quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Sowwwww BOEMquote:Op zondag 12 mei 2024 11:55 schreef CharlesKinbote het volgende:
zo, lekker een nachte geslapen! ondanks alles toch een gezellige avond gehad gister met vrienden. voor de mensen die het gister niet mee hebben gekregen: FUCK DE EBU! FUCK ESF! hypocriete teringhonden, krijg de cholerapest! toen die winnaar van zwitserland vraag kreeg over joost klein gelijk erlangs praten en over iets anders beginnen, hypocriete kutbende. fuck jullie allemaal, twee opgestoken middelvingers voor jullie!
Gisteravond i.i.g. niet. Dus wellicht slaapt hij uit.quote:
Ja wat is het nou? Niet meedoen volgend jaar, of Joost sturen in 2025?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
Er vanuitgaande dat dit hele gebeuren totaal nergens op slaat... Zou het mooi zijn als NL volgend jaar niet meedoet en in 2025 Joost gewoon nog een keer stuurt.
Ja 2026 bedoel ik. My badquote:Op zondag 12 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja wat is het nou? Niet meedoen volgend jaar, of Joost sturen in 2025?
Dat kan niet he?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
Er vanuitgaande dat dit hele gebeuren totaal nergens op slaat... Zou het mooi zijn als NL volgend jaar niet meedoet en in 2025 Joost gewoon nog een keer stuurt.
Als je volgend jaar niet meedoet kan je Joost niet in 2025 sturen 🤔quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
al zouden ze joost volgend jaar sturen (weet niet eens of dat mogelijk is), dat is toch volledig bezoedeld nu door wat er gebeurd is, zal geen normale wedstrijd zijn voor zowel hem als voor het publiekquote:Op zondag 12 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt, maar nu heeft ie helemaal niets.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
al zouden ze joost volgend jaar sturen (weet niet eens of dat mogelijk is), dat is toch volledig bezoedeld nu door wat er gebeurd is, zal geen normale wedstrijd zijn voor zowel hem als voor het publiek
Joost namens Israël sturen, da’s pas fukken met de ESFquote:Op zondag 12 mei 2024 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je volgend jaar niet meedoet kan je Joost niet in 2025 sturen 🤔
Neeja, daarom volgend jaar gewoon skippen. Als ie dan in 2026 op het podium staat met een vergelijkbaar statement is dat wel een dikke middelvinger naar de organisatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
al zouden ze joost volgend jaar sturen (weet niet eens of dat mogelijk is), dat is toch volledig bezoedeld nu door wat er gebeurd is, zal geen normale wedstrijd zijn voor zowel hem als voor het publiek
Je mag twee jaar op rij dezelfde artiest sturen, maar niet twee jaar op rij hetzelfde liedquote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Joost is een verbinder, dat komt wel goed.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Meer punten dan de Zwitsers in de halve finale + het publiek op je hand.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef Nexum het volgende:
4e in de semis.
Vijfde bij de televote.
Ik wil outrage zien!!!
Het mooi zijn als ze daar ook wakker van zouden liggen. Je hebt meerdere landen nodig om te boycotten.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
Er vanuitgaande dat dit hele gebeuren totaal nergens op slaat... Zou het mooi zijn als NL volgend jaar niet meedoet en in 2026 Joost gewoon nog een keer stuurt.
Eens dat het dan geen normale wedstrijd is, echter als hij onschuldig blijkt verdient hij een nieuwe kans. Dan gewoon nog een keer sturen voor eerherstel!quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
WHY NOT?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Joost namens Israël sturen, da’s pas fukken met de ESF
Dat kan zeker, denk maar aan Johnny Logan of Loreenquote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Telefoon zou kunnen als het voor een snel filmpje voor op de socials is. Dan kan je die makkelijk meteen posten met minimale vertraging. Kwaliteit is minder, maar goed genoegquote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
Was het überhaupt iemand die namens de EBU filmde dan? Of gewoon een medewerker die het leuk vond om filmpjes voor zichzelf te maken?
Het lijkt me dat iemand die officieel namens de EBU aan het filmen is wel wat betere apparatuur heeft dan een telefoon.
De énig die het over een telefoon heeft gehad is Cornald. En die leek terwijl hij het vertelde al niet zeker te zijn hoe het was gegaan. Gebruikte camera en telefoon door elkaar bijvoorbeeld, en aarzelde.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
Was het überhaupt iemand die namens de EBU filmde dan? Of gewoon een medewerker die het leuk vond om filmpjes voor zichzelf te maken?
Het lijkt me dat iemand die officieel namens de EBU aan het filmen is wel wat betere apparatuur heeft dan een telefoon.
Ja weet ik niet. Een finale trekt 4.1mln Nederlandse kijkers las ik ergens (mits NL deelnemer in finale).quote:Op zondag 12 mei 2024 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het mooi zijn als ze daar ook wakker van zouden liggen. Je hebt meerdere landen nodig om te boycotten.
Joost de komende 10 jaar insturen naar het Songfestival.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou pas écht raar zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef CarloV het volgende:
We kunnen ook gewoon meedoen met Europapa als intervalact! En voor de rest als land niemand sturen
Dat zou pas écht raar zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef CarloV het volgende:
We kunnen ook gewoon meedoen met Europapa als intervalact! En voor de rest als land niemand sturen
Dan wint die sowieso een keerquote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Joost de komende 10 jaar insturen naar het Songfestival.
Ah oké. Dan vind ik het nog wat vreemder als er geen beelden zijn. Kan dat wat beter begrijpen als iemand het met zijn eigen telefoon deed.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De énig die het over een telefoon heeft gehad is Cornald. En die leek terwijl hij het vertelde al niet zeker te zijn hoe het was gegaan. Gebruikte camera en telefoon door elkaar bijvoorbeeld, en aarzelde.
Het kán prima, maar niemand anders dan Cornald heeft het genoemd. En die leek er over in verwarring te zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:16 schreef Em31 het volgende:
Op de Instagram story werd na elk optreden een filmpje gepost waarin de artiesten na hun optreden door een deur kwamen en je hun eerste reactie zag, dit filmpje ontbrak bij Joost. Dus dan zou het van de EBU zijn geweest, kan wel gewoon een telefoon zijn.
quote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Europapa #38 in de wereldwijde Spotify-lijst gisteren! Uiteraard geen ander Eurovisienummer in de top 50.
Heeft ie toch mooi 9k verdiend gisterenquote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Europapa #38 in de wereldwijde Spotify-lijst gisteren! Uiteraard geen ander Eurovisienummer in de top 50.
Ze had er dus sowieso nooit moeten staan. Joost is keihard genaaid.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
En dan elk jaar een ander lied maken over elk land en oude artiesten die dan bij hem op het podium mogen, elk jaar 5 oud artiesten van verschillende landen, zingen over verbintenis, we are the world eurovision we are the future 🥳🥳🥳quote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Joost de komende 10 jaar insturen naar het Songfestival.
2,5 miljoen streams, dat maakt het uiteraard meteen het meest gestreamde Nederlandstalige nummer ooit in één dag. Daarmee verslaat hij z'n eigen record van een paar maanden terug.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Akkoord.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ze had er dus sowieso nooit moeten staan. Joost is keihard genaaid.
Denk dat er te veel vaders als wens van gedachten rond gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik las ook weer ergens dat het om de schrijfster van het Israelische liedje zou gaan.
Op jaar wiki stonden ook wat beschuldigingen maar die zijn al weer weg.
Dat is niet zo.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik las ook weer ergens dat het om de schrijfster van het Israelische liedje zou gaan.
Op jaar wiki stonden ook wat beschuldigingen maar die zijn al weer weg.
Daar zat ik ook nog aan te denken. Käärijä liet onlangs een stuk van het lied Traffic (geloof dat dat de titel is) horen waaraan Joost heeft meegewerkt. Dat kleine stukje klinkt al als een televotewinnaar . Die twee is een gouden combinatie. Maar een jaar overslaan, daar zou ik ook achterstaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Of we sturen volgend jaar gewoon Joost klein + kaarija. Dikke middelvinger naar de ebu.
quote:Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef Guanabana het volgende:
Zijn @:Greys en @:Cee nog niet gesignaleerd op FOK! sinds gisteren?
Die Rosa Linn met Snap had tijdens haar ESF geeneens zo goed gescoord en vervolgens een mega hit te pakken.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoeft niet perse, vooral met de iPhone 15 Pro en de Samsung Galaxy S24 kan je al heel professioneel schieten. Dat je perse een grote logge camera nodig hebt voor goede beeldkwaliteit is inmiddels achterhaald.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
Gouden idee. Eerst voor Finland, want we boycotten een jaartje) en het jaar daarop in Helsinki (want ze winnen) voor Nederland. En dan Leeuwarden 2027!quote:Op zondag 12 mei 2024 12:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Of we sturen volgend jaar gewoon Joost klein + kaarija. Dikke middelvinger naar de ebu.
geinig, wist niet dat lubach muziek maaktequote:
Jij was snel. Wilde net hetzelfde posten.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
BREAKING NEWS
JOOST STUURT EEN 💙 NAAR ZIJN INSTAGRAM VOLGERS
Hoe dan? Via dm?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
BREAKING NEWS
JOOST STUURT EEN 💙 NAAR ZIJN INSTAGRAM VOLGERS
Deed hij in het verleden al eens met Eminems ‘Stan’.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:42 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
geinig, wist niet dat lubach muziek maakte
Via uitzendingskanaalquote:
Ja, volgens mij krijgt elke volger automatisch een uitnodiging voor dat kanaal. Kan wel even duren.quote:
Ja. Via het uitzendkanaal.quote:
En dan in Leeuwarden ze als presentatiekoppelquote:Op zondag 12 mei 2024 12:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Gouden idee. Eerst voor Finland, want we boycotten een jaartje) en het jaar daarop in Helsinki (want ze winnen) voor Nederland. En dan Leeuwarden 2027!
Grapje zeker?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:42 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
geinig, wist niet dat lubach muziek maakte
Fok!band? Komt een stuk in die richting.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:08 schreef Zwansen het volgende:
Volgend jaar de jostiband sturen. Dat zou een statement zijn.
Snap ik wel. Als het kan zou ik lekker met de auto terug gaan. Duurt even, maar je kunt wel een groep journalisten makkelijk vermijden zoquote:
Cavia Siep, dat waren nog eens tijdenquote:Op zondag 12 mei 2024 12:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Deed hij in het verleden al eens met Eminems ‘Stan’.
We hebben vroeger zovaak (onbewust) rukacts gestuurd dat dat niet echt een statement is. Kun je beter zeggen dat ze het festival de komende 20 jaar n hun reet steken en thuis blijven, bespaar je ook nog een half miljoen per jaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:00 schreef BeriBeri het volgende:
Volgend jaar die hele zooi boycotten, of we sturen weer een rukact en worden laatste
Daarom, die wil waarschijnlijk zonder heisa naar huis kunnen.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Snap ik wel. Als het kan zou ik lekker met de auto terug gaan. Duurt even, maar je kunt wel een groep journalisten makkelijk vermijden zo
quote:Op zondag 12 mei 2024 13:00 schreef BeriBeri het volgende:
Volgend jaar die hele zooi boycotten, of we sturen weer een rukact en worden laatste
Kies maar.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:36 schreef Zipportal het volgende:
Volgende keer maar weer Orgel Joke of Luchtbuks Ria sturen.
Ik weet wel dat @Greys het ESF niet ging kijken voor het eerst in lange, lange tijd. Dat gaf ze gisteren in een topic aan (denk ergens in deze reeks).quote:Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef Guanabana het volgende:
Zijn @:Greys en @:Cee nog niet gesignaleerd op FOK! sinds gisteren?
Ik vond die dus echt precies niks aan,quote:Op zondag 12 mei 2024 13:03 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Cavia Siep, dat waren nog eens tijden
Maar je kunt moeilijk voor twee landen meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:32 schreef grazz het volgende:
[..]
Daar zat ik ook nog aan te denken. Käärijä liet onlangs een stuk van het lied Traffic (geloof dat dat de titel is) horen waaraan Joost heeft meegewerkt. Dat kleine stukje klinkt al als een televotewinnaar . Die twee is een gouden combinatie. Maar een jaar overslaan, daar zou ik ook achterstaan.
10x gekliktquote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef grazz het volgende:
allemaal ff stemmen https://justiceforjoost.nl/
Geen idee hoe vaak geklikt maar mijn duim had wel last van aardig wat spasmes.quote:
Mag best, alleen niet in dezelfde editie.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef viceversa het volgende:
[..]
Maar je kunt moeilijk voor twee landen meedoen.
Jawel.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef viceversa het volgende:
[..]
Maar je kunt moeilijk voor twee landen meedoen.
laten we eerst maar eens wachten tot de aap volledig uit de mouw is geklommen. De mevrouw was cameramevrouw, dikke kans dat er beelden van het incident zijn, en de politie maakt er werk van + er waren meerdere getuigen die ook aangifte gedaan hebben. Bij elkaar opgeteld klinkt dat als meer dan alleen "even dreigend doen naar de cameramevrouw".quote:Op zondag 12 mei 2024 12:57 schreef silverevlis het volgende:
Waarschijnlijk wil Joost alleen terugreizen zonder heisa.
God, wat is die genaaid door de EBU.
quote:Op zondag 12 mei 2024 12:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heeft ie toch mooi 9k verdiend gisteren.
Wie hebben er nog meer aangifte gedaan dan? Heb nergens gelezen dat, op de vrouw na, iemand dat heeft gedaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:12 schreef manny het volgende:
[..]
laten we eerst maar eens wachten tot de aap volledig uit de mouw is geklommen. De mevrouw was cameramevrouw, dikke kans dat er beelden van het incident zijn, en de politie maakt er werk van + er waren meerdere getuigen die ook aangifte gedaan hebben. Bij elkaar opgeteld klinkt dat als meer dan alleen "even dreigend doen naar de cameramevrouw".
Dan nog kan het overgevoelige en onterechte uitsluiting zijn, maar als die gast straks op beeld naar die vrouw roept dat ie haar, haar gezin, haar geliefden en haar hele familie, incl huisdieren, kapot gaat maken op een manier waar zelfs een drugskartel nog van onder de indruk zou zijn; dan verandert de zaak toch enigszins. Voor mij dan.
Alsof de AVROTROS dan zo voor hem op was gekomenquote:Op zondag 12 mei 2024 13:12 schreef manny het volgende:
[..]
laten we eerst maar eens wachten tot de aap volledig uit de mouw is geklommen. De mevrouw was cameramevrouw, dikke kans dat er beelden van het incident zijn, en de politie maakt er werk van + er waren meerdere getuigen die ook aangifte gedaan hebben. Bij elkaar opgeteld klinkt dat als meer dan alleen "even dreigend doen naar de cameramevrouw".
Dan nog kan het overgevoelige en onterechte uitsluiting zijn, maar als die gast straks op beeld naar die vrouw roept dat ie haar, haar gezin, haar geliefden en haar hele familie, incl huisdieren, kapot gaat maken op een manier waar zelfs een drugskartel nog van onder de indruk zou zijn; dan verandert de zaak toch enigszins. Voor mij dan.
aangifte was niet juiste woord. die verhaal cameramevrouw bevestigen. dat bedoelde ik.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wie hebben er nog meer aangifte gedaan dan? Heb nergens gelezen dat, op de vrouw na, iemand dat heeft gedaan.
Zover we weten is er ook niks verbaals aan de hand geweest. Dus dat laatste is wel érg voorbarig. EBU houdt zijn kaken ook wel zeer stijf op elkaar en geeft enkel een vaag statement met dat de vrouw het anders heeft ervaren dan hoe AVRO/TROS het naar buiten bracht.
Goh. Wat een verrassing. Dat lijkt me het hele punt in deze situatie.
Ah okay, kan gebeuren.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:16 schreef manny het volgende:
[..]
aangifte was niet juiste woord. die verhaal cameramevrouw bevestigen. dat bedoelde ik.
Of omgekeerd: dan zou de politie die zaak van die mevrouw toch nooit serieus genomen hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alsof de AVROTROS dan zo voor hem op was gekomen
De jongen die zo vaak onterecht alarm sloeg dat niemand hem kwam redden toen er écht iets gebeurde?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:11 schreef Marsenal het volgende:
Jaartje overslaan, en daarna weer Joost Klein inschrijven, met een liedje over the boy who cried wolf
Maar je weet helemaal niet wat de getuigen gezegd hebben..quote:Op zondag 12 mei 2024 13:16 schreef manny het volgende:
[..]
aangifte was niet juiste woord. die verhaal cameramevrouw bevestigen. dat bedoelde ik.
Ah oke. En twee keer achter elkaar meedoen? Wellicht ligt dat anders met een DQ omdat je dan niet hebt meegedaan.quote:
iemand op youtube wees uit dat ze wel vrij snel bekend maakten dat het een vrouw betrof. waarom is dat relevant? ze zeggen alleen dat er een ""incident"" is geweest en dat het er vrouwelijke medewerker betrokken was. dan werk je toch gewoon geruchten in de hand van aanranding o.i.d.? heel vreemd gedragquote:Op zondag 12 mei 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
wat ik erg apart vind is dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt.
Uiteraard niet. Ik was er niet bij. Ik weet ook niet wat Joost, wel of niet, gedaan heeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je weet helemaal niet wat de getuigen gezegd hebben..
En Joost was zelf ook niet alleen lijkt me, hij zat met twee anderen in de greenroom dus die moeten meegelopen zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je weet helemaal niet wat de getuigen gezegd hebben..
Hoe weet je dan dat ze haar verhaal bevestigden?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:24 schreef manny het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Ik was er niet bij. Ik weet ook niet wat Joost, wel of niet, gedaan heeft.
Deze man die ineens een moreel geweten wordt en zegt dat er twee kanten aan een verhaal zitten. Het ESF doet rare dingen met sommigenquote:Op zondag 12 mei 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Harry eens: (los van de discussie of EBU in zijn recht staat of niet bij de beslissing)
Over de beslissing: wat ik erg apart vind is dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt. Eigenlijk zijn er maar twee die weten wat er echt gebeurd is: Joost en de mevrouw in kwestie. Het enige wat de wereld weet is dat het een gebaar was en geen fysiek contact. Eigenlijk is dat heel vreemd. Net zo vreemd als dat er van alle deelnemers filmpjes zijn van na het optreden en dat die van Joost is weggehaald. Dat werkt complotdenken en allerlei gisserijen in de hand. De EBU zwijgt gewoon door niet te vertellen wat er exact is gebeurd.
Nu ben ik geen ramptoerist, maar ik denk wel dat het goed is dat openbaar wordt gemaakt wat er werkelijk is gebeurd. Het geeft te denken, dit.
Dit is de (schrale) troost die Joost rest. Veruit het meest populaire nummer hierdoor.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:17 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/statsspotif(...)aO1S39eg9VYMV7UzY2OA
De cameravrouw who cried wolf, anders is het te subtiel ja!quote:Op zondag 12 mei 2024 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De jongen die zo vaak onterecht alarm sloeg dat niemand hem kwam redden toen er écht iets gebeurde?
Ook dat.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
En Joost was zelf ook niet alleen lijkt me, hij zat met twee anderen in de greenroom dus die moeten meegelopen zijn.
Ben helemaal team Joost maar heb we gelachen om het filmpjequote:Op zondag 12 mei 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Harry eens: (los van de discussie of EBU in zijn recht staat of niet bij de beslissing)
Over de beslissing: wat ik erg apart vind is dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt. Eigenlijk zijn er maar twee die weten wat er echt gebeurd is: Joost en de mevrouw in kwestie. Het enige wat de wereld weet is dat het een gebaar was en geen fysiek contact. Eigenlijk is dat heel vreemd. Net zo vreemd als dat er van alle deelnemers filmpjes zijn van na het optreden en dat die van Joost is weggehaald. Dat werkt complotdenken en allerlei gisserijen in de hand. De EBU zwijgt gewoon door niet te vertellen wat er exact is gebeurd.
Nu ben ik geen ramptoerist, maar ik denk wel dat het goed is dat openbaar wordt gemaakt wat er werkelijk is gebeurd. Het geeft te denken, dit.
Ik kon me er wel in vinden hoe hij Nederland beschrijft. Ik heb Nederland zien veranderen van een burgerlijke katholiek/calvinistische cultuur naar een ongeleid-projectielland. Hij heeft gewoon gelijk dat Joost beter begeleid had moeten worden, wat ook werd gezegd in de OP1-uitzending gisteren van 19 uur op NPO1. Maar dit staat los van de beoordeling van de beslissing van de EBU. Joost had gevraagd niet te filmen. Blijkbaar is dat bij iedere artiest gebeurd nadat ze het toneel afkwamen, dus ook bij Joost, ondanks zijn verzoek dat niet serieus is genomen. Daar begint het al mee. En dan het zwijgen van iedereen (incl. Joost en de dame in kwestie) behalve AVROTROS, dat is wel heel erg opvallend.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:25 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Deze man die ineens een moreel geweten wordt en zegt dat er twee kanten aan een verhaal zitten. Het ESF doet rare dingen met sommigen
kun je zo vaak op klikken als je wiltquote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef grazz het volgende:
quote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef grazz het volgende:
Valt misschien wel mee. Doet een klein beetje denken aan Van der Poel die op het WK van 2022 een nachtje in de cel zat omdat hij jonge meisjes had belaagd. Nu 1,5 jaar later wordt daar zelden meer over gepraat.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:28 schreef kilon het volgende:
[..]
Dit is de (schrale) troost die Joost rest. Veruit het meest populaire nummer hierdoor.
Als hij had meegedaan aan de finale was het waarschijnlijk dat hij top 5/6 eindigde maar niet zou winnen. Wat dat betreft is dit voor zijn carrière dus beter zo. Maar ja, voor hem persoonlijk maakt dat niet zoveel uit natuurlijk. Een eventuele schadevergoeding is ook maar materieel.
Hij komt er overheen, maar hij zal ook altijd aan deze dagen worden herinnerd bij onder andere iedere media aangelegenheid.
Wat later bleek dat dat ook allemaal anders lag.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Valt misschien wel mee. Doet een klein beetje denken aan Van der Poel die op het WK van 2022 een nachtje in de cel zat omdat hij jonge meisjes had belaagd. Nu 1,5 jaar later wordt daar zelden meer over gepraat.
Joostibandquote:Op zondag 12 mei 2024 12:08 schreef Zwansen het volgende:
Volgend jaar de jostiband sturen. Dat zou een statement zijn.
Hoezo vaag? Vond hun statement vrij duidelijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:36 schreef W00fer het volgende:
Dat AVTROTROS geen persmoment inpland zegt mij al genoeg. Dit wordt een gevalletje doofpot. Duidelijk dat er meer aan de hand is maar AVTROTROS eerst een list moest bedenken. Zeker als die baas van de EBU zegt dat het toch anders ligt. Dat bezwaar was meer voor de bühne. Dat de AVROTROS directeur zo weinig weet is al ongeloofwaardig te noemen. Je gaat dan toch met Joost in gesprek of met diegene die bij hem waren. Als het allemaal overdreven was kom je toch gelijk groot naar buiten met hoe het gegaan is? Het wordt nu door zowel de organisatie als de politie als AVROTROS allemaal vaag gelaten. Als er echt niks aan de hand was dan praat je daarover. In het wielrennen gebeuren ook wel eens dingen met publiek of pers. In het voetbal, tijdens de olympische spelen. Het stilzwijgen nu is niet omdat er niks aan de hand is.
Wat moeten ze zeggen dan? Ze hebben al een persmoment gehad. Jij bent weer een van de velen die hier in deze thread ineens komen vertellen dat het allemaal aan Joost ligt. Onder welke steen komen jullie toch vandaan gekropen?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:36 schreef W00fer het volgende:
Dat AVTROTROS geen persmoment inpland zegt mij al genoeg. Dit wordt een gevalletje doofpot. Duidelijk dat er meer aan de hand is maar AVTROTROS eerst een list moest bedenken. Zeker als die baas van de EBU zegt dat het toch anders ligt. Dat bezwaar was meer voor de bühne. Dat de AVROTROS directeur zo weinig weet is al ongeloofwaardig te noemen. Je gaat dan toch met Joost in gesprek of met diegene die bij hem waren. Als het allemaal overdreven was kom je toch gelijk groot naar buiten met hoe het gegaan is? Het wordt nu door zowel de organisatie als de politie als AVROTROS allemaal vaag gelaten. Als er echt niks aan de hand was dan praat je daarover. In het wielrennen gebeuren ook wel eens dingen met publiek of pers. In het voetbal, tijdens de olympische spelen. Het stilzwijgen nu is niet omdat er niks aan de hand is.
Het is niet zo dat AvroTros op dit moment meer kan melden dan dat wat al naar buiten is gekomen. Dit gaat AvroTros echt niet in een doofpot stoppen. Het ESF is best een flink paradepaardje voor ze. En dit is een super naaistreek van EBU.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:36 schreef W00fer het volgende:
♥quote:Op zondag 12 mei 2024 13:24 schreef GeorgeM het volgende:
Nog steeds een kater en vanmorgen weer gehuild![]()
Ze vertellen niet wat er exact is gebeurd. Ze vertellen niet wat Joost heeft verteld. De beschuldiging van de EBU is een "dreigend gebaar". Dat kan van alles zijn. Misschien wel een pistoolgebaar. Joost zal dat vast wel hebben verteld aan AVROTROS, want ze namen samen de beslissing om te gaan praten met de dame en publiekelijk excuses aan te bieden. Dat betekent dat AVROTROS en Joost uitgebreid hebben zitten praten. Ook dat AVROTROS zo boos is, geeft al aan dat ze in detail weten van Joost wat er volgens Joost is gebeurd. Maar dat vertelt AVROTROS niet. Waarschijnlijk kennen ze het verhaal van de dame ook niet. Dus dan blijft het woord tegen woord, waar je niet uit komt en is het wachten wat het Zweedse OM zal zeggen. Pas dan weet iedereen wat er precies is gebeurd.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:39 schreef viceversa het volgende:
[..]
Hoezo vaag? Vond hun statement vrij duidelijk.
Best extreem dat dat het meest bekeken is 5,8 betekent ook nog dat 1 van de zes mensen die het keek de laatste 12,5 procent niet eens wilde zienquote:Op zondag 12 mei 2024 13:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Het is niet zo dat AvroTros op dit moment meer kan melden dan dat wat al naar buiten is gekomen. Dit gaat AvroTros echt niet in een doofpot stoppen. Het ESF is best een flink paradepaardje voor ze. En dit is een super naaistreek van EBU.
Wat mij betreft besluit AvroTros een jaartje afstand te nemen. En, in het geval Joost van alle blaam wordt vrijgesproken, wordt geeist dat Joost volgend jaar op het ESF een prominente plek krijgt om alsnog zijn lied daar te zingen en de eer te krijgen die hem toekomt.
Europapa wordt sowieso de grootste zomerhit in heel Europa. Als het dat op dit moment al niet is. 5,8 views van zijn halve finale optreden op dit moment. Daar kan niemand aan tippen en dat kan niemand hem afnemen.
Ik vond hem op het podium wat creepy overkomen, maar hier juist heel liev en sympathiek.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:43 schreef Toposcoupe het volgende:
Dons op 3:06![]()
Wat een lieve man is dat toch ook, hij neemt echt de tijd voor een antwoord terwijl ik me kan voorstellen dat je na een finale liever even wilt nagenieten.
klopt, vond het een van de zwakste nummers maar lijkt me een aardige kerelquote:Op zondag 12 mei 2024 13:43 schreef Toposcoupe het volgende:
Wat een lieve man is dat toch ook, hij neemt echt de tijd voor een antwoord terwijl ik me kan voorstellen dat je na een finale liever even wilt nagenieten.
Dank je dat je mij er op deze subtiele wijze op gewezen hebt dat ik het belangrijke woord 'miljoen' was vergeten. Ik heb het inmiddels aangepast.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Best extreem dat dat het meest bekeken is 5,8 betekent ook nog dat 1 van de zes mensen die het keek de laatste 12,5 procent niet eens wilde zien
Lijkt me niet dat daar sprake van is, in ieder geval niet vastgelegd op beeld, want zouden ze hem dan niet per direct hebben gediskwalificeerd? Dan hoef je dat niet pas zaterdagmiddag bekend te maken. En als dat allemaal op beeld zou zijn vastgelegd dan denk ik ook niet dat AVROTROS hun verklaring naar buiten zouden brengen.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:12 schreef manny het volgende:
[..]
Dat laatste is niet helemaal waar, Kroatië heeft meer views voor hun optreden in de semi... op Youtube dan. Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat Kroaten blijkbaar vooral muziek luisteren via Youtube en niet ergens anders.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:49 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Europapa wordt sowieso de grootste zomerhit in heel Europa. Als het dat op dit moment al niet is. 5,8 views van zijn halve finale optreden op dit moment. Daar kan niemand aan tippen en dat kan niemand hem afnemen.
Eh... watte?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Best extreem dat dat het meest bekeken is 5,8 betekent ook nog dat 1 van de zes mensen die het keek de laatste 12,5 procent niet eens wilde zien
Er loopt er nog een politie onderzoek, dan mogen ze denk ik ook niets zeggen.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:54 schreef Xylos het volgende:
Als Joost en die vrouw nu gewoon even hun verhaal vertellen zou wel zo fijn zijn
Natuurlijk zie ik dat in, maar mijn stelling is dat je daar niets aan hebt als de deelnemer zich laat diskwalificeren.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Maar wat jij niet inziet is juist dat het bijzondere karakter van Joost maakt dat hij zo'n kansrijke inzending is. Dat kun je niet los van elkaar zien. Volgend jaar weer een saai iemand, Maan ofzo. Daar zul je geen relletje krijgen. Maar die zal ook lang niet zoveel Europeanen kunnen boeien.
Het politieonderzoek was gisteren voor zover bekend al afgerond en zou worden overgedragen aan het OMquote:Op zondag 12 mei 2024 14:01 schreef BufordTJustice het volgende:
[..]
Er loopt er nog een politie onderzoek, dan mogen ze denk ik ook niets zeggen.
"zich laat diskwalificeren"quote:Op zondag 12 mei 2024 14:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Natuurlijk zie ik dat in, maar mijn stelling is dat je daar niets aan hebt als de deelnemer zich laat diskwalificeren.
Leuk dat hij door zijn karakter hoge ogen gooit bij het publiek en heel Europa weet te boeien, maar als je niet meer mee mag doen kun je ook niet winnen. Dan liever een minder boeiende inzending die in in geval meedoet aan de finale.
Mensen zien wat ze willen zien , liever meteen veroordelen en niet kijken of stilstaan bij wat het hem iedere keer met hem doet als hij het over zijn ouders heeftquote:Op zondag 12 mei 2024 13:51 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vond hem op het podium wat creepy overkomen, maar hier juist heel liev en sympathiek.
Klopt, dat werd totaal overschaduwd door de fenomenale prestatie die we die dag kregen te aanschouwen door de beste renner ter wereld.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:35 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Valt misschien wel mee. Doet een klein beetje denken aan Van der Poel die op het WK van 2022 een nachtje in de cel zat omdat hij jonge meisjes had belaagd. Nu 1,5 jaar later wordt daar zelden meer over gepraat.
Of de maatregel belachelijk is of niet is natuurlijk subjectief, maar verder niet relevant. De maatregel is genomen en Joost Klein is gediskwalificeerd. Dat is een feit en daar doe je niets meer aan.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:15 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
"zich laat diskwalificeren"EBU heeft gewoon een belachelijke maatregel genomen en iedereen weet het.
Ik had het over Dons, niet over Joost.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:20 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mensen zien wat ze willen zien , liever meteen veroordelen en niet kijken of stilstaan bij wat het hem iedere keer met hem doet als hij het over zijn ouders heeft
'Creepy gedrag' geeft anderen blijkbaar het recht om hem lastig te vallen en te weg te zetten.
Jammer
joost klein is een beetje een wild card, ben ik met je eens. maar eerlijk gezegd zie ik het "incident" helemaal niet als een uitwas daarvan. ik kan me heel goed voorstellen dat een andere zanger(es) daar had gestaan, misschien zelfs zo'n normie als Maan ofzo, met een soortgelijk idee (emotioneel nummer en met rust gelaten willen worden bij afkomen), die ook gewoon in the heat of the moment vervelend had gereageerd op zo'n inbreuk die vantevoren niet afgesproken is. ben het dus niet met je eensquote:Op zondag 12 mei 2024 14:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Of de maatregel belachelijk is of niet is natuurlijk subjectief, maar verder niet relevant. De maatregel is genomen en Joost Klein is gediskwalificeerd. Dat is een feit en daar doe je niets meer aan.
EBU is nou eenmaal de autoriteit daar, als je dat niet bevalt moet je, zoals bijvoorbeeld Bulgarije, niet meer mee doen aan het Eurovisie songfestival en/of je eigen competitie beginnen.
https://www.nu.nl/songfes(...)-naar-nederland.htmlquote:Klein werd zaterdag vlak voor de finale van het Eurovisie Songfestival gediskwalificeerd, omdat hij een cameravrouw van het Songfestival zou hebben bedreigd. Volgens AVROTROS keek Klein dreigend nadat hij meerdere malen had gevraagd of ze wilde stoppen met filmen. Daarbij zou de zanger de vrouw niet hebben aangeraakt.
ik was dus niet de enigequote:Op zondag 12 mei 2024 13:54 schreef Aloria het volgende:
[..]
Tot 8000 geholpen, druk ik weer op de link, staat die weer op 73 nogwat 😒
Misschien, misschien zou een ander de cameravrouw een klap hebben gegeven, of terug gaan filmen met eigen telefoon, of beheerst blijven en helemaal niets doen. Dat is allemaal speculatie en we zullen nooit weten wat een ander gedaan zou hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:25 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
joost klein is een beetje een wild card, ben ik met je eens. maar eerlijk gezegd zie ik het "incident" helemaal niet als een uitwas daarvan. ik kan me heel goed voorstellen dat een andere zanger(es) daar had gestaan, misschien zelfs zo'n normie als Maan ofzo, met een soortgelijk idee (emotioneel nummer en met rust gelaten willen worden bij afkomen), die ook gewoon in the heat of the moment vervelend had gereageerd op zo'n inbreuk die vantevoren niet afgesproken is. ben het dus niet met je eens
quote:
quote:Op zondag 12 mei 2024 14:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Klopt, dat werd totaal overschaduwd door de fenomenale prestatie die we die dag kregen te aanschouwen door de beste renner ter wereld.
je leest mijn zin niet goed. ik zei "ik kan me heel goed voorstellen", het "misschien" sloeg op maan. het is imo gewoon een begrijpelijke reactie van iemand die net een zeer emotioneel moment op het podium heeft gehad en vantevoren al duidelijk heeft aangegeven met rust gelaten te willen worden. de omstandigheden lijken mij de doorslag, niet joost's eccentrieke persoonlijkheidquote:Op zondag 12 mei 2024 14:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Misschien, misschien zou een ander de cameravrouw een klap hebben gegeven, of terug gaan filmen met eigen telefoon, of beheerst blijven en helemaal niets doen. Dat is allemaal speculatie en we zullen nooit weten wat een ander gedaan zou hebben.
Maar het is je goed recht om op basis van pure speculatie het niet met mij eens te zijn natuurlijk.
Hoe dan ook, in deze zaak doet het er verder niet toe wat een ander gedaan zou hebben, het gaat erom wat Joost Klein gedaan heeft.
Of we kunnen concluderen: Dus eigenlijk gewoon best terecht dat hij gediskwalificeerd werd.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:48 schreef bedachtzaam het volgende:
Over een paar weken zingen we in koor "is dit alles.. oehoehoehoeee... ohhohohohoo is dit alles? ach kom nou.
Maar goed, Joost heeft er niets aan.
Oh, ik denk dat het helemaal niet oké is met Joost.quote:
Daar ga ik niet vanuit, onderzoek afgerond en hij is vrij om te gaan waar hij wil. Kortom storm in een glas water.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Of we kunnen concluderen: Dus eigenlijk gewoon best terecht dat hij gediskwalificeerd werd.
Ik vind het ook begrijpelijk, maar ik geloof niet dat het alleen aan de omstandigheden lag en niet aan de persoon. Er doen 25 andere deelnemers mee en sommige onder misschien wel moeilijkere omstandigheden (Israël, Oekraïne) en deze kandidaten hebben zich niet op zo een manier gedragen dat ze gediskwalificeerd werden.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:48 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
je leest mijn zin niet goed. ik zei "ik kan me heel goed voorstellen", het "misschien" sloeg op maan. het is imo gewoon een begrijpelijke reactie van iemand die net een zeer emotioneel moment op het podium heeft gehad en vantevoren al duidelijk heeft aangegeven met rust gelaten te willen worden. de omstandigheden lijken mij de doorslag, niet joost's eccentrieke persoonlijkheid
Dit was toch na het incident met de cameravrouw?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:43 schreef Toposcoupe het volgende:
Lena en Jedward deden twee jaar achter elkaar mee (Lena zelfs als regerend winnaar) maar wel beide keren voor hetzelfde landquote:Op zondag 12 mei 2024 13:24 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ah oke. En twee keer achter elkaar meedoen? Wellicht ligt dat anders met een DQ omdat je dan niet hebt meegedaan.
Omdat die misschien tijdens dat stukje ook niet zo geprovoceerd zijn? Waarom blijf je in dit topic zo stoken?quote:Op zondag 12 mei 2024 14:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik vind het ook begrijpelijk, maar ik geloof niet dat het alleen aan de omstandigheden lag en niet aan de persoon. Er doen 25 andere deelnemers mee en sommige onder misschien wel moeilijkere omstandigheden (Israël, Oekraïne) en deze kandidaten hebben zich niet op zo een manier gedragen dat ze gediskwalificeerd werden.
Als Nederland volgend jaar niet meedoet, zou ik het wel iets voor Joost vinden om aan de Vlaamse voorronde mee te doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Lena en Jedward deden twee jaar achter elkaar mee (Lena zelfs als regerend winnaar) maar wel beide keren voor hetzelfde land
Geen idee wat je nou precies bedoeltquote:Op zondag 12 mei 2024 15:21 schreef grazz het volgende:
Nu is dus ook wel gebleken dat Europapa veel meer een lied voor de mense thuis is dan één voor de fans. In de fanpolls stond Nederland nergens echt hoog (doorgaans lage top 10 of er zelfs buiten). Fanfavorieten zoals België, Oostenrijk, Noorwegen en UK zijn daarentegen door de mense thuis genegeerd.
Een andere mening is toch nog geen stoken. Ik ben het volkomen met hem eens. In decennia tijd is er niemand gediskwalificeerd. Er doen tientallen andere landen mee. Niemand gediskwalificeerd en wij scoren een diskwalificatie. Dan mag je allereerst bij jezelf te rade gaan. Om maar eens in voetbaltermen te praten: je moet de scheidsrechter geen reden geven om te fluiten.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:19 schreef Joraan het volgende:
[..]
Omdat die misschien tijdens dat stukje ook niet zo geprovoceerd zijn? Waarom blijf je in dit topic zo stoken?
Nieuwe dag nieuwe ronden om voor jou weer te starten.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een andere mening is toch nog geen stoken. Ik ben het volkomen met hem eens. In decennia tijd is er niemand gediskwalificeerd. Er doen tientallen andere landen mee. Niemand gediskwalificeerd en wij scoren een diskwalificatie. Dan mag je allereerst bij jezelf te rade gaan. Om maar eens in voetbaltermen te praten: je moet de scheidsrechter geen reden geven om te fluiten.
Heb je ook nog inhoudelijke tegenwerpingen?quote:Op zondag 12 mei 2024 15:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nieuwe dag nieuwe ronden om voor jou weer te starten.
Ik heb er alle vertrouwen in. Deze hele gebeurtenis met hem heeft een mooi inkijkje gegeven in de dubbele standaard van EBUquote:Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef summer2bird het volgende:
In het risico uitgelachen te worden, ik had gister serieus moeite om te slapen, bleef maar nadenken over wat er allemaal gebeurt is en hoe dit in godsnaam zo ver heeft kunnen komen
Ik hoop dat Joost oke is
soms is het beter om gewoon te bepalen dat je niet tot elkaar zult komen en er niet verder over in discussie blijvenquote:Op zondag 12 mei 2024 15:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijke tegenwerpingen?
Ik ben altijd geïnteresseerd in argumenten. Ook van mensen met wie ik het niet eens ben.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:31 schreef Nizno het volgende:
[..]
soms is het beter om gewoon te bepalen dat je niet tot elkaar zult komen en er niet verder over in discussie blijven
Europapa werd meer gewaardeerd door de kijkers dan door fans.quote:
Alleen is het wel kut als die scheids toevallig steeds de andere kant op kijkt als iemand anders iets doet.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een andere mening is toch nog geen stoken. Ik ben het volkomen met hem eens. In decennia tijd is er niemand gediskwalificeerd. Er doen tientallen andere landen mee. Niemand gediskwalificeerd en wij scoren een diskwalificatie. Dan mag je allereerst bij jezelf te rade gaan. Om maar eens in voetbaltermen te praten: je moet de scheidsrechter geen reden geven om te fluiten.
Cornald zei in ieder geval wel dat hij de afgelopen jaren ergere dingen heeft zien gebeuren.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Alleen is het wel kut als die scheids toevallig steeds de andere kant op kijkt als iemand anders iets doet.
Ik weet niet of de DQ terecht is. Als wat AvroTros en Cornald zeggen waar is dan lijkt het mij niet terecht. Vooral niet als je kijkt dat allerlei andere problemen niet opgelost worden. Het gaat mij echt om de dubbele standaarden.
Juist dat er nog nooit iemand een DQ heeft gekregen werpt bij mij juist vraagtekens op. Ik geloof echt niet dat in de 68 jaar, of zelfs in de afgelopen drie jaar, NOOIT, maar dan ook NOOIT, een gelijk soort probleemje is ontstaan in een evenement met duizenden mensen die als mieren doorelkaar aan het rennen zijn.
Weet je, als die andere klachten serieus waren genomen en sommige leden van bepaalde delegaties op z'n minst buiten de deur waren gezet (niet eens een DQ) dan had ik wel wat meer respect gehad voor EBU en de beslissingen die ze hebben genomen.
jaquote:Op zondag 12 mei 2024 15:39 schreef GM78 het volgende:
Maar zou Joost volgend jaar weer mee kunnen doen
nopequote:met het zelfde nummer?
quote:Niet eerder gepubliceerde muziek
Het deelnemende liedje mag niet een cover zijn of een remix van het werk van een andere artiest. Alle liedjes moeten volledig origineel zijn, zowel qua tekst als melodie, en mogen niet eerder gepubliceerd zijn dan 1 september van het voorgaande jaar. Het liedje mag enkel officieel op de markt gepubliceerd worden tot na de wedstrijd. Deze regel gold ook toen in 2020 het Eurovisiesongfestival werd afgelast vanwege de coronapandemie die dat jaar uitbrak. Artiesten die waren geselecteerd voor dit festival mochten wel opnieuw worden geselecteerd voor het Eurovisiesongfestival van 2021, maar moesten dan met een nieuw liedje komen.
Dat had ik zelfs nog gemist. Het is ook niet gek. Ik vond het in R'dam echt indrukwekkend hoe snel dingen gedaan werden toen ik er live bij zat. Het is echt een mierennest. Mensen komen en gaan, rennen door elkaar, over elkaar en ja dan zal er soms vast wel even gescholden, geduwd, getrokken of boos gekeken worden. Als je daar DQ's voor gaat uitdelen dan is het einde echt zoek.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Cornald zei in ieder geval wel dat hij de afgelopen jaren ergere dingen heeft zien gebeuren.
Ja helemaal mee eens, het voelt op dit moment zo bizar. Ik hoop ook niet dat de AVROTROS zich toch weer in gaat houden, omdat je in de toekomst weer met ze zou moeten werken. Fuck it hoor, dan doen we voorlopig maar niet meer mee.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat had ik zelfs nog gemist. Het is ook niet gek. Ik vond het in R'dam echt indrukwekkend hoe snel dingen gedaan werden toen ik er live bij zat. Het is echt een mierennest. Mensen komen en gaan, rennen door elkaar, over elkaar en ja dan zal er soms vast wel even gescholden, geduwd, getrokken of boos gekeken worden. Als je daar DQ's voor gaat uitdelen dan is het einde echt zoek.
Ik had serieus gehoopt dat Joost dan maar echt iets doms had gedaan en flink in de fout was gegaan, want dan kon ik zeggen "ja domme lul, eigen schuld", maar als dit het is is het echt niet te geloven. Al helemaal als je kijkt wat ze alleen dit jaar al door de vingers hebben gezien. Daar zijn allerlei beelden van, meerdere landen die er last van hadden, maar niks ... nada .. noppes.
Dan mag je als fan, kandidaat en/of delegatie toch best boos over zijn.....
Al zou ik zelf Joost Klein zijn, slapen doe ik in principe toch wel, maar mensen die anderen uitlachen omdat ze ergens over nadenken zijn sowieso af hoorquote:Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef summer2bird het volgende:
In het risico uitgelachen te worden, ik had gister serieus moeite om te slapen, bleef maar nadenken over wat er allemaal gebeurt is en hoe dit in godsnaam zo ver heeft kunnen komen
Ik hoop dat Joost oke is
Ach. Als hij morgen een afspraak maakt bij het ggz dan kan hij mogelijk in september al terecht......quote:Op zondag 12 mei 2024 15:20 schreef summer2bird het volgende:
Ik hoop dat Joost oke is
Jaaaa, dit riep ik een paar uur geleden.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Klein beetje veranderen en EuroMama van maken
Mwah, zelfs ik had er last van tijdens de uitzending. NL heeft wel eens vaker niet meegedaan en toen had ik er nooit last van, want dacht toen bijv. "ja, als je indiaantje komt spelen dan hoor je er ook niet thuis". Nu was het echt onterecht en een hele nare bijsmaak waardoor ik echt niet kon genieten zoals anders.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Al zou ik zelf Joost Klein zijn, slapen doe ik in principe toch wel, maar mensen die anderen uitlachen omdat ze ergens over nadenken zijn sowieso af hoor
Het is ook wel een goed bizarre achtbaan geweest natuurlijk, kan me goed voorstellen dat mensen er ook gisteravond laat nog onrustig over waren (ik baal er zelf nog steeds van en vind het ook gewoon zó jammer)
Vooral Israëliers op social media blijven daaraan vasthouden en geloven oprecht dat Joost een antisemiet isquote:Op zondag 12 mei 2024 15:46 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ach. Als hij morgen een afspraak maakt bij het ggz dan kan hij mogelijk in september al terecht......
Hoop echt dat er gerechtigheid komt voor Joost. Zijn zoveel mensen die nog altijd denken dat Joost iemand fysiek heeft aangevallen.
Dat laatste hou je toch, zijn ook nog mensen die "denken" dat Maneskin serieus aan de coke zat tijdens de puntentelling. Niet omdat ze dat ook daadwerkelijk denken, maar gewoon, leuk om dat te blijven herhalen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:46 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ach. Als hij morgen een afspraak maakt bij het ggz dan kan hij mogelijk in september al terecht......
Hoop echt dat er gerechtigheid komt voor Joost. Zijn zoveel mensen die nog altijd denken dat Joost iemand fysiek heeft aangevallen.
Ja, hij er bijna een jaar zijn volle energie ingestoken. Dat doet ie NIET nog eens.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:49 schreef d_elise het volgende:
Denk niet dat Joost nog voor een tweede keer mee zou willen doen én weer dat hele circus van maanden voorbereiding in te stappen. Zeker niet omdat Europa hét songfestivalnummer was waar alles voor hem in zat: zijn eigen muzieksmaak, zijn vrienden, zijn ode aan de Nederlandse (gabber)cultuur en natuurlijk zijn emotionele boodschap aan zijn ouders als afsluiting van de heftige rouwperiode.
Mooiste oplossing zou zijn dat de Zwitserse organisatie hem volgend jaar de finale laat openen met Europapa. Ook toepasselijk met "Europe, let's come together!" aan het begin én dan staat Joost dus alsnog met Europapa in de finale van het songfestival, zonder het gedoe van echt deelnemen aan de competitie.
Dat lijkt me dan helemaal niks. Mag je na verplicht vertrek ineens paradepaardje voor een opening zijn. Mweh.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:49 schreef d_elise het volgende:
Mooiste oplossing zou zijn dat de Zwitserse organisatie hem volgend jaar de finale laat openen met Europapa. Ook toepasselijk met "Europe, let's come together!" aan het begin én dan staat Joost dus alsnog met Europapa in de finale van het songfestival, zonder het gedoe van echt deelnemen aan de competitie.
Vorig jaar bijvoorbeeld nog. Nederland had een kutinzending en haalt terecht ruimschoots de finale niet. Prima, door, zaterdag weer lekker tv kijken met hapjes en een drankjequote:Op zondag 12 mei 2024 15:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah, zelfs ik had er last van tijdens de uitzending. NL heeft wel eens vaker niet meegedaan en toen had ik er nooit last van, want dacht toen bijv. "ja, als je indiaantje komt spelen dan hoor je er ook niet thuis". Nu was het echt onterecht en een hele nare bijsmaak waardoor ik echt niet kon genieten zoals anders.
En dan ben ik niet eens een die-hard ESF fan
Alsof Maneskin daar ook maar 1 sec wakker van ligt.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat laatste hou je toch, zijn ook nog mensen die "denken" dat Maneskin serieus aan de coke zat tijdens de puntentelling. Niet omdat ze dat ook daadwerkelijk denken, maar gewoon, leuk om dat te blijven herhalen.
Ik denk dat hij dat zelf misschien wel een mooie afsluiting zou vinden. Om het voor hemzelf toch nog enigszins mooi 'af te sluiten'. Maar goed, dat is hoe ik erover denk en ik ken Joost natuurlijk niet persoonlijk. Wie weet heeft hij er totaal geen behoefte aan, kan ik ook goed begrijpen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan helemaal niks. Mag je na verplicht vertrek ineens paradepaardje voor een opening zijn. Mweh.Met dan ook het lied dat nooit eerlijk vertoond is.
Ooit van een schwalbe gehoord?quote:Op zondag 12 mei 2024 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Joost maakt al heel lang muziek , heeft zijn vaste fanbase is ook regelmatig te zien op die memetechno feesten en festivals.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:33 schreef grazz het volgende:
[..]
Europapa werd meer gewaardeerd door de kijkers dan door fans.
Ja ach, er zijn nu ook veel Eurofans die Joost ineens behandelen als een soort martelaar van het vrije woord. Alle extremen komen voorbij maar dat krijg je bij zo'n kwestie. Hij zou ook een Rusland-lover zijn omdat hij een nummer heeft gemaakt met een Russische rapper waarin hij met een grappig stemmetje "aj luf russia men, aj riellie wanna merrie a russian woemen" zegt. En dat nummer kwam geloof ik kort na de inval in Oekraïne uit. Daar gaan de fanatieke Oekraïners dan mee aan de haal.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:48 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Vooral Israëliers op social media blijven daaraan vasthouden en geloven oprecht dat Joost een antisemiet is_____
Dat stukje "niet een cover zijn of een remix van het werk van een andere artiest" houden ze zich echt niet meer aan hoor. Anders had de inzending van Zweden het nooit gehaald dit jaar, die muziek is 1 op 1 overgenomen van Faithless.quote:
Valse beschuldigingen van antisemitisme met alle (zakelijke) consequenties van dien is heel anders en niet te vergelijken, dat snap jij zelf ook wel.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja ach, er zijn nu ook veel Eurofans die Joost ineens behandelen als een soort martelaar van het vrije woord. Alle extremen komen voorbij maar dat krijg je bij zo'n kwestie. Hij zou ook een Rusland-lover zijn omdat hij een nummer heeft gemaakt met een Russische rapper waarin hij met een grappig stemmetje "aj luf russia men, aj riellie wanna merrie a russian woemen" zegt. En dat nummer kwam geloof ik kort na de inval in Oekraïne uit. Daar gaan de fanatieke Oekraïners dan mee aan de haal.
En de scheids stuurt je vast met een rode kaart van het veld en je mag tevens de rest van het toernooi niet meer meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ooit van een schwalbe gehoord?
Wat een simplistische manier van naar de wereld kijken zeg. Om in voetbaltermen te spreken: we hebben nog geen beelden van de overtreding gezien, laat staan een herhaling in slow motion.
Nee hoor, dan keer je gewoon terug na 1-2 wedstrijden afwezigheid (dat zou in dit geval de laatste repetitie en de juryshow geweest zijn).quote:Op zondag 12 mei 2024 16:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
En de scheids stuurt je vast met een rode kaart van het veld en je mag tevens de rest van het toernooi niet meer meedoen.
Mooiquote:Op zondag 12 mei 2024 16:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
https://www.ad.nl/video/p(...)sociale-media-443103
Als je kritiek hebt op de handelswijze van Israël dan word je al gauw weggezet als antisemietquote:Op zondag 12 mei 2024 15:48 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Vooral Israëliers op social media blijven daaraan vasthouden en geloven oprecht dat Joost een antisemiet is_____
Dat had inderdaad met Joost moeten gebeuren, maar hij is dus wel uit het toernooi gehaald. Dat bedoelde ik te zeggen, misschirn verwoordde ik het niet duidelijkquote:Op zondag 12 mei 2024 16:05 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Nee hoor, dan keer je gewoon terug na 1-2 wedstrijden afwezigheid (dat zou in dit geval de laatste repetitie en de juryshow geweest zijn).
Maar zullen we eerst allemaal even het onderzoek afwachten?quote:Op zondag 12 mei 2024 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En als de VAR beslist dat de scheidsrechter onrechtmatig heeft gefloten, wat gebeurt er dan met de scheidsrechter?quote:Op zondag 12 mei 2024 15:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Met dank aan types als trein2020quote:Op zondag 12 mei 2024 15:46 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik dit meteen had gedownload omdat ik ervan uit ging dat ze dit ook zouden verwijderen bij zijn diskwalificatie.quote:
Op dit moment is iedereen met kritiek op Israël (zelfs als je die nog nooit echt hebt geuit, zoals Joost) een antisemiet in de ogen van veel fanatieke Israëli's. Daar zou ik me niet zoveel van aantrekken, Joost zijnde.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:04 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Valse beschuldigingen van antisemitisme met alle (zakelijke) consequenties van dien is heel anders en niet te vergelijken, dat snap jij zelf ook wel.
Die opmerking dat Joost een antisemiet zou zijn en nog niet de lucht in zou mogen ademen nabij haarquote:Op zondag 12 mei 2024 15:48 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Ach zo. Daar ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Op dit moment is iedereen met kritiek op Israël (zelfs als je die nog nooit echt hebt geuit, zoals Joost) een antisemiet in de ogen van veel fanatieke Israëli's. Daar zou ik me niet zoveel van aantrekken, Joost zijnde.
Vandaar dat de EBU de dikke middelvinger kan krijgen voor hun belachelijke dubbele maat. Voor die idiote haatdragende uitspraak van de songwriter kan je daar ook net zo goed een aangifte van doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:15 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Die opmerking dat Joost een antisemiet zou zijn en nog niet de lucht in zou mogen ademen nabij haar
Vond ik, toen ik dit las 2 dagen terug echt heftig.
Zo dan! 😳
Ook een aangifte waard als we toch gaan janken om alles.
Je bent niet de enige en vond dat wel een logische gedachte.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:14 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Het grappige is dat ik dit meteen had gedownload omdat ik ervan uit ging dat ze dit ook zouden verwijderen bij zijn diskwalificatie.
Gelukkig niet nodig geweest
Rara waarom zou dat zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 16:17 schreef SiGNe het volgende:
Blijft raar dat het EBU er verder geheel stil over is en dat het na 4 dagen nog steeds niet echt duidelijk is wat er gebeurd zou zijn.
Ik zat te kijken met een paar ESF fanaten. De liedjes kregen nauwelijks aandacht en de intervalshow kreeg geen aandacht.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Mwah, zelfs ik had er last van tijdens de uitzending. NL heeft wel eens vaker niet meegedaan en toen had ik er nooit last van, want dacht toen bijv. "ja, als je indiaantje komt spelen dan hoor je er ook niet thuis". Nu was het echt onterecht en een hele nare bijsmaak waardoor ik echt niet kon genieten zoals anders.
En dan ben ik niet eens een die-hard ESF fan
Vermoed dat veel mensen de show aan hadden staan voor op de achtergrond zonder actief te kijkenquote:Op zondag 12 mei 2024 16:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zat te kijken met een paar ESF fanaten. De liedjes kregen nauwelijks aandacht en de intervalshow kreeg geen aandacht.
Wat mij betreft opent ie de finale met Europapa. Buiten competitie natuurlijk, maar als soort van genoegdoening. Mooi feestje.quote:Op zondag 12 mei 2024 15:45 schreef TLC het volgende:
Europapa moet volgend jaar gewoon alsnog in de finale, dat is niet meer dan gerechtvaardigd
Ja, dat is een bizar heftige opmerking, en dat mag inderdaad blijkbaar allemaal gewoon. Maar goed, ik neem aan dat een advocaat die Joost in de arm neemt dat soort dingen ook wel krijgt toegespeeld.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:15 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Die opmerking dat Joost een antisemiet zou zijn en nog niet de lucht in zou mogen ademen nabij haar
Vond ik, toen ik dit las 2 dagen terug echt heftig.
Zo dan! 😳
Ook een aangifte waard als we toch gaan janken om alles.
Ik gok omdat er niks aan de hand blijkt te zijn maar dan moeten ze ook zo snel mogelijk excuses aanbieden.quote:
Daar heb ik alle vertrouwen in. Sterker nog: de diskwalificatie van Joost heeft zonder dat dat zijn bedoeling was wel de dubbele standaard van de EBU benadrukt. Zijn diskwalificatie kan je niet los zien van de deelname van Israël Ook al hebben beide zaken niets met elkaar te maken in eerdere berichten, Maar de EBU hanteert een dubbele moraalquote:Op zondag 12 mei 2024 15:46 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Het simpele feit dat die beelden niet worden vrijgegeven zegt wel genoeg.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik gok omdat er niks aan de hand blijkt te zijn maar dan moeten ze ook zo snel mogelijk excuses aanbieden.
En als er wel iets gebeurd zou zijn dan moeten ze de beelden vrijgeven en zeggen "oordeel zelf"
Het gaat niet om die oorlog, het gaat om het gedrag van de delegatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:44 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar heb ik alle vertrouwen in. Sterker nog: de diskwalificatie van Joost heeft zonder dat dat zijn bedoeling was wel de dubbele standaard van de EBU benadrukt. Zijn diskwalificatie kan je niet los zien van de deelname van Israël Ook al hebben beide zaken niets met elkaar te maken in eerdere berichten, Maar de EBU hanteert de EBU een dubbele moraal
Voor het vermeende ongepaste gedrag van Joost hanteert het een zero tolerantie. Voor de oorlog die Israël in Ghaza voert met als gevolg duizenden doden ,mensen die verhongeren ,. een volk wat onderdrukt wordt en 'rechteloos is; daar knijpt de EBU een oogje dicht.
Daar heeft de artiest niets mee te maken, kap eens met die drogreden.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:44 schreef Puzzie het volgende:
Voor de oorlog die Israël in Ghaza voert met als gevolg duizenden doden ,mensen die verhongeren ,. een volk wat onderdrukt wordt en 'rechteloos is; daar knijpt de EBU een oogje dicht.
Dan had de EBU ook niet zo moeten reageren met een diskwalificatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het simpele feit dat die beelden niet worden vrijgegeven zegt wel genoeg.
De Israëlische delegatie heeft zich anders ook behoorlijk misdragen daar.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat niet om die oorlog, het gaat om het gedrag van de delegatie.
Maar daarom stond deze editie al bij voorbaat al op hoogspanning.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar heeft de artiest niets mee te maken, kap eens met die drogreden.
Is het uit rancune gebeurd? ook daar zeggen ze niks over.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:46 schreef Za het volgende:
Het erge is dat men precies weet welke persoon dit uit rancune heeft geflikt, maar het niet gezegd wordt/mag worden.
Ik was door de afwezigheid van Joost vooral gefocused op de soft-porno bij de artiesten en danseressen (Luxemburgquote:Op zondag 12 mei 2024 16:33 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Vermoed dat veel mensen de show aan hadden staan voor op de achtergrond zonder actief te kijken
Dus? Het heeft niets, maar dan ook echt niets te maken met de rest van het gesprek, dus er is geen enkele reden om het op te brengen.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:49 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Maar daarom stond deze editie al bij voorbaat al op hoogspanning.
Wat een beelden zo op de zondag.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:51 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Ik was door de afwezigheid van Joost vooral gefocused op de soft-porno bij de artiesten en danseressen (Luxemburg, Italië
, Griekenland
, Cyprus
) met mijn hand in mijn broekje, dat geef ik wel gewoon eerlijk toe.
Precies, zoals ik ook al zei in de post ervoor.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Het heeft niets, maar dan ook echt niets te maken met de rest van het gesprek, dus er is geen enkele reden om het op te brengen.
Weet je wat een geldig argument is? Het wangedrag van die delegatie.
Ach, het is nou niet alsof de ESF kerkelijk verantwoord is en nog steeds family friendly is (al zou dat wel moeten zijn).quote:
Die 'getraumatiseerde' klager? Dat lekt vast nog wel uit.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:46 schreef Za het volgende:
Het erge is dat men precies weet welke persoon dit uit rancune heeft geflikt, maar het niet gezegd wordt/mag worden.
Dat zegt hijquote:Op zondag 12 mei 2024 16:48 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
De Israëlische delegatie heeft zich anders ook behoorlijk misdragen daar.
De camera vrouw zou bang geweest zijn, zei de politie in een statement, bambi thug gaf ook aan bang te zijn voor de delegatie van Israël, daar is NIKS mee gedaan, dubbel standaard!!!quote:Op zondag 12 mei 2024 16:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus? Het heeft niets, maar dan ook echt niets te maken met de rest van het gesprek, dus er is geen enkele reden om het op te brengen.
Weet je wat een geldig argument is? Het wangedrag van die delegatie.
Daarom kijk ik er naar uit dat Sietse Bakker de boel gaat overnemen.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:55 schreef HiZ het volgende:
Het zou een mooi begin zijn als er een paar Zweden uit de leiding van de EBU werden geschopt. Hebben we een kansje op wat minder arrogantie en beter bestuur.
Domme reactie van Pino.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:56 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
Ik wou alleen tiktok van Appie plaatsen.
Preciesquote:Op zondag 12 mei 2024 16:55 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
En dat zeggen de delegaties van Ierland. Zwitserland, Spanje, Portugal en Griekenland ook.
Radio2 en Qmusic hadden vergelijkbare acties.quote:
Er kwam op X zelfs een filmpje langs (van die karen) waarin de zangeres haar act oefende en de entourage haar uitfloot en lawaai maakte zodat dat haar niet van haar stuk zou brengen.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies
Echt belachelijk dat daar helemaal NIETS mee gedaan is
Ik zat in de auto toen ze dit deden, maar de vijfde keer werd ik toch wel gekquote:Op zondag 12 mei 2024 17:00 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Radio2 en Qmusic hadden vergelijkbare acties.
[ x ]
Juist, en daar zit de woede in. Het met twee maten meten.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies
Echt belachelijk dat daar helemaal NIETS mee gedaan is
🤔quote:Op zondag 12 mei 2024 16:56 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
Beide leukquote:Op zondag 12 mei 2024 16:56 schreef Zigsky het volgende:
[ x ]
Zeker, Joost had volgens haar niet meer het recht te zingen zelfs niet het recht te leven.quote:Op zondag 12 mei 2024 16:51 schreef SiGNe het volgende:
Is het uit rancune gebeurd? ook daar zeggen ze niks over.
Ze is niet anoniem.quote:Maar een verklaring van die persoon over hoe die het ervaren heeft zou wel fijn zijn.
Al is 't een schriftelijke verklaring en blijft ze verder anoniem.
Ze komt met grote beschuldigingen, dan moet je ook zeggen wát die beschuldiging precies is.
Ik vind het daarom niet zo veel vreemd dat er op social media de Israëlische hoofdsponsor erbij wordt gehaald. Dat zou die dubbele maat verklaren.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:06 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker, Joost had volgens haar niet meer het recht te zingen zelfs niet het recht te leven.
[..]
Ze is niet anoniem.
Deze persoon wordt de hand boven het hoofd gehouden. Ik laat het hierbij.
schuld?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Appie die ook de schuld in Joodse schoenen wil schuiven. Wat laat NL zich kennen zeg.
quote:Op zondag 12 mei 2024 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Appie die ook de schuld in Joodse schoenen wil schuiven. Wat laat NL zich kennen zeg.
Nee, de Israëlische delegatie, vooral ene journalist, gedroeg zich onbehoorlijk. Andere artiesten hadden er ook last van.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
En Israel is niet hetzelfde als de Joden.quote:
Waarom denken mensen toch steeds dat je iets tegen Joodse mensen hebt als je problemen hebt met het gedrag van Israël (zowel de overheid van dat land als delegatieleden in Zweden)?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Straks komt er een post dat Joost en Appie antisemieten zijn, pas maar op hoor.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom denken mensen toch steeds dat je iets tegen Joodse mensen hebt als je problemen hebt met het gedrag van Israël?
Helemaal mee eens. En dat ze dan nog durven schermen met “zero tolerance” beleidquote:Op zondag 12 mei 2024 15:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat had ik zelfs nog gemist. Het is ook niet gek. Ik vond het in R'dam echt indrukwekkend hoe snel dingen gedaan werden toen ik er live bij zat. Het is echt een mierennest. Mensen komen en gaan, rennen door elkaar, over elkaar en ja dan zal er soms vast wel even gescholden, geduwd, getrokken of boos gekeken worden. Als je daar DQ's voor gaat uitdelen dan is het einde echt zoek.
Ik had serieus gehoopt dat Joost dan maar echt iets doms had gedaan en flink in de fout was gegaan, want dan kon ik zeggen "ja domme lul, eigen schuld", maar als dit het is is het echt niet te geloven. Al helemaal als je kijkt wat ze alleen dit jaar al door de vingers hebben gezien. Daar zijn allerlei beelden van, meerdere landen die er last van hadden, maar niks ... nada .. noppes.
Dan mag je als fan, kandidaat en/of delegatie toch best boos over zijn.....
Edit: Men moet echt stoppen om "over lijken te gaan" om snowflakes in deze wereld maar te beschermen. Grow a pair and move on als iemand even kut tegen je doet.
Volgens de huidige gang van zaken lijken jij en ik dat ook al te zijn, wegens gebrek aan 'Israël is fantastisch'-statement bij elke post. Je moet namelijk expliciet melden dat je Israël onvoorwaardelijk steunt, anders ben je een antisemiet.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:16 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Straks komt er een post dat Joost en Appie antisemieten zijn, pas maar op hoor.
Neenee, die truc werkt niet meer. Joods is niet hetzelfde als Israëlisch. Het moet eens afgelopen zijn om kritiek op Israël gelijk te stellen aan antisemitisme.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Uhhhh daar heb je Putin vs Netanyahu. Volgens Biden is Putin een war criminal en heeft Israel het recht om zich te verdedigen door Gaza binnen te vallen en zelfs Rafahquote:Op zondag 12 mei 2024 16:44 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Daar heb ik alle vertrouwen in. Sterker nog: de diskwalificatie van Joost heeft zonder dat dat zijn bedoeling was wel de dubbele standaard van de EBU benadrukt. Zijn diskwalificatie kan je niet los zien van de deelname van Israël Ook al hebben beide zaken niets met elkaar te maken in eerdere berichten, Maar de EBU hanteert een dubbele moraal
Voor het vermeende ongepaste gedrag van Joost hanteert het een zero tolerantie. Voor de oorlog die Israël in Ghaza voert met als gevolg duizenden doden ,mensen die verhongeren ,. een volk wat onderdrukt wordt en 'rechteloos is; daar knijpt de EBU een oogje dicht.
Wat een ongelooflijk domme post is dit. Israel =/= Joods. Maar ga vooral lekker verder polariseren.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Never forget de woorden van Cornald Maas tussen Luxemburg en Israël door wanneer wij hadden gemoeten:quote:Op zondag 12 mei 2024 17:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens de huidige gang van zaken lijken jij en ik dat ook al te zijn, wegens gebrek aan 'Israël is fantastisch'-statement bij elke post. Je moet namelijk expliciet melden dat je Israël onvoorwaardelijk steunt, anders ben je een antisemiet.
Dat was echt een van mijn favoriete commentaarmomenten ooitquote:Op zondag 12 mei 2024 17:22 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Never forget de woorden van Cornald Maas tussen Luxemburg en Israël door:
"Israel mag wel, want daar is niets mee aan de hand"
Of is Cornald Maas nu ook een jodenhater?
quote:Op zondag 12 mei 2024 17:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Even kijken hoor. Nederlandse Joost heeft gedoe met Zweedse cameravrouw. “Ja maar Israël”…quote:Op zondag 12 mei 2024 17:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
schuld?
euh ik hoor er niets in over schuld.
Maar goed ik hoor wel meer niet wat anderen hier lijken te horen
Er staan letterlijk screenshots en screenrecords van de Israelische delegatie zelf online, hou toch op man.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Even kijken hoor. Nederlandse Joost heeft gedoe met Zweedse cameravrouw. “Ja maar Israël”…
Kritiek op het Israëlisch regime is prima. Maar er is letterlijk een hele conspiracy theorie online gemaakt dat het allemaal de schuld zou zijn van…
Kan je wel verbergen of het toch door het beleid van Israëlische politici is, maar daadwerkelijk met je mensen de schuld aan het geven puur vanwege achtergrond en afkomst.
Walgelijk.
Blijkbaar mogen we bij iedereen hopen dat ze geen recht hebben om te ademen (oftewel: doodwensen) en ermee wegkomen ook.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:26 schreef Bezsen het volgende:
We hebben er weer 1 jongens.
Expres de feiten verdraaien zodat je antisemitisme kan roepen.
Omdat dat een makkelijke manier is om elk tegengeluid monddood te maken.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom denken mensen toch steeds dat je iets tegen Joodse mensen hebt als je problemen hebt met het gedrag van Israël (zowel de overheid van dat land als delegatieleden in Zweden)?
Laat ze maar eens zien dan, je bedoel een filmpje waar Joost een peukje aan het roken is en dat iemand met een videoedit daar op ingezoomd heeft. Dit juist heeft hier alles mee te maken, je mening is gekaapt.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:26 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Er staan letterlijk screenshots en screenrecords van de Israelische delegatie zelf online, hou toch op man.
Nee hoor, op mijn forums is discriminatie niet gewenst. Kritiek op de gene die er daadwerkelijk er wat mee te maken heeft vind ik prima. Mensen die antisemitisme bagataliseren en mensen beoordelen vanwege hun afkomst vind ik foute figuren en daar doe ik dus niet aan mee.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:29 schreef Catalunya. het volgende:
Waren doodverwensingen niet banbaar op FOK!?
Weten we gelijk dat we dat prima kunnen doen in de forums van indiaantje. Gewoon zeggen dat je Israëlier bent en je bent beschermd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |