Ow bij mij kreeg ik daarna wachtmuziek.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:25 schreef zatoichi het volgende:
Dit vind ik dan weer een voorbeeld van briljante marketing. Een hoop mensen willen het nieuwe nummer van Joost Klein horen, horen de outlook, en vervolgens start het Spotify algoritme uiteraard Europapa. Dus die krijgt ook weer veel plays plus de positieve vibe van overthinking it die je daarin meeneemt.
Dit had ik ookquote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
Ik heb bij dat nieuwe liedje hetzelfde gevoel als destijds bij Europapapa:
1. Blugh, simpel en kinderlijk.
2. Hmz, mss toch wel aardig.
3. "Je vraagt me waarom, lalalala!"
3. En lossssss!
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.
Het zou me daardoor ook niet verbazen als Luchtballon straks eerder uit de Top 100 verdwenen is dan Europapa, want het lijkt me geen plaat die maandenlang indruk gaat maken. Maar dat maakt verder ook niet uit, want zoals @:em31 ook zegt is het marketingtechnisch wel verstandig om snel een populaire opvolger uit te brengen, zodat je goed in de aandacht blijft. Dat is iets waar het in het verleden bij veel ESF-sterren misging.
Aan de oppervlakte zijn het ook vrij "domme" nummers. Maar ik zie het als de muzikale versie van pop art, je neemt iets wat vrij plat en simpel is en verheft het tot kunst. Joost gebruikt die happy hardcore als een middel om z'n verhaal te vertellen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.
De nieuwe zal bij punt 1 blijven steken.
En nee, m'n muzikale smaak is niet extreem 'moeilijk', enige gevoeligheid voor plakkerige loopjes en riffjes is (mogelijk als restant van een muzikale jeugd met veel 'botsautootjesmuziek') wel aanwezig.
Gezien de reacties mis ik waarschijnlijk iets.
En ook net 2 minuten. Dan herhaal je makkelijk nog een keer.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind op zich het idee om van Right Here Waiting een happy hardcore-nummer te maken al briljant. Dat de uitwerking dan misschien een beetje simpel is... zorgt er wel voor dat mensen het vaak op repeat gaan zetten op Spotify.
Ieder z'n ding en smaak.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.
De nieuwe zal bij punt 1 blijven steken.
Gezien de reacties mis ik waarschijnlijk iets.
Duncan had gewoon even wat tijd nodig om te werken aan nieuw materiaal.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord.
Ik begrijp de hype (het klinkt zó vanille dat het voor veel mensen werkt en de vrouw kan redelijke teksten pennen, snapt marketing en is klassiek mooi), maar het zelf opzetten? Zeer, zeer zelden. Te vanille.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ieder z'n ding en smaak.
Niks mis mee toch!
Ik snap zelf de enórme Taylor Swift hype bv nooit zo heel erg en gezien de ticketverkoop ben ik in de minderheid.![]()
Het equivalent zou zijn als Joost nu Tantu Beats aan de kant gooit en in Los Angeles gaat werken met allerlei B-producers die minder goed zijn maar wel in Amerika wonen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:
[..]
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord.
Of die pannenkoek die hoofd Social Media isquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat Martin zich nu even op de achtergrond houdt, lijkt me ook nogal logisch. Misschien kunnen ze die domme Belg die het fake applaus ontkende wat meer op de voorgrond zetten.
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipulerenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar dit leest wel als 'als Israël meedoet terwijl ze nog mensen vermoorden doen wij niet mee'. Toch. Of wil ik dat erin lezen.
Zo herkenbaar!quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Die sturen vast weer een jong meisje, Wilders & co gaan lijkt mij niet net zo'n campagne voeren voor een type Michael Ben David.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipuleren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |