abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213791372
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 10:40 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees over oude onbehandelde botbreuken. Hopelijk kunnen ze uitzoeken wanneer het kind die opliep. Woonde ze toen nog thuis of al in dit pleeggezin ?
Die arme meid heeft een hoop ellende gehad in haar jonge leven en haar toekomst ziet er ook niet erg goed uit.
Ze heeft hersenletsel dus haar toekomst ziet er inderdaad niet best uit
pi_213799848
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juni 2024 20:21 schreef KingRoland het volgende:
De doodstraf voor dit soort mensen
Bij de NPO zijn ze vooral boos dat in de krant vermeld werd dat de pleegouders seksfeesten hielden :')

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Spellchecker woensdag 5 juni 2024 @ 18:17:27 #251
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_213799874
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij de NPO zijn ze vooral boos dat in de krant vermeld werd dat de pleegouders seksfeesten hielden :')

Nouja, hun voornamen worden ook overal vermeld, dus die zullen niet veel pikante feestjes meer hebben.
:+
  Moderator dinsdag 11 juni 2024 @ 14:33:13 #252
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213869852
Vlaardings pleegmeisje uit ziekenhuis, 'maar situatie blijft zorgelijk'

Het 10-jarige pleegmeisje uit Vlaardingen dat vorige maand zwaargewond was geraakt, heeft het ziekenhuis verlaten. Het meisje is overgebracht naar een medisch centrum, waar ze verder zal revalideren. Toch blijft de onzekerheid over haar herstel groot, schrijft haar biologische familie in een verklaring.

Het meisje verkeert al enige tijd buiten levensgevaar, maar de situatie blijft zorgelijk, meldt de familie. Uit privacyoverwegingen worden er geen uitspraken gedaan over de precieze situatie van het kind.

Poging tot doodslag

Eind vorige maand werd bekend dat de pleegouders van het meisje vastzitten op verdenking van poging tot doodslag. De verdachten zijn een man en vrouw van 37 jaar. Ze zitten in volledige beperkingen en mogen dus alleen contact hebben met hun advocaat.

Het meisje werd vorige maand met zware verwondingen en buiten bewustzijn naar het ziekenhuis gebracht. Ze verkeerde daar dagenlang in kritieke toestand. Pas na ruim een week was ze niet meer in direct levensgevaar. Burgemeester Wijbenga van Vlaardingen vreesde voor het leven van het meisje.

Mishandeling en verwaarlozing

Volgens buurtbewoners waren er al langer vermoedens van mishandeling en verwaarlozing. Het meisje zelf zou daar ook tevergeefs over aan de bel hebben getrokken. Zo zou ze op school gezegd hebben dat er thuis tegen haar werd geschreeuwd, dat ze geslagen werd en soms naakt in de tuin moest staan.

Behalve van zware mishandeling en poging tot doodslag verdenkt het OM de ouders van vrijheidsberoving, omdat ze hun pleegdochter tegen haar wil zouden hebben vastgehouden. Verder zouden ze haar "in hulpeloze toestand hebben gebracht of gelaten".

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, de Inspectie Justitie en Veiligheid en de Onderwijsinspectie zijn een onderzoek gestart naar de zaak. In het gezin wonen nog twee kinderen. In december noemde de Raad voor de Kinderbescherming de 37-jarige pleegouders nog "liefdevol en zorgzaam", ondanks eerdere twijfels over hun geschiktheid.
pi_213869938
quote:
In december noemde de Raad voor de Kinderbescherming de 37-jarige pleegouders nog "liefdevol en zorgzaam", ondanks eerdere twijfels over hun geschiktheid.
Daar is toch iets héél erg fout gegaan :{w
Daar mogen wel wat koppen gaan rollen.

[ Bericht 10% gewijzigd door StateOfMind op 11-06-2024 14:46:57 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Spellchecker dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:23:05 #254
197773 crew  maily
pi_214816700
Vlaardings pleegmeisje nog steeds in coma
quote:
Het Vlaardingse pleegmeisje dat eind mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam, ligt nog steeds in coma. Zeker een half jaar leefde het 10-jarige kind in een ware hel bij haar pleegouders. Ze zou in die tijd steeds ernstiger zijn mishandeld door het stel, zowel lichamelijk als geestelijk.
Dat meldt De Telegraaf. Het meisje zou volgens de krant urenlang zijn vastgebonden met sekshandboeien en tape in de woning aan de Mandoerastraat. Zo zou ze bijvoorbeeld aan een radiator zijn vastgebonden.
Het Openbaar Ministerie beschuldigt de pleegouders van het meisje van poging tot doodslag en zware mishandeling. Ook worden ze verdacht van vrijheidsberoving en zouden ze het kind in hulpeloze toestand hebben achtergelaten. Het meisje zou al sinds december zijn mishandeld. Ouders Daisy (37) en John (37) zitten vast en verschijnen volgende week donderdag voor het eerst voor de rechter.

Huisslavin en eenzame pakjesavond
In de nacht van 20 op 21 mei werd het meisje in zorgwekkende toestand naar het ziekenhuis gebracht. Ze had meerdere botbreuken en was zwaar ondervoed. Sinds maart 2022 woonde ze bij haar pleegouders.
Het meisje zou door haar pleegouders als huisslavin zijn gebruikt volgens de krant. Zo zou ze de vloer hebben moeten dweilen op haar knieën op de grond. Haar pleegouders gooiden dan iets op de grond, zodat ze nog langer bezig was met schoonmaken. Ook andere horrorverhalen zijn rond gegaan. Zo zou het slachtoffertje met een gebroken arm onkruid in de tuin hebben gewied, net als dat ze zware vuilniszakken moest slepen.
Terwijl het meisje bijna stierf van de honger, zou ze hebben moeten toekijken hoe haar pleegouders iets lekkers aten. Maar daar blijft het niet bij: er wordt ook gesproken van pakjesavond, waarbij het slachtoffertje expres zou zijn buitengesloten. Terwijl haar pleegouders Sinterklaas vierden met hun eigen kind en een ander pleegkind, zou de 10-jarige in haar eentje op haar kamer hebben moeten zitten.
Roep om hulp
Het kind zou meerdere keren om hulp hebben gevraagd. Dat deed ze op school en bij wildvreemden, schrijft de krant. Haar verhalen zouden zijn afgedaan als leugens.
Het onderzoek is nog in volle gang. Daarbij moet in kaart worden gebracht wat er precies is misgegaan rondom de hulpverlening aan het gezin. De vraag of het meisje in een veilige omgeving zat zou eerder al in twijfel zijn getrokken. Er waren ook specifieke vragen over of de pleegouders wel geschikt waren om voor kinderen te zorgen.
:'( :'(
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:26:18 #255
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214816718
quote:
Lijkt wel op het verhaal van de horrorboederij, dit is sadisme.
Ben benieuwd naar de rechtszaak, die lui verdienen de zwaarste straf. :r :r

Arm meisje, zo te lezen gaat het niet meer echt goed komen met haar.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:48:10 #256
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214816911
Zeer verdrietig wetende dat ze als het overleefd nooit meer een normaal leven zou kunnen leiden
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:50:01 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_214816926
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
Zeer verdrietig wetende dat ze als het overleefd nooit meer een normaal leven zou kunnen leiden
Geestelijk en lichamelijk.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214816948
Als het meisje nu nog in coma ligt betekent dat helaas niet veel goeds voor de uitkomst. Ben bang dat ze zal komen te overlijden en anders zal ze vermoedelijk ernstig gehandicapt blijven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:05:13 #259
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214817057
Wat kunnen mensen toch ongelooflijke klootzakken zijn.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:07:43 #260
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_214817090
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2024 13:48 schreef Momo het volgende:
Afschuwelijk ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_214817208
quote:
Het onderzoek is nog in volle gang. Daarbij moet in kaart worden gebracht wat er precies is misgegaan rondom de hulpverlening aan het gezin.
Een uitgelezen kans voor alle betrokken instanties om weer allemaal naar elkaar te wijzen.
pi_214826509
Nieuwe verdenking: ‘Vlaardings pleegmeisje zat met stroomdraden vastgebonden in kooi’
De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.
https://www.ad.nl/vlaardi(...)en-in-kooi~a4ba4493/

Artikel achter betaalmuur

Hoe kon dit allemaal gebeuren :'(
pi_214826520
Zulke berichten maken me zo boos en verdrietig -O-
pi_214826535
https://www.boevennieuws.(...)buiten-rondzwierven/

quote:
De pleegouders noemen zichzelf op de site sexjobs.nl Dajo en Joda, naar hun voornamen John en Daisy. Compleet met expliciete foto’s. Zo zijn ze in juni 2022 op zoek naar een seksdate voor de daaropvolgende zaterdag. “Wij een vol stel van beide 37 jaar en zoeken voor zaterdag avond een leuk stel of een of twee extra mannen erbij om samen met mij mijn vrouw lekker te verwennen. Zij houd ervan als e meerdere lullen aanwezig zijn. We nemen lekker plaats in de jacuzzi en drinken gezellig een drankje. We houden van respect geen rare dingen.”
Nou, gelukkig maar.
pi_214826537
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zulke berichten maken me zo boos en verdrietig -O-
Ik snap het gewoon echt niet. Hoe konden al die mishandelingen onder de radar blijven? Je kan zeggen dat bepaalde instanties en mensen gefaald hebben, maar dit is nog een understatement. Dit gaat veel verder dan dat.
pi_214826852
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:53 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik snap het gewoon echt niet. Hoe konden al die mishandelingen onder de radar blijven? Je kan zeggen dat bepaalde instanties en mensen gefaald hebben, maar dit is nog een understatement. Dit gaat veel verder dan dat.
Dan moet u bij die instantie zijn, goeiemiddag!
  Trouwste user 2022 woensdag 28 augustus 2024 @ 18:44:59 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_214826881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 17:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

Artikel achter betaalmuur

De details die naar buiten komen over wat er met het 10-jarige Vlaardingse pleegmeisje zou zijn gebeurd, zijn steeds gruwelijker. Pleegouders John en Daisy van den B. (37) zouden het kind dat aan hun zorgen was toevertrouwd hebben opgesloten in een zelfgemaakte kooi. Daarbij zouden ze het meisje hebben vastgemaakt met stroomdraden.

Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.

Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.

De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.

Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214826915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat melden bronnen aan De Telegraaf. Het Openbaar Ministerie verdenkt de twee volgens de krant van nog meer gruwelijkheden: zo zou het meisje nauwelijks het toilet hebben mogen gebruiken in huis. Ook zouden haar pleegouders de deurklink uit haar kamerdeur hebben verwijderd, waardoor ze opgesloten zat.

Eerder meldden bronnen aan deze site dat het meisje van de trap zou zijn gegooid. Toen zij in mei zwaargewond in het ziekenhuis terechtkwam hadden de ouders een ander verhaal.

De twee worden verdacht van poging doodslag, maar ook zouden ze het meisje maandenlang hebben mishandeld, in een hulpeloze toestand hebben gebracht of gehouden en tegen haar wil in hebben vastgehouden. Volgende week donderdag is de eerste voorbereidende zitting tegen de twee bij de rechtbank.

Het slachtoffertje ligt in een revalidatiecentrum. Haar toestand is nog altijd zorgelijk.

Ik ben niet helemaal zeker of ik vind dat het ziekenhuis ook gefaald heeft. De arts in kwestie had een zorgmelding moeten maken denk ik, maar ik kan het ook begrijpen dat de arts de ouders geloofde. Zeker als ze met een plausibel verhaal kwamen.
  Trouwste user 2022 woensdag 28 augustus 2024 @ 18:50:05 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_214826924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik ben niet helemaal zeker of ik vind dat het ziekenhuis ook gefaald heeft. De arts in kwestie had een zorgmelding moeten maken denk ik, maar ik kan het ook begrijpen dat de arts de ouders geloofde. Zeker als ze met een plausibel verhaal kwamen.
Gevaarlijk om met vinger te wijzen. Begrijp het wel.

pi_214826937
Het is wat betreft jeugdzorg geen verrassing... Inmiddels overtuigd dat dat een falende instantie is...
pi_214826953
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is wat betreft jeugdzorg geen verrassing... Inmiddels overtuigd dat dat een falende instantie is...
Ik heb gemerkt dat het rennen of stilstaan is met deze instantie.
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:07:41 #272
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214827081
Echt, dit maakt me zo boos en verdrietig.

Mijn broer en schoonzus hebben twee pleegkinderen (gehad). Die hebben een naar verleden gehad. Zal met dit meisje niet anders geweest zijn. En dan kom je in zo'n situatie terecht, met zulke pleegouders.

Voor het leven getraumatiseerd, dat kan bijna niet anders.

:( :( :(

:'( :'( :'(
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_214827106
Hopelijk worden ze zelf zwaar mishandeld in de gevangenis
pi_214827121
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik heb gemerkt dat het rennen of stilstaan is met deze instantie.
Niet dat het vergelijkbaar is: ben zelf structureel mishandeld em verwaarloosd in een kindertehuis

En mijn broer heeft eens vanuit een tehuis huilend naar huis gebeld voor eten. Er was daar een keer geen avondeten, geen ontbijt en geen brood voor school. Compleet verwaarloosde boel ook.

En je hoort te vaak verhalen zoals in dit bericht. Mishandeling, soms zelfs met de dood als gevolg.

En die kinderen hebben al zoveel meegemaakt. Die hele jeugdzorg moet wat mij betreft op de schop en hergeorganiseerd worden. Teveel misstanden en ellende. Echt ik word niet snel boos, maar dit soort verhalen maakt me woest. Hoe durven ze bij zulke kwetsbare kinderen doen. Überhaupt bij kinderen doen. Afschuwelijk
  woensdag 28 augustus 2024 @ 19:24:30 #275
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214827199
Hoog tijd dat de jeugdzorg wordt doorgelicht; het moet er een puinhoop zijn.
pi_214827275
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 18:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit soort lui verdienen de doodstraf.
pi_214829316
quote:
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
  Spellchecker woensdag 28 augustus 2024 @ 22:17:44 #278
197773 crew  maily
pi_214829386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2024 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ze was toch uit het ziekenhuis ontslagen? Is ze daarna weer in coma geraakt?
En waar komen al deze verhalen vandaan? Waarom hebben de mensen die dit soort dingen wisten niet eerder aangifte gedaan?
#252; ze is overgebracht naar een Medisch Centrum.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 28 augustus 2024 @ 22:57:33 #279
408813 crew  trein2000
pi_214829773
Ik ben normaal niet zo van het achternajagen van professionals die naar eer en geweten hun werk doen. Maar hier mag toch wel eens een onderzoekje opgestart worden of hier niet wat jeugdbeschermers verwijtbaar nalatig geweest zijn. Komaan zeg.

En dat arme meisje heeft gewoon om hulp gevraagd hè?
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')