Ik vind sowieso dat er meer ESF nummers mogen gedraaid worden op de radio. Dan bedoel ik de recente jaren en niet de standaard jaren 70, 80 liedjes + alle Nlse deelnemersquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:17 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
[ x ]
Bij ons staat Nemo maar op 37, ik gok dat er niet zoveel nummers bij ons in de top 40 zijn beland als in andere landen.
Hij moest die hebben vanwege een verhoor sowieso.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Advocaat in de arm genomen
Vanwege een duwtje. Wat lees ik!
Hij vraagt er toch niet om aangeklaagd te worden. Dan neem je een advocaat, logisch. Ook al is het een zaak van he-le-maal niks en gebeuren er waarschijnlijk op de gemiddelde uitgaansavond in Malmö honderd dingen die erger zijn maar waar geen politie bij wordt geroepen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
Advocaat in de arm genomen
Vanwege een duwtje. Wat lees ik!
Je moet airplay hebben he, ik luister zelden naar de radio maar ik kan me zo voorstellen dat 538 en QMusic niet weten wat ze met Nemo moeten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:17 schreef Em31 het volgende:
Bij ons staat Nemo maar op 37, ik gok dat er niet zoveel nummers bij ons in de top 40 zijn beland als in andere landen.
Ik blame hem ook niet maar ik vind dit hele circus vanwege een duw zo sad.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:21 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij vraagt er toch niet om aangeklaagd te worden. Dan neem je een advocaat, logisch. Ook al is het een zaak van he-le-maal niks en gebeuren er waarschijnlijk op de gemiddelde uitgaansavond in Malmö honderd dingen die erger zijn maar waar geen politie bij wordt geroepen.
Zeer valide vragen van de Slovenen, lijkt me. Allemaal dingen waar iedereen concrete antwoorden op zou willen en zou moeten eisen in het geval van de aangesloten landen.quote:
Ohja dat is ook zo.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je moet airplay hebben he, ik luister zelden naar de radio maar ik kan me zo voorstellen dat 538 en QMusic niet weten wat ze met Nemo moeten.
En toch kan hem dit niet in dank zijn afgenomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:09 schreef Greys het volgende:
Ik geef toe dat ik het best enigszins grappig vond destijds dat het uitgerekend over Israël heen kwam te staan die tekst, omdat veel landen hun deelname niet veilig vonden. En iedereen mag daarvan vinden wat ze willen. Ook Joost.
Dat is het ook echt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:23 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik blame hem ook niet maar ik vind dit hele circus vanwege een duw zo sad.
Baby Lasagna en Slimane staan in de tipparade. Maar die gaan voor de top 40 nog geen deuk in een pakje boter slaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:17 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
[ x ]
Ja weet je, alles wat een mens doet tegenwoordig wordt door andere mensen niet in dank afgenomen. En hij zat op Lowlands ook al met die vlag over z'n hoofd en toen vond iedereen het allemachtig prachtig. Maar dat is allemaal al 27 keer besproken hier geloof ik.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:24 schreef Za het volgende:
[..]
En toch kan hem dit niet in dank zijn afgenomen.
Met de vlag over zijn hoofd zitten werd ook uitgelegd als statement tegen Israel, terwijl hij dat heel vaak doet, of misschien had hij gewoon geen zin in die vragenronde.
Eens.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:27 schreef Greys het volgende:
Ja weet je, alles wat een mens doet tegenwoordig wordt door andere mensen niet in dank afgenomen. En hij zat op Lowlands ook al met die vlag over z'n hoofd en toen vond iedereen het allemachtig prachtig. Maar dat is allemaal al 27 keer besproken hier geloof ik.
Het zijn vooral die vreselijk hypocriete Israël-fanatici die daarover klagen, verder stoort niemand zich eraan. Oftewel, geen redelijk mens vindt dat erg.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja weet je, alles wat een mens doet tegenwoordig wordt door andere mensen niet in dank afgenomen. En hij zat op Lowlands ook al met die vlag over z'n hoofd en toen vond iedereen het allemachtig prachtig. Maar dat is allemaal al 27 keer besproken hier geloof ik.
Gevonden!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Geen idee. De enige link stond in de tweet erboven die hier ook in de post van Momo staat. Maar daar staat die opsomming niet in.
Volgens mij hebben Servie, Noorwegen en Slovenie nu ook expliciet gevraagd naar de onderbouwing van de diskwalificatie.quote:
Zou wel een goeie zijn voor een satirisch programma om hier zo'n Scandi-thriller van te maken. The Bridge - Joost edition.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:33 schreef summer52 het volgende:
Is Martin Osterdahl al aan een boek begonnen over de zaak Joost, hij is toch een misdaadschrijver?![]()
Hij heeft trouwens ook een boek geschreven met de titel " vraag niet om genade"![]()
Ja dit is flauw maar toch...
radio 5 had een DJ er een verklaring voor toen dat gevraagd werd via de appquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
Nog 1 dingetje van kritiek op radio2:
Radio2 is het standaard dat onze inzending voor het songfestival meestal vaak wordt gedraaid. Vanwege dat het genre van Joost niet past bij Radio2 is het nummer Europapa op die zender amper gedraaid. Het nummer van S10 en zelfs Mia en Dion werden op radio2 zo vaak op radio2 gedraaid in aanloop naar het festival.
Radio 2 toont zelf ieder jaar met de Top 2000 aan dat er zeker ook een publiek is voor Rammstein etcetera. Ik snap niet dat ze zulke muziek dan niet iets vaker draaienquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
radio 5 had een DJ er een verklaring voor toen dat gevraagd werd via de app
namelijk dat het nummer niet in de standaard programmering past
nu past het wel beter bij radio 2 maar toch.
Het is 1 van de redenen dat ik vaker naar Strubru luister, daar is meer afwisseling.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:45 schreef H_T het volgende:
[..]
Radio 2 toont zelf ieder jaar met de Top 2000 aan dat er zeker ook een publiek is voor Rammstein etcetera. Ik snap niet dat ze zulke muziek dan niet iets vaker draaien
ach, over 2 jaar weet niemand wie deze man wasquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:52 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, jouw mening doet er niet toe.
en dan heb je nog de wikifeitjes van het ESFquote:"Ik snap dat mensen altijd een titel nodig hebben. Maar ik ben een artiest. Ik ben een kunstenaar. Een kunstslag. Ik ben een Duitse kunstslag", zegt Klein, die dat wil laten zien zien tijdens het Songfestival. "Ik ga kunst maken. En kunst neerzetten."
Samples van Doe Maar, maar ook van Crazy Frog
Hiphop, happy hardcore, gabberpop, indie: het komt allemaal voorbij in Kleins muziek. Op de zeven albums die Klein sinds 2017 maakte, gaat hij alle kanten uit. Hij mixt muziekstijlen die op papier niet bij elkaar lijken te passen en gebruikt samples van Doe Maar, maar ook van Crazy Frog.
Een nummer 1-hit in Nederland ontbreekt nog, maar met Friesenjung scoorde hij er wel eentje in Duitsland en Oostenrijk. Niet alleen Duitsers en Oostenrijkers stemmen mogelijk op Klein, ook in België kennen ze hem. Daar deed hij mee aan De Slimste Mens ter Wereld.
Ja klopt + Estland gaf aan niet te weten wat er precies gebeurd is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:32 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Gevonden!
En het klopt
[..]
Volgens mij hebben Servie, Noorwegen en Slovenie nu ook expliciet gevraagd naar de onderbouwing van de diskwalificatie.
Of mis ik hier iemand?
1974 is niet het beste voorbeeld om dit punt te makenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
misschien dat jij hem niet meer kent, maar ten eerste zijn fans, en ja die zijn er genoeg
https://www.nu.nl/songfes(...)-is-joost-klein.html
[..]
en ten tweede het ESF, de weetjes
daar zal hij altijd in onthouden worden.
men weet sneller wie er in 2024 gediskwalificeerd werd dan wie er in 1974 won.
Op dat moment hadden er al veel meer landen zich uitgesproken tegen Israëls aanwezigheid. Dit kleine plaagstootje (als het dat al is) tussen alle social media dingen die Joost de wereld in heeft geholpen is niet zo verontrustend, lijkt me.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:24 schreef Za het volgende:
[..]
En toch kan hem dit niet in dank zijn afgenomen.
Met de vlag over zijn hoofd zitten werd ook uitgelegd als statement tegen Israel, terwijl hij dat heel vaak doet, of misschien had hij gewoon geen zin in die vragenronde.
juist welquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:59 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
1974 is niet het beste voorbeeld om dit punt te maken
Wat heb ik toch een schurfthekel aan dit soort snobisme. Wat is "echte muziek"? Weinig muzikanten zijn zo echt als Joost Klein.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van hem gehoord tot 3 weken geleden
dat komt mede omdat ik vooral naar echte muziek luister
Het zou me niet verbazen als Joost bewust geboycot wordt. Opvallend veel Britten op de SM zijn ook negatief over Joost.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet
[ x ]
[ x ]
Extra grappig dat z'n concert dan in 20 seconden was uitverkocht daar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou me niet verbazen als Joost bewust geboycot wordt. Opvallend veel Britten op de SM zijn ook negatief over Joost.
Maar het zullen vast ook niet alleen maar Engelsen zijn want ik ken ook iemand die voor twee locaties in Duitsland kaartjes heeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Extra grappig dat z'n concert dan in 20 seconden was uitverkocht daar.
we hebben het in Nederland nog bonter gemaakt. Jan S. werd ook niet uitgezonden met zijn oma ook al stond hij op 1 en alles. Op een gegeven moment was er een gimmick van Ome Henk van het nummer en werd die er zelfs voor in de plaats gedraaid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Extra grappig dat z'n concert dan in 20 seconden was uitverkocht daar.
Dit weten we zeker he?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:45 schreef NailQueen het volgende:
Jaaa Joost staat op nummer 1 in de top 40!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |