https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contestquote:The Dutch artist Joost Klein will not be competing in the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest.
Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. While the legal process takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
We would like to make it clear that, contrary to some media reports and social media speculation, this incident did not involve any other performer or delegation member.
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules.
The Grand Final of the 68th Eurovision Song Contest will now proceed with 25 participating songs.
Alsof we dat nog moeten willen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:37 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan mogen we ook volgend jaar voor straf niet deelnemen.
Bedankt ouwe reus, jij ook hé_O_quote:
Geld kwijt bij sommigen, void bij anderen lijkt mij. @heywoodu weet dit wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:38 schreef Idisrom het volgende:
Hoe komt het nou als je hebt ingelegd bij de bookmakers op de kansen van The Netherlands?
Maar liefst 3 pissige tweets:quote:
Dan ga je teleurgesteld worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:37 schreef Joene het volgende:
ga ervanuit dat npo de uitzending boycot vanavond
Gewoon gemute uitzendenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:37 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen geld voor de boete die daaraan vastzit.
En wat te denken van de tweet met screenshots van Instagram stories van iemand van de Israëlische delegatiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar wat die Israëlische journalist deed tegen Joost en de NL delegatie, dat intimideren en pesten, dat mag dan wel?
Ze staan pal achter Joost, ik geloof echt dat ze hun uiterste best hebben gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef gniffie het volgende:
Avrotroshad gelijk actie moeten nemen en op tafel moeten slaan ipv deze afwachtende houding
OM gaat die aangifte niet verder onderzoeken dus nee hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 11:31 schreef Verida het volgende:
misschien heeft Joost wel gezegd " als je nog een keer over mijn ouders begint, zal ik niets nalaten om je dwars te zitten" ......
of " Als je nog een keer over mijn ouders begint, sla ik je voor je muil"
Hier in Nederland krijg je dergelijke uitspraken al bij het OM en worden deze uitspraken als bedreiging gezien toch?
Wat een irritante tease die Cornald.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
[..]
Maar liefst 3 pissige tweets:
[ x ][ x ]
[ x ]
Die ging ook allemaal foto's van Bambie Thug maken achter de schermen en op insta story zettenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:40 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En wat te denken van de tweet met screenshots van Instagram stories van iemand van de Israëlische delegatie
Komt goed. Trust the proces.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Bedankt ouwe reus, jij ook hé_O_
'T was niet sprankelend, maar we moeten maar zien waar het schip strandt.
Joden ≠ Israelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef probeer het volgende:
[..]
Israel is niet de hoofdsponsor.
De hoofdsponsor heeft oa een fabriek in Israel staan. En de VS, en Japan. En zit ook in Canada. Waar de oprichtster vandaan komt.
Maar he, gewoon de Joden de schuld geven. Goed gedaan hoor.
Ja of we wachten gewoon op meer informatie voor we overal een oordeel over vellen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef gniffie het volgende:
Avrotroshad gelijk actie moeten nemen en op tafel moeten slaan ipv deze afwachtende houding
Screenshots worden zo vaak gefaket, zijn niet serieus te nemenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:40 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En wat te denken van de tweet met screenshots van Instagram stories van iemand van de Israëlische delegatie
Die heb ik met mijn eigen ogen allemaal gezienquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Screenshots worden zo vaak gefaket, zijn niet serieus te nemen
Nederland was een bedreiging voor de winst van Israël. Die MOETEN winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Die ging ook allemaal foto's van Bambie Thug maken achter de schermen en op insta story zetten
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef KingRoland het volgende:
AVROTROS die hier een duidelijk standpunt tegen dit besluit neemt is wel echt groot. AVROTROS is vrij pro-EBU, best een goede relatie met elkaar. Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht![]()
althans stond niet op mijn bingokaartje.
Je kunt de betreffende instastory nog gewoon op het insta account zelf zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Screenshots worden zo vaak gefaket, zijn niet serieus te nemen
voor dit jaar kan het best wel bepalend zijn jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:42 schreef kilon het volgende:
Het zal me niks verbazen als bij het stemmen vanavond Nederland er nog instaat, want technische problemen.
Of dat is waarom ze hebben gewacht, om te kijken of ze dat goed konden fiksen.
Ik ben wel benieuwd of dat betekent dat in Nederland nog wel gestemd mag worden of niet.
Goh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:40 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Terwijl ze Israël niet eens durfden uit te sluiten. Er wordt gemeten met 2 maten.
Waarom?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef amaranta het volgende:
Ben benieuwd of andere landen zich nu gaan terugtrekken
Precies. Screw you guys.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef Fleischmeister het volgende:
Als ik Cornald was zou ik nu al richting vliegveld gaan, doe het maar zonder commentaar.
Estland is nu het geruchtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef amaranta het volgende:
Ben benieuwd of andere landen zich nu gaan terugtrekken
Nee, nu komen er users die nooit naar het songfestival kijken ineens doen alsof ze precies weten hoe het zit.quote:
Je krijgt bijna de indruk dat hier heel veel mensen in het topic zitten die normaal nooit ESF kijkenquote:
Die hangt al. Daar wordt vanavond ook een groot feest gehouden. (lol)quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:44 schreef Andromache het volgende:
Allemaal naar Leeuwarden naar het Oldehoofsterkerkhof. Hijs de vlag op de Oldehove jongens.
LITERS BIER TANKENquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
Had al keuzestress vanavond of ik ESF ging kijken of naar een verjaardagsfeestje.
Komt goed uit keuze is snel gemaakt
Ik zou als avro tros gewoon dat het flop festival niet meer uitzenden, maar ipv 4 uur lang live shows van Joostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef Fleischmeister het volgende:
Als ik Cornald was zou ik nu al richting vliegveld gaan, doe het maar zonder commentaar.
Ramptoeristenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, nu komen er users die nooit naar het songfestival kijken ineens doen alsof ze precies weten hoe het zit.
Hij slaat nu momenteel een paar flessen wijn achterover.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Heeft iemand nog iets van Cornald gehoord?
Precies het probleem met woke/cancelcultuur inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:45 schreef CharlesKinbote het volgende:
wat een ongelooflijke bullshit, EBU mag van mij de vlekpokkentering krijgen! past mooi in het sfeertje dat door zaken als #metoo is gecreëerd: beschuldiging is gelijk aan schuld
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:45 schreef KingRoland het volgende:
Ik ben op Twitter en meteen hard erin gegaan
Nee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Goh.
Hun hoofdsponsor komt uit dat land
Gewoon geld kwijt. Nederland start niet, de competitie gaat wel door, dus heb je pech. Lijkt me niet anders dan een wielrenner die niet start ofzoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Geld kwijt bij sommigen, void bij anderen lijkt mij. @:heywoodu weet dit wel.
Bedankt dat je dit voor de 10e keer postquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
oh en als mensen nog niet kunnen lezen.
[ x ][ x ]
[ x ]
Jaa Lowlands optreden van vorig jaar uitzenden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:45 schreef Ferdii het volgende:
Als
[..]
Ik zou als avro tros gewoon dat het flop festival niet meer uitzenden, maar ipv 4 uur lang live shows van Joost
Lijkt me ook dat de stilte tot nu toe vooral tactiek was om goodwill te tonen en dat nu pas echt de details gaan lekken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:45 schreef Ericr het volgende:
Als je er uit ligt gelden embargos niet meer neem ik aan. Hopelijk snel uitleg van kamp Joost
En beetje mensen bij het WK voetbal die nog nooit het woord buitenspel hebben gehoord die ineens bijdehand gaan doen.quote:
Nee graag nog ff doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef JohnBercow het volgende:
Had iemand die tweets van Cornald Maas al gedeeld?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:45 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Die hangt al. Daar wordt vanavond ook een groot feest gehouden. (lol)
Merçiquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef StephanL het volgende:
[..]
Diegene die het commentaar doet samen met Jacqueline
ik ook nietquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik geloof nooit dat een ander land zicht gaat terugtrekken alleen omdat Joost uit de bocht is gevlogen. Maar we zullen zien.
#boycotikeaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:41 schreef superniger het volgende:
Alle diplomatieke banden met Zweden verbreken.
De sensationalistische kant in mij heeft dan toch wel weer zin in die hele shitshowquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Em31 het volgende:
Er hebben heel veel Nederlanders kaartjes voor de shows vandaag, dit wordt sowieso een shitshow in de zaal ook.
Ja daar houden ze in Turkije niet van, oneerlijke verkiezingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef quirina het volgende:
Wij moeten een voorbeeld nemen aan Turkije. Turkije wil niet eens meedoen met het Eurovisie Songfestival omdat het allemaal om politiek draait en gewoon niet eerlijk gaat qua stemmen.
Ja maar wie mist Turkije nou.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef quirina het volgende:
Wij moeten een voorbeeld nemen aan Turkije. Turkije wil niet eens meedoen met het Eurovisie Songfestival omdat het allemaal om politiek draait en gewoon niet eerlijk gaat qua stemmen.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Poepz0r het volgende:
Noem het een complot. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat Nederland een gevaar was voor de winst van Israël. Dus hebben ze iets kleins gezocht als een stok om mee te slaan. Winst Israël veiliggesteld
Dagjesvolkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, nu komen er users die nooit naar het songfestival kijken ineens doen alsof ze precies weten hoe het zit.
Europapa instarten en je krijgt vast een boel emnsen meequote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:47 schreef Arth_NL het volgende:
Shit... heb tickets voor de liveshow vanavond. Ik had zo'n zin in een geweldig feestje, om luid Europapa mee te zingen, te dansen. Het wordt nu zo veel minder leuk. En het is zo moeilijk om een oordeel te hebben omdat er zo weinig bekend is. De EBU moet een goede reden hebben om zo'n beslissing te nemen.
Daar geloof ik dan weer niet in.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Poepz0r het volgende:
Noem het een complot. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat Nederland een gevaar was voor de winst van Israël. Dus hebben ze iets kleins gezocht als een stok om mee te slaan. Winst Israël veiliggesteld
Ik denk dat deze DQ meer in het voordeel van Kroatië is dan van Israël.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Poepz0r het volgende:
Niks met Israël of de Israëlische delegatie te maken. Hopelijk kan er dan ook gestopt worden met het wijzen naar Israël, de situatie is al erg genoeg in de wereld met de onderlinge frustraties en dit incident met Joost staat er volledig buiten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:43 schreef Momo het volgende:
oh en als mensen nog niet kunnen lezen.
[ x ][ x ]
[ x ]
Die Osterdahl gaat sowieso uitgejoeld worden als ze hem introduceren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Em31 het volgende:
Er hebben heel veel Nederlanders kaartjes voor de shows vandaag, dit wordt sowieso een shitshow in de zaal ook.
Je maakt er weer een heel verhaal van in je hoofd. Stukje GGZ.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Poepz0r het volgende:
Ik leef wel oprecht mee met die mensen die een kaartje hebben gekocht speciaal voor Nederland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Em31 het volgende:
Benieuwd of we nog mogen stemmenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze DQ meer in het voordeel van Kroatië is dan van Israël.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Poepz0r het volgende:
Ja precies. Maar waarom zouden ze het dan zo zwaar straffen? Ik kan geen andere reden bedenken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer niet in.
Het incident staat op zichzelf maar gewoon te zwaar bestraft, als ik de berichten mag geloven.
Dat lijkt me overdreven. Wel werd er her en der op gehint dat Joost Klein - ook al eerder - een anti-Israelisch/oorlogstatement had willen maken; als je dan voor een complot zou gaan, zou ik zeggen dat ze hem een te groot risico vonden om 3 minuten lang in beeld te laten lopen. Of dat ze een toevallige en echte klacht bij de EBU aangrepen om hem eruit te gooien, zonder dat er voorbedachte rade in het spel was.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Poepz0r het volgende:
Er loopt nog wel een juridisch onderzoek met mogelijk een strafzaak tegen hem, dus ik neem aan dat het weinig verstandig gaat zijn dat hij de media gaat opzoeken met inhoudelijke details.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:45 schreef Ericr het volgende:
Als je er uit ligt gelden embargos niet meer neem ik aan. Hopelijk snel uitleg van kamp Joost
Nee joh, dat soort solidariteitsacties is altijd goedkoop praten maar als het puntje bij paaltje komt is het gewoon ieder voor zich hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:46 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik geloof nooit dat een ander land zicht gaat terugtrekken alleen omdat Joost uit de bocht is gevlogen. Maar we zullen zien.
Ach heb er zelf niet veel mee, maar we blijven Nederlander dus waar een Nederlander aan meedoet is gewoon altijd #teamNederlandquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ik leef wel oprecht mee met die mensen die een kaartje hebben gekocht speciaal voor Nederland.
AVROTROS vindt van niet. Cornald Maas vindt ook van niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:47 schreef Arth_NL het volgende:
Shit... heb tickets voor de liveshow vanavond. Ik had zo'n zin in een geweldig feestje, om luid Europapa mee te zingen, te dansen. Het wordt nu zo veel minder leuk. En het is zo moeilijk om een oordeel te hebben omdat er zo weinig bekend is. De EBU moet een goede reden hebben om zo'n beslissing te nemen.
Natuurlijk wel, ze willen nog wel geld aan ons verdienen.quote:
Ze gaan niks melden, want dit zo snel mogelijk onder het tapijt worden geveegdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:50 schreef CharlesKinbote het volgende:
benieuwd naar de houding tijdens de liveshow straks. gaan ze doen alsof hun neus bloedt? of een opmerking erover maken?
Is maar de vraag maar dat weten zij beter natuurlijk. Iemand uitschelden zal in Zweden nooit meer kunnen opleveren dan een boete. Als er al vervolgd wordt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:50 schreef Leshy het volgende:
[..]
Er loopt nog wel een juridisch onderzoek met mogelijk een strafzaak tegen hem, dus ik neem aan dat het weinig verstandig gaat zijn dat hij de media gaat opzoeken met inhoudelijke details.
Spanje sprak zich gisteren al wel uit trouwens. Staan ook achter Joostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee joh, dat soort solidariteitsacties is altijd goedkoop praten maar als het puntje bij paaltje komt is het gewoon ieder voor zich hoor
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:49 schreef michiel_merk het volgende:
Hoop dat de schermen vanavond worden gehackt en dat europapapa oneindig door gaat in de zaal
Consequenties zijn ook veel te groot.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee joh, dat soort solidariteitsacties is altijd goedkoop praten maar als het puntje bij paaltje komt is het gewoon ieder voor zich hoor
als ze er net zo lang over doen als met Julian Assange dan kan het nog wel lang durenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:50 schreef Leshy het volgende:
[..]
Er loopt nog wel een juridisch onderzoek met mogelijk een strafzaak tegen hem, dus ik neem aan dat het weinig verstandig gaat zijn dat hij de media gaat opzoeken met inhoudelijke details.
Let maar op er komt niks uit. Joost wel genaaidquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:53 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
als ze er net zo lang over doen als met Julian Assange dan kan het nog wel lang duren
Hoe zuur is dit voor jou. Jij bent daar en had je deze dag heel anders voorgesteld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben zo boos eigenlijk, je geeft jarenlang landen de vrijheid voor allerlei politieke boodschappen en los daarvan zal er wel eens meer wat achter de schermen zijn gebeurd verbaal, maar nu ineens principes hebben, fuck de EBU.
Het is ook wrang omdat er allerlei andere landen middels statements de regels hebben overtreden en daar altijd mee zijn weggekomen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:53 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben zo boos eigenlijk, je geeft jarenlang landen de vrijheid voor allerlei politieke boodschappen en los daarvan zal er wel eens meer wat achter de schermen zijn gebeurd verbaal, maar nu ineens principes hebben, fuck de EBU.
Ze hebben over veilige werkomgeving, die redenatie kan ik begrijpen. Dat de EBU niet ingrijpt wat Israelische delegatie + pers aan het doen is, vind ik gewoon niet kunnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:53 schreef TheVulture het volgende:
quote:Statement EBU: "The Dutch artist Joost Klein will not be competing in the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest. Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. While the legal process takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest. We would like to make it clear that, contrary to some media reports and social media speculation, this incident did not involve any other performer or delegation member. We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules. The Grand Final of the 68th Eurovision Song Contest will now proceed with 25 participating songs."
Zal alles te maken hebben met het land waar het georganiseerd wordtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:53 schreef TheVulture het volgende:
Jij gaat vanaf volgend jaar nooit meer kijken neem ik aan? Principes! Fuck de ebuquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:53 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Europapa instarten en je krijgt vast een boel emnsen mee
Denk serieus dat dit gaat gebeuren. Maar Israel komt op de plek van Nederland. De EBU staat klaar om gelijk een eerder opgenomen optreden uit te zenden als ook maar iets gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Europapa instarten en je krijgt vast een boel emnsen mee
Alleen mocht hij ondanks een belabberde voorbereiding wel nog een poging waren en liet het evenement het voorval beslechten waar het beslecht hoort te worden, bij justitie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:53 schreef Abrikozentaart het volgende:
doet mij allemaal denken aan MVP tijdens het WK in Australie 2 jaar geleden
Ik denk dat de EBU zich prima juridisch hier voor ingedekt heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:55 schreef Distinction het volgende:
Wel een gok van de EBU. Mocht Joost over een paar weken gewoon vrijgesproken worden zie je natuurlijk een hele berg aan financiele claims tegemoetkomen.
Ja op z'n minst door Cornald en misschien Nikkie straks bij de punten... maar Nederlanders hebben daar de ballen niet voor ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:52 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik hoop nu toch van een stevige tegenreactie vanuit de Nederlandse kant maar ik verwacht het natuurlijk weer niet.
Nounounounounouquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef DecoAoreste het volgende:
Zweden heeft helemaal niks te zoeken in de NAVO. Laat Poetin ze maar lekker nuken.
Is gewoon een schijnheilige teringbende. Nu wel lekker makkelijk af van dwarsligger Joost onder de kapstok zero tolerance.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is ook wrang omdat er allerlei andere landen middels statements de regels hebben overtreden en daar altijd mee zijn weggekomen.
Vlaggen van Palestina en Nagorno-Karabach laten zien, dat werk. Mocht allemaal gewoon. Met je zero tolerance.
Nederland heeft ook echt een ruggengraat van niets.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Vicky het volgende:
Op NOS staat dat NL vanavond wel punten gaat geven
Als ze ballen hebben, trekken ze zich helemaal terugquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Vicky het volgende:
Gaat er op het scorebord vanavond 26. Netherlands DSQ staan of gaat er gewoon 25 landen opstaan ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Vicky het volgende:
Joost op Lowlands '23 integraal uitzenden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:54 schreef BeriBeri het volgende:
Boycotten vanavond en een leuke Zweedse krimi uitzenden
Even een middelvingerbehangetje aanbrengen op de achtergrond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Vicky het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)hokt-door-beslissing
"Omdat onze deelnemer is gediskwalificeerd weigeren wij om namens Nederland punten uit te delen".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ja op z'n minst door Cornald en misschien Nikkie straks bij de punten... maar Nederlanders hebben daar de ballen niet voor ofzo.
ik hoop dat ze die ballen hebben, maar ben bang van nietquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ze ballen hebben, trekken ze zich helemaal terug
Daar zijn we dan weer te lafjes voor vrees ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:52 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik hoop nu toch van een stevige tegenreactie vanuit de Nederlandse kant maar ik verwacht het natuurlijk weer niet.
Dan maar geen ruggengraat. Ik kan het niet aanzien. Voor het eerst sinds 1986 niet kijken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mensen die vanavond niet gaan kijken hebben geen ruggengraat.
Hopelijk dat hele plein keihard joelenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Vicky het volgende:
zou me niks verbazen, zeker als nikki bevriend is met joost klein en appiemussa(die vogel) ook een influencer, dus we zullen het zienquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ja op z'n minst door Cornald en misschien Nikkie straks bij de punten... maar Nederlanders hebben daar de ballen niet voor ofzo.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kijk niet uit principequote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
De delegatie van Israël heeft hier niets mee van doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef BillDauterive het volgende:
@:thevulture, als je lef hebt, begin dan tijdens het opbouwen van Israel om Europapa te zingen. De hele zaal gaat zeker meedoen.
Hebben geen poot om op te staan. Een wedstrijd mag haar eigen regels hebben. Zo wilde Roddelpraat meedoen aan de televisierring en werd uitgesloten. Aangevochten bij de rechter, verloren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:55 schreef Distinction het volgende:
Wel een gok van de EBU. Mocht Joost over een paar weken gewoon vrijgesproken worden zie je natuurlijk een hele berg aan financiele claims tegemoetkomen.
Als we aan de beurt zijn alleen een shot van een speaker in een lege studio waar keihard Europapa op draait tonen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Vicky het volgende:
Dan stem jij lekker op een deelnemer die al de hele week anderen loopt te bedreigen lekker doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:58 schreef superniger het volgende:
Alsnog ga ik vanavond op Israël stemmen.
#trustthecornaldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Greys het volgende:
En als Cornald tweet dat het echt nauwelijks iets voorstelde geloof ik hem want die gaat z'n baan hier niet voor op het spel zetten als het erg was.
JAAA hahahahaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als we aan de beurt zijn alleen een shot van een speaker in een lege studio waar keihard Europapa op draait tonen.
quote:Het incident gebeurde volgens de politie tijdens de voorronde van het songfestival op donderdagavond. Klein zou in de arena een medewerker verbaal hebben bedreigd. Er is volgens de politie geen sprake van een fysieke confrontatie.
Als je wel van plan was om te kijken als Joost in de semi was uitgeschakeld zegmaar. Als je toch al nooit van plan was om te kijken is het anders, dan heb je gewoon geen smaak.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:58 schreef GGMM het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ter illustratie @:coco
Maar waarom vind je dat eigenlijk
Dat idd, hoe dan ook dom van Joost, maar als Cornald dit stellig overtrokken noemt geloof ik dat welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Greys het volgende:
En als Cornald tweet dat het echt nauwelijks iets voorstelde geloof ik hem want die gaat z'n baan hier niet voor op het spel zetten als het erg was.
Begrijpelijk. Ik vind het echt pijnlijk. De hele avond denk je dan: we missen Joost.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan maar geen ruggengraat. Ik kan het niet aanzien. Voor het eerst sinds 1986 niet kijken.
lekker moreelkompasjequote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:58 schreef superniger het volgende:
Alsnog ga ik vanavond op Israël stemmen.
Wie is er nog geinteresseerd in die party?quote:
12 p Kroatiëquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
Het beste zou zijn expres totaal de verkeerde punten doorgeven vanavond.
HALLO!!!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Joost op Lowlands '23 integraal uitzenden.
Silver lining. Zo sneu voor hem. Wel 'fijn' dat het gebeurt na de halve finale, zodat iedereen het optreden heeft kunnen zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als het incident echt meevalt en AVRO hem blijft steunen, denk ik dat het voor de carrière van Joost niet eens zo slecht hoeft te zijn.
Maar hij zal liever daar op het podium gestaan hebben vanavond.
zegt ebu, maar wellicht is het in het voortraject naar het incident wel de grondlegger geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Idisrom het volgende:
[..]
De delegatie van Israël heeft hier niets mee van doen.
Hartstikke terecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Verida het volgende:
diep en diep triest dit.
om een verbale bedreiging iemand uitsluiten.
Surprise performance als we de punten moeten toekennenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Als het incident echt meevalt en AVRO hem blijft steunen, denk ik dat het voor de carrière van Joost niet eens zo slecht hoeft te zijn.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:49 schreef michiel_merk het volgende:
Hoop dat de schermen vanavond worden gehackt en dat europapapa oneindig door gaat in de zaal
Tuurlijk niet. Denk je dat Cornald en de AVROTROS dan nog hem zouden steunen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:01 schreef Abrikozentaart het volgende:
Joost Klein heeft gewoon een vrouw seksueel lastig gevallen
En zijn beurs weg.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Let maar op er komt niks uit. Joost wel genaaid
Uiteraard, want stemmen levert geld op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:42 schreef kilon het volgende:
Het zal me niks verbazen als bij het stemmen vanavond Nederland er nog instaat, want technische problemen.
Of dat is waarom ze hebben gewacht, om te kijken of ze dat goed konden fiksen.
Ik ben wel benieuwd of dat betekent dat in Nederland nog wel gestemd mag worden of niet.
Dit idd, ik vind zijn statement behoorlijk veelzeggend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Greys het volgende:
Dat zou een goed idee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:01 schreef Scrummie het volgende:
We mogen nog wel punten geven!![]()
Krijg lekker de touwtering joh, daar ga je toch niet aan beginnen vanavond. Tenzij ze Joost zelf die punten laten geven met een grote fuck you erbij.
Ik hoop dat we dat moment pakken voor een statement maar vrees van niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef StellaClark het volgende:
"we staan achter Joost en zijn woedend - maar we gaan wel netjes punten geven aan andere landen en maken er geen woorden aan vuil"
Nederlandse principes zijn nooit zoveel waard. Zou mooi zijn als Nikkie toch iets deed.
Ook een manier om zijn pensioen te bespoedigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:59 schreef Greys het volgende:
Mooi stom dat ze dat doen zonder te weten wat er exact aan de hand is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Spanje sprak zich gisteren al wel uit trouwens. Staan ook achter Joost
Boh, Joost die de punten geeft. Dat zou pas een statement zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:01 schreef Scrummie het volgende:
We mogen nog wel punten geven!![]()
Krijg lekker de touwtering joh, daar ga je toch niet aan beginnen vanavond. Tenzij ze Joost zelf die punten laten geven met een grote fuck you erbij.
Cornald Maas wil alleen maar zijn baantje redden en de hele boel in de doofpot duwenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:02 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Denk je dat Cornald en de AVROTROS dan nog hem zouden steunen?
Joost zijn jongensdroom dondert in elkaar. Hij was mega succesvol in het gene wat hij deed. De avrotros zou hem gestolen kunnen worden, dit was en is nooit zijn publiek geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Neem aan dat die vrouw gesignaleerd staat en zodra ze gaat vliegen door Nederland gearresteerd gaat worden.quote:
Het contract dat ondertekend is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:02 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat houdt de AVROTROS tegen om het hele gebeuren gewoon niet uit te zenden? Geen punten geven, delegatie en commentatoren terug naar Nederland, Joost lekker springen in Leeuwarden voor de fans daar.
Wordt de EBU dan boos? Laat ze boos zijn, gewoon eruit stappen.
ja dit begrijp ik ook niet, waarom wordt hier niet ingegrepen danquote:
Oh nee?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:02 schreef Fleischmeister het volgende:
Wat houdt de AVROTROS tegen om het hele gebeuren gewoon niet uit te zenden? Geen punten geven, delegatie en commentatoren terug naar Nederland, Joost lekker springen in Leeuwarden voor de fans daar.
Gaat de poet wat verdiend wordt met het stemmen naar NPO/AvroTros of naar EBU?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:56 schreef Vicky het volgende:
plus een hoop fans teleur stellen die kijken voor de hele show en niet alleen NLquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:02 schreef Fleischmeister het volgende:
was van iets anders, maar spanje zei tegen de EBU dat ze de vrijheid van meningsuiting en pers moesten respecteren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Spanje sprak zich gisteren al wel uit trouwens. Staan ook achter Joost
Hey thnx manquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Allemaal geen dikke huid. Snel gekwetst etc.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:06 schreef RipCity het volgende:
Gok dat hij die vrouw BITCH genoemd heeft ofzo. In Nederland normaal scheldwoord maar in andere landen reageren ze daar helemaal gechockeerd op als je zoiets zegt.
FTFY.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:05 schreef Andromache het volgende:
Hij heeft het hen cameramens gemisgenderd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |