abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213658250
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.

Gaat vast lukken.
En dat mag Van Zwol gaan doen, hopelijk heeft die veel contacten.
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:58:10 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213658272
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.

Gaat vast lukken.
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.

Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213658371
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.

Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
We hebben dus eigenlijk een politicus met een terminale ziekte nodig?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213658377
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.

Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
zodra het pvv gedeelte bekend is van een dergelijk kabinet gaat de media gelijk speuren wat die pvv-ers op hun kerfstok hebben

dat gaat de kranten en tv programmaas wel vullen het komende jaar verwacht ik
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:08:00 #30
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213658379
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.

Gaat vast lukken.
Een soort LPF on steroids

Dat kan toch niet anders dan een topshow worden
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213658408
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Een soort LPF on steroids

Dat kan toch niet anders dan een topshow worden
Vermoedelijk is Mona Keijzer de grote intellectueel van het stel.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:10:30 #32
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213658418
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden

Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep is :') lekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
pi_213658449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden

Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep is :') lekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
daarom willen ze ook voornamelijk mensen van buiten de politiek halen

dan kunnen ze zelf niet beschadigd raken als partij

zogenaamd mensen met kennis....maar van politiek zullen ze weinig verstand hebben

waarschijnlijk mensen die op de ministeries, universiteiten werken enzovoorts....
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:14:46 #34
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213658481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden

Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep is :') lekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
Heel veel dossiers lezen en informatie opnemen. Baggetaliseer dat niet.
En er is ook nog een ander aspect: sommige mensen zullen verbaal/nonverbaal agressie worden. De hetze is enorm.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_213658493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je krijgt dus of mensen die een gebrek aan kennis en kunde hebben maar wel interesse in wachtgeld, of je krijgt uitgerangeerden en gepensioneerden die het toch niets meer uitmaakt.

Misschien een klein groepje met kennis en/of kunde dat jonger is maar weet dat ze hun pensioen niet gaan halen, daar heb je dan de meeste mazzel mee waarschijnlijk.
Denk dat er ook genoeg opportunisten zijn voor wie het wel een mooi baantje is. Ik zou geen nee zeggen, lachen toch. Je kan mooi wat naamsbekendheid genereren. Misschien geen slecht idee ook, een zwik gretige jonkies op die posten.
pi_213658521
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:10 schreef Origami94 het volgende:
Voor een ton per jaar mag je mij dagelijks bedreigen en uitschelden

Mensen hier die doen alsof minister zijn een zwaar beroep is :') lekker twee a drie keer per week vergaderen, mail checken en af en toe naar de SG
Denk inderdaad dat als ze de markt in Den Haag opgaan er weinig mensen zouden weigeren.
pi_213658540
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Denk dat er ook genoeg opportunisten zijn voor wie het wel een mooi baantje is. Ik zou geen nee zeggen, lachen toch. Je kan mooi wat naamsbekendheid genereren. Misschien geen slecht idee ook, een zwik gretige jonkies op die posten.
misschien hebben die mensen nu ook een mooi baantje

alles opgeven om in kabinet wilders te gaan zitten die een hoop plannen voorgeschoteld hebben die praktische onmogelijk zijn lijkt me niet zo slim

maar er zijn altijd wel gekkies te vinden

al die mensen hebben nu ook het verhaal van het extreem rechts kabinet gehoord

ik ben benieuwd wie hier in wil stappen van buiten de 4 partijen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213658551
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:14 schreef phpmystyle het volgende:
De hetze is enorm.
En dat terwijl ze bij PVV, VVD en BBB juist zo ontzettend veel waarde hechten aan nuance en zorgvuldigheid. Wat een onverdiende reactie!
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:28:48 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213658647
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:50 schreef Blastbeat het volgende:
Maar nu moeten ze dus iets van 25-30 bewindslieden gaan vinden voor een kabinet waarvan vrijwel niemand verwacht dat het lang zit, terwijl iedereen weet dat je naam daarna geassocieerd wordt met PVV/BBB en dat je een onuitvoerbaar programma moet gaan uitvoeren terwijl Wilders je uitscheldt en Yesilgöz en Van der Plas je constant betrekken bij hun wedstrijdje zo dom mogelijk doen.

Gaat vast lukken.
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:30:11 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213658666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:19 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En dat terwijl ze bij PVV, VVD en BBB juist zo ontzettend veel waarde hechten aan nuance en zorgvuldigheid. Wat een onverdiende reactie!
Van stemmers van populisten mag je alleen maar lieve woordjes zeggen over hun helden. Anders is het een hetze volgens hen.
pi_213658673
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:18 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
misschien hebben die mensen nu ook een mooi baantje

alles opgeven om in kabinet wilders te gaan zitten die een hoop plannen voorgeschoteld hebben die praktische onmogelijk zijn lijkt me niet zo slim

maar er zijn altijd wel gekkies te vinden

al die mensen hebben nu ook het verhaal van het extreem rechts kabinet gehoord

ik ben benieuwd wie hier in wil stappen van buiten de 4 partijen
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.

Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die ze normaal voor een kabinet zoeken misschien wel een betere baan hebben die ze niet willen opgeven. Maar lijkt mij dat net als bondscoach vrijwel iedereen zich ook politicus acht.
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:34:38 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213658713
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:07 schreef probeer het volgende:

[..]
We hebben dus eigenlijk een politicus met een terminale ziekte nodig?
Dat zal de categorie zijn die wellicht wel interesse heeft en geschikt is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213658738
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.

Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die ze normaal voor een kabinet zoeken misschien wel een betere baan hebben die ze niet willen opgeven. Maar lijkt mij dat net als bondscoach vrijwel iedereen zich ook politicus acht.
Ik denk dat vooral Omtzigt niet op koekebakkers zit te wachten op de ministersposten

het zullen mensen moeten zijn die wat gepresteerd hebben in het verleden

dus top mensen uit het bedrijfsleven of universiteiten

Bij elke andere formatie buiten de pvv zou het makkelijker zijn

nu krijg je een stempel waar je misschien de rest van je leven niet meer vanaf komt

het is een risico voor de rest van je carriere....

de regels van wachtgeld zijn ook veranderd

quote:
e regeling is als volgt: De duur van de wachtgelduitkering is gelijk aan de duur van de vervulling van de politieke functie, met een minimum van 2 jaar en een maximum van 3 jaar en 2 maanden. Uitzonderingen: Bij een functievervulling van minder dan 3 maanden bedraagt de uitkeringsduur 6 maanden.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:40:38 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213658753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Zon minister verdient toch 4 keer meer dan wat de meeste mensen verdienen? Zelfs als je er na een half jaar uitligt gaat het voor veel aantrekkelijker zijn dan wat ze nu doen. Dat het praktisch onmogelijk is maakt het toch ook juist aantrekkelijker als je toch een buitenstaander bent. Bij haalbare plannen moet je het kunnen waarmaken, bij onhaalbare plannen kun je altijd zeggen lag niet aan mij maar het plan.

Ik kan me wel voorstellen dat de mensen die ze normaal voor een kabinet zoeken misschien wel een betere baan hebben die ze niet willen opgeven. Maar lijkt mij dat net als bondscoach vrijwel iedereen zich ook politicus acht.
De mensen die een kwart van een ministerssalaris verdienen hebben over het algemeen de capaciteiten niet die je als minister nodig hebt, uitzonderingen daargelaten.
Je kunt er vanuitgaan dat mensen die de capaciteiten wel hebben al snel de helft verdienen van een ministerssalaris, en dan wordt het al een ander verhaal, zeker als ze nog 10 of langer moeten tot hun pensioen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213658837
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat mag Van Zwol gaan doen, hopelijk heeft die veel contacten.
Dat zal wel lukken. En iedere gehaaide lobbyist zal nu kansen zien. Zowel inhoudelijk als voor een waardevol Haags netwerk.
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:52:07 #46
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213658869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.
Zo wordt Steven van Eijck genoemd als premier na zijn onbeduidende staatsecretarisschap tijdens het LPF-kabinet. Dus het kan je 20 jaar later zelfs wat opleveren om nu in te stappen.
Antifa
pi_213658897
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:52 schreef VoMy het volgende:

[..]
Zo wordt Steven van Eijck genoemd als premier na zijn onbeduidende staatsecretarisschap tijdens het LPF-kabinet. Dus het kan je 20 jaar later zelfs wat opleveren om nu in te stappen.
Daarbij is radicaal-rechts voorlopig echt niet uitgespeeld. Laten zien dat je daar mee kan en wil samenwerken biedt ook wel weer een zeker perspectief.
pi_213658918
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
De mensen die een kwart van een ministerssalaris verdienen hebben over het algemeen de capaciteiten niet die je als minister nodig hebt, uitzonderingen daargelaten.
Je kunt er vanuitgaan dat mensen die de capaciteiten wel hebben al snel de helft verdienen van een ministerssalaris, en dan wordt het al een ander verhaal, zeker als ze nog 10 of langer moeten tot hun pensioen.
Aan het genoegen met de politiek te zien, lijkt het erop dat de usual suspects ook niet de gewenste kwaliteiten hebben. Qua dat aangaat zou je juist een keer wat normale mensen het moeten laten doen, neem gewoon een no-name directeur van een kleine school. De voorzitter van de korfbalvereniging enzovoort. De penningmeester van Minerva. Misschien dat er dan ook wat minder vanuit een ivoren toren geregeerd wordt.

Of gewoon open sollicitaties.
pi_213659040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja aan de andere kant. Als je op een niet zo'n spannende post komt, waar weinig trammelant over kan ontstaan, dan zijn er misschien kansen voor een later kabinet.
Ja, zelfs uit de puinhoop van Balkenende I zijn nog een aantal LPF'ers goed terecht gekomen.
pi_213659096
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:08 schreef Caland het volgende:

[..]
Een soort LPF on steroids

Dat kan toch niet anders dan een topshow worden
Misschien kunnen ze iemand vinden die het record van Bijlhout kan verbreken met het kortste ministerschap ooit. Wel een stevige uitdaging met een paar uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')