quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Sowwwww BOEMquote:Op zondag 12 mei 2024 11:55 schreef CharlesKinbote het volgende:
zo, lekker een nachte geslapen! ondanks alles toch een gezellige avond gehad gister met vrienden. voor de mensen die het gister niet mee hebben gekregen: FUCK DE EBU! FUCK ESF! hypocriete teringhonden, krijg de cholerapest! toen die winnaar van zwitserland vraag kreeg over joost klein gelijk erlangs praten en over iets anders beginnen, hypocriete kutbende. fuck jullie allemaal, twee opgestoken middelvingers voor jullie!
Gisteravond i.i.g. niet. Dus wellicht slaapt hij uit.quote:
Ja wat is het nou? Niet meedoen volgend jaar, of Joost sturen in 2025?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
Er vanuitgaande dat dit hele gebeuren totaal nergens op slaat... Zou het mooi zijn als NL volgend jaar niet meedoet en in 2025 Joost gewoon nog een keer stuurt.
Ja 2026 bedoel ik. My badquote:Op zondag 12 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja wat is het nou? Niet meedoen volgend jaar, of Joost sturen in 2025?
Dat kan niet he?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
Er vanuitgaande dat dit hele gebeuren totaal nergens op slaat... Zou het mooi zijn als NL volgend jaar niet meedoet en in 2025 Joost gewoon nog een keer stuurt.
Als je volgend jaar niet meedoet kan je Joost niet in 2025 sturen 🤔quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
al zouden ze joost volgend jaar sturen (weet niet eens of dat mogelijk is), dat is toch volledig bezoedeld nu door wat er gebeurd is, zal geen normale wedstrijd zijn voor zowel hem als voor het publiekquote:Op zondag 12 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klopt, maar nu heeft ie helemaal niets.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
al zouden ze joost volgend jaar sturen (weet niet eens of dat mogelijk is), dat is toch volledig bezoedeld nu door wat er gebeurd is, zal geen normale wedstrijd zijn voor zowel hem als voor het publiek
Joost namens Israël sturen, da’s pas fukken met de ESFquote:Op zondag 12 mei 2024 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je volgend jaar niet meedoet kan je Joost niet in 2025 sturen 🤔
Neeja, daarom volgend jaar gewoon skippen. Als ie dan in 2026 op het podium staat met een vergelijkbaar statement is dat wel een dikke middelvinger naar de organisatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
al zouden ze joost volgend jaar sturen (weet niet eens of dat mogelijk is), dat is toch volledig bezoedeld nu door wat er gebeurd is, zal geen normale wedstrijd zijn voor zowel hem als voor het publiek
Je mag twee jaar op rij dezelfde artiest sturen, maar niet twee jaar op rij hetzelfde liedquote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Joost is een verbinder, dat komt wel goed.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Meer punten dan de Zwitsers in de halve finale + het publiek op je hand.quote:Op zondag 12 mei 2024 02:13 schreef Nexum het volgende:
4e in de semis.
Vijfde bij de televote.
Ik wil outrage zien!!!
Het mooi zijn als ze daar ook wakker van zouden liggen. Je hebt meerdere landen nodig om te boycotten.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:57 schreef bleiblei het volgende:
Er vanuitgaande dat dit hele gebeuren totaal nergens op slaat... Zou het mooi zijn als NL volgend jaar niet meedoet en in 2026 Joost gewoon nog een keer stuurt.
Eens dat het dan geen normale wedstrijd is, echter als hij onschuldig blijkt verdient hij een nieuwe kans. Dan gewoon nog een keer sturen voor eerherstel!quote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
WHY NOT?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Joost namens Israël sturen, da’s pas fukken met de ESF
Dat kan zeker, denk maar aan Johnny Logan of Loreenquote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Telefoon zou kunnen als het voor een snel filmpje voor op de socials is. Dan kan je die makkelijk meteen posten met minimale vertraging. Kwaliteit is minder, maar goed genoegquote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
Was het überhaupt iemand die namens de EBU filmde dan? Of gewoon een medewerker die het leuk vond om filmpjes voor zichzelf te maken?
Het lijkt me dat iemand die officieel namens de EBU aan het filmen is wel wat betere apparatuur heeft dan een telefoon.
De énig die het over een telefoon heeft gehad is Cornald. En die leek terwijl hij het vertelde al niet zeker te zijn hoe het was gegaan. Gebruikte camera en telefoon door elkaar bijvoorbeeld, en aarzelde.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
Was het überhaupt iemand die namens de EBU filmde dan? Of gewoon een medewerker die het leuk vond om filmpjes voor zichzelf te maken?
Het lijkt me dat iemand die officieel namens de EBU aan het filmen is wel wat betere apparatuur heeft dan een telefoon.
Ja weet ik niet. Een finale trekt 4.1mln Nederlandse kijkers las ik ergens (mits NL deelnemer in finale).quote:Op zondag 12 mei 2024 12:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het mooi zijn als ze daar ook wakker van zouden liggen. Je hebt meerdere landen nodig om te boycotten.
Joost de komende 10 jaar insturen naar het Songfestival.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat zou pas écht raar zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef CarloV het volgende:
We kunnen ook gewoon meedoen met Europapa als intervalact! En voor de rest als land niemand sturen
Dat zou pas écht raar zijnquote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef CarloV het volgende:
We kunnen ook gewoon meedoen met Europapa als intervalact! En voor de rest als land niemand sturen
Dan wint die sowieso een keerquote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Joost de komende 10 jaar insturen naar het Songfestival.
Ah oké. Dan vind ik het nog wat vreemder als er geen beelden zijn. Kan dat wat beter begrijpen als iemand het met zijn eigen telefoon deed.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De énig die het over een telefoon heeft gehad is Cornald. En die leek terwijl hij het vertelde al niet zeker te zijn hoe het was gegaan. Gebruikte camera en telefoon door elkaar bijvoorbeeld, en aarzelde.
Het kán prima, maar niemand anders dan Cornald heeft het genoemd. En die leek er over in verwarring te zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:16 schreef Em31 het volgende:
Op de Instagram story werd na elk optreden een filmpje gepost waarin de artiesten na hun optreden door een deur kwamen en je hun eerste reactie zag, dit filmpje ontbrak bij Joost. Dus dan zou het van de EBU zijn geweest, kan wel gewoon een telefoon zijn.
quote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Europapa #38 in de wereldwijde Spotify-lijst gisteren! Uiteraard geen ander Eurovisienummer in de top 50.
Heeft ie toch mooi 9k verdiend gisterenquote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Europapa #38 in de wereldwijde Spotify-lijst gisteren! Uiteraard geen ander Eurovisienummer in de top 50.
Ze had er dus sowieso nooit moeten staan. Joost is keihard genaaid.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
En dan elk jaar een ander lied maken over elk land en oude artiesten die dan bij hem op het podium mogen, elk jaar 5 oud artiesten van verschillende landen, zingen over verbintenis, we are the world eurovision we are the future 🥳🥳🥳quote:Op zondag 12 mei 2024 12:15 schreef Jippie het volgende:
[..]
Joost de komende 10 jaar insturen naar het Songfestival.
2,5 miljoen streams, dat maakt het uiteraard meteen het meest gestreamde Nederlandstalige nummer ooit in één dag. Daarmee verslaat hij z'n eigen record van een paar maanden terug.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Akkoord.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ze had er dus sowieso nooit moeten staan. Joost is keihard genaaid.
Denk dat er te veel vaders als wens van gedachten rond gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik las ook weer ergens dat het om de schrijfster van het Israelische liedje zou gaan.
Op jaar wiki stonden ook wat beschuldigingen maar die zijn al weer weg.
Dat is niet zo.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik las ook weer ergens dat het om de schrijfster van het Israelische liedje zou gaan.
Op jaar wiki stonden ook wat beschuldigingen maar die zijn al weer weg.
Daar zat ik ook nog aan te denken. Käärijä liet onlangs een stuk van het lied Traffic (geloof dat dat de titel is) horen waaraan Joost heeft meegewerkt. Dat kleine stukje klinkt al als een televotewinnaar . Die twee is een gouden combinatie. Maar een jaar overslaan, daar zou ik ook achterstaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Of we sturen volgend jaar gewoon Joost klein + kaarija. Dikke middelvinger naar de ebu.
quote:Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef Guanabana het volgende:
Zijn @:Greys en @:Cee nog niet gesignaleerd op FOK! sinds gisteren?
Die Rosa Linn met Snap had tijdens haar ESF geeneens zo goed gescoord en vervolgens een mega hit te pakken.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoeft niet perse, vooral met de iPhone 15 Pro en de Samsung Galaxy S24 kan je al heel professioneel schieten. Dat je perse een grote logge camera nodig hebt voor goede beeldkwaliteit is inmiddels achterhaald.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:11 schreef kipknots het volgende:
Gouden idee. Eerst voor Finland, want we boycotten een jaartje) en het jaar daarop in Helsinki (want ze winnen) voor Nederland. En dan Leeuwarden 2027!quote:Op zondag 12 mei 2024 12:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Of we sturen volgend jaar gewoon Joost klein + kaarija. Dikke middelvinger naar de ebu.
geinig, wist niet dat lubach muziek maaktequote:
Jij was snel. Wilde net hetzelfde posten.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
BREAKING NEWS
JOOST STUURT EEN 💙 NAAR ZIJN INSTAGRAM VOLGERS
Hoe dan? Via dm?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
BREAKING NEWS
JOOST STUURT EEN 💙 NAAR ZIJN INSTAGRAM VOLGERS
Deed hij in het verleden al eens met Eminems ‘Stan’.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:42 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
geinig, wist niet dat lubach muziek maakte
Via uitzendingskanaalquote:
Ja, volgens mij krijgt elke volger automatisch een uitnodiging voor dat kanaal. Kan wel even duren.quote:
Ja. Via het uitzendkanaal.quote:
En dan in Leeuwarden ze als presentatiekoppelquote:Op zondag 12 mei 2024 12:38 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Gouden idee. Eerst voor Finland, want we boycotten een jaartje) en het jaar daarop in Helsinki (want ze winnen) voor Nederland. En dan Leeuwarden 2027!
Grapje zeker?quote:Op zondag 12 mei 2024 12:42 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
geinig, wist niet dat lubach muziek maakte
Fok!band? Komt een stuk in die richting.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:08 schreef Zwansen het volgende:
Volgend jaar de jostiband sturen. Dat zou een statement zijn.
Snap ik wel. Als het kan zou ik lekker met de auto terug gaan. Duurt even, maar je kunt wel een groep journalisten makkelijk vermijden zoquote:
Cavia Siep, dat waren nog eens tijdenquote:Op zondag 12 mei 2024 12:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Deed hij in het verleden al eens met Eminems ‘Stan’.
We hebben vroeger zovaak (onbewust) rukacts gestuurd dat dat niet echt een statement is. Kun je beter zeggen dat ze het festival de komende 20 jaar n hun reet steken en thuis blijven, bespaar je ook nog een half miljoen per jaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:00 schreef BeriBeri het volgende:
Volgend jaar die hele zooi boycotten, of we sturen weer een rukact en worden laatste
Daarom, die wil waarschijnlijk zonder heisa naar huis kunnen.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:02 schreef H_T het volgende:
[..]
Snap ik wel. Als het kan zou ik lekker met de auto terug gaan. Duurt even, maar je kunt wel een groep journalisten makkelijk vermijden zo
quote:Op zondag 12 mei 2024 13:00 schreef BeriBeri het volgende:
Volgend jaar die hele zooi boycotten, of we sturen weer een rukact en worden laatste
Kies maar.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:36 schreef Zipportal het volgende:
Volgende keer maar weer Orgel Joke of Luchtbuks Ria sturen.
Ik weet wel dat @Greys het ESF niet ging kijken voor het eerst in lange, lange tijd. Dat gaf ze gisteren in een topic aan (denk ergens in deze reeks).quote:Op zondag 12 mei 2024 12:26 schreef Guanabana het volgende:
Zijn @:Greys en @:Cee nog niet gesignaleerd op FOK! sinds gisteren?
Ik vond die dus echt precies niks aan,quote:Op zondag 12 mei 2024 13:03 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Cavia Siep, dat waren nog eens tijden
Maar je kunt moeilijk voor twee landen meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:32 schreef grazz het volgende:
[..]
Daar zat ik ook nog aan te denken. Käärijä liet onlangs een stuk van het lied Traffic (geloof dat dat de titel is) horen waaraan Joost heeft meegewerkt. Dat kleine stukje klinkt al als een televotewinnaar . Die twee is een gouden combinatie. Maar een jaar overslaan, daar zou ik ook achterstaan.
10x gekliktquote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef grazz het volgende:
allemaal ff stemmen https://justiceforjoost.nl/
Geen idee hoe vaak geklikt maar mijn duim had wel last van aardig wat spasmes.quote:
Mag best, alleen niet in dezelfde editie.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef viceversa het volgende:
[..]
Maar je kunt moeilijk voor twee landen meedoen.
Jawel.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef viceversa het volgende:
[..]
Maar je kunt moeilijk voor twee landen meedoen.
laten we eerst maar eens wachten tot de aap volledig uit de mouw is geklommen. De mevrouw was cameramevrouw, dikke kans dat er beelden van het incident zijn, en de politie maakt er werk van + er waren meerdere getuigen die ook aangifte gedaan hebben. Bij elkaar opgeteld klinkt dat als meer dan alleen "even dreigend doen naar de cameramevrouw".quote:Op zondag 12 mei 2024 12:57 schreef silverevlis het volgende:
Waarschijnlijk wil Joost alleen terugreizen zonder heisa.
God, wat is die genaaid door de EBU.
quote:Op zondag 12 mei 2024 12:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heeft ie toch mooi 9k verdiend gisteren.
Wie hebben er nog meer aangifte gedaan dan? Heb nergens gelezen dat, op de vrouw na, iemand dat heeft gedaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:12 schreef manny het volgende:
[..]
laten we eerst maar eens wachten tot de aap volledig uit de mouw is geklommen. De mevrouw was cameramevrouw, dikke kans dat er beelden van het incident zijn, en de politie maakt er werk van + er waren meerdere getuigen die ook aangifte gedaan hebben. Bij elkaar opgeteld klinkt dat als meer dan alleen "even dreigend doen naar de cameramevrouw".
Dan nog kan het overgevoelige en onterechte uitsluiting zijn, maar als die gast straks op beeld naar die vrouw roept dat ie haar, haar gezin, haar geliefden en haar hele familie, incl huisdieren, kapot gaat maken op een manier waar zelfs een drugskartel nog van onder de indruk zou zijn; dan verandert de zaak toch enigszins. Voor mij dan.
Alsof de AVROTROS dan zo voor hem op was gekomenquote:Op zondag 12 mei 2024 13:12 schreef manny het volgende:
[..]
laten we eerst maar eens wachten tot de aap volledig uit de mouw is geklommen. De mevrouw was cameramevrouw, dikke kans dat er beelden van het incident zijn, en de politie maakt er werk van + er waren meerdere getuigen die ook aangifte gedaan hebben. Bij elkaar opgeteld klinkt dat als meer dan alleen "even dreigend doen naar de cameramevrouw".
Dan nog kan het overgevoelige en onterechte uitsluiting zijn, maar als die gast straks op beeld naar die vrouw roept dat ie haar, haar gezin, haar geliefden en haar hele familie, incl huisdieren, kapot gaat maken op een manier waar zelfs een drugskartel nog van onder de indruk zou zijn; dan verandert de zaak toch enigszins. Voor mij dan.
aangifte was niet juiste woord. die verhaal cameramevrouw bevestigen. dat bedoelde ik.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wie hebben er nog meer aangifte gedaan dan? Heb nergens gelezen dat, op de vrouw na, iemand dat heeft gedaan.
Zover we weten is er ook niks verbaals aan de hand geweest. Dus dat laatste is wel érg voorbarig. EBU houdt zijn kaken ook wel zeer stijf op elkaar en geeft enkel een vaag statement met dat de vrouw het anders heeft ervaren dan hoe AVRO/TROS het naar buiten bracht.
Goh. Wat een verrassing. Dat lijkt me het hele punt in deze situatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |