abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:14:38 #226
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213563386
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:06 schreef Zorro het volgende:

[..]
35? Die studie wil niet echt vlotten wel?
Misschien was die daarom zo kwaad en sloopte hij eigendommen van de UvA.
pi_213565547
Komt diginoob nog even haar plasje doen, maar toch.

Mijn moeder is ervan overtuigd dat het geweld wat ME heeft toegepast disproportioneel is, er op los geslagen is op mensen die vrede in de zin hadden en dat ook aangaven, enz. Dat mensen ook niet weg kónden komen.

Nou, ik weet niet maar heb hele 5 uur AT5 live zitten doorakkeren en ben helemaal geen ME-kenner maar ik zie een prachtig nette opbouw. Gaan staan...waarschuwen...een keer met dat ronde ding douwen. Harder douwen. Een slag op de arm met de stok. Wat langer doormeppen. Daarbij ook een grote menigte studenten tegenover de ME en politie die niet van plan zijn zich huiswaarts te vervoegen. En een aantal idioten (wellicht relschoppers, zal best) die hen beledigt, met dingen smijt en er een gigantische puinzooi van hebben gemaakt.

Ik zie in elk geval geen ME die er 'zomaar op los slaat'.

Dus wat mis ik?
zelfde als diginoob
pi_213565653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 00:37 schreef diginoob2 het volgende:

Mijn moeder is ervan overtuigd dat het geweld wat ME heeft toegepast disproportioneel is, er op los geslagen is op mensen die vrede in de zin hadden en dat ook aangaven, enz. Dat mensen ook niet weg kónden komen.

Nou, ik weet niet maar heb hele 5 uur AT5 live zitten doorakkeren en ben helemaal geen ME-kenner maar ik zie een prachtig nette opbouw. Gaan staan...waarschuwen...een keer met dat ronde ding douwen. Harder douwen. Een slag op de arm met de stok. Wat langer doormeppen. Daarbij ook een grote menigte studenten tegenover de ME en politie die niet van plan zijn zich huiswaarts te vervoegen. En een aantal idioten (wellicht relschoppers, zal best) die hen beledigt, met dingen smijt en er een gigantische puinzooi van hebben gemaakt.

Dus wat mis ik?
Geen hersencellen. ^O^
  woensdag 15 mei 2024 @ 01:41:47 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213565769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:09 schreef TornadoDK het volgende:
Hoort misschien niet helemaal hier maar ik weet niet waar anders.

Hier in Griekenland zijn ze niet zo pro palastina. Ik zag net een soort betoging, paar auto's en motoren toeterend met palastina vlagen. Meteen kwam de politie eraan om de vlaggen in beslag te nemen en boetes uit te delen _O-
Zoals het hoort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213565904
quote:
81s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:20 schreef Aether het volgende:
Concertgebouw annuleert optreden Israëlisch strijkkwartet vanwege veiligheidsredenen
https://www.at5.nl/artike(...)e-veiligheidsredenen

https://www.concertgebouw(...)artet-speelt-debussy

Edit: verkeerde topic
Ik weet nog wel een periode waarbij joden niet meer welkom waren.
pi_213566046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 05:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik weet nog wel een periode waarbij joden niet meer welkom waren.
Tussen het jaar 0 en 1945? Je doet net of ze hier welkom waren. 1 grote antisemitische kliek door opvoeding na opvoeding die faalt .
pi_213566064
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 07:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Tussen het jaar 0 en 1945? Je doet net of ze hier welkom waren. 1 grote antisemitische kliek door opvoeding na opvoeding die faalt .
Tja, dan zijn ook zeker woorden.

Wat ze betekenen? Geen idee.

Maar leuk voor je dat je daarin kan geloven??
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 15 mei 2024 @ 07:30:34 #233
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213566121
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:17 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Deze jodokus is de 35 jaar oude man die gisteravond op de Dam is aangehouden…
[..]

35 jaar, doet zeker rechten....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 15 mei 2024 @ 07:31:25 #234
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213566124
quote:

Dus wat mis ik?
Een moeder die het begrijpt…
  woensdag 15 mei 2024 @ 08:06:46 #235
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213566393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 07:10 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kennis van de Nederlandse geschiedenis schiet wat te kort. Misschien handig om je eens in te lezen.

Edit; ik heb nog even de moeite genomen;
https://jck.nl/verhalen-e(...)e-joden-in-amsterdam

[ Bericht 9% gewijzigd door thedeedster op 15-05-2024 08:48:06 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_213566560
Column van Bernard Hammelburg op BNR vanmorgen.
quote:
In 2021 concludeerden de EU, de VS, Canada en het VK dat de Oeigoeren het slachtoffer waren van genocide. Er was overtuigend bewijs van marteling, opsluiting in concentratiekampen, gedwongen sterilisaties en willekeur tegen deze moslimminderheid in de Chinese provincie Xinjiang. In feite is het deel van de provincie waarheen zij gedeporteerd werden bezet gebied.

Ook Tibet, midden vorige eeuw toegevoegd aan de Volksrepubliek China, is bezet gebied. Er zijn een hoop Han-Chinezen, de etnische groep waartoe veruit de meeste Chinezen behoren, heengetrokken, als door de regering aangewezen bezetters, waardoor van het oorspronkelijke Tibet steeds minder over is.

Hoewel de westerse wereld tegen het enorme onrecht, de moord en onderdrukking veelvuldig heeft geappelleerd, is de academische samenwerking tussen Amerika en de EU met China daar nooit echt door geblokkeerd. Het VK heeft een rijke academische band met China, net als universiteiten in de EU en de VS. Dat daar nu een beetje de klad in komt is vooral het gevolg van veranderde politieke inzichten over China als nieuwe vijand. Het gaat, zogezegd, niet over Oeigoeren en Tibetanen, of over illegale bezetting, maar over Huawei en ASML Er zijn geen studentenprotesten waarin stopzetting van alle academische banden wordt geëist. Sterker nog, er ligt nauwelijks een student van wakker.

Hetzelfde geldt voor de Westelijke Sahara, betwist gebied, dat door Marokko is bezet. Voor de bevrijdingsbeweging Polisario, die jarenlang vocht voor onafhankelijkheid, kwam ook geen student uit zijn collegebank. Inmiddels hebben Frankrijk en Amerika – onder Trump – gevolgd door Israël, de feitelijke annexatie erkend. Hoe zit het met Nederland? Uitstekend, want bij academische samenwerking en wetenschappelijke publicaties wordt zo min mogelijk op de politieke situatie gelet.

Wel steeds meer op de profielen van buitenlandse studenten, die minder toegang krijgen tot zogenoemde ‘risicovakgroepen’. Op het gebied van landbouw en techniek zijn er samenwerkingsverbanden met Iran en Saoedi-Arabië. Dat Iran een schrikregime is, en dat Mohamed bin Salman de journalist Kashoggi aan mootjes liet snijden, is geen beletsel, het criterium is spionage en diefstal van intellectueel eigendom.

In omvang is wat zich in Xinjiang afspeelt dramatischer dan wat er in Gaza gebeurt. Wat maakt verontwaardiging selectief? Hoe zou het komen dat daarvoor hordes woedende studenten in actie komen, gebouwen kort en klein slaan, de straat openbreken en met stenen gooien?
Wie kan de laatste vragen beantwoorden?
pi_213566572
quote:
5s.gif Op woensdag 15 mei 2024 08:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Wel westerse bondgenoot vs niet westers en geen bondgenoot. Het is geen hogere wiskunde allemaal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 15 mei 2024 @ 08:43:56 #238
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213566582
quote:
[..]
Chinezen zijn geen joden, next.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213566610
On Europe’s campuses, explosions of violent antisemitism have become de rigueur
A mix of pro-terrorist networks, sympathetic faculty and wavering response by authorities is blamed for extremist violence at the heart of academia

https://www.timesofisrael(...)e-become-de-rigueur/

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213566648
quote:

Dus wat mis ik?
Je moeder is van de generatie die deze problemen heeft veroorzaakt ?
pi_213566691
quote:
13s.gif Op woensdag 15 mei 2024 08:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wel westerse bondgenoot vs niet westers en geen bondgenoot. Het is geen hogere wiskunde allemaal.
Misschien geen bondgenoot, maar wel veel samenwerking.
pi_213566699
quote:
16s.gif Op woensdag 15 mei 2024 08:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Chinezen zijn geen joden, next.
Dat is een veel te simpel antwoord. Ongetwijfeld zullen er ook onverbloemde jodenhaters rondlopen tussn die demonstranten, maar een veel groter issue is dat ze anti-westers zijn. En dat betreft niet alleen de personen met een immigratie-achtergrond die daar rondlopen. Er is een generatie opgegroeid met een heel raar soort van schuldgevoel over de rol van 'het Westen' in de geschiedenis. Misschien heeft het ook wel wat te maken met onze overkoepelende cultuur dat dit heeft kunnen gebeuren, maar ik zie letterlijk nergens anders in de wereld ruimte voor dit weg met ons denken.
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:03:50 #243
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213566727
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:01 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is een veel te simpel antwoord. Ongetwijfeld zullen er ook onverbloemde jodenhaters rondlopen tussn die demonstranten, maar een veel groter issue is dat ze anti-westers zijn. En dat betreft niet alleen de personen met een immigratie-achtergrond die daar rondlopen. Er is een generatie opgegroeid met een heel raar soort van schuldgevoel over de rol van 'het Westen' in de geschiedenis. Misschien heeft het ook wel wat te maken met onze overkoepelende cultuur dat dit heeft kunnen gebeuren, maar ik zie letterlijk nergens anders in de wereld ruimte voor dit weg met ons denken.
Dat zal voor een deel zo zijn, maar voor de ogenschijnlijk grote groep niet-wetserlingen die meeloopt te vernielen en rellen betwijfel ik of dit komt door een westerse schuldgevoel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213566810
Ik moet zo naar Amsterdam, is het veilig vandaag?
pi_213566811
quote:
[..]
No jews, no news.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_213566823
quote:
16s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat zal voor een deel zo zijn, maar voor de ogenschijnlijk grote groep niet-wetserlingen die meeloopt te vernielen en rellen betwijfel ik of dit komt door een westerse schuldgevoel.
Het is makkelijker voor ze om zich te distantieren van het schuldgevoel. Maar het beweegt zich voor een flink deel in dezelfde bubbel.
pi_213566837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:11 schreef FvanS het volgende:
Ik moet zo naar Amsterdam, is het veilig vandaag?
Het kan een beetje lastig zijn als je met de auto bent. Ik kwam vorige week min of meer vast te zitten door een of andere mars van antisemieten en ander tuig. Maar met openbaar vervoer is het verder geen echt probleem.
pi_213566886
Gaat men morgen wel gewoon weer open?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213567021
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Gaat men morgen wel gewoon weer open?
Misschien is het beter als ze nooit meer open gaan 🤡
pi_213567129
quote:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het komt door wat Social media en de media je voeden kwa informatie.

Ondertussen heb je aan onze eigen media niet veel. De meeste kijken daarvan zelf naar schermpjes met grotere internationale nieuws zenders aan of zitten op X te zeuren om foto/video`s. Zonder enige inbreng kopiëren ze 1 op 1 de CNN`s, Al Jazeera`s of ander platform van de wereld. Je hoort gewoon niks tot bijna niks over andere conflicten. Ik denk nou niet dat de rebellen in Jemen opeens gestopt zijn met het beschieten van vrachtschepen omdat opeens de media er niks meer over zegt.

Tegelijk word deze informatie ook verspreid op de socials waar mensen al in hun safespaces zitten door algoritmes ingesteld door bedrijven. Meestal eenzijdige informatie en kan meestal zo erg zijn dat mensen gehersenspoeld worden over 1 onderwerp en als ware mafkezen zich gaan gedragen.

Helaas heb je veel mafkezen die al te graag hoofdpersoon willen zijn in hun persoonlijke Netflix serie en graag de goede mens willen uithangen op het internet. Dat is gewoon het domste wat je kan doen vooral in situaties zoals een oorlog. Waarbij beiden partijen graag propaganda de wereld insturen voor hun eigen gelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door hunterrnl op 15-05-2024 09:59:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')