SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Lemmingquote:Op woensdag 24 april 2024 12:16 schreef RamboDirk het volgende:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Zoals Monty Python?quote:Op woensdag 24 april 2024 12:09 schreef StateOfMind het volgende:
Friends heeft mij nooit kunnen bekoren eigenlijk.
Heb sowieso weinig op met die Amerikaanse sitcoms.
Geef mij maar onvervalste Britse humor
Londen (IN LONDON!!!??) gaat momenteel gebukt onder loslopende paarden... geen leuk gezicht trouwensquote:Op woensdag 24 april 2024 12:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Friends![]()
Mijn vrouw en ik hebben tot op de dag van vandaag, dat als we ergens, of het nou op TV of in een gesprek iemand horen die het woord "London" zegt, dat wij simultaan reageren met:
"IN LONDON??!?!"![]()
en even een fun fact voor Vincent > in Londen regent het helemaal niet zoveel als men denkt. De jaarlijkse neerslag ligt zo rond de 600mm wat over het algemeen minder is dan veel steden in de randstad![]()
Nogal... het was wel gniepig fris gisteren op de fiets.. (uiteraard geen handschoenen) maar tijd voor wat warmer en droog weer wordt het welquote:Op woensdag 24 april 2024 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helaas wel weinig echt droge opties. Stabiel droog weer zou wel weer eens een keer mogen, het blijft allemaal erg wisselvallig.
Hier al gauw weer 8-10 mm, gok ikquote:Op woensdag 24 april 2024 12:16 schreef StateOfMind het volgende:
Het is vandaag stukken beter dan verwacht (op dit moment weer even zon).
De verwachte regen is uitgebleven en het is de hele dag al een wisselwerking tussen de bewolking (schitterende wolkenpartijen) en de zon, zelfs af en toe wat blauw.
Zaterdag is hier nog wat twijfelachtig, maar vanaf zondag ziet het er steeds beter uit, ook qua temperatuur.
Inmiddels ben ik zo klaar met dit weer, dat als jouw voorspellingen niet uitkomen, ik je persoonlijk op kom zoeken. Kun je RamboDirk heten of niet...quote:Op woensdag 24 april 2024 12:16 schreef RamboDirk het volgende:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Ik zit al 100 jaar in dit topic en ken dit eigenlijk niet anders. Misschien verwar je het met een ander topic, of anders moet je er lekker zelf een maken.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:13 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Misschien een idee om dit topic weer in oude glorie te herstellen en een apart centraal KLB-topic te maken over het weer. Je ziet nog wel serieuze posts hier, maar die worden helemaal ondergesneeuwd door jankers en klagers. Daarom kom ik hier ook nog amper. Het zou mooi zijn als er gewoon minder geklaagd wordt. Dat is op te lossen door een centraal klaagtopic aan te maken over het weer in het Klaagbaak-subforum.
Jij, ik en dan hebben we nog 2 anderen nodig om hem te vierendelen als het niet uitkomtquote:Op woensdag 24 april 2024 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik zo klaar met dit weer, dat als jouw voorspellingen niet uitkomen, ik je persoonlijk op kom zoeken. Kun je RamboDirk heten of niet...
Het enige wat me van mijn comedy central tijdperk is bijgebleven zijn becker en frasier, dat keek wat minder cringe weg.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen wat er leuk is aan Friends. Ik knap al af bij die lachband die constant aan staat. Maar vind het ook totaal niet grappig. Net als Seinfeld en dat soort series.
Doe mij inderdaad maar de Engelse humor. En dingen als Jiskefet, Koot en Bie etc.
Ik herken het wel.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zit al 100 jaar in dit topic en ken dit eigenlijk niet anders. Misschien verwar je het met een ander topic, of anders moet je er lekker zelf een maken.
Maar jij bent ook altijd heel serieusquote:Op woensdag 24 april 2024 12:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik herken het wel.
Zit hier ook al 100 jaar.
Het weer is dan ook bloedserieus.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Maar jij bent ook altijd heel serieus
quote:Op woensdag 24 april 2024 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inmiddels ben ik zo klaar met dit weer, dat als jouw voorspellingen niet uitkomen, ik je persoonlijk op kom zoeken. Kun je RamboDirk heten of niet...
*bloodymary1 enters the chat.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zit al 100 jaar in dit topic en ken dit eigenlijk niet anders. Misschien verwar je het met een ander topic, of anders moet je er lekker zelf een maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Wat gek, hier ook!quote:Op woensdag 24 april 2024 12:46 schreef StateOfMind het volgende:
Volle bak zon nu en grotendeels blauwe lucht
Zou wel heel raar zijn als dat daar niet het geval zou zijnquote:
Wind valt hier - wederom - reuze mee. Zit vaak net goed daarmee lijkt het. Veel zon die best wat warmte geeft. Schaduw wel wat frisjes. Voor mij gewoon een prima dagje dusquote:Op woensdag 24 april 2024 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier net wel een paar druppels. Nu weer wat zon. En wind. En koud. Zie niet waarom dit een prima dagje is. Of zijn we zo gedeformeerd door de laatste maanden dat we dit weer tegenwoordig al prima vinden voor 24 april?
Maar algemeen gezien is het gewoon een zeer frisse, wisselvallige dag. Eerder een herfstdag met 7-8 graden overal.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wind valt hier - wederom - reuze mee. Zit vaak net goed daarmee lijkt het. Veel zon die best wat warmte geeft. Schaduw wel wat frisjes. Voor mij gewoon een prima dagje dus
Ik noem het liever een lentedag met 8 gradenquote:Op woensdag 24 april 2024 13:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar algemeen gezien is het gewoon een zeer frisse, wisselvallige dag. Eerder een herfstdag met 7-8 graden overal.
Zoals nattekut zou zeggen:quote:Op woensdag 24 april 2024 13:42 schreef Jor_Dii het volgende:
De regen klettert weer eens tegen de ramen hoor
Yeti for lifequote:Op woensdag 24 april 2024 13:43 schreef Evangelion het volgende:
Ik wil gewoon mijn winterkleren opbergen oke
Die je dit jaar nog niet nodig hebt gehad bedoel je?quote:Op woensdag 24 april 2024 13:43 schreef Evangelion het volgende:
Ik wil gewoon mijn winterkleren opbergen oke
tr gezet voor crewbashquote:Op woensdag 24 april 2024 13:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoals nattekut zou zeggen:
Is je gegund
quote:Op woensdag 24 april 2024 13:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is je gegund
Winter/herfst-kledingquote:Op woensdag 24 april 2024 13:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die je dit jaar nog niet nodig hebt gehad bedoel je?
Hem zie ik nooit verlangen naar herfstweer, jou wel naar winterweerquote:Op woensdag 24 april 2024 13:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Is je gegund
Ik verlang zeker wel naar herfstweer. In september/oktober.quote:Op woensdag 24 april 2024 13:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hem zie ik nooit verlangen naar herfstweer, jou wel naar winterweer
Idd zo is het altijd geweest, lekker zo laten. Een van de betere topics van FOK!, nooit gezeik. Alleen uit de luchtquote:Op woensdag 24 april 2024 12:41 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
In dat geval had Frutsel gelijk. Het is je gegund.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verlang zeker wel naar herfstweer. In september/oktober.
Waar kan ik me aanmelden voor het vierendelen van @RamboDirk?!quote:Op woensdag 24 april 2024 12:16 schreef RamboDirk het volgende:
Bij @bloodymary1quote:Op woensdag 24 april 2024 14:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waar kan ik me aanmelden voor het vierendelen van @:rambodirk?!
×indien nodig.
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
×indien nodig.
Die paarden in London waren vast aan het oefenen.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:24 schreef Nattekat het volgende:
Een ouderwetse vierendeling?
Godzijdank zit ik in het buitenland als mijn voorspelling voor mei niet waar blijkt te zijn.
Hier is nietsquote:Op woensdag 24 april 2024 14:32 schreef Frutsel het volgende:
heyyy.. de zon
@:Nattekat
het is je gegund!!
aai over bol van @:Tjacka geeft
Die witte zag er niet mooi uit... zat onder het bloedquote:Op woensdag 24 april 2024 14:27 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die paarden in London waren vast aan het oefenen.
Volgens mij was dat Bloody Merrie, het zusje van @bloodymary1quote:Op woensdag 24 april 2024 14:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die witte zag er niet mooi uit... zat onder het bloed![]()
Sharp!quote:Op woensdag 24 april 2024 14:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens mij was dat Bloody Merrie, het zusje van @:bloodymary1
Was tegen een bus aangeknald.quote:Op woensdag 24 april 2024 14:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die witte zag er niet mooi uit... zat onder het bloed![]()
Kan er een livestream geregeld worden voor diegenen die in buitenland wonen of op vakantie zijn?quote:Op woensdag 24 april 2024 14:24 schreef Nattekat het volgende:
Een ouderwetse vierendeling?
Godzijdank zit ik in het buitenland als mijn voorspelling voor mei niet waar blijkt te zijn.
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:45 schreef Salina het volgende:
[..]
Volgens mij was dat Bloody Merrie, het zusje van @:bloodymary1
Oh nee, zie net 'n filmpje, de zwarte knalt met een tering vaart tegen een bus. Voorkant bus ko, paard staat versuft.quote:
dus dat bloed van die zwarte zit nu op die wittequote:Op woensdag 24 april 2024 14:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh nee, zie net 'n filmpje, de zwarte knalt met een tering vaart tegen een bus. Voorkant bus ko, paard staat versuft.
Maar the weather was good in London today. Mild sunny weather, with a bit of drizzle.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee die schimmel was ook gevallen of zo. Loopt op het laatst in draf ook een beetje kreupel. Er is trouwens ook een apart topic over, voordat Vincent hier een hartverzakking krijgt...
Jij hebt echt iets met Koningsdag he? Wat ga je dan allemaal doen? Just curious.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:20 schreef Pisces29 het volgende:
Stromende regen, wind en een gevoelstemperatuur 6. Van die buien waarbij je in 1 minuut doorweekt bent. Dit is geen feestje.![]()
Maar liever nu dan op Koningsdag.
En nu thuis lekker opwarmen.
Ik dacht intens kutquote:Op woensdag 24 april 2024 15:46 schreef StateOfMind het volgende:
Als het weer van vandaag in eenied te omschrijven is, is het Van Links Naar Rechts van de Snolllebollekes
Want het gaat echt alle kanten op
Snollebollekes. Daar krijg je toch echt zelfmoordneigingen van.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:46 schreef StateOfMind het volgende:
Als het weer van vandaag in eenied te omschrijven is, is het Van Links Naar Rechts van de Snolllebollekes
Want het gaat echt alle kanten op
De meeste mensen zijn dan buiten.quote:Op woensdag 24 april 2024 15:51 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij hebt echt iets met Koningsdag he? Wat ga je dan allemaal doen? Just curious.
Oh ja. Andere dagen niet dan? Ik ben elke dag wel een paar uur buiten. Daarom verlang ik ook zo naar goed weer.quote:
Nee op andere doorsnee dagen ben ik niet op een evenement buiten, nee. Dan kan ik met regen thuis blijven.quote:Op woensdag 24 april 2024 16:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ja. Andere dagen niet dan? Ik ben elke dag wel een paar uur buiten. Daarom verlang ik ook zo naar goed weer.
Net was hier hagel...
Bovenop het dak van een flat, naar links (of rechtsquote:Op woensdag 24 april 2024 16:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Snollebollekes. Daar krijg je toch echt zelfmoordneigingen van.
Van het huidige weer ookquote:Op woensdag 24 april 2024 16:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Snollebollekes. Daar krijg je toch echt zelfmoordneigingen van.
Verdubbelt hier qua temperatuur godzijdank.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:51 schreef aloa het volgende:
Koningsdag lijkt het warmer te worden. Sowieso warmer dan de afgelopen dagen. Wel kans op een (onweers) bui.
[ afbeelding ]
Doe mij maar 20+. Om alvast langzaam te wennen aan de naderende zomer des doods.quote:Op woensdag 24 april 2024 17:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Verdubbelt hier qua temperatuur godzijdank.
Die sjaal wil ik niet meer om.
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:27 schreef StateOfMind het volgende:
Dan hebben we Bloederigemarie, Yvonne en ik voor het vierendelen.
Paard erbij en gaaaaan
Mits slecht weer in mei
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
×indien nodig.
quote:Op woensdag 24 april 2024 14:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bij @:bloodymary1
Die heeft de paarden ook beschikbaar.
quote:
Tot zover dit verder totaal nutteloze feitje.quote:Een bekend gezegde vertelt hierover: "Vliegen de zwaluwen hoog dan is het weer schoon en droog, vliegen ze laag, regen voor vandaag." Een heel betrouwbare weerspreuk. Bij mooi weer zijn er opwaartse bewegingen in de lucht (thermiek) die de insecten mee omhoog nemen.
Dan zullen ze wel moe zijn van het op en neer vliegen vandaag.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
Zag net allemaal vogels laag boven het water scheren. Zijn blijkbaar zwaluwen. En heeft te maken met de weersinvloeden:
[..]
Tot zover dit verder totaal nutteloze feitje.
Vincent zal dit waarderen!quote:Op woensdag 24 april 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
Zag net allemaal vogels laag boven het water scheren. Zijn blijkbaar zwaluwen. En heeft te maken met de weersinvloeden:
[..]
Tot zover dit verder totaal nutteloze feitje.
Zomer des doods komt er niet. De zee is straks nauwelijks opgewarmd, dus wederom een te koude en natte zomerquote:Op woensdag 24 april 2024 17:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Doe mij maar 20+. Om alvast langzaam te wennen aan de naderende zomer des doods.
De temperatuur van de Atlantische Oceaan is schrikbarend hoog.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:43 schreef Djeez het volgende:
[..]
Zomer des doods komt er niet. De zee is straks nauwelijks opgewarmd, dus wederom een te koude en natte zomer
Voor sommige figuren is er geen klimaatverandering/opwarming van de aarde omdat het hier in Nederland te koud isquote:Op woensdag 24 april 2024 18:48 schreef aloa het volgende:
[..]
De temperatuur van de Atlantische Oceaan is schrikbarend hoog.
Maar dat is je ontgaan blijkbaar.
Ik ben blij dat we Vincent tóch welkom laten voelen hierquote:
As de kraaie krasse goan de wolluke plassequote:Op woensdag 24 april 2024 18:41 schreef Drass het volgende:
Doet mij denken aan de Brabantse weerman Johan Verschuuren. Held was dat met elke dag een spreuk
Ik ken Djeez langer dan vandaag.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor sommige figuren is er geen klimaatverandering/opwarming van de aarde omdat het hier in Nederland te koud is
Verspilde moeite om tegen dat soort types in te gaan.
Hij had het bij aliens met paarsgepunteansen lansen moeten houdenquote:
In het kader van klimaatverandering is het weer een beetje zoals onze regering: de hele aardkloot is te warm en hier worden we bezwaard met de compensatielast.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor sommige figuren is er geen klimaatverandering/opwarming van de aarde omdat het hier in Nederland te koud is
Verspilde moeite om tegen dat soort types in te gaan.
Benieuwd in hoeverre dit van invloed gaat zijn op lagedrukgebieden.quote:Op woensdag 24 april 2024 18:48 schreef aloa het volgende:
[..]
De temperatuur van de Atlantische Oceaan is schrikbarend hoog.
Maar dat is je ontgaan blijkbaar.
Niet weerquote:Op woensdag 24 april 2024 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Benieuwd in hoeverre dit van invloed gaat zijn op lagedrukgebieden.
Ik denk vooral een vochtige, benauwde en klamme zomer. Er is zoveel vocht overal.
En wat voor rol gaan de restanten van orkanen spelen hier in Europa. Men verwacht een bovengemiddeld orkaanseizoen.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Benieuwd in hoeverre dit van invloed gaat zijn op lagedrukgebieden.
Ik denk vooral een vochtige, benauwde en klamme zomer. Er is zoveel vocht overal.
Kunnen we eventueel zomer storm aan over houden.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:21 schreef aloa het volgende:
[..]
En wat voor rol gaan de restanten van orkanen spelen hier in Europa. Men verwacht een bovengemiddeld orkaanseizoen.
Meestal stranden ze ergens bij Ierland. Meest ideale want dan krijg je hier een zuidelijke stroming.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kunnen we eventueel zomer storm aan over houden.
Vorig jaar nog toch? Heb het liever niet, alles staat in blad namelijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 20:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Meestal stranden ze ergens bij Ierland. Meest ideale want dan krijg je hier een zuidelijke stroming.
Of het walst idd gewoon over je heen en je hebt een zomerstorm.
Maar Poly was geen restant van een orkaan. Die ontstaan toch vaak pas na half augustus. Althans, de meeste. Dat warmere water kan ook een veel nattere herfst opleveren.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar nog toch? Heb het liever niet, alles staat in blad namelijk.
Als ie bij ierland gaat tollen krijgen we hier wel Spaanse toestanden idd
Geeft alleen maar schade idd.quote:Op woensdag 24 april 2024 21:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vorig jaar nog toch? Heb het liever niet, alles staat in blad namelijk.
Als ie bij ierland gaat tollen krijgen we hier wel Spaanse toestanden idd
Voor 2 mei staat er al een voorspelling vette onweersbuien en neerslag in the makingquote:Op woensdag 24 april 2024 14:27 schreef StateOfMind het volgende:
Dan hebben we Bloederigemarie, Yvonne en ik voor het vierendelen.
Paard erbij en gaaaaan
Mits slecht weer in mei
Ik dacht dat poly wel een restant was, my badquote:Op woensdag 24 april 2024 21:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar Poly was geen restant van een orkaan. Die ontstaan toch vaak pas na half augustus. Althans, de meeste. Dat warmere water kan ook een veel nattere herfst opleveren.
Precies.quote:
Ah de FB ...quote:Op woensdag 24 april 2024 21:20 schreef aloa het volgende:
Vorige deel was meer dan 196.000 keer bekeken in die 17 jaar![]()
@:Frutsel
[ afbeelding ]
Ik zie gemiddeld 15 graden voor midden staan nu? Maar dat is over 10+ dagen, weinig zin om zo ver vooruit te kijken. En al helemaal om je nu al druk over te maken.quote:Op woensdag 24 april 2024 23:39 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een grap weer... eerst een paar dagen rond de 20 en daarna stort het weer compleet in richting de 11-12 graden. We worden gewoon besodemieterd!
quote:Op donderdag 25 april 2024 07:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zie gemiddeld 15 graden voor midden staan nu? Maar dat is over 10+ dagen, weinig zin om zo ver vooruit te kijken. En al helemaal om je nu al druk over te maken.
T/m woensdag 18-22 vanaf zaterdag, dus dat is wel prima en mooi. Tenminste lente temperaturen. Wel onbestendig met kans op onweersbuien. Nu is onweer wel mooi, maar regen hebben we voorlopig wel ff genoeg gehad.quote:Op donderdag 25 april 2024 07:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zie gemiddeld 15 graden voor midden staan nu? Maar dat is over 10+ dagen, weinig zin om zo ver vooruit te kijken. En al helemaal om je nu al druk over te maken.
Zeker, mag nu wel onderhand gaan opwarmen. Ook van mij hoorquote:Op donderdag 25 april 2024 08:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
T/m woensdag 18-22 vanaf zaterdag, dus dat is wel prima en mooi. Tenminste lente temperaturen. Wel onbestendig met kans op onweersbuien. Nu is onweer wel mooi, maar regen hebben we voorlopig wel ff genoeg gehad.
Edoch, fijn dat die grafkou iig even weg is
Geen idee of dat veel isquote:Op woensdag 24 april 2024 21:20 schreef aloa het volgende:
Vorige deel was meer dan 196.000 keer bekeken in die 17 jaar![]()
@:Frutsel
[ afbeelding ]
voor volgende week woensdag gewoon 24 graden hoor... en laat nou heel Europa een vrije dag hebben dan...quote:Op woensdag 24 april 2024 23:39 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een grap weer... eerst een paar dagen rond de 20 en daarna stort het weer compleet in richting de 11-12 graden. We worden gewoon besodemieterd!
dan heb ik echt geen idee waarom daar zoveel op geklikt isquote:Op donderdag 25 april 2024 08:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zie weinig topics voorbij komen die boven de 100.000 zitten.
Heb eens teruggekeken in WKN.... de 'centrale' informatieve topics over bijv. Aardbevingen, Vulkanen etc zitten rond de 60000-75000 views. Dat is iets wat ik me kan indenken als mensen daar gewoon bijlezen en/of informatie halen en de topics die actueel zijn lopen sneller en zijn dus eerder dicht voor je daar aan 30.000 views zit.quote:Op donderdag 25 april 2024 08:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik zie weinig topics voorbij komen die boven de 100.000 zitten.
17 jaar. Nog minder dan 6000 keer per jaar. Dan is het weer weinigquote:Op donderdag 25 april 2024 08:36 schreef Frutsel het volgende:
[..]
dan heb ik echt geen idee waarom daar zoveel op geklikt is![]()
Zoveel viel er dus niet te zien
24 gr op woensdag...quote:Op donderdag 25 april 2024 09:20 schreef THEFXR het volgende:
volgende wk dinsdag 22 gr volgens mijn weerapp, is gelijk het hoogste voor 2 weken.
Dat idd. Ik kan me altijd wel een beetje ergeren aan mensen die waarde hechten aan een getalletje in hun weer-app twee weken vooruit.quote:Op donderdag 25 april 2024 07:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Met een korrel zou nemen jaquote:Op donderdag 25 april 2024 09:33 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat idd. Ik kan me altijd wel leen beetje ergeren aan mensen die waarde hechten aan een getalletje in hun weer-app twee weken vooruit.
Zal wel flink afgestraft worden met onweer.quote:
Ik hoop hetquote:Op donderdag 25 april 2024 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal wel flink afgestraft worden met onweer.
RIP @RamboDirk 😱quote:Op woensdag 24 april 2024 21:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Voor 2 mei staat er al een voorspelling vette onweersbuien en neerslag in the making
hoest is het weer bij jou?quote:Op donderdag 25 april 2024 09:33 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat idd. Ik kan me altijd wel een beetje ergeren aan mensen die waarde hechten aan een getalletje in hun weer-app twee weken vooruit.
Wat was jouw voorspelling ook weer...?quote:Op donderdag 25 april 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
Maar goed dat mijn voorspelling enkel over de tweede helft van mei ging.
Prachtig weer als ik op vakantie benquote:Op donderdag 25 april 2024 10:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat was jouw voorspelling ook weer...?
Boeie, je zit dan in LAquote:Op donderdag 25 april 2024 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Prachtig weer als ik op vakantie ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 april 2024 11:18 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Boeie, je zit dan in LA
[ afbeelding ]
Klopt, ik heb er geen last vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik gun de rest. Zou alleen wel lullig zijn als het echt alleen dan mooi is in dit land.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Heb het doorgegeven aan de LOEMINADI en ze nemen het mee naar achterquote:Op donderdag 25 april 2024 13:49 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten eens een keer mooi weer uit het vliegtuig strooien ipv regen.
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op donderdag 25 april 2024 13:49 schreef THEFXR het volgende:
ze moeten eens een keer mooi weer uit het vliegtuig strooien ipv regen.
Droogste is onmogelijkquote:Op donderdag 25 april 2024 13:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
We beginnen woensdag 1 mei direct met een zomerse dag van 25 graden.
TR gezet, elke keer C&P postenquote:Op donderdag 25 april 2024 13:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Voor woensdag staan hier onweersbuien ingetekendquote:Op donderdag 25 april 2024 13:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Hoax, het is hier ver beneden gemiddeld qua temperatuur.quote:
April is nog steeds bovengemiddeld warmquote:Op donderdag 25 april 2024 14:23 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hoax, het is hier ver beneden gemiddeld qua temperatuur.
Onzin.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
April is nog steeds bovengemiddeld warm
Ik heb in april meer gestookt dan heel de winter.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee hoor, feitelijk juist. Komt door het warme begin van april. Dat het deze week te koud is klopt. Ik denk dat april net bovengemideld warm gaat zijn. Dus eigenlijk qua temperatuur een hele normale maand.quote:
November t/m maart waren kouder dan april. En toch moest je deze maand méér stoken. Wat klopt hier niet?quote:Op donderdag 25 april 2024 15:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb in april meer gestookt dan heel de winter.
Jij bent echt niet bang hè?quote:Op donderdag 25 april 2024 13:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Euh, dat ik het toen niet koud had?quote:Op donderdag 25 april 2024 15:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
November t/m maart waren kouder dan april. En toch moest je deze maand méér stoken. Wat klopt hier niet?
Klopt.. in korte tijd 2-3 graden erbij.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
Je voelt het nu wel merkbaar zachter worden buiten. Fijn is dat.
quote:Op donderdag 25 april 2024 15:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Euh, dat ik het toen niet koud had?
Huizen met goede isolatie houden de zomerwarmte nog weken tot maanden vast, en bereiken in het voorjaar pas hun dieptepunt qua temperatuur.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:19 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
November t/m maart waren kouder dan april. En toch moest je deze maand méér stoken. Wat klopt hier niet?
Dat is wel een goed punt ja. Al was bij mij na een week 15 cm sneeuw en vorst in de koude januari wel de meeste warmte weg dit jaar.quote:Op donderdag 25 april 2024 17:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Huizen met goede isolatie houden de zomerwarmte nog weken tot maanden vast, en bereiken in het voorjaar pas hun dieptepunt qua temperatuur.
Is toch 35 á 40 minuten langer dan @Nattekatquote:Op donderdag 25 april 2024 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ons huis hier houdt warmte toch mooi een goede 40 - 45 minuten vast.
Topkwaliteit!
Was het maar zo'n feestquote:Op donderdag 25 april 2024 18:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is toch 35 á 40 minuten langer dan @:Nattekat
Perfect toch met waar je woont?quote:Op donderdag 25 april 2024 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ons huis hier houdt warmte toch mooi een goede 40 - 45 minuten vast.
Topkwaliteit!
Mijn jaren 80 meuk houdt het ook gewoon 3 weken vast. Maar dat warmt ook veel sneller en tot hoger op, dus wat is nou beter?quote:Op donderdag 25 april 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Perfect toch met waar je woont?![]()
Die moderne meuk die het 3 weken vasthoudt terwijl de hittegolf al voorbij is. Vreselijk, vind ik dan.
Hier gewoon de hele dag herfstig koud geweest.quote:Op donderdag 25 april 2024 15:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt.. in korte tijd 2-3 graden erbij.
0.8 graden idd. Wat vooral door het eerste gedeelte van de maand komt.quote:Op donderdag 25 april 2024 14:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat het na dat begin nog maar 0.8 is is eigenlijk al behoorlijk triest. Net als afgelopen zomer.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:52 schreef aloa het volgende:
[..]
0.8 graden idd. Wat vooral door het eerste gedeelte van de maand komt.
[ afbeelding ]
Kerstboom al opgetuigdquote:Op donderdag 25 april 2024 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zit wel meteen weer in de sfeer van winterse gezelligheid.
Slofjes aan, verwarming aan, kaarsjes aan, regen tegen de ramen.
Jaren '90 woning hier, blijft ook heeeeeel lang in huis hangen hier.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Perfect toch met waar je woont?![]()
Die moderne meuk die het 3 weken vasthoudt terwijl de hittegolf al voorbij is. Vreselijk, vind ik dan.
Fair enough. Hier was het vandaag een graadje of 18 en dat is het in december/januari ook regelmatig. Dus ik doe mee met de winterse gezelligheidquote:Op donderdag 25 april 2024 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
Gelukkig ben je onderweg naar Utrechtquote:Op donderdag 25 april 2024 19:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Harde regen en net een bliksem in Den Haag.
Hier is het ook niet warm geweest, maar wat ik (en ik denk @bloodymary1 ook) bedoelde was dat je wel serieus voelde dat er wat warmte werd aangevoerd tov eerder in de middag bv.quote:Op donderdag 25 april 2024 18:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier gewoon de hele dag herfstig koud geweest.
Waar zie jij dat? Zo'n weerapp met icoontjes?quote:Op donderdag 25 april 2024 19:31 schreef StateOfMind het volgende:
Voor zaterdag ziet het er hier vooralsnog niet al te best uit.
Geen zon en veel regen.
Ik weiger gewoon die verwarming nu nog aan te zettenquote:Op donderdag 25 april 2024 19:00 schreef Pisces29 het volgende:
Staat sowieso geen wolk met een zonnetje in.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Waar zie jij dat? Zo'n weerapp met icoontjes?
Die zetten er vaak nog een wolk met regen neer als er wat buien zijn te verwachten, maar verder overwegend zonnig is.
Slim, nog even koelen voor de verzengende hitte zijn intrede doetquote:Op donderdag 25 april 2024 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weiger gewoon die verwarming nu nog aan te zetten
Heb zelfs de ramen vandaag open gehouden.
Hmm.. nja we zullen zien. Voor hier lijkt het wel redelijk te worden.quote:Op donderdag 25 april 2024 19:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Staat sowieso geen wolk met een zonnetje in.
Voor de afgelopen dagen wel en dat klopte ook redelijk goed, bewolkt met zon tussendoor.
Maar ik ga sowieso geen Koningsdag vieren
Nattekat zat er vandaag gezellig zo bijquote:Op donderdag 25 april 2024 19:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weiger gewoon die verwarming nu nog aan te zetten
Heb zelfs de ramen vandaag open gehouden.
Dat is idd wat ik aan het doen benquote:Op donderdag 25 april 2024 19:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Slim, nog even koelen voor de verzengende hitte zijn intrede doet
Dat kan altijdquote:Op donderdag 25 april 2024 20:53 schreef PzKpfw het volgende:
Ook alweer strontverkouden. Andere jaren kon je rond deze tijd van het jaar al regelmatig in je shirtje buiten lopen
Hihahoquote:
Ik zet hem altijd zo laat mogelijk in het jaar weer aan, en zo vroeg mogelijk weer uit.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Huh, hebben mensen nu geen verwarming aan? Hier is die 1 of 2 dagen uit geweest, twee weken geleden of zo, toen het een keer 20 graden was op zaterdag. Verder staat die gewoon al vanaf september te rammelen.
Hier regelt de zon de temperatuur welquote:Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Huh, hebben mensen nu geen verwarming aan? Hier is die 1 of 2 dagen uit geweest, twee weken geleden of zo, toen het een keer 20 graden was op zaterdag. Verder staat die gewoon al vanaf september te rammelen.
Staat gewoon aan hier.quote:Op donderdag 25 april 2024 21:19 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier nietquote:Op donderdag 25 april 2024 21:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier regelt de zon de temperatuur wel
Verder top geïsoleerd, dus de bewust inlatende zonnewarmte blijft ook goed hangen.
Je moet niks.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:08 schreef Evangelion het volgende:
Weer-app zegt volgende week 4 dagen 20+ graden maar ook alleen maar wolkjes![]()
moet ik nu blij zijn of niet
Gewoon eigenlijk altijd blij zijn.quote:Op donderdag 25 april 2024 22:08 schreef Evangelion het volgende:
Weer-app zegt volgende week 4 dagen 20+ graden maar ook alleen maar wolkjes![]()
moet ik nu blij zijn of niet
Waar is "hier"?quote:Op donderdag 25 april 2024 22:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hier nietHuizen isoleren doen ze hier niet echt aan.
Maar goed, paar maanden per jaar dat we hier moeten verwarmen (met airco) is allemaal niet zo'n probleem.
Is al sinds maart steady tussen de 19.5 en 22.5 binnen gebleven zonder verwarmen.
Niks zo veranderlijk als het weerquote:Op donderdag 25 april 2024 23:07 schreef yvonne het volgende:
Nu weet ik nog steeds niks over zaterdag
Het verandert per dag.
Mêh!quote:Op donderdag 25 april 2024 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks zo veranderlijk als het weer
False news, het is altijd grijs en nat met kut wind.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:13 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Niks zo veranderlijk als het weer
voor mij in Limburg geeft de app aan, 64% buien 15 graden.quote:Op donderdag 25 april 2024 23:07 schreef yvonne het volgende:
Nu weet ik nog steeds niks over zaterdag
Het verandert per dag.
WKN / Noodweer Dubai mogelijk gevolg kunstmatig opgewekte regenquote:Op donderdag 25 april 2024 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Heb het doorgegeven aan de LOEMINADI en ze nemen het mee naar achter
Extra proteine gratissszzzzzquote:Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Volle bak zon nu
En duizenden muggen hier in de uiterwaarden
Liep net door zo'n mega zwerm des doods heen
Ze hingen precies boven het looppad, zemmels
Toen ik nog aan mountainbiken deed regelmatig van die dikke vliegen 'gegeten', die dan lekker achter in de keel bleven stekenquote:
Erg mooiquote:Op vrijdag 26 april 2024 12:39 schreef Geschiedkundige het volgende:
Limburg voor de verandering nog grijs als de rest zon heeft
quote:Op vrijdag 26 april 2024 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
Volle bak zon nu
En duizenden muggen hier in de uiterwaarden
Liep net door zo'n mega zwerm des doods heen
Ze hingen precies boven het looppad, zemmels
quote:
Krijg daar niet bepaald eenquote:
Zuidelijke aanvoer! Tenminste niet meer die grafkouquote:
Ik reageerde niet op die postquote:Op vrijdag 26 april 2024 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zuidelijke aanvoer! Tenminste niet meer die grafkou
Ik mis een krachtig hogedrukgebied bij de Balkan op het onderste plaatje en het laag bij IJsland mag wat zuidelijker. Dan zou het wat meer een hittekanon zijn.quote:
aloa in WKN / Lange termijn weerkaarten #1quote:Op vrijdag 26 april 2024 19:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik mis een krachtig hogedrukgebied bij de Balkan op het onderste plaatje en het laag bij IJsland mag wat zuidelijker. Dan zou het wat meer een hittekanon zijn.
Vergeleken met dat zijn onze terreurbuien miezerbuitjes.quote:Op vrijdag 26 april 2024 23:46 schreef INViCTuS het volgende:
VS terreur buien actief. Dit is wel een beste unit
[ x ]
Hier regio Den Haag kletsnat.quote:Op zaterdag 27 april 2024 08:46 schreef PzKpfw het volgende:
Heerlijke ochtend zo, zonnig en nagenoeg windstil
Grote blijquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Temperatuur wel prima
Het is nu definitief gedaan met de lage temperaturen
quote:Op zaterdag 27 april 2024 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Optimistquote:Op zaterdag 27 april 2024 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
Temperatuur wel prima
Sodeju 😱quote:
Wilde net hetzelfde delen, dit is wel vrij extreem.quote:
O dear.quote:Op zaterdag 27 april 2024 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
Ruim 11.5 km gelopen door de heuvels vandaag.
Nu welverdiend chillen in de hangmat, koud drankje... graad of 23, halfbewolkt.
Dit klimaat
Ho ho! Ik heb nooit gezegd dat ik een cocktail aan het drinken ben. Gewoon een simpel koud biertje.quote:Op zaterdag 27 april 2024 16:18 schreef Za het volgende:
[..]
O dear.
Je landgenoten zitten in de grijze regen, verlangen naar 1 half zonnig warm dagje.
Het is gewoon impertinent die hangmat-cocktails posts, ik zie het je vaker doen.
Enorme tropische druppels... die mis ik wel. Ooit eens een bui meegemaakt met zulke druppels, nouja dat waren geen druppels meer maar dikke waterslierten die uit de lucht kwamen vallen. Het was toen broeierig warm en het bleef ook tijdens de bui windstil en er zat volgens mij ook geen onweer in. Zeldzaam weer voor Nederlandse begrippen.quote:Op zaterdag 27 april 2024 20:04 schreef heywoodu het volgende:
Sow, komt even een hevige bui over zeg. Lang geleden alweer dat er zo'n zware bui over is gekomen, laatste weken/maanden was het best veel regen, maar nooit zo zwaar met zware windstoten en van die enorme druppels enzo
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mezelf in de kou zette. Dat gaat zich uitbetalen.quote:Op zondag 28 april 2024 10:11 schreef aloa het volgende:
De pluim is wederom een stukje warmer. Vanaf dinsdag een paar dagen kans op onweer.![]()
[ link | afbeelding ]
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 28 april 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mezelf in de kou zette. Dat gaat zich uitbetalen.
Ik heb bewust niet gestookt om een buffer te hebben als het weer warm wordt. Was echt koud geworden hier binnenquote:
Dat werkt een paar dagen, maar zodra het echt warmer wordt dan werkt dat niet meer.quote:Op zondag 28 april 2024 10:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb bewust niet gestookt om een buffer te hebben als het weer warm wordt. Was echt koud geworden hier binnen
Nu met de zon is het weer gewoon leefbaar, maar de dagen zonder waren hel.
Dat werkt een stuk langer dan een paar dagen. Warmte stapelt zich op, dus je loopt altijd een paar dagen achter op wat het anders geweest zou zijn. Het verschil wordt alleen over tijd steeds kleiner.quote:Op zondag 28 april 2024 11:21 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat werkt een paar dagen, maar zodra het echt warmer wordt dan werkt dat niet meer.
Hier gewoon de kachel aan op 19.
Onze Nostradamusquote:Op zondag 28 april 2024 10:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik werd voor gek verklaard omdat ik mezelf in de kou zette. Dat gaat zich uitbetalen.
Het is mijn medelanders en de moestuin gegund. Nu is het mijn beurt om tot en met september af te zien en hier te klagenquote:Op zondag 28 april 2024 10:21 schreef dick_laurent het volgende:
Voor begin mei is dat echt een hele goeie pluim ja. Zullen veel mensen blij mee zijn na de kou van afgelopen tijd.
Maar niet iedereen![]()
@:heywoodu
@:Geschiedkundige
Ik ging er gewoon van uit dat de temperatuur op z'n minst richting de normaal terug zou keren en dat de zon zich wat meer zou laten zien. Niks speciaals aanquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |