abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:06:52 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213677565
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh de extreem conservatieven gaan elkaar rugdekking geven, lachen. Ik leg duidelijk uit waarom nostra polariseert. Stellen dat een pool normaal is en dat het centrum een pool is, is polariseren.
Ik stel verder niet dat een ander denkbeeld hebben je een aanhanger van de materie maakt. Dus probeer het vooral nog een keer.

Probeer anders een keer inhoudelijk te reageren.
Zou je nog een keer al mijn extreem conservatieve denkbeelden kunnen weergeven?

Om het inhoudelijk te houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213677626
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien dat je dat ook al probeerde te zeggen hier, maar je krijgt ook inflatie van het woord extreemrechts of fascisme. Zoals antibiotioca ook haar werking verlies als je het te vaak gebruikt voor één kwaal.

Merk nu al dat het steeds minder lading krijgt. ON maakte er ook al eens een zelfspot grapje over henzelf, was iets in de trant van "meer leuke extreemrechtse content, klik dan op de like knop".
"Merk nu al".
Prima.
Ik merk het al sinds de opkomst van Fortuyn.

Zoals Hans Janmaat, wiens partijen vroeger als extreemrechts werden beschouwd, destijds al aangaf: "die man [Fortuyn] mag vrijuit dingen zeggen waarvoor ik me bij de rechter moest verantwoorden en boetes en voorwaardelijke gevangenisstraffen kreeg."

Janmaat kreeg het zelf destijds bij rechtszaken flink voor de kiezen naar aanleiding van leuzen als eigen volk eerst en vol is vol. In één van de Janmaat-rechtszaken zei de dienstdoende Officier van Justitie: "een versluierende tekst zal door een grotere groep overgenomen worden zonder dat men zich realiseert wat men eigenlijk zegt. Het enge gedachtegoed zal daardoor mogelijk makkelijker ingang vinden."

Inflatie van woorden als extreemrechts en fascisme zijn vooral veroorzaakt doordat onderdelen van het bijbehorende gedachtengoed - al dan niet versluierd - vanaf het begin van de 21e eeuw steeds meer salonfähig werden gemaakt.

Mensen die daar niet zo happy mee waren/zijn kunnen het inmiddels doen met 'scheldwoorden' als "woke", "Gutmensch" en "Social Justice Warrior".
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213677638
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:13 schreef Toby56 het volgende:

Mensen die daar niet zo happy mee waren/zijn kunnen het inmiddels doen met 'scheldwoorden' als "woke", "Gutmensch" en "Social Justice Warrior".
Je vergeet "deuger" ;)
pi_213677651
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je vergeet "deuger" ;)
Dat is mij veuls te Nederlands.
pi_213677664
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:58 schreef nostra het volgende:

Daar zit geen haat richting links achter en ook geen vereenzelviging met de ideeën van de PVV. Met beide heb ik niets, maar dat maakt nog niet dat ik iets tegen individuën heb die dat wel hebben. Zo moet ik nog de tuin maaien van een GL'er die daar op bood tijdens een VVD-veiling - dan maak je een grapje over dat zijn tuin wel erg groot is voor een linkse, drink je daarna een kop koffie samen en vecht je je politieke verschillen verder uit in de daarvoor geschikte arena. Dat is hoe mensen met elkaar omgaan binnen de kaders die extremisme afbakenen. Met Constant Kusters of Olaf Kemerink doe je dat niet.
Blijven praten met mensen is natuurlijk belangrijk, maar het probleem is dat over bepaalde dingen amper te praten valt. Ik vind dat transgenders legitiem zijn en rechten verdienen, de ander deelt schunnige memes waarin hun bestaansrecht wordt ontkend en wil actief rechten van hen afpakken. Dan wordt het wat mij betreft moeilijk om nog gezellig met diegene koffie te drinken.

Als iemand nu (nog steeds) fanatiek achter iemand als Trump staat, gaan bij mij in elk geval wel wat alarmbelletjes rinkelen.
pi_213677780
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien dat je dat ook al probeerde te zeggen hier, maar je krijgt ook inflatie van het woord extreemrechts of fascisme. Zoals antibiotioca ook haar werking verlies als je het te vaak gebruikt voor één kwaal.

Merk nu al dat het steeds minder lading krijgt. ON maakte er ook al eens een zelfspot grapje over henzelf, was iets in de trant van "meer leuke extreemrechtse content, klik dan op de like knop".
Ik denk dat je het concept van antibiotica niet snapt. Om dat te laten werken moet je het wel innemen. Alleen praten over antibiotica heeft geen invloed op de werking.

Een correcte statement over je content is geen grap. Dat is zoiets als zeggen dat het grappig is dat de NOS hun journaal nieuws noemt.
pi_213677867
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Je kan volgens mij prima de problematiek van die groep burgers erkennen, en tegelijkertijd hun aangedragen oplossingen de meest achterlijke shit ooit noemen.
Ik erken hun 'problematiek' niet. Ik vind het egocentrische hufters die geen enkele interesse hebben in iets anders dan eigenbelang.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213677889
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Kijk, we komen ergens.
Of ik PVV extreem of radicaal rechts noem maak niet echt verschil. Radicaal is in dat geval een eufemisme voor extreem-rechts. Vind dat soort politiek correct geneuzel nooit zo interessant.

quote:
De PVV is niet te vergelijken met een NVU, net zo min als de SP is te vergelijken met de RAF. Met beide eerstgenoemde partijen kan je een discussie binnen het normale politieke discours voeren, met beide laatstgenoemde niet. Dat is het verschil, simpeler platslaan dan dat kan ik het niet.
Kijk daar gaan we alweer, nu probeer je te doen alsof SP even ver van het midden staat als PVV. Klopt natuurlijk van geen kanten. Met PVV valt verder ook geen normale discussie te voeren, kom op zeg we hebben Wilders nu al 20 jaar tekeer zien gaan. Dat je dat allemaal wil ontkennen snap ik echt niet.

quote:
Daar zit geen haat richting links achter en ook geen vereenzelviging met de ideeën van de PVV. Met beide heb ik niets, maar dat maakt nog niet dat ik iets tegen individuën heb die dat wel hebben. Zo moet ik nog de tuin maaien van een GL'er die daar op bood tijdens een VVD-veiling - dan maak je een grapje over dat zijn tuin wel erg groot is voor een linkse, drink je daarna een kop koffie samen en vecht je je politieke verschillen verder uit in de daarvoor geschikte arena. Dat is hoe mensen met elkaar omgaan binnen de kaders die extremisme afbakenen. Met Constant Kusters of Olaf Kemerink doe je dat niet.
Als je probeert te doen alsof een vergelijking van PVV en NVU en die van SP en RAF vergelijkbaar zijn is dat toch echt heel extreem. Wat van de SP maakt dan dat je ze wil vergelijken met een terroristische organisatie?
Ik wil de vergelijkingen van PVV en NVU wel opsommen, dat zit een stuk dichter bij elkaar.

Mijn kritiek op de politieke stroming van de PVV maakt ook niet dat ik individuen die PVV stem haat. Ik heb een hekel aan de groep. Dat jij denkt dat PVV'ers zo geschikt zijn om met een kopje koffie tot redelijke oplossingen te komen is nogal onwerkelijk. Ze stemmen op een partij omdát PVV niet op die manier zegt te werken.
pi_213677940
Ik denk niet dat het wat uit gaat halen, want 'boeken zijn links en elitair', maar toch fijn dat dit een succesje is.

https://nos.nl/artikel/25(...)00-000-keer-getekend
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213677978
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou je nog een keer al mijn extreem conservatieve denkbeelden kunnen weergeven?

Om het inhoudelijk te houden.
Ik heb deze vraag al tig keer beantwoord. Je ligt constant in de klinch met linkse denkers. Studenten op de UvA, GL'ers iedereen die woke is. Op een gegeven moment als geen enkele mainstream progressief je meer zint en je alleen maar conservatieve standpunten oreert ga ik je toch als conservatief labelen.
Moet ik dit bookmarken voor de volgende keren dat je dit weer vraagt?|

Snap ook niet zo goed waarom je keer op keer hetzelfde vraagt.
pi_213677982
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:58 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Waar heb je het nu precies over?
Dat de door jouw genoemde genoemde gevolgen (minder kinderen, minder koken) wel eens andere oorzaken kunnen hebben dan het feminisme
pi_213677991
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:43 schreef Blastbeat het volgende:
Ik denk niet dat het wat uit gaat halen, want 'boeken zijn links en elitair', maar toch fijn dat dit een succesje is.

Een goed voorbeeld ook hoe goed de PVV het met de minder bedeelden voorheeft.
Eerst klagen dat het te elitair is, en daarna de boel nog duurder maken.

Overigens ook weer een aardige overeenkomst met het uiteindelijke (stem)gedrag destijds van Hans Janmaat.
Die was er, zoals hij doorgaans aangaf tijdens zijn zendtijd voor politieke partijen, ook voor de gewone en minder bedeelde Nederlander, maar hij stemde in de Tweede Kamer tegen goedkoper openbaar vervoer, meer sociale woningbouw en lagere huurprijzen. (In zijn geval was dat omdat daar dan ook buitenlanders/immigranten van zouden profiteren.)
pi_213678009
Een partij extreemrechts noemen wordt inmiddels erger gevonden dan het propageren van extreemrechtse ideeën. Dat geeft denk ik goed weer waarom enkel beleefd praten over zulke standpunten en partijen niet werkt, zeker niet als 'de andere kant' er al jaren met gestrekt been ingaat.
pi_213678010
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:37 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik erken hun 'problematiek' niet. Ik vind het egocentrische hufters die geen enkele interesse hebben in iets anders dan eigenbelang.
Klopt, bv woningnood bestaat voor die mensen helemaal niet. Dalende koopkracht (wat een veel grotere impact heeft op de lagere socio-economische klasse) is ook onzin. Dat de toegang tot zorg onder druk staat is ook absoluut niet iets wat die mensen kunnen ervaren. Minder aandacht voor hun kind op school? Leugens.

:')

Kijk, dat ze de verkeerde schuldigen aanwijzen staat imo buiten kijf. Maar dat maakt hun problematiek opeens niet minder valide.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213678016
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een goed voorbeeld ook hoe goed de PVV het met de minder bedeelden voorheeft.
Eerst klagen dat het te elitair is, en daarna de boel nog duurder maken.

Overigens ook weer een aardige overeenkomst met het uiteindelijke (stem)gedrag destijds van Hans Janmaat.
Die was er, zoals hij doorgaans aangaf tijdens zijn zendtijd voor politieke partijen, ook voor de gewone en minder bedeelde Nederlander, maar hij stemde in de Tweede Kamer tegen goedkoper openbaar vervoer, meer sociale woningbouw en lagere huurprijzen. (In zijn geval was dat omdat daar dan ook buitenlanders/immigranten van zouden profiteren.)
Ik denk dat het hier vooral gaat om hun aversie tegen intellectualisme. Zie ook de BTW-verhoging op kranten, maar de uitzondering voor bioscoop en pretpark.
pi_213678031
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Kennelijk is het dus mogelijk dat intelligente mensen in de departementen die hier dagelijks mee bezig zijn om van mening over te verschillen. Dus zo stellig als jij het hier stelt zou ik al niet durven doen. Ik zou dus eerst willen weten waarom het ene land een andere afweging maakt dan het andere land ... aangezien al die verschillende landen er waarschijnlijk oneindig meer over weten dan ik.

Overigens werkt dit argument omgekeerd wmb ook wel... heel stellig het als onveilig verklaren, is het kennelijk ook mogelijk over om over van gedachten te verschillen.
Dat mensen verschillen van mening is nou niet bepaald een heel diep inzicht.
pi_213678032
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Een partij extreemrechts noemen wordt inmiddels erger gevonden dan het propageren van extreemrechtse ideeën. Dat geeft denk ik goed weer waarom enkel beleefd praten over zulke standpunten en partijen niet werkt, zeker niet als 'de andere kant' er al jaren met gestrekt been ingaat.
Standaardtactiek inmiddels. Zag je ook bij die from the river-discussie. Dat er mogelijk sprake is van genocide is bijzaak. Maar een protestzinnetje moet direct verboden worden, want schande.
pi_213678045
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef probeer het volgende:

:')

Dan niet.
pi_213678051
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ik denk dat het hier vooral gaat om hun aversie tegen intellectualisme. Zie ook de BTW-verhoging op kranten, maar de uitzondering voor bioscoop en pretpark.
Het krantenverhaal heeft, denk ik, vooral te maken met het feit dat Wilders journalisten "tuig van de richel" vindt.
Ik zie het zelf niet zozeer als uiting van een aversie tegen intellectualisme. Er zijn namelijk zat domme journalisten.
pi_213678079
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kijk daar gaan we alweer, nu probeer je te doen alsof SP even ver van het midden staat als PVV.
Klopt.

quote:
Klopt natuurlijk van geen kanten. Met PVV valt verder ook geen normale discussie te voeren, kom op zeg we hebben Wilders nu al 20 jaar tekeer zien gaan. Dat je dat allemaal wil ontkennen snap ik echt niet.
Nou vertel, wat was er zo onmogelijk of abnormaal aan het debat van afgelopen woensdag?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213678084
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:53 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Standaardtactiek inmiddels. Zag je ook bij die from the river-discussie. Dat er mogelijk sprake is van genocide is bijzaak. Maar een protestzinnetje moet direct verboden worden, want schande.
Verboden? Nee, dat is imo onzin.

Maar even rekening houden met hoe zo'n leus bij Joodse medeburgers binnen komt en beleefd wordt is blijkbaar al te veel gevraagd.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213678096
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Verboden? Nee, dat is imo onzin.

Maar even rekening houden met hoe zo'n leus bij Joodse medeburgers binnen komt en beleefd wordt is blijkbaar al te veel gevraagd.
Niet extreem onbeschoft zijn is jou dan weer teveel gevraagd. Ik reageer niet meer op je gezuig.
pi_213678127
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:43 schreef Blastbeat het volgende:

Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_213678139
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:59 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ah, ze moeten maar aan liefdadigheid doen, anders is deze auteur hypocriet?
pi_213678149
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:59 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, ik zie de ironie, maar de hoogste BTW op kranten van heel Europa invoeren kun je toch niet in dezelfde categorie scharen als abonnementen an sich?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')