abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213660175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:48 schreef VoMy het volgende:
Het ministerschap is echt wel zwaar werken. Zeker als je iets voor elkaar probeert te krijgen. En daar komt ook heus wel wat persoonlijke input bij kijken; recent werd De Jonge nog persoonlijk genoemd om zijn activiteiten bij het aangieren van het vaccinatieprogramma rond Covid.

De ene functie zal wel iets belastender en meer ad hoc activiteiten verlangen dan de ander, maar laten we er over het algemeen niet lacherig over doen.
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 23 mei 2024 @ 19:57:49 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213660208
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
Ja, kamerlidmaatschap is zo moeilijk als je het zelf wil maken. Maar daar komt letterlijk 0 verantwoordelijkheid van buitenaf bij kijken. In theorie leg je alleen aan jezelf verantwoording af.
Antifa
pi_213660275
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
Het is aan de kiezer om Kamerleden in dat opzicht eerlijk te houden en die doen dat meestal niet. Dus ja, lastig. Je zou aan presentiegeld kunnen denken als oplossing, natuurlijk.

De minst aanwezige partijen waren FvD, PVV en PvdD overigens in de periode van 2017-2021

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2024 20:05:52 ]
pi_213660632
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Misschien moeten we een keer gaan handhaven, in plaats van ieder kwartaal een rapport een een krantenartikel uitbrengen en geschokt reageren.

Of zou er misschien een politieke overweging zijn waarom we niet handhaven?
Niet geheel toevallig was er een item over op radio 1, kort samengevat hoewel er allerlei misstanden waren voldoen ze volledig aan alle wettelijke eisen en is er geen wettelijke mogelijkheid om een bedrijf te laten stoppen.
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:27:20 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213660644
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:42 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Daarvoor heb je een leger aan adviseurs en mocht het fout gaan een tiental spindoctors
Ja maar ook dan moet je met hen spreken om jezelf van informatie te voorzien. En soms krijg je ook nog de onjuiste informatie waardoor je in de problemen komt.

Het werk van bewindslieden wil ik niet kleiner maken dan dat het is.. Kijk tweedekamerleden bepalen zelf wat en hoeveel ze doen.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_213660652
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Niet geheel toevallig was er een item over op radio 1, kort samengevat hoewel er allerlei misstanden waren voldoen ze volledig aan alle wettelijke eisen en is er geen wettelijke mogelijkheid om een bedrijf te laten stoppen.
Het probleem begint omdat de boetes volstrekt onvoldoende zijn.

Als de boetes dusdanig zijn dat het veel meer kost om de wet te overtreden dan het ooit kan opleveren dan zul je mischien vooruitgang zien maar dat is gewoon niet het geval.
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:28:48 #82
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213660660
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 19:55 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Hangt ook wel een beetje af in hoeverre het je roeping is en in hoeverre je inderdaad een opportunist bent. Ik kan me zo voorstellen dat een aantal FvD kamerleden er letterlijk de kantjes van aflopen, gezien ze zelden bij al die vergaderingen aanwezig zijn en weinig dossierkennis nodig hebben voor hun oppervlakkige trolltweets.
Terwijl zo'n idealistisch type van PvdD de halve dag in de boeken zit en rondloopt in het land.
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_213660684
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.
Maaltijdboxen bijvoorbeeld?
  donderdag 23 mei 2024 @ 20:31:25 #84
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213660694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:30 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Maaltijdboxen bijvoorbeeld?
Foruminside.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_213660794
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het probleem begint omdat de boetes volstrekt onvoldoende zijn.

Als de boetes dusdanig zijn dat het veel meer kost om de wet te overtreden dan het ooit kan opleveren dan zul je mischien vooruitgang zien maar dat is gewoon niet het geval.
Eens, maar dat is als je (denk ik) als bedrijf zelf direct een arbeidsmigrant (al dan niet illegaal) laat werken.

https://eenvandaag.avrotr(...)an-arbeidsmigranten/

Dit was het voorbeeld wat langskwam.
Het uitzendbureau heeft allerlei keurmerken dus dan kun je moeilijk die bedrijven die zaken doet met dit bureau aanpakken.

Vervolgens misdraagt 1 van de eigenaren zich maar dat kun je niet afwentelen op een bedrijf.
Vervolgens misdragen de migranten zich maar dat doen ze in hun vrije tijd.
De gemeente kan dan weer de plek niet sluiten omdat ze het eerder hebben gedoogd en voor verdere sluiting hebben ze aangiftes nodig.
Die dan weer niet komen omdat een deel afhankelijk is voor de inkomsten.
En uiteindelijk gaan de migranten (al dan niet onwetend) akkoord met huurcontracten voor een woning en dan is het ook niet raar dat de verhurende partij daar geld voor wilt zien.
En er is (naar mijn weten) geen wet die zegt hoeveel huur ze mogen vragen.

Kortom van alles mis, niemand kan ingrijpen en uiteindelijk blijft het allemaal binnen de wet.
pi_213660831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:39 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Eens, maar dat is als je (denk ik) als bedrijf zelf direct een arbeidsmigrant (al dan niet illegaal) laat werken.

https://eenvandaag.avrotr(...)an-arbeidsmigranten/

Dit was het voorbeeld wat langskwam.
Het uitzendbureau heeft allerlei keurmerken dus dan kun je moeilijk die bedrijven die zaken doet met dit bureau aanpakken.

Vervolgens misdraagt 1 van de eigenaren zich maar dat kun je niet afwentelen op een bedrijf.
Vervolgens misdragen de migranten zich maar dat doen ze in hun vrije tijd.
De gemeente kan dan weer de plek niet sluiten omdat ze het eerder hebben gedoogd en voor verdere sluiting hebben ze aangiftes nodig.
Die dan weer niet komen omdat een deel afhankelijk is voor de inkomsten.
En uiteindelijk gaan de migranten (al dan niet onwetend) akkoord met huurcontracten voor een woning en dan is het ook niet raar dat de verhurende partij daar geld voor wilt zien.

Kortom van alles mis, niemand kan ingrijpen en uiteindelijk blijft het allemaal binnen de wet.
Toch mooi dat we het allemaal zo goed geregeld hebben in Nederland. ;(
pi_213660844
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Foruminside.
Je bedoelt dat programma van hun waar ze met een berg witte wijn een beetje dronkenmans gelul aan elkaar vertellen? Dat is inderdaad heeeeel hard werken.
pi_213660855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je bedoelt dat programma van hun waar ze met een berg witte wijn een beetje dronkenmans gelul aan elkaar vertellen? Dat is inderdaad heeeeel hard werken.
Mooie dagbesteding, toch?
pi_213660935
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mooie dagbesteding, toch?
Zeker, lekker met 3 flessen Sancerre achter je kiezen vertellen dat de maanlanding fake is en Poetin een hele aardige man is. Die volgers geloven toch alles wel wat ze vertellen. Die kopen wel weer het nieuwe boek vol onzin een maaltijdbox met Nederlandse Noedels en rijst....

Het is eigenlijk triest dat die mensen er van kunnen leven van die onzin.
pi_213661243
twitter


Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:20:44 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213661251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Lokale politiek-topic.
Antifa
pi_213661253
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Pff, rechtse media zeker die weer iemand kapot proberen te maken. :{w

/s
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:20:53 #93
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213661255
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2024 20:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
FvD kamerleden doen veel buiten de kamer.
Emigratie-advies naar Rusland.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213661563
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Vind je linkse mensen op zich dubieus?
Hoezo heeft ze antidemocratische plannetjes .... Hoeveel heb je gevonden van haar 3 of 30 plannetjes ?
Leg uit.

Nu lijkt mij dat zo'n groot project meerdere malen in de gemeenteraad zal worden besproken en dat als de gemeenteraad geen toestemming geeft voor concrete plannen van bouw en kosten, het ook niet moet en kan uitgevoerd worden. Hoezo is er iets doorgedrukt?
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:50:30 #95
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213661568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, dat was ook een momentje voor mij van "Huh" toen ik las dat een van de nadelen het rooster was.

Alweer, oud en zo maar ik kan mij tijden zonder smartphones herinneren en nooit een klas te missen omdat ik het rooster niet kon zien op mijn telefoon :D
Het schoolboord is ook een groot beeldscherm. Daar droomde ik vroeger van!

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat is waar. De scholieren hebben ook niet meer zo'n dikke volgeplakte agenda zoals wij vroeger hadden. Terwijl dat eigenlijk heel leuk was!
Dat was eigenlijk een beetje onze mobiel. Als je graag afgeleid wordt, vind je altijd wel wat maar telefoons zijn natuurlijk de Saurons van afleidingen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:52:16 #96
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213661583
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:50 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het schoolboord is ook een groot beeldscherm. Daar droomde ik vroeger van!
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_213661587
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:19 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Dubieuze GroenLinks wethouder stapt op nadat haar antidemocratische plannetjes via een Woo-verzoek zijn ontdekt.
Niet zo mooi natuurlijk in elke partij heb je rotte appels. Meestal hebben partijen die veel bestuurders leveren het meeste integeriteitsproblemen. Partijen als VVD en CDA hebben volgens mij vaak echt een veelvoud aan dit soort problemen in vergelijking met bijvoorbeeld GL.
  donderdag 23 mei 2024 @ 21:53:03 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213661591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?
Krijt was op!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213661605
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Vind je linkse mensen op zich dubieus?
Hoezo heeft ze antidemocratische plannetjes .... Hoeveel heb je gevonden van haar 3 of 30 plannetjes ?
Leg uit.

Nu lijkt mij dat zo'n groot project meerdere malen in de gemeenteraad zal worden besproken en dat als de gemeenteraad geen toestemming geeft voor concrete plannen van bouw en kosten, het ook niet moet en kan uitgevoerd worden. Hoezo is er iets doorgedrukt?
Kan dit in dit topic: POL / Nederlandse politiek: Lokale koetjes en kalfjes
pi_213662195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 21:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Had je dan wel geweten hoe je schoolbord spelt?
Het is bort, natuurlijk ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')