Pleegkinderen en ook adoptie kinderen komen echt niet altijd goed terecht hoor. Voor pleegkinderen krijgen pleegouders leuk betaald b.v. dus wat denk je ? Daar maken sommige mensen gebruik dan wel misbruik van.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Dacht dat je door 1000 hoepels moest springen om pleegouder te kunnen worden, zodat kinderen op een veilige plek terecht komen?
Heb het in mijn straat in de jaren 70 gezien. Begreep niet dat die Tokkies pleegouders van een meisje mochten zijn.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pleegkinderen en ook adoptie kinderen komen echt niet altijd goed terecht hoor. Voor pleegkinderen krijgen pleegouders leuk betaald b.v. dus wat denk je ? Daar maken sommige mensen gebruik dan wel misbruik van.
Klopt. Hier in de buurt een echtpaar met een grote boerderij die meerdere pleegkinderen hadden. Kinderen Werden uitgebuit en moesten keihard werken voor ze. Is hier een paar jaar geleden nog in het nieuws geweest.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pleegkinderen en ook adoptie kinderen komen echt niet altijd goed terecht hoor. Voor pleegkinderen krijgen pleegouders leuk betaald b.v. dus wat denk je ? Daar maken sommige mensen gebruik dan wel misbruik van.
Oh ik wist niet dat je dat je daar geld voor kreeg, dacht het belangeloos wasquote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)eding-voor-pleegzorgquote:Op maandag 27 mei 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat je dat je daar geld voor kreeg, dacht het belangeloos wasEigenlijk geen goede zaak dan dat het zo goed betaald wordt dat je er de verkeerde mensen mee trekt.
De vergoeding is nog belastingvrij ook.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:19 schreef Justinn het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)eding-voor-pleegzorg
Dat is niet mals en eerder een volledige onkostenvergoeding. Kinderen zijn natuurlijk niet goedkoop en ik snap de constructie, maar t werkt ergens wel belangenverstrengeling in de hand.
Neem van mij aan dat tenzij er veel veranderd is het goed opbrengt. Je krijgt per maand sws al een vast bedrag afhankelijk van de leeftijd van het kind en je krijgt ook kleedgeld en geld voor sporten enz....quote:Op maandag 27 mei 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat je dat je daar geld voor kreeg, dacht het belangeloos wasEigenlijk geen goede zaak dan dat het zo goed betaald wordt dat je er de verkeerde mensen mee trekt.
Ja maar vog, dus dan is alles in ordequote:Op maandag 27 mei 2024 16:05 schreef Nober het volgende:
Mogelijk al maandenlang mishandeld. Pleegvader staat bekend als agressief.
Dat is een vreemde redenatie.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:44 schreef mvdejong het volgende:
Een concullega van mij heeft ook een tijdje een pleegkind in zijn gezin gehad. Maar toen die weer terug naar haar moeder ging, besloot hij geen volgend pleegkind te nemen. De bejegening die hij kreeg vanaf de instanties vond hij erg onprettig. Maar hij was dan ook een beschaafd iemand, ik krijg het idee dat als je maar een voldoende onaangenaam iemand bent veel mensen van (overheids-)instanties besluiten je maar wat meer met rust te laten.
Klopt, wij zijn dat traject ook doorlopen..quote:Op maandag 27 mei 2024 16:04 schreef kwiwi het volgende:
Dacht dat je door 1000 hoepels moest springen om pleegouder te kunnen worden, zodat kinderen op een veilige plek terecht komen?
Ik wist dit uiteraard ook niet maar ik snap het eigenlijk prima, kinderen kosten geld en daar mag een tegemoetkoming tegenover staan, maar aan de andere kant levert het wel een perverse prikkel op.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt vaker voor. Een paar jaar geleden kwam aan het licht dat belasting-ambtenaren het makkelijker vonden om een bepaalde bevolkings-groep belachelijke voordeeltjes te geven, in plaats van met deze mensen de confrontatie aan te gaan.quote:
Ik heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op maandag 27 mei 2024 17:18 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt vaker voor. Een paar jaar geleden kwam aan het licht dat belasting-ambtenaren het makkelijker vonden om een bepaalde bevolkings-groep belachelijke voordeeltjes te geven, in plaats van met deze mensen de confrontatie aan te gaan.
Eens. Dat gaat om ongeveer 700 euro per maand per kind. Daar komt fout volk op af. Altijd.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:19 schreef Justinn het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)eding-voor-pleegzorg
Dat is niet mals en eerder een volledige onkostenvergoeding. Kinderen zijn natuurlijk niet goedkoop en ik snap de constructie, maar t werkt ergens wel belangenverstrengeling in de hand.
Dat is een hoog bedrag.quote:Op maandag 27 mei 2024 22:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Eens. Dat gaat om ongeveer 700 euro per maand per kind. Daar komt fout volk op af. Altijd.
Worden ie niet doorverwezen door jeugdzorg?quote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Er zal wel iemand langs komen voor een praatje maar dat is echt niet afdoende.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 10:49 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Worden ie niet doorverwezen door jeugdzorg?
( ik bedoel eigenlijk, worden die gezinnen niet gecontroleerd?)
En belastingvrij en exclusief kleedgeld en geld voor abbos zoals voetballen, zwemmen, enz. In totaal zal het niet ver onder de 1000 euro per maand per kind zitten denk ik.quote:
Als je dus 4 pleegkinderen zou nemen krijg je 2800 euro per maand?quote:Op maandag 27 mei 2024 22:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
Eens. Dat gaat om ongeveer 700 euro per maand per kind. Daar komt fout volk op af. Altijd.
Meer nog, want:quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je dus 4 pleegkinderen zou nemen krijg je 2800 euro per maand?
Maar dan vertrouw ik er op dat je niet zomaar 'pleegkinderen neemt/krijgt'. 4 lijkt me heftig, want het zijn niet voor niks pleegkinderen.quote:Of als u voor 3 of meer pleegkinderen zorgt. U krijgt dan een extra vergoeding (toelage) vanaf het 3e pleegkind. De extra vergoeding is maximaal ¤ 4,65 per dag in 2024.
5 Kinderen in de kelder opsluiten, en ze alleen crackers en water geven, en hoppa 3500 euro in de maand extraquote:Op maandag 27 mei 2024 22:51 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:36 schreef MissButterflyy het volgende:
Hé gatver, het wordt steeds vreemder. De pleegouders waren ook swingers en hadden regelmatig seksfeesten in hun huis.
Zie artikel. Dat is precies wat sommige mensen dus proberen.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:37 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
5 Kinderen in de kelder opsluiten, en ze alleen crackers en water geven, en hoppa 3500 euro in de maand extra
Pleegkinderen die neem je niet, die krijg je..quote:Op dinsdag 28 mei 2024 12:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je dus 4 pleegkinderen zou nemen krijg je 2800 euro per maand?
Hoe kom je hier als 10-jarige boven op? Je eigen ouders zijn er niet voor je. De mensen die je daarna in vertrouwen moet nemen breken je letterlijk en figuurlijk nog harderquote:Op dinsdag 28 mei 2024 16:58 schreef maily het volgende:
Door pleegouders mishandeld meisje vecht ondervoed en met meerdere botbreuken voor haar leven
Ja premium, post hier alleen de titel.
Gvd zeg ..... arm kind![]()
Tja, ik denk dan altijd: die zien we over 15 jaar in het nieuws als ze de ergste misdaden plegenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 17:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hoe kom je hier als 10-jarige boven op? Je eigen ouders zijn er niet voor je. De mensen die je daarna in vertrouwen moet nemen breken je letterlijk en figuurlijk nog harder
Dat zou natuurlijk zo maar kunnen maar dat hoeft niet hoor. Ik hoop dat dit kind het nu verder goed gaat krijgen bij mensen die haar gaan helpen om toch iets van haar verdere leven te maken.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 19:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, ik denk dan altijd: die zien we over 15 jaar in het nieuws als ze de ergste misdaden plegen
En vervolgens jarenlang in TBS eindigen.
Die moeder ook .... omg de hel voor dat meisje en de ouders .......quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Momo het volgende:
Zwaargewond pleegmeisje (10) vertelde op school dat ze werd mishandeld, toch moest ze terug naar huis
Het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat in het ziekenhuis vecht voor haar leven, klampte zelfs wildvreemden aan om te vertellen dat ze thuis door haar pleegouders werd mishandeld. Ook buurtbewoners en haar biologische moeder trokken aan de bel bij instanties. Toch moest het meisje altijd weer terug naar huis. Totdat het daar vreselijk misging.
Premium artikel AD
Tale old as time... Meisje klampt lieve oudere buurtbewoners aan, die vervolgens niet durven aan te kloppen bij dit soort brute beesten en politie laat het afweten.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Momo het volgende:
Zwaargewond pleegmeisje (10) vertelde op school dat ze werd mishandeld, toch moest ze terug naar huis
Het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat in het ziekenhuis vecht voor haar leven, klampte zelfs wildvreemden aan om te vertellen dat ze thuis door haar pleegouders werd mishandeld. Ook buurtbewoners en haar biologische moeder trokken aan de bel bij instanties. Toch moest het meisje altijd weer terug naar huis. Totdat het daar vreselijk misging.
Premium artikel AD
Ik mag toch godverdomme hopen dat de medewerkers van deze instantie nu een keer strafrechtelijk vervolgd gaan worden voor deze blunders. De tijd dat instanties zoals Jeugdzorg keer op keer mogen falen moet maar eens afgelopen zijn, en de enige manier om het die figuren duidelijk te maken is met gevangenisstraffen blijkbaar.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Momo het volgende:
Premium artikel AD
Mijn handen jeuken en ik voel intens veel pijn. Een kind!!quote:Op dinsdag 28 mei 2024 21:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mag toch godverdomme hopen dat de medewerkers van deze instantie nu een keer strafrechtelijk vervolgd gaan worden voor deze blunders. De tijd dat instanties zoals Jeugdzorg keer op keer mogen falen moet maar eens afgelopen zijn, en de enige manier om het die figuren duidelijk te maken is met gevangenisstraffen blijkbaar.
Die 700 euro verlies per maand botgevierd op de zus?quote:Er wordt steeds meer duidelijk over wat voor mogelijk gruwelijke praktijken zich maandenlang zouden hebben afgespeeld in de woning aan de Madoerastraat in Vlaardingen, waar het slachtoffertje samen met nog een pleegkind, een 8-jarige jongetje met een hartziekte, en de biologische dochter van de pleegouders woonde. Het jongere zusje van het zwaar toegetakelde meisje woonde tot een paar maanden geleden ook in het gezin, maar werd door de rechter geplaatst bij de biologische moeder. Er waren ook verzoeken gedaan om het oudste meisje bij familieleden van de moeder op te vangen.
Dat is toch te bizar voor woordenquote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Momo het volgende:
Premium artikel AD
Eerder die.quote:
Niet iedereen he, denk dat de mensen die de signalen keer op keer hebben afgegeven aan de instanties terwijl er niks mee gebeurt is zich nog meer klote voelen dat ze zo machteloos stonden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 07:57 schreef Ericr het volgende:
Er moet dus eerst een kind in kritieke toestand in het ziekenhuis belanden voordat die falende instanties door hebben dat het mis zit. Ongelooflijk triest, iedereen heeft dat meisje in de steek gelaten terwijl zij de meeste bescherming zou moeten genieten.
Hopelijk voor die ouders een hoge straf en sancties voor de falende instanties. Maar dat laatste zal wel niet, die mogen gewoon doorgaan met blijven falen. Ten koste van hulpeloze slachtoffers.
Bijna alle.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:36 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens Boevenniews heeft het meisje 'alle botten in haar lichaam' gebroken.
Hoe zij dit zouden kunnen weten is mij niet duidelijk, maar als het klopt dan wens ik de pleegouders toch minstens eenzelfde behandeling toe. Vieze varkens, Hamas is er niks bij
Nee dat lijkt me van niet.quote:Het menselijk skelet bestaat uit ongeveer 206 botten.
quote:
Dit is niet geil.quote:Wij een vol stel van beide 37 jaar en zoeken voor zaterdag avond een leuk stel of een of twee extra mannen erbij om samen met mij mijn vrouw lekker te verwennen. Zij houd ervan als e meerdere lullen aanwezig zijn. We nemen lekker plaats in de jacuzzi en drinken gezellig een drankje. We houden van respect geen rare dingen.”
600 per maand is voor mij echt niet genoeg om een kind op te gaan voeden.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De vergoeding is nog belastingvrij ook.
Je zou maar als ouder machteloos moeten toekijken hoe je kind hierin terecht komt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 09:25 schreef LaDaDiDa het volgende:
Trieste is dat dit meisje bij haar biologische moeder waarschijnlijk veiliger was dan bij de pleegouders.
Hopelijk wordt dit heel goed (strafrechtelijk?) uitgezocht.
Dat deden ze dan ook niet.quote:Op woensdag 29 mei 2024 11:46 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
600 per maand is voor mij echt niet genoeg om een kind op te gaan voeden.
Dacht dat dit voorheen alleen voorkwam in de VS, maar blijkbaar hebben we hier in Nederland ook dit soort mensen zonder gewetenquote:
Voor dit soort beesten past eigenlijk alleen een middeleeuwse straf als radbrakenquote:Op woensdag 29 mei 2024 14:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dacht dat dit voorheen alleen voorkwam in de VS, maar blijkbaar hebben we hier in Nederland ook dit soort mensen zonder geweten
Jij dacht serieus dat iedereen in NL dus een geweten heeft?quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dacht dat dit voorheen alleen voorkwam in de VS, maar blijkbaar hebben we hier in Nederland ook dit soort mensen zonder geweten
Het doet me denken aan het verhaal van seriemoordenaar Jeffrey Dahmer. Zijn laatste slachtoffer wist te vluchten, klampte politieagenten aan, maar die leverden hem gewoon weer over aan Dahmer nadat deze een lulverhaal ophing. Dus ook dit slachtoffer eindigde in de pot.quote:Op woensdag 29 mei 2024 14:43 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel vergelijkbaar met Rowena Rikkers, "Het meisje van Nulde" , alleen was dat een stiefvader die het zijn stiefdochter aandeed en had dat fatale gevolgen, hoewel we bij dit meisje ook nog niet weten of ze het gaat overlevenquote:Op woensdag 29 mei 2024 15:25 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het doet me denken aan het verhaal van seriemoordenaar Jeffrey Dahmer. Zijn laatste slachtoffer wist te vluchten, klampte politieagenten aan, maar die leverden hem gewoon weer over aan Dahmer nadat deze een lulverhaal ophing. Dus ook dit slachtoffer eindigde in de pot.
Ja klopt, meisje van Nulde inderdaad.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Eigenlijk ook wel vergelijkbaar met Rowena Rikkers, "Het meisje van Nulde", alleen was dat een stiefvader die het zijn stiefdochter aandeed en had dat fatale gevolgen, hoewel we bij dit meisje ook nog niet weten of ze het gaat overleven
Vind ik ook heel vreemd. Moet zeggen dat het lijkt of de laatste tijd minder vaak in het nieuws komt als een kind weer eens door zijn of haar ouder dood is geslagen ofzo. Maar het kan ook zijn dat het de media niet haalt.quote:Op woensdag 29 mei 2024 15:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja klopt, meisje van Nulde inderdaad.
Ik begrijp het ook niet..Tegenwoordig is er juist veel aandacht voor kinderen: bij iedere scheet die dwarszit is er wel een jeugdhulpverlener die er bovenop springt. Veilig Thuis..gemeentes..overal draait het om het kind. Waarom is dit kind dan door niemand serieus genomen? Heel vreemd
Is ze dood?quote:Op woensdag 29 mei 2024 17:40 schreef maily het volgende:
Vrijdag stille tocht voor het meisje
https://www.telegraaf.nl/(...)nd-vlaardings-meisje
Ik vind daar iets van
Politie bellen denk ik.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:41 schreef capricia het volgende:
Even voor mijn goede orde: stel een onbekend kindje van een jaar of 10 vertelt mij in de supermarkt dat ze thuis geslagen wordt, wat is dan het advies wat ik (als onbekende) het beste zou kunnen doen?
Direct 112 bellen?quote:
Als een kind overduidelijk in paniek is of bang dan zou ik dat wel doen ja.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Direct 112 bellen?
Want ik weet natuurlijk niet wie dat kindje is. Of welke ouders/verzorgers erbij horen.
En als ze het gewoon terloops vertelt?quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:43 schreef Ama het volgende:
[..]
Als een kind overduidelijk in paniek is of bang dan zou ik dat wel doen ja.
Aan alle kanten waren er zoveel signalen, zelfs overduidelijk door het kind zelf. Wat dachten de instanties dan, dat het kind dit allemaal aan het verzinnen was? En haar biologische moeder en buurtgenoten?quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:37 schreef Scorpie het volgende:
Mijn hart breekt als je leest dat ze bloemetjes verkocht zodat ze eten had.
Ik zou het kind naar zijn/haar naam en adres vragen. Dan het 'geen spoed wel politie' nummer bellen om te vragen wat te doen, en in ieder geval naam en adres van het kind door te geven. Verder zou ik het ook niet weten.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
En als ze het gewoon terloops vertelt?
Ik zit een beetje te zoeken wat je als onbekende kunt doen. Ik kan moeilijk zomaar een kind meenemen naar het politiebureau.![]()
Ja. Thanks.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zou het kind naar zijn/haar naam en adres vragen. Dan het 'geen spoed wel politie' nummer bellen om te vragen wat te doen, en in ieder geval naam en adres van het kind door te geven. Verder zou ik het ook niet weten.
Geen idee maar hier moet echt wat mee gedaan worden, hier is echt fout op fout gestapeld.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan alle kanten waren er zoveel signalen, zelfs overduidelijk door het kind zelf. Wat dachten de instanties dan, dat het kind dit allemaal aan het verzinnen was? En haar biologische moeder en buurtgenoten?
Ja. Je wordt hier zo boos over, dat je naast die ouders ook bepaalde instanties die kennelijk van alles genegeerd hebben, strafrechtelijk wil kunnen aanpakken. Of verantwoordelijk wil houden.quote:Op woensdag 29 mei 2024 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Geen idee maar hier moet echt wat mee gedaan worden, hier is echt fout op fout gestapeld.
Jamaarwewillenwatdoenvoordiemoederendatmeisje!quote:Op donderdag 30 mei 2024 12:59 schreef maily het volgende:
Moeder mishandeld Vlaardings meisje voelt zich niet comfortabel bij stille tocht; ze leeft nog
En terecht.
quote:De biologische moeder van het 10-jarige meisje uit Vlaardingen dat zwaargewond in het ziekenhuis ligt, kan niet op eigen initiatief haar dochter bezoeken. Dat laat een woordvoerder van de vrouw weten. De moeder en haar familie leven momenteel tussen hoop en vrees. De pleegouders van het meisje zitten vast op verdenking van poging doodslag.
In de afgelopen week heeft de biologische moeder een aantal keer haar dochtertje mogen zien. Die bezoekjes duurden ongeveer vijf minuten. Voor medische updates is de moeder afhankelijk van William Schrikker Jeugdbescherming. Deze instantie heeft de uithuisplaatsing van het meisje onder haar hoede. Voor de moeder is het een 'confronterende en pijnlijke situatie', zo staat in een statement. Die verklaring is gedeeld door de stichting Namens de Familie, een instantie die familie van slachtoffers bijstaat.
De vele berichten steunen de biologische moeder en haar directe familie. Ook hebben die kennisgenomen van de stille tocht die vrijdag in Vlaardingen wordt gehouden. Daar zal de familie niet bij aanwezig zijn. "Hoewel ze zien dat het initiatief uit een warm hart komt, voelt de biologische familie zich er niet comfortabel bij. Het meisje leeft nog en de hoop op beterschap is nu te sterk voor een stille tocht."
Privacy
In het statement van Namens de Familie staat dat de onzekerheid voor de biologische moeder en haar directe familie heel groot is. Er wordt gevraagd om de privacy van het meisje en haar biologische familie te respecteren. "Het is allemaal al heftig genoeg."
Vorige week werd het 10-jarige meisje opgenomen in het ziekenhuis met ernstige verwondingen. Voor haar leven wordt gevreesd, vertelde de Vlaardingse burgemeester Bert Wijbenga woensdagavond bij Op1.
De pleegouders van het kind werden maandag gearresteerd. Buren in de Madoerastraat maakten zich al langer zorgen om de situatie van het meisje. Over het gezin zijn verschillende meldingen gedaan, zegt een vrouwelijke buurtbewoner. Om privacyredenen willen de instanties bij wie aan de bel is getrokken de melding(en) niet bevestigen.
De pleegouders worden donderdagmiddag voorgeleid bij de rechter-commissaris. Die bepaalt of zij langer vast moeten blijven zitten.
https://www.rijnmond.nl/n(...)per-bezoek-5-minuten
Naja van wat ik heb gelezen heeft dat meisje meerdere keren aangegeven dat ze werd mishandeld. Als dat bij de instanties is aangekomen dan ja dan hebben ze zwaar zitten klooien. En dan druk ik mij nog zacht uit. Sterker nog, dat zou dan al nieuws moeten zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:55 schreef Joppiez het volgende:
Typisch dat mensen weer de instanties de schuld geven.
Naar aanleiding van dit verhaal zullen de instanties er scherper opzitten.
Gevolg? Mensen gaan weer klagen (in de media) dat ze om "kleine dingen" de instanties op hun dak krijgen.
En de biologische moeder is natuurlijk onschuldig (je had toch de indruk dat je dochter gemolesteerd werd, dat lost zichzelf wel op dacht je?). Hetzelfde voor de buurtbewoners, oh oh oh dat meisje wordt mishandeld maar niet mijn probleem hoor! Typisch weer.
Inmiddels is bekend dat ze dat heeft verteld, meerdere keren. Aan wie precies niet maar verschillende mensen wisten er blijkbaar van.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:50 schreef matspontius het volgende:
Meisje ging niet naar school, kwam niet buiten, geen geschreeuw, etc? Lijkt me dat je dit soort zware mishandeling toch heel snel ziet/hoort. Hoe blijft zo'n stelselmatige heftige mishandeling onder de radar?
Verder mogen de instanties hier strafrechtelijk ook vervolgd worden die niks hebben gedaan.quote:Op dinsdag 28 mei 2024 20:30 schreef Momo het volgende:
Premium artikel AD
De William Schrikker stichting heeft wel wat uit te leggen ja. En de pleegouders natuurlijk ook.quote:Op donderdag 30 mei 2024 14:03 schreef deedeetee het volgende:
Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat de verschillende instanties hier weer langs elkaar heengewerkt hebben.
Het helpt natuurlijk niet als buurtbewoners melding maken en geen enkele instantie er wat mee doet omdat ze denken dat een ander dat wel zal doen of moet doen.
Ik heb ergens gelezen dat er al meerdere meldingen bij veilig thuis waren gedaan. Geen idee wat voor acties die al hadden ondernomen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 13:55 schreef Joppiez het volgende:
Typisch dat mensen weer de instanties de schuld geven.
Naar aanleiding van dit verhaal zullen de instanties er scherper opzitten.
Gevolg? Mensen gaan weer klagen (in de media) dat ze om "kleine dingen" de instanties op hun dak krijgen.
En de biologische moeder is natuurlijk onschuldig (je had toch de indruk dat je dochter gemolesteerd werd, dat lost zichzelf wel op dacht je?). Hetzelfde voor de buurtbewoners, oh oh oh dat meisje wordt mishandeld maar niet mijn probleem hoor! Typisch weer.
quote:Pleegouders van zwaargewond meisje (10) zouden haar ook tegen haar wil in hebben vastgehouden
De Vlaardingse pleegouders, verdacht van poging tot doodslag op hun 10-jarige pleegdochter, blijven nog minstens twee weken vastzitten. John en Daisy (beide 37) zouden het kind dusdanig hebben mishandeld dat ze zwaargewond raakte. De pleegouders zouden haar in hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden. Ook zouden ze het slachtoffertje tegen haar zin hebben vastgehouden.
Schok door wijk na arrestaties
Maandagmorgen werden vervolgens de pleegouders gearresteerd, waarna een schok door de wijk ging. Meerdere buren vertellen dat zij zich al langer zorgen maakten over het pleeggezin, waar het meisje zeker twee jaar geleden kwam wonen. Bijvoorbeeld omdat de mooie krullen van het meisje opeens waren afgeschoren, waarbij de pleegvader verschillende verhalen had over het waarom.
Ook zou de pleegmoeder zich herhaaldelijk zeer laatdunkend hebben uitgelaten over de kinderen die zij opving. Ze zouden bij haar wonen omdat de echte moeder hen niet wilde. Ook hadden buren het gevoel dat het stel veel loog over tal van zaken. Buurtbewoners deden verschillende meldingen, maar zij waren niet de enigen. Het meisje zelf zou vlak voor kerst vreemden hebben aangeklampt om te vertellen dat ze werd mishandeld. Ook op school vertelde ze dit.
https://www.ad.nl/binnenl(...)stgehouden~a6f81b00/
Dit dus. Ben vroeger zelf uit huis geplaatst en kwam na een half jaar terecht bij een pleeggezin. Vier eigen kinderen en zeven pleegkinderen. Kregen ze aardig wat geld voor, wat vooral niet aan ons uitgegeven werd. En mishandeling gebeurde frequent. Kinderbescherming kwam heel af en toe langs, maar je werd nooit geïnterviewd zonder de pleegouders. Die zorgden er op hun manier voor dat niemand de mishandeling zou benoemen. Ik had mazzel en kon na een paar jaar weg. Melding gedaan toen ik eenmaal weg was, maar gebeurde niks mee. Zelfs nu hebben die mensen nog pleegkinderen. Treurig dat er in die 20 jaar maar amper wat veranderd is.quote:Op maandag 27 mei 2024 16:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jeetje. Vind ik heftig om te lezen. Kan me voorstellen dat dat veel impact heeft (gehad).quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Ben vroeger zelf uit huis geplaatst en kwam na een half jaar terecht bij een pleeggezin. Vier eigen kinderen en zeven pleegkinderen. Kregen ze aardig wat geld voor, wat vooral niet aan ons uitgegeven werd. En mishandeling gebeurde frequent. Kinderbescherming kwam heel af en toe langs, maar je werd nooit geïnterviewd zonder de pleegouders. Die zorgden er op hun manier voor dat niemand de mishandeling zou benoemen. Ik had mazzel en kon na een paar jaar weg. Melding gedaan toen ik eenmaal weg was, maar gebeurde niks mee. Zelfs nu hebben die mensen nog pleegkinderen. Treurig dat er in die 20 jaar maar amper wat veranderd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker, al ligt het ver achter me gelukkig. Ik maak me er vooral zorgen om dat ze niks geleerd hebben in die twintig jaar, het gebeurd nog steeds veel te vaak. In dit geval kan je bijna zeggen dat het tenminste een voordeel heeft gehad: het is erg genoeg dat het in de media komt en dat de pleegouders er niet onderuit kunnen. Al is het van de zotte dat het zover moet komen voordat er echt ingegrepen wordt. Treurig voor het meisjequote:Op donderdag 30 mei 2024 19:25 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Jeetje. Vind ik heftig om te lezen. Kan me voorstellen dat dat veel impact heeft (gehad).
Zie Rotterdam en Faoud L., die buren zijn er niet meer.quote:Op donderdag 30 mei 2024 17:52 schreef Abrikozentaart het volgende:
Waarom is de politie niet gebeld door de buren?? Die moeten dan toch in actie komen.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus. Ben vroeger zelf uit huis geplaatst en kwam na een half jaar terecht bij een pleeggezin. Vier eigen kinderen en zeven pleegkinderen. Kregen ze aardig wat geld voor, wat vooral niet aan ons uitgegeven werd. En mishandeling gebeurde frequent. Kinderbescherming kwam heel af en toe langs, maar je werd nooit geïnterviewd zonder de pleegouders. Die zorgden er op hun manier voor dat niemand de mishandeling zou benoemen. Ik had mazzel en kon na een paar jaar weg. Melding gedaan toen ik eenmaal weg was, maar gebeurde niks mee. Zelfs nu hebben die mensen nog pleegkinderen. Treurig dat er in die 20 jaar maar amper wat veranderd is.
Een vergoeding is wel nodig in mijn ogen omdat kinderen natuurlijk geld kosten, maar misschien moet er wel meer controle komen op waar het geld naartoe gaat.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Man man man..Je zou die hele vergoeding weg moeten halen, dan hou je alleen de pleegouders over die het echt om te kinderen te doen is. Het geld gaat blijkbaar toch niet tot nauwelijks naar de kinderen, dus die merken het verschil niet. Alleen dat ze fijnere pleegouders hebben.
Wat vreselijk dat je dat hebt meegemaakt. Ook dat er niks met je melding is gedaan.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat gaat niks worden dan blijven er wel heel erg weinig pleegouders over en er is nu al een vreselijk te kort. Ik denk dat er mss eens beter gekeken moet worden naar de verschillende pleegzorgorganisaties. Die doen blijkbaar lang niet altijd hun werk goed.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]![]()
Man man man..Je zou die hele vergoeding weg moeten halen, dan hou je alleen de pleegouders over die het echt om te kinderen te doen is. Het geld gaat blijkbaar toch niet tot nauwelijks naar de kinderen, dus die merken het verschil niet. Alleen dat ze fijnere pleegouders hebben.
Ook dat.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat niks worden dan blijven er wel heel erg weinig pleegouders over en er is nu al een vreselijk te kort. Ik denk dat er mss eens beter gekeken moet worden naar de verschillende pleegzorgorganisaties. Die doen blijkbaar lang niet altijd hun werk goed.
De mensen die het nu voor het geld doen, die gaan dan gewoon met bonnetjes lopen knoeien. En omdat er niet genoeg personeel is om het goed te controleren helpt het waarschijnlijk niks uiteindelijk.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een vergoeding is wel nodig in mijn ogen omdat kinderen natuurlijk geld kosten, maar misschien moet er wel meer controle komen op waar het geld naartoe gaat.
Echt triest dat er ‘pleegouders’ zijn die er zo mee omgaan.
Nou ja, dat sowieso.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat er mss eens beter gekeken moet worden naar de verschillende pleegzorgorganisaties. Die doen blijkbaar lang niet altijd hun werk goed.
Wat ontzettend verdrietig dat je jeugd zo is geweest.quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik wist het al een beetje van jou, maar heftig hoor en ook al ligt het in het verleden, alsnog een dikke knuffel!quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 mei 2024 19:45 schreef -Spring het volgende:
Jij ook een dikke knuffel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tails tell tales
Nou ja, op enkele uitzonderingen na, denk ik dat het uiteindelijk in de meeste gevallen vooral ligt aan te weinig geld, te weinig personeel en te weinig (goede) pleegouders.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat gaat niks worden dan blijven er wel heel erg weinig pleegouders over en er is nu al een vreselijk te kort. Ik denk dat er mss eens beter gekeken moet worden naar de verschillende pleegzorgorganisaties. Die doen blijkbaar lang niet altijd hun werk goed.
Nou ja, stel dat je heel graag pleegouder wilt worden en ook echt een goede/lieve zou zijn, dan moet je dat maar wel kúnnen betalen hè?! Er zijn nu al enorme tekorten in (geschikte) pleegouders.... Dan ga ik toch liever voor meer en betere controle!quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De mensen die het nu voor het geld doen, die gaan dan gewoon met bonnetjes lopen knoeien. En omdat er niet genoeg personeel is om het goed te controleren helpt het waarschijnlijk niks uiteindelijk.
En kinderen kosten geld, maar van de andere kant.. als je graag pleegouder wil zijn, heb je dat er dan niet voor over?
Ja ik zou ook voor betere controle zijn, maar dat gaat in Nederland niks worden vrees ik. Er is altijd personeelstekort bij zulke instanties.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:19 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, stel dat je heel graag pleegouder wilt worden bent en ook echt een goede/lieve zou zijn, dan moet je dat maar wel kúnnen betalen hè?! Er zijn nu al enorme tekorten in (geschikte) pleegouders.... Dan ga ik toch liever voor meer en betere controle!
Dat klopt ook inderdaad, helaas...quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja ik zou ook voor betere controle zijn, maar dat gaat in Nederland niks worden vrees ik. Er is altijd personeelstekort bij zulke instanties.
Je hebt Google maps gedeeld.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:22 schreef 111210 het volgende:
De google reviews bij die stichting zeggen ook genoeg. Bijna alles negatief (vrijwel alles voor de huidige gebeurtenissen gepost)
https://maps.app.goo.gl/7EShbEvtZuuiPdUY8?g_st=ic
Dan zou er toch ergens iemand moeten denken dat er wel wat gaande is bij die stichting als er alleen maar klachten zijn.
Ze kwamen enkel terug met een: Tja, zij ontkennen het en we hebben de middelen niet om verder onderzoek te doen.quote:Op donderdag 30 mei 2024 20:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat vreselijk dat je dat hebt meegemaakt. Ook dat er niks met je melding is gedaan.
Treurig dat er zoveel verhalen zijn. Hij had het dan nog zwaarder (niet dat het een competitie is uiteraard), ik kreeg tenminste wel normaal eten. Maar dat was ook alles wel. Tweedehands kleding van hun eigen kinderen wat eigenlijk niet paste, dat soort zaken.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat ontzettend verdrietig dat je jeugd zo is geweest.![]()
![]()
Een goeie vriend van mij heeft nagenoeg dit verhaal. Geld staken ze in eigen zak, hij kreeg nooit iets, kreeg te weinig eten of niks te eten en werd mishandeld. En de biologische ouders dachten dat dit echt een goeie keuze was.
Vreselijk.
Thanksquote:Op donderdag 30 mei 2024 21:10 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik wist het al een beetje van jou, maar heftig hoor en ook al ligt het in het verleden, alsnog een dikke knuffel!![]()
Ik heb vaker van ellende binnen pleeggezinnen gehoord, zeer verdrietige en kwalijke zaak. Achterlijk ook dat die pleegouders altijd bij die gesprekken aanwezig waren (of zijn, maar hoop dat dát inmiddels toch is veranderd....?!).
Zo sta ik er ook in. Betere controle (en dan niet enkel uitgaan van wat het kind zegt - dus ook regelmatig checks doen bij leerkrachten bv, of die wat hebben gemerkt) is belangrijk, al snap ik dat je dan wel het personeel moet hebben.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:19 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nou ja, stel dat je heel graag pleegouder wilt worden en ook echt een goede/lieve zou zijn, dan moet je dat maar wel kúnnen betalen hè?! Er zijn nu al enorme tekorten in (geschikte) pleegouders.... Dan ga ik toch liever voor meer en betere controle!
Wel heel opvallend ja. Je zou bijna denken dat ze gewoon dik betaald krijgen voor elk kind dat ze bij een pleeggezin houden ipv bij de biologische ouders.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:22 schreef 111210 het volgende:
De google reviews bij die stichting zeggen ook genoeg. Bijna alles negatief (vrijwel alles voor de huidige gebeurtenissen gepost)
https://maps.app.goo.gl/7EShbEvtZuuiPdUY8?g_st=ic
Dan zou er toch ergens iemand moeten denken dat er wel wat gaande is bij die stichting als er alleen maar klachten zijn.
Weer zo'n nutteloze geldverslindende instantie...quote:Op donderdag 30 mei 2024 16:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat er al meerdere meldingen bij veilig thuis waren gedaan. Geen idee wat voor acties die al hadden ondernomen.
Er zal wel een onderzoek komen.
Dit klopt ook. Voor elk kind wat zij “begeleiden ” krijgt jeugdzorg of elke andere stichting een flinke subsidie. Daarnaast mogen ze ook een buffer van miljoenen hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 01:00 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Wel heel opvallend ja. Je zou bijna denken dat ze gewoon dik betaald krijgen voor elk kind dat ze bij een pleeggezin houden ipv bij de biologische ouders.
Er zijn ook veel goede pleegouders die gewoon het beste voorhebben met de kinderen. Je kan ook kiezen voor alleen weekend plaatsing of doordeweeks.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef Forbry het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens over pleegouderschap nagedacht. Omdat ik op zich graag moeder wilde worden, maar ook geen nieuw leven op de wereld wil(de) zetten. Maar ik vind pleegouderschap toch wel heel heftig met alle problematiek die erbij komt kijken! Ook ben en blijf je altijd "pleegouder". Een moeder (of vader) word je er niet mee en ik denk dat ik mij veels te veel zou hechten.
Helaas wel hoe het werkt . Bij een OTS (onder toezicht stelling) en bij een uithuisplaatsing is heel veel geld gemoeid. Als er enigszins perspectief is dat het kind weer naar huis kan dan zou daar de nadruk op moeten liggen.. maar dat gebeurd dus niet altijd want dan krijgt de instelling dus geen geld meer.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 01:00 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Wel heel opvallend ja. Je zou bijna denken dat ze gewoon dik betaald krijgen voor elk kind dat ze bij een pleeggezin houden ipv bij de biologische ouders.
Wat misschien een idee is waarbij je wel kinderen kunt helpen en het gezin ook, is om kinderen op te vangen waar het thuis niet lekker mee gaat. Hetzij door de problematiek in het gezin of door problematiek van het kind.quote:Op donderdag 30 mei 2024 21:24 schreef Forbry het volgende:
Ik heb zelf ook wel eens over pleegouderschap nagedacht. Omdat ik op zich graag moeder wilde worden, maar ook geen nieuw leven op de wereld wil(de) zetten. Maar ik vind pleegouderschap toch wel heel heftig met alle problematiek die erbij komt kijken! Ook ben en blijf je altijd "pleegouder". Een moeder (of vader) word je er niet mee en ik denk dat ik mij veels te veel zou hechten.
https://www.igj.nl/actuee(...)g-meisje-vlaardingenquote:De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) doet zelf onderzoek naar de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg rond een meisje (10) tijdens haar verblijf in een pleeggezin. De IGJ ontving deze week een calamiteitmelding van de zorgorganisaties die bij het meisje betrokken zijn. Zij is zwaargewond en opgenomen in het ziekenhuis.
De IGJ doet het onderzoek samen met de Inspectie Justitie en Veiligheid. Ook de Onderwijsinspectie wordt bij het onderzoek betrokken.
De inspecties willen met dit onderzoek in kaart brengen of de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg aan het meisje voldeden. Het onderzoek moet de betrokken zorgaanbieders leer- en verbeterpunten voor de toekomst opleveren. Het onderzoek start binnenkort. Het is niet bekend wanneer een rapport wordt gepubliceerd.
De pleegouders van het meisje zijn onlangs door de politie aangehouden. Zij worden verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling van hun pleegdochter in hun woning in Vlaardingen.
quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:40 schreef Nober het volgende:
IGJ onderzoekt zorg calamiteit mishandeling meisje (10) Vlaardingen
[..]
https://www.igj.nl/actuee(...)g-meisje-vlaardingen
Nou, dat lijkt me niet he.quote:De inspecties willen met dit onderzoek in kaart brengen of de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg aan het meisje voldeden
Nou, de politie heeft onderzoek gedaan in hun huis en op basis daarvan is besloten om de verdachten langer vast te houden. Sterker nog, er is een aanklacht bij gekomen namelijk vrijheidsberoving. Ze zijn dus verdacht en er is bewijs maar inderdaad zijn ze nog niet echt veroordeeld maar het is echt niet zo dat er geen bewijzen zijn en dat ze ongefundeerde aanklachten hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, deze pleegouders zijn nu al volledig veroordeeld via de media.
Er is nog geen rechter of OM aan te pas gekozen, maar men weet in de media al zeker dat zij schuldig zijn. Hoeveel berichten ik al niet gelezen dat ze dit en dat zouden hebben gedaan. Niks geen bewijs, alleen maar vermoedens.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, is hier absoluut niet meer van toepassing.
En dat is echt heel eng...
Bewijzen worden pas bewijzen in de rechtbank. Tot die tijd zijn het vermoedens. Net als bij de aanklachten.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:54 schreef oppiedoppie het volgende:
maar het is echt niet zo dat er geen bewijzen zijn en dat ze ongefundeerde aanklachten hebben.
Tuurlijk. Dus als iemand is doodgeschoten door iemand wat iedereen heeft gezien maar dan is dat niet bewezen en is die pas echt dood als de rechter dat zegt. Tot die tijd vermoeden we alleen dat hij dood is.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:55 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Bewijzen worden pas bewijzen in de rechtbank. Tot die tijd zijn het vermoedens. Net als bij de aanklachten.
Ik wil eigenlijk niet eens reageren op zo'n vergelijking, zeker niet bij iemand die een verdachte al schuldig acht voordat deze door de rechter veroordeeld is.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:00 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tuurlijk. Dus als iemand is doodgeschoten door iemand wat iedereen heeft gezien maar dan is dat niet bewezen en is die pas echt dood als de rechter dat zegt. Tot die tijd vermoeden we alleen dat hij dood is.
Ik mag toevallig wel de dood vaststellen als het hoofd meer dan 10 cm is verwijderd van de romp.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk niet eens reageren op zo'n vergelijking, zeker niet bij iemand die een verdachte al schuldig acht voordat deze door de rechter veroordeeld is.
Maar goed, om toch jouw domme vergelijking om zeep te helpen: dat klopt inderdaad. Jij en ik mogen mensen niet doodverklaren. Daar heb je officiële instanties bij nodig. En laat dat nou net niet de rechter zijn.
Vind dat we mee vallen, er liggen feiten op tafel en het resultaat is dat er een meisje in coma ligt doe ondervoed is en tientallen botbreuken heeft.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 12:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, deze pleegouders zijn nu al volledig veroordeeld via de media.
Er is nog geen rechter of OM aan te pas gekozen, maar men weet in de media al zeker dat zij schuldig zijn. Hoeveel berichten ik al niet gelezen dat ze dit en dat zouden hebben gedaan. Niks geen bewijs, alleen maar vermoedens.
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, is hier absoluut niet meer van toepassing.
En dat is echt heel eng...
Lachen, gieren, brullen met jou.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:20 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik mag toevallig wel de dood vaststellen als het hoofd meer dan 10 cm is verwijderd van de romp.
Er liggen (sterke) vermoedens op straat. Niemand die nog weet wat de officiële oorzaak van het lijden van dat meisje is.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 13:20 schreef 111210 het volgende:
[..]
Vind dat we mee vallen, er liggen feiten op tafel en het resultaat is dat er een meisje in coma ligt doe ondervoed is en tientallen botbreuken heeft.
Wie dan wel? Jij? Ik? De media? Buurvrouw Jansen? Die dorpsgek op straat?quote:Daar hoeft echt geen rechter aan te pas te komen om te beoordelen of deze pleegouders fout zijn.
'is er vermoedelijk heel veel duidelijk'.quote:Ben het eens dat het soms wel heel fout kan gaan met social media en mensen die conclusies trekken, maar in dit geval is er al heel veel duidelijk. Daarnaast zitten deze mensen vast en gaat er gelukkig een rechter naar kijken.
Internet vergeet niks.quote:Tegen de tijd dat deze mensen vrij komen is iedereen het al weer vergeten, kijk maar naar die beesten die het meisje van Nulde mishandeld, vermoord en vervolgens in stukken hebben gehakt.
Moeder is vrij met een nieuwe naam en stiefvader gedraagt zich goed en zal ooit ook wel weer los gelaten worden.
En toch meen ik dat serieus. Voor een EHBO'er is dat het protocol, officieel. Hoe raar het ook klinkt.quote:
Onderzoek nr hoeveel? Waren vorige conclusies niet dat de zorg te gespreid is? Er teveel instanties bij betrokken zijn? Dat niet duidelijk is wie verantwoordelijk is? Dat de werkdruk te hoog is?quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:40 schreef Nober het volgende:
[...
De IGJ doet het onderzoek samen met de Inspectie Justitie en Veiligheid. Ook de Onderwijsinspectie wordt bij het onderzoek betrokken.
De inspecties willen met dit onderzoek in kaart brengen of de geleverde kwaliteit en veiligheid van de zorg aan het meisje voldeden.
Het onderzoek moet de betrokken zorgaanbieders leer- en verbeterpunten voor de toekomst opleveren.
...]
https://eenvandaag.avrotr(...)ijk-met-kinderen-om/quote:Een meisje uit Vlaardingen raakte zwaargewond nadat ze door haar pleegouders ernstig is mishandeld. Er waren eerder al signalen dat er sprake zou zijn van mishandeling. Toch heeft niemand ingegrepen. "Een pleeggezin zou een veilig onderkomen moeten zijn."
Het 10-jarige meisje ligt nog steeds in een zorgwekkende toestand in het ziekenhuis. In de buurt is het nieuws ingeslagen als een bom. In eerste instantie wilden inwoners hun steun betuigen met een stille tocht. Maar omdat moeder liet weten 'zich hier niet comfortabel bij te voelen', heeft de initiatiefnemer hier een streep doorgezet. Vanavond is er wel een informatiebijeenkomst van de gemeente waar buurtbewoners op het stadhuis samen kunnen komen om hun verdriet te delen.
Veel emoties
De woordvoerder van de gemeente Vlaardingen, Anneke van de Ven, laat weten dat mensen erg meeleven. "Mensen willen gewoon graag hun betrokkenheid tonen en hun verdriet met elkaar delen", vertelt ze. Als voorbeeld van betrokken buurtbewoners noemt ze de kaartenactie van de Vlaardingse Astrid die hoopt zoveel mogelijk kaartjes te verzamelen en uiteindelijk naar het meisje te sturen.
Eén van de initiatiefnemers achter de bijeenkomst van vanavond is raadslid Josette Hogewoning. Volgens haar is de emotie erg hoog onder de Vlaardingers. "Ze reageerden heel heftig, geëmotioneerd en ook boos op de omstandigheden", legt Hogewoning uit. Voor haar was dat het moment om een bijeenkomst te organiseren, "Zodat we elkaar kunnen troosten en steun kunnen betuigen aan het meisje." Bij de bijeenkomst is ook Slachtofferhulp Nederland aanwezig.
Hoop op een goede afloop
Hogewoning ziet dat er veel behoefte is om samen te komen. "Vlaardingen is een stad maar heeft een dorpse mentaliteit. Daarom is het ook belangrijk om het met elkaar te kunnen delen en daarover te kunnen spreken", benadrukt het raadslid.
Hoewel het meisje zelf de bijeenkomst niet meekrijgt, denkt Hogewoning dat het wel zal helpen. "Als het herstel komt, dan kan ze het natuurlijk wel meekrijgen en dan weet ze dat ze gedragen wordt door de hele gemeenschap."
Burgemeester diep triest
De burgemeester van Vlaardingen, Bert Wijbenga spreekt van een 'delicate situatie'. "Ik hoop dat dit een avond wordt van menselijkheid, dat we het ons heel erg aantrekken als andere mensen leed hebben. Het is ook indirect een oproep dat we echt fatsoenlijk met onze kinderen om moeten gaan", pleit Wijbenga.
De vraag die Hogewoning telkens terughoort in de buurt is: 'Hoe dit heeft kunnen gebeuren?'. "Een kind wordt bij haar ouders weggehaald. Een pleeggezin zou dan een veilig onderkomen moeten zijn", vertelt ze. "En nu blijkt dat dat dus helemaal niet zo was. Er is ontzettend veel boosheid."
Ontzettend veel boosheid
Die boosheid richt zich volgens de politica niet alleen tot de pleegouders, maar ook tot instanties als jeugdzorg. "De politie is gebeld, er zijn meldingen gedaan, maar dat is niet goed opgepakt", zegt Hogewoning. Die meldingen gaan van ondervoeding tot het kaalscheren. Als moeder van drie kinderen kan ze het zich niet voorstellen: "Het is schokkend om te lezen. Als je met dit wordt geconfronteerd, gaat het je pet te boven. Je hart breekt."
Ook de burgemeester ziet dat het veel mensen raakt, niet alleen in Vlaardingen. "Ik hoor van bewindspersonen en collega-burgemeesters, maar ook van honderden mensen uit Nederland bericht krijg: 'Dit is echt vreselijk, we trekken ons dit aan'." Wijbenga noemt het een 'triest dieptepunt', met veel impact voor hierna.
Aan de bel trekken
Op school zou het meisje zelf meerdere keren hebben aangegeven dat ze thuis werd mishandeld en het niet goed zou gaan. Hogewoning is zelf ook actief binnen het onderwijs. Volgens haar zijn er verschillende stappen die je als leerkracht kan nemen als je het vermoeden hebt dat een kind thuis wordt mishandeld.
"Er zijn mensen in het onderwijs waar je een signaal kan doorgeven, die pakken dat dan op. Als ik iets constateer van een kind buiten mijn school, dan kan je het wijkteam inschakelen. Dat zijn de professionals die daarover gaan", legt ze uit. Het verbaast haar enorm dat de betrokken instanties niet eerder hebben ingegrepen en hoopt door de landelijke aandacht dat er voortaan in soortgelijke situaties eerder aan de bel wordt getrokken. "Het is jammer. Er moet weer iets gebeuren voordat er weer wordt ingegrepen."
En dan gaan er geen alarmbellen rinkelen? Bij een kind van 10 wat al heel lang niet naar school gaat. Wouw.quote:
De situatie wordt als zeer slecht omschreven en haar biologische moeder houdt ook rekening met het ergste. Dat duidt wel op letsel waar je waarschijnlijk niet meer uit bijkomt. Hopelijk wel maar die signalen stemmen triest.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:14 schreef Pleun2011 het volgende:
Laatste bericht dat ik las is dat het meisje waarschijnlijk één of meerdere keren van de trap is gegooid en nog steeds niet bij kennis is. Dat duidt misschien op hersenletsel? Bah deze zaak raakt mij. Toevallig ben ik geboren en getogen in dit poepgat. Geen beste reclame, maar Vlaardingen is een tokkiestad..daar kunnen we niet omheen.
Weet je, die act van jou kan ik soms wel pruimen. Soms ook niet. Ik begrijp de lol er niet van, maar goed. Een minpunt aan jouw manier van schrijven, is dat het ten allen tijde puur om de schrijfstijl gaat, met die achterlijke smilies. Dan kom je nooit oprecht over en geen enkele post neem ik dan ook serieus. Er zijn er wel meer die een act opvoeren op dit forum, soms al jarenlang. Het heeft iets ziekelijks vind ik. Maar goed, ieder zijn meug.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:23 schreef Scjvb het volgende:
Bah!
Dit getuigt er in elk geval niet van dat het hier gaat om liefdevolle en kindvriendelijke pleegouders, zoals het hoort.Mss leek het aanvankelijk wel zo, maar niets bleek dan minder waar.
Waarvan aktequote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Weet je, die act van jou kan ik soms wel pruimen. Soms ook niet. Ik begrijp de lol er niet van, maar goed. Een minpunt aan jouw manier van schrijven, is dat het ten allen tijde puur om de schrijfstijl gaat, met die achterlijke smilies. Dan kom je nooit oprecht over en geen enkele post neem ik dan ook serieus. Er zijn er wel meer die een act opvoeren op dit forum, soms al jarenlang. Het heeft iets ziekelijks vind ik. Maar goed, ieder zijn meug.
Heel erg kwalijk, koppen moeten gaan rollen hierom. Erg wrede zaak die het vertrouwen in instanties en de overheid nog verder laat afbrokkelen. De AIVD heeft hier ook zwaar gefaald, die doen namelijk de screening van pleegouders.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 03:59 schreef ZanneG het volgende:
ik vind dit een ongelooflijk verhaal. hoe kan dit gebeuren?
iedereen in de straat, school, ouders op school, bio moeder zagen het mis gaan, deden zelfs meldingen en niemand die in greep..
ik woon in de wijk naast de Indische wijk en de Madurostraat ken ik wel.
ik kom dus in dezelfde winkelstraten als het kind dus blijkbaar elke dag liep om hulp te vragen maar ik heb nooit een kind opzichtelijk om hulp zien vragen of een kind dat aan de beschrijving voldoet gezien.
ik denk dat ze niet naar het centrum liep om daar de winkels af te gaan, want dat is voor een 10 jarige een stukje lopen met een drukke weg die ze dan over moet.
ze ging waarschijnlijk de winkels af tegenover de indische wijk.
ik vind dit heel triest en heel kwalijk dat dit kon gebeuren.
De AIVD?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 09:47 schreef Gitw het volgende:
[..]
Heel erg kwalijk, koppen moeten gaan rollen hierom. Erg wrede zaak die het vertrouwen in instanties en de overheid nog verder laat afbrokkelen. De AIVD heeft hier ook zwaar gefaald, die doen namelijk de screening van pleegouders.
Wat is daar raar aan. Volgens mij was het een veiligheidsonderzoek type B die uitgevoerd werd bij de screening van pleeg ouders. Routine werk zoals dit valt ook onder het takenpakket van de AIVD.quote:
Wat?!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:04 schreef Gitw het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan. Volgens mij was het een veiligheidsonderzoek type B die uitgevoerd werd bij de screening van pleeg ouders. Routine werk zoals dit valt ook onder het takenpakket van de AIVD.
Dit ook. Waarom trekt de school niet aan de bel als een kind heel lang afwezig is? Dat mag ook wel onderzocht worden en een berisping naar die school.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 22:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan gaan er geen alarmbellen rinkelen? Bij een kind van 10 wat al heel lang niet naar school gaat. Wouw.
Bij bijna elk nieuwsbericht over een kindje dat in de auto wordt achtergelaten wordt en sterft slaan de kdv's ook geen alarm.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit ook. Waarom trekt de school niet aan de bel als een kind heel lang afwezig is? Dat mag ook wel onderzocht worden en een berisping naar die school.
Als ouders een dag te vroeg op vakantie gaan en hun kind ziek melden voor die dag, staat er meteen een leerplichtambtenaar op de stoep.
Zou eigenlijk standaard wel moeten, vind ik. Sowieso dien je je kind af te melden als het een dag niet komt. Als een kind er niet is en het is niet afgemeld, dan moet er met de ouders gebeld worden. Zomaar een kind thuis houden, zonder kdv of school iets te laten weten, moet direct een boete opleveren. Tenzij er achteraf sprake blijkt te zijn van een noodsituatie waardoor het niet doorgegeven kon worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:21 schreef maily het volgende:
[..]
Bij bijna elk nieuwsbericht over een kindje dat in de auto wordt achtergelaten wordt en sterft slaan de kdv's ook geen alarm.
Een boete als je je kind vergeet af te melden voor het kinderdagverblijf? Ach Gia kom op zeg.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou eigenlijk standaard wel moeten, vind ik. Sowieso dien je je kind af te melden als het een dag niet komt. Als een kind er niet is en het is niet afgemeld, dan moet er met de ouders gebeld worden. Zomaar een kind thuis houden, zonder kdv of school iets te laten weten, moet direct een boete opleveren. Tenzij er achteraf sprake blijkt te zijn van een noodsituatie waardoor het niet doorgegeven kon worden.
Ik vind het schandalig als je dat niet doet. Echt!quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een boete als je je kind vergeet af te melden voor het kinderdagverblijf? Ach Gia kom op zeg.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Zou eigenlijk standaard wel moeten, vind ik. Sowieso dien je je kind af te melden als het een dag niet komt. Als een kind er niet is en het is niet afgemeld, dan moet er met de ouders gebeld worden. Zomaar een kind thuis houden, zonder kdv of school iets te laten weten, moet direct een boete opleveren. Tenzij er achteraf sprake blijkt te zijn van een noodsituatie waardoor het niet doorgegeven kon worden.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een boete als je je kind vergeet af te melden voor het kinderdagverblijf? Ach Gia kom op zeg.
quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:25 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is nu niet zo dat massaal achtergebleven kinderen in auto’s sterven en ook het verhaal van dit meisje nu in het ziekenhuis is gelukkig uitzonderlijk.
Die dwaze ideeën meteen die voorbij komen.
Het ging er mij vooral om, dat het kdv de ouders zou moeten bellen als het kind een uur na de afgesproken tijd nog niet aanwezig is.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het schandalig als je dat niet doet. Echt!
En als een drukke ouder vergeet dat het kind in het kinderzitje zit en het achterlaat in een parkeergarage op het werk, dan wordt gewezen naar het KDV. Zij hadden moeten bellen waarom het kindje er niet was! Dan is het ineens niet de schuld van de vergeetachtige ouder, maar van het KDV als die niet bellen.
Dat is sowieso de normale gang van zaken lijkt me. Was dat in dat geval niet gebeurd dan?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:34 schreef maily het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Het ging er mij vooral om, dat het kdv de ouders zou moeten bellen als het kind een uur na de afgesproken tijd nog niet aanwezig is.
Zou misschien leventjes schelen ....
Maar dan leg je alle verantwoordelijkheid bij het KDV. Vind ik ook niet terecht. Zeker niet als het heel vaak voorkomt dat ouders hun kind niet afmelden. Als je als KDV heel vaak dezelfde ouders moet bellen, omdat hun kind er niet is en niet is afgemeld, dan gaan ze op een bepaald moment die specifieke ouders niet meer bellen, want 'ze zullen wel weer vergeten zijn af te melden', hetgeen dan ook begrijpelijk is.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:34 schreef maily het volgende:
Het ging er mij vooral om, dat het kdv de ouders zou moeten bellen als het kind een uur na de afgesproken tijd nog niet aanwezig is.
Zou misschien leventjes schelen ....
Het klopt niet wat jij zegt voor pleegouderschap. Het klopt wél dat de AIVD of MIVD de screenings voor VGB's uitvoert voor vertrouwelijke functies of werken op risicovolle plaatsen. Iedereen die bijvoorbeeld werkt op Schiphol heeft daar mee te maken gehad.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 10:04 schreef Gitw het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan. Volgens mij was het een veiligheidsonderzoek type B die uitgevoerd werd bij de screening van pleeg ouders. Routine werk zoals dit valt ook onder het takenpakket van de AIVD.
Dat gebeurt nog steeds in veel te veel gevallen niet.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is sowieso de normale gang van zaken lijkt me. Was dat in dat geval niet gebeurd dan?
Kindermishandeling melden is op zichzelf staand natuurlijk geen garantie voor een succesvolle opvolging.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit ook. Waarom trekt de school niet aan de bel als een kind heel lang afwezig is? Dat mag ook wel onderzocht worden en een berisping naar die school.
Oh, als de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) zelf onderzoek doet, komt het allemaal wel goed.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 11:40 schreef Nober het volgende:
[..]
Het is, gezien wat er met dat meisje is gebeurd, onmogelijk dat er niet eerder signalen waren die opgepikt hadden moeten worden. Als er iets is op deze aardkloot wat je nooit wil, is dat je kinderen in aanraking komen met jeugdzorg.quote:
Wat een onzin.quote:Op zondag 2 juni 2024 00:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, als de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) zelf onderzoek doet, komt het allemaal wel goed.
[..]
Het is, gezien wat er met dat meisje is gebeurd, onmogelijk dat er niet eerder signalen waren die opgepikt hadden moeten worden. Als er iets is op deze aardkloot wat je nooit wil, is dat je kinderen in aanraking komen met jeugdzorg.
Fijn dat het goed heeft uitgepakt voor jullie. Mijn ervaring is anders. Als je de verkeerde hulpverlener treft, met een god-complex en een bord voor de kop, hoed je dan maar. Wij hebben een hulptraject voor onze dochter stopgezet omdat het duidelijk schadelijk was voor haar, onder andere omdat haar hulpverlener zelf allerlei persoonlijke problemen bleek te hebben die ze op ons gezin projecteerde. De escalatie (door de hulpverleningsinstantie) naar Jeugdbescherming was al ingezet omdat wij "hulp weigerden". Het is omdat ik zelf al een dossier had opgebouwd en de tuchtklacht bij wijze van spreken ook al klaar had liggen dat er ingebonden werd, maar ik twijfel er niet aan dat het anders was doorgezet. Latere ervaringen met hulpverleners waren ook niet allemaal positief. Het gebrek aan professionaliteit in de jeugdhulp/jeugd-ggz vind ik eerlijk gezegd stuitend, op basis van > 10 jaar ervaring.quote:Op zondag 2 juni 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Wij hebben hulp van jeugdzorg gehad om zoon meer zelfvertrouwen te laten krijgen.
Ze kunnen ook meekijken wat er mogelijk aan de hand is en dan doorverwijzen naar hulp die nodig is.
Veel ouders moeten gewoon meewerken en niet de kont tegen de krib gooien, dan gaat het lastig worden. Het belang is dat je kind lekker in z’n vel zit. Mijn zoon vond het uiteindelijk leuk en had er veel aan gehad.
Ik ken meerdere mensen die in de jeugdzorg werken, en ouders die hun kont tegen de krib gooien zijn echt het alleringewikkeldst.quote:Op zondag 2 juni 2024 10:20 schreef Lurf het volgende:
[..]
Fijn dat het goed heeft uitgepakt voor jullie. Mijn ervaring is anders. Als je de verkeerde hulpverlener treft, met een god-complex en een bord voor de kop, hoed je dan maar. Wij hebben een hulptraject voor onze dochter stopgezet omdat het duidelijk schadelijk was voor haar, onder andere omdat haar hulpverlener zelf allerlei persoonlijke problemen bleek te hebben die ze op ons gezin projecteerde. De escalatie (door de hulpverleningsinstantie) naar Jeugdbescherming was al ingezet omdat wij "hulp weigerden". Het is omdat ik zelf al een dossier had opgebouwd en de tuchtklacht bij wijze van spreken ook al klaar had liggen dat er ingebonden werd, maar ik twijfel er niet aan dat het anders was doorgezet. Latere ervaringen met hulpverleners waren ook niet allemaal positief. Het gebrek aan professionaliteit in de jeugdhulp/jeugd-ggz vind ik eerlijk gezegd stuitend, op basis van > 10 jaar ervaring.
Mocht(en) ik (wij) er nog eens over nadenken, dan neem ik het allemaal mee! Dank iig voor je bericht!quote:Op vrijdag 31 mei 2024 09:23 schreef Kissingbird het volgende:
[..]
Wat misschien een idee is waarbij je wel kinderen kunt helpen en het gezin ook, is om kinderen op te vangen waar het thuis niet lekker mee gaat. Hetzij door de problematiek in het gezin of door problematiek van het kind.
Er zijn instellingen die wel eens op zoek zijn (kan ook via maatschappelijk werk) naar mensen die voor een paar uur in de week/ maand of een weekend een kind willen opvangen. Zodat gezin en kind op 'adem' kan komen/ om het gezin / kind te ontlasten.
Pleegouderschap kan heel heftig zijn. Vriendin van me had regelmatig een pleegkind in hun gezin die werden bij hun opgevangen maar dat waren altijd kinderen in een acute crisis situatie (mochten fam van dat kind ook niet weten waar het kind was ondergebracht). Heftige problematiek.. vergt ook wat van je.. Kinderen zijn ernstig getraumatiseerd niet te vergelijken met wat ik hier boven schreef.
Maar misschien is wat ik hierboven schreef iets voor je?
Je helpt een kind en een gezin waar lichtere problematiek is, je hecht je er denk ik wat minder aan omdat het kind niet 24/7 bij je is. je wordt dan meer gezien als iemand om het fijn bij te hebben.
Met name dat laatste is echt heel erg. Overal kunnen dingen misgaan en wat je niet weet is misschien verwijtbaar, maar je weet het niet. Maar als er bij herhaling aan de bel getrokken is, zelfs bij de politie. En je stuurt zo’n meisje terug dan heb je echt wat uit te leggen hoor.quote:Op zondag 2 juni 2024 12:09 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik ken meerdere mensen die in de jeugdzorg werken, en ouders die hun kont tegen de krib gooien zijn echt het alleringewikkeldst.
Als de ouders geen openheid van zaken tonen of geen medewerking vertonen, dan is er voor de hulpverlener bijna geen risicotaxatie meer te maken. Het kan dan inderdaad gebeuren dat er onterecht geëscaleerd wordt, terwijl in hele schrijnende situaties (zware drugsverslaving bv.) waarin ouders behandelbereidheid tonen vaak best mild geoordeeld wordt en alle toeters en bellen worden ingezet om de juiste behandelingen en ondersteuning in te zetten (i.p.v. maatregelen of een verwijzing naar de RvK). Dat komt m.n. omdat je in het eerste geval nooit een goed beeld krijgt van wat er speelt en het zelfs als het op het oog meevalt, het alsnog tegen kan vallen, en je dan ook geen interventies in kan zetten als hulpverlener. Het worden dan ongelofelijk moeilijke beslissingen. Geloof me, dat is voor alle partijen ontzettend frustrerend want escaleren is het laatste dat je wil.
Het is ontzettend precair werk, en meestal sta je voor duivelse dilemma’s met alleen maar tragische uitkomsten. Ik heb extreem veel respect voor de mensen die het doen. Mijn huisgenoot die het werk deed had binnen een half jaar twee doodsbedreigingen te pakken van wapenbezitters. Die is er dus mee gestopt. Ik denk niet dat het mentaal mogelijk is om dit werk langer dan 2 a 3 jaar te doen zonder mentaal te breken; dat heeft helaas ook wel implicaties voor de kwaliteit van sommige medewerkers .
Het is overduidelijk dat er in de casus van dit meisje zo on-ge-loof-lijk veel mis is gegaan. Het is onvermijdelijk dat dingen fout gaan, maar dit is echt niet te bevatten. Ben benieuwd wat daar gebeurd is…
Ik hoop dat ze het red en zelf nog kan ervaren dat ze eindelijk erkenning krijgt. Mijn maag draait om dat zo’n meisje om hulp vraagt en genegeerd wordt.
Zal nog steeds slecht gaan denk ik.quote:Op zondag 2 juni 2024 15:49 schreef Charged het volgende:
Is er wat meer bekent hoe het met dat meiske gaat?
Interessant....quote:Op zondag 2 juni 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
Wij hebben hulp van jeugdzorg gehad om zoon meer zelfvertrouwen te laten krijgen.
Doe even normaal.quote:Op zondag 2 juni 2024 22:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Interessant....
Is gebrek aan zelfvertrouwen bij een kind niet het directe resultaat van de opvoeding?
Gezien de emoties was dit wel te verwachten en ook het feit dat de foto's van de woning in alle kranten staan helpt niet echt mee. Je zou wat meer anonimiteit verwachten.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:47 schreef Nober het volgende:
Hoezo zit dat huis niet in de gevangenis?
[ x ]
Die buren doen geen oog meer dichtquote:Op maandag 3 juni 2024 14:23 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb toch zo'n pesthekel aan vandalen die woningen gaan vernielen van mensen die dat volgens hun verdienen.
Dat tuig is het doodschoppen niet waard.
Premium. Kan het niet lezen.quote:Op maandag 3 juni 2024 22:13 schreef maily het volgende:
VORIG JAAR al zorgen over pleegouders zwaargewond meisje (10), meerdere bewijzen overgedragen
Gvd zeg![]()
De kans dat die mensen daar weer komen te wonen, acht ik ook heel klein. Hier worden andere mensen in gehuisvest, nadat de woningbouwvereniging alle schade heeft hersteld.quote:Op maandag 3 juni 2024 13:55 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Gezien de emoties was dit wel te verwachten en ook het feit dat de foto's van de woning in alle kranten staan helpt niet echt mee. Je zou wat meer anonimiteit verwachten.
Waarschijnlijk is het een huis van de woningbouwvereniging dus die mogen voor de schade opdraaien.
Even hier gezet, is makkelijker voor de mobiele lezers:quote:Op dinsdag 4 juni 2024 07:32 schreef Tegan het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)eegouders-wonen.html
Een bron zonder betaalmuur.
quote:Het mishandelde tienjarige meisje uit Vlaardingen mocht vorig jaar ondanks zorgen over haar woonsituatie in haar pleeggezin blijven. Dat meldt De Telegraaf op basis van een rechtszaak van eind december. Haar pleegouders worden verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling.
De zaak diende op 22 december in Rotterdam en ging over de mogelijke uithuisplaatsing van het Vlaardingse pleegmeisje. De William Schrikker Stichting, die haar bij het pleeggezin had ondergebracht en contact met hen onderhield, had daarom verzocht. Het AD meldt dat er vorige zomer al zorgen over de situatie van het kind waren.
De stichting kwam op de zitting terug van het verzoek, maar stelde wel enkele voorwaarden. De organisatie sprak in de rechtszaak haar zorgen uit over de plaatsing in het pleeggezin. Het meisje zou behoefte hebben aan een "stabiele omgeving" en een "traumasensitieve opvoeding". Wel zei de stichting te zien dat de pleegouders "van goede wil zijn om de beschreven zorgen weg te nemen".
Ouders werden 'liefdevol en zorgzaam' genoemd
Ook de Raad voor de Kinderbescherming van de regio Rotterdam-Dordrecht zag verbeterpunten voor de ouders. De raad adviseerde hen pedagogische hulpverlening te accepteren om hun vaardigheden te versterken.
De Raad voor de Kinderbescherming vond uithuisplaatsing niet nodig en zei zelfs dat het meisje het fijn had bij de pleegouders. De raad noemde de pleegouders op de zitting "liefdevol en zorgzaam". Ondanks de genoemde zorgen leek het pleeggezin een veilige plek voor het kind, valt uit de uitspraak op te maken.
De pleegouders zijn vorige week aangehouden op verdenking van poging tot doodslag en zware mishandeling. Het meisje ligt nog altijd in het ziekenhuis, maar haar medische toestand is niet duidelijk.
quote:Het zwaargewonde, Vlaardingse pleegmeisje zou afgelopen zomer nog worden overgeplaatst uit het pleeggezin van John en Daisy. Er waren grote zorgen over de gang van zaken daar, blijkt uit stukken in handen van deze site. Zo volgden de pleegouders niet de verplichte opvoedcursussen. Maar het meisje bleef, met alle dramatische gevolgen van dien.
De zorgen over het gezin en het pleegdochtertje (10) in Vlaardingen stapelden zich al lang op. De pleegouders leken overbelast. Hun pleegzoontje, dat al langer in het gezin verbleef, had een hartstilstand gehad en ze hadden moeite goed om te gaan met de twee pleegzusjes die ze in huis hadden gekregen.
Ze kwamen afspraken niet na, of er vielen helemaal geen afspraken te maken. Zo kwamen ze niet opdagen, of hadden de pleegouders het ‘te druk’ om afspraken na te komen. Ze volgden de voor pleegouders verplichte opvoedcursussen niet. En ze handelden wel vaker tegen de belangen van hun kinderen in: zo bespraken ze zaken waar de kinderen bij waren, terwijl ze op het hart was gedrukt die juist te ontzien.
Maar terwijl jeugdbeschermers van de William Schrikker Stichting daarom grote zorgen hadden en in september nog aanstuurden op een overplaatsing van het meisje naar een gezinshuis, werd op het laatste moment besloten dat die niet doorging. Vanwege de vorderingen die het meisje op school maakte, was een andere partij tegen die overplaatsing.
Omschreven als ‘liefdevol’
Zo kan het dat het pleegkind bij John en Daisy bleef, ondanks al die grote zorgen. Dat blijkt nu een schrijnende beslissing. Kwamen pleegouders eerder nog met het verhaal dat hun pleegdochtertje zichzelf van de trap zou hebben gegooid, inmiddels worden ze verdacht van poging tot doodslag. Ze zouden het meisje maandenlang hebben mishandeld, tegen haar wil hebben vastgehouden en in hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden. In het ziekenhuis werden bij het kind oude, onbehandelde botbreuken ontdekt.
John en Daisy werden omschreven als ‘liefdevol', blijkt uit stukken in handen van deze site. Maar daarbij vielen al maanden geleden vraagtekens te zetten. Want het meisje trok in december al aan de bel over mishandelingen. Op school ( daar werd onmiddellijk bij instanties aan de bel getrokken), maar ook in een supermarkt. Het kind klampte die decembermaand zelfs wildvreemden aan om te vertellen over mishandelingen.
Al die incidenten werden ook gedeeld. Het is de grote vraag hoe het uiteindelijk zo misging in het pleeggezin van John en Daisy. Daarnaar wordt onderzoek gedaan door de inspectie, maar ook de politie. Het meisje ligt nog altijd in het ziekenhuis.
Oh godzijdank, dat vind ik wel fijn om te lezen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:47 schreef Momo het volgende:
Mishandeld meisje Vlaardingen niet meer in direct levensgevaar
Het meisje uit Vlaardingen dat twee weken geleden zwaargewond werd opgenomen in het ziekenhuis verkeert niet langer in "direct levensgevaar". Dat meldt de jeugdbeschermingsorganisatie William Schrikker, die de voogdij over het meisje heeft.
Waarschijnlijk kwam het erop neer dat ze geen alternatief hadden... maar als het ene kind van de biologische moeder terug mocht, waarom zij dan niet?quote:
Wat is er fijn aan een meisje dat pijn ligt te lijden in het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh godzijdank, dat vind ik wel fijn om te lezen.
Het feit dat ze niet meer in levensgevaar is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:10 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wat is er fijn aan een meisje dat pijn ligt te lijden in het ziekenhuis?
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:10 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wat is er fijn aan een meisje dat pijn ligt te lijden in het ziekenhuis?
Dat mocht er dan wel even bij.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het feit dat ze niet meer in levensgevaar is.
We zijn niet allemaal zo autistisch dat we context niet begrijpenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:14 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat mocht er dan wel even bij.
Ik weet niet wat de eisen zijn om bij de Raad voor de Kinderbescherming te mogen werken, maar erg streng zullen die wel niet zijn.quote:De Raad voor de Kinderbescherming vond uithuisplaatsing niet nodig en zei zelfs dat het meisje het fijn had bij de pleegouders. De raad noemde de pleegouders op de zitting "liefdevol en zorgzaam".
Ze kregen notabene het advies om een pedagogische training te volgen, dus dit spreekt elkaar best tegen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de eisen zijn om bij de Raad voor de Kinderbescherming te mogen werken, maar erg streng zullen die wel niet zijn.
Nah, daar ben ik het op zich niet mee eens. Je kunt best "liefdevol en zorgzaam" zijn (wat ze overduidelijk niet bleken te zijn, maar dat even terzijde...) en toch bepaalde zaken anders/beter moeten doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze kregen notabene het advies om een pedagogische training te volgen, dus dit spreekt elkaar best tegen.
Waarschijnlijk speelt ook een rol dat de moeder en, misschien ook het meisje, vanwege een behoorlijke rugzak (verstandelijk beperkt bijv) niet serieus zijn genomen door de hulpverleners. Met name de William Schrikker stichting speelt een dubieuze rol. Die club is al vaker negatief in het nieuws geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:52 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nah, daar ben ik het op zich niet mee eens. Je kunt best "liefdevol en zorgzaam" zijn (wat ze overduidelijk niet bleken te zijn, maar dat even terzijde...) en toch bepaalde zaken anders/beter moeten doen.
Ik vrees dat deze ouders heel goed waren in manipuleren en/of zich anders voordoen dan ze waren/zijn, mogelijk gepaard met heel goed in het in een kwaad daglicht stellen van het meisje.
Van/over die stichting weet ik zelf niets, maar dat eerste zou zeker kunnen ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk speelt ook een rol dat de moeder en, misschien ook het meisje, vanwege een behoorlijke rugzak (verstandelijk beperkt bijv) niet serieus zijn genomen door de hulpverleners. Met name de William Schrikker stichting speelt een dubieuze rol. Die club is al vaker negatief in het nieuws geweest.
Wie zal zij nog kunnen vertrouwen?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:39 schreef Momo het volgende:
Geen levensgevaar meer, maar hopelijk wel genoeg potentie om hier goed uit te herstellen en een normaal leven te kunnen leiden zonder handicap. Deze tijd zal sowieso tot diepe psychologische schade hebben geleid.
Volgens bronnen heeft de school wel degelijk alarm geslagen bij 'instanties', wat kan een school, realistisch gezien, nog meer doen dat binnen de grenzen van de wet valt? Idem voor omstanders? Ik pas wel op als een kind mij aanklampt. Je kan hooguit de politie bellen, maar een kind meenemen begin ik bijvoorbeeld al echt niet aan.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn meldingen gemaakt bij politie, die hebben niet ingegrepen
Er zijn meldingen gemaakt op school, en de leraren sturen haar tot twee keer toe gewoon terug naar huis. Echt, schaam je gewoon kapot.
Dat arme kind heeft op straat mensen aangeklampt dat ze mishandeld werdquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn meldingen gemaakt bij politie, die hebben niet ingegrepen
Er zijn meldingen gemaakt op school, en de leraren sturen haar tot twee keer toe gewoon terug naar huis. Echt, schaam je gewoon kapot.
Misselijkmakend,zeker als je beseft dat het meisje lichamelijk en geestelijk nooit meer een normaal leven zal krijgen. Op alle fronten zwaar getraumatiseerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)er-de-oude~aaddec65/
Artikel met schrikbarend feiten over pleegouders die meisjes kaalscheren, meenemen op vakantie tegen de zin van jeugdzorg in, overplaatsing frustreert. Echt, om je kapot te schamen als land.
Jeugdzorg, ik heb nog nooit iemand gehoord die er positief over is.
“Met ontharingscrème gespeeld”. Afgehandeld. Want het zijn zulke lieve mensen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
Dat een 10-jarig meisje kaalgeschoren buiten loopt geeft toch al genoeg aan dat het niet de rijke fantasie van een kind was al die verhalen over mishandeling?
Ze heeft hersenletsel dus haar toekomst ziet er inderdaad niet best uitquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:40 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees over oude onbehandelde botbreuken. Hopelijk kunnen ze uitzoeken wanneer het kind die opliep. Woonde ze toen nog thuis of al in dit pleeggezin ?
Die arme meid heeft een hoop ellende gehad in haar jonge leven en haar toekomst ziet er ook niet erg goed uit.
Bij de NPO zijn ze vooral boos dat in de krant vermeld werd dat de pleegouders seksfeesten hieldenquote:
Nouja, hun voornamen worden ook overal vermeld, dus die zullen niet veel pikante feestjes meer hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij de NPO zijn ze vooral boos dat in de krant vermeld werd dat de pleegouders seksfeesten hielden![]()
Daar is toch iets héél erg fout gegaanquote:In december noemde de Raad voor de Kinderbescherming de 37-jarige pleegouders nog "liefdevol en zorgzaam", ondanks eerdere twijfels over hun geschiktheid.
quote:Het Vlaardingse pleegmeisje dat eind mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam, ligt nog steeds in coma. Zeker een half jaar leefde het 10-jarige kind in een ware hel bij haar pleegouders. Ze zou in die tijd steeds ernstiger zijn mishandeld door het stel, zowel lichamelijk als geestelijk.
Dat meldt De Telegraaf. Het meisje zou volgens de krant urenlang zijn vastgebonden met sekshandboeien en tape in de woning aan de Mandoerastraat. Zo zou ze bijvoorbeeld aan een radiator zijn vastgebonden.
Het Openbaar Ministerie beschuldigt de pleegouders van het meisje van poging tot doodslag en zware mishandeling. Ook worden ze verdacht van vrijheidsberoving en zouden ze het kind in hulpeloze toestand hebben achtergelaten. Het meisje zou al sinds december zijn mishandeld. Ouders Daisy (37) en John (37) zitten vast en verschijnen volgende week donderdag voor het eerst voor de rechter.
Huisslavin en eenzame pakjesavond
In de nacht van 20 op 21 mei werd het meisje in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht. Ze had meerdere botbreuken en was zwaar ondervoed. Sinds maart 2022 woonde ze bij haar pleegouders.
Het meisje zou door haar pleegouders als huisslavin zijn gebruikt volgens de krant. Zo zou ze de vloer hebben moeten dweilen op haar knieën op de grond. Haar pleegouders gooiden dan iets op de grond, zodat ze nog langer bezig was met schoonmaken. Ook andere horrorverhalen zijn rond gegaan. Zo zou het slachtoffertje met een gebroken arm onkruid in de tuin hebben gewied, net als dat ze zware vuilniszakken moest slepen.
Terwijl het meisje bijna stierf van de honger, zou ze hebben moeten toekijken hoe haar pleegouders iets lekkers aten. Maar daar blijft het niet bij: er wordt ook gesproken van pakjesavond, waarbij het slachtoffertje expres zou zijn buitengesloten. Terwijl haar pleegouders Sinterklaas vierden met hun eigen kind en een ander pleegkind, zou de 10-jarige in haar eentje op haar kamer hebben moeten zitten.
Roep om hulp
Het kind zou meerdere keren om hulp hebben gevraagd. Dat deed ze op school en bij wildvreemden, schrijft de krant. Haar verhalen zouden zijn afgedaan als leugens.
Het onderzoek is nog in volle gang. Daarbij moet in kaart worden gebracht wat er precies is misgegaan rondom de hulpverlening aan het gezin. De vraag of het meisje in een veilige omgeving zat zou eerder al in twijfel zijn getrokken. Er waren ook specifieke vragen over of de pleegouders wel geschikt waren om voor kinderen te zorgen.
Lijkt wel op het verhaal van de horrorboederij, dit is sadisme.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:23 schreef maily het volgende:
Vlaardings pleegmeisje nog steeds in coma
[..]![]()
Geestelijk en lichamelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
Zeer verdrietig wetende dat ze als het overleefd nooit meer een normaal leven zou kunnen leiden
Afschuwelijkquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
Zeer verdrietig wetende dat ze als het overleefd nooit meer een normaal leven zou kunnen leiden
Een uitgelezen kans voor alle betrokken instanties om weer allemaal naar elkaar te wijzen.quote:Het onderzoek is nog in volle gang. Daarbij moet in kaart worden gebracht wat er precies is misgegaan rondom de hulpverlening aan het gezin.
Nou, gelukkig maar.quote:De pleegouders noemen zichzelf op de site sexjobs.nl Dajo en Joda, naar hun voornamen John en Daisy. Compleet met expliciete foto’s. Zo zijn ze in juni 2022 op zoek naar een seksdate voor de daaropvolgende zaterdag. “Wij een vol stel van beide 37 jaar en zoeken voor zaterdag avond een leuk stel of een of twee extra mannen erbij om samen met mij mijn vrouw lekker te verwennen. Zij houd ervan als e meerdere lullen aanwezig zijn. We nemen lekker plaats in de jacuzzi en drinken gezellig een drankje. We houden van respect geen rare dingen.”
Ik snap het gewoon echt niet. Hoe konden al die mishandelingen onder de radar blijven? Je kan zeggen dat bepaalde instanties en mensen gefaald hebben, maar dit is nog een understatement. Dit gaat veel verder dan dat.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zulke berichten maken me zo boos en verdrietig
Dan moet u bij die instantie zijn, goeiemiddag!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon echt niet. Hoe konden al die mishandelingen onder de radar blijven? Je kan zeggen dat bepaalde instanties en mensen gefaald hebben, maar dit is nog een understatement. Dit gaat veel verder dan dat.
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.quote:
Ik ben niet helemaal zeker of ik vind dat het ziekenhuis ook gefaald heeft. De arts in kwestie had een zorgmelding moeten maken denk ik, maar ik kan het ook begrijpen dat de arts de ouders geloofde. Zeker als ze met een plausibel verhaal kwamen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.
Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.
De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.
Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.
https://www.ad.nl/vlaardi(...)en-in-kooi~a4ba4493/
Gevaarlijk om met vinger te wijzen. Begrijp het wel.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal zeker of ik vind dat het ziekenhuis ook gefaald heeft. De arts in kwestie had een zorgmelding moeten maken denk ik, maar ik kan het ook begrijpen dat de arts de ouders geloofde. Zeker als ze met een plausibel verhaal kwamen.
Ik heb gemerkt dat het rennen of stilstaan is met deze instantie.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is wat betreft jeugdzorg geen verrassing... Inmiddels overtuigd dat dat een falende instantie is...
Niet dat het vergelijkbaar is: ben zelf structureel mishandeld em verwaarloosd in een kindertehuisquote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat het rennen of stilstaan is met deze instantie.
Dit soort lui verdienen de doodstraf.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.
Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.
De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.
Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.
https://www.ad.nl/vlaardi(...)en-in-kooi~a4ba4493/
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:23 schreef maily het volgende:
Vlaardings pleegmeisje nog steeds in coma
[..]![]()
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
Tig keer .....quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben normaal niet zo van het achternajagen van professionals die naar eer en geweten hun werk doen. Maar hier mag toch wel eens een onderzoekje opgestart worden of hier niet wat jeugdbeschermers verwijtbaar nalatig geweest zijn. Komaan zeg.
En dat arme meisje heeft gewoon om hulp gevraagd hè?
M’n maag draait er echt van om. Man, wat vreselijk. Al die details.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:57 schreef trein2000 het volgende:
En dat arme meisje heeft gewoon om hulp gevraagd hè?
Waaromquote:Op woensdag 28 augustus 2024 23:03 schreef Janneke141 het volgende:
Fok! heeft niet eens een passende smiley voor dit walgelijke verhaal.
Deze dan maar
Ben benieuwd of er nu bij de Kinderbescherming een paar mensen heel slecht slapen.
“Waar ze verder zal revalideren…” Maar hoe doe je dat in comateuze toestand?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.
Ja precies dit dus. De school en die instanties wijzen waarschijnlijk allemaal naar elkaar.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 03:02 schreef Meaghan het volgende:
"In december vorig jaar besloten de William Schrikker Jeugdbescherming en pleegzorgorganisatie Enver zelfs dat het meisje niet meer naar school zou gaan, nota bene nadat ze meerdere keren bij schoolmedewerkers aan de bel had getrokken over de mishandelingen."
Hebben deze instanties met deze beslissing niet indirect een bijna doodvonnis afgeroepen op dit meisje? Immers, niet meer naar school gaan betekent dat er geen sociale controle meer is en de pleegouders haar volledig thuis konden houden en daarmee dus vrijspel kregen in hun sadistische behandeling van dit kind. Het meisje werd weggezet als een pathologische leugenaar, omdat ze haar mond opentrok oa op school over de mishandeling die ze thuis te verduren had. En vervolgens maakt men de beslissing om haar maar thuis te houden en haar daar dus feitelijk mee de mond te snoeren en weg te stoppen, letterlijk weggestopt als een beest in een kooi blijkt nu. Waarom werd er op deze manier omgesprongen met dit al zo kwetsbare meisje? Door instanties aan haar lot overgelaten bij een stel sadisten die vrijspel kregen en haar uiteindelijk psychisch en lichamelijk tot moes hebben geslagen. En tot nu toe zijn alleen de pleegouders opgepakt. En de rest dan die hun ruggen hebben gekeerd en wegkeken?
Niemand in haar omgeving die haar hielp. Hoe kunnen die mensen met zichzelf leven.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 03:02 schreef Meaghan het volgende:
"In december vorig jaar besloten de William Schrikker Jeugdbescherming en pleegzorgorganisatie Enver zelfs dat het meisje niet meer naar school zou gaan, nota bene nadat ze meerdere keren bij schoolmedewerkers aan de bel had getrokken over de mishandelingen."
Hebben deze instanties met deze beslissing niet indirect een bijna doodvonnis afgeroepen op dit meisje? Immers, niet meer naar school gaan betekent dat er geen sociale controle meer is en de pleegouders haar volledig thuis konden houden en daarmee dus vrijspel kregen in hun sadistische behandeling van dit kind. Het meisje werd weggezet als een pathologische leugenaar, omdat ze haar mond opentrok oa op school over de mishandeling die ze thuis te verduren had. En vervolgens maakt men de beslissing om haar maar thuis te houden en haar daar dus feitelijk mee de mond te snoeren en weg te stoppen, letterlijk weggestopt als een beest in een kooi blijkt nu. Waarom werd er op deze manier omgesprongen met dit al zo kwetsbare meisje? Door instanties aan haar lot overgelaten bij een stel sadisten die vrijspel kregen en haar uiteindelijk psychisch en lichamelijk tot moes hebben geslagen. En tot nu toe zijn alleen de pleegouders opgepakt. En de rest dan die hun ruggen hebben gekeerd en wegkeken?
Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 03:02 schreef Meaghan het volgende:
Eens. Wilde hetzelfde zeggen. Dit is echt op alle fronten onacceptabel.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.
Dat snap ik ook niet, meerdere bronnen van buitenaf, maar allemaal lullen ze achteraf. Niemand die het idee had om ver hiervoor naar de politie of wie dan ook te stappen dat er dingen niet kloppenquote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
Misschien betreft het de andere kinderen die in dat huis verbleven? Die zaten er met hun neus bovenop natuurlijk.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 08:35 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, meerdere bronnen van buitenaf, maar allemaal lullen ze achteraf. Niemand die het idee had om ver hiervoor naar de politie of wie dan ook te stappen dat er dingen niet kloppen
Tja dat zou kunnen, het is hier op een forum natuurlijk makkelijk praten, dingen bedenken en uit boosheid (ver)oordelen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 09:17 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Misschien betreft het de andere kinderen die in dat huis verbleven? Die zaten er met hun neus bovenop natuurlijk.
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 07:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf het zeggen, het is tijd dat er strafrechtelijke vervolgingen komen voor medewerkers van dit soort instanties als ze door dit soort grove blunders fysiek en emotioneel schade aan hulpeloze kinderen toebrengen. Daar is hier zeker sprake van, tijd dat er celstraffen worden gezet op het falen van medewerkers van oa Jeugdzorg.
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:15 schreef Saboo het volgende:
[..]
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.
Daar komt dan een risico op strafvervolging bij op.
Wie denk je dan dat dit werk gaat uitvoeren? Er is nu al een groot tekort aan jeugdzorg- en crisismedewerkers omdat niemand het werk langer dan X jaar volhoudt omdat het mentaal extreem zwaar is (o.a. omdat je vaak niet écht weet of je de juiste keuzes maakt.). En de extreem hoge belasting. Dat tekort is wsl ook één van de oorzaken van dit soort ellende.
Het lijkt me niet bepaald een oplossing. Bovendien is er hier zoveel misgegaan dat het me moeilijk lijkt om één individu aan te wijzen, en als dat al zo is denk ik dat die mensen getraumatiseerd zijn zonder gevangenisstraf.
quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:17 schreef maily het volgende:
[..]
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.
Het lijkt me niet dat een jong kind wat pas een paar weken in coma ligt naar een revalidatie centrum gaat al. Ze was buiten levensgevaar, dan zal ze inmiddels ook wel uit coma zijn lijkt me. Immers, het uit coma komen is meestal een tricky gebeurtenis, omdat men niet altijd weet of dat wel gebeurt, en volgens mij, zolang iemand in coma ligt, is die in levensgevaar.quote:Het 10-jarige pleegmeisje uit Vlaardingen dat vorige maand zwaargewond was geraakt, heeft het ziekenhuis verlaten. Het meisje is overgebracht naar een medisch centrum, waar ze verder zal revalideren. Toch blijft de onzekerheid over haar herstel groot, schrijft haar biologische familie in een verklaring.
Het meisje verkeert al enige tijd buiten levensgevaar, maar de situatie blijft zorgelijk, meldt de familie. Uit privacyoverwegingen worden er geen uitspraken gedaan over de precieze situatie van het kind.
Ik verzin het niet.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me niet dat een jong kind wat pas een paar weken in coma ligt naar een revalidatie centrum gaat al. Ze was buiten levensgevaar, dan zal ze inmiddels ook wel uit coma zijn lijkt me. Immers, het uit coma komen is meestal een tricky gebeurtenis, omdat men niet altijd weet of dat wel gebeurt, en volgens mij, zolang iemand in coma ligt, is die in levensgevaar.
Ik volg zowel jouw argumenten als die van @Saboo maar ik denk dat een groot deel van de schul ligt bij het budget wat vanuit de overheid voor jeugdzorg beschikbaar wordt gemaakt. En dat wordt gestuurd door politiek, die hun zetels aan stemmers te danken hebben. Een partij die vol inzet op meer geld voor jeugdzorg, zal weinig zetels winnen bij de verkiezingen, dus uiteindelijk heeft ook de samenleving deels schuld aan dit soort excessen. Die worden geaccepteerd tot een zeker niveau, omdat je niet alles kunt voorkomen. Onder rechtse regeringen kun je verwachten dat er iets minder gegeven wordt om het lot van doorsnee individuen, en we hebben nu eenmaal al meer dan 10 jaar rechts coalities gehad.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.
Het is tijd dat deze mensen hun werk gewoon beter gaan doen en niet meer wegkomen met crimineel gedrag. We gaan toch ook geen drugsdealers vrijlaten omdat ze stress krijgen vanwege een potentiële vervolging voor hun daden?
Neem aan dat de inspectie wel een onderzoek gaat instellen naar de betrokken jeugdinstellingen hoe dit heeft kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:15 schreef Saboo het volgende:
[..]
En dan? Je wordt als jeugdzorgmedewerker al continu geconfronteerd met kinderen met zwaar letsel, duivelse dilemma's, tragedies, en keuzes waarvan je nooit weet of het de juiste zijn.... Daar kunnen wij ons met onze kantoorbaantje geen voorstelling van maken.
Wie denk je dan dat dit werk gaat uitvoeren? Er is nu al een groot tekort aan jeugdzorg- en crisismedewerkers omdat niemand het werk langer dan X jaar volhoudt omdat het mentaal extreem zwaar is (o.a. omdat je vaak niet écht weet of je de juiste keuzes maakt.). En de extreem hoge belasting. Dat tekort is wsl ook één van de oorzaken van dit soort ellende.
Het lijkt me niet bepaald een oplossing. Bovendien is er hier zoveel misgegaan dat het me moeilijk lijkt om één individu aan te wijzen, en als dat al zo is denk ik dat die mensen getraumatiseerd zijn zonder gevangenisstraf.
Ik denk dat niemand vindt dat de ouders hiermee weg mogen komen. Of dat dit had mogen gebeuren. Maar het zijn de ouders die deze feiten gepleegd hebben hè. En niet de hulpverleners die getracht hebben om te helpen. Het slaat nergens op om mensen die hun leven in het teken hebben gezet van het helpen van anderen te ciminaliseren.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik hoor iedereen altijd maar piepen dat de jeugdzorgmedewerkers al zo overbelast zijn en dat het allemaal zo'n complexe materie is, maar dat kan natuurlijk nooit een argument zijn om mensen die met grove, criminaliserende, acties in hun dagelijkse werkzaamheden fysiek en mentaal leed bij kinderen veroorzaken daarmee weg te laten komen.
Het is tijd dat deze mensen hun werk gewoon beter gaan doen en niet meer wegkomen met crimineel gedrag. We gaan toch ook geen drugsdealers vrijlaten omdat ze stress krijgen vanwege een potentiële vervolging voor hun daden?
Vind jij het oké dat mensen die in dit verhaal meer dan gefaald hebben hun werk blijven doen? Vooral met kinderen kun je geen risico's lopen lijkt me.quote:Op donderdag 29 augustus 2024 10:15 schreef Saboo het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |