abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213792979
quote:
De outro komt van de uitzending van Overthinking it:

pi_213793473
Dit vind ik dan weer een voorbeeld van briljante marketing. Een hoop mensen willen het nieuwe nummer van Joost Klein horen, horen de outlook, en vervolgens start het Spotify algoritme uiteraard Europapa. Dus die krijgt ook weer veel plays plus de positieve vibe van overthinking it die je daarin meeneemt.
  woensdag 5 juni 2024 @ 08:37:54 #228
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213793573
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:25 schreef zatoichi het volgende:
Dit vind ik dan weer een voorbeeld van briljante marketing. Een hoop mensen willen het nieuwe nummer van Joost Klein horen, horen de outlook, en vervolgens start het Spotify algoritme uiteraard Europapa. Dus die krijgt ook weer veel plays plus de positieve vibe van overthinking it die je daarin meeneemt.
Ow bij mij kreeg ik daarna wachtmuziek.
pi_213793578
Leuk weer *O* en eindelijk eens iemand die slim genoeg is om snel weer een nieuw nummer uit te brengen. :P
pi_213793583
Ik heb bij dat nieuwe liedje hetzelfde gevoel als destijds bij Europapapa:
1. Blugh, simpel en kinderlijk.
2. Hmz, mss toch wel aardig.
3. "Je vraagt me waarom, lalalala!"
3. En lossssss!
pi_213793592
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 08:40 schreef -Spring het volgende:
3. En lossssss!
Dit had ik ook _O- bij punt 1 dacht ik, wat een herhaling steeds. En nu blijf ik ‘m aanklikken.
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:01:51 #232
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213793704
Deze kan erbij op mijn sport-playlist :)

Ik kan me wel goed herkennen in de tekst btw :')
Fuck the EBU
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:08:38 #233
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_213793770
Heel herkenbaar die tekst. O+
pi_213793799
Ik vind op zich het idee om van Right Here Waiting een happy hardcore-nummer te maken al briljant. Dat de uitwerking dan misschien een beetje simpel is... zorgt er wel voor dat mensen het vaak op repeat gaan zetten op Spotify.
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:16:29 #235
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213793843
quote:
Vette track! :J
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:22:40 #236
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213793906
quote:
3. En lossssss!
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.

De nieuwe zal bij punt 1 blijven steken.

Gezien de reacties mis ik waarschijnlijk iets.

[ Bericht 9% gewijzigd door Eightyone op 05-06-2024 09:39:54 ]
pi_213793920
quote:
3. En lossssss!
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.

Het zou me daardoor ook niet verbazen als Luchtballon straks eerder uit de Top 100 verdwenen is dan Europapa, want het lijkt me geen plaat die maandenlang indruk gaat maken. Maar dat maakt verder ook niet uit, want zoals @Em31 ook zegt is het marketingtechnisch wel verstandig om snel een populaire opvolger uit te brengen, zodat je goed in de aandacht blijft. Dat is iets waar het in het verleden bij veel ESF-sterren misging.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213793978
Goede knaller weer! Wat een compliment ook aan die man van Overthinking It. Ben benieuwd naar zijn reactie :D
pi_213794093
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:23 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik vind dit eigenlijk meer een instant-hit dan Europapa eigenlijk. Dat was voor mij meer een groeier. Het komt waarschijnlijk door de herkenbare melodie van Right Here Waiting, die automatisch goed blijft hangen.

Het zou me daardoor ook niet verbazen als Luchtballon straks eerder uit de Top 100 verdwenen is dan Europapa, want het lijkt me geen plaat die maandenlang indruk gaat maken. Maar dat maakt verder ook niet uit, want zoals @:em31 ook zegt is het marketingtechnisch wel verstandig om snel een populaire opvolger uit te brengen, zodat je goed in de aandacht blijft. Dat is iets waar het in het verleden bij veel ESF-sterren misging.
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord. :+
pi_213794179
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Europapa haalde bij mezelf punt 2, en qua vermakelijkheid ook alleen maar vanwege het stukje op driekwart.

En nee, m'n muzikale smaak is niet extreem 'moeilijk', enige gevoeligheid voor plakkerige loopjes en riffjes is (mogelijk als restant van een muzikale jeugd met veel 'botsautootjesmuziek') wel aanwezig.

Aan de oppervlakte zijn het ook vrij "domme" nummers. Maar ik zie het als de muzikale versie van pop art, je neemt iets wat vrij plat en simpel is en verheft het tot kunst. Joost gebruikt die happy hardcore als een middel om z'n verhaal te vertellen.
pi_213794271
twitter

Dit soort dingen blijven mooi. _O-
pi_213794325
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:12 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind op zich het idee om van Right Here Waiting een happy hardcore-nummer te maken al briljant. Dat de uitwerking dan misschien een beetje simpel is... zorgt er wel voor dat mensen het vaak op repeat gaan zetten op Spotify.
En ook net 2 minuten. Dan herhaal je makkelijk nog een keer. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 juni 2024 @ 09:52:21 #243
163650 Greys
pi_213794330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:22 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ieder z'n ding en smaak.
Niks mis mee toch!
Ik snap zelf de enórme Taylor Swift hype bv nooit zo heel erg en gezien de ticketverkoop ben ik in de minderheid. :P En mijn eigen grote liefde voor bv nummers als Frankrijk dit jaar wordt hier weer niet al te veel begrepen. Zo is er voor elk wat wils gelukkig.

Europapa was ik wel dol op.
Luchtballon 'vind ik leuk' vanwege de Waiting For You referentie en de tekst die ik van Joost snap. Maar ik vind hem te kort en iets te simpel. Snap echter wel dat mensen het een enorm leuke opvolger vinden en kudo's voor hun timing.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213794367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Never forget Duncan zijn fantastische optreden op Pinkpop, alle lyrische recensies over die nummers, maar we hebben ze nooit weer gehoord. :+
Duncan had gewoon even wat tijd nodig om te werken aan nieuw materiaal.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 5 juni 2024 @ 09:58:59 #245
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213794400
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Ieder z'n ding en smaak.
Niks mis mee toch!
Ik snap zelf de enórme Taylor Swift hype bv nooit zo heel erg en gezien de ticketverkoop ben ik in de minderheid. :P
Ik begrijp de hype (het klinkt zó vanille dat het voor veel mensen werkt en de vrouw kan redelijke teksten pennen, snapt marketing en is klassiek mooi), maar het zelf opzetten? Zeer, zeer zelden. Te vanille. :{

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 05-06-2024 10:06:48 ]
pi_213794489
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 09:36 schreef Em31 het volgende:

[..]
Het equivalent zou zijn als Joost nu Tantu Beats aan de kant gooit en in Los Angeles gaat werken met allerlei B-producers die minder goed zijn maar wel in Amerika wonen.
pi_213794566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:35 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat Martin zich nu even op de achtergrond houdt, lijkt me ook nogal logisch. Misschien kunnen ze die domme Belg die het fake applaus ontkende wat meer op de voorgrond zetten.
Of die pannenkoek die hoofd Social Media is :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213794580
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 19:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar dit leest wel als 'als Israël meedoet terwijl ze nog mensen vermoorden doen wij niet mee'. Toch. Of wil ik dat erin lezen.
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipuleren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213794602
quote:
3. En lossssss!
Zo herkenbaar!
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_213794666
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 10:09 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat lees ik er ook in ja, voor zover het sowieso al niet hun intentie is om wederom de televote politiek te manipuleren
Die sturen vast weer een jong meisje, Wilders & co gaan lijkt mij niet net zo'n campagne voeren voor een type Michael Ben David. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')