Ik had engels, portugees, spaans, japans, chinees en fransquote:
Kreeg pas een mobiel toen ik op de universiteit zat, ~2005 maar liet hem altijd thuis. Mijn moeder vond het een fijn idee dat ik als ik auto reed toch bereikbaar was, maar liet het ding meestal ergens thuis slingeren. Het heeft tot ~2014 geduurd voordat mijn telefoon echt smart werd (het moment dat whatsapp niet meer door nokia/symbian werd ondersteunt).quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Trouwens, ga me nu niet vertellen dat jullie ouwe lullen niet stiekem Snake of Space Impact zaten te spelen op jullie Nokia.
In de jaren zeventig en tachtig was er nog geen Nokiaquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Trouwens, ga me nu niet vertellen dat jullie ouwe lullen niet stiekem Snake of Space Impact zaten te spelen op jullie Nokia.
wellesquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de jaren zeventig en tachtig was er nog geen Nokia
quote:Nokia Corporation (natively Nokia Oyj in Finnish and Nokia Abp in Swedish,[5] referred to as Nokia)[a] is a Finnish multinational telecommunications, information technology, and consumer electronics corporation, established in 1865
https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia
wel motorola mobieltje ..koste 6500 euroquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De euro in de jaren zeventig en tachtig.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wel motorola mobieltje ..koste 6500 euro
Wij hadden een Nokia televisie in de jaren 90quote:
ja dan was het vermenigvuldigt met 2.20371 nog duurder dusquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:30 schreef Caland het volgende:
[..]
De euro in de jaren zeventig en tachtig.
De verffabrikant sikkens heeft nog een aantal ECU's uitgebracht, daar heb ik er 1 vanquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:30 schreef Caland het volgende:
[..]
De euro in de jaren zeventig en tachtig.
Heb je ook een linkje naar die Motorola van 14.324,12 gulden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ja dan was het vermenigvuldigt met 2.20371 nog duurder dus
Nokia maakte toen (winter)banden, kaplaarzen, cellulose voor papier, kabels, en in 78 hun eerste telefooncentralequote:Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je ook een linkje naar die Motorola van 14.324,12 gulden?
Een mooie illustratie van de onvolkomenheden van het concept 'inflatie'.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
wel motorola mobieltje ..koste 6500 euro
Ja, de DynaTAC 8000X, die in 1983 op de markt werd gebracht voor $ 3995,-quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:35 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dit was hem....
Niet die je mee kon nemen in de klas en Snake of wat dan ook op kon spelen. Toch?quote:
quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de DynaTAC 8000X, die in 1983 op de markt werd gebracht voor $ 3995,-
Nee, dat was echt de eerste Cell Phone, zo'n baksteen met een antenne van het formaat lineaal.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet die je mee kon nemen in de klas en Snake of wat dan ook op kon spelen. Toch?
In ieder geval was ik toch te druk met kliederen in agenda's.
Toen was een dollar ook 3 gulden waard, dus dat klopt wel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, de DynaTAC 8000X, die in 1983 op de markt werd gebracht voor $ 3995,-
Ja, dat willen ze er nu voor hebben.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
https://www.ebay.nl/itm/394793303666
Toch wat te duur om die aan te schaffen voor mijn dochter, nu ze naar de middelbare school gaatquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:38 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
https://www.ebay.nl/itm/394793303666
Je kan er ook andere dingen mee doen tijdens de les.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet die je mee kon nemen in de klas en Snake of wat dan ook op kon spelen. Toch?
In ieder geval was ik toch te druk met kliederen in agenda's.
En dat mag Van Zwol gaan doen, hopelijk heeft die veel contacten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.
Gaat vast lukken.
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.
Gaat vast lukken.
We hebben dus eigenlijk een politicus met een terminale ziekte nodig?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.
Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
zodra het pvv gedeelte bekend is van een dergelijk kabinet gaat de media gelijk speuren wat die pvv-ers op hun kerfstok hebbenquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.
Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
Een soort LPF on steroidsquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Gaat vast lukken.
Vermoedelijk is Mona Keijzer de grote intellectueel van het stel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Een soort LPF on steroids
Dat kan toch niet anders dan een topshow worden
daarom willen ze ook voornamelijk mensen van buiten de politiek halenquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden
Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep islekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
Heel veel dossiers lezen en informatie opnemen. Baggetaliseer dat niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep islekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
Denk dat er ook genoeg opportunisten zijn voor wie het wel een mooi baantje is. Ik zou geen nee zeggen, lachen toch. Je kan mooi wat naamsbekendheid genereren. Misschien geen slecht idee ook, een zwik gretige jonkies op die posten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat als ze de markt in Den Haag opgaan er weinig mensen zouden weigeren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
misschien hebben die mensen nu ook een mooi baantjequote:Op donderdag 23 mei 2024 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk dat er ook genoeg opportunisten zijn voor wie het wel een mooi baantje is. Ik zou geen nee zeggen, lachen toch. Je kan mooi wat naamsbekendheid genereren. Misschien geen slecht idee ook, een zwik gretige jonkies op die posten.
En dat terwijl ze bij PVV, VVD en BBB juist zo ontzettend veel waarde hechten aan nuance en zorgvuldigheid. Wat een onverdiende reactie!quote:
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Gaat vast lukken.
Van stemmers van populisten mag je alleen maar lieve woordjes zeggen over hun helden. Anders is het een hetze volgens hen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:19 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En dat terwijl ze bij PVV, VVD en BBB juist zo ontzettend veel waarde hechten aan nuance en zorgvuldigheid. Wat een onverdiende reactie!
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
misschien hebben die mensen nu ook een mooi baantje
alles opgeven om in kabinet wilders te gaan zitten die een hoop plannen voorgeschoteld hebben die praktische onmogelijk zijn lijkt me niet zo slim
maar er zijn altijd wel gekkies te vinden
al die mensen hebben nu ook het verhaal van het extreem rechts kabinet gehoord
ik ben benieuwd wie hier in wil stappen van buiten de 4 partijen
Dat zal de categorie zijn die wellicht wel interesse heeft en geschikt is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:07 schreef probeer het volgende:
[..]
We hebben dus eigenlijk een politicus met een terminale ziekte nodig?
Ik denk dat vooral Omtzigt niet op koekebakkers zit te wachten op de ministerspostenquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.
Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die ze normaal voor een kabinet zoeken misschien wel een betere baan hebben die ze niet willen opgeven. Maar lijkt mij dat net als bondscoach vrijwel iedereen zich ook politicus acht.
quote:e regeling is als volgt: De duur van de wachtgelduitkering is gelijk aan de duur van de vervulling van de politieke functie, met een minimum van 2 jaar en een maximum van 3 jaar en 2 maanden. Uitzonderingen: Bij een functievervulling van minder dan 3 maanden bedraagt de uitkeringsduur 6 maanden.
De mensen die een kwart van een ministerssalaris verdienen hebben over het algemeen de capaciteiten niet die je als minister nodig hebt, uitzonderingen daargelaten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.
Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die ze normaal voor een kabinet zoeken misschien wel een betere baan hebben die ze niet willen opgeven. Maar lijkt mij dat net als bondscoach vrijwel iedereen zich ook politicus acht.
Dat zal wel lukken. En iedere gehaaide lobbyist zal nu kansen zien. Zowel inhoudelijk als voor een waardevol Haags netwerk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat mag Van Zwol gaan doen, hopelijk heeft die veel contacten.
Zo wordt Steven van Eijck genoemd als premier na zijn onbeduidende staatsecretarisschap tijdens het LPF-kabinet. Dus het kan je 20 jaar later zelfs wat opleveren om nu in te stappen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.
Daarbij is radicaal-rechts voorlopig echt niet uitgespeeld. Laten zien dat je daar mee kan en wil samenwerken biedt ook wel weer een zeker perspectief.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zo wordt Steven van Eijck genoemd als premier na zijn onbeduidende staatsecretarisschap tijdens het LPF-kabinet. Dus het kan je 20 jaar later zelfs wat opleveren om nu in te stappen.
Aan het genoegen met de politiek te zien, lijkt het erop dat de usual suspects ook niet de gewenste kwaliteiten hebben. Qua dat aangaat zou je juist een keer wat normale mensen het moeten laten doen, neem gewoon een no-name directeur van een kleine school. De voorzitter van de korfbalvereniging enzovoort. De penningmeester van Minerva. Misschien dat er dan ook wat minder vanuit een ivoren toren geregeerd wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De mensen die een kwart van een ministerssalaris verdienen hebben over het algemeen de capaciteiten niet die je als minister nodig hebt, uitzonderingen daargelaten.
Je kunt er vanuitgaan dat mensen die de capaciteiten wel hebben al snel de helft verdienen van een ministerssalaris, en dan wordt het al een ander verhaal, zeker als ze nog 10 of langer moeten tot hun pensioen.
Ja, zelfs uit de puinhoop van Balkenende I zijn nog een aantal LPF'ers goed terecht gekomen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.
Misschien kunnen ze iemand vinden die het record van Bijlhout kan verbreken met het kortste ministerschap ooit. Wel een stevige uitdaging met een paar uur.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Een soort LPF on steroids
Dat kan toch niet anders dan een topshow worden
Er zijn nu gesprekken met de Kamer voor ze minister worden, dus dat zou wel bijzonder zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze iemand vinden die het record van Bijlhout kan verbreken met het kortste ministerschap ooit. Wel een stevige uitdaging met een paar uur.
Zou kunnen. Maar bij haar kwamen ineens ook foto's naar boven dat ze in uniform stond van die burger militie van Bouterse terwijl ze dat eerst ook ontkende. Denk dat een gesprek met de kamer dat niet had voorkomen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn nu gesprekken met de Kamer voor ze minister worden, dus dat zou wel bijzonder zijn.
Eh....Nokia telefoons bestonden nog niet toen ik op school zatquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Misschien moeten we een keer gaan handhaven, in plaats van ieder kwartaal een rapport een een krantenartikel uitbrengen en geschokt reageren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
Goed item bij 1vandaag over de (slechte) behandeling van arbeidsmigranten.
Ga eens snel naar BNW met je ongefundeerde complot-onzin!quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we een keer gaan handhaven, in plaats van ieder kwartaal een rapport een een krantenartikel uitbrengen en geschokt reageren.
Of zou er misschien een politieke overweging zijn waarom we niet handhaven?
Daag Geert niet uit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:15 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze iemand vinden die het record van Bijlhout kan verbreken met het kortste ministerschap ooit. Wel een stevige uitdaging met een paar uur.
Nah. Een potentiële MP heeft zich al formeel teruggetrokken nog voordat hij überhaupt formeel kandidaat was.quote:
Haha, daarvan kwamen bij mij de eerste in de laatste jaren middelbare school net opquote:Op donderdag 23 mei 2024 18:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh....Nokia telefoons bestonden nog niet toen ik op school zat
En voor informateur heeft hij vast ook een record gezet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nah. Een potentiële MP heeft zich al formeel teruggetrokken nog voordat hij überhaupt formeel kandidaat was.
Die arbeidsmigranten werken bij een beroepsgroep die voorheen door het CDA en nu door BBB wordt beschermd en ook nog eens bekend staat als de machtigste lobbygroep. Dus nee, dat is niet ongefundeerd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Ga eens snel naar BNW met je ongefundeerde complot-onzin!
Je mist het sarcasme van probeer denk ikquote:Op donderdag 23 mei 2024 18:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die arbeidsmigranten werken bij een beroepsgroep die voorheen door het CDA en nu door BBB wordt beschermd en ook nog eens bekend staat als de machtigste lobbygroep. Dus nee, dat is niet ongefundeerd.
Oh, gewoon niet naar de user gekeken...quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je mist het sarcasme van probeer denk ik
Wij gingen bij schoolverkiezingen op het gymnasium allemaal LPF stemmen om er maar tegenaan te schoppen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Haha, daarvan kwamen bij mij de eerste in de laatste jaren middelbare school net op.
Ik heb ooit op Jezus redt gestemd hier in Bommel. Vroeg me achteraf wel af wie de andere was die er op gestemd had.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wij gingen bij schoolverkiezingen op het gymnasium allemaal LPF stemmen om er maar tegenaan te schoppen.
Deze dude komt hier uit de buurt, gun hem de stemmen meer dan het huidige kabinet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:12 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb ooit op Jezus redt gestemd hier in Bommel. Vroeg me achteraf wel af wie de andere was die er op gestemd had.
Ik betwijfel of de PVV, BBB, NSC en VVD stemmers die mening delen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Deze dude komt hier uit de buurt, gun hem de stemmen meer dan het huidige kabinet.
Hey, ik ben het eens met Phpquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel veel dossiers lezen en informatie opnemen. Baggetaliseer dat niet.
En er is ook nog een ander aspect: sommige mensen zullen verbaal/nonverbaal agressie worden. De hetze is enorm.
Daarvoor heb je een leger aan adviseurs en mocht het fout gaan een tiental spindoctorsquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heel veel dossiers lezen en informatie opnemen. Baggetaliseer dat niet.
En er is ook nog een ander aspect: sommige mensen zullen verbaal/nonverbaal agressie worden. De hetze is enorm.
Dat doet alleen Wilders en die komt van het vmbo en is alsnog de grootstequote:Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk inderdaad dat als ze de markt in Den Haag opgaan er weinig mensen zouden weigeren.
Ah ok , 30 mensen aansturen en op de hoogte blijven wat ze doen en hun rapporten lezen naast het vele vergaderen. Hard werken dus.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Daarvoor heb je een leger aan adviseurs en mocht het fout gaan een tiental spindoctors
John Jansen van Galen trof minister Gruijters een keer ‘s middags in café de Hoppe, op zijn vraag “Ik dacht dat ministers wel 80 uur werkten?” antwoorde Gruijters “Als dat zo was, dan moeten er dus twee ministers komen”.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:39 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hey, ik ben het eens met Php
Een buurman van ons was politicus, die draaide gewoon werkweken van 60u. Altijd lezen lezen lezen. Hele dag dossiers vreten. En zoals ie zelf zei doen alsof de kennis allemaal paraat was tijdens de eindeloze vergaderingen die eindeloos duurden door alle decorum en traditie. Was nog wel voor de tijd van 24/7 online uitgescholden worden (jaren 80, weet zijn naam niet eens meer).
Ik vind diep christelijke partijen minstens zo eng als de huidige coalitie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Deze dude komt hier uit de buurt, gun hem de stemmen meer dan het huidige kabinet.
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:48 schreef VoMy het volgende:
Het ministerschap is echt wel zwaar werken. Zeker als je iets voor elkaar probeert te krijgen. En daar komt ook heus wel wat persoonlijke input bij kijken; recent werd De Jonge nog persoonlijk genoemd om zijn activiteiten bij het aangieren van het vaccinatieprogramma rond Covid.
De ene functie zal wel iets belastender en meer ad hoc activiteiten verlangen dan de ander, maar laten we er over het algemeen niet lacherig over doen.
Ja, kamerlidmaatschap is zo moeilijk als je het zelf wil maken. Maar daar komt letterlijk 0 verantwoordelijkheid van buitenaf bij kijken. In theorie leg je alleen aan jezelf verantwoording af.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
Het is aan de kiezer om Kamerleden in dat opzicht eerlijk te houden en die doen dat meestal niet. Dus ja, lastig. Je zou aan presentiegeld kunnen denken als oplossing, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
Niet geheel toevallig was er een item over op radio 1, kort samengevat hoewel er allerlei misstanden waren voldoen ze volledig aan alle wettelijke eisen en is er geen wettelijke mogelijkheid om een bedrijf te laten stoppen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we een keer gaan handhaven, in plaats van ieder kwartaal een rapport een een krantenartikel uitbrengen en geschokt reageren.
Of zou er misschien een politieke overweging zijn waarom we niet handhaven?
Ja maar ook dan moet je met hen spreken om jezelf van informatie te voorzien. En soms krijg je ook nog de onjuiste informatie waardoor je in de problemen komt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Daarvoor heb je een leger aan adviseurs en mocht het fout gaan een tiental spindoctors
Het probleem begint omdat de boetes volstrekt onvoldoende zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig was er een item over op radio 1, kort samengevat hoewel er allerlei misstanden waren voldoen ze volledig aan alle wettelijke eisen en is er geen wettelijke mogelijkheid om een bedrijf te laten stoppen.
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maaltijdboxen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.
Foruminside.quote:
Eens, maar dat is als je (denk ik) als bedrijf zelf direct een arbeidsmigrant (al dan niet illegaal) laat werken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem begint omdat de boetes volstrekt onvoldoende zijn.
Als de boetes dusdanig zijn dat het veel meer kost om de wet te overtreden dan het ooit kan opleveren dan zul je mischien vooruitgang zien maar dat is gewoon niet het geval.
Toch mooi dat we het allemaal zo goed geregeld hebben in Nederland.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, maar dat is als je (denk ik) als bedrijf zelf direct een arbeidsmigrant (al dan niet illegaal) laat werken.
https://eenvandaag.avrotr(...)an-arbeidsmigranten/
Dit was het voorbeeld wat langskwam.
Het uitzendbureau heeft allerlei keurmerken dus dan kun je moeilijk die bedrijven die zaken doet met dit bureau aanpakken.
Vervolgens misdraagt 1 van de eigenaren zich maar dat kun je niet afwentelen op een bedrijf.
Vervolgens misdragen de migranten zich maar dat doen ze in hun vrije tijd.
De gemeente kan dan weer de plek niet sluiten omdat ze het eerder hebben gedoogd en voor verdere sluiting hebben ze aangiftes nodig.
Die dan weer niet komen omdat een deel afhankelijk is voor de inkomsten.
En uiteindelijk gaan de migranten (al dan niet onwetend) akkoord met huurcontracten voor een woning en dan is het ook niet raar dat de verhurende partij daar geld voor wilt zien.
Kortom van alles mis, niemand kan ingrijpen en uiteindelijk blijft het allemaal binnen de wet.
Je bedoelt dat programma van hun waar ze met een berg witte wijn een beetje dronkenmans gelul aan elkaar vertellen? Dat is inderdaad heeeeel hard werken.quote:
Mooie dagbesteding, toch?quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat programma van hun waar ze met een berg witte wijn een beetje dronkenmans gelul aan elkaar vertellen? Dat is inderdaad heeeeel hard werken.
Zeker, lekker met 3 flessen Sancerre achter je kiezen vertellen dat de maanlanding fake is en Poetin een hele aardige man is. Die volgers geloven toch alles wel wat ze vertellen. Die kopen wel weer het nieuwe boek vol onzin een maaltijdbox met Nederlandse Noedels en rijst....quote:
Lokale politiek-topic.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Pff, rechtse media zeker die weer iemand kapot proberen te maken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Emigratie-advies naar Rusland.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.
Vind je linkse mensen op zich dubieus?quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Het schoolboord is ook een groot beeldscherm. Daar droomde ik vroeger van!quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.
Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon
Dat was eigenlijk een beetje onze mobiel. Als je graag afgeleid wordt, vind je altijd wel wat maar telefoons zijn natuurlijk de Saurons van afleidingen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat is waar. De scholieren hebben ook niet meer zo'n dikke volgeplakte agenda zoals wij vroeger hadden. Terwijl dat eigenlijk heel leuk was!
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het schoolboord is ook een groot beeldscherm. Daar droomde ik vroeger van!
Niet zo mooi natuurlijk in elke partij heb je rotte appels. Meestal hebben partijen die veel bestuurders leveren het meeste integeriteitsproblemen. Partijen als VVD en CDA hebben volgens mij vaak echt een veelvoud aan dit soort problemen in vergelijking met bijvoorbeeld GL.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Krijt was op!quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?
Kan dit in dit topic: POL / Nederlandse politiek: Lokale koetjes en kalfjesquote:Op donderdag 23 mei 2024 21:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je linkse mensen op zich dubieus?
Hoezo heeft ze antidemocratische plannetjes .... Hoeveel heb je gevonden van haar 3 of 30 plannetjes ?
Leg uit.
Nu lijkt mij dat zo'n groot project meerdere malen in de gemeenteraad zal worden besproken en dat als de gemeenteraad geen toestemming geeft voor concrete plannen van bouw en kosten, het ook niet moet en kan uitgevoerd worden. Hoezo is er iets doorgedrukt?
Het is bort, natuurlijkquote:Op donderdag 23 mei 2024 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |