden moet je het hebben.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.
Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.
Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
Dat hoef je ook niet te geloven want helemaal niemand zegt volgens mij dat er *niets* gebeurd is toch?quote:Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk.
Dit is dus precies het gevolg van dit soort domme uitspraken van zo'n Veras Fawaz. Een "zie je wel"-reactie.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Russische regisseuse?? Nou dat was ook lekker handig geweest.
Ik merk dat ik eigenlijk pissig begin te wordenn dat Joost toch wel een geweldig songfestival jaar zo heeft verkloot. Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk. Al pleit het voor hem als het verhaal dat hij gelijk excuses heeft gemaakt klopt. En weet ik niet in hoeverre hij er echt iets aan kan doen gezien zijn leeftijd en trauma's. Nou ja ik baal gewoon nog steeds en vind het een vreselijke anti climax die moeilijk te verdragen is.
Als hij maar op tijd terug is voor Pinkpopquote:Op maandag 3 juni 2024 18:43 schreef d_elise het volgende:
De quotes van Veras staan ook al op veel serieuze media en sites, zucht. Gewoon echt niet handig van hem. Misschien plakt Joost er nog een paar weken Canada aan vast nu hij dit weer allemaal over zich heen krijgt.
Als die zitting wel gewoon begin juni zou zijn, nu dus, dan was de timing van die podcast ng beroerder geweest trouwens.. 😬
Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?quote:Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.
Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.
Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:
[ x ]
En toch vind ik hem nog steeds leuk, het kan ook naast elkaar bestaan.
Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.
Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.
Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:
[ x ]
En toch vind ik hem nog steeds leuk, het kan ook naast elkaar bestaan.
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjesquote:Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).quote:Op maandag 3 juni 2024 18:56 schreef Greys het volgende:
Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.quote:Niemand hoeft een makkelijk mens te zijn. Jij niet, ik niet, wij niet, Joost niet.
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.quote:Ik zie hem in die oude video niks fout doen trouwens.
quote:Op maandag 3 juni 2024 19:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjes
Waarom niet. Wanneer hij Joost omschrijft zoals hij is, vorige week, nu of over een twee weken, doet hij de waarheid toch geen geweld aan?quote:Op maandag 3 juni 2024 19:09 schreef blackswangreen het volgende:
Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.
Of voor jou. Zo kan je het ook zien. Maar wat jij wilt hoor!quote:Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.
Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.quote:Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?
Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd. Maar nogmaals, als vrienden flikker je elkaar niet openbaar voor de bus in mijn boekje. In jouw boekje misschien geen probleem, dat is aan jou.quote:Je vindt hem heel lief,
Vandaar dat z'n hele Malmteam inclusief AvroTros, Cornald etcquote:maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team
dit ja, maar ondertussen wel roepen dat ie alleen van het positieve isquote:[..]
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
(Ik vind ook dat Isral daar niks te zoeken had, maar dat terzijde)
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vetquote:Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:
[..]
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het z goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer.
Misschien is de timing goed.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:31 schreef Greys het volgende:
Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.quote:Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd.
Dat was tof van ze dat ze achter hem bleven staan.quote:Vandaar dat z'n hele Malmteam inclusief AvroTros, Cornald etc
zo achter hem bleef en blijft staan.
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:44 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het z goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.
Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen, dat zou mij in elk geval niks verbazen. Dat maakt nog niet dat hij deze backstabbing-actie van zijn "vriend" heeft verdiend op dit moment.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
[..]
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).
Men zegt dat aangaande dit issue dat die man Joost een mes in de rug steekt, het verleden van Joost wordt erbij gehaald, hij wordt met hand en tand verdedigd, terwijl iemand die wellicht gewoon de waarheid vertelt, zijnde dat Joost niet ten alle tijden een makkelijke kerel is voor Judas wordt uitgemaakt.
Het EBU stond unaniem achter hun besluit, dus dit heeft daar geen enkele invloed op.
[..]
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.
Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?
Je vindt hem heel lief, maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team en de kijkers die hier zo naar uitgekeken hadden daar in Malm (geen idee), zou je dat kunnen aanvaarden? De man heeft stemmingen en is daar open over.
[..]
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
(Ik vind ook dat Isral daar niks te zoeken had, maar dat terzijde)
Ik denk ook wel dat Twan een van de commissieleden is geweest die voor Joost heeft gekozen. Want het was geen unaniem besluit toch? Of er bestond iets van twijfel binnen de commissie, ik kan me namelijk herinneren dat Cornald niet meteen stond te springen (hoewel hij uiteindelijk ook helemaal is bijgedraaid natuurlijk). Maar Twan leek vanaf het begin al zeker van z'n zaak idd!quote:Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord.maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt.
Het is ook zo vreemd waar het aanslaat. Hij maakt iets wat echt bedoeld is voor West-Europa, en dan vooral Duitsland, maar eigenlijk valt de respons daar nog wel mee (of tegen). In plaats daarvan krijgt hij er heel veel fans bij in Amerika en Rusland. Wie het begrijpt mag het zeggen.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord.maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt.
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde.En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha.
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen wasquote:Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde.En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha.
Je bent nu echt aan het zuigen naar me en dat vind ik jammer na de afgelopen maanden maar je vindt het kennelijk nodig.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:45 schreef Za het volgende:
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.
En niet eens te zien was tijdens de finale avond (welke door het gros van ESF publiek als enige wordt bekeken),quote:Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:
[..]
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.
Zijn daar beelden van?quote:Op maandag 3 juni 2024 19:58 schreef d_elise het volgende:
[..]
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen was
Ik was blij met de toevoeging van muzikanten. De twijfel zat meer in welke muzikantenquote:Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Wel van de show natuurlijk en het moment waarop hij z'n ESF campagne deed, maar we hoorden later dat de commissie was wezen kijken.quote:
Het is een volwassen kerel.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:49 schreef blackswangreen het volgende:
Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen
Joost is een jongen, en een twintig jarige een vrouw. OK.quote:Dat je een 20-jarige vrouw
Volgens mij zei ik hier ooit, liever dat ze Joost kiezen en dat we met een risico laatste worden dan weer een gevoelig, veilig, middle-of-the-road nummer. Wist alleen niet dat dat risico uit zou draaien op zo’n chaos.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur.
Dat einde maakt het masochistisch genoeg wel nog meer van eeuwigheidswaarde, hier heeft iedereen het over 40 jaar nog overquote:Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur.
Dit ging over de Israelische zangeres (20 jaar), dat zij niet per definitie zo naef en onschuldig hoeft te zijn enkel omdat ze een jonge vrouw is.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:07 schreef Za het volgende:
[..]
Joost is een jongen, en een twintig jarige een vrouw. OK.
Hahaha ja laat ik het dan zo zeggen, 'we' (niet per se jij maar volgens mij wij allemaalquote:Op maandag 3 juni 2024 20:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik was blij met de toevoeging van muzikanten. De twijfel zat meer in welke muzikanten
Liever Jaap Reesema dan Jan Smit, dat zonder meer.
Ik heb alleen deze zin gelezen.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:01 schreef Greys het volgende:
Je bent nu echt aan het zuigen naar me en dat vind ik jammer
Hoe wrang ook, ik vond dit filmpje wel heel grappig.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat einde maakt het masochistisch genoeg wel nog meer van eeuwigheidswaarde, hier heeft iedereen het over 40 jaar nog over
Die tactiek werd ook al succesvol ingezet bij de 'young female' cameravrouw.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit ging over de Israelische zangeres (20 jaar), dat zij niet per definitie zo naef en onschuldig hoeft te zijn enkel omdat ze een jonge vrouw is.
quote:Op maandag 3 juni 2024 20:13 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoe wrang ook, ik vond dit filmpje wel heel grappig.
Dat was ook zo’n fantastisch moment, dat de EBU zo’n 24 uur iedereen liet denken dat Joost haar geslagen had.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Die tactiek werd ook al succesvol ingezet bij de 'young female' cameravrouw.
Als je gewoon de hele post leest ipv alleen die ene zin heb je je antwoord. Ds ben je nu weer aan het zuigen, bedankt voor het voorbeeld.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb alleen deze zin gelezen.
Ik ben aan het zuigen? Omdat ik benoem dat je het woord 'lief' echt vaak hebt gebruikt in deze reeks in relatie tot Joost? Dat heb je gedaan Greys, en daar is niets mis mee. Wat is het probleem?
Ja ik ga het nu maar opgeven idd. Tot nu toe ging het best aardig de afgelopen weken, kreeg nog vriendelijke dm's zelfs, maar kennelijk is er iets omgeslagen daar. Ah well..quote:Op maandag 3 juni 2024 20:15 schreef Em31 het volgende:
Sommige users kun je ook gewoon negeren. Helemaal als je weet hoe ze zich altijd op FOK gedragen. Het heeft geen zin.
En ik vind het leuk dat je zo fanatiek mee bent gaan postenquote:Op maandag 3 juni 2024 20:19 schreef d_elise het volgende:
Naast het fantastische Joost-jaar vond ik dit songfestivaljaar ook persoonlijk heel erg leuk. Al jaren af en toe meegelezen hier maar door m'n enthousiasme over Joost en Europapa toch maar actief gaan meedoen op het forum en het was/is zo leuk om met jullie te kletsenEn ook juist met de DQ was het fijn om hier in de bubbel te kunnen ventileren. Meen het oprecht dat hier - afgezien van de paar dagjesmensen of vervelende discussies - een hele fijne sfeer hangt❤️
Ik vond dat destijds meer een seksuele bijklank hebben.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Die tactiek werd ook al succesvol ingezet bij de 'young female' cameravrouw.
Ja het was hier ook echt leuker dan ooit.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:19 schreef d_elise het volgende:
Naast het fantastische Joost-jaar vond ik dit songfestivaljaar ook persoonlijk heel erg leuk. Al jaren af en toe meegelezen hier maar door m'n enthousiasme over Joost en Europapa toch maar actief gaan meedoen op het forum en het was/is zo leuk om met jullie te kletsenEn ook juist met de DQ was het fijn om hier in de bubbel te kunnen ventileren. Meen het oprecht dat hier - afgezien van de paar dagjesmensen of vervelende discussies - een hele fijne sfeer hangt❤️
Soms hou ik echt zo enorm van je.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja het was hier ook echt leuker dan ooit.![]()
Alleen daarom al eeuwige dank aan Joost en AvroTros en de commissie en Appie en Stuntje en Gover en Tantu en k Veras.
quote:Op maandag 3 juni 2024 20:23 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik vond dat destijds meer een seksuele bijklank hebben.
Dit allebei was inderdaad vooral het smerige aan de manier van handelen van de EBU.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat was ook zo’n fantastisch moment, dat de EBU zo’n 24 uur iedereen liet denken dat Joost haar geslagen had.
Hahaha ja die clip was en is gewoon rete-awesome. Dat ie nu even z'n bek een douw gaf op een onhandig moment doet daar niks aan af.quote:
Ja zeker. Maar toch vind ik het wel weer een beetje jammer. Als de rust er net een beetje is. But this shall too pass.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja die clip was en is gewoon rete-awesome. Dat ie nu even z'n bek een douw gaf op een onhandig moment doet daar niks aan af.
Ik vond de eerste zin nogal een aantijging, en weet niet wat er nog meer mijn kant op gegooid wordt, dus houd ik het bij de beschuldiging die je nu weer doet.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:23 schreef Greys het volgende:
Als je gewoon de hele post leest ipv alleen die ene zin heb je je antwoord. Ds ben je nu weer aan het zuigen, bedankt voor het voorbeeld.
quote:Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef michiel_merk het volgende:
Als Veras dit allemaal al tegen Joost heeft gezegd, wat is dan het nut om dit met de pers te delen? Goede 'vriend'ben je dan
Betekenisvol, troostrijk en een goed uithangbord voor het Nederland van nu.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.
Dat is ook jammer.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja zeker. Maar toch vind ik het wel weer een beetje jammer. Als de rust er net een beetje is. But this shall too pass.
Het zou het forum een stuk aantrekkelijker maken.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:15 schreef Em31 het volgende:
Sommige users kun je ook gewoon negeren. Helemaal als je weet hoe ze zich altijd op FOK gedragen. Het heeft geen zin.
Deze komt niet uit VBL volgens mij dus laten we onze vrienden daar dat niet aandoen. Ze hebben ons immers dequote:Op maandag 3 juni 2024 20:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou het forum een stuk aantrekkelijker maken.
Of anders moeten we eens collectief gaan klaasweetallessen in VBL
Heel smerig ja. En in dat statement indirect zeggen dat de AVROTROS liegt, maar tot op de dag van vandaag niet zeggen waarom dan.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:28 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
Dit allebei was inderdaad vooral het smerige aan de manier van handelen van de EBU.
Was wel lekker rustig voor ons geweest!quote:Op maandag 3 juni 2024 20:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Betekenisvol, troostrijk en een goed uithangbord voor het Nederland van nu.![]()
En anoniem 17e op een ESF.
Jup. Hele gore manipulatieve taktieken. Die gelukkig voornamelijk tegen ze hebben gewerkt als het om de publieke opinie ging.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Heel smerig ja. En in dat statement indirect zeggen dat de AVROTROS liegt, maar tot op de dag van vandaag niet zeggen waarom dan.
Dat doen wij hier niet, alleen dreigende bewegingen.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
Jullie gaan me nu vast allemaal slaan, maar zo vlak voor het uitkomen van Luchtballon is dit nieuws helemaal niet verkeerd voor Joost. Top timing. De publieke opinie is nog steeds pro-Joost (regisseur wordt weggezet als matennaaier) & Joost komt weer in de picture.
Als het echt zo’n goede vriend van Joost is zou het ook een opzetje kunnen zijn
#allesismarketing
Interessante theorie en zeker niet mepbaar (quote:Op maandag 3 juni 2024 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
Jullie gaan me nu vast allemaal slaan, maar zo vlak voor het uitkomen van Luchtballon is dit nieuws helemaal niet verkeerd voor Joost. Top timing. De publieke opinie is nog steeds pro-Joost (regisseur wordt weggezet als matennaaier) & Joost komt weer in de picture.
#allesismarketing
quote:Op maandag 3 juni 2024 21:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat doen wij hier niet, alleen dreigende bewegingen.
Ik moest hardop gniffelenquote:Op maandag 3 juni 2024 21:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat doen wij hier niet, alleen dreigende bewegingen.
Je hebt het wederom over mij?quote:Op maandag 3 juni 2024 20:47 schreef Greys het volgende:
Deze komt niet uit VBL volgens mij dus laten we onze vrienden daar dat niet aandoen. Ze hebben ons immers desmiley gegeven en waren ook nogal pro Joost!
Niet ondenkbaar het zijn niet voor niets vrienden.quote:Op maandag 3 juni 2024 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
#allesismarketing
Je weet alleen nu al bijna zeker dat als AVROTROS meedoet volgend jaar dat we echt weer voor de ultraveilige weg zullen gaan, en in ieder geval geen uitgesproken karakter zullen sturen. Voor zover er uberhaupt nog iemand van naam wil gaan...quote:Op maandag 3 juni 2024 20:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Betekenisvol, troostrijk en een goed uithangbord voor het Nederland van nu.![]()
En anoniem 17e op een ESF.
Dat kunnen we ook maar beter doen om alles.quote:
Zo veel was er niet echt over Joost bekend toch toen ze hem kozen? Ik vond hem geen echt uitgesproken karakter toen. Nog steeds niet, eigenlijk.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je weet alleen nu al bijna zeker dat als AVROTROS meedoet volgend jaar dat we echt weer voor de ultraveilige weg zullen gaan, en in ieder geval geen uitgesproken karakter zullen sturen. Voor zover er uberhaupt nog iemand van naam wil gaan...
Da's ook weer zo jaquote:Op maandag 3 juni 2024 22:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo veel was er niet echt over Joost bekend toch toen ze hem kozen? Ik vond hem geen echt uitgesproken karakter toen. Nog steeds niet, eigenlijk.
Stel ze hadden Numidia gekozen. Die lijkt me nou niet echt op haar bekkie gevallen (ik bedoel dit juist positief) dus geen enkele reden om aan te nemen dat die poeslief was gebleven en geen camera had weggewapperd als ze haar waren blijven filmen bv.
Uiteraard!quote:Op maandag 3 juni 2024 22:09 schreef Greys het volgende:
Dat kunnen we ook maar beter doen om alles.
Hopelijk doet Joost dat ook nog steeds met z'n maten.
Benieuwd naar je redenering hierachter. Waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd, maar Joost is toch geen grijze muis?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Zo veel was er niet echt over Joost bekend toch toen ze hem kozen? Ik vond hem geen echt uitgesproken karakter toen. Nog steeds niet, eigenlijk.
Stel ze hadden Numidia gekozen. Die lijkt me nou niet echt op haar bekkie gevallen (ik bedoel dit juist positief) dus geen enkele reden om aan te nemen dat die poeslief was gebleven en geen camera had weggewapperd als ze haar waren blijven filmen bv.
Haha nee! Ik reageerde op dat 'AvroTros dan een volgende keer vast geen uitgesproken karakter meer zou kiezen'. Maar ik vond en vind het in de zin geen jongen waarvan je vooraf had kunnen zeggen 'dit zou nog weleens mis kunnen gaan, met z'n uitgesproken karakter/meningen' toch? Ik vind het qua creatief en charisma enzo alles behalve een grijze muis, maar hij stond niet echt bekend als opgewonden standje ofzo toch, of als zeer uitgesproken qua mening?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:22 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Benieuwd naar je redenering hierachter. Waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd, maar Joost is toch geen grijze muis?
