quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Ja maar een complete etage vernielen is dat uiteraard niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:19 schreef OmniRocket het volgende:
de NOS update trouwens om 15:49 https://nos.nl/liveblog/2(...)terseilandcampus-uva :
[..]
Dus iets bezetten is vreedzaam?
Nou dan kom ik even vreedzaam jouw huis bezetten. Adres graag?quote:
We are people what are you?quote:
Klassejustitie. Dit zijn UvA-studenten, niet voetbalsupporters. Daar gelden andere regels voor.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:21 schreef XSbig het volgende:
Ik zou willen dat ze bij een voetbalwedstrijds eens zo geduldig zijn.
Dat mag. Als de deur open staat is het geen huisvredebreuk volgens mij. Pas als ik vorder.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nou dan kom ik even vreedzaam jouw huis bezetten. Adres graag?
Wat een kwaadaardigheid.quote:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-voor-zwemveiligheidquote:Op maandag 13 mei 2024 16:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Rol ze toch gewoon die gracht in
Lekker afkoelen
Denk dat je daar wel mee scoort bij je studiegenootjes.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:24 schreef spoilert het volgende:
De masochisten staan weer vooraan, die krijgen maar wat graag met de lange lat klappen op de billetjes. Helaas doet do Politie niet aan een safewoord
Och, ze klaren de klus heel beheerst zo. Lijkt me prima.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Rol ze toch gewoon die gracht in
Lekker afkoelen
Nergens goed voor, ik denk dat niemand zou kunnen uitleggen hoe het vernielen van een kantine de Palestijnse zaak vooruit helpt.quote:
Ja nu hoor ik dat ook. Bedankt hequote:Op maandag 13 mei 2024 16:24 schreef junkiesietze het volgende:
SPONGEBOB SQUAREPANTS roepen ze toch de heletijd?
Een hivemind. Altijd eng, of het nou links of rechts is.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Och, ze klaren de klus heel beheerst zo. Lijkt me prima.
Sta je daar met je twee vingertjes in de lucht met de sjaal van oma voor je rotkop lekker niet te luisteren naar de pliesie.
Het gevaarlijkste soort kneuzen is toch een massa mensen die ergens in gelooft.
boeiend. een gazaans kind staat hoger dan een koffieapparaat van de millequote:Op maandag 13 mei 2024 16:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Iedereen die nu nog zegt dat dit vreedzame demonstranten zijn liegt.
quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
boeiend. een gazaans kind staat hoger dan een koffieapparaat van de mille
en het is goed voor de economie
"De vernieling van een koffieautomaat is niets in vergelijking met wat Isreal in gaza doet!!!"quote:Op maandag 13 mei 2024 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nergens goed voor, ik denk dat niemand zou kunnen uitleggen hoe het vernielen van een kantine de Palestijnse zaak vooruit helpt.
Barbaren zijn het. Zorgelijk hoe ook deze "slimme" studenten als de gelegenheid aandient zich te buiten gaan aan primitieve, zinloze vernielzucht.
quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Ze wanen zich onaantastbaar. Dit is gewoon een sociaal experiment: wat gebeurt er als je mensen straffeloos hun gang laat gaan?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nergens goed voor, ik denk dat niemand zou kunnen uitleggen hoe het vernielen van een kantine de Palestijnse zaak vooruit helpt.
Barbaren zijn het. Zorgelijk hoe ook deze "slimme" studenten als de gelegenheid aandient zich te buiten gaan aan primitieve, zinloze vernielzucht.
Nee, het is slecht voor de economie. Tijd om naar de schoolbanken terug te gaan? Alhoewel, doe maar niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan ook heel leuk zijn. Lekker samen brullen in het stadion of rammen in de moshpitquote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Een hivemind. Altijd eng, of het nou links of rechts is.
Trollt altijdquote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef OmniRocket het volgende:
aha, Origami zit hier alleen maar om te trollen.
En we noemen het: "Nederland".quote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze wanen zich onaantastbaar. Dit is gewoon een sociaal experiment: wat gebeurt er als je mensen straffeloos hun gang laat gaan?
Zelfs al zou je dat vinden, dan nog is er niet verklaard hoe Palestijnse kinderen gebaat zijn bij het slopen van een koffiemachine in Nederland.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
"De vernieling van een koffieautomaat is niets in vergelijking met wat Isreal in gaza doet!!!"
zoiets krijg je dan weer te horen.
edit: ah, ik was al te laat
[..]
Hier spreekt de echte moslim.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
En een Jemeens kind? Ow nee, daar zijn geen Joden bij betrokken.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:26 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Toen was ze ziek.quote:
Vanavond weer gezellig met wat vrienden in Hugo Boss-uniform over straat marcheren. Eerder werd er niet naar ons geluisterd, dus nu gaan we winkelruiten ingooien.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Kan ook heel leuk zijn. Lekker samen brullen in het stadion of rammen in de moshpit
Ik denk dat ik binnenkort eens lekker boodschappen ga doen met gezichtsbedekking of zo. Is geen enkel probleem meer, toch?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze wanen zich onaantastbaar. Dit is gewoon een sociaal experiment: wat gebeurt er als je mensen straffeloos hun gang laat gaan?
Moet je wel "I am peaceful, what are you?" scanderen terwijl je door de Jumbo loopt.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat ik binnenkort eens lekker boodschappen ga doen met gezichtsbedekking of zo. Is geen enkel probleem meer, toch?
Het is bijzonder laf volk, maar da's geen nieuws.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat ik binnenkort eens lekker boodschappen ga doen met gezichtsbedekking of zo. Is geen enkel probleem meer, toch?
Al veel bekende gezichten gezien, een kleine harde kern en een hoop meelopers.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:32 schreef MadMaster het volgende:
Die bril met hoofddoek vooraan, dat is toch gewoon een recidiviste?
Die heb ik nu al bij al die demo's gezien...
Justice for Frits!quote:Op maandag 13 mei 2024 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Moet je wel "I am peaceful, what are you?" scanderen terwijl je door de Jumbo loopt.
Ik heb meerdere dezelfde koppen gezien. Het is een soort rondreizend circus.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:32 schreef MadMaster het volgende:
Die bril met hoofddoek vooraan, dat is toch gewoon een recidiviste?
Die heb ik nu al bij al die demo's gezien...
Wat ik vooral niet begrijp is waarom ze niet, al vanaf dit gaande, is met een stelletje romeo's de gangmakers/voorgangers er tussenuit pikken en een paar dagen vastzetten.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is de capo.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:35 schreef Perrin het volgende:
Waarom luistert die hele menigte naar die Engels sprekende relhobbit?
Gewoon met integraal-helm op je kop een bezine-pomp inlopen als je echt lef hebtquote:Op maandag 13 mei 2024 16:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat zij de ring heeft....quote:Op maandag 13 mei 2024 16:35 schreef Perrin het volgende:
Waarom luistert die hele menigte naar die Engels sprekende relhobbit?
Wel even wat schade aanrichten he. Anders komt de boodschap niet over.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
De Cous Cous Clan is er idd ook weer bij.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:35 schreef Qarrad het volgende:
Hartverwarmend weer, die spontane protesten met eigen hesjes voor de eigen ordedienst en dan de eigen uniforme sjaaltjes om de hoofdjes. Groetjes uit Qatar allemaal!
dat doe ik vaak zat als ik met de scooter benquote:Op maandag 13 mei 2024 16:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gewoon met integraal-helm op je kop een bezine-pomp inlopen als je echt lef hebt
Staan allemaal vierkant achter hun strijd voor vrijheid!quote:Op maandag 13 mei 2024 16:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Hamas, Hezbollah en de Ayatollahs wensen de studenten veel succes.
Mijn kat heet Couscousquote:Op maandag 13 mei 2024 16:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Cous Cous Clan is er idd ook weer bij.
Dode palestijnse kinderen zijn onderdeel van de Hamas tactiek en de internationale verontwaardiging daarover maakt die effectief. Het zijn dan feitelijk ook gewoon pro Hamas demonstraties.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:36 schreef TweedeKlum het volgende:
Hamas, Hezbollah en de Ayatollahs wensen de studenten veel succes.
De genocide plegende Israeliers laten in ruil voor elk vernield koffiezetapparaat een Palestijnse baby in leven, dus de studenten moeten wel. Eigenlijk is dit een groot Joodsch complot om de koffiezetapparaatmarkt naar hun hand te zetten.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wel even wat schade aanrichten he. Anders komt de boodschap niet over.
Een stickertje in je schrift.....quote:Op maandag 13 mei 2024 16:39 schreef Qarrad het volgende:
Ze krijgen nu echt complimenten als een stel kleuters.
Een "ben ik in beeld" knuffel.quote:
Ze heeft in elk geval geen gezichtsbedekking.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:40 schreef TweedeKlum het volgende:
Even dat wijf in een busje proppen, zou mooi zijn. Ze staat er mooi op, die ligt over 20 jaar nog aan de subsidie.
En die snor dan?quote:Op maandag 13 mei 2024 16:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze heeft in elk geval geen gezichtsbedekking.
vijf uur uitklokken.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef mascara-klodder het volgende:
Hebben ze daar te weinig personeel bij AT5 ofzo dat ze moeten stoppen met live uitzenden?
Ja we hebben beter gezien.quote:
Na alle uitleg de afgelopen dagen begrijpt ze het begrip 'vorderen' nog steeds niet.quote:
Alleen maar goed dat het verder rustig blijft, toch?quote:
Palliedomheid ten top.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:27 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
"De vernieling van een koffieautomaat is niets in vergelijking met wat Isreal in gaza doet!!!"
zoiets krijg je dan weer te horen.
edit: ah, ik was al te laat
[..]
Weer flink wat eigendommen beklad, is maar wat je rustig noemt.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Alleen maar goed dat het verder rustig blijft, toch?
Snap niet dat er mensen zijn die hier lol uit halen.
Ze brengt het alsof kleuters die soldaatje speelden in de zandbak daar koelbloedig door de politie zijn geexcuteerd, maar hier krijgen vernielzuchtige studenten die hand in hand lopen met sympathisanten van dubieuze organisaties af en toe een duwtje van de handhavende macht. Het is me wat.quote:
Want Martijntjes zoontje is de derde generatie die niet mee heeft gekregen dat je soms gewoon moet luisteren en dat dingen niet mogen en zo.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Martijntje had ongetwijfeld zelf daar gestaan als dit 20 jaar eerder ofzo was gebeurd.
Ja, maar er zijn hier mensen die hopen dat de demonstranten doorgaan en klappen krijgen. Daar gaat het om.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weer flink wat eigendommen beklad, is maar wat je rustig noemt.
Daar staan de demonstranten voor immers.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:43 schreef OllieA het volgende:
Mensen slaan is geen baan.
Nee, je moet mensen neerknallen op een festival, verkrachten, in de fik steken...
Dat is pas een goeie baan. En zo peaceful ook.
Ik hoop helemaal niet dat ze doorgaan, ik hoop dat ze stoppen en eens buiten hun bubbel kijken. Dat grut heeft geen idee en laat zich dingen aanpraten door professionele opjuiners die wel beter weten.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn hier mensen die hopen dat de demonstranten doorgaan en klappen krijgen. Daar gaat het om.
Natuurlijk keur ik het bekladden van eigendommen niet goed, en de uvA heeft daar dan ook aangifte van gedaan.
Gaat niks mee gebeuren hoor. Er gaat namelijk helemaal niks verhaald worden bij deze 'demonstranten' die inmiddels al een stuk of 3 keer de boel hebben afgebroken.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn hier mensen die hopen dat de demonstranten doorgaan en klappen krijgen. Daar gaat het om.
Natuurlijk keur ik het bekladden van eigendommen niet goed, en de uvA heeft daar dan ook aangifte van gedaan.
Zoiets heb je vast niet gezegd bij de corona protesten. Toen waren het allemaal 'wappies', immers.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Niet invullenquote:Op maandag 13 mei 2024 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoiets heb je vast niet gezegd bij de corona protesten. Toen waren het allemaal 'wappies', immers.
Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren met de schade die een paar dagen geleden is aangericht.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gaat niks mee gebeuren hoor. Er gaat namelijk helemaal niks verhaald worden bij deze 'demonstranten' die inmiddels al een stuk of 3 keer de boel hebben afgebroken.
Je moet ze direct oppakken, degene die de aanjagers zijn en hun gezicht bedekken.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren met de schade die een paar dagen geleden is aangericht.
Het is pas een paar dagen geleden hè, een beetje vroeg om nu al te roepen dat er niks mee gaat gebeuren. Sommige mensen staan er mooi op.
Het kan en mag allemaal blijkbaar in dit gave land. Maar dit is niet iets nieuws, die hele safe space wereld is er alleen voor mensen die goedgekeurd worden door dat krijsvolk, het zijn de grootste racisten die door de straten marcheren.quote:
Er zijn in ieder geval vrijdag (was het toch?) mensen opgepakt.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je moet ze direct oppakken, degene die de aanjagers zijn en hun gezicht bedekken.
Niet achteraf want dat werkt niet.
Als dat vanaf het begin gedaan was was het niet zo uit de klauwen gelopen.
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-van-amsterdam.htmlquote:Op maandag 13 mei 2024 17:04 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je moet ze direct oppakken, degene die de aanjagers zijn en hun gezicht bedekken.
Niet achteraf want dat werkt niet.
Als dat vanaf het begin gedaan was was het niet zo uit de klauwen gelopen.
Ideetje. Gewoon de wet handhaven.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:58 schreef OllieA het volgende:
Ideetje. Vreedzame manier voor de ME om te de-escaleren zonder stokslagen.
Iedereen die tegen de linie staat te duwen: gezichtsbedekking en eventueel brilletje afpakken.
Kijken hoe snel ze zich dan verwijderen.
Helaas gaat de maatschappij daar weer voor opdraaien ja. En helaas gaat de politiek hier ook niets mee doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Gaat niks mee gebeuren hoor. Er gaat namelijk helemaal niks verhaald worden bij deze 'demonstranten' die inmiddels al een stuk of 3 keer de boel hebben afgebroken.
Ja maar ze roepen dat ze vreedzaam zijn! Dit volk heeft een vrijbrief en weten dat ze ermee wegkomen, de komende week zullen weer genoeg hoogleraren (proest), politici en journalisten voor ze in de bres springen. Toevallig natuurlijk allemaal anti Israël. En niemand durft echt in te grijpen want je wordt afgemaakt in de media, en dat kunnen politici niet gebruiken.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ideetje. Gewoon de wet handhaven.
Iedereen die vernielingen gepleegd heeft of niet luistert naar de aanwijzingen van de politie oppakken, gegevens noteren en voorleggen aan de officier van justitie.
Dar klopt dus al niet want het was al een stuk minder, 36 namelijk.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-van-amsterdam.html
Fascinerende redinatietrant, dat je dus dingen kapot mag maken omdat er in het buitenland dingen gebeuren die nog erger zijn dan dat!quote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja maar ze roepen dat ze vreedzaam zijn! Dit volk heeft een vrijbrief en weten dat ze ermee wegkomen, de komende week zullen weer genoeg hoogleraren (proest), politici en journalisten voor ze in de bres springen. Toevallig natuurlijk allemaal anti Israël. En niemand durft echt in te grijpen want je wordt afgemaakt in de media, en dat kunnen politici niet gebruiken.
Edit: dit soort GroenLinks mensen dus.
[ x ]
Heb je het wel gelezen? Degenen die vrij zijn zullen alsnog worden vervolgd.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Dar klopt dus al niet want het was al een stuk minder, 36 namelijk.
En de woordvoerder had niet eens het lef om te zeggen hoeveel daarvan nog daadwerkelijk vast zaten.
Lachen man. Die reactie zien we aan de lopende band ook op fok.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ja maar ze roepen dat ze vreedzaam zijn! Dit volk heeft een vrijbrief en weten dat ze ermee wegkomen, de komende week zullen weer genoeg hoogleraren (proest), politici en journalisten voor ze in de bres springen. Toevallig natuurlijk allemaal anti Israël. En niemand durft echt in te grijpen want je wordt afgemaakt in de media, en dat kunnen politici niet gebruiken.
[ x ]
Is niet de eerste keer dat ik deze redenatie zag, zelfs zulke reacties gelezen wanneer Joden belaagd werden, nee dat was niet erg die dode Hamas terroristen zijn pas erg.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Fascinerende redinatietrant, dat je dus dingen kapot mag maken omdat er in het buitenland dingen gebeuren die nog erger zijn dan dat!
Je ziet die redenatie bij ieder vol topic op fok nws minstens 1x voorbijkomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Is niet de eerste keer dat ik deze redenatie zag, zelfs zulke reacties gelezen wanneer Joden belaagd werden, nee dat was niet erg die dode Hamas terroristen zijn pas erg.
Maar GroenLinks, sowieso een fascistische partij.
''Wat verfschade''.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
[ x ]
.quote:Universiteit: anderhalf miljoen euro schade na studentenprotesten
De schade door de studentenprotesten bij de Universiteit van Amsterdam deze week hebben bedraagt zo'n anderhalf miljoen euro. Dat staat op de website van de UvA. De demonstraties, die maandag begonnen, werden woensdag door de politie beëindigd.
Liever mensen die voor je opkomen dan een regering die je dag in dag uit laat stikken en je de dood in laat bombarderen door Israël.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:14 schreef Hexagon het volgende:
Die lui hebben hun PR-kennis zeker opgedaan bij de dagbesteding voor zwakbegaafden.
Je zal maar Palestijnse burger zijn met zulke idiote mensen die voor je denken op te komen met hooliganisme.
Ja maar, ja maar! Het koffiezetapparaatquote:Op maandag 13 mei 2024 17:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Fascinerende redinatietrant, dat je dus dingen kapot mag maken omdat er in het buitenland dingen gebeuren die nog erger zijn dan dat!
Onnozele tegenstelling.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Liever mensen die voor je opkomen dan een regering die je dag in dag uit laat stikken en je de dood in laat bombarderen door Israël.
Ach nutteloos om met zo iemand in discussie te gaan, de whataboutism 's vliegen je om de oren terwijl ze provoceren tot een kunst gemaakt hebben. Die gast weet ook wel dat er heel wat schade is, maar het is het typische uitdagen en provoceren van het linkerkamp omdat ze weten dat ze een vrijbrief hebben.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Wat verfschade''.
[..]
.
Aldus NOS. Die gast moet z'n klep houden.
Of eigenlijk: een regering die een oorlog start tegen een buurland en zich dan verstopt in je kelder als het buurland de handschoen oppakt en terugslaat. Het blijft een rare hersenkronkel van die UVA gasten. Als je het goed voorhebt met de Palestijnen, kun je beter tegen Hamas protesteren.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Liever mensen die voor je opkomen dan een regering die je dag in dag uit laat stikken en je de dood in laat bombarderen door Israël.
Maar Nederland heeft geen banden met Hamas? Nederland heeft wel innige banden met een apartheidsstaat die momemteel een massaslachting aanricht onder Palestijnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:32 schreef Lurf het volgende:
[..]
Of eigenlijk: een regering die een oorlog start tegen een buurland en zich dan verstopt in je kelder als het buurland de handschoen oppakt en terugslaat. Het blijft een rare hersenkronkel van die UVA gasten. Als je het goed voorhebt met de Palestijnen, kun je beter tegen Hamas protesteren.
Ik ben bang dat die boodschap door deze wijze van 'demonstreren' flink ondergesneeuwd wordt.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
En je kan niet reageren, alleen toegestane accounts.quote:
Makkelijk scoren bij de jongeren denkt deze steeds oudere man waarschijnlijk. Al vraag ik mij af of de doelgroep zo groot is als hij denkt. Onze lokale fc is ook armoede en daar komen alsnog wekelijks meer mensen op af dan alle "studenten" demos bij elkaar.quote:
Als de ME moet komen ben je die stap al voorbij. Je moet voor die tijd wegwezen wanneer je geen tikken wil en dat roepen ze ook vaak genoeg om.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:58 schreef OllieA het volgende:
Ideetje. Vreedzame manier voor de ME om te de-escaleren zonder stokslagen.
Iedereen die tegen de linie staat te duwen: gezichtsbedekking en eventueel brilletje afpakken.
Kijken hoe snel ze zich dan verwijderen.
Die Tim Hofman komt elke avond gillend klaar op bebaarde Arabieren, wat een lul is dat.quote:
The fuck man.quote:
Best choquerend dat dit allemaal getolereerd wordtquote:Op maandag 13 mei 2024 17:50 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Als je tijdens of na het slopen tikken hebt gekregen van de ME graag even melden bij Tim Hofman.
Da's reden voor ontslag op staande voet.quote:
En diefstal, tot zover de moral high ground.quote:
We are peaceful what are you!quote:
Psychologische hulp is nutteloos bij narcisten, ligt immers altijd aan de ander.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:49 schreef Lothiriel het volgende:
Volgens mij hebben deze demonstranten psychologische bijstand nodig, ze zijn het noorden, ik bedoel het westen, volledig kwijt
Nederland heeft ook innige banden met Azerbeidzjan met naar verluidt etnische zuivering en genocide, Oeganda met ernstige schending van mensenrechten, de rode werd niettemin gelegd voor Yoweri Museveni en China die spant wel de kroon met de behandeling van Oeigoeren. Qatar trouwens ook niet vergeten. Nederland vindt olie, gas en andere handelsmissies ten behoeve landbouw nu eenmaal belangrijker. Waarvan jij ook de voordelen van plukt. Ik hoor geen tegengeluiden op straat. Azerbeidzjan deed zelfs mee aan het songfestival. Selectieve verontwaardiging noem ik dat.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:35 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar Nederland heeft geen banden met Hamas? Nederland heeft wel innige banden met een apartheidsstaat die momemteel een massaslachting aanricht onder Palestijnen.
We weten allemaal de verklaringquote:Op maandag 13 mei 2024 18:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nederland heeft ook innige banden met Azerbeidzjan met naar verluid etnische zuivering en genocide, Oeganda met ernstige schending van mensenrechten, de rode werd niettemin gelegd voor Yoweri Museveni en China die spant wel de kroon met de behandeling van Oeigoeren. Qatar trouwens ook niet vergeten. Nederland vindt olie, gas en andere handelsmissies ten behoeve landbouw nu eenmaal belangrijker. Waarvan jij ook de voordelen van plukt. Ik hoor geen tegen geluiden op straat. Azerbeidzjan deed zelfs mee aan het songfestival. Selectieve verontwaardiging noem ik dat.
Rusland voert een koloniale oorlog tegen Oekraine op ons eigen continent waar honderdduizenden slachtoffers bij vallen, zelfs daar hoor je ze niet over.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:03 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nederland heeft ook innige banden met Azerbeidzjan met naar verluidt etnische zuivering en genocide, Oeganda met ernstige schending van mensenrechten, de rode werd niettemin gelegd voor Yoweri Museveni en China die spant wel de kroon met de behandeling van Oeigoeren. Qatar trouwens ook niet vergeten. Nederland vindt olie, gas en andere handelsmissies ten behoeve landbouw nu eenmaal belangrijker. Waarvan jij ook de voordelen van plukt. Ik hoor geen tegengeluiden op straat. Azerbeidzjan deed zelfs mee aan het songfestival. Selectieve verontwaardiging noem ik dat.
Ja die principes...we hebben het gehoord vanmiddag: FUCK THE POLICE, FUCK THE POLICEquote:Op maandag 13 mei 2024 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ondersteun hun principes, dat slopen had niet gehoeven. Sterker nog, het slaat nergens op. Al is het onderaan de streep wel wisselgeld als je het afzet tegen de principes waar ze voor strijden.²
Je spreekt jezelf wel erg tegen in een post.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik ondersteun hun principes, dat slopen had niet gehoeven. Sterker nog, het slaat nergens op. Al is het onderaan de streep wel wisselgeld als je het afzet tegen de principes waar ze voor strijden.²
Correct. En dit is natuurlijk veelzeggend.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rusland voert een koloniale oorlog tegen Oekraine op ons eigen continent waar honderdduizenden slachtoffers bij vallen, zelfs daar hoor je ze niet over.
Maar als er wat te rellen valt rondom Israel dan zijn ze er als de kippen bij.
Heb je hem weer.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Jaren voorspelt, we roepen dit al jaren. De Joden zijn de kanarie in de mijn en het wordt tijd dat heel het westen gaat inzien uit welke hoek de echte fascisten en extremisten komen. Maar dat is geen verassing voor iedereen die er jaren tussenin gewoond heeft, dit is nog niets wat ons te wachten staat met dat volk.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Rusland voert een koloniale oorlog tegen Oekraine op ons eigen continent waar honderdduizenden slachtoffers bij vallen, zelfs daar hoor je ze niet over.
Maar als er wat te rellen valt rondom Israel dan zijn ze er als de kippen bij.
Tim Hofman de walgelijke lulquote:
Maar zodra de media weer een printscreen heeft van een agent die een meme doorstuurt of memes in fvd jongeren chats dan is het land te klein.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. En dit is natuurlijk veelzeggend.
Het heeft helemaal niets met de slachtoffers te maken, maar met welke partij men in het verdomhoekje kan duwen. Deze activisten hebben liever dat Nederlandse universiteiten hun banden verbreken met Israëlische universiteiten dat er lijsten worden gemaakt van Israëlische en Joodse docenten, dan dat men ook maar iets geeft om andere oorlogen of conflicten.
De teksten die in WhatsApp groep van de UvA studenten zijn aangetroffen, hebben dit kunnen bevestigen, maar helaas blijft het onbestraft en negeren velen media het zelfs volledig.
Ja laten we een vuist maken dat zal helpen.quote:
Je kan in dit land beter een universiteit vernielen en een agent mishandelen dan een verkeerde meme sturen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar zodra de media weer een printscreen heeft van een agent die een meme doorstuurt of memes in fvd jongeren chats dan is het land te klein.
De media heeft al jaren geleden kleur bekend, en veel mensen die nu rellen zijn te lang blootgesteld aan die eenzijdige berichtgeving waardoor ze overtuigd zijn van hun eigen gelijk.
De media dient ook gewoon keihard aangepakt te worden, maar die rot krijg je er niet zomaar uit, dan moet je ze allemaal eruit gooien, en dan maken ze wel weer wat artikelen over fascisme en de media het zwijgen opleggen en de linkse voetsoldaten slaan dan de boel wederom kort en klein.
Dat is heel erg fideel van je (niet meteen naar google gaan).quote:Op maandag 13 mei 2024 18:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Manco's in de opvoeding worden gecorrigeerd bedoel je. Martijntje had beter haar best moeten doen.quote:
Mooi plaatje, dit is al jaren de standaard. Nooit die beelden vergeten hoe ze bejaarden in Amerika tijdens de blm rellen (zelfde relvolk als nu), belaagden en schopten en op het moment dat er een tegenreactie kwam de camera pas aanging en de gespeelde slachtofferrol perfect werd uitgevoerd. Het zijn de tactieken die ze gebruiken, die bespreken ze zelfs in hun appgroepen.quote:
Wat een zinloos gedoe. Sta je daar een magnetron te straffen met een houding alsof je liever met een stripboekje bij mama op de bank had zitten lezen.quote:
Ik begin steeds meer voorstander te worden van het volledig afschaffen van de publieke omroep.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:35 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Van ons belastinggeld, deze man is officieel "druktemaker".
Ah, de ontmenselijking van agenten is ook ingezet. Pigs, fascisten en nu verdienen ze geen medelijden.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:35 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Wat!? Geen alcohol!!?? Ik geef op!!!quote:Op maandag 13 mei 2024 18:38 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
Achterlijken kunnen niet eens schrijven
iek wiel shariaquote:Op maandag 13 mei 2024 18:35 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Hangt er natuurlijk vanaf wat er in die app groep van betogers allemaal staat.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:38 schreef opgebaarde het volgende:
Racistische appjes van agenten onderling vergelijken met een app groep vol betogers, elke gek begrijpt toch dat je dit een valse vergelijking is die geen stand houdt?
Oh wacht, nee natuurlijk niet
Hoe ziet de toekomst linkse fascisten eruit en waar kunnen ze rekening mee houden?quote:Op maandag 13 mei 2024 18:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mooi plaatje, dit is al jaren de standaard. Nooit die beelden vergeten hoe ze bejaarden in Amerika tijdens de blm rellen (zelfde relvolk als nu), belaagden en schopten en op het moment dat er een tegenreactie kwam de camera pas aanging en de gespeelde slachtofferrol perfect werd uitgevoerd. Het zijn de tactieken die ze gebruiken, die bespreken ze zelfs in hun appgroepen.
Je zou maar aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan, de toekomst ziet er niet rooskleurig uit voor al die links fascisten, het borrelt steeds meer.
Jammer geen live beelden, fascisten meppen is altijd wel lachen.quote:
Bij het tonen van SS-tattoo gratis jodenkoekquote:Op maandag 13 mei 2024 18:38 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
kantine en tv's slopen.quote:
Fascisten nog welquote:Op maandag 13 mei 2024 18:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jammer geen live beelden, fascisten meppen is altijd wel lachen.
Simpel, blijft deze ellende groeien en dooretteren en verliest de overheid de controle dan weet jezelf ook wat er gebeurd. Fascisme zal nooit overwinnen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe ziet de toekomst linkse fascisten eruit en waar kunnen ze rekening mee houden?
Werd tijd, iedereen oppakken.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:41 schreef Stupidisco het volgende:
Ff schoonvegen die tent.
[ x ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: Marijn Schrijver (Twitter/X)
Ik noem de beestjes gewoon bij de naam, volgens mij is er in het esf forum wel een safespace.quote:
Maar owee als je als vader met kind op de verkeerde plek staat bij een voetbalwedstrijd. Dan ben je vast een hooligan....quote:Op maandag 13 mei 2024 18:35 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Zeg je dat ook bij boerenprotesten waarbij gesloopt wordt?quote:Op maandag 13 mei 2024 18:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jammer geen live beelden, fascisten meppen is altijd wel lachen.
Ja want die slopen ook universiteitenquote:Op maandag 13 mei 2024 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zeg je dat ook bij boerenprotesten waarbij gesloopt wordt?
Natuurlijk. Alleen je kan het gedrag van agenten niet gelijk stellen met een achterlijke burger.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf wat er in die app groep van betogers allemaal staat.
open er een topic overquote:Op maandag 13 mei 2024 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, DAAR ligt de grens. Weer wat geleerd.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja want die slopen ook universiteiten
Whataboutism.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of op zo'n forumquote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Alleen je kan het gedrag van agenten niet gelijk stellen met een achterlijke burger.
Dat zou fraai zijn, het halve forum heeft wel eens in een groep gezeten met verkeerde teksten of plaatjes.
Echt Meer dan achterlijk dat je de boeren er weer bij moet trekken in dit topic.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, DAAR ligt de grens. Weer wat geleerd.
Wegkijken is een kunst.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Whataboutism.
Attendeer mij er maar op de dag dat er weer boeren rellen zijn in een boeren rellen topic.
Ik houd ervan hun eigen discussie tactieken te kapen.quote:
Apen vernielen hun eigen omgeving niet.quote:
Dit klinkt als een bekentenis.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk. Alleen je kan het gedrag van agenten niet gelijk stellen met een achterlijke burger.
Dat zou fraai zijn, het halve forum heeft wel eens in een groep gezeten met verkeerde teksten of plaatjes.
Ik hoop hetquote:Op maandag 13 mei 2024 18:45 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Simpel, blijft deze ellende groeien en dooretteren en verliest de overheid de controle dan weet jezelf ook wat er gebeurd. Fascisme zal nooit overwinnen.
Ik vermoed dat hier weinig PVV'ers tussen lopenquote:Op maandag 13 mei 2024 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop het
Voor iedereen die een probleem met fascisme heeft: stem niet op een PVV.
Ik veroordeel elk geweld van demonstranten, of ze nu links, rechts, boer of wappie zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:50 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Echt Meer dan achterlijk dat je de boeren er weer bij moet trekken in dit topic.![]()
maar dat zal je zelf ook wel doorhebben.
Stem tegen fascisme stem PVV.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoop het
Voor iedereen die een probleem met fascisme heeft: stem niet op een PVV.
Dat is geen whataboutism. Devalueer dat woord niet zo, dat is hetzelfde als iedereen racistisch noemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Whataboutism.
Attendeer mij er maar op de dag dat er weer boeren rellen zijn in een boeren rellen topic.
Blablablaquote:Op maandag 13 mei 2024 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik veroordeel elk geweld van demonstranten, of ze nu links, rechts, boer of wappie zijn.
Ik vind het toch wel bijzonder dat geweld hier aan de ene kant door bepaalde types afgekeurd wordt maar aan de andere kant hopen ze er ook op, en dat als het wel in hun straatje past ze het helemaal toejuichen. Valt me echt op.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Je bent zelf achterlijk trouwens, dat wist ik al langer.
Eigenlijk ben ik er juist niet tegen. Ik onderschrijf waar ze voor strijden volledig! Alleen dat wisselgeld had van mij niet gehoeven. Sterker nog, ik ben er tegen. Toch moeten we het niet groter maken dan het is, de echte schade zit bij de Palestijnen. Wij zitten hier met volle koelkasten (vol met fijne gesneden groenten en kruidige vleeswaren en maatjesharing) en bankrekeningen anderen de maat te nemen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:22 schreef OllieA het volgende:
[..]
Heb je hem weer.
"Ik ben er tegen, maar vind het onderaan de streep wel oké."
Net alsof al het lijden in de wereld alleen op hun schouders rust.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik er juist niet tegen. Ik onderschrijf waar ze voor strijden volledig! Alleen dat wisselgeld had van mij niet gehoeven. Sterker nog, ik ben er tegen. Toch moeten we het niet groter maken dan het is, de echte schade zit bij de Palestijnen. Wij zitten hier met volle koelkasten (vol met fijne gesneden groenten en kruidige vleeswaren en maatjesharing) en bankrekeningen anderen de maat te nemen.²
Zo simpel is het niet. Ze werken met guilty by assocation. Ik kan me goed voorstellen dat ze (daarom) niet herkenbaar willen zijn.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:56 schreef Zorro het volgende:
Iedereen die onherkenbaar is meteen oppakken.
Als je ergens voor staat dan ben je niet bang dat te tonen.
Tenzij je zelf weet dat je fout bezig bent.
Er is geen enkele reden om spullen van de UvA kapot te maken, behalve dan intimidatie van de UvA met als doel de besluitvorming te beïnvloeden.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Is niet de eerste keer dat ik deze redenatie zag, zelfs zulke reacties gelezen wanneer Joden belaagd werden, nee dat was niet erg die dode Hamas terroristen zijn pas erg.
Maar GroenLinks, sowieso een fascistische partij.
De zogenaamde protesten voldoen dus m.i. duidelijk aan de definitie van terroristische acties.quote:Terrorisme – Het uit ideologische motieven plegen van op mensenlevens gericht geweld, dan wel het aanrichten van maatschappij-ontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke ondermijning en destabilisatie te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Toch mooi hoe de media de mening van studenten als feit presenteert. Geen kritisch woord, niks over geweld en de vernielingen, hoe houden we Nederland dom.quote:Terwijl in Amsterdam de ME een universiteitsgebouw binnenvalt, is de vreedzame ‘walk-out’ van Rotterdamse studenten en onderwijzers op de campus van de Erasmus Universiteit (EUR) alweer voorbij. Zo'n honderd demonstranten liepen mee.
Ongeveer een derde van de aanwezigen is werkzaam op de universiteit of hogeschool. De Palestijnse vlag werd omhoog gehouden en bijna iedereen droeg een keffiyeh; een traditionele Palestijnse sjaal. Op de protestbordjes staat ‘Halal zone no pigs’ (halal zone geen agenten) en ‘Cops off campus’ (geen agenten op de campus), verwijzend naar het politiegeweld bij eerdere studentenprotesten.
En dit jaar krijgen we gewoon weer het standaard verhaaltje in de media over het gevaarlijke rechts extremisme, links en moslim extremisme zwijgen ze dood. Nee daarvoor dien je het rapport zelf te lezen om te concluderen dat links en moslim extremisme veel meer aanweziger is in de samenleving en het rechtsextremisme vooral bestaat uit 15 jarige kleuters die memes delen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:00 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om spullen van de UvA kapot te maken, behalve dan intimidatie van de UvA met als doel de besluitvorming te beïnvloeden.
Overigens is dit de definitie van terrorisme volgens het NCTV:
[..]
De zogenaamde protesten voldoen dus m.i. duidelijk aan de definitie van terroristische acties.
Daarbij heb ik meer aan een boer dan aan de zoveelste powerpoint producerende inclusiviteit- en gelijkheids trutquote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom betrek je dit op jezelf?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Daarbij heb ik meer aan een boer dan aan de zoveelste powerpoint producerende inclusiviteit- en gelijkheids trut
Dat dus. Zolang het maar in het straatje past…quote:Op maandag 13 mei 2024 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom betrek je dit op jezelf?Op welke manier ben jij relevant voor deze case?
²
Ow vergeet de ophef niet om dat hekje en een kapotte deur he! Natuurlijk de hooibalen op straat niet vergeten. Wat schreeuwde de media en één bepaald politiek kamp in koor.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Inclusiviteits- en gelijkheids trut gespotquote:Op maandag 13 mei 2024 19:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat dus. Zolang het maar in het straatje past…
Haha ja echt he die moesten aan de hoogste boom.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow vergeet de ophef niet om dat hekje en een kapotte deur he! Natuurlijk de hooibalen op straat niet vergeten. Wat schreeuwde de media en één bepaald politiek kamp in koor.
Boeren moeten de volgende keer ook maar schreeuwen dat ze vreedzaam zijn, dan mogen ze complete gebouwen en straten slopen zonder gevolgen.
@Un_Chien_Andalou is altijd relevantquote:Op maandag 13 mei 2024 19:07 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom betrek je dit op jezelf?Op welke manier ben jij relevant voor deze case?
²
Nee hoor, ben niet zo van het toejuichen van geweld ‘voor de goede zaak’quote:Op maandag 13 mei 2024 19:09 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Inclusiviteits- en gelijkheids trut gespot
egthequote:Op maandag 13 mei 2024 19:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
@:Un_Chien_Andalou is altijd relevant
Heb je niet gezien wat voor bende het een paar maanden geleden was in Brussel en richting Parijs?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow vergeet de ophef niet om dat hekje en een kapotte deur he! Natuurlijk de hooibalen op straat niet vergeten. Wat schreeuwde de media en één bepaald politiek kamp in koor.
Boeren moeten de volgende keer ook maar schreeuwen dat ze vreedzaam zijn, dan mogen ze complete gebouwen en straten slopen zonder gevolgen.
Wartaal.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik er juist niet tegen. Ik onderschrijf waar ze voor strijden volledig! Alleen dat wisselgeld had van mij niet gehoeven. Sterker nog, ik ben er tegen. Toch moeten we het niet groter maken dan het is, de echte schade zit bij de Palestijnen. Wij zitten hier met volle koelkasten (vol met fijne gesneden groenten en kruidige vleeswaren en maatjesharing) en bankrekeningen anderen de maat te nemen.²
Juich helemaal geen ene fuck toe, ik geef alleen aan dat ik meer heb met de zaak van mensen die mijn voedsel produceren dan met links progressief geretardeerden die kinderverkrachtend uitschot proberen te excuseren en scanderen voor een palestijnse staat wat impliciet het uitroeien van joden betekent. maar goed joh, jij je ding ik mijn ding, zo kan dit in dit land he, mooi is dat.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor, ben niet zo van het toejuichen van geweld ‘voor de goede zaak’
Je maakt je druk, dus belasting is goed terechtgekomen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:35 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Mis de ammoniak en watermeloen.quote:Op maandag 13 mei 2024 18:38 schreef Lothiriel het volgende:
[ afbeelding ]
Was er in Uganda ook niet iets aan de hand wat je er bij kan halen.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je niet gezien wat voor bende het een paar maanden geleden was in Brussel en richting Parijs?
Dat werd hier op fok in het algemeen helemaal prima gevonden. Dat ging wel wat verder dan een hekje en een kapotte deur.
Ik hou me niet zo met die boeren bezig maar van wat ik heb gezien van die demonstraties of hoe je dingen zoals hooibalen en asbest geloof ik op de snelweg aan het verbranden ook noemt.... die mogen van mij ook net zo hard de gracht in hoor.quote:Op maandag 13 mei 2024 19:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb je niet gezien wat voor bende het een paar maanden geleden was in Brussel en richting Parijs?
Dat werd hier op fok in het algemeen helemaal prima gevonden. Dat ging wel wat verder dan een hekje en een kapotte deur.
quote:Op maandag 13 mei 2024 19:19 schreef BansheeBoy het volgende:
Boys, ff tussendoor. Semi-inhoudelijk,. dat kleffe geslijm over en weer is ongepast in een topic als deze.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |