abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 juni 2024 @ 10:27:03 #201
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213763220
Als je geen klik hebt of niet tevreden bent over een hulpverlener, mag je het met een andere proberen. Het kan altijd zo zijn dat het niet werkt. Maar als die erna het niet goed doet en die erna ook niet…
Tsja.

Stond je er zelf dan eigenlijk wel achter?

Mijn ex was het uiteindelijk ook nergens mee eens want diep van binnen vond hij het vreselijk als er bemoeienis van buitenaf kwam, hij hield graag de schijn op en vond zelf dat hij het prima deed en wenste daar niet op te worden aangesproken.

Nou prima, dan deed ik het wel alleen met mijn kind. Als iemand er niet voor open staat en alles als een aanval en kritiek ziet, en overal kritiek op heeft (behalve zichzelf natuurlijk), gaat het ook niet werken. Hij projecteerde dat ook op ons kind. Hij vond het niet werken, dus het was schadelijk voor ons kind.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 2 juni 2024 @ 10:29:19 #202
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213763249
Ik wil trouwens niet zeggen dat dat bij jou zo is Lurf. Maar dit is mijn ervaring.
Ik zou echt niet in de jeugdzorg willen werken, wat een gezeik krijg je dan over je heen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zondag 2 juni 2024 @ 12:09:28 #203
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_213764086
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 10:20 schreef Lurf het volgende:

[..]
Fijn dat het goed heeft uitgepakt voor jullie. Mijn ervaring is anders. Als je de verkeerde hulpverlener treft, met een god-complex en een bord voor de kop, hoed je dan maar. Wij hebben een hulptraject voor onze dochter stopgezet omdat het duidelijk schadelijk was voor haar, onder andere omdat haar hulpverlener zelf allerlei persoonlijke problemen bleek te hebben die ze op ons gezin projecteerde. De escalatie (door de hulpverleningsinstantie) naar Jeugdbescherming was al ingezet omdat wij "hulp weigerden". Het is omdat ik zelf al een dossier had opgebouwd en de tuchtklacht bij wijze van spreken ook al klaar had liggen dat er ingebonden werd, maar ik twijfel er niet aan dat het anders was doorgezet. Latere ervaringen met hulpverleners waren ook niet allemaal positief. Het gebrek aan professionaliteit in de jeugdhulp/jeugd-ggz vind ik eerlijk gezegd stuitend, op basis van > 10 jaar ervaring.
Ik ken meerdere mensen die in de jeugdzorg werken, en ouders die hun kont tegen de krib gooien zijn echt het alleringewikkeldst.

Als de ouders geen openheid van zaken tonen of geen medewerking vertonen, dan is er voor de hulpverlener bijna geen risicotaxatie meer te maken. Het kan dan inderdaad gebeuren dat er onterecht geėscaleerd wordt, terwijl in hele schrijnende situaties (zware drugsverslaving bv.) waarin ouders behandelbereidheid tonen vaak best mild geoordeeld wordt en alle toeters en bellen worden ingezet om de juiste behandelingen en ondersteuning in te zetten (i.p.v. maatregelen of een verwijzing naar de RvK). Dat komt m.n. omdat je in het eerste geval nooit een goed beeld krijgt van wat er speelt en het zelfs als het op het oog meevalt, het alsnog tegen kan vallen, en je dan ook geen interventies in kan zetten als hulpverlener. Het worden dan ongelofelijk moeilijke beslissingen. Geloof me, dat is voor alle partijen ontzettend frustrerend want escaleren is het laatste dat je wil.

Het is ontzettend precair werk, en meestal sta je voor duivelse dilemma’s met alleen maar tragische uitkomsten. Ik heb extreem veel respect voor de mensen die het doen. Mijn huisgenoot die het werk deed had binnen een half jaar twee doodsbedreigingen te pakken van wapenbezitters. Die is er dus mee gestopt. Ik denk niet dat het mentaal mogelijk is om dit werk langer dan 2 a 3 jaar te doen zonder mentaal te breken; dat heeft helaas ook wel implicaties voor de kwaliteit van sommige medewerkers .

Het is overduidelijk dat er in de casus van dit meisje zo on-ge-loof-lijk veel mis is gegaan. Het is onvermijdelijk dat dingen fout gaan, maar dit is echt niet te bevatten. Ben benieuwd wat daar gebeurd is…
Ik hoop dat ze het red en zelf nog kan ervaren dat ze eindelijk erkenning krijgt. Mijn maag draait om dat zo’n meisje om hulp vraagt en genegeerd wordt.
  zondag 2 juni 2024 @ 13:45:25 #204
400532 Forbry
Tja ...
pi_213764951
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 mei 2024 09:23 schreef Kissingbird het volgende:

[..]
Wat misschien een idee is waarbij je wel kinderen kunt helpen en het gezin ook, is om kinderen op te vangen waar het thuis niet lekker mee gaat. Hetzij door de problematiek in het gezin of door problematiek van het kind.
Er zijn instellingen die wel eens op zoek zijn (kan ook via maatschappelijk werk) naar mensen die voor een paar uur in de week/ maand of een weekend een kind willen opvangen. Zodat gezin en kind op 'adem' kan komen/ om het gezin / kind te ontlasten.

Pleegouderschap kan heel heftig zijn. Vriendin van me had regelmatig een pleegkind in hun gezin die werden bij hun opgevangen maar dat waren altijd kinderen in een acute crisis situatie (mochten fam van dat kind ook niet weten waar het kind was ondergebracht). Heftige problematiek.. vergt ook wat van je.. Kinderen zijn ernstig getraumatiseerd niet te vergelijken met wat ik hier boven schreef.

Maar misschien is wat ik hierboven schreef iets voor je?
Je helpt een kind en een gezin waar lichtere problematiek is, je hecht je er denk ik wat minder aan omdat het kind niet 24/7 bij je is. je wordt dan meer gezien als iemand om het fijn bij te hebben.
Mocht(en) ik (wij) er nog eens over nadenken, dan neem ik het allemaal mee! Dank iig voor je bericht! ^O^
Tails tell tales
pi_213765245
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 12:09 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ik ken meerdere mensen die in de jeugdzorg werken, en ouders die hun kont tegen de krib gooien zijn echt het alleringewikkeldst.

Als de ouders geen openheid van zaken tonen of geen medewerking vertonen, dan is er voor de hulpverlener bijna geen risicotaxatie meer te maken. Het kan dan inderdaad gebeuren dat er onterecht geėscaleerd wordt, terwijl in hele schrijnende situaties (zware drugsverslaving bv.) waarin ouders behandelbereidheid tonen vaak best mild geoordeeld wordt en alle toeters en bellen worden ingezet om de juiste behandelingen en ondersteuning in te zetten (i.p.v. maatregelen of een verwijzing naar de RvK). Dat komt m.n. omdat je in het eerste geval nooit een goed beeld krijgt van wat er speelt en het zelfs als het op het oog meevalt, het alsnog tegen kan vallen, en je dan ook geen interventies in kan zetten als hulpverlener. Het worden dan ongelofelijk moeilijke beslissingen. Geloof me, dat is voor alle partijen ontzettend frustrerend want escaleren is het laatste dat je wil.

Het is ontzettend precair werk, en meestal sta je voor duivelse dilemma’s met alleen maar tragische uitkomsten. Ik heb extreem veel respect voor de mensen die het doen. Mijn huisgenoot die het werk deed had binnen een half jaar twee doodsbedreigingen te pakken van wapenbezitters. Die is er dus mee gestopt. Ik denk niet dat het mentaal mogelijk is om dit werk langer dan 2 a 3 jaar te doen zonder mentaal te breken; dat heeft helaas ook wel implicaties voor de kwaliteit van sommige medewerkers .

Het is overduidelijk dat er in de casus van dit meisje zo on-ge-loof-lijk veel mis is gegaan. Het is onvermijdelijk dat dingen fout gaan, maar dit is echt niet te bevatten. Ben benieuwd wat daar gebeurd is…
Ik hoop dat ze het red en zelf nog kan ervaren dat ze eindelijk erkenning krijgt. Mijn maag draait om dat zo’n meisje om hulp vraagt en genegeerd wordt.
Met name dat laatste is echt heel erg. Overal kunnen dingen misgaan en wat je niet weet is misschien verwijtbaar, maar je weet het niet. Maar als er bij herhaling aan de bel getrokken is, zelfs bij de politie. En je stuurt zo’n meisje terug dan heb je echt wat uit te leggen hoor.
zie email 27 oktober
pi_213765834
Is er wat meer bekent hoe het met dat meiske gaat?
  Spellchecker zondag 2 juni 2024 @ 15:52:02 #207
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213765851
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 15:49 schreef Charged het volgende:
Is er wat meer bekent hoe het met dat meiske gaat?
Zal nog steeds slecht gaan denk ik.

Arm kind :'(
  zondag 2 juni 2024 @ 22:57:28 #208
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213771352
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:

Wij hebben hulp van jeugdzorg gehad om zoon meer zelfvertrouwen te laten krijgen.

Interessant....

Is gebrek aan zelfvertrouwen bij een kind niet het directe resultaat van de opvoeding?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator zondag 2 juni 2024 @ 22:58:31 #209
236264 crew  capricia
pi_213771366
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2024 22:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Interessant....

Is gebrek aan zelfvertrouwen bij een kind niet het directe resultaat van de opvoeding?
Doe even normaal.
Nee. Dat is het niet. Punt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213776087
Hoezo zit dat huis niet in de gevangenis?

twitter
pi_213776176
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:47 schreef Nober het volgende:
Hoezo zit dat huis niet in de gevangenis?

[ x ]
Gezien de emoties was dit wel te verwachten en ook het feit dat de foto's van de woning in alle kranten staan helpt niet echt mee. Je zou wat meer anonimiteit verwachten.
Waarschijnlijk is het een huis van de woningbouwvereniging dus die mogen voor de schade opdraaien.
  maandag 3 juni 2024 @ 14:23:16 #212
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213776388
Ik heb toch zo'n pesthekel aan vandalen die woningen gaan vernielen van mensen die dat volgens hun verdienen.

Dat tuig is het doodschoppen niet waard. :(
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker maandag 3 juni 2024 @ 14:34:20 #213
197773 crew  maily
pi_213776481
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 14:23 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb toch zo'n pesthekel aan vandalen die woningen gaan vernielen van mensen die dat volgens hun verdienen.

Dat tuig is het doodschoppen niet waard. :(
Die buren doen geen oog meer dicht :r
  Spellchecker maandag 3 juni 2024 @ 22:13:57 #214
197773 crew  maily
pi_213782243
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
  Spellchecker dinsdag 4 juni 2024 @ 07:39:58 #217
197773 crew  maily
pi_213782852
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 01:37 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Premium. Kan het niet lezen.
Weet ik, hele artikel mag niet gepost worden ;)
  dinsdag 4 juni 2024 @ 07:48:24 #218
3542 Gia
User under construction
pi_213782872
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2024 13:55 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Gezien de emoties was dit wel te verwachten en ook het feit dat de foto's van de woning in alle kranten staan helpt niet echt mee. Je zou wat meer anonimiteit verwachten.
Waarschijnlijk is het een huis van de woningbouwvereniging dus die mogen voor de schade opdraaien.
De kans dat die mensen daar weer komen te wonen, acht ik ook heel klein. Hier worden andere mensen in gehuisvest, nadat de woningbouwvereniging alle schade heeft hersteld.
Echt, snap de emoties van mensen, maar denk effe na. Wat heb je hieraan?
  Spellchecker dinsdag 4 juni 2024 @ 08:26:26 #219
197773 crew  maily
pi_213783033
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 07:32 schreef Tegan het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)eegouders-wonen.html

Een bron zonder betaalmuur.
Even hier gezet, is makkelijker voor de mobiele lezers:

quote:
Het mishandelde tienjarige meisje uit Vlaardingen mocht vorig jaar ondanks zorgen over haar woonsituatie in haar pleeggezin blijven. Dat meldt De Telegraaf op basis van een rechtszaak van eind december. Haar pleegouders worden verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling.

De zaak diende op 22 december in Rotterdam en ging over de mogelijke uithuisplaatsing van het Vlaardingse pleegmeisje. De William Schrikker Stichting, die haar bij het pleeggezin had ondergebracht en contact met hen onderhield, had daarom verzocht. Het AD meldt dat er vorige zomer al zorgen over de situatie van het kind waren.

De stichting kwam op de zitting terug van het verzoek, maar stelde wel enkele voorwaarden. De organisatie sprak in de rechtszaak haar zorgen uit over de plaatsing in het pleeggezin. Het meisje zou behoefte hebben aan een "stabiele omgeving" en een "traumasensitieve opvoeding". Wel zei de stichting te zien dat de pleegouders "van goede wil zijn om de beschreven zorgen weg te nemen".

Ouders werden 'liefdevol en zorgzaam' genoemd
Ook de Raad voor de Kinderbescherming van de regio Rotterdam-Dordrecht zag verbeterpunten voor de ouders. De raad adviseerde hen pedagogische hulpverlening te accepteren om hun vaardigheden te versterken.

De Raad voor de Kinderbescherming vond uithuisplaatsing niet nodig en zei zelfs dat het meisje het fijn had bij de pleegouders. De raad noemde de pleegouders op de zitting "liefdevol en zorgzaam". Ondanks de genoemde zorgen leek het pleeggezin een veilige plek voor het kind, valt uit de uitspraak op te maken.

De pleegouders zijn vorige week aangehouden op verdenking van poging tot doodslag en zware mishandeling. Het meisje ligt nog altijd in het ziekenhuis, maar haar medische toestand is niet duidelijk.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 08:49:51 #220
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213783172
Dus alweer een verkeerd advies van de raad. Daar kijk ik niet van op. Heb vroeger zelf daar willen gaan werken maar besloten er van af te zien omdat ze toen ook al puinhopen maakten door verkeerde adviezen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker dinsdag 4 juni 2024 @ 08:55:20 #221
197773 crew  maily
pi_213783191
Zwaargewond meisje zou worden overgeplaatst maar bleef op het laatste moment bij John en Daisy
quote:
Het zwaargewonde, Vlaardingse pleegmeisje zou afgelopen zomer nog worden overgeplaatst uit het pleeggezin van John en Daisy. Er waren grote zorgen over de gang van zaken daar, blijkt uit stukken in handen van deze site. Zo volgden de pleegouders niet de verplichte opvoedcursussen. Maar het meisje bleef, met alle dramatische gevolgen van dien.

De zorgen over het gezin en het pleegdochtertje (10) in Vlaardingen stapelden zich al lang op. De pleegouders leken overbelast. Hun pleegzoontje, dat al langer in het gezin verbleef, had een hartstilstand gehad en ze hadden moeite goed om te gaan met de twee pleegzusjes die ze in huis hadden gekregen.

Ze kwamen afspraken niet na, of er vielen helemaal geen afspraken te maken. Zo kwamen ze niet opdagen, of hadden de pleegouders het ‘te druk’ om afspraken na te komen. Ze volgden de voor pleegouders verplichte opvoedcursussen niet. En ze handelden wel vaker tegen de belangen van hun kinderen in: zo bespraken ze zaken waar de kinderen bij waren, terwijl ze op het hart was gedrukt die juist te ontzien.

Maar terwijl jeugdbeschermers van de William Schrikker Stichting daarom grote zorgen hadden en in september nog aanstuurden op een overplaatsing van het meisje naar een gezinshuis, werd op het laatste moment besloten dat die niet doorging. Vanwege de vorderingen die het meisje op school maakte, was een andere partij tegen die overplaatsing.

Omschreven als ‘liefdevol’
Zo kan het dat het pleegkind bij John en Daisy bleef, ondanks al die grote zorgen. Dat blijkt nu een schrijnende beslissing. Kwamen pleegouders eerder nog met het verhaal dat hun pleegdochtertje zichzelf van de trap zou hebben gegooid, inmiddels worden ze verdacht van poging tot doodslag. Ze zouden het meisje maandenlang hebben mishandeld, tegen haar wil hebben vastgehouden en in hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden. In het ziekenhuis werden bij het kind oude, onbehandelde botbreuken ontdekt.

John en Daisy werden omschreven als ‘liefdevol', blijkt uit stukken in handen van deze site. Maar daarbij vielen al maanden geleden vraagtekens te zetten. Want het meisje trok in december al aan de bel over mishandelingen. Op school ( daar werd onmiddellijk bij instanties aan de bel getrokken), maar ook in een supermarkt. Het kind klampte die decembermaand zelfs wildvreemden aan om te vertellen over mishandelingen.

Al die incidenten werden ook gedeeld. Het is de grote vraag hoe het uiteindelijk zo misging in het pleeggezin van John en Daisy. Daarnaar wordt onderzoek gedaan door de inspectie, maar ook de politie. Het meisje ligt nog altijd in het ziekenhuis.
  dinsdag 4 juni 2024 @ 09:47:35 #222
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213783561
Mishandeld meisje Vlaardingen niet meer in direct levensgevaar

Het meisje uit Vlaardingen dat twee weken geleden zwaargewond werd opgenomen in het ziekenhuis verkeert niet langer in "direct levensgevaar". Dat meldt de jeugdbeschermingsorganisatie William Schrikker, die de voogdij over het meisje heeft.

Eerder zei burgemeester Wijbenga van Vlaardingen nog te vrezen "dat het niet goed afloopt" met het meisje. William Schrikker meldt nu dat haar toestand nog steeds zorgelijk is en dat ook in de komende periode intensieve medische zorg noodzakelijk blijft.

Uit privacyoverwegingen doet de stichting geen uitspraken over de precieze situatie van het kind. "We verzoeken iedereen die niet direct betrokken is bij het welzijn van dit meisje om haar en haar directe omgeving met rust te laten, zodat alle aandacht uit kan gaan naar haar herstel", staat in een korte verklaring.

Poging tot doodslag

Vorige week werd bekend dat de pleegouders van het 10-jarige meisje vastzitten op verdenking van poging tot doodslag. Buurtbewoners meldden daarna dat er al langer vermoedens waren van mishandeling en verwaarlozing. Het meisje zelf zou daar ook tevergeefs over aan de bel hebben getrokken.

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd onderzoekt inmiddels hoe het zo fout heeft kunnen gaan in het gezin, waar nog twee andere kinderen woonden. In december noemde de Raad voor de Kinderbescherming de 37-jarige pleegouders nog "liefdevol en zorgzaam", ondanks twijfels over hun geschiktheid.

Uit rechtbankstukken blijkt dat de kinderbescherming toen oordeelde dat het meisje het fijn had en zich goed ontwikkelde. William Schrikker had aanvankelijk voorgesteld om het meisje in een gezinshuis te plaatsen, maar stemde in met verlenging van de pleegzorg. Wel was daarbij extra aandacht nodig omdat de ouders "hun pedagogische vaardigheden nog kunnen versterken".
  dinsdag 4 juni 2024 @ 10:06:23 #224
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213783801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:47 schreef Momo het volgende:
Mishandeld meisje Vlaardingen niet meer in direct levensgevaar

Het meisje uit Vlaardingen dat twee weken geleden zwaargewond werd opgenomen in het ziekenhuis verkeert niet langer in "direct levensgevaar". Dat meldt de jeugdbeschermingsorganisatie William Schrikker, die de voogdij over het meisje heeft.
Oh godzijdank, dat vind ik wel fijn om te lezen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 4 juni 2024 @ 10:07:04 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213783808
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 09:56 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
:'(
Waarschijnlijk kwam het erop neer dat ze geen alternatief hadden... maar als het ene kind van de biologische moeder terug mocht, waarom zij dan niet?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')