quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het ook niet over de timing.quote:Op maandag 3 juni 2024 15:46 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zie posts hierboven. Zelfs dan is dit niet de juiste timing.
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef KingRoland het volgende:
Gewoon niet goed te praten hoe je er ook naar kijkt
Jaquote:Op maandag 3 juni 2024 16:02 schreef Cee het volgende:
[..]
Heb je de podcast geluisterd? Gewoon benieuwd.
De koppen van de artikelen somsquote:Op maandag 3 juni 2024 16:01 schreef TheVulture het volgende:
Ik vergeet soms dat het AD en De Telegraaf qua shownieuws vergelijkbaar zijn met het sensatiezoekgehalte die je vroeger alleen in de roddelbladen zoals Story en Privé tegen kwam, de boel is wat dat betreft echt een flink stuk naar de mainstream media opgeschoven
En het heeft (op dit moment) totaal geen meerwaarde om zoiets te delen.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.
Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.
Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
Ik heb het beluisterd, hij bedoelt het volgens mij inderdaad niet slecht (tenminste, dat benadrukt hij steeds) maar hij pleegt wel behoorlijke karaktermoord. Hij moet toch weten dat zoiets wordt opgepikt. Voor een mogelijke advocaat straks van de EBU is dit ook topmateriaal. Kortom, van je vrienden moet je het hebben.quote:Op maandag 3 juni 2024 16:17 schreef Greys het volgende:
Qua timing is het idd nogal rot. Straks wrijft de EBU in de handjes want 'zie je wel zelfs z'n eigen regisseur vindt hem agressief/lastig dus zo gek waren wij niet met die DQ'.
Als vrienden hoor je nu achter iemand te gaan staan. Niet nog wat druppels olie toevoegen aan het vuur. Hoe goed je iets ook kunt bedoelen, doe het dan maar gewoon even niet.
Want ook Veras weet inmiddels echt wel dat de shownieuwsen enzo ermee aan de haal gaan en de positieve dingen geen nieuwswaarde hebben voor ze.
Dat hoef je ook niet te geloven want helemaal niemand zegt volgens mij dat er *niets* gebeurd is toch?quote:Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk.
Dit is dus precies het gevolg van dit soort domme uitspraken van zo'n Veras Fawaz. Een "zie je wel"-reactie.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:20 schreef Cosima het volgende:
Russische regisseuse?? Nou dat was ook lekker handig geweest.
Ik merk dat ik eigenlijk pissig begin te wordenn dat Joost toch wel een geweldig songfestival jaar zo heeft verkloot. Ik geloof er totaal niet in dat er niks gebeurd is namelijk. Al pleit het voor hem als het verhaal dat hij gelijk excuses heeft gemaakt klopt. En weet ik niet in hoeverre hij er echt iets aan kan doen gezien zijn leeftijd en trauma's. Nou ja ik baal gewoon nog steeds en vind het een vreselijke anti climax die moeilijk te verdragen is.
Als hij maar op tijd terug is voor Pinkpopquote:Op maandag 3 juni 2024 18:43 schreef d_elise het volgende:
De quotes van Veras staan ook al op veel serieuze media en sites, zucht. Gewoon echt niet handig van hem. Misschien plakt Joost er nog een paar weken Canada aan vast nu hij dit weer allemaal over zich heen krijgt.
Als die zitting wel gewoon begin juni zou zijn, nu dus, dan was de timing van die podcast nóg beroerder geweest trouwens.. 😬
Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?quote:Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.
Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.
Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:
[ x ]
En toch vind ik hem nog steeds leuk, het kan ook naast elkaar bestaan.
Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.quote:Op maandag 3 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom Joost wordt verdedigd alsof het een naaste is, een lief aandoenlijk poesje dat beschermd moet worden.
Die gast van die video benoemd gewoon hoe Joost is, en dat weet Joost zelf ook wel. Gooi het op zijn kunstenaar zijn, drang naar perfectie, hang naar privacy wat maakt het uit, het is niet ten alle tijden een makkelijke kerel.
Zo hij bij het pers rondje zat liet een andere kant zien van onze olijke Europapa:
[ x ]
En toch vind ik hem nog steeds leuk, het kan ook naast elkaar bestaan.
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjesquote:Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).quote:Op maandag 3 juni 2024 18:56 schreef Greys het volgende:
Hoezo is 'die Veras had dit als vriend beter niet nu kunnen doen want de timing is kut want de EBU mag niet denken dat ze gelijk hadden' hetzelfde als veen aandoenlijk poesje beschermen'?
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.quote:Niemand hoeft een makkelijk mens te zijn. Jij niet, ik niet, wij niet, Joost niet.
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.quote:Ik zie hem in die oude video niks fout doen trouwens.
quote:Op maandag 3 juni 2024 19:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou EBU, kom er maar in met jullie maandelijkse overzichtjes
Waarom niet. Wanneer hij Joost omschrijft zoals hij is, vorige week, nu of over een twee weken, doet hij de waarheid toch geen geweld aan?quote:Op maandag 3 juni 2024 19:09 schreef blackswangreen het volgende:
Dat Joost niet Jezus Christus teruggekeerd op aarde is wisten we al. Daar gaat het toch helemaal niet om. Waarom in vredesnaam deze uitspraken doen op dit moment? Die Veras moet toch beseffen dat dit alleen maar koren op de molen is van de haters (en van de EBU). Dat wil je toch niet bewerkstelligen als vriend... lijkt me.
Of voor jou. Zo kan je het ook zien. Maar wat jij wilt hoor!quote:Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.
Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.quote:Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?
Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd. Maar nogmaals, als vrienden flikker je elkaar niet openbaar voor de bus in mijn boekje. In jouw boekje misschien geen probleem, dat is aan jou.quote:Je vindt hem heel lief,
Vandaar dat z'n hele Malmöteam inclusief AvroTros, Cornald etcquote:maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team
dit ja, maar ondertussen wel roepen dat ie alleen van het positieve isquote:[..]
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
(Ik vind ook dat Israël daar niks te zoeken had, maar dat terzijde)
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vetquote:Op maandag 3 juni 2024 19:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Bizar genoeg deed alleen Tattoo dit sneller, in 91 dagen tegenover 95 dagen, lees ik via Reddit.
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:
[..]
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het zó goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is wel echt extra knap ja. Dit hadden we vooraf toch ook nooit gedacht toen z'n naam bekend werd als deelnemer.
Misschien is de timing goed.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:31 schreef Greys het volgende:
Wat heeft dit te maken met dat ik de timing van vriend Veras niet handig vind? Wat hij verder van Joost vindt moet hij weten, maar als vriend flikkert ie hem QUA TIMING behoorlijk voor de bus nu. Daar vind ik wat van. Mijn vriend zou het niet (meer) zijn iig.
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.quote:Kan je de discussie voeren zonder voor mij te spreken ajb? Ik ken Joost helemaal niet persoonlijk, tegen ons deed hij heel lief maar tegen Veras misschien niet altijd.
Dat was tof van ze dat ze achter hem bleven staan.quote:Vandaar dat z'n hele Malmöteam inclusief AvroTros, Cornald etc
zo achter hem bleef en blijft staan.
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:44 schreef d_elise het volgende:
[..]
Ik was allang blij dat de AvroTros eindelijk een keer risico durfde te nemen en was alleen daarom al met alles blij, maar dat het zó goed ontvangen zou worden had ik echt nooit gedacht idd. Joost zelf ook niet denk ik. En zelfs voor de DQ stond hij altijd al bovenaan die streamingslijsten, dus het is zeker niet zo dat het alleen daar door komt.
Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen, dat zou mij in elk geval niks verbazen. Dat maakt nog niet dat hij deze backstabbing-actie van zijn "vriend" heeft verdiend op dit moment.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:22 schreef Za het volgende:
[..]
Joost wordt hier al weken als een lief poesje beschermd (no offense).
Men zegt dat aangaande dit issue dat die man Joost een mes in de rug steekt, het verleden van Joost wordt erbij gehaald, hij wordt met hand en tand verdedigd, terwijl iemand die wellicht gewoon de waarheid vertelt, zijnde dat Joost niet ten alle tijden een makkelijke kerel is voor Judas wordt uitgemaakt.
Het EBU stond unaniem achter hun besluit, dus dit heeft daar geen enkele invloed op.
[..]
Hier ben je het weer voor Joost aan het opnemen.
Mogelijk is hij bovengemiddeld of zelfs extreem niet makkelijk, zou je hem dan nog leuk kunnen vinden, wat maakt het uit verder?
Je vindt hem heel lief, maar misschien heeft hij het gewoon echt verpest voor zijn hele team en de kijkers die hier zo naar uitgekeken hadden daar in Malmö (geen idee), zou je dat kunnen aanvaarden? De man heeft stemmingen en is daar open over.
[..]
Ik vind die hele houding (ook dat demonstratieve met die vlag over zijn hoofd even daarvoor) dat passief agressieve naar een grietje van 20 gewoon jammer.
(Ik vind ook dat Israël daar niks te zoeken had, maar dat terzijde)
Ik denk ook wel dat Twan een van de commissieleden is geweest die voor Joost heeft gekozen. Want het was geen unaniem besluit toch? Of er bestond iets van twijfel binnen de commissie, ik kan me namelijk herinneren dat Cornald niet meteen stond te springen (hoewel hij uiteindelijk ook helemaal is bijgedraaid natuurlijk). Maar Twan leek vanaf het begin al zeker van z'n zaak idd!quote:Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord.maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt.
Het is ook zo vreemd waar het aanslaat. Hij maakt iets wat echt bedoeld is voor West-Europa, en dan vooral Duitsland, maar eigenlijk valt de respons daar nog wel mee (of tegen). In plaats daarvan krijgt hij er heel veel fans bij in Amerika en Rusland. Wie het begrijpt mag het zeggen.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toen Twan zei dat het een Europese hit kon worden dacht ik, jaja we hebben wel vaker mooie dingen gehoord.maar we kunnen hem dus wel wat beter vertrouwen als hij dat soort dingen zegt.
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde.En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha.
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen wasquote:Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Als we Twan mogen geloven was het vooral Jaap die de rest ervan overtuigde.En iedereen maar mopperen op de toevoeging van Jaap aan de commissie hahaha.
Je bent nu echt aan het zuigen naar me en dat vind ik jammer na de afgelopen maanden maar je vindt het kennelijk nodig.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:45 schreef Za het volgende:
Ik spreek niet voor je, ik heb je dat woord meermaals zien gebruiken in verwijzing naar Joost.
En niet eens te zien was tijdens de finale avond (welke door het gros van ESF publiek als enige wordt bekeken),quote:Op maandag 3 juni 2024 19:33 schreef d_elise het volgende:
[..]
En het blijft bizar dat dit met een oer-Nederlands happy hardcore gabberliedje gebeurt. Echt zo vet
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:55 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ben ‘m eeuwig dankbaar want volgens mij was het echt de bedoeling dat Numidia zou gaan.
Zijn daar beelden van?quote:Op maandag 3 juni 2024 19:58 schreef d_elise het volgende:
[..]
Oja, Jaap was het! Ik moet ook altijd grinniken om het beeld van Cornald en co in de Afas Live bij het concert van Joost. Die setting alleen al, maar dat Joost toen ook gewoon aankondigde dat hij naar het ESF ging zonder dat hij al gekozen was
Ik was blij met de toevoeging van muzikanten. De twijfel zat meer in welke muzikantenquote:Op maandag 3 juni 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Wel van de show natuurlijk en het moment waarop hij z'n ESF campagne deed, maar we hoorden later dat de commissie was wezen kijken.quote:
Het is een volwassen kerel.quote:Op maandag 3 juni 2024 19:49 schreef blackswangreen het volgende:
Jij vult constant volledig zelf in wat mensen bedoelen, inclusief Joost zelf. Je leeft eigenlijk gewoon in je eigen wereld. Maar dat wil niet zeggen dat wat je denkt ook klopt natuurlijk. Niemand ziet Joost als een lief poesje, hoe kom je daarbij? Het is waarschijnlijk een moeilijke jongen
Joost is een jongen, en een twintig jarige een vrouw. OK.quote:Dat je een 20-jarige vrouw
Volgens mij zei ik hier ooit, liever dat ze Joost kiezen en dat we met een risico laatste worden dan weer een gevoelig, veilig, middle-of-the-road nummer. Wist alleen niet dat dat risico uit zou draaien op zo’n chaos.quote:Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur.
Dat einde maakt het masochistisch genoeg wel nog meer van eeuwigheidswaarde, hier heeft iedereen het over 40 jaar nog overquote:Op maandag 3 juni 2024 20:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dit hadden we toch nooit willen missen. Deze hele achtbaan. Zelfs ondanks het einde. Wat een avontuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |