abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213593230

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 13:58:25 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213593242
Oh dit had ik als 1 na laatste post gepost:
quote:
https://www.nu.nl/songfes(...)hebben-bedreigd.html

Joost Klein heeft niemand bedreigd tijdens het incident na de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival. Dat zegt zijn advocaat Jan-Ake Fält tegen de Zweedse omroep SVT. Volgens de advocaat ontkent de zanger strafbare feiten te hebben gepleegd.

Klein werd afgelopen weekend gediskwalificeerd voor de finale van het Eurovisie Songfestival vanwege een incident met een cameravrouw. "Zoals ik het heb begrepen, was er een afspraak tussen hem en de organisatie", legt de advocaat uit. "Omdat het een gevoelig moment voor hem is, zou hij niet worden gefilmd bij het verlaten van het podium. Hij zou door zijn team worden opgevangen, maar toch stond de cameravrouw er."

Volgens de advocaat vroeg Klein haar te stoppen met filmen, wat ze niet deed. "Toen heeft hij de camera een duw gegeven, maar hij ontkent haar te hebben bedreigd."

De advocaat vertelt aan het ANP dat Klein het moeilijk heeft met de situatie. "Hij voelt zich natuurlijk volledig radeloos door alles wat er is gebeurd. En terecht, want het is volledig uit zijn verband gerukt. Natuurlijk is hij verdrietig dat hij daardoor niet mocht meedoen aan het Songfestival."

Volgens SVT moet de zaak begin juni voorkomen in Zweden. De politie gebruikt een snellere procedure voor het onderzoek, omdat er genoeg bewijs zou zijn. Hij hoort dus binnen enkele weken of hij wordt vervolgd of niet.
Your beauty never ever scared me.
pi_213593251
Uit de bewoordingen van de advocaat (nu.nl) haal ik dat de afspraak over het niet filmen helaas niet hard/schriftelijk was. Hij herhaalt 3 keer “zou hebben gemaakt”.

Ik hoop echt dat die advocaat al vanaf zaterdagmiddag daar opgetrommeld is en niet pas veel later. En dat Avro ook een eigen team heeft die zich buigt over de diskwalificatie, en niet te veel gaat zitten afwachten.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:01:35 #4
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_213593269
Is de geestesgesteldheid van die werkneemster al onderzocht?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:02:26 #5
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213593277
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:59 schreef Sandrie het volgende:
Uit de bewoordingen van de advocaat (nu.nl) haal ik dat de afspraak over het niet filmen helaas niet hard/schriftelijk was. Hij herhaalt 3 keer “zou hebben gemaakt”.
Een mondelinge afspraak is eveneens rechtsgeldig en even hard. Alleen vaak lastiger aan te tonen dat die afspraak gemaakt is.
pi_213593282
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:56 schreef Em31 het volgende:

[..]
SVT deelt het.
We zijn in vorige topics heel kritisch geweest op berichtgeving uit Aftonbladet, en terecht volgens mij. Ik maak uit het bericht van nu.nl op dat de advocaat met SVT en met het ANP heeft gesproken. Dat klinkt alvast beter, maar ik zou toch liever de oorspronkelijk bron lezen. En ik snap niet waarom ze niet met een officiële, geschreven verklaring komen. Er heeft zoveel nepnieuws gecirculeerd dat ik terughoudend ben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213593291
quote:

Ik hoop echt dat die advocaat al vanaf zaterdagmiddag daar opgetrommeld is en niet pas veel later. En dat Avro ook een eigen team heeft die zich buigt over de diskwalificatie, en niet te veel gaat zitten afwachten.
Misschien dat ze daarom ook meer verklaringen van de Nederlandse delegatie willen toevoegen. Omdat die afspraak wellicht door meerdere mensen dan bevestigd kan worden. Dat maakt het dan al misschien wat harder.
pi_213593296
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
We zijn in vorige topics heel kritisch geweest op berichtgeving uit Aftonbladet, en terecht volgens mij. Ik maak uit het bericht van nu.nl op dat de advocaat met SVT en met het ANP heeft gesproken. Dat klinkt alvast beter, maar ik zou toch liever de oorspronkelijk bron lezen. En ik snap niet waarom ze niet met een officiële, geschreven verklaring komen. Er heeft zoveel nepnieuws gecirculeerd dat ik terughoudend ben.
Is die Discord tweet staat de link naar het artikel van SVT. :Y
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 14:04:26 #9
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213593307
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:03 schreef Em31 het volgende:

[..]
Is die Discord tweet staat de link naar het artikel van SVT. :Y
https://www.svt.se/kultur/joost-kleins-advokat-han-fornekar-brott
pi_213593327
Dat Aftonbladet zei toch trouwens van de week dat Joost al bekend had. :')
pi_213593358
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:05 schreef Em31 het volgende:
Dat Aftonbladet zei toch trouwens van de week dat Joost al bekend had. :')
Waarschijnlijk dat hij inderdaad die camera weggeduwd heeft, wat door die werkneemster is opgevat als "dreigende beweging" waar AT over spreekt. Maar dat dat geen strafbaar feit is? Dat is wat ik er nu uit haal.
pi_213593376
quote:
Ik heb even een andere vertaalmachine gebruikt ("I see the chances of release as good" vond ik gek, want Joost is niet opgesloten).

quote:
Joost Klein, de Nederlandse deelnemer aan het Eurovisiesongfestival, riskeert vervolging voor bedreiging na een incident in Malmö. Zijn advocaat, Jan-Åke Fält, heeft nu de situatie toegelicht en verklaard dat Klein de beschuldigingen ontkent.

Volgens Fält was er een afspraak dat Klein niet gefotografeerd zou worden wanneer hij van het podium af kwam. Ondanks deze afspraak stond er een fotograaf te filmen, waarop Klein de fotograaf vroeg om te stoppen. Toen de fotograaf niet luisterde, zou Klein de camera hebben weggeduwd, maar hij ontkent de fotograaf te hebben bedreigd.

De politie heeft gebruikgemaakt van een versnelde procedure omdat het bewijsmateriaal sterk wordt geacht en het geen ernstig misdrijf betreft. Een voorlopige rechtszitting staat gepland voor begin juni. Fält zegt dat ze het onderzoek hebben ingezien en nu de kans hebben om daarop te reageren. Ze zijn van plan om enkele Nederlandse getuigen op te roepen. Fält schat de kans op vrijspraak hoog in.
Oh crap, ChatGPT lijkt samengevat én vertaald te hebben. Dit is de letterlijke vertaling:

quote:
Advocaat van Joost Klein: "Hij ontkent het misdrijf"

De Nederlandse Eurovisie-artiest Joost Klein riskeert vervolging voor bedreiging na zijn verblijf in Malmö. Zijn advocaat geeft nu commentaar op het incident.
- Hij ontkent het misdrijf, zegt Jan-Åke Fält.
De Nederlandse Eurovisie-artiest Joost Klein werd aangeklaagd voor bedreiging in verband met de wedstrijd en werd uitgesloten van deelname aan de finale.
De politie heeft eerder aangegeven dat ze gebruik hebben gemaakt van een versnelde procedure omdat ze het bewijs sterk achten en omdat het niet om een ernstig misdrijf gaat.
Volgens Jan-Åke Fält ontkent Joost Klein het misdrijf.
- Zoals ik het begrijp, was er een overeenkomst tussen hem en de leiding. Het was een gevoelig moment waarop hij niet gefotografeerd mocht worden toen hij van het podium afkwam. Hij zou worden opgewacht door zijn team, maar er stond een fotograaf. Hij vroeg de persoon te stoppen met filmen.
Jan-Åke Fält zegt dat de fotograaf niet naar Joost Klein luisterde.
- Toen heeft hij de camera weggeduwd om hem weg te krijgen. Hij ontkent de persoon te hebben bedreigd.
Volgens Jan-Åke Fält is een voorlopige rechtszitting gepland voor begin juni. De politie is nog niet klaar met haar onderzoek.
- We hebben het onderzoek ingezien en hebben nu de mogelijkheid om daarop te reageren. We zullen vragen om enkele Nederlanders als getuigen op te roepen. Daarna zullen we zien of dat wordt toegestaan. Ik acht de kans op vrijspraak groot.
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 14:12:27 #13
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213593392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:10 schreef Claudia_x het volgende:
Fält schat de kans op vrijspraak hoog in.
_O_
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:14:21 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_213593408
Ga je even boodschappen doen, is er nieuws. Ik weet alleen nog niet wat ik ervan moet denken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213593427
Deze foto staat bovenaan het bericht. :+

vrijdag 17 mei 2024 @ 14:18:15 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_213593470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:15 schreef Claudia_x het volgende:
Deze foto staat bovenaan het bericht. :+

[ afbeelding ]
Even de complotdenkers weer over de zeik helpen. 8-)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_213593472
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb even een andere vertaalmachine gebruikt ("I see the chances of release as good" vond ik gek, want Joost is niet opgesloten).
Ik las het eerder als release from prosecution. Vrijspraak van rechtsvervolging.
pi_213593530
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:18 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Ik las het eerder als release from prosecution. Vrijspraak van rechtsvervolging.
Mja, ik vond de Engelse vertaling niet zo goed. Oorspronkelijke tekst:

quote:
Vi har fått ta del av utredningen och har nu möjlighet att kommentera den. Vi kommer att begära att några holländare ska höras. Sedan får vi se om vi får igenom det. Jag ser chanserna för frigivning som goda.
Vertaling uit het vorige deel (ik denk door de browser):

quote:
We have had access to the investigation and now have the opportunity to comment on it. We will request that some Dutch people be heard. Then we'll see if we get it through. I see the chances of release as good.
Vertaling van ChatGPT:

quote:
We have been given access to the investigation and now have the opportunity to comment on it. We will request that some Dutch people be heard. Then we will see if that is granted. I see the chances of acquittal as good.
pi_213593534
Ik ben heel benieuwd wat precies de vermeende dreiging is in de aanklacht..

- voelde zij de dreiging dat ie haar ging slaan?
- was ze bang dat ie het de volgende keer wel zou doen en dus de politie gebeld?
- zou hij verbaal hebben gedreigd? En waarmee?

Bij het eerste vind ik het lastig om me voor te stellen wat precies de aanklacht is.

En heeft in 64 jaar nog nooit een artiest een camera weggeduwd (met gevloek erbij evt) ??
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:26:03 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_213593575
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:23 schreef Sandrie het volgende:
Ik ben heel benieuwd wat precies de vermeende dreiging is in de aanklacht..

- voelde zij de dreiging dat ie haar ging slaan?
- was ze bang dat ie het de volgende keer wel zou doen en dus de politie gebeld?
- zou hij verbaal hebben gedreigd? En waarmee?

Bij het eerste vind ik het lastig om me voor te stellen wat precies de aanklacht is.

En heeft in 64 jaar nog nooit een artiest een camera weggeduwd (met gevloek erbij evt) ??
Nou, om eerlijk te zijn: dat is tijdens de optredens meerdere keren voorgevallen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213593586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Mja, ik vond de Engelse vertaling niet zo goed. Oorspronkelijke tekst:
[..]
Vertaling uit het vorige deel (ik denk door de browser):
[..]
Vertaling van ChatGPT:
[..]

Een politieonderzoek naar een arm gezwaai heeft 2-5-7 dagen (al 3x gehoord dat het afgerond was) geduurd, maar ze hebben niet eens alle mogelijke betrokkenen gehoord?

Of überhaupt geen Nederlandse delegatieleden?
pi_213593596
twitter
pi_213593599
In het AD (dat stelt zelf met de advocaat te hebben gesproken, als ik het goed begrijp) wordt het aandragen van getuigen weer net iets anders voorgesteld:

quote:
,,We hebben het dossier ontvangen en kunnen nu zelf nog getuigen aandragen voor verhoor. Of we dat doen, moet ik met mijn cliënt bespreken”, zegt Fält.
Dat impliceert dan lijkt me ook dat er nog geen getuigen zijn verhoord, of in ieder geval niet alle getuigen. Ik had de indruk dat dat al gebeurd zou zijn als onderdeel van het politie-onderzoek. Of misschien gaat het om andere getuigen dan ooggetuigen?
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:30:04 #24
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_213593620
Jag ser chanserna för frigivning som goda.

Ik zie goede kansen op vrijspraak.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_213593625
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:27 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Als hij nu in diverse landen de hitparade binnenschiet dan loopt hij ook nog wel even lekker op Spotify door naar boven.
pi_213593650
quote:

Ik hoop echt dat die advocaat al vanaf zaterdagmiddag daar opgetrommeld is en niet pas veel later.
Het meest voor de hand liggend is dat deze advocaat hem heeft bijgestaan tijdens het verhoor.

Ik lees dat ze vaak spraakmakende zaken doen.

Ik vind het ook opmerkelijk dat hij zich in de media uitlaat over de gemoedstoestand van Joost.
pi_213593655
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou, om eerlijk te zijn: dat is tijdens de optredens meerdere keren voorgevallen :D
En juist in Zweden kan de persoon achter de camera ook wel eens de 'agressor' zijn die de persoon op de bühne belaagd.

:J 8-)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_213593696
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:32 schreef Salina het volgende:
:J
Wie heeft trouwens deze briljante smiley gemaakt?
pi_213593707
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:32 schreef Za het volgende:

[..]
Het meest voor de hand liggend is dat deze advocaat hem heeft bijgestaan tijdens het verhoor.

Ik lees dat ze vaak spraakmakende zaken doen.

Ik vind het ook opmerkelijk dat hij zich in de media uitlaat over de gemoedstoestand van Joost.
Het zal absoluut een onderdeel zijn van de verdedigingstrategie.
Maar ook vast oprecht, heel Nederland en de rest van het esf-universum wil graag horen hoe het met hem gaat.
pi_213593714
Zondag moet Joost optreden. Eerst Vieze Asbak op een ander podium en daarna Joost. Niet eens op de main stage.

pi_213593717
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
@Scrummie god. Kadootje van de VBL crew denk ik. From VBL with Love.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_213593721
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:36 schreef Salina het volgende:

[..]
@:Scrummie god. Kadootje van de VBL crew denk ik. From VBL with Love.
_O_ _O_ _O_
pi_213593753
Wat vinden jullie van deze theorie van Jan Uriot?

quote:
Mogelijk wilde Joost iets uitvreten in de finale waar de EBU – die vanwege al het gedoe rondom de Israëlische deelname toch al onder druk stond – zenuwachtig over was, aldus Jan.
Hoe waarschijnlijk is het dat hij in de finale iets anders zou hebben gedaan dan in de halve finale?
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:42:26 #34
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_213593814
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:42:30 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213593816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe waarschijnlijk is het dat hij in de finale iets anders zou hebben gedaan dan in de halve finale?
Vind het niet aannemelijk dag Joost dat zou doen. Vind het wel aannemelijk dat ze er bang voor waren dat Joost dat zou doen, want in hun ogen gek, anders en ongeleid projectiel.
Onterecht denk ik, want zit veel meer plan en idee achter wat hij doet dan lijkt. Het is niet gewoon een stuiterende uit de hand gelopen hakkende Harrie, maar een artiest aan het werk

Anders = eng/angst = controledrang
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213593819
In Zweden vinden ze ‘m gelukkig nog wel een beetje leuk
twitter
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:43:09 #37
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213593824
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:42 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Hulde daarvoor!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 14:44:25 #38
163650 Greys
pi_213593838
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:42 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Hoger dan Nemo zelfs. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213593841
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:27 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Joost op 13 en Nemo op 14, mooi zo naast elkaar.

En Isaak op 22 en Baby Lasagna op 50.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 14:45:15 #40
163650 Greys
pi_213593847
Bwehehhe.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 14:45:21 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213593849
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:44 schreef Greys het volgende:

[..]
he greus :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213593857
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:42 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Nemo op 5 en Baby Lasagna op 6
pi_213593865
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:35 schreef Rebel- het volgende:
Zondag moet Joost optreden. Eerst Vieze Asbak op een ander podium en daarna Joost. Niet eens op de main stage.

[ afbeelding ]
Joost wilde zelf niet mainstage op Freshtival.
pi_213593869
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Bedankt EBU
pi_213593871
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:42 schreef Molo het volgende:

[..]
Vind het niet aannemelijk dag Joost dat zou doen. Vind het wel aannemelijk dat ze er bang voor waren dat Joost dat zou doen, want in hun ogen gek, anders en ongeleid projectiel.
Onterecht denk ik, want zit veel meer plan en idee achter wat hij doet dan lijkt. Het is niet gewoon een stuiterende uit de hand gelopen hakkende Harrie, maar een artiest aan het werk

Anders = eng/angst = controledrang
Zou hij daar echt zoveel anders zijn geweest dan de anderen?

Ik kreeg de indruk dat hij in de aanloop vooral bezig was met zijn tiktok promotie en zijn act. We op zijn manier, maar bleef gericht op zijn eigen ding.
Terwijl een Oekraïne, Portugal, Ierland enz daar met een veel activistischere boodschap bezig waren.

Ik vind het ook raar dat hij ineens gebruikt is als voorbeeld/onderdeel van de anti-Israel campagne. Die indruk kreeg helemaal niet van hemzelf, wel dat ie zich ergerde aan een paar individuen ter plaatse (wat niet te vergeten losstaat van een natie).

Maar misschien vergis ik me totaal hierin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sandrie op 17-05-2024 14:59:23 (Fix) ]
  vrijdag 17 mei 2024 @ 14:49:37 #46
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213593889
Misschien toch bang geworden door die 'zoveel % complete' meldingen in de visuals? Ik weet het niet hoor...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213593891
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:45 schreef Greys het volgende:
Bwehehhe.

[ x ]
Jaaaaa, met Martin Österdahl, Christer Björkman en Torbjörn Ek als zijn grootste Zweedse fans in de moshpit *O*
pi_213593908
Ik denk dat zijn gedrag in de persconferentie niet per se anti-Israël was qua politieke boodschap, maar meer anti-Israëlische delegatie. Zeker nu we weten dat de AvroTros al een klacht had ingediend en hij dus al lastiggevallen werd. Dat stelt o.a. die "why not?" in ander perspectief, eveneens dat hij misschien al pissig was vanwege dat incident dat kort ervoor had plaatsgevonden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 14:59:02 #49
163650 Greys
pi_213593991
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:46 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Joost wilde zelf niet mainstage op Freshtival.
Waarom niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 mei 2024 @ 14:59:36 #50
7889 tong80
Spleenheup
pi_213593997
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:01:13 #51
163650 Greys
pi_213594015
quote:
[..]
Niet echt denk ik. Hij wilde iedereen en z'n ouders trots maken. Die had hooguit na afloop iets over love love peace peace geroepen in de Eurovisie-sferen.

Grappig (of triest...) eigenlijk dat oproepen tot vrede zoals Slimane deed eigenlijk al tegen de regels zijn, maar er wel een intervalact bestaat genaamd Love Love Peace Peace. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594020
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:45 schreef Greys het volgende:
Bwehehhe.

[ x ]
Ik heb even gekeken, toen Duncan Laurence in Stockholm optrad na z'n overwinning (!) stond hij in een zaal van 750 man.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:02:04 #53
163650 Greys
pi_213594033
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:01 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ik heb even gekeken, toen Duncan Laurence in Stockholm optrad na z'n overwinning (!) stond hij in een zaal van 750 man.
Oeh. Dat maakt dit extra mooi.
Want dat van Duncan was al knap!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594039
Ik vergeet steeds een beetje dat het hier om een Nederlands nummer gaat dat zo goed scoort, niet een simpel Engels popnummer. Het is ook wel extra bijzonder zo. :D
pi_213594050
quote:
Van wie is dit gedicht? 😢😢
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 17 mei 2024 @ 15:04:37 #56
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213594056
quote:
[..]
nihil
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213594105
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:04 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Van wie is dit gedicht? 😢😢
Ik denk van dichter Joost himself.
https://www.spectrumboeken.nl/producten/albino-9789000364725
pi_213594172
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:02 schreef Greys het volgende:

[..]
Oeh. Dat maakt dit extra mooi.
Want dat van Duncan was al knap!
Dat is zeker knap, maar het geeft ook wel iets aan over het charisma van die jongen. Ik zou zelf ook eerder naar een concert van Joost gaan dan van Duncan... hoewel ik de muziek van Duncan eigenlijk beter vind :)
pi_213594207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is zeker knap, maar het geeft ook wel iets aan over het charisma van die jongen. Ik zou zelf ook eerder naar een concert van Joost gaan dan van Duncan... hoewel ik de muziek van Duncan eigenlijk beter vind :)
Ik durfde het niet te zeggen, maar gooi hem er toch in: zou Joost de populariteit van Duncan overstijgen?
Ik wil er geen wedstrijd van maken, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Hij is in ieder geval énorm populair en geliefd.
pi_213594295
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 14:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Waarom niet?
quote:
Joost kan wel eens voor een ‘klein’ probleem gaan zorgen in Enschede. De populaire artiest staat op Freshtival namelijk niet op de plek waar het meeste publiek hem kan zien. „We hebben hem de mainstage aangeboden, maar dat wilde hij niet. Joost wilde perse een bandpodium”, vertelt creatief directeur Koen Bredeveld van Absolulety Fresh.
https://www.ad.nl/ensched(...)afgeslagen~a53aedbe/

Artikel is van voor diskwalificatie.
pi_213594305
Klopt het dat deze ooit in deze reeks is gepost, en weet iemand nog wanneer:

vrijdag 17 mei 2024 @ 15:26:45 #62
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213594315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:25 schreef quirina het volgende:
Henny Huisman zei ook al dat Joost een vervelend mannetje met sterallures was en Henny Huisman zal het weten met zijn snuitje.
Weet Henny het zeker dat hij het niet over zijn neefjes heeft?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Trouwste user 2022 vrijdag 17 mei 2024 @ 15:28:00 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_213594331
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:16 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Ik durfde het niet te zeggen, maar gooi hem er toch in: zou Joost de populariteit van Duncan overstijgen?
Ik wil er geen wedstrijd van maken, maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
Hij is nu al groter. Joost wordt een wereldster. De nieuwe Herman Brood maar dan anders en internationaler.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213594358
quote:

Erg waarschijnlijk, zie ook mijn post hierboven.
pi_213594365
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:26 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Weet Henny het zeker dat hij het niet over zijn neefjes heeft?
Henny is zelf een vervelend mannetje met sterallures, en ik kan het weten want ik heb hem ooit vluchtig op een paardenwedstrijd gezien.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:35:26 #66
163650 Greys
pi_213594406
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Henny is zelf een vervelend mannetje met sterallures, en ik kan het weten want ik heb hem ooit vluchtig op een paardenwedstrijd gezien.
Hahaha same! :D
Z'n schoonzoon deed vaak mee aan de wedstrijden waar ik soms ook aan meedeed.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:28 schreef tong80 het volgende:

Joost wordt een wereldster.
Dit.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:37:46 #68
163650 Greys
pi_213594432
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
En Duncan heeft dan nog Engelstalige muziek voor de concerten in het buitenland en Joost niet. Echt heel knap.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:38:14 #69
163650 Greys
pi_213594437
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:25 schreef Za het volgende:
Klopt het dat deze ooit in deze reeks is gepost, en weet iemand nog wanneer:

[ afbeelding ]
Oh geen idee meer. In de tijd dat de polls overal de grond uit schoten. Hoezo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594457
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:37 schreef Greys het volgende:

[..]
En Duncan heeft dan nog Engelstalige muziek voor de concerten in het buitenland en Joost niet. Echt heel knap.
En veel meer mainstream geaccepteerde muziek.

Maar de vraag is of de nieuwe (post ESF) internationale fanbase ook zijn andere nummers behalve Europapa leuk gaat vinden.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:41:26 #71
163650 Greys
pi_213594471
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Sandrie het volgende:

[..]

Maar de vraag is of de nieuwe (post ESF) internationale fanbase ook zijn andere nummers behalve Europapa leuk gaat vinden.
Ik denk dat ze vooral hém leuk vinden en dan ga je de muziek al snel leuk vinden. En Käärijä heeft bv ook heel veel nietFinse fans gekregen en gehouden terwijl z'n liedjes voor hen niet te verstaan zijn. Heel knap allemaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594474
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:38 schreef Greys het volgende:

Oh geen idee meer. In de tijd dat de polls overal de grond uit schoten. Hoezo?
Ruim voor het ESF toch?

Hij schijnt hier Israel met zwart te hebben weggestreept.
Ik heb het hier iig voorbij zien komen. En ook
die streep wel gezien, maar had geen idee dat daar Israel onder stond.

Dan zou hij (indien dit klopt) al voor aanvang statements hebben gemaakt.
pi_213594493
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:40 schreef Sandrie het volgende:

[..]

Hij heeft onder meer deze nog op de plank liggen. Ook een geheide hit :)

Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:44:19 #74
163650 Greys
pi_213594501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:41 schreef Za het volgende:

[..]
Ruim voor het ESF toch?

Hij schijnt hier Israel met zwart te hebben weggestreept.
Ik heb het hier iig voorbij zien komen. En ook
die streep wel gezien, maar had geen idee dat daar Israel onder stond.

Dan zou hij (indien dit klopt) al voor aanvang statements hebben gemaakt.
Ja kan. Aan de andere kant, hij kon die stemlink en tekst moeilijk veel meer naar boven zetten over zichzelf en Kroatië en de top 5 heen misschien. Dus het is misschien zelfs toevallig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 mei 2024 @ 15:47:50 #75
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213594526
twitter

Slovenië ^O^
pi_213594552
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:16 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Joost doet gewoon iets compleet eigens. Dat valt ze in het buitenland ook op, daar kennen ze geen Joost. Duncans hebben ze daar genoeg.
pi_213594558
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:44 schreef Greys het volgende:

Ja kan. Aan de andere kant, hij kon die stemlink en tekst moeilijk veel meer naar boven zetten over zichzelf en Kroatië en de top 5 heen misschien. Dus het is misschien zelfs toevallig.
Een paar dagen later verborg hij weer Israel. Misschien is het toeval.

(Ik heb dit niet ontdekt btw, komt uit een link uit NWS)
pi_213594561
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat lijkt me toeval inderdaad. Hoe had hij voor aankomst in Malmö al kunnen weten dat de Israëlische delegatie zulke etters had?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:54:48 #79
163650 Greys
pi_213594577
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:52 schreef Za het volgende:

[..]
Hij zette het een paar dagen later wel hoger over de top 5 heen, weer over Israel:

[ afbeelding ]

Geen toeval denk ik.
(Ik heb dit niet ontdekt, komt uit een link uit NWS)
Die kat emoji slaat volgens mij gewoon op Kroatië hoor. En volgens mij is van dat screenshot een stuk afgeknipt want daar zat nog een stemlink onder in m'n herinnering. Plus het staat ook over andere landen heen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594579
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:52 schreef Za het volgende:

[..]
Hij zette het een paar dagen later wel hoger over de top 5 heen, weer over Israel:

[ afbeelding ]

Geen toeval denk ik.
(Ik heb dit niet ontdekt, komt uit een link uit NWS)
Niet alleen over Israël heen. Je ziet nog een minimaal boogje van de eerste letter van het land erboven.
Dit noem ik spijkers op laag water zoeken.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 15:55:43 #81
163650 Greys
pi_213594583
En echt heel goed van de Slovenen. Even wat concrete antwoorden zoeken (dus ook over de diskwalificatie) en niet loslaten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594610
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:47 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Slovenië ^O^
pi_213594611
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:54 schreef Greys het volgende:

Die kat emoji slaat volgens mij gewoon op Kroatië hoor. En volgens mij is van dat screenshot een stuk afgeknipt want daar zat nog een stemlink onder in m'n herinnering. Plus het staat ook over andere landen heen.
Ja maar Israel is "er af geknipt" nu.

Het was 19 maart, misschien zoek ik het terug hier, want misschien fabriceren mensen hier iets.
pi_213594613
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:55 schreef Greys het volgende:
En echt heel goed van de Slovenen. Even wat concrete antwoorden zoeken (dus ook over de diskwalificatie) en niet loslaten.
Inderdaad, goed dat er doortastendheid uitspreekt van die landen. Samen staan we sterk. ^O^
pi_213594616
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:54 schreef silverevlis het volgende:

Niet alleen over Israël heen. Je ziet nog een minimaal boogje van de eerste letter van het land erboven.
Dit noem ik spijkers op laag water zoeken.
Misschien ben ik het daarmee eens.
Ik weet alleen dat het hier indertijd gepost is, en wilde het terugkijken.
pi_213594621
Ik vind het sowieso al vreemd dat Servië en Slovenië dus niet weten wat er is gebeurd.
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 16:01:35 #87
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_213594630
quote:
Slovenië ^O^
Prachtig land, geweldige mensen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_213594668
Die massale steun aan Joost, het succes dat hij nu heeft en dat iedereen en z'n moeder zich uitspreekt tegen de EBU geeft toch wel een soort van voldoening :@
pi_213594691
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:55 schreef Greys het volgende:
Ik las de screenshot net op X.
Maar is er ook een link naar het origineel? (Ik spreek een woordje Sloveens, zou het graag willen lezen)

Edit: al zal het uiteraard in het Engels zijn bedenk ik me nu 😊

Die test lijkt mij niet een professioneel/zakelijk opgestelde brief. Daarmee doel ik vooral op het middenstuk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sandrie op 17-05-2024 16:07:54 (Edit) ]
pi_213594716
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:04 schreef d_elise het volgende:
Die massale steun aan Joost, het succes dat hij nu heeft en dat iedereen en z'n moeder zich uitspreekt tegen de EBU geeft toch wel een soort van voldoening :@
Absoluut!

Ik hoop dat hij zich niet volledig heeft afgesloten van de media (wat ik zou begrijpen) en dit allemaal ook meekrijgt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 16:09:26 #91
163650 Greys
pi_213594725
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 15:58 schreef Za het volgende:

[..]
Ja maar Israel is "er af geknipt" nu.

Het was 19 maart, misschien zoek ik het terug hier, want misschien fabriceren mensen hier iets.
Misschien omdat de instastory gewoon bepaalde standaard afmetingen heeft en er verder naar onder geen ruimte meer was? Hij moet z'n tekst toch ergens kwijt er overheen? :? En dan is het logisch dat je dat niet door de bovenste paar doet. Lijkt mij hoor.

Ik geef toe dat ik het best enigszins grappig vond destijds dat het uitgerekend over Israël heen kwam te staan die tekst, omdat veel landen hun deelname niet veilig vonden. En iedereen mag daarvan vinden wat ze willen. Ook Joost. Al vraag ik me nog steeds af of dit expres zo was of omdat het gewoon goed uitkomt en hij de poll van Kroatië wilde winnen en de top dus in beeld moest blijven om z'n story.

[ Bericht 11% gewijzigd door Greys op 17-05-2024 16:14:59 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 16:11:09 #92
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213594742
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef Greys het volgende:

[..]
Misschien omdat de instastory gewoon bepaalde afmetingen heeft? Hij moet z'n tekst toch ergens kwijt er overheen? :? En dan is het logisch dat je dat niet door de bovenste paar doet.
Zou er ook niks geks achter zoeken verder.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 16:12:18 #93
163650 Greys
pi_213594755
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:06 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Ik las de screenshot net op X.
Maar is er ook een link naar het origineel? (Ik spreek een woordje Sloveens, zou het graag willen lezen)

Edit: al zal het uiteraard in het Engels zijn bedenk ik me nu 😊

Die test lijkt mij niet een professioneel/zakelijk opgestelde brief. Daarmee doel ik vooral op het middenstuk.
Geen idee. De enige link stond in de tweet erboven die hier ook in de post van Momo staat. Maar daar staat die opsomming niet in.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:08 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Absoluut!

Ik hoop dat hij zich niet volledig heeft afgesloten van de media (wat ik zou begrijpen) en dit allemaal ook meekrijgt.
Misschien kijkt hij zelf niet zoveel op social media nu, maar ik zag dat Tantu (zijn producer) allemaal tweets heeft geliket over het streamingsucces en supporttweets en -acties en zo, hij zal dat hopelijk ook wel doorspelen naar Joost O+
En hij zal ook wel via zijn manager/boeker meekrijgen dat de vraag naar concertkaarten zo groot is, dat eigenlijk alles meteen uitverkocht was en verplaatst moest worden naar grotere zalen :D
pi_213594775
quote:

Misschien omdat de instastory gewoon bepaalde standaard afmetingen heeft en er verder naar onder geen ruimte meer was? Hij moet z'n tekst toch ergens kwijt er overheen? :? En dan is het logisch dat je dat niet door de bovenste paar doet. Lijkt mij hoor.
Ik heb het teruggezocht.
Mensen hebben het niet gemanipuleerd, de eerste keer schrijft hij idd zijn tekst over Israel heen, de tweede keer staat het "vote here" gedeelte op een andere plek. Dat is de verklaring.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 16:15:43 #96
163650 Greys
pi_213594787
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:14 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb het teruggezocht.
Mensen hebben het niet gemanipuleerd, de eerste keer schrijft hij idd zijn tekst over Israel heen, de tweede keer staat het "vote here" gedeelte op een andere plek (ineens midden tussen de posities ipv bovenaan). Dat is de verklaring.
Oké maar maakt het veel uit?
Ik mis echt iets geloof ik. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 16:16:21 #97
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213594792
Advocaat in de arm genomen _O-

Vanwege een duwtje. Wat lees ik!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213594801
twitter

twitter

Bij ons staat Nemo maar op 37, ik gok dat er niet zoveel nummers bij ons in de top 40 zijn beland als in andere landen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 16:18:44 #99
163650 Greys
pi_213594810
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:

Je zal wel moeten als er een veroordeling boven je hoofd hangt. Die advocaat.

Maar inderdaad, wat is dit enorm uit de hand gelopen. Zo onnodig en eeuwig zonde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594819
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:15 schreef Greys het volgende:

Oké maar maakt het veel uit?
Ik mis echt iets geloof ik. :@
Wanneer hij bewust 2 keer Israel weg laat uit het overzicht zou het een statement kunnen zijn.
Maar het lijkt me idd geen bewuste actie.
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 16:20:16 #101
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213594825
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:17 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
[ x ]

Bij ons staat Nemo maar op 37, ik gok dat er niet zoveel nummers bij ons in de top 40 zijn beland als in andere landen.
Ik vind sowieso dat er meer ESF nummers mogen gedraaid worden op de radio. Dan bedoel ik de recente jaren en niet de standaard jaren 70, 80 liedjes + alle Nlse deelnemers
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_213594827
quote:

Hij moest die hebben vanwege een verhoor sowieso.
pi_213594834
quote:

Hij vraagt er toch niet om aangeklaagd te worden. Dan neem je een advocaat, logisch. Ook al is het een zaak van he-le-maal niks en gebeuren er waarschijnlijk op de gemiddelde uitgaansavond in Malmö honderd dingen die erger zijn maar waar geen politie bij wordt geroepen.
pi_213594845
quote:

Je moet airplay hebben he, ik luister zelden naar de radio maar ik kan me zo voorstellen dat 538 en QMusic niet weten wat ze met Nemo moeten.
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 16:23:07 #105
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213594849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:21 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij vraagt er toch niet om aangeklaagd te worden. Dan neem je een advocaat, logisch. Ook al is het een zaak van he-le-maal niks en gebeuren er waarschijnlijk op de gemiddelde uitgaansavond in Malmö honderd dingen die erger zijn maar waar geen politie bij wordt geroepen.
Ik blame hem ook niet maar ik vind dit hele circus vanwege een duw zo sad.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 17 mei 2024 @ 16:23:25 #106
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213594853
quote:
[ x ]

Slovenië ^O^
Zeer valide vragen van de Slovenen, lijkt me. Allemaal dingen waar iedereen concrete antwoorden op zou willen en zou moeten eisen in het geval van de aangesloten landen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213594859
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:22 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je moet airplay hebben he, ik luister zelden naar de radio maar ik kan me zo voorstellen dat 538 en QMusic niet weten wat ze met Nemo moeten.
Ohja dat is ook zo. :+
pi_213594866
quote:

Ik geef toe dat ik het best enigszins grappig vond destijds dat het uitgerekend over Israël heen kwam te staan die tekst, omdat veel landen hun deelname niet veilig vonden. En iedereen mag daarvan vinden wat ze willen. Ook Joost.
En toch kan hem dit niet in dank zijn afgenomen.
Met de vlag over zijn hoofd zitten werd ook uitgelegd als statement tegen Israel, terwijl hij dat heel vaak doet, of misschien had hij gewoon geen zin in die vragenronde.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 16:24:57 #109
163650 Greys
pi_213594869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:23 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Ik blame hem ook niet maar ik vind dit hele circus vanwege een duw zo sad.
Dat is het ook echt.
Als er ruimte was geweest (of gemaakt) voor 'sorry, echt' had dit allemaal niet nodig geweest. Eeuwig zonde van alles.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594870
quote:
[ x ]
[ x ]

Baby Lasagna en Slimane staan in de tipparade. Maar die gaan voor de top 40 nog geen deuk in een pakje boter slaan.
pi_213594883
Dat wat Slovenië zegt over die sponsor is ook een goede. Dat contract schijnt dit jaar ook afgelopen te zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 16:27:15 #112
163650 Greys
pi_213594894
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:24 schreef Za het volgende:

[..]
Met de vlag over zijn hoofd zitten werd ook uitgelegd als statement tegen Israel, terwijl hij dat heel vaak doet, of misschien had hij gewoon geen zin in die vragenronde.
Ja weet je, alles wat een mens doet tegenwoordig wordt door andere mensen niet in dank afgenomen. En hij zat op Lowlands ook al met die vlag over z'n hoofd en toen vond iedereen het allemachtig prachtig. Maar dat is allemaal al 27 keer besproken hier geloof ik. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213594909
Nemo probeert echt alles om van dat trofee af te komen 😅😅

quote:
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 16:30:35 #114
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213594918
Nog 1 dingetje van kritiek op radio2:

Radio2 is het standaard dat onze inzending voor het songfestival meestal vaak wordt gedraaid. Vanwege dat het genre van Joost niet past bij Radio2 is het nummer Europapa op die zender amper gedraaid. Het nummer van S10 en zelfs Mia en Dion werden op radio2 zo vaak op radio2 gedraaid in aanloop naar het festival.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_213594919
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:27 schreef Greys het volgende:

Ja weet je, alles wat een mens doet tegenwoordig wordt door andere mensen niet in dank afgenomen. En hij zat op Lowlands ook al met die vlag over z'n hoofd en toen vond iedereen het allemachtig prachtig. Maar dat is allemaal al 27 keer besproken hier geloof ik. :P
Eens.
Van die POLL was dacht ik hier niet besproken.
Het is sowieso een continu in cirkels spreken tot er daadwerkelijk info is.
Maar wel met mooie Joost posts er tussen, waar hij weer successen boekt etc.
pi_213594935
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:27 schreef Greys het volgende:

[..]
Het zijn vooral die vreselijk hypocriete Israël-fanatici die daarover klagen, verder stoort niemand zich eraan. Oftewel, geen redelijk mens vindt dat erg.
pi_213594938
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:12 schreef Greys het volgende:

[..]
Geen idee. De enige link stond in de tweet erboven die hier ook in de post van Momo staat. Maar daar staat die opsomming niet in.
Gevonden!
En het klopt

quote:
Volgens mij hebben Servie, Noorwegen en Slovenie nu ook expliciet gevraagd naar de onderbouwing van de diskwalificatie.
Of mis ik hier iemand?

[ Bericht 7% gewijzigd door Sandrie op 17-05-2024 16:36:00 (Edit) ]
pi_213594946
Is Martin Osterdahl al aan een boek begonnen over de zaak Joost, hij is toch een misdaadschrijver? :7
Hij heeft trouwens ook een boek geschreven met de titel " vraag niet om genade" :)

Ja dit is flauw maar toch... :)
pi_213595005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:33 schreef summer52 het volgende:
Is Martin Osterdahl al aan een boek begonnen over de zaak Joost, hij is toch een misdaadschrijver? :7
Hij heeft trouwens ook een boek geschreven met de titel " vraag niet om genade" :)

Ja dit is flauw maar toch... :)
Zou wel een goeie zijn voor een satirisch programma om hier zo'n Scandi-thriller van te maken. The Bridge - Joost edition.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 17 mei 2024 @ 16:43:16 #120
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213595031
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nog 1 dingetje van kritiek op radio2:

Radio2 is het standaard dat onze inzending voor het songfestival meestal vaak wordt gedraaid. Vanwege dat het genre van Joost niet past bij Radio2 is het nummer Europapa op die zender amper gedraaid. Het nummer van S10 en zelfs Mia en Dion werden op radio2 zo vaak op radio2 gedraaid in aanloop naar het festival.
radio 5 had een DJ er een verklaring voor toen dat gevraagd werd via de app

namelijk dat het nummer niet in de standaard programmering past
nu past het wel beter bij radio 2 maar toch.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 17 mei 2024 @ 16:45:13 #121
39237 crew  H_T
2733
pi_213595053
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:43 schreef Nizno het volgende:

[..]
radio 5 had een DJ er een verklaring voor toen dat gevraagd werd via de app

namelijk dat het nummer niet in de standaard programmering past
nu past het wel beter bij radio 2 maar toch.
Radio 2 toont zelf ieder jaar met de Top 2000 aan dat er zeker ook een publiek is voor Rammstein etcetera. Ik snap niet dat ze zulke muziek dan niet iets vaker draaien
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 16:46:37 #122
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213595062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:45 schreef H_T het volgende:

[..]
Radio 2 toont zelf ieder jaar met de Top 2000 aan dat er zeker ook een publiek is voor Rammstein etcetera. Ik snap niet dat ze zulke muziek dan niet iets vaker draaien
Het is 1 van de redenen dat ik vaker naar Strubru luister, daar is meer afwisseling.

Ontopic weer: :J
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  vrijdag 17 mei 2024 @ 16:56:09 #123
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_213595199
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:52 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Laten we eerlijk wezen, jouw mening doet er niet toe.
ach, over 2 jaar weet niemand wie deze man was
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 17 mei 2024 @ 16:56:24 #124
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213595202
genoeg fans voor Joost, al ver voor het ESF
https://www.nu.nl/songfes(...)-is-joost-klein.html
quote:
"Ik snap dat mensen altijd een titel nodig hebben. Maar ik ben een artiest. Ik ben een kunstenaar. Een kunstslag. Ik ben een Duitse kunstslag", zegt Klein, die dat wil laten zien zien tijdens het Songfestival. "Ik ga kunst maken. En kunst neerzetten."

Samples van Doe Maar, maar ook van Crazy Frog
Hiphop, happy hardcore, gabberpop, indie: het komt allemaal voorbij in Kleins muziek. Op de zeven albums die Klein sinds 2017 maakte, gaat hij alle kanten uit. Hij mixt muziekstijlen die op papier niet bij elkaar lijken te passen en gebruikt samples van Doe Maar, maar ook van Crazy Frog.

Een nummer 1-hit in Nederland ontbreekt nog, maar met Friesenjung scoorde hij er wel eentje in Duitsland en Oostenrijk. Niet alleen Duitsers en Oostenrijkers stemmen mogelijk op Klein, ook in België kennen ze hem. Daar deed hij mee aan De Slimste Mens ter Wereld.
en dan heb je nog de wikifeitjes van het ESF
daar zal hij altijd in onthouden worden.
men weet sneller wie er in 2024 gediskwalificeerd werd dan wie er in 1974 won.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nizno op 17-05-2024 17:25:55 ]
pi_213595210
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:32 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Gevonden!
En het klopt
[..]
Volgens mij hebben Servie, Noorwegen en Slovenie nu ook expliciet gevraagd naar de onderbouwing van de diskwalificatie.
Of mis ik hier iemand?
Ja klopt + Estland gaf aan niet te weten wat er precies gebeurd is.

Die reference group moet dan toch ingestemd hebben zonder ook precies te weten wat er gebeurd is, want hoe bestaat het dat dit anders niet doorverteld is aan deze vier delegaties. Waarschijnlijk is de uitleg dan ook algemeen gehouden.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 16:57:20 #126
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_213595218
Ach, radio 2 heeft dan wel Europapa een half uur achter elkaar gedraaid zaterdag, dat kunnen de vorige 2 inzendingen dan weer niet zeggen
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 mei 2024 @ 16:59:32 #127
426493 crew  PippenScottie
pi_213595250
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:56 schreef Nizno het volgende:

[..]
misschien dat jij hem niet meer kent, maar ten eerste zijn fans, en ja die zijn er genoeg
https://www.nu.nl/songfes(...)-is-joost-klein.html
[..]
en ten tweede het ESF, de weetjes
daar zal hij altijd in onthouden worden.
men weet sneller wie er in 2024 gediskwalificeerd werd dan wie er in 1974 won.
1974 is niet het beste voorbeeld om dit punt te maken
My friends all drive horses
pi_213595255
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:24 schreef Za het volgende:

[..]
Op dat moment hadden er al veel meer landen zich uitgesproken tegen Israëls aanwezigheid. Dit kleine plaagstootje (als het dat al is) tussen alle social media dingen die Joost de wereld in heeft geholpen is niet zo verontrustend, lijkt me.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 17 mei 2024 @ 17:00:07 #129
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213595258
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:59 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
1974 is niet het beste voorbeeld om dit punt te maken
juist wel
pi_213595362
Deze maar eens droppen voor de mensen die deze niet hebben gezien.

You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 17:11:34 #131
446930 crew  ESF1Gamer
pi_213595447
Reageer nou niet op Klaasweetalles. Hij is alleen maar aan het uitlokken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_213595450
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik had nog nooit van hem gehoord tot 3 weken geleden

dat komt mede omdat ik vooral naar echte muziek luister
Wat heb ik toch een schurfthekel aan dit soort snobisme. Wat is "echte muziek"? Weinig muzikanten zijn zo echt als Joost Klein.
pi_213595531
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 17:16:37 #134
163650 Greys
pi_213595543
Wat een bagger weer hier. En zet een TR mensen ipv te quoten en reageren ajb.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 17:17:03 #135
163650 Greys
pi_213595551
Heel heel heel mooi.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 17:21:21 #136
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213595618
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:17 schreef Greys het volgende:
Heel heel heel mooi.

[ x ]
Wat lief 🥺❤️
pi_213595623
quote:
Heel heel heel mooi.

[ x ]
Lief! O+
  vrijdag 17 mei 2024 @ 17:28:41 #138
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213595717
quote:
Heel heel heel mooi.

[ x ]
;( O+
pi_213595767
Ah, is dat TT.
Ik dacht al: TeleTekst?

De trofee van Nemo is meegenomen door de song schrijver (Noor met rood haar). Of krijgt die een eigen trofee?

En de advocaat van Joost gaat natuurlijk niet schrijven dat Joost lekker loopt te cashen van Spotify en dat het hem verder aan zijn reet zal roesten. 'Verdrietig' doet het beter in het verweer.
pi_213595771
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:16 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Oh ze skipten het nummer helaas wel.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 17:36:11 #141
163650 Greys
pi_213595806
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
Oh ze skipten het nummer helaas wel.
Huh. Of skippen ze er meer?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213595823
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:36 schreef Greys het volgende:

[..]
Huh. Of skippen ze er meer?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet
twitter

twitter
pi_213595869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
[ x ]
[ x ]
Het zou me niet verbazen als Joost bewust geboycot wordt. Opvallend veel Britten op de SM zijn ook negatief over Joost.
pi_213595880
Dat kinderen voor kinderen liedje is van de nummer 1 af in de top 40. Hopelijk staat Joost daar.
pi_213595911
Jaaa Joost staat op nummer 1 in de top 40! *O* :J
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 17:45:52 #146
163650 Greys
pi_213595915
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:41 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als Joost bewust geboycot wordt. Opvallend veel Britten op de SM zijn ook negatief over Joost.
Extra grappig dat z'n concert dan in 20 seconden was uitverkocht daar. :7
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 17:46:37 #147
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213595919
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Maar het zullen vast ook niet alleen maar Engelsen zijn want ik ken ook iemand die voor twee locaties in Duitsland kaartjes heeft.
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 17:47:04 #148
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213595923
En hij gaat zondag naar dat festival waar Joost komt. Vorig jaar is hij ook naar Lowlands gegaan alleen voor Joost en toen ging hij weer naar huis hahaha.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 17 mei 2024 @ 17:47:06 #149
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213595924
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef Greys het volgende:

[..]
we hebben het in Nederland nog bonter gemaakt. Jan S. werd ook niet uitgezonden met zijn oma ook al stond hij op 1 en alles. Op een gegeven moment was er een gimmick van Ome Henk van het nummer en werd die er zelfs voor in de plaats gedraaid.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 17:50:19 #150
163650 Greys
pi_213595979
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef NailQueen het volgende:
Dit weten we zeker he? :P
Terug op 1 in de NLse top 40 kan ik dus tweeten? Want het staat nog niet op hun site.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213595981
quote:

[..]
Hangt een beetje af van de bubbel waar je in zit, denk ik. Zoals met alles tegenwoordig :)

Hij heeft er ook veel nieuwe fans bij in de UK. De berichtgeving van de BBC volgen die jongeren toch niet.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 17:53:01 #152
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213596016
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Terug op 1 in de NLse top 40 kan ik dus tweeten? Want het staat nog niet op hun site.
100000% zeker :J
... en huiver mee
pi_213596044
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:38 schreef Em31 het volgende:

[..]
[ x ]
[ x ]
Zat BBC niet in het team dat besluit heeft genomen tot de diskwalificatie?

Welke landen zitten nog meer in het besluitvormingsteam?
Frankrijk, Spanje, Oostenrijk enz zijn oorverdovend stil over de toestanden tijdens de show. Terwijl Slimane volgens mij ook veel last had van het lastigvallen (of juist niet, want top 5?)
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 17:54:38 #154
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213596056
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef NailQueen het volgende:
:D
pi_213596068
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:50 schreef Greys het volgende:

[..]
Q-DJ Stephan heeft het net gezegd en gedraaid
pi_213596084
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:50 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hangt een beetje af van de bubbel waar je in zit, denk ik. Zoals met alles tegenwoordig :)

Hij heeft er ook veel nieuwe fans bij in de UK. De berichtgeving van de BBC volgen die jongeren toch niet.
De hatende Britten :P
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 17:57:11 #157
163650 Greys
pi_213596091
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213596092
Dat hij nu wordt geboycot door de BBC is wel een van de redenen waarom Joost en de Avrotros hoe dan ook de EBU moeten aanklagen straks. Aantoonbare imagoschade. Heb je een top 40-hit in de UK met een Nederlandstalig nummer (zal niet vaak gebeurd zijn) en dan word je niet gedraaid vanwege die beschuldigingen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 17:59:20 #159
163650 Greys
pi_213596110
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 17:57 schreef blackswangreen het volgende:
Dat hij nu wordt geboycot door de BBC is wel een van de redenen waarom Joost en de Avrotros hoe dan ook de EBU moeten aanklagen straks. Aantoonbare imagoschade. Heb je een top 40-hit in de UK met een Nederlandstalig nummer (zal niet vaak gebeurd zijn) en dan word je niet gedraaid vanwege die beschuldigingen.
Als ze het zelf al door hebben van die boycot in alles wat er gaande is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213596145
quote:
Het is gebruikelijk dat niet alle platen worden gedraaid. 40 platen in 2 uur gaat hem niet worden.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213596155
quote:
Nou ja, dat zijn ook maar aannames; misschien zijn er wel andere reden om zijn nummer niet te draaien.

En marketingtechnisch kan het weer best handig zijn om als zwart schaap door alle grote instanties EBU, BBC, UEFA en FIFA (geen idee, ik zet er gewoon een paar evil grootmachten bij :-D) gehaat te worden maar omarmd te worden door het "gewone" volk.
pi_213596181
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:02 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Nou ja, dat zijn ook maar aannames; misschien zijn er wel andere reden om zijn nummer niet te draaien.

En marketingtechnisch kan het weer best handig zijn om als zwart schaap door alle grote instanties EBU, BBC, UEFA en FIFA (geen idee, ik zet er gewoon een paar evil grootmachten bij :-D) gehaat te worden maar omarmd te worden door het "gewone" volk.
Dat laatste is absoluut waar, zeker voor iemand met een soort punk-esthetiek als Joost. Maar dat zeg je natuurlijk niet als je die rechtszaak aanspant :)
  vrijdag 17 mei 2024 @ 18:06:26 #163
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_213596212
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:01 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Het is gebruikelijk dat niet alle platen worden gedraaid. 40 platen in 2 uur gaat hem niet worden.
Maar in hitlijstprogramma's met kortere duur worden de nieuwe binnenkomers wel altijd gedraaid
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 18:08:09 #164
163650 Greys
pi_213596227
UK _O-
(Zij houdt van Europapa hoor!)

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 mei 2024 @ 18:09:58 #165
482080 AgnesGru
pi_213596245
quote:

[..]
Heb ook gelezen inderdaad, in de Daily Mail heeft tenslotte gestaan dar Joost de vrouw had geslagen |:)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 18:10:34 #166
163650 Greys
pi_213596252
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213596269
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:10 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Hier heb ik de hele week op gehoopt. _O_ *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213596324
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:11 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Hier heb ik de hele week op gehoopt. _O_ *O*
Het is niet een complete verrassing toch :) Welk nummer is er op dit moment nou populairder dan Europapa.
pi_213596438
Ik vraag me af of het compleet negeren van Joost zaterdagavond ook was gebeurd als Avro niet met dat statement was gekomen meteen zaterdagmiddag

[ Bericht 44% gewijzigd door Sandrie op 17-05-2024 18:33:58 (.) ]
pi_213596456
quote:
Heel heel heel mooi.

[ x ]
O wow wat een schatje die Nielson. Dat doet 'ie goed 'ey.
pi_213596467
twitter
pi_213596476
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:08 schreef Greys het volgende:
UK _O-
(Zij houdt van Europapa hoor!)

[ x ]
Erg toch eigenlijk, is bij hun wel echt misgegaan met een grotere artiest zo.
pi_213596523
In de Single Top 100 staat Joost uiteraard ook weer op 1 :)

Verder:

13. Nemo
41. Baby Lasagna
53. Slimane
63. Angelina Mango
68. Alyona Alyona & Jerry Heil
75. Marcus & Martinus
86. Bambie Thug

De publieksfavoriet Eden Golan slaagde er niet in de lijst te halen.
pi_213596537
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:29 schreef Sandrie het volgende:
Ik vraag me af of het compleet negeren van Joost zaterdagavond ook was gebeurd als Avro niet met dat statement was gekomen meteen zaterdagmiddag
Ongetwijfeld wel. Het was toch de bedoeling dat de gemiddelde Cyprioot of Armeniër niet opmerkte dat er iets miste in de show. Pas bij dat boeroepen richting Martin zal er in genoeg huiskamers opgemerkt zijn dat er wat frustratie leefde onder de fans.
pi_213596551
Ik vind het echt enig dat het ook in UK hitlijsten haalt
pi_213596559
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:10 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Ondertussen kwam Nemo ook binnen in de top 40 op plaats 37 ^O^
pi_213596625
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:37 schreef Fred_B het volgende:

De publieksfavoriet Eden Golan slaagde er niet in de lijst te halen.
Uiteraard niet, haar stemmen waren duidelijk 'gekocht' door MAGA Europe.
pi_213596649
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ongetwijfeld wel. Het was toch de bedoeling dat de gemiddelde Cyprioot of Armeniër niet opmerkte dat er iets miste in de show. Pas bij dat boeroepen richting Martin zal er in genoeg huiskamers opgemerkt zijn dat er wat frustratie leefde onder de fans.
Alleen pakte het (gelukkig) niet zo uit, want alle commentatoren waren gewoon in Malmo en hebben dezelfde circus van vrijdag en zaterdag meegekregen als wij.

In de meeste landen waar esf uitgezonden werd is lang en breed uitgemeten wat er allemaal aan de hand was, vaak met een hoop gespeculeer.
Aan de reacties sindsdien te zien was het uitleg over Joost niet al te negatief (ook wat ik tot nu toe heb gehoord van mensen die in Slowakije, Servie, Finland ed op tv hebben gekeken)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 18:54:57 #179
163650 Greys
pi_213596676
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:32 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Bwehehhe met die justice er bij! Van zo'n groot account. Wauw. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 17-05-2024 19:03:08 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213596744
Kinderen in de buurt hebben buiten keihard Europapa opstaan en schreeuwen "Welkom in Europa jonguh" O+ O+
  Forum Admin vrijdag 17 mei 2024 @ 19:13:44 #181
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_213596830
#1 :J
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 19:21:14 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213596885
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:17 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het is niet een complete verrassing toch :) Welk nummer is er op dit moment nou populairder dan Europapa.
Mijn telefoonnummer...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 17 mei 2024 @ 19:23:40 #183
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213596904
quote:
[ x ]
Het is dat I Will Survive van Hermes House Band redelijk populair was in Europa, maar Europapa moet wel het meest succesvolle Nederlandstalig nummer ooit zijn.

(Ja, het was bijvoorbeeld een hit in Frankrijk en er zitten een aantal Nederlandse uitspraken in), maar volledig Nederlandstalig buiten Nederland en België om zou ik niet weten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213596907
quote:
[ x ]
Ik weet niet of hij het nog steeds is, maar de social media guy van de Official Charts was altijd een enorme songfestivalfan. En dankzij Eurovisie ook een fan van de Common Linnets, ging zelfs naar hun concerten toe.
pi_213596937
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is dat I Will Survive van Hermes House Band redelijk populair was in Europa, maar Europapa moet wel het meest succesvolle Nederlandstalig nummer ooit zijn.

(Ja, het was bijvoorbeeld een hit in Frankrijk en er zitten een aantal Nederlandse uitspraken in), maar volledig Nederlandstalig buiten Nederland en België om zou ik niet weten.
Nu je het zegt... Ik kan me enkel herinneren ooit "Kleine wasjes, grote wasjes" op de Australische radio te horen (was NL week bij dat station haha) toen ik daar woonde in mijn jeugd. Maar ik kan me geen enkel ander Nederlandstalig liedje heugen dat zo ver kwam..
pi_213597004
https://www.top40.nl/nieuws-nieuws-europa-omarmt-europapa

Europapa doet het lekker in de hitlijsten door heel Europa (en verder)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 19:36:35 #187
163650 Greys
pi_213597012
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213597028
Het is vast wel gezegd hier…

Maar het pijnlijke is dat Govert het achteraf nog gelijk had ook met zijn ‘nooit eerder vertoond op esf’ en de ‘maanlanding’ … 😬😕

Toen Joost zn repetitie afgekapt werd en die dingen van het podium af werden gereden heb ik in een bizare splitsecond echt geloofd dat ie het geflikt heeft om een totaal andere act te doen tijdens de finale…😢
pi_213597148
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:37 schreef Sandrie het volgende:
Het is vast wel gezegd hier…

Maar het pijnlijke is dat Govert het achteraf nog gelijk had ook met zijn ‘nooit eerder vertoond op esf’ en de ‘maanlanding’ … 😬😕

Toen Joost zn repetitie afgekapt werd en die dingen van het podium af werden gereden heb ik in een bizare splitsecond echt geloofd dat ie het geflikt heeft om een totaal andere act te doen tijdens de finale…😢
Speaking of whom, die is sinds de diskwalificatie echt totaal verdwenen, lijkt het wel. Gover staat ook nergens op een foto die Appie, Stuntje etc. daarna nog deelden. Niet dat ik daar direct iets achter zoek, maar ik kan me voorstellen dat die zich ook bijzonder klote voelt aangezien hij zich opwierp als de persoon die ervoor moest zorgen dat Joost een beetje werd ontzien.
pi_213597242
Ik hoop zo dat Europapa ook een ding wordt onder Amerikanen op TikTok, net als Arcade. Dan gaan die streams op Spotify pas echt door het dak.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 19:54:26 #191
163650 Greys
pi_213597254
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:46 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Speaking of whom, die is sinds de diskwalificatie echt totaal verdwenen, lijkt het wel. Gover staat ook nergens op een foto die Appie, Stuntje etc. daarna nog deelden. Niet dat ik daar direct iets achter zoek, maar ik kan me voorstellen dat die zich ook bijzonder klote voelt aangezien hij zich opwierp als de persoon die ervoor moest zorgen dat Joost een beetje werd ontzien.
Hij deed het allemaal zo supernetjes en leuk daar. Ik denk en hoop dat hij weet dat hem hierin echt niets te verwijten valt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 mei 2024 @ 19:55:51 #192
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213597269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 18:49 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Uiteraard niet, haar stemmen waren duidelijk 'gekocht' door MAGA Europe.
Dit klinkt wel een beetje 6 januari inderdaad (van jou) :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213597272
twitter

Dit filmpje _O-
pi_213597287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:46 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die zal zich ook nu vooral over Joost ontfermen gok/hoop ik. Hij is toch een stukje ouder dan de rest van de groep en ook in Malmö gaf hij al aan dat Joost vaak 's avonds nog even met hem kwam praten over alles. Maar denk dat Gover idd ook wel een klap heeft gekregen, ja.
pi_213597429
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:56 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Dit filmpje _O-
Wat is dit dan? :')
twitter
pi_213597568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:06 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Wat is dit dan? :')[ x ]
Welkom in de wondere wereld van de memes.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 20:30:41 #197
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213597720
Ik vind dit zo erg, hier zijn zeer waarschijnlijk onschuldige mensen helemaal kapot gemaakt. Schadeclaims, de hele mikmak, eet ze maar rauw op.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_213597834
Ik kan er eerlijk gezegd ook nog steeds niet over uit. Ik weet het, op de schaal der wereld is het relatief Klein leed.
Maar telkens als ik het nummer hoor, word ik toch overmand door emotie.
Zo’n jongen met zo’n achtergrond dit ontzeggen en dan de manier waarop. Ongekend!

Ik merk gewoon dat ik er na een week nog steeds enorm kwaad over ben. Of ja… kan worden.

Ik denk niet dat er ooit een artiest is geweest die dit meer verdiende dan Joost. En dan de manier waarop…
  vrijdag 17 mei 2024 @ 20:40:50 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213597844
tiktok
  vrijdag 17 mei 2024 @ 20:43:16 #200
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213597866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:39 schreef Electric_Eye het volgende:
Ik kan er eerlijk gezegd ook nog steeds niet over uit. Ik weet het, op de schaal der wereld is het relatief Klein leed.
Zo’n jongen met zo’n achtergrond dit ontzeggen en dan de manier waarop. Ongekend!

Ik merk gewoon dat ik er na een week nog steeds enorm kwaad over ben. Of ja… kan worden.

Ik denk niet dat er ooit een artiest is geweest die dit meer verdiende dan Joost. En dan de manier waarop…
Ik voel hetzelfde hoor!
Maar ik denk dat Joost hier echt wel sterker en beter uitkomt!

En dat de waarheid boven tafel komt en dat de EBU vervolgens volgend jaar op eurovisie, net zoals radio2 vrijwillig deed, verplicht een half uur Europapa moet laten horen. En voor heel de wereld excuses moet aanbieden aan Joost en team.
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_213597924
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:43 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ik voel hetzelfde hoor!
Dat vind ik soms zo’n dooddoener. ;( Ja, sterker, maar dat ene bijzondere moment is hem ontnomen en nooit meer terug te draaien of compenseren. -O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213597931
Dit was al eerder gepost maar is een hele heldere omschrijving van dit jaar en hoe Joost genaaid is geweest verwoord door iemand die in het perscentrum zat. Nu kwam het pas online en worth the watch.

pi_213597957
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:43 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ik voel hetzelfde hoor!

En dat de waarheid boven tafel komt en dat de EBU vervolgens volgend jaar op eurovisie, net zoals radio2 vrijwillig deed, verplicht een half uur Europapa moet laten horen. En voor heel de wereld excuses moet aanbieden aan Joost en team.
Dat is het, iedereen hoopt op een soort voldoening voor hem.
Dat de wereld hem omarmt voelt hoop ik als een warme deken, maar deze jongen die al zo beschadigd is heeft simpelweg een nieuwe trauma opgelopen, voor de ogen van de hele wereld deze keer…

Florida 2009 brak al ieders hart, maar komt nu nog 100x harder binnen..

vrijdag 17 mei 2024 @ 20:58:21 #204
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213598076
quote:

Joost kan dit aan. Verdiend heeft hij dit niet
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 20:59:06 #205
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213598083
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:50 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Dat is het, iedereen hoopt op een soort voldoening voor hem.
Dat de wereld hem omarmt voelt hoop ik als een warme deken, maar deze jongen die al zo beschadigd is heeft simpelweg een nieuwe trauma opgelopen, voor de ogen van de hele wereld deze keer…

Florida 2009 brak al ieders hart, maar komt nu nog 100x harder binnen..

Florida 2009 heeft me altijd hard weten te raken.
pi_213598171
quote:

Er is hem iets ontnomen, maar hij heeft er afgelopen week ook veel voor teruggekregen. Het land en Eurovision fandom heeft hem in de armen gesloten. Ik heb dit nog nooit gezien. Ik hoop dat hij daar iets van meekrijgt en het hem iets doet.
pi_213598242
Ik heb het Israëlische lied nog nooit in zijn geheel gehoord., behale die uitgelekte snippet toen.

Ze hoorden daar niet, klaar.
(Ik zit de video van Gabe te kijken nu)
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 21:09:12 #208
163650 Greys
pi_213598254
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:48 schreef nik4ever het volgende:
Dit was al eerder gepost maar is een hele heldere omschrijving van dit jaar en hoe Joost genaaid is geweest verwoord door iemand die in het perscentrum zat. Nu kwam het pas online en worth the watch.

Ja echt alles dat er mis was en is aan dit ESC wordt goed uiteengezet!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:09:53 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213598263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:05 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Er is hem iets ontnomen, maar hij heeft er afgelopen week ook veel voor teruggekregen. Het land en Eurovision fandom heeft hem in de armen gesloten. Ik heb dit nog nooit gezien. Ik hoop dat hij daar iets van meekrijgt en het hem iets doet.
Ik hoop dat hij stiekem meeleest. Hier, maar eigenlijk overal.
Zag net op Reddit nog een mooie thread met daarin antwoorden op de vraag ‘waarom ben je fan van Joost?’. Daarin zag je dat alle leeftijden vertegenwoordigd werden en om allerlei redenen O+
pi_213598314
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:09 schreef GotC het volgende:

[..]
Ik hoop dat hij stiekem meeleest. Hier, maar eigenlijk overal.
Zag net op Reddit nog een mooie thread met daarin antwoorden op de vraag ‘waarom ben je fan van Joost?’. Daarin zag je dat alle leeftijden vertegenwoordigd werden en om allerlei redenen O+
Er is zelfs een Joost Klein subreddit. Voor de geïnteresseerden.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:15:35 #211
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213598364
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:12 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Er is zelfs een Joost Klein subreddit. Voor de geïnteresseerden.
Was een thread daarin idd! O+

https://www.reddit.com/r/Joostklein/s/VQwU8CalSC
pi_213598366
quote:

Hij heeft dus ook een klacht ingediend vanwege de veiligheid en daar werd dus niets mee gedaan :(
Volgens mij zeiden Marco & GJ ook in hun podcast dat ze zich niet veilig voelden in het perscentrum.
pi_213598595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:15 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Hij heeft dus ook een klacht ingediend vanwege de veiligheid en daar werd dus niets mee gedaan :(
Volgens mij zeiden Marco & GJ ook in hun podcast dat ze zich niet veilig voelden in het perscentrum.
Ik heb de video nog niet gekeken, maar dat onderste is zo. Die hadden het ook over een intimiderende sfeer.
pi_213598611
quote:
Heel heel heel mooi.

[ x ]
O+!

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 19:56 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Dit filmpje _O-
_O- _O- _O-
pi_213598630
quote:
Ik vraag mij af wat zijn verdienste zijn want zingen kan hij niet, een beedje de kunstenaar uit hangen in een gek pak, ja er zijn altijd dwazen die daar achteraan lopen, ik zou zeggen huur hem in voor ¤45000, en 45 min., wordt eens wakker.
De Telegraaf heeft blijkbaar weer een reactie-mogelijkheid. Dat geeft dit soort samenhangende pareltjes.
pi_213598646
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:05 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ja weetje. Zijn droom, zijn missie was ESF in naam van zijn ouders. Hij was er, had de kans en die is hem bruut ontnomen.
Daar krijgt hij nu veel liefde voor terug maar dat maakt zijn missie niet compleet. Uiteindelijk zal die liefde ook een keer afkoelen en dan is het zwarte gat heel erg groot.
De liefde die je van je publiek krijgt duurt maar een optreden lang en daarna ben en sta je weer “alleen”.

Ik denk dat wij ons nog geen begin voor kunnen stellen van wat hij mee maakt en nog mee gaat maken.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 21:41:06 #217
163650 Greys
pi_213598742
twitter

Dit klopt want ze hadden het samen op dat podiumpje van de EIC persmiddag echt heel gezellig samen. 😄
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213598756
quote:

Ook al wist ik dit allemaal al, ben mijn kaak weer aan het oprapen van de grond…

Waarom heeft in hemelsnaam niemand daar aangifte gedaan ter plaatse??

Lieten ze die circus maar helemaal instorten ter plaatse..
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 21:43:11 #219
163650 Greys
pi_213598774
Hier de bewegende versie van Dons en Joost op de persmiddag. 🥰

https://www.instagram.com/reel/C7FLB6esE8q/?igsh=ZjZjMDNxbTI5MmJz
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213598813
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:41 schreef Greys het volgende:
[ x ]

Dit klopt want ze hadden het samen op dat podiumpje van de EIC persmiddag echt heel gezellig samen. 😄
https://x.com/myliuryanro(...)Zdh2IAQXPPqs5Al11t3g
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 21:48:23 #221
163650 Greys
pi_213598843
Joost gaat gewoon in z'n eentje Eurovision inhalen binnenkort qua volgers op insta. 👀

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213598925
quote:
[ x ]

Dit vond ik een van de leukste dingen afgelopen ESC seizoen O+ Ik was heel benieuwd hoe Joost zou gaan klikken met de rest en uiteindelijk kwamen daar totaal andere vriendschappen uit dan ik verwacht had, bijvoorbeeld met Dons, Nemo, Besa en de Estoniagroep, maar ook gewoon William van Wiwi _O- Lief dat ze voor hem opkomen!
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:55:49 #223
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213598983
Mijn hemel Caroline bij Renze :r
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_213599004
quote:
[ x ]

Lijkt zo'n lieverd die Dons.

Zou hij meer weten, dat hij zo duidelijk zijn steun uitspreekt voor Joost?
pi_213599036
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:55 schreef Puzzie het volgende:
Mijn hemel Caroline bij Renze :r
Over Joost? :o :(
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:59:32 #226
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213599045
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:58 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Over Joost? :o :(
Over haar tweet en dat 'zielige' zangeresje van Israël
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:00:29 #227
330914 Sherlock_Holmes
pi_213599063
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:34 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Ja weetje. Zijn droom, zijn missie was ESF in naam van zijn ouders. Hij was er, had de kans en die is hem bruut ontnomen.
Daar krijgt hij nu veel liefde voor terug maar dat maakt zijn missie niet compleet. Uiteindelijk zal die liefde ook een keer afkoelen en dan is het zwarte gat heel erg groot.
De liefde die je van je publiek krijgt duurt maar een optreden lang en daarna ben en sta je weer “alleen”.

Ik denk dat wij ons nog geen begin voor kunnen stellen van wat hij mee maakt en nog mee gaat maken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 17 mei 2024 @ 22:03:56 #228
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_213599130
quote:

Man man man alles bijelkaar zo is het toch echt een shitshow _O-
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:06:52 #229
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213599170
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:59 schreef Ama het volgende:

[..]
Florida 2009 heeft me altijd hard weten te raken.
Mijn vader is 28 februari overleden, net in de periode (week misschien zelfs) dat Europapa gereleased werd... Mijn moeder vond het een idioot nummer en Klein een idiote artiest. Tot ik haar dit nummer liet horen (in de week tussen overlijden en uitvaart) en ze stond met tranen te luisteren en haar respect voor de gast ging door het dak O+ .
pi_213599206
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:41 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Ook al wist ik dit allemaal al, ben mijn kaak weer aan het oprapen van de grond…

Waarom heeft in hemelsnaam niemand daar aangifte gedaan ter plaatse??

Lieten ze die circus maar helemaal instorten ter plaatse..
Tja,.. if only.

Ik denk dat er drie cruciale factoren altijd meespelen:
1) de artiest wil graag winnen want het is goed voor de carrière. Je doet immers niet mee als je laatste wil worden. Dus, hoe oneerlijk het ook er aan toe gaat, je speelt het spel mee. Daarom heeft geen enkele artiest zich uiteindelijk terug getrokken, hoe zeer ze overal ook mee oneens waren.
2) Omdat het om een competitie gaat en de EBU het runt als een soort maffioso onderneming is de angst om benadeeld te worden door de EBU enorm groot. Dus schikt men zich er schoorvoetend naar.
3) Men vertegenwoordigd een land, dus dat speelt zeker ook mee wanneer men besluiten moeten nemen wat 'thuis' wellicht niet 100% begrepen zal worden.

Al met al begrijp ik waarom de artiesten en delegaties an zich dit niet hebben gedaan gezien de EBU in het verleden nog nooit zo heftig heeft gereageerd. Als het competitie element er niet in zat vraag ik mij af of de artiesten, op de verhalen afgaande, al niet veel eerder ' a United front' hadden gevormd.

[ Bericht 0% gewijzigd door nik4ever op 17-05-2024 22:15:14 ]
pi_213599230
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:48 schreef Greys het volgende:
Joost gaat gewoon in z'n eentje Eurovision inhalen binnenkort qua volgers op insta. 👀

[ x ]
De ultieme wraak aangezien hun eigen SM departement de shit heeft veroorzaakt.
pi_213599258
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Mijn vader is 28 februari overleden, net in de periode (week misschien zelfs) dat Europapa gereleased werd... Mijn moeder vond het een idioot nummer en Klein een idiote artiest. Tot ik haar dit nummer liet horen (in de week tussen overlijden en uitvaart) en ze stond met tranen te luisteren en haar respect voor de gast ging door het dak O+ .
Ach. O+ ;(
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 22:14:24 #233
163650 Greys
pi_213599275
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:10 schreef nik4ever het volgende:

[..]
De ultieme wraak aangezien hun eigen SM departement de shit heeft veroorzaakt.
Ik heb ze ontvolgd op TikTok als een minidaadje van verzet en omdat Eurovision beter was voordat ze TikTok hadden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213599298
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik heb ze ontvolgd op TikTok als een minidaadje van verzet en omdat Eurovision beter was voordat ze TikTok hadden.
Ik ook.. op alle socials... :@ _O-
pi_213599321
quote:

[..]
Ook op Tiktok heeft Joost inmiddels bijna Eurovisie ingehaald (2,7 miljoen om 2,9 miljoen volgers).
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:19:26 #236
36431 bleiblei
pi_213599329
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ach. O+ ;(
Mja... de oudste hier vond het die week een enorm stom nummer. Die stond in het ziekenhuis te huilen omdat alle kinderen op school Eur opa opa zongen. Het nummer zal bij mij altijd die lading houden denk ik. Markeerde wel ff een moment zeg maar.
pi_213599404
Tijd om weer eens naar wachtmuziek te luisteren.

pi_213599414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:09 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Tja,.. if only.

Ik denk dat er drie cruciale factoren altijd meespelen:
1) de artiest wil graag winnen want het is goed voor de carrière. Je doet immers niet mee als je laatste wil worden. Dus, hoe oneerlijk het ook er aan toe gaat, je speelt het spel mee. Daarom heeft geen enkele artiest zich uiteindelijk terug getrokken, hoe zeer ze overal ook mee oneens waren.
2) Omdat het om een competitie gaat en de EBU het runt als een soort maffioso onderneming is de angst om benadeeld te worden door de EBU enorm groot. Dus schikt men zich er schoorvoetend naar.
3) Men vertegenwoordigd een land, dus dat speelt zeker ook mee wanneer men besluiten moeten nemen wat 'thuis' wellicht niet 100% begrepen zal worden.

Al met al begrijp ik waarom de artiesten en delegaties an zich dit niet hebben gedaan gezien de EBU in het verleden nog nooit zo heftig heeft gereageerd. Als het competitie element er niet in zat vraag ik mij af of de artiesten, op de verhalen afgaande, al niet veel eerder ' a United front' hadden gevormd.
En zeker begrijpelijk..
Er kwam achteraf naar buiten dat enkele artiesten op het punt stonden om zich op het laatste moment terug te trekken, maar dit tegengehouden werd door hun broadcasting organisaties. Er zat sl te veel geld in natuurlijk.

Maar de journalisten en contentmakers hebben ook klachten ingediend, herhaaldelijk. In de hoop dat iets zou gebeuren.
Denk dat niemand er maar aan dacht om het buiten de bubble te melden…
totdat Joost met zijn arm zwaaide 🙇🏻
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:27:36 #239
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213599424
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:43 schreef Greys het volgende:
Hier de bewegende versie van Dons en Joost op de persmiddag. 🥰

https://www.instagram.com/reel/C7FLB6esE8q/?igsh=ZjZjMDNxbTI5MmJz
O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  roze vrijdag 17 mei 2024 @ 22:30:13 #240
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213599451
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:26 schreef Claudia_x het volgende:

Mijn meest geluisterde liedje van Joost. _O_
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:32:11 #241
138876 Andromache
pi_213599477
quote:

Ja, toch wel? Ik heb hem ontvolgd op Twitter omdat ik hem veel te bevooroordeeld vond.
pi_213599481
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213599483
Misschien spuit 11 maar ik zat naar de visuals te kijken van de semi van een afstand (zaal view) en bij de opbouw naar de hardcore hak break wanneer er overal papapapa op de schermen tevoorschijn komt staat er op een gegeven moment (op het de LED scherm achter) ook Papatoui! :Y DIT is de reden dat ik, ondanks dat ik geen hardcore muts ben, ik Joost zo omarm. Het oog voor detail bij hem is zoooooo groot! Hij is echt een kunstenaar. _O_
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 22:43:52 #244
184769 crew  Deisyy
pi_213599613
quote:

Dit filmpje doet het niet (meer)?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:45:27 #245
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213599628
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:43 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Net nog gekeken ....
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 22:47:27 #246
184769 crew  Deisyy
pi_213599660
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:45 schreef chufi het volgende:

[..]
Net nog gekeken ....
Hier nu ook weer, maar heb het 5 min. zitten proberen, dus ik vermoedde dat het verwijderd was.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:49:45 #247
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213599689
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:43 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Bij mij wel.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  vrijdag 17 mei 2024 @ 22:55:31 #248
36431 bleiblei
pi_213599747
quote:

Die clips zijn ook zo heerlijk van die gast. Niets gepolijst, niets perfect wereldje met perfecte vrouwen, auto's en huizen. Maar gewoon heerlijk normaal en klunzig gefilmd en daardoor ijzersterk O+ .
pi_213599754
quote:

[..]
Kleine daden van verzet, heel goed :Y

Als Martin Ö mij ooit vraagt waar het station is, zeg ik gewoon "Do is de Bahnhof" en stuur ik hem mooi de verkeerde kant op.
pi_213599758
Ik heb wel meteen de app verwijderd trouwens.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:00:33 #251
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_213599791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:47 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Hier nu ook weer, maar heb het 5 min. zitten proberen, dus ik vermoedde dat het verwijderd was.
F5 helpt soms of wel vaak ook op FoK! en YT
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_213599822
quote:

Ja, dit hele verhaal maakt je meteen weer woest en verwonderd, hoe dit allemaal zo heeft kunnen gebeuren. Het is ook precies hetzelfde als wat de andere aanwezigen in het perscentrum bevestigen.

Ik val in herhaling, maar ik vraag me oprecht af waarom we hier de komende jaren aan zouden willen meedoen. Het minste wat we moeten eisen is dat er veel figuren gaan verdwijnen uit de organisatie, dat Israël niet meer meedoet, dat er geen Zweedse betrokkenheid meer is in de organisatie, dat Joost schadeloos gesteld wordt, dat er publieke excuses worden gegeven en Nederland rechtstreeks naar de finale gaat als we wel meedoen. De kans dat dit allemaal gaat gebeuren, is waarschijnlijk nul, dus het zal minimaal een aantal jaren normaal gesproken toch zonder ons moeten zijn.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:05:53 #253
36431 bleiblei
pi_213599856
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, dit hele verhaal maakt je meteen weer woest en verwonderd, hoe dit allemaal zo heeft kunnen gebeuren. Het is ook precies hetzelfde als wat de andere aanwezigen in het perscentrum bevestigen.

Ik val in herhaling, maar ik vraag me oprecht af waarom we hier de komende jaren aan zouden willen meedoen. Het minste wat we moeten eisen is dat er veel figuren gaan verdwijnen uit de organisatie, dat Israël niet meer meedoet, dat er geen Zweedse betrokkenheid meer is in de organisatie, dat Joost schadeloos gesteld wordt, dat er publieke excuses worden gegeven en Nederland rechtstreeks naar de finale gaat als we wel meedoen. De kans dat dit allemaal gaat gebeuren, is waarschijnlijk nul, dus het zal minimaal een aantal jaren normaal gesproken toch zonder ons moeten zijn.
Met als klein detail... we weten nog steeds niet wat er nu echt gebeurd is. Ondanks dat ik overtuigt Atheïst ben, denk ik nog wel lief over god, Allah en al die anderen. Gewoon voor de zekerheid ;) . Ben wel serieus benieuwd naar de waarheid trouwens.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 23:07:13 #254
163650 Greys
pi_213599871
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:18 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Ook op Tiktok heeft Joost inmiddels bijna Eurovisie ingehaald (2,7 miljoen om 2,9 miljoen volgers).
Als meer mensen Eurovion nou gewoon even ontvolgen is het zo gepiept. We willen toch al geen tiktokkies meer van Eurovision. Motten ze alleen maar weer deelnemers voor lastigvallen om dat te vullen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213599875
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:32 schreef nik4ever het volgende:
Misschien spuit 11 maar ik zat naar de visuals te kijken van de semi van een afstand (zaal view) en bij de opbouw naar de hardcore hak break wanneer er overal papapapa op de schermen tevoorschijn komt staat er op een gegeven moment (op het de LED scherm achter) ook Papatoui! :Y DIT is de reden dat ik, ondanks dat ik geen hardcore muts ben, ik Joost zo omarm. Het oog voor detail bij hem is zoooooo groot! Hij is echt een kunstenaar. _O_
Ik heb hier ook naar zitten kijken vandaag en had het gezien ja. Kwam eigenlijk doordat ik die foto zag van hem met zijn vader en moeder en toen viel me pas op dat het hele optreden en nummer zo ingericht is dat hij continu "papa" zingt en "papa" tig keer op het scherm verschijnt van/op eurovisie.

Ik vind dat dus heel grappig. En een beetje ontroerend.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 23:08:15 #256
163650 Greys
pi_213599877
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213599889
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Met als klein detail... we weten nog steeds niet wat er nu echt gebeurd is. Ondanks dat ik overtuigt Atheïst ben, denk ik nog wel lief over god, Allah en al die anderen. Gewoon voor de zekerheid ;) . Ben wel serieus benieuwd naar de waarheid trouwens.
Als er echt iets is gebeurd waarvan we het straks allemaal prima acceptabel vinden dat DQ volgde, zou de Avrotros, Cornald, enz. zich enorm belachelijk hebben gemaakt, dus dat lijkt me sterk.
pi_213599896
Op rtl nieuws staat zelfs dat er niet eens een kapotte camera is...

Advocaat: Joost Klein ontkent strafbare feiten bij Eurovisiesongfestival www.rtl.nl/nieuws/artikel(...)t-elk-strafbaar-feit
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:12:36 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213599901
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:55 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Die clips zijn ook zo heerlijk van die gast. Niets gepolijst, niets perfect wereldje met perfecte vrouwen, auto's en huizen. Maar gewoon heerlijk normaal en klunzig gefilmd en daardoor ijzersterk O+ .
Helemaal mee eens, raakt daardoor keihard _O_ O+
Vind m echt ondergewaardeerd en blij dat ik het hierdoor heb leren kennen

Sterkte voor jou en fam trouwens :*
pi_213600023
Ik zit wat verveeld door YouTube-filmpjes te struinen. Moeten jullie dit zien vanaf 9:23.

Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 23:31:17 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213600078
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zit wat verveeld door YouTube-filmpjes te struinen.
Mijn beeld van jou wat doe je ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213600112
quote:
88s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Mijn beeld van jou wat doe je ;(
Even een break van het lezen van Foucault.
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 23:38:38 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213600124
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Even een break van het lezen van Foucault.
Wat vind je ervan?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 17 mei 2024 @ 23:38:44 #264
163650 Greys
pi_213600125
quote:
Ik zit wat verveeld door YouTube-filmpjes te struinen. Moeten jullie dit zien vanaf 9:23.

Hoe Joost alles mee staat te playbacken die hele gesprekken. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213600134
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nee, maar er lopen 2 dingen naast elkaar.

Niemand weet precies wat met Joost gebeurd is. De dq kan achteraf terecht zijn geweest.

Maar al deze mensen die nu met hun verhaal komen weten wel zeker wat zij zelf hebben meegemaakt. En weten zeker dat daar niks mee gedaan is. Dat er met twee maten is gemeten, en zeker geen sprake was van zero tolerance.

Daar is door de deelnemers en het pers vooral ophef over ontstaan.
pi_213600142
quote:

Donnie hebben we trouwens ook helemaal niet gezien of gehoord in Malmö, of wel? Had wel verwacht dat hij ook in de greenroom zou zitten eigenlijk!
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 23:44:48 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213600169
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:40 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Nee, maar er lopen 2 dingen naast elkaar.

Niemand weet precies wat met Joost gebeurd is. De dq kan achteraf terecht zijn geweest.

Maar al deze mensen die nu met hun verhaal komen weten wel zeker wat zij zelf hebben meegemaakt. En weten zeker dat daar niks mee gedaan is. Dat er met twee maten is gemeten, en zeker geen sprake was van zero tolerance.

Daar is door de deelnemers en het pers vooral ophef over ontstaan.
3.4 tolerance
  vrijdag 17 mei 2024 @ 23:46:49 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213600178
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:41 schreef d_elise het volgende:

[..]
Donnie hebben we trouwens ook helemaal niet gezien of gehoord in Malmö, of wel? Had wel verwacht dat hij ook in de greenroom zou zitten eigenlijk!
Heb ook een enorme zwak voor Donnie O+
De meest oprechte frituurkoning van Nederland
  Moderator vrijdag 17 mei 2024 @ 23:47:12 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213600183
Ohja * Bosbeetle moet niet reageren, niet reageren, niet reageren
pi_213600184
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 22:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Kleine daden van verzet, heel goed :Y

Als Martin Ö mij ooit vraagt waar het station is, zeg ik gewoon "Do is de Bahnhof" en stuur ik hem mooi de verkeerde kant op.
Wat doet Jon Ola Sand tegenwoordig eigenlijk? Kan die niet meer terugkomen? Het is maar een suggestie :@
pi_213600195
quote:

Zijn danspasjes zijn meesterlijk, vooral in deze video met die nonchalance erbij.
pi_213600197
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:41 schreef d_elise het volgende:

[..]
Het was mooi geweest als Joost hem op de turquoise loper had aangekondigd als 'the phenomenon' 8-)
pi_213600206
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik ben ook dol op Donnie. Hij is zo'n heerlijk blij ei. Als je Donnie ziet wordt je vrolijk :D
pi_213600289
Appie zit wel in z'n "fuck everyone" era geloof ik. Nu moet Zweden het ontgelden.

tiktok
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 00:49:44 #275
269689 crew  Viv
pi_213600447
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wat doet Jon Ola Sand tegenwoordig eigenlijk? Kan die niet meer terugkomen? Het is maar een suggestie :@
O+

In mijn beleving was hij in de jaren '90 al in die functie, maar kennelijk pas sinds 2011. :o :D
pi_213600485
Het libeoptreden van de halve finale gaat vannacht door de 12.5 miljoen heen.

Vraag me af of die the code gaat inhalen.
pi_213600543
https://www.instagram.com/reel/C6wlyDuLAEq/?igsh=dngzejEydTVxeXFp

Hoe zit dit eigenlijk? Ik zie alleen maar filmpjes uit die perszaal komen met dansende en feestende mensen (journalisten??)? Zijn ze daar om te werken of om gratis kaartje te krijgen om te feesten? Neem aan dat @Greys en go niet zo stonden toen ze er bij waren? Als dit allemaal ‘pers’ is mag dat ook wel stuk minder dan. Verlaagt ook weer de druk op de artiesten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213600625
Is al bekend of en wanneer The Traffic uitkomt?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 06:58:13 #279
482080 AgnesGru
pi_213601146
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Donnie :7 _O_
pi_213601940
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 23:47 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik denk dat Jon Ola wel de kiem gelegd heeft voor de huidige problemen, dus ik betwijfel of het zou helpen. Al heeft die wel meer uitstraling dan Martin.
pi_213601950
Is het nou een telefoon of camera die Joost uit de handen van de vrouw heeft geslagen?
pi_213601968
En waarom filmde een professionele camera vrouw met een telefoon?
  zaterdag 18 mei 2024 @ 09:21:32 #283
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213601984
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:20 schreef quirina het volgende:
Vervolg op Blair Witch Project
pi_213602033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:20 schreef quirina het volgende:
Voor TikTok/Instagram
pi_213602060
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 01:18 schreef RipCity het volgende:

Hoe zit dit eigenlijk? Ik zie alleen maar filmpjes uit die perszaal komen met dansende en feestende mensen (journalisten??)? Zijn ze daar om te werken of om gratis kaartje te krijgen om te feesten? Neem aan dat @:greys en go niet zo stonden toen ze er bij waren? Als dit allemaal ‘pers’ is mag dat ook wel stuk minder dan. Verlaagt ook weer de druk op de artiesten.
Dat die mensen dansen is op zich geen probleem, want na alle repetities zien die de optredens voor de honderdste keer, dus dan hoef je niet per se driftig typend achter je laptop te zitten.

Maar dat er veel te veel pers aanwezig is, dat is wel duidelijk. Vooral ook te merken aan het niveau van de vragen tijdens de persconferenties. Ik hoop alleen voor de wel serieuze fanmedia dat ze niet alles dichtgooien.
pi_213602080
Het is wel fout dat Joost toch iets weggeslagen heeft zoals de telefoon dan.
Dan is hij niet zo onschuldig en is het erger dan de avro tros heeft laten lijken.
pi_213602124
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:28 schreef quirina het volgende:
Dan is hij niet zo onschuldig en is het erger dan de avro tros heeft laten lijken.
pi_213602271
quote:
Tuurlijk is hij niet onschuldig. Maar dat er aangifte is gedaan na excuses is erg overdreven,daarnaast heeft hij ook herhaaldelijk gezegd dat hij niet gefilmd wil worden, dat is gewoon over de grens gaan.
pi_213602284
quote:
Nemo heeft gewonnen, laat het gaan.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 09:54:11 #290
163650 Greys
pi_213602359
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 01:18 schreef RipCity het volgende:

Hoe zit dit eigenlijk? Ik zie alleen maar filmpjes uit die perszaal komen met dansende en feestende mensen (journalisten??)? Zijn ze daar om te werken of om gratis kaartje te krijgen om te feesten? Neem aan dat @:greys en go niet zo stonden toen ze er bij waren? Als dit allemaal ‘pers’ is mag dat ook wel stuk minder dan. Verlaagt ook weer de druk op de artiesten.
Ook in het perscentrum in Rotterdam werd er gedanst tijdens de live tv shows. Want dan heb je je hard werken deel erop zitten van de anderhalve week ervoor en ziet iedereen van pers en fanmedia daar de optredens al voor de héélveelste keer (toen mochten we eerdere repetities ook nog zien!) én weet iedereen in het perscentrum dat alle mensen thuis het op tv zien op dat moment, dus valt er echt niks meer te verslaggeven. Publiek en kijkers ziet het immers zelf allemaal al.

Dus dat is echt niet zo gek dat het daar dan ook gewoon even een feestje en ontlading wordt. In plaats van thuis voor de buis kijken kijk je dan de show met z'n allen daar op een scherm. :P

En nog iets om het toch even voor ze op te nemen: in mijn jaar daar mocht je als pers geen kaartjes kopen voor de live show. Of dat mocht wel, maar dan mocht je daarna het perscentrum niet meer in. Dus dan kijk je het met z'n allen in het perscentrum waar je al een tijd zit. Echt niks geks aan. Je moet toch ergens kijken.

(En natuurlijk zijn er altijd persleden die zich niet gedragen zoals je zou verwachten. Maar die zijn wel uitzondering gelukkig. De meesten werken zich tot aan de liveshows gewoon drie slagen in de rondte.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Greys op 18-05-2024 10:00:52 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 18 mei 2024 @ 09:56:07 #291
330914 Sherlock_Holmes
pi_213602378
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 00:10 schreef blackswangreen het volgende:
Appie zit wel in z'n "fuck everyone" era geloof ik. Nu moet Zweden het ontgelden.
Appie heeft wat hulp nodig.
pi_213602400
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:21 schreef Molo het volgende:

[..]
Vervolg op Blair Witch Project
_O-
pi_213602542
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 09:48 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nemo heeft gewonnen, laat het gaan.
Dank u. Gelukkig is Nemo zelf wel sympathiek.
pi_213602750
quote:
Als iemand een wapen op je richt, mag je dat ook wegduwen. Voor Joost voelde die camera op dat moment net zo ingrijpend, want tegen gemaakte afspraken in. Als je dan nog de moeite genomen hebt om twee keer te vragen of de ander wil stoppen met filmen, en daar wordt niet op gereageerd, dan is wegduwen eigenlijk nog de enige optie. Hij heeft de camera niet uit haar handen geslagen, alleen verhinderd dat ze hem nog kon filmen. Hij kon ook niet terug het podium op. Het is niet erger dan AvroTros heeft laten lijken. Het wordt alleen maar duidelijker dat EBU van een enorm klein mugje een gigantische olifant heeft gemaakt. Wat daar in godsnaam de reden van is, daar kunnen we alleen maar naar gissen, want EBU verschuilt zich achter contracten en regelgeving.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 10:34:00 #295
163650 Greys
pi_213602827
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213602848
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:34 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Dit vind ik zo leuk hahaha stel je bent daar nu op vakantie en in een restaurant hoor je opeens “EUROPE LETS COME TOGETHEEEER”
pi_213602944
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:34 schreef Greys het volgende:
[ x ]
The EBU had kunnen delen in deze gloriereis over de wereld. Het had op het ESF af kunnen stralen. Nu wordt de EBU meer en meer die rare organisatie die besloot deze prachtigste promotie ooit voor waar het ESF voor staat te cancelen.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:54:12 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213603135
quote:
Inderdaad, 15 jaar met dwangverpleging lijkt me op zn plek.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 10:55:20 #299
138876 Andromache
pi_213603165
Ik kan dit maar moeilijk loslaten. Ik heb behoefte aan een fulminerende Avrotrosbaas. Ik wil Joost zien spreken. Ik wil een EBU die op de knieën gaat voor Nederland en eerherstel doet (Joost mag in Zwitserland optreden?). Ik wil GERECHTIGHEID. o|O :( :( :(
pi_213603300
quote:
Het gaat ook om de intentie; wilde hij bewust die telefoon uit de handen slaan met als doel de telefoon kapot maken, is iets ander dan dat hij een hand ervoor hield om niet in beeld te komen en daarbij per ongeluk de telefoon raakte die de camervrouw van schrik uit handen liet vallen.

Het feit dat hij direct excuses aanbood lijkt mij hierin enorm mee te tellen; direct berouw van (het gevolg) van de actie geeft iets aan over de intentie. Het feit dat EBU dan niet meewerkend om onderling tot een oplossing te komen waarbij de AVROTROS&Joost Klein dat wel wilden lijkt me vooral in het voordeel van Joost Klein te zijn.

Laat ik het zo zeggen, in Nederland zou dit een klinkklare overwinning voor Joost Klein zijn.

Tenzij de beelden echt heel iets anders laten zien, maar ik kan het me ondertussen haast niet meer voorstellen met wat er tot nu toe naar buiten is gekomen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 11:09:59 #301
163650 Greys
pi_213603310
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:41 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
The EBU had kunnen delen in deze gloriereis over de wereld. Het had op het ESF af kunnen stralen. Nu wordt de EBU meer en meer die rare organisatie die besloot deze prachtigste promotie ooit voor waar het ESF voor staat te cancelen.
Ja! Dat appte ik net nog aan iemand. Het had enorm goed op ze af kunnen stralen. Een lied met Europa in de titel dat vleugels krijgt door Eurovisie. Met een beetje crisismanagement daar ipv de politie bellen had dit enorm goed op ze afgestraald. Maar nu is het tegendeel de realiteit. Eeuwig zonde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')