En dat mag Van Zwol gaan doen, hopelijk heeft die veel contacten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.
Gaat vast lukken.
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.
Gaat vast lukken.
We hebben dus eigenlijk een politicus met een terminale ziekte nodig?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.
Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
zodra het pvv gedeelte bekend is van een dergelijk kabinet gaat de media gelijk speuren wat die pvv-ers op hun kerfstok hebbenquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.
Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
Een soort LPF on steroidsquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.
Gaat vast lukken.
Vermoedelijk is Mona Keijzer de grote intellectueel van het stel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Een soort LPF on steroids
Dat kan toch niet anders dan een topshow worden
daarom willen ze ook voornamelijk mensen van buiten de politiek halenquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden
Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep islekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
Heel veel dossiers lezen en informatie opnemen. Baggetaliseer dat niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden
Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep islekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
Denk dat er ook genoeg opportunisten zijn voor wie het wel een mooi baantje is. Ik zou geen nee zeggen, lachen toch. Je kan mooi wat naamsbekendheid genereren. Misschien geen slecht idee ook, een zwik gretige jonkies op die posten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.
Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
Denk inderdaad dat als ze de markt in Den Haag opgaan er weinig mensen zouden weigeren.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden
Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep islekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
misschien hebben die mensen nu ook een mooi baantjequote:Op donderdag 23 mei 2024 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk dat er ook genoeg opportunisten zijn voor wie het wel een mooi baantje is. Ik zou geen nee zeggen, lachen toch. Je kan mooi wat naamsbekendheid genereren. Misschien geen slecht idee ook, een zwik gretige jonkies op die posten.
En dat terwijl ze bij PVV, VVD en BBB juist zo ontzettend veel waarde hechten aan nuance en zorgvuldigheid. Wat een onverdiende reactie!quote:
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.
Gaat vast lukken.
Van stemmers van populisten mag je alleen maar lieve woordjes zeggen over hun helden. Anders is het een hetze volgens hen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:19 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
En dat terwijl ze bij PVV, VVD en BBB juist zo ontzettend veel waarde hechten aan nuance en zorgvuldigheid. Wat een onverdiende reactie!
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
misschien hebben die mensen nu ook een mooi baantje
alles opgeven om in kabinet wilders te gaan zitten die een hoop plannen voorgeschoteld hebben die praktische onmogelijk zijn lijkt me niet zo slim
maar er zijn altijd wel gekkies te vinden
al die mensen hebben nu ook het verhaal van het extreem rechts kabinet gehoord
ik ben benieuwd wie hier in wil stappen van buiten de 4 partijen
Dat zal de categorie zijn die wellicht wel interesse heeft en geschikt is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:07 schreef probeer het volgende:
[..]
We hebben dus eigenlijk een politicus met een terminale ziekte nodig?
Ik denk dat vooral Omtzigt niet op koekebakkers zit te wachten op de ministerspostenquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.
Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die ze normaal voor een kabinet zoeken misschien wel een betere baan hebben die ze niet willen opgeven. Maar lijkt mij dat net als bondscoach vrijwel iedereen zich ook politicus acht.
quote:e regeling is als volgt: De duur van de wachtgelduitkering is gelijk aan de duur van de vervulling van de politieke functie, met een minimum van 2 jaar en een maximum van 3 jaar en 2 maanden. Uitzonderingen: Bij een functievervulling van minder dan 3 maanden bedraagt de uitkeringsduur 6 maanden.
De mensen die een kwart van een ministerssalaris verdienen hebben over het algemeen de capaciteiten niet die je als minister nodig hebt, uitzonderingen daargelaten.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.
Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die ze normaal voor een kabinet zoeken misschien wel een betere baan hebben die ze niet willen opgeven. Maar lijkt mij dat net als bondscoach vrijwel iedereen zich ook politicus acht.
Dat zal wel lukken. En iedere gehaaide lobbyist zal nu kansen zien. Zowel inhoudelijk als voor een waardevol Haags netwerk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dat mag Van Zwol gaan doen, hopelijk heeft die veel contacten.
Zo wordt Steven van Eijck genoemd als premier na zijn onbeduidende staatsecretarisschap tijdens het LPF-kabinet. Dus het kan je 20 jaar later zelfs wat opleveren om nu in te stappen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.
Daarbij is radicaal-rechts voorlopig echt niet uitgespeeld. Laten zien dat je daar mee kan en wil samenwerken biedt ook wel weer een zeker perspectief.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zo wordt Steven van Eijck genoemd als premier na zijn onbeduidende staatsecretarisschap tijdens het LPF-kabinet. Dus het kan je 20 jaar later zelfs wat opleveren om nu in te stappen.
Aan het genoegen met de politiek te zien, lijkt het erop dat de usual suspects ook niet de gewenste kwaliteiten hebben. Qua dat aangaat zou je juist een keer wat normale mensen het moeten laten doen, neem gewoon een no-name directeur van een kleine school. De voorzitter van de korfbalvereniging enzovoort. De penningmeester van Minerva. Misschien dat er dan ook wat minder vanuit een ivoren toren geregeerd wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
De mensen die een kwart van een ministerssalaris verdienen hebben over het algemeen de capaciteiten niet die je als minister nodig hebt, uitzonderingen daargelaten.
Je kunt er vanuitgaan dat mensen die de capaciteiten wel hebben al snel de helft verdienen van een ministerssalaris, en dan wordt het al een ander verhaal, zeker als ze nog 10 of langer moeten tot hun pensioen.
Ja, zelfs uit de puinhoop van Balkenende I zijn nog een aantal LPF'ers goed terecht gekomen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.
Misschien kunnen ze iemand vinden die het record van Bijlhout kan verbreken met het kortste ministerschap ooit. Wel een stevige uitdaging met een paar uur.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Een soort LPF on steroids
Dat kan toch niet anders dan een topshow worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |