Heerlijk. Joost Televotemagneet zoals we eigenlijk allemaal al dachtenquote:
Niet alleen bij Joost..quote:Op zondag 12 mei 2024 11:27 schreef Montagui het volgende:
De Ebu is ook verantwoordelijk voor een veilige omgeving van de artiesten. Dat hebben ze bij Joost flink nagelaten.
Dit idd.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:25 schreef grazz het volgende:
Eeuwig zonde dat we nooit zullen weten hoeveel punten Joost zou hebben gepakt in de finale
Volgens mij kan dat niet zo snel in Zweden, en volgens mij zei Cornald dat alle seinen op vrijdagavond op groen stonden dus ik denk ook niet dat ze zagen aankomen dat de DQ een feit zou worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:37 schreef summer52 het volgende:
Waarom heeft de Nederlandse delegatie na de bekendmaking niet gelijk een advocaat in de armen genomen? Ik lees net een artikel van de Nederlandse strafrechtadvocaat Esther Vroegh in een exclusief gesprek met FemkeFataal.nl
“Het is ongekend en het lijkt zelfs wel politiek gekleurd wat hier gebeurt”, aldus Esther. “Op grond van een verdenking van bedreiging en zelfs zonder dat het Zweedse Openbaar Ministerie heeft besloten om Joost al of niet te vervolgen, wordt hij nu al uitgesloten van deelname aan het songfestival. De diskwalificatie is een zeer, zeer ingrijpende en ook aanvechtbare beslissing van organisator EBU. Kennelijk is het doel om Joost koste wat kost uit te schakelen. Dat kan echt niet.”
ELK MOMENT
De advocaat adviseert de zanger om onmiddellijk een raadsman in de arm te nemen en nog vanmiddag een kort geding bij de rechtbank in Malmö te starten. “Een kort geding valt op elk moment en dus ook in het weekend aan te spannen. De rechter hoeft in zo’n zaak niet inhoudelijk te oordelen. De inzet van een kort geding is een voorlopige voorziening. In het kader van grote urgentie – de finale vanavond – valt direct bij de rechter af te dwingen dat Joost gewoon kan deelnemen.”
Dat het Openbaar Ministerie in Malmö niet in staat zou zijn om snel tot een vervolgingsbesluit te komen – in de pers spreekt het OM van ‘weken’ – is volgens Esther Vroegh onzin. “Dat kan heel snel, net zoals in Nederland.
https://www.femkefataal.nl/joost-klein-start-een-kort-geding/
Dit is ook mijn grote vraag. Waarom niet een tweesporenbeleid, in gesprek blijven met de EBU én een juridisch spoedtraject opstarten? De baas van de NPO én AVROTROS was er nota bene.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:37 schreef summer52 het volgende:
Waarom heeft de Nederlandse delegatie na de bekendmaking niet gelijk een advocaat in de armen genomen? Ik lees net een artikel van de Nederlandse strafrechtadvocaat Esther Vroegh in een exclusief gesprek met FemkeFataal.nl
“Het is ongekend en het lijkt zelfs wel politiek gekleurd wat hier gebeurt”, aldus Esther. “Op grond van een verdenking van bedreiging en zelfs zonder dat het Zweedse Openbaar Ministerie heeft besloten om Joost al of niet te vervolgen, wordt hij nu al uitgesloten van deelname aan het songfestival. De diskwalificatie is een zeer, zeer ingrijpende en ook aanvechtbare beslissing van organisator EBU. Kennelijk is het doel om Joost koste wat kost uit te schakelen. Dat kan echt niet.”
ELK MOMENT
De advocaat adviseert de zanger om onmiddellijk een raadsman in de arm te nemen en nog vanmiddag een kort geding bij de rechtbank in Malmö te starten. “Een kort geding valt op elk moment en dus ook in het weekend aan te spannen. De rechter hoeft in zo’n zaak niet inhoudelijk te oordelen. De inzet van een kort geding is een voorlopige voorziening. In het kader van grote urgentie – de finale vanavond – valt direct bij de rechter af te dwingen dat Joost gewoon kan deelnemen.”
Dat het Openbaar Ministerie in Malmö niet in staat zou zijn om snel tot een vervolgingsbesluit te komen – in de pers spreekt het OM van ‘weken’ – is volgens Esther Vroegh onzin. “Dat kan heel snel, net zoals in Nederland.
Hij was daar wel, meerdere fans met foto´squote:Op zondag 12 mei 2024 11:39 schreef silverevlis het volgende:
Het lijkt me stug dat die foto van gisteravond is, hij zat volgens Taco Zimmerman in zak en as. Dan ga je niet in een club rondhangen. En diegene had wel even op z'n hashtag mogen letten.
Verder fijn te lezen dat hij het land uit mag. Hopelijk gebeurt dat snel.
Ja, hopelijk wordt het een inspiratiebron voor mooie muziek!quote:Op zondag 12 mei 2024 11:08 schreef blackswangreen het volgende:
Ik weet wel hoe het volgende album van marketingkoning Joost gaat heten: BANNED FROM EUROVISION.
Dan zou ik die foto's wel eens willen zien en ik ben niet zo'n held met dat allemaal opzoeken.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij was daar wel, meerdere fans met foto´s
Ik heb dat sowieso nog nergens gelezen. Heb je een bron?quote:Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het zou gaan om beelden waarbij Joost de vinger langs zijn keel haalt en dan ‘cut’ zegt. Daarbij is de camera naar beneden gedrukt.
Is dit al ergens geverifieerd?
We weten dus niet of die afspraak niet met haar gemaakt is of bij haar bekend was.quote:Op zondag 12 mei 2024 10:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens de AVROTROS, zoals gezegd de enige organisatie die er belang bij heeft Klein te beschermen dus ik ga ervan uit dat dit minstens gebeurd is, gebeurde de agressie nadat Klein gefilmd werd door een cameravrouw terwijl hij dat niet wilde/afgesproken had dat dit niet zou gebeuren.
Dat kan, en ik kan me voorstellen dat je daar pissig om kan worden. Maar de cameravrouw doet gewoon haar werk, die afspraak is niet met haar gemaakt en zij filmt daar omdat zij door haar werkgever gezegd is daar te filmen. Dus zij doet gewoon haar werk. Als de organisatie afspraken schendt die je met hen gemaakt hebt, is het alsnog geen vrijbrief je agressief op te stellen naar het ingehuurde personeel, die hebben daar niks mee te maken en die doen gewoon hun werk.
Plak daar het zero tolerance beleid op en dan heb je gewoon een ernstige schending van de gedragscode. En dat is dus alleen als je het, voor Joost, meest gunstige scenario volgt.
Dus nogmaals, ik zie niet in hoe de EBU, in dit incident, zich boven 'de wet' plaatst, enkel hoe hele hordes mensen willen dat Joost boven 'de wet' staat. De EBU kan natuurlijk wel verweten worden zich niet aan gemaakte afspraken te houden, maar de vraag is wel of dat soort misverstanden de daadwerkelijke misstand goedmaken. Je neigt ernaar te zeggen 'nee, maar dan kan je de straf wel aanpassen omdat je er zelf een aandeel in hebt'.
Die keus is natuurlijk extra lastig omdat je aan de andere kant in het #metootijdperk zit van grensoverschrijdend gedrag, dit is hoe dan oo minstens een van Nieuwkerkje en je met een al explosief songfestival je de grenzen extra moet bewaken. Dat laatste is nu natuurlijk keihard gebackfired voor de organisatie, maar het had ook andersom kunnen gaan. Het met de mantel der liefde bedekken en dan een enorme backlash omdat het de druppel is die het songfestival écht onveilig maakt in een al grimmige sfeer.
Het is gewoon een extreem lastige situatie voor de EBU, veroorzaakt door Joost Klein, en ik vind dat we daar allemaal iets te weinig rekening mee houden.
Ik las het onder een artikel. Nu.nl geloof ik, maar daar stond ook verder geen bron bij.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb dat sowieso nog nergens gelezen. Heb je een bron?
Als dat waar is: hij beeldt het knippen in de beelden uit!!!!! Oerdomme Zweedse wandelende vagina!!!quote:Op zondag 12 mei 2024 11:48 schreef LaCatastrophe het volgende:
Het zou gaan om beelden waarbij Joost de vinger langs zijn keel haalt en dan ‘cut’ zegt. Daarbij is de camera naar beneden gedrukt.
Is dit al ergens geverifieerd?
Nee de EBU heeft waarschijnlijk zo lang mogelijk gewacht. Want die wisten ook wel dat een kort geding mogelijk was. Wat een shit zooi.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:40 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet zo snel in Zweden, en volgens mij zei Cornald dat alle seinen op vrijdagavond op groen stonden dus ik denk ook niet dat ze zagen aankomen dat de DQ een feit zou worden.
Het is niet jofel, allemaal.
Idd ze hadden direct een advocaat moeten inschakelen in deelname veilig te stellen. Maarja ze waren zoals gewoonlijk weer veel te laat.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:37 schreef summer52 het volgende:
ELK MOMENT
Waarschijnlijk heeft iemand het dan gewoon verzonnen. Of overgenomen van iemand anders op social media die het heeft verzonnen.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:53 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Ik las het onder een artikel. Nu.nl geloof ik, maar daar stond ook verder geen bron bij.
Maar ik vond het zo specifiek dat ik me ook af vraag waar dit vandaan komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |