abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 15:59:01 #1
87554 Cee
Welluk?
pi_213777110

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 15:59:27 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_213777116
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:46 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Zie posts hierboven. Zelfs dan is dit niet de juiste timing.
Ik heb het ook niet over de timing.
  maandag 3 juni 2024 @ 16:00:55 #3
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777129
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:59 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over de timing.
Wij wel
graag op anoniem
  maandag 3 juni 2024 @ 16:01:10 #4
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777131
Gewoon niet goed te praten hoe je er ook naar kijkt
graag op anoniem
pi_213777133
Ik vergeet soms dat het AD en De Telegraaf qua shownieuws vergelijkbaar zijn met het sensatiezoekgehalte die je vroeger alleen in de roddelbladen zoals Story en Priv tegen kwam, de boel is wat dat betreft echt een flink stuk naar de mainstream media opgeschoven
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 3 juni 2024 @ 16:01:22 #6
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777134
Tenzij jezelf een judas bent natuurlijk
graag op anoniem
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 16:02:15 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_213777145
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef KingRoland het volgende:
Gewoon niet goed te praten hoe je er ook naar kijkt
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.
  maandag 3 juni 2024 @ 16:02:36 #8
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777146
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:02 schreef Cee het volgende:

[..]
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.
Ja
graag op anoniem
pi_213777158
Dit wordt vanavond ook weer breed uitgemeten en opgeblazen in Boulevard en Shownieuws natuurlijk. Ik vind het ook nog steeds een rare actie van Veras, voornamelijk de timing, want hij weet natuurlijk ook wel dat dit enorm opgeblazen zou worden, hoe lief of goed hij het ook bedoelde allemaal.
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 16:04:41 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_213777160
Qua timing trouwens inderdaad niet handig. Maar ben wel benieuwd of daar nog over onderhandeld is. Of dat het schema technisch gezien niet anders kon. Geen idee. Maar ik vind het in elk geval wel heel anders overkomen dan hoe het in het artikel leest. Dat was m’n punt. Timing daar even buiten gelaten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 16:17:10 #11
163650 Greys
pi_213777263
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.

Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.

Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2024 @ 17:01:37 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_213777589
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik vergeet soms dat het AD en De Telegraaf qua shownieuws vergelijkbaar zijn met het sensatiezoekgehalte die je vroeger alleen in de roddelbladen zoals Story en Priv tegen kwam, de boel is wat dat betreft echt een flink stuk naar de mainstream media opgeschoven
De koppen van de artikelen soms :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 3 juni 2024 @ 17:04:40 #13
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213777615
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.

Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.

Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
En het heeft (op dit moment) totaal geen meerwaarde om zoiets te delen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213777792
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:

Ik heb het beluisterd, hij bedoelt het volgens mij inderdaad niet slecht (tenminste, dat benadrukt hij steeds) maar hij pleegt wel behoorlijke karaktermoord. Hij moet toch weten dat zoiets wordt opgepikt. Voor een mogelijke advocaat straks van de EBU is dit ook topmateriaal. Kortom, van je vrienden moet je het hebben.

Wat ik vooral niet snap is dat hij blijkbaar al wist dat werken met Joost niet makkelijk is, en dat hij al wist dat hij niet betaald zou gaan krijgen, maar het toch zo graag wilde dat hij een concurrerende pitch maakte voor een Russische regisseuse die de opdracht voor de Europapa-clip al bijna binnen had. Ja, dan moet je nu niet zeuren natuurlijk.
pi_213778158
Russische regisseuse?? Nou dat was ook lekker handig geweest.

Ik merk dat ik eigenlijk pissig begin te wordenn dat Joost toch wel een geweldig songfestival jaar zo heeft verkloot. Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk. Al pleit het voor hem als het verhaal dat hij gelijk excuses heeft gemaakt klopt. En weet ik niet in hoeverre hij er echt iets aan kan doen gezien zijn leeftijd en trauma's. Nou ja ik baal gewoon nog steeds en vind het een vreselijke anti climax die moeilijk te verdragen is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 18:29:37 #16
163650 Greys
pi_213778250
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk.
Dat hoef je ook niet te geloven want helemaal niemand zegt volgens mij dat er *niets* gebeurd is toch?

En wat het ook was, het blijft eeuwig zonde inderdaad. Maar hij heeft het volgens mij niet verkloot. De EBU verklootte het.

En als Mia of Dion iemands camera had weggewapperd hadden we er niet echt om gejankt. :@

Maar m'n gevoel blijft honderd procent dat de EBU zwaar overdreven heeft met het diskwalificeren, zeker als je ziet waar een andere delegatie mee weg kwam. Als iemand het heeft verkloot dit jaar is het de EBU.

[ Bericht 16% gewijzigd door Greys op 03-06-2024 18:34:50 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213778253
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Russische regisseuse?? Nou dat was ook lekker handig geweest.

Ik merk dat ik eigenlijk pissig begin te wordenn dat Joost toch wel een geweldig songfestival jaar zo heeft verkloot. Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk. Al pleit het voor hem als het verhaal dat hij gelijk excuses heeft gemaakt klopt. En weet ik niet in hoeverre hij er echt iets aan kan doen gezien zijn leeftijd en trauma's. Nou ja ik baal gewoon nog steeds en vind het een vreselijke anti climax die moeilijk te verdragen is.
Dit is dus precies het gevolg van dit soort domme uitspraken van zo'n Veras Fawaz. Een "zie je wel"-reactie.

Je weet helemaal niet wat er is gebeurd en toch vind je dat Joost het heeft verkoot... best apart. En wat is er mis met een Russische regisseuse, ik neem aan dat hij niet in zee gaat met een Poetin-propagandist.
pi_213778411
De quotes van Veras staan ook al op veel serieuze media en sites, zucht. Gewoon echt niet handig van hem. Misschien plakt Joost er nog een paar weken Canada aan vast nu hij dit weer allemaal over zich heen krijgt.

Als die zitting wel gewoon begin juni zou zijn, nu dus, dan was de timing van die podcast ng beroerder geweest trouwens.. 😬
pi_213778446
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.

Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.

Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:

twitter

En toch vind ik hem nog steeds leuk, het kan ook naast elkaar bestaan.
pi_213778452
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:43 schreef d_elise het volgende:
De quotes van Veras staan ook al op veel serieuze media en sites, zucht. Gewoon echt niet handig van hem. Misschien plakt Joost er nog een paar weken Canada aan vast nu hij dit weer allemaal over zich heen krijgt.

Als die zitting wel gewoon begin juni zou zijn, nu dus, dan was de timing van die podcast ng beroerder geweest trouwens.. 😬
Als hij maar op tijd terug is voor Pinkpop :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 18:56:14 #21
163650 Greys
pi_213778564
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.

Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.

Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:

[ x ]

Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?

Niemand hoeft een makkelijk mens te zijn. Jij niet, ik niet, wij niet, Joost niet. Maar van een vriend had hij best mogen verwachten dit niet n te doen.

Ik zie hem in die oude video niks fout doen trouwens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213778723
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:

[ x ]

Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.
pi_213778824
twitter

_O_

Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
pi_213778847
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O_

Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjes
pi_213778888
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:56 schreef Greys het volgende:

Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).

Men zegt dat aangaande dit issue dat die man Joost een mes in de rug steekt, het verleden van Joost wordt erbij gehaald, hij wordt met hand en tand verdedigd, terwijl iemand die wellicht gewoon de waarheid vertelt, zijnde dat Joost niet ten alle tijden een makkelijke kerel is voor Judas wordt uitgemaakt.

Het EBU stond unaniem achter hun besluit, dus dit heeft daar geen enkele invloed op.

quote:
Niemand hoeft een makkelijk mens te zijn. Jij niet, ik niet, wij niet, Joost niet.
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.
Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?

Je vindt hem heel lief, maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team en de kijkers die hier zo naar uitgekeken hadden daar in Malm (geen idee), zou je dat kunnen aanvaarden? De man heeft stemmingen en is daar open over.

quote:
Ik zie hem in die oude video niks fout doen trouwens.
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
(Ik vind ook dat Isral daar niks te zoeken had, maar dat terzijde)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:24:17 #26
163650 Greys
pi_213778904
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213778911
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjes
_O-

Ik gok dat de AVROTROS dat beter kan doen. :+
pi_213778964
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:09 schreef blackswangreen het volgende:

Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.
Waarom niet. Wanneer hij Joost omschrijft zoals hij is, vorige week, nu of over een twee weken, doet hij de waarheid toch geen geweld aan?

Misschien wil Joost zelf wel gewoon gezien en geaccepteerd worden om wie hij is, inclusief die wat mindere kant. Dan heb je een volledige acceptatie, mooier is er niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:31:41 #29
163650 Greys
pi_213779005
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
Of voor jou. Zo kan je het ook zien. Maar wat jij wilt hoor! :D

quote:
Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?
Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.

quote:
Je vindt hem heel lief,
Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd. Maar nogmaals, als vrienden flikker je elkaar niet openbaar voor de bus in mijn boekje. In jouw boekje misschien geen probleem, dat is aan jou.

quote:
maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team
Vandaar dat z'n hele Malmteam inclusief AvroTros, Cornald etc
zo achter hem bleef en blijft staan. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779027
quote:
[..]
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
dit ja, maar ondertussen wel roepen dat ie alleen van het positieve is :+
hardcoholic
pi_213779042
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O_

En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:35:45 #32
163650 Greys
pi_213779084
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:

[..]
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet :D
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779200
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer. :D
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het z goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.
pi_213779213
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:31 schreef Greys het volgende:

Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.
Misschien is de timing goed.
Dan is men wellicht minder teleurgesteld wanneer er beelden van het issue in Malm naar boven komen.

Plus wat ik hier boven al postte, wanneer men van Joost kan houden gewoon mt zijn fouten is dat het ultieme.

quote:
Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd.
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.

quote:
Vandaar dat z'n hele Malmteam inclusief AvroTros, Cornald etc
zo achter hem bleef en blijft staan. :Y
Dat was tof van ze dat ze achter hem bleven staan.
pi_213779249
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:44 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het z goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord. :P maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt. :7
pi_213779255
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:

[..]
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).

Men zegt dat aangaande dit issue dat die man Joost een mes in de rug steekt, het verleden van Joost wordt erbij gehaald, hij wordt met hand en tand verdedigd, terwijl iemand die wellicht gewoon de waarheid vertelt, zijnde dat Joost niet ten alle tijden een makkelijke kerel is voor Judas wordt uitgemaakt.

Het EBU stond unaniem achter hun besluit, dus dit heeft daar geen enkele invloed op.
[..]

Je vindt hem heel lief, maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team en de kijkers die hier zo naar uitgekeken hadden daar in Malm (geen idee), zou je dat kunnen aanvaarden? De man heeft stemmingen en is daar open over.
[..]
Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen, dat zou mij in elk geval niks verbazen. Dat maakt nog niet dat hij deze backstabbing-actie van zijn "vriend" heeft verdiend op dit moment.

Dat je een 20-jarige vrouw bij voorbaat neerzet als een onschuldig grietje, daar vind ik ook wel iets van trouwens. Dan trap je eigenlijk in het narratief dat Isral ons graag wil doen geloven: gut wat is ze toch onschuldig, wat kan zij er allemaal aan doen. Ik ben eerder geneigd om dan Joost te volgen in zijn "krijg toch de tyfus"-houding. Maar misschien ben ik wat minder naef dan jij.
pi_213779312
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord. :P maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt. :7
Ik denk ook wel dat Twan een van de commissieleden is geweest die voor Joost heeft gekozen. Want het was geen unaniem besluit toch? Of er bestond iets van twijfel binnen de commissie, ik kan me namelijk herinneren dat Cornald niet meteen stond te springen (hoewel hij uiteindelijk ook helemaal is bijgedraaid natuurlijk). Maar Twan leek vanaf het begin al zeker van z'n zaak idd!
pi_213779318
quote:

[..]
Het is ook zo vreemd waar het aanslaat. Hij maakt iets wat echt bedoeld is voor West-Europa, en dan vooral Duitsland, maar eigenlijk valt de respons daar nog wel mee (of tegen). In plaats daarvan krijgt hij er heel veel fans bij in Amerika en Rusland. Wie het begrijpt mag het zeggen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:54:16 #39
163650 Greys
pi_213779331
quote:

[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde. :D En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779359
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:

[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde. :D En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha. :@
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.
pi_213779401
quote:

[..]
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen was :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:01:19 #42
163650 Greys
pi_213779451
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:45 schreef Za het volgende:
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.
Je bent nu echt aan het zuigen naar me en dat vind ik jammer na de afgelopen maanden maar je vindt het kennelijk nodig.
Als ik zeg dat ik iets lief vind wat iemand op dat moment (!) doet of zegt wil dat niet zeggen dat ik ALLES van iemand lief vind. Irl niet en al helemaal niet bij iemand die ik helemaal niet persoonlijk ken en hem niet 24/7 zie en hoor.
Ik heb ook meerdere keren letterlijk gezegd dat er echt wel IETS gebeurd is daar, omdat AvroTros anders niet met dat statement kwam en anders excuses nergens voor nodig waren geweest.

Neemt niet weg dat ik vind dat:
- de EBU die diskwalificatie cht wel anders had kunnen oplossen (behalve als blijkt dat hij haar geslagen heeft maar daar geloof ik niks van zonder bewijs)
- Veras z'n muil had moeten houden *op dit moment*

Maar goed dat heb ik nou geloof ik al meerdere keren gezegd en ik blijf niet aan de gang dus vul jij vooral alles voor anderen in als je daar gelukkig van wordt. Even goede online anoniemen hoor. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779465
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:

[..]
En niet eens te zien was tijdens de finale avond (welke door het gros van ESF publiek als enige wordt bekeken),
laat staan als winnaar bestempeld en gepromoot.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:02:31 #44
163650 Greys
pi_213779473
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779502
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:58 schreef d_elise het volgende:

[..]
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen was :D
Zijn daar beelden van?
pi_213779533
quote:

[..]
Ik was blij met de toevoeging van muzikanten. De twijfel zat meer in welke muzikanten :)

Liever Jaap Reesema dan Jan Smit, dat zonder meer.
pi_213779567
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:04 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Zijn daar beelden van?
Niet dat ik weet. Wel van de show natuurlijk en het moment waarop hij z'n ESF campagne deed, maar we hoorden later dat de commissie was wezen kijken.
pi_213779568
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:49 schreef blackswangreen het volgende:

Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen
Het is een volwassen kerel.

Ik vul niet in wat mensen bedoelen, en al helemaal niet constant
Joost zelf zegt continu hoezeer hij de liefde van zijn fans nodig heeft, het is als therapie voor hem. Onvoorwaardelijk is daarbij het ultieme voor elk mens.

quote:
Dat je een 20-jarige vrouw
Joost is een jongen, en een twintig jarige een vrouw. OK.
pi_213779589
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur. _O_
Volgens mij zei ik hier ooit, liever dat ze Joost kiezen en dat we met een risico laatste worden dan weer een gevoelig, veilig, middle-of-the-road nummer. Wist alleen niet dat dat risico uit zou draaien op zo’n chaos. _O- maar was alsnog fantastisch, jammer genoeg wel met een naar einde.
pi_213779596
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat einde maakt het masochistisch genoeg wel nog meer van eeuwigheidswaarde, hier heeft iedereen het over 40 jaar nog over
pi_213779619
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:07 schreef Za het volgende:

[..]
Joost is een jongen, en een twintig jarige een vrouw. OK.
Dit ging over de Israelische zangeres (20 jaar), dat zij niet per definitie zo naef en onschuldig hoeft te zijn enkel omdat ze een jonge vrouw is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:11:53 #52
163650 Greys
pi_213779628
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik was blij met de toevoeging van muzikanten. De twijfel zat meer in welke muzikanten :)

Liever Jaap Reesema dan Jan Smit, dat zonder meer.
Hahaha ja laat ik het dan zo zeggen, 'we' (niet per se jij maar volgens mij wij allemaal :@ ) stonden in eerste instantie niet bepaald te springen toen Jaap z'n naam genoemd werd.

Maar goed, ik stond ook alles behalve te springen toen Joost z'n naam genoemd werd als inzending.

Mooi hoe ze ons ongelijk bewezen hebben. Hou ik van. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779649
Ah, @Dave was weer es op kantoor en meteen gebeurt er weer van alles. |:)
C’est Davie :o)
pi_213779653
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:01 schreef Greys het volgende:

Je bent nu echt aan het zuigen naar me en dat vind ik jammer
Ik heb alleen deze zin gelezen.

Ik ben aan het zuigen? Omdat ik benoem dat je het woord 'lief' echt vaak hebt gebruikt in deze reeks in relatie tot Joost? Dat heb je gedaan Greys, en daar is niets mis mee. Wat is het probleem?
pi_213779656
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat einde maakt het masochistisch genoeg wel nog meer van eeuwigheidswaarde, hier heeft iedereen het over 40 jaar nog over
Hoe wrang ook, ik vond dit filmpje wel heel grappig.

pi_213779697
Sommige users kun je ook gewoon negeren. Helemaal als je weet hoe ze zich altijd op FOK gedragen. Het heeft geen zin.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:16:36 #57
163650 Greys
pi_213779717
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit ging over de Israelische zangeres (20 jaar), dat zij niet per definitie zo naef en onschuldig hoeft te zijn enkel omdat ze een jonge vrouw is.
Die tactiek werd ook al succesvol ingezet bij de 'young female' cameravrouw.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779719
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:13 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hoe wrang ook, ik vond dit filmpje wel heel grappig.

_O- ook echt die jaartallen erbij.

Hopelijk kunnen we er ooit vooral om lachen. :')
pi_213779731
Maar goed, ik begrijp dat sommigen vinden dat omdat Joost een assistent-regisseur heeft afgeblaft bewezen is dat ie die social media meid tot bloedens aan toe heeft mishandeld.

Duidelijk.
pi_213779764
Ik vind Joost wel een lief poesje. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213779767
Naast het fantastische Joost-jaar vond ik dit songfestivaljaar ook persoonlijk heel erg leuk. Al jaren af en toe meegelezen hier maar door m'n enthousiasme over Joost en Europapa toch maar actief gaan meedoen op het forum en het was/is zo leuk om met jullie te kletsen :D En ook juist met de DQ was het fijn om hier in de bubbel te kunnen ventileren. Meen het oprecht dat hier - afgezien van de paar dagjesmensen of vervelende discussies - een hele fijne sfeer hangt❤️
pi_213779793
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat was ook zo’n fantastisch moment, dat de EBU zo’n 24 uur iedereen liet denken dat Joost haar geslagen had.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:23:11 #63
163650 Greys
pi_213779818
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:13 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb alleen deze zin gelezen.

Ik ben aan het zuigen? Omdat ik benoem dat je het woord 'lief' echt vaak hebt gebruikt in deze reeks in relatie tot Joost? Dat heb je gedaan Greys, en daar is niets mis mee. Wat is het probleem?
Als je gewoon de hele post leest ipv alleen die ene zin heb je je antwoord. Ds ben je nu weer aan het zuigen, bedankt voor het voorbeeld. :Y

quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:15 schreef Em31 het volgende:
Sommige users kun je ook gewoon negeren. Helemaal als je weet hoe ze zich altijd op FOK gedragen. Het heeft geen zin.
Ja ik ga het nu maar opgeven idd. Tot nu toe ging het best aardig de afgelopen weken, kreeg nog vriendelijke dm's zelfs, maar kennelijk is er iets omgeslagen daar. Ah well.. :+

HONDERD MILJOEN JONGUH! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779819
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:19 schreef d_elise het volgende:
Naast het fantastische Joost-jaar vond ik dit songfestivaljaar ook persoonlijk heel erg leuk. Al jaren af en toe meegelezen hier maar door m'n enthousiasme over Joost en Europapa toch maar actief gaan meedoen op het forum en het was/is zo leuk om met jullie te kletsen :D En ook juist met de DQ was het fijn om hier in de bubbel te kunnen ventileren. Meen het oprecht dat hier - afgezien van de paar dagjesmensen of vervelende discussies - een hele fijne sfeer hangt❤️
En ik vind het leuk dat je zo fanatiek mee bent gaan posten *O* en meerdere nieuwe mensen hier. w/ dat is ook positief aan dit jaar.
pi_213779824
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vond dat destijds meer een seksuele bijklank hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dave op 03-06-2024 20:24:21 (x=ks) ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:26:33 #66
163650 Greys
pi_213779856
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:19 schreef d_elise het volgende:
Ja het was hier ook echt leuker dan ooit. O+ *O*

Alleen daarom al eeuwige dank aan Joost en AvroTros en de commissie en Appie en Stuntje en Gover en Tantu en k Veras.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:27:49 #67
163650 Greys
pi_213779879
Oh god m'n mobiel neemt weer oude quotes mee als ik post, sorry voor de bende. _O- Als het goed is nu weer opgelost.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779887
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:26 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja het was hier ook echt leuker dan ooit. O+ *O*

Alleen daarom al eeuwige dank aan Joost en AvroTros en de commissie en Appie en Stuntje en Gover en Tantu en k Veras.
Soms hou ik echt zo enorm van je. _O- :D O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:28:35 #69
163650 Greys
pi_213779890
quote:
11s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:23 schreef Dave het volgende:

[..]
Ik vond dat destijds meer een seksuele bijklank hebben.
quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:21 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat was ook zo’n fantastisch moment, dat de EBU zo’n 24 uur iedereen liet denken dat Joost haar geslagen had.
Dit allebei was inderdaad vooral het smerige aan de manier van handelen van de EBU.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:30:05 #70
163650 Greys
pi_213779918
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:28 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Soms hou ik echt zo enorm van je. _O- :D O+
Hahaha ja die clip was en is gewoon rete-awesome. Dat ie nu even z'n bek een douw gaf op een onhandig moment doet daar niks aan af. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779962
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha ja die clip was en is gewoon rete-awesome. Dat ie nu even z'n bek een douw gaf op een onhandig moment doet daar niks aan af. :D
Ja zeker. Maar toch vind ik het wel weer een beetje jammer. Als de rust er net een beetje is. But this shall too pass. :)
pi_213780002
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:23 schreef Greys het volgende:

Als je gewoon de hele post leest ipv alleen die ene zin heb je je antwoord. Ds ben je nu weer aan het zuigen, bedankt voor het voorbeeld. :Y
Ik vond de eerste zin nogal een aantijging, en weet niet wat er nog meer mijn kant op gegooid wordt, dus houd ik het bij de beschuldiging die je nu weer doet.

Ik heb geen onvertogen woord gezegd.
  maandag 3 juni 2024 @ 20:40:46 #73
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213780101
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:52 schreef michiel_merk het volgende:
Als Veras dit allemaal al tegen Joost heeft gezegd, wat is dan het nut om dit met de pers te delen? Goede 'vriend'ben je dan
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213780116
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef Em31 het volgende:

[..]
Betekenisvol, troostrijk en een goed uithangbord voor het Nederland van nu. 8-)

En anoniem 17e op een ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:44:08 #75
163650 Greys
pi_213780146
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:32 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja zeker. Maar toch vind ik het wel weer een beetje jammer. Als de rust er net een beetje is. But this shall too pass. :)
Dat is ook jammer.
Maar er staat wel HONDERD MILJOEN tegenover vandaag, gelukkig. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213780163
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:15 schreef Em31 het volgende:
Het zou het forum een stuk aantrekkelijker maken.

Of anders moeten we eens collectief gaan klaasweetallessen in VBL :')
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:47:10 #77
163650 Greys
pi_213780185
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:45 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het zou het forum een stuk aantrekkelijker maken.

Of anders moeten we eens collectief gaan klaasweetallessen in VBL :')
Deze komt niet uit VBL volgens mij dus laten we onze vrienden daar dat niet aandoen. Ze hebben ons immers de :J smiley gegeven en waren ook nogal pro Joost! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213780193
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:28 schreef Greys het volgende:

[..]
[..]
Dit allebei was inderdaad vooral het smerige aan de manier van handelen van de EBU.
Heel smerig ja. En in dat statement indirect zeggen dat de AVROTROS liegt, maar tot op de dag van vandaag niet zeggen waarom dan.
pi_213780201
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Was wel lekker rustig voor ons geweest!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:48:57 #80
163650 Greys
pi_213780219
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:47 schreef Em31 het volgende:

[..]
Heel smerig ja. En in dat statement indirect zeggen dat de AVROTROS liegt, maar tot op de dag van vandaag niet zeggen waarom dan.
Jup. Hele gore manipulatieve taktieken. Die gelukkig voornamelijk tegen ze hebben gewerkt als het om de publieke opinie ging.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:53:48 #81
163650 Greys
pi_213780309
Het enige dat ik nog weleens teleurgesteld denk is 'had Joost maar iemand met een zaklamp gehad die overal met hem meeliep om filmers in de ogen te schijnen'. Zoals bij S10 dus kennelijk ook al nodig was. Maar waarschijnlijk stond die bewaker net ietsje verderop na het verlaten van het podium en hebben ze niet aan de zaklamp-techniek gedacht dit keer. Zonde. Want dt mocht kennelijk wel gewoon van de EBU destijds, filmers in de ogen schijnen..

Maar dat is allemaal achteraf gelul van me en het feit dat het berhaupt NODIG is om zulke dingen te doen is honderd procent van de organisatie/EBU.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 juni 2024 @ 21:27:17 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213780810
Jullie gaan me nu vast allemaal slaan, maar zo vlak voor het uitkomen van Luchtballon is dit nieuws helemaal niet verkeerd voor Joost. Top timing. De publieke opinie is nog steeds pro-Joost (regisseur wordt weggezet als matennaaier) & Joost komt weer in de picture.
Als het echt zo’n goede vriend van Joost is zou het ook een opzetje kunnen zijn
#allesismarketing
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_213781009
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:27 schreef Tinkepink het volgende:
Jullie gaan me nu vast allemaal slaan, maar zo vlak voor het uitkomen van Luchtballon is dit nieuws helemaal niet verkeerd voor Joost. Top timing. De publieke opinie is nog steeds pro-Joost (regisseur wordt weggezet als matennaaier) & Joost komt weer in de picture.
#allesismarketing
Dat doen wij hier niet, alleen dreigende bewegingen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 21:49:43 #84
163650 Greys
pi_213781083
quote:
#allesismarketing
Interessante theorie en zeker niet mepbaar ( :D ) maar ik denk niet dat het een imago van matennaaier waard is als het zonder dit alles ook wel genoeg aandacht zou krijgen, dat nieuwe lied.

quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
_O- _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 3 juni 2024 @ 21:51:43 #85
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213781103
quote:
9s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik moest hardop gniffelen
pi_213781175
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:47 schreef Greys het volgende:

Deze komt niet uit VBL volgens mij dus laten we onze vrienden daar dat niet aandoen. Ze hebben ons immers de :J smiley gegeven en waren ook nogal pro Joost! O+
Je hebt het wederom over mij?

Ik vind dat erg onfatsoenlijk.
pi_213781247
quote:
#allesismarketing
Niet ondenkbaar het zijn niet voor niets vrienden.
Plus je sorteert conform het stocisme alvast een beetje voor op wat mogelijk toch al naar buiten zal komen.
pi_213781284
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Je weet alleen nu al bijna zeker dat als AVROTROS meedoet volgend jaar dat we echt weer voor de ultraveilige weg zullen gaan, en in ieder geval geen uitgesproken karakter zullen sturen. Voor zover er uberhaupt nog iemand van naam wil gaan...
pi_213781287
Heeft Aftenblatt het al opgepikt?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 22:09:24 #90
163650 Greys
pi_213781290
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 21:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Ik moest hardop gniffelen
Dat kunnen we ook maar beter doen om alles. O+
Hopelijk doet Joost dat ook nog steeds met z'n maten.

Snap wel echt met de dag beter dat hij sinds Malm geen woord met de pers gesproken heeft. Die zijn er meestal niet voor je goede welzijn als artiest, hebben qua nieuwswaarde toch liever negatieve dan positieve dingen. Daar kunnen inmiddels vele NLse ESF-inzendingen over meepraten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 22:14:30 #91
163650 Greys
pi_213781329
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Je weet alleen nu al bijna zeker dat als AVROTROS meedoet volgend jaar dat we echt weer voor de ultraveilige weg zullen gaan, en in ieder geval geen uitgesproken karakter zullen sturen. Voor zover er uberhaupt nog iemand van naam wil gaan...
Zo veel was er niet echt over Joost bekend toch toen ze hem kozen? Ik vond hem geen echt uitgesproken karakter toen. Nog steeds niet, eigenlijk.

Stel ze hadden Numidia gekozen. Die lijkt me nou niet echt op haar bekkie gevallen (ik bedoel dit juist positief) dus geen enkele reden om aan te nemen dat die poeslief was gebleven en geen camera had weggewapperd als ze haar waren blijven filmen bv.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213781355
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Zo veel was er niet echt over Joost bekend toch toen ze hem kozen? Ik vond hem geen echt uitgesproken karakter toen. Nog steeds niet, eigenlijk.

Stel ze hadden Numidia gekozen. Die lijkt me nou niet echt op haar bekkie gevallen (ik bedoel dit juist positief) dus geen enkele reden om aan te nemen dat die poeslief was gebleven en geen camera had weggewapperd als ze haar waren blijven filmen bv.
Da's ook weer zo ja
pi_213781356
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:09 schreef Greys het volgende:

Dat kunnen we ook maar beter doen om alles. O+
Hopelijk doet Joost dat ook nog steeds met z'n maten.
Uiteraard! O+

Heeft hij eigenlijk alleen maten, of is er ook een dame in het spel?
pi_213781395
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Benieuwd naar je redenering hierachter. Waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd, maar Joost is toch geen grijze muis?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 22:27:25 #95
163650 Greys
pi_213781435
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:22 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Benieuwd naar je redenering hierachter. Waarschijnlijk begrijp ik het verkeerd, maar Joost is toch geen grijze muis?
Haha nee! Ik reageerde op dat 'AvroTros dan een volgende keer vast geen uitgesproken karakter meer zou kiezen'. Maar ik vond en vind het in de zin geen jongen waarvan je vooraf had kunnen zeggen 'dit zou nog weleens mis kunnen gaan, met z'n uitgesproken karakter/meningen' toch? Ik vind het qua creatief en charisma enzo alles behalve een grijze muis, maar hij stond niet echt bekend als opgewonden standje ofzo toch, of als zeer uitgesproken qua mening?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 22:30:23 #96
163650 Greys
pi_213781451
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Da's ook weer zo ja
Had misschien zomaar ook met Duncan kunnen gebeuren ofzo als dat net even niet lekker viel, filmen na afspraak om het niet te doen.
De EBU moet gewoon zorgen dat de deelnemers zich achter de schermen veilig voelen en dat ze serieus worden genomen als ze een klacht indienen. De EBU moet hun deelnemers net zo hard beschermen als hun eigen medewerkers.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213781463
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Haha nee! Ik reageerde op dat 'AvroTros dan een volgende keer vast geen uitgesproken karakter meer zou kiezen'. Maar ik vond en vind het in de zin geen jongen waarvan je vooraf had kunnen zeggen 'dit zou nog weleens mis kunnen gaan, met z'n uitgesproken karakter/meningen' toch? Ik vind het qua creatief en charisma enzo alles behalve een grijze muis, maar hij stond niet echt bekend als opgewonden standje ofzo toch, of als zeer uitgesproken qua mening?
Oh zo bedoel je. Nee, Joost is niet iemand waarbij je meteen het gevoel had kunnen krijgen "o jee, dat wordt heibel in Malm".
Ik snap hem ^O^

Ik vind hem in wezen eigenlijk best wel zachtaardig, zo komt hij tenminste op me over achter alle gekkigheid.
En zijn lach is heel mooi O+

[ Bericht 5% gewijzigd door silverevlis op 03-06-2024 22:38:09 ]
pi_213781478
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Had misschien zomaar ook met Duncan kunnen gebeuren ofzo als dat net even niet lekker viel, filmen na afspraak om het niet te doen.
De EBU moet gewoon zorgen dat de deelnemers zich achter de schermen veilig voelen en dat ze serieus worden genomen als ze een klacht indienen. De EBU moet hun deelnemers net zo hard beschermen als hun eigen medewerkers.
Er is iets structureels mis achter de schermen, in ieder geval sinds 2022, maar ik denk dat de spanningen van dit jaar echt een grote rol hebben gespeeld bij iedereen daar. En zeker bij Joost, omdat hij door de Isralische delegatie als een van de mikpunten werd gezien. Praat natuurlijk niet goed whatever dat incident was, maar dat hij al op z'n tenen liep van frustratie en spanning door wat er allemaal omheen gebeurde lijkt me duidelijk.

Stiekem hoop ik op een tell-all boek of interview (over een paar jaar), maar ik weet dat hij daar niet het type voor is :')
pi_213781504
Ze waren in ieder geval wel bezig met het filmen (docu? Andere video), zie Stuntjes video van 1 mei op instagram. Linkje embedden werkt weer niet sorry

Op het einde zie je Joost filmen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Eurochacha op 03-06-2024 23:24:31 ]
pi_213781576
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:29 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat hoef je ook niet te geloven want helemaal niemand zegt volgens mij dat er *niets* gebeurd is toch?

En wat het ook was, het blijft eeuwig zonde inderdaad. Maar hij heeft het volgens mij niet verkloot. De EBU verklootte het.

En als Mia of Dion iemands camera had weggewapperd hadden we er niet echt om gejankt. :@

Maar m'n gevoel blijft honderd procent dat de EBU zwaar overdreven heeft met het diskwalificeren, zeker als je ziet waar een andere delegatie mee weg kwam. Als iemand het heeft verkloot dit jaar is het de EBU.
Nou ja ik bedoel dus dat ik totaal niet geloof dat de ebu hem om iets lichtzinnigs heeft gediskwalificeerd.
pi_213781605
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:40 schreef Eurochacha het volgende:
Ze waren in ieder geval wel bezig met het filmen (docu? Andere video), zie Stuntjes video van 1 mei op instagram. Linkje embedden werkt weer niet sorry, dan maar zo:

https://www.instagram.com/reel/C6bA8I9I2S0/?igsh=NHVvbHJneTlqdzVl

Op het einde zie je Joost filmen.
Volgens mij komt er wel een documentaire, maar niet gemaakt door Veras.
pi_213781708
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:49 schreef Cosima het volgende:

[..]
Nou ja ik bedoel dus dat ik totaal niet geloof dat de ebu hem om iets lichtzinnigs heeft gediskwalificeerd.
Ja, wat vind je lichtzinnig... ik vind een camera wegduwen niet bepaald iets waar je iemand voor moet diskwalificeren. En dat lijkt toch te zijn wat er is gebeurd. Zelfs al komen alle "vrienden" van Joost naar buiten met gelijkaardige verhalen als deze Veras over dat Joost zo moeilijk is, dan nog heeft hij niet een cameravrouw in elkaar gerost ofzo.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 23:07:32 #103
163650 Greys
pi_213781733
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:49 schreef Cosima het volgende:

[..]
Dat kan, maar in dat geval zijn daar vast concrete bewijzen voor of beelden van. En dan is het best een beetje twijfelachtig om iemand te diskwalificeren maar met nul bewijs daarvoor naar buiten te komen toch? Dat iedereen maar een beetje moet gissen of het wel of niet terecht was?

Zeker als je bedenkt dat een delegatielid dingen op insta gooide als 'deze antisemiet mag niet naast ons ademhalen' en die daar gewoon mocht blijven. Wel een beetje consequent zijn dan als EBU zijnde en dat dan ook niet onbestraft laten.

En zoals al vaker eerder gezegd (en met naam en foto en al getweet destijds): als er bewijzen komen dat hij iets echt ernstigs deed waar excuses niet genoeg voor waren en echt een diskwalificatie voor moest komen zal ik de eerste zijn die dat alsnog afkeurt. Maar we hebben na al die tijd nog steeds niks om dat op te baseren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213782068
Ik heb net de podcast met Veras Fawaz beluisterd, en het is een heel duidelijk verhaal, tussen de regels door nog duidelijker.

Veras had al verwacht dat ruim voor het incident, mogelijk zelfs voor Malm de boel fout zou lopen Joost kennende.
En ook hoe ontzettend cool het voor Joost is eruit gekickt te zijn.

Het ESF is immers niet echt de plek van deze ruige podium schreeuwer, opzweper en hakker met als doelgroep een jonge audience. Hij wilde graag zijn carrire uitbreiden verder in Europa, en zo geschiedde.
Zijn diskwalificatie was gewoon verwacht door deze vriend die hem al kent sinds hun puberjaren, en hij geeft ook aan dat alle mensen rondom Joost wat hij zegt zullen beamen.

Bij het pers rondje provoceerde Joost bewust, uit verveling of whatever en misschien deed hij dat vaker daar, om toch vooral niet de titel Eurovision winner op zijn conto te hebben staan of erger nog verliezer.

Hij had al alle succes van de wereld mede dankzij de video van Veras (20 miljoen YT views, meest bekeken inzending in no time) lang voor Malm, mission completed, al ver voor het ESF.
Wanneer je dan een beetje gaat dreinen en dwarsliggen, met een vlag over je hoofd zitten, een camera wegslaan of whatever rebels gedrag, lig je er uit, en ben je in 1 klap groter nieuws dan het ESF zelf, tot in de VS, de Arabische en Aziatische wereld aan toe.

Joost is marketing zei Veras, dat zegt Joost ook zelf, de diskwalificatie voor het oubollige ESF (zijn woorden) is supergoede marketing voor Joost, daar gecancelled worden is een betere uitkomst als winnen voor een artiest als Joost.

Er is geen hond die mij kan wijsmaken dat deze man die wel 3 keer heeft gezegd zoveel liefde te voelen voor Joost, en zijn video die echt een mega rol heeft gespeeld in de doorbraak van Joost elkaar niet meer gesproken hebben.
Natuurlijk hebben ze dat wel. Joost gunt ook deze gast zijn erkenning, niks geen backstabber of Judas.

Hij wist precies wat Veras zou gaan zeggen, en het komt zijn imago ten goede, want de gepolijste lachende clown met het TikTok dansje van het ESF is hij gewoon beslist niet maar vond hij gewoon leuk om te doen, als een soort persiflage op het ESF, een project met veel lol met zn vrienden, wat jeugdsentiment, en goed voor zn carriere. Het doel was een groter bereik voor zijn echte kunsten, en dat is waanzinnig goed gelukt.

De uitspraken van Veras zijn imo normaal, hij beschrijft Joost als lief, perfectionistisch maar moeilijk mens met een gigantische drive en een groot talent, die eigenlijk niet past in het ESF, en van wie iedereen die hem kent al van tevoren wist dat hij eruit gekickt zou worden n dat dat het beste zou zijn wat hem kon overkomen, n dat hij zeker weet dat Joost zelf ook tevreden is met hoe het is gelopen.

Er was ookal een docu gepland, maar het grote succes op voorhand maakte die overbodig en zou alleen maar afdoen aan alle publiciteit rondom de reeds verwachtte diskwalificerings hype, dus schuiven ze dat gewoon naar een later punt.

Alles perfect geregeld. Chapeau. Succes aan beide!

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 04-06-2024 03:56:07 ]
  dinsdag 4 juni 2024 @ 00:23:47 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213782097
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 00:14 schreef Za het volgende:
Ik heb net de podcast met Veras Fawaz beluisterd, en het is een heel duidelijk verhaal, tussen de tegels door nog duidelijker.

Veras had al verwacht dat ruim voor het incident, mogelijk zelfs voor Malm de boel fout zou lopen Joost kennende.
En ook hoe ontzettend cool het voor Joost is eruit gekickt te worden.

Het ESF is immers niet echt de plek van deze ruige podium schreeuwer, opzweper en hakker met als doelgroep een jonge audience. Hij wilde graag zijn carrire uitbreiden verder in Europa, en zo geschiedde.
Zijn diskwalificatie was gewoon verwacht door deze vriend die hem al kent sinds hun puberjaren, en hij geeft ook aan dat alle mensen rondom Joost wat hij zegt zullen beamen.

Bij het pers rondje provoceerde Joost bewust, en misschien deed hij dat vaker daar, om toch vooral niet de titel Eurovision winner op zijn conto te hebben staan of erger nog verliezer.

Hij had al alle succes van de wereld mede dankzij de video van Veras lang voor Malm, mission completed, al ver voor het ESF.
Wanneer je dan een beetje gaat dreinen en dwarsliggen, met een vlag over je hoofd zitten, een camera wegslaan of whatever rebels gedrag, lig je er uit, en ben je in 1 klap groter nieuws dan het ESF zelf, tot in de VS, de Arabische en Aziatische wereld aan toe.

Joost is marketing zei Veras, dat zegt Joost ook zelf, de diskwalificatie voor het oubollige ESF (zijn woorden) is supergoede marketing voor Joost, gecancelled worden is een betere uitkomst als winnen voor een artiest als Joost.

Er is geen hond die mij kan wijsmaken dat deze man die wel 3 keer heeft gezegd zoveel liefde te voelen voor Joost, en zijn video die echt een mega rol heeft gespeeld in de doorbraak van Joost elkaar niet meer gesproken hebben.
Natuurlijk hebben ze dat wel. Joost gunt ook deze gast zijn erkenning, niks geen backstabber of Judas.

Hij wist precies wat Veras zou gaan zeggen, en het komt zijn imago ten goede, want de lachende clown met het TikTok dansje van het ESF is hij gewoon beslist niet maar vond hij gewoon leuk om te doen, als een soort persiflage op het ESF, een project met veel lol met zn vrienden, wat jeugdsentiment, en goed voor zn carriere. Het doel was een groter bereik voor zijn echte kunsten, en dat is waanzinnig goed gelukt.

De uitspraken van Veras zijn imo normaal, hij beschrijft Joost als (moeilijk) mens met een gigantische drive en een groot talent, die eigenlijk niet past in het ESF, en van wie iedereen die hem kent al van tevoren wist dat hij eruit gekickt zou worden n dat dat het beste zou zijn wat hem kon overkomen, n dat hij zeker weet dat Joost zelf ook tevreden is met hoe het is gelopen.

Er was ookal een docu gepland, maar het grote succes op voorhand maakte die overbodig en zou alleen maar afdoen aan alle publiciteit rondom de reeds verwachtte diskwalificerings hype, dus schuiven ze dat gewoon naar een later punt.

Alles perfect geregeld. Chapeau. Succes aan beide!
Je zou romans (fictie) moeten gaan schrijven.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213782135
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

Je zou romans (fictie) moeten gaan schrijven.
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landen :)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 00:42:17 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213782154
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 00:34 schreef Za het volgende:

[..]
Dat is rommel. Ik schrijf het betere werk, al vele jaren, mijn werk wordt gepubliceerd in meer dan 15 landen :)
Fictie is rommel?
Ok..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213782226
quote:

[..]
Goh, en dat je je dan nog tijd hebt om hier ook nog te schrijven en wij hier daar allemaal van mogen meegenieten.
pi_213782315
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 01:27 schreef Aadrianus het volgende:

Goh, en dat je je dan nog tijd hebt om hier ook nog te schrijven en wij hier daar allemaal van mogen meegenieten.
Is er iemand hier die 24/7 werkt?

Vanwaar die hatelijkheid Adrianus, heb ik je ooit beledigd, geschoffeerd, verkeerd bejegend? Ik ken je niet eens.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 07:35:54 #110
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213782838
Kunnen we ophouden met dat gekibbel onderling?
pi_213782881
Ik heb het me ook wel eens afgevraagd, @Za, of Joost het ESF nu cht zo bijzonder vindt of dat hij het als vehikel gebruikt. Waarschijnlijk is die twijfel ingegeven door mijn eigen cynisme. Maar ik heb nooit een teken gezien dat deze droom niet echt was. En tegenover de nukkige momenten van Joost stonden de vele manieren waarop hij leuk meedeed met de gekte. Ik vind het moeilijk te geloven dat hij er louter een marketinginstrument in zag.
pi_213782925
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 22:30 schreef Greys het volgende:

filmen na afspraak om het niet te doen.
De EBU moet gewoon zorgen dat de deelnemers zich achter de schermen veilig voelen
Wist je dat er eigenlijk een plan lag, om het gehele Malm gebeuren te filmen, alle emoties, door degene die een docu over Joost ging maken, met welbevinden/op verzoek van Joost?

Maar omdat hij nu zoveel succes heeft en wat moeilijker is dan vroeger heeft de docu maker besloten dat mogelijk op een later moment te gaan doen, zodat Joost nu lekker mee kan gaan in de hype, en eigenlijk heden geen docu nodig heeft.

Dus zo vreselijk erg zal hij het filmen niet vinden.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 08:27:47 #113
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213783046
Het een sluit het ander niet uit. Je kunt iets als marketing instrument zien en er tegelijkertijd lol in hebben. Het is en blijft zijn werk: je mag hopen dat hij er een beetje plezier in heeft.
pi_213783105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 07:50 schreef Claudia_x het volgende:

Ik heb het me ook wel eens afgevraagd, @:za, of Joost het ESF nu cht zo bijzonder vindt of dat hij het als vehikel gebruikt. Waarschijnlijk is die twijfel ingegeven door mijn eigen cynisme. Maar ik heb nooit een teken gezien dat deze droom niet echt was. En tegenover de nukkige momenten van Joost stonden de vele manieren waarop hij leuk meedeed met de gekte. Ik vind het moeilijk te geloven dat hij er louter een marketinginstrument in zag.
In alle eerlijkheid Claudia, ik denk dat Joost er een fantastische opstap in zag naar een grotere internationale carrire, wat het ook gewoon is wanneer je het goed aanpakt, en wilt als artiest/kunstenaar. De podia zijn zijn therapie, hoe groter hoe mooier, duizenden mensen die hem dragen.

Ik heb aanschouwd hoe hij normaliter optreedt, blerend, kop schuddend, stampend, opzwepend op openlucht podia in een kloffie, en dan moet ik geloven dat het ESF zijn grote droom is.

Joost zegt zelf dat hij alleen in marketing denkt continu, dat hij marketing is.

Ik denk dat ze zich gek gelachen hebben bij het maken van die videoclip bv op die landweg en bij al die losse videos waarin hij met een groene vogel rond rent. En dat was ook super grappig, en ik denk dat hij de tijd van z'n leven had met zijn vrienden.

Maar zijn droom is imo niet om slick gecoiffeerd in een net pak een lullig ingestudeerd TikTok dansje staan te doen op het ESF.

Er zal wat jeugd sentiment aan kleven, dat geloof ik wel. En naast zijn vermeende moeilijk zijn is het ook imo een lieve jongen met een ongekende charme en humor, hij was ook altijd heel tof en grappig tegen interviewers.
Hij is geen bedrieger, maar een beetje een persiflage was het wel natuurlijk.

Het heeft waanzinnig uitgepakt, en is een kunstproject gewoon. Ik herinner me hoe een volledige zaal uit hun dak ging met een leeg podium en ze slechts een video te zien kregen, waanzin, en kunst tegelijk.
pi_213783137
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 08:31 schreef Za het volgende:

Ik heb aanschouwd hoe hij normaliter optreedt, blerend, kop schuddend, stampend, opzwepend op openlucht podia in een kloffie, en dan moet ik geloven dat het ESF zijn grote droom is.
Hij is ook iemand met een eclectische muziekstijl, die genspireerd is door Doe Maar, een traantje laat bij Boudewijn de Groot en op het podium staat te hakken. Ik vind het niet zo moeilijk om te geloven dat het ESF voor hem iets betekent.

quote:
Maar zijn droom is imo niet om slick gecoiffeerd in een net pak een lullig ingestudeerd TikTok dansje staan te doen op het ESF.
Dat geloof ik dan wel weer. Maar het een sluit het ander niet uit.

quote:
Hij is geen bedrieger, maar een beetje een persiflage was het wel natuurlijk.
Zo zie ik dat inderdaad ook wel, Europapa als podiumpersoonlijkheid zoals Ziggy Stardust dat voor Bowie was. (Al mag ik die vergelijking van mijn vriend vast niet maken. :+)
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 08:44:04 #116
5428 crew  miss_sly
pi_213783159
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 08:31 schreef Za het volgende:

[..]
In alle eerlijkheid Claudia, ik denk dat Joost er een fantastische opstap in zag naar een grotere internationale carrire, wat het ook gewoon is wanneer je het goed aanpakt, en wilt als artiest/kunstenaar. De podia zijn zijn therapie, hoe groter hoe mooier, duizenden mensen die hem dragen.
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 juni 2024 @ 08:49:32 #117
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213783170
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 08:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is toch helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er een grote internationale carriere wacht na het ESF? Er zijn meer winnaars tamelijk onbekend gebleven dan enorm groot geworden, volgens mij.
Internationale hit is de laatste tijd wel vaker gelukt, vaak meer door TikTok dan esf. Duncan, Rosa Linn. Maar internationaal doorgebroken is alleen Maneskin recent voor zover ik weet.
pi_213783215
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 08:39 schreef Claudia_x het volgende:

Hij is ook iemand met een eclectische muziekstijl, die genspireerd is door Doe Maar, een traantje laat bij Boudewijn de Groot en op het podium staat te hakken. Ik vind het niet zo moeilijk om te geloven dat het ESF voor hem iets betekent.
Ik heb dat ook gedacht in het begin.
Maar een (onterechte) uitsluiting had hij in het geval van een jeugd droom imo echt niet kunnen handelen als iemand met al zoveel trauma.
Dan wil je gewoon gerechtigheid voor het onrecht wat je is aangedaan, en laat je je een poosje niet zien, en dien je een fikse claim in voor het afnemen van je droom, besmeuren van je goede naam en carrire in de media.

Maar dat boeit hem niet, hij voelt zich ook niet berooft van zijn kans, het kon niet beter, en een week later trad hij al weer op ipv treurig thuis te zitten zich voorbereidend op een claim. Op dat moment dacht ik er anders over, en heb ik ook gepost.

quote:
Zo zie ik dat inderdaad ook wel, Europapa als podiumpersoonlijkheid zoals Ziggy Stardust dat voor Bowie was. (Al mag ik die vergelijking van mijn vriend vast niet maken. :+)
Ik ook, een ontworpen karakter/persiflage waar hij tijdelijk ingekrompen is, en wat qua marketing ook nog eens leuk cartoon figuur is, en zelfs in films zou kunnen opduiken. Ik gok dat er op dit moment ergens in Azi al mensen rondlopen met zijn kapsel/look.
pi_213783237
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 08:58 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb dat ook gedacht in het begin.
Maar een (onterechte) uitsluiting had hij in het geval van een jeugd droom imo echt niet kunnen handelen als iemand met al zoveel trauma.
Dan wil je gewoon gerechtigheid voor het onrecht wat je is aangedaan, en laat je je een poosje niet zien, en dien je een fikse claim in voor het afnemen van je droom, besmeuren van je goede naam en carrire in de media.

Een hoop aannames. Nog steeds kan het zijn jeugddroom geweest zijn en kan hij het toch snel oppakken.
pi_213783276
Hij heeft heel veel oprechte emoties laten zien voor en in Malm en die waren echt niet gespeeld. Ik vind het eigenlijk best kwalijk om iemands trauma, droom, belofte aan zijn ouders weg te zetten als n grote marketingstunt. Volgens mij werkt het andersom: hij wilde enorm graag naar het ESF, want dat was een van de nog weinige fijne jeugdherinneringen die hij heeft (zelf gezegd in een podcast) en toen hij eindelijk mocht gaan, heeft hij zijn skills en plezier in marketing ingezet om er het beste uit te halen. Dat hij wel 'gewoon' optreedt, zegt alleen maar iets over zijn liefde voor zijn fans en voor het podium. Ik ken hem niet persoonlijk, maar hij laat natuurlijk bij optredens/op social media alleen zien wat hij wil laten zien. Het is niet gek om te bedenken dat hij ook zijn boze en verdrietige momenten heeft om de DQ en alle heisa.
pi_213783283
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 08:44 schreef miss_sly het volgende:

Nee dat is het nooit natuurlijk.
Maar dit "project" is tot in detail uitgedacht met een heel creatief team.
Hij heeft zelf gezegd, er is niemand die zoveel PR voor zichzelf heeft gedaan als ik, alles zo heeft uitgedacht. Hij heeft alles meegewogen, gekke interviews waardoor mensen gentrigeerd raakten, zijn bizarre look met die scheve pony, de fantastisch absurde video met die beat eroverheen.

Hij had geen garanties, maar ze hebben dit benaderd als een kunst project/concept en zeer goed uitgevoerd, en dat wisten ze.

Dan de diskwalificatie als kers op de taart, een leeg podium met een juichende menigte, dan heb je iets heel erg goed gedaan.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 09:10:28 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213783284
Ondanks dat ik geloof in de dikke marketingsaus, vind ik de Joost die we de afgelopen weken op social media zagen er niet al te fris en fruitig uitzien.
Of dat is ook marketing (even tegenwicht na het gladde Eurovisie typetje) of het gaat echt niet helemaal lekker met hem. En dat kan sowieso natuurlijk; zo’n esc met alles eromheen inclusief rel gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Zelfs niet als het een opzetje zou zijn.
pi_213783330
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:08 schreef d_elise het volgende:

Hij heeft heel veel oprechte emoties laten zien voor en in Malm en die waren echt niet gespeeld. Ik vind het eigenlijk best kwalijk om iemands trauma, droom, belofte aan zijn ouders weg te zetten als n grote marketingstunt.
Ik zet het niet als zodanig weg. Het was een kunstproject en er is enorm hard en lang aan gewerkt.
Waarom zouden daar geen oprechte emoties bij kunnen zijn.
pi_213783380
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:09 schreef Za het volgende:

[..]
Nee dat is het nooit natuurlijk.
Maar dit "project" is tot in detail uitgedacht met een heel creatief team.
Hij heeft zelf gezegd, er is niemand die zoveel PR voor zichzelf heeft gedaan als ik, alles zo heeft uitgedacht. Hij heeft alles meegewogen, gekke interviews waardoor mensen gentrigeerd raakten, zijn bizarre look met die scheve pony, de fantastisch absurde video met die beat eroverheen.

Hij had geen garanties, maar ze hebben dit benaderd als een kunst project/concept en zeer goed uitgevoerd, en dat wisten ze.

Dan de diskwalificatie als kers op de taart, een leeg podium met een juichende menigte, dan heb je iets heel erg goed gedaan.
Ik vind het best plausibel; n van de mogelijke theorien.

Ik vind het wat vergezocht, omdat er zoveel onzekerheid inzit waarbij het een flink reele kans was dat je een beginnende, maar toch al best wel succesvolle carrire op het spel zet, zeker vanuit Isral, maar ook vanuit de algemene community die toch snel oordeelt over een uitbarsting (wat ik persoonlijk nergens op vind slaan, ook, juist, artiesten mogen wel eens onredelijk zijn en uitvallen; we zijn allemaal mensen).

Aan de andere kant is er n ding wat deze theorie enorm versterkt en dat is dat Joost Klein van te voren heeft gezegd dat hij iets ging doen wat nog nooit is gezien op het ESF.

Maar goed wat ik zelf leuk vind hieraan is dat Joost heeft laten zien wat het ESF echt is, dat heeft enerzijds wel de lol voor mij van het ESF gehaald, maar dat heb ik liever dan dat ik volgend jaar weer ga kijken en doen alsof het niet politiek is. Dat ontregelen waardeer ik zeer, zijn muziek verder... mwah.
pi_213783386
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:24 schreef zatoichi het volgende:
Dat ontregelen waardeer ik zeer, zijn muziek verder... mwah.
Behalve Europapa, dat blijft toch gewoon een geweldig nummer :-D
pi_213783391
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:10 schreef Tinkepink het volgende:
Ondanks dat ik geloof in de dikke marketingsaus, vind ik de Joost die we de afgelopen weken op social media zagen er niet al te fris en fruitig uitzien.
Of dat is ook marketing (even tegenwicht na het gladde Eurovisie typetje) of het gaat echt niet helemaal lekker met hem. En dat kan sowieso natuurlijk; zo’n esc met alles eromheen inclusief rel gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Zelfs niet als het een opzetje zou zijn.
Welke marketingsaus? De verhalen hierboven dat dit allemaal geregisseerd is door Joost zijn natuurlijk complete onzin, iedereen die langer dan een paar seconden daarover nadenkt zal dat beamen. Hij zit echt niet daar in Canada in z'n handjes te wrijven, "ja ik heb ze allemaal beet, dit was de hele tijd al het plan, inclusief die vriend die me nog even onder de bus gooit". Als je daarin gelooft ben je (naar mijn bescheiden mening) niet helemaal goed bij je hoofd.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 09:31:36 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213783448
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:25 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Welke marketingsaus? De verhalen hierboven dat dit allemaal geregisseerd is door Joost zijn natuurlijk complete onzin, iedereen die langer dan een paar seconden daarover nadenkt zal dat beamen. Hij zit echt niet daar in Canada in z'n handjes te wrijven, "ja ik heb ze allemaal beet, dit was de hele tijd al het plan, inclusief die vriend die me nog even onder de bus gooit". Als je daarin gelooft ben je (naar mijn bescheiden mening) niet helemaal goed bij je hoofd.
Dank je wel voor de laatste fijne woorden 💙

Ik heb er een iets andere kijk op, wat overigens niet betekent dat ik Joost niet integer en open vind. Hij is altijd eerlijk geweest in wat hij wil: succesvol zijn, naar het ESC vanwege de herinnering aan vroeger, zijn verleden afsluiten.
Dat er ook een marketinggedachte achter zit sluit zijn oprechte emoties en emotionele lading van meedoen aan het ESC ook absoluut niet uit. Joost is echt en puur, maar tegelijkertijd ook een groot gesamt kunstwerk.
pi_213783509
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Dank je wel voor de laatste fijne woorden 💙

Ik heb er een iets andere kijk op, wat overigens niet betekent dat ik Joost niet integer en open vind. Hij is altijd eerlijk geweest in wat hij wil: succesvol zijn, naar het ESC vanwege de herinnering aan vroeger, zijn verleden afsluiten.
Dat er ook een marketinggedachte achter zit sluit zijn oprechte emoties en emotionele lading van meedoen aan het ESC ook absoluut niet uit. Joost is echt en puur, maar tegelijkertijd ook een groot gesamt kunstwerk.
Het is toch niet het plan om jezelf te laten diskwalificeren van Eurovisie, en alles wat erna gebeurt inclusief die podcast met Veras Fawaz... kom op zeg. Dat het hem puur marketingtechnisch misschien geen windeieren legt klopt, maar eigenlijk doet hij vrijwel niks dus dat kun je ook moeilijk marketing noemen.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 09:43:21 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213783542
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is toch niet het plan om jezelf te laten diskwalificeren van Eurovisie, en alles wat erna gebeurt inclusief die podcast met Veras Fawaz... kom op zeg. Dat het hem puur marketingtechnisch misschien geen windeieren legt klopt, maar eigenlijk doet hij vrijwel niks dus dat kun je ook moeilijk marketing noemen.
Diskwalificatie niet denk ik. Een relletje vindt hij niet zo’n ding vermoed ik.
Vergeet ook niet dat hij de grote ontregelaar Gover naast zich had.
Als hij de artiest was geweest, hoe zou je hier dan tegenover gestaan hebben?
pi_213783546
Nou ja, we weten het gewoon niet; niemand hier kent Joost Klein persoonlijk (ga ik even van uit) dus alles is gebaseerd op waarnemingen en (ons) eigen referentiekader.
pi_213783576
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Diskwalificatie niet denk ik. Een relletje vindt hij niet zo’n ding vermoed ik.
Vergeet ook niet dat hij de grote ontregelaar Gover naast zich had.
Als hij de artiest was geweest, hoe zou je hier dan tegenover gestaan hebben?
Sorry, maar ik vind dit echt uit de categorie "9/11 was an inside job". Als je wilt ontregelen zijn er effectievere manieren, het grote publiek heeft immers niet eens meegekregen dat er iets was met Joost. Het is alleen online via Tiktok dat met name de jongeren dat hebben gevolgd, waardoor hij nu toch nog enig succes heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 10:01:36 #132
163650 Greys
pi_213783755
Als het voornamelijk n grote marketingstunt was geweest, waarom is er dan tot het allerlaatste (echt llerlaatste) moment moeite in gestoken en zo ongeveer gesmeekt om excuses aan te bieden, wilde Joost zelfs openbaar excuses maken om ajb maar in de finale te mogen staan? Of zaten AvroTros en Twan en Cornald 'fuck de EBU' allemaal in dit opzetje om de boel te ontregelen? Jeetje.

En Bambie en Noorwegen en wie zich daar allemaal boos om hun eigen situaties hebben uitgesproken en klachten ingediend, zaten die ook in het complot? Frankrijk met z'n speech ipv zang?

Hoe had Team Joost vooraf kunnen weten dan dat na de eerste klacht van AvroTros aan de EBU er nog steeds gefilmd zou worden waarop dan 'gereageerd' kon worden?
Hoe had Team Joost vooraf kunnen weten hoe de Isralische delegatie zich achter de schermen zou gedragen waardoor enige irritaties bij de persco zouden ontstaan? Die Isralische persmeneer die Appie en de beveiliger volgde en aan het zuigen was, betaald acteur ofzo?

Ik neem m'n aluhoedje af voor dit plan. Chapeau.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213783821
Nog even en er kan een topic in BNW geopend worden, mijn god. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 10:16:10 #134
163650 Greys
pi_213783871
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:08 schreef Em31 het volgende:
Nog even en er kan een topic in BNW geopend worden, mijn god. _O-
Dat ze bijna twee weken lang gewoon in de pas liepen en een superleuke persdag hielden met Gover in net pak en Appie en Stuntje zich allemaal juist van hun leukste en meest nette kant lieten zien en zich op de loper gewoon heel leuk hebben gedragen enzo hoorde ook allemaal bij Het Grote Ontregel Complot denk ik! Want jeetje wat is er veel ontregeld! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213783879
Ik scroll weer door mensen. _O-

:J
pi_213783960
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:16 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat ze bijna twee weken lang gewoon in de pas liepen en een superleuke persdag hielden met Gover in net pak en Appie en Stuntje zich allemaal juist van hun leukste en meest nette kant lieten zien en zich op de loper gewoon heel leuk hebben gedragen enzo hoorde ook allemaal bij Het Grote Ontregel Complot denk ik! Want jeetje wat is er veel ontregeld! :D
Dit. En vergeet niet voorafgaand bij elke repetitie en optreden op het podium even naar boven kijken en een kushandje geven aan de personen voor wie hij dit allemaal deed. Want dat doe je natuurlijk allemaal als je alleen maar daar bent om de boel te ontregelen. En niet om een zwaar en emotioneel hoofdstuk af te sluiten.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 10:33:02 #137
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213784063
Geen angst. Ik ben al weer weg. Wel jammer, heb hier jaren met veel plezier meegeschreven. Maar omdat ik een iets genuanceerde mening over Joost heb (ik geloof hem en de oprechte emotie, de droom en het afsluiten gedeelte wel degelijk en diskwalificatie was natuurlijk belachelijk en overtrokken ) hoef ik niet direct uitgemaakt te worden voor complotdenker en niet goed bij mijn hoofd.
pi_213784261
Ik denk inderdaad dat Joost niet vies is van een georchestreerd relletje gezien zijn uitstekende neus voor marketing, maar een diskwalificatie en deze shitstorm eromheen zal hij echt niet gewild hebben...
pi_213784278
quote:
Bij het ESF liep hij er netjes bij in z'n blauwe pak en geknipte kop, en nu is alles weer zoals voorheen. Lekker wilde haren en simpel shirtje, lekker shabby. :D
  dinsdag 4 juni 2024 @ 10:57:45 #140
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_213784301
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Bij het ESF liep hij er netjes bij in z'n blauwe pak en geknipte kop, en nu is alles weer zoals voorheen. Lekker wilde haren en simpel shirtje, lekker shabby. :D
Ik heb het niet over zijn kleding en haar. Dat vind ik juist erg leuk. Hij lijkt zijn “lichtheid” een beetje kwijt te zijn.
Maar goed, ik was hier weg.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 11:03:25 #141
163650 Greys
pi_213784352
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]
Ik heb het niet over zijn kleding en haar. Dat vind ik juist erg leuk. Hij lijkt zijn “lichtheid” een beetje kwijt te zijn.
Maar goed, ik was hier weg.
Check je dm.
Weggaan is nergens voor nodig. Dit ligt niet aan jou. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 11:20:56 #142
163650 Greys
pi_213784551
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk inderdaad dat Joost niet vies is van een georchestreerd relletje gezien zijn uitstekende neus voor marketing, maar een diskwalificatie en deze shitstorm eromheen zal hij echt niet gewild hebben...
Nee precies. En hij zal ook zker niet op een eventueel strafblad zitten wachten.

Van Bambie lees ik bv nergens dat iemand denkt dat hun woede (I don't care anymore, fuck the EBU) voor de camera opgezet spel zou zijn. Die heeft daarvoor veel te veel moeite en kosten in de staging gestoken om dat eventueel te verzieken voor een aandachtsrelletje. De irritaties en boosheid waren echt. Van iedereen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213784617
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:55 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat is ook weer niet helemaal zo he, hij loopt wel gewoon in Walter Van Beirendonck. Kan er voor jou misschien shabby uitzien :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 11:43:20 #144
163650 Greys
pi_213784772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 11:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is ook weer niet helemaal zo he, hij loopt wel gewoon in Walter Van Beirendonck. Kan er voor jou misschien shabby uitzien :)
Een merk en hoeveel het kost maakt toch weinig uit voor hoe de look is? Shabby vergeleken met het blauwe pak is in dit geval gewoon positief lijkt me. Er zijn ook spijkerbroeken met enorme gaten die van hele dure merken zijn haha. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 11:43:30 #145
163650 Greys
pi_213784775
twitter

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213784808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 11:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Een merk zegt echt helemaal niks over of een look shabby is. :D
pi_213784924
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 03:53 schreef Za het volgende:

[..]
Is er iemand hier die 24/7 werkt?

Vanwaar die hatelijkheid Adrianus, heb ik je ooit beledigd, geschoffeerd, verkeerd bejegend? Ik ken je niet eens.
Hatelijkheid? Serieus? Het was hoogstens een plaagstootje.
Maar deze conclusie van jou is wel heel tekenend.

Jij spint een beetje overal je eigen versie van een verhaal uit en dat is dan waar. Jij was de afgelopen weken degene die alles wat Joost deed aan het hypen was en gaf aan alles jouw persoonlijke kleur. En nu buit je een podcast van de clip regisseur uit om volledig de andere kant op te spinnen.

Allemaal prima hoor, maar mij verbaast het niet dat al die aannames en veronderstellingen bij een aantal mensen hier nogal wat haren overeind zetten. Inclusief bij mij.

Ik neem vanaf nu niet meer de moeite om ze nog te lezen of erop in te gaan. Heb een fijn leven.
pi_213784956
Dat Joost er niet zo fris en fruitig uitziet, wat hier eerder is geuit. Ik zie het als dat zijn uitstraling anders is, verzwaard ofzo. Je ziet aan hem dat hij een knauw heeft gehad. Hij is niet meer zo 'licht'. En het justitile gebeuren in Malm speelt natuurlijk mee.

Hij loopt er shabby en chique tegelijk bij. Vind het wel wat hebben. Niet onverzorgd, hij kan wel toonbaar over straat :P

Hij blijft als artiest gewoon zijn ding doen, komt opdagen waar hij is geboekt en gaat niet in een hoekje zitten simpen over hoe zielig hij wel niet is en waarom hem dat allemaal weer overkomt.
Ik vind het grote klasse :J
  dinsdag 4 juni 2024 @ 12:17:32 #149
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_213785037
Vond hem eigenlijk vooral voor Eurovision wat lichter over komen dan normaal.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_213785045
quote:
Dat is rommel.
Ik heb geleerd bij dat soort kwalificaties 'ik vind dat ...' te gebruiken in plaats van 'dat is...'.
pi_213785104
Ik denk ook niet dat die diskwalificatie een vooropgezet plan was. Dat ze het achteraf wellicht gebruiken voor marketingdoeleinden is een ander verhaal.
pi_213785395
quote:
Je zou inderdaad kunnen zeggen: ook dat is marketing.

Zelf vermoed ik dat bij Joost z'n authentieke emoties en dromen goed samengaan met z'n marketing. In feite s dat z'n marketing. Dat hij ook stileert en speelt doet daar geen afbreuk aan.
  roze dinsdag 4 juni 2024 @ 13:11:58 #153
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213785782
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 11:43 schreef Greys het volgende:
[ x ]

[ x ]
Teun lijkt me echt een hele aardige man. Komt altijd positief over _O_
Your beauty never ever scared me.
  roze dinsdag 4 juni 2024 @ 13:15:33 #154
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213785815
Marketingstunt geloof ik niet want Joost gaat het risico niet nemen om shit terug te moeten betalen of wat dan ook. Hij zei zelf ook al dat hij dat op het songfestival zelf niet eens had kunnen betalen.
pi_213786028
quote:
De rechtbank in Den Haag heeft dinsdag de 44-jarige vrouw vrijgesproken in de zaak over de valpartij van de fietsende ex-minister Sander Dekker in het duingebied bij het Zuid-Hollandse Monster.
(…)
K. ontkende dat ze de voormalige minister voor Rechtsbescherming heeft vastgepakt. Ze zei eerder in de rechtbank Den Haag dat ze alleen een afwerend gebaar had gemaakt, omdat de wielrenners volgens haar te hard fietsten op een pad met weinig ruimte. De verdachte zegt dat ze zichzelf wilde beschermen. Bij dat gebaar zou ze Dekker hebben geraakt.

Het Openbaar Ministerie had een taakstraf van 240 uur en een geheel voorwaardelijke celstraf van zes maanden tegen de vrouw geist. De rechter gaat daar dus niet in mee.
In elk geval n iemand die met een dreigende armbeweging wegkomt.
pi_213786174
Wat een stemmingmakerij weer van de Telegraaf en op de website van Story:
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-een-camera-weg

https://www.story.nl/show(...)h-ook-op-buma-awards.
Ze gedragen zich alsof ze recht hebben op een foto of reactie van hem.

Afijn, Joost is dus blijkbaar weer thuis.
pi_213786225
Natuurlijk was het geen vooropgezet plan. Joost heeft namelijk heel erg geluk dat iedereen al een hekel heeft aan de EBU en we de hele week die delegatie van Isral mensen zagen pesten, want anders was men heel wat minder positief geweest en was het plan van de EBU om een negatief beeld neer te zetten door over een young female member te spreken gewoon gelukt.
pi_213786254
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:07 schreef silverevlis het volgende:
"misdraagt zich" omdat ie verkleed kwam en de pers niet te woord wilde staan? :')
Wat een clickbait weer.
  roze dinsdag 4 juni 2024 @ 14:21:31 #159
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213786266
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:19 schreef Dave het volgende:

[..]
"misdraagt zich" omdat ie verkleed kwam en de pers niet te woord wilde staan? :')
Wat een clickbait weer.
’Joost Klein duwde bijna weer een camera weg’
:') :') :') :') :') :') :') :')
pi_213786318
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:07 schreef silverevlis het volgende:
Wat een stemmingmakerij weer van de Telegraaf en op de website van Story:
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-een-camera-weg

Afijn, Joost is dus blijkbaar weer thuis.

Ik heb het artikel gelezen (waarom?) maar ik lees er helemaal geen misdragingen in. Joost moet kapot, zo gaat het nu eenmaal in Nederland, maar doe dan in elk geval je best om nog iets van zo'n aantijging te maken.
pi_213786374
Ik gooide bijna m'n kop koffie om.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 14:34:12 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_213786388
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 12:21 schreef Dave het volgende:
Ik denk ook niet dat die diskwalificatie een vooropgezet plan was. Dat ze het achteraf wellicht gebruiken voor marketingdoeleinden is een ander verhaal.
Zou wel een heel knap plan zijn, als je van te voren bedenkt dat je iets wilt laten gebeuren wat nog nooit eerder gedaan is :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213786405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb het artikel gelezen (waarom?) maar ik lees er helemaal geen misdragingen in. Joost moet kapot, zo gaat het nu eenmaal in Nederland, maar doe dan in elk geval je best om nog iets van zo'n aantijging te maken.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. Er wordt van een mug een olifant gemaakt. Hij komt daar incognito, laat hem dan ook met rust. Maar daarmee verwacht ik natuurlijk teveel van de roddelpers :P :(

En die aantijging zit blijkbaar in de podcast, maar die luister ik niet. Tijdverspilling.

[ Bericht 4% gewijzigd door silverevlis op 04-06-2024 15:10:04 ]
pi_213786457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:26 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij heeft wel de avond van Lex Harding verpest door via de achterdeur naar binnen te komen. Die zal daar niet vast niet van kunnen slapen.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 14:48:01 #165
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213786542
twitter

@FrankyandCoen
OOR / Franky en Coen bakken friet in Oekrane - Volg ze hier! #2
Die voor het goede doel bezig zijn in Oekraine, plaatste dit op twitter
pi_213786769
  dinsdag 4 juni 2024 @ 15:37:35 #167
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213786990
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:19 schreef Dave het volgende:

[..]
Wat een clickbait weer.
Wat een kneuzenartikelen weer. Joost was daar voor zijn vriend Tantu, niet voor de fotografen en de journalisten :')
Fuck the EBU
  dinsdag 4 juni 2024 @ 15:38:08 #168
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213786992
quote:
11s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:32 schreef Dave het volgende:
Ik gooide bijna m'n kop koffie om.
Dreigend gebaar? :o
Fuck the EBU
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 15:46:23 #169
163650 Greys
pi_213787036
quote:
83s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:37 schreef Arizona het volgende:

[..]
Wat een kneuzenartikelen weer. Joost was daar voor zijn vriend Tantu, niet voor de fotografen en de journalisten :')
Dit ja. 'Joost eist hiermee weer veel negatieve aandacht op'. Eh nee, als je hem met je roddelpers met rust had gelaten had niemand gemerkt dat hij er berhaupt was. :')

Toch gek he, dat hij niet met dit soort types wil praten. En dat AvroTros onze deelnemers tijdens die twee weken steeds strikter afsluiten voor dit soort 'pers' omdat ze toch alleen maar uit zijn op het rollen van je kop.
Als ik Joost was sprak ik echt nooit meer met ze. En een eventuele volgende deelnemer ooit ook niet meer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze dinsdag 4 juni 2024 @ 15:57:17 #170
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213787125
Joost was al zo'n grote fan van de pers.. *not*
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 16:05:50 #171
163650 Greys
pi_213787184
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:57 schreef Ama het volgende:
Joost was al zo'n grote fan van de pers.. *not*
Je snapt elke dag beter waarom.
Hij heeft ze ook helemaal niet nodig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213787216
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 15:38 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dreigend gebaar? :o
Bijna!
pi_213787275
pi_213787281
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 14:21 schreef Ama het volgende:

[..]
’Joost Klein duwde bijna weer een camera weg’
:') :') :') :') :') :') :') :')
"Joost Klein wordt weer door camera's bejaagd" was een meer terechte clickbait geweest. Maar ja, de roddelpers neemt het nooit zo nauw met de waarheid. :J
pi_213787466
Het is ook gewoon zo doorzichtig allemaal. Die roddelpers begrijpt heus wel dat Joost waarschijnlijk niets wil/kan zeggen over het hele voorval zolang het onderzoek loopt. Maar goed, dat levert geen clicks op natuurlijk, logisch denkvermogen en empathie.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 16:48:53 #176
163650 Greys
pi_213787603
https://www.rtl.nl/boulev(...)erzoek-ingesteld-ebu

'Volgens ingewijden'.
Waarom geen officile melding hiervan dan van EBU als ze het serieus nemen? Zo komt het weer over als wij van Wc eend laten wij van WC eend onderzoeken en daarna is alles goed heur!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213787808
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 16:48 schreef Greys het volgende:

'Volgens ingewijden'.
Waarom geen officile melding hiervan dan van EBU als ze het serieus nemen? Zo komt het weer over als wij van Wc eend laten wij van WC eend onderzoeken en daarna is alles goed heur!
Ik durf hier niet eens positief over te zijn. Wel opvallend dat Boulevard hiervan de primeur krijgt (ik heb het in ieder geval nergens anders gelezen). Aran zit druk te bellen blijkbaar.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 17:10:31 #178
163650 Greys
pi_213787842
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:08 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik durf hier niet eens positief over te zijn. Wel opvallend dat Boulevard hiervan de primeur krijgt (ik heb het in ieder geval nergens anders gelezen). Aran zit druk te bellen blijkbaar.
Ik vind dat 'ingewijden' een beetje gek. Als de EBU de publieke opinie tevreden wil stellen hiermee komen ze er toch zelf mee naar buiten? Vreemd verhaal. Ik wil ook graag weten wie dat dan voor ze gaat onderzoeken. Of stiekem mensen van de EBU zelf? Alles kan op dit moment namelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213787843
Het onderzoek zal worden uitgevoerd door Mads sterdahl van Vi p Toalettanka AB.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 17:14:04 #180
163650 Greys
pi_213787875
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:10 schreef Dave het volgende:
Het onderzoek zal worden uitgevoerd door Mads sterdahl van Vi p Toalettanka AB.
_O- _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213787929
*O*
Franky en Coen bakken em weer in Lyiv en komen dit tegen: Viv in OOR / Franky en Coen bakken friet in Oekrane - Volg ze hier! #2
twitter
pi_213787997
“De EBU herkent zich niet in het geschetste beeld door diverse delegaties. De organisatie betreurt de ophef en belooft waar mogelijk beterschap in de toekomst. De EBU wijst daarnaast ook op de meerderheid van delegaties die zeer tevreden waren met het ESF in Zweden, en geeft daarnaast aan nog steeds achter het unanieme besluit te staan om de Nederlandse deelnemer Joost Klein uit te sluiten wegens wangedrag jegens een jonge vrouwelijke EBU-medewerker”

Dat scheelt weer een quote over 4 maanden.
pi_213788000
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:10 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind dat 'ingewijden' een beetje gek. Als de EBU de publieke opinie tevreden wil stellen hiermee komen ze er toch zelf mee naar buiten? Vreemd verhaal. Ik wil ook graag weten wie dat dan voor ze gaat onderzoeken. Of stiekem mensen van de EBU zelf? Alles kan op dit moment namelijk.
Ja dat doet mij ook twijfelen. Of ze zijn een statement aan het voorbereiden, maar waarom Boulevard dan al de scoop geven?
pi_213788043
Heeft waarschijnlijk ook met dit te maken? Boulevard zal denk ik de AVROTROS gevraagd hebben waar dit over gaat
twitter
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 17:29:00 #185
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213788051
twitter
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 17:34:14 #186
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213788089
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
ah, dat verklaart het.

Wat @Em31 al zeg, Aran heeft even met de AvroTros gebeld over dit bericht van het odnerzoek
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 17:36:15 #187
163650 Greys
pi_213788109
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:29 schreef Momo het volgende:
[ x ]
En wie stelt die vragen dan?
Wie doet dit onderzoek namens de EBU? Of lees ik daar nou zes keer overheen? :@

'Onafhankelijk' is vrij makkelijk roepen als je geen namen vrijgeeft. Vertrouw ze voor geen meter meer.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213788127
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 16:48 schreef Greys het volgende:

'Volgens ingewijden'.
Dit is boulevard en Aran. Het zou zo maar kunnen dat de ingewijden gewoon William Lee Adams is.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 17:38:08 #189
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213788131
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:36 schreef Greys het volgende:

[..]
En wie stelt die vragen dan?
Wie doet dit onderzoek namens de EBU? Of lees ik daar nou zes keer overheen? :@
Je zou denken dat onafhankelijk onderzoek wordt gedaan door een derde partij die met niemand een direct band heeft. Maar er staat er idd niet bij wie dat onderzoek gaat doen.
pi_213788167
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Je zou denken dat onafhankelijk onderzoek wordt gedaan door een derde partij die met niemand een direct band heeft. Maar er staat er idd niet bij wie dat onderzoek gaat doen.
Helemaal onafhankelijk gaat zoiets nooit zijn natuurlijk. Al is het maar omdat die ‘onafhankelijke’ partij vast nog wel meer opdrachten van de EBU hoopt te krijgen.
  ESF Reporter dinsdag 4 juni 2024 @ 17:41:47 #191
87554 Cee
Welluk?
pi_213788178
Misschien kan deze discussie beter in het Nieuwtjes en Geruchten topic, maar ik vraag me af hoe dat dan werkt, een onafhankelijk onderzoek dat ingesteld wordt door de partij welke onderzocht gaat worden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 17:46:13 #192
163650 Greys
pi_213788227
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:38 schreef Momo het volgende:

[..]
Hrlijk transparant weer he.
Brengt echt vertrouwen zo!

Voor hetzelfde geld zijn de onafhankelijke onderzoekers de twee dames die in de kantine werken in Genve.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 4 juni 2024 @ 17:51:45 #193
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213788279
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:41 schreef Cee het volgende:
Misschien kan deze discussie beter in het Nieuwtjes en Geruchten topic, maar ik vraag me af hoe dat dan werkt, een onafhankelijk onderzoek dat ingesteld wordt door de partij welke onderzocht gaat worden.
Geef opdracht en geld aan onderzoeksbureau, onderzoeksbureau praat naar gewenste conclusie toe, profit.
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 17:51:47 #194
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213788280
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Voor hetzelfde geld zijn de onafhankelijke onderzoekers de twee dames die in de kantine werken in Genve.
Misschien kan Bonkie aan de koekjesfabriek vragen of hij meer koekjes mag.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 juni 2024 @ 18:43:40 #195
39237 crew  H_T
2733
pi_213788974
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 17:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Indien gewenst anoniem is ook lekket handig. Stel dat er 1 land anoniem wil antwoorden, nou, wie zou dat dan zijn? Met 2 of 3 anonieme antwoorden kom je er waarschijnlijk ook nog wel achter
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_213789181
En als de EBU vervolgens zegt dat ze naar de uitkomsten zullen luisteren en de boel zullen verbeteren kan de AVROTROS dat ook weer mooi gebruiken om volgend jaar weer mee te doen, ondanks dat dit losstaat van Joost. Want die willen dat natuurlijk stiekem wel gewoon. :+
pi_213789292
Volgens Aran is Martin Osterdahl ziek/op non actief gesteld/ op vakantie. Interessant.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_213789423
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:02 schreef Zigsky het volgende:
Volgens Aran is Martin Osterdahl ziek/op non actief gesteld/ op vakantie. Interessant.
Blijft wel apart dat hij er meteen na de finale al niet meer was.
pi_213789445
quote:
Ja Aran, tuurlijk. Hij is ook een man/ een mens/ een persoon. :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 19:22:04 #200
163650 Greys
pi_213789510
quote:
Had Aran daar ook een bron van? Wie heeft hem dat verteld? Sorry ik heb het zelf niet gezien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213789608
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Had Aran daar ook een bron van? Wie heeft hem dat verteld? Sorry ik heb het zelf niet gezien.
Ik gok Wiwi, die refereren ook aan Boulevard :P

https://wiwibloggs.com/20(...)-delegations/281883/
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 19:31:45 #202
163650 Greys
pi_213789655
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik gok Wiwi, die refereren ook aan Boulevard :P

https://wiwibloggs.com/20(...)-delegations/281883/
Maar die zeggen weer dat het hen 'verteld' is, dat van Martin sterdahl. En ik zie daar alleen staan dat hij zich op de achtergrond houdt tijdens het onderzoek. Niks over vakantie of non-actief ofzo toch. :@

quote:
Separately, Wiwibloggs have been told that it’s likely Executive Supervisor Martin sterdahl is maintaining a low profile during this investigation.
M'n probleem is dat het allemaal 'have been told' en 'volgens ingewijden' is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213789693
twitter
pi_213789714
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:31 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar die zeggen weer dat het hen 'verteld' is, dat van Martin sterdahl. En ik zie daar alleen staan dat hij zich op de achtergrond houdt tijdens het onderzoek. Niks over vakantie of non-actief ofzo toch. :@
[..]
M'n probleem is dat het allemaal 'have been told' en 'volgens ingewijden' is.
Dat Martin zich nu even op de achtergrond houdt, lijkt me ook nogal logisch. Misschien kunnen ze die domme Belg die het fake applaus ontkende wat meer op de voorgrond zetten.
pi_213789743
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:22 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee, hij zei alleen dat hij dat nog in de gaten ging houden.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_213789801
twitter

Noorwegen doet dus gewoon mee.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 19:44:21 #207
163650 Greys
pi_213789823
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:34 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Hm. Dit klinkt niet echt als 'wij hebben nogal wat verkeerd aangepakt en zullen er alles aan doen om dat te verbeteren'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 19:45:36 #208
163650 Greys
pi_213789845
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:42 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Noorwegen doet dus gewoon mee.
Maar dit leest wel als 'als Isral meedoet terwijl ze nog mensen vermoorden doen wij niet mee'. Toch. Of wil ik dat erin lezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213789883
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar dit leest wel als 'als Isral meedoet terwijl ze nog mensen vermoorden doen wij niet mee'. Toch. Of wil ik dat erin lezen.
Het lijkt me dat als de EBU toezegt dat er wat meer security achter de schermen rondloopt en Isral en Noorwegen zo veel mogelijk van elkaar worden weggehouden, niet de zwaarste beloften dus, dat Noorwegen niet kan weigeren.
pi_213789886
Ze zullen Isral volgend jaar wel aan de andere kant van de arena zetten, wat ze dit jaar blijkbaar op zaterdag nog hadden gedaan?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 19:59:40 #211
163650 Greys
pi_213790024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het lijkt me dat als de EBU toezegt dat er wat meer security achter de schermen rondloopt en Isral en Noorwegen zo veel mogelijk van elkaar worden weggehouden, niet de zwaarste beloften dus, dat Noorwegen niet kan weigeren.
Maar daarmee is het politieke van Eurovision op dat vlak toch nog niet weg. Daar hebben ze het ook over. Ze willen geen season filled with politics meer. Dat haal je niet weg door er wat extra kleedkamers tussen te stoppen en een extra sniper op het dak.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213790097
Waar blijft trouwens de 'most watched' video van mei? Normaal gesproken uploaden ze iedere maand toch wel rond deze tijd? Ik ben namelijk toch wel benieuwd wat ze met de twee video's van Joost gaan doen :@
pi_213790184
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar daarmee is het politieke van Eurovision op dat vlak toch nog niet weg. Daar hebben ze het ook over. Ze willen geen season filled with politics meer. Dat haal je niet weg door er wat extra kleedkamers tussen te stoppen en een extra sniper op het dak.
Het EBU-standpunt is duidelijk, namelijk dat Isral eruit gooien politiek is. Dus dat doen ze niet, en daarin worden ze gesteund door grootbetaler Duitsland, die anders ook dreigen niet mee te doen. Dus dan moet er een compromis komen, wat dan normaliter wel neer zal komen op wat toezeggingen dat alles volgend jaar anders wordt. Noorwegen zal best wel even blaffen, maar ik verwacht niet dat zij het onderste uit de kan gaan eisen.
  roze dinsdag 4 juni 2024 @ 20:18:58 #214
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213790287
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 20:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het EBU-standpunt is duidelijk, namelijk dat Isral eruit gooien politiek is. Dus dat doen ze niet, en daarin worden ze gesteund door grootbetaler Duitsland, die anders ook dreigen niet mee te doen. Dus dan moet er een compromis komen, wat dan normaliter wel neer zal komen op wat toezeggingen dat alles volgend jaar anders wordt. Noorwegen zal best wel even blaffen, maar ik verwacht niet dat zij het onderste uit de kan gaan eisen.
En Rusland mag niet meedoen omdat?
pi_213790327
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 20:18 schreef Ama het volgende:

[..]
Volgend jaar weer uitnodigen. ^O^
pi_213790339
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 20:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik verwacht ook, net als net na de DQ, 0,0% verandering. Helaas.
pi_213790600
quote:

[..]
Omdat deelnemende landen, onder aanvoering van Nederland, dreigden met een boycot als de EBU Rusland niet zou uitsluiten. De aanwezigheid van Isral was dit jaar op voorhand voor niemand een zo groot probleem, en het heeft er niet de schijn van dat dat volgend jaar wezenlijk anders gaat zijn.
pi_213790790
quote:

[..]
Er op dit moment geen Russische omroep lid is van de EBU. Waar zal dit mee te maken hebben.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213790941
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 20:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Omdat deelnemende landen, onder aanvoering van Nederland, dreigden met een boycot als de EBU Rusland niet zou uitsluiten. De aanwezigheid van Isral was dit jaar op voorhand voor niemand een zo groot probleem, en het heeft er niet de schijn van dat dat volgend jaar wezenlijk anders gaat zijn.
Ik snapte daardoor ook nog wel dat de EBU Isral er niet zomaar uit konden gooien, maar ik had dan weer niet verwacht dat die delegatie zich in Zweden zo zou gedragen. :')
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 21:28:55 #220
163650 Greys
pi_213791071
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:15 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik snapte daardoor ook nog wel dat de EBU Isral er niet zomaar uit konden gooien, maar ik had dan weer niet verwacht dat die delegatie zich in Zweden zo zou gedragen. :')
Ik hoop dat er in elk geval geist wordt door n of meerdere landen dat die Keren Peles nooit meer in de Isralische delegatie mag. Want wat die allemaal voor goors op insta gooide over andere deelnemers hield de EBU niet tegen om haar daar hartelijk welkom te blijven heten. Dat is sowieso niet goed te praten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 4 juni 2024 @ 21:34:20 #221
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213791115
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik hoop dat er in elk geval geist wordt door n of meerdere landen dat die Keren Peles nooit meer in de Isralische delegatie mag. Want wat die allemaal voor goors op insta gooide over andere deelnemers hield de EBU niet tegen om haar daar hartelijk welkom te blijven heten. Dat is sowieso niet goed te praten.
Ook Itay Bezaleli en Dov Gil-Har mogen thuis blijven
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 4 juni 2024 @ 21:42:55 #222
163650 Greys
pi_213791177
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Ook Itay Bezaleli en Dov Gil-Har mogen thuis blijven
Ja graag.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213791654
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 21:15 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat was ook wel heel bijzonder. Ik was vooraf redelijk neutraal rond de afwezigheid van Isral in Zweden. Niet omdat het zo’n sympathiek land is, maar de artiest en de delegatie kan je ook niet per s afrekenen op een oorlog waar ze zelf niet noodzakelijkerwijs om gevraagd hebben.

En dan gedragen ze zich twee weken lang als een stel totaalidioten |:(
  woensdag 5 juni 2024 @ 01:19:23 #224
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213792580
Luchtballon is wel een treffend nummer qua tekst, het is hoe hij alles nu ervaart sinds ESF (en daar heeft ervaren denk ik).
En mooi hoe de graphics vd single cover op Spotify dat benadrukken :).
pi_213792597
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213792979
quote:
De outro komt van de uitzending van Overthinking it:

pi_213793473
Dit vind ik dan weer een voorbeeld van briljante marketing. Een hoop mensen willen het nieuwe nummer van Joost Klein horen, horen de outlook, en vervolgens start het Spotify algoritme uiteraard Europapa. Dus die krijgt ook weer veel plays plus de positieve vibe van overthinking it die je daarin meeneemt.
  woensdag 5 juni 2024 @ 08:37:54 #228
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213793573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:25 schreef zatoichi het volgende:
Dit vind ik dan weer een voorbeeld van briljante marketing. Een hoop mensen willen het nieuwe nummer van Joost Klein horen, horen de outlook, en vervolgens start het Spotify algoritme uiteraard Europapa. Dus die krijgt ook weer veel plays plus de positieve vibe van overthinking it die je daarin meeneemt.
Ow bij mij kreeg ik daarna wachtmuziek.
pi_213793578
Leuk weer *O* en eindelijk eens iemand die slim genoeg is om snel weer een nieuw nummer uit te brengen. :P
pi_213793583
Ik heb bij dat nieuwe liedje hetzelfde gevoel als destijds bij Europapapa:
1. Blugh, simpel en kinderlijk.
2. Hmz, mss toch wel aardig.
3. "Je vraagt me waarom, lalalala!"
3. En lossssss!
pi_213793592
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Dit had ik ook _O- bij punt 1 dacht ik, wat een herhaling steeds. En nu blijf ik ‘m aanklikken.
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:01:51 #232
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213793704
Deze kan erbij op mijn sport-playlist :)

Ik kan me wel goed herkennen in de tekst btw :')
Fuck the EBU
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:08:38 #233
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_213793770
Heel herkenbaar die tekst. O+
pi_213793799
Ik vind op zich het idee om van Right Here Waiting een happy hardcore-nummer te maken al briljant. Dat de uitwerking dan misschien een beetje simpel is... zorgt er wel voor dat mensen het vaak op repeat gaan zetten op Spotify.
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:16:29 #235
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213793843
quote:
Vette track! :J
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:22:40 #236
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213793906
quote:
3. En lossssss!
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.

De nieuwe zal bij punt 1 blijven steken.

Gezien de reacties mis ik waarschijnlijk iets.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eightyone op 05-06-2024 09:39:54 ]
pi_213793920
quote:
3. En lossssss!
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.

Het zou me daardoor ook niet verbazen als Luchtballon straks eerder uit de Top 100 verdwenen is dan Europapa, want het lijkt me geen plaat die maandenlang indruk gaat maken. Maar dat maakt verder ook niet uit, want zoals @Em31 ook zegt is het marketingtechnisch wel verstandig om snel een populaire opvolger uit te brengen, zodat je goed in de aandacht blijft. Dat is iets waar het in het verleden bij veel ESF-sterren misging.
pi_213793978
Goede knaller weer! Wat een compliment ook aan die man van Overthinking It. Ben benieuwd naar zijn reactie :D
pi_213794093
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.

Het zou me daardoor ook niet verbazen als Luchtballon straks eerder uit de Top 100 verdwenen is dan Europapa, want het lijkt me geen plaat die maandenlang indruk gaat maken. Maar dat maakt verder ook niet uit, want zoals @:em31 ook zegt is het marketingtechnisch wel verstandig om snel een populaire opvolger uit te brengen, zodat je goed in de aandacht blijft. Dat is iets waar het in het verleden bij veel ESF-sterren misging.
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord. :+
pi_213794179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.

En nee, m'n muzikale smaak is niet extreem 'moeilijk', enige gevoeligheid voor plakkerige loopjes en riffjes is (mogelijk als restant van een muzikale jeugd met veel 'botsautootjesmuziek') wel aanwezig.

Aan de oppervlakte zijn het ook vrij "domme" nummers. Maar ik zie het als de muzikale versie van pop art, je neemt iets wat vrij plat en simpel is en verheft het tot kunst. Joost gebruikt die happy hardcore als een middel om z'n verhaal te vertellen.
pi_213794271
twitter

Dit soort dingen blijven mooi. _O-
pi_213794325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind op zich het idee om van Right Here Waiting een happy hardcore-nummer te maken al briljant. Dat de uitwerking dan misschien een beetje simpel is... zorgt er wel voor dat mensen het vaak op repeat gaan zetten op Spotify.
En ook net 2 minuten. Dan herhaal je makkelijk nog een keer. :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 juni 2024 @ 09:52:21 #243
163650 Greys
pi_213794330
quote:

[..]

Ieder z'n ding en smaak.
Niks mis mee toch!
Ik snap zelf de enrme Taylor Swift hype bv nooit zo heel erg en gezien de ticketverkoop ben ik in de minderheid. :P En mijn eigen grote liefde voor bv nummers als Frankrijk dit jaar wordt hier weer niet al te veel begrepen. Zo is er voor elk wat wils gelukkig.

Europapa was ik wel dol op.
Luchtballon 'vind ik leuk' vanwege de Waiting For You referentie en de tekst die ik van Joost snap. Maar ik vind hem te kort en iets te simpel. Snap echter wel dat mensen het een enorm leuke opvolger vinden en kudo's voor hun timing.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213794367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord. :+
Duncan had gewoon even wat tijd nodig om te werken aan nieuw materiaal.
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:58:59 #245
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213794400
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Ieder z'n ding en smaak.
Niks mis mee toch!
Ik snap zelf de enrme Taylor Swift hype bv nooit zo heel erg en gezien de ticketverkoop ben ik in de minderheid. :P
Ik begrijp de hype (het klinkt z vanille dat het voor veel mensen werkt en de vrouw kan redelijke teksten pennen, snapt marketing en is klassiek mooi), maar het zelf opzetten? Zeer, zeer zelden. Te vanille. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 05-06-2024 10:06:48 ]
pi_213794489
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het equivalent zou zijn als Joost nu Tantu Beats aan de kant gooit en in Los Angeles gaat werken met allerlei B-producers die minder goed zijn maar wel in Amerika wonen.
pi_213794566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat Martin zich nu even op de achtergrond houdt, lijkt me ook nogal logisch. Misschien kunnen ze die domme Belg die het fake applaus ontkende wat meer op de voorgrond zetten.
Of die pannenkoek die hoofd Social Media is :')
pi_213794580
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipuleren
pi_213794602
quote:
3. En lossssss!
Zo herkenbaar!
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_213794666
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 10:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipuleren
Die sturen vast weer een jong meisje, Wilders & co gaan lijkt mij niet net zo'n campagne voeren voor een type Michael Ben David. :')
pi_213794697
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 10:08 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Of die pannenkoek die hoofd Social Media is :')
Vraag me wel serieus af hoe dat in zo'n team gaat dan. :@ Die cameravrouw was daar natuurlijk onderdeel van, maar zouden ze het er allemaal mee eens zijn hoe dit is gegaan? Op sommige plekken zwijgen ze Joost dood, maar op Spotify hebben ze Europapa bijvoorbeeld onder Noorwegen gezet en niet verwijderd. Het is nog afwachten op dat meest bekeken overzicht op Youtube. :+

Maarja zullen we wel nooit achterkomen.
pi_213794776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 10:18 schreef Em31 het volgende:

[..]
Vraag me wel serieus af hoe dat in zo'n team gaat dan. :@ Die cameravrouw was daar natuurlijk onderdeel van, maar zouden ze het er allemaal mee eens zijn hoe dit is gegaan?
Dat is inderdaad interessant, en als we het dan toch over veilige werkomgeving hebben zou het natuurlijk "grappig" zijn als die club zelf met een soort Putin-achtige hand wordt aangestuurd :+
pi_213795582
quote:

[..]

Om Europapa te snappen is dit video echt een aanrader, vanaf ongeveer 24min.

[ Bericht 29% gewijzigd door Sandrie op 05-06-2024 11:53:55 (.) ]
pi_213795879
Right Here Waiting deuntje *O* gewoon weer een oorwurmpje /hit
pi_213795978
Ik vind het wel een leuk liedje. Typisch Joost. Ogenschijnlijk simpel, maar weer met een diepere boodschap. Hij wil er wat mee zeggen. Al die prikkels zijn soms ook doodvermoeiend.

Dit heeft hij m.i. geschreven voor verwerking van zijn hele ESF-avontuur, dus het is wat kleinschaliger dan Europapa.
pi_213796031
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:32 schreef silverevlis het volgende:
Ik vind het wel een leuk liedje. Typisch Joost. Ogenschijnlijk simpel, maar weer met een diepere boodschap. Hij wil er wat mee zeggen. Al die prikkels zijn soms ook doodvermoeiend.

Dit heeft hij m.i. geschreven voor verwerking van zijn hele ESF-avontuur, dus het is wat kleinschaliger dan Europapa.
Dit liedje was er al vr Eurovisie, hij speelde het ook al live. Hij heeft er alleen wat aan toegevoegd, dat "ik word zo moe van mensen"-stuk en de sample van Overthinking It.

Het is wel vermoeiend dat de Telegraaf etc. dit dan als commentaar op Eurovisie zien, terwijl ze volgens mij zelf bij dat concert in 013 waren waar hij het ook al zong :')
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:40:51 #257
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213796116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:38 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dit liedje was er al vr Eurovisie, hij speelde het ook al live. Hij heeft er alleen wat aan toegevoegd, dat "ik word zo moe van mensen"-stuk en de sample van Overthinking It.

Het is wel vermoeiend dat de Telegraaf etc. dit dan als commentaar op Eurovisie zien, terwijl ze volgens mij zelf bij dat concert in 013 waren waar hij het ook al zong :')
Okay, dan was ik niet goed genoeg op de hoogte. In ieder geval aangepast na het Eurovisie-gebeuren.
Treffend dat het nu is uitgebracht en nog steeds typisch Joost.
Te vinden op het album Gabberland, waar ook de track met Krij op staat. Gaaf hoor.
pi_213796257
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:46 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Okay, dan was ik niet goed genoeg op de hoogte. In ieder geval aangepast na het Eurovisie-gebeuren.
Treffend dat het nu is uitgebracht en nog steeds typisch Joost.
Te vinden op het album Gabberland, waar ook de track met Krij op staat. Gaaf hoor.
Dat laatste is ook helemaal niet zeker, de mensen op Genius weten net zo min als wij hoe dat album gaat heten en welke nummers erop staan. Hij heeft wel een nieuw nummer genaamd Gabberland, en dat zou natuurlijk wel een toffe titel zijn voor een album.
pi_213796339
Nou, ik sla vandaag allerlei planken mis lees ik. Niet verwacht dat die website van Genius dan zo maar wat neerzet/zelf een gokje waagt qua albumtitel en inhoud.

Afijn, Luchtballon is uit, ik vind het typisch Joost en ik vind het een leuk liedje. Het blijft hangen. En netjes dat Richard Marx ook zijn credits krijgt.
Klein wil gewoon fijn bezig zijn :J
pi_213796535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:05 schreef silverevlis het volgende:
Nou, ik sla vandaag allerlei planken mis lees ik. Niet verwacht dat die website van Genius dan zo maar wat neerzet/zelf een gokje waagt qua albumtitel en inhoud.

Afijn, Luchtballon is uit, ik vind het typisch Joost en ik vind het een leuk liedje. Het blijft hangen. En netjes dat Richard Marx ook zijn credits krijgt.
Klein wil gewoon fijn bezig zijn :J
Genius wordt gewoon bijgehouden door fans, maar het is niet iets officieels ofzo. De tekst van Luchtballon die erop staat klopt ook niet, tenminste volgens mij zegt hij niet "door de hoeken, langs de steden" maar "door de wolken".
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 juni 2024 @ 13:28:27 #262
163650 Greys
pi_213796571
quote:
Leuk! O+

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 13:36:48 #263
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213796669
https://youtube.com/shorts/x7CSuJeBnSk?si=J0LpXWrLRhZCa1yH

Deze short met Without me van Eminem eronder _O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213796711
Vind wel dat de media het nu behoorlijk aandikt hoor. Nu wordt er in mijn ESF-kringen ook artikelen gestuurd waarbij er een soort van ''Joost is altijd al agressief geweest, zie je wel!!!'' plaatje probeert geschetst te worden.

Het is ook altijd hetzelfde cirkeltje _O- eerst gaan we massaal achter hem staan maar daarna wordt het saai en willen mensen weer sensatie en een reden om weer te haten.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 5 juni 2024 @ 13:47:59 #265
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_213796773
Gemiste kans om er een liedje van precies 3 minuten van te maken.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 juni 2024 @ 14:43:08 #266
163650 Greys
pi_213797415
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:41 schreef Nexum het volgende:
Vind wel dat de media het nu behoorlijk aandikt hoor. Nu wordt er in mijn ESF-kringen ook artikelen gestuurd waarbij er een soort van ''Joost is altijd al agressief geweest, zie je wel!!!'' plaatje probeert geschetst te worden.

Het is ook altijd hetzelfde cirkeltje _O- eerst gaan we massaal achter hem staan maar daarna wordt het saai en willen mensen weer sensatie en een reden om weer te haten.
Jup.
Met dank aan de Boulevards en AD's en Telegraaf enzo. Er mot brood op de plank, er moeten clicks worden gegenereerd en als ze daarvoor iemands kop moeten hakken boeit ze niet.
Ze zijn alleen leuk over de ESF inzending als het n heel goed gaat n diegene ze genoeg aandacht geeft. Want als dat laagste niet zo is, als ze te weinig interviews krijgen via AvroTros, dan wordt de toon ook vaak al nasty.

Als ik AvroTros was dacht ik daar eens goed over na voor de eventuele volgende keren. Als je inzending goed is heb je sowieso die lui niet nodig Nederlandsers kunnen toch niet op je stemmen. Joost had ze ook niet nodig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213797506
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Als ik AvroTros was dacht ik daar eens goed over na voor de eventuele volgende keren. Als je inzending goed is heb je sowieso die lui niet nodig Nederlandsers kunnen toch niet op je stemmen. Joost had ze ook niet nodig.
HELE rare flex dit.

Weet je zeker dat je niet in Rusland/Noord-Korea wil wonen?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 juni 2024 @ 15:05:55 #268
163650 Greys
pi_213797638
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:51 schreef RipCity het volgende:

[..]
HELE rare flex dit.

Wacht even hoor, jij vindt dus dat een ESF-kandidaat VERPLICHT interviews aan de Boulevards met geven ja? Over rare flex en Noord-Korea gesproken. :D

Waylon wilde bv ook niet meer met Stefan van het AD destijds praten op Eurovision in Concert na wat hij eerder had geschreven. Waylon zei tegen de journalist (we stonden ernaast) "Jij geeft me n een hand en zegt sorry of we gaan dit interview niet houden". Het interview werd niet gehouden
Was z'n goed recht. Zou wat zijn als je dat verplicht was. Je bepaalt toch altijd zelf wel aan wie je je tijd geeft.

Ik zeg nergens dat AvroTros die roddeljournalisten moet verbieden over ze te schrijven he? Dat kan namelijk helemaal niet. Je kunt wl bepalen om je interviews niet meer aan bepaalde journalisten te geven als je er toch elke keer stank voor dank door krijgt. Taylor Swift is toch ook niet verplicht om met TMZ of hoe heet dat daar te praten? Ze zou ze vierkant uitlachen als iemand dat zou eisen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Greys op 05-06-2024 16:12:42 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213798182
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 14:51 schreef RipCity het volgende:

[..]
HELE rare flex dit.

Niemand verbiedt ze om te schrijven wat ze willen. Maar dat wil niet zeggen dat je ook met ze moet praten. Ze verzinnen toch alles wel bij elkaar. Dat jij dat graag ziet als Mediacourant-adept begrijp ik.
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:32:15 #270
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_213798433
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://youtube.com/shorts/x7CSuJeBnSk?si=J0LpXWrLRhZCa1yH

Deze short met Without me van Eminem eronder _O-
Ok, gewoonlijk blijf ik heel ver weg van die shorts maar deze is wel echt leuk gedaan.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_213798859
quote:
3. En lossssss!
Ik niet, ik vind het niet zo'n goed nummer. Verder luister ik wel naar veel van Joost.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 17:25:03 #273
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213799024
quote:
Heerlijke late 90s-begin 00s game graphics _O_
pi_213799050
quote:
Heel tof gemaakt weer! En voor mijn gevoel zo'n 100 referenties naar alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd, waar ook weer 100 analyses over zullen verschijnen :D
pi_213799062
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:25 schreef Momo het volgende:

[..]
Heerlijke late 90s-begin 00s game graphics _O_
Leuke clip inderdaad. uwu
pi_213799192
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:26 schreef d_elise het volgende:

[..]
Heel tof gemaakt weer! En voor mijn gevoel zo'n 100 referenties naar alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd, waar ook weer 100 analyses over zullen verschijnen :D
Inderdaad _O- ik zag dat iemand al bezig was
twitter
pi_213799284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:26 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ja, in deze video zitten wel duidelijk veel referenties naar het songfestival. Ik vrees alleen dat het iets te ingewikkeld is voor de Telegraaf ;)
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 18:03:47 #278
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213799673
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:41 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ja, in deze video zitten wel duidelijk veel referenties naar het songfestival. Ik vrees alleen dat het iets te ingewikkeld is voor de Telegraaf ;)
Klinkt als iets voor Overthinking It inderdaad ;)
pi_213799701
quote:

[..]
Dat is ook niet zo heel moeilijk natuurlijk. Ik verwacht dat Aran en Shownieuws ook nog wel met wat "ludieke" theorien komen
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:07:04 #280
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213799730
quote:

[..]
Telegraaf komt waarschijnlijk met iets als : Nieuwe misdraging: Joost drijft spot met songfestival en pers in nieuwe clip.
Fuck the EBU
pi_213799765
Met deze videoclip erbij wordt het trouwens alweer een heel mooi kunstproject. Dit is toch de leukste songfestivaldeelnemer ooit, wie maakt nou zoiets? Het is volstrekt uniek.
pi_213799793
TantuBeats (op YouTube)
quote:
Sorry Nena, but this is now my favorite song about Hot Air Balloons..
_O_
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:24:25 #283
436222 Japepk
Padvinder
pi_213799989
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:05 schreef Greys het volgende:

[..]
Wacht even hoor, jij vindt dus dat een ESF-kandidaat VERPLICHT interviews aan de Boulevards met geven ja? Over rare flex en Noord-Korea gesproken. :D

Waylon wilde bv ook niet meer met Stefan van het AD destijds praten op Eurovision in Concert na wat hij eerder had geschreven. Waylon zei tegen de journalist (we stonden ernaast) "Jij geeft me n een hand en zegt sorry of we gaan dit interview niet houden". Het interview werd niet gehouden
Was z'n goed recht. Zou wat zijn als je dat verplicht was. Je bepaalt toch altijd zelf wel aan wie je je tijd geeft.

Ik zeg nergens dat AvroTros die roddeljournalisten moet verbieden over ze te schrijven he? Dat kan namelijk helemaal niet. Je kunt wl bepalen om je interviews niet meer aan bepaalde journalisten te geven als je er toch elke keer stank voor dank door krijgt. Taylor Swift is toch ook niet verplicht om met TMZ of hoe heet dat daar te praten? Ze zou ze vierkant uitlachen als iemand dat zou eisen.
Nah. Je kunt natuurlijk niets verplichten, maar je bent wel een afvaardiging van je land, dan mag je ook die pers te woord staan. Treat them like they deserve it, Joost deed dat perfect met dat wegrennen enzo. Gewoon niet te serieus nemen.
't Echte en 't ware!
pi_213800078
Eerlijk gezegd vind ik het refrein een beetje slecht. Maar de rest is dikke prima :Y
pi_213800119
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:07 schreef Arizona het volgende:

[..]
Telegraaf komt waarschijnlijk met iets als : Nieuwe misdraging: Joost drijft spot met songfestival en pers in nieuwe clip.
‘Joost schiet complete EBU-directie neer in nieuwe videoclip’
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:35:33 #286
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213800158
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:29 schreef NailQueen het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het refrein een beetje slecht. Maar de rest is dikke prima :Y
Ik vind het refrein een oorwurm :D Maar ik was destijds dan ook helemaal weg van Right here waiting :') :@ .

Ik zie ook echt heel veel in de clip.
Ik vind vooral dat stukje in de clip dat er mensen staan te dansen om het brandende blauwe schouderpak zo verdrietig ;( . Zijn droom aan gruzelementen en anderen die daar plezier om hebben ;(
Fuck the EBU
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:36:32 #287
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213800177
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:32 schreef Em31 het volgende:

[..]
“Joost maakt een dreigende beweging naar de EBU in nieuwe videoclip” :D
pi_213800178
quote:

[..]
"Joost maakt agressieve beweging met AK-47"
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 juni 2024 @ 18:36:46 #289
163650 Greys
pi_213800181
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:24 schreef Japepk het volgende:

[..]
Nah. Je kunt natuurlijk niets verplichten, maar je bent wel een afvaardiging van je land, dan mag je ook die pers te woord staan. Treat them like they deserve it, Joost deed dat perfect met dat wegrennen enzo. Gewoon niet te serieus nemen.
Dat kan ook. Maar dan bv n interviewtje bij vertrek op Schiphol ofzo. En niet daarna nog vier op locatie, zoals nu steeds verwacht wordt, terwijl ze daar ook buitenlandse pers te woord willens staan (belangrijker voor stemmen ook) en repetities etc. dus genoeg te doen. Het werd nu weer 'Joost wil ons niet meer te woord staan' nadat er al van lles keurig meegewerkt was door hem en hij niks meer kon en wilde zeggen. En dan alsnog een heksenjacht.
Ze eisen meer en meer en indien nee zijn ze beledigd. Daar moeten 'we' eens van af. Want echt, ze zijn die lui niks verplicht. AvroTros kan er bv ook voor kiezen om de deelnemer vooraf alleen in een talkshow te laten opdraven (zoals Lubach dit leuk deed bv!) en dan nog even zwaaien met pers bij vertrek en verder alleen op de persdag die daar georganiseerd wordt. Lijkt me meer dan genoeg voor de roddelpers. Want zoals je zegt dat ene met wegrennen was leuk, maar daarna nog zeventien keer op jacht wordt wat vermoeiend.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:39:03 #290
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213800209
quote:

[..]
The Onion Corp _O- :D
Fuck the EBU
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:40:10 #291
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213800227
Ah de clip is heel tof en treffend gemaakt, maar doet me ook zeer. Kijk wat ze hebben veroorzaakt door die DQ.. ;(
pi_213800259
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:35 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik vind het refrein een oorwurm :D Maar ik was destijds dan ook helemaal weg van Right here waiting :') :@ .

Ik vind vooral dat stukje in de clip dat er mensen staan te dansen om het brandende blauwe schouderpak zo verdrietig ;( . Zijn droom aan gruzelementen en anderen die daar plezier om hebben ;(
Ik vind Right here waiting een enorm zeiknummer. Daarom trek ik het misschien ook wat slechter _O- Maar de zang vind ik ook niet mooi. Maar Joost is dan ook geen zanger :P
pi_213800263
Ook weer bizar veel Russische reacties onder die video trouwens. Op de een of andere manier zijn ze in Rusland helemaal Joost-gek.
pi_213800280
quote:

[..]

Ja ik vind het ook sneu, kreeg er ook wel een naar gevoel bij.
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:45:15 #295
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213800329
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:41 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vind Right here waiting een enorm zeiknummer. Daarom trek ik het misschien ook wat slechter _O- Maar de zang vind ik ook niet mooi. Maar Joost is dan ook geen zanger :P
Ik zat toen in mijn pre-puberjaren, ontluikende hormoontjes, denkend aan de Ware Liefde _O- :@

Joost is inderdaad geen heel goede zanger, maar dit klinkt voor mij niet onprettig. Helder en simpel gezongen.
Fuck the EBU
pi_213800405
quote:

[..]

Ja :( Sowieso is de clip best donker. Ook heel grappig en terechte boosheid natuurlijk, maar er zit ook een nare en verdrietige ondertoon in. Logisch natuurlijk, maar als ik dan terugdenk aan die rare discussie gister over marketing theorien mbt de diskwalificatie en dan deze clip zie, kan ik er nog minder bij dat sommige mensen denken dat de DQ beter was voor Joost dan gewoon meedoen.
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:51:52 #297
115121 Arizona
Zeg maar Ariona
pi_213800458
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ja :( Sowieso is de clip best donker. Ook heel grappig en terechte boosheid natuurlijk, maar er zit ook een nare en verdrietige ondertoon in. Logisch natuurlijk, maar als ik dan terugdenk aan die rare discussie gister over marketing theorien mbt de diskwalificatie en dan deze clip zie, kan ik er nog minder bij dat sommige mensen denken dat de DQ beter was voor Joost dan gewoon meedoen.
Ja, deze clip maakt wel duidelijk dat DQ niet zijn droom was...
Fuck the EBU
  woensdag 5 juni 2024 @ 18:54:24 #298
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213800512
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:41 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Eens met je mening over Right here waiting.

Maar op deze manier is het voor mij een stuk beter. Ik was mij zelfs aan het afvragen of Joost zelf het refrein heeft gezongen (of met veel autotune)
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_213800615
De vorige keer zat dit in een filmpje van de maker van deze videoclip

Nog altijd benieuwd van wie die pressure dan kwam
pi_213800691
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:57 schreef Em31 het volgende:
De vorige keer zat dit in een filmpje van de maker van deze videoclip
[ afbeelding ]
Nog altijd benieuwd van wie die pressure dan kwam
Productieteam?
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 19:00:42 #301