abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 15:59:01 #1
87554 Cee
Welluk?
pi_213777110

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 15:59:27 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_213777116
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:46 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Zie posts hierboven. Zelfs dan is dit niet de juiste timing.
Ik heb het ook niet over de timing.
  maandag 3 juni 2024 @ 16:00:55 #3
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777129
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 15:59 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet over de timing.
Wij wel
graag op anoniem
  maandag 3 juni 2024 @ 16:01:10 #4
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777131
Gewoon niet goed te praten hoe je er ook naar kijkt
graag op anoniem
pi_213777133
Ik vergeet soms dat het AD en De Telegraaf qua shownieuws vergelijkbaar zijn met het sensatiezoekgehalte die je vroeger alleen in de roddelbladen zoals Story en Privé tegen kwam, de boel is wat dat betreft echt een flink stuk naar de mainstream media opgeschoven
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 3 juni 2024 @ 16:01:22 #6
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777134
Tenzij jezelf een judas bent natuurlijk
graag op anoniem
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 16:02:15 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_213777145
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef KingRoland het volgende:
Gewoon niet goed te praten hoe je er ook naar kijkt
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.
  maandag 3 juni 2024 @ 16:02:36 #8
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213777146
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:02 schreef Cee het volgende:

[..]
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.
Ja
graag op anoniem
pi_213777158
Dit wordt vanavond ook weer breed uitgemeten en opgeblazen in Boulevard en Shownieuws natuurlijk. Ik vind het ook nog steeds een rare actie van Veras, voornamelijk de timing, want hij weet natuurlijk ook wel dat dit enorm opgeblazen zou worden, hoe lief of goed hij het ook bedoelde allemaal.
  ESF Reporter maandag 3 juni 2024 @ 16:04:41 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_213777160
Qua timing trouwens inderdaad niet handig. Maar ben wel benieuwd of daar nog over onderhandeld is. Of dat het schema technisch gezien niet anders kon. Geen idee. Maar ik vind het in elk geval wel heel anders overkomen dan hoe het in het artikel leest. Dat was m’n punt. Timing daar even buiten gelaten.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 16:17:10 #11
163650 Greys
pi_213777263
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.

Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.

Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Trouwste user 2022 maandag 3 juni 2024 @ 17:01:37 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_213777589
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik vergeet soms dat het AD en De Telegraaf qua shownieuws vergelijkbaar zijn met het sensatiezoekgehalte die je vroeger alleen in de roddelbladen zoals Story en Privé tegen kwam, de boel is wat dat betreft echt een flink stuk naar de mainstream media opgeschoven
De koppen van de artikelen soms :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 3 juni 2024 @ 17:04:40 #13
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213777615
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.

Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.

Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
En het heeft (op dit moment) totaal geen meerwaarde om zoiets te delen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213777792
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:

Ik heb het beluisterd, hij bedoelt het volgens mij inderdaad niet slecht (tenminste, dat benadrukt hij steeds) maar hij pleegt wel behoorlijke karaktermoord. Hij moet toch weten dat zoiets wordt opgepikt. Voor een mogelijke advocaat straks van de EBU is dit ook topmateriaal. Kortom, van je vrienden moet je het hebben.

Wat ik vooral niet snap is dat hij blijkbaar al wist dat werken met Joost niet makkelijk is, en dat hij al wist dat hij niet betaald zou gaan krijgen, maar het toch zo graag wilde dat hij een concurrerende pitch maakte voor een Russische regisseuse die de opdracht voor de Europapa-clip al bijna binnen had. Ja, dan moet je nu niet zeuren natuurlijk.
pi_213778158
Russische regisseuse?? Nou dat was ook lekker handig geweest.

Ik merk dat ik eigenlijk pissig begin te wordenn dat Joost toch wel een geweldig songfestival jaar zo heeft verkloot. Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk. Al pleit het voor hem als het verhaal dat hij gelijk excuses heeft gemaakt klopt. En weet ik niet in hoeverre hij er echt iets aan kan doen gezien zijn leeftijd en trauma's. Nou ja ik baal gewoon nog steeds en vind het een vreselijke anti climax die moeilijk te verdragen is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 18:29:37 #16
163650 Greys
pi_213778250
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk.
Dat hoef je ook niet te geloven want helemaal niemand zegt volgens mij dat er *niets* gebeurd is toch?

En wat het ook was, het blijft eeuwig zonde inderdaad. Maar hij heeft het volgens mij niet verkloot. De EBU verklootte het.

En als Mia of Dion iemands camera had weggewapperd hadden we er niet echt om gejankt. :@

Maar m'n gevoel blijft honderd procent dat de EBU zwaar overdreven heeft met het diskwalificeren, zeker als je ziet waar een andere delegatie mee weg kwam. Als iemand het heeft verkloot dit jaar is het de EBU.

[ Bericht 16% gewijzigd door Greys op 03-06-2024 18:34:50 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213778253
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Russische regisseuse?? Nou dat was ook lekker handig geweest.

Ik merk dat ik eigenlijk pissig begin te wordenn dat Joost toch wel een geweldig songfestival jaar zo heeft verkloot. Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk. Al pleit het voor hem als het verhaal dat hij gelijk excuses heeft gemaakt klopt. En weet ik niet in hoeverre hij er echt iets aan kan doen gezien zijn leeftijd en trauma's. Nou ja ik baal gewoon nog steeds en vind het een vreselijke anti climax die moeilijk te verdragen is.
Dit is dus precies het gevolg van dit soort domme uitspraken van zo'n Veras Fawaz. Een "zie je wel"-reactie.

Je weet helemaal niet wat er is gebeurd en toch vind je dat Joost het heeft verkoot... best apart. En wat is er mis met een Russische regisseuse, ik neem aan dat hij niet in zee gaat met een Poetin-propagandist.
pi_213778411
De quotes van Veras staan ook al op veel serieuze media en sites, zucht. Gewoon echt niet handig van hem. Misschien plakt Joost er nog een paar weken Canada aan vast nu hij dit weer allemaal over zich heen krijgt.

Als die zitting wel gewoon begin juni zou zijn, nu dus, dan was de timing van die podcast nóg beroerder geweest trouwens.. 😬
pi_213778446
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.

Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.

Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:

twitter

En toch vind ik hem nog steeds leuk, het kan ook naast elkaar bestaan.
pi_213778452
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:43 schreef d_elise het volgende:
De quotes van Veras staan ook al op veel serieuze media en sites, zucht. Gewoon echt niet handig van hem. Misschien plakt Joost er nog een paar weken Canada aan vast nu hij dit weer allemaal over zich heen krijgt.

Als die zitting wel gewoon begin juni zou zijn, nu dus, dan was de timing van die podcast nóg beroerder geweest trouwens.. 😬
Als hij maar op tijd terug is voor Pinkpop :P
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 18:56:14 #21
163650 Greys
pi_213778564
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.

Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.

Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:

[ x ]

Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?

Niemand hoeft een makkelijk mens te zijn. Jij niet, ik niet, wij niet, Joost niet. Maar van een vriend had hij best mogen verwachten dit niet nú te doen.

Ik zie hem in die oude video niks fout doen trouwens.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213778723
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:

[ x ]

Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.
pi_213778824
twitter

_O_

Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
pi_213778847
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O_

Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjes
pi_213778888
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 18:56 schreef Greys het volgende:

Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).

Men zegt dat aangaande dit issue dat die man Joost een mes in de rug steekt, het verleden van Joost wordt erbij gehaald, hij wordt met hand en tand verdedigd, terwijl iemand die wellicht gewoon de waarheid vertelt, zijnde dat Joost niet ten alle tijden een makkelijke kerel is voor Judas wordt uitgemaakt.

Het EBU stond unaniem achter hun besluit, dus dit heeft daar geen enkele invloed op.

quote:
Niemand hoeft een makkelijk mens te zijn. Jij niet, ik niet, wij niet, Joost niet.
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.
Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?

Je vindt hem heel lief, maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team en de kijkers die hier zo naar uitgekeken hadden daar in Malmö (geen idee), zou je dat kunnen aanvaarden? De man heeft stemmingen en is daar open over.

quote:
Ik zie hem in die oude video niks fout doen trouwens.
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
(Ik vind ook dat Israël daar niks te zoeken had, maar dat terzijde)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:24:17 #26
163650 Greys
pi_213778904
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213778911
quote:
10s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjes
_O-

Ik gok dat de AVROTROS dat beter kan doen. :+
pi_213778964
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:09 schreef blackswangreen het volgende:

Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.
Waarom niet. Wanneer hij Joost omschrijft zoals hij is, vorige week, nu of over een twee weken, doet hij de waarheid toch geen geweld aan?

Misschien wil Joost zelf wel gewoon gezien en geaccepteerd worden om wie hij is, inclusief die wat mindere kant. Dan heb je een volledige acceptatie, mooier is er niet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:31:41 #29
163650 Greys
pi_213779005
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
Of voor jou. Zo kan je het ook zien. Maar wat jij wilt hoor! :D

quote:
Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?
Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.

quote:
Je vindt hem heel lief,
Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd. Maar nogmaals, als vrienden flikker je elkaar niet openbaar voor de bus in mijn boekje. In jouw boekje misschien geen probleem, dat is aan jou.

quote:
maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team
Vandaar dat z'n hele Malmöteam inclusief AvroTros, Cornald etc
zo achter hem bleef en blijft staan. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779027
quote:
[..]
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
dit ja, maar ondertussen wel roepen dat ie alleen van het positieve is :+
hardcoholic
pi_213779042
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
_O_

En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:35:45 #32
163650 Greys
pi_213779084
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:

[..]
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet :D
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779200
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer. :D
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het zó goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.
pi_213779213
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:31 schreef Greys het volgende:

Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.
Misschien is de timing goed.
Dan is men wellicht minder teleurgesteld wanneer er beelden van het issue in Malmö naar boven komen.

Plus wat ik hier boven al postte, wanneer men van Joost kan houden gewoon mét zijn fouten is dat het ultieme.

quote:
Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd.
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.

quote:
Vandaar dat z'n hele Malmöteam inclusief AvroTros, Cornald etc
zo achter hem bleef en blijft staan. :Y
Dat was tof van ze dat ze achter hem bleven staan.
pi_213779249
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:44 schreef d_elise het volgende:

[..]
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het zó goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord. :P maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt. :7
pi_213779255
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:

[..]
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).

Men zegt dat aangaande dit issue dat die man Joost een mes in de rug steekt, het verleden van Joost wordt erbij gehaald, hij wordt met hand en tand verdedigd, terwijl iemand die wellicht gewoon de waarheid vertelt, zijnde dat Joost niet ten alle tijden een makkelijke kerel is voor Judas wordt uitgemaakt.

Het EBU stond unaniem achter hun besluit, dus dit heeft daar geen enkele invloed op.
[..]

Je vindt hem heel lief, maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team en de kijkers die hier zo naar uitgekeken hadden daar in Malmö (geen idee), zou je dat kunnen aanvaarden? De man heeft stemmingen en is daar open over.
[..]
Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen, dat zou mij in elk geval niks verbazen. Dat maakt nog niet dat hij deze backstabbing-actie van zijn "vriend" heeft verdiend op dit moment.

Dat je een 20-jarige vrouw bij voorbaat neerzet als een onschuldig grietje, daar vind ik ook wel iets van trouwens. Dan trap je eigenlijk in het narratief dat Israël ons graag wil doen geloven: gut wat is ze toch onschuldig, wat kan zij er allemaal aan doen. Ik ben eerder geneigd om dan Joost te volgen in zijn "krijg toch de tyfus"-houding. Maar misschien ben ik wat minder naïef dan jij.
pi_213779312
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord. :P maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt. :7
Ik denk ook wel dat Twan een van de commissieleden is geweest die voor Joost heeft gekozen. Want het was geen unaniem besluit toch? Of er bestond iets van twijfel binnen de commissie, ik kan me namelijk herinneren dat Cornald niet meteen stond te springen (hoewel hij uiteindelijk ook helemaal is bijgedraaid natuurlijk). Maar Twan leek vanaf het begin al zeker van z'n zaak idd!
pi_213779318
quote:

[..]
Het is ook zo vreemd waar het aanslaat. Hij maakt iets wat echt bedoeld is voor West-Europa, en dan vooral Duitsland, maar eigenlijk valt de respons daar nog wel mee (of tegen). In plaats daarvan krijgt hij er heel veel fans bij in Amerika en Rusland. Wie het begrijpt mag het zeggen.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 19:54:16 #39
163650 Greys
pi_213779331
quote:

[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde. :D En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779359
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:

[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde. :D En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha. :@
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.
pi_213779401
quote:

[..]
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen was :D
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:01:19 #42
163650 Greys
pi_213779451
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:45 schreef Za het volgende:
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.
Je bent nu echt aan het zuigen naar me en dat vind ik jammer na de afgelopen maanden maar je vindt het kennelijk nodig.
Als ik zeg dat ik iets lief vind wat iemand op dat moment (!) doet of zegt wil dat niet zeggen dat ik ALLES van iemand lief vind. Irl niet en al helemaal niet bij iemand die ik helemaal niet persoonlijk ken en hem niet 24/7 zie en hoor.
Ik heb ook meerdere keren letterlijk gezegd dat er echt wel IETS gebeurd is daar, omdat AvroTros anders niet met dat statement kwam en anders excuses nergens voor nodig waren geweest.

Neemt niet weg dat ik vind dat:
- de EBU die diskwalificatie écht wel anders had kunnen oplossen (behalve als blijkt dat hij haar geslagen heeft maar daar geloof ik niks van zonder bewijs)
- Veras z'n muil had moeten houden *op dit moment*

Maar goed dat heb ik nou geloof ik al meerdere keren gezegd en ik blijf niet aan de gang dus vul jij vooral alles voor anderen in als je daar gelukkig van wordt. Even goede online anoniemen hoor. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779465
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:

[..]
En niet eens te zien was tijdens de finale avond (welke door het gros van ESF publiek als enige wordt bekeken),
laat staan als winnaar bestempeld en gepromoot.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 3 juni 2024 @ 20:02:31 #44
163650 Greys
pi_213779473
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur. _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213779502
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:58 schreef d_elise het volgende:

[..]
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen was :D
Zijn daar beelden van?
pi_213779533
quote:

[..]
Ik was blij met de toevoeging van muzikanten. De twijfel zat meer in welke muzikanten :)

Liever Jaap Reesema dan Jan Smit, dat zonder meer.
pi_213779567
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:04 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Zijn daar beelden van?
Niet dat ik weet. Wel van de show natuurlijk en het moment waarop hij z'n ESF campagne deed, maar we hoorden later dat de commissie was wezen kijken.
pi_213779568
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 19:49 schreef blackswangreen het volgende:

Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen
Het is een volwassen kerel.

Ik vul niet in wat mensen bedoelen, en al helemaal niet constant
Joost zelf zegt continu hoezeer hij de liefde van zijn fans nodig heeft, het is als therapie voor hem. Onvoorwaardelijk is daarbij het ultieme voor elk mens.

quote:
Dat je een 20-jarige vrouw
Joost is een jongen, en een twintig jarige een vrouw. OK.
pi_213779589
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur. _O_
Volgens mij zei ik hier ooit, liever dat ze Joost kiezen en dat we met een risico laatste worden dan weer een gevoelig, veilig, middle-of-the-road nummer. Wist alleen niet dat dat risico uit zou draaien op zo’n chaos. _O- maar was alsnog fantastisch, jammer genoeg wel met een naar einde.
pi_213779596
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat einde maakt het masochistisch genoeg wel nog meer van eeuwigheidswaarde, hier heeft iedereen het over 40 jaar nog over
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')