Behalve dan als je niet protesteert tegen Israël (of de banden doorsnijdt met elke Israëliër). Dan ben je blijkbaar voor de genocide op de Palestijnen. Aldus de demonstranten.quote:Op maandag 13 mei 2024 23:02 schreef PotjeSambal het volgende:
[..]
Nou, niet echt.
Ik gaf mijn mening al.
Dat iemand NIET protesteert tegen X, wil totaal NIKS zeggen over diegenes standpunt over Y.
De post waar Etto vervolgens naar linkt, gaat niet inhoudelijk op dit punt in. Dus ik snap de relevantie niet.
Haha, ik heb wel betere dingen te doen. Zoals FOK!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:26 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Misschien daar een keer gaan demonstreren en de boel kort en klein laten slaan.
We doen het onszelf ook allemaal aan, onder aanvoering van woke-journalisten. Ik zit gisteren Op1 te kijken waar zo’n demonstrant en een docent aan tafel zaten. Er werd wel wat gevraagd over hun kijk op de zaak maar ze worden gewoon niet aangepakt. We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen over het optreden van de politie en de ME. Als je daar nog staat nadat de politie meermaals aangeeft dat je op moet hoepelen, rot dan gewoon op en anders heeft de politie elk recht om je een paar rake klappen te verkopen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. En het vervelende bijeffect hiervan is ook dat dit de samenleving enkel meer doet polariseren omdat mensen de dubbele standaard echt wel merken. Moet je nagaan dat dit vandalisme, geweld en haatzaaierij afkomstig was geweest van een groepering met een andere politieke affiliatie, de journalisten zouden niet uitgeschreven raken hoe 'de democratie' onder druk zou staan en het 'fascisme' weer terug zou zijn. De daders zouden ook allang in de kraag gegrepen zijn.
Je kunt geen samenleving hebben waar de wet maar voor één partij geldt.
Heeft ook niks met Palestina te maken, dat is slechts het vehikel dat dit half georganiseerde zooitje gebruikt om een universiteitsbestuur omver te werpen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:08 schreef Aether het volgende:
Beveiliging UvA: "Groep van 30 in zwart geklede, gemaskerde mannen maakte jacht op UvA-bestuur, waren zeker geen studenten"
https://www.geenstijl.nl/5176196/we-are-hunters-what-are-you
[ x ]
Echt walgelijk inderdaad, een compleet failliet van de media.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
We doen het onszelf ook allemaal aan, onder aanvoering van woke-journalisten. Ik zit gisteren Op1 te kijken waar zo’n demonstrant en een docent aan tafel zaten. Er werd wel wat gevraagd over hun kijk op de zaak maar ze worden gewoon niet aangepakt. We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen over het optreden van de politie en de ME. Als je daar nog staat nadat de politie meermaals aangeeft dat je op moet hoepelen, rot dan gewoon op en anders heeft de politie elk recht om je een paar rake klappen te verkopen.
Zou je dat ook bij XR willen zien, dat de politie elke demonstrant die ondanks verzoek toch blijft zitten dan maar afrost?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
We doen het onszelf ook allemaal aan, onder aanvoering van woke-journalisten. Ik zit gisteren Op1 te kijken waar zo’n demonstrant en een docent aan tafel zaten. Er werd wel wat gevraagd over hun kijk op de zaak maar ze worden gewoon niet aangepakt. We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen over het optreden van de politie en de ME. Als je daar nog staat nadat de politie meermaals aangeeft dat je op moet hoepelen, rot dan gewoon op en anders heeft de politie elk recht om je een paar rake klappen te verkopen.
't Waren wel studenten die de straten vernielden, monumentale panden, kunst. 't Waren wel studenten die het meubilair naar buiten sleepten en barricades creëerden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:08 schreef Aether het volgende:
Beveiliging UvA: "Groep van 30 in zwart geklede, gemaskerde mannen maakte jacht op UvA-bestuur, waren zeker geen studenten"
[ x ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:29 schreef Electric_Eye het volgende:
We zouden het niet eens moeten accepteren dat nota bene docenten hun verhaal mogen doen
Wat de neuk kerelquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
Totale GroenLinks-gek Paul Smits blijft na arrestatie UvA-rellen gewoon Statenlid
https://www.geenstijl.nl/(...)blijft-wel-Statenlid
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:08 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Wanneer demonstranten strafbare feiten begaan, dan mag de politie wel degelijk optreden inderdaad. Dat hoeft niet persé met keihard geweld maar we moeten wel beseffen dat de politie nu eenmaal die geweldsmonopolie heeft. Het is pertinent niet aan de demonstranten om te bepalen tot hoever de politie mag gaan. Wil je een vreedzame demonstratie, dan ga je lekker met 50.000 man naar het Malieveld. Als je straten of universiteiten gaat blokkeren ben je strafbaar. En de politie laat dat tot op zekere hoogte zelfs nog toe ook. Maar een demonstrant gaat niet bepalen hoever een agent mag gaan. Met die glijdende schaal is elke ongewenste aanraking dan al snel buitenproportioneel.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou je dat ook bij XR willen zien, dat de politie elke demonstrant die ondanks verzoek toch blijft zitten dan maar afrost?
Dat klinkt als disproportioneel geweld. Aan de ene kant hoop ik dat die demonstranten de tyfus in worden geramd want 'ze hebben alles gesloopt', aan de andere kant besef ik mij dat ik voorzichtig moet zijn met conclusies trekken want ik heb geen idee wie gesloopt heeft en of dat dezelfde mensen zijn. Handelen vanuit emotie lijdt per definitie tot een verkeerde beslissing
Ik volg geenstijl ruim onvoldoende alleen dit artikel lijkt toch wel enorm hypocriet. We hebben eerste-, tweede kamer en politici in het Europees parlement die gewoon zijn veroordeeld en een strafblad hebben. Die worden ongemoeid gelaten behalve deze mafkees die lid is van een partij waar geenstijl een enorme hekel aan heeftquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
Totale GroenLinks-gek Paul Smits blijft na arrestatie UvA-rellen gewoon Statenlid
[ afbeelding ]
Ik zie nog wel een heel verschil tussen iemand die een strafblad heeft en zijn straf heeft uitgezeten tegenover iemand die gewoon doorgaat met strafbare feiten.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik volg geenstijl ruim onvoldoende alleen dit artikel lijkt toch wel enorm hypocriet. We hebben eerste-, tweede kamer en politici in het Europees parlement die gewoon zijn veroordeeld en een strafblad hebben. Die worden ongemoeid gelaten behalve deze mafkees die lid is van een partij waar geenstijl een enorme hekel aan heeft
Niet best.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
nuquote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:02 schreef LaDaDiDa het volgende:
Propaganda machine van Nu.nl draait weer op volle toeren
"En zo doen de ongeveer vijf leiders van het protest er de hele middag, binnen en buiten het universiteitsgebouw, van alles aan om de actie vreedzaam te laten verlopen. Negatieve aandacht rond hun steun aan de Palestijnse bevolking die zucht onder de oorlog in Gaza moet worden voorkomen.
De 'gewone' studenten mogen bijvoorbeeld op geen enkele manier gehinderd worden om de universiteit in of uit te gaan. Omstanders met een beperking moeten hulp krijgen om zich te verplaatsen voorbij de barricades. De hoofdingang tot het gebouw moet vrij blijven."
https://www.nu.nl/binnenl(...)dsstempel.html#nujij
quote:Bruiloften in Stopera verplaatst naar ambtswoning door onrust UvA-demonstraties
https://www.at5.nl/artike(...)st-uva-demonstraties
Drie koppels die afgelopen vrijdag in de Stopera zouden trouwen, moesten op het laatste moment uitwijken naar een andere locatie. Die dag was er een debat over het politieoptreden bij de UvA-demonstraties en bij Stopera werd volop gedemonstreerd. Om de huwelijken toch in alle rust te kunnen voltrekken, bood de burgemeester haar ambtswoning aan als alternatief. Een unicum; nooit eerder trouwden daar mensen, bevestigt de gemeente aan AT5.
Is er nog ergens een oprecht neutrale nieuwssite trouwens?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
nu
Langzaam aan het verworden tot een actualiteiten dienst van joop/bnnvara. Als dat het al niet is.
Die hebben echt een verkeerde afslag genomen met die 2 totale linksgekkies die nu aan de leiding zitten daar.
Tot 5 jaar terug was het een neutrale nieuwsdienst die prima zonder eigen mening nieuws bracht, nu is het eigenlijk niks meer dan een verzuilde website.
@Buitendamquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
'ach het komt wel goed' mentaliteit. 'In NL gebeurd zoiets niet!'quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heeft ook niks met Palestina te maken, dat is slechts het vehikel dat dit half georganiseerde zooitje gebruikt om een universiteitsbestuur omver te werpen.
Snap niet dat we er zo gelaten over doen. Dit is hele serieuze shizzle, we hebben de mazzel dat deze knurften er niks van bakken.
Ik moet heeeeel lang nadenken.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:18 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Is er nog ergens een oprecht neutrale nieuwssite trouwens?
Het zou een effectieve methode kunnen zijn.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou je dat ook bij XR willen zien, dat de politie elke demonstrant die ondanks verzoek toch blijft zitten dan maar afrost?
Eens. Wat dat betreft had Lars Duursma in de podcast de communicado's afgelopen zondag een interessant item. In Den Haag worden per jaar 2.000 demonstraties aangevraagd. 2.000quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:49 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wanneer demonstranten strafbare feiten begaan, dan mag de politie wel degelijk optreden inderdaad. Dat hoeft niet persé met keihard geweld maar we moeten wel beseffen dat de politie nu eenmaal die geweldsmonopolie heeft. Het is pertinent niet aan de demonstranten om te bepalen tot hoever de politie mag gaan. Wil je een vreedzame demonstratie, dan ga je lekker met 50.000 man naar het Malieveld. Als je straten of universiteiten gaat blokkeren ben je strafbaar. En de politie laat dat tot op zekere hoogte zelfs nog toe ook. Maar een demonstrant gaat niet bepalen hoever een agent mag gaan. Met die glijdende schaal is elke ongewenste aanraking dan al snel buitenproportioneel.
Daarnaast geloof ik er niet dat vreedzame demonstranten zij aan zij staan met demonstranten die strafbare feiten plegen. Als je werkelijk goede intenties hebt loop je weg en distantieer je je of je spreekt de groep als geheel aan. Doe je niks en blijf je staan/zitten ben je gewoon medeplichtig. Die keuze is gewoon aan de demonstranten zelf.
Die gast is echt walgelijk, de belichaming van alles wat fout is in het linkerkamp, godsgruwelijk lelijk en je ziet aan hem dat hij het nog geen dag in zijn leven zwaar heeft gehad, zwaar geprivilegieerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:38 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:49 schreef Zoddie het volgende:
Aahhh plaats meer comments mensen zodat dat gezicht van mijn scherm af gaat!
Hoe zie je dat?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:33 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die gast is echt walgelijk, de belichaming van alles wat fout is in het linkerkamp, godsgruwelijk lelijk en je ziet aan hem dat hij het nog geen dag in zijn leven zwaar heeft gehad, zwaar geprivilegieerd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
MODS!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |