aangifte was niet juiste woord. die verhaal cameramevrouw bevestigen. dat bedoelde ik.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Wie hebben er nog meer aangifte gedaan dan? Heb nergens gelezen dat, op de vrouw na, iemand dat heeft gedaan.
Zover we weten is er ook niks verbaals aan de hand geweest. Dus dat laatste is wel érg voorbarig. EBU houdt zijn kaken ook wel zeer stijf op elkaar en geeft enkel een vaag statement met dat de vrouw het anders heeft ervaren dan hoe AVRO/TROS het naar buiten bracht.
Goh. Wat een verrassing. Dat lijkt me het hele punt in deze situatie.
Ah okay, kan gebeuren.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:16 schreef manny het volgende:
[..]
aangifte was niet juiste woord. die verhaal cameramevrouw bevestigen. dat bedoelde ik.
Of omgekeerd: dan zou de politie die zaak van die mevrouw toch nooit serieus genomen hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Alsof de AVROTROS dan zo voor hem op was gekomen
De jongen die zo vaak onterecht alarm sloeg dat niemand hem kwam redden toen er écht iets gebeurde?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:11 schreef Marsenal het volgende:
Jaartje overslaan, en daarna weer Joost Klein inschrijven, met een liedje over the boy who cried wolf
Maar je weet helemaal niet wat de getuigen gezegd hebben..quote:Op zondag 12 mei 2024 13:16 schreef manny het volgende:
[..]
aangifte was niet juiste woord. die verhaal cameramevrouw bevestigen. dat bedoelde ik.
Ah oke. En twee keer achter elkaar meedoen? Wellicht ligt dat anders met een DQ omdat je dan niet hebt meegedaan.quote:
iemand op youtube wees uit dat ze wel vrij snel bekend maakten dat het een vrouw betrof. waarom is dat relevant? ze zeggen alleen dat er een ""incident"" is geweest en dat het er vrouwelijke medewerker betrokken was. dan werk je toch gewoon geruchten in de hand van aanranding o.i.d.? heel vreemd gedragquote:Op zondag 12 mei 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
wat ik erg apart vind is dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt.
Uiteraard niet. Ik was er niet bij. Ik weet ook niet wat Joost, wel of niet, gedaan heeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je weet helemaal niet wat de getuigen gezegd hebben..
En Joost was zelf ook niet alleen lijkt me, hij zat met twee anderen in de greenroom dus die moeten meegelopen zijn.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je weet helemaal niet wat de getuigen gezegd hebben..
Hoe weet je dan dat ze haar verhaal bevestigden?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:24 schreef manny het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Ik was er niet bij. Ik weet ook niet wat Joost, wel of niet, gedaan heeft.
Deze man die ineens een moreel geweten wordt en zegt dat er twee kanten aan een verhaal zitten. Het ESF doet rare dingen met sommigenquote:Op zondag 12 mei 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Harry eens: (los van de discussie of EBU in zijn recht staat of niet bij de beslissing)
Over de beslissing: wat ik erg apart vind is dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt. Eigenlijk zijn er maar twee die weten wat er echt gebeurd is: Joost en de mevrouw in kwestie. Het enige wat de wereld weet is dat het een gebaar was en geen fysiek contact. Eigenlijk is dat heel vreemd. Net zo vreemd als dat er van alle deelnemers filmpjes zijn van na het optreden en dat die van Joost is weggehaald. Dat werkt complotdenken en allerlei gisserijen in de hand. De EBU zwijgt gewoon door niet te vertellen wat er exact is gebeurd.
Nu ben ik geen ramptoerist, maar ik denk wel dat het goed is dat openbaar wordt gemaakt wat er werkelijk is gebeurd. Het geeft te denken, dit.
Dit is de (schrale) troost die Joost rest. Veruit het meest populaire nummer hierdoor.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:17 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
https://x.com/statsspotif(...)aO1S39eg9VYMV7UzY2OA
De cameravrouw who cried wolf, anders is het te subtiel ja!quote:Op zondag 12 mei 2024 13:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De jongen die zo vaak onterecht alarm sloeg dat niemand hem kwam redden toen er écht iets gebeurde?
Ook dat.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
En Joost was zelf ook niet alleen lijkt me, hij zat met twee anderen in de greenroom dus die moeten meegelopen zijn.
Ben helemaal team Joost maar heb we gelachen om het filmpjequote:Op zondag 12 mei 2024 13:20 schreef Vincent_student het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Harry eens: (los van de discussie of EBU in zijn recht staat of niet bij de beslissing)
Over de beslissing: wat ik erg apart vind is dat er zo weinig openbaar wordt gemaakt. Eigenlijk zijn er maar twee die weten wat er echt gebeurd is: Joost en de mevrouw in kwestie. Het enige wat de wereld weet is dat het een gebaar was en geen fysiek contact. Eigenlijk is dat heel vreemd. Net zo vreemd als dat er van alle deelnemers filmpjes zijn van na het optreden en dat die van Joost is weggehaald. Dat werkt complotdenken en allerlei gisserijen in de hand. De EBU zwijgt gewoon door niet te vertellen wat er exact is gebeurd.
Nu ben ik geen ramptoerist, maar ik denk wel dat het goed is dat openbaar wordt gemaakt wat er werkelijk is gebeurd. Het geeft te denken, dit.
Ik kon me er wel in vinden hoe hij Nederland beschrijft. Ik heb Nederland zien veranderen van een burgerlijke katholiek/calvinistische cultuur naar een ongeleid-projectielland. Hij heeft gewoon gelijk dat Joost beter begeleid had moeten worden, wat ook werd gezegd in de OP1-uitzending gisteren van 19 uur op NPO1. Maar dit staat los van de beoordeling van de beslissing van de EBU. Joost had gevraagd niet te filmen. Blijkbaar is dat bij iedere artiest gebeurd nadat ze het toneel afkwamen, dus ook bij Joost, ondanks zijn verzoek dat niet serieus is genomen. Daar begint het al mee. En dan het zwijgen van iedereen (incl. Joost en de dame in kwestie) behalve AVROTROS, dat is wel heel erg opvallend.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:25 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Deze man die ineens een moreel geweten wordt en zegt dat er twee kanten aan een verhaal zitten. Het ESF doet rare dingen met sommigen
kun je zo vaak op klikken als je wiltquote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef grazz het volgende:
allemaal ff stemmen https://justiceforjoost.nl/
quote:Op zondag 12 mei 2024 13:07 schreef grazz het volgende:
allemaal ff stemmen https://justiceforjoost.nl/
Valt misschien wel mee. Doet een klein beetje denken aan Van der Poel die op het WK van 2022 een nachtje in de cel zat omdat hij jonge meisjes had belaagd. Nu 1,5 jaar later wordt daar zelden meer over gepraat.quote:Op zondag 12 mei 2024 13:28 schreef kilon het volgende:
[..]
Dit is de (schrale) troost die Joost rest. Veruit het meest populaire nummer hierdoor.
Als hij had meegedaan aan de finale was het waarschijnlijk dat hij top 5/6 eindigde maar niet zou winnen. Wat dat betreft is dit voor zijn carrière dus beter zo. Maar ja, voor hem persoonlijk maakt dat niet zoveel uit natuurlijk. Een eventuele schadevergoeding is ook maar materieel.
Hij komt er overheen, maar hij zal ook altijd aan deze dagen worden herinnerd bij onder andere iedere media aangelegenheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |