Semantische discussie misschien, maar de definitie van extreem wordt geloof ik bepaald door een bereidheid tot geweld. Daar heb ik de PVV nog niet echt op kunnen betrappen. Dat maakt ze in mijn eigen eerder radicaal-rechts.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:54 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Grondwetten aan je laars willen lappen maakt je een extremist.
Dus omdat je naar nederland vlucht moet je voorrang krijgen op een huis ten opzichte van ieder ander die er misschien al 10 jaar op wachtquote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:58 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die statushouder kan zich niet eerder inschrijven. Dus, wat moet daarmee gebeuren? De straat op?
Ja, had er al over geklaagd, maar geen reactie ...quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
Die Lotto-reclame die dwars over de posts heen gaat is trouwens ook wel een mooie feature. Alleen jammer dat ik niet kan selecteren welke posts ie afschermt.
Helaas hebben wij geen invloed op dergelijke zaken, in FB loopt er, dacht ik, een topic over. Mischien handig om je ergernis daar te ventileren.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
Die Lotto-reclame die dwars over de posts heen gaat is trouwens ook wel een mooie feature. Alleen jammer dat ik niet kan selecteren welke posts ie afschermt.
Niet gewoon een abo hebbenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
Zo werkt het in dit geval wel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:52 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Die rekensom die je eerder maakte klopt trouwens niet. Bij een systeem in flux kun je niet dat zo doorrekenen naar het percentage wachttijd. Stel bijvoorbeeld dat je een hoeveelheid instroom en uitstroom hebt wat gelijk aan elkaar is en geen wachtlijst, dan heb je geen wachttijd. Voeg een klein percentage aan die instroom toe en dan heb je een toenemende wachtlijst en wachttijd, wat zonder veranderende uitrstroom ook blijft toenemen (in principe ... in de praktijk gaan mensen op de langere wachtlijst dood of meer verdienen enzo, dus daar ontstaat dan een nieuw evenwicht op termijn). Dit zie je ook bv. in de klimaatproblematiek, waar de menselijke CO2-uitstoot op het natuurlijke geheel niet zoveel is(~3% dacht ik), maar omdat het extra is in een systeem wat min of meer in evenwicht was loopt het steeds verder op.
De overheid heeft denk ik de plicht om als diezelfde overheid ze als vluchteling bestempelt, ervoor te zorgen dat ze hier dan ook een leven kunnen opbouwen. Dus als er te weinig huizen zijn, moet de overheid de omstandigheden scheppen dat er meer woningen komen (als dat kan, en dat kan natuurlijk). Dit geldt ook voor mensen die wachten op een sociale huurwoning, maar die komen veelal niet van stel op sprong op straat dan en die kunnen hun positie op die wachtlijst opbouwen en krijgen overigens ook vaak voorrang als de omstandigheid er naar is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus omdat je naar nederland vlucht moet je voorrang krijgen op een huis ten opzichte van ieder ander die er misschien al 10 jaar op wacht
Ze kunnen gewoon in het assielzoekers centra blijven gedurende die periode wat mij betreft
Ja, statushouders zijn bij lange na niet de grootste groep die voorrang krijgen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
De overheid heeft denk ik de plicht om als diezelfde overheid ze als vluchteling bestempelt, ervoor te zorgen dat ze hier dan ook een leven kunnen opbouwen. Dus als er te weinig huizen zijn, moet de overheid de omstandigheden scheppen dat er meer woningen komen (als dat kan, en dat kan natuurlijk). Dit geldt ook voor mensen die wachten op een sociale huurwoning, maar die komen veelal niet van stel op sprong op straat dan en die kunnen hun positie op die wachtlijst opbouwen en krijgen overigens ook vaak voorrang als de omstandigheid er naar is.
Misschien, maar ik denk dat reden wat simpeler is. Mijn ervaring is dat rechtsgeoriënteerden minder boeken lezen. De kans is wat groter dat ze meer last hebben van de BTW-verhoging van een pretpark.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Ik denk dat het hier vooral gaat om hun aversie tegen intellectualisme. Zie ook de BTW-verhoging op kranten, maar de uitzondering voor bioscoop en pretpark.
Neem ook een abboquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, had er al over geklaagd, maar geen reactie ...
FB / Reclame over post
Ja maar volgens die nieuwe regels die in zullen gaan verdwijnt deze voorsprong en zal een statushouder gewoon achteraan moeten aansluiten.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, statushouders zijn bij lange na niet de grootste groep die voorrang krijgen.
Dus we gaan veel meer asielzoekers centra bouwen? Als er niemand uitgaat, wordt de behoefte namelijk groterquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Dus omdat je naar nederland vlucht moet je voorrang krijgen op een huis ten opzichte van ieder ander die er misschien al 10 jaar op wacht
Ze kunnen gewoon in het assielzoekers centra blijven gedurende die periode wat mij betreft
Nee, dan komen ze in de categorie dakloos, een categorie die nu ook al voorrang krijgt. Het is nogal semantisch dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar volgens die nieuwe regels die in zullen gaan verdwijnt deze voorsprong en zal een statushouder gewoon achteraan moeten aansluiten.
Tja, de schoorsteen moet blijven roken, he?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Gedoneerd.
Haha natuurlijk niet. Wat ongekend schaamteloos.
Heeft ie geen bruinhemden die hem kunnen beschermen?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Gedoneerd.
Ja met rode bandjes om de bovenarmquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Heeft ie geen bruinhemden die hem kunnen beschermen?
Nee dan vertrekken ze meestal en proberen ze het in een ander landquote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dan komen ze in de categorie dakloos, een categorie die nu ook al voorrang krijgt. Het is nogal semantisch dus.
Dat valt nogal mee:quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Nee dan vertrekken ze meestal en proberen ze het in een ander land
Nederland moet internationaal een stempel krijgen dat het heel moeilijk wordt om zich hier te vestigen, volgens mij is nu het tegenovergestelde aan de gang en denkt iedereen we gaan lekker naar Nederland
zoals ik al een paar keer heb benoemd, Nederland heeft een ernstig tekort aan huizen, we zitten overvol, er moet een stop komen, voordat het nog verder uit de hand loopt
Het bovenstaande heeft helemaal niets met rechts of links denken te maken maar is gewoon een keiharde feit die we onder ogen moeten zien
Het is maar net hoe je deze cijfers analyseertquote:
Dat is helaas inmiddels al lang niet meer het geval.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dan komen ze in de categorie dakloos, een categorie die nu ook al voorrang krijgt. Het is nogal semantisch dus.
De grootte van een land is niet de bottleneck, een land met 20 miljoen inwoners kan meer vluchtelingen absorberen dan een land met 5 miljoen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:57 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je deze cijfers analyseert
Nederland 6 en groot Brittannië die 10? x groter is maar 3,2 per 1000 inwoners![]()
frankrijk en spanje en italie dan? die zijn zoveel groter zijn dan Nederland en waar het aantal vluchtelingen ook vele malen lager is per 1000 inwoners
dit bevestigt alleen maar mijn stellingen
Per 1 juli 2017 hebben statushouders landelijk al geen voorrang meer, alleen veel gemeentes kennen die nog wel toe omdat een wet een persoon niet wegneemt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ja maar volgens die nieuwe regels die in zullen gaan verdwijnt deze voorsprong en zal een statushouder gewoon achteraan moeten aansluiten.
Jawel, maar ook met voorrang moet je nu soms wachten op een huis.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is helaas inmiddels al lang niet meer het geval.
Wat ik probeer uit te leggen is dat we er voor moeten gaan zorgen dat we niet nog meer statushouders, onnodige vluchtelingen erbij moeten gaan krijgen met de huidige woningnood die er in Nederland isquote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Per 1 juli 2017 hebben statushouders landelijk al geen voorrang meer, alleen veel gemeentes kennen die nog wel toe omdat een wet een persoon niet wegneemt.
En Hongersnood want we hebben een ministerie van Voedselzekerheid nodig, volgens het beoogde Bruin 1.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat ik probeer uit te leggen is dat we er voor moeten gaan zorgen dat we niet nog meer statushouders, onnodige vluchtelingen erbij moeten gaan krijgen met de huidige woningnood die er in Nederland is
Wat er nu is en wat nu een bepaalde stempel heeft gekregen daar valt weinig meer aan te doen
Je leest het goed, we hebben in Nederland een Woningnood.
Ik heb het altijd al een bijzonder fenomeen gevonden dat we voor boeren en vissers een apart ministerie nodig hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En Hongersnood want we hebben een ministerie van Voedselzekerheid nodig, volgens het beoogde Bruin 1.
Het beleid van de boeren en de visserij wordt voornamelijk bepaald door de Europese Uniequote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb het altijd al een bijzonder fenomeen gevonden dat we voor boeren en vissers een apart ministerie nodig hebben.
We hebben toch ook geen ministerie van kantoorwerkers, of een ministerie van de haven van Rotterdam?
"6% van de huizen wordt momenteel gevuld door statushouders", zeg je. Dat lees ik nergens terug. Ik lees dat 5-10% van de huizen per jaar naar statushouders gaat. Hoeveel % van de huurwoningen momenteel bewoond wordt door statushouders, heb ik niet teruggelezen. Dat zou wel eens veel hoger kunnen zijn, omdat er mogelijk minder doorstroming is vanuit die groep, aangezien het lastig zal zijn om een huis te kopen als statushouder.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo werkt het in dit geval wel.
Het zou de wachtrijen niet oplossen. Niet eens in de buurt. 6% van de huizen wordt momenteel gevuld door statushouders. Stel dat er dan 1.000 huizen per jaar beschikbaar zijn en 8.000 mensen willen een huis (wachtrij 8 jaar), zonder statushouders worden dat iets meer dan 7.500 die een huis willen en hou je dus een wachtrij van 7,5 jaar. Het is niet zo dat het aantal vrijkomende huizen groter wordt.
De berekening klopt dus exact.
Er is altijd een woningnood in Nederland. En dat komt door een markt die niet genoeg kan bouwen tegen lage prijzen, een markt met stijgende huisprijzen, bijv de grote steden en een overheid die te weinig deze tekortkomingen aanpakt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[
Dit ministerie komt van voor de EU, is al oud. Net als dat we toen een ministerie van mijnbouw hadden. En ook hadden we een ministerie van oorlog.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:37 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het beleid van de boeren en de visserij wordt voornamelijk bepaald door de Europese Unie
subsidie regelingen enzovoort, ik denk dat dit een van de redenen is geweest om er een aparte ministerie voor in te stellen
6% van de vrijkomende huizen, bedoel ik. En die 6% stond gewoon in mijn link als meest recent cijfer. En de rest van je post is echt onzin, als ze 6% van de vrijkomende huizen bezetten, blijft dat 6%. Sterker: gezien het feit dat veel statushouders gaan studeren nadat ze een verblijfsvergunning krijgen, lijkt de kans dat ze gaan verhuizen uit hun sociale huurwoning me eerder hoger dan lager dan gemiddeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
"6% van de huizen wordt momenteel gevuld door statushouders", zeg je. Dat lees ik nergens terug. Ik lees dat 5-10% van de huizen per jaar naar statushouders gaat. Hoeveel % van de huurwoningen momenteel bewoond wordt door statushouders, heb ik niet teruggelezen. Dat zou wel eens veel hoger kunnen zijn, omdat er mogelijk minder doorstroming is vanuit die groep, aangezien het lastig zal zijn om een huis te kopen als statushouder.
Als er 200.000 huizen per jaar vrijkomen en er gaan er 10.000 tot 20.000 naar statushouders, dan is dat over 10 jaar al 100 tot 200.000 in totaal, ervan uitgaande dat veel statushouders na 10 jaar nog in die woning zitten. Dat betekent dat na 10 jaar al 5 tot 10% van het totale aantal sociale huurwoningen bezet wordt door statushouders. Dit aantal loopt alleen maar op als statushouders de woning niet verlaten. Uiteraard zullen er statushouders teruggaan naar het land van herkomst, gaan samenwonen, overlijden, verhuizen naar een andere sociale huurwoning of een koopwoning kopen, maar vermoedelijk is er minder doorstroming dan bij de NL bevolking. Dat kan betekenen dat na verloop van tijd de gehele hoeveelheid sociale huurwoningen wordt ingenomen door statushouders.
het is een combinatie van oost europa en vluchtelingenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is altijd een woningnood in Nederland. En dat komt door een markt die niet genoeg kan bouwen tegen lage prijzen, een markt met stijgende huisprijzen, bijv de grote steden en een overheid die te weinig deze tekortkomingen aanpakt.
Die paar statushouders per jaar komend is niet de grote oorzaak.
Visserij heeft al 21 jaar niet meer in de naam gezeten en komt nu dan weer terug voor Van der Plas. LNV stond ook niet voor Landbouw & Visserij, maar Landbouw, Natuur & Voedselveiligheid. In de tijden daarvoor was het dan weer wel, dan weer geen onderdeel van EZ.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:29 schreef capricia het volgende:
Ik heb het altijd al een bijzonder fenomeen gevonden dat we voor boeren en vissers een apart ministerie nodig hebben.
Deze cijfers zijn erg bedenkelijk als je deze vergelijkt met lokale toewijzingen. Hier een voorbeeld: https://twitter.com/demo_(...)089164493099/photo/1quote:Op zaterdag 25 mei 2024 17:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo'n 6% van de vrijkomende huizen gaat naar statushouders: https://www.coa.nl/nl/lij(...)0bijvoorbeeld%206%25.
Zonder statushouders nemen wachtrijen dus 6% af, dan praat je over 5 maanden op een wachtrij van 8 jaar. Zou dat nu echt het probleem oplossen? Is het opgelost als je 7 jaar en 7 maanden moet wachten? Nee, toch?
Nee, want als ze in jaar 1 6% van de vrijkomende huizen bezetten, maar slechts 10% van de huizen komt vrij, dan bezetten ze in totaal 6% van 10% van het totaal, of 0,6%. Maar dat totale aantal wordt natuurlijk steeds groter, totdat je bij 6% van het totaal komt. Daarna zou het aandeel statushouders gelijk moeten blijven, tenzij gemiddeld meer niet-statushouders hun huis verlaten dan wel-statushouders. En dat geloof ik best. Dus ik denk dat dat totale aantal best kan stijgen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
6% van de vrijkomende huizen, bedoel ik. En die 6% stond gewoon in mijn link als meest recent cijfer. En de rest van je post is echt onzin, als ze 6% van de vrijkomende huizen bezetten, blijft dat 6%. Sterker: gezien het feit dat veel statushouders gaan studeren nadat ze een verblijfsvergunning krijgen, lijkt de kans dat ze gaan verhuizen uit hun sociale huurwoning me eerder hoger dan lager dan gemiddeld.
Belachelijk dat dit nodig is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Gedoneerd.
Wat ik probeer uit te leggen is dat er voor al het wensdenken iets is wat realiteit heet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:19 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wat ik probeer uit te leggen is dat we er voor moeten gaan zorgen dat we niet nog meer statushouders, onnodige vluchtelingen erbij moeten gaan krijgen met de huidige woningnood die er in Nederland is
Wat er nu is en wat nu een bepaalde stempel heeft gekregen daar valt weinig meer aan te doen
Klopt. Kost miljoenen om de naam weer aan te passen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Visserij heeft al 21 jaar niet meer in de naam gezeten en komt nu dan weer terug voor Van der Plas. LNV stond ook niet voor Landbouw & Visserij, maar Landbouw, Natuur & Voedselveiligheid. In de tijden daarvoor was het dan weer wel, dan weer geen onderdeel van EZ.
Milei wil zijn kettingzaag vast wel een weekje uitlenen aan ons.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt. Kost miljoenen om de naam weer aan te passen.
Ik vind het sws vaag dat er een apart ministerie voor moet zijn.
De haven Rotterdam is minstens even belangrijk en daar hebben we ook geen apart ministerie voor. Of voor onze dienstensector.
Alles weg.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Milei wil zijn kettingzaag vast wel een weekje uitlenen aan ons.
Is gewoon politiek hobbyisme, de naam van dat ministerie verandert met enige regelmaat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt. Kost miljoenen om de naam weer aan te passen.
Ik vind het sws vaag dat er een apart ministerie voor moet zijn.
De haven Rotterdam is minstens even belangrijk en daar hebben we ook geen apart ministerie voor. Of voor onze dienstensector.
Geldverspilling. Imo.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:00 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is gewoon politiek hobbyisme, de naam van dat ministerie verandert met enige regelmaat.
Dat is het voordeel als je dit soort grappen op andermans kosten kan doen hè, dan merk je er niet zo veel van.quote:
Rechtse hobbies.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is het voordeel als je dit soort grappen op andermans kosten kan doen hè, dan merk je er niet zo veel van.
En op de rijksbegroting stelt het natuurlijk ook geen bal voor…quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is het voordeel als je dit soort grappen op andermans kosten kan doen hè, dan merk je er niet zo veel van.
Ja, uit welke hoek kwam het veranderen van de naam van het Ministerie van Justitie in Veiligheid & Justitie en 2 jaar later weer in Justitie & Veiligheid ook al weer?quote:
Hoe is dit nu weer een argument?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:03 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En op de rijksbegroting stelt het natuurlijk ook geen bal voor…
Laten we het realistische houden hoeveel mensen uit afrika hebben we nodig en kunnen we gebruikenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat ik probeer uit te leggen is dat er voor al het wensdenken iets is wat realiteit heet.
Stel, het vrije verkeer van goederen en mensen uit het Schengen verdrag komt te vervallen, dan nog gaan we niet alle arbeidsmigranten weigeren want a. we hebben een personeelstekort en b: in ieder geval BBB en VVD gaan niet tegen de ondernemers zeggen “jullie krijgen geen arbeidsmigranten meer.
Stel we voeren het “zwaarste migratieplan ooit” in, dan verwacht het CBS dat dit invloed heeft op 10% van de asielmigranten. Natuurlijk kunnen we hopen op een opt out, maar daarmee vraag je aan de andere 26 landen “Jullie moeten allemaal even tekenen bij het kruisje, dan moeten jullie onze asielmigranten over jullie 26 landen verdelen, ohja en we willen derogatie, minder natura 2000 gebieden, pulsvissen en wat gunstigere nitraatrichtlijnen. Ook willen we netto minder betalen.” Ik ben een waardeloze onderhandelaar, maar dit krijg je zelfs bij mij niet voor elkaar. Gewoon boerenverstand noemen ze dat in het te vormen kabinet.
Betreffende Expats zou ik je graat willen verwijzen naar dd recent aangenomen “operatie Beethoven”, dit lukte gewoon met de huidige samenstelling van de kamer. En ik verwacht dat we een deel van de expats nog wel even nodig hebben, is het niet voor het verdienmodel van Nederland, dan is het wel voor de ICT projecten bij de belastingdienst.
Blijft over de student. Ons gidsland in buitenlanders buiten houden, Denemarken, had het Engels uit hun hoger onderwijs gesloopt, zij kwamen hier al vrij snel op terug. Na welgeteld twee jaar concludeerden de Denen dat het moeilijk werd schaars buitenlands talent aan te trekken.
Ik zeg dit allemaal niet omdat ik niet gelezen heb dat er geen woningnood is. Ik zeg dit omdat woningnood niet de enige factor is waar een Nederlandse regering mee te maken heeft. Maar helaas is politiek kiezen in schaarste en geld er geen ceteris paribus voor het oplossen van één probleem. Ik hoop in ieder geval dat we blijven bouwen, bouwen, bouwen.
quote:Zaterdag 16 maart 2019, 15:57
Opnieuw grootschalig misbruik met WW-uitkeringen door Polen
Duizenden Poolse arbeidsmigranten blijken op grote schaal misbruik te maken van een Europese regeling. Ze gaan met behoud van hun WW-uitkering terug naar Polen om daar werk te gaan zoeken. Maar in de praktijk vindt bijna niemand een baan. Dat blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Oorzaak: de Poolse lonen liggen vaak honderden euro's lager dan de WW-uitkering die ze uit Nederland meekrijgen. Niet werken is veel lucratiever.
Het blijkt doodeenvoudig. Duizenden WW-uitkeringen gaan jaarlijks vanuit Nederland naar andere EU-landen, naar met name Polen. Volgens EU-regels mogen werklozen de WW drie maanden legaal meenemen naar een ander land, onder de voorwaarde dat ze daar werk zoeken. De zogenaamde 'export-WW'.
Mainstream progressivisme? Ik ben gewoon progressief: volledige en radicale gelijkwaarigheid van man en vrouw, bescherming van rechten voor homo- en anderseksuelen en etnische en overige minderheden (waaronder gehandicapten en psychisch lijdenden), rigoureuze scheiding van kerk en staat, de overheid als zorgdrager van publieke voorzieningen (onderwijs, zorg, openbaar vervoer, wonen) alsmede sociale voorzieningen (met een nadruk op werknemersrechten, ziekte- en werkloosheidsuitkeringen), mogelijkheid tot euthanasie en abortus en Nederland als staat functionerend met en in de EU.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 14:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik heb deze vraag al tig keer beantwoord. Je ligt constant in de klinch met linkse denkers. Studenten op de UvA, GL'ers iedereen die woke is. Op een gegeven moment als geen enkele mainstream progressief je meer zint en je alleen maar conservatieve standpunten oreert ga ik je toch als conservatief labelen.
Moet ik dit bookmarken voor de volgende keren dat je dit weer vraagt?|
Snap ook niet zo goed waarom je keer op keer hetzelfde vraagt.
Ik geloof dus eerder andersom (ik denk dat asielzoekers eerder de sociale huurwoning verlaten, omdat een voor sociale huurwoningen relatief groot deel studeert), maar het zal dus in totaal inderdaad ongeveer 6% zijn idd. Nauwelijks relevant op het huidige tekort dus.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee, want als ze in jaar 1 6% van de vrijkomende huizen bezetten, maar slechts 10% van de huizen komt vrij, dan bezetten ze in totaal 6% van 10% van het totaal, of 0,6%. Maar dat totale aantal wordt natuurlijk steeds groter, totdat je bij 6% van het totaal komt. Daarna zou het aandeel statushouders gelijk moeten blijven, tenzij gemiddeld meer niet-statushouders hun huis verlaten dan wel-statushouders. En dat geloof ik best. Dus ik denk dat dat totale aantal best kan stijgen.
Niet maar het doet dus niemand pijn om dit te doen. Ofwel een volgend kabinet kan weer iets met milieu of klimaat introduceren.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
[..]
Hoe is dit nu weer een argument?
Ik ken geen enkele Oekraïner met een huis, die wonen allemaal in voormalige scholen e.d.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 20:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Edit: ik lees nu dat Oekraïeners daarvoor niet in aanmerking komen, maar ze hebben wel massaal woningen gekregen. Dus ik vermoed dat die woningen gewoon onttrokken zijn aan de socialehuurvoorraad om ze vervolgens voor Oekraïeners te reserveren
Cumulatief loopt het wel op hé. Als je gemiddeld 40 k instroom per jaar hebt dan is dat na 10 jaar 400k. Dat heeft een buitengewoon significante impact op de woningvoorraad.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof dus eerder andersom (ik denk dat asielzoekers eerder de sociale huurwoning verlaten, omdat een voor sociale huurwoningen relatief groot deel studeert), maar het zal dus in totaal inderdaad ongeveer 6% zijn idd. Nauwelijks relevant op het huidige tekort dus.
Klopt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele Oekraïner met een huis, die wonen allemaal in voormalige scholen e.d.
Ja, die zitten allemaal in tijdelijke verblijven.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele Oekraïner met een huis, die wonen allemaal in voormalige scholen e.d.
Mwah, dat zijn ministers "voor" ipv ministers "van"; die hebben geen eigen ministerie als zodanig. Die hebben wat ambtenaren op een echt ministerie die daar dan onder vallen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Niet maar het doet dus niemand pijn om dit te doen. Ofwel een volgend kabinet kan weer iets met milieu of klimaat introduceren.
Het blijft zo dat als het elk jaar 6% van de instroom in de sociale woninghuur is, dan blijf je rond de 6% zitten. Zet in een enorm bad een kraan aan met water en voeg op één of andere manier een precieze straal toe van 6% ranja of een andere vloeistof, dan blijft die verhouding 94% water en 6% wat anders, hoe lang je de kraan aan laat.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Cumulatief loopt het wel op hé. Als je gemiddeld 40 k instroom per jaar hebt dan is dat na 10 jaar 400k. Dat heeft een buitengewoon significante impact op de woningvoorraad.
Ze zijn er wel. Maar het is een heel klein deel.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het hele palet aan beleidskeuzes én aan de beperkte uitstroom uit sociale huur. Na de eerste toets is er geen belemmering meer om te blijven zitten waar je zit, dus waarom zou je vertrekken als je redelijk of beter woont? Helemaal als op kosten van de verhuurder de verduurzaming plaatsvindt en je zelf je portemonnee niet hoeft te trekken. Daarnaast trekt het pro-cyclische beleid van de overheid ten tijde van de financiële crisis (onder VVD/PvdA) nog steeds een zware wissel, want dat tekort loop je, eenmaal opgedaan, niet snel meer in. Tot slot is het CPB notoir incapabel om het inwoneraantal te voorspellen: in 2010 zouden er in 2040 17,5 miljoen mensen hier wonen, in werkelijkheid was dat in 2023 zo. Dat is een beetje dom, zou Máxima zeggen, helemaal als je ook nog eens niet tussentijds bijstuurt, maar alleen retrospectief rapporteert.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
Cumulatief loopt het wel op hé. Als je gemiddeld 40 k instroom per jaar hebt dan is dat na 10 jaar 400k. Dat heeft een buitengewoon significante impact op de woningvoorraad.
Inderdaad, verkeerde voorspellingen (niet alleen op gebied van aantal inwoners, ook wat betreft aantal mensen per huis en aantal langer alleen wonenden of gescheiden mensen) en het feit dat er tijdens de financiële crisis 5 jaar lang niks is gebouwd ipv 75k woningen per jaar, dat zijn de echte oorzaken. Niet een asielinstroom, oid.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Het probleem zit hem in het hele palet aan beleidskeuzes én aan de beperkte uitstroom uit sociale huur. Na de eerste toets is er geen belemmering meer om te blijven zitten waar je zit, dus waarom zou je vertrekken als je redelijk of beter woont? Helemaal als op kosten van de verhuurder de verduurzaming plaatsvindt en je zelf je portemonnee niet hoeft te trekken. Daarnaast trekt het pro-cyclische beleid van de overheid ten tijde van de financiële crisis (onder VVD/PvdA) nog steeds een zware wissel, want dat tekort loop je, eenmaal opgedaan, niet snel meer in. Tot slot is het CPB notoir incapabel om het inwoneraantal te voorspellen: in 2010 zouden er in 2040 17,5 miljoen mensen hier wonen, in werkelijkheid was dat in 2023 zo. Dat is een beetje dom, zou Máxima zeggen, helemaal als je ook nog eens niet tussentijds bijstuurt, maar alleen retrospectief rapporteert.
In paragraaf 2 heb ik het over Europeanen, in paragraaf 3 over migranten, in paragraaf 4 over Expats en paragraaf 5 behandeld de buitenlandse studenten. Volgens mij zijn dit grof de vier categorieën migranten die we hebben (remigrerende Nederlanders niet meegerekend.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Laten we het realistische houden hoeveel mensen uit afrika hebben we nodig en kunnen we gebruiken
ze spreken de taal niet en hebben een grote onderwijs achterstand
De mensen waar jij het over heb zijn oost Europeanen en die mogen vrij reizen en mogen gelijk van alle sociale voorzieningen gebruik maken en maken daar ook nog is misbruik van. Zijn zijn nu een wezenlijk probleem wat er nu ontstaat
Aan de andere kant hebben ze ook geholpen aan de grote economische groei wat we nu meemaken
maar het ene positieve veroorzaakt ook negatieve zaken
het gaat niet alleen om economie in een land
[..]
In mijn wijk wonen best wel wat Oekrainers in vrije sector huur.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik leg in dezelfde post uit hoe ik daarbij kom, @nostra doet dat ook in de post die ik quote.quote:
Die 6% blijft 6% als er elkaar jaar ook ongeveer 6% aan asielzoekers uitstroom uit de socialenwoningbouw omdat ze bijvoorbeeld particulier gaan huren of gaan kopen. Ik geloof niet dat dat het geval is.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het blijft zo dat als het elk jaar 6% van de instroom in de sociale woninghuur is, dan blijf je rond de 6% zitten. Zet in een enorm bad een kraan aan met water en voeg op één of andere manier een precieze straal toe van 6% ranja of een andere vloeistof, dan blijft die verhouding 94% water en 6% wat anders, hoe lang je de kraan aan laat.
Nu heb je hier natuurlijk ook uitstroom, maar er is geen enkel reden om aan te nemen dat de uitstroom van statushouders anders is dan die van anderen in de sociale huur. En dus blijf je rond die 6% zitten. Ik vind dat een zeer welvarend land als Nederland best 6% van de sociale woningvoorraad kan inzetten voor hen die vluchten voor oorlog en geweld.
Technische oplossing: ook scheefhuurders moeten wonen, die komen gaan dan zoeken in de krappe huur- of koopmarkt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
En scheefhuur zou allang veel meer urgentie moeten hebben.
En met mij post wil ik zeggen dat de post van jou en die van @nostra complete onzin is als we in 15 maanden een geregistreerde bevolkingsgroei hebben van bijna 160000 manquote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik leg in dezelfde post uit hoe ik daarbij kom, @:nostra doet dat ook in de post die ik quote.
Klopt. Maar die horen niet in de sociale huur, ook al niet toen er nog helemaal geen krappe koopmarkt was nog niet zo lang geleden. Dat had allang geregeld moeten zijn, eigenlijk al bij de invoering van de sociale huur.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Technische oplossing: ook scheefhuurders moeten wonen, die komen gaan dan zoeken in de krappe huur- of koopmarkt.
Je beseft je dat dit bijna volledig om Oekraïners gaat, die in scholen e.d. zitten en die graag na het conflict weer naar huis gaan? Dat is inderdaad een tijdelijke extra groep die we opvangen en dat is niet meer dan terecht.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:50 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
En met mij post wil ik zeggen dat de post van jou en die van @:nostra complete onzin is als we in 15 maanden een geregistreerde bevolkingsgroei hebben van bijna 160000 man
stel dat we die lijn doortrekken naar 30 maanden dan zou het heel hard gaan.....met 320000 extra mensen
hier kunnen we toch niet mee doorgaan?
Kan. Maar hoe ethisch is het om iemand met 45k inkomen naar de koop of huurmarkt te schoppen ?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt. Maar die horen niet in de sociale huur, ook al niet toen er nog helemaal geen krappe koopmarkt was nog niet zo lang geleden. Dat had allang geregeld moeten zijn, eigenlijk al bij de invoering van de sociale huur.
Een paar jaar terug? Perfect ethisch. Ik heb in de afgelopen 14 jaar 2 keer een huis gekocht met een veel lager inkomen, laatste 4 jaar geleden.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan. Maar hoe ethisch is het om iemand met 45k inkomen naar de koop of huurmarkt te schoppen ?
Voor 2020 was het inderdaad niet zo'n probleem. Met 50k inkomen zonder geld ben je nergens meer.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een paar jaar terug? Perfect ethisch. Ik heb in de afgelopen 14 jaar 2 huizen gekocht met een veel lager inkomen.
het gaat helemaal niet om alleen Oekraïnersquote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je beseft je dat dit bijna volledig om Oekraïners gaat, die in scholen e.d. zitten en die graag na het conflict weer naar huis gaan?
Des te meer reden om die russen er heel hard uit te trappen, uit Oekraïne, ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:56 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
het gaat helemaal niet om alleen Oekraïners
en die gaan echt niet meer terug naar het verwoeste Oekraïne, die oorlog duurt nog 10 jaar als het tegenzit
Heeft niets met wensdenken te maken maar wat er zich in Nederland op dit moment gebeurdquote:Op zaterdag 25 mei 2024 21:32 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
In paragraaf 2 heb ik het over Europeanen, in paragraaf 3 over migranten, in paragraaf 4 over Expats en paragraaf 5 behandeld de buitenlandse studenten. Volgens mij zijn dit grof de vier categorieën migranten die we hebben (remigrerende Nederlanders niet meegerekend.
Betreffende de asielmigranten, daar ga ik nu geen waardeoordeel over vellen want dat wordt in potentie wel een heel harde discussie. Het gaat mij erom wat volgens het CPB het hardste immigratiepakket ooit gaat betekenen, een verwachte 10% afname mochten de voorstellen rechtsgeldig zijn.
Daarnaast zeg je over de Oost Europeanen ”Zijn zijn nu een wezenlijk probleem wat er nu ontstaat”. Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, maar als we post #37 aanhouden zijn zij een probleem. Want het grootste deel van die netto instroom van 100.000 per jaar zijn Oost Europeanen.
Ik ben het hier overigens mee eens. Jij stelt dat ze meehelpen aan de economische groei van Nederland, ik denk dat dit geld voor de bedrijven voor wie ze werken. Maatschappelijk brengen deze arbeidsmigranten nochal wat kosten met zich mee, zeker als je hun deel van het veroorzaken van de wooncrisis meeneemt. Daarnaast denk ik dat goedkope arbeid innovatie hindert en dat de influx van goedkope arbeid één van de oorzaken is dat ons arbeidsproductiviteit stagneert. Stuk voor stuk punten die ik heel wat erger vind dan gevallen van fraude, iets wat in Nederland sowieso al illegaal is.
Om deze redenen zou ik dan ook graag een debat over arbeid hebben, een debat over welke bedrijfstakken we hier wenselijk vinden en welke bedrijfstakken hun tijd hier wel gehad hebben. We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie, dus we zullen gewoon moeten constateren dat niet alles hier kan.
Helaas zie ik dit debat niet gebeuren met BBB en VVD in de regering. Sterker nog, ik ben bang dat niemand zich aan zulke standpunten durft te branden. Dus we gaan lekker navelstaren zoals we al 30 jaar met de boeren doen.
Ik weet dat je dit niet wil lezen, maar ik denk dat mijn houding een realistischere schets van de toekomst biedt dan jou wensdenken.
De Russen eruit trappen gaat niet gebeuren natuurlijk, dat is wensdenken. Beste scenario wat nog over is om het huidige Oekraiense grondgebied te bestendigen en te verdedigen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Des te meer reden om die russen er heel hard uit te trappen, uit Oekraïne, ja.
Maar helaas zijn vluchtelingen ook een wapen van Rusland. Idem qua Syrische vluchtelingen.
Het is geopolitiek. En ik maak me over dat eigenlijk wel echt zorgen.
Opvang in de regio, toch?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen eruit trappen gaat niet gebeuren natuurlijk, dat is wensdenken. Beste scenario wat nog over is om het huidige Oekraiense grondgebied te bestendigen en te verdedigen.
Ik vraag me wel af of die Oekraiene vluchtelingen uit verwoeste gebieden komen, of gewoon preventief gevlucht zijn uit grondgebied dat niet is veroverd.
Wmb wordt erover nagedacht of we die Oekraieners terugsturen, of als we ze hier houden. In dat laatste geval moeten bepaalde verwachtingen naar de NL bevolking alvast gemanaged worden. Een huis wordt dan ongeveer synoniem voor "droom".
Eens met opvang in de regio, dus dat doen we ook. Het wordt wel een andere discussie als de oorlog is beëindigd (en er zijn verschillende scenario mogelijk) of zij dan ook hier mogen/kunnen blijven. Hoe gaan we om met vluchtelingen die hier zijn maar waar het huis wel/niet op veroverd grondgebied staan?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Opvang in de regio, toch?
Ik heb 1000 keer met deze oorlog op ons continent dan met oorlogen op andere continenten.
Ik vind het ook bizar hoe Gaza het hele nieuws overneemt.
Voor mij is de Russische agressie echt zo veel belangrijker voor onze veiligheid.
Ooit zal er daar echt wel een wapenstilstand komen. Of Oekraïne dan iets kleiner is dan het was of niet doet er dan niet eens zoveel toe, dan kunnen de Oekraïners terug naar hun land en voor zover ik ze spreek (ik geef toe, dat zijn er maar een paar) willen ze niets liever. Pas als we toestaan dat de Russen heel Oekraïne veroveren, zullen de vluchtelingen nooit terug gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De Russen eruit trappen gaat niet gebeuren natuurlijk, dat is wensdenken. Beste scenario wat nog over is om het huidige Oekraiense grondgebied te bestendigen en te verdedigen.
Ik vraag me wel af of die Oekraiene vluchtelingen uit verwoeste gebieden komen, of gewoon preventief gevlucht zijn uit grondgebied dat niet is veroverd.
Wmb wordt erover nagedacht of we die Oekraieners terugsturen, of als we ze hier houden. In dat laatste geval moeten bepaalde verwachtingen naar de NL bevolking alvast gemanaged worden. Een huis wordt dan ongeveer synoniem voor "droom".
Ik las laatst artikel -weet niet meer waar- dat Oekraieners helemaal niet meer zo graag terug willen, mannen komen hier relatief snel aan werk omdat hun vaardigheden hier prima van pas komen. Oekraiene ligt in duigen, en leuk als er een "wapenstilstand" komt, maar als het wederom een halfbakken (Minsk) akkoord wordt zonder duidelijke Westerse toezeggingen (Navo lidmaatschap en/of navo troepen in Oekraiene) dan gok ik dat weinig Oekraieners hun koffertje gaan pakken.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ooit zal er daar echt wel een wapenstilstand komen. Of Oekraïne dan iets kleiner is dan het was of niet doet er dan niet eens zoveel toe, dan kunnen de Oekraïners terug naar hun land en voor zover ik ze spreek (ik geef toe, dat zijn er maar een paar) willen ze niets liever. Pas als we toestaan dat de Russen heel Oekraïne veroveren, zullen de vluchtelingen nooit terug gaan.
En een huis wordt dan geen 'droom', het wordt dan nog meer dan nu noodzaak om alles uit de kast te trekken om zo snel mogelijk huizen uit de grond te stampen. Flats, prefab huizen, containerwoningen, echt alles moet dan gedaan worden. Maar voorlopig lijkt de verwachting zeer gerechtvaardigd dat de Oekraïners weer terug gaan. Dat willen ze namelijk zelf.
Tsja, bij Israel leveren we wel direct luchtsteun en bij Oekraïne niet. Dus de politieke top ziet dit toch anders - of, en dat speelt zeker ook mee lijkt me, durft minder tegen Rusland dan tegen Hamas/Iran.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Opvang in de regio, toch?
Ik heb 1000 keer met deze oorlog op ons continent dan met oorlogen op andere continenten.
Ik vind het ook bizar hoe Gaza het hele nieuws overneemt.
Voor mij is de Russische agressie echt zo veel belangrijker voor onze veiligheid.
De Oekrainers die in het gebouw wonen wat voor corona nog mijn kantoor was willen graag weer terug. Ze willen niets liever dan Putin een trap na geven en hun land weer opbouwen. Dit is natuurlijk anekdotisch, maar wat ik van ze hoor is dit een vrij populaire opvatting in de gemeenschap.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik las laatst artikel -weet niet meer waar- dat Oekraieners helemaal niet meer zo graag terug willen, mannen komen hier relatief snel aan werk omdat hun vaardigheden hier prima van pas komen. Oekraiene ligt in duigen, en leuk als er een "wapenstilstand" komt, maar als het wederom een halfbakken (Minsk) akkoord wordt zonder duidelijke Westerse toezeggingen (Navo lidmaatschap en/of navo troepen in Oekraiene) dan gok ik dat weinig Oekraieners hun koffertje gaan pakken.
Ga er maar vanuit dat dit een hele lastige discussie gaat worden.
Je kan de cijfers gewoon opzoeken hoeveel er in Nederland zijn geregistreerd. Dan zie je dat het er iets meer dan 100.000 zijn. Ook niet heel gek omdat de meeste zijn opgevangen in Polen en Duitsland.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:26 schreef phpmystyle het volgende:
Ik lees trouwens dat het er slechts hier om 74k gaat, dacht dat het veel meer waren. Of de cijfers deugen niet, houd ik ook rekening mee.
Er is altijd woningnood geweest in mijn leven, zover ik het meemaakte en wat ik hoorde over verder terug in de tijd (zie quote)quote:
De Waarheid 9 jan 1952quote:d'Ailly: Woningnood Staatsvijand nr. 1
De Amsterdamse burgemeester, d'Ailly, heeft hedenmiddag in de Amsterdamse Raad een Nieuwjaarsrede gehouden. Hierin noemde hij de woningnood „Staatsvijand nummer 1" en hij achtte het in het belang van de geestelijke en lichamelijke gezondheid van ons volk nodig, dat in de woningnood, die in Amsterdam groter is dan ergens anders, wordt voorzien
Ga je helemaal los over radicaal- en extreemrechts, kom je met een communistische krant als bron. Maar goed, het is een redelijk feitelijke weergave dus soit.quote:Op zondag 26 mei 2024 01:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is altijd woningnood geweest in mijn leven, zover ik het meemaakte en wat ik hoorde over verder terug in de tijd (zie quote)
Dat is struktureel... en wordt niet primair veroorzaakt door nieuwkomers van de laatste jaren.
[..]
De Waarheid 9 jan 1952
Wat? Krijgen we nu nota bene Henk Kamp in de rol van het morele geweten van de VVD?quote:Op zondag 26 mei 2024 02:19 schreef Bluesdude het volgende:
Luister:
https://www.nporadio1.nl/(...)4-05-24-nieuws-en-co
Mona Keijzer 1.13.57:
... veel asielmigranten komen uit landen met een islamitisch geloof, we weten dat daar jodenhaat bijna onderdeel is van de cultuur
van de Kamp 1.15.40
Over de rug van zes miljoen vermoorde Joden wordt hier gebruik gemaakt om de agenda van dit soort coalities die er nu zijn dus met name wat mevrouw Keijzer nu zegt, in te vullen
Ik wil je hierin wel volgen, maar het gaat mij erom wat ze concreet gaan doen? Heb je hier naar gekeken?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 22:08 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Heeft niets met wensdenken te maken maar wat er zich in Nederland op dit moment gebeurd
De PVV heeft gewoon handig ingespeeld op het woningprobleem en daarmee bereikte ze voornamelijk heel veel jongeren mee die massaal op Wilders hebben gestemd
De rest van de politieke partijen moeten zich goed gaan afvragen hoe ze de PVV en Wilders kunnen gaan bestrijden in hun verkiezingsprogrammaas
Gevolg zal zijn dat de meeste politieke partijen steeds meer extreem rechtse standpunten zullen gaan innemen om zeteltjes te gaan pikken
in verleden was dat al zo met het migratieprobleem
nu zullen ze dat gaan doen met het thema woningnood
zo ik ga even wat anders doen![]()
En het thema woningnood waar hij het over heeft, daarin kopiëren ze feitelijk gewoon alle plannen van De Jonge. Die kan wat dat betreft net zo goed blijven zitten, zijn agenda wordt uitgevoerd.quote:Op zondag 26 mei 2024 08:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik wil je hierin wel volgen, maar het gaat mij erom wat ze concreet gaan doen? Heb je hier naar gekeken?
De Tories in de UK hebben de Brexit voor elkaar gekregen op hetzelfde take back control sentiment. Migratie is alleen nooit zo hoog geweest als na de Brexit. Ik zeg niet dat dat hier gaat gebeuren, want migratie is afhankelijk van weer, conjunctuur en conflict. Maar ik zie in het hoofdlijnenakkoord jou premisse niet waargemaakt.
In de verkiezingscampagne was Omtzigt hier ook best wel fan van. Het verhaal over grond wat de formerende partijen hadden is Hugo daar ook al mee bezig?quote:Op zondag 26 mei 2024 08:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
En het thema woningnood waar hij het over heeft, daarin kopiëren ze feitelijk gewoon alle plannen van De Jonge. Die kan wat dat betreft net zo goed blijven zitten, zijn agenda wordt uitgevoerd.
Jeinquote:Op zondag 26 mei 2024 08:08 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik wil je hierin wel volgen, maar het gaat mij erom wat ze concreet gaan doen? Heb je hier naar gekeken?
De Tories in de UK hebben de Brexit voor elkaar gekregen op hetzelfde take back control sentiment. Migratie is alleen nooit zo hoog geweest als na de Brexit. Ik zeg niet dat dat hier gaat gebeuren, want migratie is afhankelijk van weer, conjunctuur en conflict. Maar ik zie in het hoofdlijnenakkoord jou premisse niet waargemaakt.
Dankjewel Jan, zie nu inderdaad dat er minder mensen in Groot Britannië zijn dan voor de Brexit! Volgens mij is het enige voordeel van de Brexit dat andere Europese landen een tijdje van het “alleen verder” gezeik af zijn.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jein
Veel mensen, vooral EU burgers zijn vertrokken, mensen die gewoon volkomen legaal in de UK waren, van vrachtwagenrijders tot Artsen. Ook zijn veel mensen uit de City's financiele sector vertrokken naar Amsterdam, Parijs, Frankfurt om daar de dienstverlening aan te bieden van Banken en verzekeraars.
Aan de andere kant komen nu veel meer niet opgeleide illegale migranten naar de UK, omdat landen als Frankrijk geen enkele reden heeft ze nog tegen te houden. Daar zijn in de EU afspraken over, maar ja, daar wilde de UK vanaf, dus zijn ze daar nu van af. Omdat de UK geen systeem heeft van een burgerlijke stand zoals in alle ander EU landen (met dank aan Napoleon) verdwijnen deze mensen gewoon in de steden van de UK.
Geweldig idee toch, dat Brexit.
Een kennis van me uit het VK gaf aan dat men na de Brexit vooral bezig is geweest om de scheuren weer 1 voor 1 proberen te herstellen, maar dan met een andere naam.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dankjewel Jan, zie nu inderdaad dat er minder mensen in Groot Britannië zijn dan voor de Brexit! Volgens mij is het enige voordeel van de Brexit dat andere Europese landen een tijdje van het “alleen verder” gezeik af zijn.
Dat je gezellig mag meedoen met de EU, maar je inspraak kwijt bent? Beetje het Noorwegen idee van netto betaler zijn, mee mogen doen met veel dingen, maar ondertussen niet mee beslissen?quote:Op zondag 26 mei 2024 09:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een kennis van me uit het VK gaf aan dat men na de Brexit vooral bezig is geweest om de scheuren weer 1 voor 1 proberen te herstellen, maar dan met een andere naam.
Het doel is om alles gewoon te boetseren naar EU normen, maar dan mag het geen EU heten.
Beetje als toen de Romeinen vertrokken en men eerst ook maar wat ging lopen aankloten.
Dat is het wel zo’n beetje ja. Wel de lasten, minder lusten.quote:Op zondag 26 mei 2024 09:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat je gezellig mag meedoen met de EU, maar je inspraak kwijt bent? Beetje het Noorwegen idee van netto betaler zijn, mee mogen doen met veel dingen, maar ondertussen niet mee beslissen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |