SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Hetgeen een zeer terechte vraag is.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:51 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Het argument: maar je demonstreert niet voor vrouwenrechten in Iran (VI) ontbreekt als enige nog. Dan heb ik bingo.
The fuck staat hier nou weerquote:Op maandag 13 mei 2024 22:49 schreef Tekaschi het volgende: [..] Linkse politici hoor je tevens ook nooit over de voetbal supporters die belaagd worden door de ME vanwege een handje vol relschoppers, hypocriet gedoe.
Als herhaaldelijk (3 keer voorafgaande aan daadwerkelijk ingrijpen) niet luisteren naar 'Attentie, hier spreekt de politie! Verwijder u of geweld d.m.v. lange en korte knuppels, honden en traangas kan worden gebruikt!' je keuze is, dan heb je de keuze in ieder geval gehad én zelf gemaakt…quote:Op maandag 13 mei 2024 22:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Misschien kunnen degenen die hier vandaag "fascisten!" riepen dit even beamen.![]()
Als "niet luisteren" (lees: stop met protesteren of anders!) al reden is om iemand compleet neer te knuppelen, dan kunnen situaties nogal escaleren ja.
Ja man, je moet je overal even druk om maken. Dat is verplicht. Anders klopt je mening niet!quote:Op maandag 13 mei 2024 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hetgeen een zeer terechte vraag is.
Deze ga ik met opzet voor open doel missen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In algemene zin heb ik louter respect voor vrouwen. Ja, ik ben wellicht klassiek geschoold en wil de vrouw beschermen tegen krolse mannen. Dat doe je louter uit respect voor het vrouwmens.
Lekker on-topic trouwens.²
Dat als er gevorderd wordt iedereen gewoon op moet zouten en je anders klappen krijgt. Maakt niet uit of je een naveltruitje als man zijnde draagt of wat dan ook.quote:
Nee, hierom:quote:Op maandag 13 mei 2024 22:53 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Ja man, je moet je overal even druk om maken. Dat is verplicht. Anders klopt je mening niet!
Dat druk je nog voorzichtig uit.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef XSbig het volgende:
Die mevrouw uit Utrecht komt er niet best uit he
Behalve dat je duidelijk kwaad bent, is het me totaal onduidelijk wat de relevantie is van je post.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, hierom:
EttovanBelgie in NWS / pro-Palestina betoging UvA #22 - Sloopkogels
Vervang homo met vrouw en het verhaal blijft hetzelfde.
Nou, helemaal helder. Dat ik dat er zelf niet uit gefilterd krijg is een godswonder.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat als er gevorderd wordt iedereen gewoon op moet zouten en je anders klappen krijgt. Maakt niet uit of je een naveltruitje als man zijnde draagt of wat dan ook.
Hoe moeilijk is het.
Dat wordt vrij helder uitgelegd. Dus heb je de post gewoon niet gelezen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Behalve dat je duidelijk kwaad bent, is het me totaal onduidelijk wat de relevantie is van je post.
We hadden enkele weken geleden nog de ophef over Radio Genoa, eenzijdige "rechts-extremistische" berichten met stemmingmakerij, was weer wat ophef over. Maar blijkbaar is het totaal geen probleem als er eenzijdig nieuws wordt gebracht zodra het links in de kaart speelt.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Politiek moet zich niet mengen in de journalistiek. Daarnaast vinden politici dat ze een rol hebben in het steunen van journalisten in het (onafhankelijk) kunnen doen van hun werk. Ik snap dat Dilan het voor handhaving op wil nemen, maar ze heeft ook een veranwoordelijkheid t.a.v. de veiligheid van journalisten. Dat geldt niet alleen voor een journalist van GeenStijl die bedreigd wordt door demonstranten, maar ook voor Tim Hofman die met een in mijn ogen ongepaste take wil komen.
Ik volg hem ook niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Behalve dat je duidelijk kwaad bent, is het me totaal onduidelijk wat de relevantie is van je post.
Is het de bedoeling dat we je niet kunnen volgen. Zonde van je tijd en eerbaarheid man.quote:
Is een prima vertegenwoordiging van de doorsnee deelnemer anders. Te dom om te poepen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:53 schreef kanovinnie het volgende:
Die docente is ook het padje wel kwijt hoor, geeft geeneens antwoord op de vragen
Joh, niemand. Het doet me altijd denken aan zo’n onvolgbare uil van Minerva-speech. Gaat alle kanten op en hijzelf heeft ook echt geen idee wat nou het punt is.quote:
Gezien de likes voor die post valt dat wel mee.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is het de bedoeling dat we je niet kunnen volgen. Zonde van je tijd en eerbaarheid man.²
En ook jij hebt het niet gelezen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:59 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Joh, niemand. Het doet me altijd denken aan zo’n onvolgbare uil van Minerva-speech. Gaat alle kanten op en hijzelf heeft ook echt geen idee wat nou het punt is.
Dat is wel een beetje de modus operandi hè, zodra het beetje netelig wordt is het allemaal te moeilijk om te begrijpen. Beetje voor stommerdje spelen.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:56 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Omdat mijn donkerbruine vermoeden is dat ze zelf helemaal in die 'intersectionele' waanzin geloven.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de modus operandi hè, zodra het beetje netelig wordt is het allemaal te moeilijk om te begrijpen. Beetje voor stommerdje spelen.
Ze doen erg hun best iig, alle 3, samen, lijkt wel afgesproken werkquote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En ook jij hebt het niet gelezen.
En opnieuw kom je met nul inhoud.
En uiteraard moet er nog een FvD-verband gelegd worden.
Het is toch schitterend hoe het ene moment de politie van alles en nog wat is en twee seconden daarna roepen om een ambulance/hulp, hoe hypocriet ben je dan.quote:Op maandag 13 mei 2024 22:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
We hadden enkele weken geleden nog de ophef over Radio Genoa, eenzijdige "rechts-extremistische" berichten met stemmingmakerij, was weer wat ophef over. Maar blijkbaar is het totaal geen probleem als er eenzijdig nieuws wordt gebracht zodra het links in de kaart speelt.
En lees de tweet van Dilan nog eens, ze stelt gewoon een simpele vraag. Ik zie daar niets verkeerds in, en gezien de "cops are pigs" leuzen geschreeuwd worden tijdens zulke "protesten" vind ik het totaal niet raar als een minister van justitie zo'n vraag stelt aan iemand die duidelijk weer opzoek is om één kant van het verhaal te belichten, relschoppers propaganda praatjes te laten houden en meer olie op het vuur te gooien.
Misschien kan de NPO beter eens in eigen kringen opzoek naar stemmingmakerij kanalen en journalisten.
Dat ligt er ook wel dik bovenop. De starters van de actie wilde de universiteit bewegen om een aantal banden te breken met Israëlische partners. En toen werd het gekaapt door de beroepsvandalisten.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef PotjeSambal het volgende:
Volgens het hoofd beveiliging van de UvA deden de studenten trouwens niet zoveel verkeerd. Het waren wat hooligans die het verneukten.
Iedereen al gelezen? Zelfs de nationale mondkapjeshooligan snapt dit.
[ x ]
Huh? Moest Sywert niet gewoon voor eeuwig zijn muil houden?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef PotjeSambal het volgende:
Volgens het hoofd beveiliging van de UvA deden de studenten trouwens niet zoveel verkeerd. Het waren wat hooligans die het verneukten.
Iedereen al gelezen? Zelfs de nationale mondkapjeshooligan snapt dit.
[ x ]
Nou, niet echt.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje de modus operandi hè, zodra het beetje netelig wordt is het allemaal te moeilijk om te begrijpen. Beetje voor stommerdje spelen.
Oeh! Nieuw complot, nice.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze doen erg hun best iig, alle 3, samen, lijkt wel afgesproken werk
quote:Op maandag 13 mei 2024 23:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze doen erg hun best iig, alle 3, samen, lijkt wel afgesproken werk
Uhm ja, daar gaat het wel over.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Nou, niet echt.
Ik gaf mijn mening al.
Dat iemand NIET protesteert tegen X, wil totaal NIKS zeggen over diegenes standpunt over Y.
De post waar Etto vervolgens naar linkt, gaat niet inhoudelijk op dit punt in. Dus ik snap de relevantie niet.
Gezien het activisme van betrokken docenten lijkt me dat geen illusie.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:11 schreef PotjeSambal het volgende:
Je wantrouwt dus de motieven van honderden tot duizenden studenten, op basis van ... ?
En dat is je volledige argument. Nou. Ok.
Het zal je niet welgevallig klinken en wellicht als donderslag bij heldere hemel aankomen. Je ego zal ook een deukje oplopen: JE HEBT HET ZO ONTZETTEND MIS.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het gros van dit volk demonstreert niet voor Palestina, niet voor vrouwenrechten in Iran, niet voor Jemen of wat dan ook.
Er wordt gedemonstreerd tegen het Westen.
Als iemand dat steeds weer bevestigd ben jij het, dat dat wel de zaak isquote:Op maandag 13 mei 2024 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal je niet welgevallig klinken en wellicht als donderslag bij heldere hemel aankomen. Je ego zal ook een deukje oplopen: JE HEBT HET ZO ONTZETTEND MIS.²
Als ik kennelijk een van je beeldvormende entiteiten ben: ik vertel je dus dat je het mis hebt. Doe je er dan (ook) wat mee?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als iemand dat steeds weer bevestigd ben jij het, dat dat wel de zaak is
Als Westers burger demonstreren tegen Westerse overheden als ze fout zitten? Enorm gebaseerd.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Korte samenvatting:
Het gros van dit volk demonstreert niet voor Palestina, niet voor vrouwenrechten in Iran, niet voor Jemen of wat dan ook.
Er wordt gedemonstreerd tegen het Westen.
Volgens mij is daar juist wel veel verzet tegen. Banden met Rusland moesten worden verbroken, het WK in Qatar werd breed uitgemeten, er was ophef over de behandeling van Oeigoeren, enzovoorts. Dat je roept "ja maar waarom protesteer je niet tegen dat" heeft meer te maken met het feit dat je niet blij bent dat er nu tegen dít wordt geprotesteerd.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
Daarom kunnen al die diversiteitsfetisjisten wel losgaan op de zogenaamde schrikbarende intolerantie van Westerse (lees: witte) landen als Nederland, maar houden ze wijselijk de mond over veel grotere intolerantie (zeker voor vrouwen en homo's) in niet-Westerse gebieden, want het intersectionele model en de Wheel of Power maken dat een beetje lastig, aangezien niet-witte mensen per definitie slachtoffer zijn van Westerse machten en kolonialisme.
Een wegwerp koffieautomaat is goed voor de aandeelhouders en dus goed voor de werknemers.quote:Op maandag 13 mei 2024 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het is slecht voor de economie. Tijd om naar de schoolbanken terug te gaan? Alhoewel, doe maar niet.
Pas vanaf vrijdag.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik hoor net dat alle UvA-gebouwen twee dagen lang gesloten zijn.
Ze dragen toch geen consequenties dus waarom niet?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:24 schreef Toine51 het volgende:
Tering zeg...
Weer weetniethoeveel miljoen schade gemaakt door dat tuig...
En dan wetend dat er óók nog miljoenen per jaar aan subsidies heengaat....
Hebben wij hier een Iraanse ambassade?quote:Op maandag 13 mei 2024 23:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Als Westers burger demonstreren tegen Westerse overheden als ze fout zitten? Enorm gebaseerd.
[..]
Volgens mij is daar juist wel veel verzet tegen. Banden met Rusland moesten worden verbroken, het WK in Qatar werd breed uitgemeten, er was ophef over de behandeling van Oeigoeren, enzovoorts. Dat je roept "ja maar waarom protesteer je niet tegen dat" heeft meer te maken met het feit dat je niet blij bent dat er nu tegen dít wordt geprotesteerd.
Bovendien hebben protesten altijd te maken met wat men ziet of waar het maatschappelijke gesprek over gaat; ten tijde van de Vietnamoorlog kon men zich ook druk maken om andere verschrikkelijke dingen, maar men protesteerde dáártegen. Ook omdat we daar directe invloed op hadden. Het heeft relatief weinig zin om hier tegen Noord-Korea te protesteren.
Dat protesten alleen gericht zijn op het Westen is ook gewoon niet waar. De Partij voor de Dieren kan bijvoorbeeld prima opkomen voor moslims, maar tegelijk ook demonstreren tegen rituele slachting. Maar ook dat richt zich vooral op dingen die zich in Nederland afspelen, of internationale zaken waar Nederland bij betrokken is.
Vergeleken met de schade van de boerenprotesten (45 miljoen euro) en de subsidies die zij krijgen valt het tot nu toe behoorlijk mee, maar eens dat de schade een kwalijke zaak is.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:24 schreef Toine51 het volgende:
Tering zeg...
Weer weetniethoeveel miljoen schade gemaakt door dat tuig...
En dan wetend dat er óók nog miljoenen per jaar aan subsidies heengaat....
Je noemt net nog de minister van Justitie een bounty omdat ze zich niet gedraagd zoals jij dat wil.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het zal je niet welgevallig klinken en wellicht als donderslag bij heldere hemel aankomen. Je ego zal ook een deukje oplopen: JE HEBT HET ZO ONTZETTEND MIS.²
Ze gedraagt zich... Westers.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je noemt net nog de minister van Justitie een bounty omdat ze zich niet gedraagd zoals jij dat wil.
Dat is objectief vastgesteld. Zit niks van mij bij. Daarnaast, waarom dit wel aannemen en mijn andere tekst niet.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:29 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Je noemt net nog de minister van Justitie een bounty omdat ze zich niet gedraagd zoals jij dat wil.
Objectief vastgesteld? Bounty is gewoon een vals scheldwoord.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is objectief vastgesteld. Zit niks van mij bij. Daarnaast, waarom dit wel aannemen en mijn andere tekst niet.²
quote:Een bounty wordt beschouwd als iemand die zijn afkomst verloochent.
Men noemt zo iemand ook wel een damneger of schaakneger. Dit scheldwoord staat sinds 1999 in de Grote Van Dale.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |