https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contestquote:The Dutch artist Joost Klein will not be competing in the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest.
Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. While the legal process takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
We would like to make it clear that, contrary to some media reports and social media speculation, this incident did not involve any other performer or delegation member.
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules.
The Grand Final of the 68th Eurovision Song Contest will now proceed with 25 participating songs.
dus dit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:20 schreef Max23 het volgende:
Avrotros is boos en vindt de straf te ver gaan
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contestquote:The Dutch artist Joost Klein will not be competing in the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest.
Swedish police have investigated a complaint made by a female member of the production crew after an incident following his performance in Thursday night’s Semi Final. While the legal process takes its course, it would not be appropriate for him to continue in the Contest.
We would like to make it clear that, contrary to some media reports and social media speculation, this incident did not involve any other performer or delegation member.
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest. In light of this, Joost Klein’s behaviour towards a team member is deemed in breach of Contest rules.
The Grand Final of the 68th Eurovision Song Contest will now proceed with 25 participating songs.
Richting vliegveld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:20 schreef Cirilico het volgende:
Maar hij komt nu dus elk moment naar buiten?
Toch zal niemand zijn optreden vergeten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:18 schreef kilon het volgende: En dan blijkt na alle ophef dat Joost slechts 4e is in de televote en anoniem op de 9e plaats eindigt.
@Schakeltopiaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:20 schreef Momo het volgende:
[..]
https://eurovision.tv/med(...)ovision-song-contest
Zuurquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:20 schreef Oliver23 het volgende:
The Dutch artist Joost Klein will not be competing in the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest.
Dan mogen ze Israel ook uitsluitenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:20 schreef Oliver23 het volgende:
The Dutch artist Joost Klein will not be competing in the Grand Final of this year’s Eurovision Song Contest.
Neequote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:21 schreef viceversa het volgende:
[..]
Toch zal niemand zijn optreden vergeten.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Berichtje gemist?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu weten we nog niks, dit zorgt ook voor een hoop negatieve speculatie.
Dat was een matige soep.quote:
niks fysieksquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nu weten we nog niks, dit zorgt ook voor een hoop negatieve speculatie.
Goeie trol, of gewoon oprecht te laat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:22 schreef GGMM het volgende:
Goed nieuws, ik lees net dat zijn vlag gewoon op de deur hangt
Groot denkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Joost Klein heeft een groot probleem.
Hij doet niet mee. Waarom weet niemand.quote:
Welnee , met Joost komt het wel goed.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:22 schreef Koffieplanter het volgende:
Joost Klein heeft een groot probleem.
Weigeren de finale uit te zenden en de 4 uur zendtijd voor andere dingen gebruiken. Ik ben benieuwd waar ze mee zouden komen als dit had gemogen.quote:
he's freequote:
Dit slaat werkelijk nergens op, maar prima als je een zondebok nodig hebt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:22 schreef Andromache het volgende:
Godverredomme Joost, hoe kun je het zķ verknallen? Hoe kun je zķ de geschiedenis ingaan? Hoe? Hoe in godsnaam?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef Moira het volgende:
Hadden we eindelijk eens weer een potentieel top 5 nummer
Geen, want niemand weet wat er precies heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef michiel_merk het volgende:
Ben benieuwd welke landen zich gaan terug trekken
Gaan ze doen dan? Een boze brief sturen? Interesseert de EBU geen reetquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef viceversa het volgende:
AVROTROS staat nog achter Joost en laat het hier niet bij.
Niks boycotten. Ik hoopte dat Kroatië zou winnen en dat hoop ik nog steeds, natuurlijk ga ik gewoon kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nou gelijk definitief boycotten die hele hap. Nooit meer meedoen aand at rattennest. Eerst Israël niet uitsluiten en nu wel onze eigen Joost. Kap er maar mee ik kijk niet meer.
Idd, juridisch aanpakken die hap.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef viceversa het volgende:
2x in een half uur extra journaal ivm ESFquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:23 schreef Document1 het volgende:
Extra nos journaal binnen enkele ogenblikken.
Dit kost hoe dan ook kijkers en stemmers. Dus geld. Misschien niet genoeg maar het zal de populariteit geen goed doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nou gelijk definitief boycotten die hele hap. Nooit meer meedoen aand at rattennest. Eerst Israël niet uitsluiten en nu wel onze eigen Joost. Kap er maar mee ik kijk niet meer.
Geen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef michiel_merk het volgende:
Gewoon een centenkwestie. Aan deze DQ is niets meer te doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef viceversa het volgende:
Hoe weet jij dit?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:26 schreef laxus13 het volgende:
Ebu![]()
![]()
![]()
Wat een k*t organisatie zeg want het is nog niet eens bewezen wat hij heeft gezegd of heeft gedaan
Niemand.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef michiel_merk het volgende:
Dat ja.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:26 schreef laxus13 het volgende:
Ebu![]()
![]()
![]()
Wat een k*t organisatie zeg want het is nog niet eens bewezen wat hij heeft gezegd of heeft gedaan
EBU heeft waarschijnlijk hele duidelijke reglementen waarin staat dat zij beslissen over eventuele sancties. Zeker als Joost echt iemand bedreigt heeft kan je juridisch helemaal niks.quote:
Natuurlijk niet. Zo'n logge organisatie als EBU komt hier niet op terug. Het is klaar. Droom is uiteen gespat.quote:
Ik vind het vooral klinken als een Mathieu van der Poel-achtig verhaal met veel te eenzijdige veroordeling terwijl er nog geen bewijzen zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:22 schreef Moira het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Klinkt dus als iets dat Joost zelf had kunnen voorkomen
als je vrienden bent met Joost dan trek je je terug. klaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef michiel_merk het volgende:
Maar die mocht gewoon mee doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vind het vooral klinken als een Mathieu van der Poel-achtig verhaal met veel te eenzijdige veroordeling terwijl er nog geen bewijzen zijn.
Komt de politie daar voor ja?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:27 schreef Perrin het volgende:
Eén klacht over een woordenwisseling en je wordt als kandidaat totaal gesloopt door de organisatie.
Nee, vanwege de krokodillentranen, het kinderachtige gedrag en boegeroep.quote:
Die kutkinderen hebben ONS een WK door de neus geboord.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vind het vooral klinken als een Mathieu van der Poel-achtig verhaal met veel te eenzijdige veroordeling terwijl er nog geen bewijzen zijn.
Ach ja het ligt gewoon aan Joostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:27 schreef probeer het volgende:
Haha, wat een loser. Zo'n kans krijgen en je dan nog niet kunnen gedragen.
Voor een DQ zal men ondersteunend bewijs moeten hebben dunkt me, of meerdere getuigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:27 schreef Perrin het volgende:
Eén klacht over een woordenwisseling en je wordt als kandidaat totaal gesloopt door de organisatie.
Ehm.. als er iemand van de big 5 zegt ho ho dan komt de EBU daar wel op terug hoor. maar zal niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef Wertha het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Zo'n logge organisatie als EBU komt hier niet op terug. Het is klaar. Droom is uiteen gespat.
Een land uitsluiten omdat ze een terreurstaat aanpakkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:24 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Juridisch ligt het wel gevoelig denk ik hoor. Vooral als het een he said she said dingetje is en een taalbarričre/cultuurverschil. Dat de avrotros geschokt reageert en achter Joost blijft staan vind ik wel veelzeggend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gaan ze doen dan? Een boze brief sturen? Interesseert de EBU geen reet
Zo gek is dat ook helemaal niet. Dat Israel meedoet is geen vrijbrief om daar medewerkers te bedreigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest.
Hier valt veel voor te zeggen. Maar ben zeer benieuwd wat er dan precies gezegd is.
Vies MADquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:29 schreef Andromache het volgende:
[ x ]
Cornald voor zijn doen opmerkelijk woest.
Blijkbaar. Ook volgens Cornald Maas en de AVROTROS zelf is het enorm overtrokken. Joost gesloopt op niks af.quote:
Zou leuk zijn als dat ook voor deelnemers zou gelden…quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
We maintain a zero-tolerance policy towards inappropriate behaviour at our event and are committed to providing a safe and secure working environment for all staff at the Contest.
Hier valt veel voor te zeggen. Maar ben zeer benieuwd wat er dan precies gezegd is.
Stelt nauwelijk iets voorquote:
Lene Cohenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:30 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja,wie is die vrouw die geklaagt heeft!
Bommen op Mofrika de hele shebang
Het kan haast niet wat scheldwoorden zijn want dan draagt de politie het niet over aan het om lijkt mijquote:
Nouja ... ik weet niet hoe dat bij Joost werkt. Maar ik ben gewoon verantwoordelijk voor mijn eigen uitspraken en acties.quote:
Is toch ook echt schandalig wat hier gebeurt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:29 schreef Andromache het volgende:
[ x ]
Wat heeft hij over Israel gezegd dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:30 schreef damsco het volgende:
[..]
Een land uitsluiten omdat ze een terreurstaat aanpakkenMooi om te zien dat Joost het deksel op de neus krijgt
Don;t fuck with ome Cornaldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:29 schreef Andromache het volgende:
[ x ]
Palestina?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:31 schreef Oliver23 het volgende:
Op naar een alternatief Songfestival met Nederland, Rusland, Turkije... Wie kunnen we nog meer uitnodigen?
De Verraders UKquote:
Zou er niet teveel op hopen. Kost teveel ivm contractuele verplichtingen etcquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:31 schreef Andromache het volgende:
Hup. Openheid. Zeg wat Joost gedaan heeft. Krijg medestanders. Laat andere landen zich dan maar terugtrekken en zorg voor een kutshow voor de EBU. Solidariteit, nu.
Dit als dezelfde situatie zich voordeed bij Israël zouden mensen hier hun vingers aflikken. Nu gaat het om Joost en is het oneerlijk en hangt iedereen de calimero uit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zo gek is dat ook helemaal niet. Dat Israel meedoet is geen vrijbrief om daar medewerkers te bedreigen.
En dat hij niet direct binnen een minuut veroordeeld is is ook niet zo gek dus dat 'innocent until proven guilty' gaat ook helemaal niet op. Wie weet heeft Joost zelf toegegeven wat hij gezegd/gedaan heeft en dan hoort de EBU (ofzo) gewoon de regels te volgen.
Ja, jammer.
Je bent op de hoogte dat Israël al de hele week deelnemers loopt te bedreigen etc? O.a Spanjaarden, Ierland etcquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Zo gek is dat ook helemaal niet. Dat Israel meedoet is geen vrijbrief om daar medewerkers te bedreigen.
En dat hij niet direct binnen een minuut veroordeeld is is ook niet zo gek dus dat 'innocent until proven guilty' gaat ook helemaal niet op. Wie weet heeft Joost zelf toegegeven wat hij gezegd/gedaan heeft en dan hoort de EBU (ofzo) gewoon de regels te volgen.
Ja, jammer.
Jeetje een beetje flauw ditquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Nouja ... ik weet niet hoe dat bij Joost werkt. Maar ik ben gewoon verantwoordelijk voor mijn eigen uitspraken en acties.
Dan moeten ze zich niet stil houden maar er met een gestrekt been in gaan. DIt is echt slap. Later dit dat ... nee, als je het echt onterecht vindt en als het echt niks voorstelt dan ga je er nu keihard tegenin.quote:
@Evenstar Ga er eens op uit en zet dat hele land in de fik daarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:27 schreef KinKiJan het volgende:
Uit protest zojuist m'n Ikea kast in de fik gezet. Zal ze leren!
Dan moeten ze aangifte doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat Israël al de hele week deelnemers loopt te bedreigen etc? O.a Spanjaarden, Ierland etc
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
@:Evenstar Ga er eens op uit en zet dat hele land in de fik daar
Nou, dan zal ik Cornald Maas maar op zijn mooie blauwe ogen geloven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ook volgens Cornald Maas en de AVROTROS zelf is het enorm overtrokken. Joost gesloopt op niks af.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:31 schreef Oliver23 het volgende:
Op naar een alternatief Songfestival met Nederland, Rusland, Turkije... Wie kunnen we nog meer uitnodigen?
VrouwMens bedreigd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:27 schreef Perrin het volgende:
Dat wordt gezegd op Twitter, jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat Israël al de hele week deelnemers loopt te bedreigen etc? O.a Spanjaarden, Ierland etc
Is dat zo ja? Wat is er gebeurd dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is toch ook echt schandalig wat hier gebeurt.
quote:
Denk dat wij geen punten gaan uitdelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef bleiblei het volgende:
Zou het wel stijlvol vinden als Nikkie de Jager vanavond op moment supreme de kaartjes met uitslag in de lucht gooit en zegt fuck you all. Om als NL gewoon geen punten toe te kennen aan die circusact.
Rim bim koekoek sooowquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef Oliver23 het volgende:
Cornald Maas zeg gewoon wat er is gebeurd. Weiger vanavond gewoon commentaar te geven, of zet anders Sierd de Vos er maar neer
ik krijg hier hele foute ideeen bijquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:28 schreef KingRoland het volgende:
[..]
als je vrienden bent met Joost dan trek je je terug. klaar.
als @:ggmm bijvoorbeeld DQ zou zijn dan zou ik mij ook terugtrekken
Malmö ligt geografisch gunstig voor ons.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef manny het volgende:
Waar ligt dat land, en hoe lang duurt het voordat onze tanks er zijn?
Nooit meer naar IKEA.
Als t een man was hadden ze gewoon erom gelachen met elkaar.quote:
Bij Ajax pakken ze zulke zaken beter aan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef Poepz0r het volgende:
Schuldig bevonden terwijl het OM nog geen uitspraak heeft gedaan. Omgekeerde wereld dit
We blazen die kutbrug op terwijl de crew van Bron er staat te filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Malmö ligt geografisch gunstig voor ons.
Hij had er ook voor kunnen kiezen om niet te reageren of om niets te zeggen.quote:
Alles wordt met vertraging uitgezonden, dus statements probeert de productie er altijd uit te filteren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef bleiblei het volgende:
Zou het wel stijlvol vinden als Nikkie de Jager vanavond op moment supreme de kaartjes met uitslag in de lucht gooit en zegt fuck you all. Om als NL gewoon geen punten toe te kennen aan die circusact.
Ik ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef Greys het volgende:
Ja ik huil hierom en schaam me er niet voor.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:33 schreef Confetti het volgende:
Als je 24 uur zwijgt als Nederland verdien je dit. Zeg gewoon wat het is.
Juridisch ligt het heel simpel. EBU mag zelf sancties opleggen als ze vinden dat iets niet door de beugel kan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:30 schreef viceversa het volgende:
[..]
Juridisch ligt het wel gevoelig denk ik hoor. Vooral als het een he said she said dingetje is en een taalbarričre/cultuurverschil. Dat de avrotros geschokt reageert en achter Joost blijft staan vind ik wel veelzeggend.
en dit jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Wel gewaagd van Zweden met binnenkort een Nederlandse NAVO-baas
Zolang Harrie Lavreysen maar niet een paar biertjes gaat drinken na zijn kwalificatie zodat de Sjef de mission hem op het vliegtuig zet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef Wereldgozer het volgende:
Gelukkig hebben we nog een EK en zomerspelen
Nog gefeliciteerd met gisterquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Als Israel vandaag weet te winnen wordt het nog lachen, antisemitisme zal dan niet te harden zijn.
Correctquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef roos94 het volgende:
Nu zullen we nooit weten of europapa zou winnen
In het EK forum zijn jullie allemaal van harte welkom!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef Wereldgozer het volgende:
Gelukkig hebben we nog een EK en zomerspelen
Denk niet dat het zo simpel ligt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juridisch ligt het heel simpel. EBU mag zelf sancties opleggen als ze vinden dat iets niet door de beugel kan.
Defensiebudget is te laag om de tol te betalen om die tanks de brug tussen Kopenhagen en Malmö over te laten stekenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Malmö ligt geografisch gunstig voor ons.
nee hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:37 schreef Joene het volgende:
ga ervanuit dat npo de uitzending boycot vanavond
Werkte die voor het Eurosongfestival?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:36 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Ik ook.
Maar wat die Israëlische journalist deed tegen Joost en de NL delegatie, dat intimideren en pesten, dat mag dan wel?
Geen geld voor de boete die daaraan vastzit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:37 schreef Joene het volgende:
Mag ik ajb een linkje van Cornaldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar. Ook volgens Cornald Maas en de AVROTROS zelf is het enorm overtrokken. Joost gesloopt op niks af.
Dan mogen we ook volgend jaar voor straf niet deelnemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 12:37 schreef Joene het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |