Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:48 schreef VoMy het volgende:
Het ministerschap is echt wel zwaar werken. Zeker als je iets voor elkaar probeert te krijgen. En daar komt ook heus wel wat persoonlijke input bij kijken; recent werd De Jonge nog persoonlijk genoemd om zijn activiteiten bij het aangieren van het vaccinatieprogramma rond Covid.
De ene functie zal wel iets belastender en meer ad hoc activiteiten verlangen dan de ander, maar laten we er over het algemeen niet lacherig over doen.
Ja, kamerlidmaatschap is zo moeilijk als je het zelf wil maken. Maar daar komt letterlijk 0 verantwoordelijkheid van buitenaf bij kijken. In theorie leg je alleen aan jezelf verantwoording af.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
Het is aan de kiezer om Kamerleden in dat opzicht eerlijk te houden en die doen dat meestal niet. Dus ja, lastig. Je zou aan presentiegeld kunnen denken als oplossing, natuurlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
Niet geheel toevallig was er een item over op radio 1, kort samengevat hoewel er allerlei misstanden waren voldoen ze volledig aan alle wettelijke eisen en is er geen wettelijke mogelijkheid om een bedrijf te laten stoppen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Misschien moeten we een keer gaan handhaven, in plaats van ieder kwartaal een rapport een een krantenartikel uitbrengen en geschokt reageren.
Of zou er misschien een politieke overweging zijn waarom we niet handhaven?
Ja maar ook dan moet je met hen spreken om jezelf van informatie te voorzien. En soms krijg je ook nog de onjuiste informatie waardoor je in de problemen komt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:42 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Daarvoor heb je een leger aan adviseurs en mocht het fout gaan een tiental spindoctors
Het probleem begint omdat de boetes volstrekt onvoldoende zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig was er een item over op radio 1, kort samengevat hoewel er allerlei misstanden waren voldoen ze volledig aan alle wettelijke eisen en is er geen wettelijke mogelijkheid om een bedrijf te laten stoppen.
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maaltijdboxen bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.
Foruminside.quote:
Eens, maar dat is als je (denk ik) als bedrijf zelf direct een arbeidsmigrant (al dan niet illegaal) laat werken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het probleem begint omdat de boetes volstrekt onvoldoende zijn.
Als de boetes dusdanig zijn dat het veel meer kost om de wet te overtreden dan het ooit kan opleveren dan zul je mischien vooruitgang zien maar dat is gewoon niet het geval.
Toch mooi dat we het allemaal zo goed geregeld hebben in Nederland.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:39 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Eens, maar dat is als je (denk ik) als bedrijf zelf direct een arbeidsmigrant (al dan niet illegaal) laat werken.
https://eenvandaag.avrotr(...)an-arbeidsmigranten/
Dit was het voorbeeld wat langskwam.
Het uitzendbureau heeft allerlei keurmerken dus dan kun je moeilijk die bedrijven die zaken doet met dit bureau aanpakken.
Vervolgens misdraagt 1 van de eigenaren zich maar dat kun je niet afwentelen op een bedrijf.
Vervolgens misdragen de migranten zich maar dat doen ze in hun vrije tijd.
De gemeente kan dan weer de plek niet sluiten omdat ze het eerder hebben gedoogd en voor verdere sluiting hebben ze aangiftes nodig.
Die dan weer niet komen omdat een deel afhankelijk is voor de inkomsten.
En uiteindelijk gaan de migranten (al dan niet onwetend) akkoord met huurcontracten voor een woning en dan is het ook niet raar dat de verhurende partij daar geld voor wilt zien.
Kortom van alles mis, niemand kan ingrijpen en uiteindelijk blijft het allemaal binnen de wet.
Je bedoelt dat programma van hun waar ze met een berg witte wijn een beetje dronkenmans gelul aan elkaar vertellen? Dat is inderdaad heeeeel hard werken.quote:
Mooie dagbesteding, toch?quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat programma van hun waar ze met een berg witte wijn een beetje dronkenmans gelul aan elkaar vertellen? Dat is inderdaad heeeeel hard werken.
Zeker, lekker met 3 flessen Sancerre achter je kiezen vertellen dat de maanlanding fake is en Poetin een hele aardige man is. Die volgers geloven toch alles wel wat ze vertellen. Die kopen wel weer het nieuwe boek vol onzin een maaltijdbox met Nederlandse Noedels en rijst....quote:
Lokale politiek-topic.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Pff, rechtse media zeker die weer iemand kapot proberen te maken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Emigratie-advies naar Rusland.quote:Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.
Vind je linkse mensen op zich dubieus?quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Het schoolboord is ook een groot beeldscherm. Daar droomde ik vroeger van!quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.
Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon
Dat was eigenlijk een beetje onze mobiel. Als je graag afgeleid wordt, vind je altijd wel wat maar telefoons zijn natuurlijk de Saurons van afleidingen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat is waar. De scholieren hebben ook niet meer zo'n dikke volgeplakte agenda zoals wij vroeger hadden. Terwijl dat eigenlijk heel leuk was!
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het schoolboord is ook een groot beeldscherm. Daar droomde ik vroeger van!
Niet zo mooi natuurlijk in elke partij heb je rotte appels. Meestal hebben partijen die veel bestuurders leveren het meeste integeriteitsproblemen. Partijen als VVD en CDA hebben volgens mij vaak echt een veelvoud aan dit soort problemen in vergelijking met bijvoorbeeld GL.quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Krijt was op!quote:Op donderdag 23 mei 2024 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?
Kan dit in dit topic: POL / Nederlandse politiek: Lokale koetjes en kalfjesquote:Op donderdag 23 mei 2024 21:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Vind je linkse mensen op zich dubieus?
Hoezo heeft ze antidemocratische plannetjes .... Hoeveel heb je gevonden van haar 3 of 30 plannetjes ?
Leg uit.
Nu lijkt mij dat zo'n groot project meerdere malen in de gemeenteraad zal worden besproken en dat als de gemeenteraad geen toestemming geeft voor concrete plannen van bouw en kosten, het ook niet moet en kan uitgevoerd worden. Hoezo is er iets doorgedrukt?
Het is bort, natuurlijkquote:Op donderdag 23 mei 2024 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |