Wat is er fijn aan een meisje dat pijn ligt te lijden in het ziekenhuis?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:06 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Oh godzijdank, dat vind ik wel fijn om te lezen.
Het feit dat ze niet meer in levensgevaar is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:10 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wat is er fijn aan een meisje dat pijn ligt te lijden in het ziekenhuis?
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:10 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Wat is er fijn aan een meisje dat pijn ligt te lijden in het ziekenhuis?
Dat mocht er dan wel even bij.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:11 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Het feit dat ze niet meer in levensgevaar is.
We zijn niet allemaal zo autistisch dat we context niet begrijpenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:14 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat mocht er dan wel even bij.
Ik weet niet wat de eisen zijn om bij de Raad voor de Kinderbescherming te mogen werken, maar erg streng zullen die wel niet zijn.quote:De Raad voor de Kinderbescherming vond uithuisplaatsing niet nodig en zei zelfs dat het meisje het fijn had bij de pleegouders. De raad noemde de pleegouders op de zitting "liefdevol en zorgzaam".
Ze kregen notabene het advies om een pedagogische training te volgen, dus dit spreekt elkaar best tegen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de eisen zijn om bij de Raad voor de Kinderbescherming te mogen werken, maar erg streng zullen die wel niet zijn.
Nah, daar ben ik het op zich niet mee eens. Je kunt best "liefdevol en zorgzaam" zijn (wat ze overduidelijk niet bleken te zijn, maar dat even terzijde...) en toch bepaalde zaken anders/beter moeten doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ze kregen notabene het advies om een pedagogische training te volgen, dus dit spreekt elkaar best tegen.
Waarschijnlijk speelt ook een rol dat de moeder en, misschien ook het meisje, vanwege een behoorlijke rugzak (verstandelijk beperkt bijv) niet serieus zijn genomen door de hulpverleners. Met name de William Schrikker stichting speelt een dubieuze rol. Die club is al vaker negatief in het nieuws geweest.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:52 schreef Forbry het volgende:
[..]
Nah, daar ben ik het op zich niet mee eens. Je kunt best "liefdevol en zorgzaam" zijn (wat ze overduidelijk niet bleken te zijn, maar dat even terzijde...) en toch bepaalde zaken anders/beter moeten doen.
Ik vrees dat deze ouders heel goed waren in manipuleren en/of zich anders voordoen dan ze waren/zijn, mogelijk gepaard met heel goed in het in een kwaad daglicht stellen van het meisje.
Van/over die stichting weet ik zelf niets, maar dat eerste zou zeker kunnen ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk speelt ook een rol dat de moeder en, misschien ook het meisje, vanwege een behoorlijke rugzak (verstandelijk beperkt bijv) niet serieus zijn genomen door de hulpverleners. Met name de William Schrikker stichting speelt een dubieuze rol. Die club is al vaker negatief in het nieuws geweest.
Wie zal zij nog kunnen vertrouwen?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:39 schreef Momo het volgende:
Geen levensgevaar meer, maar hopelijk wel genoeg potentie om hier goed uit te herstellen en een normaal leven te kunnen leiden zonder handicap. Deze tijd zal sowieso tot diepe psychologische schade hebben geleid.
Volgens bronnen heeft de school wel degelijk alarm geslagen bij 'instanties', wat kan een school, realistisch gezien, nog meer doen dat binnen de grenzen van de wet valt? Idem voor omstanders? Ik pas wel op als een kind mij aanklampt. Je kan hooguit de politie bellen, maar een kind meenemen begin ik bijvoorbeeld al echt niet aan.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn meldingen gemaakt bij politie, die hebben niet ingegrepen
Er zijn meldingen gemaakt op school, en de leraren sturen haar tot twee keer toe gewoon terug naar huis. Echt, schaam je gewoon kapot.
Dat arme kind heeft op straat mensen aangeklampt dat ze mishandeld werdquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn meldingen gemaakt bij politie, die hebben niet ingegrepen
Er zijn meldingen gemaakt op school, en de leraren sturen haar tot twee keer toe gewoon terug naar huis. Echt, schaam je gewoon kapot.
Misselijkmakend,zeker als je beseft dat het meisje lichamelijk en geestelijk nooit meer een normaal leven zal krijgen. Op alle fronten zwaar getraumatiseerd.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:58 schreef trein2000 het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)er-de-oude~aaddec65/
Artikel met schrikbarend feiten over pleegouders die meisjes kaalscheren, meenemen op vakantie tegen de zin van jeugdzorg in, overplaatsing frustreert. Echt, om je kapot te schamen als land.
Jeugdzorg, ik heb nog nooit iemand gehoord die er positief over is.
“Met ontharingscrème gespeeld”. Afgehandeld. Want het zijn zulke lieve mensen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:10 schreef Momo het volgende:
Dat een 10-jarig meisje kaalgeschoren buiten loopt geeft toch al genoeg aan dat het niet de rijke fantasie van een kind was al die verhalen over mishandeling?
Ze heeft hersenletsel dus haar toekomst ziet er inderdaad niet best uitquote:Op dinsdag 4 juni 2024 10:40 schreef deedeetee het volgende:
Ik lees over oude onbehandelde botbreuken. Hopelijk kunnen ze uitzoeken wanneer het kind die opliep. Woonde ze toen nog thuis of al in dit pleeggezin ?
Die arme meid heeft een hoop ellende gehad in haar jonge leven en haar toekomst ziet er ook niet erg goed uit.
Bij de NPO zijn ze vooral boos dat in de krant vermeld werd dat de pleegouders seksfeesten hieldenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |