SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Hetgeen een zeer terechte vraag is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:51 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Het argument: maar je demonstreert niet voor vrouwenrechten in Iran (VI) ontbreekt als enige nog. Dan heb ik bingo.
The fuck staat hier nou weerquote:Op maandag 13 mei 2024 22:49 schreef Tekaschi het volgende: [..] Linkse politici hoor je tevens ook nooit over de voetbal supporters die belaagd worden door de ME vanwege een handje vol relschoppers, hypocriet gedoe.
Als herhaaldelijk (3 keer voorafgaande aan daadwerkelijk ingrijpen) niet luisteren naar 'Attentie, hier spreekt de politie! Verwijder u of geweld d.m.v. lange en korte knuppels, honden en traangas kan worden gebruikt!' je keuze is, dan heb je de keuze in ieder geval gehad én zelf gemaakt…quote:Op maandag 13 mei 2024 22:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Misschien kunnen degenen die hier vandaag "fascisten!" riepen dit even beamen.![]()
Als "niet luisteren" (lees: stop met protesteren of anders!) al reden is om iemand compleet neer te knuppelen, dan kunnen situaties nogal escaleren ja.
Ja man, je moet je overal even druk om maken. Dat is verplicht. Anders klopt je mening niet!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hetgeen een zeer terechte vraag is.
Deze ga ik met opzet voor open doel missen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In algemene zin heb ik louter respect voor vrouwen. Ja, ik ben wellicht klassiek geschoold en wil de vrouw beschermen tegen krolse mannen. Dat doe je louter uit respect voor het vrouwmens.
Lekker on-topic trouwens.²
Dat als er gevorderd wordt iedereen gewoon op moet zouten en je anders klappen krijgt. Maakt niet uit of je een naveltruitje als man zijnde draagt of wat dan ook.quote:
Nee, hierom:quote:Op maandag 13 mei 2024 22:53 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ja man, je moet je overal even druk om maken. Dat is verplicht. Anders klopt je mening niet!
Dat druk je nog voorzichtig uit.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef XSbig het volgende:
Die mevrouw uit Utrecht komt er niet best uit he
Behalve dat je duidelijk kwaad bent, is het me totaal onduidelijk wat de relevantie is van je post.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, hierom:
EttovanBelgie in NWS / pro-Palestina betoging UvA #22 - Sloopkogels
Vervang homo met vrouw en het verhaal blijft hetzelfde.
Nou, helemaal helder. Dat ik dat er zelf niet uit gefilterd krijg is een godswonder.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat als er gevorderd wordt iedereen gewoon op moet zouten en je anders klappen krijgt. Maakt niet uit of je een naveltruitje als man zijnde draagt of wat dan ook.
Hoe moeilijk is het.
Dat wordt vrij helder uitgelegd. Dus heb je de post gewoon niet gelezen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Behalve dat je duidelijk kwaad bent, is het me totaal onduidelijk wat de relevantie is van je post.
We hadden enkele weken geleden nog de ophef over Radio Genoa, eenzijdige "rechts-extremistische" berichten met stemmingmakerij, was weer wat ophef over. Maar blijkbaar is het totaal geen probleem als er eenzijdig nieuws wordt gebracht zodra het links in de kaart speelt.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Politiek moet zich niet mengen in de journalistiek. Daarnaast vinden politici dat ze een rol hebben in het steunen van journalisten in het (onafhankelijk) kunnen doen van hun werk. Ik snap dat Dilan het voor handhaving op wil nemen, maar ze heeft ook een veranwoordelijkheid t.a.v. de veiligheid van journalisten. Dat geldt niet alleen voor een journalist van GeenStijl die bedreigd wordt door demonstranten, maar ook voor Tim Hofman die met een in mijn ogen ongepaste take wil komen.
Ik volg hem ook niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Behalve dat je duidelijk kwaad bent, is het me totaal onduidelijk wat de relevantie is van je post.
Is het de bedoeling dat we je niet kunnen volgen. Zonde van je tijd en eerbaarheid man.quote:
Is een prima vertegenwoordiging van de doorsnee deelnemer anders. Te dom om te poepen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
Die docente is ook het padje wel kwijt hoor, geeft geeneens antwoord op de vragen
Joh, niemand. Het doet me altijd denken aan zo’n onvolgbare uil van Minerva-speech. Gaat alle kanten op en hijzelf heeft ook echt geen idee wat nou het punt is.quote:
Gezien de likes voor die post valt dat wel mee.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is het de bedoeling dat we je niet kunnen volgen. Zonde van je tijd en eerbaarheid man.²
En ook jij hebt het niet gelezen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Joh, niemand. Het doet me altijd denken aan zo’n onvolgbare uil van Minerva-speech. Gaat alle kanten op en hijzelf heeft ook echt geen idee wat nou het punt is.
Dat is wel een beetje de modus operandi hè, zodra het beetje netelig wordt is het allemaal te moeilijk om te begrijpen. Beetje voor stommerdje spelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Omdat mijn donkerbruine vermoeden is dat ze zelf helemaal in die 'intersectionele' waanzin geloven.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de modus operandi hè, zodra het beetje netelig wordt is het allemaal te moeilijk om te begrijpen. Beetje voor stommerdje spelen.
Ze doen erg hun best iig, alle 3, samen, lijkt wel afgesproken werkquote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ook jij hebt het niet gelezen.
En opnieuw kom je met nul inhoud.
En uiteraard moet er nog een FvD-verband gelegd worden.
Het is toch schitterend hoe het ene moment de politie van alles en nog wat is en twee seconden daarna roepen om een ambulance/hulp, hoe hypocriet ben je dan.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
We hadden enkele weken geleden nog de ophef over Radio Genoa, eenzijdige "rechts-extremistische" berichten met stemmingmakerij, was weer wat ophef over. Maar blijkbaar is het totaal geen probleem als er eenzijdig nieuws wordt gebracht zodra het links in de kaart speelt.
En lees de tweet van Dilan nog eens, ze stelt gewoon een simpele vraag. Ik zie daar niets verkeerds in, en gezien de "cops are pigs" leuzen geschreeuwd worden tijdens zulke "protesten" vind ik het totaal niet raar als een minister van justitie zo'n vraag stelt aan iemand die duidelijk weer opzoek is om één kant van het verhaal te belichten, relschoppers propaganda praatjes te laten houden en meer olie op het vuur te gooien.
Misschien kan de NPO beter eens in eigen kringen opzoek naar stemmingmakerij kanalen en journalisten.
Dat ligt er ook wel dik bovenop. De starters van de actie wilde de universiteit bewegen om een aantal banden te breken met Israëlische partners. En toen werd het gekaapt door de beroepsvandalisten.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef PotjeSambal het volgende:
Volgens het hoofd beveiliging van de UvA deden de studenten trouwens niet zoveel verkeerd. Het waren wat hooligans die het verneukten.
Iedereen al gelezen? Zelfs de nationale mondkapjeshooligan snapt dit.
[ x ]
Huh? Moest Sywert niet gewoon voor eeuwig zijn muil houden?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef PotjeSambal het volgende:
Volgens het hoofd beveiliging van de UvA deden de studenten trouwens niet zoveel verkeerd. Het waren wat hooligans die het verneukten.
Iedereen al gelezen? Zelfs de nationale mondkapjeshooligan snapt dit.
[ x ]
Nou, niet echt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de modus operandi hè, zodra het beetje netelig wordt is het allemaal te moeilijk om te begrijpen. Beetje voor stommerdje spelen.
Oeh! Nieuw complot, nice.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze doen erg hun best iig, alle 3, samen, lijkt wel afgesproken werk
quote:Op maandag 13 mei 2024 23:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze doen erg hun best iig, alle 3, samen, lijkt wel afgesproken werk
Uhm ja, daar gaat het wel over.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Nou, niet echt.
Ik gaf mijn mening al.
Dat iemand NIET protesteert tegen X, wil totaal NIKS zeggen over diegenes standpunt over Y.
De post waar Etto vervolgens naar linkt, gaat niet inhoudelijk op dit punt in. Dus ik snap de relevantie niet.
Gezien het activisme van betrokken docenten lijkt me dat geen illusie.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:11 schreef PotjeSambal het volgende:
Je wantrouwt dus de motieven van honderden tot duizenden studenten, op basis van ... ?
En dat is je volledige argument. Nou. Ok.
Het zal je niet welgevallig klinken en wellicht als donderslag bij heldere hemel aankomen. Je ego zal ook een deukje oplopen: JE HEBT HET ZO ONTZETTEND MIS.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gros van dit volk demonstreert niet voor Palestina, niet voor vrouwenrechten in Iran, niet voor Jemen of wat dan ook.
Er wordt gedemonstreerd tegen het Westen.
Als iemand dat steeds weer bevestigd ben jij het, dat dat wel de zaak isquote:Op maandag 13 mei 2024 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal je niet welgevallig klinken en wellicht als donderslag bij heldere hemel aankomen. Je ego zal ook een deukje oplopen: JE HEBT HET ZO ONTZETTEND MIS.²
Als ik kennelijk een van je beeldvormende entiteiten ben: ik vertel je dus dat je het mis hebt. Doe je er dan (ook) wat mee?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als iemand dat steeds weer bevestigd ben jij het, dat dat wel de zaak is
Als Westers burger demonstreren tegen Westerse overheden als ze fout zitten? Enorm gebaseerd.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Korte samenvatting:
Het gros van dit volk demonstreert niet voor Palestina, niet voor vrouwenrechten in Iran, niet voor Jemen of wat dan ook.
Er wordt gedemonstreerd tegen het Westen.
Volgens mij is daar juist wel veel verzet tegen. Banden met Rusland moesten worden verbroken, het WK in Qatar werd breed uitgemeten, er was ophef over de behandeling van Oeigoeren, enzovoorts. Dat je roept "ja maar waarom protesteer je niet tegen dat" heeft meer te maken met het feit dat je niet blij bent dat er nu tegen dít wordt geprotesteerd.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Daarom kunnen al die diversiteitsfetisjisten wel losgaan op de zogenaamde schrikbarende intolerantie van Westerse (lees: witte) landen als Nederland, maar houden ze wijselijk de mond over veel grotere intolerantie (zeker voor vrouwen en homo's) in niet-Westerse gebieden, want het intersectionele model en de Wheel of Power maken dat een beetje lastig, aangezien niet-witte mensen per definitie slachtoffer zijn van Westerse machten en kolonialisme.
Een wegwerp koffieautomaat is goed voor de aandeelhouders en dus goed voor de werknemers.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het is slecht voor de economie. Tijd om naar de schoolbanken terug te gaan? Alhoewel, doe maar niet.
Pas vanaf vrijdag.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor net dat alle UvA-gebouwen twee dagen lang gesloten zijn.
Ze dragen toch geen consequenties dus waarom niet?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:24 schreef Toine51 het volgende:
Tering zeg...
Weer weetniethoeveel miljoen schade gemaakt door dat tuig...
En dan wetend dat er óók nog miljoenen per jaar aan subsidies heengaat....
Hebben wij hier een Iraanse ambassade?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Als Westers burger demonstreren tegen Westerse overheden als ze fout zitten? Enorm gebaseerd.
[..]
Volgens mij is daar juist wel veel verzet tegen. Banden met Rusland moesten worden verbroken, het WK in Qatar werd breed uitgemeten, er was ophef over de behandeling van Oeigoeren, enzovoorts. Dat je roept "ja maar waarom protesteer je niet tegen dat" heeft meer te maken met het feit dat je niet blij bent dat er nu tegen dít wordt geprotesteerd.
Bovendien hebben protesten altijd te maken met wat men ziet of waar het maatschappelijke gesprek over gaat; ten tijde van de Vietnamoorlog kon men zich ook druk maken om andere verschrikkelijke dingen, maar men protesteerde dáártegen. Ook omdat we daar directe invloed op hadden. Het heeft relatief weinig zin om hier tegen Noord-Korea te protesteren.
Dat protesten alleen gericht zijn op het Westen is ook gewoon niet waar. De Partij voor de Dieren kan bijvoorbeeld prima opkomen voor moslims, maar tegelijk ook demonstreren tegen rituele slachting. Maar ook dat richt zich vooral op dingen die zich in Nederland afspelen, of internationale zaken waar Nederland bij betrokken is.
Vergeleken met de schade van de boerenprotesten (45 miljoen euro) en de subsidies die zij krijgen valt het tot nu toe behoorlijk mee, maar eens dat de schade een kwalijke zaak is.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:24 schreef Toine51 het volgende:
Tering zeg...
Weer weetniethoeveel miljoen schade gemaakt door dat tuig...
En dan wetend dat er óók nog miljoenen per jaar aan subsidies heengaat....
Je noemt net nog de minister van Justitie een bounty omdat ze zich niet gedraagd zoals jij dat wil.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal je niet welgevallig klinken en wellicht als donderslag bij heldere hemel aankomen. Je ego zal ook een deukje oplopen: JE HEBT HET ZO ONTZETTEND MIS.²
Ze gedraagt zich... Westers.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je noemt net nog de minister van Justitie een bounty omdat ze zich niet gedraagd zoals jij dat wil.
Dat is objectief vastgesteld. Zit niks van mij bij. Daarnaast, waarom dit wel aannemen en mijn andere tekst niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je noemt net nog de minister van Justitie een bounty omdat ze zich niet gedraagd zoals jij dat wil.
Objectief vastgesteld? Bounty is gewoon een vals scheldwoord.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is objectief vastgesteld. Zit niks van mij bij. Daarnaast, waarom dit wel aannemen en mijn andere tekst niet.²
quote:Een bounty wordt beschouwd als iemand die zijn afkomst verloochent.
Men noemt zo iemand ook wel een damneger of schaakneger. Dit scheldwoord staat sinds 1999 in de Grote Van Dale.
De gronden waarop zijn objectief ja.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:36 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Objectief vastgesteld? Bounty is gewoon een vals scheldwoord.
Die Marijn Schrijver is wel een haantje de voorste zeg.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Ze zouden allemaal spindoctor moeten worden later
Heb je dat ook objectief vastgesteld?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die Marijn Schrijver is wel een haantje de voorste zeg.²
Zijn er objectieve gronden om iemand uit te schelden?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De gronden waarop zijn objectief ja.²
Dat koffiezetapparaat moet vervangen worden, waardoor de inkomsten van de koffiezetapparaatwinkel stijgen en er meer werkgelegenheid komt, wat ook weer leidt tot meer uitgaven. Economische groeiquote:Op maandag 13 mei 2024 23:39 schreef Origami94 het volgende:
Er gaan miljarden naar adviseurs maar laten we inderdaad caren om die koffiezetapparaat die gesloopt is door demonstranten
Jij snapt hetquote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dat koffiezetapparaat moet vervangen worden, waardoor de inkomsten van de koffiezetapparaatwinkel stijgen en er meer werkgelegenheid komt, wat ook weer leidt tot meer uitgaven. Economische groei
Als je mij een antisemiet wilt noemen kan dat gewoon. Dan noem ik jou een islamofoob. En dan kunnen we meteen de ballenbak in waar we elkaar kunnen uitschelden zonder onderbouwingquote:Op maandag 13 mei 2024 16:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En een Jemeens kind? Ow nee, daar zijn geen Joden bij betrokken.
Dit is wel een knap staaltje hersengymnastiek, het slopen van je uni waardoor men de veiligheid van anderen niet meer kan garanderen en dus dicht moet vieren als een overwinning.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
Er gaan kinderen dood in Darfur dus is het oké om hier dingen te slopenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:39 schreef Origami94 het volgende:
Er gaan miljarden naar adviseurs maar laten we inderdaad caren om die koffiezetapparaat die gesloopt is door demonstranten
Ik weet niet wat ik erger moet vinden. Die gasten of mensen die zeggen dat het hedendaags fascisme van links komtquote:Op maandag 13 mei 2024 23:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is wel een knap staaltje hersengymnastiek, het slopen van je uni waardoor men de veiligheid van anderen niet meer kan garanderen en dus dicht moet vieren als een overwinning.
De nieuwe facisten komen dus echt uit linkerhoek.
Ver van mijn bed showquote:Op maandag 13 mei 2024 23:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er gaan kinderen dood in Darfur dus is het oké om hier dingen te slopen
Je zal maar zo simpel in het leven staan, dan ben je echt gezegend.
Doet gewoon goed z’n werkquote:Op maandag 13 mei 2024 23:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die Marijn Schrijver is wel een haantje de voorste zeg.²
Ik ga morgen spiegels van autos trappen om aandacht te vragen voor de Palestijnen. Dat moet niemand 'caren' want er gaan miljarden naar adviseurs.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:39 schreef Origami94 het volgende:
Het is wel selectieve verontwaardiging als je cared om kapotte spiegels terwijl er verderop een fabriek staat waar duizenden spiegels gesloopt wordenquote:Op maandag 13 mei 2024 23:51 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik ga morgen spiegels van autos trappen aandacht te vragen voor de Palestijnen. Dat moet niemand 'caren' want er gaan miljarden naar adviseurs.
Overleefde die gast niet laatst een aanslag?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:53 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zag net dat Timmy Hofman huilie, huilie doet op X, omdat hij nu gevaar loopt.
Hij had alleen maar een vraag gesteld!
Misschien moet hij nog even de tweet van Dilan goed lezen, dat was ook een vraag.
Echt, wat een slappe zak hooi is dat ventje zeg…
Ik denk dat er geen 23-delige Fok! reeks wordt gestart als jij in jouw straat een paar spiegels van auto's trapt, al zou ik dat gedrag zeker verwerpen.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:51 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik ga morgen spiegels van autos trappen aandacht te vragen voor de Palestijnen. Dat moet niemand 'caren' want er gaan miljarden naar adviseurs.
Maar die is er niet. Je probeert nu ordinaire criminelen te downplayen omdat er ergens anders wat ergers gebeurt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is wel selectieve verontwaardiging als je cared om kapotte spiegels terwijl er verderop een fabriek staat waar duizenden spiegels gesloopt worden
Dat zal het zijn ja, idealen hebben door de shit die in Gaza aan de hand is hier te importeren en alles te slopen voor die 'idealen'. Mooi opschrijven in je plakboek en dan tegen je kinderen later vertellen dat pappa heel stoer de TV in de uni heeft gesloopt en daarmee kinderleventjes in Gaza heeft geredquote:Op maandag 13 mei 2024 23:49 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ver van mijn bed show
Idealen hebben is zo ingewikkeld. Morgen om 11 uur gaat de wekker weer om kut te roepen naar de buuf met een blik schultenbrau in mijn hand in de tuin
Ongetwijfeld. Maar ik kan zijn gretigheid niet zo goed handelen.quote:
Waarschijnlijk omdat er dan niet een handjevol gebruikers zijn die dat gedrag goed zouden keuren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen 23-delige Fok! reeks wordt gestart als jij in jouw straat een paar spiegels van auto's trapt, al zou ik dat gedrag zeker verwerpen.
Als je het verschil niet snapt tussen selectieve verontwaardiging en een debiele redenatie waarmee je jezelf wil vrijpleiten van de consequenties van rellen, plunderen en vandaliseren dan houdt het wel op hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:53 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Het is wel selectieve verontwaardiging als je cared om kapotte spiegels terwijl er verderop een fabriek staat waar duizenden spiegels gesloopt worden
Als demonstreren leidt tot het redden van kinderlevens (door ander beleid aan te sporen) is het inderdaad heel goed om te demonstreren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja, idealen hebben door de shit die in Gaza aan de hand is hier te importeren en alles te slopen voor die 'idealen'. Mooi opschrijven in je plakboek en dan tegen je kinderen later vertellen dat pappa heel stoer de TV in de uni heeft gesloopt en daarmee kinderleventjes in Gaza heeft gered
Is gewoon een opportunistische activist die nu afdruipt omdat zijn oproep voor politie-geweld footage (afgekeken van de VS) een flinke backfire heeft.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:53 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zag net dat Timmy Hofman huilie, huilie doet op X, omdat hij nu gevaar loopt.
Hij had alleen maar een vraag gesteld!
Misschien moet hij nog even de tweet van Dilan goed lezen, dat was ook een vraag.
Echt, wat een slappe zak hooi is dat ventje zeg…
Dit zijn voor dat soort journalisten ook momenten om te scoren hè. Net als aran bade dat doet rond songfestival. Je moet ook aan de carrière en clicks denken ;-)quote:Op maandag 13 mei 2024 23:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar ik kan zijn gretigheid niet zo goed handelen.²
Weet je wat het is? Ik snap op zich best wat men probeert te duiden door de relatie met israelische uni's te willen bekijken en indien blijkt dat er een invloed is op de oorlog met Hamas, daar wat van te vinden.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:59 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Als demonstreren leidt tot het redden van kinderlevens (door ander beleid aan te sporen) is het inderdaad heel goed om te demonstreren.
Alles slopen lol. Het is net een BLM demonstratie.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zal het zijn ja, idealen hebben door de shit die in Gaza aan de hand is hier te importeren en alles te slopen voor die 'idealen'. Mooi opschrijven in je plakboek en dan tegen je kinderen later vertellen dat pappa heel stoer de TV in de uni heeft gesloopt en daarmee kinderleventjes in Gaza heeft gered
Alles slopen lol. Je doet nog net niet dramatischer dan een democraat die praat over 6th january waarin een boze menigte zonder wapens effe iedereen zou liquideren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik ben het compleet met je eens makker.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je wat het is? Ik snap op zich best wat men probeert te duiden door de relatie met israelische uni's te willen bekijken en indien blijkt dat er een invloed is op de oorlog met Hamas, daar wat van te vinden.
Alleen gaat dat hele punt verloren door de relschoppende, plunderende, ammoniak-gooiende relschoppers die jij en je kompanen zo krampachtig het hand boven het hoofd aan het houden zijn, en de dwingende toon richting iedereen die het niet eens is met die wijze van demonstreren. Alsof het moreel gelijk aan de kant van criminelen staat![]()
Je kan zeker terechte kritiek uiten op de demonstraties. Ik denk dat het vooral ontbreekt aan organisatie aan de kant van demonstranten. Het helpt ook niet dat de emoties hoog oplopen en dat er weinig de-escalerende maatregelen worden genomen in sommige gevallen. Maar goed, ook hier zou ik de individuen verantwoordelijk houden en niet de hele beweging afschrijven.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:03 schreef Scorpie het volgende:
Van enige zelfregulering is er geen sprake blijkbaar, want iedereen kan opeens "infiltreren", of men vindt het prima dat er voor miljoenen euro's schade wordt gemaakt (Hoi Origami). Waarom zou een bestuur van een Uni zulke raddraaiers ooit serieus moeten nemen?
Ik wel. Niet iedereen doet er aan mee, dat is duidelijk, maar ze spreken zich er ook niet over uit en dat is ze zeer kwalijk te nemen. Je hebt studenten die rustig ontkennen dat er überhaupt andere groeperingen bij zijn gekomen. De woordvoerder vind de schade allemaal wel prima, is immers niets vergeleken met wat er in Gaza gebeurd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:21 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Ik ben het compleet met je eens makker.Ik denk dat het verschil hem vooral hierin zit: ik stel niet de hele groep demonstranten gelijk aan vandalen, want dat is naar mijn mening echt een minderheid. Als Pietje zich morgen bij de studenten aansluit betekent dat niet automatisch dat Pietje een staatsgevaarlijke is. Ik verdedig de relschoppers niet (geweld uitoefenen en dingen vernielen is uiteraard niet goed), ik vind het alleen goedkoop en voorbarig om de hele "beweging" dan maar als tuig te bestempelen.
(Bovendien, en dit is meer terzijde, is er ook een verschil tussen schade die je eigenlijk nog 'op de koop toe kan nemen' als er een gigantische demonstratie plaatsvindt, en het strooien van ammoniak in iemands gezicht.)
[..]
Je kan zeker terechte kritiek uiten op de demonstraties. Ik denk dat het vooral ontbreekt aan organisatie aan de kant van demonstranten. Het helpt ook niet dat de emoties hoog oplopen en dat er weinig de-escalerende maatregelen worden genomen in sommige gevallen. Maar goed, ook hier zou ik de individuen verantwoordelijk houden en niet de hele beweging afschrijven.
Vroeger had je ijsvrij, nu heb je....dit. Mijn moeder heeft de jaren '60 meegemaakt en vervloekt al deze [censuur] studenten.quote:
Nou ja, er was iemand die naar de beveiliging toe liep om te vertellen dat hij Tim wilde vermoorden.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:54 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Overleefde die gast niet laatst een aanslag?
"De studenten" bestaan niet als homogene groep. Het zijn geen PvdA'ers, geen D66'ers, geen VVD'ers, maar studenten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 00:31 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik wel. Niet iedereen doet er aan mee, dat is duidelijk, maar ze spreken zich er ook niet over uit en dat is ze zeer kwalijk te nemen. Je hebt studenten die rustig ontkennen dat er überhaupt andere groeperingen bij zijn gekomen. De woordvoerder vind de schade allemaal wel prima, is immers niets vergeleken met wat er in Gaza gebeurd.
Maar het aller aller ergste zijn de docenten. Ze spreken allemaal hun afschuw uit in brieven en weet ik wat over het politiegeweld maar werkelijk nergens ook maar een woord van afkeuring over het gegeven dat er straten overhoop worden gehaald en de inboedels worden vernield. Ook docenten zijn verantwoordelijk voor een veilige omgeving en het onderwijs van studenten en daar laten ze nogal wat steken vallen.
Het is diepe diepe treurnis.
Tsja, als de 'studenten' allemaal hun gezicht bedekken en dingen slopen, dan roep je dat wel op jezelf af. Keuzes en consequenties.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
.... wat blijk geeft van kwade trouw.
Dat is de 'broken window fallacy':quote:Op maandag 13 mei 2024 23:44 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Dat koffiezetapparaat moet vervangen worden, waardoor de inkomsten van de koffiezetapparaatwinkel stijgen en er meer werkgelegenheid komt, wat ook weer leidt tot meer uitgaven. Economische groei
quote:In Bastiat's tale, a boy breaks a window. The townspeople looking on decide that the boy has actually done the community a service because his father will have to pay the town's glazier to replace the broken pane. The glazier will then spend the extra money on something else, jump-starting the local economy. The onlookers come to believe that breaking windows stimulates the economy.
Bastiat points out that further analysis exposes the fallacy. By forcing his father to pay for a window, the boy has reduced his father's disposable income. His father will not be able to purchase new shoes or some other luxury goods. Productivity has also decreased, as the time the father spends dealing with the broken window could have been put to better use. Thus, the broken window might help the glazier, but at the same time, it robs other industries and reduces the amount spent on other goods.
Bastiat also noted that the townspeople should have regarded the broken window as a loss of some of the town's real value. Moreover, replacing something that has already been purchased represents a maintenance cost, not a purchase of new goods, and maintenance doesn't stimulate production. In short, Bastiat suggests that destruction doesn't pay in an economic sense.
LOL, dit is de UvA. Veel geluk met het vinden van een PVV stemmerquote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
"De studenten" bestaan niet als homogene groep. Het zijn geen PvdA'ers, geen D66'ers, geen VVD'ers, maar studenten.
Er is ook geen "de woordvoerder" van de studenten. Wat een groepje demonstranten twee straten verderop doet, heeft de andere groep geen weet van. Laat staan tussen universiteiten onderling. Er is helemaal geen vooropgezette organisatie met een verfijnd plan, zoals bij andere grote demonstraties.
De docenten spreken zich uit omdat ze hebben gezien hoe de politie werd geïnstrueerd om op te treden tijdens de gesprekken, wat blijk geeft van kwade trouw. Verder vonden ze het optreden in veel gevallen disproportioneel, ook hun goed recht. Zij waren erbij. Wij keken alleen naar de streams van plekken die AT5 opwindend genoeg vond.
quote:Het bestuur van de Universiteit van Amsterdam benadrukt dat het niet pro-Palestijnse demonstranten waren die maandag vernielingen hebben aangericht in het universiteitsgebouw. Dat is een welkome steun in de rug van de actievoerders, die ongeregeldheden van een week eerder koste wat kost wilden voorkomen.
“We weten niet wie het zijn maar het waren zeker geen pro-Palestijnse demonstranten”.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:27 schreef Tekaschi het volgende:
We openen X en precies zoals voorspelt gisteren schreeuwt de ene helft weer dictatuur en fascisme omdat Dilan een vraagje aan Tim Hofman stelde, en de andere helft weet nu inmiddels zeker dat de relschoppers op de universiteiten geïnfiltreerde rechts-extremisten waren die de studenten in een slecht daglicht wilden zetten. Zo voorspelbaar allemaal, journalistjes (proest) beginnen het al te roeptoeteren.
Nu.nl
[..]
Dit volk is het volk met de echte privileges, terwijl ze anderen die minder privileges hebben willen aanpakken. Niks anders dan zwaar verwend volk wat continue beschermt wordt, eens zien of we een uni bezetten om te eisen dat er lijsten van moslims worden gemaakt en banden met moslim landen worden verbroken, kijken of ze dan ook zachtjes worden aangepakt en de media het opneemt voor die demonstranten. We weten het antwoord allemaal.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:51 schreef hunterrnl het volgende:
Ik kwam maar is kijken naar wat voor vinger wijzen we weer te zien krijgen uit bepaalde hoeken vandaag. Ben zeker niet teleurgesteld. Het ligt zoals gewoonlijk weer aan andere of externe groepen die binnen komen en de slachtofferrol word weer gebruikt. Deze studenten moeten dadelijk op hogere posities of gaan je dadelijk open snijden ? Totaal ongeschikt deze prinsjes en prinsesjes voor de grote boze buitenwereld.
Blijkbaar zijn ze in Belgie ook begonnen met wat tentenkampen begonnen in wat Universiteiten. Weet niet of het de Universiteit was in Leuven, maar deze waren verbaasd dat er op hun campus werd gedemonstreerd. Ze hebben helemaal geen samenwerking lopen met andere universiteiten in Israël. Hoog uit paar wetenschappers met een achtergrond.
Goh.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:52 schreef Aether het volgende:
De Universiteit van Amsterdam (UvA) gaat niet meer met actievoerders in gesprek na nieuwe ongeregeldheden bij de universiteit gisteren, waarbij het gebouw van de UvA niet gespaard werd. Dat zegt Geert ten Dam, voorzitter van het college van bestuur van de UvA, in het NOS Radio 1 Journaal.
https://nos.nl/l/2520390
Beetje laat, maar goed.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:52 schreef Aether het volgende:
De Universiteit van Amsterdam (UvA) gaat niet meer met actievoerders in gesprek na nieuwe ongeregeldheden bij de universiteit gisteren, waarbij het gebouw van de UvA niet gespaard werd. Dat zegt Geert ten Dam, voorzitter van het college van bestuur van de UvA, in het NOS Radio 1 Journaal.
https://nos.nl/l/2520390
Deel 2 is in de maak: https://m.imdb.com/title/(...)_nm_1_q_amsterdamnedquote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
Krijg ineens weer zin om Amsterdamned te kijken.
Gisteren waren de opnames in de UvA.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Deel 2 is in de maak: https://m.imdb.com/title/(...)_nm_1_q_amsterdamned
Correct.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is zich echt als een olievlek aan het verspreiden over Europa en m.i. kun je het alleen met keihard optreden (zoals de beelden gisteren lieten zien) de kop indrukken. Niet meer onderhandelen, niet meer om tafel, maar direct een peleton ME en een waterkanon op die raddraaiers. Het moedwillige slopen van alles wat los en vast zit moet je gewoon hard bestraffen.
Dat je begaan bent met het volk in Palestina is prima, maar dit is werkelijk het conflict naar west Europa brengen met alle onveiligheid en polarisatie ten gevolge.
Wat dom om dit zo te zeggen. Daarmee geef je aan dat het bestuur onder druk te bewegen is tot het toegeven op basale (fatsoens)regels.quote:"Wij gaan de gesprekken wel vervolgen, maar dat doen we met onze eigen mensen en binnen onze normale, gewone overlegstructuur", legt Ten Dam uit. "Wij gaan niet meer praten met actievoerders en wij gaan ook niet meer om tafel zitten met mensen die gezichtsbedekkende kleding dragen. Dat hebben wij vorige week alleen gedaan in een uiterste poging om te de-escaleren."
Gisteren heb ik dit zien ontstaan, ik voorspelde het al, dit zijn de bekende tactieken uit die hoek, het is altijd de schuld van een ander en de media gaat er wederom in mee, het zijn de enige reacties wat ik nu zie uit de linker pro UVA relschoppers hoek, het was rechts en alleen rechts, plus het bijbehorende provoceren en verketteren. Ze blijven de beer maar porren.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:40 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
quote:Op maandag 13 mei 2024 22:18 schreef Tekaschi het volgende:
De laatste trend, eens zien hoe snel de media naar dit gaat hinten.
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Laatste uur meer en meer berichten waar de linkse hive mind de schuld van de rellen in de schoenen van "extreemrechts" probeert te schuiven.
Het ziekelijke is dat dit volk zo vol met haat zit, zo gehersenspoeld dat ze dit oprecht geloven. Zo'n mensen lopen dus gewoon vrij in onze samenleving, en maar ellende veroorzaken.
Bizar als je ziet wat sommigen hebben vernield. Waarom worden die niet opgepakt, maar weggeknuppeld?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
hardhandig zulke activisten arresteren en vervolgen.
Vergelijkbaar met de boeren. Als je met veel bent gebeurt er niks. Als ik een universiteit binnenloop en de boel kort en klein sla zit ik zo vast en mag ik alles dokken. Echt niet te geloven dat dit zonder consequenties zo maar mag gebeuren zonder gevolgen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:50 schreef HowardRoark het volgende:
En dat is natuurlijk een groot probleem, want deze mensen zijn er al stellig van overtuigt dat zij boven de wet staan, doordat er niet wordt opgetreden wordt deze overtuiging bevestigt waardoor men de volgende keer nog verder zal gaan.
Nee, dit zijn studenten die fopstudies doen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:51 schreef hunterrnl het volgende:
Deze studenten moeten dadelijk op hogere posities of gaan je dadelijk open snijden ?
En die komen alleen aan banen dmv DEI en andere inclusieve regels die door het zelfde type persoon verzonnen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:42 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Nee, dit zijn studenten die fopstudies doen.
Vast, maar ze komen niet op bepalende posties bij bedrijven. Daar heb je niks aan deze instelling.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:46 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En die komen alleen aan banen dmv DEI en andere inclusieve regels die door het zelfde type persoon verzonnen zijn.
Nope en ze zijn ook de eerste die eruit vliegen als het minder gaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:48 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vast, maar ze komen niet op bepalende posties bij bedrijven. Daar heb je niks aan deze instelling.
De media gaat rustig door met kusje kroel. Lekker hand boven het hoofd houden. Ik snap dat echt niet. Ze worden zelf actief tegengewerkt, en toch laten ze zich zo gebruiken. Alles voor de ‘goede zaak’.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:02 schreef LaDaDiDa het volgende:
Propaganda machine van Nu.nl draait weer op volle toeren
"En zo doen de ongeveer vijf leiders van het protest er de hele middag, binnen en buiten het universiteitsgebouw, van alles aan om de actie vreedzaam te laten verlopen. Negatieve aandacht rond hun steun aan de Palestijnse bevolking die zucht onder de oorlog in Gaza moet worden voorkomen.
De 'gewone' studenten mogen bijvoorbeeld op geen enkele manier gehinderd worden om de universiteit in of uit te gaan. Omstanders met een beperking moeten hulp krijgen om zich te verplaatsen voorbij de barricades. De hoofdingang tot het gebouw moet vrij blijven."
https://www.nu.nl/binnenl(...)dsstempel.html#nujij
Nu.nl is DPG. Wat had je anders verwacht?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De media gaat rustig door met kusje kroel. Lekker hand boven het hoofd houden. Ik snap dat echt niet. Ze worden zelf actief tegengewerkt, en toch laten ze zich zo gebruiken. Alles voor de ‘goede zaak’.
Oh, ik had niks anders verwacht hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nu.nl is DPG. Wat had je anders verwacht?
Hij vertelde dat pas nadat de beveiliger zei dat Tim niet kon komen. Een verijdelde aanslag dusquote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou ja, er was iemand die naar de beveiliging toe liep om te vertellen dat hij Tim wilde vermoorden.
Niet echt een aanslag dus.
Inderdaad. En het vervelende bijeffect hiervan is ook dat dit de samenleving enkel meer doet polariseren omdat mensen de dubbele standaard echt wel merken. Moet je nagaan dat dit vandalisme, geweld en haatzaaierij afkomstig was geweest van een groepering met een andere politieke affiliatie, de journalisten zouden niet uitgeschreven raken hoe 'de democratie' onder druk zou staan en het 'fascisme' weer terug zou zijn. De daders zouden ook allang in de kraag gegrepen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De media gaat rustig door met kusje kroel. Lekker hand boven het hoofd houden. Ik snap dat echt niet. Ze worden zelf actief tegengewerkt, en toch laten ze zich zo gebruiken. Alles voor de ‘goede zaak’.
Ben & Jerry's gaat wel lukken hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:48 schreef Duiveltja het volgende:
Vast, maar ze komen niet op bepalende posties bij bedrijven. Daar heb je niks aan deze instelling.
De universiteitsgebouwen en straten slopen geeft ook blijk van kwade trouw. Dingen werken twee kanten op.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 01:45 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
"De studenten" bestaan niet als homogene groep. Het zijn geen PvdA'ers, geen D66'ers, geen VVD'ers, maar studenten.
Er is ook geen "de woordvoerder" van de studenten. Wat een groepje demonstranten twee straten verderop doet, heeft de andere groep geen weet van. Laat staan tussen universiteiten onderling. Er is helemaal geen vooropgezette organisatie met een verfijnd plan, zoals bij andere grote demonstraties.
De docenten spreken zich uit omdat ze hebben gezien hoe de politie werd geïnstrueerd om op te treden tijdens de gesprekken, wat blijk geeft van kwade trouw. Verder vonden ze het optreden in veel gevallen disproportioneel, ook hun goed recht. Zij waren erbij. Wij keken alleen naar de streams van plekken die AT5 opwindend genoeg vond.
Misschien daar een keer gaan demonstreren en de boel kort en klein laten slaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Behalve dan als je niet protesteert tegen Israël (of de banden doorsnijdt met elke Israëliër). Dan ben je blijkbaar voor de genocide op de Palestijnen. Aldus de demonstranten.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Nou, niet echt.
Ik gaf mijn mening al.
Dat iemand NIET protesteert tegen X, wil totaal NIKS zeggen over diegenes standpunt over Y.
De post waar Etto vervolgens naar linkt, gaat niet inhoudelijk op dit punt in. Dus ik snap de relevantie niet.
Haha, ik heb wel betere dingen te doen. Zoals FOK!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien daar een keer gaan demonstreren en de boel kort en klein laten slaan.
We doen het onszelf ook allemaal aan, onder aanvoering van woke-journalisten. Ik zit gisteren Op1 te kijken waar zo’n demonstrant en een docent aan tafel zaten. Er werd wel wat gevraagd over hun kijk op de zaak maar ze worden gewoon niet aangepakt. We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen over het optreden van de politie en de ME. Als je daar nog staat nadat de politie meermaals aangeeft dat je op moet hoepelen, rot dan gewoon op en anders heeft de politie elk recht om je een paar rake klappen te verkopen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. En het vervelende bijeffect hiervan is ook dat dit de samenleving enkel meer doet polariseren omdat mensen de dubbele standaard echt wel merken. Moet je nagaan dat dit vandalisme, geweld en haatzaaierij afkomstig was geweest van een groepering met een andere politieke affiliatie, de journalisten zouden niet uitgeschreven raken hoe 'de democratie' onder druk zou staan en het 'fascisme' weer terug zou zijn. De daders zouden ook allang in de kraag gegrepen zijn.
Je kunt geen samenleving hebben waar de wet maar voor één partij geldt.
Heeft ook niks met Palestina te maken, dat is slechts het vehikel dat dit half georganiseerde zooitje gebruikt om een universiteitsbestuur omver te werpen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:08 schreef Aether het volgende:
Beveiliging UvA: "Groep van 30 in zwart geklede, gemaskerde mannen maakte jacht op UvA-bestuur, waren zeker geen studenten"
https://www.geenstijl.nl/5176196/we-are-hunters-what-are-you
[ x ]
Echt walgelijk inderdaad, een compleet failliet van de media.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
We doen het onszelf ook allemaal aan, onder aanvoering van woke-journalisten. Ik zit gisteren Op1 te kijken waar zo’n demonstrant en een docent aan tafel zaten. Er werd wel wat gevraagd over hun kijk op de zaak maar ze worden gewoon niet aangepakt. We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen over het optreden van de politie en de ME. Als je daar nog staat nadat de politie meermaals aangeeft dat je op moet hoepelen, rot dan gewoon op en anders heeft de politie elk recht om je een paar rake klappen te verkopen.
Zou je dat ook bij XR willen zien, dat de politie elke demonstrant die ondanks verzoek toch blijft zitten dan maar afrost?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
We doen het onszelf ook allemaal aan, onder aanvoering van woke-journalisten. Ik zit gisteren Op1 te kijken waar zo’n demonstrant en een docent aan tafel zaten. Er werd wel wat gevraagd over hun kijk op de zaak maar ze worden gewoon niet aangepakt. We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen over het optreden van de politie en de ME. Als je daar nog staat nadat de politie meermaals aangeeft dat je op moet hoepelen, rot dan gewoon op en anders heeft de politie elk recht om je een paar rake klappen te verkopen.
't Waren wel studenten die de straten vernielden, monumentale panden, kunst. 't Waren wel studenten die het meubilair naar buiten sleepten en barricades creëerden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:08 schreef Aether het volgende:
Beveiliging UvA: "Groep van 30 in zwart geklede, gemaskerde mannen maakte jacht op UvA-bestuur, waren zeker geen studenten"
[ x ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Electric_Eye het volgende:
We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen
Wat de neuk kerelquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
Totale GroenLinks-gek Paul Smits blijft na arrestatie UvA-rellen gewoon Statenlid
https://www.geenstijl.nl/(...)blijft-wel-Statenlid
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:08 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Wanneer demonstranten strafbare feiten begaan, dan mag de politie wel degelijk optreden inderdaad. Dat hoeft niet persé met keihard geweld maar we moeten wel beseffen dat de politie nu eenmaal die geweldsmonopolie heeft. Het is pertinent niet aan de demonstranten om te bepalen tot hoever de politie mag gaan. Wil je een vreedzame demonstratie, dan ga je lekker met 50.000 man naar het Malieveld. Als je straten of universiteiten gaat blokkeren ben je strafbaar. En de politie laat dat tot op zekere hoogte zelfs nog toe ook. Maar een demonstrant gaat niet bepalen hoever een agent mag gaan. Met die glijdende schaal is elke ongewenste aanraking dan al snel buitenproportioneel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou je dat ook bij XR willen zien, dat de politie elke demonstrant die ondanks verzoek toch blijft zitten dan maar afrost?
Dat klinkt als disproportioneel geweld. Aan de ene kant hoop ik dat die demonstranten de tyfus in worden geramd want 'ze hebben alles gesloopt', aan de andere kant besef ik mij dat ik voorzichtig moet zijn met conclusies trekken want ik heb geen idee wie gesloopt heeft en of dat dezelfde mensen zijn. Handelen vanuit emotie lijdt per definitie tot een verkeerde beslissing
Ik volg geenstijl ruim onvoldoende alleen dit artikel lijkt toch wel enorm hypocriet. We hebben eerste-, tweede kamer en politici in het Europees parlement die gewoon zijn veroordeeld en een strafblad hebben. Die worden ongemoeid gelaten behalve deze mafkees die lid is van een partij waar geenstijl een enorme hekel aan heeftquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
Totale GroenLinks-gek Paul Smits blijft na arrestatie UvA-rellen gewoon Statenlid
[ afbeelding ]
Ik zie nog wel een heel verschil tussen iemand die een strafblad heeft en zijn straf heeft uitgezeten tegenover iemand die gewoon doorgaat met strafbare feiten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik volg geenstijl ruim onvoldoende alleen dit artikel lijkt toch wel enorm hypocriet. We hebben eerste-, tweede kamer en politici in het Europees parlement die gewoon zijn veroordeeld en een strafblad hebben. Die worden ongemoeid gelaten behalve deze mafkees die lid is van een partij waar geenstijl een enorme hekel aan heeft
Niet best.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
nuquote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:02 schreef LaDaDiDa het volgende:
Propaganda machine van Nu.nl draait weer op volle toeren
"En zo doen de ongeveer vijf leiders van het protest er de hele middag, binnen en buiten het universiteitsgebouw, van alles aan om de actie vreedzaam te laten verlopen. Negatieve aandacht rond hun steun aan de Palestijnse bevolking die zucht onder de oorlog in Gaza moet worden voorkomen.
De 'gewone' studenten mogen bijvoorbeeld op geen enkele manier gehinderd worden om de universiteit in of uit te gaan. Omstanders met een beperking moeten hulp krijgen om zich te verplaatsen voorbij de barricades. De hoofdingang tot het gebouw moet vrij blijven."
https://www.nu.nl/binnenl(...)dsstempel.html#nujij
quote:Bruiloften in Stopera verplaatst naar ambtswoning door onrust UvA-demonstraties
https://www.at5.nl/artike(...)st-uva-demonstraties
Drie koppels die afgelopen vrijdag in de Stopera zouden trouwen, moesten op het laatste moment uitwijken naar een andere locatie. Die dag was er een debat over het politieoptreden bij de UvA-demonstraties en bij Stopera werd volop gedemonstreerd. Om de huwelijken toch in alle rust te kunnen voltrekken, bood de burgemeester haar ambtswoning aan als alternatief. Een unicum; nooit eerder trouwden daar mensen, bevestigt de gemeente aan AT5.
Is er nog ergens een oprecht neutrale nieuwssite trouwens?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
nu
Langzaam aan het verworden tot een actualiteiten dienst van joop/bnnvara. Als dat het al niet is.
Die hebben echt een verkeerde afslag genomen met die 2 totale linksgekkies die nu aan de leiding zitten daar.
Tot 5 jaar terug was het een neutrale nieuwsdienst die prima zonder eigen mening nieuws bracht, nu is het eigenlijk niks meer dan een verzuilde website.
@Buitendamquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
'ach het komt wel goed' mentaliteit. 'In NL gebeurd zoiets niet!'quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heeft ook niks met Palestina te maken, dat is slechts het vehikel dat dit half georganiseerde zooitje gebruikt om een universiteitsbestuur omver te werpen.
Snap niet dat we er zo gelaten over doen. Dit is hele serieuze shizzle, we hebben de mazzel dat deze knurften er niks van bakken.
Ik moet heeeeel lang nadenken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:18 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is er nog ergens een oprecht neutrale nieuwssite trouwens?
Het zou een effectieve methode kunnen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou je dat ook bij XR willen zien, dat de politie elke demonstrant die ondanks verzoek toch blijft zitten dan maar afrost?
Eens. Wat dat betreft had Lars Duursma in de podcast de communicado's afgelopen zondag een interessant item. In Den Haag worden per jaar 2.000 demonstraties aangevraagd. 2.000quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:49 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wanneer demonstranten strafbare feiten begaan, dan mag de politie wel degelijk optreden inderdaad. Dat hoeft niet persé met keihard geweld maar we moeten wel beseffen dat de politie nu eenmaal die geweldsmonopolie heeft. Het is pertinent niet aan de demonstranten om te bepalen tot hoever de politie mag gaan. Wil je een vreedzame demonstratie, dan ga je lekker met 50.000 man naar het Malieveld. Als je straten of universiteiten gaat blokkeren ben je strafbaar. En de politie laat dat tot op zekere hoogte zelfs nog toe ook. Maar een demonstrant gaat niet bepalen hoever een agent mag gaan. Met die glijdende schaal is elke ongewenste aanraking dan al snel buitenproportioneel.
Daarnaast geloof ik er niet dat vreedzame demonstranten zij aan zij staan met demonstranten die strafbare feiten plegen. Als je werkelijk goede intenties hebt loop je weg en distantieer je je of je spreekt de groep als geheel aan. Doe je niks en blijf je staan/zitten ben je gewoon medeplichtig. Die keuze is gewoon aan de demonstranten zelf.
Die gast is echt walgelijk, de belichaming van alles wat fout is in het linkerkamp, godsgruwelijk lelijk en je ziet aan hem dat hij het nog geen dag in zijn leven zwaar heeft gehad, zwaar geprivilegieerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:49 schreef Zoddie het volgende:
Aahhh plaats meer comments mensen zodat dat gezicht van mijn scherm af gaat!
Hoe zie je dat?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die gast is echt walgelijk, de belichaming van alles wat fout is in het linkerkamp, godsgruwelijk lelijk en je ziet aan hem dat hij het nog geen dag in zijn leven zwaar heeft gehad, zwaar geprivilegieerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MODS!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie vooral iemand met een of meerdere labels uit de DSM.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die gast is echt walgelijk, de belichaming van alles wat fout is in het linkerkamp, godsgruwelijk lelijk en je ziet aan hem dat hij het nog geen dag in zijn leven zwaar heeft gehad, zwaar geprivilegieerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe zie je dat?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik zie vooral iemand met een of meerdere labels uit de DSM.
Verbinding blijven zoekenquote:Universiteiten komen met richtlijnen voor protestacties op campus
https://nos.nl/artikel/25(...)testacties-op-campus
[…]
Maar universiteitsbestuurders gaan niet onderhandelen met personen die gezichtsbedekkende kleding dragen, zo staat in de richtlijn.
[…]
Ook kan deelnemers van protesten gevraagd worden om hun studentenkaart of identiteitsbewijs te tonen. Daarnaast wordt het de betogers verboden om op de campus te overnachten. Ook in tenten is dat niet toegestaan. Het bezetten van gebouwen wordt niet gezien als een protest, en is ook niet toegestaan.
[…]
De universiteiten roepen de academische gemeenschap op om verbinding te blijven zoeken.
Top postquote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als er vervolgens niet wordt gehandhaafd heb je ook weinig aan zo’n richtlijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:57 schreef MoreDakka het volgende:
Absurd dat zo'n richtlijn nodig isTentenkampen en gebouwbezettingen zijn sowieso onzin, daar heb je geen richtlijn voor nodig om dat soort dingen te veroordelen.
Mwah. Ook normale mensen die een camera zien kunnen ineens helemaal wild worden. Vaak genoeg gezien.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kun je het niet zien? Ken weinig normale mensen die zich zo laten gaan.
Nederlandse universiteiten medeplichtig aan genocide? Ze wilden toch alleen dat samenwerkingen stoppen? Wat mis ik hier?quote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Net een soort woke vegabraddie.
Mooie carnavalskraker.quote:
Voor de goede orde: zo werkt dat juridisch ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:49 schreef Electric_Eye het volgende:
Daarnaast geloof ik er niet dat vreedzame demonstranten zij aan zij staan met demonstranten die strafbare feiten plegen. Als je werkelijk goede intenties hebt loop je weg en distantieer je je of je spreekt de groep als geheel aan. Doe je niks en blijf je staan/zitten ben je gewoon medeplichtig. Die keuze is gewoon aan de demonstranten zelf.
Dat is ook precies waar het om draait. Eigenpijperij. Zie mij eens aan de goede kant van de historie staan!!! (waarbij men nog de verkeerde kant heeft gekozen ook trouwens...)quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:15 schreef Zoddie het volgende:
Het interessante van de protesten is, wat ik ook al in Amerika zag gebeuren.
Dat het alleen nog maar over die univeriteit protestjes gaat, niemand boeit het meer wat er in Gaza gebeurd.
Nieuws gaat alleen nog maar over de demonstraties, niet meer over Gaza.
Gefiliciteerd kwetsbare, zachte zieltjes van de sociale wetenschappen opleidingen, jullie hebben weer de aandacht naar jullie toegetrokken ipv naar Gaza.
Waarom zijn die zo extreem links en pro-migratie? Oprechte vraag want ik snap het nietquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nu.nl is DPG. Wat had je anders verwacht?
Dit is simpelweg niet waar. PVV EU lid hebben ze ook gewoon te kakken gezet toen hij een boefje bleek. Ze hadden het jaar ervoor zelfs een filmpje over alle verspilling in Brussel met hem gemaakt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik volg geenstijl ruim onvoldoende alleen dit artikel lijkt toch wel enorm hypocriet. We hebben eerste-, tweede kamer en politici in het Europees parlement die gewoon zijn veroordeeld en een strafblad hebben. Die worden ongemoeid gelaten behalve deze mafkees die lid is van een partij waar geenstijl een enorme hekel aan heeft
Jesus gastquote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:59 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Top post![]()
Rate het 5/5 Pauls.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vermoed omdat ze denken dat er het meeste geld mee op te halen valt. Vergis je niet, mensen klikken vooral op dingen waar ze het eigenlijk niet mee eens zijn. Gaan ze er ook nog op reageren...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:20 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Waarom zijn die zo extreem links en pro-migratie? Oprechte vraag want ik snap het niet
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)sraelmening-sprekers
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:56 schreef Aether het volgende:
[..]
Verbinding blijven zoeken
Daarom de samenwerking met andere universiteiten verbreken.
Dit is de dood van academisch denken. Als andere meningen niet meer mogen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
Je verwacht het nietquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
quote:I have been Dorian Abbot-ized: that is, a presentation in which I was going to participate with two other faculty, scheduled for this Friday at the University of Amsterdam, has been cancelled by the organizers because of my political views on the war between Israel in Hamas.
And, like Dorian's case at MIT, our scheduled discussion had nothing to do with either Israel or Palestine. That is, we were deplatformed not for what we were supposed to talk about, but for views Maarten and I had independently expressed elsewhere--views that were apparently offensive to the organization that cancelled our discussion.
Our discussion was supposed to center on a paper I wrote with Luana Maroja for The Skeptical Inquirer, 'The ideological subversion of biology", which dealt with the distortion of six areas of evolutionary biology by well-meaning people whose ideology did not comport with biological reality. It had nothing to do with war in the Middle East.
The organization that deplatformed me and two other professors was Betabreak, a science discussion group at University of Amsterdam.
[..]
Everything was fine until we were informed yesterday on WhatsApp that the discussion was cancelled. The organizers didn't contact me directly, but sent the cancellation to one of my hosts, so I've redacted his/her name in the indented message below, which is otherwise exactly as my host received it. "Dr. Boudry" is Maarten Boudry, a Belgian philosopher with whom I collaborated on a paper about religious belief several years ago.
Here is the official cancellation:
Hi NAME REDACTED,
I'm sorry to inform you that unfortunately we will have to cancel the event on Friday. I'm sorry it's so last minute, but in light of the information from Dr. Boudry, many of the members in the committee did not feel comfortable giving Dr. Coyne and Dr. Boudry a platform given their stances on the Palestine/Israel conflict. Another fear is how it would reflect on us as a committee and that we might be blackballed at UvA/AUC. We understand the irony of this considering this is the very issue that Dr. Coyne wrote his article about, however the group decided we can't host this event given the current political climate. Again, I'm very sorry that we have put so much time and effort into organizing this for nothing, I'm disappointed as well.
If you look at the Coyne/Maroja article (link is above), you'll see it's all about science, so "the very issue" of our article is not the war in the Middle East, but about the danger of distorting science by infusing it with politics.
A bit of background: Betabreak had voted to invite me and the other participants previously, but then backed out when they discovered Maarten and my "stances on the Palestine Israel conflict." (Presumably this is because we are both sympathetic to Israel.) At that point they apparently decided that such a stance was sufficiently unpalatable to allow us to discuss science in their forum. Betabreak also noted that it was is worried about how they'd look if they hosted the event and whether they'd get "blackballed" at their university.
Note that Betabreak is a "science discussion platform," and that's what we were going to do: discuss evolutionary biology and the way it's misconstrued by the public.
But enough--one of the main purposes of this post is to solicit reader reaction to what happened. I thus ask readers to give their honest reaction to the deplatforming above. Be aware that some comments might be picked up and quoted by the press in the Netherlands, so I ask you to be civil and rational (no profanity!)
Thanks!
"Wij accepteren alleen rapportages vanuit onze eigen zuil".quote:
Is er niemand die bij GL denkt;quote:
Ik had wel even gegoogeld op site:geenstijl.nl en de usual suspects zoals markuszower en daar kwam toch wel erg weinig naar boven terwijl er zoveel shit is. Dus ik trok de conclusie die ik al had, dan was dan te snelquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is simpelweg niet waar. PVV EU lid hebben ze ook gewoon te kakken gezet toen hij een boefje bleek. Ze hadden het jaar ervoor zelfs een filmpje over alle verspilling in Brussel met hem gemaakt.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:20 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Waarom zijn die zo extreem links en pro-migratie? Oprechte vraag want ik snap het niet
Zoek Stichting Democratie en Media maar eens op, dan vallen opeens heel veel dingen op z'n plaatsquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:27 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vermoed omdat ze denken dat er het meeste geld mee op te halen valt. Vergis je niet, mensen klikken vooral op dingen waar ze het eigenlijk niet mee eens zijn. Gaan ze er ook nog op reageren...
Je moet eens voor de grap kijken als er een bericht is over elektrische auto's. Dan komt heel dieselend Nederland (ik chargeer) onder hun fossiele steen vandaan om te vertellen dat ze geen elektrische auto kunnen betalen willen rijden.
Heel bijzonder wel, menselijke natuur.
Nou dan wordt ook duidelijk wie hierachter zit. Waar zitten de leiders van Hamas, en waar komt al jazeera ook alweer vandaan?quote:
Onacceptabel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuws voor alle gezindten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:11 schreef Qarrad het volgende:
[..]
"Wij accepteren alleen rapportages vanuit onze eigen zuil".
Terug naar de jaren '50 met zijn allen
Zag er vandaag al genoeg voorbij komen op de socials waar de schuld van het geweld en de vernielingen in de schoenen werd geschoven van geïnfiltreerde Joden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:28 schreef Qarrad het volgende:
Het is trouwens ook weer lachwekkend hoe snel de beschuldigende vingertjes wijzen zodra er iets scheef gaat. Gemaskerde mannen die opduiken en alles kort en klein slaan en op de werknemers van de universiteit jagen? Zijn vast hooligans! Rellen? Schuld van de politie!
Het enige wat nog ontbreekt is de beschuldiging dat Joodse studenten zelf de nare spreekkoren in hebben gezet. Die beschuldiging hebben we in de VS al gezien en is in de bubbel van de demonstranten al een waarheid geworden.
We hebben echt beter onderwijs nodig en bescherming tegen alle lulkoekbakkerijen.
En openlijk hèquote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zag er vandaag al genoeg voorbij komen op de socials waar de schuld van het geweld en de vernielingen in de schoenen werd geschoven van geïnfiltreerde Joden.
Alsof het de jaren 30 zijn, walgelijk.
Het gaat heel snel van "we zijn het oneens met Israelisch beleid qua Gaza" naar onverbloemd geloven in Joodse complotten. Geef het nog een paar dagen en de actievoerders halen de protocollen van de Wijzen van Zion erbij.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zag er vandaag al genoeg voorbij komen op de socials waar de schuld van het geweld en de vernielingen in de schoenen werd geschoven van geïnfiltreerde Joden.
Alsof het de jaren 30 zijn, walgelijk.
Wat bezielt die mensen en waar maken ze zich druk om.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het gaat heel snel van "we zijn het oneens met Israelisch beleid qua Gaza" naar onverbloemd geloven in Joodse complotten. Geef het nog een paar dagen en de actievoerders halen de protocollen van de Wijzen van Zion erbij.
Dat ook nog, zelfs tijdens het esf gewoon openlijk op hln.be in de comments alleen maar Jodenhaat. De stront komt gewoon aan de oppervlakte drijven. Maar ook wel mooi, na 45 was het moeilijk nazi's te identificeren, dat moest op basis van getuigenverslagen, dankzij het internet zijn ze zo te vinden in deze tijd. Want de dag dat de eerste Joden gelyncht worden wil ik wel eens zien of mensen peentjes gaan zweten omdat ze hebben meegedaan aan die hetze tegen Joden, zo ook hier op FOK!quote:
Ze zeggen Israël ipv Joden zodat ze zich kunnen verschuilen achter "Israël" om hun jodenhaat te ventileren. Het is dat geniepige racisme en fascisme, de groep die ze zo omarmen zijn daar ook al een kei in. Maar continue de gespeelde onschuld spelen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het gaat heel snel van "we zijn het oneens met Israelisch beleid qua Gaza" naar onverbloemd geloven in Joodse complotten. Geef het nog een paar dagen en de actievoerders halen de protocollen van de Wijzen van Zion erbij.
Schandalig. Het fascisme is terug.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:20 schreef Aether het volgende:
Concertgebouw annuleert optreden Israëlisch strijkkwartet vanwege veiligheidsredenen
https://www.at5.nl/artike(...)e-veiligheidsredenen
Edit: verkeerde topic
Nee.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:57 schreef GerryDV het volgende:
Staan er eigenlijk nog demonstraties gepland vandaag of morgen? Tis iets te rustig.
'Onacceptabel' is het stopwoordje van politici die vervolgens over gaan tot de orde van de dag.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:04 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Doe er wat tegen, dan?
Nee?
Dan is het acceptabel.
Dus hier wilde de pro-Hamas demonstranten die lijsten voor hebben.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je verwacht het nietMaar cancel culture bestaat niet hé.
Dr. Coyne heeft nog een ouderwetste blog (whyevolutionistrue.com), leuk om af en toe te bekijken. Hij was speciaal hiervoor naar Nederland gevlogen trouwens, ze blazen het af net een dag nadat hij geland is.
[..]
Studenten en medewerkers kiezen ervoor een situatie te creeeren waarbij politieinzet nodig wordt.quote:"Wij zijn niet verantwoordelijk voor de escalatie", zegt student en actievoerder Sara Abbasi. "Het college van bestuur kiest ervoor om geweld te gebruiken tegen studenten en medewerkers."
Als die mevrouw nou gewoon haar portemonnee had gegeven, had ik haar niet hoeven neersteken.quote:De organisatie vraagt naar eigen zeggen al maanden aan de universiteit om de banden te verbreken met Israëlische universiteiten en instellingen die naar hun zeggen de oorlog in Gaza steunen. "Het had niet zo ver hoeven komen als de universiteit naar ons had geluisterd."
Extreem geweld = blauwe plekken? Abbassi begrijp het woord nee trouwens niet.quote:Bij het ingrijpen door de ME hebben veel actievoerders blauwe plekken opgelopen, zegt ook Abbasi. "Maar we gaan door tot er aan onze eisen is voldaan."
Het is iemand anders z'n schuld omdat we niet meteen onze zin krijgen, het is een complotje van anderen, ja maar de kinderen in Gaza hebben het zwaarder. We kennen dit riedeltje nu wel.quote:Bij de studentenprotesten op de UvA werd vorige week voor zo'n anderhalf miljoen euro aan schade aangericht. Ook gisteren werden weer vernielingen aangericht. Op videobeelden is te zien dat in zwart geklede personen beeldschermen kapotslaan, en dat muren en ramen zijn beklad. Abbasi zegt dit te betreuren, "maar het had niet tot dit punt hoeven komen".
De personen die de beeldschermen kapotslaan zijn geen studenten, denkt Van Oorschot. "Ik heb het idee dat het relschoppers zijn met een politieke agenda, die deze vreedzame demonstratie in een kwaad daglicht proberen te stellen."
Amsterdam Encampment weet niet wie deze personen zijn, en of ze behoren tot de organisatie, zegt Abassi. "We zijn een grote beweging." Bovendien vindt ze het niet zo belangrijk. "Spullen zijn te vervangen. De levens in Gaza niet."
Als je een gebouw gaat bezetten omdat je denkt zo veilig te zijn voor de ME, en dat dat niet juist een reactie uit zal lokken van de ME, ben je wel heel dom.quote:Dat is een groot verschil met de situatie in Amsterdam. De ongeregeldheden in de hoofdstad zijn volgens Ties "vooral een reactie op de houding van de universiteit, die de boel heeft laten escaleren: meteen ME eropaf". Volgens hem was het eerste tentenkamp in Amsterdam, vorige week, ook vreedzaam. "Maar als de ME er vervolgens overheen walst, kan ik me voorstellen dat je een veiliger plek zoekt, en een gebouw gaat bezetten."
Het signaal naar die relschoppers? Terrorisme werkt.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:20 schreef Aether het volgende:
Concertgebouw annuleert optreden Israëlisch strijkkwartet vanwege veiligheidsredenen
https://www.concertgebouw(...)artet-speelt-debussy
Het is echt schandelijk, dit is op geen enkele manier meer te rechtvaardigen als journalistiek. Waar zijn de vragen??quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De studenten mogen weer lekker zonder weerwoord leeglopen bij de NOS
https://nos.nl/artikel/25(...)aan-eisen-is-voldaan
[..]
Studenten en medewerkers kiezen ervoor een situatie te creeeren waarbij politieinzet nodig wordt.
[..]
Als die mevrouw nou gewoon haar portemonnee had gegeven, had ik haar niet hoeven neersteken.
[..]
Extreem geweld = blauwe plekken? Abbassi begrijp het woord nee trouwens niet.
[..]
Het is iemand anders z'n schuld omdat we niet meteen onze zin krijgen, het is een complotje van anderen, ja maar de kinderen in Gaza hebben het zwaarder. We kennen dit riedeltje nu wel.
[..]
Als je een gebouw gaat bezetten omdat je denkt zo veilig te zijn voor de ME, en dat dat niet juist een reactie uit zal lokken van de ME, ben je wel heel dom.
Het gaat om een 35-jarige man die onder andere de televisies in de centrale hal kapotmaakte.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:18 schreef Stupidisco het volgende:
Man opgepakt voor vernielingen in UvA-gebouw bij pro-Palestijns protest
De politie heeft iemand aangehouden vanwege de vernielingen die gisteren werden gepleegd op de Roeterseilandcampus van de Universiteit van Amsterdam. De arrestatie was gisteravond op de Dam, bevestigt een woordvoerder van de politie.
Na een pro-Palestijnse betoging op het campusterrein die vreedzaam was verlopen, ging een deel van de demonstranten het ABC-gebouw van de UvA binnen en richtte daar vernielingen aan. Ook barricadeerden ze in- en uitgangen.
Aan het einde van de middag kwam er een einde aan de bezetting, maar toen hield de politie niemand aan. Dat was mede omdat de meeste geweldplegers gemaskerd waren en daardoor onherkenbaar waren, zei de politie gisteren.
De nu opgepakte man werd later alsnog herkend en aangehouden. Hij wordt verdacht van openlijke geweldpleging.
Aangifte
Naar aanleiding van het geweld heeft de UvA aangifte gedaan van huisvredebreuk en vernieling. Het universiteitsbestuur heeft besloten om alle gebouwen vandaag en morgen dicht te houden, omdat de veiligheid niet kan worden gegarandeerd.
De politie is een onderzoek begonnen naar het geweld rond de demonstraties van gisteren en vorige week. Getuigen worden opgeroepen om beeldmateriaal te delen.
Bron: NOS
‘Spullen zijn te vervangen.’quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Studenten en medewerkers kiezen ervoor een situatie te creeeren waarbij politieinzet nodig wordt.
[..]
Als die mevrouw nou gewoon haar portemonnee had gegeven, had ik haar niet hoeven neersteken.
[..]
[..]
Het is iemand anders z'n schuld omdat we niet meteen onze zin krijgen, het is een complotje van anderen, ja maar de kinderen in Gaza hebben het zwaarder. We kennen dit riedeltje nu wel.
[..]
Als je een gebouw gaat bezetten omdat je denkt zo veilig te zijn voor de ME, en dat dat niet juist een reactie uit zal lokken van de ME, ben je wel heel dom.
Dit is compleet belachelijk. Dit soort dingen gaan tegen alle journalistieke principes in, het wordt tijd dat er eens schoon schip gemaakt wordt bij de NOS.quote:"Er is alleen een wijkagent langs geweest, die zegt dat we voorlopig mogen blijven zitten", zegt Ties, woordvoerder van Nijmegen for Palestine. Hij wil alleen met zijn voornaam in het artikel vanwege de gevoeligheden rondom de protesten.
Jezus Christusquote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:44 schreef MoreDakka het volgende:
Ja, ik weet dat dit een dom twitter account is maar dit is de enige plek waar ik het originele filmpje kan vinden:
[ x ]
Dit is basisjournalistiek. Gewoon vragen stellen. Dat doet de NOS niet eens.
En weer een zeehondje voor niks gestorven.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dit is weer een echte boosmaker. Een stel idioten bepaalt nu wie er het podium op mag voor iedereen. Walgelijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:20 schreef Aether het volgende:
Everytime the Gaza-nutters cry a child in Darfur dies.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
.....
[..]
...
Deze jodokus is de 35 jaar oude man die gisteravond op de Dam is aangehouden…quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:15 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Rechts-extremisten! Schreeuwen de pathologische leugenaars in koor.
quote:Het gaat om een 35-jarige man die onder andere de televisies in de centrale hal kapotmaakte. De man werd gisteravond na de demonstraties op de Dam aangehouden, nadat hij werd herkend door agenten. De man zit op dit moment nog vast.
Ja, ik sluit niet uit dat er ook een verdwaalde SP’er tussendoor loopt of iemand lid van de PvdA. Maar dat is dus iets anders dan “de partij”.quote:
Oei, maatregelingen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:21 schreef Zoddie het volgende:
Denk hier ook nog eens is aan.
Sinds de Corona rellen is gezichtsbedekking normaler geworden bij het demonstreren.
Nu zal in toekomstige demonstraties ook meteen barricades opgegooid worden en plekken bezet worden ook al hebben ze niets met Gaza te maken.
Dit is evolutie van demonstreren.
Moeten we wel wachten tot het wappies of boeren zijn voordat regering met maatregelingen komt.
Het zijn wel altijd dezelfde die de grootste statement moeten maken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:26 schreef Aether het volgende:
Anti-Israel Columbia grads wear zip ties, rip diplomas on stage during commencement
https://nypost.com/2024/0(...)mmencement-ceremony/
In die zuidelijke landen hoef je vaak niet echt met de politie te sollen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:09 schreef TornadoDK het volgende:
Hoort misschien niet helemaal hier maar ik weet niet waar anders.
Hier in Griekenland zijn ze niet zo pro palastina. Ik zag net een soort betoging, paar auto's en motoren toeterend met palastina vlagen. Meteen kwam de politie eraan om de vlaggen in beslag te nemen en boetes uit te delen
35? Die studie wil niet echt vlotten wel?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:46 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Het gaat om een 35-jarige man die onder andere de televisies in de centrale hal kapotmaakte.
Bron: AT5
Misschien was die daarom zo kwaad en sloopte hij eigendommen van de UvA.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
35? Die studie wil niet echt vlotten wel?
Geen hersencellen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:37 schreef diginoob2 het volgende:
Komt diginoob nog even haar plasje doen, maar toch.
Mijn moeder is ervan overtuigd dat het geweld wat ME heeft toegepast disproportioneel is, er op los geslagen is op mensen die vrede in de zin hadden en dat ook aangaven, enz. Dat mensen ook niet weg kónden komen.
Nou, ik weet niet maar heb hele 5 uur AT5 live zitten doorakkeren en ben helemaal geen ME-kenner maar ik zie een prachtig nette opbouw. Gaan staan...waarschuwen...een keer met dat ronde ding douwen. Harder douwen. Een slag op de arm met de stok. Wat langer doormeppen. Daarbij ook een grote menigte studenten tegenover de ME en politie die niet van plan zijn zich huiswaarts te vervoegen. En een aantal idioten (wellicht relschoppers, zal best) die hen beledigt, met dingen smijt en er een gigantische puinzooi van hebben gemaakt.
Ik zie in elk geval geen ME die er 'zomaar op los slaat'.
Dus wat mis ik?
Zoals het hoort.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:09 schreef TornadoDK het volgende:
Hoort misschien niet helemaal hier maar ik weet niet waar anders.
Hier in Griekenland zijn ze niet zo pro palastina. Ik zag net een soort betoging, paar auto's en motoren toeterend met palastina vlagen. Meteen kwam de politie eraan om de vlaggen in beslag te nemen en boetes uit te delen
Ik weet nog wel een periode waarbij joden niet meer welkom waren.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:20 schreef Aether het volgende:
Tussen het jaar 0 en 1945? Je doet net of ze hier welkom waren. 1 grote antisemitische kliek door opvoeding na opvoeding die faalt .quote:Op woensdag 15 mei 2024 05:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een periode waarbij joden niet meer welkom waren.
Tja, dan zijn ook zeker woorden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 07:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tussen het jaar 0 en 1945? Je doet net of ze hier welkom waren. 1 grote antisemitische kliek door opvoeding na opvoeding die faalt .
35 jaar, doet zeker rechten....quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze jodokus is de 35 jaar oude man die gisteravond op de Dam is aangehouden…
[..]
Een moeder die het begrijpt…quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:37 schreef diginoob2 het volgende:
Mijn moeder is ervan overtuigd dat het geweld wat ME heeft toegepast disproportioneel is, er op los geslagen is op mensen die vrede in de zin hadden en dat ook aangaven, enz. Dat mensen ook niet weg kónden komen.
Nou, ik weet niet maar heb hele 5 uur AT5 live zitten doorakkeren en ben helemaal geen ME-kenner maar ik zie een prachtig nette opbouw. Gaan staan...waarschuwen...een keer met dat ronde ding douwen. Harder douwen. Een slag op de arm met de stok. Wat langer doormeppen. Daarbij ook een grote menigte studenten tegenover de ME en politie die niet van plan zijn zich huiswaarts te vervoegen. En een aantal idioten (wellicht relschoppers, zal best) die hen beledigt, met dingen smijt en er een gigantische puinzooi van hebben gemaakt.
Dus wat mis ik?
Je kennis van de Nederlandse geschiedenis schiet wat te kort. Misschien handig om je eens in te lezen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 07:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Tussen het jaar 0 en 1945? Je doet net of ze hier welkom waren. 1 grote antisemitische kliek door opvoeding na opvoeding die faalt .
Wie kan de laatste vragen beantwoorden?quote:In 2021 concludeerden de EU, de VS, Canada en het VK dat de Oeigoeren het slachtoffer waren van genocide. Er was overtuigend bewijs van marteling, opsluiting in concentratiekampen, gedwongen sterilisaties en willekeur tegen deze moslimminderheid in de Chinese provincie Xinjiang. In feite is het deel van de provincie waarheen zij gedeporteerd werden bezet gebied.
Ook Tibet, midden vorige eeuw toegevoegd aan de Volksrepubliek China, is bezet gebied. Er zijn een hoop Han-Chinezen, de etnische groep waartoe veruit de meeste Chinezen behoren, heengetrokken, als door de regering aangewezen bezetters, waardoor van het oorspronkelijke Tibet steeds minder over is.
Hoewel de westerse wereld tegen het enorme onrecht, de moord en onderdrukking veelvuldig heeft geappelleerd, is de academische samenwerking tussen Amerika en de EU met China daar nooit echt door geblokkeerd. Het VK heeft een rijke academische band met China, net als universiteiten in de EU en de VS. Dat daar nu een beetje de klad in komt is vooral het gevolg van veranderde politieke inzichten over China als nieuwe vijand. Het gaat, zogezegd, niet over Oeigoeren en Tibetanen, of over illegale bezetting, maar over Huawei en ASML Er zijn geen studentenprotesten waarin stopzetting van alle academische banden wordt geëist. Sterker nog, er ligt nauwelijks een student van wakker.
Hetzelfde geldt voor de Westelijke Sahara, betwist gebied, dat door Marokko is bezet. Voor de bevrijdingsbeweging Polisario, die jarenlang vocht voor onafhankelijkheid, kwam ook geen student uit zijn collegebank. Inmiddels hebben Frankrijk en Amerika – onder Trump – gevolgd door Israël, de feitelijke annexatie erkend. Hoe zit het met Nederland? Uitstekend, want bij academische samenwerking en wetenschappelijke publicaties wordt zo min mogelijk op de politieke situatie gelet.
Wel steeds meer op de profielen van buitenlandse studenten, die minder toegang krijgen tot zogenoemde ‘risicovakgroepen’. Op het gebied van landbouw en techniek zijn er samenwerkingsverbanden met Iran en Saoedi-Arabië. Dat Iran een schrikregime is, en dat Mohamed bin Salman de journalist Kashoggi aan mootjes liet snijden, is geen beletsel, het criterium is spionage en diefstal van intellectueel eigendom.
In omvang is wat zich in Xinjiang afspeelt dramatischer dan wat er in Gaza gebeurt. Wat maakt verontwaardiging selectief? Hoe zou het komen dat daarvoor hordes woedende studenten in actie komen, gebouwen kort en klein slaan, de straat openbreken en met stenen gooien?
Wel westerse bondgenoot vs niet westers en geen bondgenoot. Het is geen hogere wiskunde allemaal.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Column van Bernard Hammelburg op BNR vanmorgen.
[..]
Wie kan de laatste vragen beantwoorden?
Chinezen zijn geen joden, next.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je moeder is van de generatie die deze problemen heeft veroorzaakt ?quote:Op woensdag 15 mei 2024 00:37 schreef diginoob2 het volgende:
Dus wat mis ik?
Misschien geen bondgenoot, maar wel veel samenwerking.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel westerse bondgenoot vs niet westers en geen bondgenoot. Het is geen hogere wiskunde allemaal.
Dat is een veel te simpel antwoord. Ongetwijfeld zullen er ook onverbloemde jodenhaters rondlopen tussn die demonstranten, maar een veel groter issue is dat ze anti-westers zijn. En dat betreft niet alleen de personen met een immigratie-achtergrond die daar rondlopen. Er is een generatie opgegroeid met een heel raar soort van schuldgevoel over de rol van 'het Westen' in de geschiedenis. Misschien heeft het ook wel wat te maken met onze overkoepelende cultuur dat dit heeft kunnen gebeuren, maar ik zie letterlijk nergens anders in de wereld ruimte voor dit weg met ons denken.quote:
Dat zal voor een deel zo zijn, maar voor de ogenschijnlijk grote groep niet-wetserlingen die meeloopt te vernielen en rellen betwijfel ik of dit komt door een westerse schuldgevoel.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is een veel te simpel antwoord. Ongetwijfeld zullen er ook onverbloemde jodenhaters rondlopen tussn die demonstranten, maar een veel groter issue is dat ze anti-westers zijn. En dat betreft niet alleen de personen met een immigratie-achtergrond die daar rondlopen. Er is een generatie opgegroeid met een heel raar soort van schuldgevoel over de rol van 'het Westen' in de geschiedenis. Misschien heeft het ook wel wat te maken met onze overkoepelende cultuur dat dit heeft kunnen gebeuren, maar ik zie letterlijk nergens anders in de wereld ruimte voor dit weg met ons denken.
No jews, no news.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Het is makkelijker voor ze om zich te distantieren van het schuldgevoel. Maar het beweegt zich voor een flink deel in dezelfde bubbel.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat zal voor een deel zo zijn, maar voor de ogenschijnlijk grote groep niet-wetserlingen die meeloopt te vernielen en rellen betwijfel ik of dit komt door een westerse schuldgevoel.
Het kan een beetje lastig zijn als je met de auto bent. Ik kwam vorige week min of meer vast te zitten door een of andere mars van antisemieten en ander tuig. Maar met openbaar vervoer is het verder geen echt probleem.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:11 schreef FvanS het volgende:
Ik moet zo naar Amsterdam, is het veilig vandaag?
Persoonlijk denk ik dat het komt door wat Social media en de media je voeden kwa informatie.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Drogreden, veel mensen die zich druk maken over deze kwestie stellen dat men actie voert tegen genocide en zich zorgen maken om de slachtoffers. Dit zijn dus algemene argumenten waarvan je zou kunnen zeggen dat als men zich hier inderdaad zo druk over zou maken, dit ook moet opgaan voor de Oeigoeren (of Soedanezen, Armenen etc.), maar dit is niet het geval.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel westerse bondgenoot vs niet westers en geen bondgenoot. Het is geen hogere wiskunde allemaal.
Nou deze week nog een schietpartij in een metro, openbaar vervoer is ook niet zo veilig meer.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het kan een beetje lastig zijn als je met de auto bent. Ik kwam vorige week min of meer vast te zitten door een of andere mars van antisemieten en ander tuig. Maar met openbaar vervoer is het verder geen echt probleem.
Dat is wel heel makkelijk gezegd. We doen er volop zaken mee. Kom op zeg.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou balen voor meer dan 95% van de studenten die niets met dat groeiend fascisme hebben en gewoon hun studie willen volgen. Las gisteren al een artikel over studenten die er wel klaar mee waren en hun opleiding er last van begon te krijgen, examens komen eraan.quote:UvA overweegt wekenlange sluiting na uit de hand gelopen demonstraties
AMSTERDAM - De Universiteit van Amsterdam blijft mogelijk de rest van de maand gesloten, nadat verschillende studentenprotesten uit de hand liepen. Dat is een serieuze optie die op dit moment op tafel ligt.
Woensdagochtend kwam het bestuur van de universiteit bijeen en er is een statement aangekondigd. Meerdere bronnen melden dat de UvA om 11.00 uur in een persconferentie zal aankondigen dat de deuren voorlopig gesloten blijven, mogelijk zelfs tot 2 juni. Een woordvoerder kan dat nog niet bevestigen, maar bevestigt wel dat er momenteel een overleg plaatsvindt en dat er om 11:00 een statement komt.
Een woordvoerder van studentenvakbond ASVA zegt de geruchten over een mogelijke sluiting te herkennen. ,,Dat gaat onder meerdere studenten en docenten rond.”
Rellen en vernielingen
De UvA werd de afgelopen tijd drie keer bezet door pro-Palestijnse demonstranten. Dat ging gepaard met rellen en vernielingen. De schade is zeker 1,5 miljoen euro.
Goed verwoord.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:08 schreef epicbeardman het volgende:
Universiteiten staan er wel weer goed op en de "studenten" daar.. nee dan heb je liever paar normale MBO'ers die nog wel normaal kunnen nadenken en werken.
Dan depressieve zelfhatende blanke terroristen die tegenwoordig uitstromen vanaf universiteiten.
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n uni gekkie gaat protesteren omdat jouw bedrijf zaken doet met een zakenpartner uit Israël of iets.
Maar daarom zijn het wss ook allemaal krakers en couchsurfende types, lui die nooit hen studieschuld afbetalen dan wel überhaupt aan het werk gaan met hen pretstudies. Emotioneel zijn het nog kleine kinderen.
Dit is beetje voorbeeld van deze "pechgeneratie"
90k lenen en eindigen met een flut studie en pizza's moeten bakken, natuurlijk ook nog long covid er bij want dat is ook een leuk kwaaltje als je gefaald hebt in het leven, kan je altijd nog roepen dat je long-covid hebt.
Uiteindelijk enige wat deze lui kunnen worden is "beroepsdemonstrant" bij het depressieve werkschuwe clubje genaamd antifa.
En tadaaaaa!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:28 schreef Qarrad het volgende:
Het is trouwens ook weer lachwekkend hoe snel de beschuldigende vingertjes wijzen zodra er iets scheef gaat. Gemaskerde mannen die opduiken en alles kort en klein slaan en op de werknemers van de universiteit jagen? Zijn vast hooligans! Rellen? Schuld van de politie!
Het enige wat nog ontbreekt is de beschuldiging dat Joodse studenten zelf de nare spreekkoren in hebben gezet. Die beschuldiging hebben we in de VS al gezien en is in de bubbel van de demonstranten al een waarheid geworden.
We hebben echt beter onderwijs nodig en bescherming tegen alle lulkoekbakkerijen.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:10 schreef egayalS het volgende:
Terwijl wij hier in Nederland ons afvragen wie die gemaskerde mannen, gekleed in zwart waren , die de demonstranten te lijf gingen, zijn ze in Amerika met het zionistische script van ontregelen van de pro Palestina demonstraties een stuk verder. En zijn vele van die "hooligans" ontmaskerd. Niet verwonderlijk dat er meerdere (oud) IDF lui bij zitten. Goed dat de politie in ieder geval hier 1 guy hebben weten aan te houden.
[ x ]
Ik heb het niet doorgelezen, maar als dit zo'n gaar complot is moet dat snel gerapporteerd worden. Het wordt wel overtuigend gebracht. Mensen kunnen daar intrappen.quote:
Dit ja. Wat een slachtofferig gejank zeg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Complete randdebielen die ageren tegen alles en iedereen wat Israëlisch is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is weer een echte boosmaker. Een stel idioten bepaalt nu wie er het podium op mag voor iedereen. Walgelijk.
Een jaar of twee geleden vond ik het nog een beetje grappig dat mensen zich oprecht druk maakten over een concert van Rotting Christ en daar gingen protesteren. Een stel achterhaalde christenen die dachten dat ze nog steeds hun waarden op mochten leggen aan anderen was het, iets uit een andere tijd.
En dan nu dit, het is er weer/nog steeds en het krijgt nog de ruimte ook.
Kijk, dít vind ik dan wél weer een prima vorm van protest tegen je universiteit.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:26 schreef Aether het volgende:
Anti-Israel Columbia grads wear zip ties, rip diplomas on stage during commencement
https://nypost.com/2024/0(...)mmencement-ceremony/
Hele column is één grote whataboutism, ergo een drogreden. Jammer dat Bernard dat niet inziet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 08:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
En dan vaak ook de plank compleet misslaan. Die Bezalel-kunstacademie is bij uitstek een inclusief bolwerk waar kritiek op de politiek van Israël zo'n beetje in de lucht zit.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Complete randdebielen die ageren tegen alles en iedereen wat Israëlisch is.
Nogal makkelijk, Israël heeft een dienstplicht voor mannen en vrouwen, kom je uit Israël dan heb je vrijwel zeker een paar maanden in de IDF gezeten.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb het niet doorgelezen, maar als dit zo'n gaar complot is moet dat snel gerapporteerd worden. Het wordt wel overtuigend gebracht. Mensen kunnen daar intrappen.
https://adfontesmedia.com/grayzone-bias-reliability/quote:Reliability scores for articles and shows are on a scale of 0-64. Scores above 40 are generally good; scores below 24 are generally problematic.
UvA "We werken samen met Israëlische wetenschappers in onderzoek naar mensenrechtenschendingen"quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En dan vaak ook de plank compleet misslaan. Die Bezalel-kunstacademie is bij uitstek een inclusief bolwerk waar kritiek op de politiek van Israël zo'n beetje in de lucht zit.
Vind het ook een drogreden om alles maar weg te zetten als whataboutism. Zo kun je nooit meer dingen met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Hele column is één grote whataboutism, ergo een drogreden. Jammer dat Bernard dat niet inziet.
Het is echt waanzinnig dat deze geprivilegieerde figuren menen dat hun eisen ingewilligd zouden moeten worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Maar er is echt geen antisemitisme hoor. We cancellen gewoon alle israelische artiesten, kunstenaars, verkopers, burgers etc etc. We missen alleen nog een manier om ze makkelijker te identficeren, de hele tijd lijsten opvragen bij instanties gaat vervelen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:44 schreef LaDaDiDa het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)ps://www.google.com/
Triest.
Misschien kunnen de demonstranten ook actief op zoek naar de Auschwitz roepers en ammoniakgooiers onder hen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:10 schreef egayalS het volgende:
Terwijl wij hier in Nederland ons afvragen wie die gemaskerde mannen, gekleed in zwart waren , die de demonstranten te lijf gingen, zijn ze in Amerika met het zionistische script van ontregelen van de pro Palestina demonstraties een stuk verder. En zijn vele van die "hooligans" ontmaskerd. Niet verwonderlijk dat er meerdere (oud) IDF lui bij zitten. Goed dat de politie in ieder geval hier 1 guy hebben weten aan te houden.
[ x ]
Zolang je alleen het woord Israëliër gebruikt en niet Joods/Joodse, kan het blijkbaar geen antisemitisme zijnquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar er is echt geen antisemitisme hoor. We cancellen gewoon alle israelische artiesten, kunstenaars, verkopers, burgers etc etc. We missen alleen nog een manier om ze makkelijker te identficeren, de hele tijd lijsten opvragen bij instanties gaat vervelen.
Heeft iemand misschien een idee hoe we makkelijk op straat mensen uit Israel zouden kunnen herkennen? Misschien dat ze iets kunnen dragen ofzo?
Idd, en zo begon het in de jaren 30 ook. Niemand die het zag, of wilde zien en de gevolgen kennen we..quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar er is echt geen antisemitisme hoor. We cancellen gewoon alle israelische artiesten, kunstenaars, verkopers, burgers etc etc. We missen alleen nog een manier om ze makkelijker te identficeren, de hele tijd lijsten opvragen bij instanties gaat vervelen.
Heeft iemand misschien een idee hoe we makkelijk op straat mensen uit Israel zouden kunnen herkennen? Misschien dat ze iets kunnen dragen ofzo?
Om een of andere reden brengt Israel en Joden vaak schuim op de bekken bij heel veel mensen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:01 schreef LaDaDiDa het volgende:
Blijft bijzonder hoe moslims overal in de wereld anderen terroriseren en onderdrukken maar dit soort protesten nu op Israël zijn gericht.
Waar waren de protesten voor IS, Al Shabaab of de saudische regering die duizenden slaven heeft vermoord.
Daar zal geen enkele moslim tegen protesteren. Zo fucked up is islam.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:01 schreef LaDaDiDa het volgende:
Blijft bijzonder hoe moslims overal in de wereld anderen terroriseren en onderdrukken maar dit soort protesten nu op Israël zijn gericht.
Waar waren de protesten voor IS, Al Shabaab of de saudische regering die duizenden slaven heeft vermoord.
Ik heb destijds genoeg Islamitische demonstraties voor IS gezien hoor ...quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:01 schreef LaDaDiDa het volgende:
Of misschien kunnen we een lijst maken van beroepen die ze niet mogen uitoefenen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het waren er niet veel, maar dat was ook wel genoeg, jaquote:Op woensdag 15 mei 2024 12:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb destijds genoeg Islamitische demonstraties voor IS gezien hoor ...
Sterker nog, links wappert vrolijk mee met dezelfde vlaggen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:20 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het waren er niet veel, maar dat was ook wel genoeg, ja
Hoop ophef toen vooral in Den Haag over de vlaggen die gevoerd werden.
Diezelfde vlaggen zie je nu opduiken bij sommige "pro-Palestina" protesten.
Zonder ophef.
Dat die gast hier nog mag posten.quote:
En links. Vergeet links niet hier.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daar zal geen enkele moslim tegen protesteren. Zo fucked up is islam.
Idd, vóór ipv tegen....quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb destijds genoeg Islamitische demonstraties voor IS gezien hoor ...
Ze protesteren geeneens tegen de behandeling van de Oeigoeren in China.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:13 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Daar zal geen enkele moslim tegen protesteren. Zo fucked up is islam.
Valt me nog mee dat het niet direct Mossad is /squote:
Vraag een gemiddelde, ach wat zeg ik, allemaal, demonstrant daar bij de UvA, en ze weten niet eens wat de Oeigoeren zijn überhaupt...quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:52 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze protesteren geeneens tegen de behandeling van de Oeigoeren in China.
Dat is niet 'links'. Dat is 'een deel van links'.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En links. Vergeet links niet hier.
Die asfalteert de weg waarop dit islamofascisme zich op kan laten zien.
Het zijn een stel idioten vooral.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat is niet 'links'. Dat is 'een deel van links'.
En naar mijn weten is het 'deel van links' wat tegen de manier (maar ws grotendeels voor de boodschap) is waarop die lui nu protesteren, nog aanzienlijk groter.
Ik vraag me af of wij het tegenwoordig veel beter 'zien' dan toen. Onze grootste politieke partij heeft veel overeenkomsten met het toenmalige fascisme.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:06 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Idd, en zo begon het in de jaren 30 ook. Niemand die het zag, of wilde zien en de gevolgen kennen we..
En maar bléren dat er zoveel islamfobie is in NL...
"Jullie" protesteren helemaal nergens voor. Heel misschien als het om geld gaat, maar zelfs dan ruggengraten van papier maché. Laten we elkaar geen mietje noemen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:01 schreef LaDaDiDa het volgende:
Correct.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, links wappert vrolijk mee met dezelfde vlaggen.
Ik vind het wel bijzonder dat kritiek op Islamtisch terreur als 'xenofobie' wordt weggezet. En waar zou de PVV eigenlijk tegen links gedachtegoed zijn? Veel van hun economische standpunten zijn eerder links dan rechts.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vraag me af of wij het tegenwoordig veel beter 'zien' dan toen. Onze grootste politieke partij heeft veel overeenkomsten met het toenmalige fascisme.
En maar bléren over links. Dat was toen niet veel anders alleen toen heette het communisten
Iemand die een boek over fascisme heeft geschreven.
[ x ]
hij heeft ook bij de UvA gewerkt dus pak de hooivork maar op
Is toch ook niet heel gek dat er kritisch naar de islam wordt gewezen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vraag me af of wij het tegenwoordig veel beter 'zien' dan toen. Onze grootste politieke partij heeft veel overeenkomsten met het toenmalige fascisme.
En maar bléren over links. Dat was toen niet veel anders alleen toen heette het communisten
Iemand die een boek over fascisme heeft geschreven.
[ x ]
hij heeft ook bij de UvA gewerkt dus pak de hooivork maar op
Klopt. Ik protesteer hier niet voor.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Jullie" protesteren helemaal nergens voor. Heel misschien als het om geld gaat, maar zelfs dan ruggengraten van papier maché. Laten we elkaar geen mietje noemen.
Dus als iemand beter kan zwijgen...²
Ik niet, maar ik klaag er ook niet over. Mijn kracht zit in het woord.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Klopt. Ik protesteer hier niet voor.
Jij lijkt er echter wel veel om te geven. Sta jij op dit moment te protesteren?
Weet je hoe boos links werd toen er in America bordjes werden opgehangen met de tekst "islam is right about woman"quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Binnen progressief linkse kringen is er dan ook een pathologische empathie voor de Islam en moslims. Dit is ook de reden dat je een aanzienlijk deel van deze mensen woedend worden zodra iemand iets negatiefs zegt over de Islam of moslims.
[..]
Ik vind het wel bijzonder dat kritiek op Islamtisch terreur als 'xenofobie' wordt weggezet. En waar zou de PVV eigenlijk tegen links gedachtegoed zijn? Veel van hun economische standpunten zijn eerder links dan rechts.
Opmerkelijk dat het je nog nooit opgevallen is. Je zou eens kunnen gaan kijken wie Wilders allemaal aanvalt en hoe vaak hij daarbij wijst naar 'links. Zijn Twitterfeed staat er vol mee, ik kan zijn account niet delen dus ga naar 't account van wilders en zoek bovenin bijvoorbeeld op links.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder dat kritiek op Islamtisch terreur als 'xenofobie' wordt weggezet. En waar zou de PVV eigenlijk tegen links gedachtegoed zijn? Veel van hun economische standpunten zijn eerder links dan rechts.
Natuurlijk is er onderbouwing. 'Ze hebben meer criminelen', 'ze assimileren niet volledig', 'ze plegen aanslagen', 'ze zijn onverdraagzaam', 'ze, ze'. Qua cijfers klopt het, die groep doet dat ten opzichte van een andere groep. Lang niet allemaal, het overgrote deel zelfs niet. Dat laatste dat doet er niet toe, er wordt niet naar 't individu gekeken maar naar het groepje waar die persoon in kan passen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:52 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Is toch ook niet heel gek dat er kritisch naar de islam wordt gewezen?
Of wil je beweren dat die talloze incidenten van de, pakweg, 25 jaar er niks mee te maken hebben?
En je kan alles van het verleden met het heden naast de meetlat houden. Je vindt overal overeenkomsten in...links èn rechts...
Daarbij wil Wilders helemaal niet alle buitenlanders eruit hebben. Totale onzin, heeft ie nooit gezegd.
Een woestijnreligie als de islam past gewoon niet in een westerse beschaving. Veel complexer is het allemaal echt niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 14:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk is er onderbouwing. 'Ze hebben meer criminelen', 'ze assimileren niet volledig', 'ze plegen aanslagen', 'ze zijn onverdraagzaam', 'ze, ze'. Qua cijfers klopt het, die groep doet dat ten opzichte van een andere groep. Lang niet allemaal, het overgrote deel zelfs niet. Dat laatste dat doet er niet toe, er wordt niet naar 't individu gekeken maar naar het groepje waar die persoon in kan passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |