Ze heeft hersenletsel dus haar toekomst ziet er inderdaad niet best uitquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:40 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees over oude onbehandelde botbreuken. Hopelijk kunnen ze uitzoeken wanneer het kind die opliep. Woonde ze toen nog thuis of al in dit pleeggezin ?
Die arme meid heeft een hoop ellende gehad in haar jonge leven en haar toekomst ziet er ook niet erg goed uit.
Bij de NPO zijn ze vooral boos dat in de krant vermeld werd dat de pleegouders seksfeesten hieldenquote:
Nouja, hun voornamen worden ook overal vermeld, dus die zullen niet veel pikante feestjes meer hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bij de NPO zijn ze vooral boos dat in de krant vermeld werd dat de pleegouders seksfeesten hielden![]()
Daar is toch iets héél erg fout gegaanquote:In december noemde de Raad voor de Kinderbescherming de 37-jarige pleegouders nog "liefdevol en zorgzaam", ondanks eerdere twijfels over hun geschiktheid.
quote:Het Vlaardingse pleegmeisje dat eind mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam, ligt nog steeds in coma. Zeker een half jaar leefde het 10-jarige kind in een ware hel bij haar pleegouders. Ze zou in die tijd steeds ernstiger zijn mishandeld door het stel, zowel lichamelijk als geestelijk.
Dat meldt De Telegraaf. Het meisje zou volgens de krant urenlang zijn vastgebonden met sekshandboeien en tape in de woning aan de Mandoerastraat. Zo zou ze bijvoorbeeld aan een radiator zijn vastgebonden.
Het Openbaar Ministerie beschuldigt de pleegouders van het meisje van poging tot doodslag en zware mishandeling. Ook worden ze verdacht van vrijheidsberoving en zouden ze het kind in hulpeloze toestand hebben achtergelaten. Het meisje zou al sinds december zijn mishandeld. Ouders Daisy (37) en John (37) zitten vast en verschijnen volgende week donderdag voor het eerst voor de rechter.
Huisslavin en eenzame pakjesavond
In de nacht van 20 op 21 mei werd het meisje in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht. Ze had meerdere botbreuken en was zwaar ondervoed. Sinds maart 2022 woonde ze bij haar pleegouders.
Het meisje zou door haar pleegouders als huisslavin zijn gebruikt volgens de krant. Zo zou ze de vloer hebben moeten dweilen op haar knieën op de grond. Haar pleegouders gooiden dan iets op de grond, zodat ze nog langer bezig was met schoonmaken. Ook andere horrorverhalen zijn rond gegaan. Zo zou het slachtoffertje met een gebroken arm onkruid in de tuin hebben gewied, net als dat ze zware vuilniszakken moest slepen.
Terwijl het meisje bijna stierf van de honger, zou ze hebben moeten toekijken hoe haar pleegouders iets lekkers aten. Maar daar blijft het niet bij: er wordt ook gesproken van pakjesavond, waarbij het slachtoffertje expres zou zijn buitengesloten. Terwijl haar pleegouders Sinterklaas vierden met hun eigen kind en een ander pleegkind, zou de 10-jarige in haar eentje op haar kamer hebben moeten zitten.
Roep om hulp
Het kind zou meerdere keren om hulp hebben gevraagd. Dat deed ze op school en bij wildvreemden, schrijft de krant. Haar verhalen zouden zijn afgedaan als leugens.
Het onderzoek is nog in volle gang. Daarbij moet in kaart worden gebracht wat er precies is misgegaan rondom de hulpverlening aan het gezin. De vraag of het meisje in een veilige omgeving zat zou eerder al in twijfel zijn getrokken. Er waren ook specifieke vragen over of de pleegouders wel geschikt waren om voor kinderen te zorgen.
Lijkt wel op het verhaal van de horrorboederij, dit is sadisme.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:23 schreef maily het volgende:
Vlaardings pleegmeisje nog steeds in coma
[..]![]()
Geestelijk en lichamelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
Zeer verdrietig wetende dat ze als het overleefd nooit meer een normaal leven zou kunnen leiden
Afschuwelijkquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
Zeer verdrietig wetende dat ze als het overleefd nooit meer een normaal leven zou kunnen leiden
Een uitgelezen kans voor alle betrokken instanties om weer allemaal naar elkaar te wijzen.quote:Het onderzoek is nog in volle gang. Daarbij moet in kaart worden gebracht wat er precies is misgegaan rondom de hulpverlening aan het gezin.
Nou, gelukkig maar.quote:De pleegouders noemen zichzelf op de site sexjobs.nl Dajo en Joda, naar hun voornamen John en Daisy. Compleet met expliciete foto’s. Zo zijn ze in juni 2022 op zoek naar een seksdate voor de daaropvolgende zaterdag. “Wij een vol stel van beide 37 jaar en zoeken voor zaterdag avond een leuk stel of een of twee extra mannen erbij om samen met mij mijn vrouw lekker te verwennen. Zij houd ervan als e meerdere lullen aanwezig zijn. We nemen lekker plaats in de jacuzzi en drinken gezellig een drankje. We houden van respect geen rare dingen.”
Ik snap het gewoon echt niet. Hoe konden al die mishandelingen onder de radar blijven? Je kan zeggen dat bepaalde instanties en mensen gefaald hebben, maar dit is nog een understatement. Dit gaat veel verder dan dat.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zulke berichten maken me zo boos en verdrietig
Dan moet u bij die instantie zijn, goeiemiddag!quote:Op woensdag 28 augustus 2024 17:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon echt niet. Hoe konden al die mishandelingen onder de radar blijven? Je kan zeggen dat bepaalde instanties en mensen gefaald hebben, maar dit is nog een understatement. Dit gaat veel verder dan dat.
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.quote:
Ik ben niet helemaal zeker of ik vind dat het ziekenhuis ook gefaald heeft. De arts in kwestie had een zorgmelding moeten maken denk ik, maar ik kan het ook begrijpen dat de arts de ouders geloofde. Zeker als ze met een plausibel verhaal kwamen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.
Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.
De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.
Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.
https://www.ad.nl/vlaardi(...)en-in-kooi~a4ba4493/
Gevaarlijk om met vinger te wijzen. Begrijp het wel.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal zeker of ik vind dat het ziekenhuis ook gefaald heeft. De arts in kwestie had een zorgmelding moeten maken denk ik, maar ik kan het ook begrijpen dat de arts de ouders geloofde. Zeker als ze met een plausibel verhaal kwamen.
Ik heb gemerkt dat het rennen of stilstaan is met deze instantie.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is wat betreft jeugdzorg geen verrassing... Inmiddels overtuigd dat dat een falende instantie is...
Niet dat het vergelijkbaar is: ben zelf structureel mishandeld em verwaarloosd in een kindertehuisquote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb gemerkt dat het rennen of stilstaan is met deze instantie.
Dit soort lui verdienen de doodstraf.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.
Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.
Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.
De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.
Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.
https://www.ad.nl/vlaardi(...)en-in-kooi~a4ba4493/
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:23 schreef maily het volgende:
Vlaardings pleegmeisje nog steeds in coma
[..]![]()
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |