abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213552359
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:14 schreef Rollo het volgende:
Samengevat: Palestijnen die in Israël woonden toen Israël werd gesticht en niet zijn gevlucht voor oorlogen die de Arabieren zijn begonnen, wonen nog steeds in Israël en hebben geen huizen of grond verloren.
Aha, en hoe worden Palestijnen in Israël behandeld? Toch niet als onderdrukte inferieure "burgers"? :)
  maandag 13 mei 2024 @ 21:20:35 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213552363
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is een sekte.

Dat zie je aan alles.

Het minste tegengeluid en de kadaverdiscipline komt direct om de hoek kijken.
Het klapvee mag de leuzen herhalen en moet verder hun mond houden en luisteren naar de baas.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 13 mei 2024 @ 21:21:04 #128
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_213552375
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:17 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Het is echt een linkse hive mind. Allen de aanval openen op Dilan, doodstil over het studentengeweld en het groeiend antisemitisme. Is mij al vaker opgevallen zodra ze "rechts" kunnen afvallen hebben ze binnen een halve dag allemaal dezelfde soort reacties, beetje het estafette afvallen hier soms.
Links struikelt weer over elkaar heen om wat te zeggen zie ik.
pi_213552381
Ik hoor net dat alle UvA-gebouwen twee dagen lang gesloten zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213552386

Die 6 gasten in het zwart zijn dezelfde die alles hebben lopen slopen. TV's en alles. hopelijk pakken ze die nog
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213552391
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
Dat zal ze leren!
  maandag 13 mei 2024 @ 21:22:03 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213552392
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Aha, en hoe worden Palestijnen in Israël behandeld? Toch niet als onderdrukte inferieure "burgers"? :)
Hoe worden homo's in Palestina behandeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213552401
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:21 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Dat zal ze leren!
quote:
UvA gesloten op dinsdag en woensdag. Reactie CvB op gebeurtenissen 13 mei 2024.
13 mei 2024

Het College van Bestuur van de Universiteit van Amsterdam is geschokt over de manier waarop een vreedzaam protest is gekaapt door gewelddadige elementen die hun eigen ‘demonstratierecht’ misbruiken en de grondrechten van anderen, inclusief de media, ontkennen. Het is onaanvaardbaar dat mensen die op de UvA werken of studeren belaagd en bedreigd worden en hun werk- of studieplek moeten verlaten. Niemand heeft zoveel gelijk dat dit gedrag geoorloofd is.

Vanochtend was er een demonstratie bij universiteitsgebouwen, voornamelijk gebouwen op het Roeterseiland, opgezet als ‘walk-out’ waar studenten en staf van de UvA die woedend zijn over de oorlog in Gaza aan hebben deelgenomen. Het CvB deelt de ontzetting. De demonstratie is ordelijk verlopen, door de intentie van de deelnemers maar zeker ook door de inzet van de organisatoren. Het CvB heeft daar waardering voor en heeft dat ook aan de organisatie laten weten.

Toen de walk-out was afgelopen is een groot deel van de deelnemers vertrokken. Een deel is achtergebleven en bij deze groep hebben zich nieuwe mensen gevoegd. De sfeer sloeg onmiddellijk om, er werden weer gezichtsbedekkingen gedragen en meerdere gebouwen op Roeterseiland werden binnengedrongen door in het zwart geklede en gemaskerde mensen. Zij hebben de in- en uitgangen, waaronder nooduitgangen, gebarricadeerd waardoor er een voor alle aanwezigen in het pand onveilige situatie is ontstaan. Er is sprake van moedwillige vernieling overal. Hiertegen heeft de UvA aangifte gedaan van huisvredebreuk en vernieling. Naast het barricaderen is de bibliotheek gesloopt en is men diverse etages binnengedrongen waaronder die van het College van Bestuur.

Het CvB staat geen bezettingen, blokkades, barricaderingen en overnachtingen toe in en om de gebouwen van de universiteit. Over samenwerken met externe organisaties voeren we het gesprek met onze eigen mensen binnen onze bestaande overlegstructuren. Deze gesprekken lopen al en worden de komende weken geïntensiveerd.

UvA locaties gesloten op dinsdag en woensdag
Het CvB kan nu geen verantwoordelijkheid nemen voor de veiligheid van allen die zich op de campus bevinden. Om die reden zal er dinsdag en woensdag geen onderwijs plaatsvinden aan de UvA. De gebouwen op alle campussen zijn gesloten. We verwachten van docenten niet dat ze op deze korte termijn hun onderwijs online kunnen geven. Studenten kunnen op Canvas meer informatie vinden. Dit geldt voor alle faculteiten met uitzondering van Geneeskunde en Tandheelkunde.

Bron
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 13 mei 2024 @ 21:22:53 #134
38496 Perrin
pi_213552403
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:21 schreef Claudia_x het volgende:
Om de rommel op te ruimen zeker.
  maandag 13 mei 2024 @ 21:23:08 #135
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213552411
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Kan die discussie niet in het Israël/gaza topic, het is vermoeiend deze discussie echt overal in allerlei varianten tegen te komen.
En men wordt het toch nooit eens.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213552413
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Hoe worden homo's in Palestina behandeld?
Relevantie?
pi_213552442
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:23 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Relevantie?
UvA 'protesten' gaan toch over mensenrechten?
  maandag 13 mei 2024 @ 21:24:47 #138
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213552445
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[..]

Triest. Ook omdat zoveel mensen die er niks mee te maken hebben de dupe zijn.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 13 mei 2024 @ 21:24:59 #139
38496 Perrin
pi_213552446
quote:

[..]
Relevantie?
Nou ja sommigen verwachten dat lui die zichzelf Queers for Palestine noemen zich daar toch ook wel een beetje druk om zouden maken.
pi_213552456
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Kan die discussie niet in het Israël/gaza topic, het is vermoeiend deze discussie echt overal in allerlei varianten tegen te komen.
En men wordt het toch nooit eens.
Ik haal de topics soms door elkaar ook :@ Hebt ook nog het groeiend antisemitisme in Nederland topic en de protesten in Amerika topic :X
  FOK!Fotograaf maandag 13 mei 2024 @ 21:25:56 #141
842 Zorro
Z
pi_213552460
quote:
een vreedzaam protest is gekaapt door gewelddadige elementen
Oh is DAT het
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_213552488
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2024 20:19 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Journalist en één van die factcheckers die we blind moeten geloven, de rot zit echt diep.

Dit zijn de mensen die u "neutraal" nieuws brengen.

[ x ]

[ x ]

Factchecker mijn reet. :')
Ik volg haar en ik zou haar niet als neutraal omschrijven. Activist is een absolute diskwalificatie alleen je ziet haar fact-checken vooral als het onderwerp bij haar, naar mijn idee, voorkeur past.

Ik ben hier op fok wat dat betreft hetzelfde. Als ik op internet iets tegenkom wat mijn ongelijk bewijst of niet past bij mijn standohnt dan post ik dat al jaren zeer zelden. Of ik moet met een fatsoenlijk iemand 'in gesprek zijn'
  maandag 13 mei 2024 @ 21:29:21 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213552521
quote:

[..]
Relevantie?
Oh dat zal ik even vertellen.

Jij en je DEI c.q. UvA strijders vallen Nederland nu al enkele jaren lastig met jullie 'diversiteit-en-inclusie' gereutel. Daarbij mag vooral de 'witte heteroman en witte heterovrouw' het ontgelden, want zij maken Nederland een oord van wanstaltig racisme, homo- en transhaat en islamofobie. Hoort een beetje bij de inherente traite van witte mensen om te willen overheersen.

Die moeten dus ook vooral heel erg op cursus. Diversiteitstraininkje hier, inclusiemomentje daar en in media, wetenschap, bedrijfsleven en politiek natuurlijk steeds de riedel dat we (lees: witte mensen) heel erg moeten veranderen in denken om het hier gezellig te maken voor minderheden. Paarse vrijdagen, Pride Month, allemaal keihard nodig.

Ondertussen is dit land niet alleen koploper qua tolerantie van homo's en voorloper van emancipatie van homo's, en blijkt dat afkeer van homo's voornamelijk nog zit in religieuze, ja ook conservatief islamitische kring, en totaal niet bij die verderfelijke witte burgerlul/trut, dat mag de pret niet drukken: Nederland en haar witheid is een en al ellende.

Meanwhile, in allerlei landen waarvan de meeste in Noord-Afrika en het Midden-Oosten, word je als homo gewoon geëxecuteerd.

Maar DAAR heb je het niet over. DEI ook niet. De UvA ook niet.

Botst een beetje met het intersectioneel model dat nu eenmaal als ijzeren wet heeft dat niet-witte mensen per definitie zielig en slachtoffer zijn, en als ze dan homofielen doodstenigen, dan is dat van secundair belang en een stukje cultuur waar wij koloniserend denkenden Westerlingen te snel een mening over hebben. Het Westen is nu eenmaal van de duivel en moet 'kantelen in denken'.

Dat is de relevantie: de hypocrisie, de selectieve verontwaardiging en een volstrekte afwezigheid van logica, laat staan ethiek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213552542
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou ja sommigen verwachten dat lui die zichzelf Queers for Palestine noemen zich daar toch ook wel een beetje druk om zouden maken.
Ik kan alleen namens mezelf spreken, maar uit het feit dat een land geen progressieve idealen heeft, lijkt niet te volgen dat het moreel gerechtvaardigd is om de bevolking uit te moorden of onderdrukken.
  maandag 13 mei 2024 @ 21:31:32 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213552554
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:30 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ik kan alleen namens mezelf spreken, maar uit het feit dat een land geen progressieve idealen heeft, lijkt niet te volgen dat het moreel gerechtvaardigd is om de bevolking uit te moorden of onderdrukken.
Fijn: kunnen jij en het DEI-team de rest van Nederland dan met rust laten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213552570
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Fijn: kunnen jij en het DEI-team de rest van Nederland dan met rust laten?
Nee, ook niet-progressieve mensen in Nederland verdienen goede sociale voorzieningen en een vrij bestaan. :)
pi_213552587
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
[..]

Gaat top hè, die vrijheid van protesten.
  maandag 13 mei 2024 @ 21:33:50 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213552601
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Nee, ook niet-progressieve mensen in Nederland verdienen goede sociale voorzieningen en een vrij bestaan. :)
Ga er vooral weer niet op in.

Kun je in je bubbeltje blijven hangen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213552611
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
:')
pi_213552626
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2024 21:30 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
En het is helemaal prima om die mening te hebben. Verwachten dat de rest van de universiteit/Nederland dan maar even met alles mee gaat omdat een minuscuul kleine groep tuig vervelend aan het doen is is natuurlijk lachwekkend.

Ze zouden ook uit protest allemaal kunnen stoppen met de universiteit. Maar dan zouden ze daadwerkelijk iets meer moeten doen dan schreeuwen/slopen en wiet roken en zelf een offer moeten maken en dat doen ze natuurlijk niet. :')

Alleen maar egotrippers zijn er op die beelden te zien.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')