abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213681205
Saaie TT.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213681219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 15:54 schreef probeer het volgende:

[..]
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf

Grondwetten aan je laars willen lappen maakt je een extremist.
Semantische discussie misschien, maar de definitie van extreem wordt geloof ik bepaald door een bereidheid tot geweld. Daar heb ik de PVV nog niet echt op kunnen betrappen. Dat maakt ze in mijn eigen eerder radicaal-rechts.
Incelfrikandel
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:04:09 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213681234
Die Lotto-reclame die dwars over de posts heen gaat is trouwens ook wel een mooie feature. Alleen jammer dat ik niet kan selecteren welke posts ie afschermt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213681244
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die statushouder kan zich niet eerder inschrijven. Dus, wat moet daarmee gebeuren? De straat op?
Dus omdat je naar nederland vlucht moet je voorrang krijgen op een huis ten opzichte van ieder ander die er misschien al 10 jaar op wacht

Ze kunnen gewoon in het assielzoekers centra blijven gedurende die periode wat mij betreft
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213681247
quote:
13s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:04 schreef Janneke141 het volgende:
Die Lotto-reclame die dwars over de posts heen gaat is trouwens ook wel een mooie feature. Alleen jammer dat ik niet kan selecteren welke posts ie afschermt.
Ja, had er al over geklaagd, maar geen reactie ...

FB / Reclame over post
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213681248
quote:
Helaas hebben wij geen invloed op dergelijke zaken, in FB loopt er, dacht ik, een topic over. Mischien handig om je ergernis daar te ventileren.
pi_213681251
quote:
Niet gewoon een abo hebben O+
pi_213681254
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 18:52 schreef SnertMetChoco het volgende: [..] Die rekensom die je eerder maakte klopt trouwens niet. Bij een systeem in flux kun je niet dat zo doorrekenen naar het percentage wachttijd. Stel bijvoorbeeld dat je een hoeveelheid instroom en uitstroom hebt wat gelijk aan elkaar is en geen wachtlijst, dan heb je geen wachttijd. Voeg een klein percentage aan die instroom toe en dan heb je een toenemende wachtlijst en wachttijd, wat zonder veranderende uitrstroom ook blijft toenemen (in principe ... in de praktijk gaan mensen op de langere wachtlijst dood of meer verdienen enzo, dus daar ontstaat dan een nieuw evenwicht op termijn). Dit zie je ook bv. in de klimaatproblematiek, waar de menselijke CO2-uitstoot op het natuurlijke geheel niet zoveel is(~3% dacht ik), maar omdat het extra is in een systeem wat min of meer in evenwicht was loopt het steeds verder op.
Zo werkt het in dit geval wel.

Het zou de wachtrijen niet oplossen. Niet eens in de buurt. 6% van de huizen wordt momenteel gevuld door statushouders. Stel dat er dan 1.000 huizen per jaar beschikbaar zijn en 8.000 mensen willen een huis (wachtrij 8 jaar), zonder statushouders worden dat iets meer dan 7.500 die een huis willen en hou je dus een wachtrij van 7,5 jaar. Het is niet zo dat het aantal vrijkomende huizen groter wordt.

De berekening klopt dus exact.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213681279
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Dus omdat je naar nederland vlucht moet je voorrang krijgen op een huis ten opzichte van ieder ander die er misschien al 10 jaar op wacht

Ze kunnen gewoon in het assielzoekers centra blijven gedurende die periode wat mij betreft
De overheid heeft denk ik de plicht om als diezelfde overheid ze als vluchteling bestempelt, ervoor te zorgen dat ze hier dan ook een leven kunnen opbouwen. Dus als er te weinig huizen zijn, moet de overheid de omstandigheden scheppen dat er meer woningen komen (als dat kan, en dat kan natuurlijk). Dit geldt ook voor mensen die wachten op een sociale huurwoning, maar die komen veelal niet van stel op sprong op straat dan en die kunnen hun positie op die wachtlijst opbouwen en krijgen overigens ook vaak voorrang als de omstandigheid er naar is.
pi_213681297
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
De overheid heeft denk ik de plicht om als diezelfde overheid ze als vluchteling bestempelt, ervoor te zorgen dat ze hier dan ook een leven kunnen opbouwen. Dus als er te weinig huizen zijn, moet de overheid de omstandigheden scheppen dat er meer woningen komen (als dat kan, en dat kan natuurlijk). Dit geldt ook voor mensen die wachten op een sociale huurwoning, maar die komen veelal niet van stel op sprong op straat dan en die kunnen hun positie op die wachtlijst opbouwen en krijgen overigens ook vaak voorrang als de omstandigheid er naar is.
Ja, statushouders zijn bij lange na niet de grootste groep die voorrang krijgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213681319
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik denk dat het hier vooral gaat om hun aversie tegen intellectualisme. Zie ook de BTW-verhoging op kranten, maar de uitzondering voor bioscoop en pretpark.
Misschien, maar ik denk dat reden wat simpeler is. Mijn ervaring is dat rechtsgeoriënteerden minder boeken lezen. De kans is wat groter dat ze meer last hebben van de BTW-verhoging van een pretpark.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, had er al over geklaagd, maar geen reactie ...

FB / Reclame over post
Neem ook een abbo *O*
Incelfrikandel
pi_213681342
twitter

Gedoneerd.

Haha natuurlijk niet. Wat ongekend schaamteloos.
zie email 27 oktober
pi_213681349
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, statushouders zijn bij lange na niet de grootste groep die voorrang krijgen.
Ja maar volgens die nieuwe regels die in zullen gaan verdwijnt deze voorsprong en zal een statushouder gewoon achteraan moeten aansluiten.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213681353
Statushouders zouden gewoon net als iedere Nederlander in dezelfde rij moeten aansluiten.

En in de tussentijd zoeken en betalen ze maar hun eigen woonruimte.
pi_213681365
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:05 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]

Dus we gaan veel meer asielzoekers centra bouwen? Als er niemand uitgaat, wordt de behoefte namelijk groter
pi_213681395
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:15 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ja maar volgens die nieuwe regels die in zullen gaan verdwijnt deze voorsprong en zal een statushouder gewoon achteraan moeten aansluiten.
Nee, dan komen ze in de categorie dakloos, een categorie die nu ook al voorrang krijgt. Het is nogal semantisch dus.
pi_213681420
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Gedoneerd.

Tja, de schoorsteen moet blijven roken, he?
pi_213681424
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Neem ook een abbo *O*
Deze oproep steun ik uiteraard wel volledig ;)
pi_213681457
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Gedoneerd.

Heeft ie geen bruinhemden die hem kunnen beschermen?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_213681659
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:25 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]
Heeft ie geen bruinhemden die hem kunnen beschermen?
Ja met rode bandjes om de bovenarm
pi_213681664
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dan komen ze in de categorie dakloos, een categorie die nu ook al voorrang krijgt. Het is nogal semantisch dus.
Nee dan vertrekken ze meestal en proberen ze het in een ander land

Nederland moet internationaal een stempel krijgen dat het heel moeilijk wordt om zich hier te vestigen, volgens mij is nu het tegenovergestelde aan de gang en denkt iedereen we gaan lekker naar Nederland

zoals ik al een paar keer heb benoemd, Nederland heeft een ernstig tekort aan huizen, we zitten overvol, er moet een stop komen, voordat het nog verder uit de hand loopt

Het bovenstaande heeft helemaal niets met rechts of links denken te maken maar is gewoon een keiharde feit die we onder ogen moeten zien
  zaterdag 25 mei 2024 @ 19:51:26 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213681705
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Nee dan vertrekken ze meestal en proberen ze het in een ander land

Nederland moet internationaal een stempel krijgen dat het heel moeilijk wordt om zich hier te vestigen, volgens mij is nu het tegenovergestelde aan de gang en denkt iedereen we gaan lekker naar Nederland

zoals ik al een paar keer heb benoemd, Nederland heeft een ernstig tekort aan huizen, we zitten overvol, er moet een stop komen, voordat het nog verder uit de hand loopt

Het bovenstaande heeft helemaal niets met rechts of links denken te maken maar is gewoon een keiharde feit die we onder ogen moeten zien
Dat valt nogal mee:
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213681771
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat valt nogal mee:
[ afbeelding ]
Het is maar net hoe je deze cijfers analyseert

Nederland 6 en groot Brittannië die 10? x groter is maar 3,2 per 1000 inwoners :)

frankrijk en spanje en italie dan? die zijn zoveel groter zijn dan Nederland en waar het aantal vluchtelingen ook vele malen lager is per 1000 inwoners

dit bevestigt alleen maar mijn stellingen
pi_213681777
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is helaas inmiddels al lang niet meer het geval.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')