Had misschien zomaar ook met Duncan kunnen gebeuren ofzo als dat net even niet lekker viel, filmen na afspraak om het niet te doen.quote:
Oh zo bedoel je. Nee, Joost is niet iemand waarbij je meteen het gevoel had kunnen krijgen "o jee, dat wordt heibel in Malm".quote:Op maandag 3 juni 2024 22:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Haha nee! Ik reageerde op dat 'AvroTros dan een volgende keer vast geen uitgesproken karakter meer zou kiezen'. Maar ik vond en vind het in de zin geen jongen waarvan je vooraf had kunnen zeggen 'dit zou nog weleens mis kunnen gaan, met z'n uitgesproken karakter/meningen' toch? Ik vind het qua creatief en charisma enzo alles behalve een grijze muis, maar hij stond niet echt bekend als opgewonden standje ofzo toch, of als zeer uitgesproken qua mening?
Er is iets structureels mis achter de schermen, in ieder geval sinds 2022, maar ik denk dat de spanningen van dit jaar echt een grote rol hebben gespeeld bij iedereen daar. En zeker bij Joost, omdat hij door de Isralische delegatie als een van de mikpunten werd gezien. Praat natuurlijk niet goed whatever dat incident was, maar dat hij al op z'n tenen liep van frustratie en spanning door wat er allemaal omheen gebeurde lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Had misschien zomaar ook met Duncan kunnen gebeuren ofzo als dat net even niet lekker viel, filmen na afspraak om het niet te doen.
De EBU moet gewoon zorgen dat de deelnemers zich achter de schermen veilig voelen en dat ze serieus worden genomen als ze een klacht indienen. De EBU moet hun deelnemers net zo hard beschermen als hun eigen medewerkers.
Nou ja ik bedoel dus dat ik totaal niet geloof dat de ebu hem om iets lichtzinnigs heeft gediskwalificeerd.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet te geloven want helemaal niemand zegt volgens mij dat er *niets* gebeurd is toch?
En wat het ook was, het blijft eeuwig zonde inderdaad. Maar hij heeft het volgens mij niet verkloot. De EBU verklootte het.
En als Mia of Dion iemands camera had weggewapperd hadden we er niet echt om gejankt.
Maar m'n gevoel blijft honderd procent dat de EBU zwaar overdreven heeft met het diskwalificeren, zeker als je ziet waar een andere delegatie mee weg kwam. Als iemand het heeft verkloot dit jaar is het de EBU.
Volgens mij komt er wel een documentaire, maar niet gemaakt door Veras.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:40 schreef Eurochacha het volgende:
Ze waren in ieder geval wel bezig met het filmen (docu? Andere video), zie Stuntjes video van 1 mei op instagram. Linkje embedden werkt weer niet sorry, dan maar zo:
https://www.instagram.com/reel/C6bA8I9I2S0/?igsh=NHVvbHJneTlqdzVl
Op het einde zie je Joost filmen.
Ja, wat vind je lichtzinnig... ik vind een camera wegduwen niet bepaald iets waar je iemand voor moet diskwalificeren. En dat lijkt toch te zijn wat er is gebeurd. Zelfs al komen alle "vrienden" van Joost naar buiten met gelijkaardige verhalen als deze Veras over dat Joost zo moeilijk is, dan nog heeft hij niet een cameravrouw in elkaar gerost ofzo.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:49 schreef Cosima het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoel dus dat ik totaal niet geloof dat de ebu hem om iets lichtzinnigs heeft gediskwalificeerd.
Dat kan, maar in dat geval zijn daar vast concrete bewijzen voor of beelden van. En dan is het best een beetje twijfelachtig om iemand te diskwalificeren maar met nul bewijs daarvoor naar buiten te komen toch? Dat iedereen maar een beetje moet gissen of het wel of niet terecht was?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:49 schreef Cosima het volgende:
[..]
Nou ja ik bedoel dus dat ik totaal niet geloof dat de ebu hem om iets lichtzinnigs heeft gediskwalificeerd.
Je zou romans (fictie) moeten gaan schrijven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:14 schreef Za het volgende:
Ik heb net de podcast met Veras Fawaz beluisterd, en het is een heel duidelijk verhaal, tussen de tegels door nog duidelijker.
Veras had al verwacht dat ruim voor het incident, mogelijk zelfs voor Malm de boel fout zou lopen Joost kennende.
En ook hoe ontzettend cool het voor Joost is eruit gekickt te worden.
Het ESF is immers niet echt de plek van deze ruige podium schreeuwer, opzweper en hakker met als doelgroep een jonge audience. Hij wilde graag zijn carrire uitbreiden verder in Europa, en zo geschiedde.
Zijn diskwalificatie was gewoon verwacht door deze vriend die hem al kent sinds hun puberjaren, en hij geeft ook aan dat alle mensen rondom Joost wat hij zegt zullen beamen.
Bij het pers rondje provoceerde Joost bewust, en misschien deed hij dat vaker daar, om toch vooral niet de titel Eurovision winner op zijn conto te hebben staan of erger nog verliezer.
Hij had al alle succes van de wereld mede dankzij de video van Veras lang voor Malm, mission completed, al ver voor het ESF.
Wanneer je dan een beetje gaat dreinen en dwarsliggen, met een vlag over je hoofd zitten, een camera wegslaan of whatever rebels gedrag, lig je er uit, en ben je in 1 klap groter nieuws dan het ESF zelf, tot in de VS, de Arabische en Aziatische wereld aan toe.
Joost is marketing zei Veras, dat zegt Joost ook zelf, de diskwalificatie voor het oubollige ESF (zijn woorden) is supergoede marketing voor Joost, gecancelled worden is een betere uitkomst als winnen voor een artiest als Joost.
Er is geen hond die mij kan wijsmaken dat deze man die wel 3 keer heeft gezegd zoveel liefde te voelen voor Joost, en zijn video die echt een mega rol heeft gespeeld in de doorbraak van Joost elkaar niet meer gesproken hebben.
Natuurlijk hebben ze dat wel. Joost gunt ook deze gast zijn erkenning, niks geen backstabber of Judas.
Hij wist precies wat Veras zou gaan zeggen, en het komt zijn imago ten goede, want de lachende clown met het TikTok dansje van het ESF is hij gewoon beslist niet maar vond hij gewoon leuk om te doen, als een soort persiflage op het ESF, een project met veel lol met zn vrienden, wat jeugdsentiment, en goed voor zn carriere. Het doel was een groter bereik voor zijn echte kunsten, en dat is waanzinnig goed gelukt.
De uitspraken van Veras zijn imo normaal, hij beschrijft Joost als (moeilijk) mens met een gigantische drive en een groot talent, die eigenlijk niet past in het ESF, en van wie iedereen die hem kent al van tevoren wist dat hij eruit gekickt zou worden n dat dat het beste zou zijn wat hem kon overkomen, n dat hij zeker weet dat Joost zelf ook tevreden is met hoe het is gelopen.
Er was ookal een docu gepland, maar het grote succes op voorhand maakte die overbodig en zou alleen maar afdoen aan alle publiciteit rondom de reeds verwachtte diskwalificerings hype, dus schuiven ze dat gewoon naar een later punt.
Alles perfect geregeld. Chapeau. Succes aan beide!
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je zou romans (fictie) moeten gaan schrijven.
Fictie is rommel?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landen
Goh, en dat je je dan nog tijd hebt om hier ook nog te schrijven en wij hier daar allemaal van mogen meegenieten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 00:34 schreef Za het volgende:
[..]
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landen
Is er iemand hier die 24/7 werkt?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 01:27 schreef Aadrianus het volgende:
Goh, en dat je je dan nog tijd hebt om hier ook nog te schrijven en wij hier daar allemaal van mogen meegenieten.
Wist je dat er eigenlijk een plan lag, om het gehele Malm gebeuren te filmen, alle emoties, door degene die een docu over Joost ging maken, met welbevinden/op verzoek van Joost?quote:Op maandag 3 juni 2024 22:30 schreef Greys het volgende:
filmen na afspraak om het niet te doen.
De EBU moet gewoon zorgen dat de deelnemers zich achter de schermen veilig voelen
In alle eerlijkheid Claudia, ik denk dat Joost er een fantastische opstap in zag naar een grotere internationale carrire, wat het ook gewoon is wanneer je het goed aanpakt, en wilt als artiest/kunstenaar. De podia zijn zijn therapie, hoe groter hoe mooier, duizenden mensen die hem dragen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb het me ook wel eens afgevraagd, @:za, of Joost het ESF nu cht zo bijzonder vindt of dat hij het als vehikel gebruikt. Waarschijnlijk is die twijfel ingegeven door mijn eigen cynisme. Maar ik heb nooit een teken gezien dat deze droom niet echt was. En tegenover de nukkige momenten van Joost stonden de vele manieren waarop hij leuk meedeed met de gekte. Ik vind het moeilijk te geloven dat hij er louter een marketinginstrument in zag.
Hij is ook iemand met een eclectische muziekstijl, die genspireerd is door Doe Maar, een traantje laat bij Boudewijn de Groot en op het podium staat te hakken. Ik vind het niet zo moeilijk om te geloven dat het ESF voor hem iets betekent.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:31 schreef Za het volgende:
Ik heb aanschouwd hoe hij normaliter optreedt, blerend, kop schuddend, stampend, opzwepend op openlucht podia in een kloffie, en dan moet ik geloven dat het ESF zijn grote droom is.
Dat geloof ik dan wel weer. Maar het een sluit het ander niet uit.quote:Maar zijn droom is imo niet om slick gecoiffeerd in een net pak een lullig ingestudeerd TikTok dansje staan te doen op het ESF.
Zo zie ik dat inderdaad ook wel, Europapa als podiumpersoonlijkheid zoals Ziggy Stardust dat voor Bowie was. (Al mag ik die vergelijking van mijn vriend vast niet maken.quote:Hij is geen bedrieger, maar een beetje een persiflage was het wel natuurlijk.
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:31 schreef Za het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid Claudia, ik denk dat Joost er een fantastische opstap in zag naar een grotere internationale carrire, wat het ook gewoon is wanneer je het goed aanpakt, en wilt als artiest/kunstenaar. De podia zijn zijn therapie, hoe groter hoe mooier, duizenden mensen die hem dragen.
Internationale hit is de laatste tijd wel vaker gelukt, vaak meer door TikTok dan esf. Duncan, Rosa Linn. Maar internationaal doorgebroken is alleen Maneskin recent voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.
Ik heb dat ook gedacht in het begin.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:39 schreef Claudia_x het volgende:
Hij is ook iemand met een eclectische muziekstijl, die genspireerd is door Doe Maar, een traantje laat bij Boudewijn de Groot en op het podium staat te hakken. Ik vind het niet zo moeilijk om te geloven dat het ESF voor hem iets betekent.
Ik ook, een ontworpen karakter/persiflage waar hij tijdelijk ingekrompen is, en wat qua marketing ook nog eens leuk cartoon figuur is, en zelfs in films zou kunnen opduiken. Ik gok dat er op dit moment ergens in Azi al mensen rondlopen met zijn kapsel/look.quote:Zo zie ik dat inderdaad ook wel, Europapa als podiumpersoonlijkheid zoals Ziggy Stardust dat voor Bowie was. (Al mag ik die vergelijking van mijn vriend vast niet maken.)
Een hoop aannames. Nog steeds kan het zijn jeugddroom geweest zijn en kan hij het toch snel oppakken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:58 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb dat ook gedacht in het begin.
Maar een (onterechte) uitsluiting had hij in het geval van een jeugd droom imo echt niet kunnen handelen als iemand met al zoveel trauma.
Dan wil je gewoon gerechtigheid voor het onrecht wat je is aangedaan, en laat je je een poosje niet zien, en dien je een fikse claim in voor het afnemen van je droom, besmeuren van je goede naam en carrire in de media.
Nee dat is het nooit natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 08:44 schreef miss_sly het volgende:
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.
Ik zet het niet als zodanig weg. Het was een kunstproject en er is enorm hard en lang aan gewerkt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:08 schreef d_elise het volgende:
Hij heeft heel veel oprechte emoties laten zien voor en in Malm en die waren echt niet gespeeld. Ik vind het eigenlijk best kwalijk om iemands trauma, droom, belofte aan zijn ouders weg te zetten als n grote marketingstunt.
Ik vind het best plausibel; n van de mogelijke theorien.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:09 schreef Za het volgende:
[..]
Nee dat is het nooit natuurlijk.
Maar dit "project" is tot in detail uitgedacht met een heel creatief team.
Hij heeft zelf gezegd, er is niemand die zoveel PR voor zichzelf heeft gedaan als ik, alles zo heeft uitgedacht. Hij heeft alles meegewogen, gekke interviews waardoor mensen gentrigeerd raakten, zijn bizarre look met die scheve pony, de fantastisch absurde video met die beat eroverheen.
Hij had geen garanties, maar ze hebben dit benaderd als een kunst project/concept en zeer goed uitgevoerd, en dat wisten ze.
Dan de diskwalificatie als kers op de taart, een leeg podium met een juichende menigte, dan heb je iets heel erg goed gedaan.
Behalve Europapa, dat blijft toch gewoon een geweldig nummer :-Dquote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:24 schreef zatoichi het volgende:
Dat ontregelen waardeer ik zeer, zijn muziek verder... mwah.
Welke marketingsaus? De verhalen hierboven dat dit allemaal geregisseerd is door Joost zijn natuurlijk complete onzin, iedereen die langer dan een paar seconden daarover nadenkt zal dat beamen. Hij zit echt niet daar in Canada in z'n handjes te wrijven, "ja ik heb ze allemaal beet, dit was de hele tijd al het plan, inclusief die vriend die me nog even onder de bus gooit". Als je daarin gelooft ben je (naar mijn bescheiden mening) niet helemaal goed bij je hoofd.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Ondanks dat ik geloof in de dikke marketingsaus, vind ik de Joost die we de afgelopen weken op social media zagen er niet al te fris en fruitig uitzien.
Of dat is ook marketing (even tegenwicht na het gladde Eurovisie typetje) of het gaat echt niet helemaal lekker met hem. En dat kan sowieso natuurlijk; zo’n esc met alles eromheen inclusief rel gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Zelfs niet als het een opzetje zou zijn.
Dank je wel voor de laatste fijne woorden 💙quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:25 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Welke marketingsaus? De verhalen hierboven dat dit allemaal geregisseerd is door Joost zijn natuurlijk complete onzin, iedereen die langer dan een paar seconden daarover nadenkt zal dat beamen. Hij zit echt niet daar in Canada in z'n handjes te wrijven, "ja ik heb ze allemaal beet, dit was de hele tijd al het plan, inclusief die vriend die me nog even onder de bus gooit". Als je daarin gelooft ben je (naar mijn bescheiden mening) niet helemaal goed bij je hoofd.
Het is toch niet het plan om jezelf te laten diskwalificeren van Eurovisie, en alles wat erna gebeurt inclusief die podcast met Veras Fawaz... kom op zeg. Dat het hem puur marketingtechnisch misschien geen windeieren legt klopt, maar eigenlijk doet hij vrijwel niks dus dat kun je ook moeilijk marketing noemen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dank je wel voor de laatste fijne woorden 💙
Ik heb er een iets andere kijk op, wat overigens niet betekent dat ik Joost niet integer en open vind. Hij is altijd eerlijk geweest in wat hij wil: succesvol zijn, naar het ESC vanwege de herinnering aan vroeger, zijn verleden afsluiten.
Dat er ook een marketinggedachte achter zit sluit zijn oprechte emoties en emotionele lading van meedoen aan het ESC ook absoluut niet uit. Joost is echt en puur, maar tegelijkertijd ook een groot gesamt kunstwerk.
Diskwalificatie niet denk ik. Een relletje vindt hij niet zo’n ding vermoed ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is toch niet het plan om jezelf te laten diskwalificeren van Eurovisie, en alles wat erna gebeurt inclusief die podcast met Veras Fawaz... kom op zeg. Dat het hem puur marketingtechnisch misschien geen windeieren legt klopt, maar eigenlijk doet hij vrijwel niks dus dat kun je ook moeilijk marketing noemen.
Sorry, maar ik vind dit echt uit de categorie "9/11 was an inside job". Als je wilt ontregelen zijn er effectievere manieren, het grote publiek heeft immers niet eens meegekregen dat er iets was met Joost. Het is alleen online via Tiktok dat met name de jongeren dat hebben gevolgd, waardoor hij nu toch nog enig succes heeft.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Diskwalificatie niet denk ik. Een relletje vindt hij niet zo’n ding vermoed ik.
Vergeet ook niet dat hij de grote ontregelaar Gover naast zich had.
Als hij de artiest was geweest, hoe zou je hier dan tegenover gestaan hebben?
Dat ze bijna twee weken lang gewoon in de pas liepen en een superleuke persdag hielden met Gover in net pak en Appie en Stuntje zich allemaal juist van hun leukste en meest nette kant lieten zien en zich op de loper gewoon heel leuk hebben gedragen enzo hoorde ook allemaal bij Het Grote Ontregel Complot denk ik! Want jeetje wat is er veel ontregeld!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:08 schreef Em31 het volgende:
Nog even en er kan een topic in BNW geopend worden, mijn god.
Dit. En vergeet niet voorafgaand bij elke repetitie en optreden op het podium even naar boven kijken en een kushandje geven aan de personen voor wie hij dit allemaal deed. Want dat doe je natuurlijk allemaal als je alleen maar daar bent om de boel te ontregelen. En niet om een zwaar en emotioneel hoofdstuk af te sluiten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ze bijna twee weken lang gewoon in de pas liepen en een superleuke persdag hielden met Gover in net pak en Appie en Stuntje zich allemaal juist van hun leukste en meest nette kant lieten zien en zich op de loper gewoon heel leuk hebben gedragen enzo hoorde ook allemaal bij Het Grote Ontregel Complot denk ik! Want jeetje wat is er veel ontregeld!
Bij het ESF liep hij er netjes bij in z'n blauwe pak en geknipte kop, en nu is alles weer zoals voorheen. Lekker wilde haren en simpel shirtje, lekker shabby.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Ondanks dat ik geloof in de dikke marketingsaus, vind ik de Joost die we de afgelopen weken op social media zagen er niet al te fris en fruitig uitzien.
Of dat is ook marketing (even tegenwicht na het gladde Eurovisie typetje) of het gaat echt niet helemaal lekker met hem. En dat kan sowieso natuurlijk; zo’n esc met alles eromheen inclusief rel gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Zelfs niet als het een opzetje zou zijn.
Ik heb het niet over zijn kleding en haar. Dat vind ik juist erg leuk. Hij lijkt zijn “lichtheid” een beetje kwijt te zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij het ESF liep hij er netjes bij in z'n blauwe pak en geknipte kop, en nu is alles weer zoals voorheen. Lekker wilde haren en simpel shirtje, lekker shabby.
Check je dm.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het niet over zijn kleding en haar. Dat vind ik juist erg leuk. Hij lijkt zijn “lichtheid” een beetje kwijt te zijn.
Maar goed, ik was hier weg.
Nee precies. En hij zal ook zker niet op een eventueel strafblad zitten wachten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk inderdaad dat Joost niet vies is van een georchestreerd relletje gezien zijn uitstekende neus voor marketing, maar een diskwalificatie en deze shitstorm eromheen zal hij echt niet gewild hebben...
Dat is ook weer niet helemaal zo he, hij loopt wel gewoon in Walter Van Beirendonck. Kan er voor jou misschien shabby uitzienquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Bij het ESF liep hij er netjes bij in z'n blauwe pak en geknipte kop, en nu is alles weer zoals voorheen. Lekker wilde haren en simpel shirtje, lekker shabby.
Een merk en hoeveel het kost maakt toch weinig uit voor hoe de look is? Shabby vergeleken met het blauwe pak is in dit geval gewoon positief lijkt me. Er zijn ook spijkerbroeken met enorme gaten die van hele dure merken zijn haha.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet helemaal zo he, hij loopt wel gewoon in Walter Van Beirendonck. Kan er voor jou misschien shabby uitzien
Een merk zegt echt helemaal niks over of een look shabby is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 11:27 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet helemaal zo he, hij loopt wel gewoon in Walter Van Beirendonck. Kan er voor jou misschien shabby uitzien
Hatelijkheid? Serieus? Het was hoogstens een plaagstootje.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 03:53 schreef Za het volgende:
[..]
Is er iemand hier die 24/7 werkt?
Vanwaar die hatelijkheid Adrianus, heb ik je ooit beledigd, geschoffeerd, verkeerd bejegend? Ik ken je niet eens.
Ik heb geleerd bij dat soort kwalificaties 'ik vind dat ...' te gebruiken in plaats van 'dat is...'.quote:
Je zou inderdaad kunnen zeggen: ook dat is marketing.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Teun lijkt me echt een hele aardige man. Komt altijd positief overquote:
In elk geval n iemand die met een dreigende armbeweging wegkomt.quote:De rechtbank in Den Haag heeft dinsdag de 44-jarige vrouw vrijgesproken in de zaak over de valpartij van de fietsende ex-minister Sander Dekker in het duingebied bij het Zuid-Hollandse Monster.
(…)
K. ontkende dat ze de voormalige minister voor Rechtsbescherming heeft vastgepakt. Ze zei eerder in de rechtbank Den Haag dat ze alleen een afwerend gebaar had gemaakt, omdat de wielrenners volgens haar te hard fietsten op een pad met weinig ruimte. De verdachte zegt dat ze zichzelf wilde beschermen. Bij dat gebaar zou ze Dekker hebben geraakt.
Het Openbaar Ministerie had een taakstraf van 240 uur en een geheel voorwaardelijke celstraf van zes maanden tegen de vrouw geist. De rechter gaat daar dus niet in mee.
"misdraagt zich" omdat ie verkleed kwam en de pers niet te woord wilde staan?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:07 schreef silverevlis het volgende:
https://www.story.nl/show(...)h-ook-op-buma-awards.
Ze gedragen zich alsof ze recht hebben op een foto of reactie van hem.
’Joost Klein duwde bijna weer een camera weg’quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:19 schreef Dave het volgende:
[..]
"misdraagt zich" omdat ie verkleed kwam en de pers niet te woord wilde staan?![]()
Wat een clickbait weer.
Ik heb het artikel gelezen (waarom?) maar ik lees er helemaal geen misdragingen in. Joost moet kapot, zo gaat het nu eenmaal in Nederland, maar doe dan in elk geval je best om nog iets van zo'n aantijging te maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:07 schreef silverevlis het volgende:
Wat een stemmingmakerij weer van de Telegraaf en op de website van Story:
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-een-camera-weg
https://www.story.nl/show(...)h-ook-op-buma-awards.
Ze gedragen zich alsof ze recht hebben op een foto of reactie van hem.
Afijn, Joost is dus blijkbaar weer thuis.
Zou wel een heel knap plan zijn, als je van te voren bedenkt dat je iets wilt laten gebeuren wat nog nooit eerder gedaan isquote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:21 schreef Dave het volgende:
Ik denk ook niet dat die diskwalificatie een vooropgezet plan was. Dat ze het achteraf wellicht gebruiken voor marketingdoeleinden is een ander verhaal.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Er wordt van een mug een olifant gemaakt. Hij komt daar incognito, laat hem dan ook met rust. Maar daarmee verwacht ik natuurlijk teveel van de roddelpersquote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen (waarom?) maar ik lees er helemaal geen misdragingen in. Joost moet kapot, zo gaat het nu eenmaal in Nederland, maar doe dan in elk geval je best om nog iets van zo'n aantijging te maken.
Hij heeft wel de avond van Lex Harding verpest door via de achterdeur naar binnen te komen. Die zal daar niet vast niet van kunnen slapen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb het artikel gelezen (waarom?) maar ik lees er helemaal geen misdragingen in. Joost moet kapot, zo gaat het nu eenmaal in Nederland, maar doe dan in elk geval je best om nog iets van zo'n aantijging te maken.
Wat een kneuzenartikelen weer. Joost was daar voor zijn vriend Tantu, niet voor de fotografen en de journalistenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:19 schreef Dave het volgende:
[..]
"misdraagt zich" omdat ie verkleed kwam en de pers niet te woord wilde staan?![]()
Wat een clickbait weer.
Dit ja. 'Joost eist hiermee weer veel negatieve aandacht op'. Eh nee, als je hem met je roddelpers met rust had gelaten had niemand gemerkt dat hij er berhaupt was.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:37 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat een kneuzenartikelen weer. Joost was daar voor zijn vriend Tantu, niet voor de fotografen en de journalisten
Je snapt elke dag beter waarom.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:57 schreef Ama het volgende:
Joost was al zo'n grote fan van de pers.. *not*
"Joost Klein wordt weer door camera's bejaagd" was een meer terechte clickbait geweest. Maar ja, de roddelpers neemt het nooit zo nauw met de waarheid.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:21 schreef Ama het volgende:
[..]
’Joost Klein duwde bijna weer een camera weg’
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik durf hier niet eens positief over te zijn. Wel opvallend dat Boulevard hiervan de primeur krijgt (ik heb het in ieder geval nergens anders gelezen). Aran zit druk te bellen blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)erzoek-ingesteld-ebu
'Volgens ingewijden'.
Waarom geen officile melding hiervan dan van EBU als ze het serieus nemen? Zo komt het weer over als wij van Wc eend laten wij van WC eend onderzoeken en daarna is alles goed heur!
Ik vind dat 'ingewijden' een beetje gek. Als de EBU de publieke opinie tevreden wil stellen hiermee komen ze er toch zelf mee naar buiten? Vreemd verhaal. Ik wil ook graag weten wie dat dan voor ze gaat onderzoeken. Of stiekem mensen van de EBU zelf? Alles kan op dit moment namelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:08 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik durf hier niet eens positief over te zijn. Wel opvallend dat Boulevard hiervan de primeur krijgt (ik heb het in ieder geval nergens anders gelezen). Aran zit druk te bellen blijkbaar.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:10 schreef Dave het volgende:
Het onderzoek zal worden uitgevoerd door Mads sterdahl van Vi p Toalettanka AB.
Ja dat doet mij ook twijfelen. Of ze zijn een statement aan het voorbereiden, maar waarom Boulevard dan al de scoop geven?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind dat 'ingewijden' een beetje gek. Als de EBU de publieke opinie tevreden wil stellen hiermee komen ze er toch zelf mee naar buiten? Vreemd verhaal. Ik wil ook graag weten wie dat dan voor ze gaat onderzoeken. Of stiekem mensen van de EBU zelf? Alles kan op dit moment namelijk.
ah, dat verklaart het.quote:
En wie stelt die vragen dan?quote:
Dit is boulevard en Aran. Het zou zo maar kunnen dat de ingewijden gewoon William Lee Adams is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
https://www.rtl.nl/boulev(...)erzoek-ingesteld-ebu
'Volgens ingewijden'.
Waarom geen officile melding hiervan dan van EBU als ze het serieus nemen? Zo komt het weer over als wij van Wc eend laten wij van WC eend onderzoeken en daarna is alles goed heur!
Je zou denken dat onafhankelijk onderzoek wordt gedaan door een derde partij die met niemand een direct band heeft. Maar er staat er idd niet bij wie dat onderzoek gaat doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:36 schreef Greys het volgende:
[..]
En wie stelt die vragen dan?
Wie doet dit onderzoek namens de EBU? Of lees ik daar nou zes keer overheen?
Helemaal onafhankelijk gaat zoiets nooit zijn natuurlijk. Al is het maar omdat die ‘onafhankelijke’ partij vast nog wel meer opdrachten van de EBU hoopt te krijgen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou denken dat onafhankelijk onderzoek wordt gedaan door een derde partij die met niemand een direct band heeft. Maar er staat er idd niet bij wie dat onderzoek gaat doen.
Hrlijk transparant weer he.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Je zou denken dat onafhankelijk onderzoek wordt gedaan door een derde partij die met niemand een direct band heeft. Maar er staat er idd niet bij wie dat onderzoek gaat doen.
Geef opdracht en geld aan onderzoeksbureau, onderzoeksbureau praat naar gewenste conclusie toe, profit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:41 schreef Cee het volgende:
Misschien kan deze discussie beter in het Nieuwtjes en Geruchten topic, maar ik vraag me af hoe dat dan werkt, een onafhankelijk onderzoek dat ingesteld wordt door de partij welke onderzocht gaat worden.
Misschien kan Bonkie aan de koekjesfabriek vragen of hij meer koekjes mag.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Hrlijk transparant weer he.
Brengt echt vertrouwen zo!
Voor hetzelfde geld zijn de onafhankelijke onderzoekers de twee dames die in de kantine werken in Genve.
Indien gewenst anoniem is ook lekket handig. Stel dat er 1 land anoniem wil antwoorden, nou, wie zou dat dan zijn? Met 2 of 3 anonieme antwoorden kom je er waarschijnlijk ook nog wel achterquote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Hrlijk transparant weer he.
Brengt echt vertrouwen zo!
Voor hetzelfde geld zijn de onafhankelijke onderzoekers de twee dames die in de kantine werken in Genve.
Blijft wel apart dat hij er meteen na de finale al niet meer was.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:02 schreef Zigsky het volgende:
Volgens Aran is Martin Osterdahl ziek/op non actief gesteld/ op vakantie. Interessant.
Ja Aran, tuurlijk. Hij is ook een man/ een mens/ een persoon.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:02 schreef Zigsky het volgende:
Volgens Aran is Martin Osterdahl ziek/op non actief gesteld/ op vakantie. Interessant.
Had Aran daar ook een bron van? Wie heeft hem dat verteld? Sorry ik heb het zelf niet gezien.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:02 schreef Zigsky het volgende:
Ik gok Wiwi, die refereren ook aan Boulevardquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Had Aran daar ook een bron van? Wie heeft hem dat verteld? Sorry ik heb het zelf niet gezien.
Maar die zeggen weer dat het hen 'verteld' is, dat van Martin sterdahl. En ik zie daar alleen staan dat hij zich op de achtergrond houdt tijdens het onderzoek. Niks over vakantie of non-actief ofzo toch.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik gok Wiwi, die refereren ook aan Boulevard
https://wiwibloggs.com/20(...)-delegations/281883/
M'n probleem is dat het allemaal 'have been told' en 'volgens ingewijden' is.quote:Separately, Wiwibloggs have been told that it’s likely Executive Supervisor Martin sterdahl is maintaining a low profile during this investigation.
Dat Martin zich nu even op de achtergrond houdt, lijkt me ook nogal logisch. Misschien kunnen ze die domme Belg die het fake applaus ontkende wat meer op de voorgrond zetten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar die zeggen weer dat het hen 'verteld' is, dat van Martin sterdahl. En ik zie daar alleen staan dat hij zich op de achtergrond houdt tijdens het onderzoek. Niks over vakantie of non-actief ofzo toch.
[..]
M'n probleem is dat het allemaal 'have been told' en 'volgens ingewijden' is.
Nee, hij zei alleen dat hij dat nog in de gaten ging houden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Had Aran daar ook een bron van? Wie heeft hem dat verteld? Sorry ik heb het zelf niet gezien.
Hm. Dit klinkt niet echt als 'wij hebben nogal wat verkeerd aangepakt en zullen er alles aan doen om dat te verbeteren'.quote:
Maar dit leest wel als 'als Isral meedoet terwijl ze nog mensen vermoorden doen wij niet mee'. Toch. Of wil ik dat erin lezen.quote:
Het lijkt me dat als de EBU toezegt dat er wat meer security achter de schermen rondloopt en Isral en Noorwegen zo veel mogelijk van elkaar worden weggehouden, niet de zwaarste beloften dus, dat Noorwegen niet kan weigeren.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dit leest wel als 'als Isral meedoet terwijl ze nog mensen vermoorden doen wij niet mee'. Toch. Of wil ik dat erin lezen.
Maar daarmee is het politieke van Eurovision op dat vlak toch nog niet weg. Daar hebben ze het ook over. Ze willen geen season filled with politics meer. Dat haal je niet weg door er wat extra kleedkamers tussen te stoppen en een extra sniper op het dak.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als de EBU toezegt dat er wat meer security achter de schermen rondloopt en Isral en Noorwegen zo veel mogelijk van elkaar worden weggehouden, niet de zwaarste beloften dus, dat Noorwegen niet kan weigeren.
Het EBU-standpunt is duidelijk, namelijk dat Isral eruit gooien politiek is. Dus dat doen ze niet, en daarin worden ze gesteund door grootbetaler Duitsland, die anders ook dreigen niet mee te doen. Dus dan moet er een compromis komen, wat dan normaliter wel neer zal komen op wat toezeggingen dat alles volgend jaar anders wordt. Noorwegen zal best wel even blaffen, maar ik verwacht niet dat zij het onderste uit de kan gaan eisen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar daarmee is het politieke van Eurovision op dat vlak toch nog niet weg. Daar hebben ze het ook over. Ze willen geen season filled with politics meer. Dat haal je niet weg door er wat extra kleedkamers tussen te stoppen en een extra sniper op het dak.
En Rusland mag niet meedoen omdat?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het EBU-standpunt is duidelijk, namelijk dat Isral eruit gooien politiek is. Dus dat doen ze niet, en daarin worden ze gesteund door grootbetaler Duitsland, die anders ook dreigen niet mee te doen. Dus dan moet er een compromis komen, wat dan normaliter wel neer zal komen op wat toezeggingen dat alles volgend jaar anders wordt. Noorwegen zal best wel even blaffen, maar ik verwacht niet dat zij het onderste uit de kan gaan eisen.
Volgend jaar weer uitnodigen.quote:
Ik verwacht ook, net als net na de DQ, 0,0% verandering. Helaas.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het EBU-standpunt is duidelijk, namelijk dat Isral eruit gooien politiek is. Dus dat doen ze niet, en daarin worden ze gesteund door grootbetaler Duitsland, die anders ook dreigen niet mee te doen. Dus dan moet er een compromis komen, wat dan normaliter wel neer zal komen op wat toezeggingen dat alles volgend jaar anders wordt. Noorwegen zal best wel even blaffen, maar ik verwacht niet dat zij het onderste uit de kan gaan eisen.
Omdat deelnemende landen, onder aanvoering van Nederland, dreigden met een boycot als de EBU Rusland niet zou uitsluiten. De aanwezigheid van Isral was dit jaar op voorhand voor niemand een zo groot probleem, en het heeft er niet de schijn van dat dat volgend jaar wezenlijk anders gaat zijn.quote:
Er op dit moment geen Russische omroep lid is van de EBU. Waar zal dit mee te maken hebben.quote:
Ik snapte daardoor ook nog wel dat de EBU Isral er niet zomaar uit konden gooien, maar ik had dan weer niet verwacht dat die delegatie zich in Zweden zo zou gedragen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Omdat deelnemende landen, onder aanvoering van Nederland, dreigden met een boycot als de EBU Rusland niet zou uitsluiten. De aanwezigheid van Isral was dit jaar op voorhand voor niemand een zo groot probleem, en het heeft er niet de schijn van dat dat volgend jaar wezenlijk anders gaat zijn.
Ik hoop dat er in elk geval geist wordt door n of meerdere landen dat die Keren Peles nooit meer in de Isralische delegatie mag. Want wat die allemaal voor goors op insta gooide over andere deelnemers hield de EBU niet tegen om haar daar hartelijk welkom te blijven heten. Dat is sowieso niet goed te praten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snapte daardoor ook nog wel dat de EBU Isral er niet zomaar uit konden gooien, maar ik had dan weer niet verwacht dat die delegatie zich in Zweden zo zou gedragen.
Ook Itay Bezaleli en Dov Gil-Har mogen thuis blijvenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop dat er in elk geval geist wordt door n of meerdere landen dat die Keren Peles nooit meer in de Isralische delegatie mag. Want wat die allemaal voor goors op insta gooide over andere deelnemers hield de EBU niet tegen om haar daar hartelijk welkom te blijven heten. Dat is sowieso niet goed te praten.
Ja graag.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook Itay Bezaleli en Dov Gil-Har mogen thuis blijven
Dat was ook wel heel bijzonder. Ik was vooraf redelijk neutraal rond de afwezigheid van Isral in Zweden. Niet omdat het zo’n sympathiek land is, maar de artiest en de delegatie kan je ook niet per s afrekenen op een oorlog waar ze zelf niet noodzakelijkerwijs om gevraagd hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snapte daardoor ook nog wel dat de EBU Isral er niet zomaar uit konden gooien, maar ik had dan weer niet verwacht dat die delegatie zich in Zweden zo zou gedragen.
Ow bij mij kreeg ik daarna wachtmuziek.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:25 schreef zatoichi het volgende:
Dit vind ik dan weer een voorbeeld van briljante marketing. Een hoop mensen willen het nieuwe nummer van Joost Klein horen, horen de outlook, en vervolgens start het Spotify algoritme uiteraard Europapa. Dus die krijgt ook weer veel plays plus de positieve vibe van overthinking it die je daarin meeneemt.
Dit had ik ookquote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
Ik heb bij dat nieuwe liedje hetzelfde gevoel als destijds bij Europapapa:
1. Blugh, simpel en kinderlijk.
2. Hmz, mss toch wel aardig.
3. "Je vraagt me waarom, lalalala!"
3. En lossssss!
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.
Het zou me daardoor ook niet verbazen als Luchtballon straks eerder uit de Top 100 verdwenen is dan Europapa, want het lijkt me geen plaat die maandenlang indruk gaat maken. Maar dat maakt verder ook niet uit, want zoals @:em31 ook zegt is het marketingtechnisch wel verstandig om snel een populaire opvolger uit te brengen, zodat je goed in de aandacht blijft. Dat is iets waar het in het verleden bij veel ESF-sterren misging.
Aan de oppervlakte zijn het ook vrij "domme" nummers. Maar ik zie het als de muzikale versie van pop art, je neemt iets wat vrij plat en simpel is en verheft het tot kunst. Joost gebruikt die happy hardcore als een middel om z'n verhaal te vertellen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.
De nieuwe zal bij punt 1 blijven steken.
En nee, m'n muzikale smaak is niet extreem 'moeilijk', enige gevoeligheid voor plakkerige loopjes en riffjes is (mogelijk als restant van een muzikale jeugd met veel 'botsautootjesmuziek') wel aanwezig.
Gezien de reacties mis ik waarschijnlijk iets.
En ook net 2 minuten. Dan herhaal je makkelijk nog een keer.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind op zich het idee om van Right Here Waiting een happy hardcore-nummer te maken al briljant. Dat de uitwerking dan misschien een beetje simpel is... zorgt er wel voor dat mensen het vaak op repeat gaan zetten op Spotify.
Ieder z'n ding en smaak.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.
Duncan had gewoon even wat tijd nodig om te werken aan nieuw materiaal.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord.
Ik begrijp de hype (het klinkt z vanille dat het voor veel mensen werkt en de vrouw kan redelijke teksten pennen, snapt marketing en is klassiek mooi), maar het zelf opzetten? Zeer, zeer zelden. Te vanille.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ieder z'n ding en smaak.
Niks mis mee toch!
Ik snap zelf de enrme Taylor Swift hype bv nooit zo heel erg en gezien de ticketverkoop ben ik in de minderheid.![]()
Het equivalent zou zijn als Joost nu Tantu Beats aan de kant gooit en in Los Angeles gaat werken met allerlei B-producers die minder goed zijn maar wel in Amerika wonen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord.
Of die pannenkoek die hoofd Social Media isquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat Martin zich nu even op de achtergrond houdt, lijkt me ook nogal logisch. Misschien kunnen ze die domme Belg die het fake applaus ontkende wat meer op de voorgrond zetten.
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipulerenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dit leest wel als 'als Isral meedoet terwijl ze nog mensen vermoorden doen wij niet mee'. Toch. Of wil ik dat erin lezen.
Zo herkenbaar!quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Die sturen vast weer een jong meisje, Wilders & co gaan lijkt mij niet net zo'n campagne voeren voor een type Michael Ben David.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipuleren
Vraag me wel serieus af hoe dat in zo'n team gaat dan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of die pannenkoek die hoofd Social Media is
Dat is inderdaad interessant, en als we het dan toch over veilige werkomgeving hebben zou het natuurlijk "grappig" zijn als die club zelf met een soort Putin-achtige hand wordt aangestuurdquote:Op woensdag 5 juni 2024 10:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vraag me wel serieus af hoe dat in zo'n team gaat dan.Die cameravrouw was daar natuurlijk onderdeel van, maar zouden ze het er allemaal mee eens zijn hoe dit is gegaan?
Om Europapa te snappen is dit video echt een aanrader, vanaf ongeveer 24min.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit liedje was er al vr Eurovisie, hij speelde het ook al live. Hij heeft er alleen wat aan toegevoegd, dat "ik word zo moe van mensen"-stuk en de sample van Overthinking It.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:32 schreef silverevlis het volgende:
Ik vind het wel een leuk liedje. Typisch Joost. Ogenschijnlijk simpel, maar weer met een diepere boodschap. Hij wil er wat mee zeggen. Al die prikkels zijn soms ook doodvermoeiend.
Dit heeft hij m.i. geschreven voor verwerking van zijn hele ESF-avontuur, dus het is wat kleinschaliger dan Europapa.
Okay, dan was ik niet goed genoeg op de hoogte. In ieder geval aangepast na het Eurovisie-gebeuren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit liedje was er al vr Eurovisie, hij speelde het ook al live. Hij heeft er alleen wat aan toegevoegd, dat "ik word zo moe van mensen"-stuk en de sample van Overthinking It.
Het is wel vermoeiend dat de Telegraaf etc. dit dan als commentaar op Eurovisie zien, terwijl ze volgens mij zelf bij dat concert in 013 waren waar hij het ook al zong
Dat laatste is ook helemaal niet zeker, de mensen op Genius weten net zo min als wij hoe dat album gaat heten en welke nummers erop staan. Hij heeft wel een nieuw nummer genaamd Gabberland, en dat zou natuurlijk wel een toffe titel zijn voor een album.quote:Op woensdag 5 juni 2024 12:46 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Okay, dan was ik niet goed genoeg op de hoogte. In ieder geval aangepast na het Eurovisie-gebeuren.
Treffend dat het nu is uitgebracht en nog steeds typisch Joost.
Te vinden op het album Gabberland, waar ook de track met Krij op staat. Gaaf hoor.
Genius wordt gewoon bijgehouden door fans, maar het is niet iets officieels ofzo. De tekst van Luchtballon die erop staat klopt ook niet, tenminste volgens mij zegt hij niet "door de hoeken, langs de steden" maar "door de wolken".quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:05 schreef silverevlis het volgende:
Nou, ik sla vandaag allerlei planken mis lees ik. Niet verwacht dat die website van Genius dan zo maar wat neerzet/zelf een gokje waagt qua albumtitel en inhoud.
Afijn, Luchtballon is uit, ik vind het typisch Joost en ik vind het een leuk liedje. Het blijft hangen. En netjes dat Richard Marx ook zijn credits krijgt.
Klein wil gewoon fijn bezig zijn
Jup.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:41 schreef Nexum het volgende:
Vind wel dat de media het nu behoorlijk aandikt hoor. Nu wordt er in mijn ESF-kringen ook artikelen gestuurd waarbij er een soort van ''Joost is altijd al agressief geweest, zie je wel!!!'' plaatje probeert geschetst te worden.
Het is ook altijd hetzelfde cirkeltjeeerst gaan we massaal achter hem staan maar daarna wordt het saai en willen mensen weer sensatie en een reden om weer te haten.
HELE rare flex dit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ik AvroTros was dacht ik daar eens goed over na voor de eventuele volgende keren. Als je inzending goed is heb je sowieso die lui niet nodig Nederlandsers kunnen toch niet op je stemmen. Joost had ze ook niet nodig.
Wacht even hoor, jij vindt dus dat een ESF-kandidaat VERPLICHT interviews aan de Boulevards met geven ja? Over rare flex en Noord-Korea gesproken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
HELE rare flex dit.
Weet je zeker dat je niet in Rusland/Noord-Korea wil wonen?
Niemand verbiedt ze om te schrijven wat ze willen. Maar dat wil niet zeggen dat je ook met ze moet praten. Ze verzinnen toch alles wel bij elkaar. Dat jij dat graag ziet als Mediacourant-adept begrijp ik.quote:Op woensdag 5 juni 2024 14:51 schreef RipCity het volgende:
[..]
HELE rare flex dit.
Weet je zeker dat je niet in Rusland/Noord-Korea wil wonen?
Ok, gewoonlijk blijf ik heel ver weg van die shorts maar deze is wel echt leuk gedaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 13:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://youtube.com/shorts/x7CSuJeBnSk?si=J0LpXWrLRhZCa1yH
Deze short met Without me van Eminem eronder
Ik niet, ik vind het niet zo'n goed nummer. Verder luister ik wel naar veel van Joost.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Heerlijke late 90s-begin 00s game graphicsquote:
Heel tof gemaakt weer! En voor mijn gevoel zo'n 100 referenties naar alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd, waar ook weer 100 analyses over zullen verschijnenquote:
Leuke clip inderdaad. uwuquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Heerlijke late 90s-begin 00s game graphics
Inderdaadquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:26 schreef d_elise het volgende:
[..]
Heel tof gemaakt weer! En voor mijn gevoel zo'n 100 referenties naar alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd, waar ook weer 100 analyses over zullen verschijnen
Ja, in deze video zitten wel duidelijk veel referenties naar het songfestival. Ik vrees alleen dat het iets te ingewikkeld is voor de Telegraafquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:26 schreef d_elise het volgende:
[..]
Heel tof gemaakt weer! En voor mijn gevoel zo'n 100 referenties naar alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd, waar ook weer 100 analyses over zullen verschijnen
Klinkt als iets voor Overthinking It inderdaadquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, in deze video zitten wel duidelijk veel referenties naar het songfestival. Ik vrees alleen dat het iets te ingewikkeld is voor de Telegraaf
Dat is ook niet zo heel moeilijk natuurlijk. Ik verwacht dat Aran en Shownieuws ook nog wel met wat "ludieke" theorien komenquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, in deze video zitten wel duidelijk veel referenties naar het songfestival. Ik vrees alleen dat het iets te ingewikkeld is voor de Telegraaf
Telegraaf komt waarschijnlijk met iets als : Nieuwe misdraging: Joost drijft spot met songfestival en pers in nieuwe clip.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:41 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
quote:Sorry Nena, but this is now my favorite song about Hot Air Balloons..
Nah. Je kunt natuurlijk niets verplichten, maar je bent wel een afvaardiging van je land, dan mag je ook die pers te woord staan. Treat them like they deserve it, Joost deed dat perfect met dat wegrennen enzo. Gewoon niet te serieus nemen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 15:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Wacht even hoor, jij vindt dus dat een ESF-kandidaat VERPLICHT interviews aan de Boulevards met geven ja? Over rare flex en Noord-Korea gesproken.![]()
Waylon wilde bv ook niet meer met Stefan van het AD destijds praten op Eurovision in Concert na wat hij eerder had geschreven. Waylon zei tegen de journalist (we stonden ernaast) "Jij geeft me n een hand en zegt sorry of we gaan dit interview niet houden". Het interview werd niet gehouden
Was z'n goed recht. Zou wat zijn als je dat verplicht was. Je bepaalt toch altijd zelf wel aan wie je je tijd geeft.
Ik zeg nergens dat AvroTros die roddeljournalisten moet verbieden over ze te schrijven he? Dat kan namelijk helemaal niet. Je kunt wl bepalen om je interviews niet meer aan bepaalde journalisten te geven als je er toch elke keer stank voor dank door krijgt. Taylor Swift is toch ook niet verplicht om met TMZ of hoe heet dat daar te praten? Ze zou ze vierkant uitlachen als iemand dat zou eisen.
‘Joost schiet complete EBU-directie neer in nieuwe videoclip’quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Telegraaf komt waarschijnlijk met iets als : Nieuwe misdraging: Joost drijft spot met songfestival en pers in nieuwe clip.
Ik vind het refrein een oorwurmquote:Op woensdag 5 juni 2024 18:29 schreef NailQueen het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het refrein een beetje slecht. Maar de rest is dikke prima
“Joost maakt een dreigende beweging naar de EBU in nieuwe videoclip”quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
‘Joost schiet complete EBU-directie neer in nieuwe videoclip’
"Joost maakt agressieve beweging met AK-47"quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar dan bv n interviewtje bij vertrek op Schiphol ofzo. En niet daarna nog vier op locatie, zoals nu steeds verwacht wordt, terwijl ze daar ook buitenlandse pers te woord willens staan (belangrijker voor stemmen ook) en repetities etc. dus genoeg te doen. Het werd nu weer 'Joost wil ons niet meer te woord staan' nadat er al van lles keurig meegewerkt was door hem en hij niks meer kon en wilde zeggen. En dan alsnog een heksenjacht.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nah. Je kunt natuurlijk niets verplichten, maar je bent wel een afvaardiging van je land, dan mag je ook die pers te woord staan. Treat them like they deserve it, Joost deed dat perfect met dat wegrennen enzo. Gewoon niet te serieus nemen.
The Onion Corpquote:Op woensdag 5 juni 2024 18:32 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik vind Right here waiting een enorm zeiknummer. Daarom trek ik het misschien ook wat slechterquote:Op woensdag 5 juni 2024 18:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het refrein een oorwurmMaar ik was destijds dan ook helemaal weg van Right here waiting
![]()
.
Ik zie ook echt heel veel in de clip.
Ik vind vooral dat stukje in de clip dat er mensen staan te dansen om het brandende blauwe schouderpak zo verdrietig. Zijn droom aan gruzelementen en anderen die daar plezier om hebben
Ja ik vind het ook sneu, kreeg er ook wel een naar gevoel bij.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het refrein een oorwurmMaar ik was destijds dan ook helemaal weg van Right here waiting
![]()
.
Ik vind vooral dat stukje in de clip dat er mensen staan te dansen om het brandende blauwe schouderpak zo verdrietig. Zijn droom aan gruzelementen en anderen die daar plezier om hebben
Ik zat toen in mijn pre-puberjaren, ontluikende hormoontjes, denkend aan de Ware Liefdequote:Op woensdag 5 juni 2024 18:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind Right here waiting een enorm zeiknummer. Daarom trek ik het misschien ook wat slechterMaar de zang vind ik ook niet mooi. Maar Joost is dan ook geen zanger
Jaquote:Op woensdag 5 juni 2024 18:35 schreef Arizona het volgende:
[..]
![]()
.
Ja, deze clip maakt wel duidelijk dat DQ niet zijn droom was...quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef d_elise het volgende:
[..]
JaSowieso is de clip best donker. Ook heel grappig en terechte boosheid natuurlijk, maar er zit ook een nare en verdrietige ondertoon in. Logisch natuurlijk, maar als ik dan terugdenk aan die rare discussie gister over marketing theorien mbt de diskwalificatie en dan deze clip zie, kan ik er nog minder bij dat sommige mensen denken dat de DQ beter was voor Joost dan gewoon meedoen.
Eens met je mening over Right here waiting.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:41 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik vind Right here waiting een enorm zeiknummer. Daarom trek ik het misschien ook wat slechterMaar de zang vind ik ook niet mooi. Maar Joost is dan ook geen zanger
Productieteam?quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:57 schreef Em31 het volgende:
De vorige keer zat dit in een filmpje van de maker van deze videoclip
[ afbeelding ]
Nog altijd benieuwd van wie die pressure dan kwam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |