SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Koningsdag gaat een gruwelijk natte dag worden, gruwelijkste en natste koningsdag sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk geen natte Koningsdag herinneren. Wel altijd frisjes. Het zal toch niet?
Soppig Zompigquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:24 schreef Paul het volgende:
Bij @:misshobje is het ook gruwelijk nat vandaag
soppige grond vandaag, als het stormt vallen alle bomen omquote:
quote:Op vrijdag 19 april 2024 10:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ook in de nieuwe run van ECMWF kerrt de warmte langzaam terug. Koningsdag bijna 20 graden
duurt nog ffquote:Op vrijdag 19 april 2024 10:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
We kijken naar de oper. Gemiddelde valt nog wat tegen
quote:Op vrijdag 19 april 2024 11:52 schreef Mani89 het volgende:
Het is bijna mei en mijn tenen vriezen er vanaf. Zou er nog íemand op deze aardbol geloven in de global warming fake news hoax?
Winterjas heb ik niet, maar handschoenen begrijp ik wel.quote:Op vrijdag 19 april 2024 12:24 schreef Pisces29 het volgende:
Ik zie mensen met dikke winterjassen en handschoenen. En lopend in de bui begrijp ik ze wel.
Jij hebt vast een herfstjas, ik gok treurig grijs van kleurquote:Op vrijdag 19 april 2024 12:27 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Winterjas heb ik niet, maar handschoenen begrijp ik wel.
Nee, gewoon een hardshell van Mammut. Wind- en waterdicht. Met kou moet er wel een bodywarmer onder want hij is natuurlijk flinterdun. Moet wel een nieuwe hebben. Kleur is zwart met roodquote:Op vrijdag 19 april 2024 12:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij hebt vast een herfstjas, ik gok treurig grijs van kleur
Genoteerdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beeldjes kopen voor 50 cent en er dan op gaan stampenquote:Op vrijdag 19 april 2024 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik herinner me eigenlijk geen een koningsdag. Moet je dan iets speciaals doen of zo?
Het is de dag dat Nederland zich in 2 groepen splitst. Je moet dan kiezen of je op een kleedje gaat zitten met al je oude zooi en die rommel probeert te slijten OF je hoort bij de andere groep die de bende koopt.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik herinner me eigenlijk geen een koningsdag. Moet je dan iets speciaals doen of zo?
Ik behoor bij geen van beide groepen 😱quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is de dag dat Nederland zich in 2 groepen splitst. Je moet dan kiezen of je op een kleedje gaat zitten met al je oude zooi en die rommel probeert te slijten OF je hoort bij de andere groep die de bende koopt.
Wel eerst oranje verven. Hoort er ook een beetje bij die dag.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:13 schreef StateOfMind het volgende:
Dan maar met wc potten gooien.
*pakt gereedschapskist en loopt naar badkamer
Nondejuquote:Op vrijdag 19 april 2024 13:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wel eerst oranje verven. Hoort er ook een beetje bij die dag.
[ afbeelding ]
Ik ga gewoon bier drinken in Arnhem en bietje de stad in.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik behoor bij geen van beide groepen 😱
#TeamRemy
Dat klinkt als het beste planquote:Op vrijdag 19 april 2024 13:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ga gewoon bier drinken in Arnhem en bietje de stad in.
Droog weer zou wel fijn. 15+ graden ook
Kijken naar de laatste restanten dat Vitesse heet. Machtig mooi toch.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat klinkt als het beste plan
Op het Arnhem gedeelte na dan
Over een paar jaar zaterdagamateurs met een uitschuifbaar veldquote:Op vrijdag 19 april 2024 13:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Kijken naar de laatste restanten dat Vitesse heet. Machtig mooi toch.
Of je ligt in bed en slaapt omdat je net thuis bent van Koningsnacht.quote:Op vrijdag 19 april 2024 13:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het is de dag dat Nederland zich in 2 groepen splitst. Je moet dan kiezen of je op een kleedje gaat zitten met al je oude zooi en die rommel probeert te slijten OF je hoort bij de andere groep die de bende koopt.
Tenzij je de koning bent. Dan gooi je met wc-potten.
quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:03 schreef StateOfMind het volgende:
Aaand it's gone.
Nu stortbui des doods 😱
Arme werklui buiten, die kijken niet vrolijk
Precies vanaf Koningsdag warmer.quote:Op vrijdag 19 april 2024 15:00 schreef Bocaj het volgende:
Volgende week ook nog koud maar daarna duidelijk warmer!![]()
Eerst maar eens zien.
Tja, dan is daarna alleen de rommel over die echt niemand meer wil.quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Of je ligt in bed en slaapt omdat je net thuis bent van Koningsnacht.
Zijn daar filmpjes van?quote:Op vrijdag 19 april 2024 14:17 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tot op m'n onderbroek werkelijk. Gadverdamme. Het leek wel een wasstraat.
Van mijn onderbroek?quote:
Je mag de volgende keer wel een dagje meelopen op mijn werk dan kun je het van dichtbij zienquote:Op vrijdag 19 april 2024 16:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Ik had me eerlijk gezegd meer op zoiets verheugd:
[ afbeelding ]
Lange termijn neigt vaker naar de normaal gemiddeld.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:05 schreef aloa het volgende:
De GFS pluim is niet verkeerd richting mei. Veel slechter dan momenteel kan ook niet denk ik.
[ afbeelding ]
Nouja, die staan iig op 15+, we moeten ergens beginnen zullen we maar zeggenquote:Op vrijdag 19 april 2024 21:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lange termijn neigt vaker naar de normaal gemiddeld.
Ben ik wel benieuwd hoe je morgen gaat noemen dan.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Normaliter kan ik een dag als vandaag wel waarderen, maar het voelt nu wel een beetje aan als natrappen
Dat kan ik niet verwoorden zonder mezelf een ban te geven.quote:Op vrijdag 19 april 2024 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben ik wel benieuwd hoe je morgen gaat noemen dan.
We moeten positief blijven. Stijgende tendens is goed.quote:Op vrijdag 19 april 2024 21:05 schreef aloa het volgende:
De GFS pluim is niet verkeerd richting mei. Veel slechter dan momenteel kan ook niet denk ik.
[ afbeelding ]
Ik zou die mensen van het KNMI willen adviseren bij mij uit de buurt te blijvenquote:
Weer terug uit Mallorca kerel?quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:32 schreef INViCTuS het volgende:
ook april te nat. Komende week gaat de treurnis verder
[ x ]
Si, senor.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weer terug uit Mallorca kerel?
Het weerbeeld is overigens met wat wolken en zon nog best ok, maar het is gewoon vies smerig koud met maar een graad of 6. Het voelt herfstig aan, dus binnen is veel beter vertoeven dan buitenquote:Op zaterdag 20 april 2024 09:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weer terug uit Mallorca kerel?
Binnenkort weer nEeRsLaGtEkOrT na een week redelijk weer.quote:Op zaterdag 20 april 2024 09:32 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Zaterdag een graad of 16 zou al best acceptabel zijn. Maar dan moet wel de zon een hoop uren maken. Zonder zon en evt met regen is het nog steeds karig om dan een tijd buiten te vertoeven. Nu nog net te ver om er iets zinnigs in detail over te zeggenquote:Op zaterdag 20 april 2024 10:57 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Nog zeker een week afzien...
Met die temperaturen zou meer zon en vooral minder wind zeer welkom zijn.
Mijn zoontje wordt blij hiervan. Lekker in de plassen stampen en in de modder graaienquote:Op zaterdag 20 april 2024 09:32 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Ah, dus het is jouw schuld, al die regenquote:Op zaterdag 20 april 2024 11:59 schreef Xenorium het volgende:
Elke keer als ik ff buiten komt begint het te regenen, wat is dit voor pleurisweer man. Breekt even een half zonnetje door, even door de tuin wandelen en bam weer regen. Kan geen flikker doen in de tuin hier, lukt amper om de auto te stofzuigen want dan begint het weer te druppelen op de stofzuiger.
Waardeloos.
Precies. Binnenblijven verdomme. Denk eens aan de rest van je landgenoten. Egoïstisch gedoe altijdquote:Op zaterdag 20 april 2024 12:03 schreef StateOfMind het volgende:
A
[..]
Ah, dus het is jouw schuld, al die regen
Sluit hem op
Alpengenot op de Belgquote:Op zaterdag 20 april 2024 12:57 schreef tralalala het volgende:
Die "lentebeelden" op canvas![]()
Er ligt overal meer sneeuw dan in februari.
Maart en april zijn veelal wel de maanden dat altijd de dikste pakketten worden gemeten. Al zijn we nu wel enigszins laat en zijn de dalen ook nog wit. Hogerop i het vrij normaal.quote:Op zaterdag 20 april 2024 12:57 schreef tralalala het volgende:
Die "lentebeelden" op canvas![]()
Er ligt overal meer sneeuw dan in februari.
😱quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ken mensen die denken dat de Alpen in België liggen. Ze kennen de Ardennen niet
Mijn vrouw was nog nooit in de Alpen geweest. Ze bleef hoog en laag beweren dat de Ardennen ook echte bergen waren, net als de Alpen.quote:
De Nits hebben er vast iets over te zingenquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik ken mensen die denken dat de Alpen in België liggen. Ze kennen de Ardennen niet
De persoon in je spiegel?quote:Op zaterdag 20 april 2024 13:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nee, dan was je zo achterlijk dat je het zelf niet door hebtquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan maakte ik er wel een eind aan als ik zo achterlijk was.
Zit ook wel weer wat in jaquote:Op zaterdag 20 april 2024 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dan was je zo achterlijk dat je het zelf niet door hebt
this idd niet warmquote:Op zondag 21 april 2024 11:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hier zit het zonnetje weer achter de wolken. En het is vies koud.
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:
neequote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef StateOfMind het volgende:
Liever fris en droog met wat zo'n, dan warm, grijs en nat.
heb ik al 5x genoteerd en je naam, 100 snitches als het niet uitkomt.quote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Wereldwijd gezien komt het vast uit.quote:Op zondag 21 april 2024 11:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
heb ik al 5x genoteerd en je naam, 100 snitches als het niet uitkomt.
Gewoon niet koud en wel zon en droog. 6-8 graden 🥶quote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef StateOfMind het volgende:
Liever fris en droog met wat zon, dan warm, grijs en nat.
Er zijn maar 2 redenen om hard te lopenquote:Op zondag 21 april 2024 11:44 schreef Evangelion het volgende:
[..]
warm met buien is prima hardloopweer
if you like pina coladas
and getting caught in the rain
Oké J. Flodderquote:Op zondag 21 april 2024 11:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Er zijn maar 2 redenen om hard te lopen
- als er wat te halen valt
- als ze achter me aanzitten
Laat uwen tulp eens zien. @Halconquote:Op zondag 21 april 2024 14:52 schreef Kriegel het volgende:
Zelfs nu het droog zou blijven (volgens de verwachtingen gisteravond) komen er opeens allemaal buitjes over, het is mokerkoud, èn een of andere vandaal heeft m'n tulpen uit de voortuin getrokken. WELK VOORJAAR, WAAR?!
Je moet ook geen zware shag roken tijdens het fietsen joh!quote:Op zondag 21 april 2024 16:20 schreef cherrycoke het volgende:
Een dag gefietst in die klote wind door de polder heen en ja hoor, ik hoest nu me longen eruit.
Volgend weekend gaat het gebeuren.quote:Op zondag 21 april 2024 15:22 schreef Za het volgende:
Het ziet er weer veelbelovend uit voor de komende weken:
[ afbeelding ]
Weerbeeld is wel ok. Mag wel graad of 10 bij. Vies koudquote:Op zondag 21 april 2024 18:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima weertje vandaag
Alleen vanmorgen vroeg wat regen.
Voor de meeste mensen wel ja.. en voor mijn plantjes ook. Voor mij als persoon is dit uitstekendquote:Op zondag 21 april 2024 19:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weerbeeld is wel ok. Mag wel graad of 10 bij. Vies koud
Op de kou, harde wind en ijsregen na danquote:Op zondag 21 april 2024 18:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima weertje vandaag
Alleen vanmorgen vroeg wat regen.
Wind viel wel mee hier. Veel zon.quote:Op zondag 21 april 2024 19:25 schreef pullup het volgende:
[..]
Op de kou, harde wind en ijsregen na dan
Beter dan je voorhuid..quote:Op maandag 22 april 2024 08:57 schreef Pisces29 het volgende:
Op 22 april je voorruit moeten krabben.
eerst zienquote:Op zondag 21 april 2024 11:25 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.
Nou moet je ons niet bang maken.quote:Op maandag 22 april 2024 09:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
eerst zienvaak is mei/juni prachtig en dat was het dan weer
Vorig jaar zelfs maar 4/5 weken in juni. Deels eind mei.quote:Op maandag 22 april 2024 09:54 schreef MissHobje het volgende:
[..]
eerst zienvaak is mei/juni prachtig en dat was het dan weer
In Limburg is het lentequote:Op maandag 22 april 2024 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar zelfs maar 4/5 weken in juni. Deels eind mei.
Benieuwd wanneer de lente eens blijft. Herfstig koud is het
Ja dat weet ik nogquote:Op maandag 22 april 2024 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar zelfs maar 4/5 weken in juni. Deels eind mei.
Benieuwd wanneer de lente eens blijft. Herfstig koud is het
6/7 graden in Limburg. Dat noem je lente?quote:
In de schaduw ja. Strak blauw hier. Ga in de zon staan, dan is het echt lente hoor. Die zonkracht zie je niet in de winterquote:Op maandag 22 april 2024 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
6/7 graden in Limburg. Dat noem je lente?![]()
verre van lente.
Hier grijs en 5 graden.
Afgelopen week was bijna kouder dan hele afgelopen winter ..zo voelde hetquote:Op maandag 22 april 2024 10:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
6/7 graden in Limburg. Dat noem je lente?![]()
verre van lente.
Hier grijs en 5 graden.
Weekje vorst en sneeuw in januari-genot. Of had je dat nietquote:Op maandag 22 april 2024 10:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Afgelopen week was bijna kouder dan hele afgelopen winter ..zo voelde het
Kan het me niet meer herinnerenquote:Op maandag 22 april 2024 10:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Weekje vorst en sneeuw in januari-genot. Of had je dat niet
Mja was ook lang niet overal. Volgens mij lag de grens ook hier ergens. 20km naar het noorden lag namelijk niks meer als ik het me goed herinner. Terwijl hier 10cm lag ofzo.quote:
Ik zal deze kou nooit lente gaan noemenquote:Op maandag 22 april 2024 10:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
In de schaduw ja. Strak blauw hier. Ga in de zon staan, dan is het echt lente hoor. Die zonkracht zie je niet in de winter
Niet alles zo negatief bekijken, pik het positieve er eens uit
Dus hup de zon in, dan is het direct 20 graden.
quote:Op maandag 22 april 2024 11:15 schreef StateOfMind het volgende:
In het zonnetje is het lekker warm en kan de jas zelfs open, ondanks de 8 graden.
Zodra de zon achter een wolk verdwijnt is het echter meteen weer fris.
Je woo t ook op de verkeerde plek. Het is daar altijd grijsquote:Op maandag 22 april 2024 11:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zal deze kou nooit lente gaan noemen. Sowieso is het hier weer egaal grijs, dus gewoon herfstig.
whut???quote:Op maandag 22 april 2024 11:29 schreef MissHobje het volgende:
Nou lekker dan..het hagelt als een malle in De Bilt nu![]()
Er ontstaan nu inderdaad een aantal pittige buien in midden NL.quote:Op maandag 22 april 2024 11:29 schreef MissHobje het volgende:
Nou lekker dan..het hagelt als een malle in De Bilt nu![]()
15+ en droog is prima. Met zon nog beterquote:Op maandag 22 april 2024 11:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch fijn dat Koningsdag er gelukkig steeds beter uit komt te zien. 16-17 graden met een zonnetje is
quote:Op maandag 22 april 2024 11:32 schreef onlogisch het volgende:
Hier, zoals 95% van 2024 tot nu toe, volop bewolkt.
De magneet doet nog steeds zijn werk, erg mooi.quote:Op maandag 22 april 2024 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er ontstaan nu inderdaad een aantal pittige buien in midden NL.
En uiteraard is het open getrokken en volledig zonnig inmiddels. Waarom geloof ik dit sooort voorspellingen nog.quote:Op maandag 22 april 2024 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
Er wordt hier zowaar regen voorspeld vandaag.![]()
Zou voor het eerst zijn deze maand, dus..... doe maar
Hier ook amper windquote:Op maandag 22 april 2024 13:55 schreef Pisces29 het volgende:
Absurd mooi weer, nu alleen die wind nog.
Ja, die fout heb ik vanochtend gemaakt.quote:Op maandag 22 april 2024 19:16 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Geen jas aan doen, probleem opgelost.
Hopelijk in mei niet meerquote:Op maandag 22 april 2024 18:54 schreef dick_laurent het volgende:
Op deze site kan je mooi zien dat de noordstroming momenteel in heel Europa zo'n beetje tot aan noord Afrika dominant is.
Dan ga ik op vakantie, dat worden de twee mooiste weken in de afgelopen 366 dagen.quote:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:
Ik ga vanaf 22 mei twee weken naar Italiëquote:Op maandag 22 april 2024 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ga ik op vakantie, dat worden de twee mooiste weken in de afgelopen 366 dagen.
kijk, vanaf zaterdag, lentequote:Op maandag 22 april 2024 11:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je woo t ook op de verkeerde plek. Het is daar altijd grijs
Hier echt heerlijk in de zon,geeft goed warmte af
quote:Op maandag 22 april 2024 21:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
kijk, vanaf zaterdag, lente
[ x ]
Achterhoek is trouwens prima wonen. Werk op de Veluwe
Heb je nog één mooie week hier voor je weg gaatquote:Op maandag 22 april 2024 20:09 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ga vanaf 22 mei twee weken naar Italië
thank you for your sacrifice 🫡quote:Op maandag 22 april 2024 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan ga ik op vakantie, dat worden de twee mooiste weken in de afgelopen 366 dagen.
waar ga je naar toe?quote:Op maandag 22 april 2024 19:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
het is wel 23 april, normaal heb je dan geen nachtvorst.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:41 schreef heywoodu het volgende:
Toffe shit, nog heel even genieten(het is ook gewoon zonnig nu, dus geen 'depressief' grijs weer
)
[ afbeelding ]
Fris en strakblauw, alleen een laag sneeuw had het perfecter kunnen maken, maar verder is dit wel het toppunt van mijn favoriete weer
Ach, kouder dan normaal is weer eens wat anders. Even een klein uitschietertje naar beneden in de lange lijn omhoog.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het is wel 23 april, normaal heb je dan geen nachtvorst.
Het is wat laat, maar kan zeker nog eens gebeuren. Net als 20+ die we zagen begin april.quote:Op dinsdag 23 april 2024 07:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
April doet wat ie wilquote:Op dinsdag 23 april 2024 07:46 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ja brrr. Het was koud vannachtquote:Op dinsdag 23 april 2024 07:41 schreef heywoodu het volgende:
Toffe shit, nog heel even genieten(het is ook gewoon zonnig nu, dus geen 'depressief' grijs weer
)
[ afbeelding ]
Fris en strakblauw, alleen een laag sneeuw had het perfecter kunnen maken, maar verder is dit wel het toppunt van mijn favoriete weer
Niet overdrijven, LA is nou niet bepaald het pareltje van de westkust.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heel vetZelf meerdere keren in LA geweest. Mega stad. Ga je je niet vervelen
Want, je bent er geweest? Wat waren je ervaringen?quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet overdrijven, LA is nou niet bepaald het pareltje van de westkust.
Natuurlijk ben ik er geweest anders zeg ik dat toch nietquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Want, je bent er geweest? Wat waren je ervaringen?
Ik heb niks met Amerika. Wel met de muziek, dus even dit pareltje. Want Compton.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:38 schreef StateOfMind het volgende:
Compton
Gr gr Dr Dre & Snoop Dogg
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb niks met Amerika. Wel met de muziek, dus even dit pareltje. Want Compton.
Eazy-ESPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
NWA![]()
Westside Connection![]()
RIP
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Ok ok, no need for that sarcastic tone bro, ik vroeg het gewoon normaal.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Natuurlijk ben ik er geweest anders zeg ik dat toch nietmijn ervaringen? Los Angeles denken we allemaal te kennen van televisie en films, maar in werkelijkheid is slechts een klein deel herkenbaar en ook daadwerkelijk mooi (Santa Monica bijvoorbeeld) en voor de rest een gigantische concrete jungle met enorme verkeersproblemen en zesbaans snelwegen waar je werkelijk met angstzweet moet zien te navigeren. De afstanden zijn enorm: Een uur rijden van de ene naar de andere kant van de stad is niets en dan zie je hoe de stad er daadwerkelijk aan toe is: het is er smerig, vervallen en krioelt van de zwervers. Het heeft daardoor ook geen karakter/cultuur zoals bijvoorbeeld San Francisco, Washington, New York of Boston dat wel hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pas maar op, binnenkort krijg je te horen dat het zo voordelig is dat het Suezkanaal eenvoudiger vermeden kan worden. Panamakanaal mogelijk ook.quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
Klimaat houdt idd op bij de Nederlandse grenzen
Dat de zeeën en oceanen warmer dan ooit zijn, sinds men meet dan, met verstrekkende gevolgen, en meer dan alleen maar zeespiegelstijging, ach een kniesoor die daarop let
Dit weekend wordt het mogelijk al bovengemiddeld warm. Nou zeg, we hebben één week wat kouder weer dan gemiddeld gehadquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:11 schreef Djeez het volgende:
Voor de twee weken dat men een beetje accuraat kan voorspellen, blijft het veel te koud voor de tijd van het jaar. Waarmee de gehele Global Warming-theorie definitief de prullenbak in kan
Ik hou het sowieso bij het Maas-Waalkanaalquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:35 schreef qajariaq het volgende:
[..]
pas maar op, binnenkort krijg je te horen dat het zo voordelig is dat het Suezkanaal eenvoudiger vermeden kan worden. Panamakanaal mogelijk ook.
quote:Op dinsdag 23 april 2024 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
Begin mei mogelijk verlossing jongens.
[ afbeelding ]
@:rambodirk graag je mening bvd.
Zal morgen wel weer 14 zijnquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
ff naar Vegas, is maar 5 uurtjes rijden, s'nachts gokken in de Luxorquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heel vetZelf meerdere keren in LA geweest. Mega stad. Ga je je niet vervelen
Mei Godenmaandquote:Op dinsdag 23 april 2024 13:40 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
LA is gruwelijk man. Wel veel daklozen maar eerlijk dat komt eigenlijk alleen omdat het daar qua omstandigheden en politiek een daklozenparadijs is. Ze hebben duizenden tiny houses waar je gratis kunt verblijven, douches, maaltijden en een hele linkse politiek. 90% wat daar dakloos is komt van buitenaf.quote:Op dinsdag 23 april 2024 09:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet overdrijven, LA is nou niet bepaald het pareltje van de westkust.
Lijkt mij nog wel een keer tof. LA, meer aan die kant en dagje vegas. Goed, dit jaar niet. Eerst Seoul in het najaarquote:Op dinsdag 23 april 2024 14:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ff naar Vegas, is maar 5 uurtjes rijden, s'nachts gokken in de Luxor![]()
ook goed weer in Nevada
Kerstmuts op en krabbenquote:Op dinsdag 23 april 2024 09:48 schreef Pisces29 het volgende:
Die ruitjes krabben op een stralende ochtend in april vind ik trouwens wel sfeerverhogend. Morgen weer?
Heb het ook de hele week al koud!quote:Op dinsdag 23 april 2024 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
Vandaag was wel ok. Zonnig, maar nog steeds te koud.
Komende 2 dagen nog even herfstig en dan hopelijk een blijvende lente
Lagedrukgebieden brengen buien
De weerkaarten voor de komende dagen worden gedomineerd door lagedrukgebieden in onze omgeving. Deze lagedrukgebieden brengen zowel woensdag als donderdag veel bewolking en buien met zich mee. De stroming is eerst nog noordwest tot west, waardoor zowel woensdag als donderdag nog vrij koud verlopen. Beide dagen ligt het kwik 's middags rond 10 graden.
Na de passage van het laag op donderdag draait de wind naar het zuidwesten tot westen en zaterdag zelfs even naar het zuiden tot zuidoosten. Hierdoor kan relatief warme lucht van het vaste Europese land onze kant opgeblazen worden. De temperatuur stijgt vanaf zaterdag op meerdere plaatsen naar ongeveer 18 graden.
[ x ]
Ik loop sinds vorige week weer in mijn gevoerde laarzen, wollen vest en winterjas. Met de kachel op 23 op het werk. Vanochtend zelfs handschoenen op de fietsquote:Op dinsdag 23 april 2024 20:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb het ook de hele week al koud!![]()
Zaterdag richting de 20.![]()
Zal tijd worden ook want het is welhaast mei.
Zeg dat M woord nou niet te hardquote:Op dinsdag 23 april 2024 20:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb het ook de hele week al koud!![]()
Zaterdag richting de 20.![]()
Zal tijd worden ook want het is welhaast mei.
Ze maken wel problemen over wolven in Gelderland en Drenthe, maar de ijsberen die je hier ziet lopen inmiddels, pfoe.quote:Op dinsdag 23 april 2024 21:14 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik loop sinds vorige week weer in mijn gevoerde laarzen, wollen vest en winterjas. Met de kachel op 23 op het werk. Vanochtend zelfs handschoenen op de fiets
Gordijnen dicht?quote:
Doe mij maar zonneGod Ra.quote:
Er zijn mensen hier die je dit kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 23 april 2024 22:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben wel heel benieuwd wat voor weer ons in mei te wachten staat.
Ze zijn het wel allemaal eensquote:Op dinsdag 23 april 2024 22:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Er zijn mensen hier die je dit kunnen vertellen.
Komt omdat Mei idd top wordt.quote:
Mei gaat een prachtige maand worden, warmste en droogste mei sinds de metingen gestart zijn. Kun je alvast noteren.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:46 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf zaterdag eindelijk de lente temperaturen terug, als het goed is. Hopelijk blijven ze nu
Eerder deze week gaf mijn weer app aan dat het ergens volgende week 23 graden met een zonnetje en wat bewolking zou zijn.quote:Op woensdag 24 april 2024 07:46 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf zaterdag eindelijk de lente temperaturen terug, als het goed is. Hopelijk blijven ze nu
snachts nog laagquote:Op woensdag 24 april 2024 07:46 schreef INViCTuS het volgende:
Mei is altijd een teleurstellende maand. Koud en veel regen. Juni is ook vaak kutweer. Dan kun je in juli en augustus nog een paar mooie dagen krijgen, en daarna kukel je weer de herfst in. Het wordt wederom een rukzomer, omdat de zee nauwelijks is opgewarmd in dit toendraklimaatquote:Op woensdag 24 april 2024 08:09 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Eerder deze week gaf mijn weer app aan dat het ergens volgende week 23 graden met een zonnetje en wat bewolking zou zijn.
Guess what?
Dat is inmiddels bijgesteld naar 18 graden, bewolkt met 55% kans op regen
Pfffffffffffff @:Pisces29
Hoe kom je daarbij? Mei/Juni zijn vaak juist mooie maanden.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mei is altijd een teleurstellende. Koud en veel regen. Juni is ook vaak kutweer. Dan kun je in juli en augustus nog een paar mooie dagen krijgen, en daarna kukel je weer de herfst in. Het wordt wederom een rukzomer, omdat de zee nauwelijks is opgewarmd in dit toendraklimaat
Juni vorig jaar was zelfs de mooiste en beste maand in jaren. Alleen de laatste week wat minderquote:Op woensdag 24 april 2024 09:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Mei/Juni zijn vaak juist mooie maanden.
Ze voorspellen nu tot zeker halverwege mei veel te koud en veel regen. Nou, dan is de lente al afgeschrevenquote:Op woensdag 24 april 2024 09:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Mei/Juni zijn vaak juist mooie maanden.
quote:Op woensdag 24 april 2024 09:04 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mei is altijd een teleurstellende maand. Koud en veel regen. Juni is ook vaak kutweer. Dan kun je in juli en augustus nog een paar mooie dagen krijgen, en daarna kukel je weer de herfst in. Het wordt wederom een rukzomer, omdat de zee nauwelijks is opgewarmd in dit toendraklimaat
Ja leuk.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Het troll gehalte is wel hoog geworden in dit topic inmiddels he
Misschien een idee om dit topic weer in oude glorie te herstellen en een apart centraal KLB-topic te maken over het weer. Je ziet nog wel serieuze posts hier, maar die worden helemaal ondergesneeuwd door jankers en klagers. Daarom kom ik hier ook nog amper. Het zou mooi zijn als er gewoon minder geklaagd wordt. Dat is op te lossen door een centraal klaagtopic aan te maken over het weer in het Klaagbaak-subforum.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:10 schreef dick_laurent het volgende:
Het troll gehalte is wel hoog geworden in dit topic inmiddels he
Jep..in ieder geval voor mijn regio:quote:Op woensdag 24 april 2024 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Juni vorig jaar was zelfs de mooiste en beste maand in jaren. Alleen de laatste week wat minder
Alsof een voorspelling van midden mei ook maar enigszins accuraat is. Wat wel lijkt - en dat is een stuk beter te voorspellen - is dat mei warmer begint dan gemiddeld.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze voorspellen nu tot zeker halverwege mei veel te koud en veel regen. Nou, dan is de lente al afgeschreven
quote:Op woensdag 24 april 2024 09:06 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze voorspellen nu tot zeker halverwege mei veel te koud en veel regen. Nou, dan is de lente al afgeschreven
Er is een WKN Feedback topic he, dus voel je vrij om het daar voor te stellen...quote:Op woensdag 24 april 2024 09:13 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Misschien een idee om dit topic weer in oude glorie te herstellen en een apart centraal KLB-topic te maken over het weer. Je ziet nog wel serieuze posts hier, maar die worden helemaal ondergesneeuwd door jankers en klagers. Daarom kom ik hier ook nog amper. Het zou mooi zijn als er gewoon minder geklaagd wordt. Dat is op te lossen door een centraal klaagtopic aan te maken over het weer in het Klaagbaak-subforum.
Hier zon, maar ook veel wind, heb een aantal maanden geleden een consumenten weerstation aangeschaft, maar ik denk niet dat daar interesse voor is, nogal basic ding.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:13 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Misschien een idee om dit topic weer in oude glorie te herstellen en een apart centraal KLB-topic te maken over het weer. Je ziet nog wel serieuze posts hier, maar die worden helemaal ondergesneeuwd door jankers en klagers. Daarom kom ik hier ook nog amper. Het zou mooi zijn als er gewoon minder geklaagd wordt. Dat is op te lossen door een centraal klaagtopic aan te maken over het weer in het Klaagbaak-subforum.
Ja je kan bijv wel je stats gaan delen in de zin van; vandaag deze max temp, deze min temp, zoveel mm regen, zoveel uur zon..... maar ja, daar krijg je dan toch geen reacties op. En logisch ook, want wat moet je daar verder op zeggen?quote:Op woensdag 24 april 2024 09:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hier zon, maar ook veel wind, heb een aantal maanden geleden een consumenten weerstation aangeschaft, maar ik denk niet dat daar interesse voor is, nogal basic ding.
Dank je!quote:Op woensdag 24 april 2024 09:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Er is een WKN Feedback topic he, dus voel je vrij om het daar voor te stellen...
Ik vind eigenlijk dat we je gewoon tuinman Bob moeten gaan noemen ipv Geschiedkundige.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
Hmm zon is weg, jammer. Was wel lekker bij het afknippen van de bloemknoppen op de doordragers bij de aardbeien.
Hopelijk blijft het nog ff droog tot ik klaar ben
Zinloos denk ik, maar je kan het proberen.quote:Op woensdag 24 april 2024 09:13 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
16-18 graden is inderdaad een stuk beter dan de 10-12 graden van nu.quote:Op woensdag 24 april 2024 10:57 schreef INViCTuS het volgende:
Eindelijk bijna de kou weg. Terreur buien volgende week en gelukkig warmer. Met ook regelmatig zo'n. Prima
[ x ]
Ik lees graag ca vijf avonden per week historische boekenquote:Op woensdag 24 april 2024 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we je gewoon tuinman Bob moeten gaan noemen ipv Geschiedkundige.
Het is dat DeHovenier al in gebruik isquote:Op woensdag 24 april 2024 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we je gewoon tuinman Bob moeten gaan noemen ipv Geschiedkundige.
Gaaf!!quote:Op woensdag 24 april 2024 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik lees graag ca vijf avonden per week historische boeken
Geschiedenis is en blijft enorm interessantquote:Op woensdag 24 april 2024 11:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik lees graag ca vijf avonden per week historische boeken
Maar ben eigenlijk dagelijks uren in de (moes)tuin bezig ja
Hoogzomer maak ik daar echt wel 40-50 uur per week wel
Toen ik Geschiedenis studeerde (21 jaar) heb ik ooit mijn boeken geteld. Had er toen al ruim 1300, waarvan dik 1100 over alleen de Tweede Wereldoorlog en het Interbellumquote:Op woensdag 24 april 2024 11:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Geschiedenis is en blijft enorm interessant
Het is alleen oh zo jammer dat de geschiedenis leert, dat de mens niks leert van de geschiedenis
ik kijk met name veel geschiedkundige documentaires...quote:
quote:Op woensdag 24 april 2024 11:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wel uniek tegenwoordig.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Sommige weerstations kunnen vandaag een kouderecord gaan noteren (temperaturen < 9,0 graden).
1 mei, zuidoost. Controle op 28 gradenquote:Op woensdag 24 april 2024 11:57 schreef aloa het volgende:
Ziet er niet verkeerd uit. Het gemiddelde naar 15 graden en daarboven![]()
[ afbeelding ]
Zaterdag t/m zelfs tamelijk puik. Dynamisch weer, waarschijnlijk.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:57 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Helaas wel weinig echt droge opties. Stabiel droog weer zou wel weer eens een keer mogen, het blijft allemaal erg wisselvallig.quote:Op woensdag 24 april 2024 11:57 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Moeten ergens beginnen. Anders is dadelijk al het kruit al verschoten.quote:Op woensdag 24 april 2024 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helaas wel weinig echt droge opties. Stabiel droog weer zou wel weer eens een keer mogen, het blijft allemaal erg wisselvallig.
Friendsquote:Op woensdag 24 april 2024 11:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik kijk met name veel geschiedkundige documentaires...![]()
Friends is trouwens ook een stukje geschiedenis... genoeg humor daarin die tegenwoordig niet meer mag of kan volgens een stelletje jankzakken![]()
Maar goed, dit wijkt af van DASOO denk ik
Dus.. er zijn trouwens ook een aantal afleveringen van Friends waarin het kutweer was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